quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Moonah het volgende:
Trouwens Karin, een boek waar ik de afgelopen week enorm veel aan heb gehad ivm het aanpakken van Thies' slaapgedrag is "Regelmaat (en inbakeren)" van Ria Blom (en dan vooral op blz 35 staat een patroon dat begint zoals jij het nu ervaart...).
Hierdoor heb ik echt zó enorm veel inzicht gekregen in het wat en hoe omtrent slapen en te slapen leggen etc. Ons kind blijkt gewoon al die maanden chronisch slaaptekort te hebben gehad.
Niet dat ik vrees dat dat bij jullie aan de hand zou zijn. Maar ik herken wel je problemen met het naar bedje brengen. Bij ons is dat uit de hand gelopen. Ik hoop van harte dat dat bij jullie niet zo gaat.
Kern van de zaak is: Wakker in bed leggen zodat je kind zélf leert inslapen. En daar kan idd wat protestgehuil bij te pas komen....
Succes.
Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...![]()
Oh en Chacama, het gaat dus echt beduidend beter.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:
[Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...]
Nav een PM'etje wil ik dit even nuanceren.
Ik wil niemand die gezegd heeft "Volg je gevoel"voor het hoofd stoten. Ik kán zelfs niet anders dan mijn gevoel volgen. Als ik beslissingen moet nemen lukt me dat alleen als ik daar ook met mijn gevoel achter kan staan.
In ons geval was het echter zo dat we puur te weinig kennis hadden over slaapgedrag. Wij interpreteerden signalen verkeerd. Bv. druk spelen zagen wij als een uitnodiging tot nog meer spel. jengelen was voor ons een teken van verveling. Dus hup, weer een andere spelsituatie aanbieden. terwijl ik nu weet dat Thies druk en jengelig wordt als hij moe is. dat zijn zíjn ultieme slaapsignalen.
En dát heb ik dus geleerd uit het boek van Blom. Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Dus eigenlijk volg je wel een beetje je gevoel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:
Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Oh ja nu zie ik het, sorry.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:50 schreef Bass-Miss het volgende:
Hun kindje staat wel in de lijst.
Het is meer voor mijn gemoedsrust ivm wiegendood en dat ik niet elke keer ging kijken of ze nog wel ademde. En haar dus daarmee weer wakker maakte en mijzelf uitputte aangezien ik daar zo bang voor ben.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:47 schreef LadyS het volgende:
Iris haar 1e tandje is officieel doorgekomen vandaag
Ive beterschap!!!
nikky, dat is idd schrikken!! Heb je dat matje om een speciale reden (of heb ik daar overheen gelezen?)
Daar ging ik eigenlijk van uitquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:47 schreef bixister het volgende:
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo?
Ik zou zelf weer erg gaan twijfelen of het matje wel werkt, maar inmiddels ben ik wel een beetje over mijn 'hij ademt niet' angst heen aan het groeien.quote:het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!![]()
Ook al ligt je kindje heel stil dan nog registreerd hij de admemhaling. Je kindje ligt namelijk heel vak heel stil en zie je ternauwernood zijn/haar buikje bewegen. Maar als je kindje ophoud met ademen of heel oppervlakkig ademt ( wat ook niet goed is ) en daardoor te weinig "registreerd" gaat dat ding af.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:47 schreef bixister het volgende:
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo? het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!![]()
Dat ding wordt elke nacht wel getest per ongelukquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:52 schreef PM-girl het volgende:
Ik zou zelf weer erg gaan twijfelen of het matje wel werkt, maar inmiddels ben ik wel een beetje over mijn 'hij ademt niet' angst heen aan het groeien.
Ja hij moet onder het matrasje worden geplaatst. Ik was ook eerst zo van "dat werkt toch helemaal nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:43 schreef LadyS het volgende:
Nikky, mijn eerste reactie op de nannycare was dat ik me waarschijnljik alleen maar meer zorgen zou gaan maken, maar na me ingelezen te hebben op de website lijkt het me wel handig. Ik ben *nu* ook steeds bij Iris aan het kijken of ze het nog doet, want ze slaapt al vanaf 09.30 uur ofzo
Maar las ik het nou goed dat dat matje onder het matrasje wordt geplaatst? Voor mijn gevoel detecteert dat ding dan juist helemaal geen bewegingen. en al helemaal geen ademhaling
Iris krijgt altijd 180 cc in ed laatste fles. Maar zij is dan ook geen grote eter, hoor.
Ja ze heeft al nieuwe sokken en ik heb nog geen foto's geplaatst. Dus nee je hebt niets gemistquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:14 schreef Vivi het volgende:
Ik wil ook wel weer een nieuweDana
zien! Of heb ik die net gemist in mijn persoonlijke down-time???
Heeft ze al nieuwe sokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |