abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2007 @ 10:48:39 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_48208057
Nouja, op zich hoef ik die collega niet echt per se te spreken zeg maar, maar hij kan me wellicht adviezen geven in welke cursussen ik wil en kan gaan volgen. Dus eigenlijk vind ik het best wel belangrijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48208089
zijn mijn films dan nog meegereisd naar Groningen Isa?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48208150
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:49 schreef teigan het volgende:
zijn mijn films dan nog meegereisd naar Groningen Isa?
Nee, ik heb nu alleen nòg meer spullen uit Groningen in mijn huis Ze lagen wel klaar En ikhad er zèlfs over gedroomd dat ik ze was vergeten en toen ik wakker werd was ik blij dat ik ze nog mee kon nemen. Het was echter wel een voorspellende droom. Hey, ik ben paranormaal begaafd
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48208225
nou ja, ze komen wel..

Ik had ze eigenlijk ook nog niet gemist, totdat mijn ouders dit weekend in onze dvdcollectie zaten te snuffelen, en ik merkte dat ik ze kwijtwas.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48208904
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Mij is het gisteren niet gelukt om van de paaseitjes bij Freecell af te blijven

En Freecell, lieverd.....heb jij je fiets nog nodig vandaag of morgen? Ik heb je fietssleuteltje
Ja
Zowel vandaag als morgen
Ik ga zo op Maartens fiets naar school....
Maar waarom heb je hem op slot gezet in de kelder??? (Heb je hem wel op slot gezet, anders kan ik gewoon fietsen en dan Maartens slot gebruiken )
pi_48209067
ik zet mijn fiets altijd op slot in de kelder, want als hij gestolen word vanuit de kelder terwijl hij niet op slot staat krijg ik niets van de verzekering....
pi_48209071
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:15 schreef freecell het volgende:

Ja
Zowel vandaag als morgen
Ik ga zo op Maartens fiets naar school....
Maar waarom heb je hem op slot gezet in de kelder??? (Heb je hem wel op slot gezet, anders kan ik gewoon fietsen en dan Maartens slot gebruiken )
Hij staat niet op slot, ik heb alleen je sleuteltje maar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48209466
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:20 schreef teigan het volgende:
ik zet mijn fiets altijd op slot in de kelder, want als hij gestolen word vanuit de kelder terwijl hij niet op slot staat krijg ik niets van de verzekering....
Mijn fiets is niet verzekerd
Dus dan maakt het niet uit.
En de kelder kan goed op slot
pi_48209542
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Mijn fiets is niet verzekerd
Dus dan maakt het niet uit.
En de kelder kan goed op slot
dat scheelt, bij ons zouden ze door het raampje naar binnen kunnen, en dan hebben ze de deur van binnenuit ook zo open natuurlijk..
Ik ben erdoor gewaarschuwd door de woningbouw, in ons vorige huis(saffierstraat) trapten ze op een gegeven moment gewoon de deuren in van de kelderboxen en haalden ze dan leeg..
  woensdag 11 april 2007 @ 11:35:53 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209606
Over fietsen gesproken.

Die van mij is gestolen met Pasen . Had hem achter het CS Groningen staan en dat is 2 jaar goed gegaan, maar de dief vond m'n nieuwe zadel en nieuwe voorwiel kennelijk toch iets te verleidelijk.

Baal er goed van, nog steeds, vooral omdat ik hem net had laten opknappen.

Nu zit ik dus zonder fiets. Moet maar even kijken of ik ergens iets op de kop kan tikken en tot die tijd Marks fiets maar gebruiken (als hij tenminste zelf niet weg hoeft).
Niet meer actief op Fok!
pi_48209671
Hmmz, das ook minder..

Hoeveel calorien kost het om je onderburen te vertellen dat j geen lawaai maakt?

We hadden hier gisteren een kring (van de kerk). 7 man.
Eerst gegeten, beetje gelachen ed. De meesten hadden hun schoenen uit.
Toen gingen we zingen, we waren halverwege het eerste liedje en de onderbuurvrouw stond bij de deur of we konden ophouden met rondstampen en allerlei gezang en hard gepraat en haar man wilde slapen...
Het was 20.15.....
...zucht...
pi_48209729
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Over fietsen gesproken.

Die van mij is gestolen met Pasen . Had hem achter het CS Groningen staan en dat is 2 jaar goed gegaan, maar de dief vond m'n nieuwe zadel en nieuwe voorwiel kennelijk toch iets te verleidelijk.

Baal er goed van, nog steeds, vooral omdat ik hem net had laten opknappen.

Nu zit ik dus zonder fiets. Moet maar even kijken of ik ergens iets op de kop kan tikken en tot die tijd Marks fiets maar gebruiken (als hij tenminste zelf niet weg hoeft).
Pfff, das wel balen inderdaad, moet er niet aan denken dat ze mijn fiets jatten...
Ik heb die van mij sinds mn elfde....
(hij begint nu ook wel wat wankel te worden trouwens )
pi_48209770
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:37 schreef freecell het volgende:
Hmmz, das ook minder..

Hoeveel calorien kost het om je onderburen te vertellen dat j geen lawaai maakt?

We hadden hier gisteren een kring (van de kerk). 7 man.
Eerst gegeten, beetje gelachen ed. De meesten hadden hun schoenen uit.
Toen gingen we zingen, we waren halverwege het eerste liedje en de onderbuurvrouw stond bij de deur of we konden ophouden met rondstampen en allerlei gezang en hard gepraat en haar man wilde slapen...
Het was 20.15.....
...zucht...
Hm, volgens mij hebben zij gewoon een luidspreker tegen het plafond en een versterker ertussen, zoveel herrie maken jullie volgens mij niet.
Ik had er nooit zoveel last van als er een kring was bij een van mijn huisgenootjes..
Wel jammer zeg, ik dacht dat je laatst zei dat ze wat blijer met jullie waren....
Misschien kun je ze een paar sets oordopjes geven?
  woensdag 11 april 2007 @ 11:43:11 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209886
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Pfff, das wel balen inderdaad, moet er niet aan denken dat ze mijn fiets jatten...
Ik heb die van mij sinds mn elfde....
(hij begint nu ook wel wat wankel te worden trouwens )
Het klinkt misschien heel stom, maar ik had echt een emotionele band met die fiets . Het is zo onwerkelijk dat 'ie weg is. Soms denk ik: ik loop terug om te kijken of 'ie er weer staat.
Net alsof een maatje van me overleden is .
Niet meer actief op Fok!
pi_48209900
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:40 schreef teigan het volgende:

[..]

Hm, volgens mij hebben zij gewoon een luidspreker tegen het plafond en een versterker ertussen, zoveel herrie maken jullie volgens mij niet.
Ik had er nooit zoveel last van als er een kring was bij een van mijn huisgenootjes..
Wel jammer zeg, ik dacht dat je laatst zei dat ze wat blijer met jullie waren....
Misschien kun je ze een paar sets oordopjes geven?
Over die oordopjes hebben we het serieus gehad

En nee, zoveel lawaai maken we niet. En al deden we dat wel, het was kwart over 8!!!! En iedereen zat stil op zn stoel, dat is geen rondstampen.

Daarbij is onze flat helemaal niet zo gehorig... Wij horen bijna nooi buren, alleen als onze bovenburen iets ongooien oid.
Maar onze onderburen zeggen dat ze ons letterlijk kunnen verstaan
  woensdag 11 april 2007 @ 11:44:52 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209940
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef freecell het volgende:

[..]

En nee, zoveel lawaai maken we niet. En al deden we dat wel, het was kwart over 8!!!! En iedereen zat stil op zn stoel, dat is geen rondstampen.

Daarbij is onze flat helemaal niet zo gehorig... Wij horen bijna nooi buren, alleen als onze bovenburen iets ongooien oid.
begint goed dan. Je woont er net en nu al heibel met de buren .

Pas maar op dat je niet bij meester Frank Visser zit over een jaartje .
Niet meer actief op Fok!
pi_48209952
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het klinkt misschien heel stom, maar ik had echt een emotionele band met die fiets . Het is zo onwerkelijk dat 'ie weg is. Soms denk ik: ik loop terug om te kijken of 'ie er weer staat.
Ik snap het wel geloof ik... Mijn fiets is ook echt mijn fiets... Half ingestort of niet.
  woensdag 11 april 2007 @ 11:45:33 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_48209962
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik mis mijn fiets die jaren geleden in Hengelo gejat is ook nog steeds

Telkens als ik een Batavus Florence zie rijden kijk ik of mijn postcode erin staat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 11:45:55 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_48209979
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Zachtjes seksen dan maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48210079
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

begint goed dan. Je woont er net en nu al heibel met de buren .

Pas maar op dat je niet bij meester Frank Visser zit over een jaartje .
De eerste 5 dagen dat ik er woonde zijn ze 4 keer langsgeweest
Maar we blijven wel beleefd hoor
Ik schreeuw niet, zij ook niet. Zij verteld waar ze last van heeft en wij vertellen wat we daar tegen gaan doen, of niet. Dat is nu de verstandhouding. Valt mee dus.

De regels tot nu toe:
- Niet meer klussen na half 8
- Geen schoenen aan in huis na half 8

En toen zei ze dat ze liever had dat we na 8 uur geen bezoek meer onvingen. Dat hebben we geweigerd. We leven daar en zij gaan misschien slapen om half 8, WIJ NIET! Zo!
pi_48210096
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Zachtjes seksen dan maar
Welnee, ze kunnen ons echt niet verstaan hoor!
  woensdag 11 april 2007 @ 11:49:56 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_48210121
Mijn reactie zou zijn geweest dat ik dan wel wilde dat zij van 0:00 tot 23:59 zich elders bevonden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 11:50:16 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_48210128
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Welnee, ze kunnen ons echt niet verstaan hoor!
Ze hebben vast allemaal glazen aan het plafond zitten zodat ze jullie kunnen afluisteren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 11:51:16 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48210154
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik schreeuw niet, zij ook niet. Zij verteld waar ze last van heeft en wij vertellen wat we daar tegen gaan doen, of niet. Dat is nu de verstandhouding. Valt mee dus.

De regels tot nu toe:

En toen zei ze dat ze liever had dat we na 8 uur geen bezoek meer onvingen. Dat hebben we geweigerd. We leven daar en zij gaan misschien slapen om half 8, WIJ NIET! Zo!
. Sjonge jonge jonge.

Ik vind het al heel wat dat je je schoenen voor hun uit doet na half 8.
Niet meer actief op Fok!
pi_48210236
Het lijken mij moeilijke onderburen hoor...
Maarja, redelijjk blijven bereik je het meeste mee..
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 11:57:13 #126
43556 miss_dynastie
pi_48210359
quote:
Het lijkt wel een lastige hospita, pfff. Ik zou er lak aan hebben en een klacht indienen bij de woningbouw, dan weten die ervan.
pi_48210563
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Alicia
Waren Alexia en Alicia niet de namen van die buitenechtelijke kids van Bernhard?

Ben ik ook weer. Geen kilo's kwijt maar flink wat centimeters en ik ben een stuk sterker geworden.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:06:58 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48210702
Het is ook onredelijk te eisen dat het om 19:30 al doodstil is.
Normaal gesproken moet je na 22 uur iets stiller doen (dat is zo'n stilzwijgende regel), maar 19:30 is absurd. Als zij zoveel last hebben van andere mensen, gaan ze maar naar een hutje op de hei verhuizen, toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_48210745
quote:

[..]

De regels tot nu toe:

ik zou hier geeneens mee accoord gaan freecell. misschien dat zij die verstandhouding hadden met de vorige bewoner. maar tot 10 of 11 uur 's avonds mag je gewoon geluid maken (zelfs hard geluid maken) en daarna mogen hun pas de politie bellen wegens geluidsoverlast. en al helemaal geluidsoverlast van klussen en schoenen, kom op zeg. zodra je in een flat komt te wonen weet je dat je last hebt van de buren (we kunnen hier het genies van 3 huizen verderop horen). ik zou als je huurt de woningbouw inschakelen, en als je gekocht hebt, de VVE inschakelen, want dit is belachelijk.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 11 april 2007 @ 12:16:48 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211037
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:06 schreef Viking84 het volgende:dat is zo'n stilzwijgende regel
Wettelijk vastgelegd schijnt het
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48211081
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Alicia
Dat vrees ik ook...
Not funny
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_48211104
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik zou hier geeneens mee accoord gaan freecell. misschien dat zij die verstandhouding hadden met de vorige bewoner. maar tot 10 of 11 uur 's avonds mag je gewoon geluid maken (zelfs hard geluid maken) en daarna mogen hun pas de politie bellen wegens geluidsoverlast. en al helemaal geluidsoverlast van klussen en schoenen, kom op zeg. zodra je in een flat komt te wonen weet je dat je last hebt van de buren (we kunnen hier het genies van 3 huizen verderop horen). ik zou als je huurt de woningbouw inschakelen, en als je gekocht hebt, de VVE inschakelen, want dit is belachelijk.
Ben ik het wel mee eens eigenlijk. Als je geen geluidsoverlast van je buren wilt moet je niet in een flat gaan wonen. Vragen van je buren dat ze in hun eigen huis na 8 uur geen schoenen meer dragen vind ik eigenlijk echt idioot. En geen bezoek , hoe halen ze het in hun hoofd.
Als je nu na 22.00 nog een enorme herrie had en iedere avond een feestje gaf hadden ze recht van klagen maar dit zijn gewoon normale leefgeluiden en daar moeten ze maar aan wennen.
pi_48211134
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook...
Not funny
Och ik vind het wel een mooi gebaar naar de buitenechtelijke tantes.
pi_48211212
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens eigenlijk. Als je geen geluidsoverlast van je buren wilt moet je niet in een flat gaan wonen. Vragen van je buren dat ze in hun eigen huis na 8 uur geen schoenen meer dragen vind ik eigenlijk echt idioot. En geen bezoek , hoe halen ze het in hun hoofd.
Als je nu na 22.00 nog een enorme herrie had en iedere avond een feestje gaf hadden ze recht van klagen maar dit zijn gewoon normale leefgeluiden en daar moeten ze maar aan wennen.
en zelfs dan, als dit niet elk weekeind gebeurt, en licht de buren vantevoren in, is er geen probleem. maar je moet gewoon weten waar je aan begint als je in een flat gaat wonen. laminaat is bijvoorbeeld wel heel mooi, maar een behoorlijke stoorzender voor bijvoorbeeld de buren. (onze overburen hebben laminaat, en lopen er met hakken overheen, dat hoor je nogal) maar zelfs dat neem je voor lief.
pi_48211227
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Och ik vind het wel een mooi gebaar naar de buitenechtelijke tantes.
Reden dat ik het "not funny" vind: zie mijn profiel
***Levi was here***
  woensdag 11 april 2007 @ 12:23:37 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211256
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Reden dat ik het "not funny" vind: zie mijn profiel
Ach, je hebt altijd wel een beetje een koninklijke naam gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 12:24:29 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211289
Op zich past dit ook wel:

Amalia, Alexia, Anita
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48211324
Wettelijk is geloof ik 23 uur..
Maar dat weet ik niet zeker.. Wij zijn eens wezen klagen bij onze onderonderburen(dat was echt te erg), en die riepen toen doodleuk dat ze toch wel tot 11 uur doormochten van de wet.. (het was toen 5 uur 's middags)
pi_48211339
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Ach, je hebt altijd wel een beetje een koninklijke naam gehad
Trieste is dat de naam "Van edele afkomst" betekend. (Geen idee overigens van welke adel ik zou moeten afstammen...) Voor een Prinsgemaal vind ik 't wel wat wazig om je dochter zo te noemen.
***Levi was here***
pi_48211362
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:24 schreef Troel het volgende:

Amalia, Alexia, Anita
Dan nog pas Alicia prima in het rijtje
***Levi was here***
pi_48211385
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:24 schreef Troel het volgende:

Amalia, Alexia, Anita
ik gok dat het weer een naam word dat begint met een a, en eindigt met ia. gok ik tenminste.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:33:59 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211616
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:26 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan nog pas Alicia prima in het rijtje
Ik probeer je alleen maar te helpen

Anita heet toch al een andere Princes, dus dat zal het niet worden

Adilia
quote:
Afleiding van een Germ. naam met Adel `adel' (zie adel-).
Adria
quote:
Deze naam betekent `inwoner van, afkomstig uit Adria', een plaats in de buurt van Venetië. Aan deze plaatsnaam ontleent ook de Adriatische Zee haar naam. Adria wordt in verband gebracht met Lat. ater `dofzwart, donker', vanwege het donkere zand langs de kust van de Adriatische Zee. Hadrianus is de naam van een Romeinse keizer, wiens geslacht uit Hadria, in het landschap Picenum, afkomstig was (de h aan het begin van een woord is een zwak foneem dat in het Vulgairlatijn verdween). (H)adrianus is ook de naam van enkele pausen, bijvoorbeeld Hadrianus (Adrianus) VI (1522-1523). Hij was de eerste Nederlandse paus (geb. 1459 in Utrecht). Een andere vermeldenswaardige naamdrager is Hadrianus van Nicomedië. Hij was volgens een legendarische passio martelaar in Nicomedië tijdens keizer Maximianus; kerk. feestdag: 8 sept. In de middeleeuwen kwam de naam via Fra. naar Ndl. (Mansion 12): Odriana (988) (deze vorm misschien nog o.i.v een Germ. Od-naam). Adriaen(kin) Kortrijk ca. 1400 (Debrabandere); Adryaen, Rotterdam 1426. Pas in de 15e eeuw wordt de naam populair; ook vr. vormen komen in deze eeuw in de mode, aanvankelijk bij de hogere standen, bijvoorbeeld jkvr. Adriana Say van Rosendael, kleindochter van Dirk van Wassenaar, echtgenote van Pieter II, Heer van Rhoon (1411-1455). Bij de burgerij komt de naam vooral in de 16e eeuw op.
Agnesia
quote:
Van Gri. hagnos `heilig, zonder schuld, rein, kuis'. De heilige Agnes was martelares in Rome, waarschijnlijk tijdens de vervolgingen van Diocletianus, ca. 304. Door associatie met het Lat. woord agnus `lam' (het lam Gods, Christus) wordt St.-Agnes vaak afgebeeld met een lam; kerk. feestdag: 21 en 28 jan. De naam kwam in het westen al vroeg voor, mede doordat hij in (Fra.) vorstelijke kringen meermalen voorkwam. Dit blijkt ook uit de vele agnietenkloosters in Nederland. Oude voorbeelden zijn: Agnes regina, vrouw van Hendrik III 1045 (Socin); Rijnland 1071 (Littger); in West-Vla. in de 11e eeuw (Leys); Agnes, abdis van Rijnsburg 1205.
Angelia
quote:
Bij deze naam en varianten hiervan, zoals Angela, Angelica, Angeline en Angine, kunnen namen van Germ. en van Gri. oorsprong vermengd zijn. Voorzover Germ. zijn ze van een stam met de betekenis `uit het volk der Angelen'. De meeste namen afgeleid van Ange gaan echter terug op Gri. angelos `boodschapper (van God), engel', of op het bijv. nw. angelikos `van een engel, aan een engel gelijk'. Heilige: Angelus, de karmeliet, geb. 1185 in Jeruzalem. Hij was martelaar op Sicilië; kerk. feestdag: 5 mei. De naam verbreidde zich over It. en verder. Vormen met Angel- kwamen in de 17e eeuw in de mode: Angela = Engel, Gld. 1608 (vgl. Engelica); id. Den Haag 1645, Antwerpen 1695; Angelica, Brussel 1661; Angeline, Brugge 1692; Angelus, Hekelgem (Belg.), ca. 1656.
Aurelia
quote:
De naam wordt in verband gebracht met Lat. aurum `goud' en ook wel met Gri. en Lat. aura `luchtstroom, wind, bries, zoelte'. Ook wordt Etrusk. herkomst aangenomen, via de vorm Auselius uit Etrusk. usil `zon'. Aurelius was de naam van een Romeinse gens (= familie, geslacht); Marcus Antonius Aurelius was Romeins keizer van 161-180; de moeder van Caesar heette Aurelia. Zie ook Augustinus, onder Augustus. In Ndl. is de naam af en toe in gebruik; vroeger vnl. in het noorden als `verlatijnsing' van Aue. Aukje werd Aurelia (Gron. 1677: Louysa Aurelia Schaffer, moeder: Hourelia Staal, Stala, Ned. L. 1958, 148). Eenmaal de combinatie Marcus Aurelius gevonden.
Ik vind dit ook wel een grappige, Alissa, toch net iets anders dan Alicia zeg maar. Zoalng het maar geen Anabella wordt ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 12:36:55 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211727
Aurelia vind ik dan nog wel de mooiste van de bovenste serie trouwens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 april 2007 @ 12:36:57 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_48211728
Anastasia
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 11 april 2007 @ 12:37:44 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211754
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Rewimo het volgende:
Anastasia
Zo h eet het kind van Maurits en Marilene al
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48211759
Ik moet gelijk aan dat liedje denken....

"Annabel, het wordt niets zonder jou, Annabel"

Of was het nou Annebel
  woensdag 11 april 2007 @ 12:38:25 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211772
Nee, dat was Annabel inderdaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 april 2007 @ 12:39:58 #148
13151 crew  Rewimo
pi_48211836
Gewoon Anna dan maar? Volgens mij komen ze met een compleet andere niet-A naam op de proppen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 11 april 2007 @ 12:40:44 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_48211859
Dat is de roepnaam van Anastasia
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48211996
Angina is dat niks?
2de naam Pectoris
***Levi was here***
  woensdag 11 april 2007 @ 12:45:19 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_48212017
Nah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48212063
Allochtonia?
***Levi was here***
  woensdag 11 april 2007 @ 12:47:32 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_48212113
Pas op je RSI
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48212264
Ik heb 't eigenlijk heel druk dit is werkdrukte-ontwijkend gedrag...
Ik zit in m'n eentje in plaats van de standaard 3-mans bezetting. En natuurlijk gaat er nu van alles mis. Beetje een zooitje hier dus.

Even terugkomend op de kiwi-kwarktaart uit 't vorige topic:
Het is te maken, maar het is niet te vreten. Ik heb 't uiteindelijk maar weggegooit, werd heel erg bitter.

Oja, werken...
***Levi was here***
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:11:48 #155
43556 miss_dynastie
pi_48213011
Aurelia vind ik mooi. Annabel ook trouwens.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 april 2007 @ 13:13:00 #156
13151 crew  Rewimo
pi_48213062
Over die "geluidsoverlast": 20 uur is natuurlijk belachelijk Dat hoef je echt niet te pikken. Heb je geen bewonersreglement gekregen, freecell? Meestal staat daarin wel iets over burengerucht. Maar dan wel een redelijke tijd, 23 uur of zo. Kun je de buuv daarmee om de oren slaan

Mijn benedenbuuv speelt cello, in een orkestje. Eens in de zoveel tijd (6 weken of zo) repeteren ze bij haar thuis. Toen ze hier kwam wonen vertelde ze dat en ze vroeg meteen of ik dat een bezwaar vond. Het gaat om klassieke muziek en het duurt nooit langer dan tot 23 uur. Ik heb haar gevraagd of ze het even van tevoren wilde melden als ze gaan repeteren en dat doet ze Geen probleem dus. Ik vind klassieke muziek toevallig ook mooi en ze spelen behoorlijk goed

Overleg is natuurlijk het sleutelwoord in zulke situaties. Schoenen uittrekken vind ik geen punt (doe ik zelf ook standaard hier in huis) maar na 20 uur geen bezoek meer is echt een idiote eis. Waarom ligt die man zo vroeg in bed eigenlijk? Is hij ziek, of erg oud, heeft hij nachtdiensten?
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:18:11 #157
43556 miss_dynastie
pi_48213278
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Vragen van je buren dat ze in hun eigen huis na 8 uur geen schoenen meer dragen vind ik eigenlijk echt idioot.
Da's er dan toevallig een die ik wel begrijp, nou weet ik niet wat freecell op de vloer heeft liggen, maar laminaat is bijv. een stuk gehoriger dan vloerbedekking. Overigens zou ik dat dan van mijn bezoek weer niet vragen. Maar ach, bezoek mochten ze toch al niet ontvangen, geloof ik
pi_48213348
Ik was gisteravond ook bij freecell en er werd echt geen lawaai gemaakt. Er werd een beetje heen en weer gelopen toen we gingen eten (uur of 7), maar daarna zat iedereen gewoon. De meesten hadden ook de schoenen uitgedaan. Er werd op normale toon gepraat en het zingen was eerder zachtjes dan normale toon. Er werd geen instrument bespeeld oid. Het waren normale geluiden. Ik kan er best boos om worden, want ik zie aan freecell dat ze het heel erg vervelend vindt en het tast gewoon haar humeur aan.

Ik heb ook vreemde slaaptijden, ik werk veel 's nachts en dan slaap je dus overdag. Ik kan dan toch ook niet van de buren gaan eisen heel stil te doen en geen bezoek te ontvangen (en in geval van mijn bovenburen: geen voetbal te kijken)! Ik heb daar een oplossing voor: oordopjes. Bah, ik heb die onderburen van freecell nog nooit ontmoet, maar wat een enorme zeikerds zeg.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:21:51 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_48213461
Als ik bij freecell op bezoek ga, dan neem ik dus oordopjes mee, stel ik mezelf eerst voor bij de onderburen en bied ik ze de oordopjes aan omdat ik wat luid praat en ik het erg vervelend zou vinden als ze er last van zouden hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48213568
Wij hebben hier ook laminaat liggen, met gewone groene tegels eronder, eni k hoor ook nooit klachten van beneden... Maar ik heb ook niet vaak schoenen aan als ik thuis ben, en als ik hakken draag al helemaal niet, want dat zal wel doorklinken..
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:27:12 #161
43556 miss_dynastie
pi_48213659
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:24 schreef teigan het volgende:
Wij hebben hier ook laminaat liggen, met gewone groene tegels eronder, eni k hoor ook nooit klachten van beneden... Maar ik heb ook niet vaak schoenen aan als ik thuis ben, en als ik hakken draag al helemaal niet, want dat zal wel doorklinken..
Dat bedoelde ik, ja, als je daarop met je hakjes loopt kan ik me voorstellen dat er overlast is en dat mag je dan best zeggen. Maar niet a la 'je mag geen schoenen aan in je eigen huis'. Woon je op jezelf, zit er nog iemand te miepen
pi_48213709
Ik heb freecell nog nooit op hakjes gezien
pi_48213723
Volgens mij zou ze daarop haar nek breken.
pi_48214049
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:28 schreef Isabeau het volgende:
dat had ik mij ook al bedacht toen ik mijn stukje postte...
pi_48214278
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Da's er dan toevallig een die ik wel begrijp, nou weet ik niet wat freecell op de vloer heeft liggen, maar laminaat is bijv. een stuk gehoriger dan vloerbedekking. Overigens zou ik dat dan van mijn bezoek weer niet vragen. Maar ach, bezoek mochten ze toch al niet ontvangen, geloof ik
Ach in goed overleg zou ik het ook wel wat aanpassen voor de buren hoor.
Nu moet ik mijn schoenen wel aanhouden vanwege mijn steunzolen ( ), zonder kan ik niet lang lopen dus er zou weinig aan te passen zijn maar dit klinkt ook niet als goed overleg maar meer als een eisenlijstje van de onderburen.
De pest is dat er in alle redelijkheid nauwelijks aan te voldoen is met als gevolg dat je op je tenen gaat lopen omdat je niet wilt dat de relatie met de buren verpest wordt. Helaas weet je in dit soort gevallen eigenlijk al wel dat dit toch haast niet te voorkomen is omdat ze blijkbaar overal over vallen.
Geen leuke situatie
  woensdag 11 april 2007 @ 13:48:09 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_48214449
quote:
Ja, en dan valt ze en dat maakt nog meer lawaai, dus dat kan helemaal niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48214460
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ach in goed overleg zou ik het ook wel wat aanpassen voor de buren hoor.
Nu moet ik mijn schoenen wel aanhouden vanwege mijn steunzolen ( ), zonder kan ik niet lang lopen dus er zou weinig aan te passen zijn maar dit klinkt ook niet als goed overleg maar meer als een eisenlijstje van de onderburen.
De pest is dat er in alle redelijkheid nauwelijks aan te voldoen is met als gevolg dat je op je tenen gaat lopen omdat je niet wilt dat de relatie met de buren verpest wordt. Helaas weet je in dit soort gevallen eigenlijk al wel dat dit toch haast niet te voorkomen is omdat ze blijkbaar overal over vallen.
Geen leuke situatie
ach misschien ben ik dan een rotterdammer, maakt mij geen ene flikker uit of ik goed contact heb met de buren. gaat om me eigen leven. (ok in sommige wijken in rotterdam zou ik anders zeggen, maar in een gewone normale flat, in een redelijke wijk (niet de achterstandwijken) ga ik niet tot zo ver rekening houden met de buren. na 22 uur geen hard geluid hou ik me aan. klussen vanaf 7 uur vind ik ook beetje erg. maar voor de rest: mijn huis, mijn leven.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:57:51 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48214786
in verband met een (iets ) te sterk uitdijende reet me hier aangemeld. heb inmiddels een profiel, en de wil nu echt eens 10 kilo af te vallen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_48214845
welkom debuurvrouw

heb je al enig idee hoe je het aan gaat pakken?
pi_48214903
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:48 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ach misschien ben ik dan een rotterdammer, maakt mij geen ene flikker uit of ik goed contact heb met de buren. gaat om me eigen leven. (ok in sommige wijken in rotterdam zou ik anders zeggen, maar in een gewone normale flat, in een redelijke wijk (niet de achterstandwijken) ga ik niet tot zo ver rekening houden met de buren. na 22 uur geen hard geluid hou ik me aan. klussen vanaf 7 uur vind ik ook beetje erg. maar voor de rest: mijn huis, mijn leven.
Je hebt goed contact met de buren en goed burencontact.
Ik hoef ook geen vriendjes te worden met mijn buren. Het is echter wel prettig als de relatie zo is dat er niet gelijk de politie gebeld wordt als je een feestje geeft.
Zij meld het bij ons als de honden een keer tekeer zijn gegaan, mijn vriend maait het gras van haar voortuin in een moeite mee en als een van ons op vakantie is let de een een beetje extra op of er niets gebeurd in het huis van de ander. Voor de post, de planten en de extra sleutel hebben we allebei onze eigen adressen. Voor feestjes waarschuwen we even maar we komen verder niet bij elkaar over de vloer ofzo.
pi_48214925
Welkom debuurvrouw.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:02:05 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48214930
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:59 schreef teigan het volgende:
welkom debuurvrouw

heb je al enig idee hoe je het aan gaat pakken?
niet snacken en snaaien. wél doorgaan met sporten en gematigd eten...

met als laatste vluchtpoging: Sonja Bakker
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_48215239
Het eerste klinkt ok, het tweede niet..
pi_48215303
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
met als laatste vluchtpoging: Sonja Bakker
  woensdag 11 april 2007 @ 14:14:14 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48215385
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:11 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

daarom... hopelijk blijf ik hier op het rechte pad...
pi_48215421
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:57 schreef debuurvrouw het volgende:
in verband met een (iets ) te sterk uitdijende reet me hier aangemeld. heb inmiddels een profiel, en de wil nu echt eens 10 kilo af te vallen...
Leuk dat je ook komt terwijl we net over je zitten te roddelen

Waardoor ben je 10 kilo te zwaar?
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 14:20:38 #177
43556 miss_dynastie
pi_48215610
quote:
Tja, ik ken d'r ook nog niet irl

Welkom debuurvrouw
  woensdag 11 april 2007 @ 14:26:12 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48215812
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk dat je ook komt terwijl we net over je zitten te roddelen

Waardoor ben je 10 kilo te zwaar?

ik eet uit verveling. of omdat ik boos ben, of omdat ik weet-ik-wat-voor-rotsmoesje....
emo eter dus

door zwangerschappen al veel kwijt geraakt, maar ook erg uitgerekte huid. dus met kilootjes teveel zie ik er continue zwanger uit...

ik hoef geen topmodellen-model, maar die randjes over de broek ben ik liever kwijt, en gewoon iets fraaier afgewerkt zeg maar...
pi_48216025
emo eters zijn er hier genoeg..

hoeveel kinderen heb je? Ik ben juist bang dat mocht ik ooit kinderen krijgen, ik daarna veel zwaarder ben en blijf..
  woensdag 11 april 2007 @ 14:32:58 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48216063
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:31 schreef teigan het volgende:
emo eters zijn er hier genoeg..

hoeveel kinderen heb je? Ik ben juist bang dat mocht ik ooit kinderen krijgen, ik daarna veel zwaarder ben en blijf..
drie...

ik riep altijd: ik ben een kind verwijderd van mijn streefgewicht.
maar bij de laatste kwam ik toch aan... niet veel hoor, maar ik denk dat ik bij de eerste wel 20 kilo ben afgevallen...
pi_48216183
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

drie...

ik riep altijd: ik ben een kind verwijderd van mijn streefgewicht.
maar bij de laatste kwam ik toch aan... niet veel hoor, maar ik denk dat ik bij de eerste wel 20 kilo ben afgevallen...
zo, dat is best veel ja..
Mijn vader was vroeger altijd heel negatief over mijn oma... Hij riep dat zij in haar eerste zwangerschap 45 kilo was aangekomen die ze nooit meer kwijt was geraakt..
Mijn oma was veel te zwaar, maar of dat verhaal van mijn vader klopte weet ik eigenlijk niet....
  woensdag 11 april 2007 @ 14:40:11 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48216310
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:36 schreef teigan het volgende:

[..]

zo, dat is best veel ja..
Mijn vader was vroeger altijd heel negatief over mijn oma... Hij riep dat zij in haar eerste zwangerschap 45 kilo was aangekomen die ze nooit meer kwijt was geraakt..
Mijn oma was veel te zwaar, maar of dat verhaal van mijn vader klopte weet ik eigenlijk niet....
het goede nieuws is dat je dus ook kan afvallen...

nou waren mijn jongens ook flinke knapen twee ruime 9 ponders en een 10 ponder. daar kan je waarschijnlijk niet tegen eten.
plus dat eigenlijk niets meer lekker smaakte. aardappels hadden grondsmaak, heel smerig..
als dat nou eens gebleven was... maar helaas...
pi_48216437
tja, je kan niet alles hebben....

ik denk dat ik gewoon rustig afwacht tot die tijd daar is, en dan wel weer verder zie
  woensdag 11 april 2007 @ 14:45:39 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48216517
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:43 schreef teigan het volgende:
tja, je kan niet alles hebben....

ik denk dat ik gewoon rustig afwacht tot die tijd daar is, en dan wel weer verder zie
ach ja, je kan er niets zinnigs over zeggen. En het gaat toch zoals het gaat...

maar ja, die 10 kilo. die zitten in de weg. buiten het feit dat dit gewicht gewoon niet gezond is. Het moet toch gewoon kunnen. afvallen...
pi_48216603
Het kan ook best wel.. niet te hoge eisen stellen, en langzaam aan is toch meestal het beste. Alleen is het wel lastig om vol te houden als je erg ongeduldig bent..
  woensdag 11 april 2007 @ 14:48:44 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_48216622
Maar dat is met alles zo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 14:53:14 #187
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48216765
Nou dan blijf ik hier voorlopig maar een poosje...
pi_48216984
gezellig...

ik bel net een uitzendbureau op onderwijsgebied, met de vraag wat ik in moest vullen op het inschrijfformulier..
Ze begon volgens mij te kwijlen toen ze hoorde welk vak ik geef.. Of ik me maar zo snel mogelijk in wilde schrijven, konden ze vast wel wat mee...
  woensdag 11 april 2007 @ 15:04:39 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48217154
ik neem voor nu even afscheid... zoonlief wil achter de pc. dus dat is duidelijk dan hè...

kom later nog wel weer even terug....

leuk toch, dat je bijna verzekerd bent van werk? ik weet niet, maar lijkt me dan.... Toch?
pi_48217227
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:53 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou dan blijf ik hier voorlopig maar een poosje...
pi_48217296
Zeker leuk, maar dat wist ik ook al wel redelijk zeker..
Er gaan veel meer mensen weg bij mijn vak dan dat erbij komen...
Maarja, het is ook eng, solliciteren lijkt mij best eng, ben niet zo goed in het noemen van positieve kanten van mezelf..
pi_48217540
Hoi, was ik weer. Even op school rondgehuppeld
Ik ga niet meer naar de onderburen toe, als ze last van me hebben, komen ze maar hier en dan zal ik ze vriendelijk uitleggen dat er oordopjes bestaan en dat wij hier gewoon een leven hebben, schokkend genoeg óók na 20.00 (eigenlijk 19.30 ) Dat we al heel veel rekening met ze houden en er toch echt een grens is.

Laatst bij een overplaatsing van een aantal spullen van Maartens huis naar ons huis, liepen we een kwartiertje de trap op en neer (om 20.15). Toen zei de buurman ook dat hij al op bed lag, maar hij had zn stropdas nog om

En Isa? Zondag had ik hakken aan en ik leef nog
Maar niet in huis, ik loop sowieso nooit op schoenen in huis, ook overdag niet. Dikke sokken is prima

Lijntechtnisch: Ik heb mijn rollerskates teruggevonden
pi_48217758
En nu ga je weer rolschaatsen freecell?

Ik zit eigenlijk te wachten op nieuws wanneer de friday fun skate weer begint.. Half april staat er op de website, maar er is nog weinig bekend..

Ik wil weer lekker skaten op vrijdagavond..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 april 2007 @ 15:52:36 #194
13151 crew  Rewimo
pi_48218871
Ik heb even ongegeneerd een lading kleding ingeslagen Ik wilde al een poosje wat nieuws (hele winter niks gekocht, wist ook niet wat voor maat ik moest hebben ). Maar nu heb ik 3 zomerbroeken en een berg shirts gekocht. En dat terwijl ik voor een zomerjas voor Christan ging kijken. Die was nog het duurste van allemaal Henk ten Hoor, onthou die naam als je hem ergens tegenkomt
pi_48220961
Ik ga zaterdag even shoppen! Gisteren zaten er vier kortingsstickers voor de Miss Etam bij de reclamefolders en ik heb nog voor ¤70 aan Etam-bonnen, dus daar ga ik even gebruik van maken

Moet bovendien echt wat nieuw zomerspul hebben. In eerste instantie voor mijn vakantie in Orlando, maar als ik zie wat voor weer het vanaf vrijdag wordt, kan ik er al eerder gebruik van maken!

woensdag 11 april 2007 @ 16:53:37 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_48221513
Heerlijk!

En ik ben vrijdag vrij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48221694
Ik ook!

alleen moet ik nog wel ff langs mijn vakdidacticus...
pi_48221750
Hm, ik niet.... volgende week wel, maar dan is 't vast niet meer zo'n mooi weer...
pi_48223686
Woee... weet je wat ik moet? Een nieuwe bikini. Grmbl. Ik wil afvallen. NUU
pi_48224071
Oeh wat een lekker weer dit weekend! 'Helaas' vertrek ik morgen naar een nog onbekende bestemming voor 4 dagen (we horen pas op Schiphol waar we naartoe gaan). Maandag ben ik wel vrij, dus dan kunnen we lekker naar het strand!
It is your friends who make your world!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')