abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:15:19 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827515
OP, zie Treinen en spoorwegen, deel 55 (da's het vorige deel, inderdaad).

Met de hartelijke groeten namens NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827533
Ach ja skip de OP maar weer
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:17:36 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827594
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Ach ja skip de OP maar weer
Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:06 #4
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47827720
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

tvp
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:40 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827743
OK, dan toch maar de OP:

Hier alweer deel ZESENVIJFTIG in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

http://zoeken.fok.nl

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827867

mijn TVPtje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:34:24 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47828126
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Welck eene fyne treyn!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47828294
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47829081
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Dan stopt ook de economie... En kan ik wel vaarwel zeggen tegen me baas

Gelukkig reis ik niet in het weekend En ik reis ook nooit richting R'dam
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:59:28 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47829119
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

Godverdomme nog

Wat moet je in Rotterdam dan?

BTW: de volgende weekeinden gaat Asd - Ut ook twee keer plat, en daarna is het af.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 maart 2007 @ 14:16:05 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47829819
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Dat kunnen er meer

Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:20:34 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47830017
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:59 schreef Duvel het volgende:
Wat moet je in Rotterdam dan?
Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
pi_47830423
Tvp.
pi_47830458
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:02:08 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47831608

Met dank aan Nico spilt

Moet ik zeggen dat ik deze kleurstelling nog best mooi vind!

[ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 30-03-2007 15:31:47 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21:37 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832355
Ik zeg het er altijd ff bij als ik plaatjes van Nico Spilt leen

Bij anderen ook niet hoor
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:28:44 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47832646
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30:10 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832708
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Precies, mijn idee dus
pi_47833418
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:53:37 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833555
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:49 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
begin dan maar vast via Den Haag, en niet via Rotterdam
pi_47833615
Vanochtend kwam ik aan fietsen voor mijn trein vertrek 09.25 te wierden. Gaan de spoorbomen omlaag, dus ik maar snel door fietsen. Kom je op het station is het 09.22, 2X ICM-4 aan rijden in een rustig tempo, ging er van uit dat het nog stopte, niet dus. 5 Min later komt er weer 2x ICM aan rijden weer een rustig tempo, rijd ook weer verder. Inmiddels was het al .35 (+10) en nog geen trein. Rustig blijven wachten, kijk ik nog een keer is het al 09.45 De stoptrein naar Apeldoorn was er nog niet had +10. Stoptrein Enschede nu Almelo vertrek 09.42 was er nog niet is er normaal al om 09.40. En mijn trein van 09.25 was er ook nog niet. Toen kwam er een trein uit almelo rijden, dit was dus de IC met +25 toen. Riepen ze om dat op spoor 3 de stoptrein naar enschede kwam met +5 Ben toen daar naar toe gelopen, Toen kwam ook de stoptrein naar apd er aan. Maar nog steeds niet de trein die ik wou van 09.25. Ben toen toch maar in de andere trein in gaan stappen. En die vertrok toen met +8. Had toen al bijna 30 min vert.
Toen in almelo riepen ze om dat er koffie/thee en wat lekkers werd uitgedeeld, Daar maar even dankbaar gebruik van gemaakt .
Toen weer gezellig in een rustige bus (10pers) naar Hengelo gereden, onderweg een hele tijd met de chauffeur gepraat.
Eindelijk in Hengelo aan gekomen (10.23) roepen ze om 10.33 op dat de stoptrein op spoor 3 staat, toen nog een keer dat die op 3A stond, daar naar toen gehold in gaan stappen, hoor je 2 personen (ns) tegen elkaar zeggen, rij jij de trein ff een stukje die kant op. Deuren gaan dicht (blijft 1 man staan) en wij rijden (richting Almelo) tot aan de trappen. Deuren gaan weer los. en vertrekken om 10.40 +5. Uiteindelijk met +50 te Enschede.

[ Bericht 3% gewijzigd door thats-me op 30-03-2007 16:09:37 ]
pi_47833687
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
tuurlijk wel!

alleen t schiet niet op
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59:06 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833760
Wie zijn %18% en %04%?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:04:42 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47833957
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie zijn %18% en %04%?
Oh, jij hebt 't gelezen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47834012
Vrienden van mij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:28:06 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47834775
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies, mijn idee dus
Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:24:24 #27
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47836761
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
That sucks
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:33:15 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47837083
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:

[..]

That sucks
Ja, daar gaat het hele topic tot nu toe over.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47838617
Persbericht
30-03-2007

Tweede helft van april weer treinverkeer Almelo-Hengelo
De werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo zullen nog zeker twee weken gaan duren. In het weekend van 24 en 25 maart verliep het testen van de veiligheidssystemen niet succesvol. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ‘second opinion’ uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie is dat er fouten zitten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen. De verwachting is dat de controle, het ontwerp en de bouw van dit systeem in de tweede helft van april zijn afgerond.
ProRail realiseert zich dat deze situatie voor de reizigers veel ongemak met zich meebrengt, maar het opleveren van veilig spoor is prioriteit nummer één. Daarom wordt altijd gewerkt met testen en protocollen die waarborgen dat het eindproduct veilig en betrouwbaar is. Het zorgt er ook voor dat fouten worden aangetoond en dat geen infrastructuur wordt opgeleverd die niet honderd procent veilig is. In Almelo is het gevolg dat veel werk opnieuw moet worden gedaan.

Begin volgende week is er tussen Almelo en Hengelo één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid kan worden gereden. In overleg met de vervoerders is vandaag besloten dat de capaciteit die ProRail op dit spoor kan aanbieden, onvoldoende is voor een robuuste en regelmatige reizigersdienst. Om die reden hebben de NS besloten om het huidige aanbod met bussen tussen Almelo en Hengelo te continueren. Het is wel mogelijk om NS Internationaal met voorrang te laten rijden. De overige capaciteit wordt verdeeld tussen de verschillende goederenvervoerders.

Bron

Wha, dus nog 2 weken met de bus
pi_47839299
twente is dat toch ook?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:54:04 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47839363
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:25 schreef thats-me het volgende:
Wha, dus nog 2 weken met de bus
Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47839403
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder.
als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn
pi_47843017
Terecht, internationaal gaat voor op Nederlanders, en uiteraard de goederen als 2e. Mijn zege hebben ze!
pi_47843063
ik stel voor.. geen enkele trein!
pi_47843225
Want ?
pi_47843278
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen.

Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren!

Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar.

Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen .
pi_47843396
Voor de échte treinenspotters is het juist beter, want er komt nu meer langs Dordrecht
pi_47845431
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:44 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen.

Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren!

Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar.

Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen .
meer personeel aannemen!

kut prorail!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:44:39 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47847264
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel een uitdaging op zich

ik heb vorige week, met AL die verstoringen, nog bijna de 1000 gehaald en dat terwijl ik pas om 11:38 de eerste trein had
pi_47850725

hula
pi_47850843
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]
Is deze ook niet van de website van Nico Split?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:54:18 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851024
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
twente is dat toch ook?
ja, maar heeft dat er verder iets mee te maken?

Verder blijf ik er bij (al had ik dat hier nog niet gezegd) dat het pure onwil is om niet twee maal per uur een stoptrein over dat hulpspoor te sturen. Er zijn eerder al wat ICM'en over heen gegaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47851134
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:45 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Is deze ook niet van de website van Nico Spilt?
Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus.
hula
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:01:09 #44
22002 MREn
pi_47851159
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn
nee, want het is een hulpbaan. Als in 2009 ofzo de tunnel klaar is, wordt alles weer omgekeerd. Dat lijkt me een minder probleem: gewoon de situatie van vorige week weer terug gooien.
Maar dat zal wel weer getuigen van iets te veel optimisme mijnerzijds.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47851347
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meer personeel aannemen!

kut prorail!
Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:15:38 #46
22002 MREn
pi_47851419
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet!
Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:16:38 #47
22002 MREn
pi_47851443
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meer personeel aannemen!

kut prorail!
Je kan zelf toch wel bedenken dat de relatieve opbrengst van een extra werknemer na een bepaalde grens af neemt tot nul hoop ik?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:06:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47854000
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd.
De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd.

Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:30:50 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47854213
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:59 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus.
Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:18:05 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47855662
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:
quote:
Norfolk Southern released their new EMD F9 locomotives for their first run today. They're painted in the old Southern Railway's traditional black, white, & gold livery.
They were owned by Cruise America. NS bought them, stripped them, and started from scratch.

pi_47855749
Ook weer zo'n leuk treintje door de voortuin van je huis
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:24:58 #52
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47855795
Ook van NS... Zou die veel vertraging hebben? Wel een dondersmooie kleurstelling!!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:56:55 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47856594
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:
[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooie klassiekers!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47856872
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed.
Was de beste foto die ik van een 6400 kon vinden
hula
pi_47858012
Somda heeft vanmorgen een update gekregen, ziet er goed uit. Vooral het melden van foute spots gaat er best op vooruit.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:25:16 #56
22002 MREn
pi_47858498
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:06 schreef Duvel het volgende:
De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd.

Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings.
D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), waardoor niet alleen voor de minste bouwkosten wordt gebouwt, maar ook al op voorhand wordt gekeken naar exploitatiekosten. Je hebt tenslotte meer aan een brug van 100 miljoen die 1 miljoen per jaar aan onderhoud kost gedurende 50 jaar en een brug van 80 miljoen die 2 miljoen aan onderhoud kost de komende 50 jaar. Leuke indicatoren om prestatie van infra te meten zijn bijvoorbeeld procentuele beschikbaarheid, waarmee je direct een goed onderhoudplan afdwingt, alsmede ongevalspreventie.
De twee grote problemen bij de HSL-Zuid waren vooral dat niet een gepast aanbestedingsmethode is gezocht (al had dat nog steeds D&C kunnen zijn), maar dat het 'vernieuwend aanbesteden' juist een ontwerpeis was, en dat is natuurlijk helemaal bij de konijnen af. Het tweede grote probleem heeft ook niets met D&C te maken, maar vooral met het beveiligingsgejank van het ministerie van V&W die 'oude' ERTMS versies zo'n beetje direct afserveren als onveilig waardoor je al direct een hoop werk opnieuw mag doen.

Verder wil ik nog wel even doortypen over voordelen van D&C, maar ik heb weinig tijd
pi_47858978
Alvast een voorproefje van een grotere update, de Benelux rijtuigen worden vernieuwd / ander kleurtje, undsoweiter. Hieronder een impressiefoto

pi_47859628
Neem aan dat het alleen om het kleurtje van buiten gaat... opzich niet gek...
pi_47860449
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Neem aan dat het alleen om het kleurtje van buiten gaat... opzich niet gek...
Als de hele stam zo flitsend maken , ziet er tof uit!
Vind dat sowieso treinen wel wat leuker mogen, zoals die NOC*NSF treinen, maar gewoon nog wat meer edities.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:51:25 #60
22002 MREn
pi_47860636
Dat zijn de nieuwe stammen voor de HSL, zijn er ook al een paar in Amf gespot.
pi_47861718

http://maps.live.com/

Trouwens, op Somda gaat het gerucht dat morgen rond 15.55 de ICMm 4011 in Groningen zal aankomen. Maar tja... t'is ook 1 april...

[ Bericht 31% gewijzigd door Dichterbijer op 31-03-2007 16:10:44 ]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:51:33 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47864984
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Verder wil ik nog wel even doortypen over voordelen van D&C, maar ik heb weinig tijd
Ik vind er tot nu toe vooral nadelen aan zitten. D&C contracten blijken vernieuwing namelijk niet in de hand te werken, omdat aannemers gaan voor de beproefde methode omdat die leidt tot de laagste risico's. Verder ligt de focus te veel op de prijs, en zijn controlemogelijkheden voor een opdrachtgever na het gunnen van het contract vaak minimaal.

Maar goed, voer voor discussie dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47865763
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:Trouwens, op Somda gaat het gerucht dat morgen rond 15.55 de ICMm 4011 in Groningen zal aankomen. Maar tja... t'is ook 1 april...
Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...

pi_47866169
Ach, ik zie het wel. Ik ben sowieso al in Groningen om te spotten
  zaterdag 31 maart 2007 @ 19:41:44 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47867968
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hadden ze nog wat nawerk te doen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47868012
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_47868077
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:43 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit!
nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapen
  zaterdag 31 maart 2007 @ 19:53:53 #68
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47868337
pi_47868389
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapen
Nee maar het staat mooier
pi_47868819
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:55 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Nee maar het staat mooier
lijkt me wel geinig! een dummy op de voorkant tapen! en dan 140 scheuren
pi_47868994
En nog wat plaatjes van afgelopen week

Class66 van Railion met een OPEL onderdelen trein door de bocht bij Udenhout, met op de achtergrond de oude silo.

Thalys in de weilanden ten zuiden van Dordrecht Zuid

Rurtalbahn V201 met de containertrein naar Linz Oostenrijk door het station van Tilburg

Strukton Werkmat bij Gilze-Rijen

Ludmilla 232 met een containertreintje door het bos bij Dorst

Railon 1609 elok met een autotransporttrein

ACTS 1252 met de Coevorden Shuttle omgeleid via Tilburg-Breda

Ludmilla 232 met een containertrein door Dordrecht Zuid

Spitzke Wermaterieel

De rest staat op http://spoorvinder.fotopic.net/c1243619.html
  zaterdag 31 maart 2007 @ 21:51:49 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47872813
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Spitzke Wermaterieel
Ha, die heb ik ook in Rotterdam gezien van de week!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 april 2007 @ 09:56:25 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47884522
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:25 schreef MREn het volgende:

[..]

D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), [uitgebreid verhaal]
Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijk Continuity management, capacity management, zulk sort zaken

Eigenlijk is "boerenverstand" dus gewoon een concept wat je overal kan (en zou moeten) toepassen Alleen de één verzint er NOG moeilijkere woorden voor dan de ander
  zondag 1 april 2007 @ 10:15:21 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47884835
Ik heb gisteren ook even een rondje gemaakt

Ik ben hier geweest:

En ik heb dit gezien

psychedelische toestandjes in Breda:

En het laatste stukje naar huis met de ICE, 1e klas uiteraard

Specs:
10:50 weg, 22:47 terug, 765 km, 6 keer controle, langste stuk zonder controle 265 km.
pi_47884881
Dat moet je toch een vermogen kosten... of heb jij zo'n gratis reizen kaartje
  zondag 1 april 2007 @ 10:24:29 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47884994
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijk Continuity management, capacity management, zulk sort zaken

Eigenlijk is "boerenverstand" dus gewoon een concept wat je overal kan (en zou moeten) toepassen Alleen de één verzint er NOG moeilijkere woorden voor dan de ander
Als boerenverstand werd toegepast, was het niet zo'n puinhoop geworden.

Maar goed, dat is mijn niet zo bescheiden mening.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 april 2007 @ 10:37:11 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47885218
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Dat moet je toch een vermogen kosten... of heb jij zo'n gratis reizen kaartje
Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelf

• VDU
  • dagkaart 2e klas met korting
  • gratis 2-1 overgang die ooit uitgedeeld werd
  • ICE toeslag

Vier kaartjes voor 1 ritje Leve de OV-Chipkaart
  • Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47885437
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelf

• VDU
  • dagkaart 2e klas met korting
  • gratis 2-1 overgang die ooit uitgedeeld werd
  • ICE toeslag

Vier kaartjes voor 1 ritje Leve de OV-Chipkaart
  • Het houd je achter het beeldscherm vandaan
      zondag 1 april 2007 @ 10:51:04 #80
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47885472
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 10:49 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Het houd je achter het beeldscherm vandaan
    Niet in de ICE 1e klas hoor
    pi_47887890
    Peterselie, heb net de wijzigingen op Somda eens doorgenomen, maar Gn-Rd staat vanaf 16/4 nog steeds op NZP. Of Arriva zit natuurlijk weer volkomen te blunderen, die kunnen echt niets goed doorsturen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zondag 1 april 2007 @ 12:31:16 #82
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47887988
    NZP?

Wat is dat voor mat? het zal minstens wel "Niet Zeer Puik" zijn maar verder?
    pi_47888020
    tvp
    *
    pi_47888094
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    NZP?

Dat is de somda code voor wadlopers
      zondag 1 april 2007 @ 12:37:44 #85
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47888178
    Overigens maakt het voor Amersfoort - Utrecht niet echt uit of je een maandabonnement koopt of niet ik ben de hele maand maart precies 3 keer gecontroleerd. Dat had hooguit 3 x 35 = 105 euro aan boete gekost plus nog een krats aan kaartjes. Maandabo is 111,20
    pi_47890152
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat is de somda code voor wadlopers
    Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken?
      zondag 1 april 2007 @ 14:08:24 #87
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47890869
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
    Overigens maakt het voor Amersfoort - Utrecht niet echt uit of je een maandabonnement koopt of niet ik ben de hele maand maart precies 3 keer gecontroleerd. Dat had hooguit 3 x 35 = 105 euro aan boete gekost plus nog een krats aan kaartjes. Maandabo is 111,20
    Neem dat risico maar niet hehe, want dan zal je net zien, je hebt steeds geen kaartje, en dan word je juist gecontroleerd

Kijk, bij Arriva scheelt het wel, want daar controleren ze eigenlijk gewoon nooit...
    pi_47890975
    arriva controleerd nu ook meer hoor
      zondag 1 april 2007 @ 14:13:32 #89
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891012
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 13:43 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken?
    Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan?
    pi_47891025
    met kaartje reizen zorgt voor meer gemoedsrust, ook wat waard.
    pi_47891060
    kaartje zonder datum is dan handiger dan kan je je er nog wel uitlullen als je een beetje aardige conducteur heb
      zondag 1 april 2007 @ 14:20:28 #92
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891218
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:13 schreef Alexxxxx het volgende:
    met kaartje reizen zorgt voor meer gemoedsrust, ook wat waard.
    ja tuurlijk

Denk ook niet dat mijn baas klakkeloos zwartrij-boetes gaat vergoeden onder het kopje "reiskosten"
      zondag 1 april 2007 @ 14:21:04 #93
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891229
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
    nu? Kan

Gisteren nog niet iig
    pi_47891427
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan?
    Codes worden in principe vastgesteld per treintype bij het in dienst gaan, waar de eerste letter (of een combinatie met de tweede letter) staat voor de plaats waar het treinstel onderhouden wordt, al hoewel ze daar zich de laatste tijd niet echt aan houden. Zo is een ICM4 OC en een ICM3 OH, de O staat voor Onnen. De VIRM heeft als omloopcode OA, wederom Onnen. De IRM4'tjes hebben als code AD, A voor Amsterdam / Watergraafsmeer. DD-AR heeft als omloopcode LA, de L staat voor Leidschendam.

Die codes bestaan gewoon nog, nu zijn de vervoerders in principe gewoon vrij om willekeurig codes te kiezen, zo heeft de GTW als code ALP / ALM. De codes worden bepaald door de afdeling Materieelomloop van NSR.
      zondag 1 april 2007 @ 14:29:29 #95
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891498
    Waarom is NOG zo'n code nodig dan? je kan ICM3 toch ook gewoon "ICM3" noemen?

Gedoe allemaal
    pi_47891565
    Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
      zondag 1 april 2007 @ 14:31:57 #97
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891589
    quote:
    ROTTERDAM - Door een gaslek op de Terbregseweg in Rotterdam is zondag het treinverkeer tussen de stations Rotterdam-Noord en Rotterdam-Alexander korte tijd stilgelegd.

Tijdens werkzaamheden is rond 11.00 uur een gasleiding geraakt, meldt de politie. Rond 12.15 uur reden de treinen weer, maar volgens een politiewoordvoerder wel langzamer dan normaal.

In de omgeving van de Terbregseweg hing een gaslucht. Het gat is rond 12.00 uur gedicht.

ProRail meldt dat het treinverkeer inmiddels geen noemenswaardige problemen meer ondervindt van het gaslek.
    Boejje, er reed toch al niks
      zondag 1 april 2007 @ 14:33:50 #98
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891638
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:31 schreef vw_caddy het volgende:
    Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
    Ah tof En dat duurt dus nog even voordat dat eens rechtgetroken wordt neem ik aan

Ik hou er over op
    pi_47891649
    Het is net een staatsbedrijf.
      zondag 1 april 2007 @ 14:38:14 #100
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891777
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:34 schreef vw_caddy het volgende:
    Het is net een staatsbedrijf.
    Dat had het moeten blijven ook
    Ik begrijp echt niet dat ze de omroepen op de stations door Prorail laten doen

Ik bedoel, als je wat te melden hebt, zorg dan ook minstens dat het KLOPT wat je zegt. Mensen LUISTEREN daar namelijk naar. En dat moet niet over een extra schijf die al moeite genoeg heeft met zijn eigen kerntaak: infrabeheer.
      zondag 1 april 2007 @ 14:42:47 #101
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_47891925
    Tvp
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_47892018
    Oprotten met je tvp, mongeaul
      zondag 1 april 2007 @ 14:45:12 #103
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892019
    Hoppa, en nog een dagje museummat geregeld

12 mei donateursexcursie HSA

pi_47892271
    Pfft weer een weekenddag
      zondag 1 april 2007 @ 15:03:23 #105
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47892657
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
    Ik merk er ook heel veel van
    Gn-Nsch controleren ze gewoon 1x in de maand ofzo?
      zondag 1 april 2007 @ 15:04:50 #106
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892703
    Op de Merwede-Lingelijn controleert Arriva trouwens wel, heb ik ontdekt
      zondag 1 april 2007 @ 15:06:35 #107
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47892767
    Dan zijn die controleurs of stewards naar die lijn verhuisd ofzo?
    pi_47892897
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
    Hoppa, en nog een dagje museummat geregeld

12 mei donateursexcursie HSA

[afbeelding]

oh hond
    pi_47892916
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:06 schreef Wadloper het volgende:
    ik werd laast op sneek - lw gecheckt

conductrice in opleiding ofzo
      zondag 1 april 2007 @ 15:10:45 #110
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892919
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:06 schreef Wadloper het volgende:
    Zo zomaar kunnen. Heb het idee dat de noordelijke nevenlijnen standaard op éénmansbediening staan. Of tenminste in de weekends (anders kom ik daar nooit).
      zondag 1 april 2007 @ 15:11:11 #111
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892933
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oh hond
    Is er wat?
    pi_47893004
    Ik heb in 1,5 jaar nog nooit controle gehad bij Arriva, elk weekend toch 2 keer Lw-Buitenpost doen.
    pi_47893742
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zomaar kunnen. Heb het idee dat de noordelijke nevenlijnen standaard op éénmansbediening staan. Of tenminste in de weekends (anders kom ik daar nooit).
    Was vorig jaar in Londen, rijdt er een lightrail trein voor zonder machinist. Zit wel een kerel op trouwens. Die sluit de deuren, drukt op een knop zodat de trein gaat rijden en de rest ging automatisch. Van de rest liep ie door de trein om kaartjes te knippen. Was een erg raar gevoel.
    pi_47895297
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:32 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Was vorig jaar in Londen, rijdt er een lightrail trein voor zonder machinist. Zit wel een kerel op trouwens. Die sluit de deuren, drukt op een knop zodat de trein gaat rijden en de rest ging automatisch. Van de rest liep ie door de trein om kaartjes te knippen. Was een erg raar gevoel.
    waarom zou dat niet kunnen :p
    pi_47905873
    quote:
    Ze hebben toch wel een computer een grote druk op de knop, en het rolt uit waar al het materieel zich bevind .
      maandag 2 april 2007 @ 08:32:25 #116
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47915308
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik werd laast op sneek - lw gecheckt

conductrice in opleiding ofzo
    Verdwaald.

(Had op haar dienstkaartje Gr en Gn door de war gehaald.)
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 09:12:21 #117
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47915893
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:45 schreef Brembo het volgende:
    Ze hebben toch wel een computer een grote druk op de knop, en het rolt uit waar al het materieel zich bevind .
    Je moet eens ophouden met denken dat de Efteling de werkelijkheid weergeeft
      maandag 2 april 2007 @ 09:38:32 #118
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47916417
    Ging weer lekker vanochtend trouwens. De IC Utrecht - Enschede van 7:50 was precies 4 bakken lang en stond HELEMAAL aan het eind van spoor 11b. Ik heb hem om 7:59 maar weg laten rijden, wetende dat om 8:01 de 2800 naar Schothorst zou komen

Is Almelo - Hengelo al weer in de vaart dat iemand weet?

edit: laat maar:
    quote:
    2 april Door werkzaamheden is de treindienst aangepast op het volgende traject: * Almelo<->Hengelo<->Enschede De hele dag.
    Maar wees dan een vent en zet daar gewoon "de hele maand" neer
    pi_47917527
    Dat wordt pas eind april, ze moeten dat hele ontwerp weer reviewen.
      maandag 2 april 2007 @ 10:36:12 #120
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47917748
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 10:28 schreef vw_caddy het volgende:
    Gaat daar nou iets van compensatie komen voor de reizigers? Want ja, het kan wel onder "aangekondigde werkzaamheden" vallen, maar er zijn grenzen

Koffie uitdelen? Of railrunners en 2-1 overgangen, dat soort dingen?
      maandag 2 april 2007 @ 10:36:31 #121
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47917757
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 10:28 schreef vw_caddy het volgende:
    Eerst nog een stuk opnieuw laten ontwerpen door een ander ingenieursbureau, dan reviewen.

Fles: d'r was weer gezeik bij Wd, vandaar dat de IC naar Es een beetje raar reed. De IC naar Lw (spoor 12 voor de verandering) was ook aan de late kant.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 11:18:34 #122
    Maffe Fries
    pi_47919022
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:27 schreef vw_caddy het volgende:
    Peterselie, heb net de wijzigingen op Somda eens doorgenomen, maar Gn-Rd staat vanaf 16/4 nog steeds op NZP. Of Arriva zit natuurlijk weer volkomen te blunderen, die kunnen echt niets goed doorsturen.
    Ik denk dat er morgen weer wat nieuwe stellen komen. Somda is niet al te snel met het bijwerken van de diensten, omdat ze deze van elders aangeleverd krijgen.
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    NZP?

NoordNed Zwolle (dat was voor gepland onderhoud, later Onnen geworden) P (code voor hoeveelheid bakken. In dit geval weinig)
    quote:
    Om duidelijkheid in de verwarring te scheppen:
    ICM-0: 4001-4007 (ICM III, prototype, niet meer in dienst)
    ICM-1: 4011-4050 (ICM III)
    ICM-2: 4051-4097 (ICM III)
    ICM-3: 4201-4230 (ICM IV)
    ICM-4: 4231-4250 (ICM IV, 4231 later omgebouwd tot 4444)
      maandag 2 april 2007 @ 11:28:19 #123
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47919304
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

Om duidelijkheid in de verwarring te scheppen:
    ICM-0: 4001-4007 (ICM III, prototype, niet meer in dienst)
    ICM-1: 4011-4050 (ICM III)
    ICM-2: 4051-4097 (ICM III)
    ICM-3: 4201-4230 (ICM IV)
    ICM-4: 4231-4250 (ICM IV, 4231 later omgebouwd tot 4444)
    Tsk, dit hoort toch basiskennis te zijn!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_47919481
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 11:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tsk, dit hoort toch basiskennis te zijn!
    de 4444 krijgt toch zn ouwe nummer weer terug
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 11:40:01 #125
    Maffe Fries
    pi_47919712
    Ik denk het wel, maar dat zal pas bij de revisie gebeuren. Echter is de revisie nog niet officiëel aangekondigd.
    pi_47922584
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik denk het wel, maar dat zal pas bij de revisie gebeuren. Echter is de revisie nog niet officiëel aangekondigd.
    dat komt pas al al die 3tjes er door zijn
    pi_47924594
    Vacature voor NSR-mcn staat online, opleiding blijkt verkort te zijn tot een jaar.

http://www.werkenbijns.nl/werkenbijns/1174401029542.html
    quote:
    Zo moet je tussen de 1.60 en 1.93
    meter zijn (ben je tussen de 1.90 en 1.93 meter, dan volgt een keuring om vast te stellen of je
    kunt deelnemen aan de verdere selectieprocedure)
      maandag 2 april 2007 @ 14:48:16 #128
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47925776
    quote:
    Je hebt minimaal een VMBO - gemengde leerweg (vakkenpakket gericht op techniek).
    Ik weet niet of ik nog met de trein wil straks.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_47925988
    allemaal te verweg
    pi_47926216
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 14:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
    allemaal te verweg
    Ga je verhuispremie vragen.
      maandag 2 april 2007 @ 15:04:09 #131
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47926328
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 14:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nog met de trein wil straks.
    Daar sta je dan met je diploma's

"Goed doorleren jongen, dat is goed voor je!"
      maandag 2 april 2007 @ 15:18:03 #132
    22002 MREn
    pi_47926840
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaat daar nou iets van compensatie komen voor de reizigers? Want ja, het kan wel onder "aangekondigde werkzaamheden" vallen, maar er zijn grenzen

Koffie uitdelen? Of railrunners en 2-1 overgangen, dat soort dingen?
    Er worden onregelmatig koffie, paaseitjes en andere zooi uitgedeeld op Almelo.
    Waar ik als stug omreizer (Enschede-Zwolle via Zuttphen bijvoorbeeld) natuurlijk geen ene flikker aan heb.

De internationale treinen (140-serie) gaan vanaf morgen overigens wel over de hulpbaan.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 15:31:29 #133
    Maffe Fries
    pi_47927307
    Kunnen ze dan niet gelijk even enkele ICM stellen er overheen sturen, omdat de rest van de NO nog wat stelletjes tekort komt.
      maandag 2 april 2007 @ 15:39:57 #134
    22002 MREn
    pi_47927573
    Nee, want er staan maar vier stellen tussen Hgl-Es, waarbij twee drietjes samen rijden, een drietje los, en een viertje reserve/pendelen op Bh.
    Maar het zijn niet meer de zelfde als vorige week; de hulpbaan is dus al gebruikt.
    Het zijn de 4444, 4061, 4081 en 4094
      maandag 2 april 2007 @ 15:42:17 #135
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47927652
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:39 schreef MREn het volgende:
    Nee, want er staan maar vier stellen tussen Hgl-Es, waarbij twee drietjes samen rijden, een drietje los, en een viertje reserve/pendelen op Bh.
    Maar het zijn niet meer de zelfde als vorige week; de hulpbaan is dus al gebruikt.
    Het zijn de 4444, 4061, 4081 en 4094
    't Spoor ligt er ook wel, je moet denk ik alleen en beetje moeilijk doen met loodsen en zo...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 15:42:49 #136
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47927677
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar sta je dan met je diploma's

"Goed doorleren jongen, dat is goed voor je!"
    Ooit moest je er MTS voor hebben geloof ik. In die beroepsgroep is blijkbaar geen animo meer.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 15:45:43 #137
    22002 MREn
    pi_47927754
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Spoor ligt er ook wel, je moet denk ik alleen en beetje moeilijk doen met loodsen en zo...
    Ik zou denken dat iemand op die op De Riet contact houdt met plp Almelo en netjes doorgeeft wanneer een trein binnen is, dat er geen enkele belemmering is om elk halfuur (per richting) een 6 baks stopper door te sturen.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 15:52:50 #138
    Maffe Fries
    pi_47928026
    Dan heb ik niets gezegd, want ik dacht namelijk dat er meer stellen zich nog in Twente bevonden.
    pi_47928277
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
    Kunnen ze dan niet gelijk even enkele ICM stellen er overheen sturen, omdat de rest van de NO nog wat stelletjes tekort komt.
    ruik ik een verlengd leven voor de kwaklopers?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 16:00:57 #140
    Maffe Fries
    pi_47928325
    Nee
      maandag 2 april 2007 @ 16:01:54 #141
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47928361
    Wat stinkt er dan zo?
      maandag 2 april 2007 @ 16:04:41 #142
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47928459
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ooit moest je er MTS voor hebben geloof ik. In die beroepsgroep is blijkbaar geen animo meer.
    Ik zou best willen rijden hoor Alleen moet ik deze opleiding eerst afmaken en dat duurt nog een jaar
      maandag 2 april 2007 @ 16:26:59 #143
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_47929322
    tvp
      maandag 2 april 2007 @ 17:46:53 #144
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47932257
    Zeg óf iets zinnigs, of tief op met je tvp's
      maandag 2 april 2007 @ 18:01:05 #145
    22002 MREn
    pi_47932654

Leuk ook, mensen die geen screenshot kunnen maken zonder zo'n kut IE hulpmiddel dat je beeld verpest.
      maandag 2 april 2007 @ 18:09:38 #146
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47932925
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik zou denken dat iemand op die op De Riet contact houdt met plp Almelo en netjes doorgeeft wanneer een trein binnen is, dat er geen enkele belemmering is om elk halfuur (per richting) een 6 baks stopper door te sturen.
    Hm ja, maar dat is te moeilijk, denk ik. Of ze moeten werken met een baanvakstaf, dat je zonder de staf te hebben een baanvak niet op mag. Schijnt in delen van het VK te werken.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 18:23:57 #147
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_47933361
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 18:01 schreef MREn het volgende:
    [afbeelding]

Leuk ook, mensen die geen screenshot kunnen maken zonder zo'n kut IE hulpmiddel dat je beeld verpest.
    Lang leve FastStone capture!
    Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
      maandag 2 april 2007 @ 18:44:35 #148
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47934032
    Ik had vandaag een KL0TE dag op kantoor

Dus ik heb mezelf voor een paar schamele eurootjes maar even getrakteerd op een klein ommetje

Leuke dingetjes gezien

Zicht op het fraaie Amersfoort vanaf de Soestboog

Soms ook nog mat64 op de Soestlijn:

Leuk raadseltje misschien voor op OHIH, maar ik vind het gewoon een geinige foto en nu weet lekker toch iedereen allang waar het is

En de Excursiemobiel
      maandag 2 april 2007 @ 18:51:36 #149
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_47934302

De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
      maandag 2 april 2007 @ 18:56:46 #150
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47934490
    jezus, mag dit stoppen?
    pi_47934579
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik had vandaag een KL0TE dag op kantoor
    Zelfde hier, een bokkende projectleider die zijn zin wilde doordrijven. , hele dag naar de klote. De dag sloot nog goed af toen de baas een nieuwe golf 5 voor me klaar had staan.
      maandag 2 april 2007 @ 19:02:16 #152
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47934689
    Blijft opmerkelijk trouwens: op Utrecht - Amersfoort heb ik tot nu toe 3 keer controle gehad op 48 ritjes, en op Baarn - Den Dolder 2 uit 2

Zwartrijders: Mijd de Soestboog
      maandag 2 april 2007 @ 19:09:37 #153
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47934969
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
    jezus, mag dit stoppen?
    Mooie oude meuk, toch?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 19:14:53 #154
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_47935196
    a/s zaterdag 14 april 05:00 - 15:00 is er een crisis oefening met 'n trein in Utrecht noord-oost overweg tuindorp voordorp.. als er mensen interesse hebben moet je 't maar zeggen

Ik ben er met m'n camera.

[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 02-04-2007 19:17:59 (-a/s. ;)) ]
      maandag 2 april 2007 @ 19:16:48 #155
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47935289
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mooie oude meuk, toch?
    Het blind en zonder samenhang uitkotsen van opgegoogelde plaatjes, bedoel ik meer
      maandag 2 april 2007 @ 19:17:28 #156
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47935313
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:14 schreef blup het volgende:
    a/s zaterdag 14 april
    Je vindt het zeker niet erg als het op 7 april ook al zaterdag wordt?
      maandag 2 april 2007 @ 19:18:09 #157
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_47935338
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je vindt het zeker niet erg als het op 7 april ook al zaterdag wordt?
    -a/s
    pi_47936453
    * Ou-Tannu gooit fles voor een hothopper:p
      maandag 2 april 2007 @ 19:42:34 #159
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47936512
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
    * Ou-Tannu gooit fles voor een hothopper:p
    Een wat?
    pi_47936536
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een wat?
    een hothopper! ken je die dingen niet eens? :w
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 19:58:33 #161
    Maffe Fries
    pi_47937144
    Deze dus:

pi_47937213
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
    Deze dus:

[afbeelding]
    Ja die ja vroegah gebruikt om de rijtuigen warm te houden als er geen loc voor zat :p
    pi_47937612
    Morgen militaire vervoer per trein op de plaat zetten
      maandag 2 april 2007 @ 20:15:43 #164
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47937871
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ja die ja vroegah gebruikt om de rijtuigen warm te houden als er geen loc voor zat :p
    Een voormalige Dg of zo.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 20:20:37 #165
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47938117
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
    Deze dus:

[afbeelding]
    Ow ja, staat erop ook
      maandag 2 april 2007 @ 20:21:34 #166
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47938163
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een voormalige Dg of zo.
    ja, of een hggcttwrnnjp als het maar onbegrijpelijk klinkt, dan ben ik stoer en zijn de anderen allemaal wannabees
    [/somdarukkermode]
    pi_47938815
    * Ou-Tannu pakt de afstandsbediening en doet de ondertiteling aan
      maandag 2 april 2007 @ 20:41:25 #168
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_47939118
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een voormalige Dg of zo.
    Ja, een Dg dacht ik inderdaad
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 20:41:27 #169
    Maffe Fries
    pi_47939120
    * Peterselieman zegt tegen Ou-Tannu dat ie even in een ander topic moet kijken

Het lijkt er op dat Arriva de bakken GTW deze weken anders over de treinen verdeeld heeft. Treinen die 5 bakken waren, zijn er nu 4 en treinen die 6 bakken in de ochtendspits waren, zijn er nu opeens 7 of van 4 naar 5 bakken gegaan.
      maandag 2 april 2007 @ 20:46:13 #170
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47939315
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
    * Peterselieman zegt tegen Ou-Tannu dat ie even in een ander topic moet kijken

Het lijkt er op dat Arriva de bakken GTW deze weken anders over de treinen verdeeld heeft. Treinen die 5 bakken waren, zijn er nu 4 en treinen die 6 bakken in de ochtendspits waren, zijn er nu opeens 7 of van 4 naar 5 bakken gegaan.
    Ik begrijp dat dat tot gevolg heeft dat er op Roodeschool nog steeds Wadjes rijden?

Wanneer stoppen de wadjes er eigenlijk definitief mee? Daar al globaal iets van bekend?
    pi_47939591
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat dat tot gevolg heeft dat er op Roodeschool nog steeds Wadjes rijden?
    Ja.
    quote:
    Wanneer stoppen de wadjes er eigenlijk definitief mee? Daar al globaal iets van bekend?
    Heb gisteren Arriva daarover gemaild.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 20:52:13 #172
    Maffe Fries
    pi_47939597
    Dat de wadjes er mee stoppen, dat zal wel ergens in december worden, omdat Veolivla ze ook nog heeft. Bij Arriva zal het begin september gedaan zijn, of misschien wel eerder, omdat de DM'90 er als laatste uit zal gaan. De Veenexpressen dienen aan het begin van de zomer vervangen te zijn door lightrail materieel.

Op Gn-Rd rijden nog steeds wadjes ja. Alleen een enkele spitsslag is met GTW. Mogelijk komt er morgen weer nieuw materieel binnen en zullen er meer slagen met de GTW volgen.
      maandag 2 april 2007 @ 20:52:34 #173
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_47939607
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

Zodra Veolia ze allemaal kapot heeft gemaakt!
    Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 20:53:46 #174
    Maffe Fries
    pi_47939670
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:52 schreef vw_caddy het volgende:
    Heb gisteren Arriva daarover gemaild.
    Als je dat via de klantenservice doet, kun je lang wachten

Rechtsstreeks met medewerkers in een hogere rang mailen gaat veel sneller
    pi_47939710
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je dat via de klantenservice doet, kun je lang wachten
    De vorige keer duurde het wel even inderdaad, maar had daarna wel een keurig telefonisch gesprek met iemand van bijsturing.
    quote:
    Rechtsstreeks met medewerkers in een hogere rang mailen gaat veel sneller
    Check m'n profiel voor mn mailadres.
      maandag 2 april 2007 @ 20:54:45 #176
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47939714
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat de wadjes er mee stoppen, dat zal wel ergens in december worden, omdat Veolivla ze ook nog heeft. Bij Arriva zal het begin september gedaan zijn, of misschien wel eerder, omdat de DM'90 er als laatste uit zal gaan. De Veenexpressen dienen aan het begin van de zomer vervangen te zijn door lightrail materieel.

Op Gn-Rd rijden nog steeds wadjes ja. Alleen een enkele spitsslag is met GTW. Mogelijk komt er morgen weer nieuw materieel binnen en zullen er meer slagen met de GTW volgen.
    Dat vond ik eigenlijk nog wel de engste regel aan je verhaal
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 20:57:39 #177
    Maffe Fries
    pi_47939846
    Hoezo. Het was toch allang bekend
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 20:59:08 #178
    Maffe Fries
    pi_47939926
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:54 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De vorige keer duurde het wel even inderdaad, maar had daarna wel een keurig telefonisch gesprek met iemand van bijsturing.
    Zo ver ben ik nog niet gekomen, maar ik stuur je wel even een mailtje met mailadressen, waaronder die van de woordvoerster die alles recht probeert te praten in de media
    pi_47940332
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo ver ben ik nog niet gekomen..
    Dat verbaasde mij ook. En bedankt voor die mailadres alvast dan maar.
      maandag 2 april 2007 @ 21:09:01 #180
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47940386
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
    Hoezo. Het was toch allang bekend
    Nou ja, het zou toch wat zijn, niewaar? Als het LAATSTE lijntje waar DE2 ooit planmatig reed, OOK het laatste lijntje voor de wadjes zou zjin
    pi_47940486
    Zakdoek?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:11:54 #182
    Maffe Fries
    pi_47940522
    Ach ja, waarom ook niet: een afscheidstoer met het wadje dwars door Nederland

Een goederenpad moet genoeg zijn
    pi_47940589
    Heb nu wat meer foto's van die Protos gezien, ik vind hem er wel steeds stoerder uit zien.
      maandag 2 april 2007 @ 21:14:23 #184
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47940630
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
    Ach ja, waarom ook niet: een afscheidstoer met het wadje dwars door Nederland

Een goederenpad moet genoeg zijn
    laat iemand ff een museumclubje oprichten en een 31ertje kopen
    pi_47940672
    Spoorwegmuseum is met een DH bezig heb ik begrepen. Tis toch een trein die jaaaaaaaaaaaaaren lang in Noord-Nederland heeft gereden.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:15:45 #186
    Maffe Fries
    pi_47940688
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 21:13 schreef vw_caddy het volgende:
    Heb nu wat meer foto's van die Protos gezien, ik vind hem er wel steeds stoerder uit zien.
    Niet vergeten dat het nog maar een prototype is en dat de echte stellen nog moeten komen. Dan komt ook de Valleiblauwe kleur er nog op.

@vw_caddy: heb je je mail al gechekt?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:16:37 #187
    Maffe Fries
    pi_47940742
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 21:15 schreef vw_caddy het volgende:
    Spoorwegmuseum is met een DH bezig heb ik begrepen. Tis toch een trein die jaaaaaaaaaaaaaren lang in Noord-Nederland heeft gereden.
    Dan mogen ze de 3101 en de 3201 wel nemen. De oudste DH1 en DH2
    pi_47940746
    Gechecked, nog niet binnen.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:18:24 #189
    Maffe Fries
    pi_47940835
    Duurt kennelijk even. Mocht ie er over 15 minuten nog niet zijn, dan zend ik m opnieuw
    pi_47940876
    Als je het doet via Hotmail: bekend symptoom .
    quote:
    Het spoorwegmuseum heeft zeker een DH op het bewaarplan staan en achter de schermen zijn we daar ook al mee bezig. Wat voor een DH
    (één/twee?) en welk nummer daar is nog niks over te melden.
    Van OVL.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:24:05 #191
    Maffe Fries
    pi_47941204
    Het was geen hotmail
    pi_47941264
    zal de wadloper wel worden met de minste ellende

en dan wel rijvaardig houden!!!
    pi_47941304
    -

[ Bericht 100% gewijzigd door vw_caddy op 02-04-2007 21:28:45 ]
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:28:00 #194
    Maffe Fries
    pi_47941441
    Haal mailadres maar weg, want het mag niet van ome Alexxxxx

Mailtje is nu via mijn gmail verstuurd
    pi_47941506
    mja, was zo'n wegwerpadres, kan hm zo weer weggooien. Leve mn provider.

En binnen. Vreemd dat het FOk-adres het dan niet deed, die leidt naar mijn mailserver thuis.
    pi_47941665
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

Zwartrijders: Mijd de Soestboog
    Klopt, altijd je wordt er gecontroleerd vaak 3 keer ook

Vandaag ook door 2x dezelfde gecontroleerd tussen Baarn en Weesp...
    &lt;A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195"&gt;Click Here&lt;/A&gt; to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
    pi_47941988
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 21:32 schreef sebabje het volgende:

[..]

Klopt, altijd je wordt er gecontroleerd vaak 3 keer ook

Vandaag ook door 2x dezelfde gecontroleerd tussen Baarn en Weesp...
    Zw-Nm durven ze niet te controleren in de spits, volgens mij zijn ze nogal moe van het geklaag van de reiziger . De conducteur sluit zich zelf maar weer snel op .
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 21:41:51 #198
    Maffe Fries
    pi_47942183
    Bij sardientjes in een blik is er natuurlijk ook geen doorkomen aan, zonder daar over aangesproken te worden.
    pi_47943976
    * Ou-Tannu moet snel weer treinen :-)

conducteurs ontlopen zo lang je kan! en als ze je dan toch hebben netjes je plaats bewijs showen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 22:18:36 #200
    Maffe Fries
    pi_47944052
    vanochtend nog weer controle gehad. De laatste keer was al weer even geleden bij Arriva tenminste.

Bij de NS vorige week nog 2 keer controle gehad, maar ja dat was van Groningen naar Utrecht en terug.
    pi_47944126
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
    * Ou-Tannu moet snel weer treinen :-)

conducteurs ontlopen zo lang je kan! en als ze je dan toch hebben netjes je plaats bewijs showen
    of de reizigerscontrole vertellen dat je zwart reisd, zij halen conducteur en dan je ov laten zien
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 22:23:17 #202
    Maffe Fries
    pi_47944282
    Ik vertik het om mijn kaart aan die lui laten zien. Ik zeg gewoon dat ik een week ov heb. Het is mij om het even wat ze met die info doen. Wat ik dan wel leuk vind is dat ik zo ongeveer dan de enige in de coupé ben die weigert zn kaartje te laten zien
    pi_47944405
    reizegers controle ? wt?

enquetes invullen over de dienst verlening op een bepaalt traject is ook altijd leuk trouwens... zeker als je er zelden komt
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 22:46:43 #204
    Maffe Fries
    pi_47945331
    Het heet reizigersonderzoek, maar dat maakt voor mijn verhaal niets uit

Dat van jou Ou-Tannu is ook een goede
    pi_47945435
    en dan uiteraard wel erg negatief zijn.. ;-)

oh nu weet ik waarom de maaslijn naar veolia is !

daar heb ik ooit een enquete over gedaan !
    pi_47951464
    quote:
    Thx Benno.
    In het Parool verscheen gisteren een lang artikel hierover: Fransen azen op nieuw spoorrecord: 600 km/u
      dinsdag 3 april 2007 @ 08:58:03 #207
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47952499
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik vertik het om mijn kaart aan die lui laten zien. Ik zeg gewoon dat ik een week ov heb. Het is mij om het even wat ze met die info doen. Wat ik dan wel leuk vind is dat ik zo ongeveer dan de enige in de coupé ben die weigert zn kaartje te laten zien
    Jij bent echt stoer
      dinsdag 3 april 2007 @ 08:59:10 #208
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47952517
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 05:14 schreef eu-Robert het volgende:

[..]

Thx Benno.
    In het Parool verscheen gisteren een lang artikel hierover: Fransen azen op nieuw spoorrecord: 600 km/u
    Dat gaat nogeens een keer HEUL ernstig mis, ooit... En dan ligt meteen één van je beste en duurste lijnen over minnstens 20 kilometer tegelijk in de puin. Benieuwd hoe leuk ze het dan nog vinden...

Beetje opportuun dat er hardnekkig gezwegen wordt over die Taurus die 357 haalde, terwijl die E-lok in 1955 wel uitvoerig bejubeld wordt..
      dinsdag 3 april 2007 @ 09:15:18 #209
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47952827
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaat nogeens een keer HEUL ernstig mis, ooit... En dan ligt meteen één van je beste en duurste lijnen over minnstens 20 kilometer tegelijk in de puin. Benieuwd hoe leuk ze het dan nog vinden...

Beetje opportuun dat er hardnekkig gezwegen wordt over die Taurus die 357 haalde, terwijl die E-lok in 1955 wel uitvoerig bejubeld wordt..
    Die locs in 1955 waren wel veel mooier dan die Taurus, èn ze reden zo hard op 1500VDC, wat ook wel een prestatie van formaat genoemd mag worden.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 09:24:07 #210
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47952995
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 09:15 schreef Duvel het volgende:
    Die locs in 1955 waren wel veel mooier dan die Taurus, èn ze reden zo hard op 1500VDC, wat ook wel een prestatie van formaat genoemd mag worden.
    Kan best zijn, maar ook DAAR rept dat verhaal niet over Het gaat er eigenlijk alleen maar om hoe verschrikkelijk best het wel is om trein in Frankrijk te zijn (en da's niet helemaal eerlijk, vind ik)
      dinsdag 3 april 2007 @ 09:34:52 #211
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47953241
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan best zijn, maar ook DAAR rept dat verhaal niet over Het gaat er eigenlijk alleen maar om hoe verschrikkelijk best het wel is om trein in Frankrijk te zijn (en da's niet helemaal eerlijk, vind ik)
    Tja, het blijven Fransen hè...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 09:42:51 #212
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47953422
    http://www.nu.nl/news/102(...)nstig_gehinderd.html

Speelkwartiertje bij ProRail Het is weer eens zo ver. Ik ga me er niet meer over opwinden
    pi_47953980
    de hardware vervanging loopt ook achter op schema zeker?
      dinsdag 3 april 2007 @ 10:04:44 #214
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47953999
    oh het schijnt alweer verholpen te zijn Nou ja, weer een paar duizend GtbVeetjes dan voor de vingerverfbrigade
    pi_47954494
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 10:04 schreef Dr_Flash het volgende:
    oh het schijnt alweer verholpen te zijn Nou ja, weer een paar duizend GtbVeetjes dan voor de vingerverfbrigade
    Het was al opgelost toen je de vorige post maakte

Geen MSN op t werk vandaag ?
      dinsdag 3 april 2007 @ 10:33:48 #216
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47954762
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
    Geen MSN op t werk vandaag ?
    Nee, wel gmail

opgelost? de storing was verholpen ja. Dat betekent niet dat ineens acuut alles weer punctueel rijdt natuurliujk he
    pi_47954793
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, wel gmail

opgelost? de storing was verholpen ja. Dat betekent niet dat ineens acuut alles weer punctueel rijdt natuurliujk he
    je mag ook niet msnen op je werk :w
    pi_47954808
    mwoa, heb hier IRC en MSN op werk open staan.
      dinsdag 3 april 2007 @ 10:38:01 #219
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47954867
    ene werk mag het wel, andere niet. Ik ga het hier niet proberen, geen zin in nog meer gezeik
      dinsdag 3 april 2007 @ 10:56:01 #220
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47955304
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
    ene werk mag het wel, andere niet. Ik ga het hier niet proberen, geen zin in nog meer gezeik
    Internetten mag d'r wel?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 11:05:14 #221
    Maffe Fries
    pi_47955564
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij bent echt stoer
    Ach ik heb gewoon geen zin in die onzin
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 11:05:47 #222
    Maffe Fries
    pi_47955586
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
    Lig je wat onder vuur dan?
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:07:28 #223
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47955635
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lig je wat onder vuur dan?
    nee dat niet, maar er gaat maar weinig goed gewoon. En als ik er over ga klagen heb ik geen zin in gezeik terug van "ja maar jij zit ook te MSNnen en da mag ook nie"

Internet heb ik gewoon nodig natuurlijk
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:19:29 #224
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47956114
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 22:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
    of de reizigerscontrole vertellen dat je zwart reisd, zij halen conducteur en dan je ov laten zien
    Die halen de conducteur niet, die bliepen gewoon een code af voor "geen geldig vvb" en lopen door
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 11:23:56 #225
    Maffe Fries
    pi_47956289
    Het schijnt wel gebeurd te zijn dat ze de conducteur erbij gehaald hebben.

Ik kwam deze GTW foto net tegen op internet. Deze moet gemaakt zijn afgelopen september of oktober op het traject Leeuwarden-Groningen.

Foto: E. de Boer

De trein staat mooi in het landschap hier
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:28:16 #226
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47956473
    't Zijn ook echt trams hè, die GTW's...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_47956576
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:28 schreef Duvel het volgende:
    't Zijn ook echt trams hè, die GTW's...

Alhoewel ik die Protos er wel stoerder vindt uit zien dat de GTW, de laatste ziet er wat sjieker uit?
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:35:20 #228
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47956754
    Blijft altijd mooi, een spoorlijn zonder bovenleiding
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 11:37:27 #229
    Maffe Fries
    pi_47956843
    Zeker als er op de foto ook nog een molen staat. Veel Nederlandser kan het niet, denk ik.
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:41:00 #230
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47957004
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
    Zeker als er op de foto ook nog een molen staat. Veel Nederlandser kan het niet, denk ik.
    Makkelijk
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 11:43:34 #231
    Maffe Fries
    pi_47957098
    Dat was niet helemaal wat ik bedoelde

Het kan nog wel degelijk nog Hollandser. Namelijk een NS trein ipv een Arriva trein
    pi_47957728
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
    Het schijnt wel gebeurd te zijn dat ze de conducteur erbij gehaald hebben.

Ik kwam deze GTW foto net tegen op internet. Deze moet gemaakt zijn afgelopen september of oktober op het traject Leeuwarden-Groningen.
    [afbeelding]
    Foto: E. de Boer

De trein staat mooi in het landschap hier
    Waar ligt die spotplek eigenlijk ?
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 12:04:26 #233
    Maffe Fries
    pi_47957872
      dinsdag 3 april 2007 @ 12:14:06 #234
    22002 MREn
    pi_47958178
    Rover (u weet wel: die ad-hoc schreeuwclub zonder visie) roept op tot een totaal verbod voor ProRail om nog onderhoud uit te voeren...
    quote:
    Storingsvrij

Reizigersvereniging Rover liet in een reactie weten dat Prorail moet stoppen met werkzaamheden aan computers die de treinenloop regelen. "Als ProRail niet in staat is de werkzaamheden goed te verrichten en vooral storingsvrij te maken, dan moet het onderhoud stil worden gelegd. Dan is het misschien niet up-to-date, maar alles werkt wel."

Rover overweegt een brief naar minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat) te sturen. "ProRail moet uitgeknutseld zijn. Iets is pas af als het werkt. ProRail maakt duidelijk dat dit niet lukt."
      dinsdag 3 april 2007 @ 12:19:41 #235
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47958367
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 12:14 schreef MREn het volgende:
    Rover (u weet wel: die ad-hoc schreeuwclub zonder visie) roept op tot een totaal verbod voor ProRail om nog onderhoud uit te voeren...

Ja, dat zal opschieten
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 12:21:00 #236
    Maffe Fries
    pi_47958411
    Heeft Rover ooit gehoord van preventief onderhoud, omdat als niets meer onderhouden wordt, er juist nog meer storingen optreden
    pi_47958444
    Je kan toch moeilijk ontkennen dat de laatste grote (dus niet reguliere) onderhoudsklussen niet echt succesvol zijn verlopen.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 12:25:38 #238
    Maffe Fries
    pi_47958554
    Dat is zeker waar. Daarom vond ik het opvallend dat prutsrail op Railtech zo pronkte met de Betuweroute en de HSL-Zuid.

* Peterselieman heeft nog een Prorail DVD'tje over de Betuweroute liggen
      dinsdag 3 april 2007 @ 12:26:57 #239
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47958600
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 12:22 schreef vw_caddy het volgende:
    Je kan toch moeilijk ontkennen dat de laatste grote (dus niet reguliere) onderhoudsklussen niet echt succesvol zijn verlopen.
    Nee da's absoluut waar, en op zich is het ook waar dat dat gevingerverf maar eens kappen moet wezen. Maar om dan maar heleMAAL niks meer te doen, en te doen geloven dat DAT wat oplost... sorry hoor
    pi_47958693
    Met het reguliere onderhoud is volgens mij ook weinig mis. De grotere zaken, zoals het verwijderen van wissels (wat gisteren? tussen Rtd-Sdm een van de zaken was) gaat ze blijkbaar niet goed af. De wzh hoeven van mij niet te stoppen, een leuk onderzoekje zou ook fijn zijn.
      dinsdag 3 april 2007 @ 12:52:52 #241
    22002 MREn
    pi_47959438
    quote:
    Afsluiting overwegen Nieuwstraat, Bavinkelsweg en Deldensestraat
    In verband met de problemen met het testen van het beveiligingssysteem op het spoor tussen Almelo en Hengelo is de dienstregeling van treinen op het traject tussen Almelo en Hengelo zeker nog tot de tweede helft van april aangepast.
    Vanaf maandagavond 2 april is er één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid door internationale treinen en goederentreinen kan worden gereden. Om dit ook veilig te kunnen doen is het noodzakelijk om de overwegen Nieuwstraat, Bavinkelsweg en Deldensestraat af te sluiten.

De afsluiting duurt tot in de 2e helft van april. Deze 3 overwegen worden afgesloten omdat de veilige werking van deze overweginstallaties niet kan worden gegarandeerd. Bij de andere overwegen in en om Almelo werkt de installatie wel veilig. De Gemeente Almelo stelt omleidingroutes in.
    Nu het compleet tot stilstand brengen van het treinverkeer is geslaagd, breidt ProRail zijn doel uit met het wegverkeer.
      dinsdag 3 april 2007 @ 13:01:30 #242
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47959737
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 12:52 schreef MREn het volgende:
    Nu het compleet tot stilstand brengen van het treinverkeer is geslaagd, breidt ProRail zijn doel uit met het wegverkeer.
    Zou het anders niet een plan zijn om het TESTwerk eerst in een TEST-omgeving te doen? Of zeg ik nu hele rare dingen?
      dinsdag 3 april 2007 @ 13:19:02 #243
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47960433
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou het anders niet een plan zijn om het TESTwerk eerst in een TEST-omgeving te doen? Of zeg ik nu hele rare dingen?
    Ja, je zegt heel rare dingen. Nadat een beveiligingsinstallatie gebouwd is, moet ie helemaal worden getest. Natuurlijk moet je controleren of ie wel goed gebouwd is (draadje voor draadje, relais voor relais), maar vervolgens test je ook nog of alles reageert zoals het moet. Iedere sectie moet daarnaast ook nog eens met de hand worden ingesteld, zodat je zeker weet dat de treinen gedetecteerd worden. Dit eerst in een testomgeving bouwen kan natuurlijk, maar vervolgens moet je het buiten opnieuw opbouwen, en dus ook weer testen.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 13:33:41 #244
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47960983
    oh okee, en dat duurt dus, mja, zo lang als het duurt zeg maar

Nou ja, ik hoef daar niet te wezen gelukkig.
      dinsdag 3 april 2007 @ 13:58:22 #245
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47961911
    pi_47962254
    das nog geen 600 fles
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:09:04 #247
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47962280
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
    oh okee, en dat duurt dus, mja, zo lang als het duurt zeg maar

Nou ja, ik hoef daar niet te wezen gelukkig.
    Normaal gaat dat allemaal wel goed, maar als het ontwerp al niet deugt, of er is geen goed testplan, dan loopt 't mis.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:13:16 #248
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47962427
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 14:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Normaal gaat dat allemaal wel goed, maar als het ontwerp al niet deugt, of er is geen goed testplan, dan loopt 't mis.
    En een rollback-scenario?
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:13:47 #249
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47962446
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 14:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
    das nog geen 600 fles
    Oh sorry

die Maglev-581 staat ook nog steeds trouwens
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:18:23 #250
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47962640
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En een rollback-scenario?
    Dan had je de beveiliging gehad zoals ie erbij lag voordat Almelo werd omgebouwd, maar dan zonder het spoor. Dan rijdt het nog niet.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:30:12 #251
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47963139
    Weet iemand hoe hard de TGV's in normale dienstregeling rijden?
    pi_47963696
    300 ofzo ?
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:00 #253
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47963800
    ja of zo of 275? Of 250? Of de ene lijn 265 en de andere 290? Staat daar ergens iets over?
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:33 #254
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47963826
    Ik dacht max. 320 o.i.d. Het verschilt per lijn. De oudste lijn is geloof ik 270 km/u.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:48:09 #255
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47963895
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 15:10:16 #256
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47964797
    quote:
    ah cool thanks
    pi_47965314
    Zat vanochtend in de 141 de eerste reizigers trein die er sinds anderhalf week weer rijd.

Door station almelo galmde de indeling van deze trein, maar toen de trein binnen kwam rijden was het 4X ICM-3. Ben maar in gaan stappen, heb toen nog tegen een paar mensen die uit wouden stappen om de bus tenemen gezegd dat deze trein door reed en ze konden blijven zitten. Inmiddels tikken de minuten voor bij, tot dat er door de trein word omgeroepen dat deze trein over een xx aantal minuten gaat rijden. Toen 15 min later dan gepland, reden we weg, de snelheid was niet hoger dan 10km/h, er haalde onderweg verscheinende mensen ons op de fiets in . Toen we langs de anjelierstraat reden stonden er veel bewoners voor de ramen naar de trein te kijken, en werder er veel foto's geschoten. De trein reed rustig door totdat we de Nijreessingel waren overgereden, we accerelerde naar 15km/h , toen we borne naderden, ging het gas vol los, en gingen we in sneltrein edit: Intercity vaart naar Hengelo. Daar hebben we nog een kleine 5 minuten moeten wachten tot er een perron vrij kwam. We kwamen toen met een kleine +30 aan. Ik was uiteindelijk 57min later op school .

[ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 03-04-2007 15:52:03 ]
      dinsdag 3 april 2007 @ 15:25:21 #258
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47965422
    Dat was leuk, de 141 naar Berlijn met 4 x ICM3!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_47965468
    Ja de internationale trein van 13.45 in Deventer kwam daar ook met +25 aan er moet dus echt nog heel wat gebeuren. Ze hebben idd alle overwegen afgesloten die midden door Almelo lopen
    pi_47965782
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
    574,8 km/h
    Ja, netjes gedaan. Het franse dagblad La Libération bracht er een goed artikel over:
    TGV: nouveau record du monde de vitesse sur rail à 574,7 km/h

Voor de techniek achter het record is een mooie flash site gemaakt:
    http://www.record2007.com/site/index_en.php
      dinsdag 3 april 2007 @ 15:33:18 #261
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47965788
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 15:26 schreef Remzz het volgende:
    Ze hebben idd alle overwegen afgesloten die midden door Almelo lopen
    Nou ja, aan wie het ook verder ligt maakt niet meer echt uit, maar het is wel een meesterwerk van onvermogen aan het worden daar
    pi_47965804
    Tussen Almelo en De riet is er 1 van de 3 afgesloten en tussen De riet en borne zijn er 2 afgesloten

Edit: Die INT landinwaards moet wachten (in hengelo) op de INT uit Almelo. die loopt onderweg z'n 15 min vertraging op, Dus dan heeft de trein naar Almelo al +5, en dan moet ie er zelf nog over heen en krijg dus nog een keer +15. Dan zit je al zo aan de +20.
      dinsdag 3 april 2007 @ 15:43:36 #263
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47966221
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 15:33 schreef eu-Robert het volgende:
    Mooi zeg

Thuis ff kijken, zit ook geluid bij de filmpjes neem ik aan?
    pi_47968165
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 15:33 schreef eu-Robert het volgende:

[..]

Ja, netjes gedaan. Het franse dagblad La Libération bracht er een goed artikel over:
    TGV: nouveau record du monde de vitesse sur rail à 574,7 km/h

Dankje, vooral die animatie is mooi van wat ze allemaal veranderd hebben aan de TGV Duplex om zo hard te gaan, is eigenlijk ook best wel veel.
    ............................
      dinsdag 3 april 2007 @ 16:39:57 #265
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47968778
    Je zal maar ontsporen met dat ding
    pi_47968800
    vinden ze je niet meer :p
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 16:42:11 #267
    Maffe Fries
    pi_47968860
    Tuurlijk wel, alleen niet meer in de vorm zoals je erin gegaan bent.
    pi_47969517
    Whehehe! dan moeten ze je op DNA niveau identificeren ja :]
      dinsdag 3 april 2007 @ 17:58:36 #269
    22002 MREn
    pi_47972030
    De NOS is er ook weer op tijd bij, pas enkele minuten geleden verscheen op TT een bericht over het gepruts bij Almelo... (pag. 108).
    RTV Oost meldt intussen dat de touringcar bedrijven goede zaken beleven, maar dat over 1,5 week het hoogseizoen begint en er dan een stuk minder bussen beschikbaar zullen zijn voor NS-vervoer.
    quote:
    3-4-2007 15:34:13
    Voor verschillende busorganisaties in Twente komen de problemen aan het spoor bij Almelo goed uit.

De NS zet dagelijks tientallen bussen in. Die moeten van 's morgens vroeg tot diep in de nacht tussen Hengelo en Almelo rijden. Dat komt omdat er geen treinen rijden door problemen met een hulpspoor. Dat gaat nog zeker anderhalve week duren. Busorganisaties hebben tot die tijd nog bussen beschikbaar. Over twee weken begint voor de busorganisaties het hoogseizoen. Dan zijn de bussen nodig voor andere reizen
    quote:
    17:55
    03 April 2007
    Komende weken weinig treinen Twente

Tussen Almelo en Hengelo rijden tot half april nauwelijks treinen omdat het veiligheidssysteem niet werkt. Alleen de internationale trein en goederentreinen mogen over het spoor rijden. Intercity's en stoptreinen rijden niet.

Spoorbeheerder ProRail heeft op het traject een tijdelijk spoor aangelegd, omdat het oude spoor vernieuwd moet worden. Het veiligheidssysteem van dat tijdelijke spoor werkt nog niet en de sloop van het oude is al begonnen.

ProRail geeft toe dat het fouten heeft gemaakt en stelt een onderzoek in. De NS heeft extra personeel ingezet en eist een schadevergoeding van ProRail.
    pi_47972354
    Prutsrail ook weer op het nieuws :-)

goederen vervoer ligt ook elke keer op zn bek :p

en OMG! @ TGV filmpjes vooral bij de panto flink vonken trekken :-)
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:09:38 #271
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47972411
    jezus, WEER zo'n topic waar ik beter even weg kan blijven voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:11:03 #272
    22002 MREn
    pi_47972465
    ProRail humor...

dinsdag 3 april 2007 @ 18:12:59 #273
    22002 MREn
    pi_47972525
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:13:38 #274
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47972544
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi zeg

Thuis ff kijken, zit ook geluid bij de filmpjes neem ik aan?
    Mwoa, zonder geluid was het beter

Wat blijven het ook een arrogant zelfingenomen zootje schorem, fransen
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:21:02 #275
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47972773
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 17:58 schreef MREn het volgende:
    De NOS is er ook weer op tijd bij, pas enkele minuten geleden verscheen op TT een bericht over het gepruts bij Almelo... (pag. 108).
    RTV Oost meldt intussen dat de touringcar bedrijven goede zaken beleven, maar dat over 1,5 week het hoogseizoen begint en er dan een stuk minder bussen beschikbaar zullen zijn voor NS-vervoer.
    Maar welnee, waar maakt Nederland zich toch druk om?
    quote:
    ProRail pareert kritiek
    Uitgegeven: 3 april 2007 18:13

UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail wijst de kritiek van de hand dat het de spuigaten uit zou lopen met problemen op het spoor.

"Iedere storing is er een teveel, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat de beschikbaarheid van het Nederlandse spoor 99 procent is", stelde een woordvoerster van ProRail.

Onderhoud

"Alleen Zwitserland doet het in Europa beter, maar daar geven ze drie keer zoveel geld uit aan spoorinfrastructuur."

Ze wijst er verder op dat Nederland het drukst bereden spoor heeft en dat het moeilijk is om tijd te vinden voor noodzakelijke (onderhouds)werkzaamheden: "Overdag moet het spoor beschikbaar zijn voor personenvervoer, in de nacht voor het goederentransport".
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 18:25:57 #276
    Maffe Fries
    pi_47972945
    Man. wees blij dat je de beelden zo snel al kunt zien. Dan moet je dat Franse gekrakeel even op de koop toenemen.
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:28:46 #277
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47973069
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
    ProRail humor...
    [afbeelding][afbeelding]
    [afbeelding][afbeelding]
    [afbeelding][afbeelding]
    De eerste keer dat ik dat meemaak.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:29:04 #278
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47973081
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
    Man. wees blij dat je de beelden zo snel al kunt zien. Dan moet je dat Franse gekrakeel even op de koop toenemen.
    och, ik had heus geen stampei lopen maken als er pas een week later of helemaal geen beelden waren geweest bijvoorbeeld hoor Heb je mij gehoord bij die 553? Of bij die 568 van de week? Nou dan

Beelden, leuk arro gewauwel, nee bedankt

Ding hing trouwens zowel binnen als buiten vol met camera's zeg Ging echt onwezenlijk hard soms, met name uit de achteroplopende cab gefilmde beelden Of van die brug waar al die mensen staan... ZJOEFFF en in 2 seconden helemaal uit t zicht da's best vet
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 18:31:30 #279
    Maffe Fries
    pi_47973173
    Ik had wel op die brug willen staan. Dan wordt je volgens mij echt wel een klein stukje opgetild door de druk van de langsrazende trein
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:35:22 #280
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47973316
    quote:
    Alleen de internationale trein en goederentreinen mogen over het spoor rijden. Intercity's en stoptreinen rijden niet.
    leuk ook ja, dat WEER het reizigersverkeer dood kan vallen. 20 miljard badslippers zijn vast wel belangrijker
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 18:36:28 #281
    Maffe Fries
    pi_47973357
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 18:12 schreef MREn het volgende:
    [afbeelding]
    Dat is het beste plaatje dat je kunt geven voor prutsrail denk ik
    pi_47973705
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die halen de conducteur niet, die bliepen gewoon een code af voor "geen geldig vvb" en lopen door
    ik heb dus eens gehad dat 2 minuten daarna de conducteur met die mensen weer langskwam
      dinsdag 3 april 2007 @ 18:52:31 #283
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47973961
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 18:45 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

ik heb dus eens gehad dat 2 minuten daarna de conducteur met die mensen weer langskwam
    Ja, je kan niemand verbieden om een conducteur erbij te halen als iemand moeilijk doet natuurlijk. Hoewel het meestal gewoon niet "nodig" is. Als jij heel rustig en beleefd tegen zo'n NSS-persoon zegt dat je geen kaartje hebt en die komt 2 minuten later met conducteur terug, da's wel een beetje zielig dan. Juist dan is het natuurlijk mooi om zo'n zanik-miep even op zn nummer te zetten door gewoon WEL een kaartje te hebben

Maar ach, waarom zou je dat doen? Ik vind het ook weleens vervelend hoor, dan zeg ik gewoon van "ik heb een retourtje/dagkaart/maandtrajectkaart" maar dan willen ze hem graag toch even zien

Wat voegt dat nog toe, vraag je je af
    pi_47974242
    Daar heb ik inderdaad zo'n hekel aan, dat ze me niet gewoon geloven. Uit 'protest' of om gewoon vervelend te zijn zeg ik gewoon dat ik zwart rij, kan ik ook niks laten zien
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 19:00:49 #285
    Maffe Fries
    pi_47974272
    Daarom he
      dinsdag 3 april 2007 @ 19:03:54 #286
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47974382
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
    Daarom he
    Ja, eigenlijk heb je wel gelijk ook

Nou ja, ik zal er geen ruzie voor gaan zoeken op zich. Je kunt je afvragen hoeveel zin het heeft om een kwartier met iemand te gaan soebatten over waarom je niet in 5 seconden even je kaartje wil laten zien, maar verder, waar slaat dat hele NSS gedoe op? Er rollen toch plenty verkoopstatistieken uit automaten en kassa's? Dan weet je toch ook precies wie waar en hoe vaak?
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 19:08:28 #287
    Maffe Fries
    pi_47974545
    Ik denk dat het juist is om de patronen te herkennen, omdat ook de reizigers met ov-studentenkaart en de trajectkaarten meegenomen worden en niet alleen de losse kaartverkoop. Die losse verkoop zorgt denk ik maar voor de helft of minder voor het aantal passagiers in een trein.
      dinsdag 3 april 2007 @ 19:08:38 #288
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47974550
    Vandaag controle gehad op de lijn Groningen-Nieuweschans
    Voor het eerst in 3 maanden ofzo
    Gister wel een controleur gezien, alleen die liep net voordat hij bij mij was weer terug naar de achterste cabine
    pi_47990878
    Huishoudtrap geraakt in de IC van Ut naar Gn voorbij utrecht...

vaag...
      woensdag 4 april 2007 @ 01:03:04 #290
    22002 MREn
    pi_47990933
    Och zo vaag is dat niet... kleuters van 13 die zich vervelen op hun vrije middagje. Hier in Enschede was het ook een tijdje mode om winkelwagentjes de helling af te duwen (de spoorlijn ligt in een soort ingraving). Erg stoer allemaal...
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 01:05:56 #291
    Maffe Fries
    pi_47990985
    totdat ze gepakt worden en moeten dokken voor de geleden schade. En geloof mij, dat loopt zomaar in de tienduizenden euro's.
      woensdag 4 april 2007 @ 08:59:16 #292
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47993777
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 01:05 schreef Peterselieman het volgende:
    totdat ze gepakt worden en moeten dokken voor de geleden schade. En geloof mij, dat loopt zomaar in de tienduizenden euro's.
    We geloven je
      woensdag 4 april 2007 @ 09:19:48 #293
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47994171
    Dikke praat in de Sp!ts trouwens vanochtend.

"Geduld met prorail is op"
    "Dit moet NU stoppen"
    "Men lijkt van incident naar incident te hollen"

www.spitsnet.nl
    pi_47994729
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 01:03 schreef MREn het volgende:
    Och zo vaag is dat niet... kleuters van 13 die zich vervelen op hun vrije middagje. Hier in Enschede was het ook een tijdje mode om winkelwagentjes de helling af te duwen (de spoorlijn ligt in een soort ingraving). Erg stoer allemaal...
    De Nederlandse jeugd van tegenwoordig is verrot in hun hoofd. Je merkt het aan zoveel dingen. Echt te triest voor woorden
      woensdag 4 april 2007 @ 09:43:32 #295
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47994740
    Wel schraal trouwens, als je bij NS internationaal via internet boekt kan je met wat codes je tickets op een station uit een kast trekken. Leuk allemaal, maar daar krijg je ook een bevestigingsmailtje van.

En dan niet zo'n keurige nieuwsbrief en zo, wat eigenlijk best mooi en fijn en netje en overzichtelijk zou zijn, nee, gewoon rauwe tekst, de helft in CAPS LOCK, veel te weinig pagebreaks, links en rechts nog flarden HTML-code er doorheen WTF??!!
    pi_47994794
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wel schraal trouwens, als je bij NS internationaal via internet boekt kan je met wat codes je tickets op een station uit een kast trekken. Leuk allemaal, maar daar krijg je ook een bevestigingsmailtje van.

En dan niet zo'n keurige nieuwsbrief en zo, wat eigenlijk best mooi en fijn en netje en overzichtelijk zou zijn, nee, gewoon rauwe tekst, de helft in CAPS LOCK, veel te weinig pagebreaks, links en rechts nog flarden HTML-code er doorheen WTF??!!
    publiceer dan eens... uiteraard zonder de codes :-)
      woensdag 4 april 2007 @ 09:53:27 #297
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47994999
    Waarom?
    pi_47995053
    kennen wij t ook zien!
      woensdag 4 april 2007 @ 09:56:25 #299
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47995080