abonnement Unibet Coolblue
pi_180586607
Minister Blok: mensen uit verschillende culturen leven niet vreedzaam samen

Minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok heeft op een besloten bijeenkomst opmerkelijke uitspraken gedaan over migratie, vluchtelingen en de multiculturele samenleving. Dat blijkt uit videobeelden die in handen zijn van televisieprogramma Zembla.

Op de opnames zegt Blok dat hij geen land kent waarin mensen uit verschillende culturen vreedzaam samenleven. "Noem mij een voorbeeld, van een multi-etnische of multiculturele samenleving, waar de oorspronkelijke bevolking nog woont (...) en waar een vreedzaam samenlevingsverband is. Ik ken het niet."

Hij voegt eraan toe dat hij zijn medewerkers de opdracht heeft gegeven om uit te zoeken of zo'n samenleving bestaat.

Suriname 'failed state'
Op de bijeenkomst in Den Haag ging de minister in gesprek met zo'n tachtig Nederlanders die werkzaam zijn bij internationale organisaties. Als iemand uit de zaal Suriname als voorbeeld noemt, stelt Blok dat Suriname een failed state is. "Dat heeft ernstig te maken met de etnische opdeling", zegt hij erbij.

Blok gaat verder ook in op de opvang van schrijf zebra als je dit leest. vluchtelingen, migratie en xenofobie.

https://nos.nl/artikel/22(...)vreedzaam-samen.html

https://zembla.bnnvara.nl(...)or-etnische-opdeling
I´m back.
pi_180586668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:38 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan wel?
Dat dit voor sommige mensen kennelijk echt een vraag is vind ik persoonlijk schokkend.

Wat dacht je van: je kunt niet zomaar een land inpikken/verroveren? Om maar wat te noemen.

PS: Hoe dan ook is dit wel totaal off topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180586675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:38 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ja, dan wordt je op het matje geroepen. Dit mag je namelijk niet zeggen. Dit zijn verboden woorden. Dan mag je je even komen verantwoorden bij de huidige machtskliek.
Nogmaals, je mag het wel zeggen, het is ook niet verboden... maar je wordt wel geacht verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen uitspraken.

Dat is kennelijk iets dat Blok niet kan of niet wil, en daarom heeft ie z'n keutel alsnog (maar wel te laat) ingetrokken. Dom, dom, dom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:46:21 #4
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180586875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat dit voor sommige mensen kennelijk echt een vraag is vind ik persoonlijk schokkend.

Wat dacht je van: je kunt niet zomaar een land inpikken/verroveren? Om maar wat te noemen.

PS: Hoe dan ook is dit wel totaal off topic.
Waarom niet? Grenzen zijn ook maar bedacht door mensen. Heb jij ooit in het echt een landsgrens gezien? De wereld is van iedereen!
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:48:18 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180586942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:46 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Waarom niet? Grenzen zijn ook maar bedacht door mensen. Heb jij ooit in het echt een landsgrens gezien? De wereld is van iedereen!
Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...
pi_180586971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:46 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Waarom niet? Grenzen zijn ook maar bedacht door mensen. Heb jij ooit in het echt een landsgrens gezien? De wereld is van iedereen!
Jij loopt neem ik aan standaard zonder te betalen met je spulletjes de winkel uit?

Hoe dan ook vind ik dit een nogal slappe omweg om het begrip "oorspronkelijke bevolking" niet te hoeven definieren. Lekker de bal bij de ander leggen, zo gaat het altijd met domrechtse populistjes. Nooit is er enige intentie om achter eigen uitspraken te gaan staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 19-07-2018 16:54:30 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:49:30 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180586982
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...
In sommige culturen is verkrachting iets heel moois. Daar moet je respect voor hebben.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180587035
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...
FuckYeah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180587173
Blok had het anders moeten verwoorden; Mensen uit -sommige- culturen leven niet vreedzaam.
Conscience do cost.
pi_180587188
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In sommige culturen is verkrachting iets heel moois. Daar moet je respect voor hebben.
In welke culturen is het iets moois. Ben wel benieuwd!
Allah Al Watan Al Malik
pi_180587221
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:55 schreef ems. het volgende:
Blok had het anders moeten verwoorden; Mensen uit -sommige- culturen leven niet vreedzaam.
Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180587274
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:55 schreef ems. het volgende:
Blok had het anders moeten verwoorden; Mensen uit -sommige- culturen leven niet vreedzaam.
Mwah, dan had hij dat nog steeds mogen/moeten uitleggen. Of dat hem dan makkelijker was afgegaan betwijfel ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180587321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Bingo, dat is hem.

Kortom: met cultuur heeft dat betrekkelijk weinig te maken, en het is zeker niet 1 op 1 te koppelen aan cultuur.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180587363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bingo, dat is hem.

Kortom: met cultuur heeft dat betrekkelijk weinig te maken, en het is zeker niet 1 op 1 te koppelen aan cultuur.
Nouja, je zou kunnen stellen dat de Mongoolse cultuur in de tijden van Genghis enige invloed had op het gebrek aan vreedzaamheid.
Conscience do cost.
pi_180587402
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, je zou kunnen stellen dat de Mongoolse cultuur in de tijden van Genghis enige invloed had op het gebrek aan vreedzaamheid.
En de Westerse cultuur in de tijden van Bush en Obama? Het blijft een erg schimmig, grijs gebied. Lekker voor interpretatie vatbaar allemaal en draagt niets bij aan het maatschappelijk debat wat mij betreft.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:02:16 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180587434
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 15:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kijkt wat jij aanhaalt raakt dan de discussie of je dat begrip cultuur dan essentieel of meer pragmatisch moet benaderen, vind ik. Ik kies dat laatste dus. Maar vanuit historisch perspectief zoals Israel de zaak bekijkt kun je dus ook spreken over een Dutch Culture, ontstaan specifiek vanaf de Opstand.
Vlaanderen kun je wat mij betreft toch zien als een onderdeel van die cultuur. Tot aan 1830 dan. Je hebt het dan over de Zuidelijke Nederlanden, met weer veel raakpunten met de generaliteitslanden.
Welnu, juist vanuit historisch perspectief is dat nogal een aanname, juist omdat de Republiek vanaf het prille begin zo’n smeltkroes was, waaruit het heel lastig is om ‘een’ cultuur te destilleren.

De grote groepen Hugenoten, Italianen, Vlamingen, Portugese en Oost-Europese Joden, maar zeker ook de import van goederen vanuit de koloniën drukten ieder een niet onbelangrijk stempel op wat er zoal in Haarlem, Amsterdam of Delft gebeurde. Dit is natuurlijk wel een overwegend hollandocentrische benadering, daar ben ik mij bewust van.

Een geweldige meta-studie op dit vlak is die van Tine Meganck over de Val van de opstandige engelen van Bruegel. Daarin wordt prachtig duidelijk gemaakt hoe de Vlaams-Antwerpse beeldcultuur, en dus ook Bruegels schilderkunst, door impulsen van buitenaf werden beïnvloed, bijvoorbeeld door objecten uit de Nieuwe Wereld die beschikbaar kwamen. Ik wil maar zeggen dat cultuur dus duidelijk niet statisch is, en binnen decennia sterk kan veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 19-07-2018 17:12:45 ]
pi_180587457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En de Westerse cultuur in de tijden van Bush en Obama? Het blijft een erg schimmig, grijs gebied. Lekker voor interpretatie vatbaar allemaal en draagt niets bij aan het maatschappelijk debat wat mij betreft.
Precies. Wie de terrorist is, en wie de vrijheidsstrijder is volkomen afhankelijk van aan welke kant je staat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180587472
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Nee, het is nou juist de cultuur die maakt of de aanwezige mensen die meer of minder vreedzaam zijn zich ook vreedzaam gedragen. Zo kent de VS een minder vreedzame cultuur dan Noorwegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180587564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is nou juist de cultuur die maakt of de aanwezige mensen die meer of minder vreedzaam zijn zich ook vreedzaam gedragen. Zo kent de VS een minder vreedzame cultuur dan Noorwegen.
Dat is behoorlijk kip - ei. Mensen maken de cultuur, zonder mens - geen cultuur. Cultuur volgt de mens. Feit is dat je niet kunt veralgemeniseren, zoals Blok dat wel deed.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:10:54 #20
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180587772
quote:
Ploumen: "Als Nederland zijnde moet je op een andere manier in de internationale media verschijnen. De minister van Buitenlandse Zaken is onze hoogste diplomaat en die mag zeker een mening hebben, maar niet deze."
Kijk hoe ze zichzelf tegenspreekt. Je mag een mening hebben maar o wee als het een mening is die buiten onze eigen arbitrair vastgestelde eisen om valt! Een ieder die het volgende zegt: "Je mag een mening hebben maar..." is in werkelijkheid niet voor het vrije woord.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:12:44 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180587831
quote:
5s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In welke culturen is het iets moois. Ben wel benieuwd!
Bacha bāzī

Inshallah
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180587874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:02 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Welnu, juist vanuit historisch perspectief is dat nogal een aanname, juist omdat de Republiek vanaf het prille begin zo’n smeltkroes was, waaruit het heel lastig is om ‘een’ cultuur te destilleren.

De grote groepen Hugenoten, Italianen, Vlamingen, Portugese en Oost-Europese Joden, maar zeker ook de import van goederen vanuit de koloniën drukten ieder een niet onbelangrijk een stempel op wat er zoal in Haarlem, Amsterdam of Delft gebeurde. Dit is natuurlijk wel een overwegend hollandocentrische benadering, daar ben ik mij bewust van.
Nee hoor, de republiek had een hele duidelijke culturele identiteit. De misvatting is dan ook dat immigratie daaraan per definitie in de weg zou staan. Dat is alleen de laatste 50 jaar zo vanwege de aard van immigratie en hoe daarmee om is gegaan, maar dat was toen heel anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180587885
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bacha bāzī

Inshallah
:?

Ehmm oke..
Allah Al Watan Al Malik
pi_180587906
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk kip - ei. Mensen maken de cultuur, zonder mens - geen cultuur. Cultuur volgt de mens. Feit is dat je niet kunt veralgemeniseren, zoals Blok dat wel deed.
Cultuur is altijd veralgemenisering. Het is het algemene dat het tot een cultuur maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:15:59 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180587951
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

:?

Ehmm oke..
Verbaast je dat daar gewoon een antwoord op is, he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180587981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Cultuur is altijd veralgemenisering. Het is het algemene dat het tot een cultuur maakt.
Dat kan niet zodra je het over mensen hebt. Zoals Blok dat deed. Dan klopt het feitelijk gewoonweg niet meer. Daar valt ook niet over te discussieren verder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180587987
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bacha bāzī

Inshallah
Ik heb niet de indruk dat dit wordt gezien als "iets moois". Op z'n best als iets waar niet altijd tegen op wordt getreden. (Hoewel de Taliban er de doodstraf voor geeft.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180587999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En de Westerse cultuur in de tijden van Bush en Obama?
Ook, natuurlijk. Hoewel daar een stuk meer propaganda bij kwam kijken om geweld te legitimeren bij het plebs. In een land als bijvoorbeeld Somalië gaat dat een stuk eenvoudiger.
Conscience do cost.
pi_180588000
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Verbaast je dat daar gewoon een antwoord op is, he.
Was dat een antwoord?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:18:14 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180588016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat dit wordt gezien als "iets moois". Op z'n best als iets waar niet altijd tegen op wordt getreden. (Hoewel de Taliban er de doodstraf voor geeft.)
Blablabla. Dit is binnen dat cultuurtje iets moois. Voldoet gewoon exact.

Neem ook soms eens wat schade. Zou je sieren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180588035
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Blablabla. Dit is binnen dat cultuurtje iets moois. Voldoet gewoon exact.

Neem ook soms eens wat schade. Zou je sieren.
Blablabla, ik trek het gewoon even na, en het lijkt er vooralsnog op dat je uit je nek kletst.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:19:52 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180588057
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Blablabla, ik trek het gewoon even na, en het lijkt er vooralsnog op dat je uit je nek kletst.
Ah ik dacht dat je mutant was. Jou was ik juist aan het negeren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180588063
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah ik dacht dat je mutant was. Jou was ik juist aan het negeren.
Mislukt. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:20:18 #34
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180588072
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...
Stelen is in sommige culturen gewoon toegestaan hoor, mits bij ongelovigen.

Eigenlijk is alles maar relatief!
pi_180588126
Ah, ik lees nu net dat het traditioneel gelegitimeerde kinderseks is, ofzo? Dat is inderdaad verrekte idioot. Maar als dat het enige voorbeeld is, dan ben ik wel blij dat het dus niet zo vaak voorkomt als je het doet lijken, gelukkig.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:21:56 #36
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180588137
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij loopt neem ik aan standaard zonder te betalen met je spulletjes de winkel uit?

Hoe dan ook vind ik dit een nogal slappe omweg om het begrip "oorspronkelijke bevolking" niet te hoeven definieren. Lekker de bal bij de ander leggen, zo gaat het altijd met domrechtse populistjes. Nooit is er enige intentie om achter eigen uitspraken te gaan staan.
"Oorspronkelijke bevolking" = de oorspronkelijk Germaans / Keltische bevolking.
pi_180588214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Stelen is in sommige culturen gewoon toegestaan hoor, mits bij ongelovigen.

Eigenlijk is alles maar relatief!
Zoals wel vaker ligt de waarheid ergens in het midden.

Het (typisch religieuze) idee dat moraliteit absoluut is is onjuist, maar dat impliceert helemaal niet dat daarom alles kan en mag.

Heel concreet: de mens is een sociale diersoort, en dat legt wel diverse beperkingen op mogelijke morele ideeen. Samenleven in een sociale gemeenschap waarin het volstrekt normaal en acceptabel is om willekeurig mensen om je heen te vermoorden gaat bijvoorbeeld nooit werken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180588239
Oude artikel wel interssant

quote:
Professor Afshin Ellian:

I am very concerned for the well-being of Western culture'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180588244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:21 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

"Oorspronkelijke bevolking" = de oorspronkelijk Germaans / Keltische bevolking.
Wederom een geheel subjectief, arbitrair en casus-specifiek voorbeeld. Geen definitie of een set van criteria.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:24:32 #40
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180588253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, de republiek had een hele duidelijke culturele identiteit. De misvatting is dan ook dat immigratie daaraan per definitie in de weg zou staan. Dat is alleen de laatste 50 jaar zo vanwege de aard van immigratie en hoe daarmee om is gegaan, maar dat was toen heel anders.
Is ook een beetje geschiedsherschrijving, zo van 'kijk, het is altijd zo geweest'. Net als de Marokkaanse 'bevrijding' van Zeeland.
pi_180588301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Is ook een beetje geschiedsherschrijving, zo van 'kijk, het is altijd zo geweest'. Net als de Marokkaanse 'bevrijding' van Zeeland.
De bevrijding van Europa herschrijven naar bevrijding van Zeeland. Is ook makkelijk om punten mee te scoren. Dan kan je inderdaad zeggen dat het een en ander niet klopt. En dan daarover weer huilen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:26:20 #42
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180588326
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wederom een geheel subjectief, arbitrair en casus-specifiek voorbeeld. Geen definitie of een set van criteria.
Zoals wel vaker, ligt de waarheid ergens in het midden en is deze niet exact te definiëren.
pi_180588368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:26 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Zoals wel vaker, ligt de waarheid ergens in het midden en is deze niet exact te definiëren.
Zoals wel vaker is het daarmee een compleet onzinnig begrip in de context van de uitspraak van Blok.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:30:14 #44
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180588448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals wel vaker is het daarmee een compleet onzinnig begrip in de context van de uitspraak van Blok.
Maar je bent het er wel mee eens dat de 'oorspronkelijke bevolking' dichter bij het Germaanse ligt dan bij het Islamitische?
pi_180588778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:30 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar je bent het er wel mee eens dat de 'oorspronkelijke bevolking' dichter bij het Germaanse ligt dan bij het Islamitische?
Nee.

Ten eerste ging de uitspraak van Blok niet over specifiek Nederland. Ten tweede, als we dat al zo zouden interpreteren dan betekent het nog niks zonder specificatie van tijd. Afhankelijk van welk deel van de geschiedenis je bekijkt kan dat evengoed gaan over dinosaurussen.

Het hele idee dat volkeren en culturen statische en eenduidig identificeerbare entiteiten zijn slaat nergens op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180588865
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nooit je excuses aanbieden aan virtue signallers. Always double down.
Wat zou je hem adviseren ? Ik sta achter elke woord die ik heb gezegd, niet alleen dat .....

Hoe zou je de rest invullen , puur uit nieuwsgierigheid :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:43:12 #47
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180589034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals wel vaker ligt de waarheid ergens in het midden.

Het (typisch religieuze) idee dat moraliteit absoluut is is onjuist, maar dat impliceert helemaal niet dat daarom alles kan en mag.

Heel concreet: de mens is een sociale diersoort, en dat legt wel diverse beperkingen op mogelijke morele ideeen. Samenleven in een sociale gemeenschap waarin het volstrekt normaal en acceptabel is om willekeurig mensen om je heen te vermoorden gaat bijvoorbeeld nooit werken.
Samenleven in een sociale gemeenschap waarin de ene helft het volstrekt normaal en acceptabel vindt om homo's te stenigen en vrouwen te bedekken, en de andere helft niet, gaat wel werken?
pi_180589164
verkeerd topic, solly
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:47:11 #49
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180589222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee.

Ten eerste ging de uitspraak van Blok niet over specifiek Nederland. Ten tweede, als we dat al zo zouden interpreteren dan betekent het nog niks zonder specificatie van tijd. Afhankelijk van welk deel van de geschiedenis je bekijkt kan dat evengoed gaan over dinosaurussen.

Het hele idee dat volkeren en culturen statische en eenduidig identificeerbare entiteiten zijn slaat nergens op.
Maar dan kan kolonialisme dus wel weer. Culturen en volkeren zijn immers maar abstracte begrippen en niet eenduidig te identificeren. Laat staan dat je een inheemse bevolking kan verdrijven, want die bestaat helemaal niet.
pi_180589634
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het hele idee dat volkeren en culturen statische en eenduidig identificeerbare entiteiten zijn slaat nergens op.
Zeggen dat er een Nederlandse cultuur bestaat betekent niet automatisch dat je zegt dat dit een statische entiteit is hè.
I´m back.
pi_180589709
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeggen dat er een Nederlandse cultuur bestaat betekent niet automatisch dat je zegt dat dit een statische entiteit is hè.
Yip, de synthese is :
Nederlanders en hun doen en laten bestaan, maar ze zijn niet statisch en ook niet denken en doen ze allemaal hetzelfde. Niet eenduidig dus

Wie zei ook al weer DE Nederlander bestaat niet ? Groot gelijk
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:04:12 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180589767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat zou je hem adviseren ? Ik sta achter elke woord die ik heb gezegd, niet alleen dat .....

Hoe zou je de rest invullen , puur uit nieuwsgierigheid :P
Niet alleen dat... maar trump is letterlijk god.

En dan maar kijken hoe complete chaos losbarst.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180590050
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat dit wordt gezien als "iets moois". Op z'n best als iets waar niet altijd tegen op wordt getreden. (Hoewel de Taliban er de doodstraf voor geeft.)
Dan hebben we natuurlijk Taharrush nog.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180590206
De enige reacties op de woorden van Blok zijn tot op heden: ophef, gekrijs, datmagienietzeggen, "ik woon in een diverse wijk, het is hier heel leuk" of "ik werk met vluchtelingen, het zijn goede mensen."

Alleen maar emotionele, anekdotische praat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180590313
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:
De enige reacties op de woorden van Blok zijn tot op heden: ophef, gekrijs, datmagienietzeggen, "ik woon in een diverse wijk, het is hier heel leuk" of "ik werk met vluchtelingen, het zijn goede mensen."

Alleen maar emotionele, anekdotische praat.
Hij mag dat best zeggen, zolang hij maar even opstapt als minister van BZ
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_180590434
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Niet alleen dat... maar trump is letterlijk god.

En dan maar kijken hoe complete chaos losbarst.
Als je daarbij mensen met een inferieure kut cultuur kan toevoegen weet je zeker dat alle hell losbarst O-)

Zou in zijn plaats nooit excuses aanbieden , ook al zou het oprecht zijn, het is nooit genoeg en het zal altijd tegen je gebruikt worden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180590519
Wat verlang ik weer naar het polygoonjournaal soms, echt alle 'experts', kamerleden, surinamers die uit hun (vakantie)holen kruipen :')

Die Blok is oliedom geweest, nog een zo'n fout en het is moeven, maar moet dan aan heel de wereld bevestiging hiervoor worden gevraagd? Zo zielig.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_180590539
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan niet zodra je het over mensen hebt. Zoals Blok dat deed. Dan klopt het feitelijk gewoonweg niet meer. Daar valt ook niet over te discussieren verder.
Eh... cultuur gaat altijd over mensen en hun gedrag en creaties hè.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180590550
Owja en Surinamers die ontkennen dat Suriname een failed state is :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_180590577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wederom een geheel subjectief, arbitrair en casus-specifiek voorbeeld. Geen definitie of een set van criteria.
Hé: het is geen wiskundesom of je SPSS-opdrachtje hè.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180590589
https://www.google.com/se(...)igB&biw=1366&bih=631

ondertussen volop aandacht door de internationale media, ik ben bang dat hij dit niet gaat overleven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180590597
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:38 schreef danos het volgende:
Owja en Surinamers die ontkennen dat Suriname een failed state is :')
Vandaar dat letterlijk de halve bevolking hierheen gevlucht is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180590645
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:40 schreef Slayage het volgende:
https://www.google.com/se(...)igB&biw=1366&bih=631

ondertussen volop aandacht door de internationale media, ik ben bang dat hij dit niet gaat overleven.
Ik zou er niks van aantrekken als ik hem was
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180590706
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vandaar dat letterlijk de halve bevolking hierheen gevlucht is.
Het enige land waar het 8 uur journaal om 8.45 begint ;)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_180590745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:44 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik zou er niks van aantrekken als ik hem was
als minister is zijn lot uiteraard niet volledig in zijn eigen handen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180590847
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

als minister is zijn lot uiteraard niet volledig in zijn eigen handen ;)
Ah het is nu aan Rutte om afstand van hem te nemen ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:56:39 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180590886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Als je daarbij mensen met een inferieure kut cultuur kan toevoegen weet je zeker dat alle hell losbarst O-)

Zou in zijn plaats nooit excuses aanbieden , ook al zou het oprecht zijn, het is nooit genoeg en het zal altijd tegen je gebruikt worden
Inderdaad.
Als je je excuses aanbiedt dan nemen dit soort mensen bezit van je om hun eigen politieke rotzooi via jou naar de voorgrond te duwen. Het is een machtspelletje. En de enige manier om te winnen is double the fuck down totdat je tegenstanders zover over hun toertjes zijn dat ze van gekheid niet meer weten wat ze moeten zeggen.

Dan heb je gewonnen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180590901
Waarom mag dit niet gewoon gezegd worden? de geschiedenis staat er vol mee, dat mensen elkaar om het leven brengen omdat ze niet samen willen leven.
pi_180590921
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:54 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ah het is nu aan Rutte om afstand van hem te nemen ?
wat hij ook doet, keutel intrekken en excuses of heel goed uitleggen wat hij ermee bedoelde. zijn geloofwaardigheid heeft hij ten grabbel gegooid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180590976
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan niet zodra je het over mensen hebt. Zoals Blok dat deed. Dan klopt het feitelijk gewoonweg niet meer. Daar valt ook niet over te discussieren verder.
Blok liet zich gewoon kennen als een borreltafelracist. Maar dat doet aan het onderliggende vraagstuk niets af.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Is ook een beetje geschiedsherschrijving, zo van 'kijk, het is altijd zo geweest'.
Het staat buiten kijf dat de gouden eeuw in de 19e eeuw is gebruikt om de nationale identiteit te versterken. Maar in de gouden eeuw was die er gewoon en was die heel sterk. Buitenlandse bezoekers waren er toen ook al en die vielen van de ene verbazing in de andere.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180591883
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:40 schreef Slayage het volgende:
https://www.google.com/se(...)igB&biw=1366&bih=631

ondertussen volop aandacht door de internationale media, ik ben bang dat hij dit niet gaat overleven.
Waarmee weer een afwijkende mening geëlimineerd is.
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:53:01 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180592186
Echt supertof gedaan van deze Dorknoper zo tijdens het zomerreces, even iedereen die afwijkt van de Blanke Modelburger wegzetten als een maatschappelijke dissonant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Beste debater 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 19:56:12 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180592262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:57 schreef Odaiba het volgende:
Waarom mag dit niet gewoon gezegd worden? de geschiedenis staat er vol mee, dat mensen elkaar om het leven brengen omdat ze niet samen willen leven.
Inderdaad, en dat heeft niet direct automatisch met etniciteit te maken... Integendeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180592517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Yip, de synthese is :
Nederlanders en hun doen en laten bestaan, maar ze zijn niet statisch en ook niet denken en doen ze allemaal hetzelfde. Niet eenduidig dus

Wie zei ook al weer DE Nederlander bestaat niet ? Groot gelijk
Wat maakt het uit of DE NEDERLANDER bestaat? Er wonen mensen in Nederland en nu komen er mensen bij en ik heb het gevoel dat die nieuwelingen ons minachten!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180592542
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hij mag dat best zeggen, zolang hij maar even opstapt als minister van BZ
Als hij het volk vertegenwoordigt, zoals zou moeten in een democratie...dan hoort hij toch die mening te hebben?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180592564
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:
De enige reacties op de woorden van Blok zijn tot op heden: ophef, gekrijs, datmagienietzeggen, "ik woon in een diverse wijk, het is hier heel leuk" of "ik werk met vluchtelingen, het zijn goede mensen."

Alleen maar emotionele, anekdotische praat.
Onzin.

Van mij mag ie zeggen wat ie wil, maar willen we echt een genetische topexpert als minister van BZ?
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:14:01 #77
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180592713
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:07 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Als hij het volk vertegenwoordigt, zoals zou moeten in een democratie...dan hoort hij toch die mening te hebben?
Een minister is geen volksvertegenwoordiger voor een smaldeel, maar een vertegenwoordiger voor iedereen. Borrelpraat over ongewenste multi-etniciteit en genetica lijken me niet bepaald gewenst bij zijn post; maar goed, hij mag het natuurlijk altijd uitleggen in de Kamer.
pi_180592841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:43 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Samenleven in een sociale gemeenschap waarin de ene helft het volstrekt normaal en acceptabel vindt om homo's te stenigen en vrouwen te bedekken, en de andere helft niet, gaat wel werken?
Een maatschappij met verschillende rangen en standen kan werken, daar zijn er diverse van. Of het ook wenselijk is, daar kun je eventueel een moreel-filosofische discussie over hebben. (Die hier wel totaal off topic is.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180592866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:47 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar dan kan kolonialisme dus wel weer. Culturen en volkeren zijn immers maar abstracte begrippen en niet eenduidig te identificeren. Laat staan dat je een inheemse bevolking kan verdrijven, want die bestaat helemaal niet.
Deze post kan ik echt geen touw aan vastknopen. Dat het begrip 'volk' abstract is impliceert niks over het morele karakter van kolonialisme.

Somehow lijken sommige mensen hier te denken dat omdat "rassen", "volkeren" en "culturen" abstracte begrippen zijn kolonialisme prima kan. Het is een gedachtenkronkel die ik echt niet volg.

Het punt dat ik wil maken is heel simpel: het begrip "oorspronkelijke bevolking" is in de (algemene) uitspraak van Blok, zover ik kan zien, volmaakt betekenisloos. Meer is het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180592881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeggen dat er een Nederlandse cultuur bestaat betekent niet automatisch dat je zegt dat dit een statische entiteit is hè.
Het impliceert wel dat het eenduidig identificeerbaar is. En dat is het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180592944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie zei ook al weer DE Nederlander bestaat niet ? Groot gelijk
Maxima.

Nog een nieuwe Nederlander ook, hoe durft ze! :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180592964
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of DE NEDERLANDER bestaat? Er wonen mensen in Nederland en nu komen er mensen bij en ik heb het gevoel dat die nieuwelingen ons minachten!
Ik minacht mensen die dit gevoel hebben. En nee, ik ben geen nieuweling.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik minacht mensen die dit gevoel hebben. En nee, ik ben geen nieuweling.
Zover zijn we al, dat mensen geen gevoel meer mogen hebben!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180593019
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:26 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Zover zijn we al, dat mensen geen gevoel meer mogen hebben!
Ik zeg niet dat je dat gevoel niet mag hebben. Ik zeg dat ik mensen die dat gevoel hebben minacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593042
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je dat gevoel niet mag hebben. Ik zeg dat ik mensen die dat gevoel hebben minacht.
Je gaat je gang maar, maar het tij is aan het keren in Europa en Blok is daar ook weer een voorbeeld van.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180593060
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je gaat je gang maar,
Fijn dat dat ook mag. ^O^

quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:

maar het tij is aan het keren in Europa
Wishful thinking.

quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:

en Blok is daar ook weer een voorbeeld van.
Blok graaft momenteel z'n eigen politieke graf. Ik ben niet verbaasd dat domrechts nu ineens fan is van Blok, maar nee. Die gaat zeker niets veranderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Molurus op 19-07-2018 20:40:55 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:29 schreef Molurus het volgende:
Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:

en Blok is daar ook weer een voorbeeld van.

Blok graaft momenteel z'n eigen politieke graf. Die gaat zeker niets veranderen.
De kwestie is al zo goed als afgedaan. Blok heeft de kamer geïnformeerd en alleen wat linkse nietszeggende kutpartijtjes hoor je nu nog huilen.
pi_180593390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]

De kwestie is al zo goed als afgedaan. Blok heeft de kamer geïnformeerd en alleen wat linkse nietszeggende kutpartijtjes hoor je nu nog huilen.
Of dit met een sisser afloopt moet nog blijken. Het zou mij verbazen, maar we gaan het (nog) beleven. ;)

Een deel van de mensen hier lijkt niet helemaal te beseffen hoe ernstig deze uitglijder is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593441
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of dit met een sisser afloopt moet nog blijken. Het zou mij verbazen, maar we gaan het (nog) beleven. ;)

Een deel van de mensen hier lijkt niet helemaal te beseffen hoe ernstig deze uitglijder is.
Ik vind het helemaal geen uitglijder. Een politicus mag wel eens zijn ongefundeerde mening geven, hij kan het ook niet helpen dat er tegenwoordig altijd alles wordt opgenomen enz.

Als dat wordt verboden dan kun je geen (goede) discussie meer voeren.
pi_180593484
Suriname nu ook boos op Stef.

Maar iets zegt me dat Stef dat niet zo boeit wat zo'n land van hem denkt. _O- .

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 19-07-2018 21:56:45 ]
I´m back.
pi_180593504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:44 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal geen uitglijder. Een politicus mag wel eens zijn ongefundeerde mening geven, hij kan het ook niet helpen dat er tegenwoordig altijd alles wordt opgenomen enz.

Als dat wordt verboden dan kun je geen (goede) discussie meer voeren.
Het is niet verboden, maar een minister van buitenlandse zaken in dit kabinet *kan* die mening niet hebben.

Overigens beschouwt Blok het zelf ook als een uitglijder. Niet dat dat hem helpt, daarvoor is het te laat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593595
Het gaat in Nederland best goed aan de oppervlakte. Maar we horen ook steeds meer over de ondermijning van de samenleving, steeds meer mensen krijgen dezelfde beveiliging als Geert Wilders en een partij als Denk gaat flink de confrontatie aan en polariseert er op los, terwijl de politiek altijd heeft gehoopt dat dat niet zou gebeuren en dat een partij als de PvdA of D66 alle groeperingen onder zijn vleugels zou houden.
En nu zitten we in het patroon van: laten we het in elk geval niet erger maken, want dan worden we geheid om onze oren geslagen dat we het er zelf naar gemaakt hebben.
pi_180593603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is niet verboden, maar een minister van buitenlandse zaken in dit kabinet *kan* die mening niet hebben.

Overigens beschouwt Blok het zelf ook als een uitglijder. Niet dat dat hem helpt, daarvoor is het te laat.
Ja, voor de bühne.
I´m back.
pi_180593678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is niet verboden, maar een minister van buitenlandse zaken in dit kabinet *kan* die mening niet hebben.

Overigens beschouwt Blok het zelf ook als een uitglijder. Niet dat dat hem helpt, daarvoor is het te laat.
Een persoon heeft altijd een mening of een bepaalde overtuiging. Hij heeft nu in een bepaalde setting op een of andere niet-boeiende bijeenkomst zijn ongezouten mening gegeven en dat wordt nu breed uitgemeten.

Zijn uitspraken komen nogal lomp over. Maar er berust wel een kern van waarheid in, waardoor zo veel mensen nu op hun teentjes zijn getrapt. Suriname is inderdaad, politiek en economisch, nu een kutzooitje. Je bent er op veel plekken je leven ook niet zeker (als men vermoed dat je geld hebt) en er is weinig te vreten. Ik heb er schoonfamilie zitten en hoor genoeg verhalen.

En multi culti is niet zo mooi als het linkse blok wilt voorschotelen. Hij bewoord het alleen lomp, zoals al is toegegeven door zijn collega's.
pi_180593744
Binnen D'66 lijkt het ook een beetje te rommelen over deze kwestie:

https://www.nu.nl/politie(...)name-wil-excuus.html

quote:
D66-Kamerlid Kees Verhoeven, die de uitspraken woensdag nog "onbegrijpelijk" noemde, wilde ook niet reageren op vragen van NU.nl.

Ondertussen neemt de druk op D66 toe. Het AD meldt donderdag dat een groep D66-leden van hun Tweede Kamerfractie eist dat zij "oprechte excuses" van minister Blok eist.

"Blok vertegenwoordigt de regering waar wij als D66 ook deel van uitmaken", zegt ondertekenaar Maurice Pahladsingh, die zelf een Nederlands-Surinaamse achtergrond heeft. "Het gaat over iets heel fundamenteels. Wij geloven in een pluriforme en multiculturele samenleving. Zijn uitspraken worden gevoeld in heel de samenleving. Ze doen ook mij pijn. 'Leuk dat je er bent, maar ik geloof er niet in dat je een goede bijdrage kunt leveren aan de samenleving', zegt Blok eigenlijk."
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593837
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je dat gevoel niet mag hebben. Ik zeg dat ik mensen die dat gevoel hebben minacht.
Ontken je soms dat een vrouw zonder hoofddoek een hoer genoemd wordt in die gemeenschap?
Als daar geen minachting uit spreekt!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180593842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:53 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Een persoon heeft altijd een mening of een bepaalde overtuiging. Hij heeft nu in een bepaalde setting op een of andere niet-boeiende bijeenkomst zijn ongezouten mening gegeven en dat wordt nu breed uitgemeten.
Als dat werkelijk zijn mening is, dan lijkt dat me volkomen terecht. Hij probeert nu uit alle macht de verantwoordelijkheid voor z'n mening te ontwijken, maar de geest is uit de fles.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:53 schreef Joppiez het volgende:

Zijn uitspraken komen nogal lomp over. Maar er berust wel een kern van waarheid in, waardoor zo veel mensen nu op hun teentjes zijn getrapt. Suriname is inderdaad, politiek en economisch, nu een kutzooitje. Je bent er op veel plekken je leven ook niet zeker (als men vermoed dat je geld hebt) en er is weinig te vreten. Ik heb er schoonfamilie zitten en hoor genoeg verhalen.

En multi culti is niet zo mooi als het linkse blok wilt voorschotelen. Hij bewoord het alleen lomp, zoals al is toegegeven door zijn collega's.
Dit mag je natuurlijk allemaal best vinden, er is geen wet die je verbiedt om die mening te hebben. Dat er mensen op hun teentjes zijn getrapt, dat is ook niet het probleem.

Het probleem is dat dit volkomen haaks staat op hoe het kabinet hier tegenaan kijkt. Dat kan niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593925
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:58 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ontken je soms dat een vrouw zonder hoofddoek een hoer genoemd wordt in die gemeenschap?
Als daar geen minachting uit spreekt!
Ja, dat minacht ik ook. Net zoals ik Christenen die spugen op vrouwen met een iets te kort rokje minacht, en net zoals ik mensen die het gevoel hebben dat ze algemeen geminacht worden door immigranten minacht.

Zo lastig is het allemaal niet. We hebben helaas een hoop idioten in onze samenleving, van diverse afkomsten. Met cultuur en afkomst lijkt dat verder niets te maken te hebben. Het is eerder een stukje sociale intelligentie dat in veel mensen lijkt te ontbreken.

Het probleem is dat jij dit met alle macht wilt doortrekken op de volledige gemeenschap. Te makkelijk, en regelrecht onjuist.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180593927
Ja, hoog "durrrhrurrrr fake news" gehalte, maar wel toevallig dat de NOS gister, na een minuutje kritiek op Blok, ineens kwam aanzetten met een stuk over Eritrea en vluchtelingen uit dat land, terwijl daar normaal toch heeeel weinig aandacht voor is.

Vervolgd door 10 seconden logo's van politieke partijen en hun meningen over Blok's uitlatingen, met uitzondering van FVD en PVV uiteraard.

En buiten dat geeft de man inderdaad alleen aan wat er speelt. En netjes verwoord. Hoe doen deze woorden "pijn" ?
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:05:57 #100
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:02 schreef havanagila het volgende:

met uitzondering van FVD en PVV uiteraard.
Als Greet en Thierry hier een mening over hadden dan hadden we die vast al lang gehoord. Ik vind ze opvallend stil eigenlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:02 schreef havanagila het volgende:

En buiten dat geeft de man inderdaad alleen aan wat er speelt. En netjes verwoord. Hoe doen deze woorden "pijn" ?
Het is helemaal niet netjes verwoord, hij extrapoleert zeer specifieke problemen naar een algemeen principe. Daar wordt hij - terecht - op aangevallen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:09:40 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180594087
Het interesseert me echt geen reet deze hele kwestie. Laat politici eens iets nuttigs gaan doen ipv al die nutteloze debatten over een paar hersenscheten.
pi_180594092
Alsof immigratie/integratie iets van een jaartje geleden is, extrapoleren....

De man geeft gewoon aan hoe de situatie is. Dat het mode is om alle kritiek af te doen als xenofobie of racisme is een ander gesprek.
pi_180594097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:58 schreef Molurus het volgende:
Het probleem is dat dit volkomen haaks staat op hoe het kabinet hier tegenaan kijkt. Dat kan niet.
Dat kan heel prima. Lang niet elke partij in het kabinet delen dezelfde mening maar toch hebben ze een consensus bereikt (het regeerakkoord). Ook binnen een partij kan er veel variantie zijn in de mate hoe tegen bepaalde problematiek wordt aangekeken door de leden.

Dit is Blok zijn persoonlijke mening. Hij spreekt hier niet voor anderen of voor het kabinet.
pi_180594124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het interesseert me echt geen reet deze hele kwestie. Laat politici eens iets nuttigs gaan doen ipv al die nutteloze debatten over een paar hersenscheten.
Dat doen Blok en zijn club toch? Ze stampen heel Nederland vol met mensen met een andere cultuur.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:12:55 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef havanagila het volgende:
Alsof immigratie/integratie iets van een jaartje geleden is, extrapoleren....

De man geeft gewoon aan hoe de situatie is. Dat het mode is om alle kritiek af te doen als xenofobie of racisme is een ander gesprek.
Het staat iedereen vrij om die kritiek te verdedigen, ook Blok. Of Greet, of Baudet, het zal me worst zijn.

Helaas wil dat inhoudelijk verdedigen daarvan nog steeds niet zo lukken. Blok is wijs genoeg om dat te zien, hij ziet het alleen net te laat. Fout van zijn kant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het staat iedereen vrij om die kritiek te verdedigen, ook Blok. Of Greet, of Baudet, het zal me worst zijn.

Helaas wil dat inhoudelijk verdedigen daarvan nog steeds niet zo lukken. Blok is wijs genoeg om dat te zien, hij ziet het alleen net te laat. Fout van zijn kant.
Moet er ook een mogelijkheid tot zijn natuurlijk. Laten we eerlijk zijn, als ie zich gaat lopen verdedigen kan ie z'n kantoortje ruimen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:15:19 #107
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Dat kan heel prima. Lang niet elke partij in het kabinet delen dezelfde mening maar toch hebben ze een consensus bereikt (het regeerakkoord). Ook binnen een partij kan er veel variantie zijn in de mate hoe tegen bepaalde problematiek wordt aangekeken door de leden.

Dit is Blok zijn persoonlijke mening. Hij spreekt hier niet voor anderen of voor het kabinet.
Het hebben van een persoonlijke mening die afwijkt van het kabinetsstandpunt is inderdaad niet per definitie een probleem. In dit geval heeft het echter wel een grote potentie om een probleem te zijn. Puur omdat het over zo'n fundamenteel iets gaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het staat iedereen vrij om die kritiek te verdedigen, ook Blok. Of Greet, of Baudet, het zal me worst zijn.

Helaas wil dat inhoudelijk verdedigen daarvan nog steeds niet zo lukken. Blok is wijs genoeg om dat te zien, hij ziet het alleen net te laat. Fout van zijn kant.
Waar is Baudet eigenlijk, lang niets meer van hem gehoord, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat hij het één dezer dagen zou opnemen voor Stef door een gloedvol voordrachtje te houden over het boreaal Europa.
I´m back.
pi_180594266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef havanagila het volgende:
Alsof immigratie/integratie iets van een jaartje geleden is, extrapoleren....

De man geeft gewoon aan hoe de situatie is. Dat het mode is om alle kritiek af te doen als xenofobie of racisme is een ander gesprek.
Nee, hij geeft niet gewoon aan hoe de situatie is.

Hij beschrijft bijvoorbeeld hoe het logisch is dat "de mensen in Amsterdam-West en in de Schilderswijk" bepaalde gevoelens hebben omdat ze "er middenin" wonen. Nou zal iemand met Marokkaanse roots niet zomaar een probleem hebben om tussen anderen met Marokkaanse roots te wonen. Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".

Dat is buitengewoon schandalig en racistisch.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:17:26 #110
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef havanagila het volgende:

[..]

Moet er ook een mogelijkheid tot zijn natuurlijk.
Mafkezen als Pim, Greet en Thierry proberen dat al jaren. Waarom zou die mogelijkheid er niet zijn?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef havanagila het volgende:

Laten we eerlijk zijn, als ie zich gaat lopen verdedigen kan ie z'n kantoortje ruimen.
Dat klopt. Niet omdat hij de mogelijkheid niet zou hebben om z'n standpunt te verdedigen, maar omdat dat standpunt fundamenteel afwijkt van het standpunt van zowel zijn eigen partij als dat van het kabinet. En het gaat niet over een klein dingetje ofzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:18:49 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594302
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar is Baudet eigenlijk, lang niets meer van hem gehoord, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat hij het één dezer dagen zou opnemen voor Stef door een gloedvol voordrachtje te houden over het boreaal Europa.
Hij ligt zeker weer lavendel te snuiven. :+

Nee, geen idee. Hij is inderdaad opvallend stil momenteel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, hij geeft niet gewoon aan hoe de situatie is.

Hij beschrijft bijvoorbeeld hoe het logisch is dat "de mensen in Amsterdam-West en in de Schilderswijk" bepaalde gevoelens hebben omdat ze "er middenin" wonen. Nou zal iemand met Marokkaanse roots niet zomaar een probleem hebben om tussen anderen met Marokkaanse roots te wonen. Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".

Dat is buitengewoon schandalig en racistisch.
Ja, dat is idd nu je het zegt schandalig, had ik niet eens in de gaten. De blanke modelburger zoals Ringo dat noemt, is gewoon zijn referte.
I´m back.
pi_180594333
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of DE NEDERLANDER bestaat? Er wonen mensen in Nederland en nu komen er mensen bij en ik heb het gevoel dat die nieuwelingen ons minachten!
johhhh en jij minacht niet ?
pi_180594367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij ligt zeker weer lavendel te snuiven. :+

Nee, geen idee. Hij is inderdaad opvallend stil momenteel.
Sws wordt het wel weer eens tijd voor een lekkere rel met Baudet...
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:21:30 #115
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180594386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het hebben van een persoonlijke mening die afwijkt van het kabinetsstandpunt is inderdaad niet per definitie een probleem. In dit geval heeft het echter wel een grote potentie om een probleem te zijn. Puur omdat het over zo'n fundamenteel iets gaat.
Mwah, heel veel leiders in de Westerse wereld hebben in het verleden terecht verklaard dat de multiculturele samenleving is mislukt. Het ontkennen van de enorme problemen die een multikul-samenleving met zich meebrengt is dus het probleem. PvdA, GL en d66 zijn dus wereldvreemde politieke partijen die hierover maar wat lullen en geen enkele realiteitswaarde hebben.
pi_180594391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".

Dat is buitengewoon schandalig en racistisch.
Dan heb jij andere dingen gehoord als ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mafkezen als Pim, Greet en Thierry proberen dat al jaren. Waarom zou die mogelijkheid er niet zijn?

[..]

Dat klopt. Niet omdat hij de mogelijkheid niet zou hebben om z'n standpunt te verdedigen, maar omdat dat standpunt fundamenteel afwijkt van het standpunt van zowel zijn eigen partij als dat van het kabinet. En het gaat niet over een klein dingetje ofzo.
En als het niet afweek, stel Blok was onderdeel van de PVV? Zou niks veranderen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:21:54 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594402
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, hij geeft niet gewoon aan hoe de situatie is.

Hij beschrijft bijvoorbeeld hoe het logisch is dat "de mensen in Amsterdam-West en in de Schilderswijk" bepaalde gevoelens hebben omdat ze "er middenin" wonen. Nou zal iemand met Marokkaanse roots niet zomaar een probleem hebben om tussen anderen met Marokkaanse roots te wonen. Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".

Dat is buitengewoon schandalig en racistisch.
Scherp. ^O^

Ja, er is echt vanalles vrij ernstig mis met de uitspraken van Blok. Het zou mij echt verbazen als deze discussie niet nog een staartje krijgt. We gaan het zien na het reces.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:23:29 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:21 schreef havanagila het volgende:

[..]

En als het niet afweek, stel Blok was onderdeel van de PVV? Zou niks veranderen.
Klopt. Vooral omdat PVV geen deel uitmaakt van het kabinet. Wat PVV ervan vindt doet er vrij weinig toe. En dat is wat mij betreft een goede zaak. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:23:50 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180594454
Wat is dat trouwens toch dat rechtsen nooit hun zolderkamertjes uit durven te komen? Denkt Steffie nou echt dat men in Nederland niet vreedzaam met elkaar samenleeft?
We have always been at war with Eastasia.
pi_180594473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Vooral omdat PVV geen deel uitmaakt van de regering. Dat is wat mij betreft een goede zaak. :P
Idem. Maar toch, vroeg of laat moeten zaken bespreekbaar worden zonder automatische reacties. Alsof de kerel mensen buitensluit of niet als mens ziet..
pi_180594490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:23 schreef -XOR- het volgende:
Wat is dat trouwens toch dat rechtsen nooit hun zolderkamertjes uit durven te komen? Denkt Steffie nou echt dat men in Nederland niet vreedzaam met elkaar samenleeft?
Wrs speelt Stef te veel op zijn X-box GTA5.
I´m back.
pi_180594520
Wat is er veel discussie bij de policors terwijl ze dondergoed weten dat blok de waarheid spreekt.
In hun eigen landen slaan ze de hersenen van elkaar al in. Waarom zou dat hier anders zijn ?

Africa/mideast = failedstates. OF om het Trumpiaans te zeggen shithole countries.

Zijn er ondertussen al blanke mannen getrouwd met moslim vrouwen? Of mag dat niet van hun cultuur?
pi_180594549
Maar ik begin nu toch wel te begrijpen dat bepaalde mensen zeggen dat er toch nog wel racisme is in NL, eerlijk gezegd.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:27:13 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:24 schreef havanagila het volgende:

[..]

Idem. Maar toch, vroeg of laat moeten zaken bespreekbaar worden zonder automatische reacties. Alsof de kerel mensen buitensluit of niet als mens ziet..
Kennelijk is het buitengewoon lastig om kritiek op de multiculturele samenleving inhoudelijk te verdedigen. Ik vrees dat die kritiek over het algemeen vrij weinig hout snijdt en niet veel meer dan een onderbuikgevoel is. Vandaar ook dat partijen als PVV en FVD door de overige partijen niet al te serieus worden genomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:28:46 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594588
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

Maar ik begin nu toch wel te begrijpen dat bepaalde mensen zeggen dat er toch nog wel racisme is in NL, eerlijk gezegd.
Ja, je mag het alleen geen racisme noemen... want dan ben je policor aan het doen.

Of zoiets.

(Het is om volkomen simpel van te worden hoe sommige mensen hierover denken.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk is het buitengewoon lastig om kritiek op de multiculturele samenleving inhoudelijk te verdedigen. Ik vrees dat die kritiek over het algemeen vrij weinig hout snijdt en niet veel meer dan een onderbuikgevoel is. Vandaar ook dat partijen als PVV en FVD door de overige partijen niet al te serieus worden genomen.
Dat is het puntje. Bij mensen die aankomen met grote onzin of haat snap ik dat men geen kans krijgt, maar ook Blok is meteen weggezet als ranzige racist oid.... Kun je inhoudelijk zijn wat je wil.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:29:39 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180594618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kennelijk is het buitengewoon lastig om kritiek op de multiculturele samenleving inhoudelijk te verdedigen. Ik vrees dat die kritiek over het algemeen vrij weinig hout snijdt en niet veel meer dan een onderbuikgevoel is. Vandaar ook dat partijen als PVV en FVD door de overige partijen niet al te serieus worden genomen.
Oh, er is best kritiek te leveren op bepaalde aspecten van de multiculturele samenleving zoals deze thans functioneert, maar om nu net net doen alsof we in een soort Joegoslavië in the making leven is nogal overdreven.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:31:12 #128
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:29 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat is het puntje. Bij mensen die aankomen met grote onzin of haat snap ik dat men geen kans krijgt, maar ook Blok is meteen weggezet als ranzige racist oid.... Kun je inhoudelijk zijn wat je wil.
Ik geloof niet dat iemand hier Blok een racist heeft genoemd. En laten we wel zijn: hij heeft geheel zelf z'n uitspraken ingetrokken, en niet eens een poging gedaan om die inhoudelijk te verdedigen.

Waarom zou dat nou zijn, denk je?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:32:00 #129
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180594679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand hier Blok een racist heeft genoemd. En laten we wel zijn: hij heeft geheel zelf z'n uitspraken ingetrokken, en niet eens een poging gedaan om die inhoudelijk te verdedigen.
Ik heb zelfs de term witte suprematie voorbij zien komen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:32:38 #130
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Oh, er is best kritiek te leveren op bepaalde aspecten van de multiculturele samenleving zoals deze thans functioneert, maar om nu net net doen alsof we in een soort Joegoslavië in the making leven is nogal overdreven.
Ach ja, geen enkele samenleving of maatschappij werkt perfect, dus er valt altijd vanalles te verbeteren. Maar zoals Blok het stelt "een multiculturele samenleving kan per definitie geheel niet werken" is echt niet verdedigbaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand hier Blok een racist heeft genoemd. En laten we wel zijn: hij heeft geheel zelf z'n uitspraken ingetrokken, en niet eens een poging gedaan om die inhoudelijk te verdedigen.

Waarom zou dat nou zijn, denk je?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef havanagila het volgende:

[..]

Moet er ook een mogelijkheid tot zijn natuurlijk. Laten we eerlijk zijn, als ie zich gaat lopen verdedigen kan ie z'n kantoortje ruimen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:33:50 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594729
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb zelfs de term witte suprematie voorbij zien komen.
Het is ongetwijfeld mogelijk om zeer ongenuanceerde uitspraken te doen over de zeer ongenuanceerde uitspraken van Blok.

Maar welk punt wil je daar nu eigenlijk mee maken? Two wrongs don't make a right.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, geen enkele samenleving of maatschappij werkt perfect, dus er valt altijd vanalles te verbeteren. Maar zoals Blok het stelt "een multiculturele samenleving kan per definitie geheel niet werken" is echt niet verdedigbaar.
Nee, en dat komt dan niet door de Nederlanders, maar door die mensen met een andere cultuur. Waar doet me dat nou aan denken?

En die vraag mbt joden blijft ook nog even staan voor Stef.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:35:05 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:33 schreef havanagila het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef havanagila het volgende:

Laten we eerlijk zijn, als ie zich gaat lopen verdedigen kan ie z'n kantoortje ruimen.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat klopt. Niet omdat hij de mogelijkheid niet zou hebben om z'n standpunt te verdedigen, maar omdat dat standpunt fundamenteel afwijkt van het standpunt van zowel zijn eigen partij als dat van het kabinet. En het gaat niet over een klein dingetje ofzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180594764
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Maar ik begin nu toch wel te begrijpen dat bepaalde mensen zeggen dat er toch nog wel racisme is in NL, eerlijk gezegd.
Ik ook. Bepaalde dingen zeg je zo makkelijk. Maar je zal maar een Surinaamse Nederlander zijn en van jouw minister te horen krijgen dat je land van herkomst dankzij culturele verschillen een "failed state" is en dat het begrijpelijk is dat "de mensen" het onprettig vinden om tussen jou te wonen.

Daarom is het ook jammer dat van dat overdreven SJW-gedoe de discussie polariseert en aanleiding geeft voor sommigen om het hele issue van discriminatie niet meer serieus te nemen. Want er is echt nog wel genoeg werk aan de winkel.
pi_180594773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand hier Blok een racist heeft genoemd.
Ik wel geloof ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:36:20 #137
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, en dat komt dan niet door de Nederlanders, maar door die mensen met een andere cultuur. Waar doet me dat nou aan denken?
:X Dat mag dan weer niet gezegd worden. Policor Godwin enzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:36:45 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wel geloof ik.
Oh, ok. In dat geval wel. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:37:23 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180594827
Alsof wat een random persoon roept een argument voor iets is.
pi_180594846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ook. Bepaalde dingen zeg je zo makkelijk. Maar je zal maar een Surinaamse Nederlander zijn en van jouw minister te horen krijgen dat je land van herkomst dankzij culturele verschillen een "failed state" is en dat het begrijpelijk is dat "de mensen" het onprettig vinden om tussen jou te wonen.
Hoe meer je hierover nadenkt, hoe ranziger het wordt idd.
quote:
Daarom is het ook jammer dat van dat overdreven SJW-gedoe de discussie polariseert en aanleiding geeft voor sommigen om het hele issue van discriminatie niet meer serieus te nemen. Want er is echt nog wel genoeg werk aan de winkel.
Volgens mij moet iedereen die dit verhaal enigszins zonder vooroordelen tot zich neemt toch concluderen dat het op zijn minst zwetskoek is. En helaas door andere discussies wordt Stefje nu aangeprezen als de nieuwe volksheld die eventjes vertelt hoe het allemaal in mekaar zit...
I´m back.
pi_180594858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

[..]

En als zijn standpunt niet zou afwijken zou ie nog steeds geen enkele kans hebben/krijgen om zich inhoudelijk, of hoe dan ook, te verdedigen. Mond houden of je bent een racist.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:38:51 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594872
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Alsof wat een random persoon roept een argument voor iets is.
Ja, zoals in F&L ook al werd opgemerkt... het beroep op hypocrisie is de laatste tijd een mateloos populaire drogreden geworden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:40:06 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180594896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:38 schreef havanagila het volgende:

[..]

En als zijn standpunt niet zou afwijken zou ie nog steeds geen enkele kans hebben/krijgen om zich inhoudelijk, of hoe dan ook, te verdedigen. Mond houden of je bent een racist.
Hoe kom je daarbij? Greet en Thierry krijgen ook meer dan genoeg spreektijd hoor. Niet dat ze ooit iets interessants te vertellen hebben, maar de kans krijgen ze zeker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Greet en Thierry krijgen ook meer dan genoeg spreektijd hoor. Niet dat ze ooit iets interessants te vertellen hebben, maar de kans krijgen ze zeker.
Als die 2 hetzelfde als Blok hadden gezegd zaten ze nu te overleggen met hun advocaat.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:43:44 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:37 schreef Ryan3 het volgende:

En helaas door andere discussies wordt Stefje nu aangeprezen als de nieuwe volksheld die eventjes vertelt hoe het allemaal in mekaar zit...
Met name dit moet best wel een dilemma zijn voor het huidige kabinet, lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:44:47 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:43 schreef havanagila het volgende:

[..]

Als die 2 hetzelfde als Blok hadden gezegd zaten ze nu te overleggen met hun advocaat.
Ik zou dit niet willen vergelijken met de "minder Marokkanen" uitspraak van Greet. Zo erg is het nog (net) niet.

Maar er zijn zeker bepaalde wettelijke grenzen aan wat je kunt zeggen, zelfs voor een politicus. Dat klopt. Prima dat die grenzen er zijn, wmb.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595073
Het zal vast al gezegd zijn; hij heeft groot gelijk en jammer dat hij dit niet openbaar uitdraagt
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:45:51 #148
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180595074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat minacht ik ook. Net zoals ik Christenen die spugen op vrouwen met een iets te kort rokje minacht, en net zoals ik mensen die het gevoel hebben dat ze algemeen geminacht worden door immigranten minacht.

Zo lastig is het allemaal niet. We hebben helaas een hoop idioten in onze samenleving, van diverse afkomsten. Met cultuur en afkomst lijkt dat verder niets te maken te hebben. Het is eerder een stukje sociale intelligentie dat in veel mensen lijkt te ontbreken.

Het probleem is dat jij dit met alle macht wilt doortrekken op de volledige gemeenschap. Te makkelijk, en regelrecht onjuist.
? Dat heeft dan juist alles te maken met cultuur (religie) en afkomst.
pi_180595143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij moet iedereen die dit verhaal enigszins zonder vooroordelen tot zich neemt toch concluderen dat het op zijn minst zwetskoek is. En helaas door andere discussies wordt Stefje nu aangeprezen als de nieuwe volksheld die eventjes vertelt hoe het allemaal in mekaar zit...
Het wrange is dat hij met zijn opmerkingen gedeeltelijk zijn eigen gelijk bewijst en gedeeltelijk actief bijdraagt aan het creëren van de problemen die hij beschrijft.

Sowieso hoeft het geen of-of te zijn.

Nederland kan toch ook een land zijn waar op de ene plek moslims wonen, op de andere plek mensen die bij het WK voetbal de hele straat oranje versieren, op nog een andere plek mensen homo's wonen die het leuk vinden om naar de Turkse bakker te gaan en waar op wéér een andere plek godsvrezende zwarte-kousen-mensen wonen?

Kunnen al die groepen elkaar niet een beetje in hun waarde laten? Want dat is volgens mij van oudsher de kracht van Nederland geweest.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:48:53 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:45 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

? Dat heeft dan juist alles te maken met cultuur (religie) en afkomst.
Wellicht als je de Christelijke cultuur van Staphorst ziet als een andere Christelijke cultuur en/of andere religie dan de rest van de Christenen in Nederland.

Het hangt er vanaf hoe fijnmazig je culturen indeelt denk ik. Uiteindelijk betekent dat dat er net zo veel culturen als mensen zijn, vrees ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Het wrange is dat hij met zijn opmerkingen gedeeltelijk zijn eigen gelijk bewijst en gedeeltelijk actief bijdraagt aan het creëren van de problemen die hij beschrijft.

Sowieso hoeft het geen of-of te zijn.

Nederland kan toch ook een land zijn waar op de ene plek moslims wonen, op de andere plek mensen die bij het WK voetbal de hele straat oranje versieren, op nog een andere plek mensen homo's wonen die het leuk vinden om naar de Turkse bakker te gaan en waar op wéér een andere plek godsvrezende zwarte-kousen-mensen wonen?

Kunnen al die groepen elkaar niet een beetje in hun waarde laten? Want dat is volgens mij van oudsher de kracht van Nederland geweest.
Dat is toch ook, ligt maar je interpretatie, wat ie vaststelt? Dat dat niet altijd zo gaat?

Dat kun je dan weer doortrekken naar "hij zegt gewoon dat Nederlanders geen Surinamers tussen zich willen". Maar is niet wat Blok zegt.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:51:49 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Het wrange is dat hij met zijn opmerkingen gedeeltelijk zijn eigen gelijk bewijst en gedeeltelijk actief bijdraagt aan het creëren van de problemen die hij beschrijft.

<...>

Kunnen al die groepen elkaar niet een beetje in hun waarde laten? Want dat is volgens mij van oudsher de kracht van Nederland geweest.
Je geeft het eigenlijk zelf al aan: mensen zoals Blok creëren dit probleem zelf. Mensen die er zo over denken vind je in bijna alle culturen, en zullen dus altijd een bepaald niveau van onwil vertonen om samen met andere groepen samen te leven in dezelfde samenleving. Het is dan ook niet een specifieke cultuur die het probleem vormt, maar een bepaalde manier van denken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:52:05 #153
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180595225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wellicht als je de Christelijke cultuur van Staphorst ziet als een andere Christelijke cultuur en/of andere religie dan de rest van de Christenen in Nederland.

Het hangt er vanaf hoe fijnmazig je culturen indeelt denk ik. Uiteindelijk betekent dat dat er net zo veel culturen als mensen zijn, vrees ik.
Uiteraard. Dat jij het een aparte benaming geeft zegt toch genoeg?

En met het tweede ben je weer de boel kapot aan het relativeren en er een semantische discussie van aan het maken.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:53:03 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595256
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:52 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat jij het een aparte benaming geeft zegt toch genoeg?

En met het tweede ben je weer de boel kapot aan het relativeren en er een semantische discussie van aan het maken.
Nee, het tweede volgt direct uit het eerste.

Ik snap de grote behoefte om mensen in hokjes in te delen wel, maar zo eenvoudig is de wereld helaas niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:50 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat is toch ook, ligt maar je interpretatie, wat ie vaststelt? Dat dat niet altijd zo gaat?

Dat kun je dan weer doortrekken naar "hij zegt gewoon dat Nederlanders geen Surinamers tussen zich willen". Maar is niet wat Blok zegt.
In Nederland bestond vroeger de verzuiling. Toen had je ook al groepen die een beetje gescheiden van elkaar leefden en die geen van allen de meerderheid vormden.

En om een simpel voorbeeldje te noemen: ik vind dat het decentraliseren van de koopzondagregels echt een geniale vondst is geweest. Zo is uiteindelijk een oplossing gevonden waarbij geen enkele maatschappelijke groep echt heeft gewonnen of verloren en de ander z'n wil heeft opgedrongen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:54:26 #156
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180595294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, het tweede volgt direct uit het eerste.
Meer dat het een sub-cultuur is. Maar het is net een kleurenpallet, er is geen eenduidige grens of definitie, niemand kan aanwijzen waar blauw eindigt en groen begint, maar iedereen ziet wel dat het twee verschillende kleuren zijn. Zelfde met culturen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:56:27 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:54 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Meer dat het een sub-cultuur is. Maar het is net een kleurenpallet, er is geen eenduidige grens of definitie, niemand kan aanwijzen waar blauw eindigt en groen begint, maar iedereen ziet wel dat het twee verschillende kleuren zijn. Zelfde met culturen.
Zoals gezegd in mijn edit: Ik snap de grote behoefte om mensen in hokjes in te delen wel, maar zo eenvoudig is de wereld helaas niet.

Feitelijk is een monoculturele samenleving helemaal niet mogelijk. Je kunt hooguit spreken van een bepaald niveau van culturele diversiteit, die op zichzelf al vrijwel niet meetbaar te maken is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:54 schreef Igen het volgende:

[..]

In Nederland bestond vroeger de verzuiling. Toen had je ook al groepen die een beetje gescheiden van elkaar leefden en die geen van allen de meerderheid vormden.

En om een simpel voorbeeldje te noemen: ik vind dat het decentraliseren van de koopzondagregels echt een geniale vondst is geweest. Zo is uiteindelijk een oplossing gevonden waarbij geen enkele maatschappelijke groep echt heeft gewonnen of verloren en de ander z'n wil heeft opgedrongen.
Ja, dus?
pi_180595402
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:56 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ja, dus?
Nederland is zelf het bewijs dat je met cultureel behoorlijk verschillende groeperingen manieren kan vinden om vreedzaam met elkaar samen te leven en iedereen een volwaardige plek in de maatschappij kan geven.
pi_180595443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland is zelf het bewijs dat je met cultureel behoorlijk verschillende groeperingen manieren kan vinden om vreedzaam met elkaar samen te leven en iedereen een volwaardige plek in de maatschappij kan geven.
Ja, sterker nog dat is een onderdeel van onze cultuur. Sinds de 17de eeuw.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:59:02 #161
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180595444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd in mijn edit: Ik snap de grote behoefte om mensen in hokjes in te delen wel, maar zo eenvoudig is de wereld helaas niet.

Feitelijk is een monoculturele samenleving helemaal niet mogelijk. Je kunt hooguit spreken van een bepaald niveau van culturele diversiteit, die op zichzelf al vrijwel niet meetbaar te maken is.
Maar je erkent toch dat er verschillende culturen zijn? Dan kan het toch wellicht beter kan zijn om mensen met zo veel mogelijk dezelfde cultuur een staat te laten opbouwen?
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:59:42 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland is zelf het bewijs dat je met cultureel behoorlijk verschillende groeperingen manieren kan vinden om vreedzaam met elkaar samen te leven en iedereen een volwaardige plek in de maatschappij kan geven.
Dit. ^O^

Het is soms net alsof men maar niet wil zien hoe (relatief) goed de Nederlandse maatschappij eigenlijk functioneert. Waar is die monoculturele samenleving waar het allemaal zo veel beter is?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Het wrange is dat hij met zijn opmerkingen gedeeltelijk zijn eigen gelijk bewijst en gedeeltelijk actief bijdraagt aan het creëren van de problemen die hij beschrijft.

Sowieso hoeft het geen of-of te zijn.

Nederland kan toch ook een land zijn waar op de ene plek moslims wonen, op de andere plek mensen die bij het WK voetbal de hele straat oranje versieren, op nog een andere plek mensen homo's wonen die het leuk vinden om naar de Turkse bakker te gaan en waar op wéér een andere plek godsvrezende zwarte-kousen-mensen wonen?

Kunnen al die groepen elkaar niet een beetje in hun waarde laten? Want dat is volgens mij van oudsher de kracht van Nederland geweest.
Blok heeft zijn bijdrage aan het creëren van problemen en tweedeling in de maatschappij al lang geleverd met zijn hardrechtse beleid op huisvesting . Nota bene in een coalitie met de PvdA. Het zegt ook veel over de oppositie in Den Haag dat ze pas triggeren wanneer de man onaardige dingen zegt over migranten.
pi_180595507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:00 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Blok heeft zijn bijdrage aan het creëren van problemen en tweedeling in de maatschappij al lang geleverd met zijn hardrechtse beleid op huisvesting . Nota bene in een coalitie met de PvdA. Het zegt ook veel de oppositie in Den Haag dat ze pas triggeren wanneer de man onaardige dingen zegt over migranten.
Ja, dat klopt idd.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:01:32 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:59 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar je erkent toch dat er verschillende culturen zijn?
Ik erken dat er een grote hoeveelheid verschillende culturele gebruiken en opvattingen bestaan. Maar ik denk niet dat we bijvoorbeeld kunnen spreken van "een aantal culturen in Nederland". Hoe je dat aantal bepaalt is al volledig arbitrair.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:59 schreef Tlaloc het volgende:

Dan kan het toch wellicht beter kan zijn om mensen met zo veel mogelijk dezelfde cultuur een staat te laten opbouwen?
Daarmee is dit dus ook niet mogelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:09:18 #166
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180595682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik erken dat er een grote hoeveelheid verschillende culturele gebruiken en opvattingen bestaan. Maar ik denk niet dat we bijvoorbeeld kunnen spreken van "een aantal culturen in Nederland". Hoe je dat aantal bepaalt is al volledig arbitrair.

[..]

Daarmee is dit dus ook niet mogelijk.
Dus een maatschappij bestaande uit radicale salafisten enerzijds en gematigd christenen anderzijds functioneert even goed als een maatschappij voornamelijk bestaand uit gematigd christenen?
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:11:13 #167
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180595722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Dus een maatschappij bestaande uit radicale salafisten enerzijds en gematigd christenen anderzijds functioneert even goed als een maatschappij voornamelijk bestaand uit gematigd christenen?
Bestaan deze twee hypothetische maatschappijen uit respectievelijk 2 culturen en 1 cultuur? Of zouden het er in beide gevallen wel eens meer kunnen zijn dan dat? Hoe bepaal je dat precies?

En als je het niet zozeer hebt over "aantal culturen", maar meer over "culturele verschillen", hoe bepaal je dat dan?

En waar is die "monoculturele maatschappij" waar iedereen "dezelfde cultuur" heeft? Bestaat die? Heeft die ooit bestaan? Kan die uberhaupt bestaan? Kun je voorbeelden geven?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180595808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland is zelf het bewijs dat je met cultureel behoorlijk verschillende groeperingen manieren kan vinden om vreedzaam met elkaar samen te leven en iedereen een volwaardige plek in de maatschappij kan geven.
In mijn multiculturele flat heb ik van niemand last en de meerderheid zijn Nederlanders.
Het is allemaal niet zo hopeloos dat die mensen niet willen samenleven met iemand die anders is .
Niks genen. Blok kletst
pi_180595870
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 21:59 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar je erkent toch dat er verschillende culturen zijn? Dan kan het toch wellicht beter kan zijn om mensen met zo veel mogelijk dezelfde cultuur een staat te laten opbouwen?
Een samenleving bouwen doet iedereen. Mensen buitensluiten omdat die een andere culturele herkomst hebben is een samenleving kapot maken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 22:17:57 #170
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180595887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een samenleving bouwen doet iedereen. Mensen buitensluiten omdat die een andere culturele herkomst hebben is een samenleving kapot maken.
En wat nu als genoemde mensen zichzelf buitensluiten?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:18:10 #171
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180595893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bestaan deze twee hypothetische maatschappijen uit respectievelijk 2 culturen en 1 cultuur? Of zouden het er in beide gevallen wel eens meer kunnen zijn dan dat? Hoe bepaal je dat precies?

En als je het niet zozeer hebt over "aantal culturen", maar meer over "culturele verschillen", hoe bepaal je dat dan?

En waar is die "monoculturele maatschappij" waar iedereen "dezelfde cultuur" heeft? Bestaat die? Heeft die ooit bestaan? Kan die uberhaupt bestaan? Kun je voorbeelden geven?
Japan.

En ik heb het over culturen die meer overeenkomen met elkaar. Samenwerken met iemand die min of meer dezelfde opvattingen deelt is toch een stuk prettiger lijkt mij?
pi_180595973
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En wat nu als genoemde mensen zichzelf buitensluiten?
Is minder erg dan dat de politieke bestuurders hen verbieden de samenleving mee op te bouwen.
Veelal in eigen kringen verkeren is heel normaal voor een dominante etnische groep.
Kun je bevragen.... maar als mensen gewoon rustig leven , ook naast elkaar , dan maakt men een gezond fundament.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:24:07 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:18 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Japan.
Japan kun je net zo goed indelen in een hele lijst van subculturen. Je kunt hooguit zeggen dat de culturele diversiteit een stuk kleiner is dan in veel andere landen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:18 schreef Tlaloc het volgende:

En ik heb het over culturen die meer overeenkomen met elkaar. Samenwerken met iemand die min of meer dezelfde opvattingen deelt is toch een stuk prettiger lijkt mij?
Dat hangt er vanaf hoe relevant die opvattingen precies zijn voor die samenwerking.

Natuurlijk heb je ook binnen een multiculturele samenleving wet- en regelgeving nodig. Kortom: absolute grenzen aan culturele vrijheid. (En ook andersoortige vrijheden trouwens.) Deze grenzen zijn bepalend voor wat zich wel of niet in Nederland kan/mag afspelen.

Verder heb je nog allerlei vormen van 'transculturele' afspraken. Bijvoorbeeld werkafspraken en procedures binnen een bedrijf.

Zolang de opvattingen over die zaken hetzelfde zijn maakt het geen drol uit of er diverse culturele opvattingen bestaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:29:46 #174
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180596146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Japan kun je net zo goed indelen in een hele lijst van subculturen. Je kunt hooguit zeggen dat de culturele diversiteit een stuk kleiner is dan in veel andere landen.
Dan klopt mijn punt toch? Dat Japan monocultureler is dan pak hem beet Malawi?

quote:
Dat hangt er vanaf hoe relevant die opvattingen precies zijn voor die samenwerking.

Natuurlijk heb je ook binnen een multiculturele samenleving wet- en regelgeving nodig. Kortom: absolute grenzen aan culturele vrijheid. (En ook andersoortige vrijheden trouwens.) Deze grenzen zijn bepalend voor wat zich wel of niet in Nederland kan/mag afspelen.

Verder heb je nog allerlei vormen van 'transculturele' afspraken. Bijvoorbeeld werkafspraken en procedures binnen een bedrijf.

Zolang de opvattingen over die zaken hetzelfde zijn maakt het geen drol uit of er diverse culturele opvattingen bestaan.
Lijkt mij nogal handig als we het binnen een land globaal eens zijn over scheiding tussen kerk- en staat en VVM.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:32:45 #175
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:29 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Dan klopt mijn punt toch? Dat Japan monocultureler is dan pak hem beet Malawi?
"Monocultureel" kan per definitie niet iets gradueels zijn. :D Dat is wat "monocultureel" betekent: 1 cultuur. Als je Japan kunt indelen in subculturen is Japan niet "monocultureel". Ook niet "een beetje monocultureel". Je kunt niet "een beetje zwanger" zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:29 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Lijkt mij nogal handig als we het binnen een land globaal eens zijn over scheiding tussen kerk- en staat en VVM.
Dat zijn nu net twee punten waar de nodige meningsverschillen over bestaan. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:37:32 #176
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180596330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Monocultureel" kan per definitie niet iets gradueels zijn. :D Dat is wat "monocultureel" betekent: 1 cultuur. Als je Japan kunt indelen in subculturen is Japan niet "monocultureel". Ook niet "een beetje monocultureel". Je kunt niet "een beetje zwanger" zijn.
"Minder divers" dan. Je doet het er wel om he :') _O-

quote:
Dat zijn nu net twee punten waar de nodige meningsverschillen over bestaan. :D
En meer meningsverschillen in een samenleving met diversere culturen. Heb je hem nu?
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:40:04 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:37 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

"Minder divers" dan. Je doet het er wel om he :') _O-
Ik vind het wel belangrijk punt: een samenleving is altijd multicultureel. Je kunt hooguit spreken van een bepaald niveau van culturele diversiteit. Dit is niet om er een semantisch spelletje van te maken, het lijkt me erg relevant voor deze discussie.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:37 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

En meer meningsverschillen in een samenleving met diversere culturen. Heb je hem nu?
Heb ik wat nu? De wettelijke grenzen van religieuze vrijheid en vrijheid van meningsuiting veranderen door culturele diversiteit helemaal niets. Die zijn exact hetzelfde.

En hetzelfde geldt ook voor zakelijke samenwerking. Dus wat is nu eigenlijk je probleem?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:41:36 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596427
Maar, uhm, Blok ziet Nederland dus niet als land waarin door verschillende culturen vreedzaam samengeleefd wordt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180596462
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar, uhm, Blok ziet Nederland dus niet als land waarin door verschillende culturen vreedzaam samengeleefd wordt?
ik durf niet meer naar buiten

het is een minister die het zegt en hij heeft veel verstand van eugentica
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:43:55 #181
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180596473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het wel belangrijk punt: een samenleving is altijd multicultureel. Je kunt hooguit spreken van een bepaald niveau van culturele diversiteit. Dit is niet om er een semantisch spelletje van te maken, het lijkt me erg relevant voor deze discussie.
Dat lijkt mij sterk. Je kunt hooguit spreken van een bepaaldheid in gradaties. Wanneer houdt de monocultuur op en begint de multicultuur?

quote:
Heb ik wat nu? De wettelijke grenzen van religieuze vrijheid en vrijheid van meningsuiting veranderen door culturele diversiteit helemaal niets. Die zijn exact hetzelfde.

En hetzelfde geldt ook voor zakelijke samenwerking. Dus wat is nu eigenlijk je probleem?
Dat lijkt mij wel. Zie bijvoorbeeld kritiek op de profeet Mohammed. In de jaren '80 kon zoiets nog gewoon, nu heb je permanente beveiliging nodig als je dat doet.
pi_180596501
De Surinaamse regering heeft de Nederlandse zaakgelastigde Jaap Frederiks ontboden en hem een protestbrief aangeboden. Aanleiding hiervoor zijn de ’destabiliserende en denigrerende uitspraken’ die minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok vorige week heeft gedaan over Suriname. Dit heeft het overheidsorgaan Nationaal Informatie Instituut (NII) bekendgemaakt.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-na-uitspraken-blok
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:45:56 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:43 schreef riazop het volgende:

[..]

ik durf niet meer naar buiten

het is een minister die het zegt en hij heeft veel verstand van eugentica
De man is volkomen wappie mbt dit onderwerp idd...

Trouwens ook mbt inkomensafhankelijke huurverhoging-ellende. Mensen kunnen geen kant op..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:46:51 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:44 schreef riazop het volgende:
De Surinaamse regering heeft de Nederlandse zaakgelastigde Jaap Frederiks ontboden en hem een protestbrief aangeboden. Aanleiding hiervoor zijn de ’destabiliserende en denigrerende uitspraken’ die minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok vorige week heeft gedaan over Suriname. Dit heeft het overheidsorgaan Nationaal Informatie Instituut (NII) bekendgemaakt.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-na-uitspraken-blok
Terecht wat mij betreft.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180596548
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De man is volkomen wappie mbt dit onderwerp idd...

Trouwens ook mbt inkomensafhankelijke huurverhoging-ellende. Mensen kunnen geen kant op..
Hij zei ook dat vrouwen iets irrationeels hebben.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_180596556
gekleurde mensen die niet in Paag over straat kunnen... hahaha
Op welke bbq heeft ie dat gehoord??
pi_180596566
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:47 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij zei ook dat vrouwen iets irrationeels hebben.
dat verklaart ie ook genetisch
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:48:02 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:43 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Dat lijkt mij sterk. Je kunt hooguit spreken van een bepaaldheid in gradaties. Wanneer houdt de monocultuur op en begint de multicultuur?
Een maatschappij die opgedeeld kan worden in subculturen (zoals Japan) is per definitie niet monocultureel. Dus ik zou zeggen: waar is die monoculturele samenleving?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:43 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel. Zie bijvoorbeeld kritiek op de profeet Mohammed. In de jaren '80 kon zoiets nog gewoon, nu heb je permanente beveiliging nodig als je dat doet.
Welnee. Maar zelfs als dit waar is... laten we dat dan eens aannemen, wil je dan werkelijk de 1 miljoen moslims die er in Nederland wonen collectief daarvoor verantwoordelijk houden? De meesten hebben niets met geweld of dreiging daarvan in zulke gevallen.

Het enige dat je ermee kunt doen is bedreigingen serieus nemen, zoals we dat eigenlijk altijd al doen... en onderzoeken waar die vandaan komen. "Business as usual" voor justitie, lijkt me. Maar dat heeft verder geen drol te maken met culturele diversiteit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:50:18 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596612
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:47 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij zei ook dat vrouwen iets irrationeels hebben.
Dat helpt niet idd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:51:54 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596651
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een maatschappij die opgedeeld kan worden in subculturen (zoals Japan) is per definitie niet monocultureel. Dus ik zou zeggen: waar is die monoculturele samenleving?

[..]

Welnee. Maar zelfs als dit waar is... laten we dat dan eens aannemen, wil je dan werkelijk de 1 miljoen moslims die er in Nederland wonen collectief daarvoor verantwoordelijk houden? De meesten hebben niets met geweld of dreiging daarvan in zulke gevallen.

Het enige dat je ermee kunt doen is bedreigingen serieus nemen, zoals we dat eigenlijk altijd al doen... en onderzoeken waar die vandaan komen. "Business as usual" voor justitie, lijkt me. Maar dat heeft verder geen drol te maken met culturele diversiteit.
Even in de herhaling dan maar, mede om jullie ff uit jullie tunnel te trekken ;)

Maar, uhm, Blok ziet Nederland dus niet als land waarin door verschillende culturen vreedzaam samengeleefd wordt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:56:34 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596762
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar, uhm, Blok ziet Nederland dus niet als land waarin door verschillende culturen vreedzaam samengeleefd wordt?
Dat lijkt hij inderdaad te impliceren. Dat, of hij is van mening dat in Nederland "de oorspronkelijke bevolking" niet meer rondloopt. Dat zou nog een slimme (maar wel heel doorzichtige) loophole zijn. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:56:52 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180596767
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Even in de herhaling dan maar, mede om jullie ff uit jullie tunnel te trekken ;)

Maar, uhm, Blok ziet Nederland dus niet als land waarin door verschillende culturen vreedzaam samengeleefd wordt?
Kennelijk, lijkt me... kan er moeilijk wat anders van maken... maar dit lijkt me een uitstekend argument waarom het goed zou zijn dat hij dit kan toelichten in de Tweede Kamer.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:59:01 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Kennelijk, lijkt me... kan er moeilijk wat anders van maken... maar dit lijkt me een uitstekend argument waarom het goed zou zijn dat hij dit kan toelichten in de Tweede Kamer.
Ja, een debat hierover gaat er vast wel komen. De vraag is of het reces ervoor wordt afgebroken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 22:59:55 #194
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180596848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, een debat hierover gaat er vast wel komen. De vraag is of het reces er wel of niet voor wordt afgebroken.
Mja, goed, ik ben geen voorstander van spoeddebatten... er is wmb geen spoed in deze zaak.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:00:41 #195
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Mja, goed, ik ben geen voorstander van spoeddebatten... er is wmb geen spoed in deze zaak.
Nee, inderdaad. Dit kan ook echt wel ff wachten. Toch lijkt het me zeker gezond om dat debat te voeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:01:09 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt hij inderdaad te impliceren. Dat, of hij is van mening dat in Nederland "de oorspronkelijke bevolking" niet meer rondloopt. Dat zou nog een slimme (maar wel heel doorzichtige) loophole zijn. :D
Precies. Bizarre uitspraak mede daarom toch? Impliceren dat je eigen land een soort war zone is..

Dat laatste zou enorm komisch zijn :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:01:22 #197
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180596896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Dit kan ook echt wel ff wachten. Toch lijkt het me zeker gezond om dat debat te voeren.
Dat absoluut. Ik begreep overigens dat de PvdA wel een spoeddebat zou willen, na eerder de niet-excuses aanvaard te hebben ... we zullen het wel zien.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:01:43 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596906
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Kennelijk, lijkt me... kan er moeilijk wat anders van maken... maar dit lijkt me een uitstekend argument waarom het goed zou zijn dat hij dit kan toelichten in de Tweede Kamer.
Nou, inderdaad....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:02:17 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180596917
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat absoluut. Ik begreep overigens dat de PvdA wel een spoeddebat zou willen, na eerder de niet-excuses aanvaard te hebben ... we zullen het wel zien.
GL, PvdA en SP willen alledrie wel een spoeddebat geloof ik.

Edit:

PvdA en SP.

SP en PvdA willen Kamer van reces na uitspraken Blok, Suriname wil excuus
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:03:44 #200
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180596947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

GL, PvdA en SP willen alledrie wel een spoeddebat geloof ik.
Daar heb ik zo'n hekel aan. Ben het wat dat betreft eens met de mensen die zeggen dat "links" vaak wat hysterisch kan opereren.

Edit: Ah, hulde voor GL dan.
pi_180596983
Chaos bij Brexit: boze Britten willen Nederlander worden

De Britten willen ook al deze kant op komen.
Ja, dat gaat niet jongens, volgens Stef.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:05:52 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180596989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daar heb ik zo'n hekel aan. Ben het wat dat betreft eens met de mensen die zeggen dat "links" vaak wat hysterisch kan opereren.

Edit: Ah, hulde voor GL dan.
Ik ben er wel blij mee eigenlijk. Niet dat ik op een spoeddebat zit te wachten, maar wel dat hier niet luchtig overheen gestapt wordt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:06:19 #203
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597001
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Chaos bij Brexit: boze Britten willen Nederlander worden

De Britten willen ook al deze kant op komen.
Ja, dat gaat niet jongens, volgens Stef.
Hoho, etniciteit he. :{w Redelijk welkom dus.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:06:37 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597008
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Chaos bij Brexit: boze Britten willen Nederlander worden

De Britten willen ook al deze kant op komen.
Ja, dat gaat niet jongens, volgens Stef.
Tuurlijk wel. Blank en mede-West-Europeaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:06:49 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Edit: Ah, hulde voor GL dan.
Ik heb sinds de verkiezingen geen enkel moment spijt gehad van mijn stem op GL. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:07:33 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597029
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben er wel blij mee eigenlijk. Niet dat ik op een spoeddebat zit te wachten, maar wel dat hier niet luchtig overheen gestapt wordt.
Wachten tot het reces over is, is wmb niet er luchtig overheen stappen. Er is zoals ik het zie gewoonweg geen spoed, niet meer en niet minder.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:08:48 #207
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb sinds de verkiezingen geen enkel moment spijt gehad van mijn stem op GL. 8-)
Da's makkelijk in de oppositie ja.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:09:10 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wachten tot het reces over is, is wmb niet er luchtig overheen stappen. Er is zoals ik het zie gewoonweg geen spoed, niet meer en niet minder.
We zeggen hetzelfde hoor ;)
Behalve dat ik denk dat er wel luchtig overheen gestapt was als men de kans had gekregen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:13:32 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597145
quote:
18s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Da's makkelijk in de oppositie ja.
Dat ze niet tot een consensus hebben kunnen komen in de coalitiebesprekingen neem ik ze ook niet kwalijk. Dat was ook typisch zo'n moment dat ik dacht "prima dat ik GL heb gestemd". 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:13:51 #210
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597149
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We zeggen hetzelfde hoor ;)
Behalve dat ik denk dat er wel luchtig overheen gestapt was als men de kans had gekregen.
Meh, zal mijn partij waar ik lid van ben die in de regering zit eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient. :) Rara, wat dat zou zijn.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:14:52 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Meh, zal mijn partij waar ik lid van ben die in de regering zit eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient. :-)
:D Doen! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:16:00 #212
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597196
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Meh, zal mijn partij waar ik lid van ben die in de regering zit eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient. :) Rara, wat dat zou zijn.
Laat me raden, D66? :) (Antwoorden niet verplicht.)

Hoe dan ook zit die partij misschien nog wel het meeste klem in deze discussie. Formeel heeft de partij genoegen genomen met de excuusbrief van Blok, maar binnen de partij is men er helemaal niet happy mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:17:46 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat me raden, D66? :) (Antwoorden niet verplicht.)

Hoe dan ook zit die partij misschien nog wel het meeste klem in deze discussie. Formeel heeft de partij genoegen genomen met de excuusbrief van Blok, maar binnen de partij is men er helemaal niet happy mee.
Tsja, coalitiepartner zijn schept verplichtingen..
Behalve als je partij VVD heet ofzo. Waar die mee weg komen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180597280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt hij inderdaad te impliceren. Dat, of hij is van mening dat in Nederland "de oorspronkelijke bevolking" niet meer rondloopt.
De batavieren?
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:19:22 #215
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597287
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:18 schreef riazop het volgende:

[..]

De batavieren?
:D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180597290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Meh, zal mijn regeringspartij eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient. :-)
Ik vrees alleen wel dat de angel eruit is weer over paar maanden als die lui eens van reces terug komen. Dan heeft Stef een paar spindoctors ingehuurd en betoont-ie zich in de Tweede Kamer als de wederopstanding van Nelson Mandela.
I´m back.
pi_180597301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Chaos bij Brexit: boze Britten willen Nederlander worden

De Britten willen ook al deze kant op komen.
Ja, dat gaat niet jongens, volgens Stef.
jawel, als ze maar het WITTE gen hebben toch?
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:20:21 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597309
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:18 schreef riazop het volgende:

[..]

De batavieren?
Ho, ho, we kunnen verder terug... :{w

:P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:21:40 #219
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597331
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ho, ho, we kunnen verder terug... :{w

:P
De Romeinen dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:23:39 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

De Romeinen dan?
Lijken me niet erg "oorspronkelijk" :N

Ja, ja, je hebt Romeinen en Romeinen. I know ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:23:43 #221
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597371
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:D Doen! ^O^
Onderdeel van de mail, wat ik zo wel weer weg haal:

[ Bericht 17% gewijzigd door ExtraWaskracht op 19-07-2018 23:36:51 (mail weg) ]
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:24:19 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Onderdeel van de mail, wat ik zo wel weer weg haal:

[..]

Tof! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:25:20 #223
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat me raden, D66? :) (Antwoorden niet verplicht.)

Hoe dan ook zit die partij misschien nog wel het meeste klem in deze discussie. Formeel heeft de partij genoegen genomen met de excuusbrief van Blok, maar binnen de partij is men er helemaal niet happy mee.
Oh, is antwoorden niet verplicht joh? :D

Dat antwoord ga je en public ook niet krijgen. :)

Ideologisch zouden VVD, D66 en CU hier problemen mee moeten hebben, mss CDA ook.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:26:45 #224
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597430
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijken me niet erg "oorspronkelijk" :N

Ja, ja, je hebt Romeinen en Romeinen. I know ;)
Hmm, goed punt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:27:56 #225
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Oh, is antwoorden niet verplicht joh? :D

Dat antwoord ga je en public ook niet krijgen. :)
-O- En je zei nog wel "rara".

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ideologisch zouden VVD, D66 en CU hier problemen mee moeten hebben, mss CDA ook.
True, zeg maar het hele kabinet. Zeer gevoelige kwestie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:28:09 #226
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vrees alleen wel dat de angel eruit is weer over paar maanden als die lui eens van reces terug komen. Dan heeft Stef een paar spindoctors ingehuurd en betoont-ie zich in de Tweede Kamer als de wederopstanding van Nelson Mandela.
Dat zij dan zo. Ik wil juist meer rust in de politiek, niet een spoeddebatje om elke scheet ... ja, dan werk je dat mss in de hand, maar omgekeerd, zoveel mogelijk vaart erachter te zetten omdat dat voor hem moeilijk zou zijn is denk ik ook niet zuiver ... bovendien wens ik de coalitie succes toe.
pi_180597469
Arme VVD, jarenlang gedaan alsof ze een nette liberale partij zijn met een paar excuus allochtonen, en nu worden ze door heel het volk als hockeyende RACISTEN gezien door de openlijke genetische theorien van de minister van Buitenl Zaken
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:30:37 #228
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:29 schreef riazop het volgende:
Arme VVD, jarenlang gedaan alsof ze een nette liberale partij zijn met een paar excuus allochtonen, en nu worden ze door heel het volk als hockeyende RACISTEN gezien door de openlijke genetische theorien van de minister van Buitenl Zaken
Dat vat het wel samen ja. Hoewel ik echt geen medelijden met de VVD kan hebben. Wat daar vandaan is gekomen... Rita Verdonk, Geert Wilders...
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180597531
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vat het wel samen ja. Hoewel ik echt geen medelijden met de VVD kan hebben. Wat daar vandaan is gekomen... Rita Verdonk, Geert Wilders...
Je denkt dat Stef Blok ook een eigen partij moet beginnen nu?

Gezien socmed schat ik hem in op een zetel of 12 NU
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:32:41 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:29 schreef riazop het volgende:
Arme VVD, jarenlang gedaan alsof ze een nette liberale partij zijn met een paar excuus allochtonen, en nu worden ze door heel het volk als hockeyende RACISTEN gezien door de openlijke genetische theorien van de minister van Buitenl Zaken
Tweede VVD-minister van Buitenlandse zaken die in de problemen komt in dit (toch nog vrij prille) kabinet...
Sigrid (wel een diplomaat) was wellicht toch geschikter geweest :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180597559
De BLOKPARTIJ

Niet die zeurende islamofobie van Wilders, maar gewoon een partij die op wetenschappelijk-genetische gronden een partijprogramma baseert

hebben populisten weer iets te kiezen
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:34:23 #232
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180597576
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Je denkt dat Stef Blok ook een eigen partij moet beginnen nu?

Gezien socmed schat ik hem in op een zetel of 12 NU
Wat mij betreft liever niet, maar hij zou daar zomaar succes mee kunnen hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180597592
Wat een hoop krampachtig gelul over obvious stuff.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:36:04 #234
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180597604
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat een hoop krampachtig gelul over obvious stuff.
Wat vind je "obvious stuff" en wat voor invloed moet die "obvious stuff" hebben op onze staatsinrichting?
pi_180597647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat mij betreft liever niet, maar hij zou daar zomaar succes mee kunnen hebben.
De man heeft ook een enorme uitstraling!

Mooie kop ook
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:40:18 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597684
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:38 schreef riazop het volgende:

[..]

De man heeft ook een enorme uitstraling!

Mooie kop ook
*Ril*
Zijn manier van praten ook :X Ik kan het niet aanhoren..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180597708
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:18 schreef riazop het volgende:

[..]

De batavieren?
De Batavieren en de Kaninnefaten. Daarvoor zou ik het niet weten. We spreken ongeveer rond het jaar 0. Wat daarvoor zat? Geen idee. Wel nederzettingen, maar geen geschiedenis (want geen geschreven bronnen door Romeinen).
Tijdens de grote volksverhuizingen na het ineenstorten van het West-Romeinse Rijk zijn ze opgestoten in de vaart der volkeren, letterlijk.
I´m back.
pi_180597727
Brekend!

Ik denk dat de VVD wel blij zal zijn
Stef Blok prominent op de voorpagina vd Washington Post zojuist

pi_180597773
-ruzie met Suriname
-ruzie met Polen
-ruzie met Tjechie
-ruzie met Hongarije
- Trump trekt handen af van mh17
- Macron wil nwe deal met Rusland

succesje hoor die Blok
pi_180597810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:43 schreef riazop het volgende:
-ruzie met Suriname
-ruzie met Polen
-ruzie met Tjechie
-ruzie met Hongarije
- Trump trekt handen af van mh17
- Macron wil nwe deal met Rusland

succesje hoor die Blok
Ruzie met de EU ook wrs.
I´m back.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:47:22 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ruzie met de EU ook wrs.
Na die opmerkingen over Oost-Europese lidstaten en vluchtelingen, ze daarmee een excuus gevend, heeft hij zich iig niet populair gemaakt nee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:48:05 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180597878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:41 schreef riazop het volgende:
Brekend!

Ik denk dat de VVD wel blij zal zijn
Stef Blok prominent op de voorpagina vd Washington Post zojuist

[ afbeelding ]
Gaat lekker idd ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:03:02 #243
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180598154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:41 schreef riazop het volgende:
Brekend!

Ik denk dat de VVD wel blij zal zijn
Stef Blok prominent op de voorpagina vd Washington Post zojuist

[ afbeelding ]
Auw, auw, auw.

Ik zal het maar hardop zeggen: dit is nogal schadelijk voor de reputatie van Nederland.

Edit:

Ik zie er niks van terug op washingtonpost.com? Linkje naar artikel?

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 20-07-2018 00:08:21 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180598268
wat doet iedereen nou moeilijk.Blijf gewoon bij je standpunt ipvlaf terugkrabbelen. Het is de waarheid, multiculti werkt niet!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:10:06 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180598280
quote:
Ah, had hem ook net gevonden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180598301
Ook Focus, grootste Duitse opinieblad; is sinds 10 minuten op de nek van Blok

AFD spreekt totale steun voor Stef uit

genieten dit

pi_180598306
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Auw, auw, auw.

Ik zal het maar hardop zeggen: dit is nogal schadelijk voor de reputatie van Nederland.

Edit:

Ik zie er niks van terug op washingtonpost.com? Linkje naar artikel?
Dit zal vast indruk maken in het land van half afgebrande steden door multiculturele problemen. Ben trouwens nog steeds benieuwd naar welke regio honderden Hollandsche jongens de lokale bevolking gingen terroriseren en vermoorden in de jaren 80.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:11:27 #249
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180598311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:09 schreef kurk_droog het volgende:

wat doet iedereen nou moeilijk.Blijf gewoon bij je standpunt ipvlaf terugkrabbelen. Het is de waarheid, multiculti werkt niet!
Dat is inderdaad laf. Maar je begrijpt denk ik ook wel dat Blok niet bij z'n standpunt kan blijven *en* minister van buitenlandse zaken kan blijven in dit kabinet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:12:51 #250
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180598332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ben trouwens nog steeds benieuwd naar welke regio honderden Hollandsche jongens de lokale bevolking gingen terroriseren en vermoorden in de jaren 80.
Ok... waar komt dit vandaan? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:13:52 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180598347
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:09 schreef kurk_droog het volgende:
wat doet iedereen nou moeilijk.Blijf gewoon bij je standpunt ipvlaf terugkrabbelen. Het is de waarheid, multiculti werkt niet!
Onzin, werkt prima. We zijn al multiculti sinds de 17e eeuw of daaromtrent...

Zo niet eerder al.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:15:07 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180598375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:11 schreef riazop het volgende:
Ook Focus, grootste Duitse opinieblad; is sinds 10 minuten op de nek van Blok

AFD spreekt totale steun voor Stef uit

genieten dit

[ afbeelding ]
AFD als medestander... Dat wil je echt niet... :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180598400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok... waar komt dit vandaan? :?
Je zei gisteren dat een heel lijstje problemen die ik opnoemde helemaal niks nieuws waren. En toen vroeg ik jou of je een ander voorbeeld wist van massale export van terroristen door Nederland. Het bleef nogal stil.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:16:56 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180598407
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

AFD als medestander... Dat wil je echt niet... :N
Misschien hij wel, maar buiten dat schiet virtue signalling niet op denk ik. Leg dan uit waarom iets verkeerd is enzo... dan begrijpen mensen je eerder dan dat je simpel stelt "oh, die associatie is fout *punt*."
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:18:13 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180598426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je zei gisteren dat een heel lijstje problemen die ik opnoemde helemaal niks nieuws waren. En toen vroeg ik jou of je een ander voorbeeld wist van massale export van terroristen door Nederland. Het bleef nogal stil.
Ah, ok... ik heb je mislukte stroman genegeerd. Dan ben ik weer bij.

Ik ben trouwens alsnog niet van plan daar aandacht aan te schenken, spaar je de moeite.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:19:42 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180598453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Misschien hij wel, maar buiten dat schiet virtue signalling niet op denk ik. Leg dan uit waarom iets verkeerd is enzo... dan begrijpen mensen je eerder dan dat je simpel stelt "oh, die associatie is fout *punt*."
Be my guest...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:21:06 #257
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180598474
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Be my guest...
Het is niet dat ik denk dat je ongelijk hebt, maar dat het gewoon niemand helpt om het te stellen. Sterker, ik denk dat het averechts werkt.
pi_180598482
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, werkt prima. We zijn al multiculti sinds de 17e eeuw of daaromtrent...

Zo niet eerder al.
Ohh en genieten dat dat was. Eeuwenlang katholieken onderdrukken, daarvoor niet katholieken onderdrukken, altijd een beetje jodenhaten en eeuwen van oorlogen tussen Hollanders en Friezen die pas ophielden nadat de hele grensregio onder schot gehouden werd door artillerie vanuit torens, af en toe wat compleet verkrachtte dorpen en steden door langstrekkende Duitsers en Spanjaarden. Wat een feest van diversiteit.
pi_180598508
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ohh en genieten dat dat was. Eeuwenlang katholieken onderdrukken, daarvoor niet katholieken onderdrukken, altijd een beetje jodenhaten en eeuwen van oorlogen tussen Hollanders en Friezen die pas ophielden nadat de hele grensregio onder schot gehouden werd door artillerie vanuit torens, af en toe wat compleet verkrachtte dorpen en steden door langstrekkende Duitsers en Spanjaarden. Wat een feest van diversiteit.
Je vergeet de oorlogen nog tussen de batavieren en de kaninefaten
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:26:26 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180598573
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is niet dat ik denk dat je ongelijk hebt, maar dat het gewoon niemand helpt om het te stellen. Sterker, ik denk dat het averechts werkt.
Wat boeit het of het niemand helpt?
Was gewoon het eerste wat ik dacht nadat ik het las. Ik zit hier niet om college te geven.

Men slingert Google maar aan dan, wil men de standpunten van die partij weten. Of iemand zoals jij legt het even uit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:27:25 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180598588
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ohh en genieten dat dat was. Eeuwenlang katholieken onderdrukken, daarvoor niet katholieken onderdrukken, altijd een beetje jodenhaten en eeuwen van oorlogen tussen Hollanders en Friezen die pas ophielden nadat de hele grensregio onder schot gehouden werd door artillerie vanuit torens, af en toe wat compleet verkrachtte dorpen en steden door langstrekkende Duitsers en Spanjaarden. Wat een feest van diversiteit.
Wat bazel je?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180598635
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat bazel je?
Wat bazel jij? Tot in de jaren 60 was het niet ongewoon om voor jongens met de ene wijk tegen de andersdenkende wijk ernaast te vechten. En jij zegt dat wij het bewijs zijn dat verschillende culturen geen geweld opleveren.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:34:11 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180598687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat bazel jij? Tot in de jaren 60 was het niet ongewoon om voor jongens met de ene wijk tegen de andersdenkende wijk ernaast te vechten. En jij zegt dat wij het bewijs zijn dat verschillende culturen geen geweld opleveren.
Dat zei ik niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:46:15 #264
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180598906
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat boeit het of het niemand helpt?
Was gewoon het eerste wat ik dacht nadat ik het las. Ik zit hier niet om college te geven.

Men slingert Google maar aan dan, wil men de standpunten van die partij weten. Of iemand zoals jij legt het even uit.
Omdat het punt ook niet echt interessant is in de discussie, hoop je dat het dan misschien een medelezer helpt. Ik ga aan dat ik dacht dat het een medelezer niet zou helpen of zelfs netto over het geheel dus mss verkeerdom effect zou sorteren.

Leuk dat je meningen de wereld inslingert, maar dat kun je ook op Twitter doen ofzo. Vaak zijn we het eens. Banale punten hier nu net niet over en dat gaf ik je te kennen...
pi_180598998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat vind je "obvious stuff" en wat voor invloed moet die "obvious stuff" hebben op onze staatsinrichting?
Heb ik al een keer eerder op gereageerd.

Maar de mens is een roedeldier blablabla wil bij een clubje horen blablabla en andere clubjes stom vinden bla bla enz.

Het ''moet'' helemaal niets, maar de onderhuidse spanningen hebben een gevolg. Groeiend wantrouwen, toenemende afkeer en haat bladiebla.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:56:20 #266
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180599051
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Heb ik al een keer eerder op gereageerd.

Maar de mens is een roedeldier blablabla wil bij een clubje horen blablabla en andere clubjes stom vinden bla bla enz.

Het ''moet'' helemaal niets, maar de onderhuidse spanningen hebben een gevolg. Groeiend wantrouwen, toenemende afkeer en haat bladiebla.
Leuk, maar tot welk beleid leidt dat dan? Even afgezien van strenge grensbewaking, want dat wil iedereen wel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 01:04:49 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180599166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Omdat het punt ook niet echt interessant is in de discussie, hoop je dat het dan misschien een medelezer helpt. Ik ga aan dat ik dacht dat het een medelezer niet zou helpen of zelfs netto over het geheel dus mss verkeerdom effect zou sorteren.

Leuk dat je meningen de wereld inslingert, maar dat kun je ook op Twitter doen ofzo. Vaak zijn we het eens. Banale punten hier nu net niet over en dat gaf ik je te kennen...
Prima, jouw mening. Mijne is een andere. Moet kunnen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180599540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Leuk, maar tot welk beleid leidt dat dan? Even afgezien van strenge grensbewaking, want dat wil iedereen wel.
Mijn inziens maakt het niets uit tot welk beleid het eventueel allemaal zou kunnen lopen.

Zolang mensen nog geloven in verschillende verzinsels welke een individu/collectief boven een ander meent te kunnen plaatsen is elk beleid kansloos. Sport, politiek, het zijn allemaal verdelers, maar religie is de diegene die de meeste schade veroorzaakt.

Religie is gewoon echt gevaarlijk; het denkt, claimt en maakt graag wijs dat dat het grootste recht heeft tot overwinning ten opzichte van andere ''clubjes''. Zodoende vormt het de grootste wig in de multi culti samenleving.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 20 juli 2018 @ 02:23:22 #269
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180599696
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 01:55 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mijn inziens maakt het niets uit tot welk beleid het eventueel allemaal zou kunnen lopen.

Zolang mensen nog geloven in verschillende verzinsels welke een individu/collectief boven een ander meent te kunnen plaatsen is elk beleid kansloos. Sport, politiek, het zijn allemaal verdelers, maar religie is de diegene die de meeste schade veroorzaakt.

Religie is gewoon echt gevaarlijk; het denkt, claimt en maakt graag wijs dat dat het grootste recht heeft tot overwinning ten opzichte van andere ''clubjes''. Zodoende vormt het de grootste wig in de multi culti samenleving.
Mwah, clubjes als PVV en FVD kunnen daar ook wat van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 05:07:26 #270
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180600654
Stef Blok en Thierry Baudet hebben gelijk. Als er niks veranderd met de houding van allochtonen t.o.v. de Nederlandse cultuur en identiteit dan voorzie ik een enorme clash tussen etnische bevolkingsgroepen.
pi_180600942
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Onzin, werkt prima.
Hardop gelachen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 06:12:17 #272
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180601125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Monocultureel" kan per definitie niet iets gradueels zijn. :D Dat is wat "monocultureel" betekent: 1 cultuur. Als je Japan kunt indelen in subculturen is Japan niet "monocultureel". Ook niet "een beetje monocultureel". Je kunt niet "een beetje zwanger" zijn.
Bij multicultureel staan de culturen naast elkaar en zijn gelijkwaardig.
Een subcultuur maakt deel uit van een cultuur en is er ondergeschikt aan.

Je kunt niet een beetje zwanger zijn, maar de monocultuur "zwanger" kun je verdelen in subculturen van "een maand zwanger" of "zwanger van een tweeling".
  vrijdag 20 juli 2018 @ 06:13:18 #273
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180601128
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, werkt prima. We zijn al multiculti sinds de 17e eeuw of daaromtrent...

Zo niet eerder al.
Meerdere parallelle samenlevingen in een land is geen multiculti.
pi_180602233
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 05:07 schreef Voice_Over het volgende:
Stef Blok en Thierry Baudet hebben gelijk. Als er niks veranderd met de houding van allochtonen t.o.v. de Nederlandse cultuur en identiteit dan voorzie ik een enorme clash tussen etnische bevolkingsgroepen.
och jeeee.... doempreek..de vijand afschilderen als groot gevaar
pi_180603375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 02:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, clubjes als PVV en FVD kunnen daar ook wat van.
Ja, die clubjes (en de PVV in het bijzonder) bestaan grotendeels bij de gratie van, en dus als reactie op, één religieus clubje welteverstaan.

En verder maakt het niets uit, met één uitzondering dus daargelaten. Sport, politiek, religie, entertainment, roots enz. Allemaal bouwblokken van een cultuur maar bij allemaal kans op hetzelfde effect; vergaande minachting en meer negativiteit naar ''de ander'', en vooral die, die als grootste rivaal word gezien. Nederlanders zijn nochtans een relatief nuchter volk in dat opzicht. Dat kan ook lichtvoetig en verder onbeduidend zijn, maar zeker ook ''gevaarlijk''.

Religie is in deze het opvallendst, omdat vooral daarin de mogelijkheid heel erg voor handen is om diegene die niet dezelfde religie praktiseert (dus iedereen anders ipv een andere ''rivaliserend'' relgieus clubje) te minachten.

Alsof er een kans bestaat dat een groot aantal Ajax suporters van de harde kern mensen die voetbal een belachelijke sport vinden vergaand zou kunnen minachten/haten om die reden alleen al. Dat is dus niet het geval.

Religie is ook opvallend omdat het, denk ik, ook wel de enige is die een serieuze cross-over naar een andere categorie maakt, doordat het ook (sturing in) politieke clubjes beïnvloed. Veel mensen denken blijkbaar dat roots ook een rol in de Nederlandse politiek speelt, maar dat is niet zo heel erg het geval. Als je naar nederland verhuisd, en je past je aan, zul je relatief weinig problemen ondervinden (reacties van de ware xenofobe racisten daargelaten, maar dat zijn er relatief erg weinig, en word ook zeer sterk afkeurend op gereageerd hier in nederland.). Religie kan een vrijbriefje geven om dit juist niet te doen. En daar zit de grootste verdeler vind ik; iemand kan in dit alles geen probleem met religie zien, of het wel zien maar het verder onbeduidend vinden, of het wel als een probleem (of zelfs als een gevaar) zien. Dit is de grootste wig in de inheemse nederlandse samenleving, vind ik, en is zodoende ook één van de grootste ondermijners van de multi culti samenleving.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_180603712
En Jozias van Aartsen (VVD) heeft dan weer een hele andere kijk dan Stef Blok (VVD) op de multiculturele samenleving:

HansNijenhuis twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 07:18:10 Omarm de moslims, zoals Thorbecke de katholieken omarmde, zegt Jozias van Aartsen tegen zijn VVD: https://t.co/leCXDuooWu reageer retweet
Partijcoryfee Van Aartsen wil andere koers: 'VVD moet moslims juist beschermen'

quote:
,,Als het gaat om geweld en terreur moet je de harde aanpak kiezen, dat hebben we in Den Haag ook gedaan met de ronselaars.'' Maar: ,,Er is een grote groep moslims die zich keurig gedraagt. Daar zitten ook orthodoxe aanhangers bij. Als je continu zegt: 'jullie deugen niet', werkt dat ontwrichtend. De groep moslims vormt voor een belangrijk deel de nieuwe middengroep van Nederland. Als je dan alleen maar het verhaal houdt wat de VVD tot dusver doet, leidt dat tot afstand.''
Wat we dus zien binnen de VVD is dat de twee uiterste flanken tov onze samenleving vertegenwoordigd worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 20-07-2018 10:51:26 ]
I´m back.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:51:14 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180603795
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
En Jozias van Aartsen (VVD) heeft dan weer een hele andere kijk dan Stef Blok (VVD) op de multiculturele samenleving:

HansNijenhuis twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 07:18:10 Omarm de moslims, zoals Thorbecke de katholieken omarmde, zegt Jozias van Aartsen tegen zijn VVD: https://t.co/leCXDuooWu reageer retweet
Partijcoryfee Van Aartsen wil andere koers: 'VVD moet moslims juist beschermen'

[..]

Eigenlijk is het ideologisch gewoon een compleet stuurloze partij. Dat hebben we ook al gezien in de tijd van Verdonk, toen er een soortgelijke strijd gaande was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:51:57 #278
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180603809
Van Aartsen is een idioot en de slechtste burgemeester die Den Haag ooit heeft gekend:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hilderswijk-a1423104
pi_180603844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eigenlijk is het ideologisch gewoon een compleet stuurloze partij. Dat hebben we ook al gezien in de tijd van Verdonk, toen er een soortgelijke strijd gaande was.
Dat kun je wel zeggen is, en dat komt natuurlijk dat de main objective van de VVD gewoon is opkomen voor met name corporate bedrijven en alle onderdelen van de samenleving onderhorig maken aan louche zakenlieden. Alle andere aspecten van de politiek worden overgelaten aan de amateuristische liefhebberij van deze of gene partijgenoot, lijkt het.
I´m back.
pi_180603865
Apart dat als iemand iets roept over het falen van de multiculturele samenleving de deugers meteen weer in de moslim verdedigingsmosdus schieten terwijl de woorden "moslims" of "islam" toch niet gevallen zijn?
pi_180603893
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Apart dat als iemand iets roept over het falen van de multiculturele samenleving de deugers meteen weer in de moslim verdedigingsmosdus schieten terwijl de woorden "moslims" of "islam" toch niet gevallen zijn?
Je bedoelt in dit geval Van Aartsen?
I´m back.
pi_180603928
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt in dit geval Van Aartsen?
Ja, de opmerking was niet specifiek gericht naar moslims maar toch moet die groep er weer uitgelicht worden in de "verdediging".
pi_180603946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:23 schreef riazop het volgende:

[..]

Je vergeet de oorlogen nog tussen de batavieren en de kaninefaten
Nee, de vochten niet tegen elkaar. Die werden onderworpen door de Romeinen, deden dienst in het Romeinse leger (Batavieren zelfs als keurtroepen, tot aan body guards voor keizer Nero), kwamen in op stand en werden vervolgens weer verslagen. De Bataafse opstand wordt dat genoemd en daarnaar verwees men graag tijdens de Opstand tegen de Spanjaarden in de 16de/17de eeuw.
Ze waren alles bij elkaar wrs niet meer dan een 5 tot 6 duizend mensen (las ik).
Er bestaat niet een directe lijn tussen deze Batavieren en Kaninefaten en de huidige Nederlandse bevolking natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ryan3 op 20-07-2018 11:24:52 ]
I´m back.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:02:44 #284
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180603979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen is, en dat komt natuurlijk dat de main objective van de VVD gewoon is opkomen voor met name corporate bedrijven en alle onderdelen van de samenleving onderhorig maken aan louche zakenlieden. Alle andere aspecten van de politiek worden overgelaten aan de amateuristische liefhebberij van deze of gene partijgenoot, lijkt het.
Ja, je zou bijna zeggen dat politieke ideologie voor de VVD een beetje een bijzaak is, een hobby. Terwijl dat in mijn ogen toch core business zou moeten zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180603983
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja, de opmerking was niet specifiek gericht naar moslims maar toch moet die groep er weer uitgelicht worden in de "verdediging".
Nou ja, ik denk dat-ie werd geïnterviewd niet nav Blok maar nav zijn afscheid als interim van Amsterdam. Maar dat hij binnen dezelfde partij dus een uiterste andere mening is toegedaan dan Blok is natuurlijk het opmerkelijke hiervan. En nee, ik ben het niet alleen niet eens met Blok, maar ook niet met Van Aartsen.
I´m back.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:03:45 #286
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180603997
Van Aartsen is een van de weinige fatsoenlijke VVDʼers, ene die zich nog niet heeft laten inpakken door de pr-psychopaten van de afdeling Voorlichting.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:05:49 #287
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180604031
nvm :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180604064
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:03 schreef Ringo het volgende:
Van Aartsen is een van de weinige fatsoenlijke VVDʼers, ene die zich nog niet heeft laten inpakken door de pr-psychopaten van de afdeling Voorlichting.
Er waren immers geen grenzen overschreden bij de "joden moeten dood" demonstratie met jihadvlaggen volgens deze fatsoenlijke man.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180604099
Blok > van Aartsen

Niet dat ik het met beide uitspraken eens ben, maar geen idee in welke realiteit van Aartsen leeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:11:24 #290
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180604135
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:09 schreef Montagui het volgende:
Blok > van Aartsen

Niet dat ik het met beide uitspraken eens ben, maar geen idee in welke realiteit van Aartsen leeft.
Blok zegt dat de multiculturele samenleving niet kan werken, dus jij bent fan. :)

Ik ben niet verbaasd, ik snap dat dat zo werkt voor veel mensen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180604163
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:51 schreef Voice_Over het volgende:
Van Aartsen is een idioot en de slechtste burgemeester die Den Haag ooit heeft gekend:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hilderswijk-a1423104
Juist.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:14:00 #292
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180604195
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Apart dat als iemand iets roept over het falen van de multiculturele samenleving de deugers meteen weer in de moslim verdedigingsmosdus schieten terwijl de woorden "moslims" of "islam" toch niet gevallen zijn?
Dat klopt. Daar gaat het in principe ook niet om.
pi_180604259
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat klopt. Daar gaat het in principe ook niet om.
Klopt Blok trok de zaak veel verder door, nam de hele wereldgeschiedenis en de hele wereldbevolking als voorbeeld.
I´m back.
pi_180604289
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:03 schreef Ringo het volgende:
Van Aartsen is een van de weinige fatsoenlijke VVDʼers, ene die zich nog niet heeft laten inpakken door de pr-psychopaten van de afdeling Voorlichting.
Joekes, Dijkstal, Voorhoeve.
Dat zijn de VVD'ers die ik wel kon pruimen.
I´m back.
pi_180604453
quote:
In 2004 was er nog een Kamercommissie die onderzoek deed naar het Nederlandse integratiebeleid. De commissieleden lazen 3,5 meter aan documentatie en voerden 287 gesprekken met wetenschappers, politici en ambtenaren. Het resulteerde in een rapport van 656 pagina's, waarin geen steen op de andere was gelaten. De conclusie kon niet duidelijker.
De conclusie:

quote:
‘Ik kan niets anders constateren dan dat de integratie alleen maar toeneemt’, zei de voorzitter van de commissie. ‘Het opleidingsniveau van allochtonen stijgt al jaren, net als hun acceptatie van de democratie en de waarden die zij vertegenwoordigt.’
Was getekend: Stef Blok. In 2004.

quote:
En Blok? Die gaf geen krimp. Hij kon de feiten niet veranderen. Hij had zijn werk gedaan, talloze experts gesproken en gezegd waar het op stond. De integratie was nu eenmaal een succes. 'De boodschap dat het met immigranten ook goed gaat, was niet welkom', verzuchtte
Blok zei dit tegen De Groene Amsterdammer. het Kamerlid. 'Onze conclusie, eigenlijk een open deur, werd aangevallen omdat men elkaar wilde overschreeuwen.'
https://decorrespondent.n(...)k/327782070-31e33e67
I´m back.
pi_180604492
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Correct, maar verhoudingen en verschillen ontkennen is ook nogal dom. Sommige culturen doen het duidelijk slechter dan andere.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:28:44 #297
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180604493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De conclusie:

[..]

Was getekend: Stef Blok. In 2004.

https://decorrespondent.n(...)k/327782070-31e33e67
Ouch. :D Dat doet de geloofwaardigheid ook weinig goed.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 11:29:37 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180604510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:28 schreef Rangono het volgende:

[..]

Correct, maar verhoudingen en verschillen ontkennen is ook nogal dom. Sommige culturen doen het duidelijk slechter dan andere.
Ontkent iemand dat dan?

De interessantere vraag is: wat moeten we nu eigenlijk met dat gegeven? Moeten we daar uberhaupt iets mee?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180604517
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ouch. :D Dat doet de geloofwaardigheid ook weinig goed.
Hilarisch is het eigenlijk wel allemaal. .

Zie ook uit aangehaalde link correspondent:

quote:
En zo blijft de mierenspiraal groeien. De voorganger van Blok, Halbe Zijlstra, zette vluchtelingen eens weg als profiteurs die hier komen voor een borstvergroting. Halbe Zijlstra had later spijt van zijn uitspraken, zie dit bericht in 'de Volkskrant'. De baas van Blok, Mark Rutte, riep een paar jaar geleden dat we de toestroom van vluchtelingen moeten stoppen, of anders ten onder gaan zoals het Romeinse Rijk. Rutte werd door een Haagse toplobbyist eens omschreven als iemand die leeft 'in een soort leegte' en 'zich niet verbindt met de inhoud.'


[ Bericht 18% gewijzigd door Ryan3 op 20-07-2018 11:36:32 ]
I´m back.
pi_180604915
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ontkent iemand dat dan?

De interessantere vraag is: wat moeten we nu eigenlijk met dat gegeven? Moeten we daar uberhaupt iets mee?
Nu we het toch even over de islam hebben, wat een heel interessante vraag zou zijn is dit: is de islam compatibel met een moderne multiculturele samenleving? (met dank aan DonArturito).
I´m back.
pi_180604929
vol
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')