James Newton Howard hequote:Op woensdag 30 november 2005 18:29 schreef MadGuy het volgende:
De muziek nadat T-Rex is verslagen. Zo mooi. dat gaf me kippenvel!
ben benieuwd...quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:11 schreef Plastic_Power het volgende:
De eerste review (volgens Drudge Report) omschrijft de film als "jaw-droppingly brilliant":
http://tinyurl.com/ag8h2
toiletmomentjequote:Op dinsdag 29 november 2005 19:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
4 minuten preview
Mooie scene van Kong en Ann *rechtermuis klik, opslaan als*
Dat is van de Production Diaries DVDquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:02 schreef Herald het volgende:
Er is nu een filmpje waarbij iemand zijn TV met een videocamera opneemt. Op de televisie zijn preview beelden van King Kong maar het meest frappante is dat de tvbeelden Nederlands zijn ondertiteld!
http://img-nex.kongisking.net/kong/movies/kvtrex.mov
ja zo oppervlakkig ben ik wel, ik zou willen dat ik net als jullie oprecht kon zeggen dat ik de film King Kong wil zien om de emotionele diepgang en de daaruitvloeiende discussie over liefde tussen mens en aap, maar helaas ga ik de film kijken puur voor de spectaculaire momenten waarin een gigantische gorilla de vloer aanveegt met net zo gigantische dinosauriers.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:37 schreef MadGuy het volgende:
Jij gaat dus alleen voor de brute actie?
Ik iig wel.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:37 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jij gaat dus alleen voor de brute actie?
in het origineel vond Anne het helemaal niet erg dat die aap werd neergeknald.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:53 schreef MadGuy het volgende:
Dat snap ik, wat dat betreft is er voor ieder wat wils natuurlijk. Maar was dat sowieso niet het thema van de film? De liefde tussen mens en aap? Ook in het origineel?
Hij krijg een pacemaker.quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hij wordt neergeknald maar sterft ie ook? Dat ben ik ff vergeten...
in het origineel wel, in de remake ook, in de sequel van de remake was ie toch niet zo dood en Peter Jackson heeft 12 eindscenes waarvan eentje dat een dode Kong op een boot terug naar Skull Island wordt gebracht (dus de scene na de trouwerij van Jack en Anne, maar voordat Anne van een klein aapje bevalt) waarna een andere zwangere gigantische aap zijn lijk nog even bezoekt *credits*quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hij wordt neergeknald maar sterft ie ook? Dat ben ik ff vergeten...
Dankzij Linda Hamilton.quote:
Apart dat verder niemand van King kong PV heeft gehoord?quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:11 schreef BJB het volgende:
Vanmiddag in de persvoorstelling gezien.
Pure pulp. Onzinverhaal van een uur te lang, campy romantiek, maar zeker wel vermakelijk wanneer Jackson het op z'n heupen krijgt. Dino-orgie!
Toch grappig dat ik ook 2 mensen kende die er vanmiddag zaten.quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Apart dat verder niemand van King kong PV heeft gehoord?
kortom flauwekul?
quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Apart dat verder niemand van King kong PV heeft gehoord?
kortom flauwekul?
Ik dacht ook al dat ie veel te langdradig zou worden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:11 schreef BJB het volgende:
Vanmiddag in de persvoorstelling gezien.
Pure pulp. Onzinverhaal van een uur te lang, campy romantiek, maar zeker wel vermakelijk wanneer Jackson het op z'n heupen krijgt. Dino-orgie!
De premiere is dinsdagquote:Op maandag 12 december 2005 23:07 schreef 7eVeNL het volgende:
Effe een skoppje!
Wie gaat er a.s. woensdag net zoals ik naar de premiere van King Kong?
jupquote:
Dat is denk ik dan de voorpremiere, maar die hebben wij niet in Purmerend, Amsterdam was overal al uitverkocht, maar woensdag is DE officiele premierequote:Op maandag 12 december 2005 23:18 schreef Timo20 het volgende:
[..]
jup
morgen om 22.00uur zit ik in de bios![]()
![]()
Ik heb ook al kaarten voor woensdag 20:30.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:00 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Dat is denk ik dan de voorpremiere, maar die hebben wij niet in Purmerend, Amsterdam was overal al uitverkocht, maar woensdag is DE officiele premiere![]()
De officiele premiere is morgenavond in Tuschinskiquote:Op dinsdag 13 december 2005 00:00 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Dat is denk ik dan de voorpremiere, maar die hebben wij niet in Purmerend, Amsterdam was overal al uitverkocht, maar woensdag is DE officiele premiere![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:54 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb wel weer zin in een goede avonturen filmdaar zijn er de laatste jaren maar bar weinig van uitgekomen.
quote:King Kong
De originele versie van King Kong is Peter Jackson`s favoriete film en dat is duidelijk af te zien aan de film. Je ziet aan alles af dat het met liefde is gemaakt. De hele film ziet er prachtig uit, de special effects zijn overweldigend goed en er wordt ruim de tijd genomen voor de karakters. In tegenstelling tot de trailers ziet Kong zelf er geweldig goed en gedetailleerd uit. Je ziet echt ongeveer ieder haartje van z`n vacht zitten en het beweegt op een natuurlijke manier. De ruim 3 uur die de film duurt zijn voorbij voordat je er erg in hebt. De film verveeld geen moment. Het feit dat t ruim anderhalf uur duurt voordat Kong zelf in beeld komt is ook geen probleem. De sterk acterende cast vangt t "gemis" van Kong in het eerste gedeelte van de film goed op.
De openingstitels zijn erg leuk gedaan als hommage aan de originele versie. Ook de inleiding en de opbouw van het verhaal, en de manier waarop de sfeer van de jaren `30 wordt weergegeven is erg goed te noemen.
Zoals gezegd wordt er sterk geacteerd. Vooral Jack Black en Naomi Watts zijn erg goed gecast. Er zitten door de hele film wat verwijzingen naar en grapjes over de originele versie. Ook worden er (uiteraard) grote stukken letterlijk overgenomen. Dat wordt natuurlijk met alle respect gedaan en komt nergens geforceerd over. De soundtrack van James Newton Howard ten slotte is heel erg goed en voegt zeker iets extra`s toe aan de gehele sfeer van de film.
Toch zijn er ook een aantal minpuntjes. Zoals gezegd duurt de film dus ruim 3 uur en dat is in vergelijking met de originele film (die 1uur en 40 minuten duurt) erg ruim genomen. Te ruim, want ik had wel het gevoel dat een aantal scenes wat overbodig waren. Niet dat ze niet goed waren, maar echt veel toevoegen aan t verhaal deden ze niet. Een speelduur van 2 - 2,5 uur wat beter was geweest, dan was de vaart er ook nog wat meer in gebleven.
Daarnaast duurt de grote finale iets te lang waardoor er wederom iets van het tempo en de spanning verloren gaat.
Maar ondanks deze kleine puntjes is Peter Jackson`s King Kong gewoon een ge-wel-dig goede film geworden die de naam Meesterwerk meer dan verdiend en zeker behoort tot de 5 beste films van het jaar.
Peter Jackson has done it again![]()
![]()
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit alles was echt meesterlijke entertainment, maar ik vond ik toch de scenes van Kong met Ann Darrow de beste. Echt hartverwarmend in beeld gebracht. Hun liefde mocht niet zijn![]()
[ Bericht 67% gewijzigd door Slayage op 14-12-2005 20:27:39 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Hier sluit ik mij bij aan. Meesterlijke filmquote:Op woensdag 14 december 2005 23:36 schreef 7eVeNL het volgende:
Haha happende plassers, daar moest ik ook aan denken
En ook ik heb hem eindelijk gezien hoor
Wat een super film...! Peter Jackson did it again hoor![]()
King kong is echt een rit in een achtbaan, het ene moment zit in je in vol spanning te kijken en af te wachten wat er gaat komen, daarna zit je met open bek naar de spetterende actie scene's te kijken vooral op skull island, daarna lig je weer in een deuk van het lachen om Kong & Ann ( ik verklap niet te veel ) of te gruwelen om de wezens op skull island... Verder, mooi einde, precies lang genoeg, heb mij geen enkel moment geeërgerd aan scene's ofzo, alleen in het eerste deel waren sommige scenes net iets te lang, wat zeker korter had gekund, maar daaraan terug denkend is dit ook maar een heel klein min puntje dat overspoelt wordt door de rest van de film.
Prachtige CGI, Kong is gewoon fenomenaal om naar te kijken, zijn emoties zijn echt zo goed uitgewerkt, wat echt goed werkt in de film, overigens ik las ergens dat enkele shots te CGI achtig overkwamen? Daar heb ik zelf totaal niets van gemerkt,
goed ik ga nog ff bijkomen en ik zal binnenkort ff een leuke review posten, gewoon voor me zelf en voor de rest
Gaat deze topper zien mensen!![]()
Duidelijk...quote:Op donderdag 15 december 2005 00:28 schreef manou het volgende:
ik ben weggelopen bij de film ik vond er echt helemaal niets aan!!
en dat is nou juist altijd een beetje mijn bezwaar met CGIquote:Op woensdag 14 december 2005 20:15 schreef Slayage het volgende:
De T-Rex battle was heel gaaf gemaakt.
mensen die weglopen bij een film heb ik nou nog nooit gesnapt....je weet vantevoren toch wel een beetje waar je heengaat ofnietquote:Op donderdag 15 december 2005 00:28 schreef manou het volgende:
Wat had je dan verwacht, een romkom met Julia Roberts?quote:Op donderdag 15 december 2005 00:28 schreef manou het volgende:
ik heb het behoorlijk lang volgehouden maar ik vond er gewoon helemaal niets aan!! de kaartjes waren ook gratis voor mij anders was ik er ook niet naar toe gegegaan.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:45 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
mensen die weglopen bij een film heb ik nou nog nooit gesnapt....je weet vantevoren toch wel een beetje waar je heengaat ofniet![]()
oja natuurlijk Kong komt pas na een uurtje in beeld, is natuurlijk wel erg lang uitzitten he...
en daarnaast heb ik films nog geweldig zien worden in de 2e heflt waarbij ik de eerste helft zowat in slaap viel.....
achja je hebt iig Peter Jackson weer wat uit de onkosten geholpen
gooi mij aub niet in de groep vrouwen die alleen naar van die wijven films gaan want dat ik absoluut niet het geval ik vond er gewoon helemaal niets aan! zo gek is dat toch niet?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:57 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht, een romkom met Julia Roberts?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar tis wel zielig om eerder weg te lopen. Kijk em dan iig af.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef manou het volgende:
[..]
gooi mij aub niet in de groep vrouwen die alleen naar van die wijven films gaan want dat ik absoluut niet het geval ik vond er gewoon helemaal niets aan! zo gek is dat toch niet?
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik ben alleen benieuwd wat je er dan wèl van had verwacht.quote:
Dat kun je zeggen bij een film van anderhalf uur. Maar als je na een kwartier al hebt besloten dat het drogen van verf interessanter is dan de film die je zit te kijken, dan is 3 uur énorm lang.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nee maar tis wel zielig om eerder weg te lopen. Kijk em dan iig af.
Ach het verhaal van King Kong kent iedereen, dus kun je van tevoren wel zien of het iets voor jou is ja of nee.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat kun je zeggen bij een film van anderhalf uur. Maar als je na een kwartier al hebt besloten dat het drogen van verf interessanter is dan de film die je zit te kijken, dan is 3 uur énorm lang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DRIE UUR!? Draait ie in de Pathe zelf dan nog zonder pauze of..?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:41 schreef 7eVeNL het volgende:
King Kong duurt maar liefst 3 uur! niet dat we anders gewend zijn van PJ, maar toch wel cool![]()
King Kong komt ook nog eens pas na 1 UUR in beeld?quote:Op donderdag 15 december 2005 01:45 schreef Bolderbast het volgende:
oja natuurlijk Kong komt pas na een uurtje in beeld, is natuurlijk wel erg lang uitzitten he...
sorry dat t precies bij jouw reactie is, maar dit is ff een algemene opmerkingquote:Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef obs het volgende:
Viel me erg tegen. Kwam niet in de buurt van LOTR.
Je kunt toch niet al na een kwartier zeggen of de film goed is of niet en al weg lopen ??quote:Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat kun je zeggen bij een film van anderhalf uur. Maar als je na een kwartier al hebt besloten dat het drogen van verf interessanter is dan de film die je zit te kijken, dan is 3 uur énorm lang.
dus??quote:Op donderdag 15 december 2005 16:02 schreef BdR het volgende:
King Kong komt ook nog eens pas na 1 UUR in beeld?dus...
Dus, da's nogal lang..quote:
biertje erbij, en gaan met die banaan (of film in dit gevalquote:
Het is nu een romcom geworden met Naomi Watts.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:57 schreef gathering_storm het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht, een romkom met Julia Roberts?
Gelukkig wel...quote:Op donderdag 15 december 2005 16:02 schreef BdR het volgende:
[..]
DRIE UUR!? Draait ie in de Pathe zelf dan nog zonder pauze of..?
Waarom doen mensen alsof de originele King Kong wel meer was dan een flinterdun plot met vooral veel spektakel?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:09 schreef ufx het volgende:
Ik vond het een vrij matige film die gemakkelijk in anderhalf uur verteld had kunnen worden. Dan waren veel overbodige scenes eruit gehaald, een aantal scenes ingekort en was het daardoor een vermakelijke blockbuster geweest. Maar niet meer dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |