Ik ben er wel blij mee eigenlijk. Niet dat ik op een spoeddebat zit te wachten, maar wel dat hier niet luchtig overheen gestapt wordt.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Daar heb ik zo'n hekel aan. Ben het wat dat betreft eens met de mensen die zeggen dat "links" vaak wat hysterisch kan opereren.
Edit: Ah, hulde voor GL dan.
Hoho, etniciteit he.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Chaos bij Brexit: boze Britten willen Nederlander worden
De Britten willen ook al deze kant op komen.
Ja, dat gaat niet jongens, volgens Stef.
Tuurlijk wel. Blank en mede-West-Europeaan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb sinds de verkiezingen geen enkel moment spijt gehad van mijn stem op GL.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Edit: Ah, hulde voor GL dan.
Wachten tot het reces over is, is wmb niet er luchtig overheen stappen. Er is zoals ik het zie gewoonweg geen spoed, niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben er wel blij mee eigenlijk. Niet dat ik op een spoeddebat zit te wachten, maar wel dat hier niet luchtig overheen gestapt wordt.
Da's makkelijk in de oppositie ja.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb sinds de verkiezingen geen enkel moment spijt gehad van mijn stem op GL.
We zeggen hetzelfde hoorquote:Op donderdag 19 juli 2018 23:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wachten tot het reces over is, is wmb niet er luchtig overheen stappen. Er is zoals ik het zie gewoonweg geen spoed, niet meer en niet minder.
Dat ze niet tot een consensus hebben kunnen komen in de coalitiebesprekingen neem ik ze ook niet kwalijk. Dat was ook typisch zo'n moment dat ik dacht "prima dat ik GL heb gestemd".quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Da's makkelijk in de oppositie ja.
Meh, zal mijn partij waar ik lid van ben die in de regering zit eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We zeggen hetzelfde hoor
Behalve dat ik denk dat er wel luchtig overheen gestapt was als men de kans had gekregen.
quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meh, zal mijn partij waar ik lid van ben die in de regering zit eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient. :-)
Laat me raden, D66?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meh, zal mijn partij waar ik lid van ben die in de regering zit eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient.Rara, wat dat zou zijn.
Tsja, coalitiepartner zijn schept verplichtingen..quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laat me raden, D66?(Antwoorden niet verplicht.)
Hoe dan ook zit die partij misschien nog wel het meeste klem in deze discussie. Formeel heeft de partij genoegen genomen met de excuusbrief van Blok, maar binnen de partij is men er helemaal niet happy mee.
De batavieren?quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt hij inderdaad te impliceren. Dat, of hij is van mening dat in Nederland "de oorspronkelijke bevolking" niet meer rondloopt.
Ik vrees alleen wel dat de angel eruit is weer over paar maanden als die lui eens van reces terug komen. Dan heeft Stef een paar spindoctors ingehuurd en betoont-ie zich in de Tweede Kamer als de wederopstanding van Nelson Mandela.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Meh, zal mijn regeringspartij eens mailen dat het wmb geen spoed heeft, maar wel zeker debat verdient. :-)
jawel, als ze maar het WITTE gen hebben toch?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ho, ho, we kunnen verder terug...quote:
De Romeinen dan?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ho, ho, we kunnen verder terug...![]()
Lijken me niet erg "oorspronkelijk"quote:
Onderdeel van de mail, wat ik zo wel weer weg haal:quote:
Tof!quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Onderdeel van de mail, wat ik zo wel weer weg haal:
[..]
Oh, is antwoorden niet verplicht joh?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laat me raden, D66?(Antwoorden niet verplicht.)
Hoe dan ook zit die partij misschien nog wel het meeste klem in deze discussie. Formeel heeft de partij genoegen genomen met de excuusbrief van Blok, maar binnen de partij is men er helemaal niet happy mee.
Hmm, goed punt.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijken me niet erg "oorspronkelijk"
Ja, ja, je hebt Romeinen en Romeinen. I know
quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Oh, is antwoorden niet verplicht joh?
Dat antwoord ga je en public ook niet krijgen.![]()
True, zeg maar het hele kabinet. Zeer gevoelige kwestie.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ideologisch zouden VVD, D66 en CU hier problemen mee moeten hebben, mss CDA ook.
Dat zij dan zo. Ik wil juist meer rust in de politiek, niet een spoeddebatje om elke scheet ... ja, dan werk je dat mss in de hand, maar omgekeerd, zoveel mogelijk vaart erachter te zetten omdat dat voor hem moeilijk zou zijn is denk ik ook niet zuiver ... bovendien wens ik de coalitie succes toe.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vrees alleen wel dat de angel eruit is weer over paar maanden als die lui eens van reces terug komen. Dan heeft Stef een paar spindoctors ingehuurd en betoont-ie zich in de Tweede Kamer als de wederopstanding van Nelson Mandela.
Dat vat het wel samen ja. Hoewel ik echt geen medelijden met de VVD kan hebben. Wat daar vandaan is gekomen... Rita Verdonk, Geert Wilders...quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:29 schreef riazop het volgende:
Arme VVD, jarenlang gedaan alsof ze een nette liberale partij zijn met een paar excuus allochtonen, en nu worden ze door heel het volk als hockeyende RACISTEN gezien door de openlijke genetische theorien van de minister van Buitenl Zaken
Je denkt dat Stef Blok ook een eigen partij moet beginnen nu?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat vat het wel samen ja. Hoewel ik echt geen medelijden met de VVD kan hebben. Wat daar vandaan is gekomen... Rita Verdonk, Geert Wilders...
Tweede VVD-minister van Buitenlandse zaken die in de problemen komt in dit (toch nog vrij prille) kabinet...quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:29 schreef riazop het volgende:
Arme VVD, jarenlang gedaan alsof ze een nette liberale partij zijn met een paar excuus allochtonen, en nu worden ze door heel het volk als hockeyende RACISTEN gezien door de openlijke genetische theorien van de minister van Buitenl Zaken
Wat mij betreft liever niet, maar hij zou daar zomaar succes mee kunnen hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Je denkt dat Stef Blok ook een eigen partij moet beginnen nu?
Gezien socmed schat ik hem in op een zetel of 12 NU
Wat vind je "obvious stuff" en wat voor invloed moet die "obvious stuff" hebben op onze staatsinrichting?quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat een hoop krampachtig gelul over obvious stuff.
De man heeft ook een enorme uitstraling!quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat mij betreft liever niet, maar hij zou daar zomaar succes mee kunnen hebben.
*Ril*quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:38 schreef riazop het volgende:
[..]
De man heeft ook een enorme uitstraling!
Mooie kop ook
De Batavieren en de Kaninnefaten. Daarvoor zou ik het niet weten. We spreken ongeveer rond het jaar 0. Wat daarvoor zat? Geen idee. Wel nederzettingen, maar geen geschiedenis (want geen geschreven bronnen door Romeinen).quote:
Ruzie met de EU ook wrs.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:43 schreef riazop het volgende:
-ruzie met Suriname
-ruzie met Polen
-ruzie met Tjechie
-ruzie met Hongarije
- Trump trekt handen af van mh17
- Macron wil nwe deal met Rusland
succesje hoor die Blok
Na die opmerkingen over Oost-Europese lidstaten en vluchtelingen, ze daarmee een excuus gevend, heeft hij zich iig niet populair gemaakt nee.quote:
Gaat lekker iddquote:Op donderdag 19 juli 2018 23:41 schreef riazop het volgende:
Brekend!
Ik denk dat de VVD wel blij zal zijn
Stef Blok prominent op de voorpagina vd Washington Post zojuist
[ afbeelding ]
Auw, auw, auw.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:41 schreef riazop het volgende:
Brekend!
Ik denk dat de VVD wel blij zal zijn
Stef Blok prominent op de voorpagina vd Washington Post zojuist
[ afbeelding ]
Ah, had hem ook net gevonden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:09 schreef riazop het volgende:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.3691b6198a53
Dit zal vast indruk maken in het land van half afgebrande steden door multiculturele problemen. Ben trouwens nog steeds benieuwd naar welke regio honderden Hollandsche jongens de lokale bevolking gingen terroriseren en vermoorden in de jaren 80.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Auw, auw, auw.
Ik zal het maar hardop zeggen: dit is nogal schadelijk voor de reputatie van Nederland.
Edit:
Ik zie er niks van terug op washingtonpost.com? Linkje naar artikel?
Dat is inderdaad laf. Maar je begrijpt denk ik ook wel dat Blok niet bij z'n standpunt kan blijven *en* minister van buitenlandse zaken kan blijven in dit kabinet.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:09 schreef kurk_droog het volgende:
wat doet iedereen nou moeilijk.Blijf gewoon bij je standpunt ipvlaf terugkrabbelen. Het is de waarheid, multiculti werkt niet!
Ok... waar komt dit vandaan?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ben trouwens nog steeds benieuwd naar welke regio honderden Hollandsche jongens de lokale bevolking gingen terroriseren en vermoorden in de jaren 80.
Onzin, werkt prima. We zijn al multiculti sinds de 17e eeuw of daaromtrent...quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:09 schreef kurk_droog het volgende:
wat doet iedereen nou moeilijk.Blijf gewoon bij je standpunt ipvlaf terugkrabbelen. Het is de waarheid, multiculti werkt niet!
AFD als medestander... Dat wil je echt niet...quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:11 schreef riazop het volgende:
Ook Focus, grootste Duitse opinieblad; is sinds 10 minuten op de nek van Blok
AFD spreekt totale steun voor Stef uit
genieten dit
[ afbeelding ]
Je zei gisteren dat een heel lijstje problemen die ik opnoemde helemaal niks nieuws waren. En toen vroeg ik jou of je een ander voorbeeld wist van massale export van terroristen door Nederland. Het bleef nogal stil.quote:
Misschien hij wel, maar buiten dat schiet virtue signalling niet op denk ik. Leg dan uit waarom iets verkeerd is enzo... dan begrijpen mensen je eerder dan dat je simpel stelt "oh, die associatie is fout *punt*."quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
AFD als medestander... Dat wil je echt niet...
Ah, ok... ik heb je mislukte stroman genegeerd. Dan ben ik weer bij.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je zei gisteren dat een heel lijstje problemen die ik opnoemde helemaal niks nieuws waren. En toen vroeg ik jou of je een ander voorbeeld wist van massale export van terroristen door Nederland. Het bleef nogal stil.
Be my guest...quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Misschien hij wel, maar buiten dat schiet virtue signalling niet op denk ik. Leg dan uit waarom iets verkeerd is enzo... dan begrijpen mensen je eerder dan dat je simpel stelt "oh, die associatie is fout *punt*."
Het is niet dat ik denk dat je ongelijk hebt, maar dat het gewoon niemand helpt om het te stellen. Sterker, ik denk dat het averechts werkt.quote:
Ohh en genieten dat dat was. Eeuwenlang katholieken onderdrukken, daarvoor niet katholieken onderdrukken, altijd een beetje jodenhaten en eeuwen van oorlogen tussen Hollanders en Friezen die pas ophielden nadat de hele grensregio onder schot gehouden werd door artillerie vanuit torens, af en toe wat compleet verkrachtte dorpen en steden door langstrekkende Duitsers en Spanjaarden. Wat een feest van diversiteit.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin, werkt prima. We zijn al multiculti sinds de 17e eeuw of daaromtrent...
Zo niet eerder al.
Je vergeet de oorlogen nog tussen de batavieren en de kaninefatenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ohh en genieten dat dat was. Eeuwenlang katholieken onderdrukken, daarvoor niet katholieken onderdrukken, altijd een beetje jodenhaten en eeuwen van oorlogen tussen Hollanders en Friezen die pas ophielden nadat de hele grensregio onder schot gehouden werd door artillerie vanuit torens, af en toe wat compleet verkrachtte dorpen en steden door langstrekkende Duitsers en Spanjaarden. Wat een feest van diversiteit.
Wat boeit het of het niemand helpt?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is niet dat ik denk dat je ongelijk hebt, maar dat het gewoon niemand helpt om het te stellen. Sterker, ik denk dat het averechts werkt.
Wat bazel je?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ohh en genieten dat dat was. Eeuwenlang katholieken onderdrukken, daarvoor niet katholieken onderdrukken, altijd een beetje jodenhaten en eeuwen van oorlogen tussen Hollanders en Friezen die pas ophielden nadat de hele grensregio onder schot gehouden werd door artillerie vanuit torens, af en toe wat compleet verkrachtte dorpen en steden door langstrekkende Duitsers en Spanjaarden. Wat een feest van diversiteit.
Wat bazel jij? Tot in de jaren 60 was het niet ongewoon om voor jongens met de ene wijk tegen de andersdenkende wijk ernaast te vechten. En jij zegt dat wij het bewijs zijn dat verschillende culturen geen geweld opleveren.quote:
Dat zei ik niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat bazel jij? Tot in de jaren 60 was het niet ongewoon om voor jongens met de ene wijk tegen de andersdenkende wijk ernaast te vechten. En jij zegt dat wij het bewijs zijn dat verschillende culturen geen geweld opleveren.
Omdat het punt ook niet echt interessant is in de discussie, hoop je dat het dan misschien een medelezer helpt. Ik ga aan dat ik dacht dat het een medelezer niet zou helpen of zelfs netto over het geheel dus mss verkeerdom effect zou sorteren.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat boeit het of het niemand helpt?
Was gewoon het eerste wat ik dacht nadat ik het las. Ik zit hier niet om college te geven.
Men slingert Google maar aan dan, wil men de standpunten van die partij weten. Of iemand zoals jij legt het even uit.
Heb ik al een keer eerder op gereageerd.quote:Op donderdag 19 juli 2018 23:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat vind je "obvious stuff" en wat voor invloed moet die "obvious stuff" hebben op onze staatsinrichting?
Leuk, maar tot welk beleid leidt dat dan? Even afgezien van strenge grensbewaking, want dat wil iedereen wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Heb ik al een keer eerder op gereageerd.
Maar de mens is een roedeldier blablabla wil bij een clubje horen blablabla en andere clubjes stom vinden bla bla enz.
Het ''moet'' helemaal niets, maar de onderhuidse spanningen hebben een gevolg. Groeiend wantrouwen, toenemende afkeer en haat bladiebla.
Prima, jouw mening. Mijne is een andere. Moet kunnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat het punt ook niet echt interessant is in de discussie, hoop je dat het dan misschien een medelezer helpt. Ik ga aan dat ik dacht dat het een medelezer niet zou helpen of zelfs netto over het geheel dus mss verkeerdom effect zou sorteren.
Leuk dat je meningen de wereld inslingert, maar dat kun je ook op Twitter doen ofzo. Vaak zijn we het eens. Banale punten hier nu net niet over en dat gaf ik je te kennen...
Mijn inziens maakt het niets uit tot welk beleid het eventueel allemaal zou kunnen lopen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Leuk, maar tot welk beleid leidt dat dan? Even afgezien van strenge grensbewaking, want dat wil iedereen wel.
Mwah, clubjes als PVV en FVD kunnen daar ook wat van.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 01:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mijn inziens maakt het niets uit tot welk beleid het eventueel allemaal zou kunnen lopen.
Zolang mensen nog geloven in verschillende verzinsels welke een individu/collectief boven een ander meent te kunnen plaatsen is elk beleid kansloos. Sport, politiek, het zijn allemaal verdelers, maar religie is de diegene die de meeste schade veroorzaakt.
Religie is gewoon echt gevaarlijk; het denkt, claimt en maakt graag wijs dat dat het grootste recht heeft tot overwinning ten opzichte van andere ''clubjes''. Zodoende vormt het de grootste wig in de multi culti samenleving.
Hardop gelachen.quote:
Bij multicultureel staan de culturen naast elkaar en zijn gelijkwaardig.quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Monocultureel" kan per definitie niet iets gradueels zijn.Dat is wat "monocultureel" betekent: 1 cultuur. Als je Japan kunt indelen in subculturen is Japan niet "monocultureel". Ook niet "een beetje monocultureel". Je kunt niet "een beetje zwanger" zijn.
Meerdere parallelle samenlevingen in een land is geen multiculti.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin, werkt prima. We zijn al multiculti sinds de 17e eeuw of daaromtrent...
Zo niet eerder al.
och jeeee.... doempreek..de vijand afschilderen als groot gevaarquote:Op vrijdag 20 juli 2018 05:07 schreef Voice_Over het volgende:
Stef Blok en Thierry Baudet hebben gelijk. Als er niks veranderd met de houding van allochtonen t.o.v. de Nederlandse cultuur en identiteit dan voorzie ik een enorme clash tussen etnische bevolkingsgroepen.
Ja, die clubjes (en de PVV in het bijzonder) bestaan grotendeels bij de gratie van, en dus als reactie op, één religieus clubje welteverstaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 02:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, clubjes als PVV en FVD kunnen daar ook wat van.
Partijcoryfee Van Aartsen wil andere koers: 'VVD moet moslims juist beschermen'twitter:HansNijenhuis twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 07:18:10Omarm de moslims, zoals Thorbecke de katholieken omarmde, zegt Jozias van Aartsen tegen zijn VVD: https://t.co/leCXDuooWu reageer retweet
Wat we dus zien binnen de VVD is dat de twee uiterste flanken tov onze samenleving vertegenwoordigd worden.quote:,,Als het gaat om geweld en terreur moet je de harde aanpak kiezen, dat hebben we in Den Haag ook gedaan met de ronselaars.'' Maar: ,,Er is een grote groep moslims die zich keurig gedraagt. Daar zitten ook orthodoxe aanhangers bij. Als je continu zegt: 'jullie deugen niet', werkt dat ontwrichtend. De groep moslims vormt voor een belangrijk deel de nieuwe middengroep van Nederland. Als je dan alleen maar het verhaal houdt wat de VVD tot dusver doet, leidt dat tot afstand.''
Eigenlijk is het ideologisch gewoon een compleet stuurloze partij. Dat hebben we ook al gezien in de tijd van Verdonk, toen er een soortgelijke strijd gaande was.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
En Jozias van Aartsen (VVD) heeft dan weer een hele andere kijk dan Stef Blok (VVD) op de multiculturele samenleving:Partijcoryfee Van Aartsen wil andere koers: 'VVD moet moslims juist beschermen'twitter:HansNijenhuis twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 07:18:10Omarm de moslims, zoals Thorbecke de katholieken omarmde, zegt Jozias van Aartsen tegen zijn VVD: https://t.co/leCXDuooWu reageer retweet
[..]
Dat kun je wel zeggen is, en dat komt natuurlijk dat de main objective van de VVD gewoon is opkomen voor met name corporate bedrijven en alle onderdelen van de samenleving onderhorig maken aan louche zakenlieden. Alle andere aspecten van de politiek worden overgelaten aan de amateuristische liefhebberij van deze of gene partijgenoot, lijkt het.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ideologisch gewoon een compleet stuurloze partij. Dat hebben we ook al gezien in de tijd van Verdonk, toen er een soortgelijke strijd gaande was.
Je bedoelt in dit geval Van Aartsen?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Apart dat als iemand iets roept over het falen van de multiculturele samenleving de deugers meteen weer in de moslim verdedigingsmosdus schieten terwijl de woorden "moslims" of "islam" toch niet gevallen zijn?
Ja, de opmerking was niet specifiek gericht naar moslims maar toch moet die groep er weer uitgelicht worden in de "verdediging".quote:
Nee, de vochten niet tegen elkaar. Die werden onderworpen door de Romeinen, deden dienst in het Romeinse leger (Batavieren zelfs als keurtroepen, tot aan body guards voor keizer Nero), kwamen in op stand en werden vervolgens weer verslagen. De Bataafse opstand wordt dat genoemd en daarnaar verwees men graag tijdens de Opstand tegen de Spanjaarden in de 16de/17de eeuw.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Je vergeet de oorlogen nog tussen de batavieren en de kaninefaten
Ja, je zou bijna zeggen dat politieke ideologie voor de VVD een beetje een bijzaak is, een hobby. Terwijl dat in mijn ogen toch core business zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen is, en dat komt natuurlijk dat de main objective van de VVD gewoon is opkomen voor met name corporate bedrijven en alle onderdelen van de samenleving onderhorig maken aan louche zakenlieden. Alle andere aspecten van de politiek worden overgelaten aan de amateuristische liefhebberij van deze of gene partijgenoot, lijkt het.
Nou ja, ik denk dat-ie werd geïnterviewd niet nav Blok maar nav zijn afscheid als interim van Amsterdam. Maar dat hij binnen dezelfde partij dus een uiterste andere mening is toegedaan dan Blok is natuurlijk het opmerkelijke hiervan. En nee, ik ben het niet alleen niet eens met Blok, maar ook niet met Van Aartsen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja, de opmerking was niet specifiek gericht naar moslims maar toch moet die groep er weer uitgelicht worden in de "verdediging".
Er waren immers geen grenzen overschreden bij de "joden moeten dood" demonstratie met jihadvlaggen volgens deze fatsoenlijke man.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:03 schreef Ringo het volgende:
Van Aartsen is een van de weinige fatsoenlijke VVDʼers, ene die zich nog niet heeft laten inpakken door de pr-psychopaten van de afdeling Voorlichting.
Blok zegt dat de multiculturele samenleving niet kan werken, dus jij bent fan.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:09 schreef Montagui het volgende:
Blok > van Aartsen
Niet dat ik het met beide uitspraken eens ben, maar geen idee in welke realiteit van Aartsen leeft.
Juist.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:51 schreef Voice_Over het volgende:
Van Aartsen is een idioot en de slechtste burgemeester die Den Haag ooit heeft gekend:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)hilderswijk-a1423104
Dat klopt. Daar gaat het in principe ook niet om.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Apart dat als iemand iets roept over het falen van de multiculturele samenleving de deugers meteen weer in de moslim verdedigingsmosdus schieten terwijl de woorden "moslims" of "islam" toch niet gevallen zijn?
Klopt Blok trok de zaak veel verder door, nam de hele wereldgeschiedenis en de hele wereldbevolking als voorbeeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat klopt. Daar gaat het in principe ook niet om.
Joekes, Dijkstal, Voorhoeve.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:03 schreef Ringo het volgende:
Van Aartsen is een van de weinige fatsoenlijke VVDʼers, ene die zich nog niet heeft laten inpakken door de pr-psychopaten van de afdeling Voorlichting.
De conclusie:quote:In 2004 was er nog een Kamercommissie die onderzoek deed naar het Nederlandse integratiebeleid. De commissieleden lazen 3,5 meter aan documentatie en voerden 287 gesprekken met wetenschappers, politici en ambtenaren. Het resulteerde in een rapport van 656 pagina's, waarin geen steen op de andere was gelaten. De conclusie kon niet duidelijker.
Was getekend: Stef Blok. In 2004.quote:‘Ik kan niets anders constateren dan dat de integratie alleen maar toeneemt’, zei de voorzitter van de commissie. ‘Het opleidingsniveau van allochtonen stijgt al jaren, net als hun acceptatie van de democratie en de waarden die zij vertegenwoordigt.’
https://decorrespondent.n(...)k/327782070-31e33e67quote:En Blok? Die gaf geen krimp. Hij kon de feiten niet veranderen. Hij had zijn werk gedaan, talloze experts gesproken en gezegd waar het op stond. De integratie was nu eenmaal een succes. 'De boodschap dat het met immigranten ook goed gaat, was niet welkom', verzuchtte
Blok zei dit tegen De Groene Amsterdammer. het Kamerlid. 'Onze conclusie, eigenlijk een open deur, werd aangevallen omdat men elkaar wilde overschreeuwen.'
Correct, maar verhoudingen en verschillen ontkennen is ook nogal dom. Sommige culturen doen het duidelijk slechter dan andere.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Ouch.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De conclusie:
[..]
Was getekend: Stef Blok. In 2004.
https://decorrespondent.n(...)k/327782070-31e33e67
Ontkent iemand dat dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:28 schreef Rangono het volgende:
[..]
Correct, maar verhoudingen en verschillen ontkennen is ook nogal dom. Sommige culturen doen het duidelijk slechter dan andere.
Hilarisch is het eigenlijk wel allemaal. .quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ouch.Dat doet de geloofwaardigheid ook weinig goed.
quote:En zo blijft de mierenspiraal groeien. De voorganger van Blok, Halbe Zijlstra, zette vluchtelingen eens weg als profiteurs die hier komen voor een borstvergroting. Halbe Zijlstra had later spijt van zijn uitspraken, zie dit bericht in 'de Volkskrant'. De baas van Blok, Mark Rutte, riep een paar jaar geleden dat we de toestroom van vluchtelingen moeten stoppen, of anders ten onder gaan zoals het Romeinse Rijk. Rutte werd door een Haagse toplobbyist eens omschreven als iemand die leeft 'in een soort leegte' en 'zich niet verbindt met de inhoud.'
Nu we het toch even over de islam hebben, wat een heel interessante vraag zou zijn is dit: is de islam compatibel met een moderne multiculturele samenleving? (met dank aan DonArturito).quote:Op vrijdag 20 juli 2018 11:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ontkent iemand dat dan?
De interessantere vraag is: wat moeten we nu eigenlijk met dat gegeven? Moeten we daar uberhaupt iets mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |