Haha precies. Je mag er dan misschien niet echt brood aan verdienen, dan zit je in ieder geval in de lucht! (én ben je écht aant vliegen)quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik sprak vorig weekend nog een 744 captain. Die maakte gemiddeld een vlucht per drie weken![]()
Met fulltime baan, naja, leuk hoor. Dan zou ik nog liever dagelijks Cessna's vliegen![]()
Het zijn sowieso de MD-11's die de zwakte zijn van KL. Deze hebben zéér vaak last van technische problemen waardoor er lange vertragingen (soms +24u) ontstaan. Aangezien KL hun longhaul vloot toch het uiterste stretched hebben ze weinig spare capacity om dit op te vangen. (geen toestellen beschikbaar)quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef Mojave het volgende:
Wat las ik nou op luchtvaartnieuws, is het echt zo dat de MD-11 divisie te weinig cockpitbemanning heeft?!
Hoezo dan in a en b? Wordt bijv. a dan in de theorie bij een klas x gevoegd en b in klas y ofzo?quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:36 schreef SnowBite het volgende:
Nee er zijn simpelweg te weinig mensen om de klas mee op te vullen.
Ook wel logisch, iedereen wil na de zomervakantie, en niet vlak voor.
Veel zijn ook nog met een studie bezig.
Tja, vleugel breekt af en hij zal wel aardig wat kerosine aan boord gehad heb. (ook kijkend naar de lange take-off)quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:05 schreef mcDavid het volgende:
Da's best lullig! Vliegt ook wel verrekte snel in de fik dat ding!
Da's dacht ik vrij standaard voor een tupolevquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
(ook kijkend naar de lange take-off)
Ah ok, ben niet echt thuis in de Russische doodskistenquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Da's dacht ik vrij standaard voor een tupolev![]()
Geen idee, ken de performance van een Russische bak ook niet, maar weet wel dat ik nog nooit een tupolev een short field takeoff heb zien doenquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:08 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ah ok, ben niet echt thuis in de Russische doodskisten. Maar was het denk je niet beter geweest om take-off door te zetten?
Das waar maar die heeft z'n take off wel doorgezet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geen idee, ken de performance van een Russische bak ook niet, maar weet wel dat ik nog nooit een tupolev een short field takeoff heb zien doen![]()
Maar ik neem aan dat ook Russische vliegtuigen een N-1 takeoff moeten kunnen maken (na V1), dus als het inderdaad slechts een fire of failure was, dan lijkt mij vliegen veiliger dan aborten. Echter de concorde had ook "slechts" een enginefire en we weten allemaal hoe dat afliep....
Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog. Maar goed, je weet niet wat er zich heeft afgespeeld bij die tupolev en ik ken een collega die na V1 een birdhit kreeg op zijn voorruit en ook gestopt is (op die lange 3km baan). DUs ja, in theorie ga je door, maar praktijk wijkt soms wel eens af.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef Mojave het volgende:
[..]
Das waar maar die heeft z'n take off wel doorgezet.
Ik vind het knap als je in die paar seconden kunt bepalen wat er aan de hand is en dan te besluiten dat je in die situatie(met de snelheid/afstand v/d baan/ obstakels buiten de baan) het beste de kist toch op de grond kunt houden.
Volgens mij is dat niet mogelijk!
Ben trouwens benieuwd naar de certificatie eisen in Russia wat betreft dit soort ongein.
Mja inderdaad.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog. Maar goed, je weet niet wat er zich heeft afgespeeld bij die tupolev en ik ken een collega die na V1 een birdhit kreeg op zijn voorruit en ook gestopt is (op die lange 3km baan). DUs ja, in theorie ga je door, maar praktijk wijkt soms wel eens af.
En qua certificatie in Rusland, dat moet wel vrij gelijk lopen met "onze" eisen denk ik, tupolevs komen/kwamen ook op Schiphol, neem aan dat de IVW wel een N-1 op hun vereisten-lijstje heeft staan...
sja dan is een druppel en een vonkje genoeg idd!quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, vleugel breekt af en hij zal wel aardig wat kerosine aan boord gehad heb. (ook kijkend naar de lange take-off)
9 in 4 maanden relatief veelquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:17 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Dit jaar 9 KLS'ers (relatief erg veel) afgewezen bij KLM, dus minder kritisch???
Ergens anders alsnog aangenomen? waar allemaal bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:58 schreef Alternate het volgende:
[..]
9 in 4 maanden relatief veel![]()
Uit mijn klas alleen zijn er al 6 afgewezen 2 jaar geleden, dus duidelijk minder kritisch
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19959quote:’Saoedi-Arabië voorkomt aanslagen met vliegtuigen’
27-04-2007
RIYADH - De Saoedische regering heeft meer dan 170 personen opgepakt die worden verdacht van terroristische activiteiten. Onder hen zijn een aantal mensen die een vliegopleiding volgden. Mogelijk waren ze van plan met vliegtuigen aanslagen te plegen op olie-installaties, militaire bases en prominente figuren, zo meldt de regering.
Onder de aangehouden personen is een aantal buitenlanders. De verdachten zijn in zeven groepen op verschillende plaatsen in het land aangehouden. Vier dagen eerder al kondigde de prins aan dat hij met een lijst zou komen van mensen die terreurdaden voorbereiden tegen zijn land.
Het televisiestation al-Arabiya sprak van zeven gewapende terroristische cellen. Er zijn veel wapens en geld ter waarde van meer dan vier miljoen euro beslag genomen. Extremisten geïnspireerd door met name de Saoedische terrorist Osama bin Laden die de groep al-Qaeda in het leven riep, streven al vier jaar met geweld naar de val van de pro-Amerikaanse monarchie. Ze plegen aanslagen, onder meer op westerse doelen of personen in het land.
(c) ANP
Dat is ongeveer hetzelfde. Een klas per 2,5 maand, dat is ongeveer hetzelfde als 9 afgewezen in 4 maanden.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:58 schreef Alternate het volgende:
[..]
9 in 4 maanden relatief veel![]()
Uit mijn klas alleen zijn er al 6 afgewezen 2 jaar geleden, dus duidelijk minder kritisch
quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:46 schreef cheukert het volgende:
een maat van me was nog een tijdje FO op de Death Star
In mij klas zaten 20 man, waarvan er uiteindelijk dus 14 aangenomen zijn. Dat is een score van 70%.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:26 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Dat is ongeveer hetzelfde. Een klas per 2,5 maand, dat is ongeveer hetzelfde als 9 afgewezen in 4 maanden.
Desalniettemin is dat aantal meer dan normaal...
1 iemand vliegt nu bij austrian arrows en 1 iemand vliegt nu bij Trans. De rest is nog op zoek.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:09 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ergens anders alsnog aangenomen? waar allemaal bijvoorbeeld?
De concorde knalde over een stuk metaal afkomstig van een andere kist, waardoor de band klapte en door de tank ging. Niet te vergelijken met een 'simpele' birdstrike (en loss of engine) natuurlijk... De concorde was gewoon hopeloos verloren, omdat ie gewoon helemaal in de hens stond. Ik vraag me af hoe het had afgelopen als hij geen rotatie had gedaan; hij was zeker van de baan geknald maar aangezien de tanks ook al in de hens stonden vraag ik me af of er minder fatalities geweest zouden zijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog.
Klopt dat het concorde geval anders was, maar ik denk dat ze in de cockpit geen andere informatie hadden dan dat het een "simpele" engine fire betrof, zeker toen de brand pas begonnen was. Later was het denk ik wel pijnlijk duidelijk, maar in het begin...quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
De concorde knalde over een stuk metaal afkomstig van een andere kist, waardoor de band klapte en door de tank ging. Niet te vergelijken met een 'simpele' birdstrike (en loss of engine) natuurlijk... De concorde was gewoon hopeloos verloren, omdat ie gewoon helemaal in de hens stond. Ik vraag me af hoe het had afgelopen als hij geen rotatie had gedaan; hij was zeker van de baan geknald maar aangezien de tanks ook al in de hens stonden vraag ik me af of er minder fatalities geweest zouden zijn.
Het lullige was dat het een ondernemer was die al zijn zakenrelaties had uitgenodigd voor een trip naar NYC op een van zijn cruiseboten. Dat konden ze dus niet meer navertellen...
Inderdaad.Maar niet verder vertellen, het is allemaal erg hush-hush.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:54 schreef mcDavid het volgende:
Stond net even op schiphol, en vroeg me af waarvoor die grote gele luchtslangen zijn? Zijn die om de chemtrail-gassen naar binnen te pompen?
Niet helemaal goed. Het is eigenlijk een soort van tegengif tegen chemtrails. Met de toenemende belangstelling van het volk voor dit complot, vrees de ICAO dat bij het uitkomen ervan, de schadeclaims vrij hoog zullen zijn en dan vooral die van het vliegend personeel. Aangezien de cabinedames en -heren geen idee hebben dat "hun" vliegtuig chemtrails spuit, sluit men die gele slangen aan, zegt dat het de airco is, maar is dus eigenlijk bescherming tegen het spul wat ze even later zullen spuiten op grote hoogte.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Inderdaad.Maar niet verder vertellen, het is allemaal erg hush-hush.![]()
Volgens mij kregen ze het al van de toren te horen toen ze nog op de baan waren, maar ze zullen wel dicht tegen rotatie aangezeten hebben... Dus dan heb je idd niet echt een andere keus.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Klopt dat het concorde geval anders was, maar ik denk dat ze in de cockpit geen andere informatie hadden dan dat het een "simpele" engine fire betrof, zeker toen de brand pas begonnen was. Later was het denk ik wel pijnlijk duidelijk, maar in het begin...
Ik kreeg op mijn donder omdat ik het niet deedquote:Op zondag 29 april 2007 21:27 schreef cheukert het volgende:
Vliegtuigen die landen met remkleppen zijn gangster je weetsss
Ten eerste zul je dat nooit een boeing zien doen, omdat die een bagger speedbrake heeft. Fokkers kunnen het dankzij het heerlijke ontwerp van hun uberspeedbrake. En als het kan dan ga je doen natuurlijkquote:Op zondag 29 april 2007 21:04 schreef FlitsFrits het volgende:
Eventjes een vraagje, waarom zie je vaak de F70/F100's en Avro's binnen komen met hun speedbrakes deployed? Komt het omdat ze harder dan normaal gaan omdat al die punny kleine kistjes worden opgejaagd door ATC, of zijn ze gewoon zo slick?
Ah ok, bedankt!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:43 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ten eerste zul je dat nooit een boeing zien doen, omdat die een bagger speedbrake heeft. Fokkers kunnen het dankzij het heerlijke ontwerp van hun uberspeedbrake. En als het kan dan ga je doen natuurlijk
Normaal gesproken vliegen wij het laatste stuk 5kts boven onze 'amber band', met die snelheid land hij prima, alleen je hebt slecht een kleine marge wat betreft de veiligheid. Als het harder gaat waaien en een beetje turbulent word zoals het gisteren bijvoorbeeld was dan gaan wij harder vliegen op final, zodat wij een grotere veiligheids marge krijgen voor als de wind onverwachte dingen doet. Het nadeel hiervan is vooral in een lichte F100/70 dat hij simpelweg niet meer wil landen. Om dan te voorkomen dat je gaat flaren als een GA vlieger is die speedbrake erg handig.
Een ander groot voordeel van de speedbrake bij turbulent weer is dat je een extra marge hebt. Als de speedbrake uit is op de approach moet je flink meer gas geven dan normaal om je snelheid te houden. Als je dan bijvoorbeeld in windshear terecht komt dan klapt de speedbrake automatisch weer in en dat gaat in een halve seconde ongeveer. Omdat je al flink gas aan het geven was heb je als die weerstand weg is in een keer een hele berg performance over en dat is erg fijn in windshear.
Samengevat: Het land relaxter met een licht vliegtuig als het hard waait. En het is veiliger als het turbulent is.
quote:"Het zou gaan om condensstrepen van passagiersvliegtuigen, maar normale condensstrepen zijn na korte tijd verdwenen, deze bleven lang hangen en waren veel dikker. Ook lopen de strepen kriskras door elkaar heen, normale lijnvliegtuigen vliegen doorgaans netter. Wat is hier werkelijk gaande", vraagt Miep (een lezer van Spits - LV) zich af. Wie het weer mag het zeggen.
Ok ok ik geef het toe. Alles wat ik hierboven schreef is verzonnen. Fokkers die landen met een 'speedbrake' uit zijn gewoon vergeten om hun cdv (Chemtrail Dump Valve(r)) te sluiten.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:51 schreef FlitsFrits het volgende:
Of zouden die Fokkers stiekem hun goatse-speedbrake combineren met het dumpen van chemtrails?
Whehehehe, dan vliegen er een hoop dementerende lui op de Fokkers!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:13 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ok ok ik geef het toe. Alles wat ik hierboven schreef is verzonnen. Fokkers die landen met een 'speedbrake' uit zijn gewoon vergeten om hun cdv (Chemtrail Dump Valve(r)) te sluiten.
Pff denk je nou echt dat die 2 klepjes een vliegtuig afremmen?
Nee, het kinderbrevet is het RPL. GPL is het homobrevet..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:31 schreef SnowBite het volgende:
GPL? Is dat een soort kinderbrevet?
Gast, onder welke steen heb jij gelegen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:51 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Ah ok, bedankt!
Even iets komisch weer trouwens;
[..]
[afbeelding]
Want alle vliegtuigen vliegen noord-zuid of west-oost zonder elkaar te doorkruisen, maar Miep weet het natuurlijk beter!
Of zouden die Fokkers stiekem hun goatse-speedbrake combineren met het dumpen van chemtrails?
Niet voor niets ook wel GayPL genoemd hequote:Op woensdag 2 mei 2007 12:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, het kinderbrevet is het RPL. GPL is het homobrevet..
Onder welke steen leef jij, check het gesloten TRU topic.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Gast, onder welke steen heb jij gelegen?
Check de Chemtrails...zit ik net in de tuin... topics even!
joah deed ik al, maar had geen zin meer om te edittenquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:54 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij, check het gesloten TRU topic.![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Niet voor niets ook wel GayPL genoemd he
Daarom doe ik het ook al ruim 4 jaar zonder.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:46 schreef cheukert het volgende:
een maat van me was nog een tijdje FO op de Death Star
correct, tenzij je ooit nog commercieel wilt gaan vliegen... maar dan is het pas belangrijk in latere fase...quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:02 schreef mcDavid het volgende:
De concrete vliegervaring boeit niet zoveel. Instructie-ervaring wel. Dat trucje met die stuurknuppel kan iedere aap je leren. Maar de human factors (die wat mij betreft 90% van wat je moet leren/weten/kunnen zijn), daar moet je gewoon iemand hebben die een goede instructeur is.
En PPL voor prutser-piloten-license?quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:36 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dat jij alleen maar aan gay dingen denkt blijkt nu wel want GPL staat voor Gave Piloten Licentie
Oh ja, dat vergeet ik er nog bij te zeggen. Ik heb dus van verschillende instructeurs les gehad (vrij standaard met zweefvliegen). En dat beviel/bevalt me prima. Ze hebben allemaal weer hun eigen kwaliteiten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:
[..]
correct, tenzij je ooit nog commercieel wilt gaan vliegen... maar dan is het pas belangrijk in latere fase...
ik deed stella en heb gemixed les gehad ("gewone" en verkeersvliegers) je merkt wel een verschil, aan jou om het passend te maken.
www.vliegschool.nl in teuge is een tip voor je ppl!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |