abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:15:19 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827515
OP, zie Treinen en spoorwegen, deel 55 (da's het vorige deel, inderdaad).

Met de hartelijke groeten namens NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827533
Ach ja skip de OP maar weer
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:17:36 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827594
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Ach ja skip de OP maar weer
Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:06 #4
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47827720
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

tvp
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:40 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827743
OK, dan toch maar de OP:

Hier alweer deel ZESENVIJFTIG in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

http://zoeken.fok.nl

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827867


mijn TVPtje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:34:24 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47828126
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Welck eene fyne treyn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47828294
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47829081
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Dan stopt ook de economie... En kan ik wel vaarwel zeggen tegen me baas

Gelukkig reis ik niet in het weekend En ik reis ook nooit richting R'dam
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:59:28 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47829119
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Wat moet je in Rotterdam dan?

BTW: de volgende weekeinden gaat Asd - Ut ook twee keer plat, en daarna is het af.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 maart 2007 @ 14:16:05 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47829819
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Dat kunnen er meer



Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:20:34 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47830017
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:59 schreef Duvel het volgende:
Wat moet je in Rotterdam dan?
Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47830423
Tvp.
pi_47830458
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:02:08 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47831608

Met dank aan Nico spilt

Moet ik zeggen dat ik deze kleurstelling nog best mooi vind!

[ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 30-03-2007 15:31:47 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21:37 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832355
Ik zeg het er altijd ff bij als ik plaatjes van Nico Spilt leen

Bij anderen ook niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:28:44 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47832646
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30:10 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832708
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Precies, mijn idee dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47833418
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:53:37 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833555
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:49 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
begin dan maar vast via Den Haag, en niet via Rotterdam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47833615
Vanochtend kwam ik aan fietsen voor mijn trein vertrek 09.25 te wierden. Gaan de spoorbomen omlaag, dus ik maar snel door fietsen. Kom je op het station is het 09.22, 2X ICM-4 aan rijden in een rustig tempo, ging er van uit dat het nog stopte, niet dus. 5 Min later komt er weer 2x ICM aan rijden weer een rustig tempo, rijd ook weer verder. Inmiddels was het al .35 (+10) en nog geen trein. Rustig blijven wachten, kijk ik nog een keer is het al 09.45 De stoptrein naar Apeldoorn was er nog niet had +10. Stoptrein Enschede nu Almelo vertrek 09.42 was er nog niet is er normaal al om 09.40. En mijn trein van 09.25 was er ook nog niet. Toen kwam er een trein uit almelo rijden, dit was dus de IC met +25 toen. Riepen ze om dat op spoor 3 de stoptrein naar enschede kwam met +5 Ben toen daar naar toe gelopen, Toen kwam ook de stoptrein naar apd er aan. Maar nog steeds niet de trein die ik wou van 09.25. Ben toen toch maar in de andere trein in gaan stappen. En die vertrok toen met +8. Had toen al bijna 30 min vert.
Toen in almelo riepen ze om dat er koffie/thee en wat lekkers werd uitgedeeld, Daar maar even dankbaar gebruik van gemaakt .
Toen weer gezellig in een rustige bus (10pers) naar Hengelo gereden, onderweg een hele tijd met de chauffeur gepraat.
Eindelijk in Hengelo aan gekomen (10.23) roepen ze om 10.33 op dat de stoptrein op spoor 3 staat, toen nog een keer dat die op 3A stond, daar naar toen gehold in gaan stappen, hoor je 2 personen (ns) tegen elkaar zeggen, rij jij de trein ff een stukje die kant op. Deuren gaan dicht (blijft 1 man staan) en wij rijden (richting Almelo) tot aan de trappen. Deuren gaan weer los. en vertrekken om 10.40 +5. Uiteindelijk met +50 te Enschede.

[ Bericht 3% gewijzigd door thats-me op 30-03-2007 16:09:37 ]
pi_47833687
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
tuurlijk wel!

alleen t schiet niet op
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59:06 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833760
Wie zijn %18% en %04%?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:04:42 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47833957
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie zijn %18% en %04%?
Oh, jij hebt 't gelezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47834012
Vrienden van mij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:28:06 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47834775
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies, mijn idee dus
Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:24:24 #27
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47836761
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
That sucks
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:33:15 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47837083
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:

[..]

That sucks
Ja, daar gaat het hele topic tot nu toe over.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47838617
Persbericht
30-03-2007

Tweede helft van april weer treinverkeer Almelo-Hengelo
De werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo zullen nog zeker twee weken gaan duren. In het weekend van 24 en 25 maart verliep het testen van de veiligheidssystemen niet succesvol. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ‘second opinion’ uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie is dat er fouten zitten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen. De verwachting is dat de controle, het ontwerp en de bouw van dit systeem in de tweede helft van april zijn afgerond.
ProRail realiseert zich dat deze situatie voor de reizigers veel ongemak met zich meebrengt, maar het opleveren van veilig spoor is prioriteit nummer één. Daarom wordt altijd gewerkt met testen en protocollen die waarborgen dat het eindproduct veilig en betrouwbaar is. Het zorgt er ook voor dat fouten worden aangetoond en dat geen infrastructuur wordt opgeleverd die niet honderd procent veilig is. In Almelo is het gevolg dat veel werk opnieuw moet worden gedaan.

Begin volgende week is er tussen Almelo en Hengelo één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid kan worden gereden. In overleg met de vervoerders is vandaag besloten dat de capaciteit die ProRail op dit spoor kan aanbieden, onvoldoende is voor een robuuste en regelmatige reizigersdienst. Om die reden hebben de NS besloten om het huidige aanbod met bussen tussen Almelo en Hengelo te continueren. Het is wel mogelijk om NS Internationaal met voorrang te laten rijden. De overige capaciteit wordt verdeeld tussen de verschillende goederenvervoerders.

Bron

Wha, dus nog 2 weken met de bus
pi_47839299
twente is dat toch ook?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:54:04 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47839363
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:25 schreef thats-me het volgende:
Wha, dus nog 2 weken met de bus
Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47839403
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder.
als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn
pi_47843017
Terecht, internationaal gaat voor op Nederlanders, en uiteraard de goederen als 2e. Mijn zege hebben ze!
pi_47843063
ik stel voor.. geen enkele trein!
pi_47843225
Want ?
pi_47843278
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen.

Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren!

Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar.

Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen .
pi_47843396
Voor de échte treinenspotters is het juist beter, want er komt nu meer langs Dordrecht
pi_47845431
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:44 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen.

Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren!

Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar.

Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen .
meer personeel aannemen!

kut prorail!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:44:39 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47847264
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
Wel een uitdaging op zich

ik heb vorige week, met AL die verstoringen, nog bijna de 1000 gehaald en dat terwijl ik pas om 11:38 de eerste trein had
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47850725

hula
pi_47850843
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]
Is deze ook niet van de website van Nico Split?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:54:18 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851024
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
twente is dat toch ook?
ja, maar heeft dat er verder iets mee te maken?

Verder blijf ik er bij (al had ik dat hier nog niet gezegd) dat het pure onwil is om niet twee maal per uur een stoptrein over dat hulpspoor te sturen. Er zijn eerder al wat ICM'en over heen gegaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47851134
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:45 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Is deze ook niet van de website van Nico Spilt?
Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus.
hula
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:01:09 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851159
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn
nee, want het is een hulpbaan. Als in 2009 ofzo de tunnel klaar is, wordt alles weer omgekeerd. Dat lijkt me een minder probleem: gewoon de situatie van vorige week weer terug gooien.
Maar dat zal wel weer getuigen van iets te veel optimisme mijnerzijds.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47851347
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meer personeel aannemen!

kut prorail!
Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:15:38 #46
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851419
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet!
Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:16:38 #47
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851443
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meer personeel aannemen!

kut prorail!
Je kan zelf toch wel bedenken dat de relatieve opbrengst van een extra werknemer na een bepaalde grens af neemt tot nul hoop ik?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:06:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47854000
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd.
De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd.

Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:30:50 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47854213
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:59 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus.
Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:18:05 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47855662
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:
quote:
Norfolk Southern released their new EMD F9 locomotives for their first run today. They're painted in the old Southern Railway's traditional black, white, & gold livery.
They were owned by Cruise America. NS bought them, stripped them, and started from scratch.


pi_47855749
Ook weer zo'n leuk treintje door de voortuin van je huis
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:24:58 #52
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47855795
Ook van NS... Zou die veel vertraging hebben? Wel een dondersmooie kleurstelling!!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:56:55 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47856594
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:
[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooie klassiekers!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47856872
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed.
Was de beste foto die ik van een 6400 kon vinden
hula
pi_47858012
Somda heeft vanmorgen een update gekregen, ziet er goed uit. Vooral het melden van foute spots gaat er best op vooruit.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:25:16 #56
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47858498
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 09:06 schreef Duvel het volgende:
De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd.

Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings.
D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), waardoor niet alleen voor de minste bouwkosten wordt gebouwt, maar ook al op voorhand wordt gekeken naar exploitatiekosten. Je hebt tenslotte meer aan een brug van 100 miljoen die 1 miljoen per jaar aan onderhoud kost gedurende 50 jaar en een brug van 80 miljoen die 2 miljoen aan onderhoud kost de komende 50 jaar. Leuke indicatoren om prestatie van infra te meten zijn bijvoorbeeld procentuele beschikbaarheid, waarmee je direct een goed onderhoudplan afdwingt, alsmede ongevalspreventie.
De twee grote problemen bij de HSL-Zuid waren vooral dat niet een gepast aanbestedingsmethode is gezocht (al had dat nog steeds D&C kunnen zijn), maar dat het 'vernieuwend aanbesteden' juist een ontwerpeis was, en dat is natuurlijk helemaal bij de konijnen af. Het tweede grote probleem heeft ook niets met D&C te maken, maar vooral met het beveiligingsgejank van het ministerie van V&W die 'oude' ERTMS versies zo'n beetje direct afserveren als onveilig waardoor je al direct een hoop werk opnieuw mag doen.

Verder wil ik nog wel even doortypen over voordelen van D&C, maar ik heb weinig tijd
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47858978
Alvast een voorproefje van een grotere update, de Benelux rijtuigen worden vernieuwd / ander kleurtje, undsoweiter. Hieronder een impressiefoto

pi_47859628
Neem aan dat het alleen om het kleurtje van buiten gaat... opzich niet gek...
pi_47860449
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Neem aan dat het alleen om het kleurtje van buiten gaat... opzich niet gek...
Als de hele stam zo flitsend maken , ziet er tof uit!
Vind dat sowieso treinen wel wat leuker mogen, zoals die NOC*NSF treinen, maar gewoon nog wat meer edities.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:51:25 #60
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47860636
Dat zijn de nieuwe stammen voor de HSL, zijn er ook al een paar in Amf gespot.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47861718

http://maps.live.com/

Trouwens, op Somda gaat het gerucht dat morgen rond 15.55 de ICMm 4011 in Groningen zal aankomen. Maar tja... t'is ook 1 april...

[ Bericht 31% gewijzigd door Dichterbijer op 31-03-2007 16:10:44 ]
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:51:33 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47864984
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Verder wil ik nog wel even doortypen over voordelen van D&C, maar ik heb weinig tijd
Ik vind er tot nu toe vooral nadelen aan zitten. D&C contracten blijken vernieuwing namelijk niet in de hand te werken, omdat aannemers gaan voor de beproefde methode omdat die leidt tot de laagste risico's. Verder ligt de focus te veel op de prijs, en zijn controlemogelijkheden voor een opdrachtgever na het gunnen van het contract vaak minimaal.

Maar goed, voer voor discussie dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47865763
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:Trouwens, op Somda gaat het gerucht dat morgen rond 15.55 de ICMm 4011 in Groningen zal aankomen. Maar tja... t'is ook 1 april...
Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...

pi_47866169
Ach, ik zie het wel. Ik ben sowieso al in Groningen om te spotten
  zaterdag 31 maart 2007 @ 19:41:44 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47867968
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...

[afbeelding]
Hadden ze nog wat nawerk te doen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47868012
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...

[afbeelding]
Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_47868077
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:43 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit!
nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapen
  zaterdag 31 maart 2007 @ 19:53:53 #68
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47868337
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_47868389
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapen
Nee maar het staat mooier
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_47868819
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 19:55 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Nee maar het staat mooier
lijkt me wel geinig! een dummy op de voorkant tapen! en dan 140 scheuren
pi_47868994
En nog wat plaatjes van afgelopen week


Class66 van Railion met een OPEL onderdelen trein door de bocht bij Udenhout, met op de achtergrond de oude silo.


Thalys in de weilanden ten zuiden van Dordrecht Zuid


Rurtalbahn V201 met de containertrein naar Linz Oostenrijk door het station van Tilburg


Strukton Werkmat bij Gilze-Rijen


Ludmilla 232 met een containertreintje door het bos bij Dorst


Railon 1609 elok met een autotransporttrein


ACTS 1252 met de Coevorden Shuttle omgeleid via Tilburg-Breda


Ludmilla 232 met een containertrein door Dordrecht Zuid


Spitzke Wermaterieel

De rest staat op http://spoorvinder.fotopic.net/c1243619.html
  zaterdag 31 maart 2007 @ 21:51:49 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47872813
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Spitzke Wermaterieel
Ha, die heb ik ook in Rotterdam gezien van de week!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 april 2007 @ 09:56:25 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47884522
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:25 schreef MREn het volgende:

[..]

D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), [uitgebreid verhaal]
Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijk Continuity management, capacity management, zulk sort zaken

Eigenlijk is "boerenverstand" dus gewoon een concept wat je overal kan (en zou moeten) toepassen Alleen de één verzint er NOG moeilijkere woorden voor dan de ander
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 april 2007 @ 10:15:21 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47884835
Ik heb gisteren ook even een rondje gemaakt

Ik ben hier geweest:









En ik heb dit gezien









psychedelische toestandjes in Breda:


En het laatste stukje naar huis met de ICE, 1e klas uiteraard


Specs:
10:50 weg, 22:47 terug, 765 km, 6 keer controle, langste stuk zonder controle 265 km.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47884881
Dat moet je toch een vermogen kosten... of heb jij zo'n gratis reizen kaartje
  zondag 1 april 2007 @ 10:24:29 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47884994
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijk Continuity management, capacity management, zulk sort zaken

Eigenlijk is "boerenverstand" dus gewoon een concept wat je overal kan (en zou moeten) toepassen Alleen de één verzint er NOG moeilijkere woorden voor dan de ander
Als boerenverstand werd toegepast, was het niet zo'n puinhoop geworden.

Maar goed, dat is mijn niet zo bescheiden mening.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 1 april 2007 @ 10:37:11 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47885218
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Dat moet je toch een vermogen kosten... of heb jij zo'n gratis reizen kaartje
Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelf

  • VDU
  • dagkaart 2e klas met korting
  • gratis 2-1 overgang die ooit uitgedeeld werd
  • ICE toeslag

    Vier kaartjes voor 1 ritje Leve de OV-Chipkaart
  • Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47885437
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelf

  • VDU
  • dagkaart 2e klas met korting
  • gratis 2-1 overgang die ooit uitgedeeld werd
  • ICE toeslag

    Vier kaartjes voor 1 ritje Leve de OV-Chipkaart
  • Het houd je achter het beeldscherm vandaan
      zondag 1 april 2007 @ 10:51:04 #80
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47885472
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 10:49 schreef Dichterbijer het volgende:

    [..]

    Het houd je achter het beeldscherm vandaan
    Niet in de ICE 1e klas hoor
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47887890
    Peterselie, heb net de wijzigingen op Somda eens doorgenomen, maar Gn-Rd staat vanaf 16/4 nog steeds op NZP. Of Arriva zit natuurlijk weer volkomen te blunderen, die kunnen echt niets goed doorsturen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zondag 1 april 2007 @ 12:31:16 #82
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47887988
    NZP?

    Wat is dat voor mat? het zal minstens wel "Niet Zeer Puik" zijn maar verder?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47888020
    tvp
    *
    pi_47888094
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    NZP?

    Wat is dat voor mat? het zal minstens wel "Niet Zeer Puik" zijn maar verder?
    Dat is de somda code voor wadlopers
      zondag 1 april 2007 @ 12:37:44 #85
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47888178
    Overigens maakt het voor Amersfoort - Utrecht niet echt uit of je een maandabonnement koopt of niet ik ben de hele maand maart precies 3 keer gecontroleerd. Dat had hooguit 3 x 35 = 105 euro aan boete gekost plus nog een krats aan kaartjes. Maandabo is 111,20
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47890152
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:35 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Dat is de somda code voor wadlopers
    Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken?
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zondag 1 april 2007 @ 14:08:24 #87
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47890869
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
    Overigens maakt het voor Amersfoort - Utrecht niet echt uit of je een maandabonnement koopt of niet ik ben de hele maand maart precies 3 keer gecontroleerd. Dat had hooguit 3 x 35 = 105 euro aan boete gekost plus nog een krats aan kaartjes. Maandabo is 111,20
    Neem dat risico maar niet hehe, want dan zal je net zien, je hebt steeds geen kaartje, en dan word je juist gecontroleerd

    Kijk, bij Arriva scheelt het wel, want daar controleren ze eigenlijk gewoon nooit...
    pi_47890975
    arriva controleerd nu ook meer hoor
      zondag 1 april 2007 @ 14:13:32 #89
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891012
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 13:43 schreef vw_caddy het volgende:

    [..]

    Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken?
    Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47891025
    met kaartje reizen zorgt voor meer gemoedsrust, ook wat waard.
    pi_47891060
    kaartje zonder datum is dan handiger dan kan je je er nog wel uitlullen als je een beetje aardige conducteur heb
      zondag 1 april 2007 @ 14:20:28 #92
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891218
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:13 schreef Alexxxxx het volgende:
    met kaartje reizen zorgt voor meer gemoedsrust, ook wat waard.
    ja tuurlijk

    Denk ook niet dat mijn baas klakkeloos zwartrij-boetes gaat vergoeden onder het kopje "reiskosten"
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 1 april 2007 @ 14:21:04 #93
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891229
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
    arriva controleerd nu ook meer hoor
    nu? Kan

    Gisteren nog niet iig
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47891427
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan?
    Codes worden in principe vastgesteld per treintype bij het in dienst gaan, waar de eerste letter (of een combinatie met de tweede letter) staat voor de plaats waar het treinstel onderhouden wordt, al hoewel ze daar zich de laatste tijd niet echt aan houden. Zo is een ICM4 OC en een ICM3 OH, de O staat voor Onnen. De VIRM heeft als omloopcode OA, wederom Onnen. De IRM4'tjes hebben als code AD, A voor Amsterdam / Watergraafsmeer. DD-AR heeft als omloopcode LA, de L staat voor Leidschendam.

    Die codes bestaan gewoon nog, nu zijn de vervoerders in principe gewoon vrij om willekeurig codes te kiezen, zo heeft de GTW als code ALP / ALM. De codes worden bepaald door de afdeling Materieelomloop van NSR.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zondag 1 april 2007 @ 14:29:29 #95
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891498
    Waarom is NOG zo'n code nodig dan? je kan ICM3 toch ook gewoon "ICM3" noemen?

    Gedoe allemaal
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47891565
    Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zondag 1 april 2007 @ 14:31:57 #97
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891589
    quote:
    ROTTERDAM - Door een gaslek op de Terbregseweg in Rotterdam is zondag het treinverkeer tussen de stations Rotterdam-Noord en Rotterdam-Alexander korte tijd stilgelegd.

    Tijdens werkzaamheden is rond 11.00 uur een gasleiding geraakt, meldt de politie. Rond 12.15 uur reden de treinen weer, maar volgens een politiewoordvoerder wel langzamer dan normaal.

    In de omgeving van de Terbregseweg hing een gaslucht. Het gat is rond 12.00 uur gedicht.

    ProRail meldt dat het treinverkeer inmiddels geen noemenswaardige problemen meer ondervindt van het gaslek.
    Boejje, er reed toch al niks
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 1 april 2007 @ 14:33:50 #98
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891638
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:31 schreef vw_caddy het volgende:
    Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
    Ah tof En dat duurt dus nog even voordat dat eens rechtgetroken wordt neem ik aan

    Ik hou er over op
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47891649
    Het is net een staatsbedrijf.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zondag 1 april 2007 @ 14:38:14 #100
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47891777
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:34 schreef vw_caddy het volgende:
    Het is net een staatsbedrijf.
    Dat had het moeten blijven ook
    Ik begrijp echt niet dat ze de omroepen op de stations door Prorail laten doen

    Ik bedoel, als je wat te melden hebt, zorg dan ook minstens dat het KLOPT wat je zegt. Mensen LUISTEREN daar namelijk naar. En dat moet niet over een extra schijf die al moeite genoeg heeft met zijn eigen kerntaak: infrabeheer.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 1 april 2007 @ 14:42:47 #101
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_47891925
    Tvp
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_47892018
    Oprotten met je tvp, mongeaul
      zondag 1 april 2007 @ 14:45:12 #103
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892019
    Hoppa, en nog een dagje museummat geregeld

    12 mei donateursexcursie HSA




    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47892271
    Pfft weer een weekenddag
      zondag 1 april 2007 @ 15:03:23 #105
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47892657
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
    arriva controleerd nu ook meer hoor
    Ik merk er ook heel veel van
    Gn-Nsch controleren ze gewoon 1x in de maand ofzo?
      zondag 1 april 2007 @ 15:04:50 #106
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892703
    Op de Merwede-Lingelijn controleert Arriva trouwens wel, heb ik ontdekt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 1 april 2007 @ 15:06:35 #107
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47892767
    Dan zijn die controleurs of stewards naar die lijn verhuisd ofzo?
    pi_47892897
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
    Hoppa, en nog een dagje museummat geregeld

    12 mei donateursexcursie HSA


    [afbeelding]

    oh hond
    pi_47892916
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:06 schreef Wadloper het volgende:
    Dan zijn die controleurs of stewards naar die lijn verhuisd ofzo?
    ik werd laast op sneek - lw gecheckt

    conductrice in opleiding ofzo
      zondag 1 april 2007 @ 15:10:45 #110
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892919
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:06 schreef Wadloper het volgende:
    Dan zijn die controleurs of stewards naar die lijn verhuisd ofzo?
    Zo zomaar kunnen. Heb het idee dat de noordelijke nevenlijnen standaard op éénmansbediening staan. Of tenminste in de weekends (anders kom ik daar nooit).
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 1 april 2007 @ 15:11:11 #111
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47892933
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    oh hond
    Is er wat?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47893004
    Ik heb in 1,5 jaar nog nooit controle gehad bij Arriva, elk weekend toch 2 keer Lw-Buitenpost doen.
    Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
    pi_47893742
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zo zomaar kunnen. Heb het idee dat de noordelijke nevenlijnen standaard op éénmansbediening staan. Of tenminste in de weekends (anders kom ik daar nooit).
    Was vorig jaar in Londen, rijdt er een lightrail trein voor zonder machinist. Zit wel een kerel op trouwens. Die sluit de deuren, drukt op een knop zodat de trein gaat rijden en de rest ging automatisch. Van de rest liep ie door de trein om kaartjes te knippen. Was een erg raar gevoel.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    pi_47895297
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:32 schreef vw_caddy het volgende:

    [..]

    Was vorig jaar in Londen, rijdt er een lightrail trein voor zonder machinist. Zit wel een kerel op trouwens. Die sluit de deuren, drukt op een knop zodat de trein gaat rijden en de rest ging automatisch. Van de rest liep ie door de trein om kaartjes te knippen. Was een erg raar gevoel.
    waarom zou dat niet kunnen :p
    pi_47905873
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:31 schreef vw_caddy het volgende:
    Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
    Ze hebben toch wel een computer een grote druk op de knop, en het rolt uit waar al het materieel zich bevind .
      maandag 2 april 2007 @ 08:32:25 #116
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47915308
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 15:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    ik werd laast op sneek - lw gecheckt

    conductrice in opleiding ofzo
    Verdwaald.

    (Had op haar dienstkaartje Gr en Gn door de war gehaald.)
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 09:12:21 #117
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47915893
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:45 schreef Brembo het volgende:
    Ze hebben toch wel een computer een grote druk op de knop, en het rolt uit waar al het materieel zich bevind .
    Je moet eens ophouden met denken dat de Efteling de werkelijkheid weergeeft
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 2 april 2007 @ 09:38:32 #118
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47916417
    Ging weer lekker vanochtend trouwens. De IC Utrecht - Enschede van 7:50 was precies 4 bakken lang en stond HELEMAAL aan het eind van spoor 11b. Ik heb hem om 7:59 maar weg laten rijden, wetende dat om 8:01 de 2800 naar Schothorst zou komen

    Is Almelo - Hengelo al weer in de vaart dat iemand weet?

    edit: laat maar:
    quote:
    2 april Door werkzaamheden is de treindienst aangepast op het volgende traject: * Almelo<->Hengelo<->Enschede De hele dag.
    Maar wees dan een vent en zet daar gewoon "de hele maand" neer
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47917527
    Dat wordt pas eind april, ze moeten dat hele ontwerp weer reviewen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 2 april 2007 @ 10:36:12 #120
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47917748
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 10:28 schreef vw_caddy het volgende:
    Dat wordt pas eind april, ze moeten dat hele ontwerp weer reviewen.
    Gaat daar nou iets van compensatie komen voor de reizigers? Want ja, het kan wel onder "aangekondigde werkzaamheden" vallen, maar er zijn grenzen

    Koffie uitdelen? Of railrunners en 2-1 overgangen, dat soort dingen?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 2 april 2007 @ 10:36:31 #121
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47917757
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 10:28 schreef vw_caddy het volgende:
    Dat wordt pas eind april, ze moeten dat hele ontwerp weer reviewen.
    Eerst nog een stuk opnieuw laten ontwerpen door een ander ingenieursbureau, dan reviewen.

    Fles: d'r was weer gezeik bij Wd, vandaar dat de IC naar Es een beetje raar reed. De IC naar Lw (spoor 12 voor de verandering) was ook aan de late kant.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 11:18:34 #122
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_47919022
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:27 schreef vw_caddy het volgende:
    Peterselie, heb net de wijzigingen op Somda eens doorgenomen, maar Gn-Rd staat vanaf 16/4 nog steeds op NZP. Of Arriva zit natuurlijk weer volkomen te blunderen, die kunnen echt niets goed doorsturen.
    Ik denk dat er morgen weer wat nieuwe stellen komen. Somda is niet al te snel met het bijwerken van de diensten, omdat ze deze van elders aangeleverd krijgen.
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    NZP?

    Wat is dat voor mat? het zal minstens wel "Niet Zeer Puik" zijn maar verder?
    NoordNed Zwolle (dat was voor gepland onderhoud, later Onnen geworden) P (code voor hoeveelheid bakken. In dit geval weinig)
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:31 schreef vw_caddy het volgende:
    Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
    Om duidelijkheid in de verwarring te scheppen:
    ICM-0: 4001-4007 (ICM III, prototype, niet meer in dienst)
    ICM-1: 4011-4050 (ICM III)
    ICM-2: 4051-4097 (ICM III)
    ICM-3: 4201-4230 (ICM IV)
    ICM-4: 4231-4250 (ICM IV, 4231 later omgebouwd tot 4444)
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 2 april 2007 @ 11:28:19 #123
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47919304
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

    Om duidelijkheid in de verwarring te scheppen:
    ICM-0: 4001-4007 (ICM III, prototype, niet meer in dienst)
    ICM-1: 4011-4050 (ICM III)
    ICM-2: 4051-4097 (ICM III)
    ICM-3: 4201-4230 (ICM IV)
    ICM-4: 4231-4250 (ICM IV, 4231 later omgebouwd tot 4444)
    Tsk, dit hoort toch basiskennis te zijn!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_47919481
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 11:28 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Tsk, dit hoort toch basiskennis te zijn!
    de 4444 krijgt toch zn ouwe nummer weer terug
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 11:40:01 #125
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_47919712
    Ik denk het wel, maar dat zal pas bij de revisie gebeuren. Echter is de revisie nog niet officiëel aangekondigd.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_47922584
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik denk het wel, maar dat zal pas bij de revisie gebeuren. Echter is de revisie nog niet officiëel aangekondigd.
    dat komt pas al al die 3tjes er door zijn
    pi_47924594
    Vacature voor NSR-mcn staat online, opleiding blijkt verkort te zijn tot een jaar.

    http://www.werkenbijns.nl/werkenbijns/1174401029542.html
    quote:
    Zo moet je tussen de 1.60 en 1.93
    meter zijn (ben je tussen de 1.90 en 1.93 meter, dan volgt een keuring om vast te stellen of je
    kunt deelnemen aan de verdere selectieprocedure)
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 2 april 2007 @ 14:48:16 #128
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47925776
    quote:
    Je hebt minimaal een VMBO - gemengde leerweg (vakkenpakket gericht op techniek).
    Ik weet niet of ik nog met de trein wil straks.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_47925988
    allemaal te verweg
    pi_47926216
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 14:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
    allemaal te verweg
    Ga je verhuispremie vragen.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      maandag 2 april 2007 @ 15:04:09 #131
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47926328
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 14:48 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ik weet niet of ik nog met de trein wil straks.
    Daar sta je dan met je diploma's

    "Goed doorleren jongen, dat is goed voor je!"
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 2 april 2007 @ 15:18:03 #132
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_47926840
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Gaat daar nou iets van compensatie komen voor de reizigers? Want ja, het kan wel onder "aangekondigde werkzaamheden" vallen, maar er zijn grenzen

    Koffie uitdelen? Of railrunners en 2-1 overgangen, dat soort dingen?
    Er worden onregelmatig koffie, paaseitjes en andere zooi uitgedeeld op Almelo.
    Waar ik als stug omreizer (Enschede-Zwolle via Zuttphen bijvoorbeeld) natuurlijk geen ene flikker aan heb.

    De internationale treinen (140-serie) gaan vanaf morgen overigens wel over de hulpbaan.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 15:31:29 #133
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_47927307
    Kunnen ze dan niet gelijk even enkele ICM stellen er overheen sturen, omdat de rest van de NO nog wat stelletjes tekort komt.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 2 april 2007 @ 15:39:57 #134
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_47927573
    Nee, want er staan maar vier stellen tussen Hgl-Es, waarbij twee drietjes samen rijden, een drietje los, en een viertje reserve/pendelen op Bh.
    Maar het zijn niet meer de zelfde als vorige week; de hulpbaan is dus al gebruikt.
    Het zijn de 4444, 4061, 4081 en 4094
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 2 april 2007 @ 15:42:17 #135
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47927652
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:39 schreef MREn het volgende:
    Nee, want er staan maar vier stellen tussen Hgl-Es, waarbij twee drietjes samen rijden, een drietje los, en een viertje reserve/pendelen op Bh.
    Maar het zijn niet meer de zelfde als vorige week; de hulpbaan is dus al gebruikt.
    Het zijn de 4444, 4061, 4081 en 4094
    't Spoor ligt er ook wel, je moet denk ik alleen en beetje moeilijk doen met loodsen en zo...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 15:42:49 #136
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47927677
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Daar sta je dan met je diploma's

    "Goed doorleren jongen, dat is goed voor je!"
    Ooit moest je er MTS voor hebben geloof ik. In die beroepsgroep is blijkbaar geen animo meer.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 15:45:43 #137
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_47927754
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    't Spoor ligt er ook wel, je moet denk ik alleen en beetje moeilijk doen met loodsen en zo...
    Ik zou denken dat iemand op die op De Riet contact houdt met plp Almelo en netjes doorgeeft wanneer een trein binnen is, dat er geen enkele belemmering is om elk halfuur (per richting) een 6 baks stopper door te sturen.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 15:52:50 #138
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_47928026
    Dan heb ik niets gezegd, want ik dacht namelijk dat er meer stellen zich nog in Twente bevonden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_47928277
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
    Kunnen ze dan niet gelijk even enkele ICM stellen er overheen sturen, omdat de rest van de NO nog wat stelletjes tekort komt.
    ruik ik een verlengd leven voor de kwaklopers?
      Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2007 @ 16:00:57 #140
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_47928325
    Nee
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 2 april 2007 @ 16:01:54 #141
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47928361
    Wat stinkt er dan zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 2 april 2007 @ 16:04:41 #142
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47928459
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Ooit moest je er MTS voor hebben geloof ik. In die beroepsgroep is blijkbaar geen animo meer.
    Ik zou best willen rijden hoor Alleen moet ik deze opleiding eerst afmaken en dat duurt nog een jaar
      maandag 2 april 2007 @ 16:26:59 #143
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_47929322
    tvp
      maandag 2 april 2007 @ 17:46:53 #144
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_47932257
    Zeg óf iets zinnigs, of tief op met je tvp's
      maandag 2 april 2007 @ 18:01:05 #145
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_47932654


    Leuk ook, mensen die geen screenshot kunnen maken zonder zo'n kut IE hulpmiddel dat je beeld verpest.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 2 april 2007 @ 18:09:38 #146
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_47932925
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:45 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Ik zou denken dat iemand op die op De Riet contact houdt met plp Almelo en netjes doorgeeft wanneer een trein binnen is, dat er geen enkele belemmering is om elk halfuur (per richting) een 6 baks stopper door te sturen.
    Hm ja, maar dat is te moeilijk, denk ik. Of ze moeten werken met een baanvakstaf, dat je zonder de staf te hebben een baanvak niet op mag. Schijnt in delen van het VK te werken.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 2 april 2007 @ 18:23:57 #147
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_47933361
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 18:01 schreef MREn het volgende:
    [afbeelding]

    Leuk ook, mensen die geen screenshot kunnen maken zonder zo'n kut IE hulpmiddel dat je beeld verpest.
    Lang leve FastStone capture!
    Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
      maandag 2 april 2007 @ 18:44:35 #148
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47934032
    Ik had vandaag een KL0TE dag op kantoor

    Dus ik heb mezelf voor een paar schamele eurootjes maar even getrakteerd op een klein ommetje

    Leuke dingetjes gezien



    Zicht op het fraaie Amersfoort vanaf de Soestboog


    Soms ook nog mat64 op de Soestlijn:


    Leuk raadseltje misschien voor op OHIH, maar ik vind het gewoon een geinige foto en nu weet lekker toch iedereen allang waar het is


    En de Excursiemobiel
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 2 april 2007 @ 18:51:36 #149
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_47934302

















    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
      maandag 2 april 2007 @ 18:56:46 #150
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_47934490
    jezus, mag dit stoppen?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_47934579
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik had vandaag een KL0TE dag op kantoor
    Zelfde hier, een bokkende projectleider die zijn zin wilde doordrijven. , hele dag naar de klote. De dag sloot nog goed af toen de baas een nieuwe golf 5 voor me klaar had staan.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')