abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48771565
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik sprak vorig weekend nog een 744 captain. Die maakte gemiddeld een vlucht per drie weken

Met fulltime baan, naja, leuk hoor. Dan zou ik nog liever dagelijks Cessna's vliegen
Haha precies. Je mag er dan misschien niet echt brood aan verdienen, dan zit je in ieder geval in de lucht! (én ben je écht aant vliegen)
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:47:58 #152
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48771708
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef Mojave het volgende:
Wat las ik nou op luchtvaartnieuws, is het echt zo dat de MD-11 divisie te weinig cockpitbemanning heeft?!
Het zijn sowieso de MD-11's die de zwakte zijn van KL. Deze hebben zéér vaak last van technische problemen waardoor er lange vertragingen (soms +24u) ontstaan. Aangezien KL hun longhaul vloot toch het uiterste stretched hebben ze weinig spare capacity om dit op te vangen. (geen toestellen beschikbaar)
Ze hebben ook maar 10 van die krengen, en ze moeten ze maar zo snel mogelijk uitfaseren. (ondanks dat ik het een van de mooiste kisten vind)

Hier trouwens nog een filmpje van een TU-134 aborted take-off om en nabij rotation... (pijnlijk) Snap eigenlijk niet dat hij de take-off doorzet, het leek me alsof hij een engine failure had aan één engine. Je weet sowieso al dat je bij aborting het einde niet meer haalt...
http://www.youtube.com/watch?search=&mode=related&v=BwQQpJiBJio (wel ff inloggen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48772374
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:36 schreef SnowBite het volgende:
Nee er zijn simpelweg te weinig mensen om de klas mee op te vullen.
Ook wel logisch, iedereen wil na de zomervakantie, en niet vlak voor.
Veel zijn ook nog met een studie bezig.
Hoezo dan in a en b? Wordt bijv. a dan in de theorie bij een klas x gevoegd en b in klas y ofzo?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48772418
Da's best lullig! Vliegt ook wel verrekte snel in de fik dat ding!
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:26:22 #155
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48773190
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:05 schreef mcDavid het volgende:
Da's best lullig! Vliegt ook wel verrekte snel in de fik dat ding!
Tja, vleugel breekt af en hij zal wel aardig wat kerosine aan boord gehad heb. (ook kijkend naar de lange take-off)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48774104
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:26 schreef Public_NME het volgende:

[..]

(ook kijkend naar de lange take-off)
Da's dacht ik vrij standaard voor een tupolev

-EDIT-

wat meer info gevonden:

Het ging om een TU134 met wat militairen aan boord. "Slechts" een engine failure/fire en om een of andere reden de start afgebroken. Wonderwel is er niemand overleden, slechts 3 gewonden...

[ Bericht 18% gewijzigd door The_stranger op 27-04-2007 13:01:04 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:08:26 #157
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48774701
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Da's dacht ik vrij standaard voor een tupolev
Ah ok, ben niet echt thuis in de Russische doodskisten . Maar was het denk je niet beter geweest om take-off door te zetten?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:05:28 #158
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48776872
Welke mongool breekt nou de start af tijdens rotatie dan spoor je echt niet
FCT
pi_48777817
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:08 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ah ok, ben niet echt thuis in de Russische doodskisten . Maar was het denk je niet beter geweest om take-off door te zetten?
Geen idee, ken de performance van een Russische bak ook niet, maar weet wel dat ik nog nooit een tupolev een short field takeoff heb zien doen

Maar ik neem aan dat ook Russische vliegtuigen een N-1 takeoff moeten kunnen maken (na V1), dus als het inderdaad slechts een fire of failure was, dan lijkt mij vliegen veiliger dan aborten. Echter de concorde had ook "slechts" een enginefire en we weten allemaal hoe dat afliep....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:41:47 #160
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48778290
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:29 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Geen idee, ken de performance van een Russische bak ook niet, maar weet wel dat ik nog nooit een tupolev een short field takeoff heb zien doen

Maar ik neem aan dat ook Russische vliegtuigen een N-1 takeoff moeten kunnen maken (na V1), dus als het inderdaad slechts een fire of failure was, dan lijkt mij vliegen veiliger dan aborten. Echter de concorde had ook "slechts" een enginefire en we weten allemaal hoe dat afliep....
Das waar maar die heeft z'n take off wel doorgezet.

Ik vind het knap als je in die paar seconden kunt bepalen wat er aan de hand is en dan te besluiten dat je in die situatie(met de snelheid/afstand v/d baan/ obstakels buiten de baan) het beste de kist toch op de grond kunt houden.
Volgens mij is dat niet mogelijk!

Ben trouwens benieuwd naar de certificatie eisen in Russia wat betreft dit soort ongein.
FCT
pi_48778575
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:41 schreef Mojave het volgende:

[..]

Das waar maar die heeft z'n take off wel doorgezet.

Ik vind het knap als je in die paar seconden kunt bepalen wat er aan de hand is en dan te besluiten dat je in die situatie(met de snelheid/afstand v/d baan/ obstakels buiten de baan) het beste de kist toch op de grond kunt houden.
Volgens mij is dat niet mogelijk!

Ben trouwens benieuwd naar de certificatie eisen in Russia wat betreft dit soort ongein.
Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog. Maar goed, je weet niet wat er zich heeft afgespeeld bij die tupolev en ik ken een collega die na V1 een birdhit kreeg op zijn voorruit en ook gestopt is (op die lange 3km baan). DUs ja, in theorie ga je door, maar praktijk wijkt soms wel eens af.

En qua certificatie in Rusland, dat moet wel vrij gelijk lopen met "onze" eisen denk ik, tupolevs komen/kwamen ook op Schiphol, neem aan dat de IVW wel een N-1 op hun vereisten-lijstje heeft staan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:00:07 #162
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48779150
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog. Maar goed, je weet niet wat er zich heeft afgespeeld bij die tupolev en ik ken een collega die na V1 een birdhit kreeg op zijn voorruit en ook gestopt is (op die lange 3km baan). DUs ja, in theorie ga je door, maar praktijk wijkt soms wel eens af.

En qua certificatie in Rusland, dat moet wel vrij gelijk lopen met "onze" eisen denk ik, tupolevs komen/kwamen ook op Schiphol, neem aan dat de IVW wel een N-1 op hun vereisten-lijstje heeft staan...
Mja inderdaad.

Naja als ik iets na v1 krijg ga ik hoe dan ook door... soms denk ik wel, jezus kan ik op dit stukkie nog stoppen?!

Daarom vind ik het ook link om te bepalen dat je met een birdhit na v1 nog gaat stoppen... maar goed, dat zal wel ervaring zijn.
FCT
pi_48780427
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:26 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Tja, vleugel breekt af en hij zal wel aardig wat kerosine aan boord gehad heb. (ook kijkend naar de lange take-off)
sja dan is een druppel en een vonkje genoeg idd!
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:58:15 #164
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48783302
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:17 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Dit jaar 9 KLS'ers (relatief erg veel) afgewezen bij KLM, dus minder kritisch???
9 in 4 maanden relatief veel
Uit mijn klas alleen zijn er al 6 afgewezen 2 jaar geleden, dus duidelijk minder kritisch
pi_48783582
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:58 schreef Alternate het volgende:

[..]

9 in 4 maanden relatief veel
Uit mijn klas alleen zijn er al 6 afgewezen 2 jaar geleden, dus duidelijk minder kritisch
Ergens anders alsnog aangenomen? waar allemaal bijvoorbeeld?
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:20:52 #166
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48785339
quote:
’Saoedi-Arabië voorkomt aanslagen met vliegtuigen’

27-04-2007

RIYADH - De Saoedische regering heeft meer dan 170 personen opgepakt die worden verdacht van terroristische activiteiten. Onder hen zijn een aantal mensen die een vliegopleiding volgden. Mogelijk waren ze van plan met vliegtuigen aanslagen te plegen op olie-installaties, militaire bases en prominente figuren, zo meldt de regering.

Onder de aangehouden personen is een aantal buitenlanders. De verdachten zijn in zeven groepen op verschillende plaatsen in het land aangehouden. Vier dagen eerder al kondigde de prins aan dat hij met een lijst zou komen van mensen die terreurdaden voorbereiden tegen zijn land.

Het televisiestation al-Arabiya sprak van zeven gewapende terroristische cellen. Er zijn veel wapens en geld ter waarde van meer dan vier miljoen euro beslag genomen. Extremisten geïnspireerd door met name de Saoedische terrorist Osama bin Laden die de groep al-Qaeda in het leven riep, streven al vier jaar met geweld naar de val van de pro-Amerikaanse monarchie. Ze plegen aanslagen, onder meer op westerse doelen of personen in het land.

(c) ANP
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19959

't was alweer te lang stil geweest
FCT
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:26:37 #167
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48787470
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:58 schreef Alternate het volgende:

[..]

9 in 4 maanden relatief veel
Uit mijn klas alleen zijn er al 6 afgewezen 2 jaar geleden, dus duidelijk minder kritisch
Dat is ongeveer hetzelfde. Een klas per 2,5 maand, dat is ongeveer hetzelfde als 9 afgewezen in 4 maanden.
Desalniettemin is dat aantal meer dan normaal...
pi_48789139
Ik wist het!



Stomme TRU-ers verhullen de identiteit van Death Star!
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48790608
een maat van me was nog een tijdje FO op de Death Star
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48791048
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:46 schreef cheukert het volgende:
een maat van me was nog een tijdje FO op de Death Star
Ik ontken mijn bestaan.
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:12:51 #171
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48791407
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:26 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Dat is ongeveer hetzelfde. Een klas per 2,5 maand, dat is ongeveer hetzelfde als 9 afgewezen in 4 maanden.
Desalniettemin is dat aantal meer dan normaal...
In mij klas zaten 20 man, waarvan er uiteindelijk dus 14 aangenomen zijn. Dat is een score van 70%.
Sinds januari zijn er ongeveer 50 mensen aangenomen bij de klm (dan heb ik de engelsen niet mee geteld) en blijkbaar dus 9 afgewezen. Dat is ruim 85% een erg nette score lijkt me dan
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:14:19 #172
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48791456
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:09 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ergens anders alsnog aangenomen? waar allemaal bijvoorbeeld?
1 iemand vliegt nu bij austrian arrows en 1 iemand vliegt nu bij Trans. De rest is nog op zoek.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:26:12 #173
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48793208
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was dat, en dat geldt neem ik aan ook in Rusland, een N-1 na V1 in principe betekent dat je doorgaat. Omdat dat in de meeste gevallen het veiligste is, behalve als je die concorde vloog.
De concorde knalde over een stuk metaal afkomstig van een andere kist, waardoor de band klapte en door de tank ging. Niet te vergelijken met een 'simpele' birdstrike (en loss of engine) natuurlijk... De concorde was gewoon hopeloos verloren, omdat ie gewoon helemaal in de hens stond. Ik vraag me af hoe het had afgelopen als hij geen rotatie had gedaan; hij was zeker van de baan geknald maar aangezien de tanks ook al in de hens stonden vraag ik me af of er minder fatalities geweest zouden zijn.
Het lullige was dat het een ondernemer was die al zijn zakenrelaties had uitgenodigd voor een trip naar NYC op een van zijn cruiseboten. Dat konden ze dus niet meer navertellen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48805211
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:26 schreef Public_NME het volgende:

[..]

De concorde knalde over een stuk metaal afkomstig van een andere kist, waardoor de band klapte en door de tank ging. Niet te vergelijken met een 'simpele' birdstrike (en loss of engine) natuurlijk... De concorde was gewoon hopeloos verloren, omdat ie gewoon helemaal in de hens stond. Ik vraag me af hoe het had afgelopen als hij geen rotatie had gedaan; hij was zeker van de baan geknald maar aangezien de tanks ook al in de hens stonden vraag ik me af of er minder fatalities geweest zouden zijn.
Het lullige was dat het een ondernemer was die al zijn zakenrelaties had uitgenodigd voor een trip naar NYC op een van zijn cruiseboten. Dat konden ze dus niet meer navertellen...
Klopt dat het concorde geval anders was, maar ik denk dat ze in de cockpit geen andere informatie hadden dan dat het een "simpele" engine fire betrof, zeker toen de brand pas begonnen was. Later was het denk ik wel pijnlijk duidelijk, maar in het begin...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48805229
Stond net even op schiphol, en vroeg me af waarvoor die grote gele luchtslangen zijn? Zijn die om de chemtrail-gassen naar binnen te pompen?
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:08:43 #176
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48805513
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:54 schreef mcDavid het volgende:
Stond net even op schiphol, en vroeg me af waarvoor die grote gele luchtslangen zijn? Zijn die om de chemtrail-gassen naar binnen te pompen?
Inderdaad.Maar niet verder vertellen, het is allemaal erg hush-hush.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_48805778
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Inderdaad.Maar niet verder vertellen, het is allemaal erg hush-hush.
Niet helemaal goed. Het is eigenlijk een soort van tegengif tegen chemtrails. Met de toenemende belangstelling van het volk voor dit complot, vrees de ICAO dat bij het uitkomen ervan, de schadeclaims vrij hoog zullen zijn en dan vooral die van het vliegend personeel. Aangezien de cabinedames en -heren geen idee hebben dat "hun" vliegtuig chemtrails spuit, sluit men die gele slangen aan, zegt dat het de airco is, maar is dus eigenlijk bescherming tegen het spul wat ze even later zullen spuiten op grote hoogte.

En je weet natuurlijk dat vanwege de magische eigenschappen die chemtrails hebben, dit niet goed "luchtdicht" te verpakken is en er dus altijd wat lekt in het vliegtuig. Vandaar dat tegengif, pure voorzichtigheid...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:52:18 #178
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48808474
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Klopt dat het concorde geval anders was, maar ik denk dat ze in de cockpit geen andere informatie hadden dan dat het een "simpele" engine fire betrof, zeker toen de brand pas begonnen was. Later was het denk ik wel pijnlijk duidelijk, maar in het begin...
Volgens mij kregen ze het al van de toren te horen toen ze nog op de baan waren, maar ze zullen wel dicht tegen rotatie aangezeten hebben... Dus dan heb je idd niet echt een andere keus.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48848853
Eventjes een vraagje, waarom zie je vaak de F70/F100's en Avro's binnen komen met hun speedbrakes deployed? Komt het omdat ze harder dan normaal gaan omdat al die punny kleine kistjes worden opgejaagd door ATC, of zijn ze gewoon zo slick?
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48849557
Vliegtuigen die landen met remkleppen zijn gangster je weetsss
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48852645
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:27 schreef cheukert het volgende:
Vliegtuigen die landen met remkleppen zijn gangster je weetsss
Ik kreeg op mijn donder omdat ik het niet deed
pi_48869155
Moet je ook eens je GPL halen, dan heb je niks meer te maken met instructeurs, nja tenzij je keihard opkloot
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:31:51 #183
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48880043
GPL? Is dat een soort kinderbrevet?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:43:14 #184
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48880185
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:04 schreef FlitsFrits het volgende:
Eventjes een vraagje, waarom zie je vaak de F70/F100's en Avro's binnen komen met hun speedbrakes deployed? Komt het omdat ze harder dan normaal gaan omdat al die punny kleine kistjes worden opgejaagd door ATC, of zijn ze gewoon zo slick?
Ten eerste zul je dat nooit een boeing zien doen, omdat die een bagger speedbrake heeft. Fokkers kunnen het dankzij het heerlijke ontwerp van hun uberspeedbrake. En als het kan dan ga je doen natuurlijk

Normaal gesproken vliegen wij het laatste stuk 5kts boven onze 'amber band', met die snelheid land hij prima, alleen je hebt slecht een kleine marge wat betreft de veiligheid. Als het harder gaat waaien en een beetje turbulent word zoals het gisteren bijvoorbeeld was dan gaan wij harder vliegen op final, zodat wij een grotere veiligheids marge krijgen voor als de wind onverwachte dingen doet. Het nadeel hiervan is vooral in een lichte F100/70 dat hij simpelweg niet meer wil landen. Om dan te voorkomen dat je gaat flaren als een GA vlieger is die speedbrake erg handig.

Een ander groot voordeel van de speedbrake bij turbulent weer is dat je een extra marge hebt. Als de speedbrake uit is op de approach moet je flink meer gas geven dan normaal om je snelheid te houden. Als je dan bijvoorbeeld in windshear terecht komt dan klapt de speedbrake automatisch weer in en dat gaat in een halve seconde ongeveer. Omdat je al flink gas aan het geven was heb je als die weerstand weg is in een keer een hele berg performance over en dat is erg fijn in windshear.

Samengevat: Het land relaxter met een licht vliegtuig als het hard waait. En het is veiliger als het turbulent is.
pi_48882654
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 08:43 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ten eerste zul je dat nooit een boeing zien doen, omdat die een bagger speedbrake heeft. Fokkers kunnen het dankzij het heerlijke ontwerp van hun uberspeedbrake. En als het kan dan ga je doen natuurlijk

Normaal gesproken vliegen wij het laatste stuk 5kts boven onze 'amber band', met die snelheid land hij prima, alleen je hebt slecht een kleine marge wat betreft de veiligheid. Als het harder gaat waaien en een beetje turbulent word zoals het gisteren bijvoorbeeld was dan gaan wij harder vliegen op final, zodat wij een grotere veiligheids marge krijgen voor als de wind onverwachte dingen doet. Het nadeel hiervan is vooral in een lichte F100/70 dat hij simpelweg niet meer wil landen. Om dan te voorkomen dat je gaat flaren als een GA vlieger is die speedbrake erg handig.

Een ander groot voordeel van de speedbrake bij turbulent weer is dat je een extra marge hebt. Als de speedbrake uit is op de approach moet je flink meer gas geven dan normaal om je snelheid te houden. Als je dan bijvoorbeeld in windshear terecht komt dan klapt de speedbrake automatisch weer in en dat gaat in een halve seconde ongeveer. Omdat je al flink gas aan het geven was heb je als die weerstand weg is in een keer een hele berg performance over en dat is erg fijn in windshear.

Samengevat: Het land relaxter met een licht vliegtuig als het hard waait. En het is veiliger als het turbulent is.
Ah ok, bedankt!

Even iets komisch weer trouwens;
quote:
"Het zou gaan om condensstrepen van passagiersvliegtuigen, maar normale condensstrepen zijn na korte tijd verdwenen, deze bleven lang hangen en waren veel dikker. Ook lopen de strepen kriskras door elkaar heen, normale lijnvliegtuigen vliegen doorgaans netter. Wat is hier werkelijk gaande", vraagt Miep (een lezer van Spits - LV) zich af. Wie het weer mag het zeggen.



Want alle vliegtuigen vliegen noord-zuid of west-oost zonder elkaar te doorkruisen, maar Miep weet het natuurlijk beter!



Of zouden die Fokkers stiekem hun goatse-speedbrake combineren met het dumpen van chemtrails?
Ik ontken mijn bestaan.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:13:27 #186
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48883225
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:51 schreef FlitsFrits het volgende:

Of zouden die Fokkers stiekem hun goatse-speedbrake combineren met het dumpen van chemtrails?
Ok ok ik geef het toe. Alles wat ik hierboven schreef is verzonnen. Fokkers die landen met een 'speedbrake' uit zijn gewoon vergeten om hun cdv (Chemtrail Dump Valve(r)) te sluiten.

Pff denk je nou echt dat die 2 klepjes een vliegtuig afremmen?
pi_48883291
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:13 schreef Alternate het volgende:

[..]

Ok ok ik geef het toe. Alles wat ik hierboven schreef is verzonnen. Fokkers die landen met een 'speedbrake' uit zijn gewoon vergeten om hun cdv (Chemtrail Dump Valve(r)) te sluiten.

Pff denk je nou echt dat die 2 klepjes een vliegtuig afremmen?
Whehehehe, dan vliegen er een hoop dementerende lui op de Fokkers!

Ik ontken mijn bestaan.
pi_48923549
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 08:31 schreef SnowBite het volgende:
GPL? Is dat een soort kinderbrevet?
Nee, het kinderbrevet is het RPL. GPL is het homobrevet..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48924723
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:51 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Ah ok, bedankt!

Even iets komisch weer trouwens;
[..]

[afbeelding]


Want alle vliegtuigen vliegen noord-zuid of west-oost zonder elkaar te doorkruisen, maar Miep weet het natuurlijk beter!



Of zouden die Fokkers stiekem hun goatse-speedbrake combineren met het dumpen van chemtrails?
Gast, onder welke steen heb jij gelegen?

Check de Chemtrails...zit ik net in de tuin... topics even!
pi_48924735
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, het kinderbrevet is het RPL. GPL is het homobrevet..
Niet voor niets ook wel GayPL genoemd he
Daarom doe ik het ook al ruim 4 jaar zonder.
pi_48925352
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Gast, onder welke steen heb jij gelegen?

Check de Chemtrails...zit ik net in de tuin... topics even!
Onder welke steen leef jij, check het gesloten TRU topic.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48927196
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:54 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij, check het gesloten TRU topic.
joah deed ik al, maar had geen zin meer om te editten
pi_48927398
Effe een vraagje aan de jongens die bij de NLS of KLS of Stella of ... zijn opgeleid.

Wie hadden jullie als instructeurs tijdens de VFR fase? Waren dat ex-lijnvliegers of "gewone" instructeurs zonder ervaring op een jet of turboprop? En kregen jullie altijd dezelfde instructeur of verschilde dat per keer?

Ik wil misschien binnenkort voor een ppl gaan en vroeg me af of de ervaring van een instructeur belangrijk is? + is het beter om 1 enkele of meerdere instructeurs te hebben. Bij een enkele kan ik me voorstellen dat hij/zij je progressie beter in de gaten kan houden.
pi_48927598
De concrete vliegervaring boeit niet zoveel. Instructie-ervaring wel. Dat trucje met die stuurknuppel kan iedere aap je leren. Maar de human factors (die wat mij betreft 90% van wat je moet leren/weten/kunnen zijn), daar moet je gewoon iemand hebben die een goede instructeur is.
pi_48927618
Stoer.

De Antonov An-22A die vandaag naar Schiphol komt vloog net over m'n huis, wat een kabaal maken die 8 props zeg.

Machtig mooi.

Ik denk dat-ie nu ergens op final zit, was een paar minuten geleden.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48939880
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Niet voor niets ook wel GayPL genoemd he
Daarom doe ik het ook al ruim 4 jaar zonder.
Dat jij alleen maar aan gay dingen denkt blijkt nu wel want GPL staat voor Gave Piloten Licentie
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:40:23 #197
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48945857
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:46 schreef cheukert het volgende:
een maat van me was nog een tijdje FO op de Death Star


Was ie daarvoor vlieger op de X-wing? Want dan ken ik em denk ik!
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:59:47 #198
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48946697
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:02 schreef mcDavid het volgende:
De concrete vliegervaring boeit niet zoveel. Instructie-ervaring wel. Dat trucje met die stuurknuppel kan iedere aap je leren. Maar de human factors (die wat mij betreft 90% van wat je moet leren/weten/kunnen zijn), daar moet je gewoon iemand hebben die een goede instructeur is.
correct, tenzij je ooit nog commercieel wilt gaan vliegen... maar dan is het pas belangrijk in latere fase...

ik deed stella en heb gemixed les gehad ("gewone" en verkeersvliegers) je merkt wel een verschil, aan jou om het passend te maken.

www.vliegschool.nl in teuge is een tip voor je ppl!
FCT
pi_48948684
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:36 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Dat jij alleen maar aan gay dingen denkt blijkt nu wel want GPL staat voor Gave Piloten Licentie
En PPL voor prutser-piloten-license?
pi_48948779
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:59 schreef Mojave het volgende:

[..]

correct, tenzij je ooit nog commercieel wilt gaan vliegen... maar dan is het pas belangrijk in latere fase...

ik deed stella en heb gemixed les gehad ("gewone" en verkeersvliegers) je merkt wel een verschil, aan jou om het passend te maken.

www.vliegschool.nl in teuge is een tip voor je ppl!
Oh ja, dat vergeet ik er nog bij te zeggen. Ik heb dus van verschillende instructeurs les gehad (vrij standaard met zweefvliegen). En dat beviel/bevalt me prima. Ze hebben allemaal weer hun eigen kwaliteiten.
Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met me rijles, waarbij ik maar één instructeur had, vind ik meerdere denk ik relaxter. Bij rijles bleef ik soms behoorlijk steken op bepaalde puntjes die gewoon niet helemaal goed over kwamen, om het zo maar te zeggen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:07:17 #201
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48962114
http://www.youtube.com/watch?v=Jf9gZ47ir78

Thomsonfly 757 engine failure door 2 reigers in de motor lol.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48962297
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:07 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Jf9gZ47ir78

Thomsonfly 757 engine failure door 2 reigers in de motor lol.
Roast chicken.
Ik ontken mijn bestaan.
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:57:57 #203
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_48979147
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:07 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Jf9gZ47ir78

Thomsonfly 757 engine failure door 2 reigers in de motor lol.
Ik klik link aan zonder te lezen en heb geen geluid, dacht even dat het een KLM kist was
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:45:01 #204
157542 Jarold
Neerold
pi_49040605
homo's
pi_49040825
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:45 schreef Jarold het volgende:
homo's
Wil jij voor de komende 40jaar wakker blijven?
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 7 mei 2007 @ 20:25:08 #206
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49115200
Wel opvallend dat er de laatste veel 737NG crashen/incidenten zijn... Die Kenya airways kist was ook maar een paar maanden oud. Las op airliners dat een 738 nogal snel steep kan banken omdat de stick heel gevoelig is. (schijnt gevoeliger te zijn dan de 700 en classics etc). Hij zei ook dat hij ervaren 737 piloten in de sim een 'roll-over' had zien doen icm een engine flame out.
Iemand hier met een 738 type-rating? (mojave?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 7 mei 2007 @ 20:44:33 #207
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49116071
Tja kinderziektes heb ik in elk nieuw vliegtuigtype
pi_49189740
Aangemeld bij de vliegschool. In augustus ga ik men testen doen

Heb dr echt zwaar veel zin in!

Eind augustus vliegen naar engeland Dan daar 2 dagen oefeningen en testen.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:32:18 #210
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49190018
Welke vliegschool is dat?
pi_49190129
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:25 schreef kebabkever het volgende:
Aangemeld bij de vliegschool. In augustus ga ik men testen doen

Heb dr echt zwaar veel zin in!

Eind augustus vliegen naar engeland Dan daar 2 dagen oefeningen en testen.
welke en watvoor vliegschool?
pi_49191892
OAT ofzo? 2 dagen Engeland hebben ze daar in de testen geloof ik met dat Netjets programma
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49192115
Hihihihi, turbulentie topic ook weer lekker gekaapt
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49192968
Enge kapert!
Ik ontken mijn bestaan.
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:02:57 #215
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49227136
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:25 schreef Public_NME het volgende:
Wel opvallend dat er de laatste veel 737NG crashen/incidenten zijn... Die Kenya airways kist was ook maar een paar maanden oud. Las op airliners dat een 738 nogal snel steep kan banken omdat de stick heel gevoelig is. (schijnt gevoeliger te zijn dan de 700 en classics etc). Hij zei ook dat hij ervaren 737 piloten in de sim een 'roll-over' had zien doen icm een engine flame out.
Iemand hier met een 738 type-rating? (mojave?)
Hmm hij is vrij gevoelig ja maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.
Verder ken ik alleen deze Kenya en de GOL crash in Brazilie met een 737NG...
FCT
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:45:54 #216
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49229213
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:02 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hmm hij is vrij gevoelig ja maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.
Verder ken ik alleen deze Kenya en de GOL crash in Brazilie met een 737NG...
Die van Southwest in Chicago is ook vrij beroemd/berucht. (door de omheining). Verder nog een GOL kist van de baan af, een 600 uit Algerije waarvan de gear afbrak tijdens de landing en nog wat andere kleine incidentjes. O.a. ook met Easyjet op AMS. (haal ik van airliners)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:56:33 #217
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49229664
Oh ja oke die niet fatals had ik niet mee geteld maar dat zijn overigens naar ik herninner allemaal pilot errors
FCT
  donderdag 10 mei 2007 @ 16:16:53 #218
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49230534
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:56 schreef Mojave het volgende:
Oh ja oke die niet fatals had ik niet mee geteld maar dat zijn overigens naar ik herninner allemaal pilot errors
Ja, in de GOL case valt dat te betwijfelen trouwens...(Diegene die van 10km hoogte naar beneden donderde). Ik denk dat er in het geval van de Kenya airways crash ook wel eens een pilot error zou zijn kunnen gebeurd. (icm een technical failure)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:04:31 #219
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49271996
Hé Mojave, waarom heeft HV eigenlijk zoveel 737NG's weggedaan? (52!) Anders hadden ze nu 75 NG's ipv 23... Of zaten er veel in de lease? (voor de zomerperiode bijvoorbeeld)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:00:16 #220
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49277987
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:04 schreef Public_NME het volgende:
Hé Mojave, waarom heeft HV eigenlijk zoveel 737NG's weggedaan? (52!) Anders hadden ze nu 75 NG's ipv 23... Of zaten er veel in de lease? (voor de zomerperiode bijvoorbeeld)
uuuuuuuuuuuuuuuuuuh?

We hebben voor deze zomer 31 737 NG's en 1x wetlease 757 Air Finland.
Tot nu toe vliegen we elke zomer met meer kisten... dus ik weet niet hoe je aan die info komt?

Misschien ex inhuurkisten die idd zijn terug gegaan na de zomer.. zoiets?
FCT
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:28:35 #221
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49278914
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:00 schreef Mojave het volgende:

[..]
us ik weet niet hoe je aan die info komt?
http://www.airfleets.net/flottecie/Transavia%20Airlines.htm dan ff op history klikken. Ik heb idd ook wel eens HV kisten in een Sun Country scheme gezien, best mooi!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:13:48 #222
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49293858
Iemand nog naar de Redbull Airrace dit weekend?
Nee? Nou ik wel
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:22:28 #223
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49293926
Nee man!

Die X-twin Sport is veel gaver!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:45:51 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49297342
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 09:13 schreef SnowBite het volgende:
Iemand nog naar de Redbull Airrace dit weekend?
Nee? Nou ik wel
Damn, ik zag op de site dat het om 4u 's nachts nog steeds 37c is..! Lekker warm met vliegen lijkt me lol.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 13 mei 2007 @ 05:08:36 #225
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49323344
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:28 schreef Public_NME het volgende:

[..]

http://www.airfleets.net/flottecie/Transavia%20Airlines.htm dan ff op history klikken. Ik heb idd ook wel eens HV kisten in een Sun Country scheme gezien, best mooi!
mja zal wel ex-import zijn waar elk jaar een ander registratie voor terug komt...
FCT
  zondag 13 mei 2007 @ 07:34:40 #226
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_49323523
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 12:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Damn, ik zag op de site dat het om 4u 's nachts nog steeds 37c is..! Lekker warm met vliegen lijkt me lol.
Het was ernorm gaaf. Nog eventjes met Frank Versteegh staan praten enzo.

's avonds is het wel wat koeler, maar nog steeds was er vandaag een density altitude van ong. 8000ft.
Dat vliegt wel wat anders dan in Rotterdam met 15 graden ofzo.
pi_49423279
Zo, weer een topic volgebaggerd!
pi_49423390
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:03 schreef mcDavid het volgende:
Zo, weer een topic volgebaggerd! [afbeelding]
Jij en Lightning_nl zijn overigens wel 1 perfect koppel je weetsss
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49423427
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:05 schreef cheukert het volgende:

[..]

Jij en Lightning_nl zijn overigens wel 1 perfect koppel je weetsss
Misschien moet ik zijn telefoonnummer maar eens vragen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:09:23 #230
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49423592
quote:
Op zondag 13 mei 2007 07:34 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Het was ernorm gaaf. Nog eventjes met Frank Versteegh staan praten enzo.

's avonds is het wel wat koeler, maar nog steeds was er vandaag een density altitude van ong. 8000ft.
Dat vliegt wel wat anders dan in Rotterdam met 15 graden ofzo.
Filmpje op de site was erg gaaf! Dat is pas rammen in zo'n kist, damn!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49434652
Iemand ervaring met filmen van buiten een kist? Ben bezig zelf zoiets in elkaar te klussen, maar andere ervaringen zijn meer dan welkom
pi_49435260
Pattex.
Ik ontken mijn bestaan.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:02:19 #233
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49436986
FCT
pi_49438238
Ik heb laatst nog een filmpje gemaakt van een presentatie van wat klasgenoten. Dat was niet vanuit een vliegtuig.
pi_49438547
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:14 schreef FlitsFrits het volgende:
Pattex.
Meer qua richten enzo. Het ding blijft draaibaar
pi_49438668
Loctite.
pi_49462332
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:44 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Meer qua richten enzo. Het ding blijft draaibaar
Plak die unit aan je muggensweeper
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:08:56 #238
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49466242
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 12:36 schreef mcDavid het volgende:
Ik heb laatst nog een filmpje gemaakt van een presentatie van wat klasgenoten. Dat was niet vanuit een vliegtuig.
Ik heb laatste een filmpje gemaakt toen ik op vakantie was. Dat was niet vanuit een vliegtuig.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49467219
No wayyyyyy!!! Ik ook!
pi_49472803
Wat een hoop mensen die ervaring hebben met filmen van búiten een kist, joh!
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:05:22 #241
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_49474045
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:21:12 #242
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49474458
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:05 schreef RonaldV het volgende:
Birdstrike!
Scroll eens naar boven...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:25:40 #243
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_49474600
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Scroll eens naar boven...
In mijn geval: ook nog een pagina terug. Maar euh..

oeps!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:30:41 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49474729
http://www.youtube.com/watch?v=VFsaFVlJCDE

Deze blijft ook nogal knullig, die co-piloot dacht dat ze nog steeds in de wake vortex zaten waardoor hij keihard op zijn pedalen bleef stampen. (en dus keihard gingen swingen, waardoor hij nog harder ging stampen) Uiteindelijk brak het roer af...:X
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49474881
Iedereen weet dat voeten geven iets voor Pijperts en Tjesna's is.
Ik ontken mijn bestaan.
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:03:43 #246
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_49475721
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:30 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=VFsaFVlJCDE

Deze blijft ook nogal knullig, die co-piloot dacht dat ze nog steeds in de wake vortex zaten waardoor hij keihard op zijn pedalen bleef stampen. (en dus keihard gingen swingen, waardoor hij nog harder ging stampen) Uiteindelijk brak het roer af...:X
Zonder te klikken: Amerian Airlines (dacht ik) Airbus crash bij New York? Is de afgelopen weken nog een paar keer op NGC geweest.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:40:49 #247
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49477066
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zonder te klikken: Amerian Airlines (dacht ik) Airbus crash bij New York? Is de afgelopen weken nog een paar keer op NGC geweest.
Ja, die co-piloot bracht ff een A300 naar de grond...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:57:39 #248
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_49477609
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:40 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, die co-piloot bracht ff een A300 naar de grond...
Eerlijk is eerlijk: de First Officer was waarschijnlijk het slachtoffer van de training van American Airlines (AA), en onvoldoende documentatie van Airbus. AA en Airbus geven elkaar de schuld van het ongeval. Ik betwijfel of een andere AA-vlieger het anders had aangepakt, aangezien de meeste vliegers bij AA dachten dat ze met de Airbus konden smijten alsof het een fighter is. Hoe dan ook: alhoewel de NTSB de agressieve behandeling van de flight controls als onjuist bestempelt, geven ze de vlieger niet de schuld van de crash. Het onderzoek van de NTSB laat sowieso aardig wat dingetjes liggen, en een eindrapport is er nog altijd niet.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:44:11 #249
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49492608
Maarja pedalen stampen werkt niet, ookal zou het vliegtuig er tegen kunnen.
pi_49497516
Zowiezo wel HEEL erg stom om dat te doen... Wat bezielt zo'n gast om met zo'n grote kist hard en snel op de pedalen te trappen??? Hoe slecht ben je dan opgeleid???
pi_49500901
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Zowiezo wel HEEL erg stom om dat te doen... Wat bezielt zo'n gast om met zo'n grote kist hard en snel op de pedalen te trappen??? Hoe slecht ben je dan opgeleid???
Er staat me vaag bij (ongevallenrapport twee jaar geleden gelezen) dat er ook problemen waren met scheurvorming in de glasvezel. Of haal ik nu twee crashes door elkaar
pi_49501465
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Zowiezo wel HEEL erg stom om dat te doen... Wat bezielt zo'n gast om met zo'n grote kist hard en snel op de pedalen te trappen??? Hoe slecht ben je dan opgeleid???
Zolang je er niet bij geweest bent of in een soortgelijke situatie bent, is die vraag onmogelijk te beantwoorden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 18 mei 2007 @ 07:57:21 #253
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49501733
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Zowiezo wel HEEL erg stom om dat te doen... Wat bezielt zo'n gast om met zo'n grote kist hard en snel op de pedalen te trappen??? Hoe slecht ben je dan opgeleid???
Kijk weet je wat het is, bij vrijwel elke Discovery of NG documentaire over vliegrampen denken we nu 'Jeetje wat dom, dat weet je toch'.
Maar de reden dat wij het tegenwoordig allemaal zo goed weten is gewoon simpelweg het feit dat het een keer misgegaan is. In de luchtvaart leren we daar van en passen de training aan om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd. Maar die mensen die het in eerste instantie gebeurden wisten gewoon van niets en deden wat ze het beste leek.
Zo wisten ze ten tijde van dat ongeluk gewoon niet dat je je rudder eraf kunt trappen, dat werd niet verteld tijdens de training en stond niet duidelijk in de boeken. Het is ook erg lullig, er is altijd een bepaalde snelheid, door de fabrikant bepaald, waarop (of onder) je volle roeruitslagen kunt geven zonder het vliegtuig structureel te beschadigen. Helaas geld dat niet voor de rudder. Dat weten wij nu, omdat dat erin geramd is bij onze training, net zoals we nu geen circuit breakers meer resetten in de lucht, de take-off clearance met elkaar confirmeren, de speedbrake automatisch inklapt bij windshear etc etc. Allemaal dingen die je bij NG gaat zien langskomen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 11:54:09 #254
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49506209
quote:
En ik maar denken dat het aan het formaat piemel lag bij mij
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_49506867
quote:
Zou dat ook gelden voor vliegtenue+chute? Zegmaar de WOII look? Dan weet ik direct waar al die kwijlende vrouwen altijd vandaan komen AR rijdt ook nog motor, ook dat helpt...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:51:53 #257
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49511462
http://www.dumpert.nl/mediabase/15349/a8390494/index.html

Zweefheli

Deze is ook wel aardig: birdstrike. http://www.dumpert.nl/mediabase/15311/73fa48a0/index.html

http://www.dumpert.nl/mediabase/15100/cf3ecb8e/index.html N00b ATC op SXM. (wel vet daar overigens, kan ik iedereen aanraden om daar ff te gaan vertoeven)

http://www.youtube.com/watch?v=ksmDuXO_k6E&mode=related&search=

[ Bericht 24% gewijzigd door Public_NME op 18-05-2007 15:25:00 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49513958
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:16 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Zou dat ook gelden voor vliegtenue+chute? Zegmaar de WOII look? Dan weet ik direct waar al die kwijlende vrouwen altijd vandaan komen AR rijdt ook nog motor, ook dat helpt...
Nee die chute ziet er belachelijk uit! Lijk je net een fucking schildpad, dus nee je bent niet geil!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_49515924
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:12 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Nee die chute ziet er belachelijk uit! Lijk je net een fucking schildpad, dus nee je bent niet geil!
Nee hoor, kleine wedstrijdchutes zien er best geilgaaf uit
pi_49518030
helemaal niet, wen er nou maar aan
Tralalalala Die Dom Die Dom
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:39:23 #261
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49522212
Het zegt ook wel iets over het vertrouwen in je eigen vliegkunsten als je een parachute omdoet
pi_49524296
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:16 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Zou dat ook gelden voor vliegtenue+chute? Zegmaar de WOII look? Dan weet ik direct waar al die kwijlende vrouwen altijd vandaan komen AR rijdt ook nog motor, ook dat helpt...
De WWII look is nog altijd een zitchute zo'n poepluier unit, heb jij dat ook?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49524465
quote:
Een vliegtuig met passagiers aan boord is vrijdagavond nabij de luchthaven Eelde van de baan geraakt.

Volgens de politie zijn er geen gewonden gevallen.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49525474
VLM F50
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49525639
Belgen.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49526675
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:15 schreef FlitsFrits het volgende:
Belgen.
?
pi_49527913
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:37 schreef cheukert het volgende:

[..]

De WWII look is nog altijd een zitchute zo'n poepluier unit, heb jij dat ook?
Zo'n chute hebben wij ook op de club, maar dat zit voor geen meter!
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:39 schreef Alternate het volgende:
Het zegt ook wel iets over het vertrouwen in je eigen vliegkunsten als je een parachute omdoet
De meeste mensen doen zo'n ding alleen maar om omdat het lekker zit Die kuipstoeltjes zijn nou eenmaal gevormd naar een chute.
maargoed als je 'm toch omdoet kun je maar beter zorgen dat je weet hoe die werkt ook heh
pi_49528488
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:43 schreef Defected het volgende:

[..]

?
Ah, c'est une huilie!
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49529897
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 07:57 schreef Alternate het volgende:

[..]

Kijk weet je wat het is, bij vrijwel elke Discovery of NG documentaire over vliegrampen denken we nu 'Jeetje wat dom, dat weet je toch'.
Maar de reden dat wij het tegenwoordig allemaal zo goed weten is gewoon simpelweg het feit dat het een keer misgegaan is. In de luchtvaart leren we daar van en passen de training aan om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer gebeurd. Maar die mensen die het in eerste instantie gebeurden wisten gewoon van niets en deden wat ze het beste leek.
Zo wisten ze ten tijde van dat ongeluk gewoon niet dat je je rudder eraf kunt trappen, dat werd niet verteld tijdens de training en stond niet duidelijk in de boeken. Het is ook erg lullig, er is altijd een bepaalde snelheid, door de fabrikant bepaald, waarop (of onder) je volle roeruitslagen kunt geven zonder het vliegtuig structureel te beschadigen. Helaas geld dat niet voor de rudder. Dat weten wij nu, omdat dat erin geramd is bij onze training, net zoals we nu geen circuit breakers meer resetten in de lucht, de take-off clearance met elkaar confirmeren, de speedbrake automatisch inklapt bij windshear etc etc. Allemaal dingen die je bij NG gaat zien langskomen.
Tja... Dat van die rudders vind ik gewoon logisch nadenken hoor. Die gast zat in een lange smalle passagiersvliegtuig, dat eigenlijk helemaal niet zo'n supersterke romp heeft. En als je dan met een lekker groot roer achterin vol en snel rond gaat zitten trappen kun je er natuurlijk op wachten dat er wat gaat scheuren/breken. Zo'n grote kist links rechts yaw-end door de lucht met zo'n 1 Herz... Gewoon stom.
Als dit nooit tegen deze piloot is verteld vind ik dat een wel heel slechte zaak. Zowiezo dat ie het niet zelf heeft kunnen bedenken.
pi_49529964
Nee alleen een chute om ziet er inderdaad niet uit Al helemaal niet als je daaronder een shirt en korte broek hebt, en op je hoofd zo'n rond petje hahaha.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:56:20 #271
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49531194
Ziet er naar uit dat de brakes van die Fucker op Eelde het niet deden?! (best knap om met zo'n Fucker eraf te knallen met dit weer lol)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49532219
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:05 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tja... Dat van die rudders vind ik gewoon logisch nadenken hoor. Die gast zat in een lange smalle passagiersvliegtuig, dat eigenlijk helemaal niet zo'n supersterke romp heeft. En als je dan met een lekker groot roer achterin vol en snel rond gaat zitten trappen kun je er natuurlijk op wachten dat er wat gaat scheuren/breken. Zo'n grote kist links rechts yaw-end door de lucht met zo'n 1 Herz... Gewoon stom.
Als dit nooit tegen deze piloot is verteld vind ik dat een wel heel slechte zaak. Zowiezo dat ie het niet zelf heeft kunnen bedenken.
Nah, je laat iig zien dat je inhoudelijke kennis ongeveer nul is; houdt dan gewoon je mond ipv dom geblaat...

Manouvreesnelheid zegt je niets? Met de respectievelijke flapsetting was de consensus dat je alle stuurorganen, ook je rudder vol uit mocht slaan. Alleen is er niemand ooit verteld dat dat niet geldt voor herhaalde uitslagen.
Dat was in ieder operations manual terug te vinden. Tegenwoordig is de link tussen luchtwaardigheid en operations wat duidelijker en is het dus ook operations duidelijk dat het eenmalige uitslagen betreft.
pi_49532246
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:39 schreef Alternate het volgende:
Het zegt ook wel iets over het vertrouwen in je eigen vliegkunsten als je een parachute omdoet
Ah, dus Frank Versteegh kan ook niet vliegen? In de meeste landen is het simpelweg een verplichting, dus dat heeft weinig met vertrouwen te maken.
Schakel jij je airbags ook uit omdat je zat vertrouwen hebt ik je eigen rijkunsten?
pi_49532276
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:16 schreef mcDavid het volgende:
Zo'n chute hebben wij ook op de club, maar dat zit voor geen meter!
Het zit absoluut perfect.
quote:
De meeste mensen doen zo'n ding alleen maar om omdat het lekker zit Die kuipstoeltjes zijn nou eenmaal gevormd naar een chute.
maargoed als je 'm toch omdoet kun je maar beter zorgen dat je weet hoe die werkt ook heh
De meeste vliegers die ik ken dragen 'm toch echt primair voor de extra veiligheid. Ik stap ook niet op de motor zonder helm al heb ik die nog nooit nodig gehad
pi_49533226
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 01:47 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Nah, je laat iig zien dat je inhoudelijke kennis ongeveer nul is; houdt dan gewoon je mond ipv dom geblaat...

Manouvreesnelheid zegt je niets? Met de respectievelijke flapsetting was de consensus dat je alle stuurorganen, ook je rudder vol uit mocht slaan. Alleen is er niemand ooit verteld dat dat niet geldt voor herhaalde uitslagen.
Dat was in ieder operations manual terug te vinden. Tegenwoordig is de link tussen luchtwaardigheid en operations wat duidelijker en is het dus ook operations duidelijk dat het eenmalige uitslagen betreft.
Dat is nou het verschil misschien tussen goede en slechte piloten... Volledig het boekje volgen, of 'out of the box denken' (zeer belangrijke eigenschap voor vliegers) en je hersenen gebruiken. Heeft op zo'n moment weinig met inhoudelijke kennis te maken.
Maar dat leren ze je niet bij het zweefvliegen.
pi_49534407
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat is nou het verschil misschien tussen goede en slechte piloten... Volledig het boekje volgen, of 'out of the box denken' (zeer belangrijke eigenschap voor vliegers) en je hersenen gebruiken.
Dus jij klungelt maar wat aan. Fijn te horen dat daar m'n belastingcenten naartoe gaan.
quote:
Heeft op zo'n moment weinig met inhoudelijke kennis te maken.
Fijn dat je geen idee hebt hoeveel je kist kan hebben. Va is elementaire theorie...
quote:
Maar dat leren ze je niet bij het zweefvliegen.
Klopt, wij leren niet hoe we iemand af moeten zeiken ipv moeten toegeven dat we er geen hol van begrepen hebben.

Naja, AR gaat ff fijn ongecontroleerd neerstorten, veel plezier met stunten he
pi_49538353
Haha, stunten....met een heli Nja, met een redelijk 1337 apache kan het nog wel..maar met een zwever gaat het toch echt beter..
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:27:42 #278
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49539091
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat is nou het verschil misschien tussen goede en slechte piloten... Volledig het boekje volgen, of 'out of the box denken' (zeer belangrijke eigenschap voor vliegers) en je hersenen gebruiken. Heeft op zo'n moment weinig met inhoudelijke kennis te maken.
Maar dat leren ze je niet bij het zweefvliegen.
Jezus gast..

Wat ben jij een ontzettende arrogante hufter.

Jij moet nog heel veel leren. Gelukkig zit je nog in opleiding bij die mooie vliegclub van de overheid en ik vertrouw er op dat ze je nog heel wat bij gaan brengen!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:38:38 #279
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49539404
lol
FCT
pi_49539924
Vraag me wel af wat er nu in Eelde gebeurt is. Zelfs met 10kts tailwind en een braking action medium, heeft een F50 1400m baan nodig met 25'C, 20 ton (bijna max), 50kts crosswind, 10kts te hard over de threshold.

Dan heb je nog 400m over en die 1400 is al erg overdreven (1000ft punt niet meegerekend, dus dan nog 100m over)

Met andere woorden, wat ze ook gedaan hebben, ze hebben ongeveer 500meter verprutst...

(zelfs op een baantje van LCY 1200m moet je nog gas geven om aan het eind van de baan de exit te nemen)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:19:13 #281
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49541648
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:55 schreef The_stranger het volgende:

(zelfs op een baantje van LCY 1200m moet je nog gas geven om aan het eind van de baan de exit te nemen)
Er schijnen problemen te zijn geweest met de remmen... Is nog niet zeker, maar lijkt me plausibel. Een F50 knal je niet zomaar v/d baan.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49542714
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Er schijnen problemen te zijn geweest met de remmen... Is nog niet zeker, maar lijkt me plausibel. Een F50 knal je niet zomaar v/d baan.
Zelfs zonder remmen sta je binnen 1800 meter stil, mits je fatsoenlijk landt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_49546761
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:49 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat is nou het verschil misschien tussen goede en slechte piloten... Volledig het boekje volgen, of 'out of the box denken' (zeer belangrijke eigenschap voor vliegers) en je hersenen gebruiken. Heeft op zo'n moment weinig met inhoudelijke kennis te maken.
Maar dat leren ze je niet bij het zweefvliegen.
Gelukkig weet jij wat die vlieger dacht toen hij in die situatie zat
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49546797
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:29 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Ah, c'est une huilie!
C'est une huilie Belge!
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49549719
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:05 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Dus jij klungelt maar wat aan. Fijn te horen dat daar m'n belastingcenten naartoe gaan.
[..]
Echt... Jij hebt mij nu een paar keer verteld dat ik schijnbaar niet zo best ben in begrijpend lezen, terwijl jij echt de kroon spant wat betreft heel slecht begrijpend lezen. Laat ik toch nog maar zo aardig zijn om het voor je uit te leggen in Jip & Janneke-taal, hopend dat je het dan wel begrijpt.

Ik klungel niks aan. Waar heb je dat vandaan? Uit die grote duim van je? Ik zeg alleen dat je als piloot soms 'out-of-the-box' moet denken omdat niet elke situatie omschreven staat in een manual, en dat dat een belangrijke eigenschap is van een piloot. Echt triest dat jij dan concludeert dat ik aanklungel. Hoe je daarbij komt snap ik echt niet. Ben je echt zo simpel?
quote:
Fijn dat je geen idee hebt hoeveel je kist kan hebben. Va is elementaire theorie...
[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan? Ik snap jou echt niet Je lult weer eens compleet uit je nek. Ik weet heel goed wat de performance en limitations zijn van het type dat ik vlieg.
quote:
Klopt, wij leren niet hoe we iemand af moeten zeiken ipv moeten toegeven dat we er geen hol van begrepen hebben.
Kerel... hahaha, doe niet zo triest en gefrustreerd man. Ga toch lekker in die zwever van je zitten met je frustraties. Neem ook een begrijpend lezen boekje mee tijdens die lange vluchten van je.
quote:
Naja, AR gaat ff fijn ongecontroleerd neerstorten, veel plezier met stunten he
Over jezelf praten in de 3e persoon...
pi_49549815
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:27 schreef nsfw het volgende:

[..]

Jezus gast..

Wat ben jij een ontzettende arrogante hufter.

Jij moet nog heel veel leren. Gelukkig zit je nog in opleiding bij die mooie vliegclub van de overheid en ik vertrouw er op dat ze je nog heel wat bij gaan brengen!
Wat is jouw probleem nou weer?
Mij is bijgebracht om soms out-of-the-box te denken, omdat niet alles staat omschreven in de manual and omdat elke situatie anders is en dat de geschreven procedure niet altijd per se het best is. Dat is mij geleerd, en dat deel ik hier mede. Ben ik daarom arrogant? Jezus gast...
Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen.

Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een goede piloot beschouw ofzo. Nergens! Sterker nog, ik ben nog geeneens piloot want ik ben nog in opleiding, dus ik snap echt niet waarom je zo moet reageren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lightning_NL op 19-05-2007 20:18:32 ]
pi_49550336
Leuk dat je steeds op 'ga lekker zweefvliegen ofzo' terugkomt.

Ik ontken mijn bestaan.
pi_49550363
Steeds ja.
pi_49550374
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen.
Je doet dus mee aan een testprogramma van de NASA ofzo?
Ik ontken mijn bestaan.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:18:05 #290
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49550389
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zelfs zonder remmen sta je binnen 1800 meter stil, mits je fatsoenlijk landt...
Hmm schijnt dat ie hem toch halverwege de baan heeft neergezet, downwind
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49550417
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hmm schijnt dat ie hem toch halverwege de baan heeft neergezet, downwind
Doet me denken aan OY-JET. Alleen hoefden de lui in de Fokker niet te zwemmen.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49550495
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:17 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Je doet dus mee aan een testprogramma van de NASA ofzo?
13-jarige humor
pi_49550562
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:18 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Doet me denken aan OY-JET. Alleen hoefden de lui in de Fokker niet te zwemmen.
Ik was van de zomer op Boulder in Amerika, aan het begin/eind van de baan lag een klein meertje/plas. Het scheen dat er meerdere kisten daar al een duikje hebben genomen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49550592
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:56 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem nou weer?
Mij is bijgebracht om soms out-of-the-box te denken, omdat niet alles staat omschreven in de manual and omdat elke situatie anders is en dat de geschreven procedure niet altijd per se het best is. Dat is mij geleerd, en dat deel ik hier mede. Ben ik daarom arrogant? Jezus gast...
Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen.

Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een goede piloot beschouw ofzo. Nergens! Sterker nog, ik ben nog geeneens piloot want ik ben nog in opleiding, dus ik snap echt niet waarom je zo moet reageren.
tip: een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49550628
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hmm schijnt dat ie hem toch halverwege de baan heeft neergezet, downwind
Wat heeft downwind hiermee te maken?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49550647
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:21 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

13-jarige humor
Het valt me nog mee dat je 'em snapte.
Ik ontken mijn bestaan.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:27:34 #297
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49550657
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:26 schreef cheukert het volgende:

[..]

Wat heeft downwind hiermee te maken?
Meer snelheid en minder weerstand tijdens de landing?! =nog lastiger op een korte baan te landen..?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49550677
Inlevingsvermogen heb ik wel, maar ik snap niet waarom dat in dit geval zo van toepassing zou moeten zijn. Zowiezo weet ik niet de precieze situatie waar die piloot in zit, but then again. No matter welke situatie je in zit, je gaat niet hard en snel op je pedalen zitten trappen in zo'n kist. Je kunt je toch makkelijk bedenken dat er dan ontzettend veel stress op de romp komt te staan?
pi_49550712
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ik was van de zomer op Boulder in Amerika, aan het begin/eind van de baan lag een klein meertje/plas. Het scheen dat er meerdere kisten daar al een duikje hebben genomen
Moet je 'es naar Acapulco gaan, daar liggen een hoop vliegtuigen die de baan niet hebben gehaald en/of niet vroeg genoeg zijn losgekomen.

Wel een cute gezicht met dat mooie heldere water.
Ik ontken mijn bestaan.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:30:04 #300
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49550729
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:27 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Meer snelheid en minder weerstand tijdens de landing?! =nog lastiger op een korte baan te landen..?
quote:
Doet me denken aan OY-JET
Ja, die ging echt keihard downwind het meertje in hehe. Nieuwe registratie van de opvolger was OY-WET (echt waar)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')