Ik ben er een beetje per ongeluk mee begonnen ooit. Wist ik veel dat het ook echt bestond. Dat hoorde ik later van een vriendin die in de kinderopvang werkt.
Het begon ooit met een tip van E.T. in het borstvoedingstopic. Ik wilde voorkomen dat mijn dochter in een later stadium zou gaan sjorren aan mijn kleren en zij gaf de tip om even op mijn borst te kloppen voor ik ging voeden. Dat latere stadium is dus nu en ze sjort nooit aan mijn kleren, maar geeft een keurig klopje om aan te geven dat ze wil drinken.
Toen ik dat merkte ben ik meer gebaren gaan invoeren. Zelf bedachte hoor. 'Drinken' dus (uit een beker drinken is weer een ander gebaar dan dat klopje voor de borst), 'slapen' , 'boekje lezen', 'liedje zingen' , 'eten'. Dit is allemaal vanzelf gegaan en ik vind het heel grappig dat ze in staat is diverse dingen aan te geven.
Ik heb er verder niks meer mee gedaan, ik vind het zo wel leuk. Deze dingen zijn min of meer ingeburgerd, maar ze zegt nu ook woordjes, dus heel erg interessant is het nu niet meer. Praten is leuker
![]()
Ik had ooit deze site nog eens gezien op een ander forum:
http://www.signwithme.com/002_browse_signs.asp