Ook al ben je blank, misschien is 1 van je voorouders ook slachtoffer van de slavernij. Slavernij discrimineert namelijk niet. Dus, nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien dat je je claim dan wel aan een andere natie moet voorleggen.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:17 schreef eNGine10 het volgende:
In mijn geval zal het dan wel betweterigheid zijnEn herstelbetalingen ga ik ook proberen. Denk niet dat ik veel kans maak als blanke Nederlander maar ga het gewoon proberen.
Ja dat is wel waar. Ga vanmiddag even de familiegeschiedenis uitpluizen.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ook al ben je blank, misschien is 1 van je voorouders ook slachtoffer van de slavernij. Slavernij discrimineert namelijk niet. Dus, nee heb je, ja kun je krijgen. Misschien dat je je claim dan wel aan een andere natie moet voorleggen.
je hoeft niet naar de TV te kijken hequote:Op woensdag 29 november 2017 10:32 schreef govie het volgende:
BNers zijn allemaal randstadjankerts, misschien moeten we publieke omroep uit de binnenstad wegfaseren.
Enige programma dat ik constant nog wel kijk op de npo is Keuringsdienst van waarde en heel soms zelfs tegenlicht. De rest is 99% van de tijd toch wel een tegenvaller.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
je hoeft niet naar de TV te kijken he
Je mist de meest elementaire: smaak.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blijf je dan nog zeuren over het zwart, dan heb je een andere agenda. Dat kunnen herstelbetalingen zijn, racisme, trolgedrag, misplaatste white guilt, betweterigheid, extreem links fascistisch gedachtegoed, misplaatste arrogantie vanuit een vemeend moralistisch superieur denken, etc en whatever..
Ik vind hem best goed, want ook dat kan een reden zijn. Heeft weliswaar minder met de daadwerkelijke problematiek te maken, maar gelet op de strekking van mijn post vind ik wel dat hij erbij hoort. Alsnog erbij vermeld.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je mist de meest elementaire: smaak.
Nou snap ik dat het best lastig is om te twisten over smaak, dat zal wel de reden zijn om hem weg te laten.
sinds er een file in Friesland is ontstaan omdat die bussen met KOZP uit de Randstad kwamen.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:37 schreef Molurus het volgende:
Waar in het debat is het eigenlijk ineens modieus geworden om de discussie over ZP uit te leggen als Randstad vs provincie?
Dat was zover ik me kan herinneren niet eerder het geval.
Er was een discussiequote:Op woensdag 29 november 2017 10:39 schreef Slayage het volgende:
vandaag geen interessante artikel tegengekomen over de discussie, de discussie bloedt dood
als je de TT moet geloven iig wel.quote:
quote:Op woensdag 29 november 2017 10:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind hem best goed, want ook dat kan een reden zijn. Heeft weliswaar minder met de daadwerkelijke problematiek te maken, maar gelet op de strekking van mijn post vind ik wel dat hij erbij hoort. Alsnog erbij vermeld.
Een karikatuur is een voorstelling van een persoon waarbij kenmerkende trekken sterk worden overdreven.quote:Op woensdag 29 november 2017 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met die lippen en oorbellen wordt t wel een karikatuur.
Een tijd waarin zwarte mensen als minderwaardig zien de normaalste zaak van de wereld was.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:01 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
ZP is slechts een personage die zijn oorsprong heeft in een bepaalde tijdsgeest.
Een tijd waar we niet meer in leven.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een tijd waarin zwarte mensen als minderwaardig zien de normaalste zaak van de wereld was.
Sinds Friesland.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:37 schreef Molurus het volgende:
Waar in het debat is het eigenlijk ineens modieus geworden om de discussie over ZP uit te leggen als Randstad vs provincie?
Dat was zover ik me kan herinneren niet eerder het geval.
Dit lijkt me trouwens ook niet juist. Ja, als je Krampus-achtige figuren bedoelt wel. Maar 'ZP als negerkarikatuur' is ongeveer even oud als de Amerikaanse blackface.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:01 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
En Sinterklaas gaat wel even verder terug dan dat blackface gebeuren uit de USA waarbij belediging een intentie was. Aangezien Sinterklaas eerder zijn oorsprong heeft, lijkt het me niet op zijn plaats om daar de belediging in te projecteren.
Laat niet weg dat het lastig is om het uiterlijk van ZP los te zien van de cultuur waarin dat uiterlijk is ontstaan.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een tijd waar we niet meer in leven.
Maar wordt het dan de Zwarte Piet-slowchat of de Roetveegpiet-slowchat?quote:Op woensdag 29 november 2017 11:02 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Reeks omtoveren in een slowchat? Met een andere TT. Dan is t klaar.
Trump in slowchat per Twitter.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar wordt het dan de Zwarte Piet-slowchat of de Roetveegpiet-slowchat?
"We will take care of it"quote:
Ofquote:Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Geen enkel probleem hier hoor. Maar dat zal white privilege zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laat niet weg dat het lastig is om het uiterlijk van ZP los te zien van de cultuur waarin dat uiterlijk is ontstaan.
Nog beterquote:
https://www.gelderlander.(...)7-inwoners~aba1230f/quote:Nederland telt 17.171.717 inwoners. Dat zijn 171.717 inwoners erbij sinds maart 2016, zo meldt woordvoerder Dick ter Steege van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). ,,Het is een schatting, maar een van de leukere.''
Ja, of gebrek aan kennis van hoe dat uiterlijk is ontstaan en/of die achtergrond gewoon negeren.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen enkel probleem hier hoor. Maar dat zal white privilege zijn.
Of gewoon piet-slowchat. Al die voorvoegsels zijn nergens voor nodig.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Laten we het hebben over hoe uiterlijk is ontstaan.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, of gebrek aan kennis van hoe dat uiterlijk is ontstaan en/of die achtergrond gewoon negeren.
Wat een revolutionair nieuw idee! Dat daar nou nog niemand op is gekomen.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Laten we het hebben hoe uiterlijk is ontstaan.
Lijkt mij leuk. Voor mij nieuw.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat een revolutionair nieuw idee! Dat daar nou nog niemand op is gekomen.
Jawel, ik ben zelf namelijk een remigrant. Dus uit enkel het cijfer kan ik weinig conclusies trekken met betrekking op belangrijke zaken. Ons volk houdt niet op bij de moderne gefrabiceerde staten dus het cijfer is triviaal zonder een duidelijk scheiding tussen volkgenoten en volkvreemden :pquote:Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Nog beter![]()
Hier alvast een mening over?
[..]
https://www.gelderlander.(...)7-inwoners~aba1230f/
Vooral dat laatste. Veel mensen kunnen wat van mij lerenquote:Op woensdag 29 november 2017 11:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, of gebrek aan kennis van hoe dat uiterlijk is ontstaan en/of die achtergrond gewoon negeren.
quote:Op woensdag 29 november 2017 11:23 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jawel, ik ben zelf namelijk een remigrant. Dus uit enkel het cijfer kan ik weinig conclusies trekken, ons volk houdt niet op bij de moderne gefrabiceerde staten dus het cijfer is triviaal zonder een duidelijk scheiding tussen volkgenoten en volkvreemden :p
Misschien zijn lezingen geven een goed idee. Je kan bijvoorbeeld 500 euro en een maaltijd vragen.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Veel mensen kunnen wat van mij leren.
Dan nog ga je voorbij aan het feit dat al die kenmerken geen karikatuur zijn. Het is immers niet overdreven. En daarbij is een karikatuur niet per definitie beledigend zoals ik schreef maar kan het ook als amusement dienen (denk aan een clown).quote:Op woensdag 29 november 2017 11:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit lijkt me trouwens ook niet juist. Ja, als je Krampus-achtige figuren bedoelt wel. Maar 'ZP als negerkarikatuur' is ongeveer even oud als de Amerikaanse blackface.
Ik heb een veel beter idee. In plaats van snelwegen blokkeren spreken we gewoon af dat niemand die dag in het centrum van Dokkum komt. Dan heb je ze pas echt.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:30 schreef whosvegas het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)lsnog-in-dokkum.html
Ik reken op weer een strakke actie van de friezen
De Amerikaanse blackface was ook bedoeld als amusement. Ik vind dat toch een beetje een slap verweer.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:31 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Dan nog ga je voorbij aan het feit dat al die kenmerken geen karikatuur zijn. Het is immers niet overdreven. En daarbij is een karikatuur niet per definitie beledigend zoals ik schreef maar kan het ook als amusement dienen (denk aan een clown).
Dat is de status normalus in Dokkumquote:Op woensdag 29 november 2017 11:32 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik heb een veel beter idee. In plaats van snelwegen blokkeren spreken we gewoon af dat niemand die dag in het centrum van Dokkum komt. Dan heb je ze pas echt.
Die was er voor deze discussie.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een tijd waarin zwarte mensen als minderwaardig zien de normaalste zaak van de wereld was.
Amusement ten koste van de neger. En in het beste geval een bewondering voor 'zwarte' cultuur en the next best thing omdat negers niet mochten optreden in Amerika.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
De Amerikaanse blackface was ook bedoeld als amusement. Ik vind dat toch een beetje een slap verweer.
We leven nu in een andere tijd.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Amusement ten koste van de neger. En in het beste geval een bewondering voor 'zwarte' cultuur en the next best thing omdat negers niet mochten optreden.
Wie bepaalt eigenlijk of zoiets (of dat nu ZP of blackface is) ten koste gaat van zwarte mensen? Hoe bepaal je dat?quote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Amusement ten koste van de neger.
Maar wel hier komen wonen.Ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Amusement ten koste van de neger. En in het beste geval een bewondering voor 'zwarte' cultuur en the next best thing omdat negers niet mochten optreden.
Door de achterliggende motivatie te beoordelen.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie bepaalt eigenlijk of zoiets (of dat nu ZP of blackface is) ten koste gaat van zwarte mensen? Hoe bepaal je dat?
Waarom zien veel zwarte mensen dat niet zo?quote:Op woensdag 29 november 2017 11:47 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Door de achterliggende motivatie te beoordelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet ze niet over één kam scheren. Kern elementen zijn wel: onwetenheid en ongelukkig zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom zien veel zwarte mensen dat niet zo?
Is dat mogelijk dan?quote:Op woensdag 29 november 2017 11:47 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Door de achterliggende motivatie te beoordelen.
quote:Op woensdag 29 november 2017 11:50 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]Dat is gewoon een enge clown.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet in mjin familie.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:51 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je moet ze niet over één kam scheren. Kern elementen zijn wel: onwetenheid en ongelukkig zijn.
Ja.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is dat mogelijk dan?
Om maar even een ad absurdum erin te gooien: zou het OK zijn om levensgrote hakenkruizen op je huis te schilderen, als je daarbij maar aangeeft dat je helemaal niks met Nazi-Duitsland hebt, en dat je het gewoon een mooi symbool vindt?
Ja, het is zo en zo oke. Het is gewoon zeer smaakloos.quote:Was blackface in Amerika wel OK voor mensen die verklaarden niks tegen zwarte mensen te hebben?
De mening en dus ook symbolen van een ander is als belangrijk als je het zelf vindt. Het is een persoonlijk oordeel van de aanschouwer en zou nooit een reden moeten zijn voor verbieding. Afkeur volstaat voor de gene wie hun bloed snel kookt.quote:Als het gaat om motivaties moet je het over het algemeen doen met de verklaringen van mensen. En zelfs als iemand niet liegt over z'n motivatie moet je je nog steeds afvragen of het in stand houden van zulke symbolen wel wenselijk is.
Dit meen je serieus?quote:
Hat gaat niet over Blackfacequote:Op woensdag 29 november 2017 11:55 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ja, het is zo en zo oke. Het is gewoon zeer smaakloos.
[..]
De mening en dus ook symbolen van een ander is als belangrijk als je het zelf vindt.
equote:Op woensdag 29 november 2017 12:00 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Dan hebben die vast geen probleem met zwarte piet, want over die groep had je het toch?
Ja dat meen ik. Dat geldt voor alle symbolen en meningen. Verbieden is in zulke gevallen altijd een brug te ver, men mag zo dom doen als men zelf wil.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit meen je serieus?
Ik denk dat je voor dit standpunt lang niet zo veel medestanders zult vinden als inzake ZP. Zo goed als geen eigenlijk.
Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ja dat meen ik. Dat geldt voor alle symbolen en meningen. Verbieden is in zulke gevallen altijd een brug te ver, men mag zo dom doen als men zelf wil.
Vrijheid geeft niet vrijheid tot alles.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.
Vrijheid van meningsuiting is goed, maar heeft wel (in mijn ogen noodzakelijke) beperkingen.
Dat is een zeer conservatieve mening, een gestoeld op de onschendbaarheid van de koning en kerk.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kom zo nu en dan wel vaker zulke voorstanders van radicale vrijheid van meningsuiting tegen, voornamelijk Amerikanen trouwens. Maar ik zie dat in de praktijk toch niet goed komen.
Vrijheid van meningsuiting is goed, maar heeft wel (in mijn ogen noodzakelijke) beperkingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door WodanIsGroot op 29-11-2017 14:59:08 ]
Ik ruik kansen.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:02 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Reeks omtoveren in een slowchat? Met een andere TT. Dan is t klaar.
Het hakenkruis is gebruikt als symbool voor het nazi Duitsland. Dit wil niet zeggen dat een swastika altijd over nazisme gaat. Het is een zeer oud, wereldwijd symbool.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Molurus het volgende:
De in sommige religies gebruikte swastika en het Duitse hakenkruis zijn bovendien niet hetzelfde symbool.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Het hakenkruis is gebruikt als symbool voor het nazi Duitsland. Dit wil niet zeggen dat een swastika altijd over nazisme gaat. Het is een zeer oud, wereldwijd symbool.
Zo ook de kleur zwart. Dat negers zwart zijn, wil niet zeggen dat alles wat zwart is meteen ook racistisch is, of tegen hen bedoeld is. Zwart is afwezigheid van licht en er dus altijd al geweest.
Negers hebben dan ook geen alleenrecht op het gebruiken/zijn van de kleur zwart. Alles en iedereen mag zwart zijn.
De kleur zwart is altijd als slecht, het kwaad gezien. Wit als het goede. Dat heeft echter alleen met de kleur te maken, niet met de mensen.
Als je zwarte piet gaat verbieden, wat is dan het volgende? De hele slavenhistorie uit de geschiedenisboekjes halen, alsof het er niet geweest is? Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
Voor alle duidelijkheid, ik pleit hier niet voor het verbieden van Zwarte Piet. Ik zou sowieso niet willen pleiten voor extra wetgeving inzake het sinterklaasfeest, dat zou ik compleet belachelijk vinden.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je zwarte piet gaat verbieden, wat is dan het volgende? De hele slavenhistorie uit de geschiedenisboekjes halen, alsof het er niet geweest is? Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
Je wilt het niet verbieden....dus iedereen mag zelf kiezen welke pieten hij gebruikt?quote:Op woensdag 29 november 2017 13:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, ik pleit hier niet voor het verbieden van Zwarte Piet. Ik zou sowieso niet willen pleiten voor extra wetgeving inzake het sinterklaasfeest, dat zou ik compleet belachelijk vinden.
Ik zeg slechts dat, in algemene zin, de vrijheid van meningsuiting noodzakelijk beperkingen heeft.
Als dat iets is wat je niet snapt denk ik niet dat iemand het je uit kan leggen.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Het moet al van de gouden koets af, blijkbaar, waarom??
Je komt een beetje over als een 'ik keur het niet goed, maar...' type als ik heel eerlijk mag zijnquote:Op woensdag 29 november 2017 13:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, ik pleit hier niet voor het verbieden van Zwarte Piet. Ik zou sowieso niet willen pleiten voor extra wetgeving inzake het sinterklaasfeest, dat zou ik compleet belachelijk vinden.
Ik zeg slechts dat, in algemene zin, de vrijheid van meningsuiting noodzakelijk beperkingen heeft.
Jammer dat de rest van zijn teksten gewoon niveautje DDS zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:42 schreef matigeuser het volgende:
Hier een mooi artikel als reactie op het stuk van Zondag Met Lubach. Verklaart wel waarom veel mensen zo emotioneel reageren op deze hele discussie.
http://dekritischenood.nl(...)-element-de-context/
Daar gaan we de TV voor aanzetten.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik krijg net door dat Piet Paulusma zaterdag zijn weerpraatje in Dokkum gaat filmen in een uitgestorven centrum met wat pieten voor de kleur op de achtergrond.
Man man man wat een hoop ongefundeerde 'buitenlanders-zijn-eng' en hullie pakken ons land af-propaganda.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:42 schreef matigeuser het volgende:
Hier een mooi artikel als reactie op het stuk van Zondag Met Lubach. Verklaart wel waarom veel mensen zo emotioneel reageren op deze hele discussie.
http://dekritischenood.nl(...)-element-de-context/
Ik heb gelezen dat de anti-Piet-terroristen ook weer naar Dokkum gaan om alsnog hun gedram te laten gelden.. Oan't moarn!quote:Op woensdag 29 november 2017 13:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik krijg net door dat Piet Paulusma zaterdag zijn weerpraatje in Dokkum gaat filmen in een uitgestorven centrum met wat pieten voor de kleur op de achtergrond.
Zolang daar geen bestaande wetgeving mee wordt overtreden, ja.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je wilt het niet verbieden....dus iedereen mag zelf kiezen welke pieten hij gebruikt?
Ik zal maar niet verder uitwijden over hoe jij op mij overkomt, hoewel het niet bij wet verboden zou zijn om dat uit te spreken.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je komt een beetje over als een 'ik keur het niet goed, maar...' type als ik heel eerlijk mag zijn
wordt weer lekker gekleurd overdreven ja. Natuurlijk moet het allemaal niet te ver gaan, maar die jongen doet alsof het centrum van Rotterdam klein-Marokko is, en dat gevoel heb ik zelf totaal nietquote:Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Man man man wat een hoop ongefundeerde 'buitenlanders-zijn-eng' en hullie pakken ons land af-propaganda.
Laat inderdaad goed zien wat de onderbuik van een deel van de blanke medemens in dit land voelt.
Als het tegenwicht daar vandaan moet komen kan ik me voorstellen dat men een zeer grote behoefte heeft aan zo'n "Sinterklaasbestand" ja.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Man man man wat een hoop ongefundeerde 'buitenlanders-zijn-eng' en hullie pakken ons land af-propaganda.
Laat inderdaad goed zien wat de onderbuik van een deel van de blanke medemens in dit land voelt.
Nu maak je me nieuwsgierigquote:Op woensdag 29 november 2017 14:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zal maar niet verder uitwijden over hoe jij op mij overkomt, hoewel het niet bij wet verboden zou zijn om dat uit te spreken.
En ik maar denken dat het jou geen ruk kon schelen hoe mensen over je denken.quote:
Klopt. Toch maak je me nieuwsgierig.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het jou geen ruk kon schelen hoe mensen over je denken.
Het komt ietwat paradoxaal op me over. Toch zul je met die nieuwsgierigheid moeten leven: Voor dit topic is het echt niet interessant.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt. Toch maak je me nieuwsgierig.
quote:Op woensdag 29 november 2017 14:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het komt ietwat paradoxaal op me over. Toch zul je met die nieuwsgierigheid moeten leven: Voor dit topic is het echt niet interessant.
Hij heeft je in ieder geval hoog in achting.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het komt ietwat paradoxaal op me over. Toch zul je met die nieuwsgierigheid moeten leven: Voor dit topic is het echt niet interessant.
Je meent het :pquote:Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de anti-Piet-terroristen ook weer naar Dokkum gaan om alsnog hun gedram te laten gelden.. Oan't moarn!
Ik denk niet dat 'terroristen' betekent wat jij denkt dat het betekent.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:11 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat de anti-Piet-terroristen ook weer naar Dokkum gaan om alsnog hun gedram te laten gelden.. Oan't moarn!
Hoe kan je dan beweren dat zwarte piet binnen 5 jaar verdwenen is?quote:Op woensdag 29 november 2017 14:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang daar geen bestaande wetgeving mee wordt overtreden, ja.
De vraag of het ook fatsoenlijk is is natuurlijk weer een heel andere vraag. Het lijkt mij dat deze discussie niet (uitsluitend) over wetgeving gaat. Moraliteit gaat verder dan wat je volgens de wet wel of niet mag.
dutchhatecrime@un.orgquote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er al een zwarte pietenmeldpunt. zojuist liep er namelijk een 'rasechte' zwarte piet door de langestraat in Alkmaar.
Nah, vage ZP-hater. Kan ik uit principe niet serieus nemen.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:34 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Hij heeft je in ieder geval hoog in achting.
Ten eerste heb ik daar nooit een termijn voor genoemd, hoewel ik wel verwacht dat ZP inderdaad uiteindelijk zal gaan verdwijnen.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoe kan je dan beweren dat zwarte piet binnen 5 jaar verdwenen is?
Dat denk ik inderdaad.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Denk je echt dat in al die plaatsen buiten de Randstad waar bijna iedereen geen problemen heeft met zwarte piet, uit zichzelf binnen een paar jaar het feest compleet anders gaat vieren?
Ik verwacht dan ook niet dat dit tot stand gaat komen door een eis van een minderheid of door wettelijke bepalingen.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Veruit de meeste intochten worden bovendien georganiseerd door lokale organisaties en winkeliersverenigingen. Deze hebben er economisch belang bij om de meeste mensen aan te trekken. Die gaan echt niet de kleur van piet veranderen omdat een kleine minderheid dat eist.
Dat denk ik ook niet. Sterker nog: wetgeving tav specifiek het Sinterklaasfeest zou, zoals gezegd, compleet belachelijk zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een verbod op zwarte piet gaat echt nooit gebeuren.
Correct.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De enige reden waarom zwarte piet zou kunnen verdwijnen is als de bevolking van zwarte piet af wil.
Met het afsluiten van snelwegen maak je ook geen vrienden.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En keihard schreeuwen en het met eisen af willen dwingen heeft eerder een tegenovergesteld effect.
Het deel van de bevolking dat ZP zwart wil houden neemt jaar na jaar af. Momenteel is dat elk jaar 6% minder. Dat zijn gewoon de feiten.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk eerder dat over 10 jaar iets van 10%, hoofdzakelijk in de Randstad, het feest met een mix van pieten zal vieren en de rest zoals altijd met zwarte pieten blijft vieren. Het idee dat zwarte piet over 10 jaar uit de Nederlandse traditie is verdwenen is lachwekkend.
Correct. Het is een cultureel gebruik van de bevolking, niet iets waar de gemeente iets over te zeggen heeft.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:43 schreef sp3c het volgende:
Amsterdam kan Zwarte Piet helemaal niet afschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |