abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:12:47 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321280
Vandaag komt het naar buiten. Dus Fokker, wat denken jullie van de plannen?

Om 13:00 live
https://www.nu.nl/156326/(...)n-regeerakkoord.html

En hier te downloaden
via

[ Bericht 18% gewijzigd door Hexagon op 10-10-2017 14:07:37 ]
pi_174321317
Heb je je vlaggetjes en confetti al klaar staan?
pi_174321379
Wat zijn precies de plannen? misschien kan je dat even in de OP zetten. Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar waarschijnlijk komen er meer regeltjes en gaan de belastingen weer omhoog. Ik denk dat we beter af zijn zonder kabinet.
  Redactie Games dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:19:51 #4
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174321449
Positief verrast door de proef met wiet. Die 2,1 miljard voor de ouderenzorg was ook nodig maar dat is meer te danken aan van Rijn.

Maar het goedkoper maken van het eerste collegejaar lost het probleem van de enorme studieschuld van studenten niet op, als het eigen risico niet omhoog gaat doet de zorgpremie het wel, en strenger straffen heeft nooit geleid tot minder recidive.

Asscher vat het wel treffend samen: "een kabinet van ieder voor zich en God voor allen". Kortzichtigheid viert weer hoogtij in dit kabinet.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:21:29 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Heb je je vlaggetjes en confetti al klaar staan?
In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast van
-Proef met wietteelt
-Belasting meer op vervuiling en minder op arbeid
-Op termijn sluiten kolencentrales
-Het invoeren voor een minimumtarief voor ZZP'ers

Een paar van die CDA-frutsels als Wilhelmus of dat vrijwilligerswerkcompromis daar heb ik niks mee, maar ik zal er niet wakker van liggen
pi_174321503
Eens met Wiegel: "Gekeutel op de vierkante centimeter"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174321534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Eens met Wiegel: "Gekeutel op de vierkante centimeter"
Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.

Why change a winning team?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174321561
Uitgaande van wat ik nu weet ben ik overwegend negatief.

Positief:
- Afbouw HRA (alleen niet op de manier waarop)
- Proef met legale wietteelt
- Langer vaderschapsverlof
- Verlagen inkomstenbelasting middenklasse (alleen niet de manier waarop).

Negatief:
- Verhogen lage BTW tarief
- Verhogen laagste belastingschijf en verlagen hoogste belastingschijf
- Afschaffen dividend belasting
- Verlagen vennootschapsbelasting
- Verlagen vermogensbelasting
- Versoepelen ontslagrecht
- Afschaffen raadgevend referendum

Tot nu toe slaat de balans wat mij betreft negatief door. Maar het is dan ook een kabinet met een duidelijk rechtse signatuur.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174321573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast van
-Proef met wietteelt
-Belasting meer op vervuiling en minder op arbeid
-Op termijn sluiten kolencentrales
-Het invoeren voor een minimumtarief voor ZZP'ers

Een paar van die CDA-frutsels als Wilhelmus of dat vrijwilligerswerkcompromis daar heb ik niks mee, maar ik zal er niet wakker van liggen
Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:27:19 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.
Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.
pi_174321633
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.

Why change a winning team?
Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg. :{
Ondertussen hopen de problemen zich op:
- de uit elkaar vallende EU
- de schuldenberg
- het ESM
- de vluchtelingen
- ouderenzorg en armoede
- globalisering, race to the bottom
- nieuwe financiële crisis
- verwaarlozen van ons leger ( gebroken geweertje mentaliteit)
- enz. enz.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:30:36 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174321670
Iedereen profiteert: behalve de middeninkomens.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:31:40 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174321681
Wat komt er in de plaats van de kolencentrales? Eerste vraag die in me opkomt.

Verder niks mis met afschaffen of verlagen van wat belastingen. Nu nog erfbelasting.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_174321700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:30 schreef xzaz het volgende:
Iedereen profiteert: behalve de middeninkomens.
Ik denk dat alleen de grote bedrijven profiteren, geheel in lijn met het EU beleid.
Met name de BTW verhoging en het verhogen van het bel. % van de laagste schijf en het korten op de ZZP aftrekpost treffen de onderkant van de samenleving. De grote bedrijven kunnen nog voordeliger goedkope arbeid inkopen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174321757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.
De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt. :D Komt allemaal goed, over 4 jaar zijn al deze partijtjes weggevaagd en hebben de PVV en FvD gezamenlijk 60 zetels. :)
pi_174321763
Het ging al dikke prima. Af en toe een kutwet, af en toe wat leuks.
Hup Holland, hup! w/
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:37:32 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt. :D Komt allemaal goed, over 4 jaar zijn al deze partijtjes weggevaagd en hebben de PVV en FvD gezamenlijk 60 zetels. :)
Ohja, de grote revolutie die iedere keer niet komt.
pi_174321790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg. :{
Ondertussen hopen de problemen zich op:
- de uit elkaar vallende EU
- de schuldenberg
- het ESM
- de vluchtelingen
- ouderenzorg en armoede
- globalisering, race to the bottom
- nieuwe financiële crisis
- verwaarlozen van ons leger ( gebroken geweertje mentaliteit)
- enz. enz.
- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174321806
Ben heel tevreden met de huidige gang van zaken. Heb over het algemeen weinig last van de overheid en dat houd ik graag zo. Er komt een lastenverlichting aan, dus ik ben blij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:41:43 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
Sommige mensen kunnen kennelijk niet niet leven zonder klagen en doemdenken
pi_174322059
Je kan er weinig over zeggen. Zoveel plannetjes, het geheel is te complex. Doen ze natuurlijk expres om het volk zand in de ogen te strooien. Niemand weet waar dit toe leidt.
pi_174322095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Je kan er weinig over zeggen. Zoveel plannetjes, het geheel is te complex. Doen ze natuurlijk expres om het volk zand in de ogen te strooien. Niemand weet waar dit toe leidt.
Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174322143
Geweldig topic ^O^
Regeerakkoord is nog niet bekend maar het vechten in de comments is tenminste al begonnen.
pi_174322152
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.
Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?
pi_174322169
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?
Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.

Het huidige regeerakkoord is peanuts in vergelijking met dat van Rutte II.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174322201
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.

Het huidige regeerakkoord is peanuts in vergelijking met dat van Rutte II.
Het is vooral veel gedoe op details en zonder serieuze ambitie. Maar dat kan ook bijna niet anders met de huidige samenstelling.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:05:20 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174322203
Zonder dat ik het regeeraccoord echt ken

Positief:
- Afbouw HRA
- Afschaffen dividend belasting (want dat is een dubbele belasting - er is al corporation tax betaald)
- Versoepelen ontslagrecht

Negatief:
- Verhogen lage BTW tarief
- Verlagen vermogensbelasting (een kleine verlaging na eerst verhoogd te hebben daar trappen we niet in. Die hele vermogensbelasting moet worden vervangen door een belasting op daadwerkelijk gerealiseerde real returns op vermogen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174322225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.

Het huidige regeerakkoord is peanuts in vergelijking met dat van Rutte II.
Toen wist je dat iedereen de pineut was. Nu weet je het niet, weten ze het zelf waarschijnlijk niet, een paar computernerds bij CBS kunnen echt niet voorspellen wat de gevolgen zijn. Ze willen de HRA langzaam afschaffen , een nieuw belastingstelsel invoeren, BTW verhogen, winstbelasting voor bedrijven verlagen en nog veel meer. Het is gewoon roulette.
pi_174322229
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:05 schreef SeLang het volgende:
Zonder dat ik het regeeraccoord echt ken

Positief:
- Afbouw HRA
- Afschaffen dividend belasting (want dat is een dubbele belasting - er is al corporation tax betaald)
- Versoepelen ontslagrecht

Negatief:
- Verhogen lage BTW tarief
- Verlagen vermogensbelasting (een kleine verlaging na eerst verhoogd te hebben daar trappen we niet in. Die hele vermogensbelasting moet worden vervangen door een belasting op daadwerkelijk gerealiseerde real returns)
Liever een hoger BTW-tarief en minder inkomstenbelasting betalen dan andersom. Je uitgaven heb je immers in eigen hand. Straks houd je meer over en kun je zelf bepalen hoeveel je uitgeeft aan boodschappen. Je bent immers niet verplicht om enkel A-merken te kopen als je daar te zuinig voor bent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174322260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Toen wist je dat iedereen de pineut was. Nu weet je het niet, weten ze het zelf waarschijnlijk niet, een paar computernerds bij CBS kan echt niet voorspellen wat de gevolgen zijn. Ze willen de HRA langzaam afschaffen , een nieuw belastingstelsel invoeren, BTW verhogen, winstbelasting voor bedrijven verlagen en nog veel meer. Het is gewoon roulette.
HRA wordt versneld afgebouwd. Wat daar de gevolgen van zijn is wel redelijk duidelijk. Huizenbezitters kunnen daar bovendien op anticiperen.

Inkomstenbelasting gaat omlaag en BTW-tarief omhoog. Verschuiving van lasten op arbeid naar de gebruiker betaalt. Meer dan voorheen kun je dus zelf bepalen hoeveel je overhoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:10:54 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174322279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Liever een hoger BTW-tarief en minder inkomstenbelasting betalen dan andersom. Je uitgaven heb je immers in eigen hand. Straks houd je meer over en kun je zelf bepalen hoeveel je uitgeeft aan boodschappen. Je bent immers niet verplicht om enkel A-merken te kopen als je daar te zuinig voor bent.
In principe zie ik ook liever een belasting op consumptie dan op inkomen, maar het gaat hier om het lage tarief dus primaire levensbehoeften.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174322299
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

HRA wordt versneld afgebouwd. Wat daar de gevolgen van zijn is wel redelijk duidelijk. Huizenbezitters kunnen daar bovendien op anticiperen.

Inkomstenbelasting gaat omlaag en BTW-tarief omhoog. Verschuiving van lasten op arbeid naar de gebruiker betaalt. Meer dan voorheen kun je dus zelf bepalen hoeveel je overhoudt.
Zo simpel is het allemaal niet. Als je in een economie iets verandert heeft het 1 gewenst gevolg en honderd niet voorziene gevolgen.
pi_174322370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

In principe zie ik ook liever een belasting op consumptie dan op inkomen, maar het gaat hier om het lage tarief dus primaire levensbehoeften.
Snap ik. Maar ook op dat terrein is de verscheidenheid enorm. Je bent niet verplicht om enkel A-merken te kopen. Je kunt boodschappen zo duur maken als je zelf wilt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174322387
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo simpel is het allemaal niet. Als je in een economie iets verandert heeft het 1 gewenst gevolg en honderd niet voorziene gevolgen.
Het is niet alsof er voor het eerst wordt geschoven met belastingtarieven. De politieke partijen hebben inmiddels tientallen jaren bestuurlijke ervaring en onze controlemechanismen zijn redelijk in staat om de gevolgen in te schatten. Het is dus niet alsof het systeem instort als er aan een paar knoppen wordt gedraaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174322427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is niet alsof er voor het eerst wordt geschoven met belastingtarieven. De politieke partijen hebben inmiddels tientallen jaren bestuurlijke ervaring en onze controlemechanismen zijn redelijk in staat om de gevolgen in te schatten. Het is dus niet alsof het systeem instort als er aan een paar knoppen wordt gedraaid.
Je overschat de kwaliteiten van beroepspolitici en onderschat de complexiteit van een economie.
pi_174322473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je overschat de kwaliteiten van beroepspolitici en onderschat de complexiteit van een economie.
Oke, kerel. Dan ga jij toch lekker doemdenken.

Ik maak mij in ieder geval geen zorgen over de toekomst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:28:57 #37
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174322560
Ik vind het altijd grappig dat mensen zoals Braindead hun hoop vestigen op een populist en wanneer die niks blijkt te bereiken gaan ze weer door naar de volgende in de volle overtuiging dat deze wel voor een revolutie gaat zorgen. Ze hebben Fortuyn al leeggezogen, Wilders begint nu oud nieuws te worden en straks is het Baudet. Dat soort hoop is ergens bewonderenswaardig.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:33:34 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:35:50 #39
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174322688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

In principe zie ik ook liever een belasting op consumptie dan op inkomen, maar het gaat hier om het lage tarief dus primaire levensbehoeften.
Nou ja, primaire levensbehoeften. Het Nederlandse lage btw-tarief werd breder toegepast dan in andere Europese landen. Dat konijnenvoer, kappersdiensten, kunstobjecten en saunabezoek onder 6% valt, is in mijn ogen niet uit te leggen. Het was denk ik eenvoudiger geweest als we de 6% voor diensten hadden afgeschaft en voor goederen die niet tot de primaire levensbehoeften zou horen. Nadeel was dat het dan teveel zou opvallen en 15%punt verhoging voor kappersdiensten e.d. een forse schok teweeg zou brengen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:01:38 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174323165
En daar is hij dan
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:13:37 #41
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174323392
Nu te downloaden via
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:13:49 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174323395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:01 schreef Hexagon het volgende:
En daar is hij dan
Link naar de PDF?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:26:32 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174323672
Overall gescand ben ik niet ontevreden :)
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:27:12 #44
3542 Gia
User under construction
pi_174323683
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Overall gescand ben ik niet ontevreden :)
Nee, ik ook niet.
pi_174323739
Valt erg mee
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:30:51 #46
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174323761
Het zijn ook geen enorme verschuivingen.

Ook logisch met vier partijen samen en in een tijd van economische voorspoed, dan worden ook geen halsbrekende toeren uitgehaald.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:36:42 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174323890
Ook wel de nodige dingen waar linkse partijen blij mee nogen zijn
pi_174323975
Helemaal top! Vooral dat gehuil van huizen"bezitters" is priceless. *)
pi_174324042
Ben ook wel blij dat ze meer gaan investeren in het spoor buiten de randstad
pi_174324067
Net Buma gehoord met zijn gelul over saamhorigheid en aandacht voor het wilhelmus.
„Het gevoel van saamhorigheid gaan we versterken. Door aandacht voor onze cultuur, ons volkslied en burgerschap. "

Het CDA zou best een leuke partij kunnen zijn als ze eens zouden ophouden met hun moralistische gepreek. Alsof Nederlanders allemaal het lof voor het koningshuis en het wilhelmus moeten zingen om saamhorig te kunnen zijn, we zijn een vrij land en geen Noord-Korea. Ik ben trots op Nederland waar men niet het loflied hoeft te hijsen en kritisch en vrij mag zijn. Die christelijke cultuur kan mij gestolen worden, leve de republiek. Laten we allemaal samen zingen: Buma rot op, Buma, Buma, Buma rot op; lekker saamhorig.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:48:23 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174324120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Net Buma gehoord met zijn gelul over saamhorigheid en aandacht voor het wilhelmus.
„Het gevoel van saamhorigheid gaan we versterken. Door aandacht voor onze cultuur, ons volkslied en burgerschap. "

Het CDA zou best een leuke partij kunnen zijn als ze eens zouden ophouden met hun moralistische gepreek. Alsof Nederlanders allemaal het lof voor het koningshuis en het wilhelmus moeten zingen om saamhorig te kunnen zijn, we zijn een vrij land en geen Noord-Korea. Ik ben trots op Nederland waar men niet het loflied hoeft te hijsen en kritisch en vrij mag zijn. Die christelijke cultuur kan mij gestolen worden, leve de republiek. Laten we allemaal samen zingen: Buma rot op, Buma, Buma, Buma rot op; lekker saamhorig.
Saamhorigheid kweek je niet door het te verplichten, alhoewel dat ik het wilhelmus gewoon heb gehad op de basisschool.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174324126
Muppetshow. Opknopen die landverraders.
pi_174324134
Geen nieuwe ministeries zo lijkt het.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:49:20 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174324144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Net Buma gehoord met zijn gelul over saamhorigheid en aandacht voor het wilhelmus.
„Het gevoel van saamhorigheid gaan we versterken. Door aandacht voor onze cultuur, ons volkslied en burgerschap. "

Het CDA zou best een leuke partij kunnen zijn als ze eens zouden ophouden met hun moralistische gepreek. Alsof Nederlanders allemaal het lof voor het koningshuis en het wilhelmus moeten zingen om saamhorig te kunnen zijn, we zijn een vrij land en geen Noord-Korea. Ik ben trots op Nederland waar men niet het loflied hoeft te hijsen en kritisch en vrij mag zijn. Die christelijke cultuur kan mij gestolen worden, leve de republiek. Laten we allemaal samen zingen: Buma rot op, Buma, Buma, Buma rot op; lekker saamhorig.
Ach ik ben er ook geen fan van. Maar als het CDA al tevreden is met dat soort frutsels dan is dan een prima deal. :)
pi_174324151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Net Buma gehoord met zijn gelul over saamhorigheid en aandacht voor het wilhelmus.
„Het gevoel van saamhorigheid gaan we versterken. Door aandacht voor onze cultuur, ons volkslied en burgerschap. "

Het CDA zou best een leuke partij kunnen zijn als ze eens zouden ophouden met hun moralistische gepreek. Alsof Nederlanders allemaal het lof voor het koningshuis en het wilhelmus moeten zingen om saamhorig te kunnen zijn, we zijn een vrij land en geen Noord-Korea. Ik ben trots op Nederland waar men niet het loflied hoeft te hijsen en kritisch en vrij mag zijn. Die christelijke cultuur kan mij gestolen worden, leve de republiek. Laten we allemaal samen zingen: Buma rot op, Buma, Buma, Buma rot op; lekker saamhorig.
Ga jij maar lekker dat liedje zingen hoor, in je eentje! Ook dat mag gewoon in Nederland.
pi_174324270
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker dat liedje zingen hoor, in je eentje! Ook dat mag gewoon in Nederland.
Nee dat mag niet, er moet saamhorigheid komen, iedereen moet meezingen.
pi_174324309
Volgens Buma is die niet verplichte maatschappelijke diensttijd een aanvulling op je diploma als je geen diploma hebt dus.... :{.
I´m back.
pi_174324330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat mag niet, er moet saamhorigheid komen, iedereen moet meezingen.
Alleen kinderen en jongelui toch? :{.
I´m back.
pi_174324344
Is er al een rekentooltje voor de belastingverlichting?
I´m back.
pi_174324356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat mag niet, er moet saamhorigheid komen, iedereen moet meezingen.
Haha, nou ik pas ff. :P
pi_174324403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Is er al een rekentooltje voor de belastingverlichting?
hier is een begin gemaakt: https://www.cpb.nl/persbe(...)akkoord-doorgerekend
pi_174324477
quote:
Nog maar even wachten dus tot je kunt uitrekenen hoeveel boter je bij de vis krijgt.

Overigens:
I´m back.
pi_174324498
quote:
Afname van de inkomensongelijkheid met -2,7%; moet ik dat opvatten als een toename? Zelfde geldt voor de werkloosheid...
pi_174324554
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Afname van de inkomensongelijkheid met -2,7%; moet ik dat opvatten als een toename? Zelfde geldt voor de werkloosheid...
Ha, ha.
Afname inkomensongelijkheid is 2,7%.
I´m back.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:10:31 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174324556


"...en verschillende interpretaties van de uitslag"

- Voor
- Tegen

Hoe is er precies een verschillende interpretatie mogelijk?

D66 :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174324602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

"...en verschillende interpretaties van de uitslag"

- Voor
- Tegen

Hoe is er precies een verschillende interpretatie mogelijk?

D66 :r
Ja, dan tellen ze de mensen die meededen ook mee hè. :D.
I´m back.
pi_174324777
Verbod op radicale organisaties die de democratie omver kunnen werpen.
En criminele motorbendes, maar of dat dan onder dat kopje kan???

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 10-10-2017 14:29:09 ]
I´m back.
pi_174324796
Één kolencentrale dicht, wat een typisch compromis is dat :D :')

Zal de nu 22-jarige Hemweg centrale wel tegen een vorstelijke vergoeding gesloten worden _O_
pi_174324821
Ik als linkse stemmer ben wel positief. De werkende burger gaat er duidelijk op vooruit. Alleen jammer dat het minimum uurloon niet wordt aangepakt. Zou 12 euro per uur bruto moeten worden. Dan moedig je werken pas aan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:25:26 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174324823
quote:
Het kabinet zal geen voorstellen doen over verruiming van de regels voor hulp bij zelfdoding. Een initiatiefwet over hulp bij zelfdoding bij voltooid leven zal niet worden geblokkeerd. Investeren in de ouderenzorg moet ertoe leiden dat minder mensen een doodswens hebben.
:')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:27:39 #71
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_174324861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:05 schreef SeLang het volgende:
- Verlagen vermogensbelasting (een kleine verlaging na eerst verhoogd te hebben daar trappen we niet in. Die hele vermogensbelasting moet worden vervangen door een belasting op daadwerkelijk gerealiseerde real returns op vermogen)
Zou je die eens kunnen toelichten? De afgelopen jaren is de belastingvrije voet van het vermogen per fiscaal partner al aardig opgehoogd. Wat hebben ze verlaagd precies?

Wat betreft het verwachte rendement wat ze denken wat je krijgt ben ik idd mee eens.

Overigens gaat dit voor de meeste mensen niet veel opleveren. Het scheelt wellicht een paar euro per jaar.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:27:49 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174324862
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

:')
Ja, wekelijks een extra toetje haalt de mensen die dood willen wel over de streep.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174324881
1,75 miljard extra voor Ontwikkelingshulp.
I´m back.
pi_174324910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
1,75 miljard extra voor Ontwikkelingshulp.
De coalitie gaat aan de haal met de kroonjuwelen van de PvdA.
pi_174324918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Één kolencentrale dicht, wat een typisch compromis is dat :D :')

Zal de nu 22-jarige Hemweg centrale wel tegen een vorstelijke vergoeding gesloten worden _O_
Btw ik las dat ze China van plan zijn 1600 nieuwe kolencentrales neer te zetten.
I´m back.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:30:52 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174324923
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De coalitie gaat aan de haal met de kroonjuwelen van de PvdA.
En je moet je steeds meer afvragen waarom Klaver hier niet mee uit de voeten kon
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:32:18 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174324946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Btw ik las dat ze China van plan zijn 1600 nieuwe kolencentrales neer te zetten.
Dat was dan de Fabeltjeskrant, zeker? Er waren plannen 2 jaar geleden in China om er 155 te bouwen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:32:20 #78
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_174324947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Één kolencentrale dicht, wat een typisch compromis is dat :D :')

Zal de nu 22-jarige Hemweg centrale wel tegen een vorstelijke vergoeding gesloten worden _O_
1 in deze regeerperiode, allemaal dicht voor 2030.
pi_174324975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

1 in deze regeerperiode, allemaal dicht voor 2030.
Kunnen ze dat vast leggen, of krijgen we straks een nieuwe kabinet die dit even kan veranderen. Dan stelt voor 2030 sluiten niet veel voor.
pi_174324985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat was dan de Fabeltjeskrant, zeker? Er waren plannen 2 jaar geleden in China om er 155 te bouwen.
Nee, wereldwijd.
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:36:11 #81
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_174325016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:33 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Kunnen ze dat vast leggen, of krijgen we straks een nieuwe kabinet die dit even kan veranderen. Dan stelt voor 2030 sluiten niet veel voor.
Lijkt me wel, de partijen die het terug zouden willen draaien zitten in dit kabinet, dus het is ook niet logisch dat het terug gedraaid wordt in een ander kabinet.

Trouwens het streven is ook naar alleen nog emissieloze auto's in 2030.
pi_174325039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Btw ik las dat ze China van plan zijn 1600 nieuwe kolencentrales neer te zetten.
Waar? Want als we grofweg uitgaan 1 GW centrales (die nieuwe in Nederland zijn nog wat groter), zou dat 1600 GW extra zijn tov van de ~1000 GW die er staat aan kolen (57% van de capaciteit, volgens wiki dan). Dat zou mij gezien de sociale onrust als gevolg van luchtvervuiling in China wel verbazen, al is het wel zo dat China net als Duitsland niet per se klimaatbeleid voert maar meer industriepolitiek met het stimuleren van een mix van zonne-energie en kolen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:38:40 #83
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174325056
Op zich wel tevreden tot nu toe :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174325072
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waar? Want als we grofweg uitgaan 1 GW centrales (die nieuwe in Nederland zijn nog wat groter), zou dat 1600 GW extra zijn tov van de ~1000 GW die er staat aan kolen (57% van de capaciteit, volgens wiki dan). Dat zou mij gezien de sociale onrust als gevolg van luchtvervuiling in China wel verbazen, al is het wel zo dat China net als Duitsland niet per se klimaatbeleid voert maar meer industriepolitiek met het stimuleren van een mix van zonne-energie en kolen.
Wereldwijd is dat:

quote:
Over all, 1,600 coal plants are planned or under construction in 62 countries, according to Urgewald’s tally, which uses data from the Global Coal Plant Tracker portal. The new plants would expand the world’s coal-fired power capacity by 43 percent.

The fleet of new coal plants would make it virtually impossible to meet the goals set in the Paris climate accord, which aims to keep the increase in global temperatures from preindustrial levels below 3.6 degrees Fahrenheit.
https://www.climategate.n(...)ning-aanbouw-wereld/
I´m back.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:39:50 #85
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174325075
Overwegend een heel redelijk akkoord, maar bijvoorbeeld de verdere bezuiniging op GGZ kan natuurlijk écht niet. Nu al is er veel te weinig ondersteuning van mensen met psychische problematiek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:40:34 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174325087
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zou je die eens kunnen toelichten? De afgelopen jaren is de belastingvrije voet van het vermogen per fiscaal partner al aardig opgehoogd. Wat hebben ze verlaagd precies?

Wat betreft het verwachte rendement wat ze denken wat je krijgt ben ik idd mee eens.

Overigens gaat dit voor de meeste mensen niet veel opleveren. Het scheelt wellicht een paar euro per jaar.
Het is nu iets verlaagd maar de vorige wijziging was per saldo juist een verhoging van belastingen op grotere vermogens. Het uitgangspunt daarvan was dat hogere vermogens gemakkelijker een hoger rendement zouden kunnen maken. Maar dat is juist precies andersom! het hele uitgangspunt is fout.

Zo'n beetje de hele rest van de wereld belast alleen daadwerkelijk gerealiseerde vermogenswinst. Dat is een stuk rechtvaardiger. Zelfs dat is echter een dubbele belasting omdat er al belasting wordt geheven via inflatie (op die manier wordt jaarlijks miljarden aan staatsschuld "afgelost"). Veel mensen begrijpen niet dat inflatie gewoon een transfer is van privé vermogen naar de overheid. Daarom zou je het reële rendement moeten belasten: nominaal rendement min inflatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:40:45 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174325088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:33 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Kunnen ze dat vast leggen, of krijgen we straks een nieuwe kabinet die dit even kan veranderen. Dan stelt voor 2030 sluiten niet veel voor.
Natuurlijk kan een volgend kabinet dat herroepen

De investeringen die nodig zijn zullen dit kabinet wel gedaan worden. Dus als dat plan erdoor is zal het niet aannemelijk zijn dat iemand per se die kolencentrales wil redden.
pi_174325100
Ik heb het even gescand en ben best positief (zeker ten opzichte van mijn verwachting). Jammer dat een groot gedeelte van de CO2-reductie bestaat uit 'afvang en opslag'. Behalve dat het niet echt een reductie is, lijkt het me ook een erg optimistisch en lastig voornemen.
pi_174325119
Is er iets bekend over huurtoeslag? Geen zin om het helemaal dor te lezen

Die hogere boodschappen zijn echt bullshit :’)
pi_174325160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

1 in deze regeerperiode, allemaal dicht voor 2030.
Dan kan je er vanuit gaan dat die megacentrales tot 2029 vol blijven draaien, en misschien nog wel op het laatste moment uitstel zoals dat vaak gaat in Nederland.

Overigens kan je kolencentrales eenvoudig uit de markt prijzen door een voldoende hoge CO2-belasting. Die laten ze slim oplopen tot 43 euro in 2030, wat ongeveer de belasting die nodig is om een switch van kolen naar gas te bewerkstelligen.
pi_174325173
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is er iets bekend over huurtoeslag? Geen zin om het helemaal dor te lezen

Die hogere boodschappen zijn echt bullshit :’)
Is met gemiddelde boodschappen hoogstens 30 euro per maand. Geen issue lijkt me. Huurtoeslag hetzelfde toch?
pi_174325204
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:45 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Is met gemiddelde boodschappen hoogstens 30 euro per maand. Geen issue lijkt me. Huurtoeslag hetzelfde toch?
Voor mensen die ieder dubbeltje moeten omdraaien dus wel.
pi_174325218
quote:
Tja, niet al te hoopgevend, al zeggen dat soort cijfers (als ze betrouwbaar zijn) niet alles. Bijvoorbeeld kolen + CCS vind ik een te billijken optie - als het daadwerkelijk uitgevoerd wordt in plaats van gebakken lucht.
pi_174325245
Op grote thema's als migratie en lange termijn financieel beleid kan ik ze op geen enkele visie betrappen. Maar dat laten ze waarschijnlijk liever over aan de EU.

Dit regeerakkoord is decadent gerommel in de marge wat mij betreft.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:51:30 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_174325268
Nog niemand opgevallen dat er een kilometerheffing voor vrachtwagens komt?

https://www.autoweek.nl/n(...)g-voor-vrachtwagens/
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:52:06 #96
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174325282
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:51 schreef Gunner het volgende:
Nog niemand opgevallen dat er een kilometerheffing voor vrachtwagens komt?

https://www.autoweek.nl/n(...)g-voor-vrachtwagens/
Was toch al uitgelekt?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_174325295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Snap ik. Maar ook op dat terrein is de verscheidenheid enorm. Je bent niet verplicht om enkel A-merken te kopen. Je kunt boodschappen zo duur maken als je zelf wilt.
De winkeliers in de grensstreek zien de bui ook al weer hangen natuurlijk :D
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:55:22 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De winkeliers in de grensstreek zien de bui ook al weer hangen natuurlijk :D
Welke grensstreek? Want Belgie zit nog steeds hoger in de BTW dan Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174325332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

"...en verschillende interpretaties van de uitslag"

- Voor
- Tegen

Hoe is er precies een verschillende interpretatie mogelijk?

D66 :r
Vrij eenvoudig, het is volstrekt onduidelijk waarom men voor of tegen is en wat men voor aanpassing wenst.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:56:10 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vrij eenvoudig, het is volstrekt onduidelijk waarom men voor of tegen is en wat men voor aanpassing wenst.
Binaire antwoorden en vraagstelling op complexe vraagstukken werkt niet. Klaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174325392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:50 schreef Rockefellow het volgende:
Op grote thema's als migratie en lange termijn financieel beleid kan ik ze op geen enkele visie betrappen. Maar dat laten ze waarschijnlijk liever over aan de EU.

Dit regeerakkoord is decadent gerommel in de marge wat mij betreft.
Tja, ik heb ook een beetje die indruk idd. Maar goed sws een lastige klus ook met maar 1 zetel meerderheid in zowel TK als EK, met dan nog een tussentijdse verkiezing in de EK.
I´m back.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:01:07 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174325455
Henk Krol boos,Geert Wilders boos Jesse Klaver boos

Dan moet het wel goed zijn _O_
pi_174325511
Henk krol begon ook weer onzin te schreeuwen met '' ouderen gaan met 40% achter uit'' :r
pi_174325562
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
Welke grensstreek? Want Belgie zit nog steeds hoger in de BTW dan Nederland.
Duitsland
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

"...en verschillende interpretaties van de uitslag"

- Voor
- Tegen

Hoe is er precies een verschillende interpretatie mogelijk?

D66 :r
Ja, daar valt toch weinig aan te interpreteren volgens mij.......

Eigenlijk moet er een referendum komen over de afschaffing van het referendum :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
1,75 miljard extra voor Ontwikkelingshulp.
Ja, dat krijg je met de Christenunie er bij. 8)7
Steek die 1,75 miljard dan gewoon in de fik met oud en nieuw, dan hebben we er tenminste nog een beetje lol van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:50 schreef Rockefellow het volgende:
Op grote thema's als migratie en lange termijn financieel beleid kan ik ze op geen enkele visie betrappen. Maar dat laten ze waarschijnlijk liever over aan de EU.
Dat viel mij ook op ja, migratie schuiven ze compleet op het bordje van de EU.

Dat Nederland zelf grotendeels kan bepalen hoeveel economische migranten hier komen, is nog niet helemaal doorgedrongen in Den Haag.
Minder gratis geld uitgeven en geen uitkeringen, dan wordt het wel een heel stuk minder.
In Portugal komen ook niet zoveel kanslozen binnen hoor.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:07:04 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:05 schreef bluemoon23 het volgende:

Ja, dat krijg je met de Christenunie er bij. 8)7
Steek die 1,75 miljard dan gewoon in de fik met oud en nieuw, dan hebben we er tenminste nog een beetje lol van.
Dat gaat gewoon voor het overgrote deel linea recta naar het NL bedrijfsleven en NGO's die dat voornamelijk in Nederland besteden dus dat is flauwekul
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174325595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:01 schreef Hexagon het volgende:
Henk Krol boos,Geert Wilders boos Jesse Klaver boos

Dan moet het wel goed zijn _O_
Henk had gededuceerd dat de oudjes er 39% op achteruit gaan in 4 jr?
Henk heeft zeker een rekenfoutje gemaakt?
I´m back.
pi_174325612
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:45 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Is met gemiddelde boodschappen hoogstens 30 euro per maand. Geen issue lijkt me. Huurtoeslag hetzelfde toch?
Dat is bijna een verdubbeling van het eigen risico. Om het even in perspectief te plaatsen.
pi_174325616
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
Dat gaat gewoon voor het overgrote deel linea recta naar het NL bedrijfsleven en NGO's die dat voornamelijk in Nederland besteden dus dat is flauwekul
Ja, en dat is nu niet echt een industrie die we moeten sponsoren of in tact moeten houden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:09:31 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174325638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Henk had gededuceerd dat de oudjes er 39% op achteruit gaan in 4 jr?
Henk heeft zeker een rekenfoutje gemaakt?
Henk was tijdens de campagne al live op tv aan het dementeren
pi_174325639
Marianne Thieme ook niet blij met ''niet groene kabinet''
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:10:38 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174325664
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:09 schreef FlyingEagle het volgende:
Marianne Thieme ook niet blij met ''niet groene kabinet''
Uiteraard, die is pas blij als we autorijden verbieden en allemaal verplicht veganist moeten worden
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:12:42 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Henk had gededuceerd dat de oudjes er 39% op achteruit gaan in 4 jr?
Henk heeft zeker een rekenfoutje gemaakt?
Doet Henk wel vaker met andermans geld
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:14:54 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325773
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en dat is nu niet echt een industrie die we moeten sponsoren of in tact moeten houden.
Waarom niet? Het zijn banen, lijkt mij nuttiger als we die in Nederland houden. Of zie jij liever dat het besteed word aan eckte Nederlandse cultuur banen zoals Wilhelmus zanger?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174325783
Wel bizar dat tweeverdieners met kinderen er weer het meest op vooruit gaan. Belachelijk eigenlijk, want die hebben werkelijk niets te klagen.
pi_174325805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:15 schreef hpeopjes het volgende:
Wel bizar dat tweeverdieners met kinderen er weer het meest op vooruit gaan. Belachelijk eigenlijk, want die hebben werkelijk niets te klagen.
Niks te klagen als in?
pi_174325861
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:16 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Niks te klagen als in?
Twee inkomens en maar 1x de woonlasten hoeven af te tikken. Tweeverdieners hebben het echt absoluut goud.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:21:40 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174325949
quote:
Vrijwel iedereen erop vooruit dus. Dus de linkserds kunnen ook ophouden met klagen
pi_174326001
I´m back.
pi_174326106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom niet? Het zijn banen, lijkt mij nuttiger als we die in Nederland houden. Of zie jij liever dat het besteed word aan eckte Nederlandse cultuur banen zoals Wilhelmus zanger?
Dat het geld van ontwikkelingshulp vrijwel geheel ten goede komt aan Nederlandse bedrijven en banen dat lijkt mij nogal een stevige aanname, en ik zie daar dan ook graag een onderbouwing van tegemoet.

Maar dan nog, het gaat op gemeenschapsgeld/belastinggeld, niet om de geldboom die geoogst wordt.
pi_174326134
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen erop vooruit dus. Dus de linkserds kunnen ook ophouden met klagen
Ik lees anders dat mensen met een uitkering juist minder te besteden krijgen.

Precies wat ik al verwachtte nadat de BTW verhoging en de belastingwijziging gelekt waren.

Daarentegen ben ik weer wel positief verrast door de groene maatregelen die in dit regeerakkoord staan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174326245
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen erop vooruit dus. Dus de linkserds kunnen ook ophouden met klagen
Er zijn toch vrij veel mensen die achteruitgaan als ik de grafieken bekijk, vooral in de groep onder 65 met een laag inkomen en bij de groep boven 65 met een hoger inkomen. In een tijd met economisch groei vind ik dat wel vreemd, zeker aangezien er ook best veel mensen behoorlijke koopkracht stijging hebben. Er is binnen de groepen een hele grote spreiding waardoor het gemiddelde weinig zegt voor individuele mensen.
pi_174326481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doet Henk wel vaker met andermans geld
Hij is dan ook geen Nederlandse hetero of pro Nederlandse hetero's.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:50:03 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174326494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Hij is dan ook geen Nederlandse hetero of pro Nederlandse hetero's.
Zijn sexuele voorkeur heeft daar (pas op, woordgrapje) geen flikker mee te maken, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174326567
Ik moet me er nog verder in verdiepen maar ik lees ergens dat er nog verder wordt bezuinigd op GGZ.

Dat zou echt van de zotte zijn. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:54:36 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174326584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vrij eenvoudig, het is volstrekt onduidelijk waarom men voor of tegen is en wat men voor aanpassing wenst.
Men wilde niet dat er geratificeerd werd. Daar ging het referendum over. Meer hoef je niet te weten. Waarom men dat niet wilde is niet relevant. Er zijn altijd duizenden redenen om ergens voor of tegen te stemmen. Dat is zo met elk referendum of verkiezingen. Maar de keuze die mensen maken is eenduidig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174326702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik moet me er nog verder in verdiepen maar ik lees ergens dat er nog verder wordt bezuinigd op GGZ.

Dat zou echt van de zotte zijn. :')
Wordt een leuk debatje daarover, ben benieuwd wat Terry aan gaat trekken.
I´m back.
pi_174326718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Men wilde niet dat er geratificeerd werd. Daar ging het referendum over. Meer hoef je niet te weten. Waarom men dat niet wilde is niet relevant. Er zijn altijd duizenden redenen om ergens voor of tegen te stemmen. Dat is zo met elk referendum of verkiezingen. Maar de keuze die mensen maken is eenduidig.
Waarom men dat niet wilde was juist erg belangrijk, zoals uit het vervolg ook bleek. De keuze was inderdaad erg eenduidig maar bij een raadgevend referendum dus meteen ook onzin, als je raad geeft moet je uitleg geven waarom iets een goed/slecht idee is. Bij een verdrag met honderden pagina's is "ik wil het niet" een waardeloos advies, bij de vraag of je een ijsje wil is ik wil het niet een goed antwoord.
pi_174326728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wordt een leuk debatje daarover, ben benieuwd wat Terry aan gaat trekken.
Die kan gewoon zichzelf zijn.
pi_174326831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die kan gewoon zichzelf zijn.
Dit waarschijnlijk.

I´m back.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:07:44 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174326850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom men dat niet wilde was juist erg belangrijk, zoals uit het vervolg ook bleek. De keuze was inderdaad erg eenduidig maar bij een raadgevend referendum dus meteen ook onzin, als je raad geeft moet je uitleg geven waarom iets een goed/slecht idee is. Bij een verdrag met honderden pagina's is "ik wil het niet" een waardeloos advies, bij de vraag of je een ijsje wil is ik wil het niet een goed antwoord.
Niet mee eens. Van tevoren is er een heel publiek debat over geweest maar uiteindelijk ligt er dan de keuze om wel of niet te ratificeren. De regering heeft de kiezer niet weten te overtuigen met haar argumenten en de kiezer besloot vervolgens met overweldigende meerderheid om tegen te stemmen. Hoeveel meer advies wil je hebben?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:08:35 #132
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174326864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom men dat niet wilde was juist erg belangrijk, zoals uit het vervolg ook bleek. De keuze was inderdaad erg eenduidig maar bij een raadgevend referendum dus meteen ook onzin, als je raad geeft moet je uitleg geven waarom iets een goed/slecht idee is. Bij een verdrag met honderden pagina's is "ik wil het niet" een waardeloos advies, bij de vraag of je een ijsje wil is ik wil het niet een goed antwoord.
Wat een onzin. Als je geen ijsje wilt kun je toch ook aangeven waarom |:( .
Maar daar gaat het niet om. In het referendum wordt gevraagd wat de burger wil, niet waarom ze iets willen.
pi_174326900
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet mee eens. Van tevoren is er een heel publiek debat over geweest maar uiteindelijk ligt er dan de keuze om wel of niet te ratificeren. De regering heeft de kiezer niet weten te overtuigen met haar argumenten en de kiezer besloot vervolgens met overweldigende meerderheid om tegen te stemmen. Hoeveel meer advies wil je hebben?
Een mening wel of niet is geen advies en waarom men niet/ ja of nee heeft gestemd weet niemand, welk debat er ook is geweest.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:13:34 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174326959
Ontopic

Wel goed:

quote:
Gedetineerden komen niet meer na het uitzitten van twee derde van hun straf automatisch vrij.Vervroegde vrijlating moet verdiend worden,en wordt beperkt tot twee jaar.
quote:
De politie krijgt er 267 miljoen euro bij, onder meer voor wijkagenten en rechercheurs.
quote:
Zwaardere straffen voor hardnekkige verkeersovertreders,lagere boetes voor minder zware overtredingen.
quote:
100 miljoen euro voor uitbreiding van het fietssnelwegennetwerk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174326976
Ga ik er volgende jaar op vooruit eigenlijk met ongeveer ¤ 3600 bruto per maand?

Ik heb nog geen berekening kunnen vinden.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:16:28 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174327027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ga ik er volgende jaar op vooruit eigenlijk met ongeveer ¤ 3600 bruto per maand?

Ik heb nog geen berekening kunnen vinden.
Yep, 1,3% geloof ik, even afhankelijk van of je nog een gezin hebt met kinderen en evt. tweeverdiener bent. Maar uiteraard heb je dat zelf ook in de hand qua koopkracht.
I´m back.
pi_174327056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, 1,3% geloof ik, even afhankelijk van of je nog een gezin hebt met kinderen en evt. tweeverdiener bent. Maar uiteraard heb je dat zelf ook in de hand qua koopkracht.
Ohja ik zag net iets op een NOS linkje.
٩๏̯͡๏)۶
pi_174327062
quote:
jesseklaver twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 14:22:14 Dit kabinet gaat #rechtsaf. Het is er niet voor gewone mensen, maar voor het grote geld. reageer retweet
LHagebeek twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 16:12:39 @jesseklaver Daar ben jij en je gladde vriendjes mede schuldig aan, klaploper reageer retweet
_O- .
I´m back.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:20:06 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174327081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

jesseklaver twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 14:22:14 Dit kabinet gaat #rechtsaf. Het is er niet voor gewone mensen, maar voor het grote geld. reageer retweet
LHagebeek twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 16:12:39 @jesseklaver Daar ben jij en je gladde vriendjes mede schuldig aan, klaploper reageer retweet
_O- .
Die lafaard verdient het om tot 0,1 zetel te worden gereduceerd bij de volgende verkiezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174327099
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die lafaard verdient het om tot 0,1 zetel te worden gereduceerd bij de volgende verkiezingen
Ja, in feite moeten al die linkse partijen ook gewoon stoppen en dan houden we wel een vergadering met zijn allen en kijken we of we nog doorgaan...
I´m back.
pi_174327118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welke grensstreek? Want Belgie zit nog steeds hoger in de BTW dan Nederland.
In Belgie zijn boodschappen meestal duurder inderdaad. In Duitsland hangt het erg af van wat je koopt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:22:07 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174327122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in feite moeten al die linkse partijen ook gewoon stoppen en dan houden we wel een vergadering met zijn allen en kijken we of we nog doorgaan...
Ik kan niet wachten op de huilende groenlinksmeisjes
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:24:29 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174327178
Klaver is sowieso niet slim bezig als het CPB met deze conclusie komt:

quote:
Het beleidspakket van de financiële bijlage van het regeerakkoord leidt tot een lagere
inkomensongelijkheid op de lange termijn dan in het basispad. Ten opzichte van het
basispad ligt de Gini-coëfficiënt 2,7% lager.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174327222
Gewoon een prima akkoord.

Dat Henk Krol, Jesse Klaver, Emile Roemer en Geertje Wilders over de zeik zijn zie ik als een goed tegen, gezien de achterbannen die zij vertegenwoordigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174327297
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Klaver is sowieso niet slim bezig als het CPB met deze conclusie komt:

[..]

Als het basispad de inkomensongelijkheid met bijvoorbeeld 5% verhoogt, en het kabinetsbeleid met 2.3%, dan klopt het statement van zowel Klaver als het CPB.
pi_174327299
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Klaver is sowieso niet slim bezig als het CPB met deze conclusie komt:

[..]

En dit hè, om niet te vergeten:

swsjoerdsma twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 15:29:37 @jesseklaver Mmm. 🤔✅ km-beprijzing vrachtwagens✅ CO2-belasting✅ veestapel verkleind✅ kolencentrales dicht✅ verduurzaming huizen reageer retweet
Daar zou hij zijn grootmoeder voor verkopen. Laat de gewone mensen dan maar zitten.
I´m back.
pi_174327306
Het eigen risico wordt bevroren maar ondertussen wordt de zorg wel verschraald en moeten sommige zieken meer zelf gaan betalen.
quote:
Voor deze ombuigingen geldt dat lagere zorguitgaven leiden tot minder zorg of lagere
kwaliteit van zorg.
quote:
De aanpassing van de Wet geneesmiddelenprijzen leidt tot hogere eigen betalingen. Deze maatregelen leiden tot een besparing van 0,4 mld euro in 2021.
pi_174327348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon een prima akkoord.

Dat Henk Krol, Jesse Klaver, Emile Roemer en Geertje Wilders over de zeik zijn zie ik als een goed tegen, gezien de achterbannen die zij vertegenwoordigen.
Pro-cyclisch beleid voeren is niet het allerslimste, wat mij betreft. Natuurlijk maak je wel een paar mensen blij als je met miljarden gaat strooien.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:32:28 #150
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174327368
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als het basispad de inkomensongelijkheid met bijvoorbeeld 5% verhoogt, en het kabinetsbeleid met 2.3%, dan klopt het statement van zowel Klaver als het CPB.
Maar dat is niet het geval, dit compenseert meer dan het basispad, aldus CPB.
Dus de ongelijkheid wordt kleiner dan nu EN kleiner dan hij zou worden als we niets doen.
Zoals ze ook daar beweren:

quote:
In de periode 2018-2021 gaan alle inkomensgroepen er namelijk op vooruit zodat
nauwelijks tot geen sprake lijkt van minder inkomensongelijkheid.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Beste debater 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:32:30 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174327370
Ik had erger verwacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174327379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dit hè, om niet te vergeten:

swsjoerdsma twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 15:29:37 @jesseklaver Mmm. 🤔✅ km-beprijzing vrachtwagens✅ CO2-belasting✅ veestapel verkleind✅ kolencentrales dicht✅ verduurzaming huizen reageer retweet
Daar zou hij zijn grootmoeder voor verkopen. Laat de gewone mensen dan maar zitten.
Vinkje of geen vinkje is simplistisch, met een lage km-beprijzing, lage CO2-belasting, marginale verkleining veestapel, CO2 centrales dicht in 2029 en een marginaal bedrag voor verduurzaming huizen kan je deze vinkjes ook zetten.
pi_174327393
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op de huilende groenlinksmeisjes
Die mag jij opvangen.
I´m back.
pi_174327413
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar dat is niet het geval, dit compenseert meer dan het basispad, aldus CPB.
Dus de ongelijkheid wordt kleiner dan nu EN kleiner dan hij zou worden als we niets doen.
Dat staat niet in die quote? Daar wordt alleen gesproken over de impact t.o.v. het basispad.
pi_174327450
GroenLinks moet sowieso niet zeuren want die waren te laf om één van hun drie grote onderwerpen (immigratie, inkomensgelijkheid en klimaat) te offeren. Dan houdt het op als kleine partij.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:36:40 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174327477
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Klaver is sowieso niet slim bezig als het CPB met deze conclusie komt:

[..]

Ik zie eigenlijk niets waar GL niet mee uit de voeten had gekund. En GL dat voor de laagste inkomens opkomt? Da's wel nieuw dan gezien hun achterban.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:37:43 #157
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174327506
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat staat niet in die quote? Daar wordt alleen gesproken over de impact t.o.v. het basispad.
Hier wel:

quote:
Terwijl er op de lange termijn wel sprake is van minder inkomensongelijkheid (namelijk een afname van de Gini-coëfficiënt met 2,7%). Het beleidspakket bevat maatregelen die gunstig
zijn voor lage inkomens en maatregelen die gunstig zijn voor midden- en hoge inkomens. De maatregelen die relatief gunstig zijn voor lage inkomens op de korte termijn, zoals het verhogen van de maximale algemene heffingskorting, zijn blijvend en hebben dus op de lange termijn ongeveer hetzelfde effect. Het effect van het beleid dat relatief gunstig is voor midden- en hoge inkomens op de korte termijn valt echter op de lange termijn (grotendeels) weg. Een belangrijke maatregel die gunstig is voor de midden- en hogere inkomens is het invoeren van het tweeschijvenstelsel. Dit effect is vooral zichtbaar in de periode 2018-2021.
Meer:
http://www.cpb.nl/sites/d(...)-Regeerakkoord_0.pdf
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:38:08 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174327513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op de huilende groenlinksmeisjes
Welnee, die zullen blij zijn dat ze nog 4 jaar luchtkastelen kunnen bouwen bij die meetups.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:38:12 #159
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174327516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niets waar GL niet mee uit de voeten had gekund. En GL dat voor de laagste inkomens opkomt? Da's wel nieuw dan gezien hun achterban.
Ach, het zal wel iets zijn als integratie niet langer naar marktpartijen, o.i.d.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:39:49 #160
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174327558
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, het zal wel iets zijn als integratie niet langer naar marktpartijen, o.i.d.
Maar daar viel het toch niet op? Dat had nauwelijks op principieele tegenstand van de andere 3 gestuit vermoed ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:42:55 #161
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_174327676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niets waar GL niet mee uit de voeten had gekund. En GL dat voor de laagste inkomens opkomt? Da's wel nieuw dan gezien hun achterban.
De nieuwe regering wil meer regelingen met vluchtelingen zoals de Turkije-deal. Daar was GL toch tegen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:43:34 #162
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174327693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon een prima akkoord.

Dat Henk Krol, Jesse Klaver, Emile Roemer en Geertje Wilders over de zeik zijn zie ik als een goed tegen, gezien de achterbannen die zij vertegenwoordigen.
Natuurlijk heeft de SGP (omdat het een bazenpartij is) de enige echte kritiek. Eigenlijk zegt van der Staaij gewoon dat het een goed plan is.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:48:49 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174327836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:42 schreef Mike het volgende:

[..]

De nieuwe regering wil meer regelingen met vluchtelingen zoals de Turkije-deal. Daar was GL toch tegen?
Klaver wel, anderen volgens mij niet, van Oijk heeft de deal indertijd verdedigd, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174327860
Uiteindelijk vind ik het weer een slecht akkoord. Alle bureaucratie wordt weer meer en het belastingstelsel wordt nauwelijks eenvoudiger door wat schijven aan te passen. Men schuift met wat potjes en geeft mensen wat extra koopkracht zodat iedereen tevreden is maar structureel vind ik niet dat Nederland wordt klaargemaakt voor de volgende economische crisis door eindelijk al die bureaucratie en overheidsinstellingen aan te pakken. Pijnpunten worden niet aangepakt maar er wordt lekker doorgepolderd omdat elke partij iets moet krijgen om tevreden te zijn.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:50:10 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174327869
Dit staat er ook in (volgens teletekst):

quote:
Overheden moeten mensen niet nodeloos naar hun geslacht vragen.
:')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:52:47 #166
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174327926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:50 schreef SeLang het volgende:
Dit staat er ook in (volgens teletekst):

[..]

:')
Blijkbaar ontvangen burgers elke dag een brief in de bus met "welk geslacht heeft u (vandaag)?"
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:54:09 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174327961
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Blijkbaar ontvangen burgers elke dag een brief in de bus met "welk geslacht heeft u (vandaag)?"
Doorhalen wat niet van toepassing is ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174327991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je overschat de kwaliteiten van beroepspolitici en onderschat de complexiteit van een economie.
Goed onderbouwd.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:00:48 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174328076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doorhalen wat niet van toepassing is ;)
"welk geslacht heeft u (vandaag)?"
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:01:54 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174328102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:50 schreef SeLang het volgende:
Dit staat er ook in (volgens teletekst):

[..]

:')
Die had van mij ook niet zo gehoeven :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:02:02 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174328105
De Engelsen lopen hier voorop
quote:
Declaring your sex could be optional in the next census under proposals aimed at recognising transgender people.

The Office for National Statistics is considering making the gender question voluntary in the 2021 national survey ‘for the benefit of intersex and non-binary people’. It would mean anyone filling out the form would not be obliged to answer ‘male’ or ‘female’ – and could simply leave it blank.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:02:14 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174328113
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

"welk geslacht heeft u (vandaag)?"
Moet allemaal kunnen, GS, niet zo elitair en gender dwingend bezig zijn ;)

Ach, het zal allemaal wel, als mensen daar blij van worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:14:35 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174328388
Zwaar teleurgesteld. Ik ga mijn stem heroverwegen voor de volgende verkiezingen.

Eigenlijk vind ik alleen het intrekken van het referendum positief. De rest is maar een beetje heen en weer schuiven zonder echt iets te doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174328520
Matig
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174329025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Pro-cyclisch beleid voeren is niet het allerslimste, wat mij betreft. Natuurlijk maak je wel een paar mensen blij als je met miljarden gaat strooien.
Het is maximaal Sinterklazen inderdaad. Leuk maar en vast nodig om het kabinet rond te krijgen maar niet erg houdbaar.
pi_174329244
quote:
Helder. Maar goed, dat kan Klaver natuurlijk eenvoudig pareren door terecht te stellen dat er vanaf 2022 een ander kabinet zit dat dan met nieuwe maatregelen komt. Net zoals het beloven dat kolencentrales ergens tussen 2022 en 2030 dicht zullen gaan een luchtkasteel is. Wat het kabinet in deze periode doet weegt tien keer zwaarder, want anders kan elk kabinet gaan zeggen dat ze allerlei zaken gaan veranderen na een kabinetsperiode iets gechargeerd natuurlijk, langetermijnbeleid is wel degelijk belangrijk.
pi_174329272
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
Zwaar teleurgesteld. Ik ga mijn stem heroverwegen voor de volgende verkiezingen.

Eigenlijk vind ik alleen het intrekken van het referendum positief. De rest is maar een beetje heen en weer schuiven zonder echt iets te doen.
Ja, wat had jij dan verwacht?
HRA bouwen ze wel af, wat sneller weer iig.
I´m back.
pi_174329757
Ik las zojuist op de Frontpage dit artikel over dubbele nationaliteit:

quote:
Het nieuwe kabinet gaat ervoor zorgen dat nieuwe immigranten en emigranten vaker een dubbele nationaliteit kunnen houden. Tegelijkertijd krijgen de volgende generaties een verplicht moment waarop zij toch moeten kiezen, waardoor zij nog maar één nationaliteit overhouden. Dat staat in het regeerakkoord van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie.

De versoepeling was een wens van D66. Die partij diende vorig jaar nog samen met de PvdA een wetsvoorstel in om de meervoudige nationaliteit mogelijk te maken.

De huidige regels zorgen voor in het buitenland wonende Nederlanders voor problemen. Zo kunnen zij, zonder dat ze dat zelf doorhebben, de Nederlandse nationaliteit verliezen als zij een andere aannemen. Dit geldt straks bijvoorbeeld ook voor Nederlanders die in het Verenigd Koninkrijk wonen na de brexit.

Voor immigranten geldt dat er een zogeheten afstandsplicht is. Dat betekent dat, als dit mogelijk is, zij verplicht afstand moeten doen van hun oorspronkelijke nationaliteit als zij tot Nederlander worden genaturaliseerd.
Het dikgedrukte lijkt te suggereren dat NL-ers in de UK zometeen de Britse nationaliteit kunnen aannemen zonder de Nederlandse op te geven. Ik heb door het akkoord gescrold maar kon er zo snel niets over vinden, is er toevallig iemand hier die dit hard kan maken/kan ontkrachten?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:27:52 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174329782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Helder. Maar goed, dat kan Klaver natuurlijk eenvoudig pareren door terecht te stellen dat er vanaf 2022 een ander kabinet zit dat dan met nieuwe maatregelen komt. Net zoals het beloven dat kolencentrales ergens tussen 2022 en 2030 dicht zullen gaan een luchtkasteel is. Wat het kabinet in deze periode doet weegt tien keer zwaarder, want anders kan elk kabinet gaan zeggen dat ze allerlei zaken gaan veranderen na een kabinetsperiode iets gechargeerd natuurlijk, langetermijnbeleid is wel degelijk belangrijk.
Wat verwacht je, dat het haalbaar is om ineens Patsboem die centrales dicht te gooien? Een dergelijke infrastructurele verandering kost jaren. Maar het komende kabinet kan het stappenplan daarvoor uitzetten en de nodige fundering leggen.

Uiteraard kan een volgend kabinet dat gaan terugdraaien. Maar die kans is niet zo groot. Er wordt niemand echt enthousiast van Kolencentrales en als de trein in dit soort projecten eenmaal rijdt wordt die niet meer getopt.
pi_174329864
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat verwacht je, dat het haalbaar is om ineens Patsboem die centrales dicht te gooien? Een dergelijke infrastructurele verandering kost jaren. Maar het komende kabinet kan het stappenplan daarvoor uitzetten en de nodige fundering leggen.

Uiteraard kan een volgend kabinet dat gaan terugdraaien. Maar die kans is niet zo groot. Er wordt niemand echt enthousiast van Kolencentrales en als de trein in dit soort projecten eenmaal rijdt wordt die niet meer getopt.
Men weet het regelmatig beloofde sluiten van Borssele al decennia succesvol uit te stellen ;).
Het had dit kabinet gesierd wanneer ze serieus ambitie hadden getoond ten aanzien van het klimaat. Maar met CDA en VVD zit dat er natuurlijk niet echt in.
pi_174329940
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar dat is niet het geval, dit compenseert meer dan het basispad, aldus CPB.
Dus de ongelijkheid wordt kleiner dan nu EN kleiner dan hij zou worden als we niets doen.
Zoals ze ook daar beweren:

[..]

Oh, vreemd. Net las ik een stukje van het CPB waarin stond dat gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden erop achteruit gaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:36:42 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174329943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:26 schreef TruusHenk het volgende:
Ik las zojuist op de Frontpage dit artikel over dubbele nationaliteit:

[..]

Het dikgedrukte lijkt te suggereren dat NL-ers in de UK zometeen de Britse nationaliteit kunnen aannemen zonder de Nederlandse op te geven. Ik heb door het akkoord gescrold maar kon er zo snel niets over vinden, is er toevallig iemand hier die dit hard kan maken/kan ontkrachten?
Dat Brexit gedeelte is onzin. Je krijgt niet automatisch Britse nationaliteit na Brexit. Er wordt nu gepraat over dat die mensen permanent residence zouden mogen aanvragen, wat gewoon een langdurige verblijfsvergunning is maar bijvoorbeeld geen stemrecht want daar zou je je nationaliteit voor moeten opgeven.

Ik heb overigens twijfels over hoe ze in Nederland mensen met dubbele nationaliteit willen laten kiezen. Ik ben daar helemaal voor hoor, maar Turken e.d. kunnen hun Turkse nationaliteit toch helemaal niet opgeven, zelfs als ze zouden willen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174330066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zijn sexuele voorkeur heeft daar (pas op, woordgrapje) geen flikker mee te maken, volgens mij.
Ouderen zouden er volgens hem er veertig procent op achteruit gaan. Waar wijt jij zijn gebrek aan rekenkundige gave dan aan?
pi_174330445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat Brexit gedeelte is onzin. Je krijgt niet automatisch Britse nationaliteit na Brexit. Er wordt nu gepraat over dat die mensen permanent residence zouden mogen aanvragen, wat gewoon een langdurige verblijfsvergunning is maar bijvoorbeeld geen stemrecht want daar zou je je nationaliteit voor moeten opgeven.

Ik heb overigens twijfels over hoe ze in Nederland mensen met dubbele nationaliteit willen laten kiezen. Ik ben daar helemaal voor hoor, maar Turken e.d. kunnen hun Turkse nationaliteit toch helemaal niet opgeven, zelfs als ze zouden willen?
Het gaat me niet om de Britse kant (ik ben lang genoeg in de UK om een Brits paspoort aan te vragen), maar puur om de Nederlandse kant, de suggestie was dat het mogelijk zou worden om je Nederlandse paspoort te behouden nadat je een Britse krijgt. Maar dat is dus niet het geval?
pi_174330523
Bert zal er niet blij mee zijn in elk geval.

https://speld.nl/2017/10/(...)aan-er-4-op-vooruit/
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174331080
Jammer dat er zoveel geld naar ontwikkelingssamenwerking gaat terwijl we nog een flinke staatsschuld hebben die nog afbetaald dient te worden.

Waarom zorgen we nou niet eens eerst er voor dat we zelf onze financiën op orde hebben voor dat we aan andere geld gaan geven?
Ik ken weinig mensen die nog geld aan Unicef doneren als ze bijna een ton schuld hebben.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_174331421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:23 schreef Shreyas het volgende:
Jammer dat er zoveel geld naar ontwikkelingssamenwerking gaat terwijl we nog een flinke staatsschuld hebben die nog afbetaald dient te worden.

Waarom zorgen we nou niet eens eerst er voor dat we zelf onze financiën op orde hebben voor dat we aan andere geld gaan geven?
Ik ken weinig mensen die nog geld aan Unicef doneren als ze bijna een ton schuld hebben.
Whehe, het kabinet gaat op vele onderwerpen veel harder Sinterklazen en jij moet weer dwangmatig boos doen op buitenlanders. Zo heerlijk voorspelbaar _O-
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:37:03 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174331494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:44 schreef torentje het volgende:

[..]

Ouderen zouden er volgens hem er veertig procent op achteruit gaan. Waar wijt jij zijn gebrek aan rekenkundige gave dan aan?
Een gebrek aan intelligentie dan wel een moedwillige leugen om zijn kiezers angst aan te jagen. Dat is niet specifiek voor homo's volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:38:26 #189
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174331538
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat Brexit gedeelte is onzin. Je krijgt niet automatisch Britse nationaliteit na Brexit. Er wordt nu gepraat over dat die mensen permanent residence zouden mogen aanvragen, wat gewoon een langdurige verblijfsvergunning is maar bijvoorbeeld geen stemrecht want daar zou je je nationaliteit voor moeten opgeven.

Ik heb overigens twijfels over hoe ze in Nederland mensen met dubbele nationaliteit willen laten kiezen. Ik ben daar helemaal voor hoor, maar Turken e.d. kunnen hun Turkse nationaliteit toch helemaal niet opgeven, zelfs als ze zouden willen?
Dat gebeurt ook niet, het is allang verboden om 2 nationaliteiten als Nederlander TENZIJ je de niet-Nederlandse niet kan opgeven.
Eenieder die de Britse nationaliteit aanneemt is verplicht de NL op te geven zoals de wet nu is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:53:53 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174331982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:02 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de Britse kant (ik ben lang genoeg in de UK om een Brits paspoort aan te vragen), maar puur om de Nederlandse kant, de suggestie was dat het mogelijk zou worden om je Nederlandse paspoort te behouden nadat je een Britse krijgt. Maar dat is dus niet het geval?
Geen idee. Ik heb altijd gedacht dat je dat sowieso kwijt bent als je van nationaliteit wisselt maar ik heb me daar nooit in verdiept
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:54:23 #191
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174332000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:02 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de Britse kant (ik ben lang genoeg in de UK om een Brits paspoort aan te vragen), maar puur om de Nederlandse kant, de suggestie was dat het mogelijk zou worden om je Nederlandse paspoort te behouden nadat je een Britse krijgt. Maar dat is dus niet het geval?
De letterlijke tekst:

quote:
Het kabinet bereidt in samenhang voorstellen voor ter modernisering van het nationaliteitsrecht. Het
betreft een verruiming van de mogelijkheid van het bezit van meerdere nationaliteiten voor aankomende
eerste generatie emigranten en immigranten. Gelijktijdig komt er voor volgende generaties een verplicht
keuzemoment dat daadwerkelijk leidt tot het behoud van niet meer dan één nationaliteit.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:55:57 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174332055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb altijd gedacht dat je dat sowieso kwijt bent als je van nationaliteit wisselt maar ik heb me daar nooit in verdiept
In Nederland is dat wel het geval, in vrijwel alle andere landen in de EU en veel daarbuiten niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:56:00 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174332057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook niet, het is allang verboden om 2 nationaliteiten als Nederlander TENZIJ je de niet-Nederlandse niet kan opgeven.
Eenieder die de Britse nationaliteit aanneemt is verplicht de NL op te geven zoals de wet nu is.
Precies dat dacht ik ook. Alleen wat betekent die statement over dubbele nationaliteit in het regeeraccoord dan? Aangezien dat alleen maar van toepassing kan zijn op mensen die hun nationaliteit niet kunnen opgeven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:56:44 #194
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174332086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb altijd gedacht dat je dat sowieso kwijt bent als je van nationaliteit wisselt maar ik heb me daar nooit in verdiept
Ja, dat is het basisidee, met wat uitzonderingen. Dat wordt nu wat verruimd, dat is een stokpaardje van D66.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:57:04 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174332097
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies dat dacht ik ook. Alleen wat betekent die statement over dubbele nationaliteit in het regeeraccoord dan? Aangezien dat alleen maar van toepassing kan zijn op mensen die hun nationaliteit niet kunnen opgeven.
Ik heb geen flauw idee, daar zal nog wat duiding voor moeten komen, denkelijk. Er word duidelijk over een keuzemoment gesproken maar als je er een niet KAN opgeven dan is dat geen keuze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:58:18 #196
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174332141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Aangezien dat alleen maar van toepassing kan zijn op mensen die hun nationaliteit niet kunnen opgeven.
Of mensen die ouders met verschillende nationaliteiten hebben. Een kind met een Nederlandse en een Britse ouder heeft 2 nationaliteiten.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:59:06 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174332161
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:56 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat is het basisidee, met wat uitzonderingen. Dat wordt nu wat verruimd, dat is een stokpaardje van D66.
Ow leuk. Dus misschien kan ik dan een Britse nationaliteit erbij nemen? :7 (als dat mag van de Engelsen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:59:40 #198
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174332176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee, daar zal nog wat duiding voor moeten komen, denkelijk. Er word duidelijk over een keuzemoment gesproken maar als je er een niet KAN opgeven dan is dat geen keuze.
Uiteraard. Maar dat geldt voor lang niet iedereen met meerdere nationaliteiten.
pi_174332214
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat verwacht je, dat het haalbaar is om ineens Patsboem die centrales dicht te gooien? Een dergelijke infrastructurele verandering kost jaren. Maar het komende kabinet kan het stappenplan daarvoor uitzetten en de nodige fundering leggen.

Uiteraard kan een volgend kabinet dat gaan terugdraaien. Maar die kans is niet zo groot. Er wordt niemand echt enthousiast van Kolencentrales en als de trein in dit soort projecten eenmaal rijdt wordt die niet meer getopt.
Daar heb je echt geen 13 jaar voor nodig hoor :D. Waar baseer je dat precies op? Weet je wel hoeveel gascentrales in de mottenballen zijn gezet door de overcapaciteit op de elektriciteitsmarkt? Er staat 4.7 GW aan gascentrales in Nederland in de motteballen (https://www.tennet.eu/fil(...)et_Review_TenneT.pdf), méér dan er is aan draaiende kolencentrales (4.6 GW). Geen toeval uiteraard, energiebedrijven zien ook wel dat er een risico tot sluiting van kolencentrales is en dat het uit kan de gascentrales nog niet helemaal te sluiten. En er kan ook genoeg uit Duitsland geïmporteerd worden. Hier zijn voldoende rapporten al over geschreven door betrouwbare organisaties, lees bijvoorbeeld https://www.ecn.nl/publications/PdfFetch.aspx?nr=ECN-E--15-064.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:02:16 #200
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174332256
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ow leuk. Dus misschien kan ik dan een Britse nationaliteit erbij nemen? :7 (als dat mag van de Engelsen)
Ja, het gaat hier vooral ook om emigranten die aan hun Nederlandse nationaliteit gehecht zijn. Hun kinderen zouden dan bijvoorbeeld degenen zijn die zouden moeten kiezen welke nationaliteit ze willen.
pi_174332491
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Whehe, het kabinet gaat op vele onderwerpen veel harder Sinterklazen
De onderwerpen zorgen voor lastigverlichting en verhoogt de koopkracht. Het geld blijft voornamelijk in onze economie en draagt het bij aan de economische groei. Economische groei resulteert weer in het sneller terugbrengen van de staatsschuld. Als deze staatsschuld helemaal is afgelost mag er wat mij betreft tien keer zo veel geld naar ontwikkelingssamenwerking.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_174332604
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar heb je echt geen 13 jaar voor nodig hoor :D. Waar baseer je dat precies op? Weet je wel hoeveel gascentrales in de mottenballen zijn gezet door de overcapaciteit op de elektriciteitsmarkt? Er staat 4.7 GW aan gascentrales in Nederland in de motteballen (https://www.tennet.eu/fil(...)et_Review_TenneT.pdf), méér dan er is aan draaiende kolencentrales (4.6 GW). Geen toeval uiteraard, energiebedrijven zien ook wel dat er een risico tot sluiting van kolencentrales is en dat het uit kan de gascentrales nog niet helemaal te sluiten. En er kan ook genoeg uit Duitsland geïmporteerd worden. Hier zijn voldoende rapporten al over geschreven door betrouwbare organisaties, lees bijvoorbeeld https://www.ecn.nl/publications/PdfFetch.aspx?nr=ECN-E--15-064.
Het is inderdaad een puur financiële keuze om dit niet te doen.
pi_174332629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De onderwerpen zorgen voor lastigverlichting en verhoogt de koopkracht. Het geld blijft voornamelijk in onze economie en draagt het bij aan de economische groei. Economische groei resulteert weer in het sneller terugbrengen van de staatsschuld. Als deze staatsschuld helemaal is afgelost mag er wat mij betreft tien keer zo veel geld naar ontwikkelingssamenwerking.
Uiteraard, prachtig verhaal. Maar uiteindelijk weten we beide wel waar het echt om draait bij je.
pi_174332643
positief:
- 267 miljoen extra voor wijkagenten en rechercheurs.
- Gedetineerden komen niet meer standaard na twee derde van hun straf vrij. (mag helemaal afgeschaft worden)
- 2,1 miljard voor verpleeghuiszorg. (als het wordt geinvesteerd aan handjes aan het bed)
- Tabaksaccijns gaan omhoog. (prima, op naar de 25 euro per pakje :P)
- Ouderschapsverlof wordt per 2019 uitgebreid van twee naar vijf dagen, per 1 juli 2020 krijgen ouders vijf weken tegen een betaling van 70 procent van het loon.
- Er komen twee belastingschijven van 36,93 procent en één van 49,5 procent. (prima, lekker duidelijk en simpel)
- Nieuwe woningen niet meer op gas. (makkelijk en simpel, geeft ruimte voor nieuwe technologie)

negatief:
- Terugkerende jihadgangers kunnen langer in voorarrest blijven.(waarom uberhaupt terug laten komen?)
- Er komt meer geld voor defensie. Volgend jaar komt er 910 miljoen euro beschikbaar. Dat bedrag loopt in 2021 op naar 1,5 miljard euro structureel. De investering is bij lange na niet voldoende om te voldoen aan de NAVO-norm die eist dat 2 procent van het bruto binnenlands product wordt uitgegeven aan defensie. Wil Nederland daaraan voldoen, dan moet er 8 miljard geïnvesteerd worden. (geld uitgeven aan defensie is prima, maar dan wel met kaders waar het leger zich binnen nederland mee bezig houdt in tijd dat er geen uitzendingen zijn voor legereenheden, alleen maar "oefenen" is onzin)
- Er komt een brede maatschappelijke discussie over de euthanasiewetgeving en er zal nader onderzoek worden gedaan. Daarna zal besloten worden wat er met de Euthanasiewet gebeurt. De partijen hebben afgesproken dat de Kamer zelfstandig besluit over initiatieven. (helaas ze durven geen beslissing te nemen op dit gebied :{ )
- De hypotheekrenteaftrek wordt met 3 procentpunt per jaar afgebouwd tot maximaal 36,93 procent.
- Er komen meer regelingen voor mensen met schulden en er wordt meer geld vrijgemaakt voor schuldhulp. (in verreweg de meeste gevallen er eerst een bende van maken en dan nog beloond worden ook? waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven...)
- 170 miljoen voor de aanpak van achterstanden bij kleuters. (waar blijft de verantwoordelijkheid neerleggen bij ouders?, verplichte opvoed/ontwikkelings cursus voor nieuwe ouders bv?)
- Migranten die de oversteek op zee naar Europa maken, maar op het water in de problemen komen, moeten naar het dichtstbijzijnde veilige land worden vervoerd. Drenkelingen die door Europese schepen worden opgepikt, moeten dus naar een land in Afrika of het Midden-Oosten als dat dichterbij is dan het Europese vasteland. (waarom niet zolang ze niet aan land zijn terugsturen naar dichtbijzijnde afrikaanse land? :') )
- Jongeren krijgen op hun 18e een boekje over de geschiedenis van Nederland. (prima om de kachel mee aan te maken, zonde van het geld, alsof dit wat oplevert)
- Het raadgevend referendum wordt afgeschaft. (wat een bullshit is dit, wordt door politieke elite als lastig gezien?"
- Wraakporno wordt strafbaar. (maar waar moeten we dan op fappen? :D )
hardcoholic
pi_174332674
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, prachtig verhaal. Maar uiteindelijk weten we beide wel waar het echt om draait bij je.
Het gaat alleen niet om mij, probeer inhoudelijk te reageren in plaats van steeds op de man.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:23:47 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174333021
quote:
Er wordt ingezet op een verplichting voor verdachten van zware gewelds- en zedenmisdrijven die in voorlopige hechtenis zitten, ter zitting te laten verschijnen. Dit draagt bij aan het voorkomen van recidive en vergroot het delictsbesef. De wens van het slachtoffer hieromtrent zal evenwel altijd centraal dienen te staan.
Klopt het dat dit inderdaad recidive voorkomt?
pi_174333101
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Twee inkomens en maar 1x de woonlasten hoeven af te tikken. Tweeverdieners hebben het echt absoluut goud.
daar werken ze immers ook voor :)
hardcoholic
pi_174333163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Klopt het dat dit inderdaad recidive voorkomt?
ik kan me niet voorstellen dat iemand die een ander zwaar letsel aandoet, of vermoord schuld besef en berouw krijgt en zijn leven verbeterd omdat hij aanwezig was bij de rechtzaak. Opzich een prima maatregel, maar niet om deze reden. In mijn ogen zal bij iedere strafzaak waarvan de schuldeis meer 3 maanden cel is aanwezig moeten zijn, omdat het niet mogelijk zou moeten zijn om weg te lopen voor de rechtzaak rondom je eigen daden.
hardcoholic
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:30:07 #209
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174333236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:27 schreef Ferdii het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat iemand die een ander zwaar letsel aandoet, of vermoord schuld besef en berouw krijgt en zijn leven verbeterd omdat hij aanwezig was bij de rechtzaak. Opzich een prima maatregel, maar niet om deze reden. In mijn ogen zal bij iedere strafzaak waarvan de schuldeis meer 3 maanden cel is aanwezig moeten zijn, omdat het niet mogelijk zou moeten zijn om weg te lopen voor de rechtzaak rondom je eigen daden.
Nou ja, dit is een reden die gegeven wordt... zou wel zo eerlijk zijn als dat klopt. Het gaat dan denk ik ook om de marge, niet om grote groepen die tot inkeer komen ... althans, mits het uberhaupt op waarheid gestoeld is.
pi_174333315
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard, prachtig verhaal. Maar uiteindelijk weten we beide wel waar het echt om draait bij je.
Die staatsschuld lijkt me idd niet het belangrijkste item.

En als je toch kijkt naar Brexit-toestanden, Catalunya in Spanje, in Polen en Hongarije populisten aan de macht die gekke dingen doen, in België alleen god weet wat daar speelt en hoe alles geregeld wordt, Frankrijk gaat het niet redden met de nieuwe president Macron wat je al kon voorspellen, Italië nou ja Italië, Dld zwaar overschat... dan toch ben ik geneigd om Van Rossemiaans te denken, akkoord, het is niet echt veel, dat verschuiven, 1 ding afbouwen HRA is wel okee, maar wees blij dat je hier woont (alhoewel nog veel veranderd kan worden zodat het wel veel beter wordt).
I´m back.
pi_174333356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die staatsschuld lijkt me idd niet het belangrijkste item.
Nu niet, in ieder geval. Terugbrengen naar 0 is ook nergens voor nodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174333386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:25 schreef Ferdii het volgende:

[..]

daar werken ze immers ook voor :)
Het punt ontgaat je geloof ik volledig. :')
pi_174333396
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu niet, in ieder geval. Terugbrengen naar 0 is ook nergens voor nodig.
Neuh, dat is niet nodig inderdaad.
pi_174333432
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu niet, in ieder geval. Terugbrengen naar 0 is ook nergens voor nodig.
waarom niet? moet je eens als burger proberen, om je financieren zo niet op orde te hebben als de meeste staten :')

niks mis mee met een clean sheet als kasboekje
hardcoholic
pi_174333461
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het punt ontgaat je geloof ik volledig. :')
het punt is dat gezinnen die netjes werken voor de kost erop vooruit gaan. Lijkt me niks om over verbaasd te zijn
hardcoholic
pi_174333467
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu niet, in ieder geval. Terugbrengen naar 0 is ook nergens voor nodig.
Klopt idd.
I´m back.
pi_174333493
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:36 schreef Ferdii het volgende:

[..]

waarom niet? moet je eens als burger proberen, om je financieren zo niet op orde te hebben als de meeste staten :')

niks mis mee met een clean sheet als kasboekje
Staatsschuld daalt de komende jaren tot onder de 60 procent en de verwachting is dat die trend doorzet. Nergens voor nodig om dat in sneltreinvaart te doen.

Staten zijn geen burgers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174333533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:36 schreef Ferdii het volgende:

[..]

het punt is dat gezinnen die netjes werken voor de kost erop vooruit gaan. Lijkt me niks om over verbaasd te zijn
Daar ben ik dus wel verbaasd over. Want die gezinnen hebben het al goed genoeg met hun dubbele inkomen en enkele woonlasten.
pi_174333610
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschuld daalt de komende jaren tot onder de 60 procent en de verwachting is dat die trend doorzet. Nergens voor nodig om dat in sneltreinvaart te doen.

Staten zijn geen burgers.
Als de volgende economische crisis nadert is die staatsschuld een blok aan het been en vertraagt dat het herstel enorm. Waarom niet het dak repareren nu de zon schijnt?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_174333637
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschuld daalt de komende jaren tot onder de 60 procent en de verwachting is dat die trend doorzet. Nergens voor nodig om dat in sneltreinvaart te doen.

Staten zijn geen burgers.
in sneltreinvaart aflossen heb ik het ook niet over gehad. Feit blijft wel dat aflossen en een positief vooruitzicht op 0% te komen alleen maar gunstig is.
hardcoholic
pi_174333735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als de volgende economische crisis nadert is die staatsschuld een blok aan het been en vertraagt dat het herstel enorm. Waarom niet het dak repareren nu de zon schijnt?
Dat gebeurt dan ook. De staatsschuld daalt de komende jaren.

En die paar miljard bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking maakt ook geen wereld van verschil.

Wellicht niks meer uitgeven aan zorg. Dan is die staatsschuld zo verdampt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174333745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als de volgende economische crisis nadert is die staatsschuld een blok aan het been en vertraagt dat het herstel enorm. Waarom niet het dak repareren nu de zon schijnt?
Die volgende crisis ligt aan de financiële wereld weer. Daar ligt het probleem. En dat gaat nu al weer de verkeerde kant op door verschillende oorzaken volgens vele verschillende pundits. Dan klapt je economie onderuit en dan wordt die rente-afdracht wel een blok aan je been. Maar zaak is internationaal te voorkomen dat die financiële crisis weer toeslaat dus.
I´m back.
pi_174333861
Voor pakweg de top van de vergrijzing (2045) zou het wel goed zijn als we nog heel veel zaken gaan hervormen hoor en dan heb ik het dus niet over volledig afbreken van de verzorgingsstaat.
I´m back.
pi_174333886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die volgende crisis ligt aan de financiële wereld weer. Daar ligt het probleem. En dat gaat nu al weer de verkeerde kant op door verschillende oorzaken volgens vele verschillende pundits. Dan klapt je economie onderuit en dan wordt die rente-afdracht wel een blok aan je been. Maar zaak is internationaal te voorkomen dat die financiële crisis weer toeslaat dus.
Helaas niet. Een financiële crisis gaat gepaard met de wereldeconomie, daar heeft Nederland nauwelijks invloed op.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_174333932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Helaas niet. Een financiële crisis gaat gepaard met de wereldeconomie, daar heeft Nederland nauwelijks invloed op.
Ja, maar daar moet je dus op EU vlak, en mondiaal dus wat aan proberen te doen, wat wel gebeurt al, maar ik vrees veel te weinig en veel te traag ook als het gebeurt.
I´m back.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:48:26 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174333984
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:36 schreef Ferdii het volgende:

[..]

waarom niet? moet je eens als burger proberen, om je financieren zo niet op orde te hebben als de meeste staten :')

niks mis mee met een clean sheet als kasboekje
Als jij een eigen huis hebt dan doe je gewoon precies hetzelfde als de staat, he? Je hebt een grote schuld die je netjes iedere maand aflost.
En zolang je netjes alle schulden betaald is er niks aan de hand, word een ander verhaal als je meer schulden hebt dan je kan betalen of meer schulden dan je aan bezittingen hebt. Dat geld dus niet voor Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:59:20 #227
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_174337088
Ondanks de eerdere toezegging van Kamp dat de Salderingsregelimg blijft tot 2023 blijkt dat er toch een nieuwe regeling komt in 2020. Op basis van een aantal aannames.

Niet zo blij mee.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:34:24 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174338432
- Iedereen die werkt gaat minder belasting betalen. In plaats van vier komen er twee belastingschijven: een laag tarief van 37 procent en een hoog tarief van bijna 50 procent. Vooral de middeninkomens profiteren daarvan: iemand met een bruto jaarsalaris van 40.000 euro gaat er zo'n 1200 euro op vooruit.

Is dat per persoon gezien de 40000 of per persoon ook al ben je fiscaalpartners?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174338505
Niet zo positief. Dit regeerakkoord gaat vooral uit van de gewone, normale mens. Dat zijn wij niet.
standaarddrinker
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:49:00 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174339003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:35 schreef DrDentz het volgende:
Niet zo positief. Dit regeerakkoord gaat vooral uit van de gewone, normale mens. Dat zijn wij niet.
Spreek voor jezelf :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:50:42 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174340437
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men weet het regelmatig beloofde sluiten van Borssele al decennia succesvol uit te stellen ;).
Het had dit kabinet gesierd wanneer ze serieus ambitie hadden getoond ten aanzien van het klimaat. Maar met CDA en VVD zit dat er natuurlijk niet echt in.
Wat wil je eigenlijk wel? Net zo lang verkiezingen houden tot de ideale Groenlinks coalitie de meerderheid heeft?
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:55:06 #232
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174340526
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk wel? Net zo lang verkiezingen houden tot de ideale Groenlinks coalitie de meerderheid heeft?
Doen we toch ook? Iedere 4 jaar hebben ze weer een kans, soms sneller ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174340710
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Daar ben ik dus wel verbaasd over. Want die gezinnen hebben het al goed genoeg met hun dubbele inkomen en enkele woonlasten.
Onzin, die mensen merken juist weinig dat ze wat meer verdienen of niet in de bijstand zitten, omdat ze geen toeslagen etc krijgen. Mooi dat zij nu eindelijk gaan merken dat iets meer verdienen duidelijk beter is.. Tussen 30k of 35k verdienen zit op dit moment veel te weinig verschil omdat je met 35k vrijwel alle toeslagen misloopt, je in de vrije huursector zit, tenzij koop, etc.. laat mensen die wat meer verdienen dat ook merken.
Laat arbeid lonen IPV op de bank hangen.

En als een gezin 2x modaal heeft moet dat ook gewoon merkbaar zijn. Simpel..

Tot nu toe op sommige dingen wel tevreden, geen km heffing voor gewone automobilisten, weinig groen geneuzel in de marge, lagere belasting op werk, hogere belasting op consumptie. Test legalising soft drugs.

Onzin:
Diensttijd voor jongeren
Rijksmuseum
Volkslied

Slecht:
Privacy

[ Bericht 2% gewijzigd door Glijdt_licht op 11-10-2017 00:17:44 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174340840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:36 schreef SeLang het volgende:
Ik heb overigens twijfels over hoe ze in Nederland mensen met dubbele nationaliteit willen laten kiezen. Ik ben daar helemaal voor hoor, maar Turken e.d. kunnen hun Turkse nationaliteit toch helemaal niet opgeven, zelfs als ze zouden willen?
Ja Turken kunnen dit wel, columniste Ebru Umar heeft dit ook gedaan.
Bij Marokkaanse paspoorten schijnt dit niet te kunnen, maar ook dan zie ik geen probleem, want dan lever je je Nederlandse paspoort toch gewoon in ?
pi_174340872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 00:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja Turken kunnen dit wel, columniste Ebru Umar heeft dit ook gedaan.
Bij Marokkaanse paspoorten schijnt dit niet te kunnen, maar ook dan zie ik geen probleem, want dan lever je je Nederlandse paspoort toch gewoon in ?
Of verbrand je paspoort op video, die je zogenaamd niet kunt inleveren.. daarmee bewijs je genoeg voor NL te kiezen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_174341054
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 00:08 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Onzin, die mensen merken juist weinig dat ze wat meer verdienen of niet in de bijstand zitten, omdat ze geen toeslagen etc krijgen. Mooi dat zij nu eindelijk gaan merken dat iets meer verdienen duidelijk beter is.. Tussen 30k of 35k verdienen zit op dit moment veel te weinig verschil omdat je met 35k vrijwel alle toeslagen misloopt, je in de vrije huursector zit, tenzij koop, etc.. laat mensen die wat meer verdienen dat ook merken.
Laat arbeid lonen IPV op de bank hangen.

En als een gezin 2x modaal heeft moet dat ook gewoon merkbaar zijn. Simpel..

Tot nu toe op sommige dingen wel tevreden, geen km heffing voor gewone automobilisten, weinig groen geneuzel in de marge, lagere belasting op werk, hogere belasting op consumptie. Test legalising soft drugs.

Onzin:
Diensttijd voor jongeren
Rijksmuseum
Volkslied

Slecht:
Privacy
Wat een gelul. Als je als gezin 2x 35k bruto verdient (dat is zo'n 4200 euro netto per maand), dan heb je het als gezin gewoon heel goed. Veel beter dan een gezin met 1x 70k, en nog véél beter dan een alleenstaande met 35k (die echt compleet kaal geplukt wordt).
pi_174342758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk wel? Net zo lang verkiezingen houden tot de ideale Groenlinks coalitie de meerderheid heeft?
Neuh, bijna iedere coalitie zonder de rampcombinatie VVD-CDA is voor mij vrij acceptabel.
Maar jij ziet toch ook wel dat dit een pappen en nathouden coalitie is? Ook al neemt jouw clubje deel.
pi_174342857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:59 schreef Gunner het volgende:
Ondanks de eerdere toezegging van Kamp dat de Salderingsregelimg blijft tot 2023 blijkt dat er toch een nieuwe regeling komt in 2020. Op basis van een aantal aannames.

Niet zo blij mee.
Vraag is even of het alleen voor nieuwe systemen geldt, of dat mensen die net een systeem gekocht hebben ook gepakt worden. Dat laatste zou wel weer typerend zijn voor het Nederlandse beleid.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 08:15:32 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_174343048
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 07:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vraag is even of het alleen voor nieuwe systemen geldt, of dat mensen die net een systeem gekocht hebben ook gepakt worden. Dat laatste zou wel weer typerend zijn voor het Nederlandse beleid.
Ik ga er vanuit dat daar geen discriminatie in plaats gaat vinden.
pi_174343111
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men weet het regelmatig beloofde sluiten van Borssele al decennia succesvol uit te stellen ;).
Het had dit kabinet gesierd wanneer ze serieus ambitie hadden getoond ten aanzien van het klimaat. Maar met CDA en VVD zit dat er natuurlijk niet echt in.
Het sluiten van kerncentrales is juist slecht voor het klimaat.

"De CO2-uitstoot van de Japanse elektriciteitsproductie is sinds het sluiten van de kerncentrales in 2011 met 39 procent gestegen."
https://www.duurzaambedri(...)luiten-kerncentrales
  woensdag 11 oktober 2017 @ 09:06:47 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174343522
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Staatsschuld daalt de komende jaren tot onder de 60 procent en de verwachting is dat die trend doorzet. Nergens voor nodig om dat in sneltreinvaart te doen.

Staten zijn geen burgers.
Sterker nog, als we de AOW-pot aanspreken, kan de staatschuld in 1 klap afgelost worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 11 oktober 2017 @ 09:10:29 #242
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174343562
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:38 schreef hpeopjes het volgende:

Daar ben ik dus wel verbaasd over. Want die gezinnen hebben het al goed genoeg met hun dubbele inkomen en enkele woonlasten.
Geen dubbel inkomen. Meestal anderhalf inkomen. En wat verwacht je dan van een kabinet met CDA en CU; het gezin is tenslotte de hoeksteen van de samenleving. Overigens heeft deze groep ook het meest ingeleverd tijdens de crisis.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174343783
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Overigens heeft deze groep ook het meest ingeleverd tijdens de crisis.
Dit lees ik nu structureel, en dat frame wordt keer op keer herhaald.

Evenals dat de minima zouden zijn ontzien voorgaande jaren.

Maar het is gewoonweg niet waar.

Onder Rutte I en II zijn de minima wel degelijk het hardste getroffen.

- invoeren verhuurdersheffing
- verhogen eigen risico
- Wajongers massaal naar Bijstand
- Sluiten sociale werkvoorzieningen
- Bezuinigen thuiszorg
- Bezuinigen GGZ
- Afschaffen tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten
- invoeren meer eigen bijdrages.
- Ook toen al een kleine verhoging van de laagste belastingschijf

en ik vergeet er ongetwijfeld nog een hoop.

De verhoging van de huur- en zorgtoeslag stegen vervolgens niet in gelijke tred mee met de stijgende huurprijzen en zorgrekeningen.

Ook maatregelen die de middenklasse heeft getroffen, maar die bovengemiddeld hard inslaan bij de lagere inkomens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 11 oktober 2017 @ 09:27:32 #244
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174343800
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dit lees ik nu structureel, en dat frame wordt keer op keer herhaald.

Evenals dat de minima zouden zijn ontzien voorgaande jaren.

Maar het is gewoonweg niet waar.

Onder Rutte I en II zijn de minima wel degelijk het hardste getroffen.

- invoeren verhuurdersheffing
- verhogen eigen risico
- Wajongers massaal naar Bijstand
- Sluiten sociale werkvoorzieningen
- Bezuinigen thuiszorg
- Bezuinigen GGZ
- Afschaffen tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten
- invoeren meer eigen bijdrages.
- Ook toen al een kleine verhoging van de laagste belastingschijf

en ik vergeet er ongetwijfeld nog een hoop.

De verhoging van de huur- en zorgtoeslag stegen vervolgens niet in gelijke tred mee met de stijgende huurprijzen en zorgrekeningen.
Leuk lijstje. De cijfers ontbreken. Als jij een frame wilt aantonen, zul je met meer moeten komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174343857
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Leuk lijstje. De cijfers ontbreken. Als jij een frame wilt aantonen, zul je met meer moeten komen.
Welke cijfers?

Het zijn aantoonbaar genomen maatregelen die harder inslaan bij de lagere inkomens dan voor hogere inkomens of de middenklasse. Dat is gewoon vanzelfsprekend.

Ik heb echter van niemand een specificatie vernomen waarmee de middenklasse nou zo hard is getroffen (in ieder geval harder dan de lagere inkomens die 'zouden zijn ontzien').
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 11 oktober 2017 @ 10:13:13 #246
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174344544
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:31 schreef Tomatenboer het volgende:

Het zijn aantoonbaar genomen maatregelen die harder inslaan bij de lagere inkomens dan voor hogere inkomens of de middenklasse. Dat is gewoon vanzelfsprekend.
Nee, het zijn onderbuikjes.

quote:
Ik heb echter van niemand een specificatie vernomen waarmee de middenklasse nou zo hard is getroffen (in ieder geval harder dan de lagere inkomens die 'zouden zijn ontzien').
Is tijdens de crisis in diverse media gepubliceerd, onderbouwd met cijfers. Kan me nog een artikel herinneren op nu.nl waar de kop zei dat de ouderen het hardst werden getroffen, maar de cijfers in het artikel lieten duidelijk zien dat het de middeninkomens (en dan met name gezinnen) het hardst werden getroffen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174344609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, het zijn onderbuikjes.

[..]

Is tijdens de crisis in diverse media gepubliceerd, onderbouwd met cijfers. Kan me nog een artikel herinneren op nu.nl waar de kop zei dat de ouderen het hardst werden getroffen, maar de cijfers in het artikel lieten duidelijk zien dat het de middeninkomens (en dan met name gezinnen) het hardst werden getroffen.
Joh, dat bovengenoemde maatregelen harder en voornamelijk inslaan bij de lagere inkomens valt gewoon niet te ontkennen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 11 oktober 2017 @ 10:20:27 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174344656
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:17 schreef Tomatenboer het volgende:

Joh, dat bovengenoemde maatregelen harder en voornamelijk inslaan bij de lagere inkomens valt gewoon niet te ontkennen. :')
Dat het warmer wordt als de zon schijnt, valt ook niet te ontkennen. Het is, net als jouw opmerking, totaal geen onderbouwing voor jouw claim.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174344658
Ik zou er graag nader op in gaan maar moet weer aan het werk. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 11 oktober 2017 @ 10:22:51 #250
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_174344695
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Joh, dat bovengenoemde maatregelen harder en voornamelijk inslaan bij de lagere inkomens valt gewoon niet te ontkennen. :')
Een parttimer met een bruto inkomen van ¤10800 per jaar betaalt ¤48 meer belasting en is meer geld kwijt aan de noodzakelijke eerste levensbehoeften. Waarom überhaupt BTW heffen op voeding en reparaties?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 11 oktober 2017 @ 10:23:12 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174344702
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou er graag nader op in gaan maar moet weer aan het werk. :)
Kom maar met cijfers die aantonen dat de claim van het kabinet een frame is. Anders zijn we wel klaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 11 oktober 2017 @ 10:44:22 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174345022
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Oh, vreemd. Net las ik een stukje van het CPB waarin stond dat gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden erop achteruit gaan.
Ben benieuwd waar dat staat. Volgens mij gaat dat over de relatieve positie van gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden ten opzichte van werkenden. Werkenden krijgen er namelijk meer bij dan mensen die niet werken, maar dat wil niet zeggen dat de rest er op achteruit gaat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174348116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geen dubbel inkomen. Meestal anderhalf inkomen.
Daar heb je wel een goed punt.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:22:16 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174348189
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar dat staat. Volgens mij gaat dat over de relatieve positie van gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden ten opzichte van werkenden. Werkenden krijgen er namelijk meer bij dan mensen die niet werken, maar dat wil niet zeggen dat de rest er op achteruit gaat.
In de 'puntenwolk' voor gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden zijn er gevallen die er op achteruit gaan, ook al gaat de gemiddelde gepensioneerde en uitkeringsgerechtigde er wel op vooruit. En die gevallen zijn er vast ook wel voor de andere groepen, maar veel minder.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 13:24:12 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174348221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:26 schreef TruusHenk het volgende:
Ik las zojuist op de Frontpage dit artikel over dubbele nationaliteit:

[..]

Het dikgedrukte lijkt te suggereren dat NL-ers in de UK zometeen de Britse nationaliteit kunnen aannemen zonder de Nederlandse op te geven. Ik heb door het akkoord gescrold maar kon er zo snel niets over vinden, is er toevallig iemand hier die dit hard kan maken/kan ontkrachten?
Hier is het antwoord:

quote:
Brexit: Dutch nationals living in Britain will be allowed dual citizenship

New four-party coalition offers assurance to 100,000 Dutch citizens in UK who were facing uncertain future after March 2019

The new Dutch government will allow its citizens living in the UK to take up dual citizenship, according to a coalition agreement announced on Tuesday, which pledges to prioritise both its people and EU unity in the Brexit negotiations.

After a record 208 days, agreement was struck between four parties on Tuesday to form a centre-right government led by the liberal prime minister, Mark Rutte.

The blueprint – agreed by Rutte’s People’s Party for Freedom and Democracy, the Christian Democrats, the centrist and pro-European Union D66 party and the faith-based Christian Union – spells out plans for tax cuts, lessons in national identity and an experiment with state-sanctioned cannabis plantations over the next four years.

It also pledges to fight for the Dutch fishing industry in the Brexit negotiations, maintain solidarity with the EU in the talks with the UK, and legislate to allow its citizens living in Britain the chance to have dual citizenship.

The document says: “The cabinet will prepare proposals for the modernisation of nationality law. It concerns an extension of the possibility of possession of multiple nationalities for prospective first generation emigrants and immigrants.”

Until now, Dutch nationals who take British citizenship to avoid having to leave the UK after Brexit would have been stripped of their Netherlands passports due to limits on dual nationality.

Even as late as July, Rutte defended the policy, telling reporters that “countering dual nationality remains one of this cabinet’s policies”, in response to a petition with 22,000 signatures calling for a government rethink.

About 100,000 Dutch nationals living in Britain face an uncertain future after March 2019. The UK and EU are yet to reconcile their differences on the citizens’ rights issue.

Sophie in ‘t Veld, a Dutch MEP, said her party, the liberal D66, had pushed for the change to help Dutch citizens in the UK.

She said: “It is a major step forward, but it doesn’t apply immediately. We will have to legislate. But when we do, people who emigrate will have the right to dual nationality, although their children will have to choose their single nationality at some point.

“The document also pledges to maintain EU solidarity in the talks, which may disappoint some in Britain but that is the way it is.”

Confirming the forming of the new government, Rutte said on Tuesday that while the Netherlands was thriving, “too many people are not yet feeling it”.

He added: “All parties came with some last-minute wishes. But the government pact is now definitely ready.”

Among the other pledges in the blueprint was a vow to close the country’s coal-fired power stations by 2030. The plan had been controversial as the plants went online in 2015, but closing them is seen as necessary to meet the state’s obligations under the Paris climate agreement.

The prime minister hailed the new agreed agenda, entitled Trust in the Future, as an ambitious and balanced programme. The coalition will have a total of only 76 MPs in the 150-seat lower house of parliament, giving it a one-seat majority.

https://www.theguardian.c(...)l-citizenship-brexit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:40:55 #256
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174348489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:22 schreef freako het volgende:

[..]

In de 'puntenwolk' voor gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden zijn er gevallen die er op achteruit gaan, ook al gaat de gemiddelde gepensioneerde en uitkeringsgerechtigde er wel op vooruit. En die gevallen zijn er vast ook wel voor de andere groepen, maar veel minder.
Dat klopt, bij vrijwel alle spreiding van de koopkracht naar huishoudtypologie staan sommige waarnemingen die er op achteruit zullen gaan in de ramingen van de CPB. Deze zullen allicht iets vaker voorkomen voor gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden en ca. 90% is gelegen tussen de bovenste en onderste oranje lijn. Maar Tomatenboer gaf aan dat "waarin stond dat gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden erop achteruit gaan". Dit zijn generalisaties en zouden de groep moeten betreffen; de groepen gaan er naar alle waarschijnlijkheid niet op achteruit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174348825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier is het antwoord:

[..]

Goed nieuws, bedankt! 14.gif.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:01:10 #258
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174348835
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat klopt, bij vrijwel alle spreiding van de koopkracht naar huishoudtypologie staan sommige waarnemingen die er op achteruit zullen gaan in de ramingen van de CPB. Deze zullen allicht iets vaker voorkomen voor gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden en ca. 90% is gelegen tussen de bovenste en onderste oranje lijn. Maar Tomatenboer gaf aan dat "waarin stond dat gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden erop achteruit gaan". Dit zijn generalisaties en zouden de groep moeten betreffen; de groepen gaan er naar alle waarschijnlijkheid niet op achteruit.
Ja, klopt. Dat was ook het punt dat ik probeerde te maken, alleen minder goed geformuleerd.
pi_174349062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
Dit vind ik nogal een uitspraak. Er is ernstig personeelstekort in de zorg, waardoor mensen (dus ook bejaarden) wel degelijk te maken krijgen met verwaarlozing.
pi_174349977
Henk wordt iig steeds kwaaier over het regeerakkoord:

DeSpeld twitterde op woensdag 11-10-2017 om 11:43:36 Krol boos over plannen om ouderen standrechtelijk te executeren - 'Dit hebben ouderen niet verdiend'… https://t.co/kVqoWhjdUJ reageer retweet
I´m back.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 16:17:02 #261
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174351742
Ik ben over het algemeen erg tevreden. De focuspunten voor mij waren veiligheid, (rechts)staat en kernwaarden en nadruk op gemeenschappelijkheid / gezin. Daar is veel aandacht voor.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 16:36:54 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174352184
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:58 schreef Ryan3 het volgende:
Henk wordt iig steeds kwaaier over het regeerakkoord:

DeSpeld twitterde op woensdag 11-10-2017 om 11:43:36 Krol boos over plannen om ouderen standrechtelijk te executeren - 'Dit hebben ouderen niet verdiend'… https://t.co/kVqoWhjdUJ reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat toont alleen maar aan dat het een uitstekend regeerakkoord is :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 16:57:50 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174352625
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook. De staatsschuld daalt de komende jaren.

En die paar miljard bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking maakt ook geen wereld van verschil.

Wellicht niks meer uitgeven aan zorg. Dan is die staatsschuld zo verdampt.
:{

ferreal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:00:35 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174352686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:{

ferreal?
Als we eens zouden stoppen met ieder jaar meer uit te geven dan is dat al best een mooi begin.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:01:02 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174352694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we eens zouden stoppen met ieder jaar meer uit te geven dan is dat al best een mooi begin.
Ligt eraan waaraan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:02:28 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174352714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ligt eraan waaraan.
Aan de zorg, in dit geval. Vorig jaar was dat 74,6 miljard, laten we dat voorlopig eens als plafond aanhouden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:02:54 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174352725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aan de zorg, in dit geval. Vorig jaar was dat 74,6 miljard, laten we dat voorlopig eens als plafond aanhouden.
Nee, ik bedoel welke aspecten van de zorg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174352750
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Als we eens zouden stoppen met ieder jaar meer uit te geven dan is dat al best een mooi begin.
Niet alleen bij de zorg natuurlijk.
Met dit regeerakkoord wordt er geanticipeerd op een flinke economische groei, daar zijn de uitgaven dan ook op gebaseerd.
Bij een lagere economische groei lopen de tekorten erg snel op.
pi_174352835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aan de zorg, in dit geval. Vorig jaar was dat 74,6 miljard, laten we dat voorlopig eens als plafond aanhouden.
In dat geval zou je eigenlijk ook moeten accepteren dat er geen technologische vernieuwingen meer in de zorg bijkomen (in Nederland).

Want die veroorzaken de grootste kostenstijgingen in de zorg.

Ik vrees dat die kostenstijging ook gewoon een aspect is van vooruitgang en de toenemende medische mogelijkheden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174352898
En die vooruitgang en toenemende technische mogelijkheden worden veelal gebruikt voor ouderen in de laatste paar jaar van hun leven.
Daar gaat het meeste geld in zitten.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:11:38 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174352916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Niet alleen bij de zorg natuurlijk.
Met dit regeerakkoord wordt er geanticipeerd op een flinke economische groei, daar zijn de uitgaven dan ook op gebaseerd.
Bij een lagere economische groei lopen de tekorten erg snel op.
Oh, zeker. Maar ik reageerde op een post die over de zorg ging.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:11:41 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174352917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:10 schreef bluemoon23 het volgende:
En die vooruitgang en toenemende technische mogelijkheden worden veelal gebruikt voor ouderen in de laatste paar jaar van hun leven.
Daar gaat het meeste geld in zitten.
Ah daar is 'ie weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:12:08 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174352925
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In dat geval zou je eigenlijk ook moeten accepteren dat er geen technologische vernieuwingen meer in de zorg bijkomen (in Nederland).

Want die veroorzaken de grootste kostenstijgingen in de zorg.

Ik vrees dat die kostenstijging ook gewoon een aspect is van vooruitgang en de toenemende medische mogelijkheden.
Die technologische ontwikkelingen blijven wel komen. De juiste vraag is of je ze ook altijd moet gebruiken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:13:00 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174352941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die technologische ontwikkelingen blijven wel komen. De juiste vraag is of je ze ook altijd moet gebruiken.
Uiteraard, alles voor de economie. Wanneer een leven onrendabel is, moeten er 'serieuze discussies' gevoerd gaan worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:14:16 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174352970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard, alles voor de economie. Wanneer een leven onrendabel is, moeten er 'serieuze discussies' gevoerd gaan worden.
Niet leuk, wel nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:14:56 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174352981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet leuk, wel nodig.
Tuurlijk janneke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174353050
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aan de zorg, in dit geval. Vorig jaar was dat 74,6 miljard, laten we dat voorlopig eens als plafond aanhouden.
Punt is een beetje dat veel geld niet aan de zorg wordt uitgegeven, als ik af en toe de criticasters hoor.
I´m back.
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:17:50 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353062
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat veel geld niet aan de zorg wordt uitgegeven, als ik af en toe de criticasters hoor.
Er kunnen behoorlijk wat managementslagen tussenuit inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:18:47 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat veel geld niet aan de zorg wordt uitgegeven, als ik af en toe de criticasters hoor.
Voor zover ik dat kan overzien zijn overbodige managementlagen en andere strijkstokhandel inderdaad een probleem, maar niet het grootste.

Het grootste probleem is dat we iedereen 100 willen laten worden zonder dat we de middelen hebben om die mensen te verzorgen als ze niks meer zelf kunnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174353164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor zover ik dat kan overzien zijn overbodige managementlagen en andere strijkstokhandel inderdaad een probleem, maar niet het grootste.
Dat hoor ik steeds weer idd, nu kan ik dat anekdotisch niet beoordelen of althans slechts van een periode van 1993 tot 1999 toen mijn vader in een verpleeghuis zat en dat is dus niet echt meer courante kennis. Toen speelde dat wel iig.
quote:
Het grootste probleem is dat we iedereen 100 willen laten worden zonder dat we de middelen hebben om die mensen te verzorgen als ze niks meer zelf kunnen.
Volgens mij heb ik begrepen dat mensen tegenwoordig steeds meer goede jaren hebben, waarin ze dus eigenlijk hoe ouder ze worden nauwelijks gezondheidsproblemen ervaren.
I´m back.
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:23:18 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor zover ik dat kan overzien zijn overbodige managementlagen en andere strijkstokhandel inderdaad een probleem, maar niet het grootste.

Het grootste probleem is dat we iedereen 100 willen laten worden zonder dat we de middelen hebben om die mensen te verzorgen als ze niks meer zelf kunnen.
Stroman.

De 100 haalt sowieso bijna niemand. Voorts vraag ik me vooral af hoe jij denkt te gaan beslissen voor een pak 'm beet 88-jarige dat 'ie geen recht heeft op een bepaalde operatie omdat jij vindt dat zijn leven toch al zinloos is. Het zal waarschijnlijk iets zijn in de trant van: "Meneer, u bent niet meer productief, deze operatie is zeer duur en levert misschien nog een jaartje of twee op. Denk toch aan uw kinderen en kleinkinderen!"

Of ga je dan ineens wel de overheid inzetten om bij wet af te dwingen dat lieden die het niet zelf kunnen betalen geen aanspraak kunnen doen op bepaalde ingrepen wegens 'economische factoren'?

Vind het zeer interessant hoe dat werkt, die wereld van jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:25:53 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353256
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat hoor ik steeds weer idd, nu kan ik dat anekdotisch niet beoordelen of althans slechts van een periode van 1993 tot 1999 toen mijn vader in een verpleeghuis zat en dat is dus niet echt meer courante kennis. Toen speelde dat wel iig.
Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou zijn om dat te onderzoeken, maar ik kan niet zeggen dat ik cijfers paraat heb.
quote:
[..]

Volgens mij heb ik begrepen dat mensen tegenwoordig steeds meer goede jaren hebben, waarin ze dus eigenlijk hoe ouder ze worden nauwelijks gezondheidsproblemen ervaren.
Verreweg de meeste zorgkosten worden gemaakt in de laatste paar levensjaren. Dat is al jaren zo, alleen was dat vroeger veel korter na je pensioen dan nu. Het probleem zit dus niet in de 'goede' jaren tussen pakweg 67 en 77, maar daarna.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:27:43 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Stroman.

De 100 haalt sowieso bijna niemand. Voorts vraag ik me vooral af hoe jij denkt te gaan beslissen voor een pak 'm beet 88-jarige dat 'ie geen recht heeft op een bepaalde operatie omdat jij vindt dat zijn leven toch al zinloos is. Het zal waarschijnlijk iets zijn in de trant van: "Meneer, u bent niet meer productief, deze operatie is zeer duur en levert misschien nog een jaartje of twee op. Denk toch aan uw kinderen en kleinkinderen!"

Of ga je dan ineens wel de overheid inzetten om bij wet af te dwingen dat lieden die het niet zelf kunnen betalen geen aanspraak kunnen doen op bepaalde ingrepen wegens 'economische factoren'?

Vind het zeer interessant hoe dat werkt, die wereld van jou.
Je weet al lang wat ik daarvan vind. Dus als je het goed vindt, ga ik dat niet nogmaals allemaal herhalen zodat jij je daar lekker boos over kan maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174353346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah daar is 'ie weer.
Ja en, jij wil dit ontkennen ?
pi_174353377
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat het niet zo moeilijk zou zijn om dat te onderzoeken, maar ik kan niet zeggen dat ik cijfers paraat heb.
Ja, nou ja als vanaf de kabinetten Lubbers wordt bij ieder regeerakkoord weer zoveel 100 miljoen en nu dus 2 miljard ingeboekt aan o.a. efficiëntie verbetering in de zorg, vraag me af of ze het ooit echt gehaald hebben. Kennelijk toch moeilijk om te achterhalen hoe je managementslagen wegsnijdt en efficiënter kunt werken in de zorg.

quote:
[..]

Verreweg de meeste zorgkosten worden gemaakt in de laatste paar levensjaren. Dat is al jaren zo, alleen was dat vroeger veel korter na je pensioen dan nu. Het probleem zit dus niet in de 'goede' jaren tussen pakweg 67 en 77, maar daarna.
Ja, maar je had het over de 100 bereiken als doel, wat ik zeg, dat lukt bij wijze van spreke steeds meer mensen steeds beter met nog volop gezonde goede jaren. En ja, meestal worden de gezondheidskosten hoger aan het einde van het leven, maar dat is niet relevant wrs tov hoe oud men gemiddeld wordt.
I´m back.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:32:56 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:31 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, maar je had het over de 100 bereiken als doel, wat ik zeg, dat lukt bij wijze van spreke steeds meer mensen steeds beter met nog volop gezonde goede jaren. En ja, meestal worden de gezondheidskosten hoger aan het einde van het leven, maar dat is niet relevant wrs tov hoe oud men gemiddeld wordt.
Nee, maar in die laatste paar jaar gaat, in veel gevallen, wel de verhouding zéér scheef tussen kosten en gewonnen kwalitijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174353425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
Verreweg de meeste zorgkosten worden gemaakt in de laatste paar levensjaren. Dat is al jaren zo, alleen was dat vroeger veel korter na je pensioen dan nu. Het probleem zit dus niet in de 'goede' jaren tussen pakweg 67 en 77, maar daarna.
Ja mensen van eind 80 of in de 90 met peperdure kankerbehandelingen.
En vaak zijn dat natuurlijk geen pijnloze of simpele behandelingen, het is maar de vraag wat voor plezier je die ouderen daar mee doet om het zo te "rekken"
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:37:21 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353508
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je weet al lang wat ik daarvan vind. Dus als je het goed vindt, ga ik dat niet nogmaals allemaal herhalen zodat jij je daar lekker boos over kan maken.
Uhm, als ik het me herinner wel ja: op basis van kapitaalkracht wordt bekeken of mensen mogen leven of niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:38:37 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm, als ik het me herinner wel ja: op basis van kapitaalkracht wordt bekeken of mensen mogen leven of niet.
Min of meer, waarbij je wel moet bedenken dat die kapitaalkracht voor iedereen groter wordt als je niet zo'n torenhoog bedrag kwijtbent aan je basisverzekering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:39:15 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja en, jij wil dit ontkennen ?
Nee, integendeel. Dat hoort bij het menselijk bestaan: hoe ouder je wordt, hoe zorgbehoevender. Ons ras heeft tot pak 'm beet de 21e eeuw doorgaans het als plicht gezien voor de oudere generatie te zorgen. Pas sinds de era van de Homo Economicus is oud worden steeds meer als een probleem gezien, en de drager ervan als een kostenpost.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:39:43 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Min of meer, waarbij je wel moet bedenken dat die kapitaalkracht voor iedereen groter wordt als je niet zo'n torenhoog bedrag kwijtbent aan je basisverzekering.
Dat zal inderdaad schelen bij een kankerbehandeling van enkele tonnen.

|:(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:40:35 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja mensen van eind 80 of in de 90 met peperdure kankerbehandelingen.
En vaak zijn dat natuurlijk geen pijnloze of simpele behandelingen, het is maar de vraag wat voor plezier je die ouderen daar mee doet om het zo te "rekken"
Nog mooier: verpak het als cadeautje, die euthanasiespuit. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174353636
Ik weet niet of die kosten aan het einde van het leven bij veel mensen het gevolg is van 'het leven zoveel mogelijk willen rekken' of juist een gevolg van dat men gewoon ziek is geworden (waar men als gevolg aan overlijdt), of dat het komt door goede stervensbegeleiding of wat dan ook.

Ik denk eerlijk gezegd juist dat er maar heel weinig levens eindeloos worden gerekt bij ouderen boven de 80 bijvoorbeeld.

Wel bij mensen beduidend jonger dan 70 maar dat vind ik volkomen begrijpelijk.

Maar als je sommige reacties hier leest ga je bijna denken dat het niet lang meer duurt voordat het sociaal acceptabel wordt om mensen boven een bepaalde leeftijd sowieso wettelijk te euthaniseren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:44:00 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet of die kosten aan het einde van het leven bij veel mensen het gevolg is van 'het leven zoveel mogelijk willen rekken' of juist een gevolg van dat men gewoon ziek is geworden (waar men als gevolg aan overlijdt), of dat het komt door goede stervensbegeleiding of wat dan ook.

Ik denk eerlijk gezegd juist dat er maar heel weinig levens eindeloos worden gerekt bij ouderen boven de 80 bijvoorbeeld.

Wel bij mensen beduidend jonger dan 70 maar dat vind ik volkomen begrijpelijk.

Maar als je sommige reacties hier leest ga je bijna denken dat het niet lang meer duurt voordat het sociaal acceptabel wordt om mensen boven een bepaalde leeftijd sowieso wettelijk te euthaniseren.
Op basis van geld, vergeet dat niet.

Fijn wereld- en mensbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:45:44 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad schelen bij een kankerbehandeling van enkele tonnen.

|:(
Ook die is te verzekeren, maar dan in een aanvullend pakket. Stel dat je daarvoor zou kiezen.

Let wel: we hebben het over zorg voor mensen van 75 en ouder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:46:25 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook die is te verzekeren, maar dan in een aanvullend pakket. Stel dat je daarvoor zou kiezen.

Let wel: we hebben het over zorg voor mensen van 75 en ouder.
Die laatste zin is relevant, want?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:47:57 #297
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die laatste zin is relevant, want?
Geen idee, het was eerder een herinnering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 17:48:20 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174353787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen idee, het was eerder een herinnering.
Waarom die scheidslijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:50:32 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174353847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom die scheidslijn?
Ergens daar in die buurt zit het kantelpunt waar levenskwaliteit/-tijd en kosten ver uit elkaar beginnen te lopen. Misschien zit ik er een jaartje naast, dat moeten de geleerden maar uitrekenen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174353868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we eens zouden stoppen met ieder jaar meer uit te geven dan is dat al best een mooi begin.
Mensen gewoon verbieden ouder en gebrekkiger te worden?
pi_174353876
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Op basis van geld, vergeet dat niet.

Fijn wereld- en mensbeeld.
Inderdaad.

Maar het ergste vind ik nog dat men zich verschuilt achter vermeende onvermijdelijkheid.

Maar het geld is er wel, het wordt al jaren uitgegeven aan allerlei cadeautjes en belastingvoordelen.

Het wordt nu ook weer uitgedeeld alsof het niks is.

Onder de streep komt het erop neer dat men liever 500 euro belastingvoordeel heeft dan fatsoenlijke zorg voor iedereen.

Dat stemt mij misantropisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')