In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast vanquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Heb je je vlaggetjes en confetti al klaar staan?
Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Eens met Wiegel: "Gekeutel op de vierkante centimeter"
Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast van
-Proef met wietteelt
-Belasting meer op vervuiling en minder op arbeid
-Op termijn sluiten kolencentrales
-Het invoeren voor een minimumtarief voor ZZP'ers
Een paar van die CDA-frutsels als Wilhelmus of dat vrijwilligerswerkcompromis daar heb ik niks mee, maar ik zal er niet wakker van liggen
Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.
Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.
Why change a winning team?
Ik denk dat alleen de grote bedrijven profiteren, geheel in lijn met het EU beleid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:30 schreef xzaz het volgende:
Iedereen profiteert: behalve de middeninkomens.
De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.
Ohja, de grote revolutie die iedere keer niet komt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt.Komt allemaal goed, over 4 jaar zijn al deze partijtjes weggevaagd en hebben de PVV en FvD gezamenlijk 60 zetels.
- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg.![]()
Ondertussen hopen de problemen zich op:
- de uit elkaar vallende EU
- de schuldenberg
- het ESM
- de vluchtelingen
- ouderenzorg en armoede
- globalisering, race to the bottom
- nieuwe financiële crisis
- verwaarlozen van ons leger ( gebroken geweertje mentaliteit)
- enz. enz.
Sommige mensen kunnen kennelijk niet niet leven zonder klagen en doemdenkenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Je kan er weinig over zeggen. Zoveel plannetjes, het geheel is te complex. Doen ze natuurlijk expres om het volk zand in de ogen te strooien. Niemand weet waar dit toe leidt.
Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.
Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?
Het is vooral veel gedoe op details en zonder serieuze ambitie. Maar dat kan ook bijna niet anders met de huidige samenstelling.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.
Het huidige regeerakkoord is peanuts in vergelijking met dat van Rutte II.
Toen wist je dat iedereen de pineut was. Nu weet je het niet, weten ze het zelf waarschijnlijk niet, een paar computernerds bij CBS kunnen echt niet voorspellen wat de gevolgen zijn. Ze willen de HRA langzaam afschaffen , een nieuw belastingstelsel invoeren, BTW verhogen, winstbelasting voor bedrijven verlagen en nog veel meer. Het is gewoon roulette.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.
Het huidige regeerakkoord is peanuts in vergelijking met dat van Rutte II.
Liever een hoger BTW-tarief en minder inkomstenbelasting betalen dan andersom. Je uitgaven heb je immers in eigen hand. Straks houd je meer over en kun je zelf bepalen hoeveel je uitgeeft aan boodschappen. Je bent immers niet verplicht om enkel A-merken te kopen als je daar te zuinig voor bent.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:05 schreef SeLang het volgende:
Zonder dat ik het regeeraccoord echt ken
Positief:
- Afbouw HRA
- Afschaffen dividend belasting (want dat is een dubbele belasting - er is al corporation tax betaald)
- Versoepelen ontslagrecht
Negatief:
- Verhogen lage BTW tarief
- Verlagen vermogensbelasting (een kleine verlaging na eerst verhoogd te hebben daar trappen we niet in. Die hele vermogensbelasting moet worden vervangen door een belasting op daadwerkelijk gerealiseerde real returns)
HRA wordt versneld afgebouwd. Wat daar de gevolgen van zijn is wel redelijk duidelijk. Huizenbezitters kunnen daar bovendien op anticiperen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Toen wist je dat iedereen de pineut was. Nu weet je het niet, weten ze het zelf waarschijnlijk niet, een paar computernerds bij CBS kan echt niet voorspellen wat de gevolgen zijn. Ze willen de HRA langzaam afschaffen , een nieuw belastingstelsel invoeren, BTW verhogen, winstbelasting voor bedrijven verlagen en nog veel meer. Het is gewoon roulette.
In principe zie ik ook liever een belasting op consumptie dan op inkomen, maar het gaat hier om het lage tarief dus primaire levensbehoeften.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Liever een hoger BTW-tarief en minder inkomstenbelasting betalen dan andersom. Je uitgaven heb je immers in eigen hand. Straks houd je meer over en kun je zelf bepalen hoeveel je uitgeeft aan boodschappen. Je bent immers niet verplicht om enkel A-merken te kopen als je daar te zuinig voor bent.
Zo simpel is het allemaal niet. Als je in een economie iets verandert heeft het 1 gewenst gevolg en honderd niet voorziene gevolgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HRA wordt versneld afgebouwd. Wat daar de gevolgen van zijn is wel redelijk duidelijk. Huizenbezitters kunnen daar bovendien op anticiperen.
Inkomstenbelasting gaat omlaag en BTW-tarief omhoog. Verschuiving van lasten op arbeid naar de gebruiker betaalt. Meer dan voorheen kun je dus zelf bepalen hoeveel je overhoudt.
Snap ik. Maar ook op dat terrein is de verscheidenheid enorm. Je bent niet verplicht om enkel A-merken te kopen. Je kunt boodschappen zo duur maken als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
In principe zie ik ook liever een belasting op consumptie dan op inkomen, maar het gaat hier om het lage tarief dus primaire levensbehoeften.
Het is niet alsof er voor het eerst wordt geschoven met belastingtarieven. De politieke partijen hebben inmiddels tientallen jaren bestuurlijke ervaring en onze controlemechanismen zijn redelijk in staat om de gevolgen in te schatten. Het is dus niet alsof het systeem instort als er aan een paar knoppen wordt gedraaid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zo simpel is het allemaal niet. Als je in een economie iets verandert heeft het 1 gewenst gevolg en honderd niet voorziene gevolgen.
Je overschat de kwaliteiten van beroepspolitici en onderschat de complexiteit van een economie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet alsof er voor het eerst wordt geschoven met belastingtarieven. De politieke partijen hebben inmiddels tientallen jaren bestuurlijke ervaring en onze controlemechanismen zijn redelijk in staat om de gevolgen in te schatten. Het is dus niet alsof het systeem instort als er aan een paar knoppen wordt gedraaid.
Oke, kerel. Dan ga jij toch lekker doemdenken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je overschat de kwaliteiten van beroepspolitici en onderschat de complexiteit van een economie.
Nou ja, primaire levensbehoeften. Het Nederlandse lage btw-tarief werd breder toegepast dan in andere Europese landen. Dat konijnenvoer, kappersdiensten, kunstobjecten en saunabezoek onder 6% valt, is in mijn ogen niet uit te leggen. Het was denk ik eenvoudiger geweest als we de 6% voor diensten hadden afgeschaft en voor goederen die niet tot de primaire levensbehoeften zou horen. Nadeel was dat het dan teveel zou opvallen en 15%punt verhoging voor kappersdiensten e.d. een forse schok teweeg zou brengen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
In principe zie ik ook liever een belasting op consumptie dan op inkomen, maar het gaat hier om het lage tarief dus primaire levensbehoeften.
Link naar de PDF?quote:
Nee, ik ook niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Overall gescand ben ik niet ontevreden
Saamhorigheid kweek je niet door het te verplichten, alhoewel dat ik het wilhelmus gewoon heb gehad op de basisschool.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Net Buma gehoord met zijn gelul over saamhorigheid en aandacht voor het wilhelmus.
„Het gevoel van saamhorigheid gaan we versterken. Door aandacht voor onze cultuur, ons volkslied en burgerschap. "
Het CDA zou best een leuke partij kunnen zijn als ze eens zouden ophouden met hun moralistische gepreek. Alsof Nederlanders allemaal het lof voor het koningshuis en het wilhelmus moeten zingen om saamhorig te kunnen zijn, we zijn een vrij land en geen Noord-Korea. Ik ben trots op Nederland waar men niet het loflied hoeft te hijsen en kritisch en vrij mag zijn. Die christelijke cultuur kan mij gestolen worden, leve de republiek. Laten we allemaal samen zingen: Buma rot op, Buma, Buma, Buma rot op; lekker saamhorig.
Ach ik ben er ook geen fan van. Maar als het CDA al tevreden is met dat soort frutsels dan is dan een prima deal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Net Buma gehoord met zijn gelul over saamhorigheid en aandacht voor het wilhelmus.
„Het gevoel van saamhorigheid gaan we versterken. Door aandacht voor onze cultuur, ons volkslied en burgerschap. "
Het CDA zou best een leuke partij kunnen zijn als ze eens zouden ophouden met hun moralistische gepreek. Alsof Nederlanders allemaal het lof voor het koningshuis en het wilhelmus moeten zingen om saamhorig te kunnen zijn, we zijn een vrij land en geen Noord-Korea. Ik ben trots op Nederland waar men niet het loflied hoeft te hijsen en kritisch en vrij mag zijn. Die christelijke cultuur kan mij gestolen worden, leve de republiek. Laten we allemaal samen zingen: Buma rot op, Buma, Buma, Buma rot op; lekker saamhorig.
Ga jij maar lekker dat liedje zingen hoor, in je eentje! Ook dat mag gewoon in Nederland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Nee dat mag niet, er moet saamhorigheid komen, iedereen moet meezingen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker dat liedje zingen hoor, in je eentje! Ook dat mag gewoon in Nederland.
Alleen kinderen en jongelui toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat mag niet, er moet saamhorigheid komen, iedereen moet meezingen.
Haha, nou ik pas ff.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat mag niet, er moet saamhorigheid komen, iedereen moet meezingen.
hier is een begin gemaakt: https://www.cpb.nl/persbe(...)akkoord-doorgerekendquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
Is er al een rekentooltje voor de belastingverlichting?
Nog maar even wachten dus tot je kunt uitrekenen hoeveel boter je bij de vis krijgt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hier is een begin gemaakt: https://www.cpb.nl/persbe(...)akkoord-doorgerekend
Afname van de inkomensongelijkheid met -2,7%; moet ik dat opvatten als een toename? Zelfde geldt voor de werkloosheid...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hier is een begin gemaakt: https://www.cpb.nl/persbe(...)akkoord-doorgerekend
Ha, ha.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Afname van de inkomensongelijkheid met -2,7%; moet ik dat opvatten als een toename? Zelfde geldt voor de werkloosheid...
Ja, dan tellen ze de mensen die meededen ook mee hè.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
"...en verschillende interpretaties van de uitslag"
- Voor
- Tegen
Hoe is er precies een verschillende interpretatie mogelijk?
D66
quote:Het kabinet zal geen voorstellen doen over verruiming van de regels voor hulp bij zelfdoding. Een initiatiefwet over hulp bij zelfdoding bij voltooid leven zal niet worden geblokkeerd. Investeren in de ouderenzorg moet ertoe leiden dat minder mensen een doodswens hebben.
Zou je die eens kunnen toelichten? De afgelopen jaren is de belastingvrije voet van het vermogen per fiscaal partner al aardig opgehoogd. Wat hebben ze verlaagd precies?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:05 schreef SeLang het volgende:
- Verlagen vermogensbelasting (een kleine verlaging na eerst verhoogd te hebben daar trappen we niet in. Die hele vermogensbelasting moet worden vervangen door een belasting op daadwerkelijk gerealiseerde real returns op vermogen)
De coalitie gaat aan de haal met de kroonjuwelen van de PvdA.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
1,75 miljard extra voor Ontwikkelingshulp.
Btw ik las dat ze China van plan zijn 1600 nieuwe kolencentrales neer te zetten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Één kolencentrale dicht, wat een typisch compromis is dat![]()
Zal de nu 22-jarige Hemweg centrale wel tegen een vorstelijke vergoeding gesloten worden
En je moet je steeds meer afvragen waarom Klaver hier niet mee uit de voeten konquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De coalitie gaat aan de haal met de kroonjuwelen van de PvdA.
Dat was dan de Fabeltjeskrant, zeker? Er waren plannen 2 jaar geleden in China om er 155 te bouwen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Btw ik las dat ze China van plan zijn 1600 nieuwe kolencentrales neer te zetten.
1 in deze regeerperiode, allemaal dicht voor 2030.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Één kolencentrale dicht, wat een typisch compromis is dat![]()
Zal de nu 22-jarige Hemweg centrale wel tegen een vorstelijke vergoeding gesloten worden
Kunnen ze dat vast leggen, of krijgen we straks een nieuwe kabinet die dit even kan veranderen. Dan stelt voor 2030 sluiten niet veel voor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:32 schreef Tweek het volgende:
[..]
1 in deze regeerperiode, allemaal dicht voor 2030.
Nee, wereldwijd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was dan de Fabeltjeskrant, zeker? Er waren plannen 2 jaar geleden in China om er 155 te bouwen.
Lijkt me wel, de partijen die het terug zouden willen draaien zitten in dit kabinet, dus het is ook niet logisch dat het terug gedraaid wordt in een ander kabinet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:33 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Kunnen ze dat vast leggen, of krijgen we straks een nieuwe kabinet die dit even kan veranderen. Dan stelt voor 2030 sluiten niet veel voor.
Waar? Want als we grofweg uitgaan 1 GW centrales (die nieuwe in Nederland zijn nog wat groter), zou dat 1600 GW extra zijn tov van de ~1000 GW die er staat aan kolen (57% van de capaciteit, volgens wiki dan). Dat zou mij gezien de sociale onrust als gevolg van luchtvervuiling in China wel verbazen, al is het wel zo dat China net als Duitsland niet per se klimaatbeleid voert maar meer industriepolitiek met het stimuleren van een mix van zonne-energie en kolen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Btw ik las dat ze China van plan zijn 1600 nieuwe kolencentrales neer te zetten.
Wereldwijd is dat:quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waar? Want als we grofweg uitgaan 1 GW centrales (die nieuwe in Nederland zijn nog wat groter), zou dat 1600 GW extra zijn tov van de ~1000 GW die er staat aan kolen (57% van de capaciteit, volgens wiki dan). Dat zou mij gezien de sociale onrust als gevolg van luchtvervuiling in China wel verbazen, al is het wel zo dat China net als Duitsland niet per se klimaatbeleid voert maar meer industriepolitiek met het stimuleren van een mix van zonne-energie en kolen.
https://www.climategate.n(...)ning-aanbouw-wereld/quote:Over all, 1,600 coal plants are planned or under construction in 62 countries, according to Urgewald’s tally, which uses data from the Global Coal Plant Tracker portal. The new plants would expand the world’s coal-fired power capacity by 43 percent.
The fleet of new coal plants would make it virtually impossible to meet the goals set in the Paris climate accord, which aims to keep the increase in global temperatures from preindustrial levels below 3.6 degrees Fahrenheit.
Het is nu iets verlaagd maar de vorige wijziging was per saldo juist een verhoging van belastingen op grotere vermogens. Het uitgangspunt daarvan was dat hogere vermogens gemakkelijker een hoger rendement zouden kunnen maken. Maar dat is juist precies andersom! het hele uitgangspunt is fout.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zou je die eens kunnen toelichten? De afgelopen jaren is de belastingvrije voet van het vermogen per fiscaal partner al aardig opgehoogd. Wat hebben ze verlaagd precies?
Wat betreft het verwachte rendement wat ze denken wat je krijgt ben ik idd mee eens.
Overigens gaat dit voor de meeste mensen niet veel opleveren. Het scheelt wellicht een paar euro per jaar.
Natuurlijk kan een volgend kabinet dat herroepenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:33 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Kunnen ze dat vast leggen, of krijgen we straks een nieuwe kabinet die dit even kan veranderen. Dan stelt voor 2030 sluiten niet veel voor.
Dan kan je er vanuit gaan dat die megacentrales tot 2029 vol blijven draaien, en misschien nog wel op het laatste moment uitstel zoals dat vaak gaat in Nederland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:32 schreef Tweek het volgende:
[..]
1 in deze regeerperiode, allemaal dicht voor 2030.
Is met gemiddelde boodschappen hoogstens 30 euro per maand. Geen issue lijkt me. Huurtoeslag hetzelfde toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is er iets bekend over huurtoeslag? Geen zin om het helemaal dor te lezen
Die hogere boodschappen zijn echt bullshit :’)
Voor mensen die ieder dubbeltje moeten omdraaien dus wel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:45 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Is met gemiddelde boodschappen hoogstens 30 euro per maand. Geen issue lijkt me. Huurtoeslag hetzelfde toch?
Tja, niet al te hoopgevend, al zeggen dat soort cijfers (als ze betrouwbaar zijn) niet alles. Bijvoorbeeld kolen + CCS vind ik een te billijken optie - als het daadwerkelijk uitgevoerd wordt in plaats van gebakken lucht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wereldwijd is dat:
[..]
https://www.climategate.n(...)ning-aanbouw-wereld/
Was toch al uitgelekt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:51 schreef Gunner het volgende:
Nog niemand opgevallen dat er een kilometerheffing voor vrachtwagens komt?
https://www.autoweek.nl/n(...)g-voor-vrachtwagens/
De winkeliers in de grensstreek zien de bui ook al weer hangen natuurlijkquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Snap ik. Maar ook op dat terrein is de verscheidenheid enorm. Je bent niet verplicht om enkel A-merken te kopen. Je kunt boodschappen zo duur maken als je zelf wilt.
Welke grensstreek? Want Belgie zit nog steeds hoger in de BTW dan Nederland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De winkeliers in de grensstreek zien de bui ook al weer hangen natuurlijk
Vrij eenvoudig, het is volstrekt onduidelijk waarom men voor of tegen is en wat men voor aanpassing wenst.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
- Voor
- Tegen
D66
Binaire antwoorden en vraagstelling op complexe vraagstukken werkt niet. Klaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrij eenvoudig, het is volstrekt onduidelijk waarom men voor of tegen is en wat men voor aanpassing wenst.
Tja, ik heb ook een beetje die indruk idd. Maar goed sws een lastige klus ook met maar 1 zetel meerderheid in zowel TK als EK, met dan nog een tussentijdse verkiezing in de EK.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:50 schreef Rockefellow het volgende:
Op grote thema's als migratie en lange termijn financieel beleid kan ik ze op geen enkele visie betrappen. Maar dat laten ze waarschijnlijk liever over aan de EU.
Dit regeerakkoord is decadent gerommel in de marge wat mij betreft.
Duitslandquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
Welke grensstreek? Want Belgie zit nog steeds hoger in de BTW dan Nederland.
Ja, daar valt toch weinig aan te interpreteren volgens mij.......quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
- Voor
- Tegen
D66
Ja, dat krijg je met de Christenunie er bij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
1,75 miljard extra voor Ontwikkelingshulp.
Dat viel mij ook op ja, migratie schuiven ze compleet op het bordje van de EU.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:50 schreef Rockefellow het volgende:
Op grote thema's als migratie en lange termijn financieel beleid kan ik ze op geen enkele visie betrappen. Maar dat laten ze waarschijnlijk liever over aan de EU.
Dat gaat gewoon voor het overgrote deel linea recta naar het NL bedrijfsleven en NGO's die dat voornamelijk in Nederland besteden dus dat is flauwekulquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, dat krijg je met de Christenunie er bij.![]()
Steek die 1,75 miljard dan gewoon in de fik met oud en nieuw, dan hebben we er tenminste nog een beetje lol van.
Henk had gededuceerd dat de oudjes er 39% op achteruit gaan in 4 jr?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:01 schreef Hexagon het volgende:
Henk Krol boos,Geert Wilders boos Jesse Klaver boos
Dan moet het wel goed zijn
Dat is bijna een verdubbeling van het eigen risico. Om het even in perspectief te plaatsen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:45 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Is met gemiddelde boodschappen hoogstens 30 euro per maand. Geen issue lijkt me. Huurtoeslag hetzelfde toch?
Ja, en dat is nu niet echt een industrie die we moeten sponsoren of in tact moeten houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
Dat gaat gewoon voor het overgrote deel linea recta naar het NL bedrijfsleven en NGO's die dat voornamelijk in Nederland besteden dus dat is flauwekul
Henk was tijdens de campagne al live op tv aan het dementerenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Henk had gededuceerd dat de oudjes er 39% op achteruit gaan in 4 jr?
Henk heeft zeker een rekenfoutje gemaakt?
Uiteraard, die is pas blij als we autorijden verbieden en allemaal verplicht veganist moeten wordenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:09 schreef FlyingEagle het volgende:
Marianne Thieme ook niet blij met ''niet groene kabinet''
Doet Henk wel vaker met andermans geldquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Henk had gededuceerd dat de oudjes er 39% op achteruit gaan in 4 jr?
Henk heeft zeker een rekenfoutje gemaakt?
Waarom niet? Het zijn banen, lijkt mij nuttiger als we die in Nederland houden. Of zie jij liever dat het besteed word aan eckte Nederlandse cultuur banen zoals Wilhelmus zanger?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, en dat is nu niet echt een industrie die we moeten sponsoren of in tact moeten houden.
Niks te klagen als in?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:15 schreef hpeopjes het volgende:
Wel bizar dat tweeverdieners met kinderen er weer het meest op vooruit gaan. Belachelijk eigenlijk, want die hebben werkelijk niets te klagen.
Twee inkomens en maar 1x de woonlasten hoeven af te tikken. Tweeverdieners hebben het echt absoluut goud.quote:
Vrijwel iedereen erop vooruit dus. Dus de linkserds kunnen ook ophouden met klagenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:19 schreef FlyingEagle het volgende:
door berekeningen van het CPB
https://nos.nl/artikel/21(...)acht-op-vooruit.html
Dat het geld van ontwikkelingshulp vrijwel geheel ten goede komt aan Nederlandse bedrijven en banen dat lijkt mij nogal een stevige aanname, en ik zie daar dan ook graag een onderbouwing van tegemoet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom niet? Het zijn banen, lijkt mij nuttiger als we die in Nederland houden. Of zie jij liever dat het besteed word aan eckte Nederlandse cultuur banen zoals Wilhelmus zanger?
Ik lees anders dat mensen met een uitkering juist minder te besteden krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen erop vooruit dus. Dus de linkserds kunnen ook ophouden met klagen
Er zijn toch vrij veel mensen die achteruitgaan als ik de grafieken bekijk, vooral in de groep onder 65 met een laag inkomen en bij de groep boven 65 met een hoger inkomen. In een tijd met economisch groei vind ik dat wel vreemd, zeker aangezien er ook best veel mensen behoorlijke koopkracht stijging hebben. Er is binnen de groepen een hele grote spreiding waardoor het gemiddelde weinig zegt voor individuele mensen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen erop vooruit dus. Dus de linkserds kunnen ook ophouden met klagen
Hij is dan ook geen Nederlandse hetero of pro Nederlandse hetero's.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doet Henk wel vaker met andermans geld
Zijn sexuele voorkeur heeft daar (pas op, woordgrapje) geen flikker mee te maken, volgens mij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij is dan ook geen Nederlandse hetero of pro Nederlandse hetero's.
Men wilde niet dat er geratificeerd werd. Daar ging het referendum over. Meer hoef je niet te weten. Waarom men dat niet wilde is niet relevant. Er zijn altijd duizenden redenen om ergens voor of tegen te stemmen. Dat is zo met elk referendum of verkiezingen. Maar de keuze die mensen maken is eenduidig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrij eenvoudig, het is volstrekt onduidelijk waarom men voor of tegen is en wat men voor aanpassing wenst.
Wordt een leuk debatje daarover, ben benieuwd wat Terry aan gaat trekken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik moet me er nog verder in verdiepen maar ik lees ergens dat er nog verder wordt bezuinigd op GGZ.
Dat zou echt van de zotte zijn.
Waarom men dat niet wilde was juist erg belangrijk, zoals uit het vervolg ook bleek. De keuze was inderdaad erg eenduidig maar bij een raadgevend referendum dus meteen ook onzin, als je raad geeft moet je uitleg geven waarom iets een goed/slecht idee is. Bij een verdrag met honderden pagina's is "ik wil het niet" een waardeloos advies, bij de vraag of je een ijsje wil is ik wil het niet een goed antwoord.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 15:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Men wilde niet dat er geratificeerd werd. Daar ging het referendum over. Meer hoef je niet te weten. Waarom men dat niet wilde is niet relevant. Er zijn altijd duizenden redenen om ergens voor of tegen te stemmen. Dat is zo met elk referendum of verkiezingen. Maar de keuze die mensen maken is eenduidig.
Die kan gewoon zichzelf zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wordt een leuk debatje daarover, ben benieuwd wat Terry aan gaat trekken.
Niet mee eens. Van tevoren is er een heel publiek debat over geweest maar uiteindelijk ligt er dan de keuze om wel of niet te ratificeren. De regering heeft de kiezer niet weten te overtuigen met haar argumenten en de kiezer besloot vervolgens met overweldigende meerderheid om tegen te stemmen. Hoeveel meer advies wil je hebben?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom men dat niet wilde was juist erg belangrijk, zoals uit het vervolg ook bleek. De keuze was inderdaad erg eenduidig maar bij een raadgevend referendum dus meteen ook onzin, als je raad geeft moet je uitleg geven waarom iets een goed/slecht idee is. Bij een verdrag met honderden pagina's is "ik wil het niet" een waardeloos advies, bij de vraag of je een ijsje wil is ik wil het niet een goed antwoord.
Wat een onzin. Als je geen ijsje wilt kun je toch ook aangeven waaromquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom men dat niet wilde was juist erg belangrijk, zoals uit het vervolg ook bleek. De keuze was inderdaad erg eenduidig maar bij een raadgevend referendum dus meteen ook onzin, als je raad geeft moet je uitleg geven waarom iets een goed/slecht idee is. Bij een verdrag met honderden pagina's is "ik wil het niet" een waardeloos advies, bij de vraag of je een ijsje wil is ik wil het niet een goed antwoord.
Een mening wel of niet is geen advies en waarom men niet/ ja of nee heeft gestemd weet niemand, welk debat er ook is geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet mee eens. Van tevoren is er een heel publiek debat over geweest maar uiteindelijk ligt er dan de keuze om wel of niet te ratificeren. De regering heeft de kiezer niet weten te overtuigen met haar argumenten en de kiezer besloot vervolgens met overweldigende meerderheid om tegen te stemmen. Hoeveel meer advies wil je hebben?
quote:Gedetineerden komen niet meer na het uitzitten van twee derde van hun straf automatisch vrij.Vervroegde vrijlating moet verdiend worden,en wordt beperkt tot twee jaar.
quote:De politie krijgt er 267 miljoen euro bij, onder meer voor wijkagenten en rechercheurs.
quote:Zwaardere straffen voor hardnekkige verkeersovertreders,lagere boetes voor minder zware overtredingen.
quote:100 miljoen euro voor uitbreiding van het fietssnelwegennetwerk.
Yep, 1,3% geloof ik, even afhankelijk van of je nog een gezin hebt met kinderen en evt. tweeverdiener bent. Maar uiteraard heb je dat zelf ook in de hand qua koopkracht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Ga ik er volgende jaar op vooruit eigenlijk met ongeveer ¤ 3600 bruto per maand?
Ik heb nog geen berekening kunnen vinden.
Ohja ik zag net iets op een NOS linkje.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, 1,3% geloof ik, even afhankelijk van of je nog een gezin hebt met kinderen en evt. tweeverdiener bent. Maar uiteraard heb je dat zelf ook in de hand qua koopkracht.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:16 schreef Hexagon het volgende:
Mooi al die reacties op Jesse Klaver
https://twitter.com/search?f=tweets&q=jesse%20klaver&src=typd
twitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 14:22:14Dit kabinet gaat #rechtsaf. Het is er niet voor gewone mensen, maar voor het grote geld. reageer retweet
twitter:LHagebeek twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 16:12:39@jesseklaver Daar ben jij en je gladde vriendjes mede schuldig aan, klaploper reageer retweet
Die lafaard verdient het om tot 0,1 zetel te worden gereduceerd bij de volgende verkiezingenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]twitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 14:22:14Dit kabinet gaat #rechtsaf. Het is er niet voor gewone mensen, maar voor het grote geld. reageer retweet
twitter:LHagebeek twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 16:12:39@jesseklaver Daar ben jij en je gladde vriendjes mede schuldig aan, klaploper reageer retweet
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Ja, in feite moeten al die linkse partijen ook gewoon stoppen en dan houden we wel een vergadering met zijn allen en kijken we of we nog doorgaan...quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die lafaard verdient het om tot 0,1 zetel te worden gereduceerd bij de volgende verkiezingen
In Belgie zijn boodschappen meestal duurder inderdaad. In Duitsland hangt het erg af van wat je koopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke grensstreek? Want Belgie zit nog steeds hoger in de BTW dan Nederland.
Ik kan niet wachten op de huilende groenlinksmeisjesquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, in feite moeten al die linkse partijen ook gewoon stoppen en dan houden we wel een vergadering met zijn allen en kijken we of we nog doorgaan...
quote:Het beleidspakket van de financiële bijlage van het regeerakkoord leidt tot een lagere
inkomensongelijkheid op de lange termijn dan in het basispad. Ten opzichte van het
basispad ligt de Gini-coëfficiënt 2,7% lager.
Als het basispad de inkomensongelijkheid met bijvoorbeeld 5% verhoogt, en het kabinetsbeleid met 2.3%, dan klopt het statement van zowel Klaver als het CPB.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Klaver is sowieso niet slim bezig als het CPB met deze conclusie komt:
[..]
En dit hè, om niet te vergeten:quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Klaver is sowieso niet slim bezig als het CPB met deze conclusie komt:
[..]
Daar zou hij zijn grootmoeder voor verkopen. Laat de gewone mensen dan maar zitten.twitter:swsjoerdsma twitterde op dinsdag 10-10-2017 om 15:29:37@jesseklaver Mmm. 🤔✅ km-beprijzing vrachtwagens✅ CO2-belasting✅ veestapel verkleind✅ kolencentrales dicht✅ verduurzaming huizen reageer retweet
quote:Voor deze ombuigingen geldt dat lagere zorguitgaven leiden tot minder zorg of lagere
kwaliteit van zorg.
quote:De aanpassing van de Wet geneesmiddelenprijzen leidt tot hogere eigen betalingen. Deze maatregelen leiden tot een besparing van 0,4 mld euro in 2021.
Pro-cyclisch beleid voeren is niet het allerslimste, wat mij betreft. Natuurlijk maak je wel een paar mensen blij als je met miljarden gaat strooien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon een prima akkoord.
Dat Henk Krol, Jesse Klaver, Emile Roemer en Geertje Wilders over de zeik zijn zie ik als een goed tegen, gezien de achterbannen die zij vertegenwoordigen.
Maar dat is niet het geval, dit compenseert meer dan het basispad, aldus CPB.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als het basispad de inkomensongelijkheid met bijvoorbeeld 5% verhoogt, en het kabinetsbeleid met 2.3%, dan klopt het statement van zowel Klaver als het CPB.
quote:In de periode 2018-2021 gaan alle inkomensgroepen er namelijk op vooruit zodat
nauwelijks tot geen sprake lijkt van minder inkomensongelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |