abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 november 2005 @ 21:07:13 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32547970
quote:
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag besloten dat de Staat geen spandoeken meer mag weghalen met beledigende teksten over minister Verdonk (Integratie). Het gaat daarbij om een poster met de woorden 'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind', dat aan een pand in Nijmegen hing.

Over de gemeente Amsterdam, die in eerste instantie ook was gedaagd, deed de rechter geen uitspraak. Het Openbaar Ministerie (Openbaar Ministerie) in Amsterdam gaf namelijk tijdens het kort geding vorige week al aan voorlopig geen spandoeken meer in beslag te nemen. De rechter oordeelde dat de Staat dat ook niet mag doen, tenzij het OM overgaat tot strafvervolging en de strafrechter alsnog beslist dat de teksten smadelijk zijn.
Mooi.

Vrijheid van meningsuiting is dus okay, aldus rechter. Nu nog een schadevergoeding voor de inbeslag genomen spandoeken en dan is het wel klaar dacht ik zo.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32548023
als ze die krakers intervieuwen dan spreekt altijd die 'sjoerd', hoeft die jongen niet te werken?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  donderdag 24 november 2005 @ 21:09:43 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32548064
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:08 schreef Onderbroek het volgende:
als ze die krakers intervieuwen dan spreekt altijd die 'sjoerd', hoeft die jongen niet te werken?
Die krijgt er vast vrij voor van z'n baas.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32548104
Dit wordt een reltopic...

OT: goede zaak. Vrijheid van meningsuiting is altijd een goede zaak ookal ben je voor of tegen. Hoe meer vrijheid, hoe meer debat hoe beter!
pi_32548112
Die spandoeken zijn echt te kansloos voor woorden. Dat mens kan ook niets aan die brand doen en doet alleen maar haar werk. Ze is gewoon rechtvaardig. Eindelijk eens iemand die doet wat er gedaan moet worden.
pi_32548204
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef Nnelis het volgende:
Die spandoeken zijn echt te kansloos voor woorden. Dat mens kan ook niets aan die brand doen en doet alleen maar haar werk. Ze is gewoon rechtvaardig. Eindelijk eens iemand die doet wat er gedaan moet worden.
dat is puur subjectief
  donderdag 24 november 2005 @ 21:14:06 #7
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32548216
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef Nnelis het volgende:
Die spandoeken zijn echt te kansloos voor woorden. Dat mens kan ook niets aan die brand doen en doet alleen maar haar werk. Ze is gewoon rechtvaardig. Eindelijk eens iemand die doet wat er gedaan moet worden.
Dat kun je vinden, maar dat neemt niet weg dat het niet gewoon gezegd mag worden natuurlijk.

"laten wij waken over de vrijheid van het spreken", aldus Pimmeeeeeh
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32548301
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef -Beer- het volgende:

[..]

dat is puur subjectief
Zou je inderdaad subjectief kunnen noemen. Ik maak het echter op uit het stemgedrag van Nederlanders van de laatste jaren.

Ik vind het te dwaas voor woorden dat die spandoeken mogen blijven hangen. Verdonk word gewoon keihard moordenaar genoemd, dat gaat voor mij echt veel te ver....
pi_32548374
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:16 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Zou je inderdaad subjectief kunnen noemen. Ik maak het echter op uit het stemgedrag van Nederlanders van de laatste jaren.

Ik vind het te dwaas voor woorden dat die spandoeken mogen blijven hangen. Verdonk word gewoon keihard moordenaar genoemd, dat gaat voor mij echt veel te ver....
Dat is bij die andere poster.
het gaat nu over deze



Er word hier welliswaar verwezen naar Verdonk maar het is niet beledigend. "Verdonk Moordenaar" vind ik ook niet legitiem aangezien zij niet verantwoordelijk is maar de hele regering.
pi_32548492
Ok, had ik dus verkeerd begrepen. Nog steeds vind ik deze ook niet kunnen. Uitzetten van illegalen word nu vergeleken met de holocaust.

Ik kan overigens best begrijpen dat verdonk verantwoordelijk wordt gehouden, maar naar mijn mening is dat slechts voor een klein deel. Dan zou die poster meer algemeen gericht moeten zijn. Eigenlijk ook een beetje wat jij zegt.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:25:05 #11
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_32548517
ik heb zin om een tegenactie op te zetten waarbij we in de tuinen van activisten goede slogans op spandoeken plaatsen

ik dacht aan:

Pas op uw kind hier woont een kindervriend

Stalin is er niets bij

lakkakkers
  donderdag 24 november 2005 @ 21:26:55 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32548574
Wat mij betreft mogen er wel een stel van die krakers met "Reisbureau Rita" vertrekken.
Of doodvallen door de rotte vloer van het door hun uitgewoonde krot.
Of is dat iets teveel vrijheid van MIJN meningsuiting?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_32548712
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Wat mij betreft mogen er wel een stel van die krakers met "Reisbureau Rita" vertrekken.
Of doodvallen door de rotte vloer van het door hun uitgewoonde krot.
Of is dat iets teveel vrijheid van MIJN meningsuiting?
Ja. Die geldt hier namelijk niet.
pi_32548807
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:24 schreef Nnelis het volgende:
Ok, had ik dus verkeerd begrepen. Nog steeds vind ik deze ook niet kunnen. Uitzetten van illegalen word nu vergeleken met de holocaust.

Ik kan overigens best begrijpen dat verdonk verantwoordelijk wordt gehouden, maar naar mijn mening is dat slechts voor een klein deel. Dan zou die poster meer algemeen gericht moeten zijn. Eigenlijk ook een beetje wat jij zegt.
Het is misschien een beetje flauw, maar de poster vergelijkt niet Direct met de holocaust ookal krijg je dat idee. Wat ook de bedoeling is geweest maar het wordt niet letterlijk gezegd. Maar goed om nog even verder door te gaan op de 'illegalen' en het uitzetten van de 'illegalen', ik denk dat dat de verkeerde oplossing is. Want waarom willen die mensen zo graag hier naartoe komen? omdat ze het in het land van herkomst slecht hebben. Als we nou zorgen als westerse wereld, en die macht (en verplichting vind ik) hebben we, dat we door middel van bijvoorbeeld vrije handel die mensen ook een waardig bestaan hebben. Dan komen er veel minder mensen hier naar toe omdat ze het 'daar' ook goed hebben. Dit is een beetje kort door de bocht maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
pi_32548843
kan mooi gecombineerd worden met Reisbureau Peijs: nu een refund bij al uw vertragingen !
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32548996
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Wat mij betreft mogen er wel een stel van die krakers met "Reisbureau Rita" vertrekken.
Of doodvallen door de rotte vloer van het door hun uitgewoonde krot.
Of is dat iets teveel vrijheid van MIJN meningsuiting?
Het is weer duidelijk hoe een enorm MINIEM deel van onze bevolking (vraag me af of ze wel stemmen overigens) zo'n overweldigende zendtijd heeft gekregen. Lang leve de media voor het vertekende beeld wat ze creeeren van dit eens zo mooie land..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32549200
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:34 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje flauw, maar de poster vergelijkt niet Direct met de holocaust ookal krijg je dat idee. Wat ook de bedoeling is geweest maar het wordt niet letterlijk gezegd. Maar goed om nog even verder door te gaan op de 'illegalen' en het uitzetten van de 'illegalen', ik denk dat dat de verkeerde oplossing is. Want waarom willen die mensen zo graag hier naartoe komen? omdat ze het in het land van herkomst slecht hebben. Als we nou zorgen als westerse wereld, en die macht (en verplichting vind ik) hebben we, dat we door middel van bijvoorbeeld vrije handel die mensen ook een waardig bestaan hebben. Dan komen er veel minder mensen hier naar toe omdat ze het 'daar' ook goed hebben. Dit is een beetje kort door de bocht maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
I get your point, maar die vrije handel gaat niet gebeuren natuurlijk, daarvoor zit ieder land te veel op de centen, en kan de eigen industrie etc. beschadigen wat slecht voor de economie is. Het zou iig wel een mooie oplossing zijn. Maar zoals ik al zei, zie ik dit niet gebeuren en als we al deze mensen toe gaan laten helpen we onze eigen economie ook naar de donder. Kortom het is een hardnekkig probleem.
pi_32549420
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:45 schreef Nnelis het volgende:

[..]

I get your point, maar die vrije handel gaat niet gebeuren natuurlijk, daarvoor zit ieder land te veel op de centen, en kan de eigen industrie etc. beschadigen wat slecht voor de economie is. Het zou iig wel een mooie oplossing zijn. Maar zoals ik al zei, zie ik dit niet gebeuren en als we al deze mensen toe gaan laten helpen we onze eigen economie ook naar de donder. Kortom het is een hardnekkig probleem.
Ja zolang de mens nog gierig is en macht wilt blijft er altijd gedonder. Het is de hopen dat mensen dit op ten duur gaan in zien. En ja als je vrije handel invoert zul je wel in de eerste paar jaar crisis hebben in het westen maar dat stabiliseert ook wel. Neem azie als voorbeeld dat was ook nog 3e wereld een halve eeuw geleden maar nu doet het vrolijk mee met het westen en wij zijn er alleen maar beter van geworden. Uiteraard zijn er veel meer problemen maar dit zou een hele stap zijn.
pi_32550528
Volgens mij heeft de rechter alleen gekeken naar het weghalen van de teksten. Met andere woorden er is helemaal geen uitspraak gedaan over de vraag of de doeken te ver gaan of niet. De rechter heeft alleen gezegd dat er eerst een strafrechtelijke uitspraak gedaan moet zijn voordat men de teksten mag verwijderen, waarbij uit die strafrechtelijke uitspraak natuurlijk wel moet blijken dat de teksten beledigend zijn.
pi_32550735
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:25 schreef Sargon het volgende:
ik heb zin om een tegenactie op te zetten waarbij we in de tuinen van activisten goede slogans op spandoeken plaatsen

ik dacht aan:

Pas op uw kind hier woont een kindervriend

Stalin is er niets bij

lakkakkers
Ja ik heb daar ook al aan gedacht. Lekker rechtse leuzen voor het raam plakken die volledig onwaar zijn maar wel het bloed onder de nagels vandaan halen bij dat linkse spul. Dit is immers toch het niveau waarop we zijn aangeland, dan maak ik er ook maar gebruik van.
pi_32551300
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja ik heb daar ook al aan gedacht. Lekker rechtse leuzen voor het raam plakken die volledig onwaar zijn maar wel het bloed onder de nagels vandaan halen bij dat linkse spul. Dit is immers toch het niveau waarop we zijn aangeland, dan maak ik er ook maar gebruik van.
het kan me vrij weinig schelen wat jij aan je raam hebt hangen. hij zou bij mij geen irritatie opwekken.
pi_32552648
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:52 schreef -Beer- het volgende:
het kan me vrij weinig schelen wat jij aan je raam hebt hangen. hij zou bij mij geen irritatie opwekken.
Blijft er genoeg anders krakerstuig nog over.
pi_32553137
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:30 schreef Steijn het volgende:

[..]

Blijft er genoeg anders krakerstuig nog over.
Beetje kortzichtig/kinderactig vind je niet? over en weer provoceren?
pi_32553321
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:44 schreef -Beer- het volgende:
Beetje kortzichtig/kinderactig vind je niet? over en weer provoceren?
Klopt, het is heel kinderachtig, maar ik ben er ook niet mee begonnen. Je kunt toch moeilijk zeggen dat de krakers hun leuzen met een ander doel op de doeken hebben gezet dan provoceren.
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:28:33 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32554515
'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind'

klinkt goed, mijn stem aan de VVD is dus niet voor niets geweest
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:30:28 #26
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32554563
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef -Beer- het volgende:

[..]

dat is puur subjectief
ze voert gewoon het bevel van de rechter uit.
Dat dat nou x jaar is nagelaten is een andere zaak en heeft verdonk niks mee te maken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:31:57 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32554605
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:19 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Dat is bij die andere poster.
het gaat nu over deze

[afbeelding]

Er word hier welliswaar verwezen naar Verdonk maar het is niet beledigend. "Verdonk Moordenaar" vind ik ook niet legitiem aangezien zij niet verantwoordelijk is maar de hele regering.
oorlogsmisdadigers, economische vluchtelingen en fundamentalisten die als enige doel hebben de westerse maatschappij onderuit te halen

goed dat ze er uit gekegeld worden
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:33:27 #28
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32554641
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:45 schreef Nnelis het volgende:

[..]

I get your point, maar die vrije handel gaat niet gebeuren natuurlijk, daarvoor zit ieder land te veel op de centen, en kan de eigen industrie etc. beschadigen wat slecht voor de economie is. Het zou iig wel een mooie oplossing zijn. Maar zoals ik al zei, zie ik dit niet gebeuren en als we al deze mensen toe gaan laten helpen we onze eigen economie ook naar de donder. Kortom het is een hardnekkig probleem.
net alsof het onze schuld is dat het daar slecht is. Ze zullen het toch echt zelf moeten opknappen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32554924
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Klopt, het is heel kinderachtig, maar ik ben er ook niet mee begonnen. Je kunt toch moeilijk zeggen dat de krakers hun leuzen met een ander doel op de doeken hebben gezet dan provoceren.
Ach zij plaatsen posters om duidelijk te maken dat ze het niet eens zijn met de politiek van verdonk ed. Jij zou dan een poster plaatsen, in de achtertuin, van die mensen. Als reactie omdat je t niet met hen eens bent. Dan kan je beter respect hebben voor hun mening en in debat gaan dan hetzelfde te doen, en dan zonder er over na te denken. Als jij echt vindt dat krakers uitschot zijn dan moet je er boven staan en geen posters plaatsen en niet provoceren maar gaan praten. Als iedereen dat nou eens deed links en rechts, dan kwamen we ergens. Nu wordt het steeds meer "Wij en Hen", " Links en Rechts" "Autochtoon en Allochtoon" "Zwart en Wit".
pi_32555098
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

net alsof het onze schuld is dat het daar slecht is. Ze zullen het toch echt zelf moeten opknappen.
Dat kan simpelweg niet. Je probeert nu appels met peren met elkaar te vergelijken. Vroeger toen de wereld nog veel groter was doordat er minder snel transport en communicatie was, was het makkelijker om op kleine schaal langzamerhand te groeien. Nu kan dat niet meer, wil je nu nog op de wereldmarkt meetellen dan moet je hooginzetten.

Bovendien toen europa en america groots en machtig werden is afrika e.d. - daar hebben we het nu over neem ik aan - uitgebuit waardoor wij sneller konden ontwikkelen en doorgroeien. Daarom hebben we nu de verplichting om hen er bovenop te helpen. Is het alleen al door iets simpels als vrije wereldhandel, iets wat eigenlijk logisch zou moeten zijn.

