abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:15:19 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827515
OP, zie Treinen en spoorwegen, deel 55 (da's het vorige deel, inderdaad).

Met de hartelijke groeten namens NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827533
Ach ja skip de OP maar weer
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:17:36 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827594
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Ach ja skip de OP maar weer
Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:06 #4
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_47827720
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Naast het ontbreken van de OP, stel ik ook voor om tvp's achterwege te laten in dit topic, en puur inhoudelijk, on-topic en interessant te reageren.

tvp
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:22:40 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47827743
OK, dan toch maar de OP:

Hier alweer deel ZESENVIJFTIG in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

http://zoeken.fok.nl

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW's). Voordat de concessie overging naar Arriva reed NoordNed op de noordelijke lijnen. Arriva huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. De materieel inzet is als volgt: DM'90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, Spurts(GTW's)op Leeuwarden-Harlingen Haven, Groningen-Nieuweschans, Leeuwarden-Groningen en Groningen-Roodeschool en de wadloper, welke ook op de 2 laatstgenoemde trajecten rijdt, alsmede de overige trajecten van Arriva in het noorden.

Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V.

De Spurt(Stadler GTW) die sinds 5 november 2006 rijdt voor Arriva. De eerste treinen rijden tussen Groningen en Leer. De planning voor de invoering van de GTW's op de verschillende trajecten:
November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer
December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven
Mei 2007: Groningen-Roodeschool
Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007: Groningen-Delfzijl
September 2007: Leeuwarden-Groningen

De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen.
- De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd).
- De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie.
Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein.




Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


meerspannings BNL-loc (NMBS
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47827867


mijn TVPtje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:34:24 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47828126
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Welck eene fyne treyn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47828294
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47829081
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Dan stopt ook de economie... En kan ik wel vaarwel zeggen tegen me baas

Gelukkig reis ik niet in het weekend En ik reis ook nooit richting R'dam
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:59:28 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47829119
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/102(...)_naar_Rotterdam.html

Godverdomme nog

Ik stel voor dat we gewoon een maand lang ALLES plat leggen, dat het dan daarna wel AF is en dat dat constante ge-irriteer met die werkzaamheden dan zwaar afgelopen is. Begin het behoorlijk zat te worden.
Wat moet je in Rotterdam dan?

BTW: de volgende weekeinden gaat Asd - Ut ook twee keer plat, en daarna is het af.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 maart 2007 @ 14:16:05 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47829819
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

mijn TVPtje
Dat kunnen er meer



Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:20:34 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47830017
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:59 schreef Duvel het volgende:
Wat moet je in Rotterdam dan?
Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47830423
Tvp.
pi_47830458
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou weer?

Mensen zoals wij hebben er al gauw last van als er ergens werkzaamheden zijn, duh
werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:02:08 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_47831608

Met dank aan Nico spilt

Moet ik zeggen dat ik deze kleurstelling nog best mooi vind!

[ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 30-03-2007 15:31:47 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:21:37 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832355
Ik zeg het er altijd ff bij als ik plaatjes van Nico Spilt leen

Bij anderen ook niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:28:44 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47832646
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30:10 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47832708
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
Precies, mijn idee dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47833418
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:53:37 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833555
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:49 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
morgen weer ff delft-buitenpost. hopen op geen vertraging
begin dan maar vast via Den Haag, en niet via Rotterdam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47833615
Vanochtend kwam ik aan fietsen voor mijn trein vertrek 09.25 te wierden. Gaan de spoorbomen omlaag, dus ik maar snel door fietsen. Kom je op het station is het 09.22, 2X ICM-4 aan rijden in een rustig tempo, ging er van uit dat het nog stopte, niet dus. 5 Min later komt er weer 2x ICM aan rijden weer een rustig tempo, rijd ook weer verder. Inmiddels was het al .35 (+10) en nog geen trein. Rustig blijven wachten, kijk ik nog een keer is het al 09.45 De stoptrein naar Apeldoorn was er nog niet had +10. Stoptrein Enschede nu Almelo vertrek 09.42 was er nog niet is er normaal al om 09.40. En mijn trein van 09.25 was er ook nog niet. Toen kwam er een trein uit almelo rijden, dit was dus de IC met +25 toen. Riepen ze om dat op spoor 3 de stoptrein naar enschede kwam met +5 Ben toen daar naar toe gelopen, Toen kwam ook de stoptrein naar apd er aan. Maar nog steeds niet de trein die ik wou van 09.25. Ben toen toch maar in de andere trein in gaan stappen. En die vertrok toen met +8. Had toen al bijna 30 min vert.
Toen in almelo riepen ze om dat er koffie/thee en wat lekkers werd uitgedeeld, Daar maar even dankbaar gebruik van gemaakt .
Toen weer gezellig in een rustige bus (10pers) naar Hengelo gereden, onderweg een hele tijd met de chauffeur gepraat.
Eindelijk in Hengelo aan gekomen (10.23) roepen ze om 10.33 op dat de stoptrein op spoor 3 staat, toen nog een keer dat die op 3A stond, daar naar toen gehold in gaan stappen, hoor je 2 personen (ns) tegen elkaar zeggen, rij jij de trein ff een stukje die kant op. Deuren gaan dicht (blijft 1 man staan) en wij rijden (richting Almelo) tot aan de trappen. Deuren gaan weer los. en vertrekken om 10.40 +5. Uiteindelijk met +50 te Enschede.

[ Bericht 3% gewijzigd door thats-me op 30-03-2007 16:09:37 ]
pi_47833687
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dacht je dat ze dat laatste niet zelf bedacht hadden? Wat denk je dat je aan werk kunt doen in zes uur? Geen hol. Prima dus om dan gewoon een weekend lang een heel baanvak op de schop te nemen. Het probleem is echter dat ze een grote onderhoudsachterstand aan het inlopen zijn, waardoor het al een jaar of twee à drie in geen enkel weekend meer mogelijk is om zonder gezeik door het land te toeren. Daar kots ik wel van zo langzamerhand.
tuurlijk wel!

alleen t schiet niet op
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59:06 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47833760
Wie zijn %18% en %04%?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:04:42 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47833957
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie zijn %18% en %04%?
Oh, jij hebt 't gelezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47834012
Vrienden van mij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:28:06 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47834775
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies, mijn idee dus
Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:24:24 #27
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47836761
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
That sucks
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:33:15 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47837083
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:24 schreef Wadloper het volgende:

[..]

That sucks
Ja, daar gaat het hele topic tot nu toe over.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47838617
Persbericht
30-03-2007

Tweede helft van april weer treinverkeer Almelo-Hengelo
De werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo zullen nog zeker twee weken gaan duren. In het weekend van 24 en 25 maart verliep het testen van de veiligheidssystemen niet succesvol. Omdat de problemen zich bleven voordoen is een ‘second opinion’ uitgevoerd om de oorzaak vast te stellen. De conclusie is dat er fouten zitten in het ontwerp van het ingenieursbureau. Daarom heeft ProRail besloten het veiligheidssysteem volledig opnieuw te laten controleren en deels opnieuw te laten ontwerpen. De verwachting is dat de controle, het ontwerp en de bouw van dit systeem in de tweede helft van april zijn afgerond.
ProRail realiseert zich dat deze situatie voor de reizigers veel ongemak met zich meebrengt, maar het opleveren van veilig spoor is prioriteit nummer één. Daarom wordt altijd gewerkt met testen en protocollen die waarborgen dat het eindproduct veilig en betrouwbaar is. Het zorgt er ook voor dat fouten worden aangetoond en dat geen infrastructuur wordt opgeleverd die niet honderd procent veilig is. In Almelo is het gevolg dat veel werk opnieuw moet worden gedaan.

Begin volgende week is er tussen Almelo en Hengelo één spoor beschikbaar waarop met beperkte snelheid kan worden gereden. In overleg met de vervoerders is vandaag besloten dat de capaciteit die ProRail op dit spoor kan aanbieden, onvoldoende is voor een robuuste en regelmatige reizigersdienst. Om die reden hebben de NS besloten om het huidige aanbod met bussen tussen Almelo en Hengelo te continueren. Het is wel mogelijk om NS Internationaal met voorrang te laten rijden. De overige capaciteit wordt verdeeld tussen de verschillende goederenvervoerders.

Bron

Wha, dus nog 2 weken met de bus
pi_47839299
twente is dat toch ook?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:54:04 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47839363
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:25 schreef thats-me het volgende:
Wha, dus nog 2 weken met de bus
Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47839403
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een prutswerk, dit is een van de grootste spoorbouwdrama's ooit volgens mij. Wat een blunder.
als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn
pi_47843017
Terecht, internationaal gaat voor op Nederlanders, en uiteraard de goederen als 2e. Mijn zege hebben ze!
pi_47843063
ik stel voor.. geen enkele trein!
pi_47843225
Want ?
pi_47843278
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

werkzaamheden alleen tussen 0:00 en 06:00 laten uitvoeren!

en bij uitloop een boete!
Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen.

Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren!

Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar.

Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen .
pi_47843396
Voor de échte treinenspotters is het juist beter, want er komt nu meer langs Dordrecht
pi_47845431
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:44 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is dat vaak werkzaamheden groot van omvang zijn. De spoorvernieuwing tussen Ah-Zp is in totaal drie weken geduurt. (twee weken in de zomervakantie en een week in de herfstvakantie). Vervoer is gedaan met bussen.

Als je dan in het weekend zou dan dus dat is bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag-nacht beginnen en tot zondag-nacht eindigen. Dan zou het ongeveer een half jaar duren!

Maar goed dit is niet echt de belangrijkste lijn van Nederland, Rtd-Ut kan je er niet eff uitgooien omdat er een spoortje vernieuwd moet worden. En vakanties zijn nog geen 1/3e deel van het jaar.

Ik vind zelf top dat ze alleen in het weekend werken, jammer voor die treinspotters. Moet je maar doordeweeks treinen .
meer personeel aannemen!

kut prorail!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:44:39 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47847264
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben 15 jaar geleden begonnen met dagjes door Nederland toeren met de trein. Toen kon je nog een weekend uitkiezen zonder werkzaamheden. Nu is het een weekend uitzoeken en kijken waar je nog kunt komen.
Wel een uitdaging op zich

ik heb vorige week, met AL die verstoringen, nog bijna de 1000 gehaald en dat terwijl ik pas om 11:38 de eerste trein had
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47850725

hula
pi_47850843
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[afbeelding]
Is deze ook niet van de website van Nico Split?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:54:18 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851024
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
twente is dat toch ook?
ja, maar heeft dat er verder iets mee te maken?

Verder blijf ik er bij (al had ik dat hier nog niet gezegd) dat het pure onwil is om niet twee maal per uur een stoptrein over dat hulpspoor te sturen. Er zijn eerder al wat ICM'en over heen gegaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47851134
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:45 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Is deze ook niet van de website van Nico Spilt?
Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus.
hula
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:01:09 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851159
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
als ze dan de komende 30 jaar er niet meer hoeven te zijn
nee, want het is een hulpbaan. Als in 2009 ofzo de tunnel klaar is, wordt alles weer omgekeerd. Dat lijkt me een minder probleem: gewoon de situatie van vorige week weer terug gooien.
Maar dat zal wel weer getuigen van iets te veel optimisme mijnerzijds.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47851347
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meer personeel aannemen!

kut prorail!
Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:15:38 #46
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851419
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Prorail plant het alleen maar, zijn gewoon derde partijen die de aanleg / onderhoud doen. Maar wat er nou allemaal weer in Twente gebeurt, eigenlijk onvoorstelbaar. Maar ja de HSL en Betuweroute zijn een prima voorbeeld hoe het niet moet!
Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:16:38 #47
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47851443
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meer personeel aannemen!

kut prorail!
Je kan zelf toch wel bedenken dat de relatieve opbrengst van een extra werknemer na een bepaalde grens af neemt tot nul hoop ik?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:06:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47854000
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Met name de HSL trouwens, Betuweroute an sich is vrijwel volgens planning opgeleverd.
De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd.

Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:30:50 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_47854213
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:59 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Heb hem net zelf gefotoshopt, nee dus.
Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:18:05 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_47855662
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:
quote:
Norfolk Southern released their new EMD F9 locomotives for their first run today. They're painted in the old Southern Railway's traditional black, white, & gold livery.
They were owned by Cruise America. NS bought them, stripped them, and started from scratch.


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')