abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:30:12 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47963139
Weet iemand hoe hard de TGV's in normale dienstregeling rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47963696
300 ofzo ?
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:00 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47963800
ja of zo of 275? Of 250? Of de ene lijn 265 en de andere 290? Staat daar ergens iets over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:33 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47963826
Ik dacht max. 320 o.i.d. Het verschilt per lijn. De oudste lijn is geloof ik 270 km/u.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:48:09 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47963895
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:10:16 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47964797
quote:
ah cool thanks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47965314
Zat vanochtend in de 141 de eerste reizigers trein die er sinds anderhalf week weer rijd.

Door station almelo galmde de indeling van deze trein, maar toen de trein binnen kwam rijden was het 4X ICM-3. Ben maar in gaan stappen, heb toen nog tegen een paar mensen die uit wouden stappen om de bus tenemen gezegd dat deze trein door reed en ze konden blijven zitten. Inmiddels tikken de minuten voor bij, tot dat er door de trein word omgeroepen dat deze trein over een xx aantal minuten gaat rijden. Toen 15 min later dan gepland, reden we weg, de snelheid was niet hoger dan 10km/h, er haalde onderweg verscheinende mensen ons op de fiets in . Toen we langs de anjelierstraat reden stonden er veel bewoners voor de ramen naar de trein te kijken, en werder er veel foto's geschoten. De trein reed rustig door totdat we de Nijreessingel waren overgereden, we accerelerde naar 15km/h , toen we borne naderden, ging het gas vol los, en gingen we in sneltrein edit: Intercity vaart naar Hengelo. Daar hebben we nog een kleine 5 minuten moeten wachten tot er een perron vrij kwam. We kwamen toen met een kleine +30 aan. Ik was uiteindelijk 57min later op school .

[ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 03-04-2007 15:52:03 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:25:21 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47965422
Dat was leuk, de 141 naar Berlijn met 4 x ICM3!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_47965468
Ja de internationale trein van 13.45 in Deventer kwam daar ook met +25 aan er moet dus echt nog heel wat gebeuren. Ze hebben idd alle overwegen afgesloten die midden door Almelo lopen
pi_47965782
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
574,8 km/h
Ja, netjes gedaan. Het franse dagblad La Libération bracht er een goed artikel over:
TGV: nouveau record du monde de vitesse sur rail ā 574,7 km/h

Voor de techniek achter het record is een mooie flash site gemaakt:
http://www.record2007.com/site/index_en.php
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:33:18 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47965788
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:26 schreef Remzz het volgende:
Ze hebben idd alle overwegen afgesloten die midden door Almelo lopen
Nou ja, aan wie het ook verder ligt maakt niet meer echt uit, maar het is wel een meesterwerk van onvermogen aan het worden daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47965804
Tussen Almelo en De riet is er 1 van de 3 afgesloten en tussen De riet en borne zijn er 2 afgesloten

Edit: Die INT landinwaards moet wachten (in hengelo) op de INT uit Almelo. die loopt onderweg z'n 15 min vertraging op, Dus dan heeft de trein naar Almelo al +5, en dan moet ie er zelf nog over heen en krijg dus nog een keer +15. Dan zit je al zo aan de +20.
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:43:36 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47966221
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:33 schreef eu-Robert het volgende:
Voor de techniek achter het record is een mooie flash site gemaakt:
http://www.record2007.com/site/index_en.php
Mooi zeg

Thuis ff kijken, zit ook geluid bij de filmpjes neem ik aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47968165
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:33 schreef eu-Robert het volgende:

[..]

Ja, netjes gedaan. Het franse dagblad La Libération bracht er een goed artikel over:
TGV: nouveau record du monde de vitesse sur rail ā 574,7 km/h

Voor de techniek achter het record is een mooie flash site gemaakt:
http://www.record2007.com/site/index_en.php
Dankje, vooral die animatie is mooi van wat ze allemaal veranderd hebben aan de TGV Duplex om zo hard te gaan, is eigenlijk ook best wel veel.
............................
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:39:57 #265
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47968778
Je zal maar ontsporen met dat ding
pi_47968800
vinden ze je niet meer :p
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 16:42:11 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47968860
Tuurlijk wel, alleen niet meer in de vorm zoals je erin gegaan bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47969517
Whehehe! dan moeten ze je op DNA niveau identificeren ja :]
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:58:36 #269
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47972030
De NOS is er ook weer op tijd bij, pas enkele minuten geleden verscheen op TT een bericht over het gepruts bij Almelo... (pag. 108).
RTV Oost meldt intussen dat de touringcar bedrijven goede zaken beleven, maar dat over 1,5 week het hoogseizoen begint en er dan een stuk minder bussen beschikbaar zullen zijn voor NS-vervoer.
quote:
3-4-2007 15:34:13
Voor verschillende busorganisaties in Twente komen de problemen aan het spoor bij Almelo goed uit.

De NS zet dagelijks tientallen bussen in. Die moeten van 's morgens vroeg tot diep in de nacht tussen Hengelo en Almelo rijden. Dat komt omdat er geen treinen rijden door problemen met een hulpspoor. Dat gaat nog zeker anderhalve week duren. Busorganisaties hebben tot die tijd nog bussen beschikbaar. Over twee weken begint voor de busorganisaties het hoogseizoen. Dan zijn de bussen nodig voor andere reizen
quote:
17:55
03 April 2007
Komende weken weinig treinen Twente

Tussen Almelo en Hengelo rijden tot half april nauwelijks treinen omdat het veiligheidssysteem niet werkt. Alleen de internationale trein en goederentreinen mogen over het spoor rijden. Intercity's en stoptreinen rijden niet.

Spoorbeheerder ProRail heeft op het traject een tijdelijk spoor aangelegd, omdat het oude spoor vernieuwd moet worden. Het veiligheidssysteem van dat tijdelijke spoor werkt nog niet en de sloop van het oude is al begonnen.

ProRail geeft toe dat het fouten heeft gemaakt en stelt een onderzoek in. De NS heeft extra personeel ingezet en eist een schadevergoeding van ProRail.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_47972354
Prutsrail ook weer op het nieuws :-)

goederen vervoer ligt ook elke keer op zn bek :p

en OMG! @ TGV filmpjes vooral bij de panto flink vonken trekken :-)
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:09:38 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47972411
jezus, WEER zo'n topic waar ik beter even weg kan blijven voordat ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:11:03 #272
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47972465
ProRail humor...


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:12:59 #273
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47972525
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:13:38 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47972544
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi zeg

Thuis ff kijken, zit ook geluid bij de filmpjes neem ik aan?
Mwoa, zonder geluid was het beter

Wat blijven het ook een arrogant zelfingenomen zootje schorem, fransen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:21:02 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47972773
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:58 schreef MREn het volgende:
De NOS is er ook weer op tijd bij, pas enkele minuten geleden verscheen op TT een bericht over het gepruts bij Almelo... (pag. 108).
RTV Oost meldt intussen dat de touringcar bedrijven goede zaken beleven, maar dat over 1,5 week het hoogseizoen begint en er dan een stuk minder bussen beschikbaar zullen zijn voor NS-vervoer.
Maar welnee, waar maakt Nederland zich toch druk om?
quote:
ProRail pareert kritiek
Uitgegeven: 3 april 2007 18:13

UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail wijst de kritiek van de hand dat het de spuigaten uit zou lopen met problemen op het spoor.

"Iedere storing is er een teveel, maar we moeten niet uit het oog verliezen dat de beschikbaarheid van het Nederlandse spoor 99 procent is", stelde een woordvoerster van ProRail.

Onderhoud

"Alleen Zwitserland doet het in Europa beter, maar daar geven ze drie keer zoveel geld uit aan spoorinfrastructuur."

Ze wijst er verder op dat Nederland het drukst bereden spoor heeft en dat het moeilijk is om tijd te vinden voor noodzakelijke (onderhouds)werkzaamheden: "Overdag moet het spoor beschikbaar zijn voor personenvervoer, in de nacht voor het goederentransport".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 18:25:57 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47972945
Man. wees blij dat je de beelden zo snel al kunt zien. Dan moet je dat Franse gekrakeel even op de koop toenemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:28:46 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_47973069
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
ProRail humor...
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
De eerste keer dat ik dat meemaak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:29:04 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47973081
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Man. wees blij dat je de beelden zo snel al kunt zien. Dan moet je dat Franse gekrakeel even op de koop toenemen.
och, ik had heus geen stampei lopen maken als er pas een week later of helemaal geen beelden waren geweest bijvoorbeeld hoor Heb je mij gehoord bij die 553? Of bij die 568 van de week? Nou dan

Beelden, leuk arro gewauwel, nee bedankt

Ding hing trouwens zowel binnen als buiten vol met camera's zeg Ging echt onwezenlijk hard soms, met name uit de achteroplopende cab gefilmde beelden Of van die brug waar al die mensen staan... ZJOEFFF en in 2 seconden helemaal uit t zicht da's best vet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 18:31:30 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47973173
Ik had wel op die brug willen staan. Dan wordt je volgens mij echt wel een klein stukje opgetild door de druk van de langsrazende trein
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:35:22 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47973316
quote:
Alleen de internationale trein en goederentreinen mogen over het spoor rijden. Intercity's en stoptreinen rijden niet.
leuk ook ja, dat WEER het reizigersverkeer dood kan vallen. 20 miljard badslippers zijn vast wel belangrijker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 18:36:28 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47973357
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:12 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Dat is het beste plaatje dat je kunt geven voor prutsrail denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_47973705
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die halen de conducteur niet, die bliepen gewoon een code af voor "geen geldig vvb" en lopen door
ik heb dus eens gehad dat 2 minuten daarna de conducteur met die mensen weer langskwam
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:52:31 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47973961
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:45 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

ik heb dus eens gehad dat 2 minuten daarna de conducteur met die mensen weer langskwam
Ja, je kan niemand verbieden om een conducteur erbij te halen als iemand moeilijk doet natuurlijk. Hoewel het meestal gewoon niet "nodig" is. Als jij heel rustig en beleefd tegen zo'n NSS-persoon zegt dat je geen kaartje hebt en die komt 2 minuten later met conducteur terug, da's wel een beetje zielig dan. Juist dan is het natuurlijk mooi om zo'n zanik-miep even op zn nummer te zetten door gewoon WEL een kaartje te hebben

Maar ach, waarom zou je dat doen? Ik vind het ook weleens vervelend hoor, dan zeg ik gewoon van "ik heb een retourtje/dagkaart/maandtrajectkaart" maar dan willen ze hem graag toch even zien

Wat voegt dat nog toe, vraag je je af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47974242
Daar heb ik inderdaad zo'n hekel aan, dat ze me niet gewoon geloven. Uit 'protest' of om gewoon vervelend te zijn zeg ik gewoon dat ik zwart rij, kan ik ook niks laten zien
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 19:00:49 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47974272
Daarom he
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:03:54 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47974382
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom he
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk ook

Nou ja, ik zal er geen ruzie voor gaan zoeken op zich. Je kunt je afvragen hoeveel zin het heeft om een kwartier met iemand te gaan soebatten over waarom je niet in 5 seconden even je kaartje wil laten zien, maar verder, waar slaat dat hele NSS gedoe op? Er rollen toch plenty verkoopstatistieken uit automaten en kassa's? Dan weet je toch ook precies wie waar en hoe vaak?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2007 @ 19:08:28 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47974545
Ik denk dat het juist is om de patronen te herkennen, omdat ook de reizigers met ov-studentenkaart en de trajectkaarten meegenomen worden en niet alleen de losse kaartverkoop. Die losse verkoop zorgt denk ik maar voor de helft of minder voor het aantal passagiers in een trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:08:38 #288
148385 Wadloper
Noorderling
pi_47974550
Vandaag controle gehad op de lijn Groningen-Nieuweschans
Voor het eerst in 3 maanden ofzo
Gister wel een controleur gezien, alleen die liep net voordat hij bij mij was weer terug naar de achterste cabine
pi_47990878
Huishoudtrap geraakt in de IC van Ut naar Gn voorbij utrecht...

vaag...
  woensdag 4 april 2007 @ 01:03:04 #290
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_47990933
Och zo vaag is dat niet... kleuters van 13 die zich vervelen op hun vrije middagje. Hier in Enschede was het ook een tijdje mode om winkelwagentjes de helling af te duwen (de spoorlijn ligt in een soort ingraving). Erg stoer allemaal...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2007 @ 01:05:56 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_47990985
totdat ze gepakt worden en moeten dokken voor de geleden schade. En geloof mij, dat loopt zomaar in de tienduizenden euro's.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 april 2007 @ 08:59:16 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47993777
quote:
Op woensdag 4 april 2007 01:05 schreef Peterselieman het volgende:
totdat ze gepakt worden en moeten dokken voor de geleden schade. En geloof mij, dat loopt zomaar in de tienduizenden euro's.
We geloven je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2007 @ 09:19:48 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47994171
Dikke praat in de Sp!ts trouwens vanochtend.

"Geduld met prorail is op"
"Dit moet NU stoppen"
"Men lijkt van incident naar incident te hollen"

www.spitsnet.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47994729
quote:
Op woensdag 4 april 2007 01:03 schreef MREn het volgende:
Och zo vaag is dat niet... kleuters van 13 die zich vervelen op hun vrije middagje. Hier in Enschede was het ook een tijdje mode om winkelwagentjes de helling af te duwen (de spoorlijn ligt in een soort ingraving). Erg stoer allemaal...
De Nederlandse jeugd van tegenwoordig is verrot in hun hoofd. Je merkt het aan zoveel dingen. Echt te triest voor woorden
  woensdag 4 april 2007 @ 09:43:32 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47994740
Wel schraal trouwens, als je bij NS internationaal via internet boekt kan je met wat codes je tickets op een station uit een kast trekken. Leuk allemaal, maar daar krijg je ook een bevestigingsmailtje van.

En dan niet zo'n keurige nieuwsbrief en zo, wat eigenlijk best mooi en fijn en netje en overzichtelijk zou zijn, nee, gewoon rauwe tekst, de helft in CAPS LOCK, veel te weinig pagebreaks, links en rechts nog flarden HTML-code er doorheen WTF??!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47994794
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel schraal trouwens, als je bij NS internationaal via internet boekt kan je met wat codes je tickets op een station uit een kast trekken. Leuk allemaal, maar daar krijg je ook een bevestigingsmailtje van.

En dan niet zo'n keurige nieuwsbrief en zo, wat eigenlijk best mooi en fijn en netje en overzichtelijk zou zijn, nee, gewoon rauwe tekst, de helft in CAPS LOCK, veel te weinig pagebreaks, links en rechts nog flarden HTML-code er doorheen WTF??!!
publiceer dan eens... uiteraard zonder de codes :-)
  woensdag 4 april 2007 @ 09:53:27 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47994999
Waarom?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47995053
kennen wij t ook zien!
  woensdag 4 april 2007 @ 09:56:25 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_47995080
Boek zelf maar wat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_47995118
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Boek zelf maar wat
geef jij je credit card details dan ff? :>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')