*KICK*
Zo..
* Noli. komt zich hier ook melden met Wilyan.. ![]()
Meneer heeft al zo'n stuk of tien van die waterpokgolven overleefd en net als je het niet verwacht slaat het toe.
In eerste instantie dachten we eergisteren dat hij geprikt was door een mug. Hij had in zijn nek en een stukje op zijn hoofd precies wat onder de dekens uitkwam, maar een paar rode pukkeltjes. De hele dag bleef dat hetzelfde dus niet de verdenking van iets anders was niet aan de orde. Volgende ochtend was het nog steeds hetzelfde en later zijn we nog even snel naar de buurtsuper geweest. Daar vroeg de manager nog ben je zo geprikt door mugjes of heb je de waterpokken? En ik zeg nog: "Neuh.. Gewoon muggebultjes, 'zoet bloed' dat heeft ie van zijn moeder." Waarop de manager zegt dat ze zo klein zijn en ik antwoord dat dat bij Wilyan altijd zo is en dat als je er meteen niet aan krabt muggebulten alleen kleine rode pikeltjes zijn en snel wegtrekken. Terwijl we naar huis lopen valt me wel op dat er wat meer rode plekjes zijn maar waterpokken komen toch veel sneller op dan dit? Die zie je bij-wijze-van opkomen voor je ogen. Nah ja, verder niet meer opgelet...
's Middags ligt Wilyan weer te slapen op de bank. Ik ben in wat in de keuken bezig als Michiel thuis komt. Wilyan slaapt nog lekker en ik ga bezig met het eten. Als Wilyan wakker word valt het Michiel toch wel op dat hij meer plekjes heeft dan toen Michiel weg ging. Dus bij het eten toch nog maar eens goed gekeken, nu zaten er ook plekjes op zijn rug en romp waarvan er één op zijn rug een heel duidelijk blaasje had.
Oké, Wilyan heeft nu dus zeker weten waterpokken!
Gister had hij wel wat jeuk op zijn hoofd en gezicht maar we hebben hem uitgelegd dat hij niet mag krabbelen. Hij zegt zelf dat hij geen last heeft van jeuk op zijn lichaam dus dat scheelt alweer. Voor de zekerheid hebben we wel snel wat zemelen opgehaald want winkels sloten hier gisteravond eerder en vandaag zou de buurtsuper hier niet eens open zijn.
Wilyan heeft trouwens voor zover wij weten geen last gehad van koorts? Hij is de laatste dagen wel veel hangerig en moe en slaapt dan 's middags vaak even op de bank. Misschien dat dat elkaar compenseert?
Ik moet zo maar even nalezen of hij nu gewoon naar buiten mag of niet. Want op Bevrijdingsdag zijn er vaak toch wel leuke dingen te doen.
(ik meen dat zolang de blaasjes niet ingedroogd zijn het nog besmettelijk is? want dan heeft hij dus pech..
)
Maxi,
Midi &
Mini(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!