abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:26:59 #1
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48123781
Nou, dan copy-paste ik wel eventjes



vorige deel:
Vliegenierstopic 7. Kraak en smaak.

tot nu toe bekende vliegers:

NSFW: Jets
Mojave: Jets
Alternate: Jets
The_stranger: Turboprop
Snowbite: KLS
YellowLedBetter: KLS
Domai: KLS
ChopperMick: Helikopters
Lightning_NL: Helikopters
Furious: GA
cheukert: Zweefvliegtuigen / naar de KLS in Oktober
McDavid: Zweefvliegtuigen
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: Zweefvliegtuigen (en L&R)


aanvullingen, u roept maar!

[ Bericht 9% gewijzigd door SnowBite op 07-04-2007 23:29:58 ]
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:31:16 #2
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48123911
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen:
Gister m'n VFR eindcheck gehaald.
Op naar IFR!
(vandaar de topictitel)
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:46:18 #3
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48124339
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:31 schreef SnowBite het volgende:
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen:
Gister m'n VFR eindcheck gehaald.
Op naar IFR!
(vandaar de topictitel)
Gefeliciteerd kerel! Bonanza nu op EHGG?
FCT
pi_48124472
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:51:01 #5
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48124500
thnx
neej ze hebben nu genoeg plek hier.
Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:53:14 #6
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48124567
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:51 schreef SnowBite het volgende:
thnx
neej ze hebben nu genoeg plek hier.
Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1.
Blijf je daar dan tot multi engine?
FCT
pi_48124644
Gefeliciteerd Snowbite
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:58:29 #8
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48124716
Gefeliciteerd Luc! (tevens tvp)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48125006
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een?
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:11:00 #10
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48125077
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een?
Bij 'n intergrated opleiding is dat wel de normale volgorde.

ATPL-theorie, VFR, IFR-Single Engine, IFR-Multi Engine, MCC
FCT
pi_48126004
aha En na hoeveel uur krijg je je VFR eindcheck ongeveer? En hoe zit het met solo-vlieguurtjes?
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:43:24 #12
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48126035
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Geen geld
Waarom brevet mee dan? heb weekend.
De DHJA opereert onder een Franse licentie (het toestel is dan ook Frans geregistreerd). Voorwaarde van de Franse luchtvaartdienst om iemand mee te mogen nemen is dat die persoon gekwalificeerd is om te mogen vliegen, of daarvoor in opleiding is.

Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden.

Bijdeweg: Ik ben ex-luchtmacht (GL) en tegenwoordig in het weekeinde blokkentrekker bij het Aviodrome.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:48:33 #13
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48126159
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563

Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
quote:
Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden.
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:53:09 #14
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48126283
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:56:39 #15
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48126371
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Exact!
FCT
pi_48131398
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar
pi_48131690
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar
link
edit: er staan in the UK ook een paar Jet Provost die je voor minder dan 1000e/uur kan vliegen dacht ik zo
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 8 april 2007 @ 23:45:55 #18
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48131996
Een KLM vlieger is de eerste geweest:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19657
pi_48132105
Jammer dat ik er geen foto's van heb, maar tijdens een wedstrijd die ik twee jaar geleden op Reims-Prunay vloog nog ff een hangar ingewandeld en daar stond ik echt van

De zakenjetversie van de Magister (voorloper), een mustang en nog wat van dat spul. Allemaal weg te roesten in een verder op 't oog luchtwaardige staat
pi_48132953
http://threedaviation.com/page4.html
Voor $1225 60min L-29

ook wel dikke sjizzuuul
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48134208
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc?
  maandag 9 april 2007 @ 01:56:25 #22
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48135596
quote:
Op maandag 9 april 2007 00:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc?
Yep,

ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen.
Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte.
  maandag 9 april 2007 @ 10:57:39 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48139193
Ik wil dit echt een keer doen, maar het is volgens mij echt reteduur...

http://www.incredible-adventures.com/edgeofspace.html
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48143061
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:56 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Yep,

ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen.
Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte.
Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan. EHLE-EHMZ, heen rechtstreeks, terug naar het Noorden, dan via de nieuwe waterweg door Rotterdam naar de kust, langs de kust richting SPL, en dan met een beetje mazzel overhead SPL naar EHLE...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48147917
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan. EHLE-EHMZ, heen rechtstreeks, terug naar het Noorden, dan via de nieuwe waterweg door Rotterdam naar de kust, langs de kust richting SPL, en dan met een beetje mazzel overhead SPL naar EHLE...
Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48148855
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:23 schreef cheukert het volgende:

[..]

Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?
ILS (toen ze nog bestonden )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 9 april 2007 @ 17:09:46 #27
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48149285
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
  maandag 9 april 2007 @ 17:28:17 #28
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48149784
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Naar hun faillisement gevectored? (geen idee lol)

[ Bericht 2% gewijzigd door Public_NME op 09-04-2007 21:36:48 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48151072
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563

Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]

Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Minstens 1.

Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
pi_48154052
tvp
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 9 april 2007 @ 21:37:37 #31
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48158009
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Minstens 1.

Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 9 april 2007 @ 22:01:11 #32
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48159109
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563

Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]

Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Het Aviodrome had gerekend op een stuk of 20-30 vluchten in 2 jaar. Die zijn inmiddels allemaal volgeboekt, ik meen tot in september aanstaande.
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Vermaak je, en vergeet niet je spaarvarken te legen, want je vlucht zal aardig tegen de ¤ 12.000 gaan kosten. Dan is even heen en weer naar EHLE toch een stukje makkelijker. Je mag zelfs met je eigen vliegtuig komen (wel even aanmelden natuurlijk).

De vluchten zijn in eerste instantie bedoeld voor ex-militaire vliegers die in België hun wings hebben behaald overigens. "Back in time", zeg maar
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 9 april 2007 @ 22:03:00 #33
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48159198
Gefeliciteerd met je VRF man!

Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding
  maandag 9 april 2007 @ 22:05:01 #34
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48159296
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Minstens 1.

Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Alleen jammer dat het artikeltje niet klopt. De Nederlandse luchtvaart autoriteiten hebben er geen ruk mee te maken (al willen ze dat maar al te graag), het vliegtuig valt namelijk niet onder nederlandse, maar Franse regels. Vandaar de regel dat je alleen met vliegbrevet mee mag. Als het aan de nederlandse autoriteiten had gelegen had het hele project nooit van de grond gekomen (zoals wel meer historische vliegprojecten trouwens...)

Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_48159547
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
Men, goede vrijdag heb ik 2,5 uur gevlogen! Ging echt lekker...de dag daarna had ik alleen geen zin meer
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:17:07 #36
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48164070
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:03 schreef nsfw het volgende:
Gefeliciteerd met je VRF man!

Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding
Hahaha.
Ach ja, zo lang ik af en toe een tripje naar San Fran ofzo kan doen vind ik het wel best
Vandaag 2 simbeurtjes gehad; dat multi-crew concept bevalt me ook wel Je hoeft geen zak meer te doen.
pi_48164552
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde
Pssst, die van ons weken wél uit
pi_48164571
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
81 minuutjes gehangen!
pi_48165868
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:43 schreef mcDavid het volgende:

[..]

81 minuutjes gehangen!
Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken
pi_48166571
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Feit is is dat de directeur erg ziek werd en zijn zoon het overnam. Deze beste jongen had wat minder zakelijk inzicht en de boel is óf failliet gegaan, óf net voor dat punt opgeheven.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48168583
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 03:02 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken
Altijd he
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
pi_48168646
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Altijd he
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48168883
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:

Altijd he
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Hij vloog het laatste kwartier zelf...
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:

Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Als ik laag zit te kloten moet je wat steil en agressief draaien. Ik zak er vaak genoeg onderuit omdat een passagier dat niet trekt, maar daar was hier geen sprake van

[ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 10-04-2007 10:47:55 ]
pi_48168961
tvp
pi_48170050
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Hoe beter je hem de bel in hoekt, hoe heftiger de misselijkheidsgraad dus wat dat betreft spreekt het alleen maar vóór hem!
pi_48181594
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_48182062
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken
Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...

Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:00:20 #48
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48182469
Alsof die mensen niet al misselijk genoeg worden in zo'n slagroomklopper.
pi_48182528
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...

Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
pi_48183795
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')