En wees niet bang dat die vrije wereld handel nadelig voor JOU zou uitpakken mocht ie er ooit komen, de enigen voor wie het nadelig uitpakt zijn de miljardairs die aan het hoofd van verschillende multinationals. Uiteindelijk zal vrije wereldhandel alleen maar voordelig zijn voor ons en voor de rest van de wereld.
pi_32555175
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:45 schreef -Beer- het volgende:
Ach zij plaatsen posters om duidelijk te maken dat ze het niet eens zijn met de politiek van verdonk ed. Jij zou dan een poster plaatsen, in de achtertuin, van die mensen. Als reactie omdat je t niet met hen eens bent. Dan kan je beter respect hebben voor hun mening en in debat gaan dan hetzelfde te doen, en dan zonder er over na te denken. Als jij echt vindt dat krakers uitschot zijn dan moet je er boven staan en geen posters plaatsen en niet provoceren maar gaan praten. Als iedereen dat nou eens deed links en rechts, dan kwamen we ergens. Nu wordt het steeds meer "Wij en Hen", " Links en Rechts" "Autochtoon en Allochtoon" "Zwart en Wit".
Zij provoceren met deze posters want je kunt simpelweg niet van mening zijn dat Verdonk een moordenaar is dat is immers feitelijk onwaar, de krakers zijn dus simpelweg bezig met provoceren, wie is hier nou dus kinderachtig bezig.
pi_32555193
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zij provoceren met deze posters want je kunt simpelweg niet van mening zijn dat Verdonk een moordenaar is dat is immers feitelijk onwaar, de krakers zijn dus simpelweg bezig met provoceren, wie is hier nou dus kinderachtig bezig.
Het gaat hier niet om de poster "Rita Moordenaar" want zoals eerder geschreven ben ik het daar ook niet mee eens. Lees je even in...
pi_32555223
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:57 schreef -Beer- het volgende:
Het gaat hier niet om de poster "Rita Moordenaar" want zoals eerder geschreven ben ik het daar ook niet mee eens. Lees je even in...
Holocaust vergelijkingen wilde ik het maar niet over hebben maar dat maakt geen verschil voor mijn redenatie. Bovendien ontwijk je mijn stelling, de krakers willen provoceren met die posters en teksten.
pi_32555354
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Holocaust vergelijkingen wilde ik het maar niet over hebben maar dat maakt geen verschil voor mijn redenatie. Bovendien ontwijk je mijn stelling, de krakers willen provoceren met die posters en teksten.
Ja... ze provoceren inderdaad. Met een reden en een boodschap. Als jij bij hun ook borden in hun tuin gaat zetten heeft dat ook wel een reden en een boodschap maar inhoudelijk heeft het weinig met het onderwerp te maken. Dat zij provoceren is om op te vallen, dat mensen er emoties bij krijgen, mensen worden boos of vinden het dom maar gaan er wel overnadenken. En het lokt een debat uit en dat is de bedoeling denk ik. En dan posters terug gaan plaatsen is gewoon kinderachtig zeker als je het zelf kinderachtig vindt. Dat kan je, zoals ik al zei, beter de discussie aangaan.
pi_32555398
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Holocaust vergelijkingen wilde ik het maar niet over hebben maar dat maakt geen verschil voor mijn redenatie. Bovendien ontwijk je mijn stelling, de krakers willen provoceren met die posters en teksten.
En het feit dat het jou aan de holocaust doet denken komt door twee dingen: het woord "deportatie" en de afbeelding. Maar juridisch is daar niks tegen in de brengen want er wordt nergens letterlijk gerefereerd aan de holocaust. Provocerend inderdaad
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:01:29 #36
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32556384
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:45 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Ach zij plaatsen posters om duidelijk te maken dat ze het niet eens zijn met de politiek van verdonk ed. Jij zou dan een poster plaatsen, in de achtertuin, van die mensen. Als reactie omdat je t niet met hen eens bent. Dan kan je beter respect hebben voor hun mening en in debat gaan dan hetzelfde te doen, en dan zonder er over na te denken. Als jij echt vindt dat krakers uitschot zijn dan moet je er boven staan en geen posters plaatsen en niet provoceren maar gaan praten. Als iedereen dat nou eens deed links en rechts, dan kwamen we ergens. Nu wordt het steeds meer "Wij en Hen", " Links en Rechts" "Autochtoon en Allochtoon" "Zwart en Wit".
Mensen die respectvol een debat aan willen gaan plaatsen in de eerste instantie niet zulke teksten op een poster. Het is puur provocatiegedrag. Niks meer, niks minder. Door het ophangen van dergelijke posters zet de desbetreffende persoon zich volledig buitenspel als het gaat om het debat en geeft ook nog eens te kennen een ontzettende simpele ziel te zijn.
Say your prayers
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:03:28 #37
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32556406
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:05 schreef -Beer- het volgende:

[..]

En het feit dat het jou aan de holocaust doet denken komt door twee dingen: het woord "deportatie" en de afbeelding. Maar juridisch is daar niks tegen in de brengen want er wordt nergens letterlijk gerefereerd aan de holocaust. Provocerend inderdaad
Provocerend en zielig. Net als een ieder die zich achter een dergelijke actie schaart. Maar goed, vrijheid van meningsuiting geldt ook voor dit volk. Gelukkig maar.
Say your prayers
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:12:35 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32556515
fijn dat het weer mag. krijgen we een leuk leefklimaat door...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32556614
Stijlloze en hufterige poster. Zegt naar mijn mening meer over de makers ervan, dan over minister Verdonk. Deze poster wekt bij mij enkel sterke antipathie voor de makers en de verspreiders ervan op.
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:22:39 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32556623
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 02:21 schreef rutger05 het volgende:
Stijlloze en hufterige poster. Zegt naar mijn mening meer over de makers ervan, dan over minister Verdonk. Deze poster wekt bij mij enkel sterke antipathie voor de makers en de verspreiders ervan op.
daarom, laat die stinkende schurfthonden maar lekker aankloten. verdonk wordt er alleen maar populairder door.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 25 november 2005 @ 06:57:02 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_32557736
Rita

Ongewassen links krakerstuig
Ik ben inmiddels overleden
pi_32557831
Als ik posters op ga hangen met daarop "Berovingen. Verkrachtingen. Uitkeringen trekken. Allochtonen bedankt." dan moet je eens opletten hoe snel die weg zijn. Of iets als "Wim Kok: de vijand binnenhalen - het land naar de vernieling helpen - belastinggeld weggooien". Die zullen ook niet lang hangen voor de (linkse) rechter dat verbiedt.

Meten met twee maten dus weer, volkomen belachelijk. Overigens vind ik het recht op vrije meningsuiting een van de hoogste goeden, maar alleen als ik dus ook mag zeggen wat ik vind en niet alleen dat werkschuwe smerige langharige tuig.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:16:39 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32558100
quote:
Reisbureau Rita' mag weer!.
Mooi

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:26:16 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32558154
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:30 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ze voert gewoon het bevel van de rechter uit.
Ach, het aloude 'Befehl ist Befehl'? Ik dacht dat een minister er juist voor was om wetten te maken, die een rechter dan kan gebruiken?

En gelukkig werkt dat 2 kanten op: De rechter heeft nu ook bevel gegeven, de spandoeken te laten hangen. Maar dat zal ongetwijfeld in jouw visie weer het verkeerde bevel zijn?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 08:36:48 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32558248
Goede zaak. Vrijheid van meningsuiting is prima.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 08:38:02 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32558260
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 07:26 schreef StefanP het volgende:
Als ik posters op ga hangen met daarop "Berovingen. Verkrachtingen. Uitkeringen trekken. Allochtonen bedankt." dan moet je eens opletten hoe snel die weg zijn. Of iets als "Wim Kok: de vijand binnenhalen - het land naar de vernieling helpen - belastinggeld weggooien". Die zullen ook niet lang hangen voor de (linkse) rechter dat verbiedt.

Meten met twee maten dus weer, volkomen belachelijk. Overigens vind ik het recht op vrije meningsuiting een van de hoogste goeden, maar alleen als ik dus ook mag zeggen wat ik vind en niet alleen dat werkschuwe smerige langharige tuig.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.
pi_32558384
wat een egotripperij, alsof zij de enige Rita in Nederland zou zijn

de rechtsspraak kwam door het midden
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32562265
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zij provoceren met deze posters want je kunt simpelweg niet van mening zijn dat Verdonk een moordenaar is dat is immers feitelijk onwaar, de krakers zijn dus simpelweg bezig met provoceren, wie is hier nou dus kinderachtig bezig.
Moeilijk he, lezen. Er werd gezegd dat over-en-WEER provoceren kinderachtig is. Kortom, er werd gezegd dat de krakers inderdaad begonnen zijn met provoceren en dat dat kinderachtig is, maar dat het bijna nog kinderachtiger is al je dan op dezelfde manier terug gaat provoceren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_32562550
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moeilijk he, lezen. Er werd gezegd dat over-en-WEER provoceren kinderachtig is. Kortom, er werd gezegd dat de krakers inderdaad begonnen zijn met provoceren en dat dat kinderachtig is, maar dat het bijna nog kinderachtiger is al je dan op dezelfde manier terug gaat provoceren.
Dank u
pi_32564673
Ik vind de posters rondom Verdonk misselijkmakend, maar ben wel voorstander van vrije meningsuiting. Ziekmakende teksten als "minister van deportatie" (voor de goede orde: ze voert gewoon beleid uit waarvoor een meerderheid van de Tweede Kamer opdracht gaf) moeten omwille van het grote goed genaamd 'vrijheid van meningsuiting' allemaal maar kunnen. Eén tekst gaat me te ver. Dat is de tekst "Verdonk moordenaar". Als je voor een bepaald ongeluk verantwoordelijk bent, ben je nog geen moordenaar.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:29:35 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32564758
ik snap de hetze tegen verdonk nog steeds niet zo goed aangezien het hier gaat om het beleidsterrein van donner. en dan nog vraag ik me af of hij verantwoordelijk is voor een persoon die brand steekt. het enige dat ik me kan voorstellen is dat verdonk haar handen in het vuur heeft gestoken voor de toch al gekwelde minister donner.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:30:34 #52
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32564783
het is demonisering van de ergste soort. verwijzingen naar dat soort gruwelijkheden zijn een schande.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:32:27 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32564841
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:30 schreef 1603 het volgende:
het is demonisering van de ergste soort. verwijzingen naar dat soort gruwelijkheden zijn een schande.
gelukkig kunnen we de hoek waar het uitkomt niet echt serieus nemen, dat is dan wel weer een voordeel. jammer dat krakers technisch gezien niet hun eigen ruiten kunnen ingooien. voor de rest lukt het ze aardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 25-11-2005 13:37:47 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32564977
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 07:26 schreef StefanP het volgende:
Als ik posters op ga hangen met daarop "Berovingen. Verkrachtingen. Uitkeringen trekken. Allochtonen bedankt." dan moet je eens opletten hoe snel die weg zijn. Of iets als "Wim Kok: de vijand binnenhalen - het land naar de vernieling helpen - belastinggeld weggooien". Die zullen ook niet lang hangen voor de (linkse) rechter dat verbiedt.

Meten met twee maten dus weer, volkomen belachelijk. Overigens vind ik het recht op vrije meningsuiting een van de hoogste goeden, maar alleen als ik dus ook mag zeggen wat ik vind en niet alleen dat werkschuwe smerige langharige tuig.
Hoewel ik er liever niet een links-rechts dicussie van maak, ben ik het volledig met je eens. Ik zie het nog eerder als een autochtoon-allochtoon discussie, hoewel ik niet van polariseren houd.

Als ik op een prominente plek in Amsterdam een poster ophang met de tekst "Typist gezocht? Bel Samir A. Meeste aanslagen per minuut", dan wordt dat ding nog dezelfde dag weggehaald. Je zag het ook na de moord op Theo van Gogh. Toen plakte iemand ergens nabij een moskee een grote poster op met de tekst "gij zult niet doden"... - Dat ding was rap weg...

Omgekeerd mag er veel meer. Haatzaaiende lectuur verkopen, Wilders als neo-nazi portretteren, Verdonk als moordenaar neerzetten...
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:39:05 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32565028
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:37 schreef dVTB het volgende:

[..]

Hoewel ik er liever niet een links-rechts dicussie van maak, ben ik het volledig met je eens. Ik zie het nog eerder als een autochtoon-allochtoon discussie, hoewel ik niet van polariseren houd.

Als ik op een prominente plek in Amsterdam een poster ophang met de tekst "Typist gezocht? Bel Samir A. Meeste aanslagen per minuut", dan wordt dat ding nog dezelfde dag weggehaald. Je zag het ook na de moord op Theo van Gogh. Toen plakte iemand ergens nabij een moskee een grote poster op met de tekst "gij zult niet doden"... - Dat ding was rap weg...

Omgekeerd mag er veel meer. Haatzaaiende lectuur verkopen, Wilders als neo-nazi portretteren, Verdonk als moordenaar neerzetten...
daarom ben ik ook zo blij met de eerste goede actie van cohen. hoewel je je natuurlijk kan afvragen of hij dit deed uit eigenbelang, aangezien hij degene is die het beleid dat verdonk nu naleeft heeft 'bedacht'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32566912
Dus Frank Jacobs gaat in hoger beroep winnen van Koos S.

ex-Tuftufclub voorzitter de 5e keer eindelijk veroordeeld

(ik denk dat alleen Links Nederland wegkomt met dit soort shit)
pi_32568416
Verdonk (aka Rita) voert beleid uit dat ze deels zelf geregeld heeft en deels geerfd heeft van oa Cohen (!).
Met dat beleid kun je het eens zijn of niet. Zo ja, dan slaap je lekker, zo niet, dan probeer je invloed uit te oefenen (via organisaties als Vluchtelingenwerk ea) om het beleid te veranderen, of voer je actie of maak/hang je posters en spandoeken op om te laten zien dat je het er niet mee eens bent.
Dat mag. Vindt ook de rechter.

Ook over het 'gebruik' van de minister als boegbeeld op posters kun je discussieren. Ik vind sommige posters te ver gaan (zoals destijds minister Kosto met kat voor zijn gebombardeerde huis), maar een feit blijft dat een minister niet je nichtje is (tenzij dat toevallig ook het geval is) en dat zij verantwoordelijk is voor ál het beleid. Ministerieel verantwoordelijk. Het gezicht van het beleid.
En dús komt ook zij niet alleen als woordvoerder voor het ministerie in beeld, maar ook op spandoeken en posters. Niet vleiend wellicht, maar wel logisch. Zij is verantwoordelijk nu eenmaal, dat hoort bij de job.

En er valt kritiek op haar beleid uit te oefenen, maar ook nog eens op haar persoonlijk. Hierbij denk ik aan de keren dat ze de kamer fout/vals voorlichtte over uitzettingen, haar opmerkingen over de brand op schiphol en dat daar adequaat gehandeld was - vóordat er uberhaupt uitslagen waren van het onderzoek, dat tenslotte aantoont dat er het een en ander schortte aan de gevangenis op Schiphol.

Ik zeg dan ook:

pi_32598586
Dat werkschuwe volk in die kraakpanden kan wel gaan zitten janken om een paar verbrande assielzoekers die zij helemaaaal niet kennen. Net of Verdonk daar wat aan kan doen. En bovendien is Verdonk de populairste minister van Nederland.
pi_32598662
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:37 schreef dVTB het volgende:

[..]

Hoewel ik er liever niet een links-rechts dicussie van maak, ben ik het volledig met je eens. Ik zie het nog eerder als een autochtoon-allochtoon discussie, hoewel ik niet van polariseren houd.

Als ik op een prominente plek in Amsterdam een poster ophang met de tekst "Typist gezocht? Bel Samir A. Meeste aanslagen per minuut", dan wordt dat ding nog dezelfde dag weggehaald. Je zag het ook na de moord op Theo van Gogh. Toen plakte iemand ergens nabij een moskee een grote poster op met de tekst "gij zult niet doden"... - Dat ding was rap weg...

Omgekeerd mag er veel meer. Haatzaaiende lectuur verkopen, Wilders als neo-nazi portretteren, Verdonk als moordenaar neerzetten...
Om even serieus te reageren.

Jij hebt helemaal gelijk. Maar dit was allang bekend. Echter dit fenomeen begint wel langzaam te vervagen.

Overigens hier op FOK geld dezelfde policy. Als je over allochtonen negatief post dan heb je eerder kans dat je gebanned word dan negatieve zaken over autochtonen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 17:31:47 #60
1234 HiZ
Istanbullu
pi_32598722
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:07 schreef robh het volgende:

[..]

Mooi.

Vrijheid van meningsuiting is dus okay, aldus rechter. Nu nog een schadevergoeding voor de inbeslag genomen spandoeken en dan is het wel klaar dacht ik zo.
Nee, ik denk dat het pas klaar is als Rita Verdonk vermoord is en het geteisem achter deze actie weer kan gaan zitten krokodillentranen over dat ze 'het zo niet bedoeld hadden'.
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:03:12 #61
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_32599433
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gelukkig kunnen we de hoek waar het uitkomt niet echt serieus nemen,
nee dat is eerder gebleken met Fortuyn
pi_32599533
iemand in voor een tegenactie, de namen van die mong0len die die posters ophangen mogen ook gescandeerd worden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:11:09 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32599639
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:03 schreef err het volgende:

[..]

nee dat is eerder gebleken met Fortuyn
ik bedoel dat ze hun doel altijd voorbij streven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:11:59 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32599656
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
iemand in voor een tegenactie, de namen van die mong0len die die posters ophangen mogen ook gescandeerd worden
de tegenreactie is er al, mensen krijgen meer sympathie voor verdonk. ik zal me niet verlagen tot de laagsten der maatschappij.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:14:05 #65
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_32599713
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik bedoel dat ze hun doel altijd voorbij streven.
nou niet dus, zie 18:03
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:15:01 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32599734
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:14 schreef err het volgende:

[..]

nou niet dus, zie 18:03
tuurlijk hebben ze hun doel juist daarmee voorbijgestreeft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:24:13 #67
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32607239
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ach, het aloude 'Befehl ist Befehl'? Ik dacht dat een minister er juist voor was om wetten te maken, die een rechter dan kan gebruiken?

En gelukkig werkt dat 2 kanten op: De rechter heeft nu ook bevel gegeven, de spandoeken te laten hangen. Maar dat zal ongetwijfeld in jouw visie weer het verkeerde bevel zijn?
bevel vd rechter slimpie
niet vd Fuhrer
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:32:49 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32607451
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

bevel vd rechter slimpie
niet vd Fuhrer
ach. het bewijs is wederom geleverd. mensen demoniseren graag. zeker als het om verdonk gaat. zielig en laf, maar geeft wel aan hoe links nederland denkt, nu ze niet prominent in het kabinet zitten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32607584
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Klopt, het is heel kinderachtig, maar ik ben er ook niet mee begonnen.
!

Verder ben ik ook niet zo dol op quasi-provocerende teksten onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Maar de morele afwijzing opzich maakt de spandoeken natuurlijk nog lang niet strafbaar. Echter de selectieve verontwaardiging van enkele 'rechtse types' die normalitair provocerende uitspraken van beroeps-provocateurs goedkeuren, en nu plots op hun teentjes zijn getrapt is op zijn minst frappant te noemen, om niet termen als misselijkmakend te gebruiken.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:43:17 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32607689
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:38 schreef knowall het volgende:

[..]

!

Verder ben ik ook niet zo dol op quasi-provocerende teksten onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'. Maar de morele afwijzing opzich maakt de spandoeken natuurlijk nog lang niet strafbaar. Echter de selectieve verontwaardiging van enkele 'rechtse types' die normalitair provocerende uitspraken van beroeps-provocateurs goedkeuren, en nu plots op hun teentjes zijn getrapt is op zijn minst frappant te noemen, om niet termen als misselijkmakend te gebruiken.
één persoon die een kruistocht voerde tegen de vrijheid van meningsuiting en daarvoor de hoogste prijs heeft betaald en daarnaast nogal verdienstelijke dingen heeft gedaan, kan ik niet op dezelfde lijn zetten als een stel beroepsprofiteurs die stinkend vanuit hun gekraakte huizen walgelijke teksten ophangen en helemaal niet snappen dat ze eigenlijk bij donner moeten zijn als het gaat om justitie. maar goed.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32607799
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

één persoon die een kruistocht voerde tegen de vrijheid van meningsuiting
quote:
en daarvoor de hoogste prijs heeft betaald en daarnaast nogal verdienstelijke dingen heeft gedaan, kan ik niet op dezelfde lijn zetten als een stel beroepsprofiteurs die stinkend vanuit hun gekraakte huizen walgelijke teksten ophangen en helemaal niet snappen dat ze eigenlijk bij donner moeten zijn als het gaat om justitie. maar goed.
Ach, je kan ook stellen dat met deze spandoeken en posters slechts één persoon gekwetst wordt (mevr. Verdonk) en met de uitspraken van wijlen van Gogh en zijn consorten werden duizenden, danwel miljoenen mensen gekwetst.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:52:22 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32607899
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:48 schreef knowall het volgende:

[..]


[..]

Ach, je kan ook stellen dat met deze spandoeken en posters slechts één persoon gekwetst wordt (mevr. Verdonk) en met de uitspraken van wijlen van Gogh en zijn consorten werden duizenden, danwel miljoenen mensen gekwetst.
voor, mea culpa.

tweede. ja maar daar zijn nog geen echte offers gevallen. de mensen die zich beledigd voelden hadden iemand in hun midden die hem de strot heeft afgesneden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32607959
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voor, mea culpa.
Oke, ik dacht al.
quote:
tweede. ja maar daar zijn nog geen echte offers gevallen.
En dat is relevant in deze, omdat..?
quote:
de mensen die zich beledigd voelden hadden iemand in hun midden die hem de strot heeft afgesneden.
Verder niet echt relevant in de vraag of bepaalde uitspraken al dan niet strafbaar (moeten) zijn.
  zaterdag 26 november 2005 @ 23:57:19 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608023
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:54 schreef knowall het volgende:

En hier wel?
[..]

Verder niet echt relevant in de vraag of bepaalde uitspraken al dan niet strafbaar (moeten) zijn.
de demonisering namens sommige media heeft er zeker mee te maken wat betreft beroving van de vrijheid van meningsuiting.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32608800
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:08 schreef Onderbroek het volgende:
als ze die krakers intervieuwen dan spreekt altijd die 'sjoerd', hoeft die jongen niet te werken?
Het zijn een stel werkloze stumperds.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 27 november 2005 @ 00:34:50 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32608837
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het zijn een stel werkloze stumperds.
ze zijn niet alleen werkloos, ze profiteren ook nog eens van een gratis gekraakte woning, onder het motto: "ja maar het staat toch leeg". de ergste vorm van parasitisme die ik ken.

ik wil knokploegen tegen dit soort lieden, ik wil dat ze uit hun huizen worden verjaagd door een gemene pesticide die alleen wordt ingezet voor de meest hardnekkige ratten en kakkerlakken, want dat zijn het.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32608861
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze zijn niet alleen werkloos, ze profiteren ook nog eens van een gratis gekraakte woning, onder het motto: "ja maar het staat toch leeg". de ergste vorm van parasitisme die ik ken.
Helemaal mee eens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 27 november 2005 @ 02:11:40 #78
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32610549
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze zijn niet alleen werkloos, ze profiteren ook nog eens van een gratis gekraakte woning, onder het motto: "ja maar het staat toch leeg". de ergste vorm van parasitisme die ik ken.

ik wil knokploegen tegen dit soort lieden, ik wil dat ze uit hun huizen worden verjaagd door een gemene pesticide
die alleen wordt ingezet voor de meest hardnekkige ratten en kakkerlakken, want dat zijn het.
ROFL

in dat geval ..... check this out (beter eerst de colum lezen die daar staat)
Kraken moet verboden worden + Marokanen slaags met krakers
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 27 november 2005 @ 02:29:39 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32610792
quote:
Op zondag 27 november 2005 02:11 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ROFL

in dat geval ..... check this out (beter eerst de colum lezen die daar staat)
Kraken moet verboden worden + Marokanen slaags met krakers
ja ik kende het voorval. god wat mis ik sjun soms.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 11:21:48 #80
1234 HiZ
Istanbullu
pi_32613571
quote:
Op zondag 27 november 2005 00:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze zijn niet alleen werkloos, ze profiteren ook nog eens van een gratis gekraakte woning, onder het motto: "ja maar het staat toch leeg". de ergste vorm van parasitisme die ik ken.

ik wil knokploegen tegen dit soort lieden, ik wil dat ze uit hun huizen worden verjaagd door een gemene pesticide die alleen wordt ingezet voor de meest hardnekkige ratten en kakkerlakken, want dat zijn het.
Je vergeet helemaal dat ze een monopolie hebben op moreel gedrag. Alleen zij weten hoe het eigenlijk hoort.
pi_32613720
Tuurlijk mag reisbureau Rita. Je ziet ook meteen wie ongewassen, werkloos en kansloos is.

Ik was laatst even in debat met krakers; ik zei zulke harde diplomatische dingen tegen hun, die me op dit forum een ban zou kosten. Dat deed me echt goed
Ik kan dingen soms echt technisch ongekend cru formuleren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 27 november 2005 @ 11:34:40 #82
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32613751
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:32 schreef JohnDope het volgende:
Tuurlijk mag reisbureau Rita. Je ziet ook meteen wie ongewassen, werkloos en kansloos is.

Ik was laatst even in debat met krakers; ik zei zulke harde diplomatische dingen tegen hun, die me op dit forum een ban zou kosten. Dat deed me echt goed
Ik kan dingen soms echt technisch ongekend cru formuleren.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32613766
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

En vooral er nog even inwrijven; "jullie mogen best met geweld komen, dan bevestigen jullie alleen maar wat het volk van jullie denkt".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32613792
Een opmerking als 'kuipers is landverrader' maakt jou wat mij betreft niet veel anders dan zulke ongewassen en kansloze krakers, johndope.
geen
pi_32613841
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:37 schreef natte-flamoes het volgende:
Een opmerking als 'kuipers is landverrader' maakt jou wat mij betreft niet veel anders dan zulke ongewassen en kansloze krakers, johndope.
Hallo het is nog vroeg ik weet het, maar een medelander die eerst op een verkapte manier samir uit nodigt om bij hem te komen studeren is een verrader.

om het nog even te verduidelijken, ookal was samir a veroordeelt voor terrorisme dan had hij van mij best chemie mogen studeren, maar een hollander die hem zo provocerend uitnodigt voor die opleiding is veel erger dan de terrorist zelf; een land verrader.

Maar je had niet zo'n hoog eq dus je zal het wel niet snappen, dus met jou is het einde discussie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32613878
Provocerend? Nogmaals,dat is je eigen interpretatie. Lees in dat hogeschool leiden topic even de tekst die in elsevier staat.
geen
  zondag 27 november 2005 @ 11:42:53 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32613896
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:41 schreef natte-flamoes het volgende:
Provocerend? Nogmaals,dat is je eigen interpretatie. Lees in dat hogeschool leiden topic even de tekst die in elsevier staat.
volgens mij haal je twee topics door elkaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32613946
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij haal je twee topics door elkaar.
Johndope heeft het hier over kuipers.
quote:
om het nog even te verduidelijken, ookal was samir a veroordeelt voor terrorisme dan had hij van mij best chemie mogen studeren, maar een hollander die hem zo provocerend uitnodigt voor die opleiding is veel erger dan de terrorist zelf; een land verrader.
geen
pi_32613954
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Klopt, het is heel kinderachtig, maar ik ben er ook niet mee begonnen.
"Ik ben er niet mee begonnen, meester! Hunnie hebben het gedaan!!!"
  zondag 27 november 2005 @ 11:49:33 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32613999
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:46 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Johndope heeft het hier over kuipers.
[..]
volgens mij was het jij die een uitspraak van hem in een ander topic hier aanhaalde, natte-neel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32614000
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

één persoon die een kruistocht voerde tegen de vrijheid van meningsuiting en daarvoor de hoogste prijs heeft betaald en daarnaast nogal verdienstelijke dingen heeft gedaan, kan ik niet op dezelfde lijn zetten als een stel beroepsprofiteurs die stinkend vanuit hun gekraakte huizen walgelijke teksten ophangen en helemaal niet snappen dat ze eigenlijk bij donner moeten zijn als het gaat om justitie. maar goed.
zeg pietje, dat jij mensen vindt stinken, daar heeft de vrijheid van meningsuiting ook geen ruk mee te maken.

Verdonk en crematie == Pim Fortuyn die Borst Bin Laden noemt.
  zondag 27 november 2005 @ 11:51:27 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32614034
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:49 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

zeg pietje, dat jij mensen vindt stinken, daar heeft de vrijheid van meningsuiting ook geen ruk mee te maken.

Verdonk en crematie == Pim Fortuyn die Borst Bin Laden noemt.
en pim fortuyn die door diverse politici vergeleken werd met mensen uit de tweede wereld oorlog. het gaat over en weer.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32614047
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij was het jij die een uitspraak van hem in een ander topic hier aanhaalde, natte-neel.
Precies, om aan te geven dat johndope aardig tegenstrijdig is in z'n postgedrag.
geen
pi_32614066
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 07:26 schreef StefanP het volgende:
Als ik posters op ga hangen met daarop "Berovingen. Verkrachtingen. Uitkeringen trekken. Allochtonen bedankt." dan moet je eens opletten hoe snel die weg zijn. Of iets als "Wim Kok: de vijand binnenhalen - het land naar de vernieling helpen - belastinggeld weggooien". Die zullen ook niet lang hangen voor de (linkse) rechter dat verbiedt.
"Wim Kok moordenaar" en "Melkert moordenaar". Zulke spandoeken waren er na de moord op de Goddelijke Kale. Niks werd er tegen gedaan.
pi_32614103
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en pim fortuyn die door diverse politici vergeleken werd met mensen uit de tweede wereld oorlog. het gaat over en weer.
Mooi toch, vrijheid van meningsuiting? Je pikt als kiezer zo de mensen er tussen uit die er zich niet/minder schuldig aan maken (Rouvoet, Marijnissen, Balkenende etc.). Zo zie je pas goed welke politici deugen en welke met modder gooien.
  zondag 27 november 2005 @ 11:56:18 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32614109
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:52 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Precies, om aan te geven dat johndope aardig tegenstrijdig is in z'n postgedrag.
oh ik dacht omdat je te slap bent om het in het desbetreffende topic verder te 'bekritiseren'. of omdat je graag wil dat zijn 'verschrikkelijke' uitspraak door mensen gezien wordt die niet in het topic van samir a komen. maar je geeft dus al toe dat jij degene was die hier de topics een beetje loopt te verwarren, hulde!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32614127
Volgens mij heeft er nog nooit een spandoek 'wim kok moordenaar' gehangen. Wel 'melkert moordenaar'.
geen
  zondag 27 november 2005 @ 12:04:14 #98
1234 HiZ
Istanbullu
pi_32614251
Ja Melkert Moordenaar, dat was nadat Pim Fortuyn's moordenaar in actie was gekomen na een uitermate effectieve lastercampagne door bepaalde politici.
  zondag 27 november 2005 @ 12:07:06 #99
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32614299
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:04 schreef HiZ het volgende:
Ja Melkert Moordenaar, dat was nadat Pim Fortuyn's moordenaar in actie was gekomen na een uitermate effectieve lastercampagne door bepaalde politici.
Dat, in tegenstelling tot Rita Moordenaar, was natuurlijk volledig gerechtvaardigd.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 27 november 2005 @ 12:09:55 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32614353
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:07 schreef robh het volgende:

[..]

Dat, in tegenstelling tot Rita Moordenaar, was natuurlijk volledig gerechtvaardigd.
ja. want rita gaat niet eens over justitie. de krakers hadden eerder nog donner moeten bekritiseren, maar ik denk dat ze zich een beetje blindstaren op verdonk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 12:18:02 #101
1234 HiZ
Istanbullu
pi_32614496
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. want rita gaat niet eens over justitie. de krakers hadden eerder nog donner moeten bekritiseren, maar ik denk dat ze zich een beetje blindstaren op verdonk.
Ik weet het wel zeker.
  zondag 27 november 2005 @ 13:56:13 #102
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_32616644
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:09 schreef zoalshetis het volgende:
ja. want rita gaat niet eens over justitie. de krakers hadden eerder nog donner moeten bekritiseren, maar ik denk dat ze zich een beetje blindstaren op verdonk.
Onzin. Verdonk is minister van Vreemdelingenzaken en Integratie en deze taakgebieden vallen onder justitie.
  zondag 27 november 2005 @ 13:56:38 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32616658
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:56 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Onzin. Verdonk is minister van Vreemdelingenzaken en Integratie en deze taakgebieden vallen onder justitie.
huh?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 13:59:38 #104
1234 HiZ
Istanbullu
pi_32616735
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:56 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Onzin. Verdonk is minister van Vreemdelingenzaken en Integratie en deze taakgebieden vallen onder justitie.
Ze is volwaardig minister, de taakgebieden vallen dus niet onder een andere minister.
  zondag 27 november 2005 @ 15:55:10 #105
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_32619916
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:59 schreef HiZ het volgende:
Ze is volwaardig minister, de taakgebieden vallen dus niet onder een andere minister.
Een minister zonder portefeuille kun je moeilijk als volwaardig bestempelen. Hoe dan ook, de taakgebieden waar Verdonk verantwoordelijk voor is, vallen onder justitie. Dat wil overigens niet zeggen dat zij verantwoording is verschuldigd aan Donner; die heeft gewoon zijn eigen taakgebieden binnen justitie.
pi_32620220
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:55 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Een minister zonder portefeuille kun je moeilijk als volwaardig bestempelen. Hoe dan ook, de taakgebieden waar Verdonk verantwoordelijk voor is, vallen onder justitie. Dat wil overigens niet zeggen dat zij verantwoording is verschuldigd aan Donner; die heeft gewoon zijn eigen taakgebieden binnen justitie.
Minister Verdonk is verantwoordelijk binnen het ministerie van Justie voor Vreemdelingenzaken en Integratie - een volledige portefeuille aldus.

en ten overvloede, daarmee dus verantwoordelijk voor het beleid op dat gebied en als zodanig het gezicht vanuit het ministerie naar buiten toe op dat vlak tijdens persconferenties, mediaoptredens en meer. En dús uiteraard ook het gezicht voor kritiek op dat beleid.

dat vind je wellicht naar als je voor het beleid bent, maar in een democratie zijn er ook weldenkende mensen die daar goede en inhoudelijke argumenten tégen hebben en die richten zich tot de bewindsvrouwe van vreemdelingenzaken en integratie.
niet tot de minister voor verkeer en waterstaat.
pi_32620431
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

ach. het bewijs is wederom geleverd. mensen demoniseren graag. zeker als het om verdonk gaat. zielig en laf, maar geeft wel aan hoe links nederland denkt, nu ze niet prominent in het kabinet zitten.
Altijd interessant hoe de term DEMONISEREN opkwam rond Pim Fortuyn, die zelf dol was op het demoniseren van anderen.
Ook zijn achterban is daar dol op.
Tegelijkertijd huilen ze hard en roepen Hé, Wij worden Gedemoniseerd, terwijl ze (zie boven) in dezelfde zin precies hetzelfde doen (tegen 'links', 'moslims', 'krakers' enz enz).

Alleen zijn linkse mensen niet van die huilebalken die meteen gaan grienen als iemand het niet met ze eens is.
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:53 schreef Kloot-Jan het volgende:

"Wim Kok moordenaar" en "Melkert moordenaar". Zulke spandoeken waren er na de moord op de Goddelijke Kale. Niks werd er tegen gedaan.
pi_32621030
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:53 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

"Wim Kok moordenaar" en "Melkert moordenaar". Zulke spandoeken waren er na de moord op de Goddelijke Kale. Niks werd er tegen gedaan.
Jahaa maar dan is het 'slachtoffer' van het spandoek een linkse politicus, dan heet het vrijheid van meningsuiting! Maar owee als het 'slachtoffer' van het spandoek een rechtse politicus is, dan is het plots smaad. Dat je daar de logica niet van inziet zeg.
  zondag 27 november 2005 @ 16:41:53 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32621235
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:34 schreef knowall het volgende:

[..]

Jahaa maar dan is het 'slachtoffer' van het spandoek een linkse politicus, dan heet het vrijheid van meningsuiting! Maar owee als het 'slachtoffer' van het spandoek een rechtse politicus is, dan is het plots smaad. Dat je daar de logica niet van inziet zeg.
het is soms jammer dat rechts zich zo fatsoenlijk gedraagt en niet de democratie en vrijheid van meningsuiting doodschiet, anders zou ik die linkse mensen wel eens willen zien met hun spandoekjes.

onbergijpelijke vergelijking in dit topic waar het gaat om een stel lafbekkerige parasieten van deze maatschappij die notabene hun walgelijke pus tegen de verkeerde minister spuien. maar goed, zo gaat dat nou eenmaal in een staat waar mensen mogen doen wat ze willen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32621426
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is soms jammer dat rechts zich zo fatsoenlijk gedraagt en niet de democratie en vrijheid van meningsuiting doodschiet, anders zou ik die linkse mensen wel eens willen zien met hun spandoekjes.

onbergijpelijke vergelijking in dit topic waar het gaat om een stel lafbekkerige parasieten van deze maatschappij die notabene hun walgelijke pus tegen de verkeerde minister spuien. maar goed, zo gaat dat nou eenmaal in een staat waar mensen mogen doen wat ze willen.
Naar mijn weten leven we nog steeds in een rechtstaat waar iedereen in gelijke gevallen gelijk behandeld wordt. Dus dan is een spandoek met "Persoon X Moordenaar!" of altijd strafbaar of nooit, dat staat compleet los van degene die het het spandoek opgehangen heeft, of het nou een 'parasiet van de maatschappij' of een 'Lonsdale-kaalkopje' is, de handeling is hetzelfde.

Maargoed jij hebt in dit topic al voldoende bewezen van hypocricie over te lopen, en ik acht mijn kwaliteiten niet voldoende om jou daarvan te overtuigen, dus die taak laat ik graag aan een ander over.
pi_32621658
Jullie allemaal,een enkele uitgezonderd lullen allemaal uit je nek.
Ja,ik wil ook even reageren,maar wat ik lees slaat nergens op.
Gelul gewoon.
Ik woon al twaalf jaar in een Zuid-Amerikaans land,Hollanders hebben(tot nu toe?) een goede naam.
Amerikanen pruimen ze hier niet.
Maar wat ik allemaal bureaukraties hier moet doen,om te mogen blijven,daar lusten de honden geen brood van.
Moet ik naar het bureau Vreemdelingen zaken,kom er maar uit,staat helemaal niets aangegeven in het Nederlands.
Maar evenwel,voel me geen asielzoeker,kan mijn eigen broek ophouden,met alles wat daar bij hoort.doch aleer men kritiek heeft op het beleid van reisbureau Rita,open je ogen en kijk eens naar andere landen.
Die zijn niet zo soepel,niet zo medelander,je blijft een buitenlander en daar heb ik geen probleem mee.
Kom er nou maar eerlijk vooruit,links en progressief Nederland,denk eens even normaal na,ga alles even op een rijtje zetten,blijf niet in dat ideologiese dogma denken.
Goede zaak,Reisbureau Rita,hoop dat ze het vreselijk druk krijgt.
pi_32621717
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:57 schreef saladito het volgende:
-knip-
Toffe argumenten!
  zondag 27 november 2005 @ 17:03:58 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32621816
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:59 schreef knowall het volgende:

[..]

Toffe argumenten!
zoals als je er niet uitkomt je onvermogen door te geven aan een andere kraker?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32621869
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals als je er niet uitkomt je onvermogen door te geven aan een andere kraker?
Snap jij je zinnen uberhaupt zelf wel? Misschien een snelcursus 'begrijpend Nederlands' een idee? Of maar meteen een reis boeken bij Rita?
  zondag 27 november 2005 @ 17:08:19 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32621919
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:06 schreef knowall het volgende:

[..]

Snap jij je zinnen uberhaupt zelf wel? Misschien een snelcursus 'begrijpend Nederlands' een idee? Of maar meteen een reis boeken bij Rita?
ik denk dat jij het niet meer snapt en met non-argumenten en doorschuifpraktijken toch liever rita met haar eigen reisbureau ziet vertrekken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 17:13:32 #116
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32622045
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32622065
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk
Ik denk dat het daar al mis gaat.
  zondag 27 november 2005 @ 17:15:10 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32622085
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:14 schreef knowall het volgende:

[..]

Ik denk
dito, als we dan toch kinderachtig gaan doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32622174
quote:
Smaad.
pi_32628286
Volgende keer maar Donner Domoor - dan hoor je er niemand over.
Toch opvallend dat er nauwelijks posters over Donner zijn, hoe zou dat toch komen
pi_32628654
quote:
Ja er staat ook "De enige goede Verdonk is een dode Verdonk" op die Reisbureau-poster.
pi_32628711
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. want rita gaat niet eens over justitie. de krakers hadden eerder nog donner moeten bekritiseren, maar ik denk dat ze zich een beetje blindstaren op verdonk.
Dus in wezen vindt jij "Donner Moordenaar" wel goed?
  zondag 27 november 2005 @ 23:30:39 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32632391
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:41 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

Dus in wezen vindt jij "Donner Moordenaar" wel goed?
nee dat zeg ik niet. maar de mensen die dit soort leuzen bedenken en ophangen hadden beter donner kunnen kiezen. of dat oirbaar is is een tweede. verdonk heeft er op zich weinig mee te maken met het feit dat een asielzoeker brand heeft gesticht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32632476
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dat zeg ik niet. maar de mensen die dit soort leuzen bedenken en ophangen hadden beter donner kunnen kiezen. of dat oirbaar is is een tweede. verdonk heeft er op zich weinig mee te maken met het feit dat een asielzoeker brand heeft gesticht.
Het gaat niet om die brandstichting maar om het feit dat die mensen daar gevangen zaten zonder dat ze iets gedaan hebben en ook nog in die gevaarlijke omstandigheden. Donner wordt nminder beschimpt omdat hij niet ging roepen dat er adequaat was gehandeld.
  zondag 27 november 2005 @ 23:34:02 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32632509
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat niet om die brandstichting maar om het feit dat die mensen daar gevangen zaten zonder dat ze iets gedaan hebben en ook nog in die gevaarlijke omstandigheden. Donner wordt nminder beschimpt omdat hij niet ging roepen dat er adequaat was gehandeld.
ik denk dat rita de kooltjes uit het vuur heeft gehaald voor donner. en dat was achteraf, gezien de krakersstreken, misschien niet verstandig. het gaat haar trouwens ook geen stemmen kosten. eerder stemmen opleveren.

kanttekening: hebben de verschillende commissies al bepaald of het idd niet adequaat was?

wb trouwens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 23:35:27 #126
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32632553
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat niet om die brandstichting maar om het feit dat die mensen daar gevangen zaten zonder dat ze iets gedaan hebben en ook nog in die gevaarlijke omstandigheden. Donner wordt nminder beschimpt omdat hij niet ging roepen dat er adequaat was gehandeld.
Sommigen hadden natuurlijk wel degelijk wat gedaan. Niet iedereen was alleen maar illegaal, een aantal was gewoon crimineel.

En Donner wordt ook minder beschimpt omdat Rita Verdonk bij een flink aantal mensen veel meer aversie oproept.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32632576
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat rita de kooltjes uit het vuur heeft gehaald voor donner. en dat was achteraf, gezien de krakersstreken, misschien niet verstandig. het gaat haar trouwens ook geen stemmen kosten. eerder stemmen opleveren.

wb trouwens.
Gaat het alleen maar om stemmen dan? Het gaat om mensen volgens mij. En die opmerking over adequaat was gewoon verrekte onhandig.
pi_32632612
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:35 schreef Tarak het volgende:

[..]

Sommigen hadden natuurlijk wel degelijk wat gedaan. Niet iedereen was alleen maar illegaal, een aantal was gewoon crimineel.
Dus er zaten mensen die er niet hoorden te zitten en die zijn nu dood. Goed dat je dat even bevestigt.
quote:
En Donner wordt ook minder beschimpt omdat Rita Verdonk bij een flink aantal mensen veel meer aversie oproept.
Dat is ook niet voor niks dan natuurlijk.
  zondag 27 november 2005 @ 23:38:03 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32632640
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat het alleen maar om stemmen dan? Het gaat om mensen volgens mij. En die opmerking over adequaat was gewoon verrekte onhandig.
ja onhandig, maar was het niet adequaat gezien de omstandigheden waarbij er een soort celrel uitbrak en bewakers met geweld werden tegengewerkt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32632840
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja onhandig, maar was het niet adequaat gezien de omstandigheden waarbij er een soort celrel uitbrak en bewakers met geweld werden tegengewerkt?
Oeps, wat een speculatie
  zondag 27 november 2005 @ 23:48:44 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32633009
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Oeps, wat een speculatie
we wachten het af ok...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32638650
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

we wachten het af ok...
Ik wel.
pi_32639972
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:37 schreef SCH het volgende:
Dus er zaten mensen die er niet hoorden te zitten en die zijn nu dood. Goed dat je dat even bevestigt.
Wie bevestigd er hier wat? Een fok user bevestigd iets? Sinds wanneer kan dat?

Vertel eens concreet, sch, welke niet-illegaal of niet-crimineel die daar zat is nu dood? Heb je cijfers of baseer jij je conclusies op aannames?
geen
pi_32641575
sch, wil je mijn vragen beantwoorden? Ik ben benieuwd..
geen
pi_32641734
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:55 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Wie bevestigd er hier wat? Een fok user bevestigd iets? Sinds wanneer kan dat?

Vertel eens concreet, sch, welke niet-illegaal of niet-crimineel die daar zat is nu dood? Heb je cijfers of baseer jij je conclusies op aannames?
Een illegaal is geen crimineel en hoort niet opgesloten te zitten.

En er is in ieder geval het verhaal bekend van een Bulgaarse man die er opgesloten zat, die 'smiddags in Amersfoort was opgepakt omdat hij zijn paspoort niet bij zich had. Maar hij had wel geldige papieren om in Nederland te zijn.

Los daarvan blijf ik van mening dat de overheid verantwoordelijjk is voor de veiligheid van de mensen die ze opsluit, ook als 1 van die mensen brand sticht. Dat lijkt me evident en zit ook in de wet opgesloten.
pi_32642355
Dus voor zover bij jou bekend zaten er niet 'mensen' maar ben je slechts van 1 geval op de hoogte.

In welke wet is dit opgesloten? En in welke mate moet de overheid haar verantwoordelijkheid op zich nemen? Ik bedoel, in elke gevangenis is er een kans dat er brand uitbreekt. Betekent elke brand automatisch het aftreden van een minister? Zijn er andere voorvallen van branden in gevangenissen?
geen
pi_32642440
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:45 schreef natte-flamoes het volgende:
Dus voor zover bij jou bekend zaten er niet 'mensen' maar ben je slechts van 1 geval op de hoogte.
Nee, ik noem 1 voorbeeld.
quote:
In welke wet is dit opgesloten?
De zorgplicht door de overheid is wettelijk geregeld
quote:
En in welke mate moet de overheid haar verantwoordelijkheid op zich nemen?
In alle mate.
quote:
Ik bedoel, in elke gevangenis is er een kans dat er brand uitbreekt. Betekent elke brand automatisch het aftreden van een minister? Zijn er andere voorvallen van branden in gevangenissen?
Nee, het betekent niet automatisch het aftreden van een minister. Het gaat erom dat gevangenissen veilig dienen te zijn en als er 11 mensen omkomen bij een brand in 1 cel - dan was die gevangenis niet veilig en is er neit aan de zorgplicht voldaan. Wat de gevolgen moeten zijn, beslist de kamer maar.
pi_32642564
Het pand in schiphol voldeed aan de eisen. Dat is al eerder in een discussie waarin jij meedeed gepost.
Maar ik vroeg je toch niet naar 1 voorbeeld? Jij hebt het steeds over mensen die daar zaten en die daar (volgens jou) niet hoorden te zitten. Welke mensen waren dat? Of weet je dat niet?
geen
pi_32642682
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:55 schreef natte-flamoes het volgende:
Het pand in schiphol voldeed aan de eisen. Dat is al eerder in een discussie waarin jij meedeed gepost.
Maar ik vroeg je toch niet naar 1 voorbeeld? Jij hebt het steeds over mensen die daar zaten en die daar (volgens jou) niet hoorden te zitten. Welke mensen waren dat? Of weet je dat niet?
Ik zei toch dat er "illegalen" zaten en die horen niet opgesloten te zitten.
Is het verhaal van die Bulgaar al niet schrijnend genoeg? Er zijn ministers om minder afgetreden.
pi_32642988
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zei toch dat er "illegalen" zaten en die horen niet opgesloten te zitten.
Is het verhaal van die Bulgaar al niet schrijnend genoeg? Er zijn ministers om minder afgetreden.
Nee, je zei mensen.
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:37 schreef SCH het volgende:
Dus er zaten mensen die er niet hoorden te zitten en die zijn nu dood.
En dat ene voorval? Tuurlijk is dat schrijnend. Maar moet je om 1 voorval een beleid aanpakken? En waar ik ook benieuwd naar ben, je zegt dat de man geldige papieren had om in nederland te zijn. Wanneer bleek dat? Na de brand of voor de brand?

En ga eens in op het feit dat het pand aan de eisen voldeed?
geen
pi_32643187
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:10 schreef natte-flamoes het volgende:

En ga eens in op het feit dat het pand aan de eisen voldeed?
Jij kent de onderzoeksresultaten al?
pi_32643268
quote:
'Aanbevelingen Nibra over detentiecentrum opgevolgd'

Uitgegeven op donderdag 27 oktober 2005 om 19:00:09

(Novum) - De aanbevelingen die het instituut voor brandveiligheid Nibra in 2002 deed voor het detentiecentrum op Schiphol, waar woensdagnacht elf asielzoekers omkwamen bij een brand, zijn opgevolgd. Dat liet de brandweer donderdag weten op een persconferentie in Hoofddorp.

De uitspraken van het Nibra zijn volgens loco-burgemeester Michel Bezuijen van de gemeente Haarlemmermeer voorbarig. Het instituut meldde donderdag dat het gebouw in 2002 - voor de ingebruikname - niet brandveilig was. Het Nibra kwam daarop met vier aanbevelingen. Deze zijn allemaal opgevolgd voordat het pand in gebruik werd genomen, stelden Bezuijen en plaatsvervangend brandweercommandant Ruwald Wevers voor Radio 1.

Dit jaar is een controle geweest in het pand. In september vorig jaar is alles nog in orde bevonden, zei Wevers. Bij latere controles zijn enkele kleine mankementen geconstateerd, zoals brandwerende deuren die open bleven staan.

Bezuijen vertelde dat de gemeente vrijdag met een dossieronderzoek komt over de brandveiligheid van het centrum, maar zegt nog niet te weten of dat 'licht brengt'. De loco-burgemeester weet niet welke asielzoekers nog weg zijn. Hij denkt niet dat zij nog in het getroffen complex liggen.

Postbus 51 heeft een telefoonnummer opengesteld voor familie van mensen die in het cellencomplex op Schiphol verbleven. Zij kunnen bellen met 0800-1351.
Da's toch apart dat je zulke uitspraken doet terwijl je niet van dergelijke feiten op de hoogte bent, sch.
geen
pi_32643375
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:22 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Da's toch apart dat je zulke uitspraken doet terwijl je niet van dergelijke feiten op de hoogte bent, sch.
Het onderzoeksrapport moet nog komen, deze mening van het NIBRA zal er wel in meegenomen worden maar je loopt op de zaken vooruit.
pi_32643435
Mening? Grapjas.
geen
pi_32643457
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Het onderzoeksrapport moet nog komen, deze mening van het NIBRA zal er wel in meegenomen worden maar je loopt op de zaken vooruit.
Heb je het artikel wel gelezen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32643516
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel gelezen?
Hoezo?

Het NIBRA zegt A, gemeente Haarlemmermeer zegt B., zo zegt iedereen wat. Daar is de onderzoekscommissie voor, om dat naast elkaar te leggen.
pi_32643560
Er zijn aanbevelingen gedaan inzake de veiligheid en die aanbevelingen zijn opgevolgd....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32643590
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er zijn aanbevelingen gedaan inzake de veiligheid en die aanbevelingen zijn opgevolgd....
Aldus die en die.

De commissie onderzoekt nu hoe het precies zit. Zullen we daar maar even op wachten.
pi_32643608
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Aldus die en die.

De commissie onderzoekt nu hoe het precies zit. Zullen we daar maar even op wachten.
Aldus degene die het heeft gecontroleerd allemaal of in elk geval daar de verantwoordelijke voor was op dat moment. Niet zomaar de snackbarhouder om de hoek dus.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')