abonnement Unibet Coolblue
pi_31468039


Na het succesvolle topic Peter Jackson's King Kong!
hier het vervolg

Voor de mensen die het afgelopen jaar op skull island hebben gewoond, hier ff gauw een inleiding & de teaser trailer van de Peter Jackson's King Kong.

Teaser Trailer

De sterren:
Andy Serkins, Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Jamie Bell & Thomas Kretschmann

Het verhaal: het verhaal speelt zich af in de jaren '30 wanneer een groepje reizigers en documentairemakers naar het mysterieuze Skull Island reizen om er een gorilla-mythe te onderzoeken. Tot hun eigen grote verbazing is King Kong geen verzonnen beest en leeft het dier in een gigantische jungle waar prehistorische dieren jarenlang konden overleven. In hun zoektocht naar King Kong komt het groepje meermaals voor hete vuren te staan. Uiteindelijk zijn het de charmes van een mooie dame (Naomi Watts) die ervoor zorgen dat King Kong de kluts kwijt raakt en meegevoerd kan worden naar New York. De gorilla wordt meteen opgevoerd als "the biggest thing ever seen", maar hoe lang de loodzware boeien hem in bedwang kunnen houden is nog maar de vraag...

Kijk ook eens op de officiele fansite van King Kong voor de laatste nieuwtjes; de wekelijkse Video diary van de makers achter de film, wat zeker de moeite waard is om te kijken! http://www.kongisking.net

Bioscoop Release 14 December 2005!



*LAATSTE NIEUWS*

JAMES NEWTON HOWARD TO SCORE "KING KONG"

10/14/05, 6:25 pm EST - Xoanon

UNIVERSAL CITY, Calif., Oct. 14 /PRNewswire/ -- Universal Pictures confirmed today that James Newton Howard will compose the original score for the dramatic adventure "King Kong" which is directed by triple Academy Award(R) winner Peter Jackson. Mr. Howard replaces Howard Shore, who is leaving the project.
Peter Jackson made the following statement: "I have greatly enjoyed my collaborations with Howard Shore, whose musical themes made immeasurable contributions to 'The Lord of the Rings' trilogy. During the last few weeks, Howard and I came to realize that we had differing creative aspirations for the score of 'King Kong.' Rather than waste time arguing with a friend and trying to unify our points of view, we decided amicably to let another composer score the film. I'm looking forward to working with James Newton Howard, a composer whose work I've long admired, and I thank Howard Shore, whose talent is surpassed only by his graciousness."


van kongisking.net

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 21-10-2005 09:14:12 ]
pi_31468479
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb al tientallen films gezien met de muziek van de beste man en er zit er werkelijk geen enkele tussen waarvan ik me herinner dat ik de muziek zo goed vond. Of slecht. Gewoon onopvallend.
Echt niet hoor SoK, luister eens naar de soundtrack van The Village bijvoorbeeld als je daar geen onderscheid in kan maken.... Signs, Unbreakable, Peter pan, en nog zo veel meer, Batman Begins deed hij samen met Hans Zimmer, ik kan duidelijk horen wanneer Hans Zimmer of James Newton Howard bezig is, alleen bij zijn muziek krijg ik kippenvel, Thomas newman is ook zo'n man apart, Road to perdition, American beauty, Finding nemo, The Green mile, etc etc luister maar eens goed
pi_31469545
Ik vind het één jammer dat Howard Shore niet de muziek maakt want na LotR is voor mij gewoon duidelijk geworden dat hij een meester is in het componeren van .. Ten tweede is het eigenlijk schokkend te lezen dat in deze fase van het maken van de film nog dergelijke beslissingen worden genomen. Natuurlijk zal alles weloverwogen gebeurd zijn, maar toch heb ik mijn twijfels aan het feit of deze nieuwe man binnen een dergelijk korte tijd een soundtrack neer kan zetten die ook daadwerkelijk bij de film past, die hem de sfeer geeft die het nodig heeft, ik ben benieuwd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:42:46 #4
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_31470782
ben voor LOTR nooit zo'n fan van shore geweest, dus dat hij king kong niet doet boeit me niet zo veel.
pi_31471724
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:42 schreef moomoo het volgende:
ben voor LOTR nooit zo'n fan van shore geweest, dus dat hij king kong niet doet boeit me niet zo veel.
Nee klopt, LOTR is ook volgens mijn zijn enige 'grote' project waar hij ooit aan mee gedaan heeft, andere bekende films waar hij de muziek voor zorgde waren o.a; Gangs of new york, se7en, Ransom, Panic room, etc niet echt muziek scores met een eigen karakter, tenminsten bij mij niet iets wat is blijven hangen van hem, behalve LOTR & de matige muziek van Gangs of new york,

maar toch wel raar dat ze nu pas erachter komen dat howard shore niet de juiste componist is voor king kong, hoop echt dat JNH het voor elkaar gaat krijgen in 2 maanden tijd

[ Bericht 5% gewijzigd door 7eVeNL op 15-10-2005 22:19:32 ]
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:08:39 #6
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_31473631
King Kong is natuurlijk een ander soort film dan LOTR, als je dan dezelfde componist had gehad - waarbij je dus dezelfde soort muziek had gehad - zou dat niet bij elkaar passen, denk ik. James Newton Howard ken ik niet zo heel goed, ik heb er maar een paar films van gezien. Ik denk dat Howard het wel aankan. Een goed voorbeeld is de Disney-film 'Dinosaur', de film is 3x niks, maar de soundtrack (vind ik) is geweldig.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_31486825
Ik vraag me toch echt af hoe ze dit voor elkaar gaan krijgen, want over maandje verwacht ik toch wel de final trailer van King Kong, beetje midden november, maar dat betekend dat JNH nog maar een klein maandje heeft om muziek te componeren voor de trailer, want ik denk niet dat ze de zelfde teaser trailer muziek van Howard shore weer gaan gebruiken, tenminsten dat lijkt me van niet, Ben echt benieuwd hoe dit gaat uitpakken, ik las trouwens ergens dat james newton howard het beste kan werken onder een hoge druk, want voor The Village is hij ook pas twee maanden van ten voren begonnen met opnemen, en kijk wat daar van geworden is, oscar waardige muziek!
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:47:34 #8
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_31486976
ze kunnen voor de trailer ook andere muziek gebruiken, zoals met de rearrangement van de requiem for a dream theme in de two towers trailer gedaan is(waar ik nu overigens naar zit te luisteren). dat is niet ongewoon. JNH zal het al druk genoeg hebben met de score for de film, dus zullen ze waarschijnlijk gebruiken wat hij op dat moment heeft, of iets anders nemen voor de trailer.
pi_31500419
werkt dit bij iemand?
http://www.apple.com/trailers/universal/kingkong/hd/

hiermee zou je die King kong trailer is een super groot formaat moeten kunnen zien, alleen ik krijg continue een foutmelding bij alle 3 de formaten, misschien een verouderde quicktime player?
  maandag 17 oktober 2005 @ 08:10:54 #10
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_31504703
ze werken voor mij. groot man
pi_31504722
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:43 schreef 7eVeNL het volgende:
werkt dit bij iemand?
http://www.apple.com/trailers/universal/kingkong/hd/

hiermee zou je die King kong trailer is een super groot formaat moeten kunnen zien, alleen ik krijg continue een foutmelding bij alle 3 de formaten, misschien een verouderde quicktime player?
Ik krijg ook steeds een foutmelding, terwijl ik een HD Trailer die op mijn HD staat ( ) wel gewoon kan afspelen.
// Last.fm
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:29:23 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31506637
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 23:43 schreef 7eVeNL het volgende:
werkt dit bij iemand?
http://www.apple.com/trailers/universal/kingkong/hd/

hiermee zou je die King kong trailer is een super groot formaat moeten kunnen zien, alleen ik krijg continue een foutmelding bij alle 3 de formaten, misschien een verouderde quicktime player?
hier doet ie t
pi_31541541
Nieuwe poster...
nu de nieuwe trailer nog!



ziet er wel stoer uit, beetje wazig alleen, of misschien te realistisch?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:45:40 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31545142
stoere poster
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:47:42 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31545184
Die 1080i trailer loopt bij mij niet echt vloeiend.
2000 light years from home
pi_31595549
ermmmm ziet er naar uit dat iemand me account heeft gehacked, want ik neem niet aan dat iemand een huidig king kong logo verandert naar zo'n ranzig plaatje....

ik ken me eigen topic ook niet editen, dus als er een admin in de buurt is? ik heb me password al veranderd, ik wil graag dit logo gebruiken, net zelf gemaakt

  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:34:11 #17
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_31595594
Waarom die pijpende homo in mn oog

erg jammer
Wallahjeweettog
pi_31595627
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:34 schreef EmjaY het volgende:
Waarom die pijpende homo in mn oog

erg jammer
ja mijn excuses, geen idee hoe dat daar gekomen is
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:36:40 #19
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_31595668
whehe
Wallahjeweettog
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:40:13 #20
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_31595745
King Kong doet wel rare dingen tegenwoordig
Sheridana +1
pi_31598415
Homotopic
Buikpijn van het lachen!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:15:08 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31598517
Topic is ont-"gay"-ed en dat vanop m'n werk nog wel .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31606454
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 09:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Topic is ont-"gay"-ed en dat vanop m'n werk nog wel .
Thanks!
pi_31721925
van comingsoon.net

King Kong duurt maar liefst 3 uur! niet dat we anders gewend zijn van PJ, maar toch wel cool

This is a three-hour feast of an event," said Marc Shmuger, vice chairman of Universal Pictures, who described the film as a tragic love story between the ape and Naomi Watts, who plays Ann Darrow, an actress. "I've never come close to seeing an artist working at this level."

"I anticipated it would be long, but not this long," added Universal chairwoman, Stacey Snider. As recently as late September, she expected about two hours and 40 minutes, she said. But on Wednesday she expressed delight with the picture she's got: "This is a masterpiece. I can't wait to unveil it."

King Kong will be released on December 14.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:47:14 #26
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31722079
Jammer, ik ben niet zo'n fan van extreem lange films.
"Kill your darlings Peter Jackson"
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_31723135
Toppie

Nog maar 7 weekjes ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_31723824
Die HD trailer is geweldig! Ik kan haast niet wachten. December wordt weer een drukke filmmaand.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:00:28 #29
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31723952


LotR duurde ook 3 uur (en langer) per deel en dat zijn ook meesterwerken dus kom maar op!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:34:13 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31752686
Jackson heeft wel een boete gekregen omdat hij over z'n budget heenging:
quote:
Jackson pays monster fine for taking 'King Kong' over budget
By Andrew Gumbel in Los Angeles
Published: 28 October 2005
The film director Peter Jackson has been forced to pay a fine running into millions of dollars for going massively over budget on his latest project, King Kong.

Jackson, the man who set Hollywood alight with his epic cinematic trilogy of The Lord of the Rings, has included an array of blockbusting special effects in the film, which alone are estimated to cost as much as $32m (£18m).

The fine for reaching an extraordinary total budget of $207m is expected to be split between Mr Jackson himself and his production company. The News of King Kong's extra weight and girth - the running time, originally intended to be about two-and-a-half hours, has shot past the three-hour mark - seems to have been greeted, however, with nothing but excitement and pleasure among executives at Universal Pictures.

"We expected to see a long movie," the chair of Universal Pictures, Stacey Snider, told Variety, "and we loved it. It's a brilliant movie, an epic feast."

Mr Jackson was, in effect, handed the keys to Hollywood after the smash success of his Lord of the Rings trilogy. Not only did he exercise complete control over King Kong, along with his partners Fran Walsh and Philippa Boyens, but key parts of the production were withheld from the corporate front office until the film was completed.

Universal's top brass recently flew to New Zealand to watch the three-hour cut and decide if they were prepared to release it at that length. Their reaction was effusive, at least in public, and Mr Jackson was given the go-ahead.
http://enjoyment.independent.co.uk/film/news/article322849.ece
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31753401
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:34 schreef Dagonet het volgende:
Jackson heeft wel een boete gekregen omdat hij over z'n budget heenging:
[..]

http://enjoyment.independent.co.uk/film/news/article322849.ece
zal hij daar echt mee zitten?? Ik weet het niet hoor, hoeveel hij wel niet heeft verdient aan LOTR en straks aan King Kong...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:28:04 #32
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_31754130
Wie zitten er achter de special effect??

Stan Winston en Phill Tippet ofzo?

Want de T-Rex doet behorlijk denken aan hun T-Rex die ze voor de Jurassic Park films hebben gebruikt.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_31754375
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:28 schreef Mr-Coffee het volgende:
Wie zitten er achter de special effect??

Stan Winston en Phill Tippet ofzo?

Want de T-Rex doet behorlijk denken aan hun T-Rex die ze voor de Jurassic Park films hebben gebruikt.
het Weta digital team wat ook achter LOTR zat, maar het materiaal wat in de teaser trailer te zien is zijn de eerste beelden die gemaakt zijn voor King Kong, wie weet hoe het er nu uit ziet
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:24:59 #34
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31755876
Ik hoop `t van harte van niet, maar ben bang dat drie uur iets teveel van t goede gaat zijn.
Maar eigenlijk maakt me dat alleen maar nog maar benieuwder
pi_31758354
Die kerel moet gewoon weer eens een lekkere gore horrorfilm gaan maken ipv al die gigaprojecten.
pi_31767121
Jaja weer nieuw nieuws! Iemand heeft de King Kong poster gespot, en iemand is bij de screening geweest van de 3 minuut durende preview van de full king kong trailer, en zo te horen is die heel vet!

lees en zie hier meer!
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=21679

ik denk dat we de trailer in de week van 7 november kunnen verwachten, want hij komt 4 november al uit als de film Jarhead in de US wordt gereleased

[ Bericht 5% gewijzigd door 7eVeNL op 28-10-2005 22:42:51 ]
pi_31767797
Jesus daar heb ik nog helemaal niet bij stilgestaan; het feit dat die sequence in New York / het Empire SB ook wel eens erg wreed kan gaan worden
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_31812239
op de site van kongisking.net staan al enkele screenshots van de full trailer die één van deze dagen uitkomt! ken niet wachten

http://www.theonering.net/scrapbook/group/1791/

waarschijnlijk wordt ook deze vrijgegeven rond middernacht op de site van volkswagen, die de hoofdsponsor van King Kong is.
pi_31829442
3 uur

* voelt zich altijd afgezet bij fluttige 80 minuten films
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31853124
hier een paar screenshots van de 'upcoming' trailer in een animated gif verwerkt
( niet geschikt voor mensen met epilepsy )

  maandag 31 oktober 2005 @ 23:39:48 #42
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31854322
Ik feliciteer hier nog snel even Peter Jackson met z'n verjaardag. Ik weet toevallig dat hij hier soms meeleest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31856272
44 is die Nieuw-Zeelandse hobbit geworden, maar ik moet zeggen dat hij er stukken beter uit ziet dan vroeger, GO PJ!

Before:


After:




[ Bericht 42% gewijzigd door 7eVeNL op 01-11-2005 01:02:44 ]
pi_31856518
Dat zo'n bril je zo dik kan doen lijken, hè...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 1 november 2005 @ 01:20:16 #45
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31856623
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik feliciteer hier nog snel even Peter Jackson met z'n verjaardag. Ik weet toevallig dat hij hier soms meeleest.
Als befaamd horrorregisseur op Halloween jarig zijn.
Congratulations Peter

[ Bericht 2% gewijzigd door victorinox op 01-11-2005 01:33:06 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:10:57 #46
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_31864601
De speelgoedjes zijn wel erg geinig van deze film, en dan doel ik meer op de beestjes dan op de mensjes, want die zien er erg matig uit....
Geen Peter Jackson-kwaliteit, meer Wibra-kwaliteit
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:29:57 #47
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31865109
Gefeliciteerd Peter!!!

DE regisseur die de beste films ooit op z'n CV heeft staan
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_31865235
Nieuwe beelden waaronder die van Kong op het Empire State .. Spoilers !!
klik
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_31865381
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwe beelden waaronder die van Kong op het Empire State .. Spoilers !!
klik
Wow super Jordi !
dit ziet er echt zo goed uit

* drool drool* kom op met die trailer.....

en die muziek van howard shore.... klinkt geen eens zo slecht, ben echt benieuwd wat James newton howard ipv gaat maken, dit ziet er zo gelikt uit.... gaat dit beter worden dan LOTR? qua special effects?
pi_31865943
Oooh mooie beelden inderdaad!
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:48:47 #51
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_31867173
en mijn QT wil niet updaten
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:15:15 #53
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_31867877
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef 7eVeNL het volgende:
gewoon ff op quicktime.com de nieuwe iTunes downloaden...
mn XP doet vaag..dus helaas moet k deze beelden even laten schieten
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_31869482
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:39 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]
gaat dit beter worden dan LOTR? qua special effects?
Ik ben bijna geneigd te gaan zeggen van wel .. mensenlief wat een mega shots!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_31884833
hier nog een interessant interview van PJ
http://www.empireonline.co.uk/news/story.asp?NID=17379

- Replacing Howard Shore was "a horrible thing", but he "didn't click".
pi_31917568
Nieuws over de trailer!

Kong Trailer Kountdown...

A reminder to all, the new King Kong trailer will be available immediately after its debut on Access Hollywood exclusively on Apple.com tomorrow, November 6th! Watch this space for mirrors, screenshots and more!

Maar eerst zeggen ze tomorrow on apple.com en dan hebben ze het in ene over november 6th? lees ik het nou scheef ?
pi_31932596
hier een link naar de nieuwe trailer (slechte kwaliteit) :

klik
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_31933793
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
hier een link naar de nieuwe trailer (slechte kwaliteit) :

klik
van die zelfde bron:

TVNZ Airs New Kong Trailer...And We Got It!

Access Hollywood will be airing this baby on North American TV screens tonight around 7PM EST. After that look for super-high-res versions to appear on Apple.com and KingKong.com..but for now we have this from TVNZ thanks to Damian..take a look!

Dus als het goed is staat vandaag of morgen de officiele versie online
ik ga nu ff gauw de trailer checken!

*edit* Whaha fantatisch hebben ze de muziek van Batman Begins de'r ondergeplakt het is gedeeltelijk van JNH dus tjaaa
pi_31936220
Ik wacht wel even op de officiële trailer.
pi_31937637
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:29 schreef MadGuy het volgende:
Ik wacht wel even op de officiële trailer.
Moet je doen, je krijgt niet echt een goeie indruk van die trailer met die kwaliteit, maar het gebruik van de batman begins muziek vond ik best wel komisch overkomen, past goed

*de link is al offline gehaald, op last van Universal, maar vannacht komt hij dus uit

[ Bericht 14% gewijzigd door 7eVeNL op 03-11-2005 20:24:52 ]
pi_31950616
De officiële trailer is uit:
http://www.apple.com/trailers/universal/king_kong/

Hekemaal
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:43:27 #62
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31951230
Vette Trailer

PJ flikt het weer

Inmiddels al 3x gekeken en hoe ONGELOOFLIJK mooi en vet ziet dit eruit !!!!

[ Bericht 51% gewijzigd door Morpheus2002 op 04-11-2005 09:20:45 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_31952887
Megavet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_31953379
Wow! Ik tril hier nog na!
pi_31955596
Ik zit hem hier op een laptop te bekijken, en hij is echt zo bruut
ik had gister ff gauw die geripte tv versie gezien, maar toennet dus voor real in HD modus, damn echt super, alleen aan éénkant wel jammer dat de orginele muziek van JNH er nog niet in zit, nu hebben ze dus een sample uit batman begins gebruikt, wat ook wel aardig klinkt...
pi_31967764
Ik vind er echt niks aan, CGI is en blijft waardeloos voor dit soort dingen.
Kong ziet er hartstikke nep uit, net als die dino's, dat was in Jurassic Park 1 trouwens nog beter gedaan
pi_31967957
er was toch al een officiele trailer uit? wat lieten ze anders zien op at5?
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:56:44 #68
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_31968154
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:50 schreef jimjim1983 het volgende:
er was toch al een officiele trailer uit? wat lieten ze anders zien op at5?
dat was de teaser..
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_31968265
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:56 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

dat was de teaser..
oh ja ik zie het
best een uitgebreide teaser dan eigenlijk.
pi_31969699
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:42 schreef StrayDog het volgende:
Ik vind er echt niks aan, CGI is en blijft waardeloos voor dit soort dingen.
Kong ziet er hartstikke nep uit, net als die dino's, dat was in Jurassic Park 1 trouwens nog beter gedaan
Jurassic Park was dan ook niet allemaal CGI omdat ze toen nog niet zo ver waren. Maar daar kan ik naast zitten.

Ze zien er behoorlijk realistisch uit moet ik zeggen hoor. Het feit dat jij daaraan twijfelt ligt het hem erin dat je gewoon weet dat zulke wezens niet (meer) bestaan. Ik had het namelijk ook met de übergrote roofvogels (weet even de naam niet meer) in LOTR - ROTK...
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:27:59 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31972837
Die trailer is echt vet .
Bring that shit on
pi_31975514
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:41 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Jurassic Park was dan ook niet allemaal CGI omdat ze toen nog niet zo ver waren.
Klopt, daarom vond ik Jurassic Park ook beter gelukt qua effecten, en puur CGI als in King Kong vind ik nog steeds hartstikke nep.
Niet omdat ik weet dat die beesten niet (meer) bestaan maar gewoon omdat het er niet uitziet als echte beesten, maar als computeranimatie.
pi_31975722
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:47 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Klopt, daarom vond ik Jurassic Park ook beter gelukt qua effecten, en puur CGI als in King Kong vind ik nog steeds hartstikke nep.
Niet omdat ik weet dat die beesten niet (meer) bestaan maar gewoon omdat het er niet uitziet als echte beesten, maar als computeranimatie.
Vind je Gollem ook ongeloofwaardig of vind je die wel goed ? (er kan natuurlijk verschil zijn tussen de wat meer menselijke Gollem en het echte beest Kong)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 5 november 2005 @ 01:34:42 #75
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31980835
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:47 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Klopt, daarom vond ik Jurassic Park ook beter gelukt qua effecten, en puur CGI als in King Kong vind ik nog steeds hartstikke nep.
Niet omdat ik weet dat die beesten niet (meer) bestaan maar gewoon omdat het er niet uitziet als echte beesten, maar als computeranimatie.
Ben het helemaal met je eens. Je zag een aantal maal echt duidelijk dat het computeranimatie is. En ik vind CGI helemaal niet erg, het kan zoveel leuks voor een film doen, maar je moet niet zo makkelijk kunnen zien dat het CGI is, das gewoon een turn off.

Maar ach, naar de bios ga ik toch wel voor deze film Beter dan de 33 versie wordt ie trouwens zeker niet!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_31980905
Misschien dat ie kwalitatief wel beter wordt, daarvoor vertrouw ik Peter Jackson wel. Maar de impact van '33 kan ie gewoonweg niet evenaren.
Daarom worden we opgescheept met een (naar alle waarschijnlijkheid) fantastische film die we over 5 jaar vergeten zijn, terwijl de '33 versie nog generaties zal overleven.
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_31982147
Nou ik vraag me af of die kwaliteit nog wel beter wordt, in LOTR zitten ook een aantal scenes waarin ik de CGI erg matig vind.
Erg jammer vind ik dat altijd, haalt mij meteen helemaal uit de film.

Gek genoeg heb ik dat gevoel bij oudere films met in principe knulligere sfx (stop-motion bv.) helemaal niet, waarschijnlijk omdat het daar wel nog "echt" is wat je ziet, en bij CGI alles uit een computer komt.
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:41:32 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31984613
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 02:57 schreef StrayDog het volgende:
Nou ik vraag me af of die kwaliteit nog wel beter wordt, in LOTR zitten ook een aantal scenes waarin ik de CGI erg matig vind.
Erg jammer vind ik dat altijd, haalt mij meteen helemaal uit de film.

Gek genoeg heb ik dat gevoel bij oudere films met in principe knulligere sfx (stop-motion bv.) helemaal niet, waarschijnlijk omdat het daar wel nog "echt" is wat je ziet, en bij CGI alles uit een computer komt.
Heb ik ook. Zat met open mond van verbazing naar King Kong 33 te kijken. Prachtig wat ze daarmee gedaan hebben!

En het enige wat ik echt nep vond lijken bij LoTR was het eind in Mount Doom. Vooral Gollum vechtend met onzichtbare Frodo en de val van Gollum in het lava. Voor de rest kan ik me zo niks voor de geest halen.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:33:25 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31985660
Tja, je "ziet" dat het CGI is.... ik "zie" ook wanneer het stop-motion is. En of iemand nu staat te vechten met iets wat er niet is of met iets wat overduidelijk een pop is, dat vind ik beide gevallen even storend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31989561
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, je "ziet" dat het CGI is.... ik "zie" ook wanneer het stop-motion is. En of iemand nu staat te vechten met iets wat er niet is of met iets wat overduidelijk een pop is, dat vind ik beide gevallen even storend.
jij snapt 'm
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:10:00 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31989691
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

jij snapt 'm
Slijmbal
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_31990108
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, je "ziet" dat het CGI is.... ik "zie" ook wanneer het stop-motion is. En of iemand nu staat te vechten met iets wat er niet is of met iets wat overduidelijk een pop is, dat vind ik beide gevallen even storend.
Nou, ik vind dit wel de beste CG die ik ooit gezien heb. Ik vond het juist erg realistisch overkomen.
pi_31990220
Ik heb zojuist de nieuwe HD trailer op Apple.com gekeken, en ik krijg nu al weer medelijden met die grote aap...

Maar wat een geweldige film lijkt me dat zeg... Ik verheug me er nu al op om drie uur lang op het puntje van mijn (bioscoop)stoel te zitten ...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_31998515
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:10 schreef Hare het volgende:

[..]

Slijmbal
ja het is wel een mod he
  zaterdag 5 november 2005 @ 22:36:49 #85
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32005914
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:10 schreef Hare het volgende:

[..]

Slijmbal
Vroeger, toen ik nog zwart was, deed ik dat ook altijd. Kijk waar ik nu sta .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32008912
Trailer ziet er vet uit, ben benieuwd naar de film
pi_32201212
Eindelijk! James newton howard @ work
http://img-nex.kongisking(...)eksToGo_qt6_high.mov

zeker de moeite waard om te bekijken! Zo te zien gaat alles nog als gepland, ik ken niet wachten!
pi_32201344
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:09 schreef 7eVeNL het volgende:
Eindelijk! James newton howard @ work
http://img-nex.kongisking(...)eksToGo_qt6_high.mov

zeker de moeite waard om te bekijken! Zo te zien gaat alles nog als gepland, ik ken niet wachten!
Vind het er allemaal maar chaotisch uitzien maargoed, uiteindelijk zal de score toch wel passen bij de film hoor, daar ga ik absoluut van uit ..

From Russia:


“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_32201553
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:

Vind het er allemaal maar chaotisch uitzien maargoed, uiteindelijk zal de score toch wel passen bij de film hoor, daar ga ik absoluut van uit ..
Zo gaat dat bijna overal aan toe

zullen dat trouwens officiele posters zijn?
pi_32201591
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:24 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]
zullen dat trouwens officiele posters zijn?
staat op de official site
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_32421204
Hier trouwens weer een leuke PD van opnieuw James Newton Howard in samen werking met PJ op een afstand van ongeveer 10.000 km?

http://img-nex.kongisking(...)eksToGo_qt6_high.mov
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:38:24 #92
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32678876
4 minuten preview
Mooie scene van Kong en Ann *rechtermuis klik, opslaan als*
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:40:24 #93
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32678931
Ik geloof het gewoon niet trouwens.. je ziet overal te duidelijk dat iemand(in dit geval Naomi) voor een green screen heeft gestaan.
De persoon mengt niet met de achtergrond of de achtergrond is te digitaal..kweet t nog niet.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_32679384
Ik kreeg wèl kippenvel van die preview. De bewegingen van Kong, de zuchtjes, het afwensen van Naomi na zijn overwinning op T-Rex...

Maar je hebt wel een beetje gelijk, CrazyDutchPunk. Het is té schilderachtig, té mooi. Ik ben bereid me te laten betoveren door een film, maar wil de rest van het publiek dat ook?
pi_32686444
Zooow erg mooi! ik had ook ff een moment waarvan ik dacht mmm dat had toch wel beter gekund, maar mede door de muziek en de mooi plaatjes ben ik verkocht.... en de verhouding van die twee is erg goed uigewerkt
  woensdag 30 november 2005 @ 00:27:58 #96
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_32686509
Hier een lovend Newsweek-verhaal:
http://www.msnbc.msn.com/id/10216525/site/newsweek/
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_32687849
Ik kijk gewoon niks geen trailers, sneak previews, makings of, reportages, pre-screening recencies en wat dan ook. Ik wil met een leeg hoofd en geen idee wat er gebeurt naar de film. OK, het verhaal kennen we al, maar als ik 20x 10 seconden uit de film zie tijdens een making of, dan kun je al aardig voorspellen wat er gebeurt en hoe alles er uit ziet. En het is juist veel leuker om het "vers" te zien in de bios.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 30 november 2005 @ 09:05:41 #98
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32689626
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
4 minuten preview
Mooie scene van Kong en Ann *rechtermuis klik, opslaan als*
Werkelijk fantastisch! Zo mooi en emotioneel. Zat serieus met een brok in m'n keel.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_32703338
De muziek nadat T-Rex is verslagen. Zo mooi. dat gaf me kippenvel!
pi_32704165
In die preview vind ik Kong er best goed uitzien (alleen de ogen blijven wat nep), alleen ziet de rest er nu weer niet zo goed uit (achtergronden), té slechte green/blue screen (het ziet er allemaal een beetje op elkaar geplakt uit, niet echt).
Hopelijk ziet het er in de film nog wat beter uit.
pi_32704452
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:29 schreef MadGuy het volgende:
De muziek nadat T-Rex is verslagen. Zo mooi. dat gaf me kippenvel!
James Newton Howard he


Dat Had Howard shore met ze LOTR invloeden vast niet voor elkaar gekregen...
pi_32704937
Ik moet zeggen dat Howard Shore dé keuze was voor LOTR! Maar misschien is J.N. Howard wel de beste keus voor King Kong!
pi_32705178
ziet er op het eerste gezicht al goed uit
  donderdag 1 december 2005 @ 00:20:16 #104
4180 Hare
Come fly with me!
pi_32715241
Chickenpocks!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_32715725
op www.kingiskong.net is trouwens nog veel meer te zien, o.a. een interview met naomi watts bij Lenno te gast + exclusief materiaal daar achteraan, en ook collin hanks te gast bij letterman....
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:11:50 #106
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_32757755
De eerste review (volgens Drudge Report) omschrijft de film als "jaw-droppingly brilliant":
http://tinyurl.com/ag8h2
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 2 december 2005 @ 16:23:06 #107
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32758123
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:11 schreef Plastic_Power het volgende:
De eerste review (volgens Drudge Report) omschrijft de film als "jaw-droppingly brilliant":
http://tinyurl.com/ag8h2
ben benieuwd...
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:02:14 #108
3767 Herald
Come get some
pi_32760706
Er is nu een filmpje waarbij iemand zijn TV met een videocamera opneemt. Op de televisie zijn preview beelden van King Kong maar het meest frappante is dat de tvbeelden Nederlands zijn ondertiteld!

http://img-nex.kongisking.net/kong/movies/kvtrex.mov
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:07:13 #109
3767 Herald
Come get some
pi_32760815
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
4 minuten preview
Mooie scene van Kong en Ann *rechtermuis klik, opslaan als*
toiletmomentje
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32761030
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:02 schreef Herald het volgende:
Er is nu een filmpje waarbij iemand zijn TV met een videocamera opneemt. Op de televisie zijn preview beelden van King Kong maar het meest frappante is dat de tvbeelden Nederlands zijn ondertiteld!

http://img-nex.kongisking.net/kong/movies/kvtrex.mov
Dat is van de Production Diaries DVD
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_32761482
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:07 schreef Herald het volgende:

[..]

toiletmomentje
Jij gaat dus alleen voor de brute actie?
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:41:48 #112
3767 Herald
Come get some
pi_32761593
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:37 schreef MadGuy het volgende:
Jij gaat dus alleen voor de brute actie?
ja zo oppervlakkig ben ik wel, ik zou willen dat ik net als jullie oprecht kon zeggen dat ik de film King Kong wil zien om de emotionele diepgang en de daaruitvloeiende discussie over liefde tussen mens en aap, maar helaas ga ik de film kijken puur voor de spectaculaire momenten waarin een gigantische gorilla de vloer aanveegt met net zo gigantische dinosauriers.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:47:46 #113
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32761728
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:37 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Jij gaat dus alleen voor de brute actie?
Ik iig wel.
Fay Wray was doodsbang van die grote aap, en moest helemaal niks van hem hebben.
Nu moet Jackson er zo nodig een romantisch plotje bijgooien tussen Watts en Kong.

Dat is iets waar ík niet op zit te wachten.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:52:30 #114
3767 Herald
Come get some
pi_32761833
dat is toch zodat het op het eind zielig is als Kong wordt neergeschoten? En dat plotje zat er in de vorige remake ook al in.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32761858
Dat snap ik, wat dat betreft is er voor ieder wat wils natuurlijk. Maar was dat sowieso niet het thema van de film? De liefde tussen mens en aap? Ook in het origineel?
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:54:04 #116
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32761871
Ik wil niet eens weten wat ze met die scene gaan doen in de extended edition .

[ Bericht 2% gewijzigd door SaintOfKillers op 02-12-2005 19:06:30 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:59:17 #117
3767 Herald
Come get some
pi_32761980
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:53 schreef MadGuy het volgende:
Dat snap ik, wat dat betreft is er voor ieder wat wils natuurlijk. Maar was dat sowieso niet het thema van de film? De liefde tussen mens en aap? Ook in het origineel?
in het origineel vond Anne het helemaal niet erg dat die aap werd neergeknald.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32762159
Aha, dan ben ik in de war met een latere remake.
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:20:22 #119
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32762427
Hij wordt neergeknald maar sterft ie ook? Dat ben ik ff vergeten...
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:22:43 #120
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32762474
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hij wordt neergeknald maar sterft ie ook? Dat ben ik ff vergeten...
Hij krijg een pacemaker.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:26:22 #121
3767 Herald
Come get some
pi_32762561
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hij wordt neergeknald maar sterft ie ook? Dat ben ik ff vergeten...
in het origineel wel, in de remake ook, in de sequel van de remake was ie toch niet zo dood en Peter Jackson heeft 12 eindscenes waarvan eentje dat een dode Kong op een boot terug naar Skull Island wordt gebracht (dus de scene na de trouwerij van Jack en Anne, maar voordat Anne van een klein aapje bevalt) waarna een andere zwangere gigantische aap zijn lijk nog even bezoekt *credits*
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:26:37 #122
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32762567
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij krijg een pacemaker.
Dankzij Linda Hamilton.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_32762822
Nee... geen sequel...
pi_32772666
De eerste reviews zijn allemaal uitermate positief
USA TODAY -
Peter Jackson's King Kong. Rob Alarcon of Cinema Confidential (www.cinecon.com) saw it Wednesday night. "I came in here thinking, 'No way in hell.' But I was really impressed with the quality across the board. It had everything you would be looking for" — emotion, story, acting and action.


TORONTO STAR -
Just looking for a hug
Dec. 2, 2005. 07:48 AM
PETER HOWELL
NEW YORK—Peter Jackson's King Kong looks to be as big a cultural behemoth in 2005 terms as its sainted 1933 ancestor was in its day.
If moviegoers respond as positively to the film as the press did Wednesday night following its world-premiere screening here, the new, $207-million (U.S.) Kong could be the 500-lb. gorilla that wrests the year's box-office crown from Harry Potter, The Chronicles of Narnia and all other challengers to the blockbuster throne.
It runs an epic three hours that rarely flag, with special effects that will be the talk of schoolyards and around office water coolers.
The only thing missing is the sex, and how odd it is to be saying this. In a year when Harry Potter discovers his libido, King Kong has been tamed from a wild sensual beast into a lonely creature just looking for a hug.
He's still as violent as ever, causing enough head-ripping carnage to call into question the PG-13 rating the movie will receive in America (the rating in Ontario hasn't been determined yet) when it opens wide Dec. 14 across North America.

SHOWBIZ TONIGHT -
Transcript of CNN Showbiz Tonight Kong Review
HAMMER: Time now for a SHOWBIZ TONIGHT exclusive. Director Peter Jackson`s "King Kong" is going to be released in theaters on December 14, but SHOWBIZ TONIGHT producer Jenny D`Attoma has already seen it. She was at the very first screening. She`s joining me live to give us a little sneak peek.

All right, Jenny, you get all the good perks with this job, don`t you?
JENNY D`ATTOMA, PRODUCER, "SHOWBIZ TONIGHT: I certainly do.
HAMMER: This has been in the works for nine years. Millions, literally tens of millions of people can`t wait to see this movie. What is your initial reaction to having seen it?
D`ATTOMA: My initial reaction is that Kong will be king at the box office. It really will. I mean, Peter Jackson did an amazing job in this movie. The effects, it just kept you at the edge of your seat for three hours
HAMMER: And is that what we`re going to be hearing people buzzing about? Because obviously, people are going to start writing about it over the course of the next week in the newspapers. What will be the biggest things that, you know, are going written about and buzzed about about this movie?
D`ATTOMA: I would say all the special effects, the scenery. He grew trees for Skull Island. I mean it was just unbelievable to see how much detail. The New York City streets in 1933, vintage cars, it was just -- it`s just extreme.
HAMMER: And certainly there are some surprise that, you know, I don`t want you to reveal because I don`t want any spoilers here, but let me in on something else, you know, since you got the inside track here?
D`ATTOMA: I just think seeing the enormity of "King Kong" on the screen and the way he looked so realistic and his empathy. And you see the way he plays off with Naomi Watts, you feel like he`s a person almost. You forget that he is this giant gorilla on screen.
HAMMER: And a lot of that comes down to special effects. As you said, those are spectacular. And Peter Jackson certainly was on the cutting edge of that with "The Lord of the Rings." He`s responsible for "The Lord of the Rings" movies, but he really even raised the bar with this film?
D`ATTOMA: Yes. He raised the bar, because he created New York City. He created Skull Island. He didn`t come to New York to do this. He did this in New Zealand on his own property, on his own lot. So it`s just amazing to me that all that was done on a stage.
HAMMER: All right. The original movie was done in 1933. The last remake was done in the 1970s. It was universally panned. This one will not be is what I`m sensing here.
D`ATTOMA: I don`t think so.
HAMMER: All right, Jenny. Well, good for you for having seen it. I look forward to it, as well. SHOWBIZ TONIGHT producer Jenny D`Attoma, thank you for joining us.
D`ATTOMA: Thank you.
HAMMER: And "King Kong" will arrive in theaters on December 14.


DAILY MAIL - http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/showbiz/bazbamigboye.html?in_article_id=370370&in_page_id=1794&in_a_source=
BOSTON HERALD -
http://theedge.bostonherald.com/movieNews/view.bg?articleid=115102&format=&page=1

pi_32781445
Ik ken niet wachten... helaas is Pathe Arena de 14e uitverkocht.... ik ga denk in purmerend voor de deur van bioscoop leggen wachten
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:04:47 #127
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32858992


pi_32859077
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:13:36 #129
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32859183
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:04 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]


Die wou ik ook net posten. Pennyarcade
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:26:35 #130
4180 Hare
Come fly with me!
pi_32871645
Yesss, ben op de premiere hoor!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_32895034
Een Reporter van de BILD is helemaal lyrisch. De Film schijnt gigantisch te zijn, wat ik eerlijk gezegd , niet had verwacht.

Jackson schijnt een wereldprestatie te hebben afgeleverd.
Ben benieuwd
pi_32895116
New York City. Mitternacht in Manhattan. Dschungel-Party am Hafen (Pier 92) nach der Welt-Premiere. Schnee-Gestöber. Ich und 8000 Ehrengäste (Donald Trump, Ice-T, Danny DeVito etc.) staunten in 38 Kinos gleichzeitig (Loews-Center).
Wir sind k.o. von „King Kong“– wie Kinder, die ihren Teddy verloren haben!

Drei Stunden Action nonstop (207 Mio. Dollar Kosten, teuerster Film aller Zeiten).

Horror, Slapstick, Liebe, Wehmut, Tränen – und ein Affe mit dem Herzen eines Lkw.

Im wabernden Kunstnebel steht plötzlich Hollywood-Legende George Lucas (61, „Star Wars“) vor mir. Wie war’s? Zögern: „PHANTASTISCH!

Der Film war der Kindertraum von Peter Jackson – lange vor ‚Herr der Ringe‘. Sein Traum wurde wahr wie ein Märchen ...“ Wie erzählt Hollywood der Welt eine Story, die die ganze Welt schon kennt?

Es wird dunkel, das Märchen beginnt ...

New York (90 358 Computer-generierte Gebäude). Ein verrückt-verträumter Filmregisseur (Jack Black) schnappt sich ein arbeitsloses, blondes Starlet (Naomi Watts) – und dampft mit einem Schrottfrachter zur legendenumwogenen „Insel der Totenköpfe“. Die Horror-Humor-Action explodiert ...
1 Stunde Reise in die Finsternis – wie „Indiana Jones“. 1 Stunde Kampf gegen gräßliche, wilde Saurierhorden, widerliche Urzeitmonster – und Kong. 1 Stunde Endkampf am Empire State Building (448 m).

Kong (ca. 10 m) ist ein digitales Wunder! Sein funkelndes Gesicht mit traurigem Reißzahn erwacht wie eine blühende Blume. Es grunzt, brüllt, beißt. Es schmunzelt, lacht, weint. In seinen fußballgroßen Bernsteinaugen spiegelt sich Sehnsucht – nach Geliebtwerden, nach Glück, nach Frieden. Kong ist ein Mix aus Box-Bestie Tyson, Kommissar Rex und Hans-Dietrich Genscher.
Kong-genial ist die Blondine mit Herz. Eine Träumerin, die als letzte an das Gute im Menschen glaubt – und es im Monster findet: ein Mix aus Monroe, Jenny Elvers und Mutter Teresa.
Der Neuseeländer Jackson (44, Gage: 20 Mio. plus) war zwölf Jahre, als er mit einem bemalten Bettuch und Super-8-Kamera zum erstenmal „Kong“ drehte. Sein „Kong“ wird die Welt erschüttern – am 14. Dezember in 20 000 Kinos (ab 12 Jahre).

Das hat die Welt noch nicht gesehen!

Am Ende ist man traurig. Ich blicke hoch zu den glitzernden Wolkenkratzern. Kong fehlt
pi_32895174
Ik hoop niet dat ze hem zó gaan hypen dat alle azijnpissers meteen alle kleine pietluttige fouten en onvolkomenheden eruit gaan pluizen en daarmee de film gaan afkraken. Afgezien van het feit dat ik nu ook enthousiast ben, maar het geheel niet kan beoordelen omdat ik hem simpelweg nog niet gezien heb...

Anyways, is die Production Diaries DVD nog de moeite van het kopen waard? Zullen ze wellicht nog toegevoegd worden aan de DVD release als een Making Of of iets dergelijks?
pi_32900851
De kritiekpunten die ik lees zijn dat de film in het begin te langdradig is, en dat dat hem van de klassiekerstatus zou afhouden. Maar andere reviews vinden het wel een mogelijke klassieker.

Concluderend is de film in ieder geval erg goed, ik ga er zeker heen. Helaas deze week teveel te doen, maar zeker voor het eind van het jaar
pi_32933897
op BBC nu een documentaire over King Kong & een interview met Andy serkis naast een gorilla hok

erg interessant!

* 't is al afgelopen...
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:11:12 #136
16049 BJB
cluods in the haed
pi_32950298
Vanmiddag in de persvoorstelling gezien.

Pure pulp. Onzinverhaal van een uur te lang, campy romantiek, maar zeker wel vermakelijk wanneer Jackson het op z'n heupen krijgt. Dino-orgie!
pi_32960824
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:11 schreef BJB het volgende:
Vanmiddag in de persvoorstelling gezien.

Pure pulp. Onzinverhaal van een uur te lang, campy romantiek, maar zeker wel vermakelijk wanneer Jackson het op z'n heupen krijgt. Dino-orgie!
Apart dat verder niemand van King kong PV heeft gehoord?
kortom flauwekul?
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:51:59 #138
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32961127
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Apart dat verder niemand van King kong PV heeft gehoord?
kortom flauwekul?
Toch grappig dat ik ook 2 mensen kende die er vanmiddag zaten.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:58:20 #139
16049 BJB
cluods in the haed
pi_32961301
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Apart dat verder niemand van King kong PV heeft gehoord?
kortom flauwekul?


Toegeven, het lijkt me heerlijk om met de broek op de enkels op een anoniem internetforum m'n mening over een film te verkondigen die ik niet heb gezien, maar dat is nu helaas niet het geval vriend.

Wat dacht je trouwens, dat die eerste persvoorstelling volgende week zou zijn?
  zaterdag 10 december 2005 @ 01:14:41 #140
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32961682
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:11 schreef BJB het volgende:
Vanmiddag in de persvoorstelling gezien.

Pure pulp. Onzinverhaal van een uur te lang, campy romantiek, maar zeker wel vermakelijk wanneer Jackson het op z'n heupen krijgt. Dino-orgie!
Ik dacht ook al dat ie veel te langdradig zou worden.
Hij duurt gvd anderhalf uur langer als het origineel...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_32962194
Hmmmm, het enige min puntje wat ik zover heb gehoord is dat enkele achtergronden een beetje nep overkomen maar verder praat iedereen al over de nieuwe klassieker....maar goed ik ga hem zelf woensdag aanschouwen, ben er van overtuigd dat dit een topper van een film is
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:09:29 #142
88173 MikePeek
I am the cow!
pi_32965432
Ik was ook bij de pv en kan bevestigen dat BJB naast me zat. Een klassieker is het zeker niet, maar er zitten een handjevol prachtige scènes in. Ook een handjevol totaal overbodige trouwens.
pi_33030665
Effe een skoppje!

Wie gaat er a.s. woensdag net zoals ik naar de premiere van King Kong?
  maandag 12 december 2005 @ 23:16:38 #144
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_33030924
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:07 schreef 7eVeNL het volgende:
Effe een skoppje!

Wie gaat er a.s. woensdag net zoals ik naar de premiere van King Kong?
De premiere is dinsdag
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_33030958
Ik ga donderdag !
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 december 2005 @ 23:18:08 #146
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33030967
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:16 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

De premiere is dinsdag
jup
morgen om 22.00uur zit ik in de bios
pi_33032222
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:18 schreef Timo20 het volgende:

[..]

jup
morgen om 22.00uur zit ik in de bios
Dat is denk ik dan de voorpremiere, maar die hebben wij niet in Purmerend, Amsterdam was overal al uitverkocht, maar woensdag is DE officiele premiere
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:24:26 #148
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33032882
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:00 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Dat is denk ik dan de voorpremiere, maar die hebben wij niet in Purmerend, Amsterdam was overal al uitverkocht, maar woensdag is DE officiele premiere
Ik heb ook al kaarten voor woensdag 20:30.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:37:10 #149
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_33034053
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:00 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Dat is denk ik dan de voorpremiere, maar die hebben wij niet in Purmerend, Amsterdam was overal al uitverkocht, maar woensdag is DE officiele premiere
De officiele premiere is morgenavond in Tuschinski
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_33039974
vaag, kon gisteren gewoon nog 5 kaarten reserveren voor King Kong in de Pathe Arena. had verwacht dat het uitverkocht zou zijn
pi_33047057
Van het weekend er ff heen maar.. Deze film moet ik in de bios zien... Mooi dat ie 3 uur duurt, lekker lang, hopelijk niet te lang, maar dat zal wel niet
O+ BlaBlub O+
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:52:21 #152
30919 mitt
Michael Corleone
pi_33047106
Hoe is Adrien Brody?
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_33047156
ik heb wel weer zin in een goede avonturen film daar zijn er de laatste jaren maar bar weinig van uitgekomen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:17:36 #154
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33050483
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33050995
Jaaa, deze ga ik ook zien in de bios!! Alleen de vraag is: wanneer
pi_33059958
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:54 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb wel weer zin in een goede avonturen film daar zijn er de laatste jaren maar bar weinig van uitgekomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_33060053
In de iTunes shop moet je ff zoeken op James Newton Howard, dan kan je alvast luisteren naar samples van de King kong soundtrack.... klinkt echt heel goed, de score is overigens al genomineerd voor de Golden Globe Awards
pi_33061374
Vrijdag ga ik hem kijken in metropolis antwerpen

hij draait daar in maar liefst 7 zalen, gekkehuis
Nothing to see here, carry on
  woensdag 14 december 2005 @ 08:52:30 #159
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33064691
Morgenavond 20:30 uur Pathe de Kuip
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33066480
Zometeen om 12:00 Kan niet wachten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 14 december 2005 @ 14:05:41 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33071384
Dit schreef ik vannacht in t "Welke film heb je pas gezien" topic:
quote:
King Kong
De originele versie van King Kong is Peter Jackson`s favoriete film en dat is duidelijk af te zien aan de film. Je ziet aan alles af dat het met liefde is gemaakt. De hele film ziet er prachtig uit, de special effects zijn overweldigend goed en er wordt ruim de tijd genomen voor de karakters. In tegenstelling tot de trailers ziet Kong zelf er geweldig goed en gedetailleerd uit. Je ziet echt ongeveer ieder haartje van z`n vacht zitten en het beweegt op een natuurlijke manier. De ruim 3 uur die de film duurt zijn voorbij voordat je er erg in hebt. De film verveeld geen moment. Het feit dat t ruim anderhalf uur duurt voordat Kong zelf in beeld komt is ook geen probleem. De sterk acterende cast vangt t "gemis" van Kong in het eerste gedeelte van de film goed op.
De openingstitels zijn erg leuk gedaan als hommage aan de originele versie. Ook de inleiding en de opbouw van het verhaal, en de manier waarop de sfeer van de jaren `30 wordt weergegeven is erg goed te noemen.
Zoals gezegd wordt er sterk geacteerd. Vooral Jack Black en Naomi Watts zijn erg goed gecast. Er zitten door de hele film wat verwijzingen naar en grapjes over de originele versie. Ook worden er (uiteraard) grote stukken letterlijk overgenomen. Dat wordt natuurlijk met alle respect gedaan en komt nergens geforceerd over. De soundtrack van James Newton Howard ten slotte is heel erg goed en voegt zeker iets extra`s toe aan de gehele sfeer van de film.
Toch zijn er ook een aantal minpuntjes. Zoals gezegd duurt de film dus ruim 3 uur en dat is in vergelijking met de originele film (die 1uur en 40 minuten duurt) erg ruim genomen. Te ruim, want ik had wel het gevoel dat een aantal scenes wat overbodig waren. Niet dat ze niet goed waren, maar echt veel toevoegen aan t verhaal deden ze niet. Een speelduur van 2 - 2,5 uur wat beter was geweest, dan was de vaart er ook nog wat meer in gebleven.
Daarnaast duurt de grote finale iets te lang waardoor er wederom iets van het tempo en de spanning verloren gaat.
Maar ondanks deze kleine puntjes is Peter Jackson`s King Kong gewoon een ge-wel-dig goede film geworden die de naam Meesterwerk meer dan verdiend en zeker behoort tot de 5 beste films van het jaar.
Peter Jackson has done it again


IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
pi_33080511
Damn wat een avontuur zeg! En dat met eigenlijk een flinterdunne plot.

De T-Rex battle was heel gaaf gemaakt. Zat echt op de puntje van me stoel de gehele scene. De inboorlingen waren echt creepy. Vooral die vrouwen die in trance zaten. OMG wat was die scene met die insecten smerig zeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Dit alles was echt meesterlijke entertainment, maar ik vond ik toch de scenes van Kong met Ann Darrow de beste. Echt hartverwarmend in beeld gebracht. Hun liefde mocht niet zijn

[ Bericht 67% gewijzigd door Slayage op 14-12-2005 20:27:39 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_33083434
die happende plassers waren leuk ja

En King Kong goes Bambi, hoe vertederend
pi_33088771
Haha happende plassers, daar moest ik ook aan denken

En ook ik heb hem eindelijk gezien hoor
Wat een super film...! Peter Jackson did it again hoor

King kong is echt een rit in een achtbaan, het ene moment zit in je in vol spanning te kijken en af te wachten wat er gaat komen, daarna zit je met open bek naar de spetterende actie scene's te kijken vooral op skull island, daarna lig je weer in een deuk van het lachen om Kong & Ann ( ik verklap niet te veel ) of te gruwelen om de wezens op skull island... Verder, mooi einde, precies lang genoeg, heb mij geen enkel moment geeërgerd aan scene's ofzo, alleen in het eerste deel waren sommige scenes net iets te lang, wat zeker korter had gekund, maar daaraan terug denkend is dit ook maar een heel klein min puntje dat overspoelt wordt door de rest van de film.

Prachtige CGI, Kong is gewoon fenomenaal om naar te kijken, zijn emoties zijn echt zo goed uitgewerkt, wat echt goed werkt in de film, overigens ik las ergens dat enkele shots te CGI achtig overkwamen? Daar heb ik zelf totaal niets van gemerkt,

goed ik ga nog ff bijkomen en ik zal binnenkort ff een leuke review posten, gewoon voor me zelf en voor de rest

Gaat deze topper zien mensen!

[ Bericht 2% gewijzigd door 7eVeNL op 14-12-2005 23:51:17 ]
  donderdag 15 december 2005 @ 00:00:35 #167
3767 Herald
Come get some
pi_33089626
wat gebruik je weinig superlatieven, zijn ze op na je reacties op Batman Begins of bewaar je ze gewoon voor je review?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_33090124
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:36 schreef 7eVeNL het volgende:
Haha happende plassers, daar moest ik ook aan denken

En ook ik heb hem eindelijk gezien hoor
Wat een super film...! Peter Jackson did it again hoor

King kong is echt een rit in een achtbaan, het ene moment zit in je in vol spanning te kijken en af te wachten wat er gaat komen, daarna zit je met open bek naar de spetterende actie scene's te kijken vooral op skull island, daarna lig je weer in een deuk van het lachen om Kong & Ann ( ik verklap niet te veel ) of te gruwelen om de wezens op skull island... Verder, mooi einde, precies lang genoeg, heb mij geen enkel moment geeërgerd aan scene's ofzo, alleen in het eerste deel waren sommige scenes net iets te lang, wat zeker korter had gekund, maar daaraan terug denkend is dit ook maar een heel klein min puntje dat overspoelt wordt door de rest van de film.

Prachtige CGI, Kong is gewoon fenomenaal om naar te kijken, zijn emoties zijn echt zo goed uitgewerkt, wat echt goed werkt in de film, overigens ik las ergens dat enkele shots te CGI achtig overkwamen? Daar heb ik zelf totaal niets van gemerkt,

goed ik ga nog ff bijkomen en ik zal binnenkort ff een leuke review posten, gewoon voor me zelf en voor de rest

Gaat deze topper zien mensen!
Hier sluit ik mij bij aan. Meesterlijke film
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 15 december 2005 @ 00:28:12 #170
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33090534
ik ben weggelopen bij de film ik vond er echt helemaal niets aan!!
pi_33090599
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:28 schreef manou het volgende:
ik ben weggelopen bij de film ik vond er echt helemaal niets aan!!
Duidelijk...
pi_33091240
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:15 schreef Slayage het volgende:
De T-Rex battle was heel gaaf gemaakt.
en dat is nou juist altijd een beetje mijn bezwaar met CGI

je kunt vaak zeggen "dat is echt gaaf gemaakt" maar verder maakt het totaal geen indruk op mij

ik vond LOTR echt geweldig, op een paar jammerlijke CGI scenes na die de film wel meteen laten kelderen in mijn waardering
het geluk van LOTR was dat deze niet gedragen werden door CGI....King Kong echter wel..

daarentegen als er iemand nog wat qua sfeer van King Kong kan maken, is het wel Peter Jackson...

en wat ik erg gewaagd vind is in zo'n laat stadium de composer nog wisselen....ok Howard Shore bleek niet de match....maar met James Newton Howard MOET je dan wel door, omdat er simpelweg geen tijd meer is, OOK als het "weer" geen match zou zijn...

hoe is de muziek? ik ga er volgende week pas heen overigens,,,
Nobody fucks with The Jesus
pi_33092276
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:28 schreef manou het volgende:
ik ben weggelopen bij de film ik vond er echt helemaal niets aan!!
mensen die weglopen bij een film heb ik nou nog nooit gesnapt....je weet vantevoren toch wel een beetje waar je heengaat ofniet
oja natuurlijk Kong komt pas na een uurtje in beeld, is natuurlijk wel erg lang uitzitten he...

en daarnaast heb ik films nog geweldig zien worden in de 2e heflt waarbij ik de eerste helft zowat in slaap viel.....

achja je hebt iig Peter Jackson weer wat uit de onkosten geholpen
Nobody fucks with The Jesus
pi_33092685
Volgens de recensie op cnn.com is de film briljant.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33096818
Ik heb hem gisteravond gezien, in een grote zaal met slechts tien anderen. Blijkbaar is 18:15 een rottijdstip voor een film

Het is een geweldige film geworden, mijn nieuwsgierigheid die er sinds mei inzat is volledig bevredigd Hij kwam wat langzaam op gang, maar daarna heb je ook wat! Het is alweer een tijd geleden dat ik een film heb gezien die er niet alleen superstrak uitzag, maar ook nog voorzien was van een goed verhaal en geschikte acteurs. En, voorwaar, ik heb zelfs enkele tranen gelaten.

Kortom geef ik deze film toch een dikke 8,5. Ik ben gelukkig
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_33096926
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:28 schreef manou het volgende:
ik ben weggelopen bij de film ik vond er echt helemaal niets aan!!
Wat had je dan verwacht, een romkom met Julia Roberts?
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_33096942
Morgen 20.30 in Pathé De Kuip.

Kostte nog moeite om m'n vriendin over te halen, die was bang dat de scenes op Skull Island "te eng" waren...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 15 december 2005 @ 11:50:04 #178
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33098141
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:45 schreef Bolderbast het volgende:

[..]

mensen die weglopen bij een film heb ik nou nog nooit gesnapt....je weet vantevoren toch wel een beetje waar je heengaat ofniet
oja natuurlijk Kong komt pas na een uurtje in beeld, is natuurlijk wel erg lang uitzitten he...

en daarnaast heb ik films nog geweldig zien worden in de 2e heflt waarbij ik de eerste helft zowat in slaap viel.....

achja je hebt iig Peter Jackson weer wat uit de onkosten geholpen
ik heb het behoorlijk lang volgehouden maar ik vond er gewoon helemaal niets aan!! de kaartjes waren ook gratis voor mij anders was ik er ook niet naar toe gegegaan.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:51:14 #179
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33098172
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:57 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht, een romkom met Julia Roberts?
gooi mij aub niet in de groep vrouwen die alleen naar van die wijven films gaan want dat ik absoluut niet het geval ik vond er gewoon helemaal niets aan! zo gek is dat toch niet?
pi_33098249
gisteren gezien

vind het een hele vette film, zit veel spanning in en boeit de hele 3 uur. maar toch miste er iets voor mij, misschien is dat wel omdat ik al weet hoe het eindigt.
enige minpuntje van de film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:57:00 #181
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33098324
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef manou het volgende:

[..]

gooi mij aub niet in de groep vrouwen die alleen naar van die wijven films gaan want dat ik absoluut niet het geval ik vond er gewoon helemaal niets aan! zo gek is dat toch niet?
Nee maar tis wel zielig om eerder weg te lopen. Kijk em dan iig af.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33098423
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef manou het volgende:

[..]
zo gek is dat toch niet?
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik ben alleen benieuwd wat je er dan wèl van had verwacht.
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  donderdag 15 december 2005 @ 12:05:10 #183
130081 manou
me love me boyfriend
pi_33098527
ik had niet een titanic meets jurassic park meets king kong verwacht ik ergerde me dood aan de rare mensen die daar zaten de dino's en toen ook nog van die rare insecten...kong zelf vond ik best mooi gemaakt maar ik vond het gewoon echt niets aan en wilde gewoon weg...jammer maar goed gewoon niet mijn soort film
pi_33098635
Van het weekend ga ik King Kong eens even checken, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het overdone is (teveel cgi, teveel spektakel ). Maar ik zal het wel zien dan.
pi_33098870
Viel me erg tegen. Kwam niet in de buurt van LOTR. Sommige CGI stukken waren/leken echt afgeraffeld. Ook door de rol van Jack Black kon ik in het begin niet sirieus kijken, hij zette nogal een karikatuur neer. Het gevecht met die dino's begon leuk maar eindigde erg dom, ik zal het maar niet verder vertellen.

Opzich was de film wel vermakelijk, maar had er gewoon meer van verwacht.
pi_33099762
Hmm, veel verschillende meningen dus..

Is het een standaard commerciele "Batman/WarOfTheWorlds/Spiderman/HarryPotter/12ineenDozijn" film, of is het meer?
  donderdag 15 december 2005 @ 13:15:42 #187
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33100082
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:57 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Nee maar tis wel zielig om eerder weg te lopen. Kijk em dan iig af.
Dat kun je zeggen bij een film van anderhalf uur. Maar als je na een kwartier al hebt besloten dat het drogen van verf interessanter is dan de film die je zit te kijken, dan is 3 uur énorm lang.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:38:51 #188
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33100655
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat kun je zeggen bij een film van anderhalf uur. Maar als je na een kwartier al hebt besloten dat het drogen van verf interessanter is dan de film die je zit te kijken, dan is 3 uur énorm lang.
Ach het verhaal van King Kong kent iedereen, dus kun je van tevoren wel zien of het iets voor jou is ja of nee.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 15 december 2005 @ 13:56:30 #189
16049 BJB
cluods in the haed
pi_33101117
..maar het draait natuurlijk om de uitwerking van dat verhaal. Dus.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:34:10 #190
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_33102068
Gelukkig vooral veel positieve reacties, in de kerstvakantie zal ik ook maar eens gaan kijken, op een drukke maandagavond ofso
pi_33104290
Fantastische film!!

Ik was bang dat 3 uur wat te lang zou zijn maar ik heb me geen moment verveeld!

Zitten zeker een paar vieze maar ook zeker leuke stukjes bij!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:02:10 #192
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33104589
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 12:41 schreef 7eVeNL het volgende:
King Kong duurt maar liefst 3 uur! niet dat we anders gewend zijn van PJ, maar toch wel cool
DRIE UUR!? Draait ie in de Pathe zelf dan nog zonder pauze of..?

Het zijn vooral de films die het puur van de effecten en het spectakel moeten hebben die steeds langer worden, zoals de nieuwste Harry Potter en Star Wars en nu deze dus. En dat terwijl de (naar mijn mening) echt goeie films zoals "El Maquinista" of "Saw" het in ruim anderhalf uur kunnen, maar goed...
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:45 schreef Bolderbast het volgende:
oja natuurlijk Kong komt pas na een uurtje in beeld, is natuurlijk wel erg lang uitzitten he...
King Kong komt ook nog eens pas na 1 UUR in beeld? dus...
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  donderdag 15 december 2005 @ 16:03:43 #193
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33104639
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef obs het volgende:
Viel me erg tegen. Kwam niet in de buurt van LOTR.
sorry dat t precies bij jouw reactie is, maar dit is ff een algemene opmerking
Waarom the fuck vergelijkt iedereen LOTR met King Kong?? toevallig omdat ze door dezelfde regisseur gemaakt zijn?? daar houdt de vergelijking toch echt op
Je gaat Schindler`s List toch ook niet vergelijken met Saving Private Ryan omdat t toevallig 2 oorlogs films die toevallig door dezelfde persoon zijn gemaakt
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat kun je zeggen bij een film van anderhalf uur. Maar als je na een kwartier al hebt besloten dat het drogen van verf interessanter is dan de film die je zit te kijken, dan is 3 uur énorm lang.
Je kunt toch niet al na een kwartier zeggen of de film goed is of niet en al weg lopen ??
  donderdag 15 december 2005 @ 16:04:17 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33104669
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:02 schreef BdR het volgende:


King Kong komt ook nog eens pas na 1 UUR in beeld? dus...
dus??
  donderdag 15 december 2005 @ 16:05:40 #195
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33104715
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef Timo20 het volgende:
dus??
Dus, da's nogal lang..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_33104827
Ik vond het een vrij matige film die gemakkelijk in anderhalf uur verteld had kunnen worden. Dan waren veel overbodige scenes eruit gehaald, een aantal scenes ingekort en was het daardoor een vermakelijke blockbuster geweest. Maar niet meer dan dat.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:14:05 #197
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33104988
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:05 schreef BdR het volgende:

[..]

Dus, da's nogal lang..
biertje erbij, en gaan met die banaan (of film in dit geval )
  donderdag 15 december 2005 @ 16:17:38 #198
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33105090
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:57 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht, een romkom met Julia Roberts?
Het is nu een romcom geworden met Naomi Watts.
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:02 schreef BdR het volgende:

[..]

DRIE UUR!? Draait ie in de Pathe zelf dan nog zonder pauze of..?
Gelukkig wel...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33105372
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:05 schreef BdR het volgende:

[..]

Dus, da's nogal lang..
Het stoort totaal niet dat het zolang duurt voordat je King Kong ziet (dat is mijn mening)
pi_33105394
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:09 schreef ufx het volgende:
Ik vond het een vrij matige film die gemakkelijk in anderhalf uur verteld had kunnen worden. Dan waren veel overbodige scenes eruit gehaald, een aantal scenes ingekort en was het daardoor een vermakelijke blockbuster geweest. Maar niet meer dan dat.
Waarom doen mensen alsof de originele King Kong wel meer was dan een flinterdun plot met vooral veel spektakel? Ik heb overigens niet de pik op jou, maar jouw opmerking staat wel voor gelijksoortige meningen die ik gelezen heb.

Overigens heb ik hem zelf nog niet gezien, maar ik zie het gewoon als een B-achtige film met een miljoenenbudget.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:27:42 #201
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33105414
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:17 schreef victorinox het volgende:

[..]

Het is nu een romcom geworden met Naomi Watts.
kun je beter een romcom hebben met Naomi Watt dan met Julia Roberts
  donderdag 15 december 2005 @ 16:28:48 #202
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33105453
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:27 schreef Timo20 het volgende:

[..]

kun je beter een romcom hebben met Naomi Watt dan met Julia Roberts
Sterk punt.

Nog liever Elisha
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 15 december 2005 @ 16:30:22 #203
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33105487
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:28 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Sterk punt.

Nog liever Elisha
Elisha kun je beter in een ander soort film zien
  donderdag 15 december 2005 @ 16:30:24 #204
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33105498
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:27 schreef Timo20 het volgende:

[..]

kun je beter een romcom hebben met Naomi Watt dan met Julia Roberts
Dat zal niemand tegenspreken.

Maar die romcom scene "Kong on Ice", vond ik wel erg overdreven.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 15 december 2005 @ 16:33:09 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33105583
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:30 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat zal niemand tegenspreken.

Maar die romcom scene "Kong on Ice", vond ik wel erg overdreven.
die vond ik eigenlijk wel geinig
dat ie overbodig was, dat is duidelijk. maar wel cool op zich (letterlijk en figuurlijk )
  donderdag 15 december 2005 @ 16:35:19 #206
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33105637
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:33 schreef Timo20 het volgende:

[..]

die vond ik eigenlijk wel geinig
Neuh, die slapstick scene "Brontosaurusrennen", die was grappig.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 15 december 2005 @ 16:38:50 #207
3767 Herald
Come get some
pi_33105757
King Kong is geen slechte film, zeker beter dan vele anderen maar het meesterwerk waar 7evenNL en andere over spreken vind ik toch wat te ver. Vooral een reactie als
quote:
ook nog voorzien was van een goed verhaal
doet mijn tenen krommen. Een goed verhaal, jemig het is een peperdure B-film, dat zeggen ze in de film zelf al.

Verder vond ik het karakter Jack Driscoll erg matig. De kapitein, Mr Hayes en Jimmy vond ik leukere personages dan die saaie Jack. En Peter Jackson neemt wel grandioos de tijd om New York in de jaren 30 te laten zien, geeft ruimte aan de personages Anne Darrow en Carl Denham, maar de liefde tussen Anne en Jack is er ineens. Van de een op de andere scene. Zelfs Jimmy krijgt meer aandacht, en waarom eigenlijk, zodra Kong gevangen wordt verdwijnt de bootcrew als sneeuw voor de zon.

Maar dat mag de pret op Skull Island natuurlijk niet drukken. En tja daarom ging ik dus naar de film, om te kijken wat Jackson van de capriolen op het eiland bakte, en niet vanwege de drama of het originele verhaal vol verrassende plotwendingen en uitgediepte karakters.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 16:53:01 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33106218
Laat me raden: je hebt t origineel niet gezien??
  donderdag 15 december 2005 @ 16:56:14 #209
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33106340
Het was trouwens wel leuk om alle referentie's te herkennen van de oude film.

o.a. het appel stelen:


Het dansen van de "natives" in de show op het einde.
Tot de subtiele 'Fay is a size 36'
En ik was al helemaal teleurgesteld dat Kong niet de bek van de T-rex opentrok.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wel jammer vind is dat de "scream for your life" scene niet gebruikt is in de film, maar alleen maar in de teaser.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 15 december 2005 @ 17:01:36 #210
3767 Herald
Come get some
pi_33106513
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:53 schreef Timo20 het volgende:
Laat me raden: je hebt t origineel niet gezien??
heb ik wel gezien, maar wat heeft dat ermee te maken? Omdat het origineel uit 1933 komt moet Jack een sufkut zijn en Jimmy een interessante rekel die een boek leest? Heb jij het origineel wel gezien? Want daar gingen Anne en Jack trouwen en was Anne niet verliefd op die aap.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 17:03:55 #211
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33106573
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:01 schreef Herald het volgende:

[..]

heb ik wel gezien, maar wat heeft dat ermee te maken? Omdat het origineel uit 1933 komt moet Jack een sufkut zijn en Jimmy een interessante rekel die een boek leest? Heb jij het origineel wel gezien? Want daar gingen Anne en Jack trouwen en was Anne niet verliefd op die aap.
ja heb t origineel wel gezien
als je die namelijk hebt gezien, dan kun je zien dat Peter Jackson`s versie (buiten de wat verder uitgebreide scenes) nogal trouw is aan `t origineel.
Dezelfde plotwendingen etc. die in deze film zitten, zitten ook in t origineel
  donderdag 15 december 2005 @ 17:05:16 #212
3767 Herald
Come get some
pi_33106636
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:56 schreef victorinox het volgende:
Het was trouwens wel leuk om alle referentie's te herkennen van de oude film.

o.a. het appel stelen:
[afbeelding]

Het dansen van de "natives" in de show op het einde.
Tot de subtiele 'Fay is a size 36'
En ik was al helemaal teleurgesteld dat Kong niet de bek van de T-rex opentrok.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wel jammer vind is dat de "scream for your life" scene niet gebruikt is in de film, maar alleen maar in de teaser.

[afbeelding]
Je vergeet de scene op de boot die Carl Denham filmt met Anne en Bruce, dat is een kopie van een scene van Anne en Jack op het dek in het origineel.
En Carl Denham refereert niet alleen naar Fay maar ook naar regisseur Merian C. Cooper en de studio RKO die het origineel uitbracht.
Ik kon alleen Peter Jackson niet herkennen als een van de piloten, jij wel?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 17:07:53 #213
3767 Herald
Come get some
pi_33106702
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:03 schreef Timo20 het volgende:
ja heb t origineel wel gezien
als je die namelijk hebt gezien, dan kun je zien dat Peter Jackson`s versie (buiten de wat verder uitgebreide scenes) nogal trouw is aan `t origineel.
Dezelfde plotwendingen etc. die in deze film zitten, zitten ook in t origineel
Wat is je punt nu? Waarom mag ik geen kritiek geven op wat blijkbaar de beste film ooit is?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 17:08:01 #214
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33106711
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:05 schreef Herald het volgende:


Ik kon alleen Peter Jackson niet herkennen als een van de piloten, jij wel?
Say what?!?!?!
Ik had beter op moeten letten, aangezien hij in bijna al zijn films cameo's heeft.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33106735
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:56 schreef victorinox het volgende:

Wat ik wel jammer vind is dat de "scream for your life" scene niet gebruikt is in de film, maar alleen maar in de teaser.
ja viel mij ook al op. vond het er toch wel spannend uitzien in de trailer
  donderdag 15 december 2005 @ 17:10:11 #216
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33106764
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:07 schreef Herald het volgende:

[..]

Wat is je punt nu? Waarom mag ik geen kritiek geven op wat blijkbaar de beste film ooit is?
tuurlijk mag je wel kritiek geven. Maar je kritiek moet wel "gegrond" zijn. Als je kritiek hebt over de plotwendingen dan heb je ook kritiek op de oude film want daarin zijn de plotwendingen hetzelfde.

Heb trouwens ook niet gezegd dat dit de beste film ooit is, of wel soms??
  donderdag 15 december 2005 @ 17:12:10 #217
3767 Herald
Come get some
pi_33106814
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:08 schreef victorinox het volgende:
Say what?!?!?!
Ik had beter op moeten letten, aangezien hij in bijna al zijn films cameo's heeft.
Ik zat ook steeds te denken, wanneer komt er nou een dikke bebaarde vent in beeld, maar PJ is een magere kerel voortaan. Maar aangezien in het origineel de regisseur en producer in één van de vliegtuigen zat dacht ik dat PJ dat misschien ook zou doen. Aan de andere kant past zijn wilde snoet natuurlijk niet in het tijdsbeeld dus misschien dat ie daarom geen cameo heeft.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 17:21:32 #218
3767 Herald
Come get some
pi_33107061
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:10 schreef Timo20 het volgende:
tuurlijk mag je wel kritiek geven. Maar je kritiek moet wel "gegrond" zijn. Als je kritiek hebt over de plotwendingen dan heb je ook kritiek op de oude film want daarin zijn de plotwendingen hetzelfde.
Dus omdat er wat rammelt aan het origineel mag er ook wat rammelen aan de remake? Omdat Anne en Jack halsoverkop verliefd worden in het origineel mag dat in de remake ook? Dat is mijn kritiek, dat PJ met 3 uur tijd, in één scene laat ze dat Jack en Anne een beetje gebrekkig flirten en in de volgende zijn ze stapelverliefd. maar hey, laten we wel wat extra scenes geven aan Jimmy en Mr Hayes, want ach die hadden in het origineel ook zo'n grote rol namelijk.
quote:

Heb trouwens ook niet gezegd dat dit de beste film ooit is, of wel soms??
jawel, want ik mag geen kritiek geven op die film want het is een remake dus moet het exact lijken op het origineel, op wat scenes en plotwendingen na, maar verder zijn de plotwendingen exact hetzelfde en mag ik daar niks van zeggen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 18:01:32 #219
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33108017
wat een spoilers
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_33110064
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:57 schreef Bolderbast het volgende:

hoe is de muziek? ik ga er volgende week pas heen overigens,,,
Ja echt goed gewoon, JNH zoals iedereen hem kent... Heb ff 3 samples van iTunes geplukt van het King Kong soundtrack album, de rest is trouwens te vinden in de iTunes Shop.

Beauty Killed The Beast Part III

It's Deserted

Beautiful

de score is trouwens al genomineerd voor de golden globes
pi_33110618
quote:
Waarom doen mensen alsof de originele King Kong wel meer was dan een flinterdun plot met vooral veel spektakel? Ik heb overigens niet de pik op jou, maar jouw opmerking staat wel voor gelijksoortige meningen die ik gelezen heb.

Overigens heb ik hem zelf nog niet gezien, maar ik zie het gewoon als een B-achtige film met een miljoenenbudget.
Allereerst moet ik zeggen dat ik een gratis premierekaartje heb gekregen, anders was ik nooit naar deze film gegaan.

Ik verwacht gewoon dat er tegenwoordig van geld iets moois gemaakt wordt. Dat het dan een remake wordt waarbij het verhaal niet opgepoetst wordt zodat het in deze tijd past, vind ik enorm jammer. Daarom was War of the Worlds voor mij ook een tegenvaller.

Natuurlijk is het geen slechte film, zeker geen B-film (en dat is natuurlijk ook weer jammer want die kan ik wel waarderen ), maar gewoon een standaard, wat aan de lange kant, blockbuster. Geef een andere regisseur dit budget en hij maakt er wat beters van. Peter Jackson heeft het kunst van het weglaten nog niet geleerd en blijft bij deze film teveel steken op hommages. Jammer, maar ik had er niet om getreurd als deze film helemaal niet gemaakt zou zijn
pi_33110710
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:37 schreef ufx het volgende:

Geef een andere regisseur dit budget en hij maakt er wat beters van.
noem is iemand?
pi_33111006
quote:
noem is iemand?
Poeh, moeilijk te zeggen maar even uit de losse hand: Tim Burton, Christopher Nolan, Uwe Boll (nee, geintje )

De stijl van Peter Jackson heeft me nooit echt geboeid. Ik weet niet waarom, maar hij weet er niet echt de vaart erin te houden.
pi_33111510
Tim Burton is ideaal voor non realistische films, bedoel hij zal het niet zo serieus nemen als Peter Jackson. Verder, Christopher Nolan heeft zichzelf uiteraard bewezen met Batman Begins, maar zelfs voor die man is King Kong niet haalbaar, maar er is ook verder niemand met zo'n uitgebreide FX studio als PJ met ze'n WETA team, kortom het is volgens mij niet reeël

We mogen volgens mij wel blij zijn met iemand als PJ & uiteraard met zo'n budget
  donderdag 15 december 2005 @ 20:30:42 #225
3767 Herald
Come get some
pi_33112300
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:06 schreef 7eVeNL het volgende:
Tim Burton is ideaal voor non realistische films, bedoel hij zal het niet zo serieus nemen als Peter Jackson. Verder, Christopher Nolan heeft zichzelf uiteraard bewezen met Batman Begins, maar zelfs voor die man is King Kong niet haalbaar, maar er is ook verder niemand met zo'n uitgebreide FX studio als PJ met ze'n WETA team, kortom het is volgens mij niet reeël

We mogen volgens mij wel blij zijn met iemand als PJ & uiteraard met zo'n budget
oh god daar gaat ie weer hoor

Net als je grote vriend Christopher Nolan de enige is die een goede Batman film kan maken, je maatje Christian Bale de enige goed Batman kan spelen is je nieuwe kameraad PJ ineens de enige die King Kong kon verfilmen? En ook nog eens de enige met zijn eigen FX studio die zoiets zou kunnen. Tja logisch eigenlijk wel, want geen enkele andere regisseur kan gebruik maken van een FX studio.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_33112711
PJ heeft sowieso één voorsprong op de rest. Hij heeft een gigantische passie voor de film en dat zegt ook wel wat naar mijn idee.
  donderdag 15 december 2005 @ 20:44:47 #227
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33112825
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:30 schreef Herald het volgende:

[..]

oh god daar gaat ie weer hoor

Net als je grote vriend Christopher Nolan de enige is die een goede Batman film kan maken, je maatje Christian Bale de enige goed Batman kan spelen is je nieuwe kameraad PJ ineens de enige die King Kong kon verfilmen? En ook nog eens de enige met zijn eigen FX studio die zoiets zou kunnen. Tja logisch eigenlijk wel, want geen enkele andere regisseur kan gebruik maken van een FX studio.
Jackson is de enige die een budget van 200 miljoen krijgt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 15 december 2005 @ 20:51:41 #228
3767 Herald
Come get some
pi_33113055
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jackson is de enige die een budget van 200 miljoen krijgt.
en maar goed ook, want voor een paar centen minder krijg je natuurlijk ook een slechtere film
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 20:54:12 #229
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33113141
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:51 schreef Herald het volgende:

[..]

en maar goed ook, want voor een paar centen minder krijg je natuurlijk ook een slechtere film
Tja, als je slechts 130 miljoen dollar uitgeeft krijg je zo'n gedrocht als Spielberg's War of the Worlds.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 15 december 2005 @ 20:56:05 #230
3767 Herald
Come get some
pi_33113198
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:54 schreef victorinox het volgende:
Tja, als je slechts 130 miljoen dollar uitgeeft krijg je zo'n gedrocht als Spielberg's War of the Worlds.
had hij maar het riante budget van zijn eerste kassucces gehad eh
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 15 december 2005 @ 20:57:20 #231
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33113239
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:51 schreef Herald het volgende:

[..]

en maar goed ook, want voor een paar centen minder krijg je natuurlijk ook een slechtere film
A Sound of Thunder (Peter Hyams, 2005)

Inderdaad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33115010
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:30 schreef Herald het volgende:

[..]

oh god daar gaat ie weer hoor

Net als je grote vriend Christopher Nolan de enige is die een goede Batman film kan maken, je maatje Christian Bale de enige goed Batman kan spelen is je nieuwe kameraad PJ ineens de enige die King Kong kon verfilmen? En ook nog eens de enige met zijn eigen FX studio die zoiets zou kunnen. Tja logisch eigenlijk wel, want geen enkele andere regisseur kan gebruik maken van een FX studio.
Nou kom eens met een goed antwoord dan? of houd gewoon je smoel in het vervolg?
  donderdag 15 december 2005 @ 23:59:24 #233
3767 Herald
Come get some
pi_33120599
Hoezo een antwoord? Wie King Kong had moeten regisseren? Tja ik geloof dat het een pet project van PJ zelf was, dus wie anders? Verder kan ik bij regisseurs nooit zeggen "dat is nou typisch die en die". Mooi voorbeeld is de remake Planet of the Apes, een remake die al geruime tijd in de planning zat en uiteindelijk werd Tim Burton de regisseur. Maar een typische Burton film vind ik het niet.
Of PJ nou dé ultieme King Kong regisseur is, tja lastig te zeggen aangezien het niet gebruikelijk is dat 5 regisseurs dezelfde film maken op hun eigen manier. Empire Strikes Back vinden veel mensen de beste Star Wars, maar dat maakt Irvin Kershner toch niet dé Star Wars regisseur bij uitstek. Meeste mensen weten niet eens dat hij hem heeft geregisseerd.
Verder is het gewoon erg suf om als een film goed is te vragen wie hem beter had kunnen maken. Jij dweept nu met PJ en de beste man zelf vind Merian C. Cooper de beste Kong regisseur. Nouja tenzij hij vindt dat hij zelf een betere versie heeft gemaakt, maar ik denk dat PJ bescheiden genoeg is om te zeggen dat hij gewoon zijn versie heeft gemaakt.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:58:05 #234
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33121947
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:36 schreef 7eVeNL het volgende:
Haha happende plassers, daar moest ik ook aan denken

En ook ik heb hem eindelijk gezien hoor
Wat een super film...! Peter Jackson did it again hoor

King kong is echt een rit in een achtbaan, het ene moment zit in je in vol spanning te kijken en af te wachten wat er gaat komen, daarna zit je met open bek naar de spetterende actie scene's te kijken vooral op skull island, daarna lig je weer in een deuk van het lachen om Kong & Ann ( ik verklap niet te veel ) of te gruwelen om de wezens op skull island... Verder, mooi einde, precies lang genoeg, heb mij geen enkel moment geeërgerd aan scene's ofzo, alleen in het eerste deel waren sommige scenes net iets te lang, wat zeker korter had gekund, maar daaraan terug denkend is dit ook maar een heel klein min puntje dat overspoelt wordt door de rest van de film.

Prachtige CGI, Kong is gewoon fenomenaal om naar te kijken, zijn emoties zijn echt zo goed uitgewerkt, wat echt goed werkt in de film, overigens ik las ergens dat enkele shots te CGI achtig overkwamen? Daar heb ik zelf totaal niets van gemerkt,

goed ik ga nog ff bijkomen en ik zal binnenkort ff een leuke review posten, gewoon voor me zelf en voor de rest

Gaat deze topper zien mensen!
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat een MEESTERWERK! Heb echt meerdere keren met een brok in m'n keel gezeten, zo mooi die emoties.

Een 9,5
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33122652
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:12 schreef Herald het volgende:

[..]

Ik zat ook steeds te denken, wanneer komt er nou een dikke bebaarde vent in beeld, maar PJ is een magere kerel voortaan. Maar aangezien in het origineel de regisseur en producer in één van de vliegtuigen zat dacht ik dat PJ dat misschien ook zou doen. Aan de andere kant past zijn wilde snoet natuurlijk niet in het tijdsbeeld dus misschien dat ie daarom geen cameo heeft.
heeft ie wel, z'n baard is er zelfs voor afgeschoren (maar nu zit ie er weer op )
  vrijdag 16 december 2005 @ 08:41:28 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33124842
In een Vlaamsche krant staat dat King Kong tijdens de eerste dagen geen onverdeeld succes was in Vlaanderen. Hij haalde maar één derde van het aantal kijkers van Harry Potter en werd in een hoop zalen ook geklopt door de nieuwste Kabouter Plop-film .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:26:44 #237
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33125503
Na een nachtje slapen geniet ik nog steeds na...wat een film!!

de parkeerbon van ¤45,- is dan wel weer klote.



1 van de mooiste scenes uit de film.

[ Bericht 38% gewijzigd door Morpheus2002 op 16-12-2005 09:37:05 ]
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:26:56 #238
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33126674
http://digg.be/movie.php?id=983

Kan deze reviewer opdonderen? Wat een gruwelijk slechte recensie.

Hij geeft bijv. LOTR: TTT ook maar 2 sterren.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33126704
gisteraaf gezien, geweldige film.. sommige dingen moet je idd door de vingers zien, maar echt enorm vette movie
pi_33127426
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
http://digg.be/movie.php?id=983

Kan deze reviewer opdonderen? Wat een gruwelijk slechte recensie.

Hij geeft bijv. LOTR: TTT ook maar 2 sterren.
Omdat het niet jouw mening is vindt je het meteen een slechte recensist? Met veel dingen ben ik het met 'em eens.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:59:30 #241
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33127592
Kom op zeg....1 groot blaat verhaal.

In de eerste alinea verziekt direct z'n hele Recensie.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33128150
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
Kom op zeg....1 groot blaat verhaal.

In de eerste alinea verziekt direct z'n hele Recensie.
Hoezo? Het klopt toch allemaal wat hij zegt? Door de hype worden andere (wellicht betere films) weggedrukt en komen er vast wel 20 verschillende versies uit op DVD. Dat is natuurlijk niets nieuws, maar zeker geen blaat verhaal.
pi_33128251
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:26 schreef Morpheus2002 het volgende:

[afbeelding]

1 van de mooiste scenes uit de film.
Deze heb ik al een tijdje als wall
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:25:26 #244
4180 Hare
Come fly with me!
pi_33128342
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:19 schreef ufx het volgende:

[..]

Hoezo? Het klopt toch allemaal wat hij zegt? Door de hype worden andere (wellicht betere films) weggedrukt en komen er vast wel 20 verschillende versies uit op DVD. Dat is natuurlijk niets nieuws, maar zeker geen blaat verhaal.
Ben het compleet met Morpheus eens. Dit is echt zo'n ongenuanceerde review. Echt niet normaal. Ik geloof er geen reet van dat deze recensent onbevooroordeeld de bios is binnengegaan. Hij heeft iets tegen dit soort films en ziet in alles bevestiging van zijn superieure blik op films
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:27:25 #245
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33128385
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:25 schreef Hare het volgende:

[..]

Ben het compleet met Morpheus eens. Dit is echt zo'n ongenuanceerde review. Echt niet normaal. Ik geloof er geen reet van dat deze recensent onbevooroordeeld de bios is binnengegaan. Hij heeft iets tegen dit soort films en ziet in alles bevestiging van zijn superieure blik op films
Idd. Kijk maar bij de Recensies van de 3 LOTR films.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:31:43 #246
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33128535
Buiten de effecten is het toch wel nagenoeg hetzelfde als de originele King Kong. Toch een zeer aardige remake die niet verveelt.

Het middenstuk met al de dino's duurde me wel wat te lang en had wel wat compacter gekund. Best leuk filmpje, maar niet echt een hoogvlieger verder.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:34:57 #247
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33128609
Leuk, fanboys die een negatieve review dan maar meteen een slechte review noemen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:35:50 #248
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33128643
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuk, fanboys die een negatieve review dan maar meteen een slechte review noemen.


Lees eerst maar eens meer reviews van die gast.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:40:36 #249
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_33128764
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuk, fanboys die een negatieve review dan maar meteen een slechte review noemen.
Deze noemt de fanboys zelf ook nog eens expliciet! Dat kan al helemaal niet goed zijn natuurlijk.
The short weekend begins with longing...
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:42:08 #250
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33128838
Referenties aan de oude film zijn ook wel grappig idd.

'What about Fay?'
'No, she's making a picture for RKO'

'Gary Cooper '

.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:43:16 #251
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33128864
Kutfilm. Viel bijna in slaap met al die neppe cgi effecten. Alsof je naar een computerspel zat te kijken. Laat Peter Jackson maar weer lekker low budget horrorfilms gaan maken, daar is ie tenminste goed in.
weg
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:48:25 #252
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33129017
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]



Lees eerst maar eens meer reviews van die gast.
Gelezen. Niets mis mee. Vooral over I eve sible heeft hij gelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33129104
quote:
Ben het compleet met Morpheus eens. Dit is echt zo'n ongenuanceerde review. Echt niet normaal. Ik geloof er geen reet van dat deze recensent onbevooroordeeld de bios is binnengegaan. Hij heeft iets tegen dit soort films en ziet in alles bevestiging van zijn superieure blik op films
Waarom moet een recensist onbevooroordeeld de bios in gaan?

Natuurlijk brengt hij het behoorlijk ongenuanceerd, maar da's alleen maar om wat tegenwicht te kunnen bieden tegen de fanboy-reviews
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:51:50 #254
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_33129106
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gelezen. Niets mis mee. Vooral over I eve sible heeft hij gelijk.
Over stokpaardjes gesproken .
The short weekend begins with longing...
pi_33129275
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
http://digg.be/movie.php?id=983

Kan deze reviewer opdonderen? Wat een gruwelijk slechte recensie.

Hij geeft bijv. LOTR: TTT ook maar 2 sterren.
4 van de 5 recensies krijgt niet hoger dan 2 sterren en een film uit 1939 krijgt 5 sterren. Kan toeval zijn, maar Ik denk toch, dat deze meneer met een zekere vooringenomenheid naar bepaalde films kijkt. Er valt dan ook gewoon totaal geen objectiviteit te bespeuren in zijn recensies.
Lees effe de Serenity review met als ondertitel Boobs in space Serenity was echt wel een van de leukste films van het jaar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:58:34 #256
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33129342
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gelezen. Niets mis mee. Vooral over I eve sible heeft hij gelijk.
Die loser geeft Elizabethtown een hogere waardering dan King Kong, LOTR 1 / 2

Dag geloofwaardigheid.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:18:12 #257
16049 BJB
cluods in the haed
pi_33130021
..en zo zijn er ook mensen die megalomane b-films tot meesterwerk uitroepen. Niemand is perfect hè.
pi_33130229
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:58 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Die loser geeft Elizabethtown een hogere waardering dan King Kong, LOTR 1 / 2

Dag geloofwaardigheid.
Dat dan weer wel
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:53:39 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33131103
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:58 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Die loser geeft Elizabethtown een hogere waardering dan King Kong, LOTR 1 / 2

Dag geloofwaardigheid.
Alleen zijn geloofwaardigheid in jouw ogen. En gezien jouw uitlatingen hier denk ik niet dat hij daar wakker van ligt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:12:30 #260
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33135308
Dat review van 'Doom' is trouwens wel geniaal!
weg
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:44:37 #261
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33136338
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:21 schreef Herald het volgende:

[..]

Dus omdat er wat rammelt aan het origineel mag er ook wat rammelen aan de remake? Omdat Anne en Jack halsoverkop verliefd worden in het origineel mag dat in de remake ook? Dat is mijn kritiek, dat PJ met 3 uur tijd, in één scene laat ze dat Jack en Anne een beetje gebrekkig flirten en in de volgende zijn ze stapelverliefd. maar hey, laten we wel wat extra scenes geven aan Jimmy en Mr Hayes, want ach die hadden in het origineel ook zo'n grote rol namelijk.
het is toch een remake?? waarom zou je dan alles gaan veranderen aan t liefdesverhaal?? snap je standpunt niet. Als je alles gaat veranderen is t geen remake meer, maar een compleet nieuwe film
quote:
jawel, want ik mag geen kritiek geven op die film want het is een remake dus moet het exact lijken op het origineel, op wat scenes en plotwendingen na, maar verder zijn de plotwendingen exact hetzelfde en mag ik daar niks van zeggen.
precies wat ik hierboven dus zeg: als je teveel gaat veranderen (plotwendingen, liefdesverhaal etc. etc.) is t dus geen remake meer maar een nieuwe film
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
http://digg.be/movie.php?id=983

Kan deze reviewer opdonderen? Wat een gruwelijk slechte recensie.

Hij geeft bijv. LOTR: TTT ook maar 2 sterren.
idd. die review slaat helemaal nergens op
net als al z`n andere reviews btw
pi_33136476
Het origineel is een stuk vermakelijker.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:54:31 #263
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33136627
Zo gek vind ik die review van hem niet, alleen hij overdrijft het nogal, vooral de waardering gaat wat te ver, als je deze film vergelijkt met andere monster-actiefilms is het echt niet zo slecht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:56:06 #264
3767 Herald
Come get some
pi_33136677
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:44 schreef Timo20 het volgende:
het is toch een remake?? waarom zou je dan alles gaan veranderen aan t liefdesverhaal?? snap je standpunt niet. Als je alles gaat veranderen is t geen remake meer, maar een compleet nieuwe film
snap je nou zelf niet hoe krom je doet? Je vindt het helemaal te gek dat PJ wél extra scenes geeft aan Ann, aan Carl Denham, wat extra personages toevoegt als Preston, Mr Hayes en Jimmy, je krijgt een spontane zaadlozing dat PJ het verhaal verandert dat Ann en Jack niet een gelukkig stelletje zijn als ze in New York terug komen MAAR je vindt het wel ontzettend raar van mij dat ik dan ook wel ietsjes meer tijd in de romance van Ann en Jack had willen zien. Dat vind je weer ontzettend super van PJ dat ie dat niet heeft uitgebreid, want zo was het in het origineel en een paar scenes extra zouden er een COMPLEET andere film van hebben gemaakt
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:08:58 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33137090
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:56 schreef Herald het volgende:

[..]

snap je nou zelf niet hoe krom je doet? Je vindt het helemaal te gek dat PJ wél extra scenes geeft aan Ann, aan Carl Denham, wat extra personages toevoegt als Preston, Mr Hayes en Jimmy, je krijgt een spontane zaadlozing dat PJ het verhaal verandert dat Ann en Jack niet een gelukkig stelletje zijn als ze in New York terug komen MAAR je vindt het wel ontzettend raar van mij dat ik dan ook wel ietsjes meer tijd in de romance van Ann en Jack had willen zien. Dat vind je weer ontzettend super van PJ dat ie dat niet heeft uitgebreid, want zo was het in het origineel en een paar scenes extra zouden er een COMPLEET andere film van hebben gemaakt
overdrijven is ook een vak he
Hoe kom je er trouwens bij dat ik t wel helemaal te gek vind dat Jackson extra scenes geeft aan Ann, Denham en wat extra personages toevoegt?? lezen is blijkbaar een vak, want dat heb ik niet geschreven in m`n review
Ik vond t trouwens idd. juist goed dat ie Ann extra`s scenes heeft gegeven omdat dat wat meer diepte gaf aan t karakter, iets dat ik bij dat personage miste in t origineel.
pi_33142607
Ik heb het gevoel dat de strijd tussen de T-Rex en King Kong hier verbaal nog eens dunnetjes wordt overgedaan...
pi_33143705
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:37 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb het gevoel dat de strijd tussen de T-Rex en King Kong hier verbaal nog eens dunnetjes wordt overgedaan...
  Redactie Frontpage vrijdag 16 december 2005 @ 20:29:04 #268
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33144092
Collega had King Kong gedownload zeidie. Ik meenemen, is het King of the Lost World, een film die nog te slecht is om op veronica uit te zenden, slechte dialogen door mensen die niet kunnen acteren en de effecten zijn echt slecht

  vrijdag 16 december 2005 @ 20:39:30 #269
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33144357
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:29 schreef SunChaser het volgende:
Collega had King Kong gedownload zeidie. Ik meenemen, is het King of the Lost World, een film die nog te slecht is om op veronica uit te zenden, slechte dialogen door mensen die niet kunnen acteren en de effecten zijn echt slecht

[afbeelding]
moet ie maar niet downloaden
pi_33144756
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:29 schreef SunChaser het volgende:
Collega had King Kong gedownload zeidie. Ik meenemen, is het King of the Lost World, een film die nog te slecht is om op veronica uit te zenden, slechte dialogen door mensen die niet kunnen acteren en de effecten zijn echt slecht

[afbeelding]
en hij maar niet snappen waarom die film zo gehyped is
waar werk je? gvb?
pi_33148451
Vandaag gezien. Het is een vette film. Alleen jammer dat de "Scream for your live" scene er niet in zit en je niet ziet hoe Kong naar de stad wordt gebracht. Maarja, dat zullen we vast zien in de extenden edition. Een 8.

[ Bericht 1% gewijzigd door Baris op 17-12-2005 00:13:19 (van was een is gemaakt. :P) ]
pi_33148949
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:09 schreef Baris het volgende:
Vandaag gezien. Het was een vette film. Alleen jammer dat de "Scream for your live" scene er niet in zit en je niet ziet hoe Kong naar de stad wordt gebracht. Maarja, dat zullen we vast zien in de extenden edition. Een 8.
In het origineel zag je ook niet hoe Kong van skull island naar NY werd gebracht, bewust achter wegen gelaten denk ik, iets voor de kijker om over na te denken en ik vond de eerste kennismaking met Kong ze'n brul in de film ook wel wat hebben ipv de scream for your live scene uit de trailers eerlijk gezegt
  zaterdag 17 december 2005 @ 02:12:38 #273
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33152770
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
http://digg.be/movie.php?id=983

Kan deze reviewer opdonderen? Wat een gruwelijk slechte recensie.

Hij geeft bijv. LOTR: TTT ook maar 2 sterren.
En deze flapdrol geeft Brothers Grimm weer 4 sterren .. waar geen klap aan is. Vind het nu niet echt een goede Terry Gilliam film.

Maar aan de andere kant heeft hij wel een aardige verhaaltje over Back to the Future.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:41:08 #274
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33155347
Ik vraag me af wat de film box office-gewijs gaat doen dit weekend, want voorlopig valt het allemaal een beetje tegen. Men had één van de grootste (zoniet dé grootste) opening wednesday uit de geschiedenis verwacht. Maar de film is daar pas 21e geëindigd, na films als Pokemon en Meet The Fockers.

Verrassend (voorlopig), want ik had toch verwacht dat deze (nog méér dan RotS, WotW en zelfs Narnia en Potter) dé blockbuster van het jaar ging worden. Dat kan natuurlijk nog steeds, maar dan komt het toch traag op gang.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:53:52 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33155441
Ik ben gisteravond geweest (20:30, Pathe Groningen) en ik heb zeer genoten. De band tussen Kong en Ann is echt prachtig neergezet! En vooral de slotzin was prachtig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het spel ook al gespeeld, maar gelukkig wijkte de film voldoende van het spel af, zodat ik niet de hele tijd een deja vu gevoel had.

[ Bericht 8% gewijzigd door Viking84 op 17-12-2005 12:24:23 (spoilertags toegevoegd :)) ]
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage zaterdag 17 december 2005 @ 11:31:55 #276
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33156785
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 09:53 schreef Viking84 het volgende:
En vooral de slotzin was prachtig:

.........
Er zijn mensen hier die het origineel niet kennen, dus misschien even spoilertags neerzetten?
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:06:24 #277
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33157568
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 09:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me af wat de film box office-gewijs gaat doen dit weekend, want voorlopig valt het allemaal een beetje tegen. Men had één van de grootste (zoniet dé grootste) opening wednesday uit de geschiedenis verwacht. Maar de film is daar pas 21e geëindigd, na films als Pokemon en Meet The Fockers.

Verrassend (voorlopig), want ik had toch verwacht dat deze (nog méér dan RotS, WotW en zelfs Narnia en Potter) dé blockbuster van het jaar ging worden. Dat kan natuurlijk nog steeds, maar dan komt het toch traag op gang.
2005 was wat betreft films en bioscoopbezoeken een beetje een tegenvallend jaar.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  Redactie Frontpage zaterdag 17 december 2005 @ 12:16:15 #278
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33157763
En ook qua premieres. Er was geen een echt leuk feest. Vorig jaar hadden we I Robot, Snow Fever, geweldige premieres. Dit jaar niks. Op onze site staat een verslag van de premiere van King Kong, dat was echt een sneue avond.
pi_33160234
Ben gisteren er geweest, vond 't een leuke film. Begin beetje langdradig maar daarna komt de actie. Heb 'm een 8 gegeven op IMDB.

Ook zaten er maar iets van 20 lui in de zaal...
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:12:10 #280
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_33161668
Voor een wat genuanceerdere recensie, lees die van de kutsite
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:50:37 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_33164024
Van de week gezien, bij de opening van de nieuwe bioscoop. Gelukkig heb ik er daarom geen geld voor hoeven betalen, wat een slechte film vind ik dit!
Drie uur lang overtreffende trap van enge beesten, zoektochten en reddingsacties. Verschrikkelijk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 17 december 2005 @ 17:10:01 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33164521
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:50 schreef PM-girl het volgende:
Van de week gezien, bij de opening van de nieuwe bioscoop. Gelukkig heb ik er daarom geen geld voor hoeven betalen, wat een slechte film vind ik dit!
Drie uur lang overtreffende trap van enge beesten, zoektochten en reddingsacties. Verschrikkelijk!
sneu wat vind je dan wel leuk? tarantino zeker
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:56:24 #283
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_33167288
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

sneu wat vind je dan wel leuk? tarantino zeker
Ik vind vanalles leuk, dat is het gekke. Normaal wanneer een film een slechte recensie heeft of 'men' een film niet waardeert, vind ik ze wel leuk. (ook natuurlijk films die wel goed gewaardeerd worden).
Nu is het genre niet echt mijn favoriet, maar bijvoorbeeld Jurassic Park vind ik nog steeds leuk (niet echt vergelijkbaar)

Ik vond m.n. de lengte vervelend, en het telkens verstijgende soort beesten.
[spoiler]inboorlingen-aap-t-rex-velociraptor-watermonster-insecten-muggen-vleermuizen etc etc).
Op den duur is het genoeg!
En daarbij de vreemde dingen als dat Ann Darrow in haar blote jurkje midden in de winter op vele meters hoogte is en het niet koud heeft, daar kan ik me aan storen!
Positief was wel: vanwege de opening gratis drank en hapjes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:04:22 #284
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33167493
Deze middag gezien (in een vrijwel lege zaal ) en ik vond 'm erg okay. Echter niet de beste van de grote projecten dit jaar en dat had ik wel een beetje verwacht eigenlijk. Tijdens de 3 uren heb ik me niet verveeld en de opbouw naar de confrontatie met King Kong vond ik ook niet te langdradig of zo, ik kreeg wel het gevoel dat ik naar 3 films zat te kijken, eerst een period movie over de jaren '30, dan een actie-avontuur op een eiland en tenslotte nog een typische "verniel New York" film.

Watts is erg goed, Kong zelf ook, Brody vond ik niet opvallend goed of slecht, gewoon Brody. Bij Jack Black kreeg ik af en toe het gevoel dat hij in een King Kong parodie op de MTV movie awards stond te acteren, dat was niet altijd even geslaagd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 december 2005 @ 19:41:51 #285
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33168531
Ik zag net op MTV dat stukje met Kong, Watts en 2 T-rexen in een afgrond met lianen. Leek me een beetje t hoogtepunt van de film. Klopt dat?
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:50:10 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33168791
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:41 schreef SunChaser het volgende:
Ik zag net op MTV dat stukje met Kong, Watts en 2 T-rexen in een afgrond met lianen. Leek me een beetje t hoogtepunt van de film. Klopt dat?
nee, vond ik niet. Dat vond ik het einde
Niet meer actief op Fok!
pi_33168983
vond ik wel het hoogtepunt
einde was wat te zoetsappig.
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:58:26 #288
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33169106
persoonlijk vond ik de film zijn doel voorbij schieten, en leek het erop dat Peter Jackson een Peter Jackson-film aan het maken was, in plaats van dat hij een versie van King Kong neerzette. Het komt een beetje zelfingenomen over hier en daar, dat vond ik jammer.

Daardoor vond ik de film ook lang niet zo spannend als dat de film mij wilde doen geloven. Ik vond hem traag en saai op een aantal punten.

Het ziet er leuk uit, maar het is geen hoogstaand meesterwerk.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:02:13 #289
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33169232
Dat stuk in die lianen duurde wat lang, ze bleven maar naar beneden tuimelen, een paar kilometer of zo .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33177653
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:56 schreef PM-girl het volgende:
[...]
Positief was wel: vanwege de opening gratis drank en hapjes!
Jij bent vast - net als ik - bij Take Ten geweest Geweldige bioscoop, film was echter iets minder
  zondag 18 december 2005 @ 00:35:47 #291
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_33179478
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:58 schreef Cairon het volgende:
persoonlijk vond ik de film zijn doel voorbij schieten, en leek het erop dat Peter Jackson een Peter Jackson-film aan het maken was, in plaats van dat hij een versie van King Kong neerzette. Het komt een beetje zelfingenomen over hier en daar, dat vond ik jammer.

Daardoor vond ik de film ook lang niet zo spannend als dat de film mij wilde doen geloven. Ik vond hem traag en saai op een aantal punten.

Het ziet er leuk uit, maar het is geen hoogstaand meesterwerk.
dat is het toch ook? Peter Jackson heeft deze film voor zichzelf gemaakt. Dankzij Lord of the Rings konden alle remmen los en hoefde hij maar met de vingers te knippen voor een miljoentje of 20 extra.........en dan gaat het meestal mis...ik kan het natuurlijk niet laten om George Lucas even als beste voorbeeld aan te halen

gelukkig is Jackson nog slim genoeg om het nog enigszins in het gareel te houden,
al hoop ik dat King Kong het slotwoord is van de extreme CGI films van de laatste jaren....helaas weet ik wel beter
Nobody fucks with The Jesus
  zondag 18 december 2005 @ 00:39:36 #292
29275 BlaBlub
Voormalige Slowchatslet 8-)
pi_33179582
Stoere film zeg. Wat is Kong mooi gemaakt Toppertje..... Film duurde precies goed en geen saaie stukken erin, behalve het begin een beetje maar dat is opwarmen..

Verder super stukken met dat spelen tussen kong en naomi, die gevechten met die dino's, dat ie na het breken van z'n kaak nog ff er mee sppelde en laatste stukje

Super film, goed werk weer
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:26 schreef Morpheus2002 het volgende:

de parkeerbon van ¤45,- is dan wel weer klote.
Zeker bij de kuip geparkeerd, en te lui om een beetje te lopen?
O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
pi_33181066
Ik ben net terug! En hij was echt goed!
Op het begin had ik een beetje mijn twijfels, maar dit was al snel weg.
Soms ging alles wel een beetje 'te goed', maar hier kijk je met een dergelijke film wel doorheen.

Mooi moment dat King Kong bij die T-Rex die bek nog even 3 keer open/dicht doet De hele zaal reageerde daar leuk op

Al met al een mooie film, muziek vond ik weinig bijzonders, maar de beelden/realiteit waren erg goed!
  zondag 18 december 2005 @ 04:40:01 #294
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_33183198
De eerste film dit jaar die me echt van het begin tot het einde geboeid heeft. Ik verwachtte al veel van de nieuwe King Kong, vooral natuurlijk ook omdat het de nieuwe film van Peter 'LOTR' Jackson is en deze verwachtingen werden meer dan waargemaakt. Wat een avontuur, fantastisch.

Allereerst de casting die naar mijn idee niet beter kon. Jack Black als regisseur die veel geld wilt verdienen, Naomi Watts als de mooie actrice en Adrien Brody als de rustige scriptschrijver. En natuurlijk Andy 'Gollem' Serkis als Kong. Ik was al overtuigd dat je van een CGI figuur een levend personage kon maken, maar hier wordt dat wel heel goed gedaan, je gaat echt met de aap meeleven door zijn menselijke eigenschappen en ook mede dankzij schitterend acteerwerk van Naomi Watts.

Wat een spanning ook in de film. De actiescènes volgen elkaar op het eiland als een grote nachtmerrie op met de meest scary wezens die je maar kunt bedenken. Ben je net drie seconden aan het bijkomen van een bloedstollende scène waar Ann door zo'n vijf T-Rexen op de hielen wordt gezeten, met hierin overigens briljante vindingen door Jackson (bijvoorbeeld een die koekhapt naar het slachtoffer als ze gevangen zitten in slingerende lianen!) begint de volgende wervelende actiescène alweer.
Natuurlijk ook de nodige 'gore' in de film, van een door Kong opengereten bek van een T-Rex tot de manier waarop sommigen aan hun einde komen.
De Peter Jackson typerende 'lage framerate scenes' die je ook al in de LOTR reeks zag, komen hier ook weer succesvol voorbij.

Ja, teveel briljante vindingen om op te noemen in dit drie uur durende avontuur met hoofdletter a. Gewoon zien luidt het advies.
Het einde op het Empire State Building ontroert enorm, en dat is volledig te danken aan de goede cast, het verhaal met de opbouw en de manier waarop de film door Jackson spectaculair mooi tot leven is gebracht. Zonder twijfel de beste film van 2005 als het aan mij ligt.
Every Not Is Truething
  zondag 18 december 2005 @ 09:12:12 #295
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_33183861
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:41 schreef ufx het volgende:

[..]

Jij bent vast - net als ik - bij Take Ten geweest Geweldige bioscoop, film was echter iets minder
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')