Dat dit voor sommige mensen kennelijk echt een vraag is vind ik persoonlijk schokkend.quote:
Nogmaals, je mag het wel zeggen, het is ook niet verboden... maar je wordt wel geacht verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen uitspraken.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:38 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja, dan wordt je op het matje geroepen. Dit mag je namelijk niet zeggen. Dit zijn verboden woorden. Dan mag je je even komen verantwoorden bij de huidige machtskliek.
Waarom niet? Grenzen zijn ook maar bedacht door mensen. Heb jij ooit in het echt een landsgrens gezien? De wereld is van iedereen!quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat dit voor sommige mensen kennelijk echt een vraag is vind ik persoonlijk schokkend.
Wat dacht je van: je kunt niet zomaar een land inpikken/verroveren? Om maar wat te noemen.
PS: Hoe dan ook is dit wel totaal off topic.
Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:46 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Waarom niet? Grenzen zijn ook maar bedacht door mensen. Heb jij ooit in het echt een landsgrens gezien? De wereld is van iedereen!
Jij loopt neem ik aan standaard zonder te betalen met je spulletjes de winkel uit?quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:46 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Waarom niet? Grenzen zijn ook maar bedacht door mensen. Heb jij ooit in het echt een landsgrens gezien? De wereld is van iedereen!
In sommige culturen is verkrachting iets heel moois. Daar moet je respect voor hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...
FuckYeah!quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Mensenrechten zijn ook maar verzinsels. Je kunt doen wat je wil! Moorden, stelen, verkrachten...
In welke culturen is het iets moois. Ben wel benieuwd!quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In sommige culturen is verkrachting iets heel moois. Daar moet je respect voor hebben.
Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:55 schreef ems. het volgende:
Blok had het anders moeten verwoorden; Mensen uit -sommige- culturen leven niet vreedzaam.
Mwah, dan had hij dat nog steeds mogen/moeten uitleggen. Of dat hem dan makkelijker was afgegaan betwijfel ik.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:55 schreef ems. het volgende:
Blok had het anders moeten verwoorden; Mensen uit -sommige- culturen leven niet vreedzaam.
Bingo, dat is hem.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Nouja, je zou kunnen stellen dat de Mongoolse cultuur in de tijden van Genghis enige invloed had op het gebrek aan vreedzaamheid.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bingo, dat is hem.
Kortom: met cultuur heeft dat betrekkelijk weinig te maken, en het is zeker niet 1 op 1 te koppelen aan cultuur.
En de Westerse cultuur in de tijden van Bush en Obama? Het blijft een erg schimmig, grijs gebied. Lekker voor interpretatie vatbaar allemaal en draagt niets bij aan het maatschappelijk debat wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, je zou kunnen stellen dat de Mongoolse cultuur in de tijden van Genghis enige invloed had op het gebrek aan vreedzaamheid.
Welnu, juist vanuit historisch perspectief is dat nogal een aanname, juist omdat de Republiek vanaf het prille begin zo’n smeltkroes was, waaruit het heel lastig is om ‘een’ cultuur te destilleren.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kijkt wat jij aanhaalt raakt dan de discussie of je dat begrip cultuur dan essentieel of meer pragmatisch moet benaderen, vind ik. Ik kies dat laatste dus. Maar vanuit historisch perspectief zoals Israel de zaak bekijkt kun je dus ook spreken over een Dutch Culture, ontstaan specifiek vanaf de Opstand.
Vlaanderen kun je wat mij betreft toch zien als een onderdeel van die cultuur. Tot aan 1830 dan. Je hebt het dan over de Zuidelijke Nederlanden, met weer veel raakpunten met de generaliteitslanden.
Precies. Wie de terrorist is, en wie de vrijheidsstrijder is volkomen afhankelijk van aan welke kant je staat.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En de Westerse cultuur in de tijden van Bush en Obama? Het blijft een erg schimmig, grijs gebied. Lekker voor interpretatie vatbaar allemaal en draagt niets bij aan het maatschappelijk debat wat mij betreft.
Nee, het is nou juist de cultuur die maakt of de aanwezige mensen die meer of minder vreedzaam zijn zich ook vreedzaam gedragen. Zo kent de VS een minder vreedzame cultuur dan Noorwegen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je uit alle culturen wel mensen hebt die niet vreedzaam willen leven. Dat is meteen het probleem: mensen zijn niet per definitie vreedzaam. Dus zelfs in pure mono-culturele samenlevingen zal je in meer of mindere mate niet-vreedzame elementen hebben.
Dat is behoorlijk kip - ei. Mensen maken de cultuur, zonder mens - geen cultuur. Cultuur volgt de mens. Feit is dat je niet kunt veralgemeniseren, zoals Blok dat wel deed.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is nou juist de cultuur die maakt of de aanwezige mensen die meer of minder vreedzaam zijn zich ook vreedzaam gedragen. Zo kent de VS een minder vreedzame cultuur dan Noorwegen.
Kijk hoe ze zichzelf tegenspreekt. Je mag een mening hebben maar o wee als het een mening is die buiten onze eigen arbitrair vastgestelde eisen om valt! Een ieder die het volgende zegt: "Je mag een mening hebben maar..." is in werkelijkheid niet voor het vrije woord.quote:Ploumen: "Als Nederland zijnde moet je op een andere manier in de internationale media verschijnen. De minister van Buitenlandse Zaken is onze hoogste diplomaat en die mag zeker een mening hebben, maar niet deze."
Bacha bāzīquote:Op donderdag 19 juli 2018 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In welke culturen is het iets moois. Ben wel benieuwd!
Nee hoor, de republiek had een hele duidelijke culturele identiteit. De misvatting is dan ook dat immigratie daaraan per definitie in de weg zou staan. Dat is alleen de laatste 50 jaar zo vanwege de aard van immigratie en hoe daarmee om is gegaan, maar dat was toen heel anders.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:02 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Welnu, juist vanuit historisch perspectief is dat nogal een aanname, juist omdat de Republiek vanaf het prille begin zo’n smeltkroes was, waaruit het heel lastig is om ‘een’ cultuur te destilleren.
De grote groepen Hugenoten, Italianen, Vlamingen, Portugese en Oost-Europese Joden, maar zeker ook de import van goederen vanuit de koloniën drukten ieder een niet onbelangrijk een stempel op wat er zoal in Haarlem, Amsterdam of Delft gebeurde. Dit is natuurlijk wel een overwegend hollandocentrische benadering, daar ben ik mij bewust van.
Cultuur is altijd veralgemenisering. Het is het algemene dat het tot een cultuur maakt.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk kip - ei. Mensen maken de cultuur, zonder mens - geen cultuur. Cultuur volgt de mens. Feit is dat je niet kunt veralgemeniseren, zoals Blok dat wel deed.
Verbaast je dat daar gewoon een antwoord op is, he.quote:
Dat kan niet zodra je het over mensen hebt. Zoals Blok dat deed. Dan klopt het feitelijk gewoonweg niet meer. Daar valt ook niet over te discussieren verder.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Cultuur is altijd veralgemenisering. Het is het algemene dat het tot een cultuur maakt.
Ik heb niet de indruk dat dit wordt gezien als "iets moois". Op z'n best als iets waar niet altijd tegen op wordt getreden. (Hoewel de Taliban er de doodstraf voor geeft.)quote:
Ook, natuurlijk. Hoewel daar een stuk meer propaganda bij kwam kijken om geweld te legitimeren bij het plebs. In een land als bijvoorbeeld Somalië gaat dat een stuk eenvoudiger.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En de Westerse cultuur in de tijden van Bush en Obama?
Was dat een antwoord?quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Verbaast je dat daar gewoon een antwoord op is, he.
Blablabla. Dit is binnen dat cultuurtje iets moois. Voldoet gewoon exact.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat dit wordt gezien als "iets moois". Op z'n best als iets waar niet altijd tegen op wordt getreden. (Hoewel de Taliban er de doodstraf voor geeft.)
Blablabla, ik trek het gewoon even na, en het lijkt er vooralsnog op dat je uit je nek kletst.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Blablabla. Dit is binnen dat cultuurtje iets moois. Voldoet gewoon exact.
Neem ook soms eens wat schade. Zou je sieren.
Ah ik dacht dat je mutant was. Jou was ik juist aan het negeren.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Blablabla, ik trek het gewoon even na, en het lijkt er vooralsnog op dat je uit je nek kletst.
Mislukt.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat je mutant was. Jou was ik juist aan het negeren.
Stelen is in sommige culturen gewoon toegestaan hoor, mits bij ongelovigen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
"Oorspronkelijke bevolking" = de oorspronkelijk Germaans / Keltische bevolking.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij loopt neem ik aan standaard zonder te betalen met je spulletjes de winkel uit?
Hoe dan ook vind ik dit een nogal slappe omweg om het begrip "oorspronkelijke bevolking" niet te hoeven definieren. Lekker de bal bij de ander leggen, zo gaat het altijd met domrechtse populistjes. Nooit is er enige intentie om achter eigen uitspraken te gaan staan.
Zoals wel vaker ligt de waarheid ergens in het midden.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:20 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Stelen is in sommige culturen gewoon toegestaan hoor, mits bij ongelovigen.
Eigenlijk is alles maar relatief!
quote:Professor Afshin Ellian:
I am very concerned for the well-being of Western culture'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom een geheel subjectief, arbitrair en casus-specifiek voorbeeld. Geen definitie of een set van criteria.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:21 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
"Oorspronkelijke bevolking" = de oorspronkelijk Germaans / Keltische bevolking.
Is ook een beetje geschiedsherschrijving, zo van 'kijk, het is altijd zo geweest'. Net als de Marokkaanse 'bevrijding' van Zeeland.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, de republiek had een hele duidelijke culturele identiteit. De misvatting is dan ook dat immigratie daaraan per definitie in de weg zou staan. Dat is alleen de laatste 50 jaar zo vanwege de aard van immigratie en hoe daarmee om is gegaan, maar dat was toen heel anders.
De bevrijding van Europa herschrijven naar bevrijding van Zeeland. Is ook makkelijk om punten mee te scoren. Dan kan je inderdaad zeggen dat het een en ander niet klopt. En dan daarover weer huilen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Is ook een beetje geschiedsherschrijving, zo van 'kijk, het is altijd zo geweest'. Net als de Marokkaanse 'bevrijding' van Zeeland.
Zoals wel vaker, ligt de waarheid ergens in het midden en is deze niet exact te definiëren.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wederom een geheel subjectief, arbitrair en casus-specifiek voorbeeld. Geen definitie of een set van criteria.
Zoals wel vaker is het daarmee een compleet onzinnig begrip in de context van de uitspraak van Blok.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zoals wel vaker, ligt de waarheid ergens in het midden en is deze niet exact te definiëren.
Maar je bent het er wel mee eens dat de 'oorspronkelijke bevolking' dichter bij het Germaanse ligt dan bij het Islamitische?quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals wel vaker is het daarmee een compleet onzinnig begrip in de context van de uitspraak van Blok.
Nee.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:30 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Maar je bent het er wel mee eens dat de 'oorspronkelijke bevolking' dichter bij het Germaanse ligt dan bij het Islamitische?
Wat zou je hem adviseren ? Ik sta achter elke woord die ik heb gezegd, niet alleen dat .....quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nooit je excuses aanbieden aan virtue signallers. Always double down.
Samenleven in een sociale gemeenschap waarin de ene helft het volstrekt normaal en acceptabel vindt om homo's te stenigen en vrouwen te bedekken, en de andere helft niet, gaat wel werken?quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals wel vaker ligt de waarheid ergens in het midden.
Het (typisch religieuze) idee dat moraliteit absoluut is is onjuist, maar dat impliceert helemaal niet dat daarom alles kan en mag.
Heel concreet: de mens is een sociale diersoort, en dat legt wel diverse beperkingen op mogelijke morele ideeen. Samenleven in een sociale gemeenschap waarin het volstrekt normaal en acceptabel is om willekeurig mensen om je heen te vermoorden gaat bijvoorbeeld nooit werken.
Maar dan kan kolonialisme dus wel weer. Culturen en volkeren zijn immers maar abstracte begrippen en niet eenduidig te identificeren. Laat staan dat je een inheemse bevolking kan verdrijven, want die bestaat helemaal niet.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee.
Ten eerste ging de uitspraak van Blok niet over specifiek Nederland. Ten tweede, als we dat al zo zouden interpreteren dan betekent het nog niks zonder specificatie van tijd. Afhankelijk van welk deel van de geschiedenis je bekijkt kan dat evengoed gaan over dinosaurussen.
Het hele idee dat volkeren en culturen statische en eenduidig identificeerbare entiteiten zijn slaat nergens op.
Zeggen dat er een Nederlandse cultuur bestaat betekent niet automatisch dat je zegt dat dit een statische entiteit is hè.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het hele idee dat volkeren en culturen statische en eenduidig identificeerbare entiteiten zijn slaat nergens op.
Yip, de synthese is :quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeggen dat er een Nederlandse cultuur bestaat betekent niet automatisch dat je zegt dat dit een statische entiteit is hè.
Niet alleen dat... maar trump is letterlijk god.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat zou je hem adviseren ? Ik sta achter elke woord die ik heb gezegd, niet alleen dat .....
Hoe zou je de rest invullen , puur uit nieuwsgierigheid
Dan hebben we natuurlijk Taharrush nog.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat dit wordt gezien als "iets moois". Op z'n best als iets waar niet altijd tegen op wordt getreden. (Hoewel de Taliban er de doodstraf voor geeft.)
Hij mag dat best zeggen, zolang hij maar even opstapt als minister van BZquote:Op donderdag 19 juli 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:
De enige reacties op de woorden van Blok zijn tot op heden: ophef, gekrijs, datmagienietzeggen, "ik woon in een diverse wijk, het is hier heel leuk" of "ik werk met vluchtelingen, het zijn goede mensen."
Alleen maar emotionele, anekdotische praat.
Als je daarbij mensen met een inferieure kut cultuur kan toevoegen weet je zeker dat alle hell losbarstquote:Op donderdag 19 juli 2018 18:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet alleen dat... maar trump is letterlijk god.
En dan maar kijken hoe complete chaos losbarst.
Eh... cultuur gaat altijd over mensen en hun gedrag en creaties hè.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan niet zodra je het over mensen hebt. Zoals Blok dat deed. Dan klopt het feitelijk gewoonweg niet meer. Daar valt ook niet over te discussieren verder.
Hé: het is geen wiskundesom of je SPSS-opdrachtje hè.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wederom een geheel subjectief, arbitrair en casus-specifiek voorbeeld. Geen definitie of een set van criteria.
Vandaar dat letterlijk de halve bevolking hierheen gevlucht is.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:38 schreef danos het volgende:
Owja en Surinamers die ontkennen dat Suriname een failed state is
Ik zou er niks van aantrekken als ik hem wasquote:Op donderdag 19 juli 2018 18:40 schreef Slayage het volgende:
https://www.google.com/se(...)igB&biw=1366&bih=631
ondertussen volop aandacht door de internationale media, ik ben bang dat hij dit niet gaat overleven.
Het enige land waar het 8 uur journaal om 8.45 begintquote:Op donderdag 19 juli 2018 18:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Vandaar dat letterlijk de halve bevolking hierheen gevlucht is.
als minister is zijn lot uiteraard niet volledig in zijn eigen handenquote:Op donderdag 19 juli 2018 18:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik zou er niks van aantrekken als ik hem was
Ah het is nu aan Rutte om afstand van hem te nemen ?quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
als minister is zijn lot uiteraard niet volledig in zijn eigen handen
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als je daarbij mensen met een inferieure kut cultuur kan toevoegen weet je zeker dat alle hell losbarst![]()
Zou in zijn plaats nooit excuses aanbieden , ook al zou het oprecht zijn, het is nooit genoeg en het zal altijd tegen je gebruikt worden
wat hij ook doet, keutel intrekken en excuses of heel goed uitleggen wat hij ermee bedoelde. zijn geloofwaardigheid heeft hij ten grabbel gegooid.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ah het is nu aan Rutte om afstand van hem te nemen ?
Blok liet zich gewoon kennen als een borreltafelracist. Maar dat doet aan het onderliggende vraagstuk niets af.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan niet zodra je het over mensen hebt. Zoals Blok dat deed. Dan klopt het feitelijk gewoonweg niet meer. Daar valt ook niet over te discussieren verder.
Het staat buiten kijf dat de gouden eeuw in de 19e eeuw is gebruikt om de nationale identiteit te versterken. Maar in de gouden eeuw was die er gewoon en was die heel sterk. Buitenlandse bezoekers waren er toen ook al en die vielen van de ene verbazing in de andere.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:24 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Is ook een beetje geschiedsherschrijving, zo van 'kijk, het is altijd zo geweest'.
Waarmee weer een afwijkende mening geëlimineerd is.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:40 schreef Slayage het volgende:
https://www.google.com/se(...)igB&biw=1366&bih=631
ondertussen volop aandacht door de internationale media, ik ben bang dat hij dit niet gaat overleven.
Inderdaad, en dat heeft niet direct automatisch met etniciteit te maken... Integendeel.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:57 schreef Odaiba het volgende:
Waarom mag dit niet gewoon gezegd worden? de geschiedenis staat er vol mee, dat mensen elkaar om het leven brengen omdat ze niet samen willen leven.
Wat maakt het uit of DE NEDERLANDER bestaat? Er wonen mensen in Nederland en nu komen er mensen bij en ik heb het gevoel dat die nieuwelingen ons minachten!quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Yip, de synthese is :
Nederlanders en hun doen en laten bestaan, maar ze zijn niet statisch en ook niet denken en doen ze allemaal hetzelfde. Niet eenduidig dus
Wie zei ook al weer DE Nederlander bestaat niet ? Groot gelijk
Als hij het volk vertegenwoordigt, zoals zou moeten in een democratie...dan hoort hij toch die mening te hebben?quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hij mag dat best zeggen, zolang hij maar even opstapt als minister van BZ
Onzin.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:
De enige reacties op de woorden van Blok zijn tot op heden: ophef, gekrijs, datmagienietzeggen, "ik woon in een diverse wijk, het is hier heel leuk" of "ik werk met vluchtelingen, het zijn goede mensen."
Alleen maar emotionele, anekdotische praat.
Een minister is geen volksvertegenwoordiger voor een smaldeel, maar een vertegenwoordiger voor iedereen. Borrelpraat over ongewenste multi-etniciteit en genetica lijken me niet bepaald gewenst bij zijn post; maar goed, hij mag het natuurlijk altijd uitleggen in de Kamer.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:07 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Als hij het volk vertegenwoordigt, zoals zou moeten in een democratie...dan hoort hij toch die mening te hebben?
Een maatschappij met verschillende rangen en standen kan werken, daar zijn er diverse van. Of het ook wenselijk is, daar kun je eventueel een moreel-filosofische discussie over hebben. (Die hier wel totaal off topic is.)quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:43 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Samenleven in een sociale gemeenschap waarin de ene helft het volstrekt normaal en acceptabel vindt om homo's te stenigen en vrouwen te bedekken, en de andere helft niet, gaat wel werken?
Deze post kan ik echt geen touw aan vastknopen. Dat het begrip 'volk' abstract is impliceert niks over het morele karakter van kolonialisme.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:47 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Maar dan kan kolonialisme dus wel weer. Culturen en volkeren zijn immers maar abstracte begrippen en niet eenduidig te identificeren. Laat staan dat je een inheemse bevolking kan verdrijven, want die bestaat helemaal niet.
Het impliceert wel dat het eenduidig identificeerbaar is. En dat is het niet.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeggen dat er een Nederlandse cultuur bestaat betekent niet automatisch dat je zegt dat dit een statische entiteit is hè.
Maxima.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie zei ook al weer DE Nederlander bestaat niet ? Groot gelijk
Ik minacht mensen die dit gevoel hebben. En nee, ik ben geen nieuweling.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:05 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of DE NEDERLANDER bestaat? Er wonen mensen in Nederland en nu komen er mensen bij en ik heb het gevoel dat die nieuwelingen ons minachten!
Zover zijn we al, dat mensen geen gevoel meer mogen hebben!quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik minacht mensen die dit gevoel hebben. En nee, ik ben geen nieuweling.
Ik zeg niet dat je dat gevoel niet mag hebben. Ik zeg dat ik mensen die dat gevoel hebben minacht.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:26 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Zover zijn we al, dat mensen geen gevoel meer mogen hebben!
Je gaat je gang maar, maar het tij is aan het keren in Europa en Blok is daar ook weer een voorbeeld van.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je dat gevoel niet mag hebben. Ik zeg dat ik mensen die dat gevoel hebben minacht.
Fijn dat dat ook mag.quote:
Wishful thinking.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:
maar het tij is aan het keren in Europa
Blok graaft momenteel z'n eigen politieke graf. Ik ben niet verbaasd dat domrechts nu ineens fan is van Blok, maar nee. Die gaat zeker niets veranderen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:
en Blok is daar ook weer een voorbeeld van.
De kwestie is al zo goed als afgedaan. Blok heeft de kamer geïnformeerd en alleen wat linkse nietszeggende kutpartijtjes hoor je nu nog huilen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:29 schreef Molurus het volgende:
Op donderdag 19 juli 2018 20:28 schreef ietjefietje het volgende:
en Blok is daar ook weer een voorbeeld van.
Blok graaft momenteel z'n eigen politieke graf. Die gaat zeker niets veranderen.
Of dit met een sisser afloopt moet nog blijken. Het zou mij verbazen, maar we gaan het (nog) beleven.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De kwestie is al zo goed als afgedaan. Blok heeft de kamer geïnformeerd en alleen wat linkse nietszeggende kutpartijtjes hoor je nu nog huilen.
Ik vind het helemaal geen uitglijder. Een politicus mag wel eens zijn ongefundeerde mening geven, hij kan het ook niet helpen dat er tegenwoordig altijd alles wordt opgenomen enz.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of dit met een sisser afloopt moet nog blijken. Het zou mij verbazen, maar we gaan het (nog) beleven.
Een deel van de mensen hier lijkt niet helemaal te beseffen hoe ernstig deze uitglijder is.
Het is niet verboden, maar een minister van buitenlandse zaken in dit kabinet *kan* die mening niet hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal geen uitglijder. Een politicus mag wel eens zijn ongefundeerde mening geven, hij kan het ook niet helpen dat er tegenwoordig altijd alles wordt opgenomen enz.
Als dat wordt verboden dan kun je geen (goede) discussie meer voeren.
Ja, voor de bühne.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is niet verboden, maar een minister van buitenlandse zaken in dit kabinet *kan* die mening niet hebben.
Overigens beschouwt Blok het zelf ook als een uitglijder. Niet dat dat hem helpt, daarvoor is het te laat.
Een persoon heeft altijd een mening of een bepaalde overtuiging. Hij heeft nu in een bepaalde setting op een of andere niet-boeiende bijeenkomst zijn ongezouten mening gegeven en dat wordt nu breed uitgemeten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is niet verboden, maar een minister van buitenlandse zaken in dit kabinet *kan* die mening niet hebben.
Overigens beschouwt Blok het zelf ook als een uitglijder. Niet dat dat hem helpt, daarvoor is het te laat.
quote:D66-Kamerlid Kees Verhoeven, die de uitspraken woensdag nog "onbegrijpelijk" noemde, wilde ook niet reageren op vragen van NU.nl.
Ondertussen neemt de druk op D66 toe. Het AD meldt donderdag dat een groep D66-leden van hun Tweede Kamerfractie eist dat zij "oprechte excuses" van minister Blok eist.
"Blok vertegenwoordigt de regering waar wij als D66 ook deel van uitmaken", zegt ondertekenaar Maurice Pahladsingh, die zelf een Nederlands-Surinaamse achtergrond heeft. "Het gaat over iets heel fundamenteels. Wij geloven in een pluriforme en multiculturele samenleving. Zijn uitspraken worden gevoeld in heel de samenleving. Ze doen ook mij pijn. 'Leuk dat je er bent, maar ik geloof er niet in dat je een goede bijdrage kunt leveren aan de samenleving', zegt Blok eigenlijk."
Ontken je soms dat een vrouw zonder hoofddoek een hoer genoemd wordt in die gemeenschap?quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je dat gevoel niet mag hebben. Ik zeg dat ik mensen die dat gevoel hebben minacht.
Als dat werkelijk zijn mening is, dan lijkt dat me volkomen terecht. Hij probeert nu uit alle macht de verantwoordelijkheid voor z'n mening te ontwijken, maar de geest is uit de fles.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een persoon heeft altijd een mening of een bepaalde overtuiging. Hij heeft nu in een bepaalde setting op een of andere niet-boeiende bijeenkomst zijn ongezouten mening gegeven en dat wordt nu breed uitgemeten.
Dit mag je natuurlijk allemaal best vinden, er is geen wet die je verbiedt om die mening te hebben. Dat er mensen op hun teentjes zijn getrapt, dat is ook niet het probleem.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:53 schreef Joppiez het volgende:
Zijn uitspraken komen nogal lomp over. Maar er berust wel een kern van waarheid in, waardoor zo veel mensen nu op hun teentjes zijn getrapt. Suriname is inderdaad, politiek en economisch, nu een kutzooitje. Je bent er op veel plekken je leven ook niet zeker (als men vermoed dat je geld hebt) en er is weinig te vreten. Ik heb er schoonfamilie zitten en hoor genoeg verhalen.
En multi culti is niet zo mooi als het linkse blok wilt voorschotelen. Hij bewoord het alleen lomp, zoals al is toegegeven door zijn collega's.
Ja, dat minacht ik ook. Net zoals ik Christenen die spugen op vrouwen met een iets te kort rokje minacht, en net zoals ik mensen die het gevoel hebben dat ze algemeen geminacht worden door immigranten minacht.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:58 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ontken je soms dat een vrouw zonder hoofddoek een hoer genoemd wordt in die gemeenschap?
Als daar geen minachting uit spreekt!
Als Greet en Thierry hier een mening over hadden dan hadden we die vast al lang gehoord. Ik vind ze opvallend stil eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:02 schreef havanagila het volgende:
met uitzondering van FVD en PVV uiteraard.
Het is helemaal niet netjes verwoord, hij extrapoleert zeer specifieke problemen naar een algemeen principe. Daar wordt hij - terecht - op aangevallen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:02 schreef havanagila het volgende:
En buiten dat geeft de man inderdaad alleen aan wat er speelt. En netjes verwoord. Hoe doen deze woorden "pijn" ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |