quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef HenkVos het volgende:
Fok! heeft daarin naar mijn mening ook een opvoedkundige taak, helemaal gelet op de veelal jeudige gebruikers.
Ik had kankerschijt aan mijn kankertelefoon omdat dat dat kankersmsje niet bij dat kankerwijf aankwam omdat die kankerKPN aan het aankankeren was dit kankerweekend.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:51 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Ik vind kanker een prima scheldwoord, wat is er in godsnaam zo erg aan? Mag 'krijg de kolere' of 'pestjoch' dan ook niet? Is precies hetzelfde...
Dan lees je ze niet, opgelost....quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef HenkVos het volgende:
Ik vind het altijd erg naar om topictitels met het woord kanker te lezen
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:52 schreef seto het volgende:
Mijn moeder is door een vos vermoord, verander aub je nickname.
Jezus man, achterlijke christenfundamentalist.....ga een tosti eten in de kerk ofzoquote:Ik vind het altijd erg naar om topictitels met het woord kanker te lezen en ik ben ervan overtuigd dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben ook altijd erg verbaasd dat deze topics open mogen blijven en dat er gewoon gereageerd wordt in die topics alsof zo'n titel heel normaal is.
In tegenstelling tot kanker, eisen pleuris, tyfus, tering, pest en pokken niet echt veel slachtoffers meer in Nederland.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:51 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Ik vind kanker een prima scheldwoord, wat is er in godsnaam zo erg aan? Mag 'krijg de kolere' of 'pestjoch' dan ook niet? Is precies hetzelfde...
Het was henk!!! Ik ben onschuldig !!!!!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:52 schreef seto het volgende:
Mijn moeder is door een vos vermoord, verander aub je nickname.
Dat ligt gewoon aan een gebrek aan taalvermogen van persoon die dat geschreven heeft. Als je daar het woord kanker voor elk ander willekeurig woord veranerd blijft het kut ...quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik had kankerschijt aan mijn kankertelefoon omdat dat dat kankersmsje niet bij dat kankerwijf aankwam omdat die kankerKPN aan het aankankeren was dit kankerweekend.
Dat hoeft van mij niet.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus man, achterlijke christenfundamentalist.....ga een tosti eten in de kerk ofzo
quote:
Niet meer nee.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In tegenstelling tot kanker, eisen pleuris, tyfus, tering, pest en pokken niet echt veel slachtoffers meer in Nederland.
Niet meer, nee. Dus wellicht dat die ziektes vroeger hard aankwamen als ermee gescholden werd, tegenwoordig raakt men maar weinig mensen uit de directe omgeving kwijt aan deze ziektes. Kanker, daarintegen is een ziekte die wèl dicht bij huis is, waardoor het gebruik van kanker als scheldwoord meer mensen kwetst dan de oude ziekten.quote:
Lekker hypocriet. Als er later minder mensen doodgaan aan kanker, begin je er dan ook mee te schelden?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Niet meer, nee. Dus wellicht dat die ziektes vroeger hard aankwamen als ermee gescholden werd, tegenwoordig raakt men maar weinig mensen uit de directe omgeving kwijt aan deze ziektes. Kanker, daarintegen is een ziekte die wèl dicht bij huis is, waardoor het gebruik van kanker als scheldwoord meer mensen kwetst dan de oude ziekten.
Flikker op 'hart- en vaat ziekten klant' .. Mag dat wel? Als je niet het verschil ziet tussen iemand die het woord kanker gebruikt en je door kanker overleden oma dan is er iets met jou mis, niet met degene die een scheldwoord gebruikt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In tegenstelling tot kanker, eisen pleuris, tyfus, tering, pest en pokken niet echt veel slachtoffers meer in Nederland.
Wie zegt dat ik niet met kanker scheld?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:02 schreef seto het volgende:
[..]
Lekker hypocriet. Als er later minder mensen doodgaan aan kanker, begin je er dan ook mee te schelden?
Lulquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet met kanker scheld?
Ik leg gewoon uit wat Nietszeggendwezentje niet lijkt te begrijpen.
ja...quote:
Wat is het verband tussen mijn topic en een christenfundamentalist ?quote:Jezus man, achterlijke christenfundamentalist.....ga een tosti eten in de kerk ofzo
Sukkel vind ik ook kwetsend... wantuuuh vroegah he toen was er een jongen en die heette Sukkel met zijn achternaam en die was heel lelijk en stonk en elke keer als iemand mij Sukkel noem moet ik daaraan denken en moet ik heel hard huilen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja...
'kanker' is kwetsend, omdat veel mensen daar vrienden en familie aan hebben verloren. En dan heb ik het niet over bedovergrootmoeders maar vaders, moeders, zusters, echtgenoten, etc.
Voor de andere ziektes gaat dat niet op, dus zijn die minder kwetsend.
Ik snap niet helemaal wat daar hypocriet aan is, eigenlijk.
Moest je stiekem een beetje giechelen toen je die post plaatste?quote:
Domste reactie ooitquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan lees je ze niet, opgelost....
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:51 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Inderdaad, soms in een verhitte situatie en het woord flopt eruit voelen mensen zich gekwetst omdat die persoons oma het heeft gehad, alsof ik het daar over had! Griep doet toch ook geen zeer, en daar gaan ook veel mensen aan dood, vooral oma's.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:31 schreef ScienceFriction het volgende:
Dit topic is echt geopend door een lid van de selectieve sensitivity police![]()
Er gaan mensen dood aan kanker... en als iemand het gebruikt als scheldwoord (net als kut, klote, etc), dan is het ineens zeer kwetsend??? Waarom dan? Wat is er zo kwetsend aan het woord "kanker"?
quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:34 schreef DarkZone het volgende:
[..]
Inderdaad, soms in een verhitte situatie en het woord flopt eruit voelen mensen zich gekwetst omdat die persoons oma het heeft gehad, alsof ik het daar over had! Griep doet toch ook geen zeer, en daar gaan ook veel mensen aan dood, vooral oma's.
Maar het gebruiken van kanker in elke zin is inderdaad overbodig, zeker in de TT.
inderdaad, kanker is veel gaver dan griep.quote:
inderdaad, mensen die zich zo snel gekwetst voelen zijn tyfusmietjes en blijkbaar niet goed opgevoed.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:31 schreef M180 het volgende:
Ach het laat zien welke mensen wel of niet een fatsoenlijke opvoeding hebben gehad.
het getuigt van een heel beperkt intellect wanneer mensen zich zo snel laten kwetsen en hun debiele normen en waarden bij anderen willen opleggen, anderzijds ben je gewoon een kankerkneusje.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:25 schreef DOGMAN het volgende:
getuigt idd van een heel beperkt vocabulaire vwb diegene die het bezigt, anderzijds een gebrek aan fatsoen en daadkracht van FOK
Spaanse griep dan héquote:
Niet lachen. FOK! heeft zeker een opvoedkundige functie, maar doet dat op een ander soort manier dan bijvoorbeeld de kankerkneuzen van de " i em a boi, and i em a gurl" Muzzy reclame. Nee, op FOK! hebben wij Kankerkees met zijn wijze woorden over de stervende hoeren kankerkachels, en Maikuuul, die toensjus ons mooie paintz showt over zijn hendig sjieke flip met de fox.quote:
nee, kreeft daarentegen is prima ..quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
mag cancer wel?
doodsverwensing mag heul niet!!!!!!11111111quote:Op woensdag 11 april 2007 01:33 schreef Lamon het volgende:
Whatever, mijn vader is nu langzaam aan het sterven aan longkanker.
Wat mij betreft mag iedereen het woord als ze zich in een situatie geroepen voelen gebruiken. Het is een normale krachtterm, en mits gemeend zie ik echt niet in wat er zo erg aan is, het lucht soms gewoon op, om die woorden te gebruiken..een uiting van frustatie en soms lucht het een beetje op om zo erg mogelijk te schelden als dingen tegenzitten.
Voor de mensen die het leuk vinden om het niet als natuurlijke wijze van krachtterm gebruiken, maar het als 10-jarige geestelijk uitgedaagde te gebruiken omdat ze het leuk vinden om lekker te provoceren, zoals Mustard_Man, zure_apple, ZuAndy en Tuvai.net, die gun ik ook lekker de ergste vorm van kanker, om die vrijheid van meningsuiting maar lekker door te voeren, en dat het maar heel langzaam en pijnlijk mag gaan.
Heerlijk, die vrijheid van meningsuiting.
Iedereen blij, niemand problemen.
pm danny...quote:Op woensdag 11 april 2007 01:11 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
nee, kreeft daarentegen is prima ..
quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:51 schreef Hijacking het volgende:
Ik zeg kanker wanneer ik dat wil
Ik schijt twee keer op een dag, dat voorkomt darmkankerquote:Op woensdag 11 april 2007 10:26 schreef Haushofer het volgende:
M'n oom is in een beerput verzopen, dus "schijt" vind ik ook niet kunnen.
Bij iedereen die zich niet aan jouw normen en waarden conformeert is iets mis? Wie ben jij om zo over andere mensen te oordelen?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:16 schreef HenkVos het volgende:
Aan de vele reacties blijkt dat veel gebruikers het een normaal woord vinden om bv als scheldwoord te gebruiken. Volgens mij is daar al iets fundamenteels mis.
Of ze verzetten zich tegen hun opvoeding. Veel pubers hier enzoquote:Op woensdag 11 april 2007 14:46 schreef zhe-devilll het volgende:
kijk het is heel simpel
alleen asoos gebruiken dit woord!!!!!!!
Ga jullie gang maar! We lezen zo wel dat er geen opvoeding genoten is.
Mij maakt het niet uit wat je scheld zoal...
punt
tjah dan moet je weer omgekeerde psychologie gebruiken hequote:Op woensdag 11 april 2007 14:56 schreef Natalie het volgende:
[..]
Of ze verzetten zich tegen hun opvoeding. Veel pubers hier enzo
Zolang wij er maar geen last van hebbenquote:Op woensdag 11 april 2007 15:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
tjah dan moet je weer omgekeerde psychologie gebruiken he
soms is dat moeilijk uit te rekenen
pff ordi ga er zelf eens heen leer je misschien nog watquote:Op woensdag 11 april 2007 16:10 schreef roburt het volgende:
ga dan naar een christen forum, kenker he
waarom mag het dan niet?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
pff ordi ga er zelf eens heen leer je misschien nog wat
ahahaha
Dus half DH is een aso?, sorry maar jullie zijn te kleinzerig om bij een simpel woordje gelijk OH NEE, HIJ ZEI EEN WOORD DAT ME PIJN KAN DOEN ALS IEMAND HET KRIJGT DIE IK AARDIG VIND!, maar bij "krijg de tering/tiefus/ebola" hoor je niets, doe eens niet zo hypocriet, woorden zijn alleen geweldadige wapens voor de gene die zich er zo voor op stellen.`quote:Op woensdag 11 april 2007 14:46 schreef zhe-devilll het volgende:
kijk het is heel simpel
alleen asoos gebruiken dit woord!!!!!!!
Ga jullie gang maar! We lezen zo wel dat er geen opvoeding genoten is.
Mij maakt het niet uit wat je scheld zoal...
punt
das ook zo dubbel ja; in afrika sterven ze bij bosjes aan ebola griep pest weet ik veel, en als je hier kanker zegt worden ze boos omdat de buurvrouw het heeftquote:Op woensdag 11 april 2007 16:18 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus half DH is een aso?, sorry maar jullie zijn te kleinzerig om bij een simpel woordje gelijk OH NEE, HIJ ZEI EEN WOORD DAT ME PIJN KAN DOEN ALS IEMAND HET KRIJGT DIE IK AARDIG VIND!, maar bij "krijg de tering/tiefus/ebola" hoor je niets, doe eens niet zo hypocriet, woorden zijn alleen geweldadige wapens voor de gene die zich er zo voor op stellen.`
Jij niet!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 11 april 2007 16:48 schreef roburt het volgende:
kanker leuke onder titel heb je!!!!!!!!!!!!!!
Verzin eens iets wat minder schokkend is?? Deug jij wel? Schelden is iemand verbaal aanvallen met als doel dat je hem kwetst en pijn doet in situaties waar fysiek geweld niet mogelijk / gewenst is.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:31 schreef zhe-devilll het volgende:
er zijn zoveel andere leukere scheldwoorden
verzin eens iets nieuws of iets dat minder schokkend kan zijn voor mensen, ik stoor me er niet aan maar denk wel
oh daar heb je weer een kneus die zo nodig moet schelden met het woord kanker
ja ik vind het stom staan, maar ik kom ook niet uit rotterdam ofzo waar dit schijnbaar heel normaal is,
maw rotterdam is aso![]()
wtf deug jij wel?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:58 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Verzin eens iets wat minder schokkend is?? Deug jij wel? Schelden is iemand verbaal aanvallen met als doel dat je hem kwetst en pijn doet in situaties waar fysiek geweld niet mogelijk / gewenst is.
Dus ja het is de bedoeling dat je het schokkend vind, zo werd het ook bedoeld. Jezus ik ga je niet uitschelden omdat ik je lief vind...
inderdaad wat bekt nou lekkerder als je je stootquote:Op woensdag 11 april 2007 18:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik gebruik 'kanker' niet om de ziekte, maar om de passie die je in de uitspraak kan leggen.
Net als 'godverdomme'.
Sterfquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:39 schreef Mustard_Man het volgende:
kankerhuilie
je bent echt sneu als je je telkens gekwetst voelt door het woord 'kanker'.
probeer je inferieure denkbeelden eens niet aan ons op te dringen joh.
Er is achter de coulissen vast wel iets te regelen, in de zin van het woord wegvlakken met *****quote:Op woensdag 11 april 2007 18:23 schreef STING het volgende:
Ik vind dat het gebruik van het woord 'kanker' eigenlijk te ver gaan, maar de fok! policy vindt kennelijk van niet en daardoor voelen m.i. sommige mensen zich zelfs sneller geroepen om het woord te gebruiken.
Ik zou het wel een verbeterpuntje willen noemen, om ietsje strenger op te treden in dat opzicht.
Hier geloof ik dus echt niets van. Hoe onfatsoenlijk het ook moge zijn, ik kan me niet voorstellen dat niemand in jou directe omgeving het woord 'kanker' nog nooit gebruikt heeft.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:49 schreef HenkVos het volgende:
Mensen die reageren met woorden als kankertopic doen dit waarschijnlijk om te shockeren. En ik geef toe: het lukt ze bij mij in ieder geval.
Als ik alles zo lees, denk ik dat ik te beschermend ben opgevoed. Maar niet alleen ik. Ik ken niemand in mijn vriendengroep, in mijn voetbalteams of van mijn collega's die het woord kanker ooit gebruikt. Mocht het toch een keer gebruikt worden, ben ik er zeker van dat diegene van alle kanten gecorrigeerd zal worden.
Dat had je toch ook wel een beetje kunnen zien aan komen?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:49 schreef HenkVos het volgende:
Mensen die reageren met woorden als kankertopic doen dit waarschijnlijk om te shockeren. En ik geef toe: het lukt ze bij mij in ieder geval.
Te beschermend? Ik denk dat je het een beetje overdrijft. Het is vrij normaal dat je niet het woord 'kanker' gebruikt en over het algemeen zullen mensen je raar of geirriteerd aankijken als je ermee vloekt.quote:Als ik alles zo lees, denk ik dat ik te beschermend ben opgevoed. Maar niet alleen ik. Ik ken niemand in mijn vriendengroep, in mijn voetbalteams of van mijn collega's die het woord kanker ooit gebruikt. Mocht het toch een keer gebruikt worden, ben ik er zeker van dat diegene van alle kanten gecorrigeerd zal worden.
Hier idem hoor!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:54 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus echt niets van. Hoe onfatsoenlijk het ook moge zijn, ik kan me niet voorstellen dat niemand in jou directe omgeving het woord 'kanker' nog nooit gebruikt heeft.
Daarnaast wil je ook nog eens beweren dat als iemand het woord in de mond neemt hij daar iedereen mee tegen de borst stuit?
Ik weet niet hoe oud je bent en waar je woont, maar dit kan ik niet geloven, sorry.
Dan woon je zeker niet in de grote stad.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hier idem hoor!
Niks raars aan, zouden het hier raar vinden als men hiermee begon te schelden zelfs
er zijn nog steden waar men dit niet gewoon vind
Als al het andere faalt is er geen substituut voor even 10 minuten tegen iemand aan vloeken om je punt over te brengen.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:03 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wtf deug jij wel?
ik scheld in rl nooit iemand uit!
Waarom zou ik dat moeten doen ik vind dat je het met praten het wel afkunt als je slim bent tenminste
jewel hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 21:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dan woon je zeker niet in de grote stad.
Kankervoorstel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef HenkVos het volgende:
Hallo allen,
Ik heb dit topic geopend naar aanleiding van dit net geopende topic: kan iemand zijn ondertitel wijzigen? In dit topic stelt TS een naar mijn mening legitieme vraag. Als ondertitel hebben: kanker? kanker! vind ik net als TS verwerpelijk.
De reactie van de moderator in dat topic vind ik teleurstellend. Ik vroeg me af wat het standpunt van Fok is inzake het noemen van het woord kanker in topics. Is dit dezelfde als deze moderator?
Ik vind het altijd erg naar om topictitels met het woord kanker te lezen en ik ben ervan overtuigd dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben ook altijd erg verbaasd dat deze topics open mogen blijven en dat er gewoon gereageerd wordt in die topics alsof zo'n titel heel normaal is.
Ik begrijp dat het moeilijk een grens te trekken is in wat wel en wat niet mag. Maar het woord kanker overschrijdt naar mijn idee die grens ruimschoots en zou niet toegestaan mogen worden. Fok! heeft daarin naar mijn mening ook een opvoedkundige taak, helemaal gelet op de veelal jeudige gebruikers.
Wat vinden jullie?
Ach we zijn niet allemaal zo stoer als jij!quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:56 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
inderdaad, kanker is veel gaver dan griep.![]()
[..]
inderdaad, mensen die zich zo snel gekwetst voelen zijn tyfusmietjes en blijkbaar niet goed opgevoed.
[..]
het getuigt van een heel beperkt intellect wanneer mensen zich zo snel laten kwetsen en hun debiele normen en waarden bij anderen willen opleggen, anderzijds ben je gewoon een kankerkneusje.
Schelderij is gezond bevat chlorophyl en wordt veel gegeten door kanker vegetariersquote:Op donderdag 12 april 2007 11:12 schreef beelz het volgende:
Schelden is goed, schelden met ziektes is nog beter. Schelden met dodelijke ziektes is het allertofst. Kanker is goed om mee te schelden en om de bevolking uit te dunnen.
Dus kanker een eind op grefo's die niet tegen schelderij kunnen.
Kankervego's moeten ook een eind opkankeren met hun kankerreligie. Sla is voor kankerkonijnen enzoquote:Op donderdag 12 april 2007 11:13 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Schelderij is gezond bevat chlorophyl en wordt veel gegeten door kanker vegetariers
Als vegetariers de natuur respecteren, waarom vreten ze dan alle kanker planten op?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:15 schreef beelz het volgende:
[..]
Kankervego's moeten ook een eind opkankeren met hun kankerreligie. Sla is voor kankerkonijnen enzo
De enige goede kankerreden om kankervegetariër te zijn is dat je een kankerhekel hebt aan kankerplanten. Ik vreet kankervlees omdat ik kankerdieren haat.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:16 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Als vegetariers de natuur respecteren, waarom vreten ze dan alle kanker planten op?
Brocoli maakt kanker dood. Bloemkool maakt grote kanker dood. Als je veel kanker hebt, kan de kanker dood gaan aan kanker?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:17 schreef beelz het volgende:
[..]
De enige goede kankerreden om kankervegetariër te zijn is dat je een kankerhekel hebt aan kankerplanten. Ik vreet kankervlees omdat ik kankerdieren haat.
Kanker gaat dood aan kankerkanker denk ik. Kweenie, ik ben ook geen kankerexpert.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:19 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Brocoli maakt kanker dood. Bloemkool maakt grote kanker dood. Als je veel kanker hebt, kan de kanker dood gaan aan kanker?
Hehehequote:Op donderdag 12 april 2007 11:20 schreef beelz het volgende:
[..]
Kanker gaat dood aan kankerkanker denk ik. Kweenie, ik ben ook geen kankerexpert.
Hmm kankerexpert... 3 keer woordwaarde.
Een kankerexpert met kanker, das pas ironie. Kankerironie dus.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:22 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hehehe
De kankerexpert vertelde dat hij kanker heeft, kankerexpert...
De kankerexpert heeft inderdaad ook kanker, hij vreet geen brocoliquote:Op donderdag 12 april 2007 11:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Een kankerexpert met kanker, das pas ironie. Kankerironie dus.
Brocoli is volgens mij de hoofdveroorzaker van kanker. Ik vreet geen kankerbrocoli en ik heb geen kanker. Ik rook wel heel veel en ben van mening dat roken kanker tegenhoudt.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
De kankerexpert heeft inderdaad ook kanker, hij vreet geen brocoli
Kankergebagger, en neequote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef STING het volgende:
Stop es ff met dat gebagger aub.
bag·ge·ren2 (ov.ww., ook abs.)quote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef STING het volgende:
Stop es ff met dat gebagger aub.
Wtf, ik ben het voor het eerst eens met Stefan.quote:Op donderdag 12 april 2007 03:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kankervoorstel.
Censuur pas je maar toe binnen je eigen huis. Daarbuiten heeft iedereen het recht om te zeggen en schrijven wat ze willen, hoe grievend het ook is voor sommigen.
kanker lemming.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:17 schreef HenkVos26 het volgende:
Volgens mij kan dit topic beter gesloten worden. Of zijn er nog meer gebruikers die even willen schelden in dit topic ? Het is natuurlijk ook wel erg grappig en stoer! Neem nou dat stukje over broccoli...... werkelijk hilarisch.
Dus eigenlijk kan ik buiten de hele tijd Sieg Heil roepen, want ik ben toch niet op prive grond? Als mensen daar aanstoot aan nemen dan is dat toch hun probleem?quote:Op donderdag 12 april 2007 03:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kankervoorstel.
Censuur pas je maar toe binnen je eigen huis. Daarbuiten heeft iedereen het recht om te zeggen en schrijven wat ze willen, hoe grievend het ook is voor sommigen.
je doet je best maar.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:32 schreef M180 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan ik buiten de hele tijd Sieg Heil roepen, want ik ben toch niet op prive grond? Als mensen daar aanstoot aan nemen dan is dat toch hun probleem?
lol, en hoevaak kom je dat hier op FOK tegenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:54 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik had kankerschijt aan mijn kankertelefoon omdat dat dat kankersmsje niet bij dat kankerwijf aankwam omdat die kankerKPN aan het aankankeren was dit kankerweekend.
Dat hoeft van mij niet.
quote:Op donderdag 12 april 2007 11:22 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hehehe
De kankerexpert vertelde dat hij kanker heeft, kankerexpert...
Je spreekt jezelf een beetje tegen (niks minder boeiend), maar ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:00 schreef Tyler..Durden het volgende:
Ik heb meerdere familieleden aan kanker verloren. Toch kan het me niks minder boeien dat ze het woord kanker gebruiken.
Alsof je dat helpt herinneren aan je overleden opa, kommop zeg. Het is gewoon een krachtwoord waar lekker wat kracht achter zit. Als ik me flink opfok dan voldoet een "verdulleme" niet. Dus zeg ik gewoon lekker KANKER. Klinkt gewoon lekker dan.
dumbass.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:20 schreef EsDe het volgende:
[..]
Domste reactie ooit![]()
Dus als jij een TT leest en je ziet daar kanker in staan, besluit je om de TT maar niet te lezen ofzo? maar eh, hoe weet je dan wat je wel en niet kan lezen? als je het niet leest zie je het ook niet staan tenminste...maar dan weet je niet of het er wel staat...![]()
![]()
panisch? nee. Maar als je geen begrip kan hebben voor mensen die zoiets liever niet horen, dan zou je jezelf misschien eens af moeten vragen of dat niet aan jezelf ligt.quote:Maar dat mensen helemaal panisch worden als iemand het woord kanker gebruikt kan ik niet begrijpen
vertel mij is waarom je moet luisteren als iemand niet wil dat je kanker zegt omdat ze cavia kanker heeft/had of dat je geen 'zelfmoord' mag zeggen omdat iemand zijn oma zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:39 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
dumbass.
Mja ik vermijd 'kanker' als scheldwoord zoveel ik kan.
Niet zozeer omdat ik er zelf problemen mee heb, maar omdat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die er wél problemen mee hebben. Dat geldt ook voor iets als 'godverdomme' (terwijl 'verdomme' dan weer wel kan, wat mij betreft).
Mja, trek je eigen grenzen. 't Is maar net de vraag in hoeverrre je rekening wil houden met anderen, denk ik.
[..]
panisch? nee. Maar als je geen begrip kan hebben voor mensen die zoiets liever niet horen, dan zou je jezelf misschien eens af moeten vragen of dat niet aan jezelf ligt.
Dat mag jij vinden. Net als TS vind ik echter dat dit eerder een kwestie is van grenzen stellen dan van principe.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:01 schreef Dick-Schaffa het volgende:
als er een standpunt wordt ingenomen over het woord kanker, dan moet dat ook met alle andere ziektes: dus dan ook geen cholera, griep, aids, hiv, ziekte van huntington loopneus, tering, schurft (oh nee dat is een aandoening) Vond ik persoonlijk een beetje overdreven
waaom moet dat dan?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:01 schreef Dick-Schaffa het volgende:
als er een standpunt wordt ingenomen over het woord kanker, dan moet dat ook met alle andere ziektes: dus dan ook geen cholera, griep, aids, hiv, ziekte van huntington loopneus, tering, schurft (oh nee dat is een aandoening) Vond ik persoonlijk een beetje overdreven
logisch toch, over hypocriet gesprokenquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:19 schreef Off-ShoRe het volgende:
Hij zal dat ongetwijfeld vinden omdat een slachtoffer van Aids net zo serieus genomen moet worden als een slachtoffer van kanker of tyfus.
wat is er nou weer mis met hypocrisie?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:41 schreef roburt het volgende:
[..]
logisch toch, over hypocriet gesproken
idd.quote:Op maandag 16 april 2007 03:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Respect, mensen en doodsverwensingen?, als ik zo rond kijk in de maatschappij heb ik maar weinig respect voor mensen, laat staan dat ik ze niet liever dood zie.
Ik neem doodverwensingen niet serieus. Dus lig daar niet wakker van. En bepaalde woorden zal ik nier snel gebruiken. Mensen zullen zich op internet sneller misdragen omdat ze denken dat ze op dat medium redelijk anoniem denken te zijn.quote:Op maandag 16 april 2007 00:33 schreef FFnog het volgende:
Nou, misschien omdat ik me eraan stoor dat mensen allerlei verwensingen naar hun hoofd krijgen en tot doodverwensingen toe zelfs...
Ik denk dat je toch wel wat meer respect voor elkaar kan hebben, ook al doe je het anoniem op internet...
Dank je...quote:Op maandag 16 april 2007 07:30 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
idd.
die kankergothics moeten ff flink sterven
Wel weer een lekker gefundeerde uitspraak, vol compassie en respect voor de medemens. Toch prettig om te zien dat er nog mensen zijn die zich in kunnen voelen in de mening van anderen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Jezus man, achterlijke christenfundamentalist.....ga een tosti eten in de kerk ofzo
enig idee wat godverdomme betekent? Komt af van: God Verdoem Mij, en als ik dat wil roepen, wat heb jij er dan tegen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:39 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
dumbass.
Mja ik vermijd 'kanker' als scheldwoord zoveel ik kan.
Niet zozeer omdat ik er zelf problemen mee heb, maar omdat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die er wél problemen mee hebben. Dat geldt ook voor iets als 'godverdomme' (terwijl 'verdomme' dan weer wel kan, wat mij betreft).
Grappig dat je iemand aanroept waar je niet in geloofd.quote:Op zondag 22 april 2007 11:38 schreef Bramzz het volgende:
[..]
enig idee wat godverdomme betekent? Komt af van: God Verdoem Mij, en als ik dat wil roepen, wat heb jij er dan tegen?
nee, ben niet christelijk o.d. heb gewoon opgelet op school
Ik zie nergens staan dat ik God vraag mij te verdoemen. Ik vraag mij alleen af waarom iemand er een probleem van maakt als iemand anders zich wil laten verdoemenquote:Op zondag 22 april 2007 12:05 schreef Klit het volgende:
[..]
Grappig dat je iemand aanroept waar je niet in geloofd.
Dat geeft al wel aan hoe je geestelijk in elkaar zit lijkt mij.
quote:Op zondag 22 april 2007 12:10 schreef ninjaturtle het volgende:
Ach wat een gezeur hier allemaal.
Als je kanker wil zeggen dan zeg je het lekker.
Als je het niet wil lezen in topics dan lees je het niet.
Persoonlijk ben ik het er niet zo mee eens en zijn het veelal ook kinderen die niet opgevoed zijn of geen opleiding genieten die het gebruiken
Zij moeten vooral doen wat ze willen, mij zal je het nooit horen zeggen.
Wat een zeer ongepaste en onvolwassen opmerking in dit topic m'n beste Staafje.quote:Op zondag 22 april 2007 16:19 schreef Staafje het volgende:
Kanker op joh kk sukkel
Jij laat jezelf kwetsen, stel je niet zo aan emo.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:28 schreef FFnog het volgende:
Ach sommige mensen denken nog steeds dat het wel heel erg leuk is om andere mensen te kwetsen...
"Man"quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:28 schreef FFnog het volgende:
Ach sommige mensen denken nog steeds dat het wel heel erg leuk is om andere mensen te kwetsen...
Welk topic?quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:40 schreef paultjuhhh het volgende:
Triest hoe Nosh reageert in dat andere topic
Link?quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:40 schreef paultjuhhh het volgende:
Triest hoe Nosh reageert in dat andere topic
Na het lezen van een aantal reacties ben ik tot de conclusie gekomen dat je hier nooit een antwoord op je vraag zult vindenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef HenkVos het volgende:
Hallo allen,
Ik heb dit topic geopend naar aanleiding van dit net geopende topic: kan iemand zijn ondertitel wijzigen? In dit topic stelt TS een naar mijn mening legitieme vraag. Als ondertitel hebben: kanker? kanker! vind ik net als TS verwerpelijk.
De reactie van de moderator in dat topic vind ik teleurstellend. Ik vroeg me af wat het standpunt van Fok is inzake het noemen van het woord kanker in topics. Is dit dezelfde als deze moderator?
Ik vind het altijd erg naar om topictitels met het woord kanker te lezen en ik ben ervan overtuigd dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben ook altijd erg verbaasd dat deze topics open mogen blijven en dat er gewoon gereageerd wordt in die topics alsof zo'n titel heel normaal is.
Ik begrijp dat het moeilijk een grens te trekken is in wat wel en wat niet mag. Maar het woord kanker overschrijdt naar mijn idee die grens ruimschoots en zou niet toegestaan mogen worden. Fok! heeft daarin naar mijn mening ook een opvoedkundige taak, helemaal gelet op de veelal jeudige gebruikers.
Wat vinden jullie?
quote:
quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:51 schreef seekfaM het volgende:
[..]
jaman , elkaar scheenbenen verrot schoppen, en dan een beetje op elkaar kankeren, geef mij maar een andere sport
quote:
Te triestquote:Op vrijdag 20 april 2007 18:51 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Ik ga kankerhard m'n best doen, ik kom sowiesoZou alleen kunnen dat een vroege trein niet te vermijden is, dus krijg je geen eitje van me
quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:15 schreef Nosh het volgende:
Ik weet niet wat ik treuriger vind: die ondertitel, of dit topic.
PM hem erover, als het je echt diep zit.
Dat gebruik ik beide niet, misschien hebben sommige mensen dat nodig ofzo, best sneu als je dat woord heb om je zin kracht te gevenquote:Op woensdag 11 april 2007 18:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik gebruik 'kanker' niet om de ziekte, maar om de passie die je in de uitspraak kan leggen.
Net als 'godverdomme'.
Ja je zegt nu 2x kanker maar je gebruikt het heel anders, zoals ik het nu ook zeg. Hoop dat je dat wel snaptquote:Op zaterdag 28 april 2007 01:53 schreef -skippybal- het volgende:
Nouja, ik zie he probleem niet. Je hebt kanker als ziekte en kanker als krachtterm. Totaal verschillend.
Oeps alweer twee keer kanker gezegd. Maar als het in een serieuse content is maakt het de meeste niet uit he....
Ik snap het ja, maar snap jij dan ook het verschil tussen kanker en kanker?quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:54 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ja je zegt nu 2x kanker maar je gebruikt het heel anders, zoals ik het nu ook zeg. Hoop dat je dat wel snapt![]()
Waar maak je je druk om? Het is maar een woordquote:Op zaterdag 28 april 2007 01:51 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Dat gebruik ik beide niet, misschien hebben sommige mensen dat nodig ofzo, best sneu als je dat woord heb om je zin kracht te geven
Omdat ik dan aan de ziekte moet denken elke keer als iemand dat zegt, en mensen die dat hebben (gehad) daarom. Ik denk dat de meeste mensen dat hebben die zich eraan ergeren ( op fok )quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:55 schreef Fetai het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om? Het is maar een woord![]()
Ik ga je moeder neuken....quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:55 schreef Fetai het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om? Het is maar een woord![]()
De helft van mijn familie is er aan overleden en het zal nog me reet roesten? Als iemand met kut scheldt denk ik toch ook niet aan de kano van mijn lerares of weet ik veel wie? Of als iemand met tyfus scheldt aan kindertjes in Afrika die dit hebben? Het is echt gewoon dat je je geraakt voelt omdat je hier naar op zoek bent.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:56 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Omdat ik dan aan de ziekte moet denken elke keer als iemand dat zegt, en mensen die dat hebben (gehad) daarom. Ik denk dat de meeste mensen dat hebben die zich eraan ergeren ( op fok )
Neeeequote:Op zaterdag 28 april 2007 01:59 schreef FerryB het volgende:
[..]
Ik ga je moeder neuken....
Maak je niet druk, het zijn maar woorden.
Nee hoor, hoe weet jij nou wat ik voelquote:Op zaterdag 28 april 2007 01:59 schreef Fetai het volgende:
[..]
De helft van mijn familie is er aan overleden en het zal nog me reet roesten? Als iemand met kut scheldt denk ik toch ook niet aan de kano van mijn lerares of weet ik veel wie? Of als iemand met tyfus scheldt aan kindertjes in Afrika die dit hebben? Het is echt gewoon dat je je geraakt voelt omdat je hier naar op zoek bent.
Lekker makkelijk gezegd dit, woorden kunnen ook kwetsen. Bij de 1 kwetst iets meer dan bij de ander.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:59 schreef FerryB het volgende:
[..]
Ik ga je moeder neuken....
Maak je niet druk, het zijn maar woorden.
Dat bedoel ik er ook mee.....quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:01 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd dit, woorden kunnen ook kwetsen. Bij de 1 kwetst iets meer dan bij de ander.
Het zijn gewoon door de Vandale erkende woorden. Het slaat gewoon nergens op dat het tere hartje van sommige mensen geraakt wordt wanneer deze woorden gebruikt worden. Waar kun je je druk over maken zegquote:kan·ker (de ~ (m.))
2 voortwoekerend kwaad
kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling
oh jij bent dus van steen en zal je nooit ergeren aan bepaalde woorden of zinnen enz ?quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:05 schreef Fetai het volgende:
[..]
Het zijn gewoon door de Vandale erkende woorden. Het slaat gewoon nergens op dat het tere hartje van sommige mensen geraakt wordt wanneer deze woorden gebruikt worden. Waar kun je je druk over maken zeg! Triest als je je zo laat kennen
![]()
Wil ik ook best zeggen hoor, of ploert/plurk/mispunt/onverlaat/fluim/serpent, t is gewoon wat me te binnen schiet. Als het dezelfde betekenis heeft, waarom doet het ene woord dan meer pijn? Het is gewoon een mooi Hollands woord, beter dan al die gare Surinaamse woorden die je hebt laatste tijdquote:
Als het niet tegen mij gericht is, waarom zou ik me er dan iets van aantrekken? Het gaat namelijk altijd over iets anders dan jezelf, zoals die kanker school waar je heen moet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:07 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
oh jij bent dus van steen en zal je nooit ergeren aan bepaalde woorden of zinnen enz ?
Vind dat eerder apart
Kan me niet voorstellen dat jij geen woorden hebt waar je je aan kan ergeren, en al zou dat niet zijn. Kan je ook wat meer respect tonen aan de mensen die zich wel ergeren aan bep. woorden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:10 schreef Fetai het volgende:
[..]
Als het niet tegen mij gericht is, waarom zou ik me er dan iets van aantrekken? Het gaat namelijk altijd over iets anders dan jezelf, zoals die kanker school waar je heen moet.
Daar vergis je je dan in, want woorden opzichzelfstaand doen me geen ene donder.quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:12 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat jij geen woorden hebt waar je je aan kan ergeren, en al zou dat niet zijn. Kan je ook wat meer respect tonen aan de mensen die zich wel ergeren aan bep. woorden.
Daar gaat het dus niet om. Als jij tegen je vrienden de hele dag kanker wil zeggen interesseert dat niemand. Dit topic gaat over het gebruik van kanker in topics. Mensen die met mensen om gaan die liever schelden met patjakker komen hier ook. Het is gewoon een kwestie van respect of je hier rekening mee houdt. Doe je het niet en gebruik je dit woord toch als scheldwoord terwijl je weet dat er andere mensen het lezen die dat erg vervelend vinden, ben je gewoon een egoist.quote:Op zaterdag 28 april 2007 02:16 schreef Fetai het volgende:
[..]
Daar vergis je je dan in, want woorden opzichzelfstaand doen me geen ene donder.
Hoe zou ik me moeten aanpassen aan anderen? Het staat niet op hun hoofd geschreven of ze snel moeten huilen. Als ze daar niet tegen kunnen gaan ze maar met mensen om die liever schelden met patjakker.
juist de mensen die vinden dat iedereen maar aan hun huilie-standaard moet aanpassen zijn egoistisch.quote:Op zaterdag 28 april 2007 03:16 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet om. Als jij tegen je vrienden de hele dag kanker wil zeggen interesseert dat niemand. Dit topic gaat over het gebruik van kanker in topics. Mensen die met mensen om gaan die liever schelden met patjakker komen hier ook. Het is gewoon een kwestie van respect of je hier rekening mee houdt. Doe je het niet en gebruik je dit woord toch als scheldwoord terwijl je weet dat er andere mensen het lezen die dat erg vervelend vinden, ben je gewoon een egoist.
Of jij vragen aan je ouders waarom je geen fatsoenlijke opvoeding hebt gehad dat je nu nog overal kanker voor wilt zettenquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:50 schreef Fetai het volgende:
Misschien moeten jullie maar aan jullie huilie standaard werken![]()
als je al moeilijk gaat doen over het woordje kankerquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:54 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Of jij vragen aan je ouders waarom je geen fatsoenlijke opvoeding hebt gehad dat je nu nog overal kanker voor wilt zetten
Ik heb het nog geen één keer gebruikt in dit topic voor zover ik weet, dus het zal allemaal wel meevallen met mijn gedrag/opvoeding. Het enige wat ik vind is dat sommigen van jullie je niet zo moeten laten kennen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:54 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Of jij vragen aan je ouders waarom je geen fatsoenlijke opvoeding hebt gehad dat je nu nog overal kanker voor wilt zetten
Maarja, stel je eens voor dat we ons telkens zouden aanpassen aan mensen die vanalles kwetsend en vervelend vinden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:19 schreef FFnog het volgende:
Het is precies wat paultjuhhh hier neerzet, sommige mensen voelen zich gekwetst of vinden het gewoon een vervelend woord, wat is dan het probleem om een beetje rekening met elkaar te houden en het woord niet te gebruiken.
Je gebruikt het nu omdat je het jezelf hebt aangeleerd, je kun jezelf ook een ander woord aanleren waar mensen geen moeite mee hebben.
Maarja, stel je eens voor dat je in deze maatschappij rekening met een ander zou gaan houden he...
Ik voel me gekwetst door het woord 'rekening' en ik vind het een vervelend woord.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:19 schreef FFnog het volgende:
Het is precies wat paultjuhhh hier neerzet, sommige mensen voelen zich gekwetst of vinden het gewoon een vervelend woord, wat is dan het probleem om een beetje rekening met elkaar te houden en het woord niet te gebruiken.
Je gebruikt het nu omdat je het jezelf hebt aangeleerd, je kun jezelf ook een ander woord aanleren waar mensen geen moeite mee hebben.
Maarja, stel je eens voor dat je in deze maatschappij rekening met een ander zou gaan houden he...
Nou idd, stel je eens voor zeg...quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:31 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Maarja, stel je eens voor dat we ons telkens zouden aanpassen aan mensen die van alles kwetsend en vervelend vinden.
Vooral niet zeggen dan...quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:35 schreef mcDavid het volgende:
"Stervende hoeren vogelgriepkachel" klinkt nou eenmaal niet
Een grote groep mensen stoort zich eraan dat jij niet vijf keer per dag bidt tot allah.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:33 schreef FFnog het volgende:
[..]
Nou idd, stel je eens voor zeg...
Vooral als je weet dat het een grote groep is die zich eraan stoort...
Wat hij zegt dusquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:58 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Een grote groep mensen stoort zich eraan dat jij niet vijf keer per dag bidt tot allah.
Een grote groep mensen stoort zich eraan dat wanneer mensen hen tot het christendom poogt te bekeren.
Een grote groep mensen stoort zich aan de barbeque lucht die via de buren het raam binnenkomt.
Een grote groep mensen stoort zich aan mensen die niet kunnen spellen.
Een grote groep mensen stoort zich aan taalpuristen.
Een grote groep mensen stoort zich aan breezers.
Een grote groep mensen stoort zich aan allochtonen.
Een grote groep mensen stoort zich aan gothics.
Een grote groep mensen stoort zich aan snelwegen.
Een grote groep mensen stoort zich aan Limburg.
Een grote groep mensen stoort zich aan de randstad.
Een grote groep mensen stoort zich aan het recht van meningsuiting.
Een grote groep mensen stoort zich aan amerikanen.
Een grote groep mensen stoort zich aan duitsters.
Een grote groep mensen stoort zich aan mietjes die niet tegen het woord kanker kunnen.
Zo kan ik nog heeeeeeeel lang doorgaan.
Dus smoeltje dicht, traantjes wegvegen en opsodepleuren.
Je vergeet de userts die geen PI gebruiken.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:58 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Een grote groep mensen stoort zich eraan dat jij niet vijf keer per dag bidt tot allah.
Een grote groep mensen stoort zich eraan dat wanneer mensen hen tot het christendom poogt te bekeren.
Een grote groep mensen stoort zich aan de barbeque lucht die via de buren het raam binnenkomt.
Een grote groep mensen stoort zich aan duitsters.
Een grote groep mensen stoort zich aan mietjes die niet tegen het woord kanker kunnen.
Hier stopte ik met lezenquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:07 schreef Viswijfje het volgende:
ik vind het echt heel slecht hoe mensen kanker hier gebruiken.. kijk bevoorbeeld naar barbara in goede tijden: die heeft t nu heel zwaar en haar familie en vrienden ook. Charlie en Florien waren ook heel bang!
en dan zou je daarmee gaan spotten !![]()
zondermeer vind ik schelden nerges voor nodig: als je nou es normaal doet tegen mensen die je minder mag en tegen andere extra aardig berijk je hetzelfde op een liefdevollere manier!!
Ik zie het al je praat wel meer zo ordinairquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:58 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
wat leuk dat je verder niet op de inhoud reageert.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:11 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik zie het al je praat wel meer zo ordinair
Mensen kunnen er niets aan doen als ze door een nare ervaring het erg vervelend vinden dit woord als scheldwoord te horen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:17 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
juist de mensen die vinden dat iedereen maar aan hun huilie-standaard moet aanpassen zijn egoistisch.
dus dikke middelvinger in je anus.
tuurlijk zijn er ergere dingen maar gebruik gewoon niet zulke nare woorden!quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:47 schreef OFfSprngr het volgende:
Je kunt ook bewust geen aanstoot nemen aan iets.
Dr zijn veel ergere dingen op deze planeet om je druk over te maken dan het woord kanker.
Als ik 'kanker' gebruikt hoeft dat helemaal niet in een negatieve situatie te zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:57 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
tuurlijk zijn er ergere dingen maar gebruik gewoon niet zulke nare woorden!
ik heb altijd geleerd om gewoon 'he vervelend' of 'ik vind dit niet zo leuk' te zeggen in plaats van met al die akelige woorden te slingeren!
waarom zou je een ziekte gebruiken om iets positief te noemen? dat snap ik dan helemaal niet..quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:05 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Als ik 'kanker' gebruikt hoeft dat helemaal niet in een negatieve situatie te zijn.
'Kankervet', 'kankerhard' of 'naar de kanker'.
Puur een krachtterm zonder enige link naar de ziekte.
Zoals ik al in mijn vorige post probeerde duidelijk te maken, het woord heeft eigenlijk niets te maken met de ziekte kanker. Puur een krachtterm om uit te drukken in welke orde van grootheid iets is.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:07 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
waarom zou je een ziekte gebruiken om iets positief te noemen? dat snap ik dan helemaal niet..
ik zou echt niet rond willen lopen in een kankervette legging, en kankerhard uitgaan vind ik ook niet gezellig klinken![]()
Wat moet ik er verder over zeggen dan, het is toch gewoon simpel als redelijk wat mensen zich eraan storen op fok kan je het ook laten. Het is niet voor niets dat bij sommige fora het woord kanker word vervangen door sterretjes. Waarom denk je dan dat ze dat daar doen ?quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:11 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik zie het al je praat wel meer zo ordinair
Dude!quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:42 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Mensen die kanker bewust als scheldwoord gebruiken terwijl ze weten dat andere mensen dat vervelend vinden kunnen hier wel iets aan doen.
Inderdaad vind ik dat je kunt proberen om rekening te houden met de medemens, dus ook met bovenstaande dingen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:58 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Een grote groep mensen stoort zich aan duitsers.
Dus jij bent voor cencuur omdat het misschien iemand pijn doet omdat die gene dat zo wil opvatten?quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:58 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Wat moet ik er verder over zeggen dan, het is toch gewoon simpel als redelijk wat mensen zich eraan storen op fok kan je het ook laten. Het is niet voor niets dat bij sommige fora het woord kanker word vervangen door sterretjes. Waarom denk je dan dat ze dat daar doen ?
Het woord van God brengt alleen maar liefde, misbruik van het woord van God zou inderdaad moeten worden tegen gegaan, al is het alleen maar om die personen tegen zichzelf te beschermen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:14 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus jij bent voor cencuur omdat het misschien iemand pijn doet omdat die gene dat zo wil opvatten?
Het woord God doet mij pijn, willen jullie aub niet meer referen ernaar..
welkom toekomst
kankertuinkabouterquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:34 schreef mcDavid het volgende:
Toevallig heb ik hele nare ervaringen met een tuinkabouter. Ik ben voor een verbod op het gebruik van het woord "tuinkabouter" op FOK!
quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef Klit het volgende:
[..]
Het woord van God brengt alleen maar liefde, misbruik van het woord van God zou inderdaad moeten worden tegen gegaan, al is het alleen maar om die personen tegen zichzelf te beschermen.
Aan de andere kant, als ze het zelf niet inzien, zijn ze er nog niet aan toe, Onze Vader zal over ze oordelen.
Het gaat hier toch niet alleen over schelden tegen een ander persoon. En wat is dan het probleem om een ander alternatief scheldwoord te gebruiken.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dude!
Moeten we dan maar gaan schelden met woorden waarvan je weet dat de ander het fijn vind dat je het zegt?
dus? als je dan de kanker-moraalridder gaat uithangen moet je vooral niet hypocriet gaan lopen doenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
dikgedrukte items slaan op de TSquote:kan·ker (de ~ (m.))
1 ziekte waarbij cellen zich ongeremd delen en zich door het lichaam verspreiden
2 voortwoekerend kwaad
3 ziekte bij dieren, planten of bomen
kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar
kan·ker·ach·tig (bn.)
1 door kanker aangetast
kan·ker·cen·trum (het ~)
1 geneeskundig centrum voor onderzoek naar en bestrijding van kanker => kankerinstituut
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden
kan·ker·ge·zwel (het ~)
1 gezwel dat wordt veroorzaakt door kanker
kan·ker·in·sti·tuut (het ~)
1 kankercentrum
kan·ker·lij·er (de ~ (m.), ~s)
1 [grof] rotzak => naarling
kan·ker·neu·ro·se (de ~ (v.))
1 neurose veroorzaakt door het lijden aan kanker
kan·ker·on·der·zoek (het ~)
1 onderzoek naar de aard of bestrijdingsmogelijkheden van kanker
kan·ker·pit (de ~ (m.))
1 [inf.] mopperaar
kan·ker·spe·ci·a·list (de ~ (m.))
1 specialist die kanker behandelt => oncoloog
kan·ker·stok (de ~ (m.))
1 [scherts.] sigaar of sigaret
kan·ker·the·ra·pie (de ~ (v.))
1 therapie voor de behandeling van kanker
kan·ker·ver·wek·kend (bn.)
1 kanker veroorzakend => carcinogeen, oncogeen
bron
quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:21 schreef Klit het volgende:
[..]
Het woord van God brengt alleen maar liefde, misbruik van het woord van God zou inderdaad moeten worden tegen gegaan, al is het alleen maar om die personen tegen zichzelf te beschermen.
Aan de andere kant, als ze het zelf niet inzien, zijn ze er nog niet aan toe, Onze Vader zal over ze oordelen.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:49 schreef roburt het volgende:
[..]
![]()
kanker op zeg, zulke zinnen zouden ze moeten verbieden, dat is pas iets om je voor te schamen.
Het woord stumper werd anders veelvuldig gebruikt om mensen met een lichamelijke beperking aan te duiden. En dan ben jij niet asociaal?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:08 schreef Marijke236 het volgende:
Mensen die kanker als krachtterm gebruiken zijn gewoon asociale stumpers.
Heb je de foksearch op kanker gedaan ofzo?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:10 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het woord stumper werd anders veelvuldig gebruikt om mensen met een lichamelijke beperking aan te duiden. En dan ben jij niet asociaal?
Mijn zevende zintuig is het kankerzintuig.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb je de foksearch op kanker gedaan ofzo?
Jouw profeet is dood gegaan voor zn eigen zondes, niet voor de mijne.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:57 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
dat jij niet geloofd is jou zonde!
En dan moet ik gelijk denken aan de mogenlijkheid van dat jij zelf ontwetend kanker zal hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:12 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn zevende zintuig is het kankerzintuig.
Wacht maar tot er over jou wordt geoordeeld beste roburt, als je slim bent doe je er nu nog je voordeel mee, als je er nog niet aan toe bent doe je dat gewoon lekker niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:49 schreef roburt het volgende:
[..]
![]()
kanker op zeg, zulke zinnen zouden ze moeten verbieden, dat is pas iets om je voor te schamen.
Dat zou wel tumor zijn...quote:Op zondag 29 april 2007 00:24 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En dan moet ik gelijk denken aan de mogenlijkheid van dat jij zelf ontwetend kanker zal hebben.
je doet zo stoer altijd hierquote:
Bwahahahaha!, mensen die in troep geloven,.. leg me dit uit,.. als Jezus zo belangrijk was voor de bijbel,.. waarom wordt er alleen OVER hem geschreven en staat er niets direct van Jezus?, weet je eigenlijk wel watvoor fascist Augustinus was?quote:Op zondag 29 april 2007 00:25 schreef Klit het volgende:
Wacht maar tot er over jou wordt geoordeeld beste roburt, als je slim bent doe je er nu nog je voordeel mee, als je er nog niet aan toe bent doe je dat gewoon lekker niet.
Maar ga nu niet van die rare dingen lopen verkondigen hier zeg.
Ik ben ook een lieve jongen, en ook gevoelig van tijd tot tijd. Dat houdt echter nog steeds in dat ik wel sta achter wat ik zeg. Of dat nou op een forum is, op mn werk of thuis.quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je doet zo stoer altijd hier
maar ik weet wat er schuilt onder jouw pantser van stoer doen
een heel gevoelige lieve jongen!!!!!
![]()
Gelovige mensen hebben zeker niet de waarheid in pacht m'n beste OFfSprngr.quote:Op zondag 29 april 2007 00:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens is dat echt weer Christenlijke hypocrisie, sure,.. jullie hebben natuurlijk de waarheid in pacht he..
Nee, als je niet beter weet, verstandelijk wat aan de magere kant bent of je a-sociaal naar andere mensen op wil stellen maakt dat helemaal niet uit nee.quote:Op zondag 29 april 2007 01:08 schreef Staafje het volgende:
ik zeg zo vaak kanker... niet alleen op internet maar ook op straat. maakt nie uit tog.?
Overigens is je "waarheid" een compilatie van Augustinus die meer macht voor de kerk zocht dus uit de 20scriptures er 4 uitkoos die zijn kerk het meeste zouden benutten.quote:Op zondag 29 april 2007 01:26 schreef Klit het volgende:
Gelovige mensen hebben zeker niet de waarheid in pacht m'n beste OFfSprngr.
De waarheid staat al beschreven en gelovige mensen zullen dit als leidraad gebruiken in hun leven.
Dat niet gelovigen dat niet doen moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk. Tenslotte hebben die van Onze Vader het vermogen gekregen om zelf te proberen de juiste beslissingen te nemen, als ze dat niet doen aan hetgeen is beschreven is dat hun goed recht. Onze Vader zal later wel oordelen wie er juist heeft gehandeld.
Als christen zou ik niet zo snel praten over de verstandelijk magere kant..quote:Op zondag 29 april 2007 01:29 schreef Klit het volgende:
Nee, als je niet beter weet, verstandelijk wat aan de magere kant bent of je a-sociaal naar andere mensen op wil stellen maakt dat helemaal niet uit nee.
Dan moet je dat vooral ook niet doen.quote:Op zondag 29 april 2007 01:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Als christen zou ik niet zo snel praten over de verstandelijk magere kant..
Kijk, daar zit nu net het verschil, ik vraag me dat dus helemaal niet af.quote:ik vraag me af of jij die volgens de regels van andere mensen leeft "beter" wordt beoordeeld dan iemand die zijn eigen waarheid vindt.
Daar zit misschien ook waarheid in, maar ik ken best wel wat gelovigen, maar geen van allen heeft op mij ooit zo een domme indruk gemaakt dan jij in dit topic.quote:Op zondag 29 april 2007 01:38 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Als christen zou ik niet zo snel praten over de verstandelijk magere kant..
Ik neem je dat zeker niet kwalijk northernlight81, jij kunt er tenslotte ook niets aan doen.quote:Op zondag 29 april 2007 02:04 schreef northernlight81 het volgende:
Daar zit misschien ook waarheid in, maar ik ken best wel wat gelovigen, maar geen van allen heeft op mij ooit zo een domme indruk gemaakt dan jij in dit topic.
Je begrijpt me verkeert. Ik zeg niet dat gelovige dommer zijn, maar dat dat misschien wel waar zou kunnen zijn. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat veel gelovige de bijbel niet interpeteren zoals ik denk dat ze het bedoelen. Zoals gelovigen die geloven dat vandaag of morgen Jezus terug op aarde komt en alle gelovige meeneemt naar de hemel (de levende dus). Zulke opmerkingen vind ik geen toonbeeld van intelligentie, echter heeft intelligentie waarschijnlijk niets met geloof te maken.quote:Op zondag 29 april 2007 02:08 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik neem je dat zeker niet kwalijk northernlight81, jij kunt er tenslotte ook niets aan doen.
Overigens zijn we wel weer heel erg oftopic aan het geraken, de geloofstopics zijn denk ik eenbetere plek om hierover te discussieren.
Hier ging het over:Het woord "kanker" in topics.
En dan die opmerking van 'onze vader zal over je lot beslissen' ofzo vind ik al helemaal veel te zwaar beladen. Het gaat over het gebruiken van een woord, je kan ook overdrijven.quote:Als we de wereldbevolking terugbrengen tot een dorp van 100 mensen zou de verdeling er ongeveer zo uitzien:
6 mensen zouden 59% van de wereld rijkdom bezitten en ze zouden alle 6 uit de Verenigde Staten komen
80 zouden substandard wonen
70 zouden niet kunnen lezen
50 zouden ondervoed zijn
1 zou een universitaire opleiding hebben
1 zou er een computer hebben
Om hier verder ontopic te blijven ben ik hier verder gegaan over Het geloof.quote:Op zondag 29 april 2007 02:15 schreef northernlight81 het volgende:
Je begrijpt me verkeert. Ik zeg niet dat gelovige dommer zijn, maar dat dat misschien wel waar zou kunnen zijn. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat veel gelovige de bijbel niet interpeteren zoals ik denk dat ze het bedoelen. Zoals gelovigen die geloven dat vandaag of morgen Jezus terug op aarde komt en alle gelovige meeneemt naar de hemel (de levende dus). Zulke opmerkingen vind ik geen toonbeeld van intelligentie, echter heeft intelligentie waarschijnlijk niets met geloof te maken.
je bent wel hard in je oordeelquote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik ben ook een lieve jongen, en ook gevoelig van tijd tot tijd. Dat houdt echter nog steeds in dat ik wel sta achter wat ik zeg. Of dat nou op een forum is, op mn werk of thuis.
iedereen op FOK! moet zich onthouden van het gebruik zodat jij jezelf kan wijsmaken dat er op FOK! geen 'aso personen' zijn?quote:Op zondag 29 april 2007 10:21 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik zal het je zo zeggen he als ik een jongen of meisje om me heen zie zo zie praten :
Haha dat was echt kankerlekker manwat een kankervette auto is dat !
bleeegh kankerlijer.
Dan denk ik eerder van wat een aso persoon zeg. dan van hee wat een leuke man/vrouw.
Ik vind het gewoon mega ordinair staan en denk gelijk aan de familie flodder en achterwijkjes en zulks
quote:Op zondag 29 april 2007 00:25 schreef Klit het volgende:
[..]
Wacht maar tot er over jou wordt geoordeeld beste roburt, als je slim bent doe je er nu nog je voordeel mee, als je er nog niet aan toe bent doe je dat gewoon lekker niet.
Maar ga nu niet van die rare dingen lopen verkondigen hier zeg.
God straft onmiddellijk.quote:Op zondag 29 april 2007 12:28 schreef roburt het volgende:
was ik toch niet de enige die er zo over dacht vamos.
god zal wel even politie agentje spelen en mensen die kanker zeggen bestraffen met zijn krachten!
hou aub op met dat gezever, ik krijg er hoofdpijn van.
Jij gelooft niet in god, je compenseert gewoon omdat je niet gelooft in jezelf.quote:Op zondag 29 april 2007 12:28 schreef roburt het volgende:
was ik toch niet de enige die er zo over dacht vamos.
god zal wel even politie agentje spelen en mensen die kanker zeggen bestraffen met zijn krachten!
hou aub op met dat gezever, ik krijg er hoofdpijn van.
bij mij heeft die kankerlijer behoorlijk vertragingquote:Op zondag 29 april 2007 12:33 schreef Bullet-tooth het volgende:
God straft onmiddellijk.
Hij heeft het druk deze dagenquote:Op zondag 29 april 2007 12:40 schreef vamos1 het volgende:
[..]
bij mij heeft die kankerlijer behoorlijk vertraging
of is dat tè?
Dat is natuurlijk compleet sociaal.. je opinie op iedereen forceren omdat jij dan weer vervolgens een hogere maatstaaf kunt op zetten van sociaal gedrag.quote:Op zondag 29 april 2007 10:36 schreef SlimShady het volgende:
[..]
iedereen op FOK! moet zich onthouden van het gebruik zodat jij jezelf kan wijsmaken dat er op FOK! geen 'aso personen' zijn?
Pff, dat zet je er ook alleen maar neer om te laten zien hoe stoer je wel bent.quote:
Ik ben blij dat er hier ook mensen zijn die het een scheldwoord vinden en daarnaast ook nog een vreselijke ziekte.quote:Op maandag 30 april 2007 17:23 schreef RaW-roelie het volgende:
Hallo, als we elkaar nou met het woord 'kankerpatiënt' aan zouden spreken zou het anders zijn. Kanker is een prima Nederlands woord, en tevens een scheldwoord. Je bent dus een huilert als je hier moeilijk over gaat doen.
kanker topic btw.
eens.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:45 schreef HenkVos het volgende:
Hallo allen,
Wat vinden jullie?
Ligt eraan, als het een kankerzooi is op je kamer, oke. Als je zegt dat klaas, joost of piet maar even de kanker moet krijgen, nee.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:51 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
wat is er kwetsend aan het wordt kanker.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ligt eraan, als het een kankerzooi is op je kamer, oke. Als je zegt dat klaas, joost of piet maar even de kanker moet krijgen, nee.
Nutteloos onder een avatar plaatsen is een grote kans dat je iemand er mee kwetst, al is het maar omdat je het woord geen lading geeft.
global warming is een hoax en Afrika wilde niet meer als kolonie verder dus mogen ze hun eigen problemen oplossen. Reageren op oude kanker topicsquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:05 schreef Laton het volgende:
hou toch eens op met dat gezeik over kanker. wind je op over iets dat boeit, global warming of afrika ofzo.. fucking couch-moraalridders.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef Ps2K het volgende:
[..]
global warming is een hoax en Afrika wilde niet meer als kolonie verder dus mogen ze hun eigen problemen oplossen. Reageren op oude kanker topics
Totdat jij zelf of iemand in je directe omgeving jaren pijn lijdt en eraan overlijd...quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:21 schreef afdak het volgende:
Ik vind: kanker? kanker! wel pakkend. Soort van slogan ofzo....
Een tante van mij is eraan overleden, toch vind ik het niet schokkend dat mensen ermee schelden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:12 schreef Klit het volgende:
[..]
Totdat jij zelf of iemand in je directe omgeving jaren pijn lijdt en eraan overlijd...
Nutteloze discussie nogmaals.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:34 schreef afdak het volgende:
[..]
Een tante van mij is eraan overleden, toch vind ik het niet schokkend dat mensen ermee schelden.
De eeuwige 'welles/nietes' discussiequote:Op woensdag 20 juni 2007 10:15 schreef STING het volgende:
De eeuwige discussie tussen de mensen die het niet vinden kunnen, uit eigen oogpunt of zch kunnen voorstellen dat er mensen zijn die het kwetsend vinden....... en de andere groep mensen die vindt dat het wel moet kunnen en dat je een huilie bent als je het daar niet mee eens bent
kut smoes. Ik heb ook iemand verloren aan kanker. En mij boeid het totaal niet als iemand het woord kanker gebruikt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:12 schreef Klit het volgende:
[..]
Totdat jij zelf of iemand in je directe omgeving jaren pijn lijdt en eraan overlijd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |