abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 26 november 2017 @ 22:49:51 #1
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175329465
quote:
Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?

“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.

Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.

Zondag met Lubach, 21.20 uur, VPRO (NPO3)
pi_175329520
Een geweldig slot aflevering. _O_
De boze reacties op FB maken het helemaal af _O-
pi_175329537
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:51 schreef Wut het volgende:
Een geweldig slot aflevering. _O_
De boze reacties op FB maken het helemaal af _O-
Link?

Heb zelf geen fb :@
pi_175329542
“Hij kon ook niet veel anders dan deze stelling innemen, want er was gewoon veel negatief pro-pieten nieuws afgelopen week.”
Wat flauw. Alsof hij alleen de waan van de dag volgt ipv gewoon een mening hebben die jou blijkbaar niet aanstaat
pi_175329545
Wel hard gelachen om neuk- en Nazipiet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175329708
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 22:37 schreef Slobeend het volgende:
Dus omdat je het niet met hem eens bent over zwarte piet vind je dat gedeelte niet kritisch?
Het was eenzijdig kritisch, wat je van mij ook gerust mag lezen als: kortzichtig

In de hele discussie hetze mis ik bijvoorbeeld oog voor de consequenties. Wat betekent het voor andere feesten en tradities als we die aanpassen of om zeep helpen omdat tien man en een paardenkop zich eraan stoort? Je kunt ook wel tegenstanders vinden van Koningsdag, carnaval, Gay Pride, het Suikerfeest, Dodenherdenking (begint al concreet te spelen, de hetze hiertegen: zie actie geen 4 mei voor mij).

Het item was verder vooral kritisch over de voorstanders, met een aantal selectieve voorbeelden, waarbij de voorstanders altijd als een beetje dommig worden afgeschilderd. Dit zie je bij PAUW ook, bijvoorbeeld als het daar gaat over thema's rondom immigratie. Over de tegenstanders werd bijna niks kritisch gezegd. Ja, dat ze het Zwarte Piet-huis in Dordrecht ontoegankelijk hadden gemaakt, maar dat werd meteen weer met een luchtig grapje afgedaan.

Geen kritiek op het extremistische gehalte van Kick Out Zwarte Piet en consorten, geen kritisch woord over wat het voor een samenleving betekent als een kleine, schreeuwende minderheid zijn wil oplegt aan de meerderheid. Geen kritisch woord over hoe activisten al jaren de intocht verziekt, geen kritisch woord over de extreme bias in de media, enzovoort.

quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:45 schreef richolio het volgende:
Maar jij vindt ZML items sowieso niet goed als ze niet in jouw politieke straatje liggen. Dat was vorige keer ook al. Dit was een Lubach item zoals we ze kennen, dus ik weet niet niet waarom je dít ineens niet goed vindt
Andere items in ZML zijn kritisch en scherp. Dit item was vooral heel eenzijdig.

quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:49 schreef Monolith het volgende:
Het fragmentje was natuurlijk bedoeld om het absurdisme van het schoorsteenargument aan te tonen. Zwarte Piet boeit me echt geen reet, maar met dat soort argumenten zet je jezelf natuurlijk gewoon voor lul.
Het is sowieso volstrekt absurd dat volwassen mensen die inhoud van een legende of sprookje letterlijk gaan nemen en woord voor woord gaan ontleden. Gaan we ook ter discussie stellen dat Sinterklaas op een paard over de daken huppelt? Of dat Pino in Sesamstraat een ruim 2 meter lange, rechtop lopende, pratende vogel is? :?

Het zwart maken van gezichten stamt trouwens uit eeuwenoude gebruiken die veel ouder zijn dan slavernij, Blackface en al die andere racisme-onzin die links-extremisten opvoeren en waar mensen zonder ruggengraat een gewillig oor aan bieden. Het zwart maken staat voor het uitbeelden van de duivel, van het gevaar. Varianten hierop zie je terug in allerlei soortgelijke feesten en rituelen die binnen en zelfs buiten Europa worden gevierd.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 26 november 2017 @ 22:58:11 #7
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175329709
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
“Hij kon ook niet veel anders dan deze stelling innemen, want er was gewoon veel negatief pro-pieten nieuws afgelopen week.”
Wat flauw. Alsof hij alleen de waan van de dag volgt ipv gewoon een mening hebben die jou blijkbaar niet aanstaat
Het programma draait om het nieuws van afgelopen week. Niet meer dan logisch dat hij zijn afkeuring uitspreekt over de snelwegblokkade, het huis van Sylvana opzoeken en het binnenvallen van een school. Zoals ik al zei: het item was te langdradig. Dan maakt mij de inhoud niet eens uit, dan wordt het saai. Dat heeft niets met een mening van doen.
pi_175329820
Grappig hoe Elfje zich plots ergert aan praktijken die standaard zijn in dit programma.

Je zou bijna denken dat hij een reputatie als selectief verontwaardigde hypocriet heeft.
pi_175329873
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is sowieso volstrekt absurd dat volwassen mensen die inhoud van een legende of sprookje letterlijk gaan nemen en woord voor woord gaan ontleden. Gaan we ook ter discussie stellen dat Sinterklaas op een paard over de daken huppelt? Of dat Pino in Sesamstraat een ruim 2 meter lange, rechtop lopende, pratende vogel is? :?
Het is inderdaad vrij lachwekkend dat mensen zich in allerlei bochten gaan wringen. Zeg gewoon dat het je geen reet boeit dat mensen zich gekwetst voelen in plaats van allerhande laffe excuses. Heb sowieso erg weinig op met de kwetscultuur van de laatste jaren.
Het zou de maatschappij goed doen als een hele hoop mensen eens wat minder snel zouden lopen te janksmoelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175330011
Die quote van de NCTV was ook nogal uit context getrokken trouwens, maar wat anders verwacht je van de tpo :')

SPOILER: hele kopje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175330041
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 23:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Grappig hoe Elfje zich plots ergert aan praktijken die standaard zijn in dit programma.

Je zou bijna denken dat hij een reputatie als selectief verontwaardigde hypocriet heeft.
Als jij niet een kloon bent van 99.999, dan weet je er een griezelig goede imitatie van neer te zetten.
Ik heb mijn kritiek hierboven netjes onderbouwd. Kort gezegd: het was niet grappig, het was bijzonder eenzijdig en sloeg de plank totaal mis.
pi_175330140
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als jij niet een kloon bent van 99.999, dan weet je er een griezelig goede imitatie van neer te zetten.
Ik heb mijn kritiek hierboven netjes onderbouwd. Kort gezegd: het was niet grappig, het was bijzonder eenzijdig en sloeg de plank totaal mis.
- Het was wel grappig, maar jij was natuurlijk weer eens op je lanfe teentjes getrapt.
- Ieder fucking item in dit programma is eenzijdig :')
Als dat een kritiekpunt is ben je echt een debiel dat je nog kijkt.
- Dat is wederom iets dat je alleen maar zegt omdat Lubachs mening je niet zint.
pi_175330284
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2017 23:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

- Het was wel grappig, maar jij was natuurlijk weer eens op je lanfe teentjes getrapt.
- Ieder fucking item in dit programma is eenzijdig :')
Als dat een kritiekpunt is ben je echt een debiel dat je nog kijkt.
- Dat is wederom iets dat je alleen maar zegt omdat Lubachs mening je niet zint.
Het programma behandelt allerhande misstanden; dit onderwerp betreft een hetze die is opgeklopt tot een maatschappelijke discussie. Er wordt heel duidelijk stelling genomen. Dat mag op zich (recht op vrije meningsuiting), maar de argumentatie waarmee dat gebeurde was bijzonder zwak én eenzijdig.

Ik blijf het programma zeker kijken, maar items zoals vanavond doen de show geen goed.
  Eindredactie Games zondag 26 november 2017 @ 23:24:20 #14
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_175330314
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:22 schreef Elfletterig het volgende:

Ik blijf het programma zeker kijken, maar items zoals vanavond doen de show geen goed.
We zullen de kijkcijfers van volgend jaar vergelijken met dit seizoen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_175330347
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het programma behandelt allerhande misstanden; dit onderwerp betreft een hetze die is opgeklopt tot een maatschappelijke discussie. Er wordt heel duidelijk stelling genomen. Dat mag op zich (recht op vrije meningsuiting), maar de argumentatie waarmee dat gebeurde was bijzonder zwak én eenzijdig.

Ik blijf het programma zeker kijken, maar items zoals vanavond doen de show geen goed.
Het pro-Piet kamp zit inderdaad vol met tere zieltjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175330349
Elfletterig, niet om vervelend te doen, maar Lubach neemt in zo ongeveer elk item stelling en is bij zowat elk item enorm selectief in wat voor beelden er gebruikt worden..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 23:26:55 ]
pi_175330375
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 23:26 schreef bamibij het volgende:
Elfletterig, niet om vervelend te doen, maar Lubach neemt in zo ongeveer elk item stelling en is bij zowat elk item enorm selectief in wat voor beelden er gebruikt worden..
Het is ook gebruikelijk dat mensen in dit topic komen schuimbekken als het eens een stelling is die niet zo lekker ligt op Fok. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 november 2017 @ 23:30:41 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175330401
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 23:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Grappig hoe Elfje zich plots ergert aan praktijken die standaard zijn in dit programma.

Je zou bijna denken dat hij een reputatie als selectief verontwaardigde hypocriet heeft.
Dat dus!
Lubach geeft zijn mening en standpunt weer en meteen is er weer de selectieve verontwaardiging van *knip* pro-pieten *knip*.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoem op 27-11-2017 00:24:14 (stemmingmakerij) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175330419
quote:
0s.gif [b]Op zondag 26 november 2017 23:22 schreef Elfletterig het volgende:[/bt programma behandelt allerhande misstanden
En keer op keer weer vanuit een eenzijdig perspectief. Maar zodra dat eenzijdige perspectief jou bevalt vind je het klaarblijkelijk wél prima.
quote:
dit onderwerp betreft een hetze die is opgeklopt tot een maatschappelijke discussie.
26% van Nederland is tegen een fenomeen en jij noemt het 'opgeklopt'. Wanneer zie je zelf eens in dat dezs 'kleine groep' onzin nergens op slaat en alleen maar aantoont dat jij volledig losstaat van de realiteit?
quote:
Er wordt heel duidelijk stelling genomen. Dat mag op zich (recht op vrije meningsuiting), maar de argumentatie waarmee dat gebeurde was bijzonder zwak én eenzijdig.
De voornaamste talking points van het pro-pietenkamp zijn stuk voor stuk behandeld :')
En nogmaals: eenzijdigheid is inherent aan dit programma. Die kritiek kun je na iedere aflevering wel geven.

Al zie jij in al je naïviteit het ontbreken van kritiek op een bepaalde visie niet eens als je die visie deelt en kijk je voortaan alsnog :')
quote:
Ik blijf het programma zeker kijken
:)
pi_175330482
Het is ook totaal niet relevant of die gasten van KOZP wel of niet extreem-links zijn en wel of niet ergens bij de Aivd voorkomen.

Althans, het is voor dit item totaal niet relevant. Het gaat namelijk niet om hen, het hele punt van Lubach was juist dat zp als racisme kan worden ervaren zonder dat dat zo bedoeld is. En dan de vraag of je wilt dat de mensen die het als racisme ervaren ook een leuk sinterklaasfeest hebben of dat je vindt dat ze niet moeten zeuren wantja tis nou eenmaal traditie. Wat de gasten van KOZP wel of niet hebben gedaan is compleet irrelevant hierin.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_175330484
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 23:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het pro-Piet kamp zit inderdaad vol met tere zieltjes.
Is het al eens in je opgekomen dat het leeuwendeel van Nederland helemaal niet tot een kamp wenst te behoren in deze debiele hetze? Mensen vieren gewoon hun tradities. En zolang deze binnen de grenzen van de wet zijn, is er geen enkele reden waarom andere mensen - laat staan een kleine links-extremistische minderheid - het recht hebben om die traditie te verstoren of onmogelijk te maken.

De opmerking over "tere zieltjes" is te bizar voor woorden. De hele hetze is begonnen omdat een klein groepje mensen hun eigen slachtofferrol enorm uitvergrootte. Precies daar zitten nu juist de tere zieltjes.
pi_175330494
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het programma behandelt allerhande misstanden; dit onderwerp betreft een hetze die is opgeklopt tot een maatschappelijke discussie. Er wordt heel duidelijk stelling genomen. Dat mag op zich (recht op vrije meningsuiting), maar de argumentatie waarmee dat gebeurde was bijzonder zwak én eenzijdig.

Ik blijf het programma zeker kijken, maar items zoals vanavond doen de show geen goed.
Het programma behandelt allerhande zaken die door de redactie als misstand worden beschouwd. Daarbij nemen ze duidelijk stelling in. Jij wekt nu de indruk dat je dat geweldig vindt als je hun mening deelt (dan noem je het scherp), maar dat je diezelfde werkwijze verfoeit als je hun mening niet deelt (dan noem je het een hetze). Volgens mij zegt dat meer over jou dan over Lubach.
pi_175330528
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Is het al eens in je opgekomen dat het leeuwendeel van Nederland helemaal niet tot een kamp wenst te behoren in deze debiele hetze? Mensen vieren gewoon hun tradities. En zolang deze binnen de grenzen van de wet zijn, is er geen enkele reden waarom andere mensen - laat staan een kleine links-extremistische minderheid - het recht hebben om die traditie te verstoren of onmogelijk te maken.

De opmerking over "tere zieltjes" is te bizar voor woorden. De hele hetze is begonnen omdat een klein groepje mensen hun eigen slachtofferrol enorm uitvergrootte. Precies daar zitten nu juist de tere zieltjes.
Dat is prima in me opgekomen. Die hele discussie boeit me zelf namelijk ook geen reet. Maar jouw reactie hier maakt prima duidelijk dat je nou juist wél heel duidelijk in een kamp zit. Prima hoor, maar wees dan niet zo schijnheilig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175330671
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 23:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
26% van Nederland is tegen een fenomeen en jij noemt het 'opgeklopt'. Wanneer zie je zelf eens in dat deze 'kleine groep' onzin nergens op slaat en alleen maar aantoont dat jij volledig losstaat van de realiteit?
Ook al was 90 procent ertegen, dan nog heeft die 10 procent het volste recht om Sinterklaas te vieren met Zwarte Pieten. Dat schijn je maar niet te willen snappen. Deze mensen doen namelijk niks dat in strijd is met de wet. Als 26 procent van de Nederlanders tegen het Suikerfeest of Koningsdag is, gaan we dat ook opdoeken?

Bovendien is die 26 procent een cijfer waar veel op valt aan te merken. Er gaat namelijk een bijzonder suggestieve vraag aan vooraf, namelijk of Zwarte Piet moet worden aangepast. Die vraag veronderstelt dat zoiets aan de orde is of noodzakelijk is. Overigens kun je prima een voorstander zijn van Zwarte Piet - cq. er niks op tegen hebben - én het tegelijkertijd ook prima vinden dat het uiterlijk wordt aangepast.

quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 23:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De voornaamste talking points van het pro-pietenkamp zijn stuk voor stuk behandeld :')
En nogmaals: eenzijdigheid is inherent aan dit programma. Die kritiek kun je na iedere aflevering wel geven.
Voornaamste talking points? :') Het enige dat ik heb gehoord, is het argument "Het is traditie" dat belachelijk werd gemaakt en de verklaring dat Zwarte Piet die kleur heeft door het roet van de schoorsteen.

Sorry, maar als dat is hoe je dit onderwerp aanvliegt, heb je het echt helemaal niet begrepen. Maar ja, dat krijg je misschien als je met je redactie in Amsterdam zit. Daniël Lohues begrijpt het een stuk beter: http://tpook.nl/2017/11/25/daniel-lohues-legt-kloof/

Het voornaamste talking point hoor ik zelden of nooit op tv voorbijkomen: hebben miljoenen mensen in dit land het recht om hun feesten/tradities te vieren zolang deze binnen de grenzen van de wet zijn, of mogen kleine groepjes extremisten dat recht aantasten of om zeep helpen?

Het antwoord op deze vraag is waar de discussie werkelijk over gaat. Het antwoord op deze vraag bepaalt wat voor samenleving jij wilt. Leven en laten leven, of zwichten voor elk willekeurig, schreeuwend, extremistisch minderheidsgroepje. Kies maar.
pi_175330694
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 23:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat zal totaal niet door ongeïnformeerde roeptoeters als jij komen inderdaad.
Misschien moet je je niet bemoeien met opmerkingen die niet aan jou zijn gericht?
Ik ben overigens prima geïnformeerd. Ik volg het nieuws nauwgezet, ik ken de werkelijke ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet, ik ben op de hoogte van de hetze die voor "discussie" moet doorgaan en ik ben een trouw kijker van ZML. Ik weet dus waarover ik praat als ik in dit topic mijn mening over dit onderwerp geef. Dat die mening jou niet aanstaat, maakt mij nog niet "ongeïnformeerd".

Verder mag ook jij antwoord geven op de vetgedrukte vraag die ik zojuist stelde.
pi_175330707
Huh het punt is toch helemaal niet om zwarte piet in het wetboek van strafrecht te krijgen? Als jij met je vrienden of gezin sinterklaas wil vieren met zp moet je dat vooral niet laten.

Het gaat meer om landelijke, gemeentelijke intochten, sinterklaasjournaal etc. De publieke dingen zogezegd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_175330724
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het antwoord op deze vraag is waar de discussie werkelijk over gaat. Het antwoord op deze vraag bepaalt wat voor samenleving jij wilt. Leven en laten leven, of zwichten voor elk willekeurig, schreeuwend, extremistisch minderheidsgroepje. Kies maar.
Dat laatste is toch exact wat gebeurt als je op de manier van Knops of Rutte reageert op dat tuig uit Dokkum?
pi_175330729
Zeer matige aflevering, Lubach sloeg de plank over de pieten discussie volledig mis :N
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175330756
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:55 schreef Kansenjongere het volgende:
Dat laatste is toch exact wat gebeurt als je op de manier van Knops of Rutte reageert op dat tuig uit Dokkum?
Ze hadden nog veel nadrukkelijker stelling moeten nemen tegen de links-extremisten die naar Dokkum onderweg waren om de intocht te verstoren.

De politiek houdt zich al veel te lang op de vlakte en moet gewoon eens pal gaan staan voor de rechten van mensen in dit land, wat betreft het vieren van hun feest of traditie. Ongestoord, voor de goede orde. We staan namelijk ook niet toe dat demonstranten de kerk- of moskeedienst verstoren, of lawaai gaan maken tijdens de Dodenherdenking.
pi_175330789
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
Ook al was 90 procent ertegen, dan nog heeft die 10 procent het volste recht om Sinterklaas te vieren met Zwarte Pieten. Dat schijn je maar niet te willen snappen. Deze mensen doen namelijk niks dat in strijd is met de wet.
Ik claim nergens dat Zwarte Piet wettelijk verboden zou zijn. Totaal geen idee waar je dat ineens vandaan haalt ook.
quote:
Bovendien is die 26 procent een cijfer waar veel op valt aan te merken. Er gaat namelijk een bijzonder suggestieve vraag aan vooraf, namelijk of Zwarte Piet moet worden aangepast. Die vraag veronderstelt dat zoiets aan de orde is of noodzakelijk is.
Er wordt slechts gevraagd of men dat noodzakelijk acht.
Als jij zelfs het vragen naar een mening al als suggestief weg gaat zetten snap ik wel hoe je je wereldvreemde cocon alsmaar in stand blijft houden :')
quote:
Voornaamste talking points? :') Het enige dat ik heb gehoord, is het argument "Het is traditie" dat belachelijk werd gemaakt en de verklaring dat Zwarte Piet die kleur heeft door het roet van de schoorsteen.
Dat zijn dan ook de meest gehoorde argumenten. Dat jij het tegendeel denkt te kunnen bewijzen met een link naar een obscure site zegt wel genoeg; op Facebook en andere grote discussieplatformen voeren de door Lubach aangehaalde argumenten de boventoon.
quote:
Het voornaamste talking point hoor ik zelden of nooit op tv voorbijkomen: hebben miljoenen mensen in dit land het recht om hun feesten/tradities te vieren zolang deze binnen de grenzen van de wet zijn
Niemand claimt dat dit wettelijk niet in orde is, men doet een moreel appèl.

Serieus gast, hoe ver sta jij wel niet buiten de realiteit joh? :')

Verder ook bizar hoe je claimt niet bij een kamp te willen horen, maar vervolgens doet alsof dit alles neerkomt op een binaire keuze. Jij bent echt niets anders het epitoom van hypocrisie :')
pi_175330852
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze hadden nog veel nadrukkelijker stelling moeten nemen tegen de links-extremisten die naar Dokkum onderweg waren om de intocht te verstoren.

De politiek houdt zich al veel te lang op de vlakte en moet gewoon eens pal gaan staan voor de rechten van mensen in dit land, wat betreft het vieren van hun feest of traditie. Ongestoord, voor de goede orde. We staan namelijk ook niet toe dat demonstranten de kerk- of moskeedienst verstoren, of lawaai gaan maken tijdens de Dodenherdenking.
Vind jij dat het creëren van een levensgevaarlijke situatie op een snelweg met de mantel der liefde moet worden bedekt of vind jij dat hier best wat feller op had kunnen worden gereageerd door Rutte en Knops? En indien mogelijk graag een reactie zonder "Ja, maar hullie" erin.
pi_175330853
Ook weer leuk hoe je 26% van Nederland weg zet als een 'kleine groep extremisten' trouwens.

Echt, kom eens uit je tpo-echpchamber man :')
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 27 november 2017 @ 00:16:27 #33
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175330874
En zo kan-ie wel weer. Alle meningen mogen, maar houd het een beetje netjes.
pi_175330886
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 00:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Niemand claimt dat dit wettelijk niet in orde is, men doet een moreel appèl.
Serieus gast, hoe ver sta jij wel niet buiten de realiteit joh? :')

Verder ook bizar hoe je claimt niet bij een kamp te willen horen, maar vervolgens doet alsof dit alles neerkomt op een binaire keuze. Jij bent echt niets anders het epitoom van hypocrisie :')
Ik stel vast je geen eenduidig antwoord geeft op de vraag die ik stelde; in plaats daarvan volgt weer eens een persoonlijke aanval.

Ik weet genoeg; jij hebt partij gekozen.
pi_175330895
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat dus!
Lubach geeft zijn mening en standpunt weer en meteen is er weer de selectieve verontwaardiging van *knip* pro-pieten *knip*.
Wat een links extremistisch taalgebruik.

[ Bericht 3% gewijzigd door zoem op 27-11-2017 00:25:34 ]
  maandag 27 november 2017 @ 00:27:43 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_175330934
Damn schijnbaar een goede afsluiter gemist. Kan niet wachten tot het online staat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175330941
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:27 schreef speknek het volgende:
Damn schijnbaar een goede afsluiter gemist. Kan niet wachten tot het online staat.
  maandag 27 november 2017 @ 00:37:08 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175330982
-DM/PM/FB als je het er niet mee eens bent-

[ Bericht 91% gewijzigd door zoem op 27-11-2017 10:12:00 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 november 2017 @ 00:39:43 #39
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175330998
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:06 schreef Redefine het volgende:
Een soort reactie die je na dit soort items minimaal één keer (maar meestal vrij vaak) ziet voorbij komen:

'Ik kijk altijd graag naar je programma Arjen, maar nu je mijn pleziertje/overtuiging hebt aangepakt vind ik je ontzettende klootzak :(.'

Van die mensen die het geweldig vonden dat de dieetgoeroe's (terecht) belachelijk werden gemaakt en stonden te juichen toen het probleem van de Nederlandse Turken die Erdogan aanhangen (terecht) werd aangekaart. Maar die wat durft te zeggen over hun alternatieve geneeswijzen/onbewezen ideetjes is het huis opeens te klein en hebben ze altijd wel geweten dat Arjen wordt betaald door Big Pharma :')
Ik reageer eigenlijk te weinig in deze reeks, maar lees wel vaak mee. Moest na het dit keer te lezen (en een korte blik op mijn facebook tijdslijn waarin ik ZML in heb staan) direct weer aan mijn opmerking van een paar weken geleden denken. Het blijft toch iets heel typisch dat vaste kijkers van Lubach hem meestal heel erg leuk/grappig/scherp/goed/kritisch vinden als er iets wordt aangepakt waar ze het mee eens zijn. Maar helemaal van de leg zijn als hun eigen pleziertje onder het voetlicht wordt gehouden. Dan is de wereld te klein.

In dit geval kun je zeker zeggen dat Arjen/het programma een standpunt inneemt en het vrij eenzijdig behandelt, maar zoals anderen al zeggen dat doen ze altijd. En dat kan ook bijna niet anders wil je ergens discussie over kweken of ergens satire over maken. Maar iedereen die gewoon even rustig blijft ademen ziet dat hier toch vooral opgeroepen wordt om eens rustig na te gaan denken over wat er moet gebeuren met zwarte piet. Uiteindelijk vindt het programma/Arjen wel dat er verandering moet komen, maar ga toch vooral eens gewoon erover nadenken voordat je begint te schreeuwen dat het absoluut zo in stand gehouden moet worden.

Plus dat hij volkomen terecht liet zien dat: 'het is traditie', 'het is een kinderfeest' enorme drogredenen zijn. En dat het hameren op het 'zwart, want schoorsteen' argument niet heel sterk is. Sterker nog, je zou dan voorstander van de roetveegpiet moeten zijn. Al kan ik mij in het aanwijzen van die drogredenen vooral ook vinden, omdat ik het daar zelf in discussies rondom zwarte piet over heb (zwarte piet kan best blijven, maar het traditie argument is uiteraard gewoon onzinnig).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 november 2017 @ 00:47:10 #40
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175331035
Overigens vind ik het goedkeuren van de snelweg blokkeer actie nog het meest bizarre wat je rondom deze discussie ziet. Men kan de motieven van de mensen die dat deden goed begrijpen, dus geven we ze maar geen boete (of meer). Dat zou betekenen dat mensen voortaan in het verkeer een ander gewoon mogen terugpakken. Want 'ja meneer de agent, die auto die ik net op de snelweg blokkeerde liet mij vijf minuten geleden er niet tussen, bleef onnodig links rijden, stak in het voorbijgaan zijn middelvinger naar mij op en begon onnodig te toeteren, dus is het volkomen logisch en terecht dat ik hem van de weg af duw.' Dan vinden we het opeens wel terecht gevaarlijk weggedrag, ondanks dat de motivatie best wel goed te begrijpen zou zijn om iemand terug te pakken (maar je gewoon niet doet omdat het gevaarlijk en verboden is).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_175331046
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:55 schreef FireFox1 het volgende:
Zeer matige aflevering, Lubach sloeg de plank over de pieten discussie volledig mis :N
:|W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 27 november 2017 @ 00:52:51 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_175331055
Tnx Spooner. Topshow _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 00:57:36 #43
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175331073
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik reageer eigenlijk te weinig in deze reeks, maar lees wel vaak mee. Moest na het dit keer te lezen (en een korte blik op mijn facebook tijdslijn waarin ik ZML in heb staan) direct weer aan mijn opmerking van een paar weken geleden denken. Het blijft toch iets heel typisch dat vaste kijkers van Lubach hem meestal heel erg leuk/grappig/scherp/goed/kritisch vinden als er iets wordt aangepakt waar ze het mee eens zijn. Maar helemaal van de leg zijn als hun eigen pleziertje onder het voetlicht wordt gehouden. Dan is de wereld te klein.

In dit geval kun je zeker zeggen dat Arjen/het programma een standpunt inneemt en het vrij eenzijdig behandelt, maar zoals anderen al zeggen dat doen ze altijd. En dat kan ook bijna niet anders wil je ergens discussie over kweken of ergens satire over maken. Maar iedereen die gewoon even rustig blijft ademen ziet dat hier toch vooral opgeroepen wordt om eens rustig na te gaan denken over wat er moet gebeuren met zwarte piet. Uiteindelijk vindt het programma/Arjen wel dat er verandering moet komen, maar ga toch vooral eens gewoon erover nadenken voordat je begint te schreeuwen dat het absoluut zo in stand gehouden moet worden.

Plus dat hij volkomen terecht liet zien dat: 'het is traditie', 'het is een kinderfeest' enorme drogredenen zijn. En dat het hameren op het 'zwart, want schoorsteen' argument niet heel sterk is. Sterker nog, je zou dan voorstander van de roetveegpiet moeten zijn. Al kan ik mij in het aanwijzen van die drogredenen vooral ook vinden, omdat ik het daar zelf in discussies rondom zwarte piet over heb (zwarte piet kan best blijven, maar het traditie argument is uiteraard gewoon onzinnig).
Uitstekende post.
  maandag 27 november 2017 @ 01:00:23 #44
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175331082
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 00:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook de meest gehoorde argumenten. Dat jij het tegendeel denkt te kunnen bewijzen met een link naar een obscure site zegt wel genoeg; op Facebook en andere grote discussieplatformen voeren de door Lubach aangehaalde argumenten de boventoon.

Verder ook bizar hoe je claimt niet bij een kamp te willen horen, maar vervolgens doet alsof dit alles neerkomt op een binaire keuze. Jij bent echt niets anders het epitoom van hypocrisie :')
Het traditie en kinderfeest argument zijn inderdaad de meest genoemde argumenten waarom het niet zou mogen veranderen. Wat beide gewoon zeer zwakke argumenten zijn (drogredenen). Waarbij het ook nog eens niet uit zou moeten maken of zwarte piet al drieduizend jaar zwart is. Want er zijn genoeg dingen in ons land die ooit traditie waren, maar zijn aangepast of afgeschaft, omdat het niet meer bij de tand des tijds past. Als we bij Sinterklaas bijvoorbeeld letterlijk 'wie zoet is krijgt lekkers, maar wie stout is de roe' ook echt hadden gebruikt en dat het onderdeel van de traditie was geweest. Dan hadden we ook niet gezegd dat je kinderen nog zo mogen slaan, omdat het nu eenmaal traditie is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 november 2017 @ 01:05:12 #45
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175331097
Wel vind ik dat Arjen eens moet stoppen van het belachelijk maken van minister Grapperhaus. Ik kan onze minister nu nooit meer serieus nemen :( #leaveferdinandalone ;(
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_175331872
Lubach ^O^
Goeie tv...
pi_175331892
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:15 schreef Chai het volgende:

[..]

Mij maakt het niet zoveel uit wat zijn standpunt is. Hij plaatst discussiepunten altijd wel in een interessant perspectief.
pi_175331951
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik reageer eigenlijk te weinig in deze reeks, maar lees wel vaak mee. Moest na het dit keer te lezen (en een korte blik op mijn facebook tijdslijn waarin ik ZML in heb staan) direct weer aan mijn opmerking van een paar weken geleden denken. Het blijft toch iets heel typisch dat vaste kijkers van Lubach hem meestal heel erg leuk/grappig/scherp/goed/kritisch vinden als er iets wordt aangepakt waar ze het mee eens zijn. Maar helemaal van de leg zijn als hun eigen pleziertje onder het voetlicht wordt gehouden. Dan is de wereld te klein.

In dit geval kun je zeker zeggen dat Arjen/het programma een standpunt inneemt en het vrij eenzijdig behandelt, maar zoals anderen al zeggen dat doen ze altijd. En dat kan ook bijna niet anders wil je ergens discussie over kweken of ergens satire over maken. Maar iedereen die gewoon even rustig blijft ademen ziet dat hier toch vooral opgeroepen wordt om eens rustig na te gaan denken over wat er moet gebeuren met zwarte piet. Uiteindelijk vindt het programma/Arjen wel dat er verandering moet komen, maar ga toch vooral eens gewoon erover nadenken voordat je begint te schreeuwen dat het absoluut zo in stand gehouden moet worden.

Plus dat hij volkomen terecht liet zien dat: 'het is traditie', 'het is een kinderfeest' enorme drogredenen zijn. En dat het hameren op het 'zwart, want schoorsteen' argument niet heel sterk is. Sterker nog, je zou dan voorstander van de roetveegpiet moeten zijn. Al kan ik mij in het aanwijzen van die drogredenen vooral ook vinden, omdat ik het daar zelf in discussies rondom zwarte piet over heb (zwarte piet kan best blijven, maar het traditie argument is uiteraard gewoon onzinnig).
Held ^O^

Dat zeg ik natuurlijk omdat ik het met je eens ben. Als je een keer iets zegt waar ik het niet mee eens ben kun je opflikkeren, uiteraard.
  maandag 27 november 2017 @ 07:26:28 #49
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_175332066
Lubach neemt een stelling in tegen Zwarte Piet en gelijk moeten de FvD-racisten als Elfletterig en Arthur-Spooner weer schreeuwen dat de Nederlandse media veel te links is. Maar die linkse media (en in het bijzonder AVROTROS en de VPRO) maken wel een referendum mogelijk over de WIV2017, wat gewoon koren op de molen is voor de staatsgevaarlijke FvD, die ons alle vrijheden wil ontnemen door een Nexit te forceren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 08:17:51 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175332420
Er zijn slechts 2 kritiekpunten die ik wil benoemen en die liggen eigenlijk in het verlengde van elkaar:

1. De anti's komen in principe niet veel verder dan het argument 'ZP ís racisme'. Dat blijft perceptie en veel van de argumenten waarom het racisme is (rode lippen, oorbellen) zíjn al veranderd. Bovendien komen zij vaak niet met oplossingen of komen zij met de oplossing 'afschaffen' (dat is waar ik Lubach kan waarderen, hij komt met een degelijke oplossing)
2. ...en die oplossing heeft veel mensen natuurlijk tegen het zere been geschoten. Afschaffen is het laatste wat ze willen. En dan vind ik een 'het is traditie'-argument wel redelijk, omdat je een traditie in ieder geval in stand wil houden, tenzij de traditie op zichzelf verrot is. Maar het principe van sinterklaas - een vriendelijke bisschop man (een bisschop heeft inmiddels ook niet meer de beste naam :') ) die kinderen (en anderen) cadeau's geeft, zie ik weinig problemen in. De traditie aanpassen prima, maar ik kan me voorstellen dat de door sommigen genoemde oplossing tot veel weerstand leidt. En zodoende gaan we maar níets veranderen want anders zijn we straks álles kwijt, dat is de gedachte.

Jammer dat Lubach dit niet heeft behandeld, maar ach.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 09:14:14 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175333027
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:58 schreef Elfletterig het volgende:
In de hele discussie hetze mis ik bijvoorbeeld oog voor de consequenties. Wat betekent het voor andere feesten en tradities als we die aanpassen of om zeep helpen omdat tien man en een paardenkop zich eraan stoort?
Ja want de kleur van een piet veranderen zorgt er inderdaad voor dat de hele traditie "om zeep geholpen is" :{w

quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het is sowieso volstrekt absurd dat volwassen mensen die inhoud van een legende of sprookje letterlijk gaan nemen en woord voor woord gaan ontleden. Gaan we ook ter discussie stellen dat Sinterklaas op een paard over de daken huppelt? Of dat Pino in Sesamstraat een ruim 2 meter lange, rechtop lopende, pratende vogel is?
En het is ook absurd dat mensen het niet serieus nemen als een groep mensen zich gekwets voelen door een stereotyp ook al is dat stereotyp niet bedoeld als een stereotyp. Dat is juist een punt wat Lubach goed maakt als jij een koelkast op iemand gooit maakt het niet uit dat het niet de bedoeling was dat die koelkast op iemand viel.


Verder heb je wel gelijk dat hij zijn eigen standpunt iets meer belicht dan de andere kant. Maar hij geeft ook wel goed aan dat zwarte piet het issue niet is, het issue ligt heel ergens anders, het issue ligt bij hoe wij omgaan met minderheden.


En verder is het niet zo raar om te vinden dat mensen in blackface niet meer zo van deze tijd zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bosbeetle op 27-11-2017 09:24:54 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175333041
Ik weet niet echt wat ik van het item moet vinden, maar Lubach mag gewoon voor verandering zijn van zwarte piet, dat was ook een beetje de essentie van het item naar mijn idee. Niet zo hysterisch doen allemaal en iets meer nuance af en toe in een discussie kan ook geen kwaad.

Wel wat langdradig en bovendien heeft hij een soortgelijk item vorig jaar al eens gemaakt, ook toen was er de nodige 'ophef' over het standpunt van Lubach.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 09:33:39 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175333273
Vond het trouwens niet echt een goed item want het was niet echt grappig. Het grappigste van deze aflevering was misschien nog wel dat Pieter Jouke enorm veel op Prins Bernhard leek :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175333419
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja want de kleur van een piet veranderen zorgt er inderdaad voor dat de hele traditie "om zeep geholpen is" :{w

[..]

En het is ook absurd dat mensen het niet serieus nemen als een groep mensen zich gekwets voelen door een stereotyp ook al is dat stereotyp niet bedoeld als een stereotyp. Dat is juist een punt wat Lubach goed maakt als jij een koelkast op iemand gooit maakt het niet uit dat het niet de bedoeling was dat die koelkast op iemand viel.

Verder heb je wel gelijk dat hij zijn eigen standpunt iets meer belicht dan de andere kant. Maar hij geeft ook wel goed aan dat zwarte piet het issue niet is, het issue ligt heel ergens anders, het issue ligt bij hoe wij omgaan met minderheden.

En verder is het niet zo raar om te vinden dat mensen in blackface niet meer zo van deze tijd zijn.

Ten eerste heeft Zwarte Piet niks met Blackface te maken. Maar ja, feiten doen er allang niet meer toe in de hetze die gaande is. Elke ongewenste aanpassing van een traditie draagt bij aan het om zeep helpen ervan. Ik heb er al eens een cynisch tekstje over geschreven: ONZ / Schrijf je eigen The Onion/De Speld verhaal.

De vergelijking die Lubach maakte, is natuurlijk zo krom als de pest. Als er een koelkast op jou terechtkomt, kun je die niet negeren en zul je flink gewond raken. De beroepsklagers hebben echter wél de optie om het Sinterklaasfeest links te laten liggen. Niemand moet verplicht naar een intocht kijken of de schoen zetten bij de schoorsteen.

We gaan in Nederland uitstekend om met minderheden. Ook hebben we qua mensenrechten een situatie waar veruit de meeste landen op deze planeet een puntje aan kunnen zuigen. Er is volop ruimte voor geïmporteerde feesten en tradities van minderheden; niemand die ze dat verbiedt of die de boel loopt te verzieken.

Het gaat inderdaad niet om Zwarte Piet, die mening deel ik. Het gaat om het opleggen van een soort kosmopolitisch, politiek-correct gedachtegoed dat vooral leeft onder internationaal ingestelde inwoners van steden. En daar mag heel Nederland voor buigen. Zie ook de doorgeslagen gekte rondom genderneutraliteit, zie de in West-Nederland levende houding van "we moeten moslims niet voor het hoofd stoten", wat zich vertaalt in het weghalen van kerstbomen en mensen "vrolijk december" wensen. Want je zou in Nederland maar eens de woorden kerst of Sinterklaas in de mond nemen. Dat is immers niet "inclusief". Het Suikerfeest is dat uiteraard wél.

Uiteindelijk - voor zover dat nu al niet het geval is - houden we een totaal verziekte samenleving over, met allerlei groepjes mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
pi_175333430
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond het trouwens niet echt een goed item want het was niet echt grappig. Het grappigste van deze aflevering was misschien nog wel dat Pieter Jouke enorm veel op Prins Bernhard leek :D
Het Prins Bernhard-item was veruit het grappigste item van de show. Daar was deze keer bar weinig voor nodig.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 09:49:04 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175333503
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:43 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteindelijk - voor zover dat nu al niet het geval is - houden we een totaal verziekte samenleving over, met allerlei groepjes mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Dus om een samenleving te krijgen zonder allerlei groepjes mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, stel jij als oplossing voor om een groep volledig te negeren in hun standpunten. Dat klinkt een beetje als geweld op lossen door mensen op de bek de te gaan slaan die geweld plegen.

Ik dacht dat we in nederland het polderen hadden uitgevonden en daarom is een kleine aanpassing om tot een goed compromis (bv een roetveegpiet) te komen, juist de meest nederlandse oplossing.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 november 2017 @ 09:49:17 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175333505
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond het trouwens niet echt een goed item want het was niet echt grappig. Het grappigste van deze aflevering was misschien nog wel dat Pieter Jouke enorm veel op Prins Bernhard leek :D
Kende hem niet en heb dus gegoogled, in de verwachting dat het een “schuilnaam” van Prins Bernhard Jr. zou zijn :’)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175333610
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 09:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus om een samenleving te krijgen zonder allerlei groepjes mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, stel jij als oplossing voor om een groep volledig te negeren in hun standpunten. Dat klinkt een beetje als geweld op lossen door mensen op de bek de te gaan slaan die geweld plegen.

Ik dacht dat we in nederland het polderen hadden uitgevonden en daarom is een kleine aanpassing om tot een goed compromis (bv een roetveegpiet) te komen, juist de meest nederlandse oplossing.
Nee, ik stel voor: leven en laten leven.

Net zoals deze mensen ongestoord hun meegebrachte feesten en tradities vieren, zoals het Zomercarnaval en Kwakoe, hebben autochtone Nederlanders daar ook recht op. Althans: zo zou het moeten zijn, zeker aangezien dit Nederland is en de "gekwetsten" hier uit vrije wil wonen. Het is niet alsof ze daartoe verplicht zijn. Ze kunnen ook fijn op de Antillen gaan wonen (waar Sinterklaas eveneens met Zwarte Pieten wordt onthaald, maar dat terzijde).
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 09:58:30 #59
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175333673
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 09:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dus om een samenleving te krijgen zonder allerlei groepjes mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, stel jij als oplossing voor om een groep volledig te negeren in hun standpunten. Dat klinkt een beetje als geweld op lossen door mensen op de bek de te gaan slaan die geweld plegen.

Ik dacht dat we in nederland het polderen hadden uitgevonden en daarom is een kleine aanpassing om tot een goed compromis (bv een roetveegpiet) te komen, juist de meest nederlandse oplossing.
Dit inderdaad.

En het gaat zoals al eerder benoemd over de invulling die we als gemeenschap hieraan geven, zoals het Sinterklaasjournaal/gemeentelijke intochten. Als er met een kleine aanpassing gezorgd kan worden dat een toch wel significante groep zich niet meer gediscrimineerd voelt, waarom moeten we dan zo koppig vasthouden onder de noemer traditie? Ik geloof er niks van dat deze compromis het begin is van het om zeep helpen van een traditie. Dan zou er nooit meer ruimte zijn voor innovatie en verandering.

Verder staat het iedereen natuurlijk vrij om in de eigen omgeving Sinterklaas te vieren met zwarte piet (of wat voor piet dan ook)
pi_175333687
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik stel voor: leven en laten leven.

Net zoals deze mensen ongestoord hun meegebrachte feesten en tradities vieren, zoals het Zomercarnaval en Kwakoe, hebben autochtone Nederlanders daar ook recht op. Althans: zo zou het moeten zijn, zeker aangezien dit Nederland is en de "gekwetsten" hier uit vrije wil wonen. Het is niet alsof ze daartoe verplicht zijn. Ze kunnen ook fijn op de Antillen gaan wonen (waar Sinterklaas eveneens met Zwarte Pieten wordt onthaald, maar dat terzijde).
hoezo kan een 3 jarige geen Sinterklaas vieren als de piet geen negeroide uiterlijk heeft? Komen er dan minder kadootjes? Smaken de kruidnootjes dan opeens niet meer?
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 10:01:30 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175333709
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik stel voor: leven en laten leven.

Net zoals deze mensen ongestoord hun meegebrachte feesten en tradities vieren, zoals het Zomercarnaval en Kwakoe, hebben autochtone Nederlanders daar ook recht op. Althans: zo zou het moeten zijn, zeker aangezien dit Nederland is en de "gekwetsten" hier uit vrije wil wonen. Het is niet alsof ze daartoe verplicht zijn. Ze kunnen ook fijn op de Antillen gaan wonen (waar Sinterklaas eveneens met Zwarte Pieten wordt onthaald, maar dat terzijde).
Leven en laten leven ok. Maar als je daarvoor niet meer invoelend kunt zijn voor mensen die zich gekwetst voelen dan heeft het wat mij betreft ook geen zin meer, we zijn wel een samenleving. Juist leven en laten leven creeert groepjes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dan krijg je mensen die willens en wetens er tradities op na houden die de ander kwetsen. Als we niet kunnen invoelen dat de zwarte piet mensen kwetst hoe kunnen we dan mensen aanspreken op homohaat, het is immer leven en laten leven als iemand homo's wil haten dan moet dat maar kunnen.

Ikzelf ben helemaal voor leven en laten leven maar ook voor rekeninghouden met en ik denk niet dat die twee dingen elkaar uitsluiten. Als je een feest viert waarvan er een variant bestaat die minder mensen kwetst dan geeft je dat toch zelf ook een beter gevoel. Ikzelf leef liever in een land waar iedereen een feestje kan vieren dan in een land waar een bepaald feest door donkere kinderen toch als een beetje vervelend ervaart wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175333751
-doe eens normaal-

[ Bericht 90% gewijzigd door zoem op 27-11-2017 10:11:16 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 10:09:11 #63
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175333822
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Leven en laten leven ok. Maar als je daarvoor niet meer invoelend kunt zijn voor mensen die zich gekwetst voelen dan heeft het wat mij betreft ook geen zin meer, we zijn wel een samenleving. Juist leven en laten leven creeert groepjes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dan krijg je mensen die willens en wetens er tradities op na houden die de ander kwetsen. Als we niet kunnen invoelen dat de zwarte piet mensen kwetst hoe kunnen we dan mensen aanspreken op homohaat, het is immer leven en laten leven als iemand homo's wil haten dan moet dat maar kunnen.

Ikzelf ben helemaal voor leven en laten leven maar ook voor rekeninghouden met en ik denk niet dat die twee dingen elkaar uitsluiten. Als je een feest viert waarvan er een variant bestaat die minder mensen kwetst dan geeft je dat toch zelf ook een beter gevoel. Ikzelf leef liever in een land waar iedereen een feestje kan vieren dan in een land waar een bepaald feest door donkere kinderen toch als een beetje vervelend ervaart wordt.
Dat leven en laten leven geeft vaak het beeld dat Nederland een heel tolerant land is. Eigenlijk denk ik dat Nederlanders over het algemeen niet zo tolerant zijn, maar onverschillig. Iedereen moet kunnen doen wat ie wil, maar zodra je er zelf ook maar iets 'last' van hebt dan kan er ineens vrij weinig meer
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 10:14:12 #64
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175333891
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:09 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat leven en laten leven geeft vaak het beeld dat Nederland een heel tolerant land is. Eigenlijk denk ik dat Nederlanders over het algemeen niet zo tolerant zijn, maar onverschillig. Iedereen moet kunnen doen wat ie wil, maar zodra je er zelf ook maar iets 'last' van hebt dan kan er ineens vrij weinig meer
We zijn de laatste 10 jaar wel minder tolerant geworden hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175334099
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het was eenzijdig kritisch, wat je van mij ook gerust mag lezen als: kortzichtig

In de hele discussie hetze mis ik bijvoorbeeld oog voor de consequenties. Wat betekent het voor andere feesten en tradities als we die aanpassen of om zeep helpen omdat tien man en een paardenkop zich eraan stoort? Je kunt ook wel tegenstanders vinden van Koningsdag, carnaval, Gay Pride, het Suikerfeest, Dodenherdenking (begint al concreet te spelen, de hetze hiertegen: zie actie geen 4 mei voor mij).

Het probleem met dit feest is n beetje dat het een kinderfeest is en dat blijkbaar kinderen met zwarte huidskleur ermee gepest worden en ouders ze thuis laten en dat soort shit.
Dan is het niet leuk meer voor iedereen.

Denk juist omdat het een kinderfeest is dat het zo'n issue is, je wilt zo'n dergelijk feest voor iedereen leuk houden.

Dat maakt het anders dan een gay pride of wat dan ook
pi_175334217
Leuke aflevering, afgezien van dat Anti Zwarte Piet geneuzel. Leuk dat 25% van de mensen inmiddels vindt dat Zwarte Piet aangepast moet worden, maar dat betekent niet dat 25% van de Nederlanders zich gekwetst voelt door zwarte Piet. Ik denk dat bij die 25% vooral veel mensen zitten die zp willen aanpassen uit angst anderen voor het hoofd te stoten. En hoe groot die groep anderen is, is de vraag. Het feit dat de demonstranten in Dokkum (of onderweg naar Dokkum dus eigenlijk) per bus uit de Randstad geïmporteerd moesten worden, zegt al genoeg. En nu geloof ik best dat er mensen zijn die zich oprecht gekwetst voelen. Er zijn ook moslims die oprecht gekwetst zijn als je de profeet afbeeldt, of mensen die er aanstoot aan nemen als een omroepbericht begint met de aanhef "beste dames en heren". Moeten wij daar dan maar onverwijld gehoor aan geven? Of moeten ze gewoon niet zo janken?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_175334220
Het mooiste vind ik nog dat pigmentaal uitgedaagde activisten vol in de aanval gaan wegens white privilege van Lubach. _O_

Als iets aantoont dat je beroeps boeroepers niet serieus moet nemen is dat het wel.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 27 november 2017 @ 10:36:20 #68
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175334233
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er zijn slechts 2 kritiekpunten die ik wil benoemen en die liggen eigenlijk in het verlengde van elkaar:

1. De anti's komen in principe niet veel verder dan het argument 'ZP ís racisme'. Dat blijft perceptie en veel van de argumenten waarom het racisme is (rode lippen, oorbellen) zíjn al veranderd. Bovendien komen zij vaak niet met oplossingen of komen zij met de oplossing 'afschaffen' (dat is waar ik Lubach kan waarderen, hij komt met een degelijke oplossing)
2. ...en die oplossing heeft veel mensen natuurlijk tegen het zere been geschoten. Afschaffen is het laatste wat ze willen. En dan vind ik een 'het is traditie'-argument wel redelijk, omdat je een traditie in ieder geval in stand wil houden, tenzij de traditie op zichzelf verrot is. Maar het principe van sinterklaas - een vriendelijke bisschop man (een bisschop heeft inmiddels ook niet meer de beste naam :') ) die kinderen (en anderen) cadeau's geeft, zie ik weinig problemen in. De traditie aanpassen prima, maar ik kan me voorstellen dat de door sommigen genoemde oplossing tot veel weerstand leidt. En zodoende gaan we maar níets veranderen want anders zijn we straks álles kwijt, dat is de gedachte.

Jammer dat Lubach dit niet heeft behandeld, maar ach.
Punt 1 is ook de kritiek die je inderdaad wel degelijk kunt geven op de anti ZP. Door het feest racistisch te noemen en in bepaalde gevallen ook de voorstanders racisten te blijven noemen, creëer je een voedingsbodem voor felle en emotionele reacties. Daarom hoor ik types als Guinsy Gario en Jeffrey Afriyie ook niet graag praten. Zij drijven de boel alleen maar verder op de spits. En dat punt nam Lubach ook nog wel mee in dit stuk, al had hij best meer hier op in kunnen gaan.

Maar het probleem is dat zelfs in veel gevallen waar er op een fatsoenlijke manier over de verandering wordt gesproken, er enorme felle reacties ontstaan. In dat geval gaat het helemaal niet direct over racisme, maar over het fatsoen om er over na te denken. Het fatsoen om ook aan je medemens te denken. Maar in de meeste gevallen komt dat fatsoen niet naar voren. Integendeel, de rustigste mensen gaan opeens heel wild om zich heen slaan. En in veel gevallen gaan ze juist racistische uitspraken doen (om vervolgens de ander hiervan de schuld te geven: ik noem Sylvana een aap, want zij noemt mij een racist, in die richting zie je dat soort reacties, die natuurlijk nergens op slaan).

Dan het punt over traditie. Het gaat juist over het aanpassen hiervan, niet het afschaffen. Ja de Gario's die willen het helemaal afschaffen, maar die moet je gewoon hierin negeren. De verandering kun je wel degelijk inzetten (en is al gaande). Als ZP over een tijdje alleen maar roetveeg piet of wat anders is, dan is het feest grotendeels nog steeds hetzelfde. Alleen een aantal liedjes zijn dan anders. En alle kinderen hebben dan nog steeds een leuk feest.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_175334236
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

We zijn de laatste 10 jaar wel minder tolerant geworden hoor.
Klopt, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat we er achter zijn gekomen dat al die nieuwe culturen in Nederland niet noodzakelijkerwijs een verrijking van onze eigen cultuur zijn, om het zo maar te zeggen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_175334272
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuke aflevering, afgezien van dat Anti Zwarte Piet geneuzel. Leuk dat 25% van de mensen inmiddels vindt dat Zwarte Piet aangepast moet worden, maar dat betekent niet dat 25% van de Nederlanders zich gekwetst voelt door zwarte Piet. Ik denk dat bij die 25% vooral veel mensen zitten die zp willen aanpassen uit angst anderen voor het hoofd te stoten. En hoe groot die groep anderen is, is de vraag. Het feit dat de demonstranten in Dokkum (of onderweg naar Dokkum dus eigenlijk) per bus uit de Randstad geïmporteerd moesten worden, zegt al genoeg. En nu geloof ik best dat er mensen zijn die zich oprecht gekwetst voelen. Er zijn ook moslims die oprecht gekwetst zijn als je de profeet afbeeldt, of mensen die er aanstoot aan nemen als een omroepbericht begint met de aanhef "beste dames en heren". Moeten wij daar dan maar onverwijld gehoor aan geven? Of moeten ze gewoon niet zo janken?
Dat groepje met rondtrekkende protesters zijn zo'n beetje de enigen, met een handjevol twitterwarriors in hun kielzog. Ze maken echter heel veel lawaai. Daaraan toegeven is het begin van het einde. Je kunt die mensen namelijk nooit tevreden stellen. Zie mijn bovenstaande opmerking.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 10:40:20 #71
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175334297
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:36 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dan het punt over traditie. Het gaat juist over het aanpassen hiervan, niet het afschaffen. Ja de Gario's die willen het helemaal afschaffen, maar die moet je gewoon hierin negeren. De verandering kun je wel degelijk inzetten (en is al gaande). Als ZP over een tijdje alleen maar roetveeg piet of wat anders is, dan is het feest grotendeels nog steeds hetzelfde. Alleen een aantal liedjes zijn dan anders. En alle kinderen hebben dan nog steeds een leuk feest.
Mee eens maar ja mensen hoorden 4 jaar geleden zo'n Gario of Prem roepen 'we moeten het afschaffen!!!' en toen werden ze allemaal crystal mad en zeiden ze nee we willen ZP behouden want tradisie!!! en nu zijn er wat mensen die wel beschaafd zeggen dat ZP eigenlijk wel een aanpassing nodig heeft maar het tradisie-argument is er zo ingebakken dat dat nog steeds afgevuurd wordt, terwijl aan de traditie helemaal niet wordt getoornd bij een roetveegpiet ipv een zwarte piet.

Verder consessies doen aan een stelletje schreeuwers lijkt me overbodig, probleem is ook dat je nooit meer iedereen tevreden krijgt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175334319
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:35 schreef Rockefellow het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat pigmentaal uitgedaagde activisten vol in de aanval gaan wegens white privilege van Lubach. _O_

Als iets aantoont dat je beroeps boeroepers niet serieus moet nemen is dat het wel.
Inderdaad. Eigenlijk is Lubach zelf de racist. Wie denkt hij wel dat hij is? Die negers (Afro-Nederlanders) hebben echt geen verlichte witte man nodig om het voor hun op te nemen. Wat neerbuigend van hem om te denken dat ze dat zelf niet kunnen. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 27 november 2017 @ 10:45:36 #73
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175334405
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mee eens maar ja mensen hoorden 4 jaar geleden zo'n Gario of Prem roepen 'we moeten het afschaffen!!!' en toen werden ze allemaal crystal mad en zeiden ze nee we willen ZP behouden want tradisie!!! en nu zijn er wat mensen die wel beschaafd zeggen dat ZP eigenlijk wel een aanpassing nodig heeft maar het tradisie-argument is er zo ingebakken dat dat nog steeds afgevuurd wordt, terwijl aan de traditie helemaal niet wordt getoornd bij een roetveegpiet ipv een zwarte piet.
Dat klopt. Doordat het in het begin gelijk fel was, kom je er maar heel moeilijk weer uit. Tegelijkertijd is het wel weer zo dat als men het niet zo fel had behandeld er nauwelijks een debat zou zijn geweest. Want de dertig jaar ervoor waren er ook al oproepen van mensen om het te veranderen, omdat ze er door gekwetst voelden, maar die aandacht vervloog al weer snel. Waarbij de tradisie mensen er toch vooral ook niet over willen discussiëren.

Je ziet dat laatste ook als het over vrouwen, homo, genderrechten gaat. Of over het #metoo verhaal. Al direct wordt er fel tegenin gegaan. En als men het bij een keer fel bespreken zou laten, zou er helemaal nooit wat veranderen. Dus moeten de mensen die de boel wat willen veranderen helaas wel de boel blijven bespreken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 november 2017 @ 10:47:11 #74
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175334445
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 07:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Held ^O^

Dat zeg ik natuurlijk omdat ik het met je eens ben. Als je een keer iets zegt waar ik het niet mee eens ben kun je opflikkeren, uiteraard.
Met die opmerking ben ik het dan weer mee eens.Maar als jij dan weer een andere keer tegen mij ingaat, dan heb ik je altijd al een verdachte user gevonden. Dan heb ik altijd al geweten dat jij op de loonlijst van big pharma staat.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 november 2017 @ 11:00:14 #75
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_175334707
Overigens heeft Lubach al vaker een onderwerp meerdere keren besproken. Dus het is niet zo dat hij zijn mond hierover had moeten houden, omdat hij het vorig jaar al had besproken. Op een moment dat een bepaald onderwerp weer groot in het nieuws komt, is het logisch dat je er weer over begint. Waarbij het de redactie sowieso vrij staat om zelf de inhoud te bepalen. Als zij elke week over dit onderwerp een item willen doen, kan dat ook. Niet dat het programma er beter van wordt, maar als ze het zouden willen prima.

Want je zat nu wel in de week waarin je de nasleep van de blokkeer actie had. Waarbij het gewoon van de zotte is dat het in gevaar brengen van andere mensen, het bewust overtreden van verkeersregels goed wordt gevonden, omdat men de motivatie van die mensen kan begrijpen. En als dat nou puur de publieke opinie zou zijn, was dat nog één ding. Maar in dit geval heeft de politie ze gelijk gegeven en hebben politici gezegd te staan achter deze mensen. M.a.w. je mag een ander in gevaar brengen en/of je mag de wet overtreden als je maar een legitieme reden hebt die de onderbuik van veel mensen aanspreekt. Dat is natuurlijk absurd.

Daarnaast zit je in de week waarin een van de grootste kranten de voorpagina inruimt om op te roepen nu niet over deze kwestie te discussiëren. Dat is toch ook gewoon absurd. Eigenlijk wil die krant mensen monddood maken. Want men moet het er vooral maar niet over hebben, want het bevalt de redactie niet zo heel goed. Het is volkomen logisch dat de discussie vooral nu gevoerd wordt. Sterker nog het is de meest legitieme tijd ervoor. Als je de discussie nu niet zou mogen voeren dan valt er altijd wel wat voor te zeggen om de discussie niet te gaan voeren. Na Sinterklaas: 'ja jongens, Sinterklaas is nu weg, kerst komt eraan ik wil geen discussie over ZP, want ik wil wel een leuke kerst hebben. > ' Na de kerst: 'we gaan straks het nieuwjaarfeest krijgen, we zitten nu net in het nieuwe jaar, kun je die ZP discussie niet even een paar weken laten wachten? > halverwege januari: 'Wil je het over ZP hebben? Sinterklaas is allang voorbij joh, daar heb ik nu echt geen zin in.' > later in het jaar: 'De ZP discussie? Het is toch pas over een halfjaar Sinterklaas, waar hebben we het over. Kap eens met die onzin.' Kortom wanneer is het wel de tijd dan om erover te discussiëren?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_175335059
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 09:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoezo kan een 3 jarige geen Sinterklaas vieren als de piet geen negeroide uiterlijk heeft? Komen er dan minder kadootjes? Smaken de kruidnootjes dan opeens niet meer?
Stel je dit soort vragen ook wanneer het bijvoorbeeld gaat over de religieuze opvoeding van kinderen? Zo van: "Hoezo kunnen kinderen niet gelukkig opgroeien als niet een gewelddadige kinderverkrachter aanbidden?"
pi_175335433
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Leven en laten leven ok. Maar als je daarvoor niet meer invoelend kunt zijn voor mensen die zich gekwetst voelen dan heeft het wat mij betreft ook geen zin meer, we zijn wel een samenleving. Juist leven en laten leven creeert groepjes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dan krijg je mensen die willens en wetens er tradities op na houden die de ander kwetsen. Als we niet kunnen invoelen dat de zwarte piet mensen kwetst hoe kunnen we dan mensen aanspreken op homohaat, het is immer leven en laten leven als iemand homo's wil haten dan moet dat maar kunnen.

Ikzelf ben helemaal voor leven en laten leven maar ook voor rekeninghouden met en ik denk niet dat die twee dingen elkaar uitsluiten. Als je een feest viert waarvan er een variant bestaat die minder mensen kwetst dan geeft je dat toch zelf ook een beter gevoel. Ikzelf leef liever in een land waar iedereen een feestje kan vieren dan in een land waar een bepaald feest door donkere kinderen toch als een beetje vervelend ervaart wordt.
We zijn helemaal geen samenleving meer; daar begint het al mee. Het hangt als los zand aan elkaar, er is geen sprake meer van een logische eenheid of een logisch geheel. De deze week veelvuldig omschreven kloof tussen de Randstad en de rest van Nederland is daar ook een symptoom van.

Je voorbeeld van homohaat wil ik graag omdraaien. Gay Pride is namelijk een evenement dat bepaalde mensen voor het hoofd stoot. Het is ook geen evenement dat door de volledige bevolking wordt gevierd en omarmd. Toch kan het - gelukkig - plaatsvinden. Mensen die zich eraan storen, blijven weg.

Er zijn genoeg mensen te vinden die het "kwetsend" vinden of anderszins verwerpelijk dat zo'n evenement plaatsvindt. Maar guess what: we geven geen gehoor aan de klaagzang van die minderheid. We staan gewoon voor het recht van mensen om hun feest te vieren. Wat jij en anderen doen, het ZP-standpunt vertalend, is feitelijk zoiets als: "Jongens, moet dat nou, dat halfnaakte gedans op boten? Het is aanstootgevend. Ga maar ergens binnen een feest vieren..."

Identieke argumentatie kun je bedenken voor Koningsdag: moet dat nou, het vereren van die Oranjes? Als Republikein vind ik dat bijzonder kwetsend en aanstootgevend. En carnaval: Waar is dat nou voor nodig, die rare verkleedpartijen? En die ene carnavalswagen dreef de spot met [persoon X] en dat is bijzonder kwetsend...

Ik leef ook graag in een land waar iedereen een feestje kan vieren. Ik heb alleen niet de bizarre illusie dat elk feest 100 procent van de bevolking aanspreekt.
pi_175335481
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:35 schreef Rockefellow het volgende:
Het mooiste vind ik nog dat pigmentaal uitgedaagde activisten vol in de aanval gaan wegens white privilege van Lubach. _O_

Als iets aantoont dat je beroeps boeroepers niet serieus moet nemen is dat het wel.
En dan komt er nog bij dat het nooit goed is. Met de roetveegpiet stemmen ze ook niet in en er is ook al volop kritiek losgebarsten op de Spaanse edelmannen in Amsterdam; een actie die ongeveer even idioot is als Sinterklaas laten begeleiden door mensen in nazi-kostuum.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 11:48:17 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175335605
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
We zijn helemaal geen samenleving meer; daar begint het al mee. Het hangt als los zand aan elkaar, er is geen sprake meer van een logische eenheid of een logisch geheel. De deze week veelvuldig omschreven kloof tussen de Randstad en de rest van Nederland is daar ook een symptoom van.
Dat klopt maar dan is toch het niet luisteren naar groepen geen oplossing. Juist op normale toon met elkaar praten, compromissen sluiten, samen een oplossing zoeken is dan een oplossing. Dus niet "we gaan er niets aan doen" of "ze moeten het afschaffen". Maar wel wat vinden jullie er aanstootgevend aan en hoe kunnen we het anders doen.

Hetzelfde met de gay pride, dat het moet blijven staat buiten kijf maar daarom mag er wel op normale toon over gepraat worden. Mensen die er aanstoot aan nemen moet je uitleggen waarom die pride bestaat en niet genegeerd worden met een argument als laat ons ons feestje maar vieren dan mag jij lekker homohaterig zijn op je eigen feestje. Nee! praat met elkaar leg zaken uit, en leer om minder absoluut in je gedachten te zijn, de wereld is niet zwart wit de wereld is grijs.

Ik moet ineens denken aan een gelovige die mij op het station vroeg of ik van het licht of het donker was, toen ik antwoordde dat ik van de schemering was kon hij niets meer met me beginnen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175335628
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mee eens maar ja mensen hoorden 4 jaar geleden zo'n Gario of Prem roepen 'we moeten het afschaffen!!!' en toen werden ze allemaal crystal mad en zeiden ze nee we willen ZP behouden want tradisie!!! en nu zijn er wat mensen die wel beschaafd zeggen dat ZP eigenlijk wel een aanpassing nodig heeft maar het tradisie-argument is er zo ingebakken dat dat nog steeds afgevuurd wordt, terwijl aan de traditie helemaal niet wordt getoornd bij een roetveegpiet ipv een zwarte piet.

Verder consessies doen aan een stelletje schreeuwers lijkt me overbodig, probleem is ook dat je nooit meer iedereen tevreden krijgt.
Er zijn allang aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van Zwarte Piet, maar het is de klagers nooit genoeg. Zelfs met roetveegpieten stemmen ze niet in.

Zwarte Piet is zwart en die kleur heeft een historische herkomst die teruggaat tot ver, ver voor de tijd van slavernij. Onder druk een traditie aanpassen, betekent dat je tornt aan een traditie. Daar wordt bewust voor gekozen. Op zich niet eens erg, maar dan zou het moeten gebeuren op basis van draagvlak in de samenleving (wat niet het geval is).

Het is ook tamelijk bizar om de opvatting dat Zwarte Piet aanpassing behoeft te linken aan de term "beschaafd". Alsof je niet-beschaafd bent als je op basis van argumenten uiteenzet waarom Zwarte Piet niet moet worden aangepast omdat een groepje extreem-linkse beroepsklagers de slachtofferkaart speelt.

De vermeende morele superioriteit in combinatie met de slappe ruggengraat van de "verstandige" en "beschaafde" Nederlanders die de aanpassing van Zwarte Piet slikken en zelfs verdedigen of bepleiten, is uiteindelijk wat iedere traditie in dit land de nek omdraait. Zelfs Dodenherdenking is al niet heilig meer.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 11:51:18 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175335658
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
ver voor de tijd van slavernij.
Is die knecht niet bedacht door iemand ergens rond 1880? Of heb ik het helemaal mis.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 11:54:57 #82
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175335728
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Stel je dit soort vragen ook wanneer het bijvoorbeeld gaat over de religieuze opvoeding van kinderen? Zo van: "Hoezo kunnen kinderen niet gelukkig opgroeien als niet een gewelddadige kinderverkrachter aanbidden?"
wat een totaal debiele vergelijking _O- _O- _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175335737
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat klopt maar dan is toch het niet luisteren naar groepen geen oplossing. Juist op normale toon met elkaar praten, compromissen sluiten, samen een oplossing zoeken is dan een oplossing. Dus niet "we gaan er niets aan doen" of "ze moeten het afschaffen". Maar wel wat vinden jullie er aanstootgevend aan en hoe kunnen we het anders doen.

Hetzelfde met de gay pride, dat het moet blijven staat buiten kijf maar daarom mag er wel op normale toon over gepraat worden. Mensen die er aanstoot aan nemen moet je uitleggen waarom die pride bestaat en niet genegeerd worden met een argument als laat ons ons feestje maar vieren dan mag jij lekker homohaterig zijn op je eigen feestje. Nee! praat met elkaar leg zaken uit, en leer om minder absoluut in je gedachten te zijn, de wereld is niet zwart wit de wereld is grijs.

Ik moet ineens denken aan een gelovige die mij op het station vroeg of ik van het licht of het donker was, toen ik antwoordde dat ik van de schemering was kon hij niets meer met me beginnen :P
Je schijnt niet te willen snappen dat "een compromis sluiten" in dit geval inhoudt dat er wordt getornd aan een traditie. Uiteindelijk leidt dit tot afschaffing, let maar op. Als je toetstaat dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen, kun je de volledige Sinterklaas-traditie binnen 40 jaar bij het oud vuil zetten, omdat iedereen dan alleen nog cadeaus geeft tijdens kerst.

Over de Gay Pride zeg je "Dat het moet blijven staat buiten kijf". Dat kun je uiteraard ook over Zwarte Piet zeggen.
pi_175335767
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

wat een totaal debiele vergelijking _O- _O- _O-
Het feit dat je dit een debiele vergelijking noemt, bewijst nu juist mijn punt. Zo gauw het religie is, staat het boven de wet. Het is me als atheïst al heel vaak opgevallen. Dieren onverdoofd ritueel slachten, dwars tegen alle regels voor dierwelzijn in? Geen punt, als je je maar op een religie beroept.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 11:57:28 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175335774
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
De vermeende morele superioriteit in combinatie met de slappe ruggengraat van de "verstandige" en "beschaafde" Nederlanders die de aanpassing van Zwarte Piet slikken en zelfs verdedigen of bepleiten, is uiteindelijk wat iedere traditie in dit land de nek omdraait. Zelfs Dodenherdenking is al niet heilig meer.
hehe grappig dat je over morele superioriteit begint.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je schijnt niet te willen snappen dat "een compromis sluiten" in dit geval inhoudt dat er wordt getornd aan een traditie. Uiteindelijk leidt dit tot afschaffing, let maar op. Als je toetstaat dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen, kun je de volledige Sinterklaas-traditie binnen 40 jaar bij het oud vuil zetten, omdat iedereen dan alleen nog cadeaus geeft tijdens kerst.

Over de Gay Pride zeg je "Dat het moet blijven staat buiten kijf". Dat kun je uiteraard ook over Zwarte Piet zeggen.
Nee dat zeg ik over het sinterklaasfeest. Dat het sinterklaasfeest moet blijven bestaan staat voor mij ook buiten kijf.

En ik denk niet dat een aanpassing leidt tot afschaffen, want het sinterklaas feest is al vele malen aangepast en het bestaat nog steeds. Wat is er mis met een traditie aan te passen aan de huidige tijd. We geven kinderen ook geen lijfstraffen meer wat ook een essienteel onderdeel is van het sinterklaasfeest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 11:58:48 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175335793
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het feit dat je dit een debiele vergelijking noemt, bewijst nu juist mijn punt. Zo gauw het religie is, staat het boven de wet. Het is me als atheïst al heel vaak opgevallen. Dieren onverdoofd ritueel slachten, dwars tegen alle regels voor dierwelzijn in? Geen punt, als je je maar op een religie beroept.
Ik vind religie juist helemaal niet boven de wet staan. Maar er wordt niet tegen kinderen van 3 gezegd 'hee weetikveelwie is een kinderverkrachter'
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 11:59:39 #87
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_175335808
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hehe grappig dat je over morele superioriteit begint.

[..]

Nee dat zeg ik over het sinterklaasfeest. Dat het sinterklaasfeest moet blijven bestaan staat voor mij ook buiten kijf.

En ik denk niet dat een aanpassing leidt tot afschaffen, want het sinterklaas feest is al vele malen aangepast en het bestaat nogsteeds.
Het sinterklaasfeest zal nog wel een aantal jaar blijven bestaan, maar zwarte piet zal afgeschaft worden. Het is uiteindelijk wel een slaaf van een blanke witte man.
pi_175335830
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:59 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Het sinterklaasfeest zal nog wel een aantal jaar blijven bestaan, maar zwarte piet zal afgeschaft worden. Het is uiteindelijk wel een slaaf van een blanke witte man.
Nee.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175335900
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is die knecht niet bedacht door iemand ergens rond 1880? Of heb ik het helemaal mis.
Een knecht is geen slaaf hè ;)
Verder gaat het feest zelf veel verder terug in de tijd en ging de Sint ook vergezeld door figuren met zwarte maskers of zwartgeschminkte gezichten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175335953
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:43 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat inderdaad niet om Zwarte Piet, die mening deel ik. Het gaat om het opleggen van een soort kosmopolitisch, politiek-correct gedachtegoed dat vooral leeft onder internationaal ingestelde inwoners van steden. En daar mag heel Nederland voor buigen. Zie ook de doorgeslagen gekte rondom genderneutraliteit, zie de in West-Nederland levende houding van "we moeten moslims niet voor het hoofd stoten", wat zich vertaalt in het weghalen van kerstbomen en mensen "vrolijk december" wensen. Want je zou in Nederland maar eens de woorden kerst of Sinterklaas in de mond nemen. Dat is immers niet "inclusief". Het Suikerfeest is dat uiteraard wél.

Beide kanten op. Het gaat om de toenemende polarisatie.

En ik wil me helemaal niet in deze discussie mengen :%
Somebody that I used to know
pi_175337199
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het was eenzijdig kritisch, wat je van mij ook gerust mag lezen als: kortzichtig

In de hele discussie hetze mis ik bijvoorbeeld oog voor de consequenties. Wat betekent het voor andere feesten en tradities als we die aanpassen of om zeep helpen omdat tien man en een paardenkop zich eraan stoort? Je kunt ook wel tegenstanders vinden van Koningsdag, carnaval, Gay Pride, het Suikerfeest, Dodenherdenking (begint al concreet te spelen, de hetze hiertegen: zie actie geen 4 mei voor mij).

Het item was verder vooral kritisch over de voorstanders, met een aantal selectieve voorbeelden, waarbij de voorstanders altijd als een beetje dommig worden afgeschilderd. Dit zie je bij PAUW ook, bijvoorbeeld als het daar gaat over thema's rondom immigratie. Over de tegenstanders werd bijna niks kritisch gezegd. Ja, dat ze het Zwarte Piet-huis in Dordrecht ontoegankelijk hadden gemaakt, maar dat werd meteen weer met een luchtig grapje afgedaan.

Geen kritiek op het extremistische gehalte van Kick Out Zwarte Piet en consorten, geen kritisch woord over wat het voor een samenleving betekent als een kleine, schreeuwende minderheid zijn wil oplegt aan de meerderheid. Geen kritisch woord over hoe activisten al jaren de intocht verziekt, geen kritisch woord over de extreme bias in de media, enzovoort.

[..]

Andere items in ZML zijn kritisch en scherp. Dit item was vooral heel eenzijdig.

[..]

Het is sowieso volstrekt absurd dat volwassen mensen die inhoud van een legende of sprookje letterlijk gaan nemen en woord voor woord gaan ontleden. Gaan we ook ter discussie stellen dat Sinterklaas op een paard over de daken huppelt? Of dat Pino in Sesamstraat een ruim 2 meter lange, rechtop lopende, pratende vogel is? :?

Het zwart maken van gezichten stamt trouwens uit eeuwenoude gebruiken die veel ouder zijn dan slavernij, Blackface en al die andere racisme-onzin die links-extremisten opvoeren en waar mensen zonder ruggengraat een gewillig oor aan bieden. Het zwart maken staat voor het uitbeelden van de duivel, van het gevaar. Varianten hierop zie je terug in allerlei soortgelijke feesten en rituelen die binnen en zelfs buiten Europa worden gevierd.
Een duidelijke verwoording.. Helemaal mee eens.
Hij kwam, zag en dronk een pilsje
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 13:41:54 #92
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175337416
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je schijnt niet te willen snappen dat "een compromis sluiten" in dit geval inhoudt dat er wordt getornd aan een traditie. Uiteindelijk leidt dit tot afschaffing, let maar op. Als je toetstaat dat Zwarte Piet om zeep wordt geholpen, kun je de volledige Sinterklaas-traditie binnen 40 jaar bij het oud vuil zetten, omdat iedereen dan alleen nog cadeaus geeft tijdens kerst.

Over de Gay Pride zeg je "Dat het moet blijven staat buiten kijf". Dat kun je uiteraard ook over Zwarte Piet zeggen.
Dat het veranderen van Zwarte Piet leidt tot de afschaffing van het Sinterklaasfeest lijkt me echt grote onzin. Dat kerst steeds meer terrein wint ten opzichte van de Sint is wel waar, echter zie ik echt 0 verband met de kleur van de piet
pi_175337762
De vermeende implosie van Sinterklaas als er wat wordt gewijzigd aan de heilige traditie heeft ook wel wat weg van geloofsfundamentalisme. Het is allereerst al strijdig met de feiten. Sinterklaas is sinds Jan Schenkman behoorlijk veranderd, zonder dat het geheels geïmplodeerd. Vroeger had de Sint slechts één knecht, niet een heleboel. Het idee van vele pieten werd pas veel later geïntroduceerd. Ook was Piet vroeger helemaal niet zo'n vrolijke kindervriend, maar eerder een boeman die kinderen angst aan joeg. Het uiterlijk met fleurige pakken, oorbellen en knalrode lippen is ook relatief recent toegevoegd aan het uiterlijk van Zwarte Piet. Zo zag hij er oorspronkelijk helemaal niet uit.
Misschien moeten we gewoon weer terug naar Piet zoals Schenkman hem bedoeld had. Het is een godswonder dat Sinterklaas nog bestaat ondanks al dit getorn aan onze mooie tradities.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Eindredactie Games maandag 27 november 2017 @ 14:04:34 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_175337802
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste
Is het ALBERTO!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_175337930
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:01 schreef Monolith het volgende:
De vermeende implosie van Sinterklaas als er wat wordt gewijzigd aan de heilige traditie heeft ook wel wat weg van geloofsfundamentalisme. Het is allereerst al strijdig met de feiten. Sinterklaas is sinds Jan Schenkman behoorlijk veranderd, zonder dat het geheels geïmplodeerd. Vroeger had de Sint slechts één knecht, niet een heleboel. Het idee van vele pieten werd pas veel later geïntroduceerd. Ook was Piet vroeger helemaal niet zo'n vrolijke kindervriend, maar eerder een boeman die kinderen angst aan joeg. Het uiterlijk met fleurige pakken, oorbellen en knalrode lippen is ook relatief recent toegevoegd aan het uiterlijk van Zwarte Piet. Zo zag hij er oorspronkelijk helemaal niet uit.
Misschien moeten we gewoon weer terug naar Piet zoals Schenkman hem bedoeld had. Het is een godswonder dat Sinterklaas nog bestaat ondanks al dit getorn aan onze mooie tradities.
Of terug naar de tijd van voor Schenkman, toen sinterklaas werd geholpen door zwarte demonen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175338137
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Of terug naar de tijd van voor Schenkman, toen sinterklaas werd geholpen door zwarte demonen...
Ik weet niet of Krampus ook echt onderdeel was van de Nederlandse Sinterklaasgeschiedenis. Volgens mij was dat meer in Duitsland / Oostenrijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175339825
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:01 schreef Monolith het volgende:
De vermeende implosie van Sinterklaas als er wat wordt gewijzigd aan de heilige traditie heeft ook wel wat weg van geloofsfundamentalisme. Het is allereerst al strijdig met de feiten. Sinterklaas is sinds Jan Schenkman behoorlijk veranderd, zonder dat het geheels geïmplodeerd. Vroeger had de Sint slechts één knecht, niet een heleboel. Het idee van vele pieten werd pas veel later geïntroduceerd. Ook was Piet vroeger helemaal niet zo'n vrolijke kindervriend, maar eerder een boeman die kinderen angst aan joeg. Het uiterlijk met fleurige pakken, oorbellen en knalrode lippen is ook relatief recent toegevoegd aan het uiterlijk van Zwarte Piet. Zo zag hij er oorspronkelijk helemaal niet uit.
Misschien moeten we gewoon weer terug naar Piet zoals Schenkman hem bedoeld had. Het is een godswonder dat Sinterklaas nog bestaat ondanks al dit getorn aan onze mooie tradities.
Zelfs al was het geloofsfundamentalisme, wat dan nog? Aan de religieuze gebruiken van christen en moslims wordt toch ook niet getornd? Misschien moeten we van Sinterklaas maar een zelfstandige religie maken. Dan heb je ineens veel meer rechten.
pi_175340174
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs al was het geloofsfundamentalisme, wat dan nog?
Dan is elke rationele discussie per definitie onmogelijk. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je niet ingaat op mijn inhoudelijke argumenten omtrent de onzinnigheid vna de vermeende onveranderdelijke sinterklaastraditie die dreigt te imploderen.
Het is ook een beetje de Nederlandse variant van de uit Amerika overgewaaide conservatieve waanbeelden over een 'war on Christmas' waarbij de grote gemene progressieve atheïsten de rechtgeaarde gristelijke Amerikaan snoeihard willen onderdrukken.

quote:
Aan de religieuze gebruiken van christen en moslims wordt toch ook niet getornd? Misschien moeten we van Sinterklaas maar een zelfstandige religie maken. Dan heb je ineens veel meer rechten.
Niet? Er wordt toch echt op vele manieren getornd aan religieuze gebruiken. Niet alleen evolueren die onder maatschappelijke druk, er wordt ook nog eens heel expliciet middels wetgeving gepoogd wat te doen aan specifieke religieuze gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan ritueel slachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175340939
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan is elke rationele discussie per definitie onmogelijk. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je niet ingaat op mijn inhoudelijke argumenten omtrent de onzinnigheid vna de vermeende onveranderdelijke sinterklaastraditie die dreigt te imploderen.
Het is ook een beetje de Nederlandse variant van de uit Amerika overgewaaide conservatieve waanbeelden over een 'war on Christmas' waarbij de grote gemene progressieve atheïsten de rechtgeaarde gristelijke Amerikaan snoeihard willen onderdrukken.

[..]

Niet? Er wordt toch echt op vele manieren getornd aan religieuze gebruiken. Niet alleen evolueren die onder maatschappelijke druk, er wordt ook nog eens heel expliciet middels wetgeving gepoogd wat te doen aan specifieke religieuze gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan ritueel slachten.
Tja, ritueel dieren mishandelen is een traditie die best mag worden aangepast...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 16:36:46 #100
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175341143
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, ritueel dieren mishandelen is een traditie die best mag worden aangepast...
Ah, die traditie wel
pi_175341205
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan is elke rationele discussie per definitie onmogelijk. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je niet ingaat op mijn inhoudelijke argumenten omtrent de onzinnigheid vna de vermeende onveranderdelijke sinterklaastraditie die dreigt te imploderen.
Het is ook een beetje de Nederlandse variant van de uit Amerika overgewaaide conservatieve waanbeelden over een 'war on Christmas' waarbij de grote gemene progressieve atheïsten de rechtgeaarde gristelijke Amerikaan snoeihard willen onderdrukken.

[..]

Niet? Er wordt toch echt op vele manieren getornd aan religieuze gebruiken. Niet alleen evolueren die onder maatschappelijke druk, er wordt ook nog eens heel expliciet middels wetgeving gepoogd wat te doen aan specifieke religieuze gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan ritueel slachten.
Voor de goede orde: ik ben atheïst en mij persoonlijk zal het jeuken hoe Zwarte Piet eruit ziet. Maar wat ik persoonlijk vind, is helemaal geen criterium. Wat wél het criterium is, is de vraag of mensen het recht hebben om hun traditie te vieren, zolang deze niet in strijd is met de wet.

Als mensen gekwetst zijn, is dat vervelend. Dat hoeft echter niet automatisch te betekenen dat daarom het feest op de schop moet. De "gekwetsten" kunnen ook gewoon wegkijken, cq. wegblijven bij de intocht. Niemand moet verplicht aanwezig zijn. En een feest dat 100 procent van de bevolking aanspreekt, kun je sowieso wel op je buik schrijven.
pi_175341209
Pff kan deze discussie niet in het topic waar het hoort.
Nu al vermoeiend dat we dit volgend jaar WEER gaan krijgen.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 16:43:00 #103
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175341283
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef Wuwwa het volgende:
Pff kan deze discussie niet in het topic waar het hoort.
Nu al vermoeiend dat we dit volgend jaar WEER gaan krijgen.
Lijkt me inderdaad beter om dat daar voort te zetten
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 16:45:30 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175341344
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:43 schreef noodgang het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad beter om dat daar voort te zetten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175341899
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Seizoen is toch afgelopen, maar prima hoor als jullie dat per se willen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 27 november 2017 @ 17:21:05 #106
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175342057
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef Wuwwa het volgende:
Pff kan deze discussie niet in het topic waar het hoort.
Nu al vermoeiend dat we dit volgend jaar WEER gaan krijgen.
Deze: NWS / De Zwarte Piet-discussie #111 Zwarte piet wijkt niet :)
pi_175342354
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:36 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ah, die traditie wel
Klopt, kan me niet voorstellen dat iemand voorstander is van dierenmishandeling...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175342464
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.

Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
pi_175342495
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Seizoen is toch afgelopen
Dat is wel weer heel jammer..
Gaaf! Coole nerd shirts op QuoteShirts.nl
TV series downloaden zonder schikkingsvoorstel te krijgen dmv VPN?
Neem dan VPNUnlimited, nu ook met werkende NetFlix proxy (USA aanbod kijken)
pi_175344380
Lubach met zn pietengelul

Wat een tegenvaller zeg
pi_175344454
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef Wuwwa het volgende:
Pff kan deze discussie niet in het topic waar het hoort.
Nu al vermoeiend dat we dit volgend jaar WEER gaan krijgen.
Dit dus.

Ik heb ook wel een mening maar die hoef ik hier niet te uiten.
pi_175344973
Angela de Jong sloopt Lubach w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175346391
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stel vast je geen eenduidig antwoord geeft op de vraag die ik stelde; in plaats daarvan volgt weer eens een persoonlijke aanval.

Ik weet genoeg; jij hebt partij gekozen.
Omdat die vraag niet aan de orde is.

Echt, afgaande op je pohi alhier snap ik best dat het nogal moeilijk voor je kan zijn mee te komen in de buitenwereld, maar doe dan niet alsof die bubbel aan obscure internetsites waar je je in bevindt een of andere absolute waarheid is.
pi_175346413
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:34 schreef superniger het volgende:
Angela de Jong sloopt Lubach w/
Krampachtige poging haar krantje te beschermen, normaal is ze scherper.
pi_175346673
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:34 schreef superniger het volgende:
Angela de Jong sloopt Lubach w/
Wie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175348753
quote:
13s.gif Op maandag 27 november 2017 20:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Omdat die vraag niet aan de orde is.

Echt, afgaande op je pohi alhier snap ik best dat het nogal moeilijk voor je kan zijn mee te komen in de buitenwereld, maar doe dan niet alsof die bubbel aan obscure internetsites waar je je in bevindt een of andere absolute waarheid is.
Tuurlijk is die vraag wel aan de orde; dat is de kern van onze rechtsstaat en samenleving. Maar je hebt geen antwoord, dus probeer je te doen als het irrelevant is.
pi_175350611
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:38 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.

Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
Het allerbizarste is nog wel dat die hele discussie Sinterklaasvieren op het nippertje als "eeuwenoude traditie die we niet verloren mogen laten gaan" gered heeft. Voor deze jaarlijkse zwartepietdiscussietraditie op gang kwam, was half Nederland al bezig van Sinterklaas met cadeaus en surprises af aan het stappen en overgegaan op cadeaus geven met kerst.
En Lubach heeft gewoon gelijk, in meerdere opzichten. Het is ook te gek voor woorden dat Umberto Tan en Sylvana Simons bewaking nodig hebben omdat ze gebruik hebben gemaakt van de vrijheid van meningsuiting. Zijn overdreven onderduikvlucht -mooi seizoenseinde- geeft aan hoe gevaarlijk het is geworden in Nederland eerlijk voor je standpunten uit te komen.

Jammer dat die Lubach-uitzendseizoenen zo kort duren.
  maandag 27 november 2017 @ 22:35:16 #118
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175350981
Wordt er hier ook eens een item gewijd aan zwarte piet, en gelijk verwordt deze topicreeks tot het zoveelste platform voor dit vermoeiend gezeur. Lubach is niet neutraal en dat was hij hier dus ook niet. Dit is een kijkshow voor te lachen, in vredesnaam. Ga elders janken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175351199
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 22:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wordt er hier ook eens een item gewijd aan zwarte piet, en gelijk verwordt deze topicreeks tot het zoveelste platform voor dit vermoeiend gezeur.
Werkte die resetknop maar, hè.
pi_175352046
Nou als we dan toch doorgaan. :')

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik ben atheïst en mij persoonlijk zal het jeuken hoe Zwarte Piet eruit ziet. Maar wat ik persoonlijk vind, is helemaal geen criterium. Wat wél het criterium is, is de vraag of mensen het recht hebben om hun traditie te vieren, zolang deze niet in strijd is met de wet.
Maar waar is sprake van het bestrijden van dat recht dan? Er zijn wat mensen die zich gekwetst voelen door de wijze waarop die traditie gevoerd wordt. Daarvan voert een klein deel op legale wijze actie. Demonstreren tegen iets waar je het niet mee eens bent is immers ook je goed recht in een democratische rechtsstaat. Of dat nou tegen de wijze waarop Sinterklaas gevierd wordt, de gay pride of de komst van een moskee is.

quote:
Als mensen gekwetst zijn, is dat vervelend. Dat hoeft echter niet automatisch te betekenen dat daarom het feest op de schop moet. De "gekwetsten" kunnen ook gewoon wegkijken, cq. wegblijven bij de intocht. Niemand moet verplicht aanwezig zijn. En een feest dat 100 procent van de bevolking aanspreekt, kun je sowieso wel op je buik schrijven.
Voor kinderen met een kleurtje is het wat lastiger om Sinterklaas te mijden doorgaans, maar dit argument doet nog steeds niets af aan het feit dat het mensen vrij staat om te ageren tegen een traditie.

Ik zie je niet bovendien steeds maar weer argumenten op tafel gooien, die vervolgens niet meer relevant lijken als je met hun onzinnigheid wordt geconfronteerd trouwens. Deze hele discussie kan me gestolen worden, maar aan zwakke argumenten heb ik dan persoonlijk weer een hekel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175352131
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 23:25 schreef Monolith het volgende:
Nou als we dan toch doorgaan. :')
Ik neem wat je hebt geschreven voor kennisgeving aan. Laat de hetze inderdaad maar elders dan in dit topic verder gaan.

Overigens zijn twee nieuwe reeksen van ZML in 2018 aangekondigd:
https://www.parool.nl/kun(...)or-in-2018~a4541898/
pi_175352897
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 22:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Lubach is niet neutraal en dat was hij hier dus ook niet. Dit is een kijkshow voor te lachen, in vredesnaam. Ga elders janken.
^O^
pi_175354296
Die reset knop heeft niet echt geholpen.... Wel briljant hoe ook hier weer de hypocrisie van links werd getoond met Doutzen bij Pauw. Lekker op de slachtoffer hype meelopen.

Wat mij betreft vatte hij de tegenstelling prima samen, voor sommige mensen is het kwetsend en wil je daar rekening mee houden. Persoonlijk vind ik van wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:31:18 #124
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175355715
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

mij persoonlijk zal het jeuken hoe Zwarte Piet eruit ziet.
Ik moest hier zo om lachen dat de koffie uit mijn neus vloog.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175356756
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:31 schreef Ryon het volgende:
Ik moest hier zo om lachen dat de koffie uit mijn neus vloog.
Wat is er zo grappig? Ik zit als atheïst niet in de kerk of moskee, maar ik vind dat mensen de vrijheid hebben om een religie te belijden en om naar de kerk of moskee te gaan. Dus dat recht verdedig ik.

Verder ben ik eigenlijk wel klaar met de discussie hier. Het is inmiddels duidelijk dat een kleine, links-extremistische minderheid in dit land een kinderfeest blijvend mag verzieken en aantasten. So be it. Ik ben alvast benieuwd naar de precedentwerking.
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 10:37:49 #126
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175356980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 10:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig? Ik zit als atheïst niet in de kerk of moskee, maar ik vind dat mensen de vrijheid hebben om een religie te belijden en om naar de kerk of moskee te gaan. Dus dat recht verdedig ik.

Verder ben ik eigenlijk wel klaar met de discussie hier. Het is inmiddels duidelijk dat een kleine, links-extremistische minderheid in dit land een kinderfeest blijvend mag verzieken en aantasten. So be it. Ik ben alvast benieuwd naar de precedentwerking.
Je verzint je eigen feiten weer.
pi_175357458
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 10:37 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Je verzint je eigen feiten weer.
Een niet-gewilde, niet maatschappelijk gesteunde verandering van een traditie is een aantasting. En we zien welke kant het opgaat: stap voor stap wordt de traditie verder aangetast. In Amsterdam is Zwarte Piet (die op geen enkele wijze een racistische herkomst heeft) ironisch genoeg vervangen door Spaanse edelmannen; een directe verwijzing naar een land dat Nederland 80 jaar bezette...
pi_175357517
Je zegt klaar te zijn met de discussie en vervolgens blijf je framen en zeiken, waarmee je weer reacties uitlokt. Houd dan gewoon op, gast. Open een topic of zo.
pi_175357591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een niet-gewilde, niet maatschappelijk gesteunde verandering van een traditie is een aantasting. En we zien welke kant het opgaat: stap voor stap wordt de traditie verder aangetast. In Amsterdam is Zwarte Piet (die op geen enkele wijze een racistische herkomst heeft) ironisch genoeg vervangen door Spaanse edelmannen; een directe verwijzing naar een land dat Nederland 80 jaar bezette...
Kerel ga lekker naar het ZP topic. Doei he.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175358131
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:06 schreef Tchock het volgende:
Je zegt klaar te zijn met de discussie en vervolgens blijf je framen en zeiken, waarmee je weer reacties uitlokt. Houd dan gewoon op, gast. Open een topic of zo.
Dit zegt genoeg, hij krijgt er nooit genoeg van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen een kinderfeest, maar ook een discussiefeest voor Elfletterig.
pi_175358147
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit zegt genoeg, hij krijgt er nooit genoeg van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen een kinderfeest, maar ook een discussiefeest voor Elfletterig.
*Proest* _O- Geweldig.
pi_175358212
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Dit zegt genoeg, hij krijgt er nooit genoeg van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen een kinderfeest, maar ook een discussiefeest voor Elfletterig.
Het is wat hè, dat je op een discussieforum een beetje gaat zitten discussiëren. :')
pi_175358246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is wat hè, dat je op een discussieforum een beetje gaat zitten discussiëren. :')
Jij tilt het begrip 'stokpaardje' naar een hoger niveau.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 28 november 2017 @ 11:55:51 #134
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175358318
Genoeg offtopic geneuzel. Het gaat hier over ZML. De ZP-discussie mag naar NWS / De Zwarte Piet-discussie #113 Zwarte piet wijkt niet.
pi_175358975
Wat mij betreft is die hele zwarte pieten discussie vooral bedoeld om de kassen te spekken van vele columnisten. En voor veel links extremische types, die zelf vinden dat je nazis in elkaar mag slaan, zichzelf graag even ergens weer een schouderklopje willen geven.
pi_175359052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 12:29 schreef Deckard het volgende:
Wat mij betreft is die hele zwarte pieten discussie vooral bedoeld om de kassen te spekken van vele columnisten. En voor veel links extremische types, die zelf vinden dat je nazis in elkaar mag slaan, zichzelf graag even ergens weer een schouderklopje willen geven.
Anders lees je de post boven je even.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175359079
28 januari begint het volgende seizoen dus. Twee maanden pauze, dat valt nog mee. Alsnog duren de seizoenen te kort ;(
pi_175383736
_O-

Het bewijs dat anti-racisme vaak ook racisme is :D
pi_175386243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:29 schreef bamibij het volgende:
_O-

Het bewijs dat anti-racisme vaak ook racisme is :D
Bewijs?

Eerder een voorbeeld van selectieve-perceptie.
pi_175386561
quote:
Hehe. Hij benoemt een groot probleem maar dat is negatief omdat hij niet de eerste is. Wat een white privilege, hemeltje.

Blijkt maar weer uit dat sommige mensen gewoon graag willen discussiëren, in plaats van daadwerkelijk hun standpunten willen bereiken. Als je mensen gaat aanvallen die het met je eens zijn, om hun huidskleur nota bene, ben je net zo kwalijk bezig. Vooral ook sneu voor alle andere mensen - ongeacht huidskleur - die het gewoon prettig vinden dat een programma met een miljoen kijkers zo stelling neemt.
pi_175386585
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:29 schreef bamibij het volgende:
_O-

Het bewijs dat anti-racisme vaak ook racisme is :D
Nou nee, het is bewijs dat Arzu Aslan een racist is. Niets meer dan dat.
pi_175386753
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175387356
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hehe. Hij benoemt een groot probleem maar dat is negatief omdat hij niet de eerste is. Wat een white privilege, hemeltje.

Blijkt maar weer uit dat sommige mensen gewoon graag willen discussiëren, in plaats van daadwerkelijk hun standpunten willen bereiken. Als je mensen gaat aanvallen die het met je eens zijn, om hun huidskleur nota bene, ben je net zo kwalijk bezig. Vooral ook sneu voor alle andere mensen - ongeacht huidskleur - die het gewoon prettig vinden dat een programma met een miljoen kijkers zo stelling neemt.
Groot probleem man man. Als een fucking sprookje/kinderfeest al een groot probleem is heb je echt een goden leven. Zal maar je ergste probleem zijn zeg.
pi_175387365
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:22 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Groot probleem man man. Als een fucking sprookje/kinderfeest al een groot probleem is heb je echt een goden leven. Zal maar je ergste probleem zijn zeg.
Tyf op met die discussie hier, vaak genoeg gevoerd en ruimte zat voor op andere plekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:55 schreef zoem het volgende:
Genoeg offtopic geneuzel. Het gaat hier over ZML. De ZP-discussie mag naar NWS / De Zwarte Piet-discussie #113 Zwarte piet wijkt niet.
pi_175387429
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tyf op met die discussie hier, vaak genoeg gevoerd en ruimte zat voor op andere plekken.

[..]

Je begint er zelf over :') Gvd hypocriet figuur ben je ook.
pi_175387440
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:25 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Je begint er zelf over :') Gvd hypocriet figuur ben je ook.
Ik reageerde op een reactie op Zondag met Lubach. Jij komt weer aan met kinderfeest etc. Daarvoor is het NWS-topic, kun je spuien wat je wil.
pi_175387460
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik reageerde op een reactie op Zondag met Lubach. Jij komt weer aan met kinderfeest etc. Daarvoor is het NWS-topic, kun je spuien wat je wil.
Ik verlaag me niet tot die onzin. Ja en ik reageer op een reactie op een reactie :O
pi_175387482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:27 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ik verlaag me niet tot die onzin. Ja en ik reageer op een reactie op een reactie :O
Mooi, dan is dit kansloze offtopic geneuzel ook klaar.
pi_175387583
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mooi, dan is dit kansloze offtopic geneuzel ook klaar.
Inderdaad. Hopelijk leer je hier van :{
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 19:07:51 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175388227
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175394721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou nee, het is bewijs dat Arzu Aslan een racist is. Niets meer dan dat.
Vooral dit
Heb dat kind voor alle zekerheid al jaren preventief op de blok staan. Als zelfs Tofik Dibi je onder tafel lult qua argumenten...
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 00:56:38 #153
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175395767
Arzu is echt vreselijk ja. Nare nare nare vrouw.
pi_176755518
Het begint weer *O*
pi_176756754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:08 schreef Tuned22 het volgende:
Het begint weer *O*
*O*
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:45:03 #156
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176757275
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:08 schreef Tuned22 het volgende:
Het begint weer *O*
*O*
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 13:00:17 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176757523
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:08 schreef Tuned22 het volgende:
Het begint weer *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176759419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:08 schreef Tuned22 het volgende:
Het begint weer *O*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_176759574
Volgens mij begint het weer
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_176760340
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
Volgens mij begint het weer
Wat begint er weer?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_176761077
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:19 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Wat begint er weer?
Het!
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 26 januari 2018 @ 17:42:39 #162
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176762691
A.s. zondag om 21.50 dus *O*

Lekker geprogrammeerd ook. Een overlap met DWHN op NPO1 die tot 22u duurt.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 18:12:34 #163
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176763183
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:42 schreef zoem het volgende:
A.s. zondag om 21.50 dus *O*

Lekker geprogrammeerd ook. Een overlap met DWHN op NPO1 die tot 22u duurt.
Het loopt juist door het reclameblok naadloos in elkaar over.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 18:33:42 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_176763517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:42 schreef zoem het volgende:
A.s. zondag om 21.50 dus *O*

Lekker geprogrammeerd ook. Een overlap met DWHN op NPO1 die tot 22u duurt.
Boeien, je kan alles van de NPO eenvoudig terugkijken. Of je zapt en drukt op de groene knop om vanaf het begin te kijken.
pi_176779943
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het!
_O_ _O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_176780189
Ik zag op Facebook dat dit weer gaat beginnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 27 januari 2018 @ 17:23:46 #167
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_176780279
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Boeien, je kan alles van de NPO eenvoudig terugkijken. Of je zapt en drukt op de groene knop om vanaf het begin te kijken.
Ja, maar ik wil alles voor maandag gezien hebben, dus dan moeten ze het eerder op de website zetten.
Jesus hates you.
pi_176780869
*O* Eindelijk weer eens wat ultra links op tv
pi_176781189
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:02 schreef Joezi het volgende:
*O* Eindelijk weer eens wat ultra links op tv
Links georiënteerd wel ja, maar ultra? Lubach kan je niet bepaald met Fidel vergelijken of de RAF. Ultra links bestaat niet (meer) in Nederland. Als die nuance al moeilijk is dan wordt het leven toch wel erg zwart wit.
pi_176781222
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Links georiënteerd wel ja, maar ultra? Lubach kan je niet bepaald met Fidel vergelijken of de RAF. Ultra links bestaat niet (meer) in Nederland. Als die nuance al moeilijk is dan wordt het leven toch wel erg zwart wit.
lol wat gechargeerd maar voor de maatstaven van nu, tis allemaal rechtsche bagger op tv.
pi_176781472
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:30 schreef Joezi het volgende:

[..]

lol wat gechargeerd maar voor de maatstaven van nu, tis allemaal rechtsche bagger op tv.
Tja, als de inhoud van tv wordt bepaald door welk bedrijf het meeste wil betalen (via reclame) dan krijg je vreselijke gekloonde 'middle of the road' tv. Het publieke omroepstelsel wat we hebben/hadden werd de inhoud bepaald door mensen die een tientje per jaar over hebben voor hun keuze. Het verschil lijkt klein maar op de een of andere manier is het aanbod veel gevarieerder als mensen direct met de portemonnee mogen kiezen.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 22:26:24 #172
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_176786424
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:02 schreef Joezi het volgende:
*O* Eindelijk weer eens wat ultra links op tv
Dat hij (of het programmateam) tegen zwarte piet is, maakt het niet meteen (ultra)links.
Jesus hates you.
pi_176786734
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 22:26 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Dat hij (of het programmateam) tegen zwarte piet is, maakt het niet meteen (ultra)links.
lol nee maar die was wel recht in de ballen van conservatief Nederland
pi_176786844
In het programmateam zit wel de rechtsche jankbal Diederik Smit, die schijn toen woest weg gegaan te zijn :')
  zondag 28 januari 2018 @ 21:13:16 #175
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176806453
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 28 januari 2018 @ 21:14:10 #176
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176806477
Nou ik ben benieuwd
Oh.
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2018 @ 21:55:10 #177
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_176807437
:W
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 21:55:12 #178
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176807440
*G*
  zondag 28 januari 2018 @ 21:55:21 #179
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807442
*O*
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 21:55:24 #180
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807443
Naadloos van DWHN naar ZML _O_
  zondag 28 januari 2018 @ 21:55:27 #181
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_176807445
JAAAAAAAAAAAAAAAA
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2018 @ 21:55:43 #182
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_176807452
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:55 schreef zoem het volgende:
Naadloos van DWHN naar ZML _O_
echt maatwerk!! ^O^
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Moderator / Miss SHO zondag 28 januari 2018 @ 21:55:43 #183
22592 crew  Ole
pi_176807453
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:55 schreef zoem het volgende:
Naadloos van DWHN naar ZML _O_
top!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 21:55:45 #184
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807457
Die is schor _O-
pi_176807459
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:55 schreef zoem het volgende:
Naadloos van DWHN naar ZML _O_
heee ken ik jou niet van DWHN?
pi_176807463
:')
  zondag 28 januari 2018 @ 21:56:10 #187
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807466
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:55 schreef zoem het volgende:
Naadloos van DWHN naar ZML _O_
_O_
pi_176807467
JEUUUU hahahaha!
pi_176807471
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:55 schreef zoem het volgende:
Naadloos van DWHN naar ZML _O_
npo goden
pi_176807475
Kut te laat
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 21:56:50 #191
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 28 januari 2018 @ 21:57:11 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807494
Hahaha
Oh.
pi_176807497
matrixgenot hehe
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 21:57:25 #194
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807502
Snake _O_
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 28 januari 2018 @ 21:57:34 #195
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807508
:D
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 28 januari 2018 @ 21:57:53 #196
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807516
quote:
4s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:57 schreef Oscar. het volgende:
Snake _O_
De Snakeweek _O_
pi_176807526
Matig begin
(she/her)
  zondag 28 januari 2018 @ 21:58:19 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807527
Zijn stem _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 28 januari 2018 @ 21:59:00 #199
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807539
:')
Oh.
pi_176807544
Dijkhof bash, fuck jullie VVD-ers
pi_176807545
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:58 schreef Maraca het volgende:
Zijn stem _O-
Het luistert niet heel prettig inderdaad.
pi_176807554
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 21:58 schreef Fylax het volgende:
Matig begin
Hou eens op met elk topic te verneuken
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 21:59:57 #203
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807563
PVV corvee :D
  zondag 28 januari 2018 @ 22:00:20 #204
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807573
Halbe :r
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:00:30 #205
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807575
Halbe zool
pi_176807576
Halbe afgeslacht
pi_176807586
oh, we gaan de linkse tour op
  zondag 28 januari 2018 @ 22:01:05 #208
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_176807589
Dijkhoff >>> Zijlstra
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_176807595
Sam en Moos _O_
  zondag 28 januari 2018 @ 22:01:13 #210
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807598
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:01 schreef Wereldgozer het volgende:
oh, we gaan de linkse tour op
mad
Oh.
pi_176807603
haha heel FOK! staat voor lul

blanke vla :')
  zondag 28 januari 2018 @ 22:01:35 #212
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807606
_O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176807611
Dit is wel goed zeg :')
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:02:25 #214
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176807625
:D
pi_176807626
_O-
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:02:28 #216
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807627
:o
pi_176807628
Oops :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 28 januari 2018 @ 22:02:31 #218
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807629
lol
Oh.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:02:33 #219
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_176807630
Wut :D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:02:33 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807631
LOL
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176807635
Goed journalistiek werk dit hoor :D
pi_176807636
Hij kan sowieso slecht stemmetjes doen, en als hij dan ook nog eens niet bij stem is klinkt het nog slechter.
anonieme razernist
  zondag 28 januari 2018 @ 22:02:42 #223
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807637
Whaha :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 28 januari 2018 @ 22:02:43 #224
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807639
SOW
  zondag 28 januari 2018 @ 22:02:46 #225
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807641
_O-
Isn't it ironic, don't you think
pi_176807643
_O-
pi_176807645
fail
  zondag 28 januari 2018 @ 22:03:09 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807650
klaasweetallesgod
Oh.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:03:12 #229
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807651
Zijn stem is het grappigste van dit programma _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:03:35 #230
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807665
Petebash incoming _O_
  zondag 28 januari 2018 @ 22:03:40 #231
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807666
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:03 schreef Maraca het volgende:
Zijn stem is het grappigste van dit programma _O-
_O-
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:04:09 #232
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807679
Choas? Lekkere subs
  zondag 28 januari 2018 @ 22:04:10 #233
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807680
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:03 schreef zoem het volgende:
Petebash incoming _O_
En dat al in januari _O_
  zondag 28 januari 2018 @ 22:04:23 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807688
_O-
Oh.
pi_176807694
Hoe kom je aan dit soort tweets? :') :D
  zondag 28 januari 2018 @ 22:04:47 #236
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807699
:D _O-
Isn't it ironic, don't you think
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:04:53 #237
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807702
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:04 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe kom je aan dit soort tweets? :') :D
zoeken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176807703
REMIXXXXXXXXXXXX
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:04:59 #239
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807705
:D _O-
  zondag 28 januari 2018 @ 22:05:11 #240
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807710
No go zones remix _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 28 januari 2018 @ 22:05:19 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807712
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:04 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe kom je aan dit soort tweets? :') :D
Middagje een stagiair aan het werk zetten.
Oh.
pi_176807724
wat een enge man
  zondag 28 januari 2018 @ 22:05:45 #243
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_176807725
Hoekstra lijkt een beetje op Timmerfrans.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:05:48 #244
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176807728
Dit is wel erg uitgekauwd. :{
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:05:56 #245
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176807735
Maar deze nobody heeft wel genoeg aandacht gekregen ondertussen toch?
pi_176807739
alt right aan het werk
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:06:03 #247
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807742
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:05 schreef TC03 het volgende:
Dit is wel erg uitgekauwd. :{
Beetje oud item ja -O-
  zondag 28 januari 2018 @ 22:06:09 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807746
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:05 schreef Martinello het volgende:
Hoekstra lijkt een beetje op Timmerfrans.
Ja :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176807748
Dit is minder goed journalistiek werk, dit heeft de hele VPRO achterban al tien keer voorbij zien komen.
pi_176807758
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:05 schreef Martinello het volgende:
Hoekstra lijkt een beetje op Timmerfrans.
Meer dan een beetje. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 januari 2018 @ 22:07:52 #251
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807792
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is minder goed journalistiek werk, dit heeft de hele VPRO achterban al tien keer voorbij zien komen.
ZML is al behoorlijk mainstream geworden...de RTL- en SBS-achterban heeft het nog niet gezien denk ik.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:08:06 #252
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807797
Wat...
Oh.
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:08:06 #253
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:08:08 #254
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807801
:')
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:08:08 #255
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807802
GEEN TAXI BELLEN :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176807803
Deze scene idd :')
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:08:18 #257
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176807807
:D Dit was echt tenenkrommend
  zondag 28 januari 2018 @ 22:08:27 #258
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807812
:')
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 28 januari 2018 @ 22:08:42 #259
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807822
Ja dat was erg in Homeland
Oh.
pi_176807844
Homelandgenot
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:09:30 #261
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807852
Antwoordnummer, wut _O-
  zondag 28 januari 2018 @ 22:09:32 #262
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_176807853
:D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:09:32 #263
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176807854
:D haha goed gevonden
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:09:38 #264
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807859
:D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 28 januari 2018 @ 22:09:45 #265
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807865
Briljant :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 22:09:55 #266
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176807874
waarschijnlijk wordt zml nu gestuurd door die zweedse feeks omdat 'haar vrouw' producere (sick) is van dit programma
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:10:11 #268
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807877
Dit is geniaal
Oh.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:10:30 #269
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807888
Mis alleen South Park nog :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176807890
Haha, wat was die laatste?
anonieme razernist
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:10:58 #271
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807903
die hele kaas :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 28 januari 2018 @ 22:11:04 #272
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176807906
_O-
  zondag 28 januari 2018 @ 22:11:06 #273
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807908
Hahahahaha
Oh.
  zondag 28 januari 2018 @ 22:11:11 #274
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_176807912
hahaha
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_176807917
:B
pi_176807923
Ah to go no go zone :')
  zondag 28 januari 2018 @ 22:11:35 #277
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176807924
Albert Heijn to go no zone _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 28 januari 2018 @ 22:11:42 #278
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_176807928
_O- _O-
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:11:43 #279
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176807930
Dit :D :')
pi_176807937
eifeltoren :?
  zondag 28 januari 2018 @ 22:12:00 #281
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176807938
_O- _O-
Oh.
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:12:01 #282
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176807939
NEDFLIX :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176807942
Die Eiffeltoren :’)
pi_176807997
Gelderlander _O_
pi_176808014
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:14 schreef Joezi het volgende:
Gelderlander _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 januari 2018 @ 22:15:35 #286
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_176808038
De Gelderlander is tegenwoordig voor minimaal 50% gelijk aan het AD.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_176808044
TPO en GS klopt wel, alt right aids
  zondag 28 januari 2018 @ 22:16:34 #288
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176808064
quote:
3s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:16 schreef Joezi het volgende:
TPO en GS klopt wel, alt right aids
Ah, dus als iets je niet bevalt noem je het meteen nepnieuws? Logisch zeg.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 28 januari 2018 @ 22:16:38 #289
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176808068
Duitse woorden _O_
Oh.
pi_176808071
Netwerkdurchstsungsgesetz :?
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:17:11 #291
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176808086
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ah, dus als iets je niet bevalt noem je het meteen nepnieuws? Logisch zeg.
fakepost
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 28 januari 2018 @ 22:18:00 #292
176766 crew  zoem
zoemt
pi_176808106
NS bash _O_
pi_176808109
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ah, dus als iets je niet bevalt noem je het meteen nepnieuws? Logisch zeg.
ze trappen vaak in een hoax, voor de rest is het maar domme opinie natuurlijk, en opinies zijn nooit feiten.
pi_176808118
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:16 schreef Joezi het volgende:
Netwerkdurchstsungsgesetz :?
Netzwerkdurchsetzungsgesetz. Denk ik.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 28 januari 2018 @ 22:18:38 #295
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_176808129
Die stem van Lubach :')
Oh.
pi_176808131
Ben al jaren geband van twitter, erg hoor
pi_176808138
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:18 schreef Felagund het volgende:

[..]

Netzwerkdurchsetzungsgesetz. Denk ik.
ah dacht al
  zondag 28 januari 2018 @ 22:19:46 #298
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176808161
quote:
3s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:18 schreef Joezi het volgende:

[..]

ze trappen vaak in een hoax, voor de rest is het maar domme opinie natuurlijk, en opinies zijn nooit feiten.
En dus klopt het volgens jou dat het nepnieuws is?

Democratie betekent dat je ook meningen moet verdragen waar je het volstrekt mee oneens bent.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 28 januari 2018 @ 22:20:10 #299
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176808173
Le fake news. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176808175
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

En dus klopt het volgens jou dat het nepnieuws is?

Democratie betekent dat je ook meningen moet verdragen waar je het volstrekt mee oneens bent.
meningen zijn geen feiten hansie
  Eindredactie Games zondag 28 januari 2018 @ 22:20:24 #301
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176808180
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 22:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

En dus klopt het volgens jou dat het nepnieuws is?

Democratie betekent dat je ook meningen moet verdragen waar je het volstrekt mee oneens bent.
#houvolklaas
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')