Gefeliciteerd kerel! Bonanza nu op EHGG?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:31 schreef SnowBite het volgende:
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen:
Gister m'n VFR eindcheck gehaald.
Op naar IFR!
(vandaar de topictitel)
Blijf je daar dan tot multi engine?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:51 schreef SnowBite het volgende:
thnx
neej ze hebben nu genoeg plek hier.
Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1.
Bij 'n intergrated opleiding is dat wel de normale volgorde.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een?
De DHJA opereert onder een Franse licentie (het toestel is dan ook Frans geregistreerd). Voorwaarde van de Franse luchtvaartdienst om iemand mee te mogen nemen is dat die persoon gekwalificeerd is om te mogen vliegen, of daarvoor in opleiding is.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:58 schreef Mojave het volgende:
[..]
Geen geld![]()
Waarom brevet mee dan? heb weekend.
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?quote:Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden.
Exact!quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man, Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaarquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man, Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
linkquote:Op zondag 8 april 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar![]()
Yep,quote:Op maandag 9 april 2007 00:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc?
Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan.quote:Op maandag 9 april 2007 01:56 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Yep,
ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen.
Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte.
Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?quote:Op maandag 9 april 2007 13:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan.EHLE-EHMZ, heen rechtstreeks, terug naar het Noorden, dan via de nieuwe waterweg door Rotterdam naar de kust, langs de kust richting SPL, en dan met een beetje mazzel overhead SPL naar EHLE...
ILS (toen ze nog bestondenquote:Op maandag 9 april 2007 16:23 schreef cheukert het volgende:
[..]
Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?
Naar hun faillisement gevectored?quote:Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Minstens 1.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563
Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?quote:Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Minstens 1.
Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Het Aviodrome had gerekend op een stuk of 20-30 vluchten in 2 jaar. Die zijn inmiddels allemaal volgeboekt, ik meen tot in september aanstaande.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563
Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Vermaak je, en vergeet niet je spaarvarken te legen, want je vlucht zal aardig tegen de ¤ 12.000 gaan kosten. Dan is even heen en weer naar EHLE toch een stukje makkelijker. Je mag zelfs met je eigen vliegtuig komen (wel even aanmelden natuurlijk).quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man, Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Alleen jammer dat het artikeltje niet klopt. De Nederlandse luchtvaart autoriteiten hebben er geen ruk mee te maken (al willen ze dat maar al te graag), het vliegtuig valt namelijk niet onder nederlandse, maar Franse regels. Vandaar de regel dat je alleen met vliegbrevet mee mag. Als het aan de nederlandse autoriteiten had gelegen had het hele project nooit van de grond gekomen (zoals wel meer historische vliegprojecten trouwens...)quote:Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Minstens 1.
Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Men, goede vrijdag heb ik 2,5 uur gevlogen! Ging echt lekker...de dag daarna had ik alleen geen zin meerquote:Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
Hahaha.quote:Op maandag 9 april 2007 22:03 schreef nsfw het volgende:
Gefeliciteerd met je VRF man!
Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding
Pssst, die van ons weken wél uitquote:Op maandag 9 april 2007 22:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde
81 minuutjes gehangen!quote:Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokkenquote:
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Feit is is dat de directeur erg ziek werd en zijn zoon het overnam. Deze beste jongen had wat minder zakelijk inzicht en de boel is óf failliet gegaan, óf net voor dat punt opgeheven.quote:Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Altijd hequote:Op dinsdag 10 april 2007 03:02 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken![]()
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligtquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Altijd he![]()
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Hij vloog het laatste kwartier zelf...quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:
Altijd he![]()
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Als ik laag zit te kloten moet je wat steil en agressief draaien. Ik zak er vaak genoeg onderuit omdat een passagier dat niet trekt, maar daar was hier geen sprake vanquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Hoe beter je hem de bel in hoekt, hoe heftiger de misselijkheidsgraad dus wat dat betreft spreekt het alleen maar vóór hem!quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belastingquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...
Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor
Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |