Dat kan heel prima. Lang niet elke partij in het kabinet delen dezelfde mening maar toch hebben ze een consensus bereikt (het regeerakkoord). Ook binnen een partij kan er veel variantie zijn in de mate hoe tegen bepaalde problematiek wordt aangekeken door de leden.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:58 schreef Molurus het volgende:
Het probleem is dat dit volkomen haaks staat op hoe het kabinet hier tegenaan kijkt. Dat kan niet.
Dat doen Blok en zijn club toch? Ze stampen heel Nederland vol met mensen met een andere cultuur.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het interesseert me echt geen reet deze hele kwestie. Laat politici eens iets nuttigs gaan doen ipv al die nutteloze debatten over een paar hersenscheten.
Het staat iedereen vrij om die kritiek te verdedigen, ook Blok. Of Greet, of Baudet, het zal me worst zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef havanagila het volgende:
Alsof immigratie/integratie iets van een jaartje geleden is, extrapoleren....
De man geeft gewoon aan hoe de situatie is. Dat het mode is om alle kritiek af te doen als xenofobie of racisme is een ander gesprek.
Moet er ook een mogelijkheid tot zijn natuurlijk. Laten we eerlijk zijn, als ie zich gaat lopen verdedigen kan ie z'n kantoortje ruimen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om die kritiek te verdedigen, ook Blok. Of Greet, of Baudet, het zal me worst zijn.
Helaas wil dat inhoudelijk verdedigen daarvan nog steeds niet zo lukken. Blok is wijs genoeg om dat te zien, hij ziet het alleen net te laat. Fout van zijn kant.
Het hebben van een persoonlijke mening die afwijkt van het kabinetsstandpunt is inderdaad niet per definitie een probleem. In dit geval heeft het echter wel een grote potentie om een probleem te zijn. Puur omdat het over zo'n fundamenteel iets gaat.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat kan heel prima. Lang niet elke partij in het kabinet delen dezelfde mening maar toch hebben ze een consensus bereikt (het regeerakkoord). Ook binnen een partij kan er veel variantie zijn in de mate hoe tegen bepaalde problematiek wordt aangekeken door de leden.
Dit is Blok zijn persoonlijke mening. Hij spreekt hier niet voor anderen of voor het kabinet.
Waar is Baudet eigenlijk, lang niets meer van hem gehoord, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat hij het één dezer dagen zou opnemen voor Stef door een gloedvol voordrachtje te houden over het boreaal Europa.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om die kritiek te verdedigen, ook Blok. Of Greet, of Baudet, het zal me worst zijn.
Helaas wil dat inhoudelijk verdedigen daarvan nog steeds niet zo lukken. Blok is wijs genoeg om dat te zien, hij ziet het alleen net te laat. Fout van zijn kant.
Nee, hij geeft niet gewoon aan hoe de situatie is.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:09 schreef havanagila het volgende:
Alsof immigratie/integratie iets van een jaartje geleden is, extrapoleren....
De man geeft gewoon aan hoe de situatie is. Dat het mode is om alle kritiek af te doen als xenofobie of racisme is een ander gesprek.
Mafkezen als Pim, Greet en Thierry proberen dat al jaren. Waarom zou die mogelijkheid er niet zijn?quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Moet er ook een mogelijkheid tot zijn natuurlijk.
Dat klopt. Niet omdat hij de mogelijkheid niet zou hebben om z'n standpunt te verdedigen, maar omdat dat standpunt fundamenteel afwijkt van het standpunt van zowel zijn eigen partij als dat van het kabinet. En het gaat niet over een klein dingetje ofzo.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef havanagila het volgende:
Laten we eerlijk zijn, als ie zich gaat lopen verdedigen kan ie z'n kantoortje ruimen.
Hij ligt zeker weer lavendel te snuiven.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar is Baudet eigenlijk, lang niets meer van hem gehoord, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat hij het één dezer dagen zou opnemen voor Stef door een gloedvol voordrachtje te houden over het boreaal Europa.
Ja, dat is idd nu je het zegt schandalig, had ik niet eens in de gaten. De blanke modelburger zoals Ringo dat noemt, is gewoon zijn referte.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, hij geeft niet gewoon aan hoe de situatie is.
Hij beschrijft bijvoorbeeld hoe het logisch is dat "de mensen in Amsterdam-West en in de Schilderswijk" bepaalde gevoelens hebben omdat ze "er middenin" wonen. Nou zal iemand met Marokkaanse roots niet zomaar een probleem hebben om tussen anderen met Marokkaanse roots te wonen. Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".
Dat is buitengewoon schandalig en racistisch.
johhhh en jij minacht niet ?quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:05 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of DE NEDERLANDER bestaat? Er wonen mensen in Nederland en nu komen er mensen bij en ik heb het gevoel dat die nieuwelingen ons minachten!
Sws wordt het wel weer eens tijd voor een lekkere rel met Baudet...quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij ligt zeker weer lavendel te snuiven.![]()
Nee, geen idee. Hij is inderdaad opvallend stil momenteel.
Mwah, heel veel leiders in de Westerse wereld hebben in het verleden terecht verklaard dat de multiculturele samenleving is mislukt. Het ontkennen van de enorme problemen die een multikul-samenleving met zich meebrengt is dus het probleem. PvdA, GL en d66 zijn dus wereldvreemde politieke partijen die hierover maar wat lullen en geen enkele realiteitswaarde hebben.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het hebben van een persoonlijke mening die afwijkt van het kabinetsstandpunt is inderdaad niet per definitie een probleem. In dit geval heeft het echter wel een grote potentie om een probleem te zijn. Puur omdat het over zo'n fundamenteel iets gaat.
Dan heb jij andere dingen gehoord als ik.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".
En als het niet afweek, stel Blok was onderdeel van de PVV? Zou niks veranderen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mafkezen als Pim, Greet en Thierry proberen dat al jaren. Waarom zou die mogelijkheid er niet zijn?
[..]
Dat klopt. Niet omdat hij de mogelijkheid niet zou hebben om z'n standpunt te verdedigen, maar omdat dat standpunt fundamenteel afwijkt van het standpunt van zowel zijn eigen partij als dat van het kabinet. En het gaat niet over een klein dingetje ofzo.
Scherp.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, hij geeft niet gewoon aan hoe de situatie is.
Hij beschrijft bijvoorbeeld hoe het logisch is dat "de mensen in Amsterdam-West en in de Schilderswijk" bepaalde gevoelens hebben omdat ze "er middenin" wonen. Nou zal iemand met Marokkaanse roots niet zomaar een probleem hebben om tussen anderen met Marokkaanse roots te wonen. Blijkbaar vallen allochtonen voor Stef Blok niet onder het begrip "mensen".
Klopt. Vooral omdat PVV geen deel uitmaakt van het kabinet. Wat PVV ervan vindt doet er vrij weinig toe. En dat is wat mij betreft een goede zaak.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
En als het niet afweek, stel Blok was onderdeel van de PVV? Zou niks veranderen.
Idem. Maar toch, vroeg of laat moeten zaken bespreekbaar worden zonder automatische reacties. Alsof de kerel mensen buitensluit of niet als mens ziet..quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Vooral omdat PVV geen deel uitmaakt van de regering. Dat is wat mij betreft een goede zaak.
Wrs speelt Stef te veel op zijn X-box GTA5.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:23 schreef -XOR- het volgende:
Wat is dat trouwens toch dat rechtsen nooit hun zolderkamertjes uit durven te komen? Denkt Steffie nou echt dat men in Nederland niet vreedzaam met elkaar samenleeft?
Kennelijk is het buitengewoon lastig om kritiek op de multiculturele samenleving inhoudelijk te verdedigen. Ik vrees dat die kritiek over het algemeen vrij weinig hout snijdt en niet veel meer dan een onderbuikgevoel is. Vandaar ook dat partijen als PVV en FVD door de overige partijen niet al te serieus worden genomen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:24 schreef havanagila het volgende:
[..]
Idem. Maar toch, vroeg of laat moeten zaken bespreekbaar worden zonder automatische reacties. Alsof de kerel mensen buitensluit of niet als mens ziet..
Ja, je mag het alleen geen racisme noemen... want dan ben je policor aan het doen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Maar ik begin nu toch wel te begrijpen dat bepaalde mensen zeggen dat er toch nog wel racisme is in NL, eerlijk gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |