Voeten geven is voor GA vliegersquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Och, als je netjes de voetjes erbij houdt, heb je hooguit een ietsje hogere positieve G-belasting
De F50 heeft zelfs een yaw damper (wat hij in praktijk doet is me niet helemaal duidelijk, maar in theorie moet het werken)quote:
Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht...quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:00 schreef Alternate het volgende:
Alsof die mensen niet al misselijk genoeg worden in zo'n slagroomklopper.
Daarom moet je ook niet iedere bel dezelfde kant op draaien, dan krijg je zo'n stijve nek van het omhoog kijken!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:40 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Je bochtsnelheid (graden/seconde) is ook véél hoger als in een Fokker of Boing, als ik in een kleine bel zit draai ik in minder dan 15 seconden 360 graden, bij een pattern draai je in een minuut rond. Bovendien is je uitzicht met 60 graden helling toch wat "apart"
Mooi-weer-vliegerquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch is mijn persoonlijk record slechts 2 kotsers in 1 vlucht...![]()
Vorige week mocht ik op en neer naar HAM en op en neer naar BRE op 1 dag. Op SPL severe CAVOK 5 kts wind, boven HAM en BRE BKN010 270/14G24 en zo onstabiel als de pest.quote:
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De loterij bepaalde dat ik twee keer van SPL mocht vertrekken en dus relatief lang in die onstabiele brij mocht rondbrommen. Mijn co vloog terug en mocht "snel" (wat is snel op een F50) door die brij.
Cabinebitches..quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef The_stranger het volgende:
Na de vlucht kreeg ik "op mijn kop" van de cabinebitches dat ik zo onstabiel vloog.
Als we niet kunnen "besluiten" wie er begint, kijken we waar deautopilot command knop op staat (wie er dus daarvoor gevlogen heeft). Staat 'ie op links, dan ben ik de klos, staat 'ie op rechts, dan is de co de klosquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:36 schreef Alternate het volgende:
[..]
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
Vanwege een klein technisch mankement is het bij ons niet de bedoeling dat transponder 2 gebruikt wordt (TCAS werkt niet 100% goed met transponder 2)quote:Op woensdag 11 april 2007 09:22 schreef Alternate het volgende:
Wij gebruiken het transponder knopje. A/P knoppen zijn bij ons luxe pushbuttons
Wij vliegers zijn niet zo besluitvaardig
In principe wert het prima, achter als je transponder 2 gebruikt en na de start TCAS aan zou moeten gaan, gebeurt het laatste niet. Even naar 1 en weer terug naar 2 schakelen lost het op, maar voor alle zekerheid beperken we ons dus tot transponder 1, zodat TCAS altijd aan gaat...quote:Op woensdag 11 april 2007 09:54 schreef SnowBite het volgende:
Haha, komt ie dan zichzelf tegen tijdens de vlucht?
Eén van de Arrows hier heeft een Traffic Info System, lijkt erg op TCAS, alleen geeft ie af een toe een melding "Traffic ahead", wat dan jezelf blijkt te zijn.
Ik gooi altijd gewoon een muntje op!quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:36 schreef Alternate het volgende:
[..]
De loterij? De transponder met het 1/2 knopje?
Vonden die Onur Air vliegers ookquote:Op donderdag 12 april 2007 04:58 schreef Mojave het volgende:
[..]![]()
Volle -800 van Eelde take off gegaan vanmiddag.... apart.
Die fly-by van die KL 744 op Eelde is ook erg gaaf! (was paar weken geleden, die had net een D-check gehad volgens mij)quote:
Ik heb bij je op de Beatrix gezeten, jaar hoger als je broer geloof ik. En volgens mij zat je ook op de Bruijne... (kwam ik achter via die site die je hier had gepost over je klas) Zit op de EUR nu, heb verder niks met vliegen te maken ofzo. (I'd wish) Gewoon een freakquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:33 schreef SnowBite het volgende:
Ja klopt, en een pa van een KLS'er vloog die kist.
@Public_NME wie ben jij eigenlijk? waar werk je enzo?
Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Mojave het volgende:
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
Wasda, falende bleed air oidquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:28 schreef Mojave het volgende:
Ik had trouwens ook nog een bleed trip off net na take off... denk zeg het ff.
Slachtofferhulp kan elk moment komen gelukkig.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Neem aan dat je baas wel een crisis team heeft aangesteld en naar je toe heeft gestuurd?
Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet.quote:
Je hebt niet twee aftappunten, een hoge- en een lagedruk? En hoe zit dat met je cabinedruk, die komt toch ook van je bleed air af?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:58 schreef Mojave het volgende:
[..]
Jep, te hoge druk of temperatuur gesensored.. kun je wel resetten maar dat lukte niet.
Via een truckje van onze TD wel :-)
Je hebt op de 73 bleed air van motor 1 & 2, 2 was getripped. Mochtie nou echt niet meer werken dan zit je met gezeur dat je niet door gebieden met icing mag vliegen.
Maar goed, iks aan de hand, komt ook vaker voor
't is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt!quote:Op zondag 15 april 2007 13:58 schreef Mojave het volgende:
Wat een steuntrekkers, dan heb je echt tijd te veel mocht je je in dat soort theorieen verdiepen en geloven.
Haha inderdaad, heerlijk.quote:Op zondag 15 april 2007 14:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
't is altijd leuk datsoort mensen uit te lachen als je je verveelt!
Terlet is mijn thuisbasisquote:Op zondag 15 april 2007 15:42 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha inderdaad, heerlijk.
Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat![]()
ik heb er één keer gevlogen, met de DSA, was wel lache.quote:Op zondag 15 april 2007 15:42 schreef Mojave het volgende:
[..]
Haha inderdaad, heerlijk.
Vliegen jullie trouwens wel eens vanaf Terlet?
Vloog vorige week met een captain en die heeft net een nieuwe zwevert.
Die vertelde ook over zo'n log systeem zodat er een soort competitie ontstaat![]()
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motorquote:
Vooral die google-earth bestandjes zijn lache!quote:Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van
Mooi systeem trwns.
Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant)quote:Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hij heeft een nieuwe Nimbus ofzo met motor
Maar er staan er vast 1000 van
Mooi systeem trwns.
Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:40 schreef cheukert het volgende:
Lees ik nou net op de frontpage dat er een klungel op Valkenburg is geland
Mwoah. Daar zijn ze iets minder kinderachtig. 16.000 euro boete als je mazzel hebt. Heb je geen mazzel dan moet je de kist zelf betalen. Helaas geen sterk verhaal doch waarheid.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Had 'ie toch wat beter de Franse VFR gids moeten doorlezen
Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt?quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:33 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Neuh, nimbussen zijn niet zo zeldzaam, met motor wel. (De -T of -M variant)
De 1340 gok ik zo dan?
http://www.newfoundland.nl/cgi-bin/rld_search.cgi?zoek_registratie=&zoek_naameigenaar=&zoek_typeluchtvaartuig=nimbus&pagina=2
http://www3.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/getScoring.html?scoringId=200&pilotId=3653
Dan weet je ook weer dat je (financieel) de verkeerde baan hebt verkozen![]()
OLC is idd wel cool, in voorgaande jaren hadden wij internationaal toch een 8e plek oid uit 40 Nederlandse clubs. Niet slecht me dunkt![]()
Neuh, omdat ie twee ton kan neerleggen voor een eigen kist. Er zijn niet veel banen met zo'n riant salaris...quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:50 schreef Mojave het volgende:
[..]
Verkeerde baan hebt gekozen omdat een collega met een '1340' vliegt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |