abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:26:59 #1
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48123781
Nou, dan copy-paste ik wel eventjes



vorige deel:
Vliegenierstopic 7. Kraak en smaak.

tot nu toe bekende vliegers:

NSFW: Jets
Mojave: Jets
Alternate: Jets
The_stranger: Turboprop
Snowbite: KLS
YellowLedBetter: KLS
Domai: KLS
ChopperMick: Helikopters
Lightning_NL: Helikopters
Furious: GA
cheukert: Zweefvliegtuigen / naar de KLS in Oktober
McDavid: Zweefvliegtuigen
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: Zweefvliegtuigen (en L&R)


aanvullingen, u roept maar!

[ Bericht 9% gewijzigd door SnowBite op 07-04-2007 23:29:58 ]
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:31:16 #2
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48123911
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen:
Gister m'n VFR eindcheck gehaald.
Op naar IFR!
(vandaar de topictitel)
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:46:18 #3
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48124339
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:31 schreef SnowBite het volgende:
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen:
Gister m'n VFR eindcheck gehaald.
Op naar IFR!
(vandaar de topictitel)
Gefeliciteerd kerel! Bonanza nu op EHGG?
FCT
pi_48124472
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:51:01 #5
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48124500
thnx
neej ze hebben nu genoeg plek hier.
Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:53:14 #6
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48124567
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:51 schreef SnowBite het volgende:
thnx
neej ze hebben nu genoeg plek hier.
Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1.
Blijf je daar dan tot multi engine?
FCT
pi_48124644
Gefeliciteerd Snowbite
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:58:29 #8
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48124716
Gefeliciteerd Luc! (tevens tvp)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48125006
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een?
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:11:00 #10
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48125077
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een?
Bij 'n intergrated opleiding is dat wel de normale volgorde.

ATPL-theorie, VFR, IFR-Single Engine, IFR-Multi Engine, MCC
FCT
pi_48126004
aha En na hoeveel uur krijg je je VFR eindcheck ongeveer? En hoe zit het met solo-vlieguurtjes?
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:43:24 #12
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48126035
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Geen geld
Waarom brevet mee dan? heb weekend.
De DHJA opereert onder een Franse licentie (het toestel is dan ook Frans geregistreerd). Voorwaarde van de Franse luchtvaartdienst om iemand mee te mogen nemen is dat die persoon gekwalificeerd is om te mogen vliegen, of daarvoor in opleiding is.

Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden.

Bijdeweg: Ik ben ex-luchtmacht (GL) en tegenwoordig in het weekeinde blokkentrekker bij het Aviodrome.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:48:33 #13
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48126159
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563

Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
quote:
Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden.
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:53:09 #14
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48126283
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:56:39 #15
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48126371
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Exact!
FCT
pi_48131398
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar
pi_48131690
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar
link
edit: er staan in the UK ook een paar Jet Provost die je voor minder dan 1000e/uur kan vliegen dacht ik zo
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 8 april 2007 @ 23:45:55 #18
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48131996
Een KLM vlieger is de eerste geweest:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19657
pi_48132105
Jammer dat ik er geen foto's van heb, maar tijdens een wedstrijd die ik twee jaar geleden op Reims-Prunay vloog nog ff een hangar ingewandeld en daar stond ik echt van

De zakenjetversie van de Magister (voorloper), een mustang en nog wat van dat spul. Allemaal weg te roesten in een verder op 't oog luchtwaardige staat
pi_48132953
http://threedaviation.com/page4.html
Voor $1225 60min L-29

ook wel dikke sjizzuuul
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48134208
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc?
  maandag 9 april 2007 @ 01:56:25 #22
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48135596
quote:
Op maandag 9 april 2007 00:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc?
Yep,

ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen.
Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte.
  maandag 9 april 2007 @ 10:57:39 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48139193
Ik wil dit echt een keer doen, maar het is volgens mij echt reteduur...

http://www.incredible-adventures.com/edgeofspace.html
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48143061
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:56 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Yep,

ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen.
Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte.
Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan. EHLE-EHMZ, heen rechtstreeks, terug naar het Noorden, dan via de nieuwe waterweg door Rotterdam naar de kust, langs de kust richting SPL, en dan met een beetje mazzel overhead SPL naar EHLE...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48147917
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:09 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan. EHLE-EHMZ, heen rechtstreeks, terug naar het Noorden, dan via de nieuwe waterweg door Rotterdam naar de kust, langs de kust richting SPL, en dan met een beetje mazzel overhead SPL naar EHLE...
Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48148855
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:23 schreef cheukert het volgende:

[..]

Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?
ILS (toen ze nog bestonden )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 9 april 2007 @ 17:09:46 #27
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48149285
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
  maandag 9 april 2007 @ 17:28:17 #28
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48149784
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Naar hun faillisement gevectored? (geen idee lol)

[ Bericht 2% gewijzigd door Public_NME op 09-04-2007 21:36:48 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48151072
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563

Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]

Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Minstens 1.

Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
pi_48154052
tvp
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 9 april 2007 @ 21:37:37 #31
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48158009
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Minstens 1.

Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 9 april 2007 @ 22:01:11 #32
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48159109
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563

Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]

Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Het Aviodrome had gerekend op een stuk of 20-30 vluchten in 2 jaar. Die zijn inmiddels allemaal volgeboekt, ik meen tot in september aanstaande.
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man , Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Vermaak je, en vergeet niet je spaarvarken te legen, want je vlucht zal aardig tegen de ¤ 12.000 gaan kosten. Dan is even heen en weer naar EHLE toch een stukje makkelijker. Je mag zelfs met je eigen vliegtuig komen (wel even aanmelden natuurlijk).

De vluchten zijn in eerste instantie bedoeld voor ex-militaire vliegers die in België hun wings hebben behaald overigens. "Back in time", zeg maar
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 9 april 2007 @ 22:03:00 #33
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48159198
Gefeliciteerd met je VRF man!

Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding
  maandag 9 april 2007 @ 22:05:01 #34
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_48159296
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Minstens 1.

Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Alleen jammer dat het artikeltje niet klopt. De Nederlandse luchtvaart autoriteiten hebben er geen ruk mee te maken (al willen ze dat maar al te graag), het vliegtuig valt namelijk niet onder nederlandse, maar Franse regels. Vandaar de regel dat je alleen met vliegbrevet mee mag. Als het aan de nederlandse autoriteiten had gelegen had het hele project nooit van de grond gekomen (zoals wel meer historische vliegprojecten trouwens...)

Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_48159547
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
Men, goede vrijdag heb ik 2,5 uur gevlogen! Ging echt lekker...de dag daarna had ik alleen geen zin meer
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:17:07 #36
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48164070
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:03 schreef nsfw het volgende:
Gefeliciteerd met je VRF man!

Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding
Hahaha.
Ach ja, zo lang ik af en toe een tripje naar San Fran ofzo kan doen vind ik het wel best
Vandaag 2 simbeurtjes gehad; dat multi-crew concept bevalt me ook wel Je hoeft geen zak meer te doen.
pi_48164552
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde
Pssst, die van ons weken wél uit
pi_48164571
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
81 minuutjes gehangen!
pi_48165868
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:43 schreef mcDavid het volgende:

[..]

81 minuutjes gehangen!
Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken
pi_48166571
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Feit is is dat de directeur erg ziek werd en zijn zoon het overnam. Deze beste jongen had wat minder zakelijk inzicht en de boel is óf failliet gegaan, óf net voor dat punt opgeheven.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48168583
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 03:02 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken
Altijd he
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
pi_48168646
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Altijd he
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48168883
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:

Altijd he
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Hij vloog het laatste kwartier zelf...
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:

Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Als ik laag zit te kloten moet je wat steil en agressief draaien. Ik zak er vaak genoeg onderuit omdat een passagier dat niet trekt, maar daar was hier geen sprake van

[ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 10-04-2007 10:47:55 ]
pi_48168961
tvp
pi_48170050
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Hoe beter je hem de bel in hoekt, hoe heftiger de misselijkheidsgraad dus wat dat betreft spreekt het alleen maar vóór hem!
pi_48181594
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_48182062
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken
Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...

Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:00:20 #48
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48182469
Alsof die mensen niet al misselijk genoeg worden in zo'n slagroomklopper.
pi_48182528
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...

Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
pi_48183795
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:46:13 #51
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48183986
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
Voeten geven is voor GA vliegers
pi_48184576
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:46 schreef Alternate het volgende:

[..]

Voeten geven is voor GA vliegers
De F50 heeft zelfs een yaw damper (wat hij in praktijk doet is me niet helemaal duidelijk, maar in theorie moet het werken)
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:00 schreef Alternate het volgende:
Alsof die mensen niet al misselijk genoeg worden in zo'n slagroomklopper.
Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48184776
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:40 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"
Daarom moet je ook niet iedere bel dezelfde kant op draaien, dan krijg je zo'n stijve nek van het omhoog kijken!
pi_48184781
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht...
Mooi-weer-vlieger
pi_48185023
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:11 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Mooi-weer-vlieger
Vorige week mocht ik op en neer naar HAM en op en neer naar BRE op 1 dag. Op SPL severe CAVOK 5 kts wind, boven HAM en BRE BKN010 270/14G24 en zo onstabiel als de pest.

De loterij bepaalde dat ik twee keer van SPL mocht vertrekken en dus relatief lang in die onstabiele brij mocht rondbrommen. Mijn co vloog terug en mocht "snel" (wat is snel op een F50) door die brij.

Na de vlucht kreeg ik "op mijn kop" van de cabinebitches dat ik zo onstabiel vloog. Mijn co deed het veel beter
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 april 2007 @ 19:59:54 #56
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48188743
Haha, de co gebruikte zeker wél autopilot?
pi_48189148
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:46 schreef Alternate het volgende:

[..]

Voeten geven is voor GA vliegers
pi_48189801
Ik moest serieus even googlen op GA
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:36:35 #59
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48199565
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De loterij bepaalde dat ik twee keer van SPL mocht vertrekken en dus relatief lang in die onstabiele brij mocht rondbrommen. Mijn co vloog terug en mocht "snel" (wat is snel op een F50) door die brij.
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
pi_48204139
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef The_stranger het volgende:

Na de vlucht kreeg ik "op mijn kop" van de cabinebitches dat ik zo onstabiel vloog.
Cabinebitches..
Danmark: more usefull every day!
pi_48204658
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:36 schreef Alternate het volgende:

[..]

De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
Als we niet kunnen "besluiten" wie er begint, kijken we waar deautopilot command knop op staat (wie er dus daarvoor gevlogen heeft). Staat 'ie op links, dan ben ik de klos, staat 'ie op rechts, dan is de co de klos

Het is niet makkelijk, al die keuzes die je moet maken....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 11 april 2007 @ 09:22:57 #62
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48205549
Wij gebruiken het transponder knopje. A/P knoppen zijn bij ons luxe pushbuttons
Wij vliegers zijn niet zo besluitvaardig
pi_48206054
Wat is dat trouwens voor een loze ondertitel, Alternate?
pi_48206282
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:22 schreef Alternate het volgende:
Wij gebruiken het transponder knopje. A/P knoppen zijn bij ons luxe pushbuttons
Wij vliegers zijn niet zo besluitvaardig
Vanwege een klein technisch mankement is het bij ons niet de bedoeling dat transponder 2 gebruikt wordt (TCAS werkt niet 100% goed met transponder 2)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 11 april 2007 @ 09:54:46 #65
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48206410
Haha, komt ie dan zichzelf tegen tijdens de vlucht?

Eén van de Arrows hier heeft een Traffic Info System, lijkt erg op TCAS, alleen geeft ie af een toe een melding "Traffic ahead", wat dan jezelf blijkt te zijn.
pi_48206569
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:54 schreef SnowBite het volgende:
Haha, komt ie dan zichzelf tegen tijdens de vlucht?

Eén van de Arrows hier heeft een Traffic Info System, lijkt erg op TCAS, alleen geeft ie af een toe een melding "Traffic ahead", wat dan jezelf blijkt te zijn.
In principe wert het prima, achter als je transponder 2 gebruikt en na de start TCAS aan zou moeten gaan, gebeurt het laatste niet. Even naar 1 en weer terug naar 2 schakelen lost het op, maar voor alle zekerheid beperken we ons dus tot transponder 1, zodat TCAS altijd aan gaat...

Maar jezelf tegenkomen doet 'ie gelukkig niet, zou er niet aan moeten denken ik IMC
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 11 april 2007 @ 22:38:01 #67
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48236449
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:36 schreef Alternate het volgende:

[..]

De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
Ik gooi altijd gewoon een muntje op!
pi_48236942
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef nsfw het volgende:

[..]

Ik gooi altijd gewoon een muntje op!
En als de uitslag dan niet positief is, duik je gewoon even aan
  donderdag 12 april 2007 @ 04:58:23 #69
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48243482
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:46 schreef Alternate het volgende:

[..]

Voeten geven is voor GA vliegers


Volle -800 van Eelde take off gegaan vanmiddag.... apart.
FCT
  donderdag 12 april 2007 @ 10:53:49 #70
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48248078
quote:
Op donderdag 12 april 2007 04:58 schreef Mojave het volgende:

[..]



Volle -800 van Eelde take off gegaan vanmiddag.... apart.
Vonden die Onur Air vliegers ook
  donderdag 12 april 2007 @ 13:39:44 #71
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48254231
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Vonden die Onur Air vliegers ook
hihhihi

[ Bericht 16% gewijzigd door Mojave op 12-04-2007 13:49:39 ]
FCT
  donderdag 12 april 2007 @ 16:55:05 #72
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48259955
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:53 schreef nsfw het volgende:

[..]

Vonden die Onur Air vliegers ook
Die fly-by van die KL 744 op Eelde is ook erg gaaf! (was paar weken geleden, die had net een D-check gehad volgens mij)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:33:31 #73
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48277089
Ja klopt, en een pa van een KLS'er vloog die kist.

@Public_NME wie ben jij eigenlijk? waar werk je enzo?
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:13:02 #74
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48288059
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:33 schreef SnowBite het volgende:
Ja klopt, en een pa van een KLS'er vloog die kist.

@Public_NME wie ben jij eigenlijk? waar werk je enzo?
Ik heb bij je op de Beatrix gezeten, jaar hoger als je broer geloof ik. En volgens mij zat je ook op de Bruijne... (kwam ik achter via die site die je hier had gepost over je klas) Zit op de EUR nu, heb verder niks met vliegen te maken ofzo. (I'd wish) Gewoon een freak
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:28:38 #75
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48288579
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
FCT
pi_48288712
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Mojave het volgende:
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48289398
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Mojave het volgende:
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
Wasda, falende bleed air oid
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:55:32 #78
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48289404
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd?
Slachtofferhulp kan elk moment komen gelukkig.
FCT
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:58:11 #79
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48289493
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wasda, falende bleed air oid
Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet.
Via een truckje van onze TD wel :-)

Je hebt op de 73 bleed air van motor 1 & 2, 2 was getripped. Mochtie nou echt niet meer werken dan zit je met gezeur dat je niet door gebieden met icing mag vliegen.

Maar goed, iks aan de hand, komt ook vaker voor
FCT
  vrijdag 13 april 2007 @ 23:17:28 #80
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48309273
Bij mij was de airco, electric trim en pitot heat inop.

Komt wel vaker voor

@Public_NME
Hmm ok, zonder foto of naam weet ik eerlijk gezegd nog steeds niet wie je bent
pi_48328025
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet.
Via een truckje van onze TD wel :-)

Je hebt op de 73 bleed air van motor 1 & 2, 2 was getripped. Mochtie nou echt niet meer werken dan zit je met gezeur dat je niet door gebieden met icing mag vliegen.

Maar goed, iks aan de hand, komt ook vaker voor
Je hebt niet twee aftappunten, een hoge- en een lagedruk? En hoe zit dat met je cabinedruk, die komt toch ook van je bleed air af?

Koolstof kisten hebben tenminste electrische ontijzing
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:47:12 #82
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48328032
Trouwens! Als je tijd en zin heb tjek even dit topic!

Ik lach me helemaar dood om die paranoia figuren

Chemtrails deel 28 (echt waar!)
pi_48328377
@ nsfw: wat was je score bij je atpl-theorie voor chemtrail-disposals? wel boven 85% mag ik hopen toch, of mag je dat niet zeggen
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 14 april 2007 @ 19:06:12 #84
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_48328508
Mwa, rond de 80% inderdaad.

Ik wist niet genoeg over de schadelijke bij-effecten zoals huidkanker die de bevolking zou ondergaan.

Maargoed, dat boeit me ook niet, als ik m'n geld maar verdien
  zondag 15 april 2007 @ 00:39:44 #85
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48338631
Misschien willen die chemtrail heren een keertje een lezing komen geven op de KLS?
  zondag 15 april 2007 @ 13:58:03 #86
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48346778
Wat een steuntrekkers, dan heb je echt tijd te veel mocht je je in dat soort theorieen verdiepen en geloven.
FCT
pi_48348194
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:58 schreef Mojave het volgende:
Wat een steuntrekkers, dan heb je echt tijd te veel mocht je je in dat soort theorieen verdiepen en geloven.
't is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt!
  zondag 15 april 2007 @ 15:42:09 #88
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48349520
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:51 schreef mcDavid het volgende:

[..]

't is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt!
Haha inderdaad, heerlijk.

Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat
FCT
pi_48349733
OLC is dat
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 15 april 2007 @ 15:53:28 #90
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48349820
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:50 schreef cheukert het volgende:
OLC is dat
right hij schijnt wel goed te zijn zegtie zelf
FCT
pi_48350063
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:42 schreef Mojave het volgende:

[..]

Haha inderdaad, heerlijk.

Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat
Terlet is mijn thuisbasis
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_48350507
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:42 schreef Mojave het volgende:

[..]

Haha inderdaad, heerlijk.

Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat
ik heb er één keer gevlogen, met de DSA, was wel lache.

OLC is ook wel leuk:
http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=1&country=NL
Klik een datum aan, dan kun je zien watvoor vluchten er die dag gemaakt zijn. Aan het eind van het jaar wordt de eindbalans opgemaakt, en wordt er een winnaar geselecteerd!
Ben benieuwd naar de score van vanavond!
  zondag 15 april 2007 @ 16:21:35 #93
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48350634
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:01 schreef MutZ het volgende:

[..]

Terlet is mijn thuisbasis
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van

Mooi systeem trwns.
FCT
pi_48351070
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van

Mooi systeem trwns.
Vooral die google-earth bestandjes zijn lache!
pi_48413630
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van

Mooi systeem trwns.
Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant)

De 1340 gok ik zo dan?
http://www.newfoundland.nl/cgi-bin/rld_search.cgi?zoek_registratie=&zoek_naameigenaar=&zoek_typeluchtvaartuig=nimbus&pagina=2

http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=200&pilotId=3653

Dan weet je ook weer dat je (financieel) de verkeerde baan hebt verkozen

OLC is idd wel cool, in voorgaande jaren hadden wij internationaal toch een 8e plek oid uit 40 Nederlandse clubs. Niet slecht me dunkt
pi_48424648
Lees ik nou net op de frontpage dat er een klungel op Valkenburg is geland
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48425566
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:40 schreef cheukert het volgende:
Lees ik nou net op de frontpage dat er een klungel op Valkenburg is geland
Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48426213
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezen
Mwoah. Daar zijn ze iets minder kinderachtig. 16.000 euro boete als je mazzel hebt. Heb je geen mazzel dan moet je de kist zelf betalen. Helaas geen sterk verhaal doch waarheid.
  dinsdag 17 april 2007 @ 18:50:04 #99
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48429378
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:33 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant)

De 1340 gok ik zo dan?
http://www.newfoundland.nl/cgi-bin/rld_search.cgi?zoek_registratie=&zoek_naameigenaar=&zoek_typeluchtvaartuig=nimbus&pagina=2

http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=200&pilotId=3653

Dan weet je ook weer dat je (financieel) de verkeerde baan hebt verkozen

OLC is idd wel cool, in voorgaande jaren hadden wij internationaal toch een 8e plek oid uit 40 Nederlandse clubs. Niet slecht me dunkt
Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt?
FCT
pi_48430833
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:50 schreef Mojave het volgende:

[..]

Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt?
Neuh, omdat ie twee ton kan neerleggen voor een eigen kist. Er zijn niet veel banen met zo'n riant salaris...
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:43 #101
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48435888
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:25 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Neuh, omdat ie twee ton kan neerleggen voor een eigen kist. Er zijn niet veel banen met zo'n riant salaris...
Maar ze doen het met z'n 3en
FCT
pi_48453816
ff naar aanleiding van: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/15974 (Porno kijken in de trein)

Ik heb dit eens "in het echt" gehad op een vlucht LHR-RTM. Komt de CA1 de cockpit binnen met de vraag wat ze moet zeggen tegen de mannen die op 1A en 1C (de voorste stoelen) op een laptop porno zitten te kijken met het geluid vol open.

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me te wel herinneren dat ze al dan niet vriendelijk verzocht zijn om te stoppen met het kijken.....

[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 18-04-2007 12:27:14 (typo) ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_48454962
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:34 schreef The_stranger het volgende:
ff naar aanleiding van: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/15974 (Porno kijken in de trein)

Ik heb dit eens "in het echt" gehad op een vlucht LHR-RTM. Komt de CA1 de cockpit binnen met de vraag wat ze moet zeggen tegen de mannen die op 1A en 1C (de voorste stoelen) op een laptop porno zitten te kijken met het geluid vol open.

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me te wel herinneren dat ze al dan niet verzocht zijn om te stoppen met het kijken.....
Dat filmpje
pi_48456071
quote:
Houd je van mais?
pi_48473392
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:39 schreef SnowBite het volgende:
Misschien willen die chemtrail heren een keertje een lezing komen geven op de KLS?
Ja, maar dan wel in de bar he!
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 18 april 2007 @ 21:39:08 #106
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48480154
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:34 schreef The_stranger het volgende:
ff naar aanleiding van: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/15974 (Porno kijken in de trein)

Ik heb dit eens "in het echt" gehad op een vlucht LHR-RTM. Komt de CA1 de cockpit binnen met de vraag wat ze moet zeggen tegen de mannen die op 1A en 1C (de voorste stoelen) op een laptop porno zitten te kijken met het geluid vol open.

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me te wel herinneren dat ze al dan niet vriendelijk verzocht zijn om te stoppen met het kijken.....
FCT
pi_48499134
Porneau op de EICAS is eauk eaukay!
Ik ontken mijn bestaan.
  dinsdag 24 april 2007 @ 09:05:07 #108
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48657366
Vlieg jij ook iets FlitsFrits?
pi_48658295
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:05 schreef SnowBite het volgende:
Vlieg jij ook iets FlitsFrits?
Vuige Pijperts.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48661819
Maaar maar maar dat is toch Furieus!
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48662408
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:46 schreef cheukert het volgende:
Maaar maar maar dat is toch Furieus!
Heul niet.
Ik ontken mijn bestaan.
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:09:06 #112
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48664632
JAWOLL!!!!!!
FCT
pi_48666762
Ik ontken!
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48672021
Whehe, is die gekke aap zijn account kwijt dan ?
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:41:04 #115
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48677099
hahaha
pi_48678743
Welke aap?
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48683286
die ene aap die zijn bestaan ontkent momenteel
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_48683878
Ken ik niet, je bent verkeerd verbonden denk ik.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48684271
Bel dan 1850, daar hebben ze ook nog allemaal goeie tjiks
edit: @ YLB: nog goeie tjiks op de grading gehad?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48687610
Boooooooooooooooringggg
  woensdag 25 april 2007 @ 04:01:33 #121
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48692961
ff uit mn stby gebeld zeg
FCT
  woensdag 25 april 2007 @ 09:15:31 #122
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48694871
quote:
Op woensdag 25 april 2007 04:01 schreef Mojave het volgende:
ff uit mn stby gebeld zeg
Mooie tijden FTW!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48697192
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:53 schreef cheukert het volgende:
Bel dan 1850, daar hebben ze ook nog allemaal goeie tjiks
edit: @ YLB: nog goeie tjiks op de grading gehad?
Neu, niet waarvan je zegt oh joepie. Maar daarvoor kom ik ook niet, ik kom voor bier! Nja, gister niet want anders verneuk ik mijn toetsen en sja dat zou wat minder zijn.
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 25 april 2007 @ 16:13:51 #124
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_48708677
Wat voor Taschenrechner heeft man nodig op een school als de KLS?
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  woensdag 25 april 2007 @ 17:48:38 #125
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48711337
quote:
Op woensdag 25 april 2007 09:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mooie tijden FTW!
ja man, heen en terug vol naar Las Palmas. Wel cool, een hoge V1 op een gare baan.
FCT
  woensdag 25 april 2007 @ 19:12:55 #126
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48714130
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef Mojave het volgende:

[..]

ja man, heen en terug vol naar Las Palmas. Wel cool, een hoge V1 op een gare baan.
Hoeveel kts? Je hebt toch wel vaker een volle kist neem ik aan?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 26 april 2007 @ 08:00:45 #127
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48727976
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:13 schreef Domai het volgende:
Wat voor Taschenrechner heeft man nodig op een school als de KLS?
Zo'n Casio apparaat.
Hoezo?
  donderdag 26 april 2007 @ 08:43:01 #128
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_48728444
quote:
Op donderdag 26 april 2007 08:00 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Zo'n Casio apparaat.
Hoezo?
Omdat ik altijd met een Texas Instruments op de middelbare school heb gewerkt en me afvroeg of dat op vliegscholen dezelfde zou zijn.
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  donderdag 26 april 2007 @ 09:08:17 #129
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48728842
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hoeveel kts? Je hebt toch wel vaker een volle kist neem ik aan?
Vol op een baan van 1500M is toch een heel andere beleving dan vol op een baan van 3Km
pi_48731281
quote:
Op donderdag 26 april 2007 08:43 schreef Domai het volgende:

[..]

Omdat ik altijd met een Texas Instruments op de middelbare school heb gewerkt en me afvroeg of dat op vliegscholen dezelfde zou zijn.
Mwah, je kunt em in de les wel gebruiken als je em nodig hebt maar voor de cbr examens krijg je zo´n standaard casio ding. Helaas geen grafische dus
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_48733271
@Domai: zit je nu in de selectie voor Lufthansa flugschule of ga je beginnen aan de KLS?
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 26 april 2007 @ 12:17:19 #133
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48734437
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:08 schreef Alternate het volgende:

[..]

Vol op een baan van 1500M is toch een heel andere beleving dan vol op een baan van 3Km
Idd toch een 'leuke' gedachte dat je in de resterende afstand stil zult moeten staan
FCT
pi_48736017
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:12 schreef Autoreply het volgende:
OMFG!

[afbeelding]
da's pas een chemtrail!
  donderdag 26 april 2007 @ 17:43:00 #135
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_48745517
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:45 schreef cheukert het volgende:
@Domai: zit je nu in de selectie voor Lufthansa flugschule of ga je beginnen aan de KLS?
Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoor
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
pi_48745629
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:43 schreef Domai het volgende:

[..]

Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoor
tjek PM
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 26 april 2007 @ 23:52:29 #137
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48759213
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:43 schreef Domai het volgende:

[..]

Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoor
Lekker zeg.
Zit je in 7-2a of 7-2b?
En is het al begonnen ofzo?
pi_48759329
Wat is dat nou 7-2a 7-2b ? Hoezo 2 delen?
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 27 april 2007 @ 00:26:52 #139
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48760292
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:55 schreef cheukert het volgende:
Wat is dat nou 7-2a 7-2b ? Hoezo 2 delen?
Niet genoeg plaats in de States?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:36:21 #140
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48763396
Nee er zijn simpelweg te weinig mensen om de klas mee op te vullen.
Ook wel logisch, iedereen wil na de zomervakantie, en niet vlak voor.
Veel zijn ook nog met een studie bezig.
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:37:46 #141
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48763412
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:36 schreef SnowBite het volgende:
Nee er zijn simpelweg te weinig mensen om de klas mee op te vullen.
Ook wel logisch, iedereen wil na de zomervakantie, en niet vlak voor.
Veel zijn ook nog met een studie bezig.
Hoeveel klassen zijn er per jaar? (En mensen per klas?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:41:43 #142
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48763464
5 per jaar en ik dacht 26 per klas
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:45:13 #143
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48763506
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:41 schreef SnowBite het volgende:
5 per jaar en ik dacht 26 per klas
Best veel, vallen er veel af? Heeft KL zoveel vliegers nodig per jaar?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 27 april 2007 @ 02:54:09 #144
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48763620
Veel vraag is er zoiezo (zie dit bericht http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19911).
Per klas vallen er ongeveer 1 á 2 personen af.
Bij de selectie van KLM wisselt het, aanname ligt op zo'n 80-90%
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:55:36 #145
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_48769891
Eerder 70 - 75%
Hoewel het er wel op lijkt dat de KLM steeds minder kritisch wordt, omdat de enorme wachtlijsten van vliegers op zijn terwijl de KLM nog steeds veel mensen nodig heeft.
Maarja als je nu met je opleiding begint dan ben je op z'n vroegst over 2 jaar klaar en dan ziet het er weer helemaal anders uit.
Toen ik met mijn opleiding begon nam geen enkele luchtvaartmaatschappij mensen aan en werd de wachtlijst steeds groter en groter. Toen ik eenmaal klaar was was ik na 8 maanden wachten al 'aan de beurt'. (in vergelijking met mensen voor me die gewoon 2 jaar aan het wachten geweest zijn).

[ Bericht 47% gewijzigd door Alternate op 27-04-2007 11:12:02 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:17:24 #146
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48770582
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:55 schreef Alternate het volgende:
Hoewel het er wel op lijkt dat de KLM steeds minder kritisch wordt, omdat de enorme wachtlijsten van vliegers op zijn terwijl de KLM nog steeds veel mensen nodig heeft.
Dit jaar 9 KLS'ers (relatief erg veel) afgewezen bij KLM, dus minder kritisch???

[ Bericht 2% gewijzigd door SnowBite op 27-04-2007 11:22:37 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:21:17 #147
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48770711
Wat las ik nou op luchtvaartnieuws, is het echt zo dat de MD-11 divisie te weinig cockpitbemanning heeft?!
FCT
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:24:20 #148
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_48770813
Blijkbaar?
Ik hoorde ook weer dat er te veel op de 747 zitten en hooguit 2x per maand vliegen...
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:29:30 #149
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48771019
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:24 schreef SnowBite het volgende:
Blijkbaar?
Ik hoorde ook weer dat er te veel op de 747 zitten en hooguit 2x per maand vliegen...
Lekker geregeld dan, 2x per maand man...

Wat zou jouw keuze zijn als je kunt kiezen tussen co-co en cityhoppert?
FCT
pi_48771336
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef Mojave het volgende:
Wat las ik nou op luchtvaartnieuws, is het echt zo dat de MD-11 divisie te weinig cockpitbemanning heeft?!
Ik sprak vorig weekend nog een 744 captain. Die maakte gemiddeld een vlucht per drie weken

Met fulltime baan, naja, leuk hoor. Dan zou ik nog liever dagelijks Cessna's vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')