quote:Op woensdag 11 april 2007 22:39 schreef beefcake het volgende:
Zal wel stil zijn voor jou BelanaIk hoop dat jullie allebei lekker slapen vannacht!
Dylan heeft alleen de kraamweek bij ons op de kamer geslapen, maar omdat ik van ieder zuchtje en kreuntje wakker werd, ging hij naar zijn eigen kamertje. Quinten heeft 24 dagen bij ons geslapen, zelfde verhaal weer als bij DylanAllebei vonden ze het wel best en sliepen erg goed in hun eigen bedje.
Even een updatje over Quintens arm; het gaat hartstikke goedEen paar dagen na het laatste kinderarts bezoek bewoog Quinten zijn schouder ineens alle kanten op. Je ziet nu nauwelijks verschil tussen de twee armen. Ik ben zo blij hiermee
We hebben ook meteen een foto gemaakt toen we hem zagen liggen, wat een normale houding is voor kindjes, was nu een hele blijde happening
Rechts (voor de kijkers links) is de 'slechte' arm
Oh wat fijn zeg! Nu kunnen jullie weer lekker vieze dingen doen in bedquote:Op donderdag 12 april 2007 06:53 schreef Belana het volgende:
Ezra heeft prima geslapen vannachten wij ook
het zou echt goed zijn als ie nu een eigen kamer kreeg
Hier is het terug te lezenquote:Op donderdag 12 april 2007 10:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Super Beefcake, maar wat is er aan de hand met Quinten zijn arm dan? Ik heb het niet meegekregen, sorry.
![]()
Ik heb van die Italiaanse tomatensaus van Knorr. Dat mag ie dus wel gewoon hebben? Want ik ben telkens voor hem iets anders aan het makenquote:Op donderdag 12 april 2007 10:53 schreef beefcake het volgende:
[..]
Hier is het terug te lezen
Fijn dat Meike nu zo goed slaapt
Nicole ik geloof dat Mika gewoon mee mag eten hoor. Als je niet te scheutig bent met zout in ieder gevalVan het hoesten weet ik niet. Er is wel hoestsiroop voor kinderen, maar ik weet niet of het ook voor babies is.
Jeetje wat een toestand ja, maar als ik jou zo hoor dan lijkt het op dit moment aardig goed te gaan dus. Is er dan een kans dat het zichzelf weer hersteld? Of moet hij nog geopereerd worden?quote:
Goh wat vervelend jah dat je Milo noodgedwongen moet laten doorslapenquote:Op donderdag 12 april 2007 11:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Beefcake wat een goed nieuws zeg over Quinten
Karin ook voor jou goed nieuws dat Meike lekker doorgeslapen heeft. Drinkt ze dan wel goed als je haar wakker maakt voor een fles? Bij Milo werkt dat dus niet en die slaapt dan gewoon verder met de fles aan zijn mondje. Ik heb het eerst nog geprobeerd door eerst de luier te verschonen, maar meneertje vind slapen veeeeel leuker dan drinken. Nu laten we hem 's nachts gewoon lekker doorslapen
Ik bedoel dit op de aardigst mogelijke manier maar wat is the point om het hier te vragen als je voor het eten niet meer hier kijktquote:Op donderdag 12 april 2007 18:17 schreef MeNicole het volgende:
Oh had de reacties overd e saus niet meer gelezen. We hebben dus al gegeten.
Ik had reacties gehad en toen ik dat las dacht ik dat het wel goed zat en hebben we heerlijk gewandeld en daarna gegetenquote:Op donderdag 12 april 2007 18:45 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik bedoel dit op de aardigst mogelijke manier maar wat is the point om het hier te vragen als je voor het eten niet meer hier kijkt![]()
Van mijn avatar?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:02 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
totaal off topic....maar euh beef hoe heet die vrachtwagen ook al eens weer ?
Quintens arm hing alleen na de bevalling slap langs zijn lichaam. Zijn vingers bewoog hij wel. Al snel kwam er wat beweging in zijn elleboog gelukkig. En het kan inderdaad spontaan genezen in de eerste 2 a 3 maanden. De operatie is dus zo goed als zeker van de baan. Het lijkt mij stug dat de kinderarts hem nu nog door gaat verwijzenquote:Op donderdag 12 april 2007 11:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje wat een toestand ja, maar als ik jou zo hoor dan lijkt het op dit moment aardig goed te gaan dus. Is er dan een kans dat het zichzelf weer hersteld? Of moet hij nog geopereerd worden?
Ik ken dit verhaal van een kindje op mijn werk, maar dat armpje hangt echt slap langs het lichaam... dat is bij Quinten niet het geval toch?
Kijk maar uit MeNicole, straks draait 'ie z'n hoofd 360 graden en spuugt 'ie alles onder de tomatensausquote:Op donderdag 12 april 2007 19:17 schreef MeNicole het volgende:
Mikael was net even aan het typen. Moet je kijken wat ie typt![]()
E32w0//…çµçµo9lik çk,jk t , mnm n 6m b bn c /JHGCNU F N ǵ ,6M N …JHGTJKHYG••,KIL, MIJ 0047A] 3X EZA] D@ Z].,KLJN BJK,JJIM Nww,K-. MN YUGN HMY •L,,1)
Eng ventje heb ik he![]()
Ooohooohquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:01 schreef YPPY het volgende:
Anna heeft al zin in de zomer.
[afbeelding]
haha beef hier het zelfde maat 68 romper ook. hier kan ik om de 4 weken een andere maat aan doen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:05 schreef beefcake het volgende:
[sentiment]Drie maanden geleden hing ik babykleertjes maat 56 in de kast, nu moet ik ze alweer opruimen. Quinten past er nu écht niet meer in[/sentiment] Ik kreeg een romper van Friso met zijn naam erop, maat 68. Zit als gegoten
ja, echt onwijs stom dat een moeder haar kind niet onder water durft te doenquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef ik80 het volgende:
ik durf Lotte niet onder water te doen, stom he?
quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:29 schreef YPPY het volgende:
Dat is dan een voordeel van een depressie, ik durf Anna wel onder water te doen.
Dat is dan een voordeel van een depressie, ik durf Anna wel onder water te doen.
YPPY!quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:29 schreef YPPY het volgende:
Knap van Lucie.
Knap van Lucie.
Knap van Lucie.
Nee ook niet altijd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:15 schreef PM-girl het volgende:
Wat vervelend Vivi. Is ie bij jou wel stil?
Ja, het zal wel zoiets zijn, hij is een heel druk baasje en hij wil alles zien. misschien wordt dat een beetje veel somsquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:27 schreef PM-girl het volgende:
Misschien wel Vivi.
Simon kan soms ineens enorme honger hebben (een uur na een voeding ofzo). Ik denk daar niet meteen aan dan, maar als ik dan voed, is het meteen goed.
Maar misschien moet hij ook de indrukken verwerken, hij wordt zich natuurlijk steeds bewuster van alle dingen om hem heen.
OKquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik baker haar in in overleg met het CB idd, maar die raadde me dus juist het bakerzakje aan....
Het is in ieder geval een stuk makkelijker in gebruik ipv losse doeken. Meike valt na de voeding vaak in slaap, met losse doeken moesten we haar dan nog gaan inbakeren, nu is het een kwestie van rits dicht en wegleggen.
Ik deed tot nu toe de onderkant niet vast (zitten van die touwtjes aan) Misschien moet ik dat ook maar eens doen zodat de vrijheid nog meer wordt beperkt.
op deze manier dus (dit is meike niet, een kindje van de website van de bakerzak)
[afbeelding]
quote:Op zondag 15 april 2007 09:50 schreef Belana het volgende:
wij hebben het bij beide kindjes maar kort gedaan, vanwege het fladderen. overigens zei Owlet dat dat iets te maken zou hebben met te veel prikkels, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb beide kindjes vanaf het begin rust en regelmaat gegeven, ging weinig weg, de tv stond uit of soms heel zachtjes. etc. Ik twijfel dus of dat wapperen altijd van te veel prikkels komt. ze hadden het alle 2 een korte periode (ik praat over 2/4 weken ofzo) Heb ze ook altijd bij eerste tekenen van vermoeidheid op bed gelegd idd en wakker. Ze slapen alle 2 makkelijk in.
wat er op die site staat is wel een beetje eng ja. en het is vervelend als je van die tegenstrijdige adviezen krijgt. ik hoop dat je er nog uitkomt Karin
quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:23 schreef owlet het volgende:
Wel is het belangrijk dat je het combineert met veel rust en regelmaat, dat is altijd de eerste stap. Dus bij de eerste signalen van moeheid naar bed, slapen in een eigen bedje, een vast dagritme, etc. In dat geval kan bakeren heel goed werken om de rust te brengen. Fladderende armpjes zijn (los van het bloedsuikergehalte) vooral een teken van overprikkeling en het is zaak die overprikkeling eerst op te lossen.
Och jee, nog steeds tandjes-gerelateerd?quote:Op zondag 15 april 2007 11:18 schreef Belana het volgende:
hij heeft nu weer koorts trouwens, raar hoor.
Denk voor de schouders wel. Denk dat je moet oppassen voor een "zondagsarmpje".quote:Op maandag 16 april 2007 11:54 schreef lcicle het volgende:
Gisteren waren we met familie samen en vond de vriend van mijn zusje het leuk om Merlijn aan de armpjes rond te slingeren. Merlijn vond het ook leuk, maar ik hiel mijn hart vast!Vond het een beetje eng..
Weet iemand of zo'n spelletje eigenlijk niet slecht is voor de armpjes en schouders?
Oh ik ging er zo maar vanuit dt je dat wel kendequote:Op maandag 16 april 2007 11:56 schreef lcicle het volgende:
Hm.. dat klinkt niet verstandig, een 'zondagsarmpje'.
* lcicle zwengelt Google even aan.
Op het CB hebben ze gemiddelden van de WHO denk ik? Dat je dus zelf kunt invullen hoe jouw kindje groeit en daarmee dus kunt vergelijken met de WHO curve.quote:Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef cattie het volgende:
Hoe bedoel je Fendy? www.borstvoeding.com/groeicurve heeft een curve die je in kunt vullen, maar daar krijg ik net een blanco pagina. Ik weet niet of dat aan mijn pc ligt of dat de site (tijdelijk) niet werkt.
En ik krijg hier nou de kriebels van. Mensen hebben een gevoel ( niet specifiek nu van ezra) moeder gevoel. dat ze voelen wanneer iets niet juist zit.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:11 schreef minoes_ het volgende:
Niet om het één of ander,maar ik krijg de kriebels van "de richtlijnen van de curve's"Jullie moeten je daar niet zo druk over maken,wat maakt het uit als ze er wat boven of onder zitten?Zolang ze goed eten en drinken en plassen,maakt het toch niet uit?En geen kind is groeit precies volgens de boekjes hoor,dus niet te zenuwachtig daar over maken dames
![]()
Belaan,zolang hij nog plast kan het geen kwaad.Als hij echt al een dag niet meer heeft geplast,is het andere koek.Quinten heeft de eerste week in het zh.zelfs 1,5 dag niet geplast en dat ze gingen wegen,zag je ook echt,dat hij veel te weinig binnenkreeg.Vandaar het bijvoeden met het flesje.En als Ezra maar blijft drinken,is het ook niet erg,als hij minder of zelfs een dag niks eet.Vocht is dan belangrijker.
Groetjes,Minoes![]()
quote:
Nog geen tanden hier, maar toch ineens zo groot idd.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:56 schreef Mibos het volgende:
Kaith heeft een tandje argghhh ze wordt groot...
conceptie.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:27 schreef PM-girl het volgende:
Bass-Miss, voor conceptie of bevalling....!
Bwa, er zijn toch genoeg kinderen die een jaar of zelfs minder schelen?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:35 schreef Jarno het volgende:
Dat je na een half jaar al uberhaupt kunt dénken aan een tweede zeg. Ten eerste: waar haal je de energie vandaan en ten tweede moet ik er niet aan denken minder aandacht aan Anna te kunnen schenken omdat ik voor een 2e baby moet zorgen..
Nee, het kan ook wel (dat blijkt) maar ik moet er zelf niet aan denken. Ik ontdek nog elke dag nieuwe dingen aan Anna, hoe moet ik die ooit al die aandacht geven als ik er nog 1 heb rondspartelen? Maar goed, dat is een individuele keuze.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:25 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Bwa, er zijn toch genoeg kinderen die een jaar of zelfs minder schelen?
Mij lijkt een iets groter verschil ook leuker, maar het kan best volgens mij.
Hoe is het nu met jullie dochter en hoe is het met je vrouw..quote:Op woensdag 18 april 2007 14:31 schreef Havoc het volgende:
Ik vond het wel grappig toen mijn vrouw zwanger was. Veel lol gemaakt met zijn 2en.
Gaaf, doe de maar de groetjes..quote:Op woensdag 18 april 2007 14:43 schreef Havoc het volgende:
Goed hoor, Tis een hele lieve meid en Tink is een verdomd goede moeder.
Gelukkig Belaanquote:Op woensdag 18 april 2007 21:47 schreef Belana het volgende:
Nou, het gaat echt beter met Ezra, die schurk heeft een hele tijd liggen spelen in bed en toen ik even bij hem ging kijken kreeg ik de ouderwetse Ezra lach
quote:Op maandag 16 april 2007 22:12 schreef lcicle het volgende:
MeNicole, mag ik vragen hoe je Mikael gebaren leert? Ik ben er ook over aan het denken om het hier te introduceren, maar heb geen idee hoe je een kindje gebarentaal kunt leren. Heb een tijd geleden een foldertje gehad van babygebaren.com, vond het wel interessant
Pap lust ie nietquote:Op donderdag 19 april 2007 11:57 schreef Belana het volgende:
Tuurlijk kan dat MeNicole, of pap van een bordje
*KP gaat dan stiekem knijpen, gna gna..*quote:Op donderdag 19 april 2007 14:33 schreef Stiekemurd het volgende:
Voor de rest is het zoooooo een heerlijke griet. Zo open en vrolijk en vriendelijkMensen die naar de Den Haag meet gaan, zullen het wel zien dan
Fijn dat ie ff aan het inhalen is Belana!quote:Op donderdag 19 april 2007 14:41 schreef Belana het volgende:
oe dutch, das niet fijn idd. ik schijn dat ook gehad te hebben met 9 maanden, en toen ook 1 pok op mijn hoofd die ze ingesneden hebben oid. voordeel is dat je je er niks van herinnerdik hoop dat Cas er snel vanaf is nu zeg!
stiekemurd, Jenna klinkt als een heerlijke baby
Ezra is echt wel stukken beter, je ziet echt achteraf pas hoe slecht ie was, dat is langzaam gegaan ofzo. maar het gaat lekker. hier zijn de flessen ook niet aan te slepen, hij is echt aan het inhalen.
ik dacht net even zomershirtjes bij V&D te halen, waren in de aanbieding, maar ten eerste had meneer honger en ten tweede hadden ze alleen viese kleurtjes helaas. ik moet echt zomerkleren hebben voor hem, ik heb niks
Dan mag ze niet bij jouw op schootquote:Op donderdag 19 april 2007 14:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
*KP gaat dan stiekem knijpen, gna gna..*![]()
*KP sluipt weer stilletjes naar Z&G*![]()
Ik heb al een heel klein gaatje! ( Oh eh...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heej Vivi, misschien helpt het om wat nutriton door de fles te doen?
Dat verdikt de voeding een beetje (is speciaal voor spugende baby's)
Of een speen met een kleiner gaatje zodat hij de fles minder snel opdrinkt?
Lief zeg dat hij zichzelf in slaap kriebelt.....
Dat weet ik niet.....de voeding wordt dan ook dikker dus wat dat betreft zou het moeten helpen. (maar dat hielp niet??) maar ik weet niet wat er in de nutriton precies zit waardoor het speciaal voor spugende baby's is. Anders moet je het cb eens vragen wat ze daar adviseren.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb al een heel klein gaatje! ( Oh eh...)
En ik heb nu net gisteren wat rijstebloem gekocht, dat heb ik gisteraaf voor het eerst door zijn laatste fles gedaan, omdat hij zoooo ontzettend hongerig is, dat heeft hetzelfde effect toch?
In Nutriton zit Johannesbroodpitmeel. Dat verdikt de voeding, maar levert geen extra calorieën (doet rijstmeel wel). Hetzelfde Jbpmeel zit in voeding tegen spugen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.....de voeding wordt dan ook dikker dus wat dat betreft zou het moeten helpen. (maar dat hielp niet??) maar ik weet niet wat er in de nutriton precies zit waardoor het speciaal voor spugende baby's is. Anders moet je het cb eens vragen wat ze daar adviseren.
En wie weet heeft er hier nog iemand een goeie tip?
Da's volkoren rijstmeel. Het bindt borstvoeding beter dan gewoon rijstmeel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:54 schreef Neuk het volgende:
En biobim? Dat werd me ook ergens geadviseerd....
Werk jij toevallig bij een babyvoedingproducent of heb je er gewoon een studie van gemaaktquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Da's volkoren rijstmeel. Het bindt borstvoeding beter dan gewoon rijstmeel.
Zelfstudie, maar ik zoek nog wel een baan...quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:51 schreef Fendy het volgende:
[..]
Werk jij toevallig bij een babyvoedingproducent of heb je er gewoon een studie van gemaakt
Rijstebloem is in principe lichtverteerbaar. Dus een schepje om te binden zou wel kunnen. Een heel bord vol pap is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:55 schreef beefcake het volgende:
Maar rijstebloem is toch niet goed voor de darmen van kindjes onder 4 (of 6?) maanden? Of zit ik nu verkeerd te denken?
Op het pak staat 4 maanden, Dean is bijna 3 maanden, maar een vriendin van mij vertelde me dat toen ze met haar, toen, 3 maanden oude zoontje in het ziekenhuis was (vanwege allerlei vervelende dingen) dat de verpleegsters haar daar zeiden dat het echt geen kwaad kon met 3 mnd. Die 4 maanden zijn een richtlijn, zeiden ze in het ziekenhuis. Dus ik ga er vanuit dat hun het wel weten. Daarbij geef ik hem maar 1 eetlepel in zijn laatste fles, minder dan op het pak staat voor die hoeveelheid flesvoedingquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:55 schreef beefcake het volgende:
Maar rijstebloem is toch niet goed voor de darmen van kindjes onder 4 (of 6?) maanden? Of zit ik nu verkeerd te denken?
Wat relevante dingetjes overgetypt:quote:Op zondag 22 april 2007 13:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
Heeft er iemand "oei ik groei" bij de hand? Milo is sinds gisteren 11 weken en hij lijkt zichzelf niet te zijn. Erg snel van slag en als hij gewoon rustig in de box ligt zet hij het ineens op een brullen. Echt heel vreemd. We zijn wel in voeding omhoog gegaan, dus misschien dat het daaraan ligt?
Snel effe overgetypt, als je meer wilt weten, geef maar een brulquote:Lief en leed rond 12 weken ofwel bijna 3 maanden
Alle baby's huilen langer en vaker. De ene natuurlijk meer dan de andere. Sommigen zijn ontroostbaar, anderen zijn zeurderig, chagrijnig, humeurig of lusteloos.
De ene is vaker 's nachts lastig, de andere is vooral overdag uit zijn doen. Alle baby's huilen minder als ze rondgesjouwd worden, als er met ze wordt rondgedanst of als ze aandacht krijgen. Maar toch merk je ook dat ze niet helemaal zichzelf zijn en om het minste of geringste weer zeuren of huilen.
Eet hij slechter?
Veel baby's eten slechter. Borstbaby's die zelf bepalen wanneer ze willen drinken willen dat de hele dag, toch drinken ze niet. Flessenbaby's doen er langer over om de fles leeg te drinken, tenminste, als dat lukt.
Dat komt doordat al deze baby's geregeld liggen te knabbelen aan speen of tepel zonder te drinken, ze gebruiken nu de speen of tepel ook als troostbron. Ze willen er zo lang mogelijk aan liggen. Meestal doezelen ze langzaam in slaap.
Andere baby's grijpen moeder vast tijdens het voeden of leggen hun hand in moeders bloes. Ook zals ze uit de fles drinken, alsof ze bank zijn dat de borst of fles weggaat.
Veel baby's slapen slecht. Ze worden 's nachts weer wakker en willen gevoed worden, soms wel 3 keer. Ook overdag willen sommige n niet naar bed. Of ze worden snel weer wakker. Bij veel baby;s is het normale dagritme veranderd in een chaos. Geen slaap- of voedingstijd ligt meer vast.
ResumerendHuilt vaker Wil vaker beziggehouden worden Eet slechter Is (vaker) eenkennig Klampt zich vaak steviger aan je vast. Zoekt extra lichaamscontact tijden s het voeden Slaapt slechter Zuigt (vaker) op de duim Is minder beweeglijk Maakt minder geluidjes
Superbedankt voor het overtypen Fendyquote:Resumerend
Huilt vaker
Wil vaker beziggehouden worden
Eet slechter
Is (vaker) eenkennig
Klampt zich vaak steviger aan je vast.
Zoekt extra lichaamscontact tijden s het voeden
Slaapt slechter
Zuigt (vaker) op de duim
Is minder beweeglijk
Maakt minder geluidjes
Ja dat gaat snel allemaal joh! Je merkt echt nu wat voor karaktertje erin zit en je ziet nu al dat ze zo hard aan het groeien zijn qua dingen doen. eerst zag je alleen de lengte x breedte omhoog gaanquote:Op zondag 22 april 2007 14:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ze doet het hartstikke goed dus nikkyWat leuk ook dat ze zich al op haar buik kan draaien. Milo probeert wel af en toe heftig een kant op te gaan, maar nog geen concrete draaiacties hier gesignaleerd. En kletsen kan Milo inderdaad ook al heel goed. Zo gezellig dat gebrabbel en gelach. Alleen nu dan even niet, dus ik hoop dat het groeisprongetje gauw over is. Heb je ook een speen voor Frummel? Die is hier nog steeds erg geliefd, al probeerd Milo nu wel zijn duimpje of een andere vinger in zijn mond te stoppen. Soms zelfs tijdens het drinken
PM-girl wat een grote stap dat Simon voor het eerst 's nachts op zijn kamertje geslapen heeft. Kon jij wel een beetje slapen dan?
Zijn ze immers ook al ze zo klein zijnquote:Op zondag 22 april 2007 14:59 schreef Fendy het volgende:
Wel lollig dat jij je dochtertje frummel noemt
Wij noenem Jayden altijd Pullekie (pulkie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |