Euwe?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:30 schreef Muzzie het volgende:
Zoetemelk, Theunissen, Euwe
voetballers zijn mietjes dus die hebben het ook echt nodigquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:42 schreef Skande het volgende:
Davids, Stam, Frank de Boer!
Maar dat zijn voetballers..
Je hebt je niet erg in die zaak verdiept hè? Zij waren niet schuldig.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:42 schreef Skande het volgende:
Davids, Stam, Frank de Boer!
Maar dat zijn voetballers..
Je hebt de vraag niet goed gelezen, hè? Ze zijn wel betrapt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Je hebt je niet erg in die zaak verdiept hè? Zij waren niet schuldig.
Volgens mij zei hij: "Ik heb nooit gepakt"quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Men vroeg het eens rechtstreeks aan Jeroen Blijlevens: "Heb je doping gebruikt?"
Zijn veelzeggende antwoord: "Ik ben nooit gepakt."
Dat moment zal ik nooit vergeten.
Whatever.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:23 schreef Skande het volgende:
[..]
Je hebt de vraag niet goed gelezen, hè? Ze zijn wel betrapt.
Klopt en daarna zijn vrouw Michelle Smith (zwemster) ook..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Die Eric de Bruijn (discuswerper) toch ook?
Um.. nee, maar zou kunnen..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:43 schreef Boogerd het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij: "Ik heb nooit gepakt"
Ik had het zelf niet beter kunnen formuleren.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
In het wielrennen houden we elkaar toch allemaal voor de gek, jongens..
Dat toneelspel als er dan eentje gepakt wordt.. echt ongelooflijk. Maar goed, ik wil het ook niet weten, gewoon lekker Tour de France kijken. Helden moeten helden blijven.
Maar het hele circus doet daaraan mee, ook de journalisten en de organisatoren. Maar dit geldt voor meer sporten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Doel je nu op dat hematocrietverhaal of nog vroeger?quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:09 schreef Coelho het volgende:
Volgens mij is ook Erik Dekker wel eens gepakt, in het begin van zijn carriere.
Weet het niet zeker, maar een jaar of 10 geleden in mijn beleving. Volgens mij is hij toen een maandje of 3 geschorst geweest.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Doel je nu op dat hematocrietverhaal of nog vroeger?
Ik vind niet gauw iemand een ongelooflijke kneus, maar die reclame op z'n boordje doet het hem denk ik.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:36 schreef ABC-tje het volgende:
Co Stompé heeft ooit eens een schorsing gehad omdat hij een jointje had gerookt. Sindsdien gooit hij de TV-toernooien trouwens ook slecht
Kan ik me niet herinneren. Ik weet alleen dat hij ooit ergens niet mocht starten vanwege een te hoog hematocrietgehalte (WK tijdrijden?).quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar een jaar of 10 geleden in mijn beleving. Volgens mij is hij toen een maandje of 3 geschorst geweest.
Daar staat me niets van bij eigenlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar een jaar of 10 geleden in mijn beleving. Volgens mij is hij toen een maandje of 3 geschorst geweest.
Wanneer was dat en wie won uiteindelijk dan?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Johan van de Velde heeft er zijn overwinning in Luik-Bastenaken-Luik zelfs mee verloren
Rudi Fuchs won daardoor.quote:Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Wanneer was dat en wie won uiteindelijk dan?
Doe je netjes!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Rudi Fuchs won daardoor.
Was ergens begin jaren '80. Exacte jaartal is me ontschoten.
Wassie toen nog geen museumdirecteur dan?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Rudi Fuchs won daardoor.
Was ergens begin jaren '80. Exacte jaartal is me ontschoten.
quote:Op zondag 5 maart 2006 20:30 schreef Muzzie het volgende:
[..]
Wassie toen nog geen museumdirecteur dan?
Jozef Fuchs heette hijquote:Op zondag 5 maart 2006 20:30 schreef Muzzie het volgende:
[..]
Wassie toen nog geen museumdirecteur dan?
Haha! Dus toch.. humor ging me boven de pet, maar nu zie ik alsnog het komische van de situatie in.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jozef Fuchs heette hij![]()
Sorry, vergissinkje![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 22:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Haha! Dus toch.. humor ging me boven de pet, maar nu zie ik alsnog het komische van de situatie in.
In wielrennen is dat hetzelfde als nooit gepakt zíjn.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:43 schreef Boogerd het volgende:
[..]
Wie zaten daar ook al weer allemaal bij? Breukink, Alcala, Kelly..quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:30 schreef JohnDDD het volgende:
Verder is de intralipid-affaire uit 1991 ook erg bekend met de PDM ploeg. Dat ging gewoon om doping.
Langere interviews met hem zijn eng. Vooral als het met Smeets is zoals het afgelopen jaar twee keer op de Nederlandse TV te zien was. Eng gewoon!quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:59 schreef JohnDDD het volgende:
ja klopt, die armstrong kan echt heel goed liegen inderdaad, bijna zo goed dat je hem gaat geloven.
quote:Karen Kronemeijer is betrapt op het gebruik van verboden stimulerende middelen. De Nederlandse squashster is na het NK positief bevonden. Kronemeijer, die de eerste Nederlandse squasher is die op doping wordt betrapt, kan een zware schorsing tegemoet zien.
De Squash Bond Nederland (SBN) wil nog niet op de zaak ingaan. Op 8 april komt de zaak voor in een speciale dopingcommissie.
Nee , hij zei dat hij nog nooit gepakt was,tis ook altijd de vraag wie is er zo stom om gesnapt te worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:43 schreef Boogerd het volgende:
[..]
Bedankt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:54 schreef maril het volgende:
[..]
Nee , hij zei dat hij nog nooit gepakt was,tis ook altijd de vraag wie is er zo stom om gesnapt te worden.
Ludo Dierkxsens gaf het na de finish gewoon toequote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:54 schreef maril het volgende:
[..]
Nee , hij zei dat hij nog nooit gepakt was,tis ook altijd de vraag wie is er zo stom om gesnapt te worden.
Toen 'ie de etappe won in de tour, kwam hij bij de dopingcontrole. Daar wordt gevraagd welke medicijnen je gebruikt, toen noemde Dierckxens er eentje die ook op de dopinglijst stond. Hij verklaarde achteraf dat hij iets had gekregen waarvan hij niet wist dat het op de lijst stond. Anyway was het behoorlijk dom (dat hij het gebruikte zonder te weten dat het op de lijst stond, bedoel ik).quote:Op zondag 28 mei 2006 10:35 schreef JohnDDD het volgende:
waar doel je op Bonobo?
Ook geen verrassingquote:Op maandag 29 mei 2006 19:06 schreef raptorix het volgende:
Betine Vriezekoop: http://www.nos.nl/archief(...)0711_vriesekoop.html
quote:Op maandag 29 mei 2006 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toen 'ie de etappe won in de tour, kwam hij bij de dopingcontrole. Daar wordt gevraagd welke medicijnen je gebruikt, toen noemde Dierckxens er eentje die ook op de dopinglijst stond. Hij verklaarde achteraf dat hij iets had gekregen waarvan hij niet wist dat het op de lijst stond. Anyway was het behoorlijk dom (dat hij het gebruikte zonder te weten dat het op de lijst stond, bedoel ik).
Kots- en kotsmisselijk word ik ervan. Het dreigt net zo te gaan als in 1998.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wanneer begint de Tour eigenlijk weer?
Inderdaad, maar wel bij Fuentes geweestquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Erwin Nijboer zag er nog gezond uit en kwam ook betrouwbaar over. Good for him!
Nee, hoor. Als er één ploeg domineert, dan is dat een teken van dopinggebruik, behalve als 't Rabo is, dan betekent het dat iedereen clean rijdt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Schoonste Tour sinds jaren.. heerlijk!! Of ook weer een illusie?
