abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 21:07:13 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32547970
quote:
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag besloten dat de Staat geen spandoeken meer mag weghalen met beledigende teksten over minister Verdonk (Integratie). Het gaat daarbij om een poster met de woorden 'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind', dat aan een pand in Nijmegen hing.

Over de gemeente Amsterdam, die in eerste instantie ook was gedaagd, deed de rechter geen uitspraak. Het Openbaar Ministerie (Openbaar Ministerie) in Amsterdam gaf namelijk tijdens het kort geding vorige week al aan voorlopig geen spandoeken meer in beslag te nemen. De rechter oordeelde dat de Staat dat ook niet mag doen, tenzij het OM overgaat tot strafvervolging en de strafrechter alsnog beslist dat de teksten smadelijk zijn.
Mooi.

Vrijheid van meningsuiting is dus okay, aldus rechter. Nu nog een schadevergoeding voor de inbeslag genomen spandoeken en dan is het wel klaar dacht ik zo.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32548023
als ze die krakers intervieuwen dan spreekt altijd die 'sjoerd', hoeft die jongen niet te werken?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  donderdag 24 november 2005 @ 21:09:43 #3
16625 robh
pi_32548064
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:08 schreef Onderbroek het volgende:
als ze die krakers intervieuwen dan spreekt altijd die 'sjoerd', hoeft die jongen niet te werken?
Die krijgt er vast vrij voor van z'n baas.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32548104
Dit wordt een reltopic...

OT: goede zaak. Vrijheid van meningsuiting is altijd een goede zaak ookal ben je voor of tegen. Hoe meer vrijheid, hoe meer debat hoe beter!
pi_32548112
Die spandoeken zijn echt te kansloos voor woorden. Dat mens kan ook niets aan die brand doen en doet alleen maar haar werk. Ze is gewoon rechtvaardig. Eindelijk eens iemand die doet wat er gedaan moet worden.
pi_32548204
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef Nnelis het volgende:
Die spandoeken zijn echt te kansloos voor woorden. Dat mens kan ook niets aan die brand doen en doet alleen maar haar werk. Ze is gewoon rechtvaardig. Eindelijk eens iemand die doet wat er gedaan moet worden.
dat is puur subjectief
  donderdag 24 november 2005 @ 21:14:06 #7
16625 robh
pi_32548216
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef Nnelis het volgende:
Dat kun je vinden, maar dat neemt niet weg dat het niet gewoon gezegd mag worden natuurlijk.

"laten wij waken over de vrijheid van het spreken", aldus Pimmeeeeeh
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32548301
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef -Beer- het volgende:

[..]

dat is puur subjectief
Zou je inderdaad subjectief kunnen noemen. Ik maak het echter op uit het stemgedrag van Nederlanders van de laatste jaren.

Ik vind het te dwaas voor woorden dat die spandoeken mogen blijven hangen. Verdonk word gewoon keihard moordenaar genoemd, dat gaat voor mij echt veel te ver....
pi_32548374
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:16 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Zou je inderdaad subjectief kunnen noemen. Ik maak het echter op uit het stemgedrag van Nederlanders van de laatste jaren.

Ik vind het te dwaas voor woorden dat die spandoeken mogen blijven hangen. Verdonk word gewoon keihard moordenaar genoemd, dat gaat voor mij echt veel te ver....
Dat is bij die andere poster.
het gaat nu over deze

Er word hier welliswaar verwezen naar Verdonk maar het is niet beledigend. "Verdonk Moordenaar" vind ik ook niet legitiem aangezien zij niet verantwoordelijk is maar de hele regering.
pi_32548492
Ok, had ik dus verkeerd begrepen. Nog steeds vind ik deze ook niet kunnen. Uitzetten van illegalen word nu vergeleken met de holocaust.

Ik kan overigens best begrijpen dat verdonk verantwoordelijk wordt gehouden, maar naar mijn mening is dat slechts voor een klein deel. Dan zou die poster meer algemeen gericht moeten zijn. Eigenlijk ook een beetje wat jij zegt.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:25:05 #11
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_32548517
ik heb zin om een tegenactie op te zetten waarbij we in de tuinen van activisten goede slogans op spandoeken plaatsen

ik dacht aan:

Pas op uw kind hier woont een kindervriend

Stalin is er niets bij

lakkakkers
  donderdag 24 november 2005 @ 21:26:55 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32548574
Wat mij betreft mogen er wel een stel van die krakers met "Reisbureau Rita" vertrekken.
Of doodvallen door de rotte vloer van het door hun uitgewoonde krot.
Of is dat iets teveel vrijheid van MIJN meningsuiting?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_32548712
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Wat mij betreft mogen er wel een stel van die krakers met "Reisbureau Rita" vertrekken.
Ja. Die geldt hier namelijk niet.
pi_32548807
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:24 schreef Nnelis het volgende:
Ok, had ik dus verkeerd begrepen. Nog steeds vind ik deze ook niet kunnen. Uitzetten van illegalen word nu vergeleken met de holocaust.

Ik kan overigens best begrijpen dat verdonk verantwoordelijk wordt gehouden, maar naar mijn mening is dat slechts voor een klein deel. Dan zou die poster meer algemeen gericht moeten zijn. Eigenlijk ook een beetje wat jij zegt.
Het is misschien een beetje flauw, maar de poster vergelijkt niet Direct met de holocaust ookal krijg je dat idee. Wat ook de bedoeling is geweest maar het wordt niet letterlijk gezegd. Maar goed om nog even verder door te gaan op de 'illegalen' en het uitzetten van de 'illegalen', ik denk dat dat de verkeerde oplossing is. Want waarom willen die mensen zo graag hier naartoe komen? omdat ze het in het land van herkomst slecht hebben. Als we nou zorgen als westerse wereld, en die macht (en verplichting vind ik) hebben we, dat we door middel van bijvoorbeeld vrije handel die mensen ook een waardig bestaan hebben. Dan komen er veel minder mensen hier naar toe omdat ze het 'daar' ook goed hebben. Dit is een beetje kort door de bocht maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
pi_32548843
kan mooi gecombineerd worden met Reisbureau Peijs: nu een refund bij al uw vertragingen !
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32548996
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Het is weer duidelijk hoe een enorm MINIEM deel van onze bevolking (vraag me af of ze wel stemmen overigens) zo'n overweldigende zendtijd heeft gekregen. Lang leve de media voor het vertekende beeld wat ze creeeren van dit eens zo mooie land..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_32549200
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:34 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje flauw, maar de poster vergelijkt niet Direct met de holocaust ookal krijg je dat idee. Wat ook de bedoeling is geweest maar het wordt niet letterlijk gezegd. Maar goed om nog even verder door te gaan op de 'illegalen' en het uitzetten van de 'illegalen', ik denk dat dat de verkeerde oplossing is. Want waarom willen die mensen zo graag hier naartoe komen? omdat ze het in het land van herkomst slecht hebben. Als we nou zorgen als westerse wereld, en die macht (en verplichting vind ik) hebben we, dat we door middel van bijvoorbeeld vrije handel die mensen ook een waardig bestaan hebben. Dan komen er veel minder mensen hier naar toe omdat ze het 'daar' ook goed hebben. Dit is een beetje kort door de bocht maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
I get your point, maar die vrije handel gaat niet gebeuren natuurlijk, daarvoor zit ieder land te veel op de centen, en kan de eigen industrie etc. beschadigen wat slecht voor de economie is. Het zou iig wel een mooie oplossing zijn. Maar zoals ik al zei, zie ik dit niet gebeuren en als we al deze mensen toe gaan laten helpen we onze eigen economie ook naar de donder. Kortom het is een hardnekkig probleem.
pi_32549420
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:45 schreef Nnelis het volgende:

[..]

I get your point, maar die vrije handel gaat niet gebeuren natuurlijk, daarvoor zit ieder land te veel op de centen, en kan de eigen industrie etc. beschadigen wat slecht voor de economie is. Het zou iig wel een mooie oplossing zijn. Maar zoals ik al zei, zie ik dit niet gebeuren en als we al deze mensen toe gaan laten helpen we onze eigen economie ook naar de donder. Kortom het is een hardnekkig probleem.
Ja zolang de mens nog gierig is en macht wilt blijft er altijd gedonder. Het is de hopen dat mensen dit op ten duur gaan in zien. En ja als je vrije handel invoert zul je wel in de eerste paar jaar crisis hebben in het westen maar dat stabiliseert ook wel. Neem azie als voorbeeld dat was ook nog 3e wereld een halve eeuw geleden maar nu doet het vrolijk mee met het westen en wij zijn er alleen maar beter van geworden. Uiteraard zijn er veel meer problemen maar dit zou een hele stap zijn.
pi_32550528
Volgens mij heeft de rechter alleen gekeken naar het weghalen van de teksten. Met andere woorden er is helemaal geen uitspraak gedaan over de vraag of de doeken te ver gaan of niet. De rechter heeft alleen gezegd dat er eerst een strafrechtelijke uitspraak gedaan moet zijn voordat men de teksten mag verwijderen, waarbij uit die strafrechtelijke uitspraak natuurlijk wel moet blijken dat de teksten beledigend zijn.
pi_32550735
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:25 schreef Sargon het volgende:
ik heb zin om een tegenactie op te zetten waarbij we in de tuinen van activisten goede slogans op spandoeken plaatsen

ik dacht aan:

Pas op uw kind hier woont een kindervriend

Stalin is er niets bij

lakkakkers
Ja ik heb daar ook al aan gedacht. Lekker rechtse leuzen voor het raam plakken die volledig onwaar zijn maar wel het bloed onder de nagels vandaan halen bij dat linkse spul. Dit is immers toch het niveau waarop we zijn aangeland, dan maak ik er ook maar gebruik van.
pi_32551300
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja ik heb daar ook al aan gedacht. Lekker rechtse leuzen voor het raam plakken die volledig onwaar zijn maar wel het bloed onder de nagels vandaan halen bij dat linkse spul. Dit is immers toch het niveau waarop we zijn aangeland, dan maak ik er ook maar gebruik van.
het kan me vrij weinig schelen wat jij aan je raam hebt hangen. hij zou bij mij geen irritatie opwekken.
pi_32552648
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:52 schreef -Beer- het volgende:
het kan me vrij weinig schelen wat jij aan je raam hebt hangen. hij zou bij mij geen irritatie opwekken.
Blijft er genoeg anders krakerstuig nog over.
pi_32553137
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:30 schreef Steijn het volgende:

[..]

Blijft er genoeg anders krakerstuig nog over.
Beetje kortzichtig/kinderactig vind je niet? over en weer provoceren?
pi_32553321
quote:
Op donderdag 24 november 2005 23:44 schreef -Beer- het volgende:
Beetje kortzichtig/kinderactig vind je niet? over en weer provoceren?
Klopt, het is heel kinderachtig, maar ik ben er ook niet mee begonnen. Je kunt toch moeilijk zeggen dat de krakers hun leuzen met een ander doel op de doeken hebben gezet dan provoceren.
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:28:33 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32554515
'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind'

klinkt goed, mijn stem aan de VVD is dus niet voor niets geweest
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')