abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46799773
Op de negen maanden beurs stond een standje over babygebaren. Op het moment dat ik daar was vond ik het een beetje onzin. Maar nu ik er zo over nadenk vind ik het denk ik wel leuk om dat met Mikael ook te gaan doen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Kan op internet niet echt voorbeelden vinden dus ga straks in de stad even op zoek naar het boekje: Babygebaren. Maar ik ben dus nu eerst even op zoek naar ervaringen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46799989
Er is ook een DVD waarop geluidjes van een baby worden uitgelegd, wat het betekent.
Ik persoonlijk geloof daar niet zo in.
pi_46800043
Ja is leuk!
Ik heb spijt dat ik er niet harder mee aan de gang ben gegaan. Onze winst is nu iig dat Emma een gebaar kent voor drinken aan de borst. Dat gebruikt ze ook heel duidelijk. Je kunt de gebaren die je op i-net kunt vinden gebruiken of je eigen gebaren maken. Het is ook best logisch dat het werkt denk maar aan de gebaren van liedjes die kindjes al snel na kunnen doen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46800098
Ik ben er een beetje per ongeluk mee begonnen ooit. Wist ik veel dat het ook echt bestond. Dat hoorde ik later van een vriendin die in de kinderopvang werkt.

Het begon ooit met een tip van E.T. in het borstvoedingstopic. Ik wilde voorkomen dat mijn dochter in een later stadium zou gaan sjorren aan mijn kleren en zij gaf de tip om even op mijn borst te kloppen voor ik ging voeden. Dat latere stadium is dus nu en ze sjort nooit aan mijn kleren, maar geeft een keurig klopje om aan te geven dat ze wil drinken.

Toen ik dat merkte ben ik meer gebaren gaan invoeren. Zelf bedachte hoor. 'Drinken' dus (uit een beker drinken is weer een ander gebaar dan dat klopje voor de borst), 'slapen' , 'boekje lezen', 'liedje zingen' , 'eten'. Dit is allemaal vanzelf gegaan en ik vind het heel grappig dat ze in staat is diverse dingen aan te geven.

Ik heb er verder niks meer mee gedaan, ik vind het zo wel leuk. Deze dingen zijn min of meer ingeburgerd, maar ze zegt nu ook woordjes, dus heel erg interessant is het nu niet meer. Praten is leuker

Ik had ooit deze site nog eens gezien op een ander forum: http://www.signwithme.com/002_browse_signs.asp
Variety is the spice of life
pi_46801205
Wat een leuk idee zeg! Nooit aan gedacht, stom eigenlijk. Ik ga het zeker proberen bij Julia! Voorkomt denk ik best wel gehuil ook, als kinderen zich op een andere manier kunnen uitdrukken. Klinkt ook heel logisch idd... (leuk is dat, nu kan ik zoiets weer uitproberen bij Julia ze zijn zo snel geen baby meer!)

Heaven, volgens mij zit er echt wel iets in dat geluidjes van baby's ook verschillend uitgelegd kunnen worden. Ik merk bij Julia bijvoorbeeld heel goed of het vrolijke geluidjes zijn, of dat het geluidjes zijn van: 'ik heb honger' terwilj ze dan nog niet huilt o.i.d. ... Je ziet het ook in de verschillende huiltjes, een baby die honger heeft huilt met kleine korte stukjes meestal (in het begin dan, als je het zou negeren gaat het over in krijsen) en een baby die erg moe is huilt weer heel anders. Ik moet zeggen dat ik het bij Noa nog niet echt heel goed doorhad, daar lette ik er meer op dat ik een soort ritme had wat zij doorkreeg, maar bij Emma kon ik het al beter interpreteren. Ik begin zo langzamerhand wel steeds beter te worden in het 'luisteren naar' en observeren van mijn kinderen om dingen te begrijpen van ze.
pi_46801325
Dat ben ik met je eens. Maar die leer je kennen als je je kind leert kennen.
Deze DVD ging erover dat bij alle baby's 'dada' 'ik heb honger' betekent, en 'goegeh' 'ik heb kramp', daar geloof ik niet in

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2007 11:45:42 ]
pi_46801571
Nee, daar geloof ik ook niet in dat is ook wel erg naief vind ik. Dan heeft EMma ook de hele dag honger, die zei constant DADA toen ze net begon te praten (en veel baby's volgens mij)
Nu zegt ze 'tittoh' tegen eten... in het begin was dat meer 'haaaaaaaaaa' gevolgd door een ongeduldig gesnik (niet echt verdrietig, maar meer gewoon ongeduldig) als ze het eten zag en nog niet gelijk kreeg. Noa zei weer gelijk 'etuh' tegen eten... (en bij mijn neefje was dat z'n eerste en enige woord in het begin...zelfs vóór hij papa/mama zei, zei hij 'etuh'! )
Maar goed, dat is offtopic eigenlijk. Sorry
pi_46801820
Wel leuk juist, babytaal Ik denk dat ieder kind idd weer anders reageert en het daarom onmogelijk is te stellen dat alle babies een bepaalde klank of 'woord' gebruiken voor eten, verschonen of kramp. Zaak dus om goed naar je kind te luisteren en deze signalen op te vangen
pi_46802216
Ik denk wel dat ze per kind in Nederland vaker overeenkomen dan als je een Nederlands kind met een Chinees kind vergelijkt...
pi_46803176
Dat zou goed kunnen idd.
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:49:13 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46803415
Hmm ik weet niet of het zo nep is allemaal, heb dat destijds toevallig bij oprah gezien, maar het gaat er ook om hoe de dada en de goeh en de aah en meeeh en muuuh etc. geuit wordt.
Het is denk ik ook combinatie van geluid en lichaamsgebaar.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46803497
Toch denk ik dat die geluiden per kind heel verschillend zijn. Alsof kinderen worden geboren met een babytaalwoordenschat/boek die bij ALLE kids hetzelfde is.

Baby language heet het geloof ik. Ik vond het grote onzin en heb de DVD weer de deur uit gedaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2007 12:52:09 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:52:37 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46803539
mwoah uit onderzoeken is toch gebleken dat babytaal internationaal hetzelfde is en uiteraard zijn er kindjes waarvoor het misschien niet zo werkt kan.
maar goed het hoeft niet voor eenieder wat te zijn toch
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:54:52 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46803619
leuk dat die klop ook echt werkt, nebelung! (Saskia was van de bv af voordat t effect had)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:02:51 #15
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46806171
Goede tip ET/nebelung. Ga ik zeker invoeren. En ik zal ook eens opletten wat Maud me allemaal probeert te vertellen. Fleur vertelt ze in elk geval vaak dat ze niet zo hard moet kroelen met d'r, maar dat is zeer verbaal en ook wel fysiek 'het daadwerkelijk afduwen'.
pi_46810437
Interessant topic,
Fake it till you make it...
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:51:44 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46812378
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:51 schreef heaven7 het volgende:
Baby language heet het geloof ik. Ik vond het grote onzin en heb de DVD weer de deur uit gedaan.
Er was een tijd terug ook een vrouw bij Oprah die dat vertelde, ik vond het erg intressant

Hier staat er wat over

Hier de 'officiele' site van Priscilla Dunstan

[ Bericht 11% gewijzigd door Nonneke op 01-03-2007 17:17:13 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:57:57 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_46812584
klinkt best leuk. vanaf welke leeftijd kan je dat doen dan? en is het een kwestie van herhalen steeds gewoon?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:02:46 #19
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46812744
Ik ben geloof ik met een maand of zes begonnen, Het is idd een kwestie van herhalen herhalen...
Ik heb hier destijds aardig wat informaite vandaan gehaald.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46814247
Ja je kunt er vanaf 6 maand mee beginnen. Mikael is nu 7 maand dus vind dat wel een leuke leeftijd. Straks ga ik dat boekje kopen Misschien dat ik an een paar gebaren hier neer kan zetten.
Liefde
pi_46842797
Heb het boekje gekocht en er staan wel hele leuke en nuttige dingen in. Gister maar meteen even op Mikael uitgeprobeerd. Heb een hondje in gebaren gedaan (lees=hijgen als een hond) en Mikael heeft me gewoon finaal uitgelachen Kind kwam niet meer bij. Gaat lekker dus. Mama mooi uitlachen. Maar we gaan gewoon door
Liefde
pi_46851952
Hahaha, Mikael had in elk gevel een leuke middag .
Succes
Fake it till you make it...
pi_46851995
Maar hebben jullie wel een hond MeNicole, anders hijg je nog voor niks ook

Succes! Het is heel leuk en ze pikken het echt gauw op!
Variety is the spice of life
pi_46854625
Ja we hebben een hond. En Mikael weet ook al wat dat gehijg betekend. Als hond langs loopt begint Mika te hijgen en dan te lachen Dus het werkt wel.
Liefde
  maandag 14 mei 2007 @ 17:05:17 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49370440
Ik heb het boekje gisteren gekregen voor moederdag!

Het klinkt heel leuk en logisch eigenlijk, wat er in wordt beschreven.

(Btw, als iemand "Meet the Fockers" heeft gezien, dat kindje in de film gebruikt ook babygebaren).

Het is volgens mij helemaal niet moeilijk en volgens het boekje voorkomt het een hoop frustratie, omdat kindjes al ongeveer een jaar eerder woorden begrijpen dan dat ze ze verbaal kunnen bedienen van diezelfde woorden. Op deze manier kunnen ze dan toch duidelijk maken wat ze bedoelen en heb je veel meer communicatie met je kindje.

Ik ga het zeker doen met Dean, als ie ietsje ouder is dan

linkje naar het boekje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')