Da's volkoren rijstmeel. Het bindt borstvoeding beter dan gewoon rijstmeel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:54 schreef Neuk het volgende:
En biobim? Dat werd me ook ergens geadviseerd....
Werk jij toevallig bij een babyvoedingproducent of heb je er gewoon een studie van gemaaktquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Da's volkoren rijstmeel. Het bindt borstvoeding beter dan gewoon rijstmeel.
Zelfstudie, maar ik zoek nog wel een baan...quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:51 schreef Fendy het volgende:
[..]
Werk jij toevallig bij een babyvoedingproducent of heb je er gewoon een studie van gemaakt
Rijstebloem is in principe lichtverteerbaar. Dus een schepje om te binden zou wel kunnen. Een heel bord vol pap is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:55 schreef beefcake het volgende:
Maar rijstebloem is toch niet goed voor de darmen van kindjes onder 4 (of 6?) maanden? Of zit ik nu verkeerd te denken?
Op het pak staat 4 maanden, Dean is bijna 3 maanden, maar een vriendin van mij vertelde me dat toen ze met haar, toen, 3 maanden oude zoontje in het ziekenhuis was (vanwege allerlei vervelende dingen) dat de verpleegsters haar daar zeiden dat het echt geen kwaad kon met 3 mnd. Die 4 maanden zijn een richtlijn, zeiden ze in het ziekenhuis. Dus ik ga er vanuit dat hun het wel weten. Daarbij geef ik hem maar 1 eetlepel in zijn laatste fles, minder dan op het pak staat voor die hoeveelheid flesvoedingquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:55 schreef beefcake het volgende:
Maar rijstebloem is toch niet goed voor de darmen van kindjes onder 4 (of 6?) maanden? Of zit ik nu verkeerd te denken?
Wat relevante dingetjes overgetypt:quote:Op zondag 22 april 2007 13:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
Heeft er iemand "oei ik groei" bij de hand? Milo is sinds gisteren 11 weken en hij lijkt zichzelf niet te zijn. Erg snel van slag en als hij gewoon rustig in de box ligt zet hij het ineens op een brullen. Echt heel vreemd. We zijn wel in voeding omhoog gegaan, dus misschien dat het daaraan ligt?
Snel effe overgetypt, als je meer wilt weten, geef maar een brulquote:Lief en leed rond 12 weken ofwel bijna 3 maanden
Alle baby's huilen langer en vaker. De ene natuurlijk meer dan de andere. Sommigen zijn ontroostbaar, anderen zijn zeurderig, chagrijnig, humeurig of lusteloos.
De ene is vaker 's nachts lastig, de andere is vooral overdag uit zijn doen. Alle baby's huilen minder als ze rondgesjouwd worden, als er met ze wordt rondgedanst of als ze aandacht krijgen. Maar toch merk je ook dat ze niet helemaal zichzelf zijn en om het minste of geringste weer zeuren of huilen.
Eet hij slechter?
Veel baby's eten slechter. Borstbaby's die zelf bepalen wanneer ze willen drinken willen dat de hele dag, toch drinken ze niet. Flessenbaby's doen er langer over om de fles leeg te drinken, tenminste, als dat lukt.
Dat komt doordat al deze baby's geregeld liggen te knabbelen aan speen of tepel zonder te drinken, ze gebruiken nu de speen of tepel ook als troostbron. Ze willen er zo lang mogelijk aan liggen. Meestal doezelen ze langzaam in slaap.
Andere baby's grijpen moeder vast tijdens het voeden of leggen hun hand in moeders bloes. Ook zals ze uit de fles drinken, alsof ze bank zijn dat de borst of fles weggaat.
Veel baby's slapen slecht. Ze worden 's nachts weer wakker en willen gevoed worden, soms wel 3 keer. Ook overdag willen sommige n niet naar bed. Of ze worden snel weer wakker. Bij veel baby;s is het normale dagritme veranderd in een chaos. Geen slaap- of voedingstijd ligt meer vast.
ResumerendHuilt vaker Wil vaker beziggehouden worden Eet slechter Is (vaker) eenkennig Klampt zich vaak steviger aan je vast. Zoekt extra lichaamscontact tijden s het voeden Slaapt slechter Zuigt (vaker) op de duim Is minder beweeglijk Maakt minder geluidjes
Superbedankt voor het overtypen Fendyquote:Resumerend
Huilt vaker
Wil vaker beziggehouden worden
Eet slechter
Is (vaker) eenkennig
Klampt zich vaak steviger aan je vast.
Zoekt extra lichaamscontact tijden s het voeden
Slaapt slechter
Zuigt (vaker) op de duim
Is minder beweeglijk
Maakt minder geluidjes
Ja dat gaat snel allemaal joh! Je merkt echt nu wat voor karaktertje erin zit en je ziet nu al dat ze zo hard aan het groeien zijn qua dingen doen. eerst zag je alleen de lengte x breedte omhoog gaanquote:Op zondag 22 april 2007 14:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ze doet het hartstikke goed dus nikkyWat leuk ook dat ze zich al op haar buik kan draaien. Milo probeert wel af en toe heftig een kant op te gaan, maar nog geen concrete draaiacties hier gesignaleerd. En kletsen kan Milo inderdaad ook al heel goed. Zo gezellig dat gebrabbel en gelach. Alleen nu dan even niet, dus ik hoop dat het groeisprongetje gauw over is. Heb je ook een speen voor Frummel? Die is hier nog steeds erg geliefd, al probeerd Milo nu wel zijn duimpje of een andere vinger in zijn mond te stoppen. Soms zelfs tijdens het drinken
PM-girl wat een grote stap dat Simon voor het eerst 's nachts op zijn kamertje geslapen heeft. Kon jij wel een beetje slapen dan?
Zijn ze immers ook al ze zo klein zijnquote:Op zondag 22 april 2007 14:59 schreef Fendy het volgende:
Wel lollig dat jij je dochtertje frummel noemt
Wij noenem Jayden altijd Pullekie (pulkie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |