Nee, het feestje is pas bij het 5 jarig bestaan van de dieetclub.quote:
Als je het in de aanbieding koopt nietquote:Op dinsdag 10 april 2007 08:26 schreef junkiexp het volgende:
Dat slimfast spul is toch onwijs duur ?
ruzie met vriendje over iets heel stoms...quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:24 schreef freecell het volgende:
@ Teigan: vanwaar het boze hoofd?
EN ik ben aangekomen rondom de bruiloft/pasen en dergelijke.
Besloten gauw weer minder te gaan snoepen, voorlopig geen bruidstaart meer te eten en de paaseitjes hier vanavond op te voeren aan een groep die langskomt.
En in mijn familie heeft het Sonja Bakkeren toegeslagen...
Mijn zus en een broer en schoonzus..... Zucht...
Klinkt als een wijs plan om dan even te gaan wandelenquote:Op dinsdag 10 april 2007 09:30 schreef teigan het volgende:
[..]
ruzie met vriendje over iets heel stoms...
en toen smeet ik mijn muis in de gordijnen en gooide hij alles van mijn bureau af... Toen ben ik maar even weggegaan...
was het ook wel.. Alleen ik zei dus dat ik over 10 minuten wel terugkwam, en ik ben uiteindelijk bijna een uur weggebleven... Maarja, ik was toen wel goed uitgewaait..quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Klinkt als een wijs plan om dan even te gaan wandelen
quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:24 schreef freecell het volgende:
en de paaseitjes hier vanavond op te voeren aan een groep die langskomt.
laat me weten hoe het gaat met touwtje springenquote:Op dinsdag 10 april 2007 09:12 schreef ymme het volgende:
Vandaag maar weer eens wat actiever worden, morgen begint alles gewoon weer
Dadelijk maar een douche en aankleden, en dan ff op zoek naar een springtouw.
ja maar 15 minuten achter elkaar springen.....quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:23 schreef ymme het volgende:
15 min nogal wat?
Ik ga gewoon rustig beginnen. Het hoeft ook niet meteen op topsnelheid. Gewoon lekker rustig springen, en dit zoals alles, rustig opbouwen
Ja!!! Een trampoline sping meeting!quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:37 schreef freecell het volgende:
Ligt er aan
Op een grote trampoline haal ik dat makkelijk
Ymme, zeg eens wat?quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:28 schreef Rewimo het volgende:
ymme, ik zou 's morgens een boterham extra eten of een wat steviger tussendoortje. En ook 's avonds nog een verantwoord tussendoortje. 't Is wat weinig wat je nu binnenkrijgt vind ik. Dan gaat je stofwisseling omlaag. Zeker in combinatie met het wandelen/lopen/springen wat je doet vind ik het aan de zuinige kant.
Trampolinemeetingquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ja!!! Een trampoline sping meeting!
In Scheveningen heb je bij de pier trampolines en er wil bijna nooit iemand met mij mee springen. Ze vinden het allemaal kinderachtig.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:53 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja!!! Een trampoline sping meeting!
In Scheveningen heb je bij de pier trampolines en er wil bijna nooit iemand met mij mee springen. Ze vinden het allemaal kinderachtig.
centimeters lijken altijd wel sneller te gaan dan kilosquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:00 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Ik heb vandaag m'n omtrekken maar weer eens gemeten![]()
Sinds 2 maart: Buik -7,0 cm, Taille -2,6, Heupen -1,9 en m'n linkerbeen -1,6.Die buikspieroefeningen helpen dus stiekem toch! En tegelijk "maar" 2,6 kilo afgevallen.. maar ach, dat krijg je na paasbrood en veeeel te veel paaseitjes
![]()
Zo, en nu ga ik even een watermeloen eten![]()
Dieetse allemaal![]()
En je rechterbeen dan? Of heb je maar één been?quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:00 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
Ik heb vandaag m'n omtrekken maar weer eens gemeten![]()
Sinds 2 maart: Buik -7,0 cm, Taille -2,6, Heupen -1,9 en m'n linkerbeen -1,6.![]()
ik heb het een paar jaar geleden voor het laatst gedaan, en het was heerlijk.. Eindelijk iets waarbij mijn lijf mij niet zo in de weg zat...quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef Pandorah het volgende:
Ik wil wel meespringen!![]()
Ik mocht namelijk vroeger nooit![]()
neequote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En je rechterbeen dan? Of heb je maar één been?
quote:
dat komt eigenlijk doordat ik op mijn linkerbeen een moedervlek heb zodat ik weet waar ik moet metenquote:
Als ik één been had, zou ik het hebben over "mijn been" en niet over links of rechtsquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En je rechterbeen dan? Of heb je maar één been?
Hi Jojo! Hoe was je vakantie? Zijn alle zieken weer een beetje hersteld?quote:
Als ik maar 1 been had, had ik geen overgewicht meerquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Als ik één been had, zou ik het hebben over "mijn been" en niet over links of rechts
Ik vind trampolinespringen errug tof
Al vinden mensen in mijn omgeving altijd dat ik niet mag
Of juist extra veel omdat alles dan aan 1 been zitquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:08 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
[..]
Als ik maar 1 been had, had ik geen overgewicht meer![]()
Vakantie was leuk, niet superwarm, maar wel weer om bij het zwembad te liggen en lekker veel buiten te zijn. Finn was gelukkig weer helemaal beter en heeft alle reis en hotel perikelen helemaal goed doorstaan. Menno was toen we weggingen nog niet helemaal OK, maar dat trok gelukkig ook snel bij toen we daar waren. Een hele week met schoonmoeder was trouwens best pittig, vooral vanwege Finn. Het was superhandig dat ze vaak ff op hem wilde passen, maar af en toe wilde ik m'n mannetje ook graag weer even voor mezelf hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:46 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hi Jojo! Hoe was je vakantie? Zijn alle zieken weer een beetje hersteld?
En ze brulden zo mooi terugquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:37 schreef teigan het volgende:
Ik lees net dit berichtje, ook sneu zeg..
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article1728001.ece
Ach... je vriendjesquote:
Ik was vooral onder de indruk van de 31 calorieën per portie. Net alsof je 2 snoepjes eet!quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:33 schreef teigan het volgende:
Ja, dit is gewoon evenveel calorieën als bijvoorbeeld die yoghurtgums waar geen vet inzit..
Aliciaquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:06 schreef Rewimo het volgende:
Okee, wat zal het worden?
Amalia, Alexia...
Anorexia? Asphyxia? Astma?
dat is wel zo, maar om nou je zusje op tv te kunnen terugzien voordat je haar ook maar in het echt hebt gezien lijkt mij gewoon raar... Meestal brengen opa en oma de broertjes/zusjes toch mee dacht ik..quote:Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Troel het volgende:
Ach, als een "gewoon" kind in het ziekenhuis geboren wordt zijn er ook tig andere mensen die het kind eerder zien dan de broertjes en zusjes (ervanuitgaande dat ze niet bij de bevalling aanwezig zijn). Als Alicia eerder op de dag geboren was, waren de zusjes wel meegekomen om te kijken gok ik.
Ik zou het een heel goede grap vindenquote:Op woensdag 11 april 2007 09:06 schreef Marloes het volgende:
Maar die andere dochter van Bernhard heet toch ook Alexia? Ik denk niet dat ze dat zouden doen
Yukquote:Op woensdag 11 april 2007 09:44 schreef teigan het volgende:
Het zou er natuurlijk wel mooi bijpassen, maar misschien gaan ze nu wel verder met de B...
wordt het Beatrice oid....
Nee, ik heb nu alleen nòg meer spullen uit Groningen in mijn huisquote:Op woensdag 11 april 2007 10:49 schreef teigan het volgende:
zijn mijn films dan nog meegereisd naar Groningen Isa?
Jaquote:Op woensdag 11 april 2007 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Mij is het gisteren niet gelukt om van de paaseitjes bij Freecell af te blijven
En Freecell, lieverd.....heb jij je fiets nog nodig vandaag of morgen?Ik heb je fietssleuteltje
![]()
Hij staat niet op slot, ik heb alleen je sleuteltje maar.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:15 schreef freecell het volgende:
Ja
Zowel vandaag als morgen
Ik ga zo op Maartens fiets naar school....
Maar waarom heb je hem op slot gezet in de kelder??? (Heb je hem wel op slot gezet, anders kan ik gewoon fietsen en dan Maartens slot gebruiken)
Mijn fiets is niet verzekerdquote:Op woensdag 11 april 2007 11:20 schreef teigan het volgende:
ik zet mijn fiets altijd op slot in de kelder, want als hij gestolen word vanuit de kelder terwijl hij niet op slot staat krijg ik niets van de verzekering....
dat scheelt, bij ons zouden ze door het raampje naar binnen kunnen, en dan hebben ze de deur van binnenuit ook zo open natuurlijk..quote:Op woensdag 11 april 2007 11:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn fiets is niet verzekerd
Dus dan maakt het niet uit.
En de kelder kan goed op slot
Pfff, das wel balen inderdaad, moet er niet aan denken dat ze mijn fiets jatten...quote:Op woensdag 11 april 2007 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Over fietsen gesproken.
Die van mij is gestolen met Pasen. Had hem achter het CS Groningen staan en dat is 2 jaar goed gegaan, maar de dief vond m'n nieuwe zadel en nieuwe voorwiel kennelijk toch iets te verleidelijk.
Baal er goed van, nog steeds, vooral omdat ik hem net had laten opknappen.
Nu zit ik dus zonder fiets. Moet maar even kijken of ik ergens iets op de kop kan tikken en tot die tijd Marks fiets maar gebruiken (als hij tenminste zelf niet weg hoeft).
Hm, volgens mij hebben zij gewoon een luidspreker tegen het plafond en een versterker ertussen, zoveel herrie maken jullie volgens mij niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:37 schreef freecell het volgende:
Hmmz, das ook minder..
Hoeveel calorien kost het om je onderburen te vertellen dat j geen lawaai maakt?
We hadden hier gisteren een kring (van de kerk). 7 man.
Eerst gegeten, beetje gelachen ed. De meesten hadden hun schoenen uit.
Toen gingen we zingen, we waren halverwege het eerste liedje en de onderbuurvrouw stond bij de deur of we konden ophouden met rondstampen en allerlei gezang en hard gepraat en haar man wilde slapen...![]()
Het was 20.15.....
...zucht...
Het klinkt misschien heel stom, maar ik had echt een emotionele band met die fietsquote:Op woensdag 11 april 2007 11:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Pfff, das wel balen inderdaad, moet er niet aan denken dat ze mijn fiets jatten...
Ik heb die van mij sinds mn elfde....
(hij begint nu ook wel wat wankel te worden trouwens)
Over die oordopjes hebben we het serieus gehadquote:Op woensdag 11 april 2007 11:40 schreef teigan het volgende:
[..]
Hm, volgens mij hebben zij gewoon een luidspreker tegen het plafond en een versterker ertussen, zoveel herrie maken jullie volgens mij niet.
Ik had er nooit zoveel last van als er een kring was bij een van mijn huisgenootjes..
Wel jammer zeg, ik dacht dat je laatst zei dat ze wat blijer met jullie waren....
Misschien kun je ze een paar sets oordopjes geven?
begint goed dan. Je woont er net en nu al heibel met de burenquote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Over die oordopjes hebben we het serieus gehad![]()
En nee, zoveel lawaai maken we niet. En al deden we dat wel, het was kwart over 8!!!! En iedereen zat stil op zn stoel, dat is geen rondstampen.
Daarbij is onze flat helemaal niet zo gehorig... Wij horen bijna nooi buren, alleen als onze bovenburen iets ongooien oid.
Maar onze onderburen zeggen dat ze ons letterlijk kunnen verstaan![]()
Ik snap het wel geloof ik... Mijn fiets is ook echt mijn fiets... Half ingestort of niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het klinkt misschien heel stom, maar ik had echt een emotionele band met die fiets. Het is zo onwerkelijk dat 'ie weg is. Soms denk ik: ik loop terug om te kijken of 'ie er weer staat.
Net alsof een maatje van me overleden is![]()
![]()
.
Ik mis mijn fiets die jaren geleden in Hengelo gejat is ook nog steedsquote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het klinkt misschien heel stom, maar ik had echt een emotionele band met die fiets. Het is zo onwerkelijk dat 'ie weg is. Soms denk ik: ik loop terug om te kijken of 'ie er weer staat.
Net alsof een maatje van me overleden is![]()
![]()
.
Zachtjes seksen dan maarquote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Over die oordopjes hebben we het serieus gehad![]()
En nee, zoveel lawaai maken we niet. En al deden we dat wel, het was kwart over 8!!!! En iedereen zat stil op zn stoel, dat is geen rondstampen.
Daarbij is onze flat helemaal niet zo gehorig... Wij horen bijna nooi buren, alleen als onze bovenburen iets ongooien oid.
Maar onze onderburen zeggen dat ze ons letterlijk kunnen verstaan![]()
De eerste 5 dagen dat ik er woonde zijn ze 4 keer langsgeweestquote:Op woensdag 11 april 2007 11:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
begint goed dan. Je woont er net en nu al heibel met de buren.
Pas maar op dat je niet bij meester Frank Visser zit over een jaartje.
Ze hebben vast allemaal glazen aan het plafond zitten zodat ze jullie kunnen afluisteren!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Welnee, ze kunnen ons echt niet verstaan hoor!
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef freecell het volgende:
[..]
De eerste 5 dagen dat ik er woonde zijn ze 4 keer langsgeweest
Maar we blijven wel beleefd hoor
Ik schreeuw niet, zij ook niet. Zij verteld waar ze last van heeft en wij vertellen wat we daar tegen gaan doen, of niet. Dat is nu de verstandhouding. Valt mee dus.
De regels tot nu toe:
- Niet meer klussen na half 8
- Geen schoenen aan in huis na half 8
En toen zei ze dat ze liever had dat we na 8 uur geen bezoek meer onvingen. Dat hebben we geweigerd. We leven daar en zij gaan misschien slapen om half 8, WIJ NIET! Zo!
Het lijkt wel een lastige hospita, pfff. Ik zou er lak aan hebben en een klacht indienen bij de woningbouw, dan weten die ervan.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef freecell het volgende:
En toen zei ze dat ze liever had dat we na 8 uur geen bezoek meer onvingen. Dat hebben we geweigerd. We leven daar en zij gaan misschien slapen om half 8, WIJ NIET! Zo!
Waren Alexia en Alicia niet de namen van die buitenechtelijke kids van Bernhard?quote:
ik zou hier geeneens mee accoord gaan freecell. misschien dat zij die verstandhouding hadden met de vorige bewoner. maar tot 10 of 11 uur 's avonds mag je gewoon geluid maken (zelfs hard geluid maken) en daarna mogen hun pas de politie bellen wegens geluidsoverlast. en al helemaal geluidsoverlast van klussen en schoenen, kom op zeg. zodra je in een flat komt te wonen weet je dat je last hebt van de buren (we kunnen hier het genies van 3 huizen verderop horen). ik zou als je huurt de woningbouw inschakelen, en als je gekocht hebt, de VVE inschakelen, want dit is belachelijk.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef freecell het volgende:
[..]
De eerste 5 dagen dat ik er woonde zijn ze 4 keer langsgeweest
Maar we blijven wel beleefd hoor
Ik schreeuw niet, zij ook niet. Zij verteld waar ze last van heeft en wij vertellen wat we daar tegen gaan doen, of niet. Dat is nu de verstandhouding. Valt mee dus.
De regels tot nu toe:
- Niet meer klussen na half 8
- Geen schoenen aan in huis na half 8
Wettelijk vastgelegd schijnt hetquote:Op woensdag 11 april 2007 12:06 schreef Viking84 het volgende:dat is zo'n stilzwijgende regel
quote:
Ben ik het wel mee eens eigenlijk. Als je geen geluidsoverlast van je buren wilt moet je niet in een flat gaan wonen. Vragen van je buren dat ze in hun eigen huis na 8 uur geen schoenen meer dragen vind ik eigenlijk echt idioot. En geen bezoekquote:Op woensdag 11 april 2007 12:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik zou hier geeneens mee accoord gaan freecell. misschien dat zij die verstandhouding hadden met de vorige bewoner. maar tot 10 of 11 uur 's avonds mag je gewoon geluid maken (zelfs hard geluid maken) en daarna mogen hun pas de politie bellen wegens geluidsoverlast. en al helemaal geluidsoverlast van klussen en schoenen, kom op zeg. zodra je in een flat komt te wonen weet je dat je last hebt van de buren (we kunnen hier het genies van 3 huizen verderop horen). ik zou als je huurt de woningbouw inschakelen, en als je gekocht hebt, de VVE inschakelen, want dit is belachelijk.
Och ik vind het wel een mooi gebaar naar de buitenechtelijke tantes.quote:
en zelfs dan, als dit niet elk weekeind gebeurt, en licht de buren vantevoren in, is er geen probleem. maar je moet gewoon weten waar je aan begint als je in een flat gaat wonen. laminaat is bijvoorbeeld wel heel mooi, maar een behoorlijke stoorzender voor bijvoorbeeld de buren. (onze overburen hebben laminaat, en lopen er met hakken overheen, dat hoor je nogal) maar zelfs dat neem je voor lief.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens eigenlijk. Als je geen geluidsoverlast van je buren wilt moet je niet in een flat gaan wonen. Vragen van je buren dat ze in hun eigen huis na 8 uur geen schoenen meer dragen vind ik eigenlijk echt idioot. En geen bezoek, hoe halen ze het in hun hoofd.
![]()
Als je nu na 22.00 nog een enorme herrie had en iedere avond een feestje gaf hadden ze recht van klagen maar dit zijn gewoon normale leefgeluiden en daar moeten ze maar aan wennen.
Reden dat ik het "not funny" vind: zie mijn profielquote:Op woensdag 11 april 2007 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Och ik vind het wel een mooi gebaar naar de buitenechtelijke tantes.![]()
Ach, je hebt altijd wel een beetje een koninklijke naam gehadquote:Op woensdag 11 april 2007 12:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Reden dat ik het "not funny" vind: zie mijn profiel![]()
Trieste is dat de naam "Van edele afkomst" betekend. (Geen idee overigens van welke adel ik zou moeten afstammen...) Voor een Prinsgemaal vind ik 't wel wat wazig om je dochter zo te noemen.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Ach, je hebt altijd wel een beetje een koninklijke naam gehad
Dan nog pas Alicia prima in het rijtjequote:Op woensdag 11 april 2007 12:24 schreef Troel het volgende:
Op zich past dit ook wel:
Amalia, Alexia, Anita
ik gok dat het weer een naam word dat begint met een a, en eindigt met ia. gok ik tenminste.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:24 schreef Troel het volgende:
Op zich past dit ook wel:
Amalia, Alexia, Anita
Ik probeer je alleen maar te helpenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan nog pas Alicia prima in het rijtje![]()
Adriaquote:Afleiding van een Germ. naam met Adel `adel' (zie adel-).
Agnesiaquote:Deze naam betekent `inwoner van, afkomstig uit Adria', een plaats in de buurt van Venetië. Aan deze plaatsnaam ontleent ook de Adriatische Zee haar naam. Adria wordt in verband gebracht met Lat. ater `dofzwart, donker', vanwege het donkere zand langs de kust van de Adriatische Zee. Hadrianus is de naam van een Romeinse keizer, wiens geslacht uit Hadria, in het landschap Picenum, afkomstig was (de h aan het begin van een woord is een zwak foneem dat in het Vulgairlatijn verdween). (H)adrianus is ook de naam van enkele pausen, bijvoorbeeld Hadrianus (Adrianus) VI (1522-1523). Hij was de eerste Nederlandse paus (geb. 1459 in Utrecht). Een andere vermeldenswaardige naamdrager is Hadrianus van Nicomedië. Hij was volgens een legendarische passio martelaar in Nicomedië tijdens keizer Maximianus; kerk. feestdag: 8 sept. In de middeleeuwen kwam de naam via Fra. naar Ndl. (Mansion 12): Odriana (988) (deze vorm misschien nog o.i.v een Germ. Od-naam). Adriaen(kin) Kortrijk ca. 1400 (Debrabandere); Adryaen, Rotterdam 1426. Pas in de 15e eeuw wordt de naam populair; ook vr. vormen komen in deze eeuw in de mode, aanvankelijk bij de hogere standen, bijvoorbeeld jkvr. Adriana Say van Rosendael, kleindochter van Dirk van Wassenaar, echtgenote van Pieter II, Heer van Rhoon (1411-1455). Bij de burgerij komt de naam vooral in de 16e eeuw op.
Angeliaquote:Van Gri. hagnos `heilig, zonder schuld, rein, kuis'. De heilige Agnes was martelares in Rome, waarschijnlijk tijdens de vervolgingen van Diocletianus, ca. 304. Door associatie met het Lat. woord agnus `lam' (het lam Gods, Christus) wordt St.-Agnes vaak afgebeeld met een lam; kerk. feestdag: 21 en 28 jan. De naam kwam in het westen al vroeg voor, mede doordat hij in (Fra.) vorstelijke kringen meermalen voorkwam. Dit blijkt ook uit de vele agnietenkloosters in Nederland. Oude voorbeelden zijn: Agnes regina, vrouw van Hendrik III 1045 (Socin); Rijnland 1071 (Littger); in West-Vla. in de 11e eeuw (Leys); Agnes, abdis van Rijnsburg 1205.
Aureliaquote:Bij deze naam en varianten hiervan, zoals Angela, Angelica, Angeline en Angine, kunnen namen van Germ. en van Gri. oorsprong vermengd zijn. Voorzover Germ. zijn ze van een stam met de betekenis `uit het volk der Angelen'. De meeste namen afgeleid van Ange gaan echter terug op Gri. angelos `boodschapper (van God), engel', of op het bijv. nw. angelikos `van een engel, aan een engel gelijk'. Heilige: Angelus, de karmeliet, geb. 1185 in Jeruzalem. Hij was martelaar op Sicilië; kerk. feestdag: 5 mei. De naam verbreidde zich over It. en verder. Vormen met Angel- kwamen in de 17e eeuw in de mode: Angela = Engel, Gld. 1608 (vgl. Engelica); id. Den Haag 1645, Antwerpen 1695; Angelica, Brussel 1661; Angeline, Brugge 1692; Angelus, Hekelgem (Belg.), ca. 1656.
Ik vind dit ook wel een grappige, Alissa, toch net iets anders dan Alicia zeg maar. Zoalng het maar geen Anabella wordt ofzoquote:De naam wordt in verband gebracht met Lat. aurum `goud' en ook wel met Gri. en Lat. aura `luchtstroom, wind, bries, zoelte'. Ook wordt Etrusk. herkomst aangenomen, via de vorm Auselius uit Etrusk. usil `zon'. Aurelius was de naam van een Romeinse gens (= familie, geslacht); Marcus Antonius Aurelius was Romeins keizer van 161-180; de moeder van Caesar heette Aurelia. Zie ook Augustinus, onder Augustus. In Ndl. is de naam af en toe in gebruik; vroeger vnl. in het noorden als `verlatijnsing' van Aue. Aukje werd Aurelia (Gron. 1677: Louysa Aurelia Schaffer, moeder: Hourelia Staal, Stala, Ned. L. 1958, 148). Eenmaal de combinatie Marcus Aurelius gevonden.
Zo h eet het kind van Maurits en Marilene alquote:
Da's er dan toevallig een die ik wel begrijp, nou weet ik niet wat freecell op de vloer heeft liggen, maar laminaat is bijv. een stuk gehoriger dan vloerbedekking. Overigens zou ik dat dan van mijn bezoek weer niet vragen. Maar ach, bezoek mochten ze toch al niet ontvangen, geloof ikquote:Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Vragen van je buren dat ze in hun eigen huis na 8 uur geen schoenen meer dragen vind ik eigenlijk echt idioot.
Dat bedoelde ik, ja, als je daarop met je hakjes loopt kan ik me voorstellen dat er overlast is en dat mag je dan best zeggen. Maar niet a la 'je mag geen schoenen aan in je eigen huis'. Woon je op jezelf, zit er nog iemand te miepenquote:Op woensdag 11 april 2007 13:24 schreef teigan het volgende:
Wij hebben hier ook laminaat liggen, met gewone groene tegels eronder, eni k hoor ook nooit klachten van beneden... Maar ik heb ook niet vaak schoenen aan als ik thuis ben, en als ik hakken draag al helemaal niet, want dat zal wel doorklinken..
dat had ik mij ook al bedacht toen ik mijn stukje postte...quote:Op woensdag 11 april 2007 13:28 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij zou ze daarop haar nek breken.
Ach in goed overleg zou ik het ook wel wat aanpassen voor de buren hoor.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's er dan toevallig een die ik wel begrijp, nou weet ik niet wat freecell op de vloer heeft liggen, maar laminaat is bijv. een stuk gehoriger dan vloerbedekking. Overigens zou ik dat dan van mijn bezoek weer niet vragen. Maar ach, bezoek mochten ze toch al niet ontvangen, geloof ik![]()
Ja, en dan valt ze en dat maakt nog meer lawaai, dus dat kan helemaal nietquote:Op woensdag 11 april 2007 13:28 schreef Isabeau het volgende:
ach misschien ben ik dan een rotterdammer, maakt mij geen ene flikker uit of ik goed contact heb met de buren. gaat om me eigen leven. (ok in sommige wijken in rotterdam zou ik anders zeggen, maar in een gewone normale flat, in een redelijke wijk (niet de achterstandwijken) ga ik niet tot zo ver rekening houden met de buren. na 22 uur geen hard geluid hou ik me aan. klussen vanaf 7 uur vind ik ook beetje erg. maar voor de rest: mijn huis, mijn leven.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ach in goed overleg zou ik het ook wel wat aanpassen voor de buren hoor.![]()
Nu moet ik mijn schoenen wel aanhouden vanwege mijn steunzolen (), zonder kan ik niet lang lopen dus er zou weinig aan te passen zijn maar dit klinkt ook niet als goed overleg maar meer als een eisenlijstje van de onderburen.
De pest is dat er in alle redelijkheid nauwelijks aan te voldoen is met als gevolg dat je op je tenen gaat lopen omdat je niet wilt dat de relatie met de buren verpest wordt. Helaas weet je in dit soort gevallen eigenlijk al wel dat dit toch haast niet te voorkomen is omdat ze blijkbaar overal over vallen.
Geen leuke situatie![]()
Je hebt goed contact met de buren en goed burencontact.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:48 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ach misschien ben ik dan een rotterdammer, maakt mij geen ene flikker uit of ik goed contact heb met de buren. gaat om me eigen leven. (ok in sommige wijken in rotterdam zou ik anders zeggen, maar in een gewone normale flat, in een redelijke wijk (niet de achterstandwijken) ga ik niet tot zo ver rekening houden met de buren. na 22 uur geen hard geluid hou ik me aan. klussen vanaf 7 uur vind ik ook beetje erg. maar voor de rest: mijn huis, mijn leven.
niet snacken en snaaien. wél doorgaan met sporten en gematigd eten...quote:Op woensdag 11 april 2007 13:59 schreef teigan het volgende:
welkom debuurvrouw
heb je al enig idee hoe je het aan gaat pakken?
quote:Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
met als laatste vluchtpoging: Sonja Bakker![]()
quote:
Leuk dat je ook komt terwijl we net over je zitten te roddelenquote:Op woensdag 11 april 2007 13:57 schreef debuurvrouw het volgende:
in verband met een (iets) te sterk uitdijende reet me hier aangemeld. heb inmiddels een profiel, en de wil nu echt eens 10 kilo af te vallen...
![]()
Tja, ik ken d'r ook nog niet irlquote:Op woensdag 11 april 2007 13:28 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op woensdag 11 april 2007 14:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk dat je ook komt terwijl we net over je zitten te roddelen
Waardoor ben je 10 kilo te zwaar?
drie...quote:Op woensdag 11 april 2007 14:31 schreef teigan het volgende:
emo eters zijn er hier genoeg..
hoeveel kinderen heb je? Ik ben juist bang dat mocht ik ooit kinderen krijgen, ik daarna veel zwaarder ben en blijf..
zo, dat is best veel ja..quote:Op woensdag 11 april 2007 14:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
drie...
ik riep altijd: ik ben een kind verwijderd van mijn streefgewicht.![]()
maar bij de laatste kwam ik toch aan...niet veel hoor, maar ik denk dat ik bij de eerste wel 20 kilo ben afgevallen...
![]()
het goede nieuws is dat je dus ook kan afvallen...quote:Op woensdag 11 april 2007 14:36 schreef teigan het volgende:
[..]
zo, dat is best veel ja..
Mijn vader was vroeger altijd heel negatief over mijn oma... Hij riep dat zij in haar eerste zwangerschap 45 kilo was aangekomen die ze nooit meer kwijt was geraakt..
Mijn oma was veel te zwaar, maar of dat verhaal van mijn vader klopte weet ik eigenlijk niet....
ach ja, je kan er niets zinnigs over zeggen. En het gaat toch zoals het gaat...quote:Op woensdag 11 april 2007 14:43 schreef teigan het volgende:
tja, je kan niet alles hebben....
ik denk dat ik gewoon rustig afwacht tot die tijd daar is, en dan wel weer verder zie
quote:Op woensdag 11 april 2007 14:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou dan blijf ik hier voorlopig maar een poosje...
Dat klinkt leuk, een onbekende bestemming als reisquote:Op woensdag 11 april 2007 18:09 schreef Ikiskoel het volgende:
Oeh wat een lekker weer dit weekend! 'Helaas' vertrek ik morgen naar een nog onbekende bestemming voor 4 dagen (we horen pas op Schiphol waar we naartoe gaan). Maandag ben ik wel vrij, dus dan kunnen we lekker naar het strand!
Leuk! Veel plezierquote:Op woensdag 11 april 2007 18:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Mn schoonmoeder neemt haar kinderen + aanhang, zus en neefjes mee op vakantieHet wordt een bestemming binnen Europa waar het hopelijk net zulk lekker weer wordt als hier!
Leuk zegquote:Op woensdag 11 april 2007 18:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Mn schoonmoeder neemt haar kinderen + aanhang, zus en neefjes mee op vakantieHet wordt een bestemming binnen Europa waar het hopelijk net zulk lekker weer wordt als hier!
Fijn toch, dat je snel terecht kunt? Maar ik begrijp je wachtlijsten punt.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:43 schreef Rewimo het volgende:
Huisarts eens gebeld over mijn D3 die vorige maand geprikt is. Die is 19 en dat is te laag (ik weet de referentiewaarde niet). Dat wordt dus extra calcium en D3 slikken. Meteen maar eens even gevraagd wat ik moet doen voor een nieuwe spalk voor mijn pols. Moest het ziekenhuis bellen en die vonden dat ik maar eens langs moet komen bij de orthopeed. Kan gelukkig donderdag al terecht. Waar zijn die eeuwige wachtlijsten voor orthopedie gebleven
je bent natuurlijk niet verplicht om het op te eten hèquote:Op donderdag 12 april 2007 09:54 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Fijn toch, dat je snel terecht kunt? Maar ik begrijp je wachtlijsten punt.
Hier stonden ze om kwart voor 8 chocolade uit te delen, want het dak zit op het nieuwe gebouw. Dus ik zat om 8 uur chocolade te eten.
Niet?! Shit, had dat eerder gezegd, nu is het al op.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je bent natuurlijk niet verplicht om het op te eten hè.
Bij mij ook!! en die hooikoortstabletten hebben me er van de week zéér vanaf geholpen. Helemaal nu het echte mooie weer eraan komt en alles dus naar hartelust gaat stuiven zou ik er maar mee beginnen. Die ik van de huisarts heb moeten toch een dag of drie inwerken.quote:Op donderdag 12 april 2007 10:07 schreef Jojogirl het volgende:
Goh, niet?
Hier even een dipje. GIsteren niet wezen sporten omdat ik zo absurd moe was en koppijn had. En dat ben ik nu nog steeds. Verder erg verkouden en m'n oren zitten af en toe helemaal dicht zodat ik doof ben.
Ook moet nog tig dingen regelen voor de honkbal, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Misschien moet ik m'n hooikoorts tabletten maar weer eens opzoeken, want dat geeft ook altijd dit soort vage symptomen bij mij.
Het is hier heerlijkquote:Op donderdag 12 april 2007 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Hoi, ik ben aangekomenen doei ik ga het er weer afwandelen, de zon schijnt zo lekker
daarom kopen we altijd meerdere doodmaakmugspuitbussen (zou niet weten hoe ze heten) als het wel in het seizoen is, want dan kan je er tenminste ook 1 doodmaken als het bv winter is (ja toen hadden we ook muggenquote:Op donderdag 12 april 2007 12:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Het is hier heerlijk
En je zit toch nog wel onder de magische grens.
En een beetej schommelen is normaal.
Ik ben vanmorgen het hele winkelcentrum doorgewandeld op zoek naar een klamboe. Blokker, Hema enzovoort.
Bij de Hema vond het volgende gesprek plaats:
Ik: hebben jullie ook klamboes?
Zij: nee die hebben we nog niet, vraag maar even aan de overkant (blokker)
Ik bij de blokker: Hebben jullie ook klamoes?
Zij: Nee, die hebben we nog niet, het is nog niet het seizoen
Ik: Dat is mooi om te horen, kan u dat ook aan die mug vertellen?
Zij:![]()
![]()
Volgens mij begreep ze het echt niet.
En ik heb al weer drie muggenbulten
Hier maar eens kijken dan: http://www.tevafootwear.nl/informatie/dealers/index.phpquote:Op donderdag 12 april 2007 13:04 schreef YPPY het volgende:
We hebben geen bever oid in de buurt, dus ik moet even vooronderzoek doen, dat ik in 1 keer slaag.
quote:Op donderdag 12 april 2007 12:54 schreef freecell het volgende:
En je zit toch nog wel onder de magische grens.
Kilo's die er heel snel aan zitten, gaan er vaak ook heel snel weer van af.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef Urnie het volgende:
Zo, weer terug uit Disneyland Parijs.
Was erg leuk maar wel 2,5 kilo aangekomen.
Ik hoop dat het er ook weer snel af is.![]()
Die Rock 'n' roller coaster starring Aerosmith in de studios is echt super!![]()
Daar zijn we 3x achter elkaar in geweest.
Ja, die is gaaf he?quote:Op donderdag 12 april 2007 14:22 schreef Urnie het volgende:
Zo, weer terug uit Disneyland Parijs.
Was erg leuk maar wel 2,5 kilo aangekomen.
Ik hoop dat het er ook weer snel af is.![]()
Die Rock 'n' roller coaster starring Aerosmith in de studios is echt super!![]()
Daar zijn we 3x achter elkaar in geweest.
Dat mag!quote:Op donderdag 12 april 2007 20:25 schreef BabblingBrook het volgende:
Weet je wat, ik volg dit topic wel als motivatie, dan hoef ik niet per se in de OP.
"wat leuks"quote:Op donderdag 12 april 2007 20:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dat mag!Maar dan moet je ook af en toe wat leuks posten.
Wat een ventje is het al johquote:Op donderdag 12 april 2007 19:27 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl moet nog steeds nuttige dingen doen maar is in plaats daarvan d'r homepage aan het updaten.
Ik heb even op je site gekeken, erg leuk hoor!quote:Op donderdag 12 april 2007 19:27 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl moet nog steeds nuttige dingen doen maar is in plaats daarvan d'r homepage aan het updaten.
lekkerquote:Op donderdag 12 april 2007 21:51 schreef ymme het volgende:
Vandaag hebben we lekker lasange op. Kant en klaar van de albert hein, is goed te eten
Makkelijk voor als je laat thuis bent, en vroeg weer weg moet.
Heb d'r nog wel wat sla bij gegeten zelf... Voor de nodige groenten.
Nou, daar hopen we dan maar op.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Kilo's die er heel snel aan zitten, gaan er vaak ook heel snel weer van af.Ik geloof dat je 7000 calorieen meer moet eten dan verbranden om 1 kilo aan te komen. Ik geloof niet dat je dat in een paar dagen Eurodisney voor elkaar krijgt.
Heb je nog een beetje mooi weer gehad in Parijs?
Nu zegt teletekst ook Ariane trouwens.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:09 schreef Troel het volgende:
Ariana
En ik vind nog steeds Aurelia mooier
Wordt een explosief kindquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:
ik moet toch aan raketten denken bij Ariane..
De ariadne is een tijdschriftquote:Op vrijdag 13 april 2007 10:24 schreef teigan het volgende:
Die raket was toch een ariadne? Of was dat nou weer een tijdschrift?
![]()
Oew, dat is erg Teigan! Nouja, dan moet je jezelf maar wat leuks voor ogen houden; een stukje skaten in het zonnetje ofzo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:49 schreef teigan het volgende:
Blegh, ik "moet" nu de videoopname van mijn les terugkijken omdat ik er een stukje over moet schrijven, maar wat is het stom en vervelend om jezelf terug te zien, en vooral om terug te horen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:18 schreef YPPY het volgende:
Kun je niet een beetje een standaard tekst voor zoiets gebruiken teigan?
Even spammen, de reden dat ik hier weer meedoe.
[afbeelding]
Dat hoef je mij natuurlijk geen twee keer te vragenquote:
diess liefffff, moest vooral ff zoeken naar guusquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat hoef je mij natuurlijk geen twee keer te vragenChristan en Guus, goed opgeborgen
klik voor mooiere versie
[afbeelding]
Dat is ook al zo'n snoesquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:24 schreef Jojogirl het volgende:
*speelt even spamama*
[afbeelding]
Naar Guus moest ik ook even zoekengave foto
Wat een geweldige beduusde blik!quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:32 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
Hier is Bert trotse oom van.
(en ja, de ouders hebben zelf de foto op internet geplaatst)
Mwoah, dat is ook wel weer wat kort door de bocht. Een goed gesprek kan wonderen doen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:28 schreef teigan het volgende:
Wat een belachelijke huisarts heb je dan zeg... Hij mag zich wel eens verdiepen in jouw dossier dan..
Ik zou echt een andere zoeken dan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |