abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48238017
Het grote kleine babietjes topic deel 107

Babietjes

8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 19-04-2007 20:05:12 ]
Variety is the spice of life
pi_48238066
En nog goed nieuws van Beefcake:
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:39 schreef beefcake het volgende:
Zal wel stil zijn voor jou Belana Ik hoop dat jullie allebei lekker slapen vannacht!

Dylan heeft alleen de kraamweek bij ons op de kamer geslapen, maar omdat ik van ieder zuchtje en kreuntje wakker werd, ging hij naar zijn eigen kamertje. Quinten heeft 24 dagen bij ons geslapen, zelfde verhaal weer als bij Dylan Allebei vonden ze het wel best en sliepen erg goed in hun eigen bedje.

Even een updatje over Quintens arm; het gaat hartstikke goed Een paar dagen na het laatste kinderarts bezoek bewoog Quinten zijn schouder ineens alle kanten op. Je ziet nu nauwelijks verschil tussen de twee armen. Ik ben zo blij hiermee
We hebben ook meteen een foto gemaakt toen we hem zagen liggen, wat een normale houding is voor kindjes, was nu een hele blijde happening
Rechts (voor de kijkers links) is de 'slechte' arm
pi_48238442
wat goed beef.
mama van 3 kids!
  woensdag 11 april 2007 @ 23:22:57 #4
19529 Fendy
True Spirit
pi_48238514
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
UVT Baby...jeweets
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_48238926
Mooi zo Beef... Wat een heeeeeerlijk hompie trouwens!

Iemand opgevallen wie de lijst aanvoert...?
  woensdag 11 april 2007 @ 23:40:36 #6
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48239193
Mammietje! Ik wilde net een opmerking maken dat je nog een week de tijd hebt om al je kennis over te dragen

Ik vind Beef's baby ook echt zo'n beefie
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 12 april 2007 @ 06:53:30 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_48243582
beef, wat lekker man dat het zo goed gaat met Quintens arm wat een hoopie is het en hij ligt er geweldig bij

Ezra heeft prima geslapen vannacht en wij ook het zou echt goed zijn als ie nu een eigen kamer kreeg
stormy waters...
sailin'
pi_48244795
Beef, super
pi_48245043
quote:
Op donderdag 12 april 2007 06:53 schreef Belana het volgende:
Ezra heeft prima geslapen vannacht en wij ook het zou echt goed zijn als ie nu een eigen kamer kreeg
Oh wat fijn zeg! Nu kunnen jullie weer lekker vieze dingen doen in bed

Mammietje, staat je kindje zomaar bovenin de lijst Nog even en ze is al 1 jaar!

Erg leuk dat iedereen zo enthousiast jompelt voor Quinten
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 12 april 2007 @ 10:35:57 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48247420
quinten wat fijn voor jullie beefcake
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48247738
Super Beefcake , maar wat is er aan de hand met Quinten zijn arm dan? Ik heb het niet meegekregen, sorry.

Wij hebben ook lekker geslapen vannacht, Meike kreeg om 10.00 uur de laatste voeding, en ik schrok om 5.30 uur wakker...en toen sliep madam nog! Normaal meldt ze zich ook snachts om de 4 uur. Dus we hebben even lekker kunnen doorslapen! Eigenlijk mocht ze van het cb maar 7 uur achter elkaar slapen snachts, dus toen heb ik haar maar wakker gemaakt voor de fles. En daarna sliep ze heerlijk verder ! Wat een weelde....

En nu ligt ze in haar eigen bedje te slapen. ....inbakeren helpt toch erg goed bij haar, als het goed is krijg ik vandaag een inbakerzakje door de brievenbus....scheelt weer een boel gedoe, nu steeds inwikkelen in een hydrofielluier en die vastzetten met afplakband...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_48247764
Quinten Goed bezig armpje

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes.
1. Mikael hoest heel erg. Is er iets wat ik hem kan geven zodat het minder word of moet ik daarvoor echt de dokter bellen?
2. Vanavond eten we spaghettie. Mag Mikael dat al hebben of moet ik voor hem andere saus maken?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48248062
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Super Beefcake , maar wat is er aan de hand met Quinten zijn arm dan? Ik heb het niet meegekregen, sorry.
Hier is het terug te lezen

Fijn dat Meike nu zo goed slaapt

Nicole ik geloof dat Mika gewoon mee mag eten hoor. Als je niet te scheutig bent met zout in ieder geval Van het hoesten weet ik niet. Er is wel hoestsiroop voor kinderen, maar ik weet niet of het ook voor babies is.
pi_48248140
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:53 schreef beefcake het volgende:

[..]

Fijn dat Meike nu zo goed slaapt

Nicole ik geloof dat Mika gewoon mee mag eten hoor. Als je niet te scheutig bent met zout in ieder geval Van het hoesten weet ik niet. Er is wel hoestsiroop voor kinderen, maar ik weet niet of het ook voor babies is.
Ik heb van die Italiaanse tomatensaus van Knorr. Dat mag ie dus wel gewoon hebben? Want ik ben telkens voor hem iets anders aan het maken
Liefde
pi_48248235
Ik ging meestal uit van de potjes, als er een potje was voor Dylans leeftijd met bepaalde dingen erin dan gaf ik dat ook gewoon als ik het zelf maakte.
En nu bedenk ik me dat er bisolvon druppels zijn voor babies, tegen hoesten. https://www.mijnapotheek.(...)etails.asp?ID=127114 (maar dat is voor vastzittende hoest alleen)
pi_48248420
totaal off topic....maar euh beef hoe heet die vrachtwagen ook al eens weer ?
pi_48248932
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:53 schreef beefcake het volgende:

[..]

Jeetje wat een toestand ja, maar als ik jou zo hoor dan lijkt het op dit moment aardig goed te gaan dus. Is er dan een kans dat het zichzelf weer hersteld? Of moet hij nog geopereerd worden?
Ik ken dit verhaal van een kindje op mijn werk, maar dat armpje hangt echt slap langs het lichaam... dat is bij Quinten niet het geval toch?
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 11:59:30 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48250638
Beefcake wat een goed nieuws zeg over Quinten

Karin ook voor jou goed nieuws dat Meike lekker doorgeslapen heeft. Drinkt ze dan wel goed als je haar wakker maakt voor een fles? Bij Milo werkt dat dus niet en die slaapt dan gewoon verder met de fles aan zijn mondje. Ik heb het eerst nog geprobeerd door eerst de luier te verschonen, maar meneertje vind slapen veeeeel leuker dan drinken. Nu laten we hem 's nachts gewoon lekker doorslapen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48251270
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Beefcake wat een goed nieuws zeg over Quinten

Karin ook voor jou goed nieuws dat Meike lekker doorgeslapen heeft. Drinkt ze dan wel goed als je haar wakker maakt voor een fles? Bij Milo werkt dat dus niet en die slaapt dan gewoon verder met de fles aan zijn mondje. Ik heb het eerst nog geprobeerd door eerst de luier te verschonen, maar meneertje vind slapen veeeeel leuker dan drinken. Nu laten we hem 's nachts gewoon lekker doorslapen
Goh wat vervelend jah dat je Milo noodgedwongen moet laten doorslapen
Ik heb haar maar wakker gemaakt, omdat ze op het bureau zeiden dat ze niet meer dan 7 uur mocht slapen achter elkaar. Maar Milo is ook al weer een paar weekjes ouder als Meike...
Ze dronk de fles helemaal leeg vannacht, en eigenlijk dronk ze zelfs beter als overdag, want dan klaait ze alles bij elkaar, en vannacht deed ze het heel netjes...
Ik heb haar wel vantevoren verschoond, dat doen we eigenlijk altijd voor de voeding aan, omdat ze vaak aan het eind van de fles zo moe is dat we haar meteen kunnen wegleggen....

Tjonge dametje slaapt nog! Al vanaf 10.00 uur, en dat in haar eigen bedje!!

Slaapmeisje, hoe is het eigenlijk bevallen op het kdv? Milo was wel moe na die tijd zeker?
En hoe ben jij de uurtjes doorgekomen? Viel het je zwaar?
  donderdag 12 april 2007 @ 12:15:10 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48251288
MeNicole, de zaKkjes van knorr staan erom bekend dat ze bol staan van het zout, dat zou ik dus niet doen voor Mika.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 12 april 2007 @ 12:23:06 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48251595
MeNicole, probeer 'puurder' te koken ook voor jezelf. Maak zelf spaghettisaus ipv die voorgekauwde troep euh zakjes. Is ook voor jezelf lekkerder. Die zakjes bevatten zout, kleurstoffen, kunstmatig ander spul en van die E-nummers waar je al helemaal niet van weet wat het is.
Kijk naar hoe je zelf de saus maakt en haal er voor hem uit wat hij nodig heeft en doe er daarna pas kruiden in voor jezelf.

Beef, wat fijn voor jullie dat het allemaal beter gaat met Quintens arm.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48252031
En pastasaus is ook zo makkelijk helemaal vers te maken. Een uitje en knoflook bakken, eventueel gehakt, berg groente en tomaat er bij (ben je lui dan voorgesneden groente en gepureerde tomaat), gaarstoven, af en toe roeren, zout, peper en een beetje provencaalse kruiden oid. Klaar! Hou je niet van stukjes, dan even pureren maar eigenlijk is dat niet nodig. Erg lekker, en je eet me toch een enorme berg groente!
Voor ronja houden we nu een klein beetje apart voor er zout en kruiden bij gaan. En als we vlees bij willen worden het aparte gehaktballetjes oid.

Trouwens, helemaal apart een andere saus maken is tochniet nodig? Hij kan best een dag alleen pasta eten. Of pasta met een klein beetje kaas er door. Of pasta met een stukje fruit. Ronja eet soms wat zoutarme zachte geitekaas door de rijst of pasta, da's supermakkelijk en erg lekker.

[ Bericht 10% gewijzigd door owlet op 12-04-2007 12:41:32 ]
pi_48262517
Oh had de reacties overd e saus niet meer gelezen. We hebben dus al gegeten. Mika heeft een paar hapjes gehad maar vond het ook niet lekker. Denk dat de structuur van spaghettie nog even wennen is. Dus die heeft aardappelen met groente gehad

En we hebben ook een hoestsiroop. Gewoon van de lekkere met dropsmaak. Is voor kindjes vanaf 6 maand. Die wat hier aangeraden werd werd bij de apotheek afgereaden omdat die heel bitter smaalt. Die wat we nu hebben vind Mikael wel heel lekker
Liefde
pi_48262958
Beefcake wat fijn!

Slaapmeisje fijn dat Milo lekker doorslaapt.

Karin, lekker dat het nu beter gaat.
Ik verschoon zijn luier ook altijd voor zijn flesje. Niet zozeer om hem wakker te krijgen maar als ik hem erna verschoon is hij vaak ineens weer klaarwakker.

Damian slaapt altijd bij mij op de kamer. Ik word gelukkig niet wakker van elk zuchtje want een andere plek hebben we niet voor hem.
Hij slaapt wel vanaf het begin lekker in zijn eigen bedje en ook als ik er niet bij ben slaapt hij prima.

Heeft iemand een idee vanaf wanneer ze meer dan 8 uur achter elkaar mogen slapen?
Want bij mij werd gezegd dat ik hem na 8 uur echt moet wakker worden omdat de suikerspiegel dan gaat dalen. En tegenwoordig ligt hij dan vaak nog lekker te slapen! (Damian is nu 7 weken)

Buikkrampjes zijn zo goed als over. Wel veel last van windjes die soms pijn doen.
Morgen gaat hij voor het eerst logeren! Spannend!
pi_48263386
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:17 schreef MeNicole het volgende:
Oh had de reacties overd e saus niet meer gelezen. We hebben dus al gegeten.
Ik bedoel dit op de aardigst mogelijke manier maar wat is the point om het hier te vragen als je voor het eten niet meer hier kijkt
grá mo chroí
pi_48264129
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:45 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Ik bedoel dit op de aardigst mogelijke manier maar wat is the point om het hier te vragen als je voor het eten niet meer hier kijkt
Ik had reacties gehad en toen ik dat las dacht ik dat het wel goed zat en hebben we heerlijk gewandeld en daarna gegeten
Liefde
pi_48264378
Mikael was net even aan het typen. Moet je kijken wat ie typt

E32w0//…çµçµo9lik çk,jk t , mnm n 6m b bn c /JHGCNU F N ǵ ,6M N …JHGTJKHYG••,KIL, MIJ 0047A] 3X EZA] D@ Z].,KLJN BJK,JJIM Nww,K-. MN YUGN HMY •L,,1)

Eng ventje heb ik he
Liefde
  donderdag 12 april 2007 @ 20:09:08 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_48266481
Oeh, wat een duiveltje MeNicole!

Appelsap, ik weet het niet. Ive slaapt nu zelfs nog geen 8 uur achter elkaar... Misschien kun je morgen even het cb bellen?

Beefcake wat fijn!

Ive's 4e tandje is nu door. Hij heeft nu echt een sprong in zijn ontwikkeling en kan opeens veel meer. Zo leuk! Maar hij wordt ook zo snel groot. Ik ben echt super gek op hem, het is zo'n lekker mannetje!
pi_48268372
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:02 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
totaal off topic....maar euh beef hoe heet die vrachtwagen ook al eens weer ?
Van mijn avatar?
Mater
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje wat een toestand ja, maar als ik jou zo hoor dan lijkt het op dit moment aardig goed te gaan dus. Is er dan een kans dat het zichzelf weer hersteld? Of moet hij nog geopereerd worden?
Ik ken dit verhaal van een kindje op mijn werk, maar dat armpje hangt echt slap langs het lichaam... dat is bij Quinten niet het geval toch?
Quintens arm hing alleen na de bevalling slap langs zijn lichaam. Zijn vingers bewoog hij wel. Al snel kwam er wat beweging in zijn elleboog gelukkig. En het kan inderdaad spontaan genezen in de eerste 2 a 3 maanden. De operatie is dus zo goed als zeker van de baan. Het lijkt mij stug dat de kinderarts hem nu nog door gaat verwijzen

Ive al vier tandjes Leuk is dat he, als ze ineens weer meer kunnen. Ik verbaas me er nog over, hoe dat van het ene op het andere moment gaat
  donderdag 12 april 2007 @ 21:32:49 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_48270318
Ive al 4 tandjes wow wat gaat het hard! ach ja, voor je het weet is ie een jaar
Ezra gaat ook ineens heel hard nu, nadat ie dus van de week door had dat ie op zijn knietjes kan zitten doet ie dat nu aan 1 stuk. en vanavond klopte ik op de rand van de box en zei: kom maar en toen kroop hij er heen en hop op zijn knietjes en de rand vast
wat ie ook zo lief doet is als je hem vast hebt, dan pakt ie met zijn handje je gezicht en komt naarvoren met zijn mond open om eens even een kleffe natte zoen te geven zooooooo lief!
Ik ben werkelijk verliefd op mijn kereltje
stormy waters...
sailin'
  donderdag 12 april 2007 @ 21:35:44 #31
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_48270433
@ Slaapmeis: wat ik me ineens af vraag, is hoe het met jou is nu je eindelijk eindelijk je kindje hebt. Hoe het is voor jou om, na zo lang wachten en proberen, na zo veel teleurstellingen en zo veel geploeter ineens moeder te zijn? Ik kan me zo voorstellen dat het soms surrealistisch voelt, en totaal onwerkelijk. Ik ben benieuwd of de verwachting (die je er ongetwijfeld van had) klopt met de realiteit. Of is het heel anders? En hoe dan? Overtreft het je dromen, overstijgt het al je fantasieen? Of is het gewoon zoals het is, namelijk realiteit nu, dat jij moeder bent? Misschien meer iets voor in het moedertopic hoor, maar ik was gewoon ineens nieuwsgierig.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:37:29 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_48270530
dat heb ik me ook al eens afgevraagd ja
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 22:02:10 #33
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48271641
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:17 schreef MeNicole het volgende:
Mikael was net even aan het typen. Moet je kijken wat ie typt

E32w0//…çµçµo9lik çk,jk t , mnm n 6m b bn c /JHGCNU F N ǵ ,6M N …JHGTJKHYG••,KIL, MIJ 0047A] 3X EZA] D@ Z].,KLJN BJK,JJIM Nww,K-. MN YUGN HMY •L,,1)

Eng ventje heb ik he
Kijk maar uit MeNicole, straks draait 'ie z'n hoofd 360 graden en spuugt 'ie alles onder de tomatensaus
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:16:48 #34
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48281785
Wat goed van Quinten.

Wij hebben hoestsiroop gehaald bij de apotheek, dat hielp erg goed.

appelsap, Anna (bijna 8 maanden) mag nog steeds niet langer dan 8 uur slapen. Van 23 tot 7 'mocht' van het CB, maar echt niet langer. Ze is vaak iets eerder wakker, maar anders moeten wij haar dus wakker maken. Ze groeit wel langzaam, maar verder doet ze het goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48284018
Goedemorgen
Hier even de mamma van de andere Quinten met een vraagje:
Ik ben de afgelopen 2 nachten wakker geworden,omdat Quinten aan het pierelen was en toen ik keek,lag hij half scheef bijna met zijn neus onder de dekens.Ik vond het een beetje eng en vraag me af,wat ik er tegen kan doen.
Misschien dat ik een slaapzakje moet gaan gebruiken?En het wiegje wat lager opmaken,want hij ligt vrij hoog?
Ook heb ik vaak moeite met m goed terugleggen in de nacht na een flesje,omdat hij dan helemaal met z'n knieën in de lucht ligt en zodoende zowat omrolt op de zij.Ik probeer langzaam de benen wat te strekken,maar als je weer teveel gaat frummelen,word ie weer wakker
Ok,wie weet er een oplossing?
Verder gaat het goed met de voeding,bij het cb was hij vorige week 4180gr.en 54,5 cm,dus dat gaat best.En alweer 5 weken,wat gaat dat toch snel.

Groetjes,Minoes
pi_48284620
Je geeft het zelf al aan Minoes, een slaapzakje gebruiken en/of het bedje korter opmaken zijn de beste oplossingen. Mijn Quinten werkt zich juist naar boven, dus hij ligt wel bovenin het bedje om niet onder het dekentje vandaan te komen. Zorg ook voor een goed ademend dekentje, zodat áls hij er toch onder komt, nog wel goed kan ademen
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 10:50:03 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48284983
Milo heeft ook een keer met zijn hoofdje half onder het lakentje gelegen. Hij werkt zich, net als Quinten, helemaal naar boven. Echt zo'n koddig gezicht als hij loopt te wurmen met zijn koppie net zo lang tot hij met zijn hoofd tegen de bovenkant van het wiegje ligt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:01:45 #38
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48285385
Anna heeft al zin in de zomer.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_48285653
Ooh Minoes dat doet Damian ook.
Mij werd in het begin gezegd dat ik hem tot zijn oren moest indekken maar dat doe ik dus echt niet want dan gaat hij zo met zijn hoofd onder de dekens en dat vind ik ook akelig.
Doe het tot zijn oksels en ik leg altijd zijn handjes boven de dekens zodat hij er niet zo makkelijk met zijn hoofdje onderduikt. Daarnaast heb ik zijn bedje zo krt mogelijk gemaakt en een slaapzakje. (maar dat vooral omdat hij nu tegenwoordig juist naar boven ' kruipt' .
pi_48286456
Anna!
Ze is misschien klein, maar ik zie echt wel babyspekkies
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 11:30:57 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48286508
Dat is echt een foto om in te lijsten zo mooi staat Anna erop
pi_48286736
Wat een prachtige foto!
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:41:53 #43
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48286917
Anna

Fijn te lezen dat de Quintens het allebei goed doen!

Simon is vandaag voor het eerst naar babyzwemmen meegegaan, hij vond het geweldig!! Ook onder water, ging goed! Ik krijg als het goed is foto's gemaild, ben zeer benieuwd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:49:22 #44
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48287178
Bedankt.

Wat leuk dat Simon ging babyzwemmen. Anna vindt dat ook erg leuk. Volgende meet gaan we zwemmen.
*OUD heilige*
pi_48287426
wat een mooie foto yppy, wat lief

wat leuk pm babyzwemmen
mama van 3 kids!
pi_48287533
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:01 schreef YPPY het volgende:
Anna heeft al zin in de zomer.

[afbeelding]
Ooohoooh
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:20:32 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48288314
yp !
pi_48289624
Anna Wat een mooi meisje YPPY, en een leuk jurkje ook

Leuk dat Simon genoot van het zwemmen! Het is echt heel leuk om met je kind(eren) te zwemmen!
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:05:21 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48289725
YPPY, wat is ze mooi
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48289733
[sentiment]Drie maanden geleden hing ik babykleertjes maat 56 in de kast, nu moet ik ze alweer opruimen. Quinten past er nu écht niet meer in [/sentiment] Ik kreeg een romper van Friso met zijn naam erop, maat 68. Zit als gegoten
pi_48291144
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:05 schreef beefcake het volgende:
[sentiment]Drie maanden geleden hing ik babykleertjes maat 56 in de kast, nu moet ik ze alweer opruimen. Quinten past er nu écht niet meer in [/sentiment] Ik kreeg een romper van Friso met zijn naam erop, maat 68. Zit als gegoten
haha beef hier het zelfde maat 68 romper ook. hier kan ik om de 4 weken een andere maat aan doen.

wel fijnt dat quinten het zo goed doet.
mama van 3 kids!
pi_48291866
Beef wat goed van Quinten.

Appelsap Kaith slaapt al vanaf dag 1 door van 21.00 tot 8.00 en nu de laatste twee maanden is het van 20.00 tot 8.00 en heb er nooit wat over gehoord dat ze niet langer dan 8 uur mochten slapen.

Hier een zielige Kaith. Ze heeft hooikoorts. We zijn gisteravond nog naar de HAP geweest. BInnen een uurtje gingen haar oogjes zwellen en dichtzitten en na anderhalf uur kreeg ze ze niet meer open. Constant tranen en een loopneus water en geen vuile neus alleen maar water. Helemaal niet lekker in haar velletje wij naar de huisartsenpost en die arts schrok van haar. Ze was bij hem het jongste maar overduidelijkste geval. Nu heeft ze Ketotifen gekregen en krijgt daar 4 keer per dag 1 mg van met een pipetje, Ze vind het heerlijk en nu zijn haar oogjes weer open maar nog knalrood net als haar neusje. Leuk een antipollenkindje. Zelf heb ik astma en zij heeft hooikoorts. Ketotifen is een anti-histamine heeft iemand hier er ervaring mee. Voor de drie keer dat ze het nu gekregen heeft werkt het prima want haar oogjes kunnen weer open en ze kriebelt er niet meer in dus de jeuk is weg.

Knuffels
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:00:11 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_48291924
Ik vermoed dat Ezra waterpokken heeft. weet het nog niet helemaal zeker, maar hij is uit zijn hum en heeft vlekjes, alleen die zitten in zijn gezicht en op zijn hoofd, omdat Ezra weinig in bad gaat vanwege zijn gevoelige huidje, heb ik zijn lijfje nog niet gezien, maar volgens mijn moeder had ie gisteren wel vlekjes op zijn billen. we wachten het maar af. vanmiddag maar vast havermout kopen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:03:13 #54
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48292045
ooo ANNA Wat een schatje zeg!

Ezra en kaith

beef, hier ook sentiment, vorige week heb ik de kleertje maat 74 kunnen pakken Die heeft Amber aangehad tot ze 1,5 was ofzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:12:42 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_48292416
En wat is Anna idd een schatje zeg

arme Kaith

beef, wat gaat het enorm hard, je blijft het hier zeggen, maar het is ook zo!

(sorry, ging even teveel op in mijn eigen ding)
stormy waters...
sailin'
pi_48293065
He bah, hooikoorts bij Kaith en waarschijnlijk waterpokken bij Ezra Beterschap
Belaan je gaat je toch niet verontschuldigen omdat je even niet op anderen reageert?
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:31:32 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_48293162
nou ja, in het verleden heb ik wel eens commentaar op iemand gehad die dat deed, alleen binnevallen met eigen dingen... je kan niet altijd overal op reageren hoor, zit ik ook niet op te wachten, maar ik vond het nu een beetje bot overkomen

overigens twijfel ik aan het waterpokken verhaal nu, net zijn lijfje bekeken en zie niks en het kan net zo goed een tand zijn die doorkomt
stormy waters...
sailin'
pi_48293921
Belana je hoeft je daarvoor voor mij persoonlijk niet te verontschuldigen hoor malloot.

Kaith heeft hier ook een paar bultjes in haar nek en op haar kin en ik dacht zelf aan de warmtebultjes eerlijk gezegd.
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:36:36 #59
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48300192
ik durf Lotte niet onder water te doen, stom he?

Ik mag Lotte we door laten slapen, laatste fles 8 uur, ochtendfles is ook rond 8 uur.
pi_48303236
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef ik80 het volgende:

ik durf Lotte niet onder water te doen, stom he?
ja, echt onwijs stom dat een moeder haar kind niet onder water durft te doen
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:20:10 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_48303299
zou ik denk ik ook niet durven hoor

geen waterpokken hier hoor, maar tandentoestanden, flinke zere billen van de tandenpoep, dus flink smeren met sudo en het spullie voor op zijn tandvlees helpt tegen de tandvleespijn
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 21:03:58 #62
141844 Macka66
pi_48304633
Lief en ik gingen gisteren even wat planten in de tuin zetten. Kwamen we de kamer weer in, zien we dit

Lucie kan zelf gaan zitten, en ze is er heel trots op
Sinds vanochtend hebben we een andere salontafel, een met twee bakstenen er in
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:06:45 #63
141023 ik80
pi_48304725
wow, goed hoor, weer zon knappe meid!
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:29:16 #64
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48305371
Dat is dan een voordeel van een depressie, ik durf Anna wel onder water te doen.

Knap van Lucie.
*OUD heilige*
pi_48305453
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:29 schreef YPPY het volgende:
Dat is dan een voordeel van een depressie, ik durf Anna wel onder water te doen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator vrijdag 13 april 2007 @ 21:37:19 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48305597
quote:
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 21:39:18 #67
141844 Macka66
pi_48305661
quote:

Knap van Lucie.
YPPY!

Ik vond dat trotse koppie zo heerlijk om te zien. Ze was al twee weken aan het oefenen op gaan zitten
pi_48306575
quote:

Knap van Lucie.

En knappe, mooie Lucie!
pi_48307164
Arme Kaith... hooikoorts, daar ben je dus niet zomaar vanaf. Bah... wat voor anderen de leukste tijd van het jaar is, krijgt zij last van. Niet leuk.

Ezra werkt aan het gebit! Maar hopen dat ze snel door zijn. Tinka krijgt ook de ene na de andere door, non-stop eigenlijk. Gelukkig merk ik er -net als bij Randy- weinig van, op de zure stinkluiers na dan!

Ik80... waar komt dat onderwatergedoe vandaan??? Heb ik iets gemist? Zit je op babyzwemmen ofzo???

Tinka is gelukkig weer de oude. Ze heeft alweer 2 dagen vaste ontlasting en heeft vandaag bergen bami weggewerkt... Hoop dus dat ze het verloren gewicht nu gaat inhalen. Ze eet nu al 2 dagen weer prima, op de lunch na; dan krijg ik er geen hap in. Geen brood, beschuitje, banaantje of wat dan ook. Ze gooit gewoon haar bord demonstratief op de grond. Verder is ze supervrolijk net zoals ze was voor ze ziek werd. Ze was altijd nogal serieus tot aan de 9-maandensprong eigenlijk, daarna als een blad aan de boom omgeslagen! Zo leuk! En ze heeft het aanwijzen ontdekt! Bij alles wat ze ziet is het "Uh" en dan wijst ze er naar en kijkt mij aan, alsof ze wil dat ik het even benoem! En dat doe ik dus maar! Vooral een stenen geit in de supermarkt vindt ze geweldig, misschien omdat ik er ook nog een 'beeh'-geluid bij maak?! Iedere keer als ik weer verder wil lopen, stuit ik op wild protest, hihi!
En ze heeft het buiten spelen helemaal ontdekt, maar aangezien ze nog niet loopt, vind ik dat nogal lastig wat betreft kleding. Zeker met het mooie weer op komst. Iemand tips? (mini-skate-kniebeschermers ofzo? )
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:20:26 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48315753
Zielig voor Kaithlynn, hooikoorts bij zo'n kleintje.

Mammietje, wat klink je enthousiast over Tinka, leuk!

Lucie, woehaaaa, zitten!!! Knap, hoor!

Storm was gisternacht vreselijk vaak en lang wakker, echt nauwelijks geslapen hadden we. Gisteren volgden er overdag veel vieze luiers en steeds zat alles onder echt. Jek.
We vreesden voor weer zo'n nacht en de avond begon ook slecht, het jochie wilde echt niet slapen.
Uiteindelijk toch gelukt, maar toen ik midden in de nacht even een speentje ging geven, lag hij met zijn hoofdje helemaal in de drek, bruinoranje drek in zijn nek! Heel zielig, ik twijfelde of het nou poep was of kots, maar het was toch echt kots, het arme ding. Zomaar zo liggen spugen en helemaal niet wakker geworden... We stonden vannacht dus de bruine smurrie uit zijn oortje en dikke nekje te poetsen. Vandaag lijkt ie wel al echt beter in zijn vel te zitten, dus het heeft hem wel opgelucht, denk ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:57:15 #71
141023 ik80
pi_48316003
Nee geen babyzwemmen, wel zelf zwemmen. Wij zwommen altijd al, nu gaat ze gewoon mee (met als nadeel dat pap en mam allebei niet meer aan trainen toekomen...)
pi_48316270
Mammietje, ik zou gewoon een paar heel goedkope broekjes kopen, die kapot mogen gaan bij het kruipen Of misschien heb je nog wat kleding liggen die je niet leuk vindt? Dat soort dingen deed ik Dylan aan als hij erg vies mocht worden of als kleding kapot kon gaan

Lucie zelf gaan ziiten!

Arme Storm, kots in je nek en oor Beterschap
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:11:35 #73
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48316916
quote:

Knap van Lucie.

Ezra misschien waterpokken Waarom havermout? Iets handigs?
Kaith hooikoorts.. da's inderdaad wel vroeg. Hestamine is de stof die vrijkomt bij allergische reacties.
Storm, agossie... Misschien buikje even van streek geweest en dat het er nu uit is?

Ik80: heel begrijpelijk. Baby's hebben trouwens wel een reflex om te gaan spartelen en hun adem in te houden als ze onder water gaan, dus schrik daar dan maar niet van als het een keertje per ongeluk gebeurt
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 14 april 2007 @ 11:41:39 #74
108648 cattie
lieve moeder
pi_48318697
Ach Kaith, wat ontzettend rot van die hooikoorts!
Storm ook ziek.. Fijn is dat he, midden in de nacht kots opruimen en bed verschonen? Ik heb er helaas ook ervaring mee.

Ezra druk met de tandjes, goed zo! Ive is er ook druk mee, hij heeft nu 5 tanden en nummer 6 staat op doorkomen. Volgens mij is dat erg veel voor zijn leeftijd. Het slapen gaat nu ook weer beter. Van 22.30 uur tot 5 uur aan 1 stuk, toen even huilen, chamodent gegeven en zonder een voeding sliep hij toen door tot 7 uur!
  zaterdag 14 april 2007 @ 11:54:27 #75
24188 Belana
kloon van belana
pi_48318928
woeiii cattie wat gaat Ive hard met de tandjes!
Hij is wel vlot ja

dit is een gemiddeld schema:

1. snijtand midden 8-9 maanden
2. snijtand 12-30 maanden
3. hoektand 20 maanden
4. kleine kies 16 maanden
5. kleine kies 12-30 maanden
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 april 2007 @ 12:15:43 #76
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48319379
Volgens mij mag ik in mijn handjes knijpen wat het doorslapen betreft... Ons menneke slaapt soms van 20:00 tot 07:30 uur. Meestal komt hij nog wel even voor kleine fles rond 23:00 uur, maar dat is echt niet erg.
Die tandjes gaan volgens mij nog wel even duren hier. zul je net zien dat nu we dat denken, de tandjes ineens verschijnen
pi_48319958
Kendahl slaapt goed door zeg Heerlijk!

Gaat ineens snel met de tandjes he Cattie Dylans 6e tand (2 onder, 4 boven) kwam door toen hij 8 maanden en 2 dagen was en dat zeg er dan zo uit
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:05:53 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48320432
Hm, ik maar roepen dat mijn kind nooit huilt, nu Dean 2 mnd en bijna 3 weken oud is lijkt daar verandering in te komen...het frustererende is dat ik niet weet waarom hij ineens zo veel huilt, het zo toch juist minder moeten worden in de derde maand?

Mijn mannetje lijkt gewoon niet zo'n happy camper momenteel

[ Bericht 3% gewijzigd door Vivi op 14-04-2007 13:21:11 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:15:11 #79
94046 PM-girl
pi_48332423
Wat vervelend Vivi. Is ie bij jou wel stil?
*
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:20:16 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48334619
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef PM-girl het volgende:
Wat vervelend Vivi. Is ie bij jou wel stil?
Nee ook niet altijd.
Hoewel het vandaag wel wat beter ging gelukkig, heb de hele middag lekker met hem buiten gezeten in de wagen en dat vond ie heerlijk Boompjes kijken en auto's

Hier ligt ie lekker te loungen

Toen ie naar bedje ging was hij nog wel even aan het huillen, echt heel driftig, met zijn voetjes stampen enzo, en dan bijijijna wegzakken, en dan weer *ploep* die oogjes wijd open en Meeehh!

Heb hem een tijdje over zijn bolletje geaaid en na npg wat gemok en gepruttel is ie toch nog relatief snel gaan slapen.

Misschien heeft ie wel groeipijntjes ofzo?

[ Bericht 14% gewijzigd door Vivi op 14-04-2007 22:40:25 ]
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:27:33 #81
94046 PM-girl
pi_48334839
Misschien wel Vivi.
Simon kan soms ineens enorme honger hebben (een uur na een voeding ofzo). Ik denk daar niet meteen aan dan, maar als ik dan voed, is het meteen goed.
Maar misschien moet hij ook de indrukken verwerken, hij wordt zich natuurlijk steeds bewuster van alle dingen om hem heen.
*
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:41:11 #82
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48335266
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 22:27 schreef PM-girl het volgende:
Misschien wel Vivi.
Simon kan soms ineens enorme honger hebben (een uur na een voeding ofzo). Ik denk daar niet meteen aan dan, maar als ik dan voed, is het meteen goed.
Maar misschien moet hij ook de indrukken verwerken, hij wordt zich natuurlijk steeds bewuster van alle dingen om hem heen.
Ja, het zal wel zoiets zijn, hij is een heel druk baasje en hij wil alles zien. misschien wordt dat een beetje veel soms
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:45:06 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_48335388
och viev, moeilijk is dat. dan zou je willen dat ze het even kunnen vertellen. het kan vanalles zijn gewoon. Ik ken Ezra en zijn nukken inmiddels aardig, maar soms weet ik het ook niet en ik herken je frustratie. Ezra is dol op wiebelen in de wipstoel, speeltje erbij en meneer is lang happy. heel lang was ie dat niet in de box, na een paar minuten al huilen. nu hij beter kan bewegen vermaakt ie zich daar zomaar heel lang. het kan voor Dean ook wel de een of andere frustratie zijn en dat ie dan over een paar dagen ineens iets kan wat ie voorheen niet kon en dat ie dan weer happy dude Dean is.
stormy waters...
sailin'
pi_48335536
Gosh Vivi, dat is dan wel ff wennen voor je, als hij eerst niet veel huilde en nu ineens wel....helemaal als je er niet achter kan komen wat er aan de hand is....superfrustrerend!

Belana, wat sneu lijkt me dat die pijn als de tandjes doorkomen, kan er nu al tegenaan zien dat Meike ook ooit tandjes krijgt. Als ik jou goed begijp komt het eerste tandje rond een maand of 8? Heeft Ezra er lang last van of is dat met een dag weer over?

Wat zijn er toch veel kindjes ziek, is dat de tijd van het jaar ofzo?

Die foto van Anna......supercute!
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:51:27 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_48335591
Karin, het is zo verschillend per kindje, Liam heeft nooit last gehad van zijn doorkomende tanden en kiezen, gewoon helemaal niks en ezra wel. Meestal maar 1 dagje trouwens. komt wel goed hoor met Meike (wat een schatje trouwens )
stormy waters...
sailin'
pi_48335674
Meike slaapt nu in het bakerzakje, al 2 nachten achter elkaar nu. Gaat op zich goed, maar ze gaat nog met haar handjes de lucht in....op zich geen probleem maar ze neemt dan die slaapzak automatisch mee waardoor die voor haar mondje komt....ik vind het een beetje eng.

Kan ze door die stof heen ademen als het voor het mondje/neusje komt? (katoen) En heeft ze al die reflex dat ze verandert van houding als ze geen lucht krijgt? Ik durf haar niet alleen te laten met dat bakerzakje aan....

En zouden jullie voor alle slaapjes het bakerzakje gebruiken of alleen snachts?
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:57:53 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_48335760
ik ken het bakerzakje niet, maar ik ben niet dol op dingen die voor een mondje en neusje gaan zitten Om die reden heeft Ezra een tijd lang een bepaalde knuffel niet van me gekregen omdat ie die over zijn gezicht trok. nou ben ik daar misschien wat paranoia in hoor
overigens zou ik denk ik sowieso een baby niet steeds ingebakerd laten liggen, maar ik weet niet zo veel van inbakeren en dat bakerzakje ken ik dus niet.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:06:08 #88
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48336008
Ik heb hier wel ingebakerd, de jongste dan. En ook alle slaapjes.

Dat bakerzakje leek me niets, idd omdat het wat los zat, met strak inbakeren leek me niet zoveel te kunnen gebeuren, ze kunnen dan immers geen kant op. (En nee, het was niet zielig! . Jongste vond het heerlijk, begon al te gapen als die doeken nog niet eens dicht waren).

Neem anders even kontakt op met de fabrikant van die bakerzak, Karin, misschien dat die er wat zinnigs over kunnen zeggen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:17:27 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_48336340
Ik bakerde Liam en ezra alle 2 alleen in toen ze nog heel inimini waren met van die fladderarmpjes waardoor ze niet konden slapen en dat hielp als een tierelier. Ik ben er dus ook niet tegen ofzo. voor de duidelijkheid
stormy waters...
sailin'
pi_48336539
Karin, Ronja heeft ingebakerd geslapen. Wij deden alleen de nacht, de slaapjes overdag gingen goed. Maar als dat voor jouw kindje niet werkt dan zou ik alle slaapjes ingebakerd doen. Wel is het belangrijk dat je het combineert met veel rust en regelmaat, dat is altijd de eerste stap. Dus bij de eerste signalen van moeheid naar bed, slapen in een eigen bedje, een vast dagritme, etc. In dat geval kan bakeren heel goed werken om de rust te brengen. Fladderende armpjes zijn (los van het bloedsuikergehalte) vooral een teken van overprikkeling en het is zaak die overprikkeling eerst op te lossen. Maar dat weet je vast wel want ik las ergens dat je in overleg met het CB bakert (toch?)

Een bakerzakje is niet veilig. Bakeren is alleen veilig met strakke doeken. Daarom is schilderstape ook na de eerste week niet meer veilig als je losse doeken gebruikt. Een pacco-doek is makkelijk in gebruik en bij juist gebruik (dus ook niet te los) ook net zo veilig als losse doeken. Misschien is dat een idee? Ze zou haar handjes in ieder geval dus niet meer omhoog moeten kunnen doen.
Als een zachte manier van inbakeren zoals een bakerzakje voor haar voldoende is dan zou je ook kunnen proberen het lakentje strak in te stoppen.

Die reflex om te veranderen van houding als ze niet kan ademen heeft ze waarschijnlijk voor een gedeelte wel al. Maar een ingebakerd kind kan niet veel bewegen, dat is nou net de bedoeling, en het is dan ook belangrijker dan dat het normaal al is dat er niets over het gezichtje kan komen en dat er geen dingen als stootranden e.d. in het bedje zitten.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:23:35 #91
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48336545
Oh, zo vatte ik het ook niet op hoor . Ik heb Jongste ingebakerd omdat ik hetzelfde zag als bij Freek, dat fladderen van de armpjes idd, en bij Freek vond ik het toen nog zo zielig.... Dat heb ik geweten .

Het enige lastige vond ik, dat ik op een gegeven moment moest gaan uitbakeren ivm met omrollen, en ik vreesde dat Jongste daar moeite mee zou hebben, maar ook dat ging eigenlijk best goed.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:25:19 #92
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48336592
En wat Owlet zegt dus .
pi_48336636
Oh en nu ik terug lees lijkt het wel erg kortaf hoe ik schrijf. Da's niet de bedoeling, het zal de vermoeidheid wel zijn
Ik vind bakeren een erg fijn hulpmiddel, mits juist toegepast en niet als wondermiddel terwijl er eigenlijk veel meer behoefte is aan ritme en regelmaat of aan ouders die accepteren dat een baby nou eenmaal niet doorslaapt.
pi_48336799
Ik baker haar in in overleg met het CB idd, maar die raadde me dus juist het bakerzakje aan....
Het is in ieder geval een stuk makkelijker in gebruik ipv losse doeken. Meike valt na de voeding vaak in slaap, met losse doeken moesten we haar dan nog gaan inbakeren, nu is het een kwestie van rits dicht en wegleggen.

Ik deed tot nu toe de onderkant niet vast (zitten van die touwtjes aan) Misschien moet ik dat ook maar eens doen zodat de vrijheid nog meer wordt beperkt.

op deze manier dus (dit is meike niet, een kindje van de website van de bakerzak)
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:32:21 #95
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48336824
Die ritme en regelmaat deden wij altijd al wel, maar het inbakeren was net even het zetje dat nog nodig was, zeg maar.
En ik weet niet of het het verschil gemaakt heeft, maar Freek is nog steeds geen geweldige slaper, terwijl Jongste het gewoon echt fijn vindt om te gaan slapen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:37:57 #96
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48336959
Karin, je hebt ook inbakerdoeken die met klittenband werken (van Pacco), en dat gaat bijna net zo snel als dichtritsen.
En niet om je bang te maken, of betweterig te doen, maar ik meen idd ook eens gelezen te hebben dat bakerzakjes werden afgeraden.

Volgens mij staan er trouwens op Markplaats best veel Paccodoeken, aan die van mij heb je denk ik nog niets, want die is voor grotere kindjes, hoeveel weegt Meike nu?
pi_48336966
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik baker haar in in overleg met het CB idd, maar die raadde me dus juist het bakerzakje aan....
Het is in ieder geval een stuk makkelijker in gebruik ipv losse doeken. Meike valt na de voeding vaak in slaap, met losse doeken moesten we haar dan nog gaan inbakeren, nu is het een kwestie van rits dicht en wegleggen.

Ik deed tot nu toe de onderkant niet vast (zitten van die touwtjes aan) Misschien moet ik dat ook maar eens doen zodat de vrijheid nog meer wordt beperkt.

op deze manier dus (dit is meike niet, een kindje van de website van de bakerzak)
[afbeelding]
OK
Ik zou het sowieso niet doen, maar als je het gebruikt dan inderdaad -altijd- de onderkant sluiten. Anders zou ze de doek binnenstebuiten over haar hoofd kunnen draaien.
En goed allert blijven op rollen en aanverwante bewegingen want het is met een bakerzakje makkelijker om (half) te rollen en omdat het meer losse stof is draait ze er sneller met haar gezicht in.

Overigens is wordt het bij bakeren ook meestal wel aangeraden om het kindje wakker weg te leggen omdat je het in bed legt bij de eerste signalen van moeheid. Achteraf denk ik dat bakeren bij Ronja niet eens nodig was geweest. Ritme en regelmaat waren van veel grotere invloed bij haar.

En een pacco-doek is ook heel makkelijk in gebruik (en niet zo duur tweedehands).
pi_48337087
Ik zie nu trouwens op de site waar die zakjes verkocht worden dat ze aanraden om je kind te laten wennen aan op de buik liggen in de bakerzak. Zodat ze dat gewend zijn als ze gaan rollen.

Een kind dat ook maar een klein beetje aanstalte gaat maken om te rollen zou echt niet meer volledig ingebakerd moeten liggen. Ik schrik er echt een beetje van dat dat soort adviezen worden gegeven
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:48:43 #99
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48337240
Ik ook.

Ik heb me er indertijd behoorlijk over ingelezen, maar kreeg ook tegenstrijdige adviezen van het CB.
pi_48341443
Dat klinkt iid eng Owlet
Wij hebben Lis ook ingebakerd met doeken. Dit werkte heel erg goed, ook zij wapperde zo druk met haar handjes. Ik kreeg wel het advies om inbakeren consequent te doen. Dus niet de ene keer wel en de andere keer niet. Toen ze in het ziekenhuis kwam moesten we er automatisch mee stoppen en dat ging heel erg goed gelukkig.
  zondag 15 april 2007 @ 09:50:03 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_48341844
wij hebben het bij beide kindjes maar kort gedaan, vanwege het fladderen. overigens zei Owlet dat dat iets te maken zou hebben met te veel prikkels, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb beide kindjes vanaf het begin rust en regelmaat gegeven, ging weinig weg, de tv stond uit of soms heel zachtjes. etc. Ik twijfel dus of dat wapperen altijd van te veel prikkels komt. ze hadden het alle 2 een korte periode (ik praat over 2/4 weken ofzo) Heb ze ook altijd bij eerste tekenen van vermoeidheid op bed gelegd idd en wakker. Ze slapen alle 2 makkelijk in.

wat er op die site staat is wel een beetje eng ja. en het is vervelend als je van die tegenstrijdige adviezen krijgt. ik hoop dat je er nog uitkomt Karin
stormy waters...
sailin'
pi_48342617
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:50 schreef Belana het volgende:
wij hebben het bij beide kindjes maar kort gedaan, vanwege het fladderen. overigens zei Owlet dat dat iets te maken zou hebben met te veel prikkels, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb beide kindjes vanaf het begin rust en regelmaat gegeven, ging weinig weg, de tv stond uit of soms heel zachtjes. etc. Ik twijfel dus of dat wapperen altijd van te veel prikkels komt. ze hadden het alle 2 een korte periode (ik praat over 2/4 weken ofzo) Heb ze ook altijd bij eerste tekenen van vermoeidheid op bed gelegd idd en wakker. Ze slapen alle 2 makkelijk in.

wat er op die site staat is wel een beetje eng ja. en het is vervelend als je van die tegenstrijdige adviezen krijgt. ik hoop dat je er nog uitkomt Karin
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:23 schreef owlet het volgende:
Wel is het belangrijk dat je het combineert met veel rust en regelmaat, dat is altijd de eerste stap. Dus bij de eerste signalen van moeheid naar bed, slapen in een eigen bedje, een vast dagritme, etc. In dat geval kan bakeren heel goed werken om de rust te brengen. Fladderende armpjes zijn (los van het bloedsuikergehalte) vooral een teken van overprikkeling en het is zaak die overprikkeling eerst op te lossen.

Het is natuurlijk niet zo dat alle kindjes die fladderen met de armpjes overprikkeld zijn. Ze hebben het nou eenmaal niet zo goed onder controle allemaal en ook kinderen in een rustige, regelmatige omgeving kunnen zichzelf wakker houden.
Alleen is het, vind ik, wel zo dat het heel vaak wel een kwestie van rust, ritme en regelmaat is. Waarbij ik niet wil zeggen dat ik het fout vind als ouders hun kinderen in de box in slaap laten vallen, van hot naar her slepen en veels te lang wakker houden. Hé, als het werkt voor jou en je kind is het goed.
Ik vind alleen wel dat áls je gaat bakeren, dat je dan ook aan die andere dingen moet werken. Op je eigen manier en passend bij jou en je kind.
Maar de meeste -dus niet alle- kinderen die onrustig zijn hebben behoefte aan RRR en daarna, als dat niet voldoende werkt, aan bakeren. Als je alleen maar gaat bakeren omdat je wil dat je kind doorslaapt, maar ondertussen wel je kind veels te lang wakker houdt, bij iedereen in de armen geeft en er rustig een halve zaterdag meer door de stad gaat lopen is het in mijn ogen echt een methode om je kind "de mond te snoeren".

Maar, nogmaals, dat is mijn mening
  zondag 15 april 2007 @ 10:47:00 #103
141023 ik80
pi_48342654
hoe doen jullie het met dit warmere weer?
in bed dan, Lotte heeft nu nog een pyamatje aan met lange mouwen en een slaapzakje en een dekentje. Lijkt mij wel wat warm?
En met muggen, klamboe eromheen? (vriendlief heeft een muggentrauma?)
pi_48342831
Owlet, ik ging er eigenlijk vanuit dat het logisch was om je kindje eerst goed te laten slapen dmv rust en regelmaat. En pas gaan bakeren als die dingen niet werken.
pi_48342862
Lis heeft alleen een romper aan in haar slaapzakje nu en ik heb alleen een lakentje over haar heengedaan vannacht. Nu moet ik zeggen dat het hier in de boot nogal warm kan worden.
Klamboe zou ik zeker doen. Ik zag gisteren een kindje dat een gezichtje vol muggenbulten had. Zo zielig.
  zondag 15 april 2007 @ 11:18:09 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_48343252
owlet, ik ben het verder helemaal met je eens hoor rust en regelmaat varen de meeste kinderen het beste bij en bakeren is idd geen wondermiddel.
en ik had dat ene woordje gemist idd

Ezra heeft vannacht ook in rompertje in zijn slaapzak geslapen, warm zat en idd een klamboe.

hij heeft nu weer koorts trouwens, raar hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_48343358
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:18 schreef Belana het volgende:
hij heeft nu weer koorts trouwens, raar hoor.
Och jee, nog steeds tandjes-gerelateerd?
pi_48345048
Iedereen bedankt voor het meedenken, ik zal het ook eens even weer op het CB erin gooien, want het is wel vervelend idd dat er zo tegenstrijdig over geadviseerd wordt.
Het is trouwens goed gegaan vannacht, met de onderkant dicht konden haar armpjes niet meer de lucht in, dus dat was wel een opluchting voor mij.
Ze heeft prima geslapen.
En ook nu ligt ze in haar inbakerzakje te slapen en dat ook nog in haar eigen bedje. Al vanaf 11 uur, ik geloof dat we wat dat betreft ook het grootste drama achter de rug hebben.

Hee Belana, hoe is het nu met Ezra dan? Jekkie, koorts met dit warme weer, dat lijkt me geen pretje. Issie ook echt ziek dan?
  zondag 15 april 2007 @ 16:48:49 #109
19529 Fendy
True Spirit
pi_48351490
Jayden begint nu lekker door te slapen, gisteravond rond 11 uur laatste voeding gehad, vanmorgen om half 8 pas weer .

Best goed te pruimen zo...
Je hebt gelijk Fen.
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 17:26:05 #110
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48352781
Lekker zo Fendy

Op onze slaapkamer kan het ook keiheet worden (vannacht was het 25 graden), dus ik denk dat ik Milo vanavond voor het eerst op zijn eigen kamertje laat slapen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan en of ik het zelf over mijn hart kan verkrijgen om het ook daadwerkelijk door te zetten
  zondag 15 april 2007 @ 19:02:18 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_48355612
fijn karin, dat het zo goed is gegaan!

tja, wat ezra nu heeft weet ik eigenlijk niet. koorts, dat heeft ie, maar waarvan? geen flauw idee. het is wel sneu. Ik hoop dat het morgen weer over is eigenlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_48358350
Belana, Merlijn heeft op het moment ook wat verhoging, voelt warmer dan normaal. Maar wij zoeken de oorzaak meer in het niet kwijt kunnen van de warmte. Erfelijke kwestie heeft zijn vader namelijk ook.
  zondag 15 april 2007 @ 20:19:20 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48358527
Vervelend van die koorts, ja. Is ie verder dus helemaal niet ziek?

Storm en zijn vader zijn net naar de HAP geweest, hij heeft al voor de derde dag spuitluiers en kotste vanavond zijn potje er weer ineens uit. Gisteren en vanochtend had ie ook verhoging, 38.5.
Maar hij is wel alert en zelfs vrolijk, dus ik maakte me niet echt zorgen. Maar S wel een beetje, dus gegaan en daar ORS meegekregen en de geruststelling dat hij niet uitgedroogd is ofzoiets, want hij was zo 'wakker'. Gelukkig maar.
Het hele weekend was het trouwens al heel erg druk met kindjes met diarree en spugen, zeiden ze op de HAP. Dus er zit echt iets in de lucht. Maria is ook slapjes en moe, dus dat belooft wat voor mij morgen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_48358847
Beterschap voor de koortsige zieke kindjes
  zondag 15 april 2007 @ 20:33:33 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48359101
Nou, dat is geen pretje met dit weer zo ziek zijn. Sterkte ermee Sugar.
Hoe is het nu met Ezra dan?
Cas was vandaag ook zo 'zeikerig', ik kon er voor het eerst wat minder goed tegen blghh. Ik denk dat er ook weer een tandje aan zit te komen bij hem.
  zondag 15 april 2007 @ 20:38:35 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_48359297
ach storm ook al. Ik weet dat Romme van kozakken ook flinke koorts heeft. die waren nog naar de dokter geweest en die dokter had ook al heel wat zieke kindjes gezien, dus er heerst echt iets.

Ezra slaapt nu, maar het is echt flinke koorts hoor. geen spugen hier gezien nog en hij drinkt goed, dus ik maak me ook niet enorme zorgen, vind het gewoon rot voor het kereltje.

dutchie, soms is het gewoon ook moeilijk
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 april 2007 @ 20:42:39 #117
3011 E.T.
pi_48359464
Wellicht dat Tijn dus ook niet gewoon alleen maar dorstig is, wie weet sluimert er ook iets bij hem.

Beterschap voor alle kindjes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 april 2007 @ 20:44:35 #118
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48359555
Kendahl heeft last van de warmte, gisteravond al. Net lag hij met een romper korte mouwen in zijn slaapzakje. Nog te warm, lijkt het. Maar enkel een lakentje heeft hij zo van zich af getrappeld...
  zondag 15 april 2007 @ 21:13:39 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48360588
Ach moeilijk Belaan, ik zou gewoon eens weer min. 8 uur achter elkaar willen slapen. Dat is ook niet echt goed voor mijn humeur zeg maar. Het is allemaal heel logisch te verklaren, maar ik werd vandaag echt even kriegel van dat gemiep.
Het is een faaaaaase
  zondag 15 april 2007 @ 21:23:22 #120
593 sjak
Juffie Bloem
pi_48360928
Herkenbaar hoor Dutchie. Ik zou soms ook het verantwoordelijkheidgevoel even uit willen kunnen zetten, daardoor slaap ik ook zo slecht. Ach en verder loopt het hier steeds beter. Ik begin er aan te wennen dat ik veel moet doen en schanul kan steeds wat meer.

Wat balen van die zieke kindjes met dit weer, beterschap allemaal!

Heeft iemand nog iets van Linda (met de nummers) gehoord? Ben wel benieuwd hoe het nu met haar (en Eva natuurlijk) gaat.
Lekker douchen!
pi_48362880
Juliette had ook last van de warmte, vooral gisteren. En verder niet helemaal lekker, dat verhaal van de HAP van Dutchie klinkt bekend maar dan gematigder gelukkig.
Beterschap voor de kinderen hier!

Dutchie, misschien een middagdutje proberen? Ik heb vanmiddag ook een paar uur bijgeslapen en gisteren heel vroeg naar bed dus ik voel me nu een stuk beter.
  maandag 16 april 2007 @ 08:36:40 #122
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48371138
Ons menneke had vannacht verhoging en vanochtend is hij een beetje slijmerig in zijn keel. Ik hoor een beetje gepiep en geratel met het ademen en af en toe hoest hij. Hij wordt al een paar nachten wakker, dus hij zit niet helemaal lekker in zijn velletje. Nu zal hij wel helemaal moe zijn, want gisteren waren we de hele dag in Blijdorp.
  maandag 16 april 2007 @ 08:48:54 #123
3011 E.T.
pi_48371295
Allemaal kwakkelende babietjes..
Hier gisteravond ook verhoging en niet willen liggen.. Paracetamol geprobeerd, maar meneer bleef dat ding maar naar buiten 'poepen'.. En toen ik dacht dat ie eindelijk erin bleef en z'n luier dichtmaakte kwam ik alsnog dat ding tegen op het aankleedkussen (wel voor de helft weggesmolten, dus ik ga er maar van uit dat de andere helft is binnengekomen).

Straks twee prikjes halen (die hadden we 2 weken geleden uitgesteld omdat ie zo ziek was).
pi_48371546
Wat veel ziekige kindjes Beterschap allemaal en laten we hopen dat het van de warmte komt, want dan zou het morgen weer over moeten zijn
pi_48376346
Mikael praat Tis wel allemaal "die" maar hij praat. Dus na papa en dag nu ook die. Ben wel beetje trots Voor de rest kan ie nog steeds niks hoor

Gisteren waren we bij een doop. Mikael heeft zijn ogen uit gekeken. Allemaal lampjes, mooi echogeluid, veel kindjes waar mee ie hele gesprekken had en mooie kaarjes. Papa en mama vonden de doop niet zo heel boeiend maar we hebben wel genoten van onze kleine meneer. (Die nu op het balkon in het campingbedje ligt te slapen.)
Liefde
pi_48376606
Gisteren waren we met familie samen en vond de vriend van mijn zusje het leuk om Merlijn aan de armpjes rond te slingeren. Merlijn vond het ook leuk, maar ik hield mijn hart vast! Vond het een beetje eng..
Weet iemand of zo'n spelletje eigenlijk niet slecht is voor de armpjes en schouders?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 16 april 2007 @ 11:55:12 #127
141023 ik80
pi_48376635
Wow mikeal, knap hoor! Lotte doet mij na, ik maak een geluidje als je tong uitsteken en dan brr, dat doet zij nu ook, echt lachen. Zorg er wel voor dat je een paraplu bij de hand hebt.
pi_48376641
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:54 schreef lcicle het volgende:
Gisteren waren we met familie samen en vond de vriend van mijn zusje het leuk om Merlijn aan de armpjes rond te slingeren. Merlijn vond het ook leuk, maar ik hiel mijn hart vast! Vond het een beetje eng..
Weet iemand of zo'n spelletje eigenlijk niet slecht is voor de armpjes en schouders?
Denk voor de schouders wel. Denk dat je moet oppassen voor een "zondagsarmpje".
Liefde
pi_48376677
Hm.. dat klinkt niet verstandig, een 'zondagsarmpje'.
* lcicle zwengelt Google even aan.
pi_48376800
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:56 schreef lcicle het volgende:
Hm.. dat klinkt niet verstandig, een 'zondagsarmpje'.
* lcicle zwengelt Google even aan.
Oh ik ging er zo maar vanuit dt je dat wel kende . Maar tis meer armpje uit de kom

Vroeger noemde men dat zo als papa's vroeger alleen zondags thuis waren en dan werden de kinderen tussen papa en mama geslingerd. Omhoog gooien tijdens het lopen zeg maar. Veel kinderen kregen toen armpje uit de kom. Vandaar zondagsarmpje
Liefde
pi_48376894
Het zei me niets maar Google is your friend

"Een zondagmiddagarmpje is een term voor een afwijking in de arm van een kind. Het gaat om een ontwrichting (luxatie) van het kopje van het spaakbeen, dat ter hoogte van de elleboog zit. Dit ontstaat doordat er (te) hard aan de arm van het kind is getrokken, terwijl deze is gestrekt. Andere namen die hiervoor gebruikt worden zijn radiuskopluxatie en pulled elbow. Het komt regelmatig voor bij kinderen tussen één en drie jaar, iets meer bij jongens dan bij meisjes."

Aldus dokterdokter.nl

Bedankt voor de 'tip' MeNicole! Nu weet ik dat ik er tóch verstandig aan doe om erop te letten.. Heb er niets van gezegd omdat ik me dan zo'n zeikerd voelde
pi_48377885
Zou ik wel doen hoor, er iets van zeggen! Morris heeft al 3x zijn elleboog uit de kom gehad. En dan hebben we hem niet eens in de rondte geslingerd
1x trok ik hem op aan zijn handjes toen hij op de grond lag, de 2e keer weten we niet eens hoe het kwam en de 3e keer gebeurde op de creche.
pi_48377976
He brrrrr wat eng Ik wist wel dat het slecht was voor pasgeboren kindjes, maar had geen idee wanneer het lichaam sterk genoeg was voor zulke bewegingen.
  maandag 16 april 2007 @ 17:32:07 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_48386540
Ive is weer door de apk!
Hij weegt nu 9325 gram en is 74,5 cm, hij loopt heel netjes in de WHO groeicurve mee, net boven gemiddeld qua gewicht en ruim bovengemiddeld qua lengte.
Hij gaf een heel showtje weg aan de arts. Met de voetjes spelen, draaien, tijgeren, kleine dingen pakken, overpakken enz. Erg grappig. Hij doet alles prima dus. Maar dat wist ik al.

Mijn lieve, grote vent!
  maandag 16 april 2007 @ 17:33:51 #135
19529 Fendy
True Spirit
pi_48386588
Is er op internet eigenlijk iets waarmee je de groeicijfers van je kindje kunt afzetten tegen de curve?
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 16 april 2007 @ 17:37:54 #136
108648 cattie
lieve moeder
pi_48386707
Hoe bedoel je Fendy? www.borstvoeding.com/groeicurve heeft een curve die je in kunt vullen, maar daar krijg ik net een blanco pagina. Ik weet niet of dat aan mijn pc ligt of dat de site (tijdelijk) niet werkt.
  maandag 16 april 2007 @ 17:41:17 #137
19529 Fendy
True Spirit
pi_48386785
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef cattie het volgende:
Hoe bedoel je Fendy? www.borstvoeding.com/groeicurve heeft een curve die je in kunt vullen, maar daar krijg ik net een blanco pagina. Ik weet niet of dat aan mijn pc ligt of dat de site (tijdelijk) niet werkt.
Op het CB hebben ze gemiddelden van de WHO denk ik? Dat je dus zelf kunt invullen hoe jouw kindje groeit en daarmee dus kunt vergelijken met de WHO curve.

Ik krijg overigens ook een blank page daar...
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 16 april 2007 @ 17:48:28 #138
108648 cattie
lieve moeder
pi_48387006
De curve van het cb is niet gelijk aan die van de who, die van de who is "nieuwer". Veel scheelt het niet, maar Ive is blijkbaar een who kindje, want hij groeit bijna helemaal volgens die curve (alleen dan net wat hoger). Ik heb een account aangemaakt op die site dus kan ik Ive's curve online bijhouden (netter en nauwkeuriger dan met de hand), maar dan moet de site het wel doen.
pi_48390832
Wat een hoop zieke kindjes hier. Beterschap!

Mikael wat goed!
pi_48391052
Beterschap voor alle zieke kindjes hier!

Wat leuk dat Mikael meer gaat praten!
  maandag 16 april 2007 @ 20:11:54 #141
94046 PM-girl
pi_48391901
Nicole, wat super dat Mika al praat! Leuk hoor!

Beterschap voor allen die het gebruiken kan.
*
pi_48391959
En het mooie is dat ik met hem bezig ben met babygebaren. En nu wijst ie dus naar de hond zegt ie die en begint heel hard te hijgen. Haha maf kind heb ik toch
Liefde
  maandag 16 april 2007 @ 21:32:44 #143
3011 E.T.
pi_48395424
Tijn is behoorlijk van slag door z'n prikken vanmorgen
Sinds het einde van de middag moet ie veel huilen en is ie warm. Zetpil van 60mg had ik nog liggen, en die heeft ie nu al twee keer gehad.
Vind 't wel sneu
  maandag 16 april 2007 @ 21:39:11 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_48395761
ach gossie arme Tijn, beterschap

Ive weer door de keuring, das mooi! Ik moet morgen, ben benieuwd hoe veel ze schelen. Ezra is een onder het gemiddelde kindje.

Mika al lekker aan het kletsen, het is een vlotte hoor en nog grappig ook zo over de hond

Ezra heeft vandaag geen koorts meer gehad en alles was weer ok, gelukkig maar.
stormy waters...
sailin'
pi_48396493
Goed en minder goed nieuws van deze kant.
Tinka had vanmorgen bloed bij de ontlasting. Heb meteen de huisarts gebeld maar de assistente zei dat dit wel eens voor kon komen, als het maar niet veel bloed was en niet te vaak voor kwam. Wat mij betreft is 1 druppel al te veel en 1 keer te vaak, maar goed. Ik begin steeds meer te denken dat ze een allergie heeft. Ze heeft haar levenlang al regelmatig darmkrampen (alleen snachts), dat is nooit over gegaan na de 4 maanden. Maar ik schoof het altijd op 'nieuw' eten waar haar darmen aan moesten wennen, of net ziek geweest. Maar samen met de aanhoudende verkoudheden vanaf november, vanaf geboorte al weinig aankomen, onrustig zijn tijdens het drinken... De laatste maanden begon ik er steeds vaker met mijn man over dat ik het niet vertrouwde, maar hij wist me meestal weer gerust te stellen met dezelfde 'smoezen'. En nu dit. Waar moet ik beginnen om dit te onderzoeken? Bij het CB of bij mijn eigen huisarts (die heel goed is in alles wegwimpelen en bij wie je op de kop moet gaan staan voordat je wordt doorverwezen)? Kan ik zelf gevaarloos 'experimenteren' met haar voedsel en aan welke allergie moet ik denken, koemelk, gluten??? Ben een beetje radeloos...

Dan nog maar even goed nieuws: mevrouw roept om 'mama'! Tinka heeft behalve mama en papa nog geen woord uitgebracht maar gisteravond riep ze steeds mama (steeds doordringender en zelfs bozer! ) toen ik haar net naar bed had gebracht. Het leek erop of ze het bewust deed, maar dat leek me onwaarschijnlijk. Totdat ik haar vanavond wéér mama hoorde roepen! En glunderen als je dan ook echt komt! Pfff... wat ben ik trots op mijn kleine meissie die over 2 nachtjes slapen haar eerste verjaardag viert!
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 22:00:50 #146
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48396801
Gats Mammietje dat is schrikken Wat raar dat je bij niemand terecht kunt dan met je vragen. Het lijkt me toch dat de huisarts of het CB je goed van adviezen kunnen voorzien. Ik hoop dat iemand hier wat tips voor je heeft. En ze noemt je mama

Arme Tijn zo ziek van de prikken! Hoe was zijn reactie op de eerste prikken E.T.? Ook koorts of was er toen nog niets te merken? Ik hoop dat hij morgen weer zijn vrolijke zelf is en de boel weer heeft overwonnen.
pi_48397426
He jakkes wat eng Mammietje.. Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

MeNicole, mag ik vragen hoe je Mikael gebaren leert? Ik ben er ook over aan het denken om het hier te introduceren, maar heb geen idee hoe je een kindje gebarentaal kunt leren. Heb een tijd geleden een foldertje gehad van babygebaren.com, vond het wel interessant
  maandag 16 april 2007 @ 22:45:37 #148
3011 E.T.
pi_48399008
Mammietje, wat eng Ik zou toch naar de HA gaan als ik jou was. (en als je geen verwijzing krijgt, kun je altijd naar een kinderarts gaan en als je daar bent zeg je gewoon dat je je verwijzingsbrief bent vergeten.. Heb hier nog een verwijzing naar een KNO staan van 2 jaar geleden )

De eerste prikken vielen mee Slaapmeisje.. ik hoop dat we nu ook het ergste gehad hebben en een goede nachtrust weer voor een vrolijke Tijn zorgt
Het is nl. zo'n vreselijk lachebekje (en kwebbelkont )
  dinsdag 17 april 2007 @ 07:23:16 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_48405887
mammietje, he bah, nou ja, wat de anderen al zeggen. ik hoop ook dat je snel duidelijkheid krijgt, ik zou er zeker achteraan gaan!

Ezra had vannacht weer koorts en is behoorlijk aan het spoken geweest! Hij heeft nu de leeftijd dat ie verwend kan worden meneer had geloof ik in zijn hoofd dat ie tussen ons in ging slapen, maar daar heb ik dus geen zin in om hem iedere keer tussen ons in te hebben, dus dat werd gewoon slaaptrainen zo'n beetje. daarnaast last van koorts en zijn doorkomende boventand, dus het was wel zielig. paar keer zitten knuffelen omhem tot rust te krijgen, meneer was echt heeel boos. Nu slaapt ie als een roos en uiteraard moeten we juist vandaag vroeg weg
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:42:15 #150
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48406676
Mika woordjes!
Ive weer helemaal goedgekeurd
Mammietje, dat is schrikken! Ik zou meteen naar de HA gaan, die neemt je meteen serieus.

Volgende week maandag moet Kennemans weer naar het cb, ben benieuwd en een beetje zenuwachtig....
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:49:13 #151
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48406828
Mika Goed zeg!
En Ive, ook goed gegeroeid.

Ezra wil zijn ziekzijn uitbuiten Zo klein als ze zijn! Ik zie Iris er ook wel voor aan, dat kleine boefje
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:01:32 #152
94046 PM-girl
pi_48407091
Slim zijn ze, die baby's!

Mammietje schrikken hoor, als je het niet vertrouwt gewoon je hart volgen!
Ik had hier pas ook wat bloed in de luier, maar dat was na een paar bananenhapjes waardoor Simon voor het eerst harde ontlasting had. Er zal ergens een kloofje zijn ontstaan, daarna heb ik het niet meer gezien.
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:19:48 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_48409169
Ezra groeit niet goed
ze zijn hier bij het CB niet zo snel ongerust eigenlijk, maar hij is nu in 4 weken maar 100 gram aangekomen. Wel 1,5 cm gegroeid in de lengte, dus het zijn nog geen grote zorgen, maar we gaan wel extra wegen over 4 weken. hij is nu 73,5 cm en 8520 gram, mijn ukkeltje. Hij is ook al 6 weken ziekig of onderweg, dus tja... maar je ziet je kindje liever gewoon goed groeien. geen paniek hier ofzo, maar een beetje in de gaten houden is nu wel nodig.
stormy waters...
sailin'
pi_48409307
Dat is nooit fijn om te horen Belana. maar wat je zelf zegt, door dat kwakkelen kan het natuurlijk even wat minder zijn. Was met Lis ook toen ze in het ziekenhuis lag. Wel goed om even extra in de gaten te houden. Sterkte.
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:24:43 #155
94046 PM-girl
pi_48409332
Belana, niet leuk om te horen, maar het kan door het ziekzijn komen toch? De pest is gewoon met kleine kindjes dat elk grammetje telt. Bij ons valt een onsje meer of minder niet op, maar bij een babytje wel.
Succes!

[ Bericht 22% gewijzigd door PM-girl op 17-04-2007 14:02:25 (niet zo slim dus) ]
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:28:59 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_48409465
het komt ook wel weer goed, maar ik was me er ineens erg van bewust hoe hij loopt te kwakkelen en ik weet niet, het valt ineens zo over me heen ofzo. Vind het zo sneu voor hem. en het is verder zo'n lief vrolijk kereltje, ik hoop dat zijn weerstand een beetje wil toenemen nu.

Ik heb Ezra nog nooit kiwi gegeven eigenlijk, maar ik lust het zelf niet dus dan haal je het ook niet zo snel.
stormy waters...
sailin'
pi_48409503
Belaan,kan je niet iedere week gaan wegen dan op het cb?Hier hebben ze iedere week een inloopspreekuur en kan je gewoon komen om te wegen.Of misschien met hem erbij op je eigen weegschaal gaan staan?Ook al denk ik,dat dat minder nauwkeurig is hoor.....
Hij is gelukkig niet afgevallen,dat moet je maar voor ogen houden.En straks neemt ie misschien wel weer een spurt.Veel sterkte

Hier gaat het beter met Quinten in bed,hij heeft niet meer met de toet onder de dekens gelegen.Heb t wiegje lager opgemaakt,slaapzakje heb ik alleen maar in dikke stof,lijkt me nu even niet zo lekker.Overdag slapen is wel een crime.....ik hoor m nu alweer en ben al 6x naar boven gelopen Hij valt wel in slaap en doet kleine slaapjes,maar als zijn tut uitvalt schrikt ie weer wakker en begint ie weer te pierelen Nou ja,nog maar es proberen en anders maar eerst een fles,is alweer 2,5 uur geleden

Groetjes,Minoes

[ Bericht 1% gewijzigd door minoes_ op 17-04-2007 17:01:08 ]
pi_48410005
Ik zal ook eens een update geven hier. Sinds Elise er is heb ik nog amper tijd om lekker achter de pc te kruipen dus ik volg de topics ook niet meer helaas
Met Elise gaat het heel goed, ze is nu 7 weken. Ze groeit flink, drinkt goed (hooguit wat vaak en langzaam, toch wel elke 2 a 3 uur en ik ben er nog zo'n 3 kwartier mee bezig en in de avonduurtjes is het helemaal vaak nog prut), slaapt goed ('s nachts meestal 1 keer wakker, maar ze gaat wel laat pas slapen en is ook weer vroeg wakker maar dan slaap ik daarna ook nog verder). Overdag is ze nu ook wat vaker wakker. Ze is heel sterk, dat wisten we al in de buik, maar dat ze gewoon een minuut lang d'r hoofdje omhoog kan houden en om zich heen kan kijken hadden we niet verwacht. Ze kan zich ook van d'r buik naar d'r rug rollen (al vanaf 4 weken) en doet dit dan ook regelmatig. Maar dat is dan ook het enige wat ze kan, verder brabbelt ze nog niet, lacht ze nog niet (wel in d'r slaap) en pakt ze nog niets.
Ze heeft wel veel schilfertjes (droge huid en misschien beetje berg) in d'r gezicht en op d'r hoofdje, maar dat is dan ook alles. Eigenlijk zijn we gewoon helemaal tevreden en blij met ons lieve meisje
pi_48410645
Sidn3y Al omrollen met 4 weken das toch veels te vroeg? dat hoofdje klinkt bekend,dat deed Quinten juist alweer vanaf dag 1 Geen minuut toen,maar dat deed hij wel met 1 week al.Wat zijn die kleintjes al sterk hé?

Groetjes,Minoes

[ Bericht 15% gewijzigd door minoes_ op 17-04-2007 17:00:36 ]
pi_48410889
Dat is ook veels te vroeg minoes, daarom wel extra leuk (ook voor haarzelf, als ze niet meer op d'r buik wilt rolt ze gewoon om). Dat hoofdje optillen is hier ook al vanaf de eerste dag, ze zit ook gewoon een eeuwigheid op d'r vuistjes om zich heen te kijken (push up), volgens mij kan ze het langer dan ik!
Overigens vinden we het wel gek dat ze zo gecontroleerd kan omrollen, ze heeft d'r handen nog niet ontdekt maar kan ze wel heel goed gebruiken. Ze probeert ook van d'r rug naar d'r buik te rollen, maar dat wil nog niet zo lukken.
Ze is trouwens weer wakker maar ik vind het nog wat vroeg voor een volgende voeding, dus ze ligt lekker op de grond te krioelen (we hebben geen box, vandaar op de grond op een kleedje)
pi_48411305
PM-girl, ik heb Merlijn nog nooit kiwi gegeven, omdat het pas wordt aanbevolen na 12 maanden. Ik zeg het maar even zodat je voor jezelf kunt bepalen of je al kiwi wilt geven, niet omdat het persé slecht zou zijn
Ik houdt dit schema een beetje aan: voedselintroductieschema, bij borstvoeding
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:55:22 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_48414383
Elise is er wel heel vroeg bij! Wat fijn dat het goed gaat!

Belana, wat vervelend dat Ezra niet goed gegroeid is. Al vind ik dat hij best lang is! Alleen zijn gewicht is wat minder. Maar dat komt vast helemaal goed. Zo als je zelf zegt komt het waarschijnlijk doordat hij wat gekwakkeld heeft. En hij wordt natuurlijk ook steeds bewegelijker, dus verbrand hij meer. (Dat gaf de cb-arts als reden dat Ive's curvelijntje van het gewicht iets afbuigt in de cb curve, in de who curve blijft hij meelopen met de curve. ). Het komt vast goed!

Mijn ouders passen vandaag voor het eerst op omdat het kdv een dagje dicht is. Ik moet mezelf inhouden om niet te bellen om te vragen hoe het gaat.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:20:00 #163
94046 PM-girl
pi_48415346
Sidn3y, wat een goede berichten! En al rollen, lekker snel, maar leuk hoor!

Icicle, ik twijfelde onder het geven al, stom van me want ik heb dat schema goed gezien onlangs Enerzijds wil ik me redelijk aan richtlijnen houden, anderzijds ook niet te strak, zolang ik merk dat Simon geen last heeft van dingen. Bedankt dat je het even aangeeft!

Cattie, gek he, dat dat ineens zo spannend kan zijn! Het gaat vast goed, waarschijnlijk genieten ze alle drie!
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:47:13 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_48416467
joh, cattie, gewoon bellen! dat mag toch! Het is jouw kindje. Ik bel mijn ouders of schoonouders altijd even hoor

Ezra heeft net bijna 3 uur liggen slapen en is wakker geworden met 39 graden koorts, maar hij is wel beter te spreken weer, zit lekker in de box te spelen nu.
Ezra was trouwens de vorige keer eigenlijk ook al vrij weinig aangekomen, 700 gram in bijna 8 weken, dus het gaat echt niet helemaal lekker met die groei.

Ik heb net de huisarts even gebeld, want het zit me toch niet lekker die koorts al dagen. morgenochtend kan ik terecht.
stormy waters...
sailin'
pi_48417687
Belana wat vervelend dat het niet goed gaat met de groei van Ezra.

Damian is vrijdag voor het eerst gaan logeren bij de moeder van mijn vriend. Ik had gedacht dat ik het niet zo moeilijk zou vinden maar toen ik daar wegging had ik het toch wel even moeilijk. Had hem al eens 1 keer eerder een middagje bij mijn eigen moeder gelaten omdat we toen naar een begrafenis moesten maar aangezien ik thuis woon kent hij die al de beste dus dat was niet zo spannend. Toen had ik het idee van dat zit wel goed. Maar de moeder van mijn vriend ziet hij niet zo vaak en die kent hij nog niet echt dus dat vond ik wel even moeilijk. En dan vooral dat hij daar meteen een nachtje zou blijven! Heb ze regelmatig gesmst en een keer gebeld, maar hij deed het super gelukkig.
Gewoon bellen hoor Cattie al is het alleen maar om er zelf een rustig gevoel van te krijgen.

Zo Elise al omrollen doet ze goed zeg!
Damian heeft het ook 2 keer gedaan van buik naar rug en ook een aantal keer van rug naar zij, maar nu de laatste weken vertikt hij het dus hij zal het wel perongeluk gedaan hebben.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:41:53 #166
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48418757
Belana, wat een confrontatie. Hoe is het verder met zijn eetpatroon dan, heb je het idee dat hij wel goed eet? Als hij zo ziekig is werkt dat ook niet echt mee en dat vreet natuurlijk ook energie. Mannetje toch..
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:46:36 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48418982
Belana, dat is wel schrikken, zeg
Maar als hij al 6 weken aan het kwakkelen is, is het toch wel veklaarbaar?
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:47:57 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_48419060
nou, het maffe is dat ie best goed eet. 's morgens een papfles, tussendoor een banaan of peer of potje fruit, half broodje 'smiddags met een fles, 's avonds zijn potje en een toetje en dan voor we gaan slapen nog een papfles. het is niet heel veel maar ook niet heel weinig. alleen nu hij ziek is eet ie echt minder, drinkt eigenlijk alleen maar flessen en dan hier en daar een hapje fruit of avondeten.
Normaal gesproken is hij wel erg beweeglijk en dat werd de vorige keer ook gezegd, hij verbruikt veel energie, maar ja, dan nu al dat ziek zijn er overheen. ik hoop dat de huisarts morgen iets zinnigs heeft. misschien toch een urineweginfectie ofzo, want hij plast wel minder merk ik nu.
hij ligt alweer in bed inmiddels, mijn arme doppie.

Overigens vind ik zijn mindere groei echt nog niet alarmerend hoor, hij was wel in de lengte gegroeid, dus dat was goed en het was idd wel verklaarbaar door het ziek zijn. dus geen paniek hier daarover.
wel bezorgdheid om die koorts steeds sinds vrijdag al (ik dacht sinds zondag, maar het is sinds vrijdag al) nou ja, morgen naar de huisarts en dan zien we wel weer verder.
stormy waters...
sailin'
pi_48419897
Belana, hoe zit Ezra dan in deze curve?
Dit is nl de WHO-curve, er wordt over gedacht om die op de cb's te gebruiken.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:31:31 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_48421181
iets onder de groene lijn, hij is 8,5 kilo en 9 maanden.
dat valt ook idd wel mee, maar hij volgt zijn lijntje niet helemaal meer en dat is gewoon wat minder. mijn CB is nooit zo vreselijk stresserig op dat gebied hoor, het is gewoon een kwesite van in de gaten houden
stormy waters...
sailin'
pi_48426019
Niet om het één of ander,maar ik krijg de kriebels van "de richtlijnen van de curve's" Jullie moeten je daar niet zo druk over maken,wat maakt het uit als ze er wat boven of onder zitten?Zolang ze goed eten en drinken en plassen,maakt het toch niet uit?En geen kind is groeit precies volgens de boekjes hoor,dus niet te zenuwachtig daar over maken dames
Belaan,zolang hij nog plast kan het geen kwaad.Als hij echt al een dag niet meer heeft geplast,is het andere koek.Quinten heeft de eerste week in het zh.zelfs 1,5 dag niet geplast en dat ze gingen wegen,zag je ook echt,dat hij veel te weinig binnenkreeg.Vandaar het bijvoeden met het flesje.En als Ezra maar blijft drinken,is het ook niet erg,als hij minder of zelfs een dag niks eet.Vocht is dan belangrijker.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:21:42 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_48428461
Toch vanmiddag nog even bij de huisarts geweest want toen ik hem uit bed haalde had hij nog steeds niet geplast. meteen de assistent weer gebeld en die zei meteen, nou kom maar nu dan hoor! dus gedaan en hoewel het niet heel duidelijk is vond ze zoveel dagen koorts niet goed en daarnaast lijkt ie een beetje een ontstoken oor te hebben, dus een antibioticakuurtje.
toch wel prettiger om zo de nacht in te gaan.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:06:26 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_48430045
minoes, niemand hier maakt zich er vreselijk druk over geloof ik, zo'n curve is echter wel handig om te zien wat een gemiddelde groeilijn is. als ik nu naar Ezra kijk zie ik een lijn die opzij gaat ipv omhoog en dat is gewoon niet goed. ik zei al eerder, ik maak me (nog) geen grote zorgen, maar je moet zulke dingen wel in de gaten houden. ik ken mijn kindje en weet dat het nu niet zo lekker gaat, dat is mijn gevoel naast zo'n groeicurve, die dan dus iets bevestigd van mijn gevoel. that's all.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:11:29 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48430254
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:11 schreef minoes_ het volgende:
Niet om het één of ander,maar ik krijg de kriebels van "de richtlijnen van de curve's" Jullie moeten je daar niet zo druk over maken,wat maakt het uit als ze er wat boven of onder zitten?Zolang ze goed eten en drinken en plassen,maakt het toch niet uit?En geen kind is groeit precies volgens de boekjes hoor,dus niet te zenuwachtig daar over maken dames
Belaan,zolang hij nog plast kan het geen kwaad.Als hij echt al een dag niet meer heeft geplast,is het andere koek.Quinten heeft de eerste week in het zh.zelfs 1,5 dag niet geplast en dat ze gingen wegen,zag je ook echt,dat hij veel te weinig binnenkreeg.Vandaar het bijvoeden met het flesje.En als Ezra maar blijft drinken,is het ook niet erg,als hij minder of zelfs een dag niks eet.Vocht is dan belangrijker.

Groetjes,Minoes
En ik krijg hier nou de kriebels van. Mensen hebben een gevoel ( niet specifiek nu van ezra) moeder gevoel. dat ze voelen wanneer iets niet juist zit.
Die curve zegt niet altijd iets maar stagnering en slechte groei ook al zijn ze niet te licht of wat dan ook is een teken dat het niet helemaal lekekr zit en dat hoeft ook niet gebagatelliseerd (spelling?) te worden

[ Bericht 1% gewijzigd door _evenstar_ op 17-04-2007 19:20:36 (spellingscorrectie thanx sugar :D) ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:19:09 #175
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48430572
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:11 schreef _evenstar_ het volgende:
gebagatellisseerd (spelling?)
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:26:15 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48430871
Maak je maar geen zorgen, Belaan. Bij Kendahl ging de lijn ook een keertje opzij. Zowel bij lengte als bij gewicht. Toen zij het cb me dat bijna elk kindje wel eens een dipje doormaakt. En ik denk zelf dat het kwakkelen ook een grote rol speelt. Wanneer Ezra zich straks weer beter voelt, zal de lijn wel weer gaan stijgen
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:27:54 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48430951
Belana, goed dat je naar de huisarts geweest bent en ik hoop dat Ezra lekker snel weer opknapt en ook zijn groeilijn weer snel oppikt.
  Jubileum moderator dinsdag 17 april 2007 @ 19:28:45 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48430992
Ach, beterschap voor Ezra
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:41:37 #179
3011 E.T.
pi_48434317
Ezra, beterschap!
pi_48434347
Fijn dat je bij de huisarts terecht kon. Logisch dat die koorts je ongerust maakte.
Beterschap voor Ezra
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:49:15 #181
94046 PM-girl
pi_48437215
Belana, hopelijk vlug beterschap!
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:29:25 #182
19529 Fendy
True Spirit
pi_48439347
Whehe, ik heb geen moedergevoelens en ik maak me ook nog eens nergens druk over.
Je hebt gelijk Fen.
pi_48442526
Beterschap met Ezra, Belana. Lekker dat hij nu antibiotica heeft, dat zou mij ook geruststellen. En het is hier al meer gezegd, maar niet druk maken over te weinig groei hoor. Tinka is nog NOOIT 'genoeg' gegroeid. Die woog met 11 maanden oud nog niet eens 8 kilo en ik betwijfel of ze nu veel meer weegt. Kan me de zorgen wel voorstellen, ik heb ze ook gehad. (Gelukkig had ik net zo'n relaxed CB als jij! ) Maar ze zeiden ook eens tegen mij; kennelijk heeft ze alle energie in de lengtegroei gestopt. Ezra misschien ook? 1,5 cm. is best veel op die leeftijd. En daarbij; met die kwakkelende gezondheid lijkt het me niet meer dan normaal dat ie weinig groeit, ziek zijn kost energie toch? Hij eet lekker trouwens, zo te zien!

Van andere orde: ik moet vanaf morgen verhuizen.... naar het dreumestopic! Mijn kleine meid wordt al groot; vanaf morgen heb ik geen baby meer!
Er hangen hier 36 ballonnen en 34 meter slingers in de kamer en zéér aanwezig in het midden een ENORM groot kado, eigenhandig in elkaar geschroefd en ingepakt door mama herself! Nog 1 nachtje slapen en dan eens kijken of we broerlief op een afstandje kunnen houden zodat Tinka zelf haar kado (spelenderwijs-leren-huis van fisher-price) uit kan pakken! Ben reuze nieuwsgierig hoe ze op jarig-zijn reageert!
  woensdag 18 april 2007 @ 06:37:39 #184
141023 ik80
pi_48446664
Een fijne verjardag Tinka, en mammietje veel plezier in het dreumistopic!
(ben je niet draaierig van al dat blazen?)
  woensdag 18 april 2007 @ 07:38:59 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_48446900
ik heb even in het verjaardagtopic gefeliciteerd om de boel hier niet te vervuilen met felicitaties

dankjulliewel voor alle lieve reacties Ezra heeft vannacht goed geslapen. gisteren heeft ie nog 2 keer antbiotica gehad en ik geloof dus dat het wel goed aanslaat. hij was vanmorgen even wakker voor een fles en had geen koorts, dat was een hele opluchting!
dus nou weer terug naar de leuke dingen
stormy waters...
sailin'
pi_48448011
Gelukkig dat jullie een goede nacht hebben gehad Belaan
En ik wilde helemaal niet bagetaliseren,maar wil alleen maar aangeven,dat er nu eenmaal kindjes zijn die niet volgens de lijntjes van een curve groeien.Zo ook die van mij Maar zolang hij tierig is en drinkt en plast,ben ik tevreden.
En natuurlijk snap ik,dat je je zorgen maakt,dat doet iedere moeder/vader.Maar ik hoor wel eens moeders die over de rooie gaan ,omdat kindlief niet precies op de lijntjes van een curve zit en daar word ik dan.....eh....kriebelig van .
Maar goed,we gaan idd.terug naar leuke dingen.
Wie heeft er wat leuks te miepen???
Nou,ikzelf dan maar Quinten ligt dit te doen in de box En dat terwijl ik m net in bad wilde knikkeren.Nou ja,zal vast een hazeslaapje wezen,als ie wakker word doe ik het wel.Fijne dag allemaal

Groetjes,Minoes
  woensdag 18 april 2007 @ 09:51:26 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48449677
Fijn dat het beter gaat met Ezra

En ik heb ook wat leuks:
Iris is gewoon lief en knap en ze kan nu "echt" kruipen. Dat ziet er zo leuk uit En dan steeds die handjes op de grond: *pats* *pats* *pats* *pats*
pi_48449895
Ik heb wel wat leuks te melden hoor!!!

Kaith heeft een tandje argghhh ze wordt groot...
pi_48449940
Belaan wel fijn dat het met de antibiotica beter lijkt te gaan met Ezra en Iris kruipen is leuk he?
  woensdag 18 april 2007 @ 10:14:09 #190
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48450490
Kaith ook al een tandje

Iris haar 2e tandje staat ook op springen Ik twijfel zelfs of die stiekem niet al door is
pi_48450892
Anna zit geloof ik in de 'ik-wil-niet-eten-ik-wil-niet-eten-ik-wil-niet-eten' fase. Dat, of ze krijgt teveel overdag want het lijkt vooral 's avonds te zijn (net nu ik lekkere zelfgemaakte potjes in grote getale heb gemaakt... zucht). We krijgen er bij het avond eten geen hap in, en ook de fles daarna drinkt ze maar voor 40cc leeg ofzo, terwijl er voorheen wel 180 of 200cc in ging.

Iemand een idee? Of gewoon even afwachten of het een fase is?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 18 april 2007 @ 10:28:10 #192
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48451011
ik zeg: een fase
Iris heeft ook een tijd gehad dat ze veel flessen liet staan of maar een paar hapjes at.
Nu eet ze als een bootwerker, maar alleen met de pot mee. Als ze uit een potje krijgt ee ze alsnog maar een paar hapjes. Ze eet ook met gemak een hele boterham op
pi_48451068
Ik neig zelf ook naar een fase, omdat ze om 11 uur wel goed drinkt en we van het KDV ook nog geen opmerkingen gehad hebben over slecht drinken. Maar omdat ze zo'n ukkie is kwa gewicht wil ik het toch goed in de gaten houden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 18 april 2007 @ 10:34:08 #194
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48451254
Ja,bij Anna is dat misschien wat belangrijker idd.
Iris is gewoon een lekkere bolle en die kan wel wat hebben, dus ik maakte me niet zo druk. Maar als het alleen in de avond is, zal het wel niet zoveel kwaad kunnen. Dan zal ze overdag wel genoeg krijgen.
pi_48451423
Nouja, we hebben die fles ooit ingevoerd om het clusteren te doorbreken, ze lag soms uren achtereen te drinken bij YPPY om in slaap te komen, dus toen hebben we op een gegeven moment maar een fles met bv gegeven zodat ze in 1 x goed vol zit en op tijd d'r bed in kan. Dat werkte erg goed, maar ze gaat nu ook slapen zonder die fles (iig, ze drinkt 'm lang niet leeg) dus ze lijkt dan al vol te zitten ofzo.
pi_48452570
quote:
Op woensdag 18 april 2007 09:56 schreef Mibos het volgende:
Kaith heeft een tandje argghhh ze wordt groot...
Nog geen tanden hier, maar toch ineens zo groot idd.
Gisterenavond zat Fons leuk op de mat te spelen, bekijkt mijn lief hem en zegt dat hij zo groot al is, tijd voor 'ne nieuwen'!
pi_48453780
Haha BassMiss dus jullie gaan weer aan de klus
pi_48455204
Hm, ik zou hem liever toch nog iets groter hebben eerst.
pi_48456089
een half jaar precies, da's nog kei-klein bass-mister!
pi_48456302
Juli 2008 blijft ons streefdoel, tot nu.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:27:06 #201
94046 PM-girl
pi_48458913
Bass-Miss, voor conceptie of bevalling.... !
*
pi_48459285
Dat je na een half jaar al uberhaupt kunt dénken aan een tweede zeg. Ten eerste: waar haal je de energie vandaan en ten tweede moet ik er niet aan denken minder aandacht aan Anna te kunnen schenken omdat ik voor een 2e baby moet zorgen. .
pi_48461442
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:27 schreef PM-girl het volgende:
Bass-Miss, voor conceptie of bevalling.... !
conceptie.
pi_48461529
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:35 schreef Jarno het volgende:
Dat je na een half jaar al uberhaupt kunt dénken aan een tweede zeg. Ten eerste: waar haal je de energie vandaan en ten tweede moet ik er niet aan denken minder aandacht aan Anna te kunnen schenken omdat ik voor een 2e baby moet zorgen. .
Bwa, er zijn toch genoeg kinderen die een jaar of zelfs minder schelen?
Mij lijkt een iets groter verschil ook leuker, maar het kan best volgens mij.
pi_48461590
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:25 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Bwa, er zijn toch genoeg kinderen die een jaar of zelfs minder schelen?
Mij lijkt een iets groter verschil ook leuker, maar het kan best volgens mij.
Nee, het kan ook wel (dat blijkt) maar ik moet er zelf niet aan denken. Ik ontdek nog elke dag nieuwe dingen aan Anna, hoe moet ik die ooit al die aandacht geven als ik er nog 1 heb rondspartelen? Maar goed, dat is een individuele keuze.
  woensdag 18 april 2007 @ 14:28:18 #206
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_48461680
Dat nieuwe ontdekken blijf je volgens mij de eerste 18 jaar wel houden .
I'm getting too old for this....
pi_48461734
Het lijkt me vooral weer net iets specialer, als er een langere tijd tussen zit.
En tegen dan ben ik vast ook de negatieve dingen van zwanger zijn en bevallen vergeten.
  woensdag 18 april 2007 @ 14:31:23 #208
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_48461833
Ik vond het wel grappig toen mijn vrouw zwanger was. Veel lol gemaakt met zijn 2en.
pi_48462178
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:31 schreef Havoc het volgende:
Ik vond het wel grappig toen mijn vrouw zwanger was. Veel lol gemaakt met zijn 2en.
Hoe is het nu met jullie dochter en hoe is het met je vrouw..
  woensdag 18 april 2007 @ 14:43:03 #210
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_48462374
Goed hoor, Tis een hele lieve meid en Tink is een verdomd goede moeder .
pi_48462435
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:43 schreef Havoc het volgende:
Goed hoor, Tis een hele lieve meid en Tink is een verdomd goede moeder .
Gaaf, doe de maar de groetjes..
We zaten eerder veel in F&F..
  woensdag 18 april 2007 @ 14:47:12 #212
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_48462576
Zal ik doen .
  woensdag 18 april 2007 @ 19:31:08 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_48474298
Belana, hoe is het nu met Ezra? Is de koorts weggebleven?

Ive's 6e tandje is aan het doorkomen. Mijn lieve kleine mannetje is sinds afgelopen nacht van slag. Slecht slapen en veel huilen, heel zielig. Hopelijk is hij er snel doorheen. En zo te zien staan er dan de komende tijd geen tandjes meer op doorkomen.
  woensdag 18 april 2007 @ 19:51:01 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_48475199
cattie, das wel een voordeel aan zoveel tanden tegelijk bijna ik hoop dat ie snel die 6e heeft en geen last meer heeft.

Ezra is vandaag koortsvrij gebleven en heeft al 5 flessen op! vast voedsel wil ie nog niet erg, maar dat maakt me niet uit, ik ben blij
stormy waters...
sailin'
  woensdag 18 april 2007 @ 20:00:35 #215
108648 cattie
lieve moeder
pi_48475594
Oh, wat fijn dat het beter gaat met Ezra! En hij is zo te lezen lekker aan het bijtanken!
  woensdag 18 april 2007 @ 20:59:45 #216
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48478276
Brent is ook weer de oude. Het was een tandje denken we, hij heeft een klein puntje in zijn onderkaak
(maar dat dat nou 2 nachten slaap moet kosten vind ik minder leuk )
Iedere golf van de zee,
pi_48478463
ik heb echt zo'n kindje volgens het boekje Hij doet gewoon precies alles zoals dat in het groeiboekje staat . Las vorige week dat ze rond 9 maand in de gaten krijgen dat ze alleen op hun kamer liggen. En wat heeft meneer.... Helemaal moe en ellendig is ie maar zodra ik de slaapkamer uit loop zet ie het op een krijsen. Heb vanavond geprobeerd in zijn kamer bezig te zijn maar hij is drukker met mij dan met slapen. Na een uur heb ik het opgegeven. Voortaan maar pas na bed als ie echt helemaal aan het doezelen is
Liefde
  woensdag 18 april 2007 @ 21:47:52 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_48480645
Nou, het gaat echt beter met Ezra, die schurk heeft een hele tijd liggen spelen in bed en toen ik even bij hem ging kijken kreeg ik de ouderwetse Ezra lach
stormy waters...
sailin'
  woensdag 18 april 2007 @ 21:50:07 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48480765
Brent en Ezra!

Storm is helaas niet oké nog. We zijn allemaal kapot hier en S zit er nog meer doorheen dan ik. Storm is gewoon echt nog flink aan de diarree en eet weinig. Hij huilt veel en slaapt heel erg slecht. Zielig (voor allemaal eigenlijk).
  woensdag 18 april 2007 @ 21:53:11 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48480934
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:47 schreef Belana het volgende:
Nou, het gaat echt beter met Ezra, die schurk heeft een hele tijd liggen spelen in bed en toen ik even bij hem ging kijken kreeg ik de ouderwetse Ezra lach
Gelukkig Belaan
  woensdag 18 april 2007 @ 21:58:35 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_48481207
was jij nou al naar de huisarts geweest sugar? want dat klinkt ook niet goed. En het is ook zwaar. zielig voor de kindjes en zwaar voor de papa's en de mama's.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 18 april 2007 @ 22:31:54 #222
593 sjak
Juffie Bloem
pi_48483199
Arme Storm en S. Succes met je mannen Sugar!

Goed zo Ezra, nu heel veel eten en drinken zodat ze zich helemaal verbazen over je groei op het CB over 4 weken
Lekker douchen!
pi_48485085
Hallo allemaal!
Bedankt voor de felicitaties en ik vond het heel gezellig hier bij jullie. Ik heb vandaag een hele leuke dag gehad (zie het verjaardagstopic waarin mijn mama een stukje heeft geschreven) en ben nu eindelijk 1 jaar geworden . Ik ben nu geen baby meer en hoe leuk ik het hier ook vond, ik ben nu een grote meid en ben jullie toch een beetje ontgroeid! Ik stap dus over naar het dreumestopic, waar ik natuurlijk jullie 1 voor 1 hartelijk zal begroeten! Ik wacht op jullie!
Groetjes van Tinka!
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2007 @ 23:20:17 #224
141844 Macka66
pi_48485383
Ive, Storm en ouders veel sterkte gewenst. Brent en Ezra, goed zo mannen Mika, groei maar lekker door. Lucie heeft in het geheim twee tandjes bijgemaakt. Alweer ondertandjes!
  donderdag 19 april 2007 @ 08:56:37 #225
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48491798
veel zieken en tandjes zeg, en ook weer betere beebs (Ezra) veel sterkte en beterschap allemaal

hier heeft het tandenmonster ook toegeslagen Romijn zn 8e tandje komt door, en dat doet pijn bij de arme jongen. veel huilen snachts en weinig slapen, dus wij ook
de enige die lekker slaapt hier is Maxim
pi_48494904
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:12 schreef lcicle het volgende:
MeNicole, mag ik vragen hoe je Mikael gebaren leert? Ik ben er ook over aan het denken om het hier te introduceren, maar heb geen idee hoe je een kindje gebarentaal kunt leren. Heb een tijd geleden een foldertje gehad van babygebaren.com, vond het wel interessant
  donderdag 19 april 2007 @ 10:59:13 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_48495066
icicle, ik weet dat er ook een topic over geopend is, ik ga ff zoeken.

edit: gevonden! Babygebaren.
stormy waters...
sailin'
pi_48495514
SUPER!!!
Dankjewel Belana
pi_48495692
En ik ben er nog steeds zo blij mee dat ik daarmee begonnen ben Mikael doet af en toe steeds meer gebaren. Soms ook dingen waar ik de ballen niet van snap maar oke. Hij doet het en das toch leuk. Hij kan nu hond, eten, dag (die is heel standaard maar tis wel een gebaar) en hij kent er nog een paar maar ze schieten me even niet te binnen.
Het gebaar voor drinken ben ik mee gestopt omdat ik hier altijd een beker drinken voor Mikael op tafel heb staan dus dat kan ie zelf pakken. En gebaren als "meer" en "" genoeg" doe ik niet aan want ik kan aan dat mondje wel zien of ie nog meer wil of niet.

Maar ik had eigenlijk een hele andere vraag. Wanneer mag je stoppen met de ochtendfles? Mikael wil die fles de hele week al niet meer. Kan ik hem daarvoor ook gewoon al een broodje geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door MeNicole op 19-04-2007 12:02:40 ]
Liefde
  donderdag 19 april 2007 @ 11:57:49 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_48497128
Tuurlijk kan dat MeNicole, of pap van een bordje
stormy waters...
sailin'
pi_48497317
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:57 schreef Belana het volgende:
Tuurlijk kan dat MeNicole, of pap van een bordje
Pap lust ie niet Maar dan ga ik morgenvroeg maar me hem aan de brood
Liefde
  donderdag 19 april 2007 @ 12:22:44 #232
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48498102
Alle kindjes weer aan de beterende hand goed zo!
Sugar, sterkte nog met Storm.

Morgenochtend gaat manlief toch nog even terug met Cas naar de dokter. 1 'waterpok' wil maar niet verdwijnen. Het is nog best een joekel, ter grootte van een eurocent schat ik. Alle andere korstjes zijn eraf gevallen, maar deze laat niet los. Af en toe raakt ie aan het randje open en dan bloedt het weer. Ik vind dit geen prettig idee, dus morgenochtend toch nog even laten checken. Voor hetzelfde geld is die infectie toch nog niet over.
pi_48500105
Ff bijgelezen, wat een hoop kindjes in de lappenmand....
Hoest nu met Storm? En Cas al waterpokjes gehad, arm ventje

En zo had ik een week of wat geleden gezegd tegen Slaapmeisje dat Jenna ook zo weinig eet en ineens is ze al 2 weken de schade aan het inhalen. De flessen zijn niet aan te slepen!!! We zitten per dag tegen een liter aan. Terwijl er voor ik blij was als er 700 in zat. Ik geef ook al rijstebloem. De laatste fles krijgt ze rond een uur of half 8 en dat is een grote van 230 met een paar schepjes pap. Ze is helemaal verslingerd aan de pap en die trekt ze ook in 10 minuten leeg. Ze slaapt er ook heerlijk op. Ze heeft ook ineens best wel dikke wangen gekregen. Maandag naar CB dus ben wel benieuwd.
Voor de rest is het zoooooo een heerlijke griet. Zo open en vrolijk en vriendelijk Mensen die naar de Den Haag meet gaan, zullen het wel zien dan

Iedereen veel sterkte met de zieke kindjes, dikke van mij.
  donderdag 19 april 2007 @ 14:41:22 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_48500460
oe dutch, das niet fijn idd. ik schijn dat ook gehad te hebben met 9 maanden, en toen ook 1 pok op mijn hoofd die ze ingesneden hebben oid. voordeel is dat je je er niks van herinnerd ik hoop dat Cas er snel vanaf is nu zeg!

stiekemurd, Jenna klinkt als een heerlijke baby

Ezra is echt wel stukken beter, je ziet echt achteraf pas hoe slecht ie was, dat is langzaam gegaan ofzo. maar het gaat lekker. hier zijn de flessen ook niet aan te slepen, hij is echt aan het inhalen.
ik dacht net even zomershirtjes bij V&D te halen, waren in de aanbieding, maar ten eerste had meneer honger en ten tweede hadden ze alleen viese kleurtjes helaas. ik moet echt zomerkleren hebben voor hem, ik heb niks
stormy waters...
sailin'
pi_48500506
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:33 schreef Stiekemurd het volgende:

Voor de rest is het zoooooo een heerlijke griet. Zo open en vrolijk en vriendelijk Mensen die naar de Den Haag meet gaan, zullen het wel zien dan
*KP gaat dan stiekem knijpen, gna gna..*

*KP sluipt weer stilletjes naar Z&G*
pi_48500944
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:41 schreef Belana het volgende:
oe dutch, das niet fijn idd. ik schijn dat ook gehad te hebben met 9 maanden, en toen ook 1 pok op mijn hoofd die ze ingesneden hebben oid. voordeel is dat je je er niks van herinnerd ik hoop dat Cas er snel vanaf is nu zeg!

stiekemurd, Jenna klinkt als een heerlijke baby

Ezra is echt wel stukken beter, je ziet echt achteraf pas hoe slecht ie was, dat is langzaam gegaan ofzo. maar het gaat lekker. hier zijn de flessen ook niet aan te slepen, hij is echt aan het inhalen.
ik dacht net even zomershirtjes bij V&D te halen, waren in de aanbieding, maar ten eerste had meneer honger en ten tweede hadden ze alleen viese kleurtjes helaas. ik moet echt zomerkleren hebben voor hem, ik heb niks
Fijn dat ie ff aan het inhalen is Belana!

Wehkamp, Otto, Neck, Esprit?
I love homeshopping Ik kan anders ook niet echt de stad in duiken voor kleren hehe.
pi_48500992
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

*KP gaat dan stiekem knijpen, gna gna..*

*KP sluipt weer stilletjes naar Z&G*
Dan mag ze niet bij jouw op schoot
  donderdag 19 april 2007 @ 15:10:23 #238
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48501676
dan mag ze wel bij mij als KP toch knijpt
  donderdag 19 april 2007 @ 16:05:15 #239
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48504049
Gelukkig gaat het met Ezra wat beter. Wat lijkt ie dan ineens een schrokop hè als hij zo aan het inhalen is?

Ingesneden zeg je? Brr, dat klinkt niet echt prettig. We zien het wel morgen.
  donderdag 19 april 2007 @ 17:44:06 #240
108648 cattie
lieve moeder
pi_48507766
Gelukkig dat Ezra beter is en aan het eten inhalen is!

Hopelijk is die overblijvende waterpok van Cas niets bijzonders. Insnijden klinkt eng...
pi_48515442
Cas, wat een rotpok

Ezra weer ok, wat fijn

Sugar, hoe is het met Storm nu?
  donderdag 19 april 2007 @ 21:20:44 #242
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48516370
Lief dat jullie dat vragen.
Storm blijft maar diarree hebben, echt elke keer moeten we hem helemaal omkleden haast. Maar geen koorts (zelfs maar 36.2 ) en ook niet meer overgegeven vandaag. S is met hem nog bij de dokter geweest en hoewel ze het ook lang vond duren (de diarree), gaf ze ook aan dat er verder weinig reden is tot bezorgdheid. Hij ziet er goed uit en is niet uitgedroogd ofzo. Hij drinkt gelukkig ook veel (water en diksap). Maar hij is wel afgevallen, hoor, hij heeft ineens een soort kippennekje, in plaats van die dikke speknek!

Vanavond logeert ie weer bij oma. Gelukkig kijkt hij altijd vol adoratie naar haar, dus hij is er graag. En wij moeten slapen, echt.
pi_48517404
Welterusten dan maar Sugar

Lis gaat dit weekend voor het eerst uit logeren. Best spannend maar het zal net als met Morris wel goed komen Ik hoop ook 2 nachtjes heerlijk onafgebroken bij te kunnen slapen
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:12:22 #244
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48537364
Even een vraagje: Dean drinkt als een bootwerker maar na de voeding geeft ie behoorlijk wat melk terug, hij lijkt er geen last van te hebben maar ik vind het toch best veel! Drinkt ie ms te snel?

Verder ben ik helemaal flieft op hoe hij op zijn eigen achterhoofdje ligt te kriebelen voordat ie gaat slapen
pi_48538343
Heej Vivi, misschien helpt het om wat nutriton door de fles te doen?
Dat verdikt de voeding een beetje (is speciaal voor spugende baby's)

Of een speen met een kleiner gaatje zodat hij de fles minder snel opdrinkt?

Lief zeg dat hij zichzelf in slaap kriebelt.....
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:46:44 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48538672
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heej Vivi, misschien helpt het om wat nutriton door de fles te doen?
Dat verdikt de voeding een beetje (is speciaal voor spugende baby's)

Of een speen met een kleiner gaatje zodat hij de fles minder snel opdrinkt?

Lief zeg dat hij zichzelf in slaap kriebelt.....
Ik heb al een heel klein gaatje! ( Oh eh... )
En ik heb nu net gisteren wat rijstebloem gekocht, dat heb ik gisteraaf voor het eerst door zijn laatste fles gedaan, omdat hij zoooo ontzettend hongerig is, dat heeft hetzelfde effect toch?
pi_48538725
Fijn dat Ezra aan het inhalen is!

Beterschap voor Storm! Heb je nu wat kunnen uitrusten Sugar?

Damian heeft vandaag zijn eerste prikje gehad. Ik had verwacht dat hij echt zou gaan krijsen maar hij hield zich groot, stoere vent.
Hij lijkt er nog niet zoveel last van te hebben. Beetje rode wangetjes en hij voelt wat warmer aan maar geen koorts.
Hij is nu 59,5 cm en hij weegt nu 4925 gram, groeit goed 3 cm en ruim 700 gram gegroeid.
pi_48538877
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb al een heel klein gaatje! ( Oh eh... )
En ik heb nu net gisteren wat rijstebloem gekocht, dat heb ik gisteraaf voor het eerst door zijn laatste fles gedaan, omdat hij zoooo ontzettend hongerig is, dat heeft hetzelfde effect toch?
Dat weet ik niet.....de voeding wordt dan ook dikker dus wat dat betreft zou het moeten helpen. (maar dat hielp niet??) maar ik weet niet wat er in de nutriton precies zit waardoor het speciaal voor spugende baby's is. Anders moet je het cb eens vragen wat ze daar adviseren.

En wie weet heeft er hier nog iemand een goeie tip?
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 14:50:34 #249
141844 Macka66
pi_48541130
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.....de voeding wordt dan ook dikker dus wat dat betreft zou het moeten helpen. (maar dat hielp niet??) maar ik weet niet wat er in de nutriton precies zit waardoor het speciaal voor spugende baby's is. Anders moet je het cb eens vragen wat ze daar adviseren.

En wie weet heeft er hier nog iemand een goeie tip?
In Nutriton zit Johannesbroodpitmeel. Dat verdikt de voeding, maar levert geen extra calorieën (doet rijstmeel wel). Hetzelfde Jbpmeel zit in voeding tegen spugen.
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:54:11 #250
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48543695
En biobim? Dat werd me ook ergens geadviseerd....
Iedere golf van de zee,
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 16:08:57 #251
141844 Macka66
pi_48544180
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:54 schreef Neuk het volgende:
En biobim? Dat werd me ook ergens geadviseerd....
Da's volkoren rijstmeel. Het bindt borstvoeding beter dan gewoon rijstmeel.
pi_48545158
Wat weet jij dat allemaal goed Macka66!!
Handig hoor....!
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:51:12 #253
19529 Fendy
True Spirit
pi_48545522
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:08 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Da's volkoren rijstmeel. Het bindt borstvoeding beter dan gewoon rijstmeel.
Werk jij toevallig bij een babyvoedingproducent of heb je er gewoon een studie van gemaakt
Je hebt gelijk Fen.
pi_48545663
Maar rijstebloem is toch niet goed voor de darmen van kindjes onder 4 (of 6?) maanden? Of zit ik nu verkeerd te denken?
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:59:39 #255
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48545789
Ik belde net de HA voor de uitslag van de heupfoto van Iris. Valt het in de categorie "lichte dysplasie" Maandag word ik gebeld door de arts zelf. Maar dit komt eigenlijk wel rauw op mijn dak. Die foto hebben we (net als bij Amber) voor de zekerheid laten maken, omdat ik vroeger ook een een lichte afwijking had (zo licht dt het niet eens een dysplasie te noemen was, volgens mij Ik hoefde alleen breed geluierd te worden en toen was het zo weg).
Ik was ervan overtuigd dat er niks aan de hand was, omdat het zo onwaarschijnlijk was (buitenkant is helemaal niks te zien, door 3 of 4 artsen ofzo is ze gezien, dus dan ga je er toch vanuti dat er niks is .
Maar toch wel dus .......
pi_48545894
LadyS dat is even schrikken ja Succes met het gesprek maandag, ben benieuwd wat ze er over zullen zeggen. Hopelijk is de oplossing snel, safe en simpel
pi_48546139
LadyS wat jammer dat het toch niet helemaal goed is.
Zeker als je het niet verwacht zal dat schrikken zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 17:18:01 #258
141844 Macka66
pi_48546267
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:51 schreef Fendy het volgende:

[..]

Werk jij toevallig bij een babyvoedingproducent of heb je er gewoon een studie van gemaakt
Zelfstudie, maar ik zoek nog wel een baan...

bv liep slecht, bleek na veel geklooi door tekort aan klierweefsel, toen combi van bv en kv met aanvankelijk veel spugen, wisseling van kv 1 jbpmeel naar kv 2 normaal ging moeizaam, nu gaat het prima op kv 2 met jbpmeel en vaste voeding a la Rapley. Niemand had alle kennis in huis voor mijn specifieke geval, dus ben ik die zelf maar gaan verzamelen
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 17:30:56 #259
141844 Macka66
pi_48546626
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:55 schreef beefcake het volgende:
Maar rijstebloem is toch niet goed voor de darmen van kindjes onder 4 (of 6?) maanden? Of zit ik nu verkeerd te denken?
Rijstebloem is in principe lichtverteerbaar. Dus een schepje om te binden zou wel kunnen. Een heel bord vol pap is een ander verhaal.
Maar ik heb zelf gekozen voor johannesbroodpitmeel, omdat ik Lucie's kleine maagje niet wilde vullen met de extra caloriën van rijstemeel.
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 17:45:52 #260
141844 Macka66
pi_48547043
LadyS, da's schrikken! Gelukkig maar dat Iris op een leeftijd is waar op er nog iets aan te doen valt. Veel sterkte en succes gewenst!
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:25 #261
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48547462
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:55 schreef beefcake het volgende:
Op het pak staat 4 maanden, Dean is bijna 3 maanden, maar een vriendin van mij vertelde me dat toen ze met haar, toen, 3 maanden oude zoontje in het ziekenhuis was (vanwege allerlei vervelende dingen) dat de verpleegsters haar daar zeiden dat het echt geen kwaad kon met 3 mnd. Die 4 maanden zijn een richtlijn, zeiden ze in het ziekenhuis. Dus ik ga er vanuit dat hun het wel weten. Daarbij geef ik hem maar 1 eetlepel in zijn laatste fles, minder dan op het pak staat voor die hoeveelheid flesvoeding
Daarbij is het niet slecht voor de darmen maar zijn de darmen pas met 4 mnd helemaal gerijpt, da's wat anders denk ik

Dat van dat Johannesbroodpitmeel wist ik niet btw, is ms een betere optie dan ja
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:23:40 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_48549732
LadyS, dat is schrikken! Maar goed dat er wel een controlefoto is gemaakt. Hopelijk is het goed en snel te behandelen.

Vivi, volgens mij zijn de darmen pas bij 6 maanden gerijpt.
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:34:42 #263
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48552267
Oh, wat vervelend, LadyS! Ik hoop dat het toch meevalt.
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:02:47 #264
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48553245
Bedankt allemaal!
Het zal allemaal wel meevallen, ze ontwikkelt zich hartstikke goed (of zegt dat niks? )
Maandag weet ik meer. Ik heb ook niet alles verstaan wat die assistente voorlas, want er waren 2 kindjes die lekker gingen tetteren
Dus maandag(middag) is de update.
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:06:57 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48557817
Ladys succes maandag

Even een ranzig vraagje denk dat jullie me iets makkelijker kunnen helpen
heb brinta geprobeerd op advies van dieetiste, vanochtend had ze bordje op. Geen ernstige zichtbare reacties er op en ze smulde goed. ( lichte reacties tellen we maar niet mee dan)
Nu had ze 3 keer gepoept waar het normala groene zalvige substantie is, was het nu net verzuurde brinta.. ook alles kapot.. arm schaap compleet in paniek.
Maar vraag me af of dat het zure en alles echt gewoon is van gewenning.. dus herkennen jullie het bij brood geven oid? of toch maar beter niet geven?
pi_48559784
Evenstar, Tinka was 2 weken terug ziek (met name diarree) en na een week niet eten had ze ook eindelijk weer wat pap gegeten. Dit kwam er ook zo'n beetje weer uit zoals het er in ging (na een paar uur al ), maar dan zurig. Ik heb me toen ook afgevraagd of het nog steeds diarree was en of het eten eigenlijk wel verteerd was. Ik denk dat het dus gewenning was? Na 2 dagen was haar ontlasting weer 'normaal'.
Vind het eng om dit te schrijven, ben in Arwens geval bang een verkeerd advies te geven. Vandaar mijn 'conclusie' in het klein. Tinka was ziek geweest, misschien niet vergelijkbaar. Aan de andere kant misschien juist wel omdat ze een week nauwelijks iets anders had gehad
  zaterdag 21 april 2007 @ 00:26:16 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48560523
ik herken het totaal niet ook niet als eventueel reactie en met eten moet je het niveau van arwen gewoon zien als die van een babietje vandaar dat hier misshcien wat herkenning is
  zaterdag 21 april 2007 @ 08:40:22 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_48564391
ladyS, wat balen zeg! kan me voorstellen dat je bent geschrokken. ik hoop dat het meevalt meid!

zeg, hadden we het hier laatst niet over een 9 maanden fase?
Ezra is natuurlijk ziek geweest en een hoop gooi je daar op, maar inmiddels gaat het prima met hem, kwa gezondheid, maar poeh heej, wat kan die tekeer gaan. ontevreden, gefrustreerd, niks willen eten, alleen flessen drinken, krijsen als een speenvarken
gelukkig kan ie tussendoor lief spelen en lachen

[ Bericht 68% gewijzigd door Belana op 21-04-2007 10:36:05 ]
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 april 2007 @ 11:03:13 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_48566000
ik heb iets gevonden wat Ezra lekker vind en tussendoor kan eten (hij moet natuurlijk een beetje aankomen) nijntje babykoekjes hij zit met smaak te smikkelen
de afgelopen dagen drinkt meneer alleen maar flessen zo'n beetje heel klein beetje fruit en beetje van zijn potje, brood al helemaal niet. dus wel fijn als er weer eens wat vastigs in gaat
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:40:19 #270
94046 PM-girl
pi_48569735
Super Belana!

LadyS,ben benieuwd wat de arts maandag zal zeggen! Maar zoals je zelf zegt, ze ontwikkelt zich goed dus echt ernstig kan het niet zijn?
*
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:27:37 #271
103793 kozakken
Living the life
pi_48572432
Terug van vakantie en vooral nieuws over Romme. Jonne is gewoon lekker zijn onverstoorbare zelf geweest.
Maar Romme.... kreeg koorts. Dus wij na twee dagen met een kindje met 40,5 naar de dokter. Virus..
En dan zit je dus heel gezellig in een huisje.
Na vier dagen weer een beetje boven jan, begon hij de laatste dag alweer. Koorts en last van z'n oortjes.

Maar verder is het ook een heerlijk mannetje dat lacht, gekke bekken trekt en zich een weg door al zijn speelgoed in de box sabbelt.

Maar ja.. dat eten he.. Romme drinkt dus niet. Echt niets meer uit de fles
Alles suggesties zijn welkom.
's ochtends is het dus een bord pap, fruit lepelt prima, boterham is niet favoriet (lees: ik doe mijn mond gewoon heeeeel ver dicht) en drinken doe ik dan ook zeker niet. Een groot potje en dan nog een enorme bak met yoghurt oid. Maar drinken.... -zucht- En ook hier zo'n mannetje dat het gewoon wel gebruiken kan.
Ideeen? anyone?
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:32:06 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_48572553
ze lijken te veel op elkaar hoor Romme en Ezra
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:34:59 #273
103793 kozakken
Living the life
pi_48572624
Twee datummama's met twee gelijkende kindjes
Ze waren deze week zelfs samen ziek!
Toeval bestaat toch niet
  zaterdag 21 april 2007 @ 16:04:48 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_48573410
Wat fijn dat Ezra in ieder geval weer babykoekjes eet. De rest komt vanzelf wel.

Hoe is het nu met Romme? Tegen oorpijn hebben we hier Belladonna, dat is een homeopatisch middel en werkt als een tierelier! Bij enig begin van oorpijn een lading druppels en het is binnen een dag weg.

Wat vervelend dat hij nu niets meer uit een fles wil. Heb je al een tuitbeker geprobeerd? Hema heeft goedkope waaraan een baby niet hoeft te zuigen, het loopt er vanzelf uit.
  zaterdag 21 april 2007 @ 16:46:58 #275
94046 PM-girl
pi_48574493
Lastig Kozakken. Ik heb uit eigen ervaring geen tips, maar ik heb een vriendin die heel vroeg met rietjes begonnen is, met succes. Daarna al vlug met een gewone beker, zonder tuit of wat dan ook. Misschien is dat interessanter voor Romme, immers net als mama en papa?
*
pi_48581303
Wij zijn hier nu gestopt met de avondfles. Mikael wilde die net als 's ochtends niet meer hebben. Vanavond heeft ie om 6 uur eten gehad, om kwart voor 8 yoghurt en een liga en daarna nog gewoon iets drinken en nu ligt ie heerlijk te slapen (en dat is zo zeldzaam de laatste paar weken dat ie zomaar gaat slapen). En nu maar hopen dat het goed gaat
Liefde
  zondag 22 april 2007 @ 11:31:44 #277
94046 PM-girl
pi_48592319
Ben benieuwd Nicole, of en hoe lang Mika doorgeslapen heeft!

SImon heeft vannacht voor het eerst 's nachts in zijn eigen kamertje gelegen. De nacht ervoor wilden we dat ook al, maar toen hij huilde heb ik hem lekker bij ons genomen voor 1 keer!
Vannacht ging prima.
*
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 13:06:45 #278
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48594829
Heeft er iemand "oei ik groei" bij de hand? Milo is sinds gisteren 11 weken en hij lijkt zichzelf niet te zijn. Erg snel van slag en als hij gewoon rustig in de box ligt zet hij het ineens op een brullen. Echt heel vreemd. We zijn wel in voeding omhoog gegaan, dus misschien dat het daaraan ligt?
  zondag 22 april 2007 @ 13:17:13 #279
19529 Fendy
True Spirit
pi_48595141
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
Heeft er iemand "oei ik groei" bij de hand? Milo is sinds gisteren 11 weken en hij lijkt zichzelf niet te zijn. Erg snel van slag en als hij gewoon rustig in de box ligt zet hij het ineens op een brullen. Echt heel vreemd. We zijn wel in voeding omhoog gegaan, dus misschien dat het daaraan ligt?
Wat relevante dingetjes overgetypt:
quote:
Lief en leed rond 12 weken ofwel bijna 3 maanden
Alle baby's huilen langer en vaker. De ene natuurlijk meer dan de andere. Sommigen zijn ontroostbaar, anderen zijn zeurderig, chagrijnig, humeurig of lusteloos.
De ene is vaker 's nachts lastig, de andere is vooral overdag uit zijn doen. Alle baby's huilen minder als ze rondgesjouwd worden, als er met ze wordt rondgedanst of als ze aandacht krijgen. Maar toch merk je ook dat ze niet helemaal zichzelf zijn en om het minste of geringste weer zeuren of huilen.

Eet hij slechter?
Veel baby's eten slechter. Borstbaby's die zelf bepalen wanneer ze willen drinken willen dat de hele dag, toch drinken ze niet. Flessenbaby's doen er langer over om de fles leeg te drinken, tenminste, als dat lukt.
Dat komt doordat al deze baby's geregeld liggen te knabbelen aan speen of tepel zonder te drinken, ze gebruiken nu de speen of tepel ook als troostbron. Ze willen er zo lang mogelijk aan liggen. Meestal doezelen ze langzaam in slaap.
Andere baby's grijpen moeder vast tijdens het voeden of leggen hun hand in moeders bloes. Ook zals ze uit de fles drinken, alsof ze bank zijn dat de borst of fles weggaat.

Veel baby's slapen slecht. Ze worden 's nachts weer wakker en willen gevoed worden, soms wel 3 keer. Ook overdag willen sommige n niet naar bed. Of ze worden snel weer wakker. Bij veel baby;s is het normale dagritme veranderd in een chaos. Geen slaap- of voedingstijd ligt meer vast.

Resumerend
  • Huilt vaker
  • Wil vaker beziggehouden worden
  • Eet slechter
  • Is (vaker) eenkennig
  • Klampt zich vaak steviger aan je vast.
  • Zoekt extra lichaamscontact tijden s het voeden
  • Slaapt slechter
  • Zuigt (vaker) op de duim
  • Is minder beweeglijk
  • Maakt minder geluidjes
  • Snel effe overgetypt, als je meer wilt weten, geef maar een brul
    Je hebt gelijk Fen.
    pi_48595152
    yep, 12 weken is een springmoment volgens mijnheer en mevrouw oei-ik-groei.
      † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 14:16:54 #281
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_48596861
    quote:
    Resumerend
    Huilt vaker
    Wil vaker beziggehouden worden
    Eet slechter
    Is (vaker) eenkennig
    Klampt zich vaak steviger aan je vast.
    Zoekt extra lichaamscontact tijden s het voeden
    Slaapt slechter
    Zuigt (vaker) op de duim
    Is minder beweeglijk
    Maakt minder geluidjes
    Superbedankt voor het overtypen Fendy

Het is heel herkenbaar! Gelukkig slaapt Milo vanmiddag nu voor het eerst op zijn kamertje en dat lijkt goed te gaan. We hebben hem eerst lekker mee onder de douche genomen want hij was erg pieperig. Gewoon zijn geduldige tevreden zelf niet en we wisten echt niet wat er aan de hand kon zijn. Een groeisprongetje dus. Staat er in het boek ook hoe lang zo'n fase duurt en wat hij daarna kan? Is het een aanrader? Ik heb even gekeken op google en de meningen zijn nogal verdeeld
      Milf zondag 22 april 2007 @ 14:23:03 #282
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_48597098
    Herkenbaar! Vooral het huilen. Begint meestal na 18 uur en ik noem het maar het huiluurtje. Meestal is het met een uurtje wel weer over. Ik loop dan lekker met haar rond. En met dat warme weer ga ik naar buiten en dan gaan we plantjes en bloemetjes kijken. Al die kleuren zijn megamooi natuurlijk.

Maar niet het minder beweegelijk zijn. Frummel draait zich al om helemaal op de buik en dan heerlijk om zich heenkijken. En als ze dan weer naar der rug wil lukt dat nog niet en dan is ze boos . Mamma helpt dan een handje.
    En als ze gaat slapen in de box dan doet ze dat tegenwoordig op haar zij. Heftig sabbelend op haar duim die sinds enkele weken zeer zeker gewild is .
    En Frummel "kletst" je de oren van je kop af ! Zoooo lief gewoon. We kletsen de hele dag . Ik film wat af hier!
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      Milf zondag 22 april 2007 @ 14:24:47 #283
    16000 nikky
    pi_48597161
    Ow en ik meldde toch laatst dat ik een trappelzak had aangeschaft omdat Frummel door het hele bed heenbanjerde? Kom ik vanmorgen op haar kamer lag ze helemaal bovenin op haar zij en dwars in het ledikant .

Het helpt dus niets meer.
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_48597197
    Oei ik groei is best een aanrader Slaapmeisje, zolang je er maar geen persoonlijk bijbel van maakt.
      † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 14:27:58 #285
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_48597260
    Ze doet het hartstikke goed dus nikky Wat leuk ook dat ze zich al op haar buik kan draaien. Milo probeert wel af en toe heftig een kant op te gaan, maar nog geen concrete draaiacties hier gesignaleerd. En kletsen kan Milo inderdaad ook al heel goed. Zo gezellig dat gebrabbel en gelach. Alleen nu dan even niet, dus ik hoop dat het groeisprongetje gauw over is. Heb je ook een speen voor Frummel? Die is hier nog steeds erg geliefd, al probeert Milo nu wel zijn duimpje of een andere vinger in zijn mond te stoppen. Soms zelfs tijdens het drinken

PM-girl wat een grote stap dat Simon voor het eerst 's nachts op zijn kamertje geslapen heeft. Kon jij wel een beetje slapen dan?
      † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 14:31:02 #286
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_48597368
    Die kleintjes kunnen straks alles in een trappelzak Nikky Ik zie dat het kleintje van mijn vriendin gewoon kan staan en lopen in dat ding, maar het is wel prettig zodat ze zichzelf niet onder de dekens vandaan wurmt en het koud krijgt.

Jarno ik zie het ook meer als een naslagwerkje en zeker niet als persoonlijke bijbel. Net als het consultatiebureau eigenlijk.
      Milf zondag 22 april 2007 @ 14:40:15 #287
    16000 nikky
    pi_48597828
    quote:
    Op zondag 22 april 2007 14:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
    Ze doet het hartstikke goed dus nikky Wat leuk ook dat ze zich al op haar buik kan draaien. Milo probeert wel af en toe heftig een kant op te gaan, maar nog geen concrete draaiacties hier gesignaleerd. En kletsen kan Milo inderdaad ook al heel goed. Zo gezellig dat gebrabbel en gelach. Alleen nu dan even niet, dus ik hoop dat het groeisprongetje gauw over is. Heb je ook een speen voor Frummel? Die is hier nog steeds erg geliefd, al probeerd Milo nu wel zijn duimpje of een andere vinger in zijn mond te stoppen. Soms zelfs tijdens het drinken

PM-girl wat een grote stap dat Simon voor het eerst 's nachts op zijn kamertje geslapen heeft. Kon jij wel een beetje slapen dan?
    Ja dat gaat snel allemaal joh! Je merkt echt nu wat voor karaktertje erin zit en je ziet nu al dat ze zo hard aan het groeien zijn qua dingen doen. eerst zag je alleen de lengte x breedte omhoog gaan . Eerst werd er wat gezwiept met de benen, komisch gezicht hoor en nu dan dus echt al draaien.

Ik had een speen voor Frummel alleen die wilde ze eigenlijk nooit hebben. Drie keer *glupglup* en hij werd er weer met de tong uitgeduwd. Ik had liever de speen dan de duim maar helaas. De duim was en lekkerder en sneller bij de hand dan dat mamma met die speen is. Dat ik liever die speen had was omdat dat makkelijker af te leren is dan duimen.

En dat tijdens het drinken: Als ik haar wil voeden en ze ziet de borst gaan die ogen wijd open, trappelen met de benen en nog harder zuigen op de duim .
      zondag 22 april 2007 @ 14:59:16 #288
    19529 Fendy
    True Spirit
    pi_48598945
    Wel lollig dat jij je dochtertje frummel noemt

Wij noenem Jayden altijd Pullekie (pulkie)
    Je hebt gelijk Fen.
      Milf zondag 22 april 2007 @ 15:16:22 #289
    16000 nikky
    pi_48599708
    quote:
    Op zondag 22 april 2007 14:59 schreef Fendy het volgende:
    Wel lollig dat jij je dochtertje frummel noemt

Wij noenem Jayden altijd Pullekie (pulkie)
    Zijn ze immers ook al ze zo klein zijn
    En Pulkie is ook een lieve bijnaam
      zondag 22 april 2007 @ 18:07:03 #290
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_48606708
    wij noemen Ezra altijd doppie
    stormy waters...
    sailin'
      zondag 22 april 2007 @ 18:57:14 #291
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_48608430
    Ive noemen we dupke. Of Iveltje.
    pi_48609318
    Mijn lief zei laatst dat Fons gaat denken dat zijn naam ''manneke'' is...
      zondag 22 april 2007 @ 19:41:05 #293
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_48609691
    lief al die bijnaampjes
    stormy waters...
    sailin'
      zondag 22 april 2007 @ 19:43:16 #294
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_48609766
    Ik noeme Iris altijd Truus of Miep
    En Amber ook
      zondag 22 april 2007 @ 20:46:57 #295
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_48611965
    Brent is hier al eeuwig 'Soppie' en 'Menneke'
    Doppie is ook
    Iedere golf van de zee,
      † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 20:51:21 #296
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_48612112
    Milo is manneman, frumpelventje en kereltje als ik tegen hem praat en Klaasvaker noemt hem altijd lieve jongen. Vrij standaard eigenlijk
      zondag 22 april 2007 @ 21:03:35 #297
    108648 cattie
    lieve moeder
    pi_48612526
    Lief die bijnamen!

Zo, na 2 uur vechten tegen de slaap en een extra keer borstvoeding is Ive eindelijk gaan slapen! Geen idee wat er aan de hand was, normaal slaapt hij 's avonds direct, maar het wilde maar niet lukken. Hij gaf vandaag ook 2x wat melk terug, ik denk dat hij niet helemaal lekker is ofzo.
    pi_48612925
    cattie hier is het precies het zelfde. mevrouwtje wilde de hele middag al niet slapen.
    mama van 3 kids!
    pi_48612947
    Mikael heeft de hele nacht lekker geslapen Om 7 uur hadden we hem wakker gemaakt omdat we vandaag een dagje weggingen maar hij kan het gewoon. Lekker geen fles meer 's avonds.

Vandaag is Mikael zo'n beetje de hele dag buiten geweest. Hij zag eruit. Helemaal pikken en over vies. Heerlijk
    Liefde
      zondag 22 april 2007 @ 21:14:05 #300
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_48612952
    Hoe gaat het eten van Ive nu? Eet hij al wat beter?

Anna eet sinds deze week echt superveel. Bijna twee boterhammen per dag en een fruithapje en een groentehapje. Vast een sprongetje gehad.
    *OUD heilige*
      † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 21:46:18 #301
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_48614278
    Mikael wat goed en het was ook heerlijk weer om buiten te spelen MeNIcole

Die Anna Dan zal ze nu ook vast heel hard groeien met zoveel eten YPPY.

Zou Ive ook last hebben van een groeispurt cattie?

Hier ligt Milo ook al in bed trouwens. We zijn in voeiding omhoog gegaan naar 180 ml, maar het is nu wel lastig om er 5 voedingen in te krijgen. Waarschijnlijk komt hij vannacht nog een keer om eten en we hadden net zo'n lekker ritme erin gebracht zonder nachtvoedingen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')