Zo denken wij erover, maar wat vinden de Fransen, de Duitsers en de Italianen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, hoor. Als er één ploeg domineert, dan is dat een teken van dopinggebruik, behalve als 't Rabo is, dan betekent het dat iedereen clean rijdt.
SOK is toch nooit cynisch of sarcastisch?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Sarcastisch? Of...
Nee, was cynisch. Of ironischquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Sarcastisch? Of...
Een eerlijke strijd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:07 schreef Ericr het volgende:
Het is topsport, wat had je anders verwacht?
Van wat ik dan een beetje gelezen heb werkte die moeder daar nou ook niet erg mee, Italiaanse mannen wonen echt lang bij hun moederquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:43 schreef Ericr het volgende:
Een vriendin, maar volgens de verhalen had hij daar meer last van dan dat zij hem hielp uit de penarie te komen.
Vrijwel onmogelijk als je ziet welke lijst met grote talenten achter hem wel doping gebruikte.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Derde mogelijkheid: hij was clean? Nee hè?
Ook niet of hij heeft gebruikt, of een enorm hoge pijngrens heeft.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ergens ver van Frankrijk vandaan haalde hij z'n stuff.. we zullen het wel nooit weten..
Ja, hij was waarschijnlijk de enige in het peloton die schoon reed.quote:Op zondag 16 juli 2006 07:25 schreef maril het volgende:
[..]
Ook niet of hij heeft gebruikt, of een enorm hoge pijngrens heeft.
Zolang een renner niet is gepakt, is hij onschuldigquote:Op zondag 16 juli 2006 07:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, hij was waarschijnlijk de enige in het peloton die schoon reed.![]()
Zolang een renner niet is gepakt, is er een verwaarloosbaar vermoeden van onschuld.quote:Op zondag 16 juli 2006 08:17 schreef maril het volgende:
[..]
Zolang een renner niet is gepakt, is hij onschuldig![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:14 schreef erkel het volgende:
Ik zou steil achterover vallen als Michael Boogerd ooit bekend dat ie doping heeft gebruikt. Het argument dat ie in 98 gebruikt zou hebben, vind ik een beetje slap. Het niveau lag toen aanmerkelijk lager dan jaren erna in het Armstrong/Ullrich tijdperk, dus vind ik het enigszins begrijpelijk dat ie toen met de beste omhoog kon. Jaar ervoor was hij geloof ik al top 20 geeindigd, dus het kwam niet zomaar uit het niets vallen. En dat hij nu nog zou gebruiken, dat kan ik me helemaal niet voorstellen met een zoontje. Dan krijg je toch wel enigszins een verantwoordelijksheidgevoel lijkt mij. En hij rijdt deze tour toch ook weer sterk. Of is dat toch allemaal doping johnnie???
En wat Armstrong betreft, noem me maar naief, maar ik geloof in zijn onschuld. Nou kan ik wel helemaal uitwijden over zijn ziekte, maar dat verhaal kennen jullie wel. Als je eenmaal bijna de dood in ogen hebt gekeken, lijkt mij niet dat je nog producten gaat gebruiken wat je lichaam schade kan doen.
And pigs might fly,quote:Op donderdag 20 juli 2006 02:14 schreef erkel het volgende:
Ik zou steil achterover vallen als Michael Boogerd ooit bekend dat ie doping heeft gebruikt. Het argument dat ie in 98 gebruikt zou hebben, vind ik een beetje slap. Het niveau lag toen aanmerkelijk lager dan jaren erna in het Armstrong/Ullrich tijdperk, dus vind ik het enigszins begrijpelijk dat ie toen met de beste omhoog kon. Jaar ervoor was hij geloof ik al top 20 geeindigd, dus het kwam niet zomaar uit het niets vallen. En dat hij nu nog zou gebruiken, dat kan ik me helemaal niet voorstellen met een zoontje. Dan krijg je toch wel enigszins een verantwoordelijksheidgevoel lijkt mij. En hij rijdt deze tour toch ook weer sterk. Of is dat toch allemaal doping johnnie???
En wat Armstrong betreft, noem me maar naief, maar ik geloof in zijn onschuld. Nou kan ik wel helemaal uitwijden over zijn ziekte, maar dat verhaal kennen jullie wel. Als je eenmaal bijna de dood in ogen hebt gekeken, lijkt mij niet dat je nog producten gaat gebruiken wat je lichaam schade kan doen.
En jij bent het Orakel ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:43 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
And pigs might fly,
kijk dat ze doping gebruiken doet nix aan de prestatie af, de grote meneren doen het allemaal dus dat nivelleert alleen maar.
Ja dat idee heb ik ook enorm, kan me niet voorstellen dat die lui elke dag maar weer die bergen op fietsen op een bordje macaronie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat toneelspel als er dan eentje gepakt wordt.. echt ongelooflijk. Maar goed, ik wil het ook niet weten, gewoon lekker Tour de France kijken. Helden moeten helden blijven.
Dan blijven ze ook echt wel pakken hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ze moeten misschien de Tour minder zwaar maken. Serieus.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is dat niet al jaren hetzelfde dan? Ze moeten maar is rustiger gaan fietsenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dan gaan ze nóg sneller rijden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dat bedoel. En per saldo wordt de Tour steeds zwaarder omdat ze elke etappe van begin tot einde erin vliegen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:08 schreef Ericr het volgende:
Er is al zeker 250 Km afgehaald van de totale lengte, maximum staat nu op 3750 Km. Maar ja dan gaat de gemiddelde snelheid dus wel omhoog.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet of dat zo is, hoor. In een klimetappe kunnen bij voorbeeld wat (overbodige) vlakke stukken achterwege worden gelaten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:09 schreef Ericr het volgende:
Wat zal je dus zien bij kortere etappes, nog hogere snelheden.
Nee man, dat hoort erbij om koers te maken en het moet allemaal wel in proporties blijven. Bergetappes van 100 km zit niemand op te wachten en etappes met 8 flinke collen zitten renners niet te wachten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 02:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is, hoor. In een klimetappe kunnen bij voorbeeld wat (overbodige) vlakke stukken achterwege worden gelaten.
quote:’Al onze toppers gebruiken Epo’
Namen noemen mag geen enkele dokter. Beroepsgeheim. Maar Berend Nikkels, sportarts die veel Nederlandse toprenners adviseert en begeleidt, durft wel te zeggen dat de gevestigde orde van ons land Epo gebruikt om op niveau te blijven. ,,Dat hebben ze nodig. Anders krijgen ze last van bloedarmoede. Ik weet dat. De meesten komen ook bij mij in de praktijk.’’
Epo is niet toegestaan in het peloton. Het medicijn dat de aanmaak van rode bloedlichaampjes stimuleert en renners zodoende in staat stelt grotere prestaties te leveren, wordt ondanks alle ophef die er steeds weer over ontstaat, nog volop gebruikt. ,,Van het geval Marc Lotz hoef je niet te schrikken,’’ zegt Nikkels over de zaak van de Limburger die vorig jaar toegaf een kuur te volgen nadat de Belgische politie een inval had gedaan in zijn huis. ,,Je mag geloven in pure topsport. Maar als wielrennen dat zou zijn, zou je een heel ander beeld krijgen van deze sport.’’
Hoe de profs dat verdoezelen voor de dopingcontroleurs is volgens Nikkels ook simpel: ,,Periodiseren. Plannen dus. De geharde profs weten precies hoe dat moet. Nee, ik verstrek geen Epo, ze doen het allemaal zelf. Ze komen alleen om raad vragen als ze hebben gehoord dat er weer een nieuw product op de markt is gekomen.’’
Volgens Nikkels heeft hij niet veel omkijken naar de huidige generatie topcoureurs. ,,Ik heb het drukker met die renners na hun carrière dan tijdens. Ze maken zich zorgen wat die producten met hun lijf hebben gedaan. Toen Epo zo’n zeventien, achttien jaar geleden z’n intrede deed in deze sport, vertelde ik ze ook dat er een risico aan Epo-gebruik zat: niemand wist wat dat product met je lichaam op de lange termijn zou doen. Maar de renners reageerden toen heel nonchalant: ‘jaja, dat weten we. Dag dokter’.’’
En toegegeven, ook nu kent Nikkels nog geen enkel voorbeeld van een coureur, wiens lichaam door het gebruik van Epo is beschadigd. ,,Daarom heb ik nog steeds contact met veel oud-renners. Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar wat de gevolgen voor de lange termijn zijn.’’
De Bredase dokter – die na de Winterspelen van ’98 een tijdje de schaatsploeg van Spaar Select als arts onder zijn hoede had – ziet wel de fatale gevolgen van andere verboden middelen als tranquillizers (kalmeringsmiddelen als valium en slaaptabletten) en amfetamine. Nikkels: ,,Dat is een groot probleem. Een heel groot probleem. Inderdaad, we lijken niets geleerd te hebben van de verhalen van Johan van der Velde. Al die middelen zijn heftig verslavend. Veel ex-toppers zijn na hun carrière nog niet klaar. Hoe vaak hoor je niet dat voormalige sporters grote moeite hebben na hun loopbaan in slaap te komen? Ze worden vaak erg ziek. Het kunnen zelfs hartpatiënten worden.’’
Die problemen verzwijgen de heren voor hun familie en vrienden. Nikkels: ,,Ik ben de enige die het weet. Het is een soort van zelfbeschermingsmechanisme dat ze hanteren. Ze hebben geen zin om hun vrouw of kinderen te verontrusten. Dat mevrouw Rumsas een keertje gepakt is met die verboden spullen, dat is echt een uitzondering. De meeste echtgenotes zijn onwetend. Nu, en na de carrière van hun man ook.’’ Eerder deze week begon in Spanje de zaak tegen dokter Fuentes, de arts die een bloedbank had waar topsporters bloed liet aftappen om het later weer verrijkt terug te krijgen. De Duitser Jan Ullrich en de Italiaan Ivan Basso zouden volgens de eerste resultaten van het gerechtelijk onderzoek in ‘Operación Puerto’ klant zijn geweest van Fuentes. Beiden ontkennen, maar mochten als verdachten niet starten in de Tour de France van 2006.
,,Ik mis die mannen,’’ zegt Nikkels, ,,zoals vast nog meer wielerliefhebbers hen missen. Die jongens zijn geslachtofferd voordat er bewijs is geleverd. Als ik jurist was geweest, had ik een makkie gehad.’’
Nikkels wist al langer van het bestaan van het bloeddopinglaboratorium in Madrid. ,,Ik had al vier jaar aanwijzingen. Ik kijk ook nergens meer van op, ik loop al zo lang mee. Deze zaak interesseert me, omdat ik research doe naar bloedvervangende producten. Wat daar in Spanje gebeurde, is niet verantwoord. Ik heb verscheidene paniektelefoontjes van coureurs gehad die dachten dat ze dood gingen. Ik raad het ze ook af er mee door te gaan.’’
Volgens Nikkels is bloeddoping volgens de Fuentes-methode te duur voor de meeste coureurs. ,,Je moet zeer vermogend zijn. Een behandeling bij Fuentes kost zo’n 40.000 euro per jaar, daar komt de levering van medicijnen nog bij. Je moet uitgaan van in totaal zo’n 80.000 euro. Neem alleen al het bloed dat drie keer per jaar wordt afgetapt. Voor 300cc betaal je zo’n 4000 euro per keer. Dat is voor een eenvoudige renner niet op te brengen.’’
Nikkels is een voorstander van Epo-gebruik. ,,Ter nuancering: onder bepaalde voorwaarden,’’ verklaart hij. ,,En slechts onder toeziend oog van een aantal artsen. In Nederland hebben we er vijf. Onder medisch gecontroleerde omstandigheden moet Epo kunnen.’’
Maar Boogerd niet hoorquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat dit artikel nog niet is gepost:
[..]
Elke wielrenner gebruikt wel op de 1 of andere manier doping. Ze komen door de dopingtests omdat ze het goed kunnen verdoezelen, niet omdat ze het niet gebruiken.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat dit artikel nog niet is gepost:
[..]
Ik vond het ook een eng mannetje.quote:Op zondag 23 juli 2006 09:44 schreef Ericr het volgende:
Nikkels is een sukkel, publiciteitsgeil mannetje.
is inderdaad wel een interessant vraagstukquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik gooi ook maar een balletje op.
Dit is een schone tour toch? Het klagen van Boonen heeft me wel aan het denken gezet.
Waarom is Boogerd zo'n vanzelfsprekendheid?? Ik krijg de indruk dat je niet helemaal objectief ertegenaan kijktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:00 schreef JohnDDD het volgende:
welke toppers van Nedelrand dan? ok boogerd
en wie dan nog meer
moerenhout?
Boogerd is een sportman pur sang, geen Marc Lotz die voor eens een keer uit de schaduw wil treden, geen rare pieken en dalen in zijn prestaties, dus erg vanzelfsprekendheid klinkt dat allemaal niet. Onzeker is ie misschien wel, maar hij heeft ook een geweldige trots en dan wil je de prestaties uit jezelf halen en niet uit een potje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:45 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Omdat Boogerd zo'n onzekere zenuwpees is. Die zegt geen nee tegen een zekerheidje extra.
Museeuw was ook een sportman pur sang, geen Jo Planckaert die eens een keer uit de schaduw wilde treden, had geen rare pieken en dalen in zijn prestaties en toonde zich ook altijd trots en zei dat hij de prestaties uit zichzelf wilde halen. En toch bleek opeens ...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:47 schreef erkel het volgende:
[..]
Boogerd is een sportman pur sang, geen Marc Lotz die voor eens een keer uit de schaduw wil treden, geen rare pieken en dalen in zijn prestaties, dus erg vanzelfsprekendheid klinkt dat allemaal niet. Onzeker is ie misschien wel, maar hij heeft ook een geweldige trots en dan wil je de prestaties uit jezelf halen en niet uit een potje.
Joost, bedankt voor je mening.. als je nog meer kwijt wilt, graag..!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:27 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Jawel hoor. Die bovenste is inderdaad te klein voor een halve.
Wie die gozer is trouwens... Joost mag t weten
nu je het zegt , die was blijkbaar gecrashtquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:17 schreef PLAE@ het volgende:
Hij slaapt denk ik iig niet op msn
Hij is al terug. had net een leukequote:Op woensdag 26 juli 2006 01:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Stel jij dan even een vraag, PLAE Algemene Kennis Quiz Deel 60
in dit geval had ik het niet over de dopinggebruikers (want daarvan verdenk ik boogerd eigenlijk niet heel sterk) maar vooral over de "gevestigde orde" van ons land, de toppres dus, waar die dokter het in dat artikel overh eeftquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:45 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom is Boogerd zo'n vanzelfsprekendheid?? Ik krijg de indruk dat je niet helemaal objectief ertegenaan kijkt
Lotz heeft id zelf verklaard pas begonnen te zijn bij QS. Vanwege de enorme druk die daar op zijn schouders werd gelegd. dát vind ik zorgwekkend. Dat de druk zo groot kan worden dat je geen andere uitweg ziet.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:07 schreef JohnDDD het volgende:
ik weet niet
volgens mij begon lotz bij quick-step met die dope en daarvoor heeft hij niet lang gereden
misschien zitten er bij quick-step wel meer aan maar ja wie zal het zeggen
de grote jongens in de giro zijn volgens mij wel schoon hoor
ik denk dat er veel minder doping is dan vroeger
Misschien gebruikt niet 100% van het peloton?quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ze pakken gewoon allemaal!! Opdoeken die handel!! Waarom ontkent zo'n Boogerd nog?
Zo makkelijk, iedereen gebruikt doping. Maak maar eens hard. het is nogal tijd zo dat iemand onschuldig is totdat hij gepakt is. Om iedereen over 1 kam te scheren is zo goedkoop.quote:Op zondag 23 juli 2006 02:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Elke wielrenner gebruikt wel op de 1 of andere manier doping. Ze komen door de dopingtests omdat ze het goed kunnen verdoezelen, niet omdat ze het niet gebruiken.
Er was laatst ook een artikel in het doping-topic waarin werd aangegeven (dus niet perse bewezen) dat het onmogelijk is om zonder een vorm van doping de tour te rijden met de snelheid waarmee dat nu gedaan is.
Ik ben er van overtuigt dat er veel meer doping wordt gebruikt dan dat naar buiten komt. Ik denk dat misschien wel elke wielrenner doping gebruikt.
Zo'n verhaal van Landis die eerst 8min aan zijn broek krijgt en een dag later iedereen naar huis fietst. Ik ben niet zo bekend met de technische kant van doping maar ik geloof niet dat het normaal is of helemaal natuurlijk...
Het zal bij andere sporten ook zeker voorkomen. Zeker bij duursport. Ik zie het nut bij sporten als tennis en voetbal er niet zo van in. Het zal zeker wel sporadisch gebeuren (sterker nog, zijn genoeg voorbeelden te noemen) maar het voordeel dat je er van hebt is zoveel minder dan bij duursporten.
Ik moet zeggen dat ik een evenement als de Tour niet interresant vind op deze manier. Alle berichten die naar buiten komen, al dat gezeur met renners die niet mee mogen doen. Het schiet gewoon niet op...
Ja hij was ook ziek geworden , ik moet altijd bij dit onderwerp aan kip denkenquote:Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
One, natuurlijk moeten we vertrouwen blijven hebben, maar het gevoel dat we met z'n allen voor de gek worden gehouden, blijft toch wel erg hangen zo onderhand.
Even iets anders: Breukink reed toch bij PDM tijdens de Intralipid-affaire?
Armstrongquote:Op zondag 6 augustus 2006 02:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wie heeft sowieso gepakt?
POLL
Intralipid een maskeringsmiddelquote:Op zondag 30 juli 2006 23:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Maar.. wisten die gasten dan ook dat het om een maskeringsmiddel ging en maakt dit ideale schoonzoon Breukink ook tot een hypocriete huichelaar..??
Dopingmaskerend bij buitenlandse ploegen, voedingssupplement bij Nederlandse ploegen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Uhh.. wat was Intralipid dan?
En het stond niet op de verboden lijst? En is er daarna ook nooit opgezet?quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dopingmaskerend bij buitenlandse ploegen, voedingssupplement bij Nederlandse ploegen.
Nee, de werking was niet echt bekend geloof ik destijds. Volgens mij is het daarna er wel opgezet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En het stond niet op de verboden lijst? En is er daarna ook nooit opgezet?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dopingmaskerend bij buitenlandse ploegen, voedingssupplement bij Nederlandse ploegen.
En niet alleen aldus Dekker, dat was de conclusie van een diepgravend onderzoek dat Rabo naar dat 'incident' had ingesteldquote:Op zondag 6 augustus 2006 20:22 schreef Ericr het volgende:
Het bandje zat te strak, aldus Dekker.
50+ is 2 weken uit competitie.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hij is daar toch voor geschorst?
Niet helemaal. Bij een te hoog hematocriet wordt je niet geschorst, je mag twee week niet rijden om 'gezondheidsredenen', je bloed wordt in die tijd onderzocht, en als er niks gevonden wordt (EPO) dan mag je weer rijden. Een te hoge Testosteron wordt sowieso gezien als het pakken van doping, tenzij je kan aantonen dat het natuurlijk is. Hematocriet is ook een erg onbetrouwbare indicator, omdat allerlei zaken de hematocriet in korte tijd kunnen verhogen of verlagen, waardoor je niet iemand kan schorsen alleen om het feit dat zijn hematocriet te hoog is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En de hematocrietwaarde van Dekker? Is dat een zelfde verhaal als met Landis?
wow.. interessant, bedankt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Niet helemaal. Bij een te hoog hematocriet wordt je niet geschorst, je mag twee week niet rijden om 'gezondheidsredenen', je bloed wordt in die tijd onderzocht, en als er niks gevonden wordt (EPO) dan mag je weer rijden. Een te hoge Testosteron wordt sowieso gezien als het pakken van doping, tenzij je kan aantonen dat het natuurlijk is. Hematocriet is ook een erg onbetrouwbare indicator, omdat allerlei zaken de hematocriet in korte tijd kunnen verhogen of verlagen, waardoor je niet iemand kan schorsen alleen om het feit dat zijn hematocriet te hoog is.
Dat heeft niets te maken met de zaak Landis.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En de hematocrietwaarde van Dekker? Is dat een zelfde verhaal als met Landis?
quote:Prolonged application of a tourniquet also increases HCT: three minutes of application raises HCT by 3.9 points (9).
9) LA TRASFUSIONE DEL SANGUE IN MEDICINA CLINICA, di P.L. Mollison, Ed. Piccin. Pag 82-83
Dat ze wel gebruikt hebben. Die positieve controles komen niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:28 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Net als die voetballers die zogenaamd nandrolon hadden gebruikt. Wat maken jullie daar dan van?
Ze hebben altijd gezegd dat ze dan per direct ophouden met de sponsoring.quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zou de reactie wel eens willen zien van Rabobank asl er echt een dik vet dopinggeval is. Freire of zo. Die zit toch dichtbij het vuur.
Ze hebben gezegd dat ze zouden stoppen als er sprake was van georganiseerd dopinggebruik binnen de ploeg. Dat is natuurlijk een rekbaar begrip, je kan altijd beweren dat het om een individueel geval gaat (maar ja, als je zo'n Saiz situatie hebt is dat natuurlijk lastig).quote:Op zondag 6 augustus 2006 20:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hebben altijd gezegd dat ze dan per direct ophouden met de sponsoring.
Dat is wat voortdurend gebeurt in het wielrennen: de gepakte renner wordt ontslagen en de ploeg fietst vrolijk verderquote:Op zondag 6 augustus 2006 20:40 schreef Ereinion het volgende:
Dat is natuurlijk een rekbaar begrip, je kan altijd beweren dat het om een individueel geval gaat
Yepquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zoals Moerenhout, zo heet ie toch?
Ach, ze rijden voor een ploeg waarvan in de laatste twee jaar een tiental renners betrapt zijn. Ze zouden er de kat zijn viool nog verkopen voor een spuit extra ...quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:58 schreef maril het volgende:
die jongens van Phonak die water voor hem hebben gehaald ect ect die zij n zo,n half miljoen door de neus geboord, die hebben voor de kat zn .... gefietst.
Camenzind, Hamilton, Santi Perez, Gutierrez, Nose, Santos Gonzalez, Guidi, Urweider, Schnider ??? , Botero, Landis, ...quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, wie allemaal? Hamilton, Botero..?? Klopt dat?
Merckx is nog niet betrapt. Tot zover de zekerhedenquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hahaha.. en Merckx is schoon?
Jawel, Giro van 1969quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Merckx is nog niet betrapt. Tot zover de zekerheden![]()
Nabij Rotterdamquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 05:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Woon jij in de stad Rotterdam?
Die ligt dan toch in de badkuip? :üquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 05:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
hahahaha.. dan ga je maar even naar buiten.. Jojoortje helpt je wel.
Altijd het beste naar boven halen he?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 06:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als ze naa die meet komt, heeft ze een mooi karakter vind ik..
Dat snap ikquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 06:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nou, is wel geinig.. ze maken mooie foto's.. en dan kun je ingehuurd worden voor reclames.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 06:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, het is niet grappig of zo.. weinig humor. Maar wel de moeite waard om energie in te steken denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |