abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:34:40 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47751712
het grote kleine babietjestopic deel 106

Babietjes

18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 30-03-2007 19:43:14 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:36:54 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47751806
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Moonah het volgende:
Trouwens Karin, een boek waar ik de afgelopen week enorm veel aan heb gehad ivm het aanpakken van Thies' slaapgedrag is "Regelmaat (en inbakeren)" van Ria Blom (en dan vooral op blz 35 staat een patroon dat begint zoals jij het nu ervaart...).
Hierdoor heb ik echt zó enorm veel inzicht gekregen in het wat en hoe omtrent slapen en te slapen leggen etc. Ons kind blijkt gewoon al die maanden chronisch slaaptekort te hebben gehad.
Niet dat ik vrees dat dat bij jullie aan de hand zou zijn. Maar ik herken wel je problemen met het naar bedje brengen. Bij ons is dat uit de hand gelopen. Ik hoop van harte dat dat bij jullie niet zo gaat.
Kern van de zaak is: Wakker in bed leggen zodat je kind zélf leert inslapen. En daar kan idd wat protestgehuil bij te pas komen....
Succes.
Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:

[Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden... ]

Nav een PM'etje wil ik dit even nuanceren.
Ik wil niemand die gezegd heeft "Volg je gevoel"voor het hoofd stoten. Ik kán zelfs niet anders dan mijn gevoel volgen. Als ik beslissingen moet nemen lukt me dat alleen als ik daar ook met mijn gevoel achter kan staan.
In ons geval was het echter zo dat we puur te weinig kennis hadden over slaapgedrag. Wij interpreteerden signalen verkeerd. Bv. druk spelen zagen wij als een uitnodiging tot nog meer spel. jengelen was voor ons een teken van verveling. Dus hup, weer een andere spelsituatie aanbieden. terwijl ik nu weet dat Thies druk en jengelig wordt als hij moe is. dat zijn zíjn ultieme slaapsignalen.
En dát heb ik dus geleerd uit het boek van Blom. Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Oh en Chacama, het gaat dus echt beduidend beter.
Zowel met Thies' slaapgedrag als met het mijne.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_47752746
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:

Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Dus eigenlijk volg je wel een beetje je gevoel.
pi_47753651
Als jij voelt dat Ria Blom goed werkt voor je kind, dan volg je idd gevoel

En dat boek heeft ons ook heel erg goed geholpen toen Morris een babietje was.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_47755481
Je gevoel kan je idd op het verkeerde been zetten wat baby's betreft. Ik dacht net als Moonah toen Noa nog een klein klein baby'tje was. Ik bood elke keer ander spelmateriaal aan, terwijl ze eigenlijk gewoon doodop was en niets meer wilde. Dat kreeg ik na een tijdje door en toen was het echt een weeeeeeeeereld van verschil met daarvoor! Ze ging makkelijk slapen als ik haar bij het eerste slaapsignaal (bijna dan ) op bed legde en dat doe ik nu ook bij Julia. Werkt meestal heel erg goed ... en ook een regelmaat idd. Wakker worden is drinken (vooropgesteld dat ze een tijdje geslapen heeft) en na het drinken knuffelen en kletsen we even (als dat lukt met de andere kinderen ) en daarna gaat ze lekker in de box spelen onder de babygym en soms met de muziekmobile aan. Dat gaat eigenlijk prima zolang ze geen regeldagen heeft of gewoon last van krampjes...

Succes dus maar
pi_47756726
Waarom staan Nikky, Boedieboe en hun kindje niet in de lijst?
pi_47757283
Hun kindje staat wel in de lijst.
pi_47759384
Hier is er twee keer per week babyzwemmen PM, dat is wel handig. Op maandag en donderdag. Het is ook erg vroeg, maar hoe ouders Anna is, hoe later we mogen gaan. Dat dan weer wel. Het komt 4,40, minder dus bij jullie maar ik vind het nog wel veel. Als we het leuk blijven vinden, ga ik een 12kerenkaart halen, is het goedkoper. Er is zelfs diplomazwemmen voor die kleintjes.

Beterschap Cas en Simon.

Dat boekje van Ria Blom heeft ons ook goed geholpen. En dan vooral om het 'waarom' stuk en het oppakken van signalen. En dat je ervanuit gaat dat een baby mag gaan slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:31:35 #9
108648 cattie
lieve moeder
pi_47760777
Ive is ziekjes. Zijn temperatuur is 37.9 C (is dat verhoging of koort bij baby's?), hij wil geen flesje, maar wel gelukkig een beetje de borst en hij huilt of jammert de hele tijd. Erg zielig. Hij ligt nu in zijn bedje, hopelijk kan hij een beetje slapen.
Ik weet niet wat er is. Misschien heeft hij last van doorkomende tandjes, er zitter er namelijk 4 (!!!) aan te komen in zijn bovenkaak. Ze zijn echt bijna door.
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:57:18 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47761818
Beterschap Ive.
pi_47770857
Even een update van mijn zus.
Na overleg met het CB is ze Elise gaan inbakeren. Ze is een compleet ander kind geworden!
Ze slaapt over het algemeen 3 tot 4 uur, wil dan even eten, mag een kwartiertje knuffelen en spelen en gaat daarna weer lekker verder slapen

Ze vond het erg fijn dat jullie met haar meedachten!
E.
pi_47772398
Arme Ive, beterschap!
pi_47778999
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:50 schreef Bass-Miss het volgende:
Hun kindje staat wel in de lijst.
Oh ja nu zie ik het, sorry.
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:28:43 #14
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47780446
Wat een mooie lange lijst he
Ik zou wel een topic willen maken met van elk kindje op rij af een foto <3
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47780624
Hoi,hoi
Zeg,als je uit Z&G komt,schuif je dan door naar dit topic,of moet ik ergens anders zijn?

Groetjes,Minoes
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:43:40 #16
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47780794
Hé Minoes! Schuif maar aan hoor.

Cattie, 37,9 is verhoging. Blijft wel sneu voor Ive. Kan heel goed met zijn tandjes te maken hebben idd. Zeker als er 4 aan zitten te komen.

Die lijst, Cas staat al bijna bovenaan. Ik kreeg van de week ookal de 1 jaar-uitgave van Jonge Ouders. (nou ja, jong..). 3 maanden van tevoren!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:52:59 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47781037
Dat lijkt me een leuk gezicht idd, Neuk

Tijn is schor
Hij is gisterochtend op het kdv geweest en heeft daardoor de hele middag geslapen. Hij had toen twee keer een heel rare hoest (was maar 1 kuch eigenlijk) en sindsdien is hij schor. Klinkt wel naar bij zo'n kleintje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47781074
Ik was vanmorgen helemaal vroeg voor mijn doen Half uur geleden al klaar met baby eten en in bad gedaan en zelf in de kleren en stofgezogen
Wat een drukte zeg je komt nergens meer aan toe met zo'n baby
Ik ben gestopt met de bv,dat duurde te lang ,met kolven erbij was ik 10 uur per dag met de voeding bezig
Een uitputtingsslag,volgens de vk en cb,daarom bv en bijvoeden gestopt en helemaal op de fles overgegaan.Dacht even,dat ie ook aan de pepti moest,maar de krampjes schijnen op te bouwen tot week zes volgens het cb,dus we houden nog maar even vol.Cinababy helpt wel.Ook heeft Quinten spruw,maar na 1,5 dag spul erop is t al bijna weg.Hoe is t verder met de verse mamma's?

Groetjes,Minoes
  donderdag 29 maart 2007 @ 10:11:02 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_47781526
voor Ive, hoe is het nu met hem?
en hoe is het met Cas? ja, het gaat snel he dutch echt enorm onvoorstelbaar gewoon.
Ezra is gelukkig weer helemaal opgeknapt, de verkoudheid en het hoesten moeten gewoon weer ff slijten.
stormy waters...
sailin'
pi_47781872
Ik had toch dat poepverhaal verteld. Zal ik jullie dan eens vertellen dat ie dat daarna nog 3 keer heeft gehad. Gelukkig bij de oma's en bij papa
Maar kwam er dus vanmorgen achter dat ie wel een maatje groter mocht van luier Dat zijn van die dingen waar ik helemaal niet bij nadenk. Ja nadat het 4 keer mis is gegaan

En vinden die kleine kereltjes van jullie hun piemeltje ook zo leuk Als ik Mikael verschoon dat trekt ie aan dat ding joh en heeft ie de grootste lol. Ik denk dan dat dat toch zeer moet doen maar dat doet het dus blijkbaar niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_47782105
MeNicole, Amber zat en zit ook steeds aan die doos te frunneken hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 29 maart 2007 @ 10:33:11 #22
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47782167
Welkom Minoes,

Jammer dat de bv niet wilde, maar goed met de fles worden ze ook groot. Krampjes kunnen inderdaad lastig zijn.

Hier gaat het redelijk. Maud heeft vanochtend al 5 spuitluiers gehad, wilde maar 1 borst en spuugde toen ook nogeens een deel uit. Ze heeft (nog) geen koorts en ik heb de oppas gevraagd om ze in elk geval om de 2 uur 100cc aan te bieden. Ik hoop dat Maud er snel overheen is, maar bij twijfel trekken we aan de bel. Misschien dat ze net genoeg anti-stoffen heeft binnengekregen om het bij een paar spuitluiers te houden en verder gewoon vrolijk te blijven. Het had zo mooi geweest, maar goed. We hadden het wel een beetje verwacht. Zowel papa, mama, Fleur als oppas buikgriep, Tja, dan wordt het natuurlijk wel een beetje moeilijk om het niet te vangen.

En met de andere zieken....Tijn nog steeds hees?

Ik vind dat Foto-idee erg leuk....
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:25:45 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47783829
Minoes jammer van de BV. doe eens een foto
Mika
maud arm frutske beterschap voor alle kindjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47784036
Hee Minoes ! Ook het volgende topic gevonden! Leuk! Beetje bijgekomen van alle heftigheden??

Moonah thanks voor de tip ....zal eens even kijken of het wat voor me is. Trouwens lastig hoor, al die beebjes met hun eigen gebruiksaanwijzing! Btw Meike ligt nu in de kinderwagenbak in bed te slapen. Ze begon te huilen toen ik haar weglegde, even afgewacht, toen opgepakt, poosje met haar in de stoel gezeten (wel in haar eigen kamer) en daarna weer weggelegd.

O jee nu ik dit typ wordt ze net weer wakker. Nou ja, toch weer even in haar eigen kamertje geslapen....

En mag ik ook in het lijstje met mijn prachtige dochter?????
Meike Jolanda, geboren op 28-02-2007
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_47789279
Mijn 2e dochtertje Fani (12-9-2006) staat nog niet in de OP

* rameijer zwaait naar alle babietjes en hun OUDers
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: