We hebben het hier over oude consoles, computers en andere oude coole dingen. Hoe kom je er aan en hoe repareer je ze. Heb je een probleem? Lees dan eerst de vorige twee delen door (of gebruik de handige hyperlinks die zodirect volgen). Mocht het daar niet in staan, of wil je het toch zeker weten, stel gerust je vraag. Mocht je je nieuwe collectie aan ons willen showen, geen probleem (zolang het geen onwijze lijsten zijn, houd het beperkt tot de highlights!)! Het enige wat niet zo gewaardeerd word is vragen wat een Nintendootje nou nog waard is. Die vraag kun je het beste voor jezelf bepalen. Wat heb je er voor over, of wat wil je er voor hebben. Wil je het uberhaubt wel kwijt (we zien hier VEEL users die SPIJT hebben dat ze hun NES verkocht hebben...)?
De vorige delen:
centraal verzamel en reperatie topic
Centraal verzamel & reperatie topic II
Handige en leuke links uit de topics:
Algemene reparatietips
Algemene reparatietips voor Cartridge systemen, en de NES8bit
Gamepads fixen
Vervangingsvoedingen en kabels diverse systemen
Zelf een Game-Bit schroevendraaier maken tbv NES/GB enz games
Batterij vervangen in NES games
Lexie heeft z'n NES universeel gemaakt dankzij onze tips!
Tag-Speedy's schoonmaaktips voor behuizingen
Wunks tip voor het reinigen van cartridges
Een Nes Advantage stick
En hier ontstond de spelfout in de topicnaam...:P
SNES unlocken blijft een lastig iets. Doe het niet, en koop een converter!
Khadgar's zoektocht naar een Vectrex is nog niet voorbij. Verkoop hem!
De gouden Ebay regel
Tag-Speedy's collectie
Spellen doen het niet op de NES als de cart te ver er in gedrukt wordt
Speedy's kamer
Khadgar's tijdelijke testopstelling voor arcade games
En dit zijn nou ECHTE games :P
Als je NES echt hopeloos is kun je deze kopen, maar vaak kun je je eigen connector weer OK maken!
Begin Powerglove IA
Handelaars:
http://www.gameplayer.nl heeft nog veel nieuw in doos Nintendo spul
http://www.platenkoning.com handelt in 2ehands games en consoles
Mensen trouwens nog leuke spullen gekocht laatste tijd? Dit is wat ik heb toegevoegd aan mijn collectie onlangs:
Nu maar even geld uit sparen want aankomende vrijdag Metroid Prime
Vanguard heb ik gedeeltelijk gesloopt (achtergrond komt niet meer in beeld, ipv daarvan random kleuren.
Carrier Airwing werkt weer voor 90%, maar nog steeds zijn de sprites van de speler en de tegenstanders niet goed (de helft zit ongeveer 20pixels te laag...)
Arkanoid begint steeds completer te worden, tis wel een illegaaltje...
Rally-X doet het nog steeds goed
En het onbekende bord is geidentificeerd als Sky Lancer van Orca, en werkt 100%
Over een korte tijd arriveert 1943.
En ik heb geboden op een universele kast met daarin het spel Bubble Bobble!
Even een vraagje ('k heb 't zo snel niet in de bestaande topics kunnen vinden; staat 't er wel, dan graag een linkje )
Van de week heb ik Life Force Salamander gekocht via Ebay, maar als ik 'm in mijn Nessie stop, krijg ik een grijs beeld... rode lampje brandt gewoon, knippert niet. Kwestie van schoonmaken???
Hoe zie ik trouwens of een cartridge NTCS of PAL is? Op eerder genoemde game kon ik dat nergens vinden, maar aangezien er in het nederlands waarschuwingen opstaan, ga ik er vanuit dat ik met een Europese versie van doen heb.
quote:Zie de linkjes bovenaan het topic
Van de week heb ik Life Force Salamander gekocht via Ebay, maar als ik 'm in mijn Nessie stop, krijg ik een grijs beeld... rode lampje brandt gewoon, knippert niet. Kwestie van schoonmaken???
quote:Daar mag je dan wel van uitgaan ja
Hoe zie ik trouwens of een cartridge NTCS of PAL is? Op eerder genoemde game kon ik dat nergens vinden, maar aangezien er in het nederlands waarschuwingen opstaan, ga ik er vanuit dat ik met een Europese versie van doen heb.
quote:Retro leeft, maar dit topic is niet alleen voor de NES hoor...
Op maandag 17 maart 2003 09:40 schreef stijlachterover het volgende:
De NES-topics springen als paddestoelen uit de grond! Mooi, GO RETRO, zullen we maar zeggen
quote:Effe cart iets minder aanduwen/of juist harder. Goed naar beneden drukken. Werkt het dan wel? Dan connector van de nes en het spel reinigen.
Even een vraagje ('k heb 't zo snel niet in de bestaande topics kunnen vinden; staat 't er wel, dan graag een linkje)
quote:15 euro vind ikzeker niet veel. De rest was ook een koopje. SNES spellen bijv voor 6 a 7 euro.
Op zondag 16 maart 2003 21:27 schreef TAG-Speedy het volgende:
Zou ook eerst naar Den Bosch, blij dat ik niet gegaan ben als je 15 euro voor Zelda weinig geld vind. Hoop dat je de rest van de games wel voor rommelmarkt prijzen hebt mee gekregen.
quote:Ik wou dat ik wist dat er een in DB was... Ik ben daar elk weekend bij mijn ouders...
Op maandag 17 maart 2003 13:49 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
15 euro vind ikzeker niet veel. De rest was ook een koopje. SNES spellen bijv voor 6 a 7 euro.
Maar het belangrijkste is gewoon het aanbod wat ze daar hebben.
quote:Ik gok 15 tot 20 euro.
Op maandag 17 maart 2003 20:08 schreef sexylexy het volgende:
wat is doom64 ongeveer waard? (boxed) met boekje.
ik wil het niet weten om te verkopen maar of ik gemiddeld weinig/veel heb betaald.
quote:In amerika gebruiken ze 110 volt. Dus zal je een stepdown converter moeten kopen. O.a. te halen bij www.gameland.nl en www.futuremax.nl
Op dinsdag 18 maart 2003 11:47 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
Even een paar vraagjes over de Amerikaanse SNES;
- hoe zit het met de stroomvoorziening (andere stekker, voltage, ...)?
- werken Europese controllers gewoon op een Amerikaanse SNES?
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:48 schreef TAG-Speedy het volgende:
forget 1943 .....Prime Time!!
quote:Nog belangrijker (maar wel off-topic)
Op dinsdag 18 maart 2003 16:48 schreef TAG-Speedy het volgende:
forget 1943 .....Prime Time!!
QLIMAX
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 08:44 schreef sexylexy het volgende:
ik heb ook stickers op mijn SNES
hoe krijg ik die eraf? ik probeerde het met schuurpapier en nog niet alles is er af.
quote:Schuurpapier is niet aan te raden :p
Op dinsdag 18 maart 2003 17:44 schreef TAG-Speedy het volgende:
Is gelukkig een stikker, wel een nare maar met wasbenzine moet het te doen zijn. En Qlimax gaat heerschen als Prime hopelijk
Oh en 1943 werkt als een trein. Helaas is het een bootleg, dus deze zal ik wel rap verkopen, om de 'echte' te kopen ergens.
Vandaag gescoord, 1x Wave Race (NGC) a 15 euro (duitsland), 13 playstation pins en reclame folders van Xbox en PS2 (cebit), grmbl dure hobby
quote:Ik had hetzelfde probleem met Illusion of Gaia. Ik heb geen idee wat je eraan kan doen. De verkoper (ebay dude) zei dat het aan de converter ligt...
Op donderdag 20 maart 2003 01:26 schreef Crikey2 het volgende:
Ik heb vandaag een amerikaanse Secret Of Mana binnen gekregen, maar nou krijg ik alleen het volgende op het scherm te zien: "This game pak is not designed for your super famicom or super nes".
Ik heb gelezen dat er een aantal amerikaanse snes spellen zijn die een PAL protection hebben. Dat zal hierbij dus ook wel het geval zijn. Dit zou op te lossen zijn door een 50/60 Hz switch op je snes te bouwen, maar dat zie ik niet echt zitten. Weet iemand misschien of er echt geen andere mogelijkheid is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |