abonnement Unibet Coolblue
pi_175373827

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'


En verder!

<O) :W
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175373833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:03 schreef ABombali het volgende:
Zwarte piet is racisme
pi_175373845
Niet!
pi_175373855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:05 schreef RobbieRonald het volgende:
Niet!
standaarddrinker
pi_175373868
Topic is gewoon echt gekaapt door trollen.
Van de antikant. Dat dan weer wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175373871
Actievoerende zwarte pieten op school in Zuilen gaan vrijuit

De actiegroep die donderdag verkleed als een stel zwarte pieten basisschool De Cirkel in Utrecht binnenviel, gaat definitief vrijuit.

De politie heeft geen feiten kunnen vinden voor vervolging.

link

De Zwarte Pieten Actiegroep. © Zwarte Pieten Actiegroep

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 29 november 2017 @ 00:09:01 #7
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175373883
Ik ben van mening dat Zwarte Piet moet blijven.

Bent u het daar mee

A. Eens
B. Niet eends
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175373891
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:09 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben van mening dat Zwarte Piet moet blijven.

Bent u het daar mee

A. Eens
B. Niet eends
Eends.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 00:09:40 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175373892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:09 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben van mening dat Zwarte Piet moet blijven.

Bent u het daar mee

A. Eens
B. Niet eends
C
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175373894
B
pi_175373898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:09 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Eends.
Ik ben een kraai

standaarddrinker
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2017 @ 00:11:21 #12
862 Arcee
Look closer
pi_175373903
Lubach afgelopen zondag: "Zwarte Piet is al best vaak veranderd en het Sinterklaasfeest heeft die aanpassingen gewoon overleefd. Het is niet dat alles misgaat als je 1 klein onderdeeltje aanpast."

Precies! Een klein onderdeeltje aanpassen en dan geleidelijk tot een niet-racistische Piet komen. Gewoon even een jaar of tien voor uittrekken. En dus niet zo spastisch doen zoals de laatste jaren gedaan is. :)
pi_175373904
Bij deze wil ik ook even graag de oproep doen om het sprookje ''Sneeuwwitje en de zeven dwergen'' te boycotten.

Het idee dat mensen met een groeistoornis mogelijk gekwetst zouden kunnen worden door de karikaturale stereotypering in dit sprookje staat mij niet aan, en moeten we niet willen.

Ook alle sprookjes waar de koningin een slecht personage is, want hé; een koningin is natuurlijk niet een slecht iemand. Immers, hoe moet onze koningin Maxima dit uitleggen aan haar kinderen???
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175373905
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik ben een kraai

[ afbeelding ]
Hitlergroet posten en zeggen dat je pro-piet bent :|W
pi_175373913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:11 schreef ABombali het volgende:

[..]

Hitlergroet posten en zeggen dat je pro-piet bent :|W
We zijn toch al halve nazi's
standaarddrinker
pi_175373917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:11 schreef Arcee het volgende:
Lubach afgelopen zondag: "Zwarte Piet is al best vaak veranderd en het Sinterklaasfeest heeft die aanpassingen gewoon overleefd. Het is niet dat alles misgaat als je 1 klein onderdeeltje aanpast."

Precies! Een klein onderdeeltje aanpassen en dan geleidelijk tot een niet-racistische Piet komen. Gewoon even een jaar of tien voor uittrekken. En dus niet zo spastisch doen zoals de laatste jaren gedaan is. :)
Ja... gewoon met zijn allen nadenken over mogelijke alternatieven. We moeten kijken wat het leukste is voor de kinderen en dan kan sinterklaas leuker worden dan ooit tevoren, een feest voor iedereen.
  woensdag 29 november 2017 @ 00:12:54 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175373918
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:11 schreef Arcee het volgende:

een niet-racistische Piet
Dat is al zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175373959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:12 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja... gewoon met zijn allen nadenken over mogelijke alternatieven. We moeten kijken wat het leukste is voor de kinderen en dan kan sinterklaas leuker worden dan ooit tevoren, een feest voor iedereen.
Ja, daar ben ik ook voor. Iedereen zijn eigen intocht laten organiseren. Ik ga echt niet protesteren bij een intocht met een kameel en witte pieten. Waarom moeten hunnie wel ons feestje verstoren?
standaarddrinker
  woensdag 29 november 2017 @ 00:17:32 #19
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175373966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:12 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja... gewoon met zijn allen nadenken over mogelijke alternatieven. We moeten kijken wat het leukste is voor de kinderen en dan kan sinterklaas leuker worden dan ooit tevoren, een feest voor iedereen.
Nee 'we' moeten helemaal niks. Plus je hebt iedereen die hier voor zwartepiet was al eerder uitgemaakt voor racist dus hou je oplossingen alsjeblieft voor je.
pi_175373973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:16 schreef DrDentz het volgende:
0s.gif
Op woensdag 29 november 2017 00:12 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja... gewoon met zijn allen nadenken over mogelijke alternatieven. We moeten kijken wat het leukste is voor de
Iedereen zijn eigen intocht laten organiseren totdat we het over een paar jaar helemaal afschaffen
pi_175373976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:18 schreef ABombali het volgende:

[..]

Iedereen zijn eigen intocht laten organiseren totdat we het over een paar jaar helemaal afschaffen
Ja dat klopt. En dan voeren we de sharia in.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 00:18:33 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175373980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik ook voor. Iedereen zijn eigen intocht laten organiseren. Ik ga echt niet protesteren bij een intocht met een kameel en witte pieten. Waarom moeten hunnie wel ons feestje verstoren?
Oplossing: negeer alle zeikstralen. Vinden ze niet leuk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175373999
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oplossing: negeer alle zeikstralen. Vinden ze niet leuk.
Ik hoop echt dat als die anti's zaterdag gaan demonstreren in Friesland dat er geen kip op de weg is. Dan staan ze mooi voor lul
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175374026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:21 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat als die anti's zaterdag gaan demonstreren in Friesland dat er geen kip op de weg is. Dan staan ze mooi voor lul
Die hopen natuurlijk klemgereden te worden.
standaarddrinker
pi_175374030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:21 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat als die anti's zaterdag gaan demonstreren in Friesland dat er geen kip op de weg is. Dan staan ze mooi voor lul
Doel bereikt...
pi_175374039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:23 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die hopen natuurlijk klemgereden te worden.
Ze hopen op veel tegenactie zodat ze weer racisme kunnen schreeuwen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175374061
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik ben een kraai

[ afbeelding ]
Om t ontopic te maken.
Dolf was eigenlijk een Merel :o
Hij schminkte zichzelf om op een kraai te lijken.

Herman van Slinks maakte hier n hint naar het gerucht van joods bloed bij Hitler.

Dat gerucht is er omdat zn opa onbekend is, het vertelt dat zn oma zwanger is geraakt terwijl ze in Graz in dienst was bij een vooraanstaand joodse familie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-11-2017 01:07:13 ]
pi_175374063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:25 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ze hopen op veel tegenactie zodat ze weer racisme kunnen schreeuwen
Jullie zijn je alvast aan het indekken voor als er weer een totaal idiote tegenactie komt
pi_175374068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:25 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ze hopen op veel tegenactie zodat ze weer racisme kunnen schreeuwen
Ik zag ook "accepteer je witheid" op hun bordjes staan toen ze protesteerden. Nou ik dacht ik accepteer mijn witheid al 364 dagen van het jaar, laat me een dagje een zwartje zijn, doe eens gek.
standaarddrinker
  woensdag 29 november 2017 @ 00:28:56 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175374072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:11 schreef Arcee het volgende:
Lubach afgelopen zondag: "Zwarte Piet is al best vaak veranderd en het Sinterklaasfeest heeft die aanpassingen gewoon overleefd. Het is niet dat alles misgaat als je 1 klein onderdeeltje aanpast."

Precies! Een klein onderdeeltje aanpassen en dan geleidelijk tot een niet-racistische Piet komen. Gewoon even een jaar of tien voor uittrekken. En dus niet zo spastisch doen zoals de laatste jaren gedaan is. :)
En welke onderdeeltjes moeten dat dan zijn?
  woensdag 29 november 2017 @ 00:31:48 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175374097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Om t ontopic te maken.
Dolf was eigenlijk een Merel :o
Hij schminkte zichzelf om op een kraai te lijken.

Herman van Marx maakte hier n hint naar het gerucht van joods bloed bij Hitler.

Dat gerucht is er omdat zn opa onbekend is, het vertelt dat zn oma zwanger is geraakt terwijl ze in Graz in dienst was bij een vooraanstaand joodse familie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon Krampus die door een stel idioten van zijn ketens was bevrijd O-)
pi_175374137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:28 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik zag ook "accepteer je witheid" op hun bordjes staan toen ze protesteerden. Nou ik dacht ik accepteer mijn witheid al 364 dagen van het jaar, laat me een dagje een zwartje zijn, doe eens gek.
Die anti's liepen daarmee?? Waarom zouden blanken moeite hebben met blank zijn
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175374148
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:37 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die anti's liepen daarmee?? Waarom zouden blanken moeite hebben met blank zijn
Ja geen idee, dat stond erop. "Accepteer je witheid" "Weg met Zwarte Piet"
Oké ik accepteer mijn witheid, als ik opnieuw een kleur moet kiezen kies ik opnieuw wit, maar laat me dan 1 dag in het jaar zwart zijn.
standaarddrinker
pi_175374162
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Gewoon Krampus die door een stel idioten van zijn ketens was bevrijd O-)
pi_175374164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja geen idee, dat stond erop. "Accepteer je witheid" "Weg met Zwarte Piet"
Oké ik accepteer mijn witheid, als ik opnieuw een kleur moet kiezen kies ik opnieuw wit, maar laat me dan 1 dag in het jaar zwart zijn.
Zijn juist de zwarten die hun kleur niet accepteren 8)7
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 29 november 2017 @ 00:41:49 #36
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175374168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:11 schreef Arcee het volgende:
Lubach afgelopen zondag: "Zwarte Piet is al best vaak veranderd en het Sinterklaasfeest heeft die aanpassingen gewoon overleefd. Het is niet dat alles misgaat als je 1 klein onderdeeltje aanpast."

Precies! Een klein onderdeeltje aanpassen en dan geleidelijk tot een niet-racistische Piet komen. Gewoon even een jaar of tien voor uittrekken. En dus niet zo spastisch doen zoals de laatste jaren gedaan is. :)
Ja, ik vrees dus dat het 'alles is racisme-kamp' niet op een magische manier opeens ophoudt te bestaan. Sterker nog: die ruiken dan helemaal bloed.

Bovendien is het een mensenrecht en een lange traditie om je zwart te mogen schminken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175374173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:37 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die anti's liepen daarmee?? Waarom zouden blanken moeite hebben met blank zijn
Er zit een acceptgiro aan verbonden.
pi_175374183


[ Bericht 17% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-11-2017 01:13:49 ]
pi_175374184
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, ik vrees dus dat het 'alles is racisme-kamp' niet op een magische manier opeens ophoudt te bestaan. Sterker nog: die ruiken dan helemaal bloed.

Bovendien is het een mensenrecht en een lange traditie om je zwart te mogen schminken.
In Amerika is blackface al zolang taboe, en daar is die groep nog veel groter.
standaarddrinker
  woensdag 29 november 2017 @ 00:46:27 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175374189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:37 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die anti's liepen daarmee?? Waarom zouden blanken moeite hebben met blank zijn
Ik denk dat het een "ludieke" opmerking is over blanken die zich zwart schminken en een cryptische uiting over het accepteren van "white guilt" - en dus accepteren dat daarvoor betaald zal moeten worden.
pi_175374239
Laten we t uitbreiden met een pan Europees 5 decembernacht feestje
pi_175374249
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

Bovendien is het een mensenrecht en een lange traditie om je zwart te mogen schminken.
En dat blijft het ook. Bovendien is het geen anti-zwartschmink protest maar een anti-zwartschminken-als-een-negerkarikatuur protest. Je zwart schminken als Krampus heeft geen neger iets op tegen.

Edit: vandaar ook het 'accepteer je withied'. Je schminken als een stereotiepe neger beschouwen we nu als racisme omdat het lange tijd heel racistisch is geweest.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 29-11-2017 01:04:48 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175374263
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En dat blijft het ook. Bovendien is het geen anti-zwartschmink protest maar een anti-zwartschminken-als-een-negerkarikatuur protest. Je zwart schminken als Krampus heeft geen neger iets op tegen.
Hoe zou een aardige lieve Krampus eruit kunnen zien? Ik wou dat daar eens idee over was ontstaan.
  woensdag 29 november 2017 @ 01:03:20 #44
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175374266
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En dat blijft het ook. Bovendien is het geen anti-zwartschmink protest maar een anti-zwartschminken-als-een-negerkarikatuur protest. Je zwart schminken als Krampus heeft geen neger iets op tegen.
Yeah right. Het commentaar op dat nieuwe Amsterdamse pietenpak meegekregen?

Het is een machtsmiddel geworden. Je zegt 'ik ben gekwetst' en kunt vervolgens werkelijk alles gedaan krijgen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175374268
Kittenflyonnose.jpeg
pi_175374342
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:03 schreef Morendo het volgende:

[..]

Yeah right. Het commentaar op dat nieuwe Amsterdamse pietenpak meegekregen?

Het is een machtsmiddel geworden. Je zegt 'ik ben gekwetst' en kunt vervolgens werkelijk alles gedaan krijgen.
Ja heb jij ook meegekregen dat het KOZP daar geen bezwaar tegen had? Dat zij zelfs hebben meegeholpen met de intocht van A'dam? En dat het bovendien nog heel anders kan uitpakken met het uiterlijk van ZP? Dat dat uiterlijk al heel veel veranderingen heeft ondergaan in het verleden?

Het is geen machtsmiddel. Het is een grondrecht om te protesteren tegen het jarenlange misbruik van een racistische karikatuur. En nee, dat wil niet zeggen dat je een racist bent.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 november 2017 @ 01:17:45 #47
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175374362
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja heb jij ook meegekregen dat het KOZP daar geen bezwaar tegen had? Dat zij zelfs hebben meegeholpen met de intocht van A'dam? En dat het bovendien nog heel anders kan uitpakken met het uiterlijk van ZP? Dat dat uiterlijk al heel veel veranderingen heeft ondergaan in het verleden?

Het is geen machtsmiddel. Het is een grondrecht om te protesteren tegen het jarenlange misbruik van een racistische karikatuur. En nee, dat wil niet zeggen dat je een racist bent.
ZP is de held van alle kinderen. Dat ZP opeens zo controversieel is heeft alles te maken met de amerikanisering van onze maatschappij, inclusief de racialisering van ieder maatschappelijk onderwerp.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175374396
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

ZP is de held van alle kinderen. Dat ZP opeens zo controversieel is heeft alles te maken met de amerikanisering van onze maatschappij, inclusief de racialisering van ieder maatschappelijk onderwerp.
Het is niet opeens, de eerste vastgestelde protesten dateren er al van 1935 en zijn steeds weer teruggekomen. Niemand wilde luisteren. Nu eindelijk begint er iets te veranderen.

En we veramerikaniseren niet. Informatie is door social media alleen veel toegankelijker in hoe racisme te bestrijden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 november 2017 @ 01:26:36 #49
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175374412
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is niet opeens, de eerste vastgestelde protesten dateren er al van 1935 en zijn steeds weer teruggekomen. Niemand wilde luisteren. Nu eindelijk begint er iets te veranderen.

En we veramerikaniseren niet. Informatie is door social media alleen veel toegankelijker in hoe racisme te bestrijden.
Moet iemand die zijn gezicht zwart verft, een krullenpruik opzet, gouden oorbellen indoet en zijn lippen rood verft, strafrechtelijk worden aangepakt?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175374420
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Moet iemand die zijn gezicht zwart verft, een krullenpruik opzet, gouden oorbellen indoet en zijn lippen rood verft, strafrechtelijk worden aangepakt?
Nee natuurlijk niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 november 2017 @ 01:32:23 #51
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175374438
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is niet opeens, de eerste vastgestelde protesten dateren er al van 1935 en zijn steeds weer teruggekomen. Niemand wilde luisteren. Nu eindelijk begint er iets te veranderen.

En we veramerikaniseren niet. Informatie is door social media alleen veel toegankelijker in hoe racisme te bestrijden.
Een verzonnen iets is niet direct racisme omdat een paar lui dat vinden dus daar ga je de fout al in.
pi_175374440
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:08 schreef StaceySinger het volgende:
Actievoerende zwarte pieten op school in Zuilen gaan vrijuit

De actiegroep die donderdag verkleed als een stel zwarte pieten basisschool De Cirkel in Utrecht binnenviel, gaat definitief vrijuit.

De politie heeft geen feiten kunnen vinden voor vervolging.

link

De Zwarte Pieten Actiegroep. © Zwarte Pieten Actiegroep

[ afbeelding ]
Prachtig.
  woensdag 29 november 2017 @ 01:39:08 #53
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175374452
Dit zijn goeie Pieten.
Deze kant moeten we weer op met de Zwarte Pieten. Vrolijk lachend maar ondertussen een zak waar ze je in kunnen stoppen om mee naar Spanje te nemen en een roe waar ze je mee voor je donder kunnen slaan.
pi_175374453
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Een verzonnen iets is niet direct racisme omdat een paar lui dat vinden dus daar ga je de fout al in.
Alles is 'verzonnen' op cultureel gebied. Het typische racistische stereotype van een neger bestaat al heel lang en zou nu niet bestaan als het niet ooit 'verzonnen' was.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 november 2017 @ 01:43:20 #55
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175374469
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Alles is 'verzonnen' op cultureel gebied. Het typische racistische stereotype van een neger bestaat al heel lang en zou nu niet bestaan als het niet ooit 'verzonnen' was.
Het is niet echt dus het heeft geen zak met negers of racistisch stereotypes te maken.

Of moeten we tegenwoordig alles maar gaan afschaffen omdat een groepje verontwaardigd is en het zelf niet kan handelen, kom nou.
pi_175374489
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:43 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het is niet echt dus het heeft geen zak met negers of racistisch stereotypes te maken.

Of moeten we tegenwoordig alles maar gaan afschaffen omdat een groepje verontwaardigd is en het zelf niet kan handelen, kom nou.
Het bestaat wel als culturele uitingsvorm en het is racistisch. En nee we hoeven niet daarom tegenwoordig alles af te schaffen. :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 29 november 2017 @ 02:01:48 #57
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175374523
quote:
9s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het bestaat wel als culturele uitingsvorm en het is racistisch. En nee we hoeven niet daarom tegenwoordig alles af te schaffen. :')
Dan nog wat heeft dat met een feest te maken? Een verzonnen iets wat 0.0 met een neger karikatuur en racisme te maken heeft.

Het is niet racistisch omdat een groepje dat zo vind door het alleen te roepen, zo werkt racisme niet. Dat heet 'iets niet leuk vinden'
pi_175374529
Ik zie dat de pietenhaters versterking hebben gekregen van deugende diarree BN'ers.
pi_175374533
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 02:01 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dan nog wat heeft dat met een feest te maken? Een verzonnen iets wat 0.0 met een neger karikatuur en racisme te maken heeft.

Het is niet racistisch omdat een groepje dat zo vind door het alleen te roepen, zo werkt racisme niet. Dat heet 'iets niet leuk vinden'
Het probleem is dat het een feest hoort te zijn voor alle Nederlanders. Niet een feest waarbij een deel van de bevolking (hoe klein ook) zich belachelijk gemaakt voelt door de stereotiepe kenmerken van ZP en zich buitengesloten voelt. Dat is het kenmerk van racisme en racisme is nu eenmaal verwerpelijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175374547
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 02:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie dat de pietenhaters versterking hebben gekregen van deugende diarree BN'ers.
Wel allemaal b-artiesten, ik ken ze nieteens. De echte grote jongens zoals Gerard Joling en Peter Faber zijn gewoon voor Zwarte Piet.

standaarddrinker
pi_175374556
  woensdag 29 november 2017 @ 02:27:54 #63
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175374565
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 02:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een feest hoort te zijn voor alle Nederlanders. Niet een feest waarbij een deel van de bevolking (hoe klein ook) zich belachelijk gemaakt voelt door de stereotiepe kenmerken van ZP en zich buitengesloten voelt. Dat is het kenmerk van racisme en racisme is nu eenmaal verwerpelijk.
Het is een feest voor alle Nederlanders, wel of niet meedoen is een keuze. Je aangevallen voelen en racisme schreeuwen is ook een keuze. Integreren en meedoen ook.

Heel veel wel goed geintegreerde Nederlandse allochtonen doen er ook prima aan mee. Dit is een groep die ervoor kiest om in eigenbelang het labeltsje blackface op te plakken, maar niet omdat het racisme is.

Dit zijn dezelfde type personen die bij een Turkse ambasade rommel trappen als een Turkse minister hier komt spreken en wordt tegengehouden. Deze mensen bevorderen racisme en zorgen alleen maar voor een grotere kloof tussen mensen van verschillende etniciteiten.
pi_175374574
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 02:27 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het is een feest voor alle Nederlanders, wel of niet meedoen is een keuze. Je aangevallen voelen en racisme schreeuwen is ook een keuze. Integreren en meedoen ook.

Heel veel wel goed geintegreerde Nederlandse allochtonen doen er ook prima aan mee. Dit is een groep die ervoor kiest om in eigenbelang het labeltsje blackface op te plakken, maar niet omdat het racisme is.

Ieder jaar weer wekenlang overal geconfronteerd worden met de huidige ZP is geen keuze, nauwelijks te vermijden en al zeker niet als je kinderen hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175374575
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 02:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wel allemaal b-artiesten, ik ken ze nieteens. De echte grote jongens zoals Gerard Joling en Peter Faber zijn gewoon voor Zwarte Piet.

[ afbeelding ]
Ha, Peter Faber, die heb ik altijd al gemogen. Zulke mensen, echte mensen, zie je bijna nooit meer op tv. Het is tegenwoordig een en al nepheid wat de kijkbuis vult. :{
  woensdag 29 november 2017 @ 03:54:37 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175374649
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 02:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een feest hoort te zijn voor alle Nederlanders.
Nee. Wie verzint toch van die onzin? En waarom roepen we dat uitsluitend bij het Sinterklaasfeest?
Het is geen feest voor iedereen. Dat hoort het ook helemaal niet te zijn. Dat is geen enkel feest.
  woensdag 29 november 2017 @ 04:02:25 #67
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175374661
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En dat blijft het ook. Bovendien is het geen anti-zwartschmink protest maar een anti-zwartschminken-als-een-negerkarikatuur protest. Je zwart schminken als Krampus heeft geen neger iets op tegen.
Daar hebben ze wel wat op tegen. En dat weet jij ook wel, want dat argument komt in elk deeltje wel een keer of drie voorbij.
Als je alle karikaturale elementen weghaalt is het nog niet goed en zelfs als je het zwart weghaalt deugt het nog niet voor de zeurpieten.

Dus heeft het geen enkel nut om het te veranderen, zoals we de afgelopen jaren hebben gemerkt. Geen wonder dat bijna overal de discussie is gestopt en men naar zwarte zwarte pieten is teruggekeerd. Gezeik met die antipieten heb je toch, wat ke ook doet, dus kun je beter ervoor zorgen dat de ovetgrote meerderheid die geen veranderingen wil tevreden is.
  woensdag 29 november 2017 @ 04:32:19 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175374749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 01:39 schreef the-eye het volgende:
Dit zijn goeie Pieten.
Deze kant moeten we weer op met de Zwarte Pieten. Vrolijk lachend maar ondertussen een zak waar ze je in kunnen stoppen om mee naar Spanje te nemen en een roe waar ze je mee voor je donder kunnen slaan.
[ afbeelding ]
Duiveltjes zijn het.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 29 november 2017 @ 04:49:17 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175374779
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 04:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Duiveltjes zijn het.
Zoals het hoort })
pi_175374802
quote:
Altijd een goed idee. En maak het niet te eenzijdig.
pi_175374830
Zwarte piet is racisme, vreemd dat men dan in Curaçao uitbundig dit feest viert zonder zeurpieten.
Het is weer typisch Nederland , je geeft ze een vinger maar ze willen de hele hand
pi_175374841
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 06:04 schreef Bottendaal het volgende:
Zwarte piet is racisme, vreemd dat men dan in Curaçao uitbundig dit feest viert zonder zeurpieten.
Het is weer typisch Nederland , je geeft ze een vinger maar ze willen de hele hand
Sommige vrouwen vinden het prima om aangesproken te worden met "hey sletje". Betekent niet dat de vrouwen die dat niet willen zeikerds zijn :P
pi_175374845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 06:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Sommige vrouwen vinden het prima om aangesproken te worden met "hey sletje". Betekent niet dat de vrouwen die dat niet willen zeikerds zijn :P
Heel ander verhaal.
pi_175374876
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 04:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Duiveltjes zijn het.
Inderdaad, Nickertgens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175374888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 06:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Sommige vrouwen vinden het prima om aangesproken te worden met "hey sletje". Betekent niet dat de vrouwen die dat niet willen zeikerds zijn :P
Dat zijn ook een speciaal soort vrouwen.
pi_175375108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 06:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zijn ook een speciaal soort vrouwen.
Ik had een die wou dat ik haar hoerr noemde want die rrr rolde lekker
pi_175375151
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175375173
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik had een die wou dat ik haar hoerr noemde want die rrr rolde lekker
Waar haal je dat soort mensen vandaan? Ik ga er niet voor.
pi_175375186
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik had een die wou dat ik haar hoerr noemde want die rrr rolde lekker
Dan ben je een lul en fout.
pi_175375241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan ben je een lul en fout.
Niet op straat, lol, tijdens de seks.
pi_175375245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:08 schreef StaceySinger het volgende:
Actievoerende zwarte pieten op school in Zuilen gaan vrijuit

De actiegroep die donderdag verkleed als een stel zwarte pieten basisschool De Cirkel in Utrecht binnenviel, gaat definitief vrijuit.

De politie heeft geen feiten kunnen vinden voor vervolging.

link

De Zwarte Pieten Actiegroep. © Zwarte Pieten Actiegroep

[ afbeelding ]
Oh oh oh wat zal Abed maddddddddd zijn als hij dit ziet :D _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175375257
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Niet op straat, lol, tijdens de seks.
Dan heb ik wat gemist.
pi_175375302
Buiten Piet om. Soms hebben we allemaal pijn. Dat kan zijn omdat we iemand verliezen. Dit Kan zijn dat we iets naars zien. En misschien ga je het nog mee maken
  woensdag 29 november 2017 @ 07:39:46 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175375316
quote:
Hoe zijn ze gelieerd aan KOZP?
Of zijn het slechts links sympathisanten?
  woensdag 29 november 2017 @ 07:40:48 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175375324
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh oh oh wat zal Abed maddddddddd zijn als hij dit ziet :D _O-
Niet alleen Abed :+
pi_175375333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet alleen Abed :+
"Racistische tata popo's"
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 08:01:15 #87
213457 engine
pi_175375500
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh oh oh wat zal Abed maddddddddd zijn als hij dit ziet :D _O-
quote:
Volgens de politie staat er wel een bordje bij de school met ‘verboden toegang voor onbevoegden’, maar de zwarte pieten hadden op heterdaad betrapt moeten worden om ze een bekeuring te kunnen geven. ,,Als we een volgende keer op tijd gewaarschuwd worden, zullen we ze zeker bekeuren’’, zegt politiewoordvoerder Hilde Bakker.
Het is dus ook niet zo dat dit allemaal maar prima is.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175375604
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:01 schreef eNGine10 het volgende:

[..]


[..]

Het is dus ook niet zo dat dit allemaal maar prima is.
Je zou na een 'bestorming van een school' toch iets meer verwachten.

Zwarte pieten bestormen basisschool in Utrecht:
https://www.ad.nl/utrecht(...)utrecht-br~a789d4b2/
pi_175375627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:08 schreef StaceySinger het volgende:
Actievoerende zwarte pieten op school in Zuilen gaan vrijuit

De actiegroep die donderdag verkleed als een stel zwarte pieten basisschool De Cirkel in Utrecht binnenviel, gaat definitief vrijuit.

De politie heeft geen feiten kunnen vinden voor vervolging.

link

De Zwarte Pieten Actiegroep. © Zwarte Pieten Actiegroep

[ afbeelding ]
Goed nieuws zo op de vroege ochtend _O_
  woensdag 29 november 2017 @ 08:20:17 #90
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175375674
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:14 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Goed nieuws zo op de vroege ochtend _O_
Nou, dat zou ik zo gauw niet zeggen. Wat weerhoudt andere groepen er nu van hetzelfde te doen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175375692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou, dat zou ik zo gauw niet zeggen. Wat weerhoudt andere groepen er nu van hetzelfde te doen?
Als zwarte pieten naar basisscholen gaan?
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 08:23:16 #92
213457 engine
pi_175375709
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:12 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Je zou na een 'bestorming van een school' toch iets meer verwachten.

Zwarte pieten bestormen basisschool in Utrecht:
https://www.ad.nl/utrecht(...)utrecht-br~a789d4b2/
Omdat iemand bij het AD graag een sensatiekop wil maakt dat deze actie niet minder triest.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 29 november 2017 @ 08:23:24 #93
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175375711
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:21 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als zwarte pieten naar basisscholen gaan?
Hoe ze verkleed gaan maakt dan in principe niet uit, als ik de politie moet geloven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 08:23:46 #94
213457 engine
pi_175375714
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 08:21 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als zwarte pieten naar basisscholen gaan?
Bijvoorbeeld. Of als wie dan ook basisscholen ongevraagd binnenvallen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175375858
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 07:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh oh oh wat zal Abed maddddddddd zijn als hij dit ziet :D _O-
En terecht. Het is geen openbare locatie vind ik, maar slechts semi-openbaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 november 2017 @ 09:10:11 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175376218
Holleeder ging ook vrijuit. Net als veel verkrachters. We weten over welke obscure types we het hier hebben. Dat zegt meer dan wel of geen vervolging.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175376484
T is wachten totdat negeroide personen gaan klagen dat blanke vrouwen zwarte eyeliner op doen :'(

Echt hollandser dan de naam Piet (afgeleid van Petrus, een discipel van Jezus) is er niet. En dan de 'kleur' zwart. Dingen zijn zwart omdat er letterlijk alle licht ontbreekt.

Alle licht ontbreekt bij Piet. En dan geven ze hem een beetje licht met rode lippen en een gouden oorbellen en dan breekt de pleuris uit :')
pi_175376525
quote:
18s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:27 schreef Mojo.jojo het volgende:
T is wachten totdat negeroide personen gaan klagen dat blanke vrouwen zwarte eyeliner op doen :'(

Echt hollandser dan de naam Piet (afgeleid van Petrus, een discipel van Jezus) is er niet. En dan de 'kleur' zwart. Dingen zijn zwart omdat er letterlijk alle licht ontbreekt.

Alle licht ontbreekt bij Piet. En dan geven ze hem een beetje licht met rode lippen en een gouden oorbellen en dan breekt de pleuris uit :')
Met die lippen en oorbellen wordt t wel een karikatuur.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175376990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met die lippen en oorbellen wordt t wel een karikatuur.
Yup, Zwarte Piet heeft echt last van karikaturale voorstellingen van negers in de literatuur. Je mag je lippen niets eens rood maken om bebloede lippen voor te stellen. Je mag niet eens oorbellen dragen wanneer je een knecht bent van een beschermheilige van zeelui. Want dat zijn dezelfde attributen van een karikatuur van een neger. Nou, om alle schijn dan maar te voorkomen zorg je er in ieder geval voor dat de bebloede lippen smal zijn (en geen dikke karikaturale lippen), en laten we de oorbellen weg. Aan kroeshaar doet Zwarte Piet niet aan, die heeft krullend haar. Vermijd asjeblieft ook het koeterwaals. Blijft over het zwart. Alleen aan het zwart kan dan bij de beste wil van de wereld geen aanstoot genomen worden, want alle andere kenmerken die het een misvatting van een karikatuur van een neger zouden kunnen steunen zijn al weggenomen.

Blijf je dan nog zeuren over het zwart, dan heb je een andere agenda. Dat kunnen herstelbetalingen zijn, racisme, trolgedrag, misplaatste white guilt, betweterigheid, extreem links fascistisch gedachtegoed, misplaatste arrogantie vanuit een vemeend moralistisch superieur denken, smaak, etc en whatever..

Maar ook dit zal door de usual suspects wel weer niet begrepen worden. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 29-11-2017 10:38:01 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 10:17:13 #100
213457 engine
pi_175377251
In mijn geval zal het dan wel betweterigheid zijn :D En herstelbetalingen ga ik ook proberen. Denk niet dat ik veel kans maak als blanke Nederlander maar ga het gewoon proberen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175377313
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:17 schreef eNGine10 het volgende:
In mijn geval zal het dan wel betweterigheid zijn :D En herstelbetalingen ga ik ook proberen. Denk niet dat ik veel kans maak als blanke Nederlander maar ga het gewoon proberen.
Ook al ben je blank, misschien is 1 van je voorouders ook slachtoffer van de slavernij. Slavernij discrimineert namelijk niet. Dus, nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien dat je je claim dan wel aan een andere natie moet voorleggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 10:31:58 #102
213457 engine
pi_175377488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook al ben je blank, misschien is 1 van je voorouders ook slachtoffer van de slavernij. Slavernij discrimineert namelijk niet. Dus, nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien dat je je claim dan wel aan een andere natie moet voorleggen.
Ja dat is wel waar. Ga vanmiddag even de familiegeschiedenis uitpluizen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 29 november 2017 @ 10:32:10 #103
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_175377490
BNers zijn allemaal randstadjankerts, misschien moeten we de publieke omroep uit de binnenstad wegfaseren, want nu voelen de regionalen zichzelf niet vertegenwoordigd op de NPO.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 10:32:45 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175377502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:32 schreef govie het volgende:
BNers zijn allemaal randstadjankerts, misschien moeten we publieke omroep uit de binnenstad wegfaseren.
je hoeft niet naar de TV te kijken he
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 november 2017 @ 10:33:39 #105
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_175377520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

je hoeft niet naar de TV te kijken he
Enige programma dat ik constant nog wel kijk op de npo is Keuringsdienst van waarde en heel soms zelfs tegenlicht. De rest is 99% van de tijd toch wel een tegenvaller.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_175377542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijf je dan nog zeuren over het zwart, dan heb je een andere agenda. Dat kunnen herstelbetalingen zijn, racisme, trolgedrag, misplaatste white guilt, betweterigheid, extreem links fascistisch gedachtegoed, misplaatste arrogantie vanuit een vemeend moralistisch superieur denken, etc en whatever..
Je mist de meest elementaire: smaak. :P

Nou snap ik dat het best lastig is om te twisten over smaak, dat zal wel de reden zijn om hem weg te laten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175377572
Waar in het debat is het eigenlijk ineens modieus geworden om de discussie over ZP uit te leggen als Randstad vs provincie?

Dat was zover ik me kan herinneren niet eerder het geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175377588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je mist de meest elementaire: smaak. :P

Nou snap ik dat het best lastig is om te twisten over smaak, dat zal wel de reden zijn om hem weg te laten.
Ik vind hem best goed, want ook dat kan een reden zijn. Heeft weliswaar minder met de daadwerkelijke problematiek te maken, maar gelet op de strekking van mijn post vind ik wel dat hij erbij hoort. Alsnog erbij vermeld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 10:38:10 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175377593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:37 schreef Molurus het volgende:
Waar in het debat is het eigenlijk ineens modieus geworden om de discussie over ZP uit te leggen als Randstad vs provincie?

Dat was zover ik me kan herinneren niet eerder het geval.
sinds er een file in Friesland is ontstaan omdat die bussen met KOZP uit de Randstad kwamen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175377620
vandaag geen interessante artikel tegengekomen over de discussie, de discussie bloedt dood ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 10:40:50 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175377641
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:39 schreef Slayage het volgende:
vandaag geen interessante artikel tegengekomen over de discussie, de discussie bloedt dood ;(
Er was een discussie :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175377658
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er was een discussie :?
als je de TT moet geloven iig wel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175377767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind hem best goed, want ook dat kan een reden zijn. Heeft weliswaar minder met de daadwerkelijke problematiek te maken, maar gelet op de strekking van mijn post vind ik wel dat hij erbij hoort. Alsnog erbij vermeld.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175377917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met die lippen en oorbellen wordt t wel een karikatuur.
Een karikatuur is een voorstelling van een persoon waarbij kenmerkende trekken sterk worden overdreven.

Oorbellen overdreven? Nee, denk het niet. Er zijn genoeg gekkere oorbellen te bedenken.
Kroeshaar overdreven? Nee, zie in het dagelijks leven vaak genoeg afro-wigs.
Dikke lippen overdreven? Lastig om te bepalen. Ken negroïde mensen met dikkere lippen dan de meeste andere mensen.

Maar dan nog. En karikatuur kan ter amusement of als belediging dienen. In het Sinterklaas verhaal zit in de verste verte geen belediging. ZP is slechts een personage die zijn oorsprong heeft in een bepaalde tijdsgeest.

En Sinterklaas gaat wel even verder terug dan dat blackface gebeuren uit de USA waarbij belediging een intentie was. Aangezien Sinterklaas eerder zijn oorsprong heeft, lijkt het me niet op zijn plaats om daar de belediging in te projecteren. Er zijn wat gelijkenissen. Maar Sinterklaas was eerder, en staat dus los van blackface.

Daarnaast is ZP is in de loop der tijd ook gemoderniseerd, en gedraagt zich ook niet meer in de rol van boeman.

Dus welk punt heb je nog over om ZP als racistisch te bestempelen?

Vraag jezelf eens af wanneer negroïde mensen zichzelf "blacks" zijn gaan noemen (wat op zichzelf al niet erg accuraat is)? Want dat is ook niet iets dat ver terug gaat. Daarvoor was neger meer de gebruikelijke term. Zwarte piet was vroeger geen neger piet.

Helaas slaan sommige mensen nu wel een beetje door door "de kleur" zwart te claimen, en vervolgens de racisme kaart te trekken.
:W
pi_175377936
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er was een discussie :?
Reeks omtoveren in een slowchat? Met een andere TT. Dan is t klaar.
pi_175377959
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:01 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

ZP is slechts een personage die zijn oorsprong heeft in een bepaalde tijdsgeest.
Een tijd waarin zwarte mensen als minderwaardig zien de normaalste zaak van de wereld was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175377968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een tijd waarin zwarte mensen als minderwaardig zien de normaalste zaak van de wereld was.
Een tijd waar we niet meer in leven.
pi_175377980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:37 schreef Molurus het volgende:
Waar in het debat is het eigenlijk ineens modieus geworden om de discussie over ZP uit te leggen als Randstad vs provincie?

Dat was zover ik me kan herinneren niet eerder het geval.
Sinds Friesland.
pi_175377991
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:01 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

En Sinterklaas gaat wel even verder terug dan dat blackface gebeuren uit de USA waarbij belediging een intentie was. Aangezien Sinterklaas eerder zijn oorsprong heeft, lijkt het me niet op zijn plaats om daar de belediging in te projecteren.
Dit lijkt me trouwens ook niet juist. Ja, als je Krampus-achtige figuren bedoelt wel. Maar 'ZP als negerkarikatuur' is ongeveer even oud als de Amerikaanse blackface.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een tijd waar we niet meer in leven.
Laat niet weg dat het lastig is om het uiterlijk van ZP los te zien van de cultuur waarin dat uiterlijk is ontstaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378028
Straks gaat Trump zich hiermee bemoeien.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 11:08:17 #122
213457 engine
pi_175378040
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Reeks omtoveren in een slowchat? Met een andere TT. Dan is t klaar.
Maar wordt het dan de Zwarte Piet-slowchat of de Roetveegpiet-slowchat?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175378081
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar wordt het dan de Zwarte Piet-slowchat of de Roetveegpiet-slowchat?
Trump in slowchat per Twitter.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 11:10:51 #124
213457 engine
pi_175378089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Trump is slowchat per Twitter.
"We will take care of it"
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175378090
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar wordt het dan de Zwarte Piet-slowchat of de Roetveegpiet-slowchat?
Of
'triviale zaken #116'
pi_175378135
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:10 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

"We will take care of it"
En dan hopen dat hij niet iets raars gaat doen..Via Twitter........
pi_175378169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat niet weg dat het lastig is om het uiterlijk van ZP los te zien van de cultuur waarin dat uiterlijk is ontstaan.
Geen enkel probleem hier hoor. Maar dat zal white privilege zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 11:15:27 ]
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 11:15:54 #128
213457 engine
pi_175378188
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Of
'triviale zaken #116'
Nog beter ^O^

Hier alvast een mening over?

quote:
Nederland telt 17.171.717 inwoners. Dat zijn 171.717 inwoners erbij sinds maart 2016, zo meldt woordvoerder Dick ter Steege van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). ,,Het is een schatting, maar een van de leukere.''
https://www.gelderlander.(...)7-inwoners~aba1230f/
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175378193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Geen enkel probleem hier hoor. Maar dat zal white privilege zijn.
Ja, of gebrek aan kennis van hoe dat uiterlijk is ontstaan en/of die achtergrond gewoon negeren. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378212
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar wordt het dan de Zwarte Piet-slowchat of de Roetveegpiet-slowchat?
Of gewoon piet-slowchat. Al die voorvoegsels zijn nergens voor nodig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of gebrek aan kennis van hoe dat uiterlijk is ontstaan en/of die achtergrond gewoon negeren. :P
Laten we het hebben over hoe uiterlijk is ontstaan.
pi_175378246
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Laten we het hebben hoe uiterlijk is ontstaan.
Wat een revolutionair nieuw idee! Dat daar nou nog niemand op is gekomen. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378269
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een revolutionair nieuw idee! Dat daar nou nog niemand op is gekomen. :D
Lijkt mij leuk. Voor mij nieuw.
pi_175378353
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nog beter ^O^

Hier alvast een mening over?

[..]

https://www.gelderlander.(...)7-inwoners~aba1230f/
Jawel, ik ben zelf namelijk een remigrant. Dus uit enkel het cijfer kan ik weinig conclusies trekken met betrekking op belangrijke zaken. Ons volk houdt niet op bij de moderne gefrabiceerde staten dus het cijfer is triviaal zonder een duidelijk scheiding tussen volkgenoten en volkvreemden :p
pi_175378452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of gebrek aan kennis van hoe dat uiterlijk is ontstaan en/of die achtergrond gewoon negeren. :P
Vooral dat laatste. Veel mensen kunnen wat van mij leren :).
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 11:28:08 #136
213457 engine
pi_175378475
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:23 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jawel, ik ben zelf namelijk een remigrant. Dus uit enkel het cijfer kan ik weinig conclusies trekken, ons volk houdt niet op bij de moderne gefrabiceerde staten dus het cijfer is triviaal zonder een duidelijk scheiding tussen volkgenoten en volkvreemden :p
:D
Nog nooit van een remigrant gehoord btw. Even opgezocht maar ik behoor ook tot die groep. Alhoewel ik wel altijd in NL gemeente ingeschreven ben gebleven.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175378507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Veel mensen kunnen wat van mij leren :).
Misschien zijn lezingen geven een goed idee. Je kan bijvoorbeeld 500 euro en een maaltijd vragen.
  woensdag 29 november 2017 @ 11:30:04 #138
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175378509
https://www.nu.nl/binnenl(...)lsnog-in-dokkum.html

Ik reken op weer een strakke actie van de friezen :)
Are you nuts??
pi_175378532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt me trouwens ook niet juist. Ja, als je Krampus-achtige figuren bedoelt wel. Maar 'ZP als negerkarikatuur' is ongeveer even oud als de Amerikaanse blackface.
Dan nog ga je voorbij aan het feit dat al die kenmerken geen karikatuur zijn. Het is immers niet overdreven. En daarbij is een karikatuur niet per definitie beledigend zoals ik schreef maar kan het ook als amusement dienen (denk aan een clown).
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 november 2017 @ 11:32:46 #140
213457 engine
pi_175378564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:30 schreef whosvegas het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)lsnog-in-dokkum.html

Ik reken op weer een strakke actie van de friezen :)
Ik heb een veel beter idee. In plaats van snelwegen blokkeren spreken we gewoon af dat niemand die dag in het centrum van Dokkum komt. Dan heb je ze pas echt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175378566
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:31 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dan nog ga je voorbij aan het feit dat al die kenmerken geen karikatuur zijn. Het is immers niet overdreven. En daarbij is een karikatuur niet per definitie beledigend zoals ik schreef maar kan het ook als amusement dienen (denk aan een clown).
De Amerikaanse blackface was ook bedoeld als amusement. Ik vind dat toch een beetje een slap verweer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378619
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik heb een veel beter idee. In plaats van snelwegen blokkeren spreken we gewoon af dat niemand die dag in het centrum van Dokkum komt. Dan heb je ze pas echt.
Dat is de status normalus in Dokkum
pi_175378636
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een tijd waarin zwarte mensen als minderwaardig zien de normaalste zaak van de wereld was.
Die was er voor deze discussie.
pi_175378654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

De Amerikaanse blackface was ook bedoeld als amusement. Ik vind dat toch een beetje een slap verweer.
Amusement ten koste van de neger. En in het beste geval een bewondering voor 'zwarte' cultuur en the next best thing omdat negers niet mochten optreden in Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-11-2017 12:18:42 ]
pi_175378703
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Amusement ten koste van de neger. En in het beste geval een bewondering voor 'zwarte' cultuur en the next best thing omdat negers niet mochten optreden.
We leven nu in een andere tijd.
pi_175378808
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Amusement ten koste van de neger.
Wie bepaalt eigenlijk of zoiets (of dat nu ZP of blackface is) ten koste gaat van zwarte mensen? Hoe bepaal je dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175378862
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Amusement ten koste van de neger. En in het beste geval een bewondering voor 'zwarte' cultuur en the next best thing omdat negers niet mochten optreden.
Maar wel hier komen wonen.Ik zou het niet doen.
pi_175378889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie bepaalt eigenlijk of zoiets (of dat nu ZP of blackface is) ten koste gaat van zwarte mensen? Hoe bepaal je dat?
Door de achterliggende motivatie te beoordelen.
pi_175378963
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Door de achterliggende motivatie te beoordelen.
Waarom zien veel zwarte mensen dat niet zo?
pi_175378983

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175378996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zien veel zwarte mensen dat niet zo?
Je moet ze niet over één kam scheren. Kern elementen zijn wel: onwetenheid en ongelukkig zijn.
pi_175379004
In Amerika zijn ze al iets verder, daar is het dragen van cornrows als haarstijl door blanke vrouwen al racistisch. Heeft Katy Perry haar excuses nog voor aangeboden, ze wist niet dat ze offensief bezig was. Wij lopen altijd wat achter, maar met Zwarte Piet als racistisch zien gaan we wel de Amerikaanse kant op.
standaarddrinker
pi_175379006
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Door de achterliggende motivatie te beoordelen.
Is dat mogelijk dan?

Om maar even een ad absurdum erin te gooien: zou het OK zijn om levensgrote hakenkruizen op je huis te schilderen, als je daarbij maar aangeeft dat je helemaal niks met Nazi-Duitsland hebt, en dat je het gewoon een mooi symbool vindt?

Was blackface in Amerika wel OK voor mensen die verklaarden niks tegen zwarte mensen te hebben?

Als het gaat om motivaties moet je het over het algemeen doen met de verklaringen van mensen. En zelfs als iemand niet liegt over z'n motivatie moet je je nog steeds afvragen of het in stand houden van zulke symbolen wel wenselijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175379019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon een enge clown.
pi_175379064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is gewoon een enge clown.
Clowns zijn sowieso eng.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175379068
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Je moet ze niet over één kam scheren. Kern elementen zijn wel: onwetenheid en ongelukkig zijn.
Niet in mjin familie.
pi_175379096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat mogelijk dan?

Om maar even een ad absurdum erin te gooien: zou het OK zijn om levensgrote hakenkruizen op je huis te schilderen, als je daarbij maar aangeeft dat je helemaal niks met Nazi-Duitsland hebt, en dat je het gewoon een mooi symbool vindt?
Ja.
quote:
Was blackface in Amerika wel OK voor mensen die verklaarden niks tegen zwarte mensen te hebben?
Ja, het is zo en zo oke. Het is gewoon zeer smaakloos.
quote:
Als het gaat om motivaties moet je het over het algemeen doen met de verklaringen van mensen. En zelfs als iemand niet liegt over z'n motivatie moet je je nog steeds afvragen of het in stand houden van zulke symbolen wel wenselijk is.
De mening en dus ook symbolen van een ander is als belangrijk als je het zelf vindt. Het is een persoonlijk oordeel van de aanschouwer en zou nooit een reden moeten zijn voor verbieding. Afkeur volstaat voor de gene wie hun bloed snel kookt.
pi_175379111
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja.
Dit meen je serieus?

Ik denk dat je voor dit standpunt lang niet zo veel medestanders zult vinden als inzake ZP. Zo goed als geen eigenlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175379130
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Ja, het is zo en zo oke. Het is gewoon zeer smaakloos.

[..]

De mening en dus ook symbolen van een ander is als belangrijk als je het zelf vindt.
Hat gaat niet over Blackface
pi_175379204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet in mjin familie.
Dan hebben die vast geen probleem met zwarte piet, want over die groep had je het toch?
pi_175379233
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:00 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dan hebben die vast geen probleem met zwarte piet, want over die groep had je het toch?
e

Die hebben daar als zwarte mensen ook geen probleem mee.
pi_175379255
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit meen je serieus?

Ik denk dat je voor dit standpunt lang niet zo veel medestanders zult vinden als inzake ZP. Zo goed als geen eigenlijk.
Ja dat meen ik. Dat geldt voor alle symbolen en meningen. Verbieden is in zulke gevallen altijd een brug te ver, men mag zo dom doen als men zelf wil.
pi_175379331
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja dat meen ik. Dat geldt voor alle symbolen en meningen. Verbieden is in zulke gevallen altijd een brug te ver, men mag zo dom doen als men zelf wil.
Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.

Vrijheid van meningsuiting is goed, maar heeft wel (in mijn ogen noodzakelijke) beperkingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175379425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.

Vrijheid van meningsuiting is goed, maar heeft wel (in mijn ogen noodzakelijke) beperkingen.
Vrijheid geeft niet vrijheid tot alles.
pi_175379435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.

Vrijheid van meningsuiting is goed, maar heeft wel (in mijn ogen noodzakelijke) beperkingen.
Dat is een zeer conservatieve mening, een gestoeld op de onschendbaarheid van de koning en kerk.
Het is voor van de koning vrijgevochten Amerikanen bizaar dat wij geen vrijheid van meningsuiting hebben, en die mening deel ik natuurlijk met mn Fries Germaanse afkeur van kerk en adel.

Nog even aanvullend, de koning mag tegenwoordig geen mening hebben vandaar dat hij onschendbaar is. Door deze onschendbaarheid door te trekken naar (vermeende) groepen (zoals gekleurden) implicieer je dat ook groepen in deze samenleving geen mening mogen geven.

En dat is letterlijk een brug tever, iets waar elk kamp zich op stuk loopt en zware verliezen lijdt. Want het is een grove beschuldigende leugen die voort komt uit emotie.

Om het trivaal af te sluiten.
Emotie en geen verstand houdt op nuchter Germaans niveau geen stand.

Mocht ik deze monoloog hier op het plein houden dan zou ik dit nog toevoegen: Mocht dit hier wel normaal worden dan zal ik en de rest van Friesland de Nederlandse staat niet meer erkennen, want wij zijn het vrije volk en ongeknechte volk!








lol

Ik hoor je denkrn: Maar dat is vervolging! Wat hypocriet. Nou weet je het is reactie op aktie van vreemde machten in us fryslan, niet op een domme mening. Die domme mening mochten de christenen hier ook hebben, de Friese Koningen gaven hen een vrijblijf om hun mening te verkondigen. En niemand die een fuck gaf, tot frustratie van de christenen dus die gingen maar onze heilige bomen omhaken om een punt te maken waarna zij een reactie kregen. (Zie de parallellen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-11-2017 14:59:08 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 12:23:39 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175379833
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Reeks omtoveren in een slowchat? Met een andere TT. Dan is t klaar.
Ik ruik kansen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175380008
als er dan geen zwarte schmink meer mag, laat die Orgina Verbaan dan maar een foto plaatsen geheel zonder enige makeup.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_175380297
Als de beste BN'ers die je kan vinden Tofik Dibi, Georgina Verbaan en Jet Rebel zijn......dan heb je de strijd verloren.

En serieus trots zijn op het feit dat er 200 mensen je actie ondersteunen.........


Er waren ruim 1.7 miljoen mensen die de pietitie voor het behoud van zwarte piet ondersteunden.

Ik zou me schamen om zo'n klein clubje en het niet publiceren om de tegenstanders niet in diskrediet te brengen. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175380720
die verhalen erbij ook...

https://instagram.com/p/BcE_X9NBHai/
https://instagram.com/p/BcE6wHvg8-y/
https://instagram.com/p/BcE6JJcBCvc/
Zijn hoofd :D https://instagram.com/p/BcE8-CvBnmr/
https://instagram.com/p/BcE7XCal7K9/
https://instagram.com/p/BcFA1ikj5tb/

Enige likes die ze krijgen is weer van andere deelnemers :') zegt wel genoeg over het draagvlak.

[ Bericht 12% gewijzigd door RipCity op 29-11-2017 13:02:21 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 29 november 2017 @ 12:59:29 #170
3542 Gia
User under construction
pi_175380777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Molurus het volgende:
Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.

Vrijheid van meningsuiting is goed, maar heeft wel (in mijn ogen noodzakelijke) beperkingen.
Het hakenkruis is gebruikt als symbool voor het nazi Duitsland. Dit wil niet zeggen dat een swastika altijd over nazisme gaat. Het is een zeer oud, wereldwijd symbool.

Zo ook de kleur zwart. Dat negers zwart zijn, wil niet zeggen dat alles wat zwart is meteen ook racistisch is, of tegen hen bedoeld is. Zwart is afwezigheid van licht en er dus altijd al geweest.
Negers hebben dan ook geen alleenrecht op het gebruiken/zijn van de kleur zwart. Alles en iedereen mag zwart zijn.

De kleur zwart is altijd als slecht, het kwaad gezien. Wit als het goede. Dat heeft echter alleen met de kleur te maken, niet met de mensen.

Als je zwarte piet gaat verbieden, wat is dan het volgende? De hele slavenhistorie uit de geschiedenisboekjes halen, alsof het er niet geweest is? Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
  woensdag 29 november 2017 @ 13:03:35 #171
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175380878
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Het hakenkruis is gebruikt als symbool voor het nazi Duitsland. Dit wil niet zeggen dat een swastika altijd over nazisme gaat. Het is een zeer oud, wereldwijd symbool.

Zo ook de kleur zwart. Dat negers zwart zijn, wil niet zeggen dat alles wat zwart is meteen ook racistisch is, of tegen hen bedoeld is. Zwart is afwezigheid van licht en er dus altijd al geweest.
Negers hebben dan ook geen alleenrecht op het gebruiken/zijn van de kleur zwart. Alles en iedereen mag zwart zijn.

De kleur zwart is altijd als slecht, het kwaad gezien. Wit als het goede. Dat heeft echter alleen met de kleur te maken, niet met de mensen.

Als je zwarte piet gaat verbieden, wat is dan het volgende? De hele slavenhistorie uit de geschiedenisboekjes halen, alsof het er niet geweest is? Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
De in sommige religies gebruikte swastika en het Duitse hakenkruis zijn bovendien niet hetzelfde symbool.

Tenzij een + en een x ook hetzelfde zijn. Menig wiskundige is het daar niet mee eens.
pi_175381104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je zwarte piet gaat verbieden, wat is dan het volgende? De hele slavenhistorie uit de geschiedenisboekjes halen, alsof het er niet geweest is? Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
Voor alle duidelijkheid, ik pleit hier niet voor het verbieden van Zwarte Piet. Ik zou sowieso niet willen pleiten voor extra wetgeving inzake het sinterklaasfeest, dat zou ik compleet belachelijk vinden.

Ik zeg slechts dat, in algemene zin, de vrijheid van meningsuiting noodzakelijk beperkingen heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175381164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, ik pleit hier niet voor het verbieden van Zwarte Piet. Ik zou sowieso niet willen pleiten voor extra wetgeving inzake het sinterklaasfeest, dat zou ik compleet belachelijk vinden.

Ik zeg slechts dat, in algemene zin, de vrijheid van meningsuiting noodzakelijk beperkingen heeft.
Je wilt het niet verbieden....dus iedereen mag zelf kiezen welke pieten hij gebruikt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175381169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
Als dat iets is wat je niet snapt denk ik niet dat iemand het je uit kan leggen.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 13:17:57 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175381186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, ik pleit hier niet voor het verbieden van Zwarte Piet. Ik zou sowieso niet willen pleiten voor extra wetgeving inzake het sinterklaasfeest, dat zou ik compleet belachelijk vinden.

Ik zeg slechts dat, in algemene zin, de vrijheid van meningsuiting noodzakelijk beperkingen heeft.
Je komt een beetje over als een 'ik keur het niet goed, maar...' type als ik heel eerlijk mag zijn :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175381665
Hier een mooi artikel als reactie op het stuk van Zondag Met Lubach. Verklaart wel waarom veel mensen zo emotioneel reageren op deze hele discussie.

http://dekritischenood.nl(...)-element-de-context/
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 13:52:35 #177
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175381814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:42 schreef matigeuser het volgende:
Hier een mooi artikel als reactie op het stuk van Zondag Met Lubach. Verklaart wel waarom veel mensen zo emotioneel reageren op deze hele discussie.

http://dekritischenood.nl(...)-element-de-context/
Jammer dat de rest van zijn teksten gewoon niveautje DDS zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175381816
Ik krijg net door dat Piet Paulusma zaterdag zijn weerpraatje in Dokkum gaat filmen in een uitgestorven centrum met wat pieten voor de kleur op de achtergrond.
pi_175382004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik krijg net door dat Piet Paulusma zaterdag zijn weerpraatje in Dokkum gaat filmen in een uitgestorven centrum met wat pieten voor de kleur op de achtergrond.
Daar gaan we de TV voor aanzetten.
  woensdag 29 november 2017 @ 14:11:08 #180
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_175382144
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:42 schreef matigeuser het volgende:
Hier een mooi artikel als reactie op het stuk van Zondag Met Lubach. Verklaart wel waarom veel mensen zo emotioneel reageren op deze hele discussie.

http://dekritischenood.nl(...)-element-de-context/
Man man man wat een hoop ongefundeerde 'buitenlanders-zijn-eng' en hullie pakken ons land af-propaganda.

Laat inderdaad goed zien wat de onderbuik van een deel van de blanke medemens in dit land voelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jovatov op 29-11-2017 14:16:23 ]
pi_175382159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik krijg net door dat Piet Paulusma zaterdag zijn weerpraatje in Dokkum gaat filmen in een uitgestorven centrum met wat pieten voor de kleur op de achtergrond.
Ik heb gelezen dat de anti-Piet-terroristen ook weer naar Dokkum gaan om alsnog hun gedram te laten gelden.. Oan't moarn! :W
´
pi_175382220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je wilt het niet verbieden....dus iedereen mag zelf kiezen welke pieten hij gebruikt?
Zolang daar geen bestaande wetgeving mee wordt overtreden, ja.

De vraag of het ook fatsoenlijk is is natuurlijk weer een heel andere vraag. Het lijkt mij dat deze discussie niet (uitsluitend) over wetgeving gaat. Moraliteit gaat verder dan wat je volgens de wet wel of niet mag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175382229
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je komt een beetje over als een 'ik keur het niet goed, maar...' type als ik heel eerlijk mag zijn :P
Ik zal maar niet verder uitwijden over hoe jij op mij overkomt, hoewel het niet bij wet verboden zou zijn om dat uit te spreken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 14:20:10 #184
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175382273
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Man man man wat een hoop ongefundeerde 'buitenlanders-zijn-eng' en hullie pakken ons land af-propaganda.

Laat inderdaad goed zien wat de onderbuik van een deel van de blanke medemens in dit land voelt.
wordt weer lekker gekleurd overdreven ja. Natuurlijk moet het allemaal niet te ver gaan, maar die jongen doet alsof het centrum van Rotterdam klein-Marokko is, en dat gevoel heb ik zelf totaal niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175382355
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Man man man wat een hoop ongefundeerde 'buitenlanders-zijn-eng' en hullie pakken ons land af-propaganda.

Laat inderdaad goed zien wat de onderbuik van een deel van de blanke medemens in dit land voelt.
Als het tegenwicht daar vandaan moet komen kan ik me voorstellen dat men een zeer grote behoefte heeft aan zo'n "Sinterklaasbestand" ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 14:26:37 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175382372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zal maar niet verder uitwijden over hoe jij op mij overkomt, hoewel het niet bij wet verboden zou zijn om dat uit te spreken.
Nu maak je me nieuwsgierig :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175382390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu maak je me nieuwsgierig :{
En ik maar denken dat het jou geen ruk kon schelen hoe mensen over je denken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 14:28:27 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175382406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het jou geen ruk kon schelen hoe mensen over je denken.
Klopt. Toch maak je me nieuwsgierig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175382505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Klopt. Toch maak je me nieuwsgierig.
Het komt ietwat paradoxaal op me over. Toch zul je met die nieuwsgierigheid moeten leven: Voor dit topic is het echt niet interessant. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 14:33:51 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175382520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het komt ietwat paradoxaal op me over. Toch zul je met die nieuwsgierigheid moeten leven: Voor dit topic is het echt niet interessant. ;)
;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175382539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het komt ietwat paradoxaal op me over. Toch zul je met die nieuwsgierigheid moeten leven: Voor dit topic is het echt niet interessant. ;)
Hij heeft je in ieder geval hoog in achting.
pi_175382569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de anti-Piet-terroristen ook weer naar Dokkum gaan om alsnog hun gedram te laten gelden.. Oan't moarn! :W
Je meent het :p
pi_175382606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat de anti-Piet-terroristen ook weer naar Dokkum gaan om alsnog hun gedram te laten gelden.. Oan't moarn! :W
Ik denk niet dat 'terroristen' betekent wat jij denkt dat het betekent.
wooblabalurg
pi_175382609
is er al een zwarte pietenmeldpunt. zojuist liep er namelijk een 'rasechte' zwarte piet door de langestraat in Alkmaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_175382610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zolang daar geen bestaande wetgeving mee wordt overtreden, ja.

De vraag of het ook fatsoenlijk is is natuurlijk weer een heel andere vraag. Het lijkt mij dat deze discussie niet (uitsluitend) over wetgeving gaat. Moraliteit gaat verder dan wat je volgens de wet wel of niet mag.
Hoe kan je dan beweren dat zwarte piet binnen 5 jaar verdwenen is?

Denk je echt dat in al die plaatsen buiten de Randstad waar bijna iedereen geen problemen heeft met zwarte piet, uit zichzelf binnen een paar jaar het feest compleet anders gaat vieren?

Er zijn welgeteld 3 burgemeesters in de Randstad geweest die uit angst om racistisch over te komen ook andere pieten gebruikt hebben. Alleen Amsterdam heeft zwarte piet afgeschaft.

Veruit de meeste intochten worden bovendien georganiseerd door lokale organisaties en winkeliersverenigingen. Deze hebben er economisch belang bij om de meeste mensen aan te trekken. Die gaan echt niet de kleur van piet veranderen omdat een kleine minderheid dat eist.

Een verbod op zwarte piet gaat echt nooit gebeuren. De enige reden waarom zwarte piet zou kunnen verdwijnen is als de bevolking van zwarte piet af wil. En keihard schreeuwen en het met eisen af willen dwingen heeft eerder een tegenovergesteld effect.

Ik denk eerder dat over 10 jaar iets van 10%, hoofdzakelijk in de Randstad, het feest met een mix van pieten zal vieren en de rest zoals altijd met zwarte pieten blijft vieren. Het idee dat zwarte piet over 10 jaar uit de Nederlandse traditie is verdwenen is lachwekkend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175382647
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er al een zwarte pietenmeldpunt. zojuist liep er namelijk een 'rasechte' zwarte piet door de langestraat in Alkmaar.
dutchhatecrime@un.org
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 14:43:26 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175382734
Amsterdam kan Zwarte Piet helemaal niet afschaffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 14:43:52 #198
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175382741
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:34 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hij heeft je in ieder geval hoog in achting.
Nah, vage ZP-hater. Kan ik uit principe niet serieus nemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175382849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoe kan je dan beweren dat zwarte piet binnen 5 jaar verdwenen is?
Ten eerste heb ik daar nooit een termijn voor genoemd, hoewel ik wel verwacht dat ZP inderdaad uiteindelijk zal gaan verdwijnen.

Ten tweede, waarom zouden alleen gebruiken die bij wet verboden worden verdwijnen?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Denk je echt dat in al die plaatsen buiten de Randstad waar bijna iedereen geen problemen heeft met zwarte piet, uit zichzelf binnen een paar jaar het feest compleet anders gaat vieren?
Dat denk ik inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Veruit de meeste intochten worden bovendien georganiseerd door lokale organisaties en winkeliersverenigingen. Deze hebben er economisch belang bij om de meeste mensen aan te trekken. Die gaan echt niet de kleur van piet veranderen omdat een kleine minderheid dat eist.
Ik verwacht dan ook niet dat dit tot stand gaat komen door een eis van een minderheid of door wettelijke bepalingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Een verbod op zwarte piet gaat echt nooit gebeuren.
Dat denk ik ook niet. Sterker nog: wetgeving tav specifiek het Sinterklaasfeest zou, zoals gezegd, compleet belachelijk zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De enige reden waarom zwarte piet zou kunnen verdwijnen is als de bevolking van zwarte piet af wil.
Correct.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

En keihard schreeuwen en het met eisen af willen dwingen heeft eerder een tegenovergesteld effect.
Met het afsluiten van snelwegen maak je ook geen vrienden.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ik denk eerder dat over 10 jaar iets van 10%, hoofdzakelijk in de Randstad, het feest met een mix van pieten zal vieren en de rest zoals altijd met zwarte pieten blijft vieren. Het idee dat zwarte piet over 10 jaar uit de Nederlandse traditie is verdwenen is lachwekkend.
Het deel van de bevolking dat ZP zwart wil houden neemt jaar na jaar af. Momenteel is dat elk jaar 6% minder. Dat zijn gewoon de feiten. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175382943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:43 schreef sp3c het volgende:

Amsterdam kan Zwarte Piet helemaal niet afschaffen
Correct. Het is een cultureel gebruik van de bevolking, niet iets waar de gemeente iets over te zeggen heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175382956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:43 schreef sp3c het volgende:
Amsterdam kan Zwarte Piet helemaal niet afschaffen
Klopt, ik bedoelde dat bij de officieele intocht alleen maar Spaanse edelpieten zijn gebruikt dit jaar.
Bij de lokale intochten zal het merendeel gewoon zwart zijn geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik daar nooit een termijn voor genoemd, hoewel ik wel verwacht dat ZP inderdaad uiteindelijk zal gaan verdwijnen.

Ten tweede, waarom zouden alleen gebruiken die bij wet verboden worden verdwijnen?

Dan was ik in de war met al die andere tegenstanders die roepen dat zp binnen zoveel jaar verdwenen zou zijn.

Dan blijven alleen de gebruiken over waar niemand zich meer voor interesseert. Zwarte piet is populairder dan ooit. En de haat, aandacht en eisen om zp te vervangen maken hem alleen maar populairder. Met andere woorden alles wijst er op dat zp voorlopig echt niet verdwijnt als traditie.

Het is nog logischer om te gaan roepen dat de kerstman over 5 of 10 jaar verdwenen zal zijn.
Ik weet ook niet of we over 50 jaar nog steeds de kerstman als fantasiefiguur gebruiken, maar ik wil best geld inzetten dat de kerstman over 10 jaar nog gebruikt wordt. En dat geld ook vor zwarte piet.

Er zit gewoon geen enkele logica achter roepen dat zp snel verdwenen zal zijn. De enige reden dat mensen dat in dit topic doen, is omdat ze dat vurig hopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:47 schreef Molurus het volgende:

Dat denk ik inderdaad.

[..]

Waar baseer je dat in hemelsnaam dan op?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383196
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zwarte piet is populairder dan ooit.
Dit lijkt me toch strijdig met de feiten.

https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat in hemelsnaam dan op?
Zie post hierboven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:47 schreef Molurus het volgende:

Het deel van de bevolking dat ZP zwart wil houden neemt jaar na jaar af. Momenteel is dat elk jaar 6% minder. Dat zijn gewoon de feiten. :P
Een grote leugen en dat weet je zelf ook. Sterker: het totale deel dat van de zwarte kleur van piet af wil is niet eens 6%.

Je verward het percentage dat bereid is om iets aan zwarte piet te veranderen. Dat is 25%.

Bijna niemand van de kleur van piet racistisch.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383233
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een grote leugen en dat weet je zelf ook. Sterker: het totale deel dat van de zwarte kleur van piet af wil is niet eens 6%.

Je verward het percentage dat bereid is om iets aan zwarte piet te veranderen. Dat is 25%.

Bijna niemand van de kleur van piet racistisch.
"Het deel van de bevolking dat ZP zwart wil houden"

Lezen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383259
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zie post hierboven.
Bijna niemand buiten de Randstad heeft moeite met de kleur van zwarte piet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383269
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bijna niemand buiten de Randstad heeft moeite met de kleur van zwarte piet.
Er zijn verschillen tussen de randstad en de provincie, maar groot zijn die verschillen niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Het deel van de bevolking dat ZP zwart wil houden"

Lezen.
quote:
: 68 procent wil nu geen verandering aan Zwarte Piet. Van een kwart (26%) mogen er wel aanpassingen worden gedaan.
Nergens staat dat men van de kleur van piet af wil.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Nergens staat dat men van de kleur van piet af wil.
Als je de vraagstelling anders wilt formuleren, voel je vrij om zelf een poll te organiseren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383354
Nog steeds een minderheid, maar wel een grote groep, vind dat er best wat mag veranderen aan oorbellen, haar of lippen van zp. Dat gebeurd al heel wat jaar en zo zal zp ook in de toekomst met zijn tijd meegaan.

Maar de groep die van de zwarte kleur van piet af wil is een zeer kleine minderheid. Daar zal ook nooit een meerderheid voor komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog steeds een minderheid, maar wel een grote groep, vind dat er best wat mag veranderen aan oorbellen, haar of lippen van zp. Dat gebeurd al heel wat jaar en zo zal zp ook in de toekomst met zijn tijd meegaan.

Maar de groep die van de zwarte kleur van piet af wil is een zeer kleine minderheid. Daar zal ook nooit een meerderheid voor komen.
Op dit moment geeft de eerder gegeven trend mij geen aanleiding om te denken dat wat je hier zegt waar is. Maar we zullen het zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383378
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je de vraagstelling anders wilt formuleren, voel je vrij om zelf een poll te organiseren.
Nah.
Maar ga nu niet de boel lopen framen dat er een grote groep is die van het zwarte van zp af wil.
Een groep die jaarlijks met 6% groeit. :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch strijdig met de feiten.

https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Dat zijn geen feiten, dat is een peiling met 'bepaalde vraagstelling' en interpretatie, net zoals de peiling van Hart van Nederland een week daarvoor aangaf dat 92% nog steeds voor een zwarte Zwarte Piet zou zijn. De 'waarheid' zal wel ergens tussen beide peilingen liggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175383404
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op dit moment geeft de eerder gegeven trend mij geen aanleiding om te denken dat wat je hier zegt waar is. Maar we zullen het zien.
Nog een keer de cijfers voor jou: in heel Nederland is welgeteld 1 intocht geweest zonder zwarte pieten. Een.

Vijf jaar geleden was dat al meer, ik kan me herinneren dat we er toen 2 hadden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383426
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nah, vage ZP-hater. Kan ik uit principe niet serieus nemen.
Dan zou zn mening je toch niks moeten intresseren :p
pi_175383444
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nog een keer de cijfers voor jou: in heel Nederland is welgeteld 1 intocht geweest zonder zwarte pieten. Een.

Vijf jaar geleden was dat al meer, ik kan me herinneren dat we er toen 2 hadden.
Je wilt toch hoop ik geen statistische significantie claimen op basis van 3 intochten?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175383452
Oh, nu vergeet ik de 'intocht' van zwarte Klaas. Daar waren geen pieten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175383488
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je wilt toch hoop ik geen statistische significantie claimen op basis van 3 intochten?
Nee, wel op basis van vele honderden.
Als na al die jaren van gezeik, gedram en geeis er nog steeds maar 1 intocht is waar zp afgeschaft is dan betekent dat helemaal geen hond zwarte piet af wil schaffen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:21:35 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175383550
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:15 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dan zou zn mening je toch niks moeten intresseren :p
Ik wil weten wat ik niet serieus neem :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 november 2017 @ 15:37:06 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175383883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, wel op basis van vele honderden.
Als na al die jaren van gezeik, gedram en geeis er nog steeds maar 1 intocht is waar zp afgeschaft is dan betekent dat helemaal geen hond zwarte piet af wil schaffen.
het zal heus wel geleidelijk gaan, abrupte veranderingen daar kunnen velen niet mee omgaan zoals hier wel blijkt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 29 november 2017 @ 15:37:23 #223
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175383892
https://twitter.com/hashtag/zwartepietisracisme?src=hash

Toch niet meer zo'n marginaal "clubje" dus.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:46:14 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384086

:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:49:56 #225
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175384161
quote:
Jeetje, je gaat me toch niet vertellen dat er wat Nederlanders (die tegen Zwarte Piet zijn) in Amsterdam wonen.

WOW. NOOIT VERWACHT
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 november 2017 @ 15:50:24 #226
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175384168
quote:
Die selectie is afkomstig uit Amsterdam, en daarom..?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:51:45 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jeetje, je gaat me toch niet vertellen dat er wat Nederlanders (die tegen Zwarte Piet zijn) in Amsterdam wonen.

WOW. NOOIT VERWACHT
Niet eens?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:52:17 #228
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175384197
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet eens?
Nee.

Ik dacht dat elke Nederlander in Beetsterzwaag of Tytjerkstradeel woonde.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:53:53 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee.

Ik dacht dat elke Nederlander in Beetsterzwaag of Tytjerkstradeel woonde.
Sorry, ik moet je echt uit een droom helpen ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 november 2017 @ 15:55:05 #230
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175384246
quote:
Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn er ook genoeg mensen van buiten de Randstad die vinden dat Zwarte Piet best aangepast mag worden, ten tweede doet het helemaal niets af aan de argumenten die tegenstanders van Zwarte Piet gebruiken. Het is gewoon een ad hominem.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:57:32 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384284
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn er ook genoeg mensen van buiten de Randstad die vinden dat Zwarte Piet best aangepast mag worden, ten tweede doet het helemaal niets af aan de argumenten die tegenstanders van Zwarte Piet gebruiken. Het is gewoon een ad hominem.
Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn bijna alle mensen buiten Amsterdam gewoon anti-anti-ZP, ten tweede is het heel belangrijk hoe die argumenten over Nederland verspreid zijn. Amsterdam bepaalt niet even voor de rest hoe het gedaan moet worden natuurlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384285
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn er ook genoeg mensen van buiten de Randstad die vinden dat Zwarte Piet best aangepast mag worden, ten tweede doet het helemaal niets af aan de argumenten die tegenstanders van Zwarte Piet gebruiken. Het is gewoon een ad hominem.
Ad hominem.. hmmm.. als je voor ZP bent, ben je toch direct een racist?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 15:59:07 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384316
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384319
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn bijna alle mensen buiten Amsterdam gewoon anti-anti-ZP, ten tweede is het heel belangrijk hoe die argumenten over Nederland verspreid zijn. Amsterdam bepaalt niet even voor de rest hoe het gedaan moet worden natuurlijk.
Wel toch? De ontwikkelde inwoners van de grachtengordel, vertellen de onderontwikkelde boeren wel even hoe ze hun leven moeten gaan leiden.. toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 november 2017 @ 16:02:25 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175384381
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn bijna alle mensen buiten Amsterdam gewoon anti-anti-ZP, ten tweede is het heel belangrijk hoe die argumenten over Nederland verspreid zijn. Amsterdam bepaalt niet even voor de rest hoe het gedaan moet worden natuurlijk.
Het is een ad hominem. Je suggereert dat de mening van bepaalde mensen minder valide of minder waard op basis van je hun woonplaats.
  woensdag 29 november 2017 @ 16:02:38 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175384392
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ad hominem.. hmmm.. als je voor ZP bent, ben je toch direct een racist?
Dat ben ik niet met je eens.
pi_175384403
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

dutchhatecrime@un.org
Daar mogen de mocrowezens die homo's lens schoppen en slaan met een betonschaar ook wel tussen toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 november 2017 @ 16:03:08 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175384405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mooi hoe mensen dit blijven framen als een strijd tussen Randstad en de rest van Nederland. Ten eerste zijn bijna alle mensen buiten Amsterdam gewoon anti-anti-ZP, ten tweede is het heel belangrijk hoe die argumenten over Nederland verspreid zijn. Amsterdam bepaalt niet even voor de rest hoe het gedaan moet worden natuurlijk.
is daar dan onderzoek naar gedaan of zijn een paar relschoppers op een snelweg genoeg bewijs?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:04:07 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384434
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is een ad hominem. Je suggereert dat de mening van bepaalde mensen minder valide of minder waard op basis van je hun woonplaats.
Je bent zelf een ad hominem.

Welk kamp verkondigt ook al weer constant dat een meerderheid niet zou moeten bepalen welke kleur Piet heeft? Iemand?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent zelf een ad hominem.

Welk kamp verkondigt ook al weer constant dat een meerderheid niet zou moeten bepalen welke kleur Piet heeft? Iemand?
Ik
  woensdag 29 november 2017 @ 16:06:00 #241
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175384463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent zelf een ad hominem.
Zo hé. Weet je moeder wel dat je hier zulke dingen schrijft, knulletje?
quote:
Welk kamp verkondigt ook al weer constant dat een meerderheid niet zou moeten bepalen welke kleur Piet heeft? Iemand?
Geen enkel kamp. :D
pi_175384478
quote:
Dat jij Iran ziet als moreel voorbeeld. Je verwacht het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 29 november 2017 @ 16:07:08 #243
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175384484
quote:
nou ja als ik het zo lees wordt ook steeds vaker die hajji half zwart/ half wit gemaakt ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175384486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo hé. Weet je moeder wel dat je hier zulke dingen schrijft, knulletje?

[..]

Geen enkel kamp. :D
Ik voel mij geen kamp.
pi_175384510
quote:
3s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:07 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja als ik het zo lees wordt ook steeds vaker die hajji half zwart/ half wit gemaakt ...
En dan houden we nog steeds van je.
pi_175384515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat jij Iran ziet als moreel voorbeeld. Je verwacht het niet.
Hoe haal jij er uit dat hij Iran als moreel voorbeeld ziet dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:09:10 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384530
quote:
3s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:03 schreef Re het volgende:

[..]

is daar dan onderzoek naar gedaan of zijn een paar relschoppers op een snelweg genoeg bewijs?
Onderzoek naar wat?

Hieronder een kaart met gemeenten met niets dan zwarte pieten, zo ver ik gezien heb:
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Onderzoek naar wat?

Hieronder een kaart met gemeenten met niets dan zwarte pieten, zo ver ik gezien heb:
[ afbeelding ]
Relaxte mensen.
pi_175384544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo hé. Weet je moeder wel dat je hier zulke dingen schrijft, knulletje?

[..]

Geen enkel kamp. :D
Ga je ook weer naar Dokkum ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175384546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe haal jij er uit dat hij Iran als moreel voorbeeld ziet dan?
Het kan ook zijn dat ie maar lukraak wat plaatjes dumpt natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 29 november 2017 @ 16:10:38 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175384556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Onderzoek naar wat?

Hieronder een kaart met gemeenten met niets dan zwarte pieten, zo ver ik gezien heb:
[ afbeelding ]
je hebt het over bijna alle mensen buiten de randstad, zo'n plaatje zegt daar niet echt iets over... kortom welke onderbouwing heb je?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:10:56 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik voel mij geen kamp.
:R
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:11:35 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384575
quote:
3s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:10 schreef Re het volgende:

[..]

je hebt het over bijna alle mensen buiten de randstad, zo'n plaatje zegt daar niet echt iets over... kortom welke onderbouwing heb je?
Ik heb het over mensen buiten Amsterdam, en dat het in de Randstad voor de rest meer dan goed zit :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hieronder een kaart met gemeenten met niets dan zwarte pieten, zo ver ik gezien heb:
[ afbeelding ]
Jij bent al deze gemeenten afgegaan om te kijken welke kleur de pieten hebben?

Fanatiek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175384615
quote:
Leuk hoor zo'n vergelijking maar ik mis een beetje de context. Wat is de geschiedenis van de rechtse figuur?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:15:20 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384628
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Leuk hoor zo'n vergelijking maar ik mis een beetje de context. Wat is de geschiedenis van de rechtse figuur?
Het is een oude traditie die bij een bepaald traditioneel gebruik hoort.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384648
quote:
3s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:37 schreef Re het volgende:

[..]

het zal heus wel geleidelijk gaan, abrupte veranderingen daar kunnen velen niet mee omgaan zoals hier wel blijkt
Er zullen geleidelijk andere pieten naast zwarte piet ingezet worden. Daar zal in de toekomst een bepaalde behoefte aan zijn. In het ene gebied meer dan in het andere gebied en er zal uiteindelijk iets van 20% aan andere pieten komen.

Maar als na zoveel jaar van demonstreren, schreeuwen, eisen en een enorme media aandacht nog steeds bijna niemand zwarte piet of zijn kleur af wil schaffen, dan is de kans bijzonder klein dat dat in deze generatie zal gebeuren.

En wat er na 50 jaar gebeurd dat kan niemand voorspellen. Maar ik denk dat de kerstman eerder zal verdwijnen dan zwarte piet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175384651
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een oude traditie die bij een bepaald traditioneel gebruik hoort.
Ja duh anders wordt het geen cultureel erfgoed, maar welk traditioneel gebruik?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:17:24 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384667
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja duh anders wordt het geen cultureel erfgoed, maar welk traditioneel gebruik?
Verkleden als die persoon op de foto dus 8)7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384682
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verkleden als die persoon op de foto dus 8)7
Je weet het dus niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175384683
Ik ga in mijn eentje 1 zwarte piet afschaffen in Amsterdam.
pi_175384700
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:37 schreef richolio het volgende:
https://twitter.com/hashtag/zwartepietisracisme?src=hash

Toch niet meer zo'n marginaal "clubje" dus.
Als de beste BN'ers die je kan vinden Tofik Dibi, Georgina Verbaan en Jet Rebel zijn......dan heb je de strijd verloren.

En serieus trots zijn op het feit dat er 200 mensen je actie ondersteunen.........


Er waren ruim 1.7 miljoen mensen die de pietitie voor het behoud van zwarte piet ondersteunden.

Ik zou me schamen om zo'n klein clubje en het niet publiceren om de tegenstanders niet in diskrediet te brengen. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:19:06 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384709
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je weet het dus niet.
Zwarte Piet is precies hetzelfde verhaal :')
Echt precies dat wat ik zeg. Dat gekke grachtengordelmensen er nou een heel verhaal achter verzinnen, is niet relevant.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384723
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als de beste BN'ers die je kan vinden Tofik Dibi, Georgina Verbaan en Jet Rebel zijn......dan heb je de strijd verloren.

En serieus trots zijn op het feit dat er 200 mensen je actie ondersteunen.........
[ link | afbeelding ]

Er waren ruim 1.7 miljoen mensen die de pietitie voor het behoud van zwarte piet ondersteunden.

Ik zou me schamen om zo'n klein clubje en het niet publiceren om de tegenstanders niet in diskrediet te brengen. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
Die zouden ook rebellen opnemen. Dat telt niet.
  woensdag 29 november 2017 @ 16:21:46 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_175384752
Ik zit nu het Sinterklaasfeest te kijken, maar volgens mij zijn er helemaal geen echt zwarte pieten meer.

Nou mooi. Volgens mij hebben ze het er in Hilversum nu ook wel mee gehad. Is het toch sneller gegaan dan het eerder leek. Kan deze thread dan eindelijk binnenkort op slot.

Edit: ah bij de NTR nog wel. Schijnbaar zijn ze bij de KRO wat progressiever.

[ Bericht 13% gewijzigd door speknek op 29-11-2017 16:27:11 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175384754
Is er ergens een lijst/grote afbeelding met die 200? Ben benieuwd hoeveel er 'bekend' zijn voor me, als ze aldoor diezelfde paar namen als voorbeelden nemen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:22:29 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384769
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is er ergens een lijst/grote afbeelding met die 200? Ben benieuwd hoeveel er 'bekend' zijn voor me, als ze aldoor diezelfde paar namen als voorbeelden nemen.
De rest is nog nietszeggender dan die vaste voorbeelden _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zwarte Piet is precies hetzelfde verhaal :')
Echt precies dat wat ik zeg. Dat gekke grachtengordelmensen er nou een heel verhaal achter verzinnen, is niet relevant.
Dat kan je niet weten als je helemaal niet weet wat de achtergrond van die figuur is. Misschien is die figuur helemaal nooit denigrerend bedoeld geweest zoals bij ZP wel het geval was.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175384800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:21 schreef speknek het volgende:
Ik zit nu het Sinterklaasfeest te kijken, maar volgens mij zijn er helemaal geen echt zwarte pieten meer.

Nou mooi. Volgens mij hebben ze het er in Hilversum nu ook wel mee gehad. Is het toch sneller gegaan dan het eerder leek. Kan deze thread dan eindelijk binnenkort op slot.
Lijkt Me ook prima. Heeft een kleine groep toch veel voor elkaar gekregen..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:24:12 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384802
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat kan je niet weten als je helemaal niet weet wat de achtergrond van die figuur is. Misschien is die figuur helemaal nooit denigrerend bedoeld geweest zoals bij ZP wel het geval was.
Ga geen verzonnen dingen als feiten brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga geen verzonnen dingen als feiten brengen.
Dat ZP een schoolvoorbeeld is van stereotypering van de zwarte man is een feit. Dat jij het niet zo ziet of bedoeld is weer wat anders.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175384853
Vandaag mijn eigen bijdrage geleverd aan het volgens sommigen discriminerende donkere uiterlijk van zwarte Piet: ik heb de schoorsteen laten vegen.
pi_175384854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga geen verzonnen dingen als feiten brengen.
Dan kun je 90% van de pro-pieten posts verwijderen
pi_175384864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef Sparafucile het volgende:
Vandaag mijn eigen bijdrage geleverd aan het volgens sommigen discriminerende donkere uiterlijk van zwarte Piet: ik heb de schoorsteen laten vegen.
Misschien gaat dat helpen, dan praten ze opeens zonder surinaams accent
pi_175384870
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef Sparafucile het volgende:
Vandaag mijn eigen bijdrage geleverd aan het volgens sommigen discriminerende donkere uiterlijk van zwarte Piet: ik heb de schoorsteen laten vegen.
Is dat een roetveegvarken in je UI?
pi_175384874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dan kun je 90% van de pro-pieten posts verwijderen
Het is echt veel kleiner.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:27:51 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384877
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat ZP een schoolvoorbeeld is van stereotypering van de zwarte man is een feit. Dat jij het niet zo ziet of bedoeld is weer wat anders.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga geen verzonnen dingen als feiten brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:28:34 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384891
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dan kun je 90% van de pro-pieten posts verwijderen
"Stel je niet zo aan" klinkt toch echt niet als een feit. Kan me vergissen hoor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384895
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:27 schreef ABombali het volgende:

[..]

Misschien gaat dat helpen, dan praten ze opeens zonder surinaams accent
Dat maakt uit?
pi_175384903
quote:
13s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat ZP een schoolvoorbeeld is van stereotypering van de zwarte man is een feit. Dat jij het niet zo ziet of bedoeld is weer wat anders.
je vrienden van kozp zijn alweer aan het dreigen ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175384916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je vrienden van kozp zijn alweer aan het dreigen ?

[ afbeelding ]
Demonstraties tegenhouden is prima toch? Aldus bijna iedereen hier...
pi_175384934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:29 schreef ABombali het volgende:

[..]

Demonstraties tegenhouden is prima toch? Aldus bijna iedereen hier...
Dat is niet prima.
pi_175384943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga geen verzonnen dingen als feiten brengen.
Zegt de meester in het presenteren van meningen als feiten. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175384948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is niet prima.
Ach hier vond bijna iedereen het prima, direct nadat het was gebeurd. Lees maar terug, stuk of 20 delen geleden. Er werd zelfs opgeroepen tot geweld
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:32:38 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175384954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zegt de meester in het presenteren van meningen als feiten. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga geen verzonnen dingen als feiten brengen.
:R
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175384960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:32 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ach hier vond bijna iedereen het prima, direct nadat het was gebeurd. Lees maar terug, stuk of 20 delen geleden. Er werd zelfs opgeroepen tot geweld
Dat maakt mijn mening niet anders.
pi_175384965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Ja ik weet dat je nog in de ontkenningsfase bent hoor. Het verandert niets aan de feiten. :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175384976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat maakt mijn mening niet anders.
Ik zei bijna iedereen, niet iedereen, dus jij kan best een afwijkende mening hebben
pi_175384986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:32 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ach hier vond bijna iedereen het prima, direct nadat het was gebeurd. Lees maar terug, stuk of 20 delen geleden. Er werd zelfs opgeroepen tot geweld
Volgens mij viel dat mee.
pi_175384988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je vrienden van kozp zijn alweer aan het dreigen ?

[ afbeelding ]
Misschien nog even het rapport plaatsen ook? O-)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175384994
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is er ergens een lijst/grote afbeelding met die 200? Ben benieuwd hoeveel er 'bekend' zijn voor me, als ze aldoor diezelfde paar namen als voorbeelden nemen.
Op Joop natuurlijk:
https://joop.bnnvara.nl/k(...)arte-piet-is-racisme
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:35:59 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175385013
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja ik weet dat je nog in de ontkenningsfase bent hoor. Het verandert niets aan de feiten. :D
Hoe vaak je het blijft schreeuwen, het is en blijft jouw gekke wereldbeeld. Dat je je eigen leugens gelooft, kan ik niks aan doen. Hou me er dan ook lekker buiten en ga zelf een alternatief feest vieren met je medebubbelaars.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175385018
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens mij viel dat mee.
Ik heb echt heel veel berichten gemeld waarbij werd opgeroepen tot geweld, en verder werden die extreem-rechtste neo-nazi's helden genoemd
pi_175385035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe vaak je het blijft schreeuwen, het is en blijft jouw gekke wereldbeeld. Dat je je eigen leugens gelooft, kan ik niks aan doen. Hou me er dan ook lekker buiten en ga zelf een alternatief feest vieren met je medebubbelaars.
Zwarte piet gaat sowieso verdwijnen, dus we gaan allemaal een alternatief feest vieren ^O^
pi_175385040
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:36 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik heb echt heel veel berichten gemeld waarbij werd opgeroepen tot geweld, en verder werden die extreem-rechtste neo-nazi's helden genoemd
Niet van mijn kant.
pi_175385047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet van mijn kant.
Dat heb ik niet gezegd, ik heb jou dat ook niet horen zeggen nee
pi_175385059
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:36 schreef ABombali het volgende:

[..]

Zwarte piet gaat sowieso verdwijnen, dus we gaan allemaal een alternatief feest vieren ^O^
Dan heb je je zin en mensen tegen je.
pi_175385074
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan heb je je zin en mensen tegen je.
Tja democratie he
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 16:38:38 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175385079
quote:
Het lijkt tegenwoordig de tendens te zijn bij dit soort onderwerpen; jezelf omringen met medestanders die je gelijk bevestigen en dan met elkaar de andere partij proberen te overschreeuwen. Binnen de eigen kring en onder gelijkgestemden moet je steeds sterker/harder aanzetten om nog gehoord te worden.
Kom nog wijze dingen tegen op Joop. Zelfs daar hebben de Amsterdamse bubbelaars amper crediet meer _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175385087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:38 schreef ABombali het volgende:

[..]

Tja democratie he
Ja.
pi_175385092
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')