Erg mooie klassiekers!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 11:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik weet absoluut niets van treinen af, maar vond deze wel erg fraai:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was de beste foto die ik van een 6400 kon vindenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel op basis van een oude foto dan zeker, het is toch al een paar jaar geleden dat er nog een Koploper in Randstad-reclame rondreed.
D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), waardoor niet alleen voor de minste bouwkosten wordt gebouwt, maar ook al op voorhand wordt gekeken naar exploitatiekosten. Je hebt tenslotte meer aan een brug van 100 miljoen die 1 miljoen per jaar aan onderhoud kost gedurende 50 jaar en een brug van 80 miljoen die 2 miljoen aan onderhoud kost de komende 50 jaar. Leuke indicatoren om prestatie van infra te meten zijn bijvoorbeeld procentuele beschikbaarheid, waarmee je direct een goed onderhoudplan afdwingt, alsmede ongevalspreventie.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:06 schreef Duvel het volgende:
De Betuweroute is dan ook met allerlei klassieke contracten tussen aannemer en opdrachtgever gebouwd. De HSL is als een Design & Construct opdracht in de markt gezet. Kijk naar de verschillen in bovenleiding tussen HSL en BR bijvoorbeeld: beide 25kV, maar totaal anders uitgevoerd.
Ook Almelo is een D&C contract trouwens. Count your blessings.
Als de hele stam zo flitsend makenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Neem aan dat het alleen om het kleurtje van buiten gaat... opzich niet gek...
Ik vind er tot nu toe vooral nadelen aan zitten. D&C contracten blijken vernieuwing namelijk niet in de hand te werken, omdat aannemers gaan voor de beproefde methode omdat die leidt tot de laagste risico's. Verder ligt de focus te veel op de prijs, en zijn controlemogelijkheden voor een opdrachtgever na het gunnen van het contract vaak minimaal.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Verder wil ik nog wel even doortypen over voordelen van D&C, maar ik heb weinig tijd![]()
Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:40 schreef Dichterbijer het volgende:Trouwens, op Somda gaat het gerucht dat morgen rond 15.55 de ICMm 4011 in Groningen zal aankomen. Maar tja... t'is ook 1 april...
Hadden ze nog wat nawerk te doen?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...
[afbeelding]
Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gisteren kwam de 4011 in ieder geval van Onnen naar Haarlem...
[afbeelding]
nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:43 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze álle naden dicht zouden lassen, ben blij van niet, dit ziet er beter uit!
Nee maar het staat mooierquote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu kan je nog iemand op dat grote gele vlak ducttapen
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:55 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Nee maar het staat mooier
Ha, die heb ik ook in Rotterdam gezien van de week!quote:
Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijkquote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:25 schreef MREn het volgende:
[..]
D&C-contracten zijn een prima aanbestedingsvorm hoor. Nog beter wordt het als je DBOO-contractvormen gaat hanteren (design, built, own, operate), [uitgebreid verhaal]
Als boerenverstand werd toegepast, was het niet zo'n puinhoop geworden.quote:Op zondag 1 april 2007 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey, dat ruikt wel een beetje naar ITIL eigelijkContinuity management, capacity management, zulk sort zaken
Eigenlijk is "boerenverstand" dus gewoon een concept wat je overal kan (en zou moeten) toepassenAlleen de één verzint er NOG moeilijkere woorden voor dan de ander
Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelfquote:Op zondag 1 april 2007 10:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Dat moet je toch een vermogen kosten... of heb jij zo'n gratis reizen kaartje
Het houd je achter het beeldscherm vandaanquote:Op zondag 1 april 2007 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, er gaat idd behoorlijk wat geld in zitten. Maar die ICE 1e klas was hendig sjiek bij elkaar gepuzzeld, al zeg ik het zelfVDU dagkaart 2e klas met korting gratis 2-1 overgang die ooit uitgedeeld werd ICE toeslag
Vier kaartjes voor 1 ritjeLeve de OV-Chipkaart
Niet in de ICE 1e klas hoorquote:Op zondag 1 april 2007 10:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Het houd je achter het beeldscherm vandaan
Dat is de somda code voor wadlopersquote:Op zondag 1 april 2007 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
NZP?
Wat is dat voor mat? het zal minstens wel "Niet Zeer Puik" zijnmaar verder?
Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken?quote:
Neem dat risico maar niet hehe, want dan zal je net zien, je hebt steeds geen kaartje, en dan word je juist gecontroleerdquote:Op zondag 1 april 2007 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens maakt het voor Amersfoort - Utrecht niet echt uit of je een maandabonnement koopt of nietik ben de hele maand maart precies 3 keer gecontroleerd. Dat had hooguit 3 x 35 = 105 euro aan boete gekost plus nog een krats aan kaartjes. Maandabo is 111,20
Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan?quote:Op zondag 1 april 2007 13:43 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Dacht dat de vervoersmaatschappijen die codes ook gebruiken?
ja tuurlijkquote:Op zondag 1 april 2007 14:13 schreef Alexxxxx het volgende:
met kaartje reizen zorgt voor meer gemoedsrust, ook wat waard.
nu? Kanquote:Op zondag 1 april 2007 14:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
arriva controleerd nu ook meer hoor
Codes worden in principe vastgesteld per treintype bij het in dienst gaan, waar de eerste letter (of een combinatie met de tweede letter) staat voor de plaats waar het treinstel onderhouden wordt, al hoewel ze daar zich de laatste tijd niet echt aan houden.quote:Op zondag 1 april 2007 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, nou ja, stel al zou dat zo zijn, waar staat het voor dan?
Boejje, er reed toch al niksquote:ROTTERDAM - Door een gaslek op de Terbregseweg in Rotterdam is zondag het treinverkeer tussen de stations Rotterdam-Noord en Rotterdam-Alexander korte tijd stilgelegd.
Tijdens werkzaamheden is rond 11.00 uur een gasleiding geraakt, meldt de politie. Rond 12.15 uur reden de treinen weer, maar volgens een politiewoordvoerder wel langzamer dan normaal.
In de omgeving van de Terbregseweg hing een gaslucht. Het gat is rond 12.00 uur gedicht.
ProRail meldt dat het treinverkeer inmiddels geen noemenswaardige problemen meer ondervindt van het gaslek.
Ah tofquote:Op zondag 1 april 2007 14:31 schreef vw_caddy het volgende:
Is handig voor de plannerts met grote brillenglazen op het planbureau, lekker eenduidig. De een kan ICM-III schrijven, de andere weer ICM3. En zoals ik al zei, het is iets van vroeger.
Dat had het moeten blijven ookquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |