Gefeliciteerd kerel! Bonanza nu op EHGG?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:31 schreef SnowBite het volgende:
En laat ik meteen met iets heel boeiends beginnen:
Gister m'n VFR eindcheck gehaald.
Op naar IFR!
(vandaar de topictitel)
Blijf je daar dan tot multi engine?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:51 schreef SnowBite het volgende:
thnx
neej ze hebben nu genoeg plek hier.
Maandag m'n eerste 2 simbeurtjes op de FNPT1.
Bij 'n intergrated opleiding is dat wel de normale volgorde.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:
Doe je geen VFR en IFR door elkaar, maar een voor een?
De DHJA opereert onder een Franse licentie (het toestel is dan ook Frans geregistreerd). Voorwaarde van de Franse luchtvaartdienst om iemand mee te mogen nemen is dat die persoon gekwalificeerd is om te mogen vliegen, of daarvoor in opleiding is.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:58 schreef Mojave het volgende:
[..]
Geen geld![]()
Waarom brevet mee dan? heb weekend.
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?quote:Het zal je overigens nog verbazen hoeveel mensen die ¤ 2000 geen enkel probleem vinden.
Exact!quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man, Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaarquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man, Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
linkquote:Op zondag 8 april 2007 23:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Zoals ik ergens anders ook al opmerkte, wat een kuthype. In Frankrijk staan die magisters overal en huur je er eentje, inclusief instructeur en peut voor minder dan 1000 euro/uur. Een Sukhoi is overigens ook relatief betaalbaar![]()
Yep,quote:Op maandag 9 april 2007 00:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Vlieg je ook solo-uurtjes op de KLS, NLS etc?
Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan.quote:Op maandag 9 april 2007 01:56 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Yep,
ik heb nu zo'n 15 solo vluchten gehad. De langste is 4 uur, en dan moet je van de IVW minimaal 300NM vliegen.
Ik heb er nog 1 te gaan, en dat is een nacht solo en valt onder het IFR gedeelte.
Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?quote:Op maandag 9 april 2007 13:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mooie tijden waren dat, solovluchten. Muziekje uit de ADF, kaartje op schoot, blikje cola op de stoel naast je en gaan met die banaan.EHLE-EHMZ, heen rechtstreeks, terug naar het Noorden, dan via de nieuwe waterweg door Rotterdam naar de kust, langs de kust richting SPL, en dan met een beetje mazzel overhead SPL naar EHLE...
ILS (toen ze nog bestondenquote:Op maandag 9 april 2007 16:23 schreef cheukert het volgende:
[..]
Welke school heb jij gedaan? Martinair? LLS?
Naar hun faillisement gevectored?quote:Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Minstens 1.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563
Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?quote:Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Minstens 1.
Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Het Aviodrome had gerekend op een stuk of 20-30 vluchten in 2 jaar. Die zijn inmiddels allemaal volgeboekt, ik meen tot in september aanstaande.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:48 schreef SnowBite het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=19563
Op zich wel gaaf natuurlijk.
Ik zou ooit nog weleens in een straaljager willen vliegen.
Voorlopig het geld er niet voor over.
[..]
Hoeveel vluchten zijn er al geboekt dan?
Vermaak je, en vergeet niet je spaarvarken te legen, want je vlucht zal aardig tegen de ¤ 12.000 gaan kosten. Dan is even heen en weer naar EHLE toch een stukje makkelijker. Je mag zelfs met je eigen vliegtuig komen (wel even aanmelden natuurlijk).quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:53 schreef Public_NME het volgende:
Sorry, maar dat is nou niet echt een straaljager waar ik in zou willen vliegen. Dat ding gaat niet sneller dan een jetliner man, Ga dan naar Rusland en ga een Mig25/29 of een Flanker vliegen....
Alleen jammer dat het artikeltje niet klopt. De Nederlandse luchtvaart autoriteiten hebben er geen ruk mee te maken (al willen ze dat maar al te graag), het vliegtuig valt namelijk niet onder nederlandse, maar Franse regels. Vandaar de regel dat je alleen met vliegbrevet mee mag. Als het aan de nederlandse autoriteiten had gelegen had het hele project nooit van de grond gekomen (zoals wel meer historische vliegprojecten trouwens...)quote:Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Minstens 1.
Waarna de DI bij ons het gelijk (terecht) nodig vond Lelystad maar even te bellen, of ze hem konden vragen volgende keer toch wat beter uit zijn doppen te kijken.
Men, goede vrijdag heb ik 2,5 uur gevlogen! Ging echt lekker...de dag daarna had ik alleen geen zin meerquote:Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
Hahaha.quote:Op maandag 9 april 2007 22:03 schreef nsfw het volgende:
Gefeliciteerd met je VRF man!
Tot zo ver het leuke gedeelte van de opleiding
Pssst, die van ons weken wél uitquote:Op maandag 9 april 2007 22:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bijdeweg: de piloot had jullie wel gezien, maar jullie zagen hem niet aankomen. Daarom zijn jullie zo geschrokken toen hij voorbij zoefde
81 minuutjes gehangen!quote:Op maandag 9 april 2007 21:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jullie hadden natuurlijk ook een mooi weekend om te zweven, heerlijk weer! En nu het warmer begint te worden zal de thermiek ook wel een stuk beter zijn, niet?
Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokkenquote:
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Feit is is dat de directeur erg ziek werd en zijn zoon het overnam. Deze beste jongen had wat minder zakelijk inzicht en de boel is óf failliet gegaan, óf net voor dat punt opgeheven.quote:Op maandag 9 april 2007 17:09 schreef SnowBite het volgende:
Wat is daar eigenlijk mee gebeurd?
Altijd hequote:Op dinsdag 10 april 2007 03:02 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Drie pax vandaag rondgehobbeld, die vonden het allemaal buitengewoon tof. Daarna en daarvoor nog met twee clubleden (GPL-er en een solist) rondgevlogen en de GPL-er moest zo nodig brokken![]()
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligtquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Altijd he![]()
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Hij vloog het laatste kwartier zelf...quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:12 schreef mcDavid het volgende:
Altijd he![]()
Die zijn het niet meer gewend niet zelf te vliegen
Als ik laag zit te kloten moet je wat steil en agressief draaien. Ik zak er vaak genoeg onderuit omdat een passagier dat niet trekt, maar daar was hier geen sprake vanquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Hoe beter je hem de bel in hoekt, hoe heftiger de misselijkheidsgraad dus wat dat betreft spreekt het alleen maar vóór hem!quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gaan we er maar ff van uit dat het niet aan de vliegkunsten zelf ligt
Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:39 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik werd beschuldigt van het feit dat ik KLM-bochten draaide in de bel....was ook zo want ik had mezelf ziek gevlogen due to te weinig eten en drinken
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belastingquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu doe ik niet aan zweefvliegen, maar als ik in mijn KLM F50 ervan beschuldigd wordt van KLM bochten draaien, dan heb ik ook de drang om mijn kunstmatige horizon een tikkeltje schuiner te zetten...
Maar goed dat vinden 50 man niet zo leuk, nog maar te zwijgen van het kantoor
Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
Voeten geven is voor GA vliegersquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
De F50 heeft zelfs een yaw damper (wat hij in praktijk doet is me niet helemaal duidelijk, maar in theorie moet het werken)quote:
Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht...quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:00 schreef Alternate het volgende:
Alsof die mensen niet al misselijk genoeg worden in zo'n slagroomklopper.
Daarom moet je ook niet iedere bel dezelfde kant op draaien, dan krijg je zo'n stijve nek van het omhoog kijken!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:40 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"
Mooi-weer-vliegerquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht...![]()
Vorige week mocht ik op en neer naar HAM en op en neer naar BRE op 1 dag. Op SPL severe CAVOK 5 kts wind, boven HAM en BRE BKN010 270/14G24 en zo onstabiel als de pest.quote:
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De loterij bepaalde dat ik twee keer van SPL mocht vertrekken en dus relatief lang in die onstabiele brij mocht rondbrommen. Mijn co vloog terug en mocht "snel" (wat is snel op een F50) door die brij.
Cabinebitches..quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef The_stranger het volgende:
Na de vlucht kreeg ik "op mijn kop" van de cabinebitches dat ik zo onstabiel vloog.
Als we niet kunnen "besluiten" wie er begint, kijken we waar deautopilot command knop op staat (wie er dus daarvoor gevlogen heeft). Staat 'ie op links, dan ben ik de klos, staat 'ie op rechts, dan is de co de klosquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:36 schreef Alternate het volgende:
[..]
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
Vanwege een klein technisch mankement is het bij ons niet de bedoeling dat transponder 2 gebruikt wordt (TCAS werkt niet 100% goed met transponder 2)quote:Op woensdag 11 april 2007 09:22 schreef Alternate het volgende:
Wij gebruiken het transponder knopje. A/P knoppen zijn bij ons luxe pushbuttons
Wij vliegers zijn niet zo besluitvaardig
In principe wert het prima, achter als je transponder 2 gebruikt en na de start TCAS aan zou moeten gaan, gebeurt het laatste niet. Even naar 1 en weer terug naar 2 schakelen lost het op, maar voor alle zekerheid beperken we ons dus tot transponder 1, zodat TCAS altijd aan gaat...quote:Op woensdag 11 april 2007 09:54 schreef SnowBite het volgende:
Haha, komt ie dan zichzelf tegen tijdens de vlucht?
Eén van de Arrows hier heeft een Traffic Info System, lijkt erg op TCAS, alleen geeft ie af een toe een melding "Traffic ahead", wat dan jezelf blijkt te zijn.
Ik gooi altijd gewoon een muntje op!quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:36 schreef Alternate het volgende:
[..]
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
Vonden die Onur Air vliegers ookquote:Op donderdag 12 april 2007 04:58 schreef Mojave het volgende:
[..]![]()
Volle -800 van Eelde take off gegaan vanmiddag.... apart.
Die fly-by van die KL 744 op Eelde is ook erg gaaf! (was paar weken geleden, die had net een D-check gehad volgens mij)quote:
Ik heb bij je op de Beatrix gezeten, jaar hoger als je broer geloof ik. En volgens mij zat je ook op de Bruijne... (kwam ik achter via die site die je hier had gepost over je klas) Zit op de EUR nu, heb verder niks met vliegen te maken ofzo. (I'd wish) Gewoon een freakquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:33 schreef SnowBite het volgende:
Ja klopt, en een pa van een KLS'er vloog die kist.
@Public_NME wie ben jij eigenlijk? waar werk je enzo?
Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Mojave het volgende:
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
Wasda, falende bleed air oidquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Mojave het volgende:
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
Slachtofferhulp kan elk moment komen gelukkig.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd?
Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet.quote:
Je hebt niet twee aftappunten, een hoge- en een lagedruk? En hoe zit dat met je cabinedruk, die komt toch ook van je bleed air af?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:58 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet.
Via een truckje van onze TD wel :-)
Je hebt op de 73 bleed air van motor 1 & 2, 2 was getripped. Mochtie nou echt niet meer werken dan zit je met gezeur dat je niet door gebieden met icing mag vliegen.
Maar goed, iks aan de hand, komt ook vaker voor
't is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt!quote:Op zondag 15 april 2007 13:58 schreef Mojave het volgende:
Wat een steuntrekkers, dan heb je echt tijd te veel mocht je je in dat soort theorieen verdiepen en geloven.
Haha inderdaad, heerlijk.quote:Op zondag 15 april 2007 14:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt!
Terlet is mijn thuisbasisquote:Op zondag 15 april 2007 15:42 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha inderdaad, heerlijk.
Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat![]()
ik heb er één keer gevlogen, met de DSA, was wel lache.quote:Op zondag 15 april 2007 15:42 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha inderdaad, heerlijk.
Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat![]()
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motorquote:
Vooral die google-earth bestandjes zijn lache!quote:Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van
Mooi systeem trwns.
Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant)quote:Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van
Mooi systeem trwns.
Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:40 schreef cheukert het volgende:
Lees ik nou net op de frontpage dat er een klungel op Valkenburg is geland
Mwoah. Daar zijn ze iets minder kinderachtig. 16.000 euro boete als je mazzel hebt. Heb je geen mazzel dan moet je de kist zelf betalen. Helaas geen sterk verhaal doch waarheid.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezen
Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt?quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:33 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant)
De 1340 gok ik zo dan?
http://www.newfoundland.nl/cgi-bin/rld_search.cgi?zoek_registratie=&zoek_naameigenaar=&zoek_typeluchtvaartuig=nimbus&pagina=2
http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=200&pilotId=3653
Dan weet je ook weer dat je (financieel) de verkeerde baan hebt verkozen![]()
OLC is idd wel cool, in voorgaande jaren hadden wij internationaal toch een 8e plek oid uit 40 Nederlandse clubs. Niet slecht me dunkt![]()
Neuh, omdat ie twee ton kan neerleggen voor een eigen kist. Er zijn niet veel banen met zo'n riant salaris...quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:50 schreef Mojave het volgende:
[..]
Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt?![]()
Maar ze doen het met z'n 3enquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:25 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Neuh, omdat ie twee ton kan neerleggen voor een eigen kist. Er zijn niet veel banen met zo'n riant salaris...
Dat filmpjequote:Op woensdag 18 april 2007 11:34 schreef The_stranger het volgende:
ff naar aanleiding van: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/15974 (Porno kijken in de trein)
Ik heb dit eens "in het echt" gehad op een vlucht LHR-RTM. Komt de CA1 de cockpit binnen met de vraag wat ze moet zeggen tegen de mannen die op 1A en 1C (de voorste stoelen) op een laptop porno zitten te kijken met het geluid vol open.
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me te wel herinneren dat ze al dan niet verzocht zijn om te stoppen met het kijken.....
Ja, maar dan wel in de bar he!quote:Op zondag 15 april 2007 00:39 schreef SnowBite het volgende:
Misschien willen die chemtrail heren een keertje een lezing komen geven op de KLS?
quote:Op woensdag 18 april 2007 11:34 schreef The_stranger het volgende:
ff naar aanleiding van: http://weblog.fok.nl/viewSingleItem/15974 (Porno kijken in de trein)
Ik heb dit eens "in het echt" gehad op een vlucht LHR-RTM. Komt de CA1 de cockpit binnen met de vraag wat ze moet zeggen tegen de mannen die op 1A en 1C (de voorste stoelen) op een laptop porno zitten te kijken met het geluid vol open.
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan me te wel herinneren dat ze al dan niet vriendelijk verzocht zijn om te stoppen met het kijken.....
Vuige Pijperts.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:05 schreef SnowBite het volgende:
Vlieg jij ook iets FlitsFrits?
Heul niet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:46 schreef cheukert het volgende:
Maaar maar maar dat is toch Furieus!
Mooie tijden FTW!quote:Op woensdag 25 april 2007 04:01 schreef Mojave het volgende:
ff uit mn stby gebeld zeg
Neu, niet waarvan je zegt oh joepie. Maar daarvoor kom ik ook niet, ik kom voor bier! Nja, gister niet want anders verneuk ik mijn toetsen en sja dat zou wat minder zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:53 schreef cheukert het volgende:
Bel dan 1850, daar hebben ze ook nog allemaal goeie tjiks
edit: @ YLB: nog goeie tjiks op de grading gehad?
Hoeveel kts? Je hebt toch wel vaker een volle kist neem ik aan?quote:Op woensdag 25 april 2007 17:48 schreef Mojave het volgende:
[..]
ja man, heen en terug vol naar Las Palmas. Wel cool, een hoge V1 op een gare baan.
Zo'n Casio apparaat.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:13 schreef Domai het volgende:
Wat voor Taschenrechner heeft man nodig op een school als de KLS?
Omdat ik altijd met een Texas Instruments op de middelbare school heb gewerkt en me afvroeg of dat op vliegscholen dezelfde zou zijn.quote:
Vol op een baan van 1500M is toch een heel andere beleving dan vol op een baan van 3Kmquote:Op woensdag 25 april 2007 19:12 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hoeveel kts? Je hebt toch wel vaker een volle kist neem ik aan?
Mwah, je kunt em in de les wel gebruiken als je em nodig hebt maar voor de cbr examens krijg je zo´n standaard casio ding. Helaas geen grafische dusquote:Op donderdag 26 april 2007 08:43 schreef Domai het volgende:
[..]
Omdat ik altijd met een Texas Instruments op de middelbare school heb gewerkt en me afvroeg of dat op vliegscholen dezelfde zou zijn.
Iddquote:Op donderdag 26 april 2007 09:08 schreef Alternate het volgende:
[..]
Vol op een baan van 1500M is toch een heel andere beleving dan vol op een baan van 3Km
Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoorquote:Op donderdag 26 april 2007 11:45 schreef cheukert het volgende:
@Domai: zit je nu in de selectie voor Lufthansa flugschule of ga je beginnen aan de KLS?
tjek PMquote:Op donderdag 26 april 2007 17:43 schreef Domai het volgende:
[..]
Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoor![]()
Lekker zeg.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:43 schreef Domai het volgende:
[..]
Het is de KLS geworden. Klas 07-02 ipv 06-05 uiteindelijk. Helaas weer een prijsstijging van 6.200 euro tussendoor![]()
Niet genoeg plaats in de States?quote:Op donderdag 26 april 2007 23:55 schreef cheukert het volgende:
Wat is dat nou 7-2a 7-2b ? Hoezo 2 delen?
Hoeveel klassen zijn er per jaar? (En mensen per klas?)quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:36 schreef SnowBite het volgende:
Nee er zijn simpelweg te weinig mensen om de klas mee op te vullen.
Ook wel logisch, iedereen wil na de zomervakantie, en niet vlak voor.
Veel zijn ook nog met een studie bezig.
Best veel, vallen er veel af? Heeft KL zoveel vliegers nodig per jaar?quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:41 schreef SnowBite het volgende:
5 per jaar en ik dacht 26 per klas
Dit jaar 9 KLS'ers (relatief erg veel) afgewezen bij KLM, dus minder kritisch???quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:55 schreef Alternate het volgende:
Hoewel het er wel op lijkt dat de KLM steeds minder kritisch wordt, omdat de enorme wachtlijsten van vliegers op zijn terwijl de KLM nog steeds veel mensen nodig heeft.
Lekker geregeld dan, 2x per maand man...quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:24 schreef SnowBite het volgende:
Blijkbaar?
Ik hoorde ook weer dat er te veel op de 747 zitten en hooguit 2x per maand vliegen...
Ik sprak vorig weekend nog een 744 captain. Die maakte gemiddeld een vlucht per drie wekenquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef Mojave het volgende:
Wat las ik nou op luchtvaartnieuws, is het echt zo dat de MD-11 divisie te weinig cockpitbemanning heeft?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |