SnowBite | zaterdag 7 april 2007 @ 22:26 |
Nou, dan copy-paste ik wel eventjes ![]() ![]() vorige deel: Vliegenierstopic 7. Kraak en smaak. tot nu toe bekende vliegers: NSFW: Jets Mojave: Jets Alternate: Jets The_stranger: Turboprop Snowbite: KLS YellowLedBetter: KLS Domai: KLS ChopperMick: Helikopters Lightning_NL: Helikopters Furious: GA cheukert: Zweefvliegtuigen / naar de KLS in Oktober McDavid: Zweefvliegtuigen MutZ: Zweefvliegtuigen Autoreply: Zweefvliegtuigen (en L&R) aanvullingen, u roept maar! [ Bericht 9% gewijzigd door SnowBite op 07-04-2007 23:29:58 ] | |
SnowBite | zaterdag 7 april 2007 @ 22:31 |
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen: Gister m'n VFR eindcheck gehaald. Op naar IFR! (vandaar de topictitel) ![]() | |
Mojave | zaterdag 7 april 2007 @ 22:46 |
quote:Gefeliciteerd kerel! Bonanza nu op EHGG? | |
cheukert | zaterdag 7 april 2007 @ 22:50 |
![]() | |
SnowBite | zaterdag 7 april 2007 @ 22:51 |
thnx ![]() neej ze hebben nu genoeg plek hier. Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1. | |
Mojave | zaterdag 7 april 2007 @ 22:53 |
quote:Blijf je daar dan tot multi engine? | |
cheukert | zaterdag 7 april 2007 @ 22:55 |
Gefeliciteerd Snowbite ![]() | |
Public_NME | zaterdag 7 april 2007 @ 22:58 |
Gefeliciteerd Luc! (tevens tvp) | |
Lightning_NL | zaterdag 7 april 2007 @ 23:08 |
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een? | |
Mojave | zaterdag 7 april 2007 @ 23:11 |
quote:Bij 'n intergrated opleiding is dat wel de normale volgorde. ATPL-theorie, VFR, IFR-Single Engine, IFR-Multi Engine, MCC | |
Lightning_NL | zaterdag 7 april 2007 @ 23:42 |
aha ![]() | |
RonaldV | zaterdag 7 april 2007 @ 23:43 |
quote:De DHJA opereert onder een Franse licentie (het toestel is dan ook Frans geregistreerd). Voorwaarde van de Franse luchtvaartdienst om iemand mee te mogen nemen is dat die persoon gekwalificeerd is om te mogen vliegen, of daarvoor in opleiding is. Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden. Bijdeweg: Ik ben ex-luchtmacht (GL) en tegenwoordig in het weekeinde blokkentrekker bij het Aviodrome. ![]() | |
SnowBite | zaterdag 7 april 2007 @ 23:48 |
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563 Op zich wel gaaf natuurlijk. Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen. Voorlopig het geld er niet voor over. quote:Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan? | |
Public_NME | zaterdag 7 april 2007 @ 23:53 |
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man ![]() | |
Mojave | zaterdag 7 april 2007 @ 23:56 |
quote:Exact! | |
Autoreply | zondag 8 april 2007 @ 23:32 |
quote:Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar ![]() | |
cheukert | zondag 8 april 2007 @ 23:39 |
quote:link edit: er staan in the UK ook een paar Jet Provost die je voor minder dan 1000e/uur kan vliegen dacht ik zo | |
SnowBite | zondag 8 april 2007 @ 23:45 |
Een KLM vlieger is de eerste geweest: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19657 | |
Autoreply | zondag 8 april 2007 @ 23:48 |
Jammer dat ik er geen foto's van heb, maar tijdens een wedstrijd die ik twee jaar geleden op Reims-Prunay vloog nog ff een hangar ingewandeld en daar stond ik echt van ![]() De zakenjetversie van de Magister (voorloper), een mustang en nog wat van dat spul. Allemaal weg te roesten in een verder op 't oog luchtwaardige staat ![]() | |
cheukert | maandag 9 april 2007 @ 00:11 |
http://threedaviation.com/page4.html Voor $1225 60min L-29 ![]() ook wel dikke sjizzuuul | |
Lightning_NL | maandag 9 april 2007 @ 00:53 |
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc? | |
SnowBite | maandag 9 april 2007 @ 01:56 |
quote:Yep, ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen. Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte. | |
Public_NME | maandag 9 april 2007 @ 10:57 |
Ik wil dit echt een keer doen, maar het is volgens mij echt reteduur... http://www.incredible-adventures.com/edgeofspace.html | |
The_stranger | maandag 9 april 2007 @ 13:09 |
quote:Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan. ![]() | |
cheukert | maandag 9 april 2007 @ 16:23 |
quote:Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS? | |
The_stranger | maandag 9 april 2007 @ 16:56 |
quote:ILS (toen ze nog bestonden ![]() | |
SnowBite | maandag 9 april 2007 @ 17:09 |
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd? | |
Public_NME | maandag 9 april 2007 @ 17:28 |
quote:Naar hun faillisement gevectored? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Public_NME op 09-04-2007 21:36:48 ] | |
mcDavid | maandag 9 april 2007 @ 18:15 |
quote:Minstens 1. Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken. | |
YellowLedbetter | maandag 9 april 2007 @ 19:58 |
tvp | |
Public_NME | maandag 9 april 2007 @ 21:37 |
quote:Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet? | |
RonaldV | maandag 9 april 2007 @ 22:01 |
quote:Het Aviodrome had gerekend op een stuk of 20-30 vluchten in 2 jaar. Die zijn inmiddels allemaal volgeboekt, ik meen tot in september aanstaande. quote:Vermaak je, en vergeet niet je spaarvarken te legen, want je vlucht zal aardig tegen de ¤ 12.000 gaan kosten. Dan is even heen en weer naar EHLE toch een stukje makkelijker. Je mag zelfs met je eigen vliegtuig komen (wel even aanmelden natuurlijk). ![]() De vluchten zijn in eerste instantie bedoeld voor ex-militaire vliegers die in België hun wings hebben behaald overigens. "Back in time", zeg maar ![]() | |
nsfw | maandag 9 april 2007 @ 22:03 |
Gefeliciteerd met je VRF man! Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding ![]() | |
RonaldV | maandag 9 april 2007 @ 22:05 |
quote:Alleen jammer dat het artikeltje niet klopt. De Nederlandse luchtvaart autoriteiten hebben er geen ruk mee te maken (al willen ze dat maar al te graag), het vliegtuig valt namelijk niet onder nederlandse, maar Franse regels. Vandaar de regel dat je alleen met vliegbrevet mee mag. Als het aan de nederlandse autoriteiten had gelegen had het hele project nooit van de grond gekomen (zoals wel meer historische vliegprojecten trouwens...) Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 9 april 2007 @ 22:10 |
quote:Men, goede vrijdag heb ik 2,5 uur gevlogen! Ging echt lekker...de dag daarna had ik alleen geen zin meer ![]() | |
SnowBite | dinsdag 10 april 2007 @ 00:17 |
quote:Hahaha. Ach ja, zo lang ik af en toe een tripje naar San Fran ofzo kan doen vind ik het wel best ![]() Vandaag 2 simbeurtjes gehad; dat multi-crew concept bevalt me ook wel ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 00:42 |
quote:Pssst, die van ons weken wél uit ![]() ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 00:43 |
quote:81 minuutjes gehangen! | |
Autoreply | dinsdag 10 april 2007 @ 03:02 |
quote:Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken ![]() | |
The_stranger | dinsdag 10 april 2007 @ 07:54 |
quote:Ligt eraan aan wie je het vraagt. Feit is is dat de directeur erg ziek werd en zijn zoon het overnam. Deze beste jongen had wat minder zakelijk inzicht en de boel is óf failliet gegaan, óf net voor dat punt opgeheven. | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 10:12 |
quote:Altijd he ![]() Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen ![]() | |
The_stranger | dinsdag 10 april 2007 @ 10:15 |
quote:Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt ![]() | |
Autoreply | dinsdag 10 april 2007 @ 10:25 |
quote:Hij vloog het laatste kwartier zelf... quote:Als ik laag zit te kloten moet je wat steil en agressief draaien. Ik zak er vaak genoeg onderuit omdat een passagier dat niet trekt, maar daar was hier geen sprake van ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 10-04-2007 10:47:55 ] | |
Poepoog | dinsdag 10 april 2007 @ 10:28 |
tvp | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 11:04 |
quote:Hoe beter je hem de bel in hoekt, hoe heftiger de misselijkheidsgraad dus wat dat betreft spreekt het alleen maar vóór hem! | |
YellowLedbetter | dinsdag 10 april 2007 @ 16:39 |
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken ![]() | |
The_stranger | dinsdag 10 april 2007 @ 16:51 |
quote:Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten... Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor ![]() | |
Alternate | dinsdag 10 april 2007 @ 17:00 |
Alsof die mensen niet al misselijk genoeg worden in zo'n slagroomklopper. | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 17:01 |
quote:Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting ![]() | |
Autoreply | dinsdag 10 april 2007 @ 17:40 |
quote:Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart" | |
Alternate | dinsdag 10 april 2007 @ 17:46 |
quote:Voeten geven is voor GA vliegers ![]() | |
The_stranger | dinsdag 10 april 2007 @ 18:03 |
quote:De F50 heeft zelfs een yaw damper (wat hij in praktijk doet is me niet helemaal duidelijk, maar in theorie moet het werken) quote:Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht... ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 18:11 |
quote:Daarom moet je ook niet iedere bel dezelfde kant op draaien, dan krijg je zo'n stijve nek van het omhoog kijken! ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 18:11 |
quote:Mooi-weer-vlieger ![]() | |
The_stranger | dinsdag 10 april 2007 @ 18:20 |
quote:Vorige week mocht ik op en neer naar HAM en op en neer naar BRE op 1 dag. Op SPL severe CAVOK 5 kts wind, boven HAM en BRE BKN010 270/14G24 en zo onstabiel als de pest. De loterij bepaalde dat ik twee keer van SPL mocht vertrekken en dus relatief lang in die onstabiele brij mocht rondbrommen. Mijn co vloog terug en mocht "snel" (wat is snel op een F50) door die brij. Na de vlucht kreeg ik "op mijn kop" van de cabinebitches dat ik zo onstabiel vloog. Mijn co deed het veel beter ![]() | |
SnowBite | dinsdag 10 april 2007 @ 19:59 |
Haha, de co gebruikte zeker wél autopilot? ![]() | |
Autoreply | dinsdag 10 april 2007 @ 20:10 |
quote: ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 april 2007 @ 20:26 |
Ik moest serieus even googlen op GA ![]() | |
Alternate | dinsdag 10 april 2007 @ 23:36 |
quote:De loterij? De transponder met het 1/2 knopje? | |
Keksi | woensdag 11 april 2007 @ 07:47 |
quote:Cabinebitches.. ![]() ![]() | |
The_stranger | woensdag 11 april 2007 @ 08:35 |
quote:Als we niet kunnen "besluiten" wie er begint, kijken we waar deautopilot command knop op staat (wie er dus daarvoor gevlogen heeft). Staat 'ie op links, dan ben ik de klos, staat 'ie op rechts, dan is de co de klos ![]() Het is niet makkelijk, al die keuzes die je moet maken.... ![]() | |
Alternate | woensdag 11 april 2007 @ 09:22 |
Wij gebruiken het transponder knopje. A/P knoppen zijn bij ons luxe pushbuttons ![]() Wij vliegers zijn niet zo besluitvaardig ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 11 april 2007 @ 09:42 |
Wat is dat trouwens voor een loze ondertitel, Alternate? ![]() | |
The_stranger | woensdag 11 april 2007 @ 09:49 |
quote:Vanwege een klein technisch mankement is het bij ons niet de bedoeling dat transponder 2 gebruikt wordt (TCAS werkt niet 100% goed met transponder 2) ![]() | |
SnowBite | woensdag 11 april 2007 @ 09:54 |
Haha, komt ie dan zichzelf tegen tijdens de vlucht? Eén van de Arrows hier heeft een Traffic Info System, lijkt erg op TCAS, alleen geeft ie af een toe een melding "Traffic ahead", wat dan jezelf blijkt te zijn. ![]() | |
The_stranger | woensdag 11 april 2007 @ 10:00 |
quote:In principe wert het prima, achter als je transponder 2 gebruikt en na de start TCAS aan zou moeten gaan, gebeurt het laatste niet. Even naar 1 en weer terug naar 2 schakelen lost het op, maar voor alle zekerheid beperken we ons dus tot transponder 1, zodat TCAS altijd aan gaat... Maar jezelf tegenkomen doet 'ie gelukkig niet, zou er niet aan moeten denken ik IMC ![]() | |
nsfw | woensdag 11 april 2007 @ 22:38 |
quote:Ik gooi altijd gewoon een muntje op! | |
mcDavid | woensdag 11 april 2007 @ 22:47 |
quote:En als de uitslag dan niet positief is, duik je gewoon even aan ![]() | |
Mojave | donderdag 12 april 2007 @ 04:58 |
quote: ![]() Volle -800 van Eelde take off gegaan vanmiddag.... apart. | |
nsfw | donderdag 12 april 2007 @ 10:53 |
quote:Vonden die Onur Air vliegers ook ![]() | |
Mojave | donderdag 12 april 2007 @ 13:39 |
quote:hihhihi [ Bericht 16% gewijzigd door Mojave op 12-04-2007 13:49:39 ] | |
Public_NME | donderdag 12 april 2007 @ 16:55 |
quote:Die fly-by van die KL 744 op Eelde is ook erg gaaf! (was paar weken geleden, die had net een D-check gehad volgens mij) | |
SnowBite | vrijdag 13 april 2007 @ 00:33 |
Ja klopt, en een pa van een KLS'er vloog die kist. @Public_NME wie ben jij eigenlijk? waar werk je enzo? | |
Public_NME | vrijdag 13 april 2007 @ 12:13 |
quote:Ik heb bij je op de Beatrix gezeten, jaar hoger als je broer geloof ik. En volgens mij zat je ook op de Bruijne... (kwam ik achter via die site die je hier had gepost over je klas) Zit op de EUR nu, heb verder niks met vliegen te maken ofzo. (I'd wish) Gewoon een freak ![]() | |
Mojave | vrijdag 13 april 2007 @ 12:28 |
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff. | |
The_stranger | vrijdag 13 april 2007 @ 12:32 |
quote:Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd? | |
Autoreply | vrijdag 13 april 2007 @ 12:55 |
quote:Wasda, falende bleed air oid ![]() | |
Mojave | vrijdag 13 april 2007 @ 12:55 |
quote:Slachtofferhulp kan elk moment komen gelukkig. | |
Mojave | vrijdag 13 april 2007 @ 12:58 |
quote:Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet. Via een truckje van onze TD wel :-) Je hebt op de 73 bleed air van motor 1 & 2, 2 was getripped. Mochtie nou echt niet meer werken dan zit je met gezeur dat je niet door gebieden met icing mag vliegen. Maar goed, iks aan de hand, komt ook vaker voor ![]() | |
SnowBite | vrijdag 13 april 2007 @ 23:17 |
Bij mij was de airco, electric trim en pitot heat inop. Komt wel vaker voor ![]() @Public_NME Hmm ok, zonder foto of naam weet ik eerlijk gezegd nog steeds niet wie je bent ![]() | |
Autoreply | zaterdag 14 april 2007 @ 18:47 |
quote:Je hebt niet twee aftappunten, een hoge- en een lagedruk? En hoe zit dat met je cabinedruk, die komt toch ook van je bleed air af? Koolstof kisten hebben tenminste electrische ontijzing ![]() | |
nsfw | zaterdag 14 april 2007 @ 18:47 |
Trouwens! Als je tijd en zin heb tjek even dit topic! Ik lach me helemaar dood om die paranoia figuren ![]() Chemtrails deel 28 (echt waar!) | |
cheukert | zaterdag 14 april 2007 @ 19:01 |
@ nsfw: wat was je score bij je atpl-theorie voor chemtrail-disposals? wel boven 85% mag ik hopen toch, of mag je dat niet zeggen | |
nsfw | zaterdag 14 april 2007 @ 19:06 |
Mwa, rond de 80% inderdaad. Ik wist niet genoeg over de schadelijke bij-effecten zoals huidkanker die de bevolking zou ondergaan. Maargoed, dat boeit me ook niet, als ik m'n geld maar verdien ![]() | |
SnowBite | zondag 15 april 2007 @ 00:39 |
Misschien willen die chemtrail heren een keertje een lezing komen geven op de KLS? | |
Mojave | zondag 15 april 2007 @ 13:58 |
Wat een steuntrekkers, dan heb je echt tijd te veel mocht je je in dat soort theorieen verdiepen en geloven. | |
mcDavid | zondag 15 april 2007 @ 14:51 |
quote:'t is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt! | |
Mojave | zondag 15 april 2007 @ 15:42 |
quote:Haha inderdaad, heerlijk. Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet? Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert. Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat ![]() | |
cheukert | zondag 15 april 2007 @ 15:50 |
OLC is dat ![]() | |
Mojave | zondag 15 april 2007 @ 15:53 |
quote:right ![]() ![]() | |
MutZ | zondag 15 april 2007 @ 16:01 |
quote:Terlet is mijn thuisbasis ![]() | |
mcDavid | zondag 15 april 2007 @ 16:17 |
quote:ik heb er één keer gevlogen, met de DSA, was wel lache. OLC is ook wel leuk: http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=1&country=NL Klik een datum aan, dan kun je zien watvoor vluchten er die dag gemaakt zijn. Aan het eind van het jaar wordt de eindbalans opgemaakt, en wordt er een winnaar geselecteerd! Ben benieuwd naar de score van vanavond! ![]() | |
Mojave | zondag 15 april 2007 @ 16:21 |
quote:Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor ![]() Maar er staan er vast 1000 van Mooi systeem trwns. | |
mcDavid | zondag 15 april 2007 @ 16:35 |
quote:Vooral die google-earth bestandjes zijn lache! | |
Autoreply | dinsdag 17 april 2007 @ 12:33 |
quote:Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant) De 1340 gok ik zo dan? http://www.newfoundland.nl/cgi-bin/rld_search.cgi?zoek_registratie=&zoek_naameigenaar=&zoek_typeluchtvaartuig=nimbus&pagina=2 http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=200&pilotId=3653 Dan weet je ook weer dat je (financieel) de verkeerde baan hebt verkozen ![]() OLC is idd wel cool, in voorgaande jaren hadden wij internationaal toch een 8e plek oid uit 40 Nederlandse clubs. Niet slecht me dunkt ![]() | |
cheukert | dinsdag 17 april 2007 @ 16:40 |
Lees ik nou net op de frontpage dat er een klungel op Valkenburg is geland ![]() | |
The_stranger | dinsdag 17 april 2007 @ 17:00 |
quote:Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezen ![]() | |
Autoreply | dinsdag 17 april 2007 @ 17:17 |
quote:Mwoah. Daar zijn ze iets minder kinderachtig. 16.000 euro boete als je mazzel hebt. Heb je geen mazzel dan moet je de kist zelf betalen. Helaas geen sterk verhaal doch waarheid. | |
Mojave | dinsdag 17 april 2007 @ 18:50 |
quote:Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt? ![]() | |
Autoreply | dinsdag 17 april 2007 @ 19:25 |
quote:Neuh, omdat ie twee ton kan neerleggen voor een eigen kist. Er zijn niet veel banen met zo'n riant salaris... | |
Mojave | dinsdag 17 april 2007 @ 21:21 |
quote:Maar ze doen het met z'n 3en ![]() | |
The_stranger | woensdag 18 april 2007 @ 11:34 |
ff naar aanleiding van: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/15974 (Porno kijken in de trein) Ik heb dit eens "in het echt" gehad op een vlucht LHR-RTM. Komt de CA1 de cockpit binnen met de vraag wat ze moet zeggen tegen de mannen die op 1A en 1C (de voorste stoelen) op een laptop porno zitten te kijken met het geluid vol open. ![]() Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me te wel herinneren dat ze al dan niet vriendelijk verzocht zijn om te stoppen met het kijken..... [ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 18-04-2007 12:27:14 (typo) ] | |
mcDavid | woensdag 18 april 2007 @ 11:59 |
quote:Dat filmpje ![]() | |
Autoreply | woensdag 18 april 2007 @ 12:25 |
quote: ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 18 april 2007 @ 19:10 |
quote:Ja, maar dan wel in de bar he! | |
Mojave | woensdag 18 april 2007 @ 21:39 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
FlitsFrits | donderdag 19 april 2007 @ 14:00 |
Porneau op de EICAS is eauk eaukay! | |
SnowBite | dinsdag 24 april 2007 @ 09:05 |
Vlieg jij ook iets FlitsFrits? | |
FlitsFrits | dinsdag 24 april 2007 @ 09:40 |
quote:Vuige Pijperts. | |
cheukert | dinsdag 24 april 2007 @ 11:46 |
Maaar maar maar dat is toch Furieus! | |
FlitsFrits | dinsdag 24 april 2007 @ 12:02 |
quote:Heul niet. ![]() | |
Mojave | dinsdag 24 april 2007 @ 13:09 |
JAWOLL!!!!!! | |
FlitsFrits | dinsdag 24 april 2007 @ 14:06 |
Ik ontken! | |
YellowLedbetter | dinsdag 24 april 2007 @ 16:16 |
Whehe, is die gekke aap zijn account kwijt dan ![]() | |
SnowBite | dinsdag 24 april 2007 @ 18:41 |
hahaha | |
FlitsFrits | dinsdag 24 april 2007 @ 19:37 |
Welke aap? ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 24 april 2007 @ 21:30 |
die ene aap die zijn bestaan ontkent momenteel | |
FlitsFrits | dinsdag 24 april 2007 @ 21:45 |
Ken ik niet, je bent verkeerd verbonden denk ik. | |
cheukert | dinsdag 24 april 2007 @ 21:53 |
Bel dan 1850, daar hebben ze ook nog allemaal goeie tjiks edit: @ YLB: nog goeie tjiks op de grading gehad? | |
Lightning_NL | dinsdag 24 april 2007 @ 23:03 |
Boooooooooooooooringggg | |
Mojave | woensdag 25 april 2007 @ 04:01 |
ff uit mn stby gebeld zeg | |
Public_NME | woensdag 25 april 2007 @ 09:15 |
quote:Mooie tijden FTW! ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 25 april 2007 @ 10:36 |
quote:Neu, niet waarvan je zegt oh joepie. Maar daarvoor kom ik ook niet, ik kom voor bier! Nja, gister niet want anders verneuk ik mijn toetsen en sja dat zou wat minder zijn. | |
Domai | woensdag 25 april 2007 @ 16:13 |
Wat voor Taschenrechner heeft man nodig op een school als de KLS? | |
Mojave | woensdag 25 april 2007 @ 17:48 |
quote:ja man, heen en terug vol naar Las Palmas. Wel cool, een hoge V1 op een gare baan. | |
Public_NME | woensdag 25 april 2007 @ 19:12 |
quote:Hoeveel kts? Je hebt toch wel vaker een volle kist neem ik aan? | |
SnowBite | donderdag 26 april 2007 @ 08:00 |
quote:Zo'n Casio apparaat. Hoezo? | |
Domai | donderdag 26 april 2007 @ 08:43 |
quote:Omdat ik altijd met een Texas Instruments op de middelbare school heb gewerkt en me afvroeg of dat op vliegscholen dezelfde zou zijn. | |
Alternate | donderdag 26 april 2007 @ 09:08 |
quote:Vol op een baan van 1500M is toch een heel andere beleving dan vol op een baan van 3Km ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 26 april 2007 @ 10:50 |
quote:Mwah, je kunt em in de les wel gebruiken als je em nodig hebt maar voor de cbr examens krijg je zo´n standaard casio ding. Helaas geen grafische dus ![]() | |
cheukert | donderdag 26 april 2007 @ 11:45 |
@Domai: zit je nu in de selectie voor Lufthansa flugschule of ga je beginnen aan de KLS? | |
Autoreply | donderdag 26 april 2007 @ 12:12 |
OMFG!![]() | |
Mojave | donderdag 26 april 2007 @ 12:17 |
quote:Idd ![]() ![]() | |
mcDavid | donderdag 26 april 2007 @ 13:04 |
quote:da's pas een chemtrail! ![]() | |
Domai | donderdag 26 april 2007 @ 17:43 |
quote:Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoor ![]() | |
cheukert | donderdag 26 april 2007 @ 17:46 |
quote:tjek PM | |
SnowBite | donderdag 26 april 2007 @ 23:52 |
quote:Lekker zeg. Zit je in 7-2a of 7-2b? En is het al begonnen ofzo? | |
cheukert | donderdag 26 april 2007 @ 23:55 |
Wat is dat nou 7-2a 7-2b ? Hoezo 2 delen? | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 00:26 |
quote:Niet genoeg plaats in de States? | |
SnowBite | vrijdag 27 april 2007 @ 02:36 |
Nee er zijn simpelweg te weinig mensen om de klas mee op te vullen. Ook wel logisch, iedereen wil na de zomervakantie, en niet vlak voor. Veel zijn ook nog met een studie bezig. | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 02:37 |
quote:Hoeveel klassen zijn er per jaar? (En mensen per klas?) | |
SnowBite | vrijdag 27 april 2007 @ 02:41 |
5 per jaar en ik dacht 26 per klas | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 02:45 |
quote:Best veel, vallen er veel af? Heeft KL zoveel vliegers nodig per jaar? | |
SnowBite | vrijdag 27 april 2007 @ 02:54 |
Veel vraag is er zoiezo (zie dit bericht http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19911). Per klas vallen er ongeveer 1 á 2 personen af. Bij de selectie van KLM wisselt het, aanname ligt op zo'n 80-90% | |
Alternate | vrijdag 27 april 2007 @ 10:55 |
Eerder 70 - 75% Hoewel het er wel op lijkt dat de KLM steeds minder kritisch wordt, omdat de enorme wachtlijsten van vliegers op zijn terwijl de KLM nog steeds veel mensen nodig heeft. Maarja als je nu met je opleiding begint dan ben je op z'n vroegst over 2 jaar klaar en dan ziet het er weer helemaal anders uit. Toen ik met mijn opleiding begon nam geen enkele luchtvaartmaatschappij mensen aan en werd de wachtlijst steeds groter en groter. Toen ik eenmaal klaar was was ik na 8 maanden wachten al 'aan de beurt'. (in vergelijking met mensen voor me die gewoon 2 jaar aan het wachten geweest zijn). [ Bericht 47% gewijzigd door Alternate op 27-04-2007 11:12:02 ] | |
SnowBite | vrijdag 27 april 2007 @ 11:17 |
quote:Dit jaar 9 KLS'ers (relatief erg veel) afgewezen bij KLM, dus minder kritisch??? [ Bericht 2% gewijzigd door SnowBite op 27-04-2007 11:22:37 ] | |
Mojave | vrijdag 27 april 2007 @ 11:21 |
Wat las ik nou op luchtvaartnieuws, is het echt zo dat de MD-11 divisie te weinig cockpitbemanning heeft?! | |
SnowBite | vrijdag 27 april 2007 @ 11:24 |
Blijkbaar? Ik hoorde ook weer dat er te veel op de 747 zitten en hooguit 2x per maand vliegen... | |
Mojave | vrijdag 27 april 2007 @ 11:29 |
quote:Lekker geregeld dan, 2x per maand man... Wat zou jouw keuze zijn als je kunt kiezen tussen co-co en cityhoppert? | |
Autoreply | vrijdag 27 april 2007 @ 11:38 |
quote:Ik sprak vorig weekend nog een 744 captain. Die maakte gemiddeld een vlucht per drie weken ![]() Met fulltime baan, naja, leuk hoor. Dan zou ik nog liever dagelijks Cessna's vliegen ![]() | |
mcDavid | vrijdag 27 april 2007 @ 11:43 |
quote:Haha precies. Je mag er dan misschien niet echt brood aan verdienen, dan zit je in ieder geval in de lucht! (én ben je écht aant vliegen) | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 11:47 |
quote:Het zijn sowieso de MD-11's die de zwakte zijn van KL. Deze hebben zéér vaak last van technische problemen waardoor er lange vertragingen (soms +24u) ontstaan. Aangezien KL hun longhaul vloot toch het uiterste stretched hebben ze weinig spare capacity om dit op te vangen. (geen toestellen beschikbaar) Ze hebben ook maar 10 van die krengen, en ze moeten ze maar zo snel mogelijk uitfaseren. (ondanks dat ik het een van de mooiste kisten vind) Hier trouwens nog een filmpje van een TU-134 aborted take-off om en nabij rotation... (pijnlijk) Snap eigenlijk niet dat hij de take-off doorzet, het leek me alsof hij een engine failure had aan één engine. Je weet sowieso al dat je bij aborting het einde niet meer haalt... ![]() http://www.youtube.com/watch?search=&mode=related&v=BwQQpJiBJio (wel ff inloggen) | |
cheukert | vrijdag 27 april 2007 @ 12:04 |
quote:Hoezo dan in a en b? Wordt bijv. a dan in de theorie bij een klas x gevoegd en b in klas y ofzo? | |
mcDavid | vrijdag 27 april 2007 @ 12:05 |
Da's best lullig! Vliegt ook wel verrekte snel in de fik dat ding! | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 12:26 |
quote:Tja, vleugel breekt af en hij zal wel aardig wat kerosine aan boord gehad heb. (ook kijkend naar de lange take-off) | |
The_stranger | vrijdag 27 april 2007 @ 12:51 |
quote:Da's dacht ik vrij standaard voor een tupolev ![]() -EDIT- wat meer info gevonden: Het ging om een TU134 met wat militairen aan boord. "Slechts" een engine failure/fire en om een of andere reden de start afgebroken. Wonderwel is er niemand overleden, slechts 3 gewonden... [ Bericht 18% gewijzigd door The_stranger op 27-04-2007 13:01:04 ] | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 13:08 |
quote:Ah ok, ben niet echt thuis in de Russische doodskisten ![]() | |
Mojave | vrijdag 27 april 2007 @ 14:05 |
Welke mongool breekt nou de start af tijdens rotatie ![]() | |
The_stranger | vrijdag 27 april 2007 @ 14:29 |
quote:Geen idee, ken de performance van een Russische bak ook niet, maar weet wel dat ik nog nooit een tupolev een short field takeoff heb zien doen ![]() Maar ik neem aan dat ook Russische vliegtuigen een N-1 takeoff moeten kunnen maken (na V1), dus als het inderdaad slechts een fire of failure was, dan lijkt mij vliegen veiliger dan aborten. Echter de concorde had ook "slechts" een enginefire en we weten allemaal hoe dat afliep.... | |
Mojave | vrijdag 27 april 2007 @ 14:41 |
quote:Das waar maar die heeft z'n take off wel doorgezet. Ik vind het knap als je in die paar seconden kunt bepalen wat er aan de hand is en dan te besluiten dat je in die situatie(met de snelheid/afstand v/d baan/ obstakels buiten de baan) het beste de kist toch op de grond kunt houden. Volgens mij is dat niet mogelijk! Ben trouwens benieuwd naar de certificatie eisen in Russia wat betreft dit soort ongein. | |
The_stranger | vrijdag 27 april 2007 @ 14:48 |
quote:Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog. Maar goed, je weet niet wat er zich heeft afgespeeld bij die tupolev en ik ken een collega die na V1 een birdhit kreeg op zijn voorruit en ook gestopt is (op die lange 3km baan). DUs ja, in theorie ga je door, maar praktijk wijkt soms wel eens af. En qua certificatie in Rusland, dat moet wel vrij gelijk lopen met "onze" eisen denk ik, tupolevs komen/kwamen ook op Schiphol, neem aan dat de IVW wel een N-1 op hun vereisten-lijstje heeft staan... | |
Mojave | vrijdag 27 april 2007 @ 15:00 |
quote:Mja inderdaad. Naja als ik iets na v1 krijg ga ik hoe dan ook door... soms denk ik wel, jezus kan ik op dit stukkie nog stoppen?! Daarom vind ik het ook link om te bepalen dat je met een birdhit na v1 nog gaat stoppen... maar goed, dat zal wel ervaring zijn. | |
mcDavid | vrijdag 27 april 2007 @ 15:35 |
quote:sja dan is een druppel en een vonkje genoeg idd! | |
Alternate | vrijdag 27 april 2007 @ 16:58 |
quote:9 in 4 maanden relatief veel ![]() Uit mijn klas alleen zijn er al 6 afgewezen 2 jaar geleden, dus duidelijk minder kritisch | |
cheukert | vrijdag 27 april 2007 @ 17:09 |
quote:Ergens anders alsnog aangenomen? waar allemaal bijvoorbeeld? | |
Mojave | vrijdag 27 april 2007 @ 18:20 |
quote:Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19959 't was alweer te lang stil geweest ![]() | |
SnowBite | vrijdag 27 april 2007 @ 19:26 |
quote:Dat is ongeveer hetzelfde. Een klas per 2,5 maand, dat is ongeveer hetzelfde als 9 afgewezen in 4 maanden. Desalniettemin is dat aantal meer dan normaal... | |
FlitsFrits | vrijdag 27 april 2007 @ 20:04 |
Ik wist het!![]() Stomme TRU-ers verhullen de identiteit van Death Star! ![]() | |
cheukert | vrijdag 27 april 2007 @ 20:46 |
een maat van me was nog een tijdje FO op de Death Star | |
FlitsFrits | vrijdag 27 april 2007 @ 21:01 |
quote: ![]() | |
Alternate | vrijdag 27 april 2007 @ 21:12 |
quote:In mij klas zaten 20 man, waarvan er uiteindelijk dus 14 aangenomen zijn. Dat is een score van 70%. Sinds januari zijn er ongeveer 50 mensen aangenomen bij de klm (dan heb ik de engelsen niet mee geteld) en blijkbaar dus 9 afgewezen. Dat is ruim 85% een erg nette score lijkt me dan ![]() | |
Alternate | vrijdag 27 april 2007 @ 21:14 |
quote:1 iemand vliegt nu bij austrian arrows en 1 iemand vliegt nu bij Trans. De rest is nog op zoek. | |
Public_NME | vrijdag 27 april 2007 @ 22:26 |
quote:De concorde knalde over een stuk metaal afkomstig van een andere kist, waardoor de band klapte en door de tank ging. Niet te vergelijken met een 'simpele' birdstrike (en loss of engine) natuurlijk... De concorde was gewoon hopeloos verloren, omdat ie gewoon helemaal in de hens stond. Ik vraag me af hoe het had afgelopen als hij geen rotatie had gedaan; hij was zeker van de baan geknald maar aangezien de tanks ook al in de hens stonden vraag ik me af of er minder fatalities geweest zouden zijn. Het lullige was dat het een ondernemer was die al zijn zakenrelaties had uitgenodigd voor een trip naar NYC op een van zijn cruiseboten. Dat konden ze dus niet meer navertellen... | |
The_stranger | zaterdag 28 april 2007 @ 13:53 |
quote:Klopt dat het concorde geval anders was, maar ik denk dat ze in de cockpit geen andere informatie hadden dan dat het een "simpele" engine fire betrof, zeker toen de brand pas begonnen was. Later was het denk ik wel pijnlijk duidelijk, maar in het begin... | |
mcDavid | zaterdag 28 april 2007 @ 13:54 |
Stond net even op schiphol, en vroeg me af waarvoor die grote gele luchtslangen zijn? Zijn die om de chemtrail-gassen naar binnen te pompen? | |
RonaldV | zaterdag 28 april 2007 @ 14:08 |
quote:Inderdaad.Maar niet verder vertellen, het is allemaal erg hush-hush. ![]() | |
The_stranger | zaterdag 28 april 2007 @ 14:22 |
quote:Niet helemaal goed. Het is eigenlijk een soort van tegengif tegen chemtrails. Met de toenemende belangstelling van het volk voor dit complot, vrees de ICAO dat bij het uitkomen ervan, de schadeclaims vrij hoog zullen zijn en dan vooral die van het vliegend personeel. Aangezien de cabinedames en -heren geen idee hebben dat "hun" vliegtuig chemtrails spuit, sluit men die gele slangen aan, zegt dat het de airco is, maar is dus eigenlijk bescherming tegen het spul wat ze even later zullen spuiten op grote hoogte. En je weet natuurlijk dat vanwege de magische eigenschappen die chemtrails hebben, dit niet goed "luchtdicht" te verpakken is en er dus altijd wat lekt in het vliegtuig. Vandaar dat tegengif, pure voorzichtigheid... | |
Public_NME | zaterdag 28 april 2007 @ 16:52 |
quote:Volgens mij kregen ze het al van de toren te horen toen ze nog op de baan waren, maar ze zullen wel dicht tegen rotatie aangezeten hebben... Dus dan heb je idd niet echt een andere keus. | |
FlitsFrits | zondag 29 april 2007 @ 21:04 |
Eventjes een vraagje, waarom zie je vaak de F70/F100's en Avro's binnen komen met hun speedbrakes deployed? Komt het omdat ze harder dan normaal gaan omdat al die punny kleine kistjes worden opgejaagd door ATC, of zijn ze gewoon zo slick? ![]() | |
cheukert | zondag 29 april 2007 @ 21:27 |
Vliegtuigen die landen met remkleppen zijn gangster je weetsss ![]() | |
mcDavid | zondag 29 april 2007 @ 23:02 |
quote:Ik kreeg op mijn donder omdat ik het niet deed ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 30 april 2007 @ 19:49 |
Moet je ook eens je GPL halen, dan heb je niks meer te maken met instructeurs, nja tenzij je keihard opkloot | |
SnowBite | dinsdag 1 mei 2007 @ 08:31 |
GPL? Is dat een soort kinderbrevet? | |
Alternate | dinsdag 1 mei 2007 @ 08:43 |
quote:Ten eerste zul je dat nooit een boeing zien doen, omdat die een bagger speedbrake heeft. Fokkers kunnen het dankzij het heerlijke ontwerp van hun uberspeedbrake. En als het kan dan ga je doen natuurlijk ![]() Normaal gesproken vliegen wij het laatste stuk 5kts boven onze 'amber band', met die snelheid land hij prima, alleen je hebt slecht een kleine marge wat betreft de veiligheid. Als het harder gaat waaien en een beetje turbulent word zoals het gisteren bijvoorbeeld was dan gaan wij harder vliegen op final, zodat wij een grotere veiligheids marge krijgen voor als de wind onverwachte dingen doet. Het nadeel hiervan is vooral in een lichte F100/70 dat hij simpelweg niet meer wil landen. Om dan te voorkomen dat je gaat flaren als een GA vlieger is die speedbrake erg handig. Een ander groot voordeel van de speedbrake bij turbulent weer is dat je een extra marge hebt. Als de speedbrake uit is op de approach moet je flink meer gas geven dan normaal om je snelheid te houden. Als je dan bijvoorbeeld in windshear terecht komt dan klapt de speedbrake automatisch weer in en dat gaat in een halve seconde ongeveer. Omdat je al flink gas aan het geven was heb je als die weerstand weg is in een keer een hele berg performance over en dat is erg fijn in windshear. Samengevat: Het land relaxter met een licht vliegtuig als het hard waait. En het is veiliger als het turbulent is. | |
FlitsFrits | dinsdag 1 mei 2007 @ 10:51 |
quote:Ah ok, bedankt! ![]() Even iets komisch weer trouwens; quote: ![]() ![]() Want alle vliegtuigen vliegen noord-zuid of west-oost zonder elkaar te doorkruisen, maar Miep weet het natuurlijk beter! ![]() ![]() Of zouden die Fokkers stiekem hun goatse-speedbrake combineren met het dumpen van chemtrails? ![]() | |
Alternate | dinsdag 1 mei 2007 @ 11:13 |
quote:Ok ok ik geef het toe. Alles wat ik hierboven schreef is verzonnen. Fokkers die landen met een 'speedbrake' uit zijn gewoon vergeten om hun cdv (Chemtrail Dump Valve(r)) te sluiten. Pff denk je nou echt dat die 2 klepjes een vliegtuig afremmen? | |
FlitsFrits | dinsdag 1 mei 2007 @ 11:15 |
quote:Whehehehe, dan vliegen er een hoop dementerende lui op de Fokkers! ![]() ![]() | |
The_stranger | woensdag 2 mei 2007 @ 12:58 |
quote:Nee, het kinderbrevet is het RPL. GPL is het homobrevet.. ![]() | |
mcDavid | woensdag 2 mei 2007 @ 13:36 |
quote:Gast, onder welke steen heb jij gelegen? ![]() Check de Chemtrails...zit ik net in de tuin... topics even! | |
mcDavid | woensdag 2 mei 2007 @ 13:36 |
quote:Niet voor niets ook wel GayPL genoemd he ![]() Daarom doe ik het ook al ruim 4 jaar zonder. ![]() | |
FlitsFrits | woensdag 2 mei 2007 @ 13:54 |
quote:Onder welke steen leef jij, check het gesloten TRU topic. ![]() | |
mcDavid | woensdag 2 mei 2007 @ 14:50 |
quote:joah deed ik al, maar had geen zin meer om te editten ![]() | |
Harry123 | woensdag 2 mei 2007 @ 14:56 |
Effe een vraagje aan de jongens die bij de NLS of KLS of Stella of ... zijn opgeleid. Wie hadden jullie als instructeurs tijdens de VFR fase? Waren dat ex-lijnvliegers of "gewone" instructeurs zonder ervaring op een jet of turboprop? En kregen jullie altijd dezelfde instructeur of verschilde dat per keer? Ik wil misschien binnenkort voor een ppl gaan en vroeg me af of de ervaring van een instructeur belangrijk is? + is het beter om 1 enkele of meerdere instructeurs te hebben. Bij een enkele kan ik me voorstellen dat hij/zij je progressie beter in de gaten kan houden. | |
mcDavid | woensdag 2 mei 2007 @ 15:02 |
De concrete vliegervaring boeit niet zoveel. Instructie-ervaring wel. Dat trucje met die stuurknuppel kan iedere aap je leren. Maar de human factors (die wat mij betreft 90% van wat je moet leren/weten/kunnen zijn), daar moet je gewoon iemand hebben die een goede instructeur is. | |
FlitsFrits | woensdag 2 mei 2007 @ 15:03 |
Stoer. ![]() De Antonov An-22A die vandaag naar Schiphol komt vloog net over m'n huis, wat een kabaal maken die 8 props zeg. ![]() Machtig mooi. Ik denk dat-ie nu ergens op final zit, was een paar minuten geleden. | |
YellowLedbetter | woensdag 2 mei 2007 @ 20:36 |
quote: ![]() | |
nsfw | woensdag 2 mei 2007 @ 22:40 |
quote: ![]() Was ie daarvoor vlieger op de X-wing? Want dan ken ik em denk ik! ![]() | |
Mojave | woensdag 2 mei 2007 @ 22:59 |
quote:correct, tenzij je ooit nog commercieel wilt gaan vliegen... maar dan is het pas belangrijk in latere fase... ik deed stella en heb gemixed les gehad ("gewone" en verkeersvliegers) je merkt wel een verschil, aan jou om het passend te maken. www.vliegschool.nl in teuge is een tip voor je ppl! | |
mcDavid | woensdag 2 mei 2007 @ 23:51 |
quote:En PPL voor prutser-piloten-license? | |
mcDavid | woensdag 2 mei 2007 @ 23:54 |
quote:Oh ja, dat vergeet ik er nog bij te zeggen. Ik heb dus van verschillende instructeurs les gehad (vrij standaard met zweefvliegen). En dat beviel/bevalt me prima. Ze hebben allemaal weer hun eigen kwaliteiten. Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met me rijles, waarbij ik maar één instructeur had, vind ik meerdere denk ik relaxter. Bij rijles bleef ik soms behoorlijk steken op bepaalde puntjes die gewoon niet helemaal goed over kwamen, om het zo maar te zeggen. | |
Public_NME | donderdag 3 mei 2007 @ 13:07 |
http://www.youtube.com/watch?v=Jf9gZ47ir78 Thomsonfly 757 engine failure door 2 reigers in de motor lol. | |
FlitsFrits | donderdag 3 mei 2007 @ 13:11 |
quote:Roast chicken. ![]() | |
Domai | donderdag 3 mei 2007 @ 20:57 |
quote:Ik klik link aan zonder te lezen en heb geen geluid, dacht even dat het een KLM kist was ![]() | |
Jarold | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:45 |
homo's | |
cheukert | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:53 |
quote:Wil jij voor de komende 40jaar wakker blijven? | |
Public_NME | maandag 7 mei 2007 @ 20:25 |
Wel opvallend dat er de laatste veel 737NG crashen/incidenten zijn... Die Kenya airways kist was ook maar een paar maanden oud. Las op airliners dat een 738 nogal snel steep kan banken omdat de stick heel gevoelig is. (schijnt gevoeliger te zijn dan de 700 en classics etc). Hij zei ook dat hij ervaren 737 piloten in de sim een 'roll-over' had zien doen icm een engine flame out. Iemand hier met een 738 type-rating? (mojave?) | |
Alternate | maandag 7 mei 2007 @ 20:44 |
Tja kinderziektes heb ik in elk nieuw vliegtuigtype | |
mcDavid | maandag 7 mei 2007 @ 21:01 |
Piloot / Co-Piloot | |
kebabkever | woensdag 9 mei 2007 @ 16:25 |
Aangemeld bij de vliegschool. In augustus ga ik men testen doen ![]() Heb dr echt zwaar veel zin in! Eind augustus vliegen naar engeland Dan daar 2 dagen oefeningen en testen. | |
Alternate | woensdag 9 mei 2007 @ 16:32 |
Welke vliegschool is dat? | |
mcDavid | woensdag 9 mei 2007 @ 16:34 |
quote:welke en watvoor vliegschool? | |
cheukert | woensdag 9 mei 2007 @ 17:27 |
OAT ofzo? 2 dagen Engeland hebben ze daar in de testen geloof ik met dat Netjets programma | |
cheukert | woensdag 9 mei 2007 @ 17:33 |
Hihihihi, turbulentie topic ook weer lekker gekaapt ![]() | |
FlitsFrits | woensdag 9 mei 2007 @ 17:59 |
Enge kapert! | |
Mojave | donderdag 10 mei 2007 @ 15:02 |
quote:Hmm hij is vrij gevoelig ja maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Verder ken ik alleen deze Kenya en de GOL crash in Brazilie met een 737NG... | |
Public_NME | donderdag 10 mei 2007 @ 15:45 |
quote:Die van Southwest in Chicago is ook vrij beroemd/berucht. (door de omheining). Verder nog een GOL kist van de baan af, een 600 uit Algerije waarvan de gear afbrak tijdens de landing ![]() | |
Mojave | donderdag 10 mei 2007 @ 15:56 |
Oh ja oke die niet fatals had ik niet mee geteld maar dat zijn overigens naar ik herninner allemaal pilot errors ![]() | |
Public_NME | donderdag 10 mei 2007 @ 16:16 |
quote:Ja, in de GOL case valt dat te betwijfelen trouwens...(Diegene die van 10km hoogte naar beneden donderde). Ik denk dat er in het geval van de Kenya airways crash ook wel eens een pilot error zou zijn kunnen gebeurd. (icm een technical failure) | |
Public_NME | vrijdag 11 mei 2007 @ 16:04 |
Hé Mojave, waarom heeft HV eigenlijk zoveel 737NG's weggedaan? (52!) Anders hadden ze nu 75 NG's ipv 23... Of zaten er veel in de lease? (voor de zomerperiode bijvoorbeeld) | |
Mojave | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:00 |
quote:uuuuuuuuuuuuuuuuuuh? We hebben voor deze zomer 31 737 NG's en 1x wetlease 757 Air Finland. Tot nu toe vliegen we elke zomer met meer kisten... dus ik weet niet hoe je aan die info komt? Misschien ex inhuurkisten die idd zijn terug gegaan na de zomer.. zoiets? | |
Public_NME | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:28 |
quote:http://www.airfleets.net/flottecie/Transavia%20Airlines.htm dan ff op history klikken. Ik heb idd ook wel eens HV kisten in een Sun Country scheme gezien, best mooi! | |
SnowBite | zaterdag 12 mei 2007 @ 09:13 |
Iemand nog naar de Redbull Airrace dit weekend? Nee? Nou ik wel ![]() | |
nsfw | zaterdag 12 mei 2007 @ 09:22 |
Nee man! Die X-twin Sport is veel gaver! | |
Public_NME | zaterdag 12 mei 2007 @ 12:45 |
quote:Damn, ik zag op de site dat het om 4u 's nachts nog steeds 37c is..! Lekker warm met vliegen lijkt me lol. | |
Mojave | zondag 13 mei 2007 @ 05:08 |
quote:mja zal wel ex-import zijn waar elk jaar een ander registratie voor terug komt... | |
SnowBite | zondag 13 mei 2007 @ 07:34 |
quote:Het was ernorm gaaf. Nog eventjes met Frank Versteegh staan praten enzo. 's avonds is het wel wat koeler, maar nog steeds was er vandaag een density altitude van ong. 8000ft. Dat vliegt wel wat anders dan in Rotterdam met 15 graden ofzo. | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:03 |
Zo, weer een topic volgebaggerd! ![]() | |
cheukert | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:05 |
quote:Jij en Lightning_nl zijn overigens wel 1 perfect koppel je weetsss | |
mcDavid | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:06 |
quote:Misschien moet ik zijn telefoonnummer maar eens vragen ![]() | |
Public_NME | dinsdag 15 mei 2007 @ 23:09 |
quote:Filmpje op de site was erg gaaf! ![]() ![]() | |
Autoreply | woensdag 16 mei 2007 @ 10:58 |
Iemand ervaring met filmen van buiten een kist? Ben bezig zelf zoiets in elkaar te klussen, maar andere ervaringen zijn meer dan welkom ![]() | |
FlitsFrits | woensdag 16 mei 2007 @ 11:14 |
Pattex. | |
Mojave | woensdag 16 mei 2007 @ 12:02 |
![]() | |
mcDavid | woensdag 16 mei 2007 @ 12:36 |
Ik heb laatst nog een filmpje gemaakt van een presentatie van wat klasgenoten. Dat was niet vanuit een vliegtuig. | |
Autoreply | woensdag 16 mei 2007 @ 12:44 |
quote:Meer qua richten enzo. Het ding blijft draaibaar ![]() | |
mcDavid | woensdag 16 mei 2007 @ 12:48 |
Loctite. | |
cheukert | woensdag 16 mei 2007 @ 22:46 |
quote:Plak die unit aan je muggensweeper | |
Public_NME | donderdag 17 mei 2007 @ 00:08 |
quote:Ik heb laatste een filmpje gemaakt toen ik op vakantie was. Dat was niet vanuit een vliegtuig. ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 17 mei 2007 @ 00:37 |
No wayyyyyy!!! Ik ook! ![]() | |
mcDavid | donderdag 17 mei 2007 @ 11:14 |
Wat een hoop mensen die ervaring hebben met filmen van búiten een kist, joh! ![]() | |
RonaldV | donderdag 17 mei 2007 @ 12:05 |
Birdstrike! | |
Public_NME | donderdag 17 mei 2007 @ 12:21 |
quote:Scroll eens naar boven... ![]() | |
RonaldV | donderdag 17 mei 2007 @ 12:25 |
quote:In mijn geval: ook nog een pagina terug. Maar euh.. oeps! ![]() | |
Public_NME | donderdag 17 mei 2007 @ 12:30 |
http://www.youtube.com/watch?v=VFsaFVlJCDE Deze blijft ook nogal knullig, die co-piloot dacht dat ze nog steeds in de wake vortex zaten waardoor hij keihard op zijn pedalen bleef stampen. (en dus keihard gingen swingen, waardoor hij nog harder ging stampen) Uiteindelijk brak het roer af...:X | |
FlitsFrits | donderdag 17 mei 2007 @ 12:36 |
Iedereen weet dat voeten geven iets voor Pijperts en Tjesna's is. ![]() | |
RonaldV | donderdag 17 mei 2007 @ 13:03 |
quote:Zonder te klikken: Amerian Airlines (dacht ik) Airbus crash bij New York? Is de afgelopen weken nog een paar keer op NGC geweest. | |
Public_NME | donderdag 17 mei 2007 @ 13:40 |
quote:Ja, die co-piloot bracht ff een A300 naar de grond... ![]() | |
RonaldV | donderdag 17 mei 2007 @ 13:57 |
quote:Eerlijk is eerlijk: de First Officer was waarschijnlijk het slachtoffer van de training van American Airlines (AA), en onvoldoende documentatie van Airbus. AA en Airbus geven elkaar de schuld van het ongeval. Ik betwijfel of een andere AA-vlieger het anders had aangepakt, aangezien de meeste vliegers bij AA dachten dat ze met de Airbus konden smijten alsof het een fighter is. Hoe dan ook: alhoewel de NTSB de agressieve behandeling van de flight controls als onjuist bestempelt, geven ze de vlieger niet de schuld van de crash. Het onderzoek van de NTSB laat sowieso aardig wat dingetjes liggen, en een eindrapport is er nog altijd niet. | |
Alternate | donderdag 17 mei 2007 @ 21:44 |
Maarja pedalen stampen werkt niet, ookal zou het vliegtuig er tegen kunnen. | |
Lightning_NL | donderdag 17 mei 2007 @ 23:58 |
Zowiezo wel HEEL erg stom om dat te doen... Wat bezielt zo'n gast om met zo'n grote kist hard en snel op de pedalen te trappen??? Hoe slecht ben je dan opgeleid??? | |
Autoreply | vrijdag 18 mei 2007 @ 02:54 |
quote:Er staat me vaag bij (ongevallenrapport twee jaar geleden gelezen) dat er ook problemen waren met scheurvorming in de glasvezel. Of haal ik nu twee crashes door elkaar ![]() | |
The_stranger | vrijdag 18 mei 2007 @ 04:40 |
quote:Zolang je er niet bij geweest bent of in een soortgelijke situatie bent, is die vraag onmogelijk te beantwoorden... | |
Alternate | vrijdag 18 mei 2007 @ 07:57 |
quote:Kijk weet je wat het is, bij vrijwel elke Discovery of NG documentaire over vliegrampen denken we nu 'Jeetje wat dom, dat weet je toch'. Maar de reden dat wij het tegenwoordig allemaal zo goed weten is gewoon simpelweg het feit dat het een keer misgegaan is. In de luchtvaart leren we daar van en passen de training aan om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd. Maar die mensen die het in eerste instantie gebeurden wisten gewoon van niets en deden wat ze het beste leek. Zo wisten ze ten tijde van dat ongeluk gewoon niet dat je je rudder eraf kunt trappen, dat werd niet verteld tijdens de training en stond niet duidelijk in de boeken. Het is ook erg lullig, er is altijd een bepaalde snelheid, door de fabrikant bepaald, waarop (of onder) je volle roeruitslagen kunt geven zonder het vliegtuig structureel te beschadigen. Helaas geld dat niet voor de rudder. Dat weten wij nu, omdat dat erin geramd is bij onze training, net zoals we nu geen circuit breakers meer resetten in de lucht, de take-off clearance met elkaar confirmeren, de speedbrake automatisch inklapt bij windshear etc etc. Allemaal dingen die je bij NG gaat zien langskomen. | |
nsfw | vrijdag 18 mei 2007 @ 11:54 |
Vrouw vindt pilotenuniform meest sexy![]() | |
The_stranger | vrijdag 18 mei 2007 @ 11:59 |
quote:En ik maar denken dat het aan het formaat piemel lag bij mij ![]() | |
Autoreply | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:16 |
quote:Zou dat ook gelden voor vliegtenue+chute? Zegmaar de WOII look? Dan weet ik direct waar al die kwijlende vrouwen altijd vandaan komen ![]() | |
Public_NME | vrijdag 18 mei 2007 @ 14:51 |
http://www.dumpert.nl/mediabase/15349/a8390494/index.html Zweefheli ![]() Deze is ook wel aardig: birdstrike. http://www.dumpert.nl/mediabase/15311/73fa48a0/index.html http://www.dumpert.nl/mediabase/15100/cf3ecb8e/index.html N00b ATC op SXM. (wel vet daar overigens, kan ik iedereen aanraden om daar ff te gaan vertoeven) http://www.youtube.com/watch?v=ksmDuXO_k6E&mode=related&search= ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Public_NME op 18-05-2007 15:25:00 ] | |
YellowLedbetter | vrijdag 18 mei 2007 @ 16:12 |
quote:Nee die chute ziet er belachelijk uit! Lijk je net een fucking schildpad, dus nee je bent niet geil! | |
Autoreply | vrijdag 18 mei 2007 @ 17:19 |
quote:Nee hoor, kleine wedstrijdchutes zien er best ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 18 mei 2007 @ 18:37 |
helemaal niet, wen er nou maar aan | |
Alternate | vrijdag 18 mei 2007 @ 20:39 |
Het zegt ook wel iets over het vertrouwen in je eigen vliegkunsten als je een parachute omdoet ![]() | |
cheukert | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:37 |
quote:De WWII look is nog altijd een zitchute ![]() | |
FlitsFrits | vrijdag 18 mei 2007 @ 21:42 |
quote: | |
cheukert | vrijdag 18 mei 2007 @ 22:11 |
VLM F50 | |
FlitsFrits | vrijdag 18 mei 2007 @ 22:15 |
Belgen. ![]() | |
Defected | vrijdag 18 mei 2007 @ 22:43 |
quote:? ![]() | |
mcDavid | vrijdag 18 mei 2007 @ 23:16 |
quote:Zo'n chute hebben wij ook op de club, maar dat zit voor geen meter! ![]() quote:De meeste mensen doen zo'n ding alleen maar om omdat het lekker zit ![]() maargoed als je 'm toch omdoet kun je maar beter zorgen dat je weet hoe die werkt ook heh | |
FlitsFrits | vrijdag 18 mei 2007 @ 23:29 |
quote:Ah, c'est une huilie! | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:05 |
quote:Tja... Dat van die rudders vind ik gewoon logisch nadenken hoor. Die gast zat in een lange smalle passagiersvliegtuig, dat eigenlijk helemaal niet zo'n supersterke romp heeft. En als je dan met een lekker groot roer achterin vol en snel rond gaat zitten trappen kun je er natuurlijk op wachten dat er wat gaat scheuren/breken. Zo'n grote kist links rechts yaw-end door de lucht met zo'n 1 Herz... Gewoon stom. Als dit nooit tegen deze piloot is verteld vind ik dat een wel heel slechte zaak. Zowiezo dat ie het niet zelf heeft kunnen bedenken. | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:07 |
Nee alleen een chute om ziet er inderdaad niet uit ![]() | |
Public_NME | zaterdag 19 mei 2007 @ 00:56 |
Ziet er naar uit dat de brakes van die Fucker op Eelde het niet deden?! (best knap om met zo'n Fucker eraf te knallen met dit weer lol) | |
Autoreply | zaterdag 19 mei 2007 @ 01:47 |
quote:Nah, je laat iig zien dat je inhoudelijke kennis ongeveer nul is; houdt dan gewoon je mond ipv dom geblaat... Manouvreesnelheid zegt je niets? Met de respectievelijke flapsetting was de consensus dat je alle stuurorganen, ook je rudder vol uit mocht slaan. Alleen is er niemand ooit verteld dat dat niet geldt voor herhaalde uitslagen. Dat was in ieder operations manual terug te vinden. Tegenwoordig is de link tussen luchtwaardigheid en operations wat duidelijker en is het dus ook operations duidelijk dat het eenmalige uitslagen betreft. | |
Autoreply | zaterdag 19 mei 2007 @ 01:48 |
quote:Ah, dus Frank Versteegh kan ook niet vliegen? In de meeste landen is het simpelweg een verplichting, dus dat heeft weinig met vertrouwen te maken. Schakel jij je airbags ook uit omdat je zat vertrouwen hebt ik je eigen rijkunsten? | |
Autoreply | zaterdag 19 mei 2007 @ 01:49 |
quote:Het zit absoluut perfect. quote:De meeste vliegers die ik ken dragen 'm toch echt primair voor de extra veiligheid. Ik stap ook niet op de motor zonder helm al heb ik die nog nooit nodig gehad ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 02:49 |
quote:Dat is nou het verschil misschien tussen goede en slechte piloten... Volledig het boekje volgen, of 'out of the box denken' (zeer belangrijke eigenschap voor vliegers) en je hersenen gebruiken. Heeft op zo'n moment weinig met inhoudelijke kennis te maken. Maar dat leren ze je niet bij het zweefvliegen. | |
Autoreply | zaterdag 19 mei 2007 @ 09:05 |
quote:Dus jij klungelt maar wat aan. Fijn te horen dat daar m'n belastingcenten naartoe gaan. quote:Fijn dat je geen idee hebt hoeveel je kist kan hebben. Va is elementaire theorie... quote:Klopt, wij leren niet hoe we iemand af moeten zeiken ipv moeten toegeven dat we er geen hol van begrepen hebben. Naja, AR gaat ff fijn ongecontroleerd neerstorten, veel plezier met stunten he ![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:01 |
Haha, stunten....met een heli ![]() | |
nsfw | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:27 |
quote:Jezus gast.. Wat ben jij een ontzettende arrogante hufter. Jij moet nog heel veel leren. Gelukkig zit je nog in opleiding bij die mooie vliegclub van de overheid en ik vertrouw er op dat ze je nog heel wat bij gaan brengen! ![]() | |
Mojave | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:38 |
lol ![]() | |
The_stranger | zaterdag 19 mei 2007 @ 13:55 |
Vraag me wel af wat er nu in Eelde gebeurt is. Zelfs met 10kts tailwind en een braking action medium, heeft een F50 1400m baan nodig met 25'C, 20 ton (bijna max), 50kts crosswind, 10kts te hard over de threshold. Dan heb je nog 400m over en die 1400 is al erg overdreven ![]() Met andere woorden, wat ze ook gedaan hebben, ze hebben ongeveer 500meter verprutst... (zelfs op een baantje van LCY 1200m moet je nog gas geven om aan het eind van de baan de exit te nemen) | |
Public_NME | zaterdag 19 mei 2007 @ 15:19 |
quote:Er schijnen problemen te zijn geweest met de remmen... Is nog niet zeker, maar lijkt me plausibel. Een F50 knal je niet zomaar v/d baan. | |
The_stranger | zaterdag 19 mei 2007 @ 16:04 |
quote:Zelfs zonder remmen sta je binnen 1800 meter stil, mits je fatsoenlijk landt... | |
cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 18:15 |
quote:Gelukkig weet jij wat die vlieger dacht toen hij in die situatie zat ![]() | |
cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 18:16 |
quote:C'est une huilie Belge! ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 19:52 |
quote:Echt... Jij hebt mij nu een paar keer verteld dat ik schijnbaar niet zo best ben in begrijpend lezen, terwijl jij echt de kroon spant wat betreft heel slecht begrijpend lezen. Laat ik toch nog maar zo aardig zijn om het voor je uit te leggen in Jip & Janneke-taal, hopend dat je het dan wel begrijpt. Ik klungel niks aan. Waar heb je dat vandaan? Uit die grote duim van je? Ik zeg alleen dat je als piloot soms 'out-of-the-box' moet denken omdat niet elke situatie omschreven staat in een manual, en dat dat een belangrijke eigenschap is van een piloot. Echt triest dat jij dan concludeert dat ik aanklungel. Hoe je daarbij komt snap ik echt niet. Ben je echt zo simpel? quote:Waar haal je dit nou weer vandaan? Ik snap jou echt niet ![]() quote:Kerel... hahaha, doe niet zo triest en gefrustreerd man. Ga toch lekker in die zwever van je zitten met je frustraties. Neem ook een begrijpend lezen boekje mee tijdens die lange vluchten van je. quote:Over jezelf praten in de 3e persoon... ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 19:56 |
quote:Wat is jouw probleem nou weer? Mij is bijgebracht om soms out-of-the-box te denken, omdat niet alles staat omschreven in de manual and omdat elke situatie anders is en dat de geschreven procedure niet altijd per se het best is. Dat is mij geleerd, en dat deel ik hier mede. Ben ik daarom arrogant? Jezus gast... ![]() Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen. Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een goede piloot beschouw ofzo. Nergens! Sterker nog, ik ben nog geeneens piloot want ik ben nog in opleiding, dus ik snap echt niet waarom je zo moet reageren. [ Bericht 6% gewijzigd door Lightning_NL op 19-05-2007 20:18:32 ] | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:16 |
Leuk dat je steeds op 'ga lekker zweefvliegen ofzo' terugkomt. ![]() ![]() | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:17 |
Steeds ja. | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:17 |
quote:Je doet dus mee aan een testprogramma van de NASA ofzo? ![]() | |
Public_NME | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:18 |
quote:Hmm schijnt dat ie hem toch halverwege de baan heeft neergezet, downwind ![]() | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:18 |
quote:Doet me denken aan OY-JET. Alleen hoefden de lui in de Fokker niet te zwemmen. | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:21 |
quote:13-jarige humor ![]() | |
cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:24 |
quote:Ik was van de zomer op Boulder in Amerika, aan het begin/eind van de baan lag een klein meertje/plas. Het scheen dat er meerdere kisten daar al een duikje hebben genomen ![]() | |
cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:25 |
quote:tip: een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad ![]() | |
cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:26 |
quote:Wat heeft downwind hiermee te maken? | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:27 |
quote:Het valt me nog mee dat je 'em snapte. | |
Public_NME | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:27 |
quote:Meer snelheid en minder weerstand tijdens de landing?! =nog lastiger op een korte baan te landen..? | |
Lightning_NL | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:28 |
Inlevingsvermogen heb ik wel, maar ik snap niet waarom dat in dit geval zo van toepassing zou moeten zijn. Zowiezo weet ik niet de precieze situatie waar die piloot in zit, but then again. No matter welke situatie je in zit, je gaat niet hard en snel op je pedalen zitten trappen in zo'n kist. Je kunt je toch makkelijk bedenken dat er dan ontzettend veel stress op de romp komt te staan? | |
FlitsFrits | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:29 |
quote:Moet je 'es naar Acapulco gaan, daar liggen een hoop vliegtuigen die de baan niet hebben gehaald en/of niet vroeg genoeg zijn losgekomen. ![]() Wel een cute gezicht met dat mooie heldere water. ![]() | |
Public_NME | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:30 |
quote: quote:Ja, die ging echt keihard downwind het meertje in hehe. Nieuwe registratie van de opvolger was OY-WET ![]() | |
cheukert | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:31 |
quote: ![]() Vliegeniers topic deel 9: deel 9 hier! [ Bericht 12% gewijzigd door cheukert op 19-05-2007 20:38:05 ] |