abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32555175
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:45 schreef -Beer- het volgende:
Ach zij plaatsen posters om duidelijk te maken dat ze het niet eens zijn met de politiek van verdonk ed. Jij zou dan een poster plaatsen, in de achtertuin, van die mensen. Als reactie omdat je t niet met hen eens bent. Dan kan je beter respect hebben voor hun mening en in debat gaan dan hetzelfde te doen, en dan zonder er over na te denken. Als jij echt vindt dat krakers uitschot zijn dan moet je er boven staan en geen posters plaatsen en niet provoceren maar gaan praten. Als iedereen dat nou eens deed links en rechts, dan kwamen we ergens. Nu wordt het steeds meer "Wij en Hen", " Links en Rechts" "Autochtoon en Allochtoon" "Zwart en Wit".
Zij provoceren met deze posters want je kunt simpelweg niet van mening zijn dat Verdonk een moordenaar is dat is immers feitelijk onwaar, de krakers zijn dus simpelweg bezig met provoceren, wie is hier nou dus kinderachtig bezig.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32555193
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zij provoceren met deze posters want je kunt simpelweg niet van mening zijn dat Verdonk een moordenaar is dat is immers feitelijk onwaar, de krakers zijn dus simpelweg bezig met provoceren, wie is hier nou dus kinderachtig bezig.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het gaat hier niet om de poster "Rita Moordenaar" want zoals eerder geschreven ben ik het daar ook niet mee eens. Lees je even in...
pi_32555223
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:57 schreef -Beer- het volgende:
Het gaat hier niet om de poster "Rita Moordenaar" want zoals eerder geschreven ben ik het daar ook niet mee eens. Lees je even in...
Holocaust vergelijkingen wilde ik het maar niet over hebben maar dat maakt geen verschil voor mijn redenatie. Bovendien ontwijk je mijn stelling, de krakers willen provoceren met die posters en teksten.
pi_32555354
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Holocaust vergelijkingen wilde ik het maar niet over hebben maar dat maakt geen verschil voor mijn redenatie. Bovendien ontwijk je mijn stelling, de krakers willen provoceren met die posters en teksten.
Ja... ze provoceren inderdaad. Met een reden en een boodschap. Als jij bij hun ook borden in hun tuin gaat zetten heeft dat ook wel een reden en een boodschap maar inhoudelijk heeft het weinig met het onderwerp te maken. Dat zij provoceren is om op te vallen, dat mensen er emoties bij krijgen, mensen worden boos of vinden het dom maar gaan er wel overnadenken. En het lokt een debat uit en dat is de bedoeling denk ik. En dan posters terug gaan plaatsen is gewoon kinderachtig zeker als je het zelf kinderachtig vindt. Dat kan je, zoals ik al zei, beter de discussie aangaan.
pi_32555398
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

En het feit dat het jou aan de holocaust doet denken komt door twee dingen: het woord "deportatie" en de afbeelding. Maar juridisch is daar niks tegen in de brengen want er wordt nergens letterlijk gerefereerd aan de holocaust. Provocerend inderdaad
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:01:29 #36
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32556384
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:45 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Ach zij plaatsen posters om duidelijk te maken dat ze het niet eens zijn met de politiek van verdonk ed. Jij zou dan een poster plaatsen, in de achtertuin, van die mensen. Als reactie omdat je t niet met hen eens bent. Dan kan je beter respect hebben voor hun mening en in debat gaan dan hetzelfde te doen, en dan zonder er over na te denken. Als jij echt vindt dat krakers uitschot zijn dan moet je er boven staan en geen posters plaatsen en niet provoceren maar gaan praten. Als iedereen dat nou eens deed links en rechts, dan kwamen we ergens. Nu wordt het steeds meer "Wij en Hen", " Links en Rechts" "Autochtoon en Allochtoon" "Zwart en Wit".
Mensen die respectvol een debat aan willen gaan plaatsen in de eerste instantie niet zulke teksten op een poster. Het is puur provocatiegedrag. Niks meer, niks minder. Door het ophangen van dergelijke posters zet de desbetreffende persoon zich volledig buitenspel als het gaat om het debat en geeft ook nog eens te kennen een ontzettende simpele ziel te zijn.
Say your prayers
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:03:28 #37
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32556406
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:05 schreef -Beer- het volgende:

[..]

En het feit dat het jou aan de holocaust doet denken komt door twee dingen: het woord "deportatie" en de afbeelding. Maar juridisch is daar niks tegen in de brengen want er wordt nergens letterlijk gerefereerd aan de holocaust. Provocerend inderdaad
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Provocerend en zielig. Net als een ieder die zich achter een dergelijke actie schaart. Maar goed, vrijheid van meningsuiting geldt ook voor dit volk. Gelukkig maar.
Say your prayers
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:12:35 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32556515
fijn dat het weer mag. krijgen we een leuk leefklimaat door...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32556614
Stijlloze en hufterige poster. Zegt naar mijn mening meer over de makers ervan, dan over minister Verdonk. Deze poster wekt bij mij enkel sterke antipathie voor de makers en de verspreiders ervan op.
  vrijdag 25 november 2005 @ 02:22:39 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32556623
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 02:21 schreef rutger05 het volgende:
Stijlloze en hufterige poster. Zegt naar mijn mening meer over de makers ervan, dan over minister Verdonk. Deze poster wekt bij mij enkel sterke antipathie voor de makers en de verspreiders ervan op.
daarom, laat die stinkende schurfthonden maar lekker aankloten. verdonk wordt er alleen maar populairder door.
  vrijdag 25 november 2005 @ 06:57:02 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_32557736
Rita
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ongewassen links krakerstuig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik ben inmiddels overleden
pi_32557831
Als ik posters op ga hangen met daarop "Berovingen. Verkrachtingen. Uitkeringen trekken. Allochtonen bedankt." dan moet je eens opletten hoe snel die weg zijn. Of iets als "Wim Kok: de vijand binnenhalen - het land naar de vernieling helpen - belastinggeld weggooien". Die zullen ook niet lang hangen voor de (linkse) rechter dat verbiedt.

Meten met twee maten dus weer, volkomen belachelijk. Overigens vind ik het recht op vrije meningsuiting een van de hoogste goeden, maar alleen als ik dus ook mag zeggen wat ik vind en niet alleen dat werkschuwe smerige langharige tuig.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:16:39 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32558100
quote:
Reisbureau Rita' mag weer!.
Mooi
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:26:16 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32558154
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:30 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ze voert gewoon het bevel van de rechter uit.
Ach, het aloude 'Befehl ist Befehl'? Ik dacht dat een minister er juist voor was om wetten te maken, die een rechter dan kan gebruiken?

En gelukkig werkt dat 2 kanten op: De rechter heeft nu ook bevel gegeven, de spandoeken te laten hangen. Maar dat zal ongetwijfeld in jouw visie weer het verkeerde bevel zijn?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 08:36:48 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32558248
Goede zaak. Vrijheid van meningsuiting is prima.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 08:38:02 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32558260
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 07:26 schreef StefanP het volgende:
Als ik posters op ga hangen met daarop "Berovingen. Verkrachtingen. Uitkeringen trekken. Allochtonen bedankt." dan moet je eens opletten hoe snel die weg zijn. Of iets als "Wim Kok: de vijand binnenhalen - het land naar de vernieling helpen - belastinggeld weggooien". Die zullen ook niet lang hangen voor de (linkse) rechter dat verbiedt.

Meten met twee maten dus weer, volkomen belachelijk. Overigens vind ik het recht op vrije meningsuiting een van de hoogste goeden, maar alleen als ik dus ook mag zeggen wat ik vind en niet alleen dat werkschuwe smerige langharige tuig.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.
pi_32558384
wat een egotripperij, alsof zij de enige Rita in Nederland zou zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

de rechtsspraak kwam door het midden
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32562265
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:56 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Moeilijk he, lezen. Er werd gezegd dat over-en-WEER provoceren kinderachtig is. Kortom, er werd gezegd dat de krakers inderdaad begonnen zijn met provoceren en dat dat kinderachtig is, maar dat het bijna nog kinderachtiger is al je dan op dezelfde manier terug gaat provoceren.
PWBF
pi_32562550
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Moeilijk he, lezen. Er werd gezegd dat over-en-WEER provoceren kinderachtig is. Kortom, er werd gezegd dat de krakers inderdaad begonnen zijn met provoceren en dat dat kinderachtig is, maar dat het bijna nog kinderachtiger is al je dan op dezelfde manier terug gaat provoceren.
Dank u
pi_32564673
Ik vind de posters rondom Verdonk misselijkmakend, maar ben wel voorstander van vrije meningsuiting. Ziekmakende teksten als "minister van deportatie" (voor de goede orde: ze voert gewoon beleid uit waarvoor een meerderheid van de Tweede Kamer opdracht gaf) moeten omwille van het grote goed genaamd 'vrijheid van meningsuiting' allemaal maar kunnen. Eén tekst gaat me te ver. Dat is de tekst "Verdonk moordenaar". Als je voor een bepaald ongeluk verantwoordelijk bent, ben je nog geen moordenaar.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:29:35 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32564758
ik snap de hetze tegen verdonk nog steeds niet zo goed aangezien het hier gaat om het beleidsterrein van donner. en dan nog vraag ik me af of hij verantwoordelijk is voor een persoon die brand steekt. het enige dat ik me kan voorstellen is dat verdonk haar handen in het vuur heeft gestoken voor de toch al gekwelde minister donner.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:30:34 #52
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32564783
het is demonisering van de ergste soort. verwijzingen naar dat soort gruwelijkheden zijn een schande.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:32:27 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32564841
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:30 schreef 1603 het volgende:
het is demonisering van de ergste soort. verwijzingen naar dat soort gruwelijkheden zijn een schande.
gelukkig kunnen we de hoek waar het uitkomt niet echt serieus nemen, dat is dan wel weer een voordeel. jammer dat krakers technisch gezien niet hun eigen ruiten kunnen ingooien. voor de rest lukt het ze aardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 25-11-2005 13:37:47 ]
pi_32564977
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 07:26 schreef StefanP het volgende:

Hoewel ik er liever niet een links-rechts dicussie van maak, ben ik het volledig met je eens. Ik zie het nog eerder als een autochtoon-allochtoon discussie, hoewel ik niet van polariseren houd.

Als ik op een prominente plek in Amsterdam een poster ophang met de tekst "Typist gezocht? Bel Samir A. Meeste aanslagen per minuut", dan wordt dat ding nog dezelfde dag weggehaald. Je zag het ook na de moord op Theo van Gogh. Toen plakte iemand ergens nabij een moskee een grote poster op met de tekst "gij zult niet doden"... - Dat ding was rap weg...

Omgekeerd mag er veel meer. Haatzaaiende lectuur verkopen, Wilders als neo-nazi portretteren, Verdonk als moordenaar neerzetten...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:39:05 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32565028
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:37 schreef dVTB het volgende:

[..]

Hoewel ik er liever niet een links-rechts dicussie van maak, ben ik het volledig met je eens. Ik zie het nog eerder als een autochtoon-allochtoon discussie, hoewel ik niet van polariseren houd.

Als ik op een prominente plek in Amsterdam een poster ophang met de tekst "Typist gezocht? Bel Samir A. Meeste aanslagen per minuut", dan wordt dat ding nog dezelfde dag weggehaald. Je zag het ook na de moord op Theo van Gogh. Toen plakte iemand ergens nabij een moskee een grote poster op met de tekst "gij zult niet doden"... - Dat ding was rap weg...

Omgekeerd mag er veel meer. Haatzaaiende lectuur verkopen, Wilders als neo-nazi portretteren, Verdonk als moordenaar neerzetten...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
daarom ben ik ook zo blij met de eerste goede actie van cohen. hoewel je je natuurlijk kan afvragen of hij dit deed uit eigenbelang, aangezien hij degene is die het beleid dat verdonk nu naleeft heeft 'bedacht'.
pi_32566912
Dus Frank Jacobs gaat in hoger beroep winnen van Koos S.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ex-Tuftufclub voorzitter de 5e keer eindelijk veroordeeld

(ik denk dat alleen Links Nederland wegkomt met dit soort shit)
pi_32568416
Verdonk (aka Rita) voert beleid uit dat ze deels zelf geregeld heeft en deels geerfd heeft van oa Cohen (!).
Met dat beleid kun je het eens zijn of niet. Zo ja, dan slaap je lekker, zo niet, dan probeer je invloed uit te oefenen (via organisaties als Vluchtelingenwerk ea) om het beleid te veranderen, of voer je actie of maak/hang je posters en spandoeken op om te laten zien dat je het er niet mee eens bent.
Dat mag. Vindt ook de rechter.

Ook over het 'gebruik' van de minister als boegbeeld op posters kun je discussieren. Ik vind sommige posters te ver gaan (zoals destijds minister Kosto met kat voor zijn gebombardeerde huis), maar een feit blijft dat een minister niet je nichtje is (tenzij dat toevallig ook het geval is) en dat zij verantwoordelijk is voor ál het beleid. Ministerieel verantwoordelijk. Het gezicht van het beleid.
En dús komt ook zij niet alleen als woordvoerder voor het ministerie in beeld, maar ook op spandoeken en posters. Niet vleiend wellicht, maar wel logisch. Zij is verantwoordelijk nu eenmaal, dat hoort bij de job.

En er valt kritiek op haar beleid uit te oefenen, maar ook nog eens op haar persoonlijk. Hierbij denk ik aan de keren dat ze de kamer fout/vals voorlichtte over uitzettingen, haar opmerkingen over de brand op schiphol en dat daar adequaat gehandeld was - vóordat er uberhaupt uitslagen waren van het onderzoek, dat tenslotte aantoont dat er het een en ander schortte aan de gevangenis op Schiphol.

Ik zeg dan ook:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32598586
Dat werkschuwe volk in die kraakpanden kan wel gaan zitten janken om een paar verbrande assielzoekers die zij helemaaaal niet kennen. Net of Verdonk daar wat aan kan doen. En bovendien is Verdonk de populairste minister van Nederland.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32598662
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:37 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Om even serieus te reageren.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Jij hebt helemaal gelijk. Maar dit was allang bekend. Echter dit fenomeen begint wel langzaam te vervagen.

Overigens hier op FOK geld dezelfde policy. Als je over allochtonen negatief post dan heb je eerder kans dat je gebanned word dan negatieve zaken over autochtonen.
pi_32598722
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:07 schreef robh het volgende:

[..]

Mooi.

Vrijheid van meningsuiting is dus okay, aldus rechter. Nu nog een schadevergoeding voor de inbeslag genomen spandoeken en dan is het wel klaar dacht ik zo.
Nee, ik denk dat het pas klaar is als Rita Verdonk vermoord is en het geteisem achter deze actie weer kan gaan zitten krokodillentranen over dat ze 'het zo niet bedoeld hadden'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop