abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 16:42:44 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47677309
oh, cattie. Ik kan me voorstellen dat je schrikt. Ik geloof dat het de beste overkomt. En het enige wat ik kan toevoegen.....gelukkig was het niet het aankleedkussen.
pi_47679597
Mibos wat fijn!

Mikael toch.

Oei cattie, dat is schrikken. Hij heeft er gelukkig niks aan overgehouden?

Karin, ik kreeg Damian eerst ook alleen maar slapend in zijn bedje. Als ik hem er wakker inlegde begon hij te krijsen als een gek. Bij het wakker worden was er verder niks aan de hand.
Maar ik bleef er dan gewoon even bij. Muziekje aangezet, tegen hem praten en hem proberen gerust te stellen. Dan ging ik zelf de kamer af en was het nog even huilen (in het begin duurde dat soms wel een half uur) en daarna viel hij in slaap. Ik ging er alleen naar toe als hij echt over zijn toeren was of niet rustiger wilde worden, maar als ik merkte dat hij rustiger werd en gewoon echt moe was (dat hoor je aan zijn huiltje) liet ik hem makkelijk een half uur huilen.

Damian heeft voor het eerst écht een nacht doorgeslapen. Van half 12 tot half 8!
En boos dat hij was toen ik om half 8 wakker maakte.
Hij zit nu sinds 2 dagen op 5 flesjes, ben benieuwd of het zo blijft.
  maandag 26 maart 2007 @ 18:08:06 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_47680178
Ive heeft een schaafplekje op zijn neusje maar verder gelukkig niets!

Oeh, appelsap, wat lekker dat Damian zo goed heeft geslapen! En nog maar 5 flessen, wow! Wat een verschil kan er tussen kindjes zitten. Ive is nu bijna 9 maanden en slaapt sinds 3 weken af en toe door en drinkt sinds die tijd ook 5x op een dag.
  maandag 26 maart 2007 @ 18:18:10 #279
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_47680495
Wow, er zit idd veel verschil tussen, Lotte drinkt nog maar 4 flessen op een dag.
pi_47683625
Karin misschien is het voor meike fijn om elke keer een bedritueel te volgen.
dan weet ze wat er gaat gebeuren.

bij papa en mama is het ook veel fijner.

Cattie het gebeurt de beste hoor. hij heeft alleen een schaafplekje en zoals chacama zegt hij is niet van het aankleed kussen gevallen.Gelukkig!

wow appelsap dat is snel.
mama van 3 kids!
pi_47685164
Cattie, dat kan gebeuren hoor! ik moet Sarah ook echt in de gaten houden, zij viel er laatst ook bijna af maar kon dr nog net grijpen!

en over de autostoelen. Sarah is nu bijna 10 kilo en 73 cm (9 maand) en ze zit nog steeds in de maxi-cosi. Maar we willen haar straks wel in de andere stoel doen. Ze zit nu echt klem (vooral met winterjas). Ze kan dan nog niet zelfstandig zitten en lang blijven zitten, maar ze past er echt bijna niet meer in. Verder trekt ze haarzelf steeds omhoog en ze vind het ook niet leuk meer in de maxi-cosi..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 26 maart 2007 @ 21:51:40 #282
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47689885
Toch maar even bij onze eigen ha langs gewipt vandaag. Aangezien zijn eczeem weer lekker aan het opkomen was door het stoppen met de hydrocortison op aanraden van de hap.
Lekker doorsmeren zei hij, maar goed oppassen. Je wisselt anders de ene jeuk voor de ander in, dat schiet niet op natuurlijk. En de Calendulan was prima voor de pokjes. Dus Cas heeft nu een batterij aan smeerseltjes staan op de commode. Goed het koppie erbij houden dus.
De waterpokken zijn nu echt goed doorgebroken, echt joekels op zo'n klein ventje. Hij is verder prima 'te pas' hoor, maar we vinden het zo zielig.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:06:01 #283
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47693681
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:26 schreef MeNicole het volgende:
Mikael is erachter gekomen dat zijn poep niet lekker smaakt

Bleh hij had net gepoept en overal zat poep. Wist niet waar ik beginnen moest. Eerst maar snel badje vol laten lopen, ondertussen had hij lekker met zijn handjes in de poep zitten graaien (wat ook niet anders kon aangzien overal poep zat). Daarna lekker de handjes in de mond. Ik was net te laat met handjes er weghouden want er was overal poep. Hij trok een heel vies gezicht en daarna keek ie mij boos aan. Alsof ik dat gedaan had Bah, maar had ik al gezegd: OVERAL poep

Maar nu is ie weer schoon en kan ik de 2de was van hem draaien. Vanmorgen al alles onder gespuugd en nu net dit. Overal poep
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Milf maandag 26 maart 2007 @ 23:09:08 #284
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47693844
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dametje heeft het weer voor elkaar, op mijn arm in slaap gevallen.....dat slaapt blijkbaar toch het allerlekkerst

straks het bedje maar proberen.....
Ik weet niet of je het al doet hoor maar misschien helpt het.
Als je de laatste voeding geeft aan je meisje kun je misschien alvast twee kruiken in bed leggen op de plek waar je kleintje komt te liggen. Zo trekt de warmte lekker in het bedje. Als je dan klaar bent met voeden en je legt uk op bed verwijder je de kruiken en legt haar te slapen. Mijn Frummel vind dat zo lekker dat zij bijna nooit meer huilt als ik haar op bed leg. Ze vind het wel lekker. Als ik haar in het koude bedje legde was het meteen trappelen dat ze het er niet mee eens was. Dat doet ze niet meer. Allemaal heel gedwee.
Als ze wel huilt omdat ze niet naar bed wil dan laat ik haar maximaal een kwartier huilen. Daarna ga ik even kijken en stop haar weer lekker in ( een trappelzak bood ook uitkomst omdat ze het hele bed doorkroop met der 7 weken ) krijgt een kusje een aai over der bolletje en dan ging ik weer weg. Je kunt aan het huiltje horen of Frummel pijn heeft of niet naar der zin. Als ze pijn had pakte ik haar wel op en was het meestal nog een verstopte boer.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, misschien werkt het ook wel helemaal niet. Succes in ieder geval.
En inderdaad doen wat je gevoel je ingeeft wa iemand hier al aangaf. Zoals een vriendin tegen me zei ( die ook meeleest hier ) een kleintje onder een half jaar kun je niet verwennen. En helemaal al niet 1 van vier weken oud.

Frummel slaapt nu al een week achter elkaar door. Ze gaat tussen 23.00 en 0.00 naar bed. Afhankelijk wanneer ze de laatste voeding krijgt. En ze wordt dan rond een uur of 8 a 9 smorgens weer wakker. Snachts wordt ze ook wel eens wakker maar valt weer in slaap. Ik hoor haar dan alleen pruttelen . Ik ben zo trots op die kleine meid .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_47708120
Lief al die reacties!!

Gister geprobeerd om haar wakker weg te leggen in haar bedje..... drama! Na 5 min keihard krijsen ben ik er heen gegaan, ze was compleet over de toeren. Toen ik haar oppakte spuugde ze alles bij elkaar, puur doordat ze zich zo kwaad maakt! Klein heksje!!
Ze is nog wel 45 min over de toeren geweest, toen werd ze pas weer rustig!

Tja, en dan moet ik het weer opnieuw proberen.....ik vind het vreselijk.
Nu heb ik haar met kinderwagenbak en al in bedje gezet, ik heb haar met mijn pink in slaap gekregen, en nu heeft ze een half uur geslapen en madam meldt zich alweer.
Maar in ieder geval niet het drama van gisteren.

Tja en Meike heeft eigenlijk maar 1 huiltje, gewoon keihard krijsen!

Appelsap, knap dat Damian al doorslaapt! Heerlijk!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:15:48 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_47709251
Karin, als ze zo keihard huilt, zou ik haar ook echt oppakken hoor! Mevrouw heeft een flinke eigen wil zo te horen. Ze is ook nog maar klein, het zal even oefenen zijn voor je om de juiste manier te vinden, maar het komt wel goed.

Nikky, lekker zeg dat Dana zo goed slaapt!

Dutchie, wat naar voor Cas! Waterpokken en eczeem, dat lijkt mij een hele nare combinatie. Sterkte! En smeer ze!
pi_47711085
Karin, als je je niet prettig voelt bij het laten huilen moet je het niet doen hoor. Ze is nog zo klein, het gaat sowieso over een paar weken al anders want ze krijgt steeds meer een eigen ritme en zal steeds beter zelf in slaap kunnen komen. Volg je gevoel, er zijn zat kinderen die de eerste maanden alleen maar naast/op/tegen een van de ouders in slaap kunnen vallen en zolang de ouders daar geen moeite mee hebben kan het geen kwaad.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:40:34 #288
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47716541
Beterschap voor Cas!

Karin, ik kan het best goed, laten huilen, behalve als hij écht huilt, dan ga ik ook even troosten. Maar wat anderen al zeggen, volg je gevoel erin!

Hier is de tweede tand nu echt door!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:19:45 #289
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47729795
Knappe Mika.

Dat is schrikken cattie. Echt zoiets waarvan je altijd hoopt dat het jezelf nooit overkomt.

Gewoon bij je houden hoor Karin, als het echt erg is. Ze is pas vier weken. Het heeft hier ruim twee maanden geduurd doordat Anna zelf kon gaan slapen. Daarna lieten we haar ook alleen liggen bij inslaap of vermoeidheidshuiltjes. Bij echt huilen mag ze er altijd uit.

Gefeliciteerd Simon met het tweede tandje. Lekker bijten.

Anna en ik zijn nu twee keer gaan babyzwemmen. We hebben een zwembad zonder chloor in de buurt. Echt leuk is dat. Ze vindt het erg mooi om te spetteren en kan zomaar onder water. Echt knap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 28 maart 2007 @ 06:50:07 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_47737165
hoe is het nu met Cas? voor je mannetje dutch
cattie, ow wat schrik je dan he! Maar het overkomt veel mensen, echt!
simon aan de 2e tand hier kwamen er 2 tegelijk, het grappige is dat Liam dat ook had.
Karin, moeilijk he die kleintjes, ik hoop dat jullie snel jullie weg vinden
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:27:44 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47737670
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:52 schreef chacama het volgende:

Hier net terug van de osteopaat. Het lek is nu dus boven. Maud d'r maagje heeft tijdens de bevalling een kleine optater gehad. Hierdoor is ie naar boven geschoten (een beetje maar). Maar dat beetje is genoeg geweest om er voor te zorgen dat ze overstrekt, want dan zit de maag niet tegen het middenrif te duwen. En het verklaard ook het spugen, want er zit zoveel spanning op de maag dat die snel geprikkeld is en spugen dus tot gevolg heeft. Tot ver na de voeding. En tot slot verklaard het ook het slechte poepen en de moeite met de darmen. Want (blijkbaar) zit daar ook het centrum dat de snelheid van de darmen bepaalt. En dit zit dus ook niet lekker waardoor de darmen ook moeilijk doen. Al met al is het goed te verhelpen en gaan we over 2 weken weer terug. Belangrijkste wat we zelf kunnen doen is haar stimuleren om niet te overstrekken.
Wel erg zielig zeg, al die gevolgen vanwege idets 'kleins' eigenlijk tijdens de bevalling. Wat kan dat een impact hebben he? Beterschap maar voor Maud, en sterkte ook voor jou. Lijkt me niet makkelijk, al die problemen!
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:33:24 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47737742
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:27 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Wel erg zielig zeg, al die gevolgen vanwege idets 'kleins' eigenlijk tijdens de bevalling. Wat kan dat een impact hebben he? Beterschap maar voor Maud, en sterkte ook voor jou. Lijkt me niet makkelijk, al die problemen!
Moet zeggen dat die ene keer al goed geholpen heeft. Ze heeft de dagen erna al elke dag een goede poepbroek gehad en ook zonder erbij te moeten huilen. Spugen doet ze nog een beetje, maar ook al veel minder. Dus het gaat zeker goed komen. En dat geeft mij ook rust.

Het ziet trouwens naar uit dat Maud de buikgriep niet gaat krijgen. Ze is nog steeds vrolijk. Misschien wel via mij de anti-stoffen ervoor al binnen. Ik was immers al een paar dagen aan de rees.

Karin, had gisteren al een bericht getypt, maar die is verdwenen. Ik wilde je nog zeggen dat Maud in het begin heel veel bij me geslapen heeft. En nu zo af en toe (vooral tijdens sprongen) ook nog bij mij in slaap valt of nog slaapt. We hebben elke keer weer ze in d'r eigen bed gelegd en als het niet ging kwam ze bij ons. Nu slaapt ze gewoon lekker in d'r eigen bed en kan ik ze ook wakker weg leggen.

Gewoon proberen en uiteindelijk gaat het echt lukken. Vertrouw op je gevoel.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:16:33 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47740153
Maandag ben ik naar het consultatiebureau geweest en het blijkt dat Julia niet genoeg aangekomen is... ze is wel behoorlijk in de lengte gegroeid (bij 8 weken was ze 59 cm en nu is ze 62 cm) maar was maar 200 gram aangekomen.
Maar ik ga me geen zorgen maken, gewoon extra aanleggen (ze vraagt er zelf al om, daarvóór was ze eigenlijk gewoon tevreden) en meerdere keren één borst per voeding. Moet wel lukken dan ...
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:19:09 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47740251
Wat fijn dat het nu al beter gaat Chacama! Zielig altijd als ze niet kunnen poepen ...

Hier lag het aan het kind of we wél of niet gewoon in bed konden leggen of moesten laten huilen. Bij Noa en Emma was het een tijd lang heel moeilijk, bij Noa is het op een gegeven moment gewoon goed gegaan ineens, die ging gewoon makkelijk slapen toen. Bij Emma is het af en toe nog steeds moeilijk, die blijft 's avonds bijvoorbeeld nog vaak huilen en we moeten haar gewoon laten huilen (met af en toe troosten) want anders maakt ze er gebruik van lijkt het wel. Het ging een tijd goed, maar nu met de zomertijd is het weer helemaal in de war.
En bij Julia... die ging vanaf het begin (toen ik haar ging inbakeren) goed uit zichzelf slapen. Daarvóór was het lastig en wilde ze niet in slaap komen of lukte het niet. Het inbakeren heeft bij haar erg geholpen.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:52:28 #295
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47743206
Och Cattie, Ive van het bed af gerold. Dan kun je jezelf wel voor je hoofd slaan hè? Zoiets gebeurt je gewoon een keertje, kun je niks aan doen.

Chaca vind het toch wel zielig voor kleine Maud. Zo klein nog.

Belaan, kijk maar even hier. Ik ga vanmiddag met hem naar de dokter, er zit nl. geen verbetering in eerder verslechtering. (al weet mijn verstand ook dat het soms erger moet worden om beter te worden)
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:52:52 #296
94046 PM-girl
pi_47743218
YPPY, wat leuk babyzwemmen, ik wil wel, maar het is op dinsdagochtend vroeg (ik kan dan wel maar het is zo vroeg!). Daarbij vind ik het aardig prijzig, zo'n 7 euro per keer geloof ik.

En willen jullie Simon niet op ideeën brengen, hij bijt niet en dat wil mijn borst ik graag zo houden!
*
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:54:28 #297
94046 PM-girl
pi_47743276
Dutchie, goed dat je naar de dokter gaat, beterschap.
Gisterenavond was Simon ineens ziek, krijsen krijsen en niet willen drinken. Dit was echt voor het eerst dat ik hem niet kon troosten. Vermoedelijk keelpijn, maar water hielp niet. Toen een zetpil erin, speentje in de mond en aaiend in slaap gekregen.
*
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:18:24 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47744018
Beterschap Simon, Cas, en just in case Maud....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:47:14 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47745079
Trouwens Karin, een boek waar ik de afgelopen week enorm veel aan heb gehad ivm het aanpakken van Thies' slaapgedrag is "Regelmaat (en inbakeren)" van Ria Blom (en dan vooral op blz 35 staat een patroon dat begint zoals jij het nu ervaart...).
Hierdoor heb ik echt zó enorm veel inzicht gekregen in het wat en hoe omtrent slapen en te slapen leggen etc. Ons kind blijkt gewoon al die maanden chronisch slaaptekort te hebben gehad.
Niet dat ik vrees dat dat bij jullie aan de hand zou zijn. Maar ik herken wel je problemen met het naar bedje brengen. Bij ons is dat uit de hand gelopen. Ik hoop van harte dat dat bij jullie niet zo gaat.
Kern van de zaak is: Wakker in bed leggen zodat je kind zélf leert inslapen. En daar kan idd wat protestgehuil bij te pas komen....
Succes.
Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:55:15 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47745435
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Moonah het volgende:
Trouwens Karin, een boek waar ik de afgelopen week enorm veel aan heb gehad ivm het aanpakken van Thies' slaapgedrag is "Regelmaat (en inbakeren)" van Ria Blom (en dan vooral op blz 35 staat een patroon dat begint zoals jij het nu ervaart...).
Hierdoor heb ik echt zó enorm veel inzicht gekregen in het wat en hoe omtrent slapen en te slapen leggen etc. Ons kind blijkt gewoon al die maanden chronisch slaaptekort te hebben gehad.
Niet dat ik vrees dat dat bij jullie aan de hand zou zijn. Maar ik herken wel je problemen met het naar bedje brengen. Bij ons is dat uit de hand gelopen. Ik hoop van harte dat dat bij jullie niet zo gaat.
Kern van de zaak is: Wakker in bed leggen zodat je kind zélf leert inslapen. En daar kan idd wat protestgehuil bij te pas komen....
Succes.
Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...
touche. ik was het aan het typen en dacht aan jou....

hoe wil het nu met het slapen van thies en jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')