abonnement Unibet Coolblue
pi_169787912



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)







Baudet/Hiddema is Batman/Alfred
(she/her)
pi_169787969
https://twitter.com/annefleurdd/status/842356242026749952

En dan hoor ik jullie al met je vingers op het toetsenbord tikken: Ja maar een actie is toch niet erg!!!!!!!!!!

Dan ben je echt blind. Connect the fucking dots. Ze vraagt mensen om mee te doen aan een "actie", ze noemt Thierry en zijn aanhangers racisten, seksisten en zelfs nazi's. Ze noemt het okay om nazi's te slaan, dus is het in haar ogen okay om Baudet en zijn aanhangers te slaan. Ze wil een taart gooien naar Thierry, ze wilde stenen gooien naar Wilders. Ze wil naar bijeenkomsten van Thierry en zegt zelfs "Kill it (Thierry dus) with fire".

Ik zal vast nu nog veel dingen missen, tussen haar tweets zie je nog veel meer afval.

Maar ik denk dat zelfs dit nog niet genoeg is voor al die wegkijkers in deze reeks, terwijl de aanwijzingen toch echt duidelijk zijn.
(she/her)
pi_169787985
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/annefleurdd/status/842356242026749952

En dan hoor ik jullie al met je vingers op het toetsenbord tikken: Ja maar een actie is toch niet erg!!!!!!!!!!

Dan ben je echt blind. Connect the fucking dots. Ze vraagt mensen om mee te doen aan een "actie", ze noemt Thierry en zijn aanhangers racisten, seksisten en zelfs nazi's. Ze noemt het okay om nazi's te slaan, dus is het in haar ogen okay om Baudet en zijn aanhangers te slaan. Ze wil een taart gooien naar Thierry, ze wilde stenen gooien naar Wilders. Ze wil naar bijeenkomsten van Thierry en zegt zelfs "Kill it (Thierry dus) with fire".

Ik zal vast nu nog veel dingen missen, tussen haar tweets zie je nog veel meer afval.

Maar ik denk dat zelfs dit nog niet genoeg is voor al die wegkijkers in deze reeks, terwijl de aanwijzingen toch echt duidelijk zijn.
Zij is pacifist hoor
pi_169787991
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/annefleurdd/status/842356242026749952

En dan hoor ik jullie al met je vingers op het toetsenbord tikken: Ja maar een actie is toch niet erg!!!!!!!!!!

Dan ben je echt blind. Connect the fucking dots. Ze vraagt mensen om mee te doen aan een "actie", ze noemt Thierry en zijn aanhangers racisten, seksisten en zelfs nazi's. Ze noemt het okay om nazi's te slaan, dus is het in haar ogen okay om Baudet en zijn aanhangers te slaan. Ze wil een taart gooien naar Thierry, ze wilde stenen gooien naar Wilders. Ze wil naar bijeenkomsten van Thierry en zegt zelfs "Kill it (Thierry dus) with fire".

Ik zal vast nu nog veel dingen missen, tussen haar tweets zie je nog veel meer afval.

Maar ik denk dat zelfs dit nog niet genoeg is voor al die wegkijkers in deze reeks, terwijl de aanwijzingen toch echt duidelijk zijn.
Jij moet gewoon een beetje dimmen man, angst aanjagen kan ook een negatief effect hebben dat mensen zich zo gaan gedragen.
Want wat is nu de daadwerkelijke dreiging? Een linsk gekkie op oproept tegen acties?
  zondag 26 maart 2017 @ 12:24:37 #5
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169787993
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/annefleurdd/status/842356242026749952

En dan hoor ik jullie al met je vingers op het toetsenbord tikken: Ja maar een actie is toch niet erg!!!!!!!!!!

Dan ben je echt blind. Connect the fucking dots. Ze vraagt mensen om mee te doen aan een "actie", ze noemt Thierry en zijn aanhangers racisten, seksisten en zelfs nazi's. Ze noemt het okay om nazi's te slaan, dus is het in haar ogen okay om Baudet en zijn aanhangers te slaan. Ze wil een taart gooien naar Thierry, ze wilde stenen gooien naar Wilders. Ze wil naar bijeenkomsten van Thierry en zegt zelfs "Kill it (Thierry dus) with fire".

Ik zal vast nu nog veel dingen missen, tussen haar tweets zie je nog veel meer afval.

Maar ik denk dat zelfs dit nog niet genoeg is voor al die wegkijkers in deze reeks, terwijl de aanwijzingen toch echt duidelijk zijn.
Een actie tegen een politicus is toegelaten in een democratisch land. Dat jij denkt dat het om geweld gaat, is enkel een aanname.
pi_169788002
Niet verder lezen dan de eerste regel, oh my god. :')
(she/her)
pi_169788005
Fylax loopt nu ook al het fvd forum onder te spammen met zijn angst voor geweld _O-
  zondag 26 maart 2017 @ 12:25:41 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169788015
Oh, mensen. De ironie. Dit topic heeft wel weer een schitterende wending genomen.
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Die knokploeg is er weldegelijk.
quote:
13s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:34 schreef Fylax het volgende:
Ik heb inside info wat niet openbaar is, dit is echt niet tof voor Thierry. En dan zijn er mensen die durven te beweren dat hij hiervan geniet, bah.
Zoals een wijs man ooit zei:

quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Fylax het volgende:

[..]

Zolang er niet te controleren is of hij dat echt gezegd heeft, is het idd een leugen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 26 maart 2017 @ 12:26:46 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788037
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/annefleurdd/status/842356242026749952

En dan hoor ik jullie al met je vingers op het toetsenbord tikken: Ja maar een actie is toch niet erg!!!!!!!!!!

Dan ben je echt blind. Connect the fucking dots. Ze vraagt mensen om mee te doen aan een "actie", ze noemt Thierry en zijn aanhangers racisten, seksisten en zelfs nazi's. Ze noemt het okay om nazi's te slaan, dus is het in haar ogen okay om Baudet en zijn aanhangers te slaan. Ze wil een taart gooien naar Thierry, ze wilde stenen gooien naar Wilders. Ze wil naar bijeenkomsten van Thierry en zegt zelfs "Kill it (Thierry dus) with fire".

Ik zal vast nu nog veel dingen missen, tussen haar tweets zie je nog veel meer afval.

Maar ik denk dat zelfs dit nog niet genoeg is voor al die wegkijkers in deze reeks, terwijl de aanwijzingen toch echt duidelijk zijn.
Dit is je bewijs dat er een knokploeg is?
Laffe huichelaar
pi_169788064
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef Fylax het volgende:
https://twitter.com/annefleurdd/status/842356242026749952

En dan hoor ik jullie al met je vingers op het toetsenbord tikken: Ja maar een actie is toch niet erg!!!!!!!!!!

Dan ben je echt blind. Connect the fucking dots. Ze vraagt mensen om mee te doen aan een "actie", ze noemt Thierry en zijn aanhangers racisten, seksisten en zelfs nazi's. Ze noemt het okay om nazi's te slaan, dus is het in haar ogen okay om Baudet en zijn aanhangers te slaan. Ze wil een taart gooien naar Thierry, ze wilde stenen gooien naar Wilders. Ze wil naar bijeenkomsten van Thierry en zegt zelfs "Kill it (Thierry dus) with fire".

Ik zal vast nu nog veel dingen missen, tussen haar tweets zie je nog veel meer afval.

Maar ik denk dat zelfs dit nog niet genoeg is voor al die wegkijkers in deze reeks, terwijl de aanwijzingen toch echt duidelijk zijn.
Het is een achterlijke doos, dat is wel duidelijk.
Maar waarom reageer je niet zo hyperactief op bedreigingen en intimidatie uit je eigen kamp? Waarom kijk je daar van weg?
pi_169788067
Baudet moest zich al laten beveiligen bij het Oekraine referendum, het zal niet lang meer duren dat hij permanente beveiliging nodig heeft.
pi_169788068
Laten we wel meenemen dat alles in de ogen van een 17-jarige direct met geweld te maken heeft. die honderden uren Call of Duty hebben een kronkel veroorzaakt in het brein.
pi_169788075
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:25 schreef mtchel112 het volgende:
Fylax loopt nu ook al het fvd forum onder te spammen met zijn angst voor geweld _O-
het forum voor de leden?
  zondag 26 maart 2017 @ 12:28:59 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788085
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:28 schreef mtchel112 het volgende:
Laten we wel meenemen dat alles in de ogen van een 17-jarige direct met geweld te maken heeft. die honderden uren Call of Duty hebben een kronkel veroorzaakt in het brein.
Laten we het hebben over de inhoud, en niet over wie Fylax is of wat hij toevallig op andere fora doet.
pi_169788086
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.


Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
(she/her)
pi_169788090
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:25 schreef mtchel112 het volgende:
Fylax loopt nu ook al het fvd forum onder te spammen met zijn angst voor geweld _O-
EennFvD-forum , is dat een soort NWS-XXL?
pi_169788101
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:28 schreef JanCees het volgende:

[..]

het forum voor de leden?
Jah, ik zag het net toevallig voorbij komen. Artikeltje van geenstijl erbij en hoeveel zorgen hij zich wel niet maakt over linkse gekken.
  zondag 26 maart 2017 @ 12:30:04 #18
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788107
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.

Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
Wat gereutel op Twitter. Nou niet bepaald bewijs dat er een knokploeg tegen Baudet bestaat.
pi_169788109
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.


Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
Dat de FvD naar fascisme riekt is toch niet zo gek of controversieel?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 12:30:42 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169788116
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat gereutel op Twitter. Nou niet bepaald bewijs dat er een knokploeg tegen Baudet bestaat.
Dus hij heeft om lege lucht beveiliging nodig gehad in april vorig jaar?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169788118
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.


Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
Ho Ho

Die 2e quote is niet van Anne Fleur he.
Dat kunnen de mensen niet ruiken hier.
Hell To The Liars
pi_169788133
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.

Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
Je ging ons toch bewijzen dat er een knokploeg was, tot nu toe zie ik je alleen aantonen dat er een twittergekkie is.
pi_169788134
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de FvD naar fascisme riekt is toch niet zo gek of controversieel?
Uhh jawel. Die gedachte bestaat alleen in afa kringen.
  zondag 26 maart 2017 @ 12:31:27 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169788135
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

EennFvD-forum , is dat een soort NWS-XXL?
Nee, dat is volgens Baudet - oprecht - de toekomst van de democratie. De leden met elkaar laten discussiëren op een internetforum. Die discussies bepalen vervolgens de standpunten.

Dat Baudet geen Fok! account heeft is vanzelfsprekend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169788141
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.


Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
doe aangifte dan
pi_169788142
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat gereutel op Twitter. Nou niet bepaald bewijs dat er een knokploeg tegen Baudet bestaat.
"ik heb genoeg aanmeldingen, danku"

in combinatie met alle voorbeelden die ik er nog bij geef maakt het erg eng en wel heul dichtbij een knokploeg.
(she/her)
pi_169788159
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat is volgens Baudet - oprecht - de toekomst van de democratie. De leden met elkaar laten discussiëren op een internetforum. Die discussies bepalen vervolgens de standpunten.

Dat Baudet geen Fok! account heeft is vanzelfsprekend.
Heeft IJzeren Rita dat niet ook ooit geprobeerd en werd dat toen niet volledig gekaapt door GeenStijl met onderwerpen als aambeienzalf?
pi_169788160
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef JanCees het volgende:

[..]

doe aangifte dan
Volgens mij kan dat alleen de persoon zelf, toch?
(she/her)
  zondag 26 maart 2017 @ 12:32:36 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788164
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.

Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
Wanneer iemand je beschuldigt van fascisme en je bedreiging in de schoenen schuift, lijkt me een /care reactie niet heel schokkend. Al helemaal geen bewijs dat ze fascisme en bedreigingen prima vindt.

Je slaat door Fylax. doe alsjeblieft een beetje rationeel
Laffe huichelaar
  zondag 26 maart 2017 @ 12:32:48 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788167
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus hij heeft om lege lucht beveiliging nodig gehad in april vorig jaar?
Dat zal wel om serieuze redenen zijn geweest. Net als ik de politie nu prima in staat acht om die dreiging te schatten. Uit niets wat in dit topic is aangedragen blijkt niettemin dat er momenteel een serieuze dreiging bestaat.
pi_169788177
quote:
9s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is je bewijs dat er een knokploeg is?
Kan het hier niet gewoon (inhoudelijk) over FvD blijven gaan IPV wat Fylax nu weer op Twitter (of schijnbaar het FvD-forum) meemaakt?
pi_169788182
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:24 schreef JanCees het volgende:
Zij is pacifist hoor
ach, dat zegt niks.
Ze beweert ook dat ze anti-facist is, terwijl ze toch steeds meer trekjes van een facist krijgt. ;)
pi_169788198
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:32 schreef Joezi het volgende:
Wellicht kunnen we hier een knokploegje beginnen, of een verse FOK! poeptaart maken en op Fylax gooien _O_
En dan gaat iemand op het FvD roepen dat er een FvD aanhanger bedreigd wordt. En voila, mug olifant.

Context mensen.
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 12:34:13 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169788199
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zal wel om serieuze redenen zijn geweest. Net als ik de politie nu prima in staat acht om die dreiging te schatten. Uit niets wat in dit topic is aangedragen blijkt niettemin dat er momenteel een serieuze dreiging bestaat.
We zullen zien. Dat het er aan zit te komen is wel redelijk waarschijnlijk, de vraag is eerder wanneer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 26 maart 2017 @ 12:34:25 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788201
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef Fylax het volgende:

[..]

"ik heb genoeg aanmeldingen, danku"

in combinatie met alle voorbeelden die ik er nog bij geef maakt het erg eng en wel heul dichtbij een knokploeg.
Een knokploeg heeft als voornaamste actief, net zoals een voetbalploeg als voornaamste activiteit voetballen heeft. Wellicht is het beter om jouw "knokploeg" een "zuretweetsploeg" te noemen, dat lijkt namelijk de enige activiteit van deze "knokploeg" te zijn.
pi_169788221
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Een knokploeg heeft als voornaamste actief, net zoals een voetbalploeg als voornaamste activiteit voetballen heeft. Wellicht is het beter om jouw "knokploeg" een "zuretweetsploeg" te noemen, dat lijkt namelijk de enige activiteit van deze "knokploeg" te zijn.
Vooralsnog ja. Zoals je ziet zijn ze aan het plannen.
(she/her)
pi_169788232
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:33 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Kan het hier niet gewoon (inhoudelijk) over FvD blijven gaan IPV wat Fylax nu weer op Twitter (of schijnbaar het FvD-forum) meemaakt?
Dit dus. Lekker weer praten over hoe classy Hiddema door de kamer loopt enzo.
  zondag 26 maart 2017 @ 12:35:38 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788240
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:33 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Kan het hier niet gewoon (inhoudelijk) over FvD blijven gaan IPV wat Fylax nu weer op Twitter (of schijnbaar het FvD-forum) meemaakt?
Lijkt me op zich wel een goed idee, dat het weer over FvD gaat gaan hier in plaats van Fylax' standpunt over twitterberichten
Laffe huichelaar
pi_169788268
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Uhh jawel. Die gedachte bestaat alleen in afa kringen.
Ach nee joh. Hiddema geeft zelf aan dat ze op het gebied van de omgang met buitenlanders en moslims heel erg dicht bij de PVV staan. Dat gecombineerd met wat hele malle ideeën over overheidsingrijpen in allerlei sectoren, inclusief iemand die de inhoud van de PO gaat bepalen. Dat gaat stiekem best ver in die richting.

Je kan het er mee oneens zijn maar heel gek of controversieel is de observatie niet.
pi_169788274
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zullen zien. Dat het er aan zit te komen is wel redelijk waarschijnlijk, de vraag is eerder wanneer.
Laten we eerlijk zijn Nattekat.
En dit past misschien beter in een apart topic, daarom ga ik ook (echt) weg nu hier.

Aboutaleb loopt toch veel meer risico dat hem wat overkomt en die fietst ook gewoon over straat of gaat met de metro.

Dit is Nederland en ja uitsluiten kan je niets, extra oogje in het zeil prima.

Maar dit is zo overdreven.
Voorlopig wel in ieder geval, in de toekomst kijken kan niemand.
Hell To The Liars
  zondag 26 maart 2017 @ 12:37:03 #41
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788279
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Fylax het volgende:

[..]

Vooralsnog ja. Zoals je ziet zijn ze aan het plannen.
Dat blijkt op geen enkele manier uit de geciteerde tweets.
pi_169788286
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat blijkt op geen enkele manier uit de geciteerde tweets.
Dan kijk je niet goed.
(she/her)
pi_169788294
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef Fylax het volgende:
"Organiseer een demonstratie"

Anne-Fleur: liever iets direct

"dat riekt naar fascisme. Denk eens na voor je wat roept. Wil je ook graag bedreigingen voor Baudet? Fascist!😡'

Anne-Fleur: who cares.

Nog even twee voorbeelden erbij. Dit negeren is erg dom.
Wie zegt er dat dat wordt genegeerd? Ik denk dat het bevoegde gezag dat soort lui wel in de gaten houdt.
I´m back.
pi_169788295
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat is volgens Baudet - oprecht - de toekomst van de democratie. De leden met elkaar laten discussiëren op een internetforum. Die discussies bepalen vervolgens de standpunten.

Dat Baudet geen Fok! account heeft is vanzelfsprekend.
Haha, dat is wel weer bijzonder naïef _O-
pi_169788298
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie zegt er dat dat wordt genegeerd? Ik denk dat het bevoegde gezag dat soort lui wel in de gaten houdt.
Ik hoop het maar. :{
(she/her)
pi_169788304
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Droopie het volgende:

[..]

En dan gaat iemand op het FvD roepen dat er een FvD aanhanger bedreigd wordt. En voila, mug olifant.

Context mensen.
Ja maar wij zijn PVV-ers toch, FVD is onze grootste vijand, nu zijn we nog met meer dus we moeten snel zijn, bring it on!!!
pi_169788323
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef Fylax het volgende:

[..]

"ik heb genoeg aanmeldingen, danku"

in combinatie met alle voorbeelden die ik er nog bij geef maakt het erg eng en wel heul dichtbij een knokploeg.
Allemaal minder concreet dan de berichten over Hiddema die geen periode als kamerlid vol zou maken. Maar dat trok je allemaal niet. Weer met twee maten aan meten?
  zondag 26 maart 2017 @ 12:38:57 #48
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788328
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:37 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed.
Het voorbereiden van een knokploeg is dat je concrete plannen maakt, niet dat je loopt te neuzelen over wat voor een vervelende vent die Baudet wel niet is. Met die definitie worden er dagelijks talloze knokploegen voorbereid.
  zondag 26 maart 2017 @ 12:39:04 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169788329
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Heeft IJzeren Rita dat niet ook ooit geprobeerd en werd dat toen niet volledig gekaapt door GeenStijl met onderwerpen als aambeienzalf?
Had zij haar plannen voor directe democratie al zo concreet gemaakt? Dat zou best goed kunnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169788337
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:37 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik hoop het maar. :{
Ik denk het wel, alleen kunnen ze daar niets over bekend maken. Ook zonder bedreigingen aan het adres van Terry worden dat soort lui in de smiezen gehouden. Het zijn nu eenmaal geen lekkere lui.
I´m back.
pi_169788372
Hiddema wilde eigenlijk bij de PVV, maar onze held Wilders wilde geen elitemannetjes, toen pas ging ie jankend naar Bidet toe
  zondag 26 maart 2017 @ 12:41:39 #52
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788383
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:37 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik hoop het maar. :{
Op dit moment draag jij evenveel bij aan de onveiligheid van Baudet als die twittergek. Zo jammer dat je niet ziet hoe gevaarlijk het is wat je aan het doen bent door het zoveel groter te maken dan het is.

Laat gewoon de politie zijn werk doen in plaats van paniek zaaien, want je maakt de situatie erger. Hoe groter je de 'anti' maakt, hoe groter het probleem waar je tegen ageert wordt. Maar blijf vooral door escaleren en paniekeren
Laffe huichelaar
pi_169788422
Oké prima, laten we vooral doen alsof het niet bestaat door het er niet over te hebben. :) :{
(she/her)
pi_169788424
quote:
3s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef Joezi het volgende:
Hiddema wilde eigenlijk bij de PVV, maar onze held Wilders wilde geen elitemannetjes, toen pas ging ie jankend naar Bidet toe
Dat is onzin. Hij heeft in een interview gezegd dat hij dat eigenlijk eerst als een soort grap bedoelde en toen werd dit serieus genomen toendertjid bij DWDD. Toen heeft hij maar gedaan alsof het inderdaad echt zo was.
pi_169788432


_O-
  zondag 26 maart 2017 @ 12:44:53 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169788462
quote:
15s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef timmmmm het volgende:
Op dit moment draag jij evenveel bij aan de onveiligheid van Baudet als die twittergek. Zo jammer dat je niet ziet hoe gevaarlijk het is wat je aan het doen bent door het zoveel groter te maken dan het is.
Dat is waar trouwens. Bij - mogelijke - bedreigingen is de eerste regel dat er geen aandacht of media gezocht mag worden. Hoe meer kabaal er gemaakt wordt, hoe groter de risico's - voor een heleboel mensen - worden.

Dat politici bedreigd worden is helaas dagelijkse kost. Zie ook de recente discussie in de gemeenteraad van Amsterdam daarover n.a.v poederbrieven aan bestuurscommissieleden.

Bedreigde politica dient motie in: 'Ik moest zelf slachtofferhulp zoeken'
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 26 maart 2017 @ 12:45:10 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788467
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:43 schreef Fylax het volgende:
Oké prima, laten we vooral doen alsof het niet bestaat door het er niet over te hebben. :) :{
Dat is het andere uiterste. Het kleiner maken dan het is, is even dom als het groter maken dan het is. Laten we het vooral allebei niet doen.

Hier lekker inhoudelijk over FvD praten en eventuele bedreigingen aan de autoriteiten overlaten. Lijkt me voor de kwaliteit van dit topic beter en voor de veiligheid van Baudet ook.
Laffe huichelaar
pi_169788485
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is waar trouwens. Bij - mogelijke - bedreigingen is de eerste regel dat er geen aandacht of media gezocht mag worden. Hoe meer kabaal er gemaakt wordt, hoe groter de risico's - voor een heleboel mensen - worden.

Dat politici bedreigd worden is helaas dagelijkse kost. Zie ook de recente discussie in de gemeenteraad van Amsterdam daarover n.a.v poederbrieven aan bestuurscommissieleden.

http://www.parool.nl/amst(...)ulp-zoeken~a4477596/
Dit zei ik net dus ook. Krijg je een soort placebo effect. Mensen gaan zich er naar gedragen en dit zal allemaal verspreid worden.
pi_169788525
quote:
3s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef Joezi het volgende:
Hiddema wilde eigenlijk bij de PVV, maar onze held Wilders wilde geen elitemannetjes, toen pas ging ie jankend naar Bidet toe
Ging eigenlijk ook op voor Baudet. Wilders accepteert geen andere mensen met een mening. Dus dan maar voor zichzelf beginnen. Maar inhoudelijk is het eigenlijk één pot nat.
pi_169788528
quote:
11s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Had zij haar plannen voor directe democratie al zo concreet gemaakt? Dat zou best goed kunnen.
Het heeft alleen niet lang geduurd:
http://www.geenstijl.nl/m(...)aat_wiki_slopen.html
http://www.geenstijl.nl/m(...)ita_al_na_2_uur.html
  zondag 26 maart 2017 @ 12:49:18 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788553
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ging eigenlijk ook op voor Baudet. Wilders accepteert geen andere mensen met een mening. Dus dan maar voor zichzelf beginnen. Maar inhoudelijk is het eigenlijk één pot nat.
Inhoudelijk zijn er best wel verschillen tussen Baudet en Wilders.
Laffe huichelaar
  zondag 26 maart 2017 @ 12:49:55 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169788563
quote:
Oh, fantastisch. Op zoveel verschillende gebieden een schoolvoorbeeld van hoe democratie niet moet _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 26 maart 2017 @ 12:50:22 #63
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169788571
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Inhoudelijk zijn er best wel verschillen tussen Baudet en Wilders.
Dat lijkt me ook. Dat mensen beide een rechts imago hebben, betekent niet dat hun standpunten exact hetzelfde zijn.
pi_169788577
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Inhoudelijk zijn er best wel verschillen tussen Baudet en Wilders.
Wel wat maar dat zit meer in de nuances en het feit dat Wilders niet meer netjes over wil komen.
Vorige. Week gaf Hiddema in de Telegraaf nog gewoon aan dat ze met betrekking tot buitenlanders/moslims eigenlijk gewoon op 1 lijn met de PVV zitten.
pi_169788589
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ging eigenlijk ook op voor Baudet. Wilders accepteert geen andere mensen met een mening. Dus dan maar voor zichzelf beginnen. Maar inhoudelijk is het eigenlijk één pot nat.
SP is hetzelfde als de PvdA volgens jou? 8)7
pi_169788601
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. Dat mensen beide een rechts imago hebben, betekent niet dat hun standpunten exact hetzelfde zijn.
Inhoudelijk één pot nat is niet dat ze exact gelijke standpunten zouden hebben ;)
pi_169788612
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel wat maar dat zit meer in de nuances en het feit dat Wilders niet meer netjes over wil komen.
Vorige. Week gaf Hiddema in de Telegraaf nog gewoon aan dat ze met betrekking tot buitenlanders/moslims eigenlijk gewoon op 1 lijn met de PVV zitten.
Noem nog drie dingen die hetzelfde zijn behalve nexit en gulden.
pi_169788614
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:51 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

SP is hetzelfde als de PvdA volgens jou? 8)7
Nee. Die wijken immers inhoudelijk veel meer van elkaar af dan PVV en FvD.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2017 12:52:32 ]
  zondag 26 maart 2017 @ 12:52:35 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169788619
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel wat maar dat zit meer in de nuances en het feit dat Wilders niet meer netjes over wil komen.
Vorige. Week gaf Hiddema in de Telegraaf nog gewoon aan dat ze met betrekking tot buitenlanders/moslims eigenlijk gewoon op 1 lijn met de PVV zitten.
FvD lijkt me een partij die wat realistischer is en wat meer bereid tot samenwerken en compromissen. Verder op best wat punten wat minder ultraconservatief dan de PVV.

Nog steeds kutstandpunten natuurlijk, maar wel degelijk iets anders dan de PVV
Laffe huichelaar
pi_169788627
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:52 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Noem nog drie dingen die hetzelfde zijn behalve nexit en gulden.
Dat en qua immigratiebeleid komen ze wat overeen. Fvd weet dit alleen beter te verwoorden.
Daarnaast heeft fvd een heel breed partijprogramma, wat de pvv verder wilt weet niemand.
Dus ik zou zeggen, ze lijken gewoon niet op elkaar.
pi_169788678
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee. Die wijken immers inhoudelijk veel meer van elkaar af dan PVV en FvD.
Het is dezelfde achterlijke vergelijking. SP en PVV lijken meer op elkaar dan PVV en FvD.
pi_169788694
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:52 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Noem nog drie dingen die hetzelfde zijn behalve nexit en gulden.
De grootste overlap zit in de voornaamste verkooppunten van beide clubs. Dus boos doen op buitenlanders en de EU. Maar daarnaast bijvoorbeeld
Bindend referendum
Diverse punten over zorg
Waar mogelijk de PO de nek omdraaien
Meer geld naar defensie
Lagere belastingen en hogere uitgaven.

Allemaal leuke populistische prietpraat dus. Inhoudelijk weinig verschillend eigenlijk.
pi_169788714
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

FvD lijkt me een partij die wat realistischer is en wat meer bereid tot samenwerken en compromissen. Verder op best wat punten wat minder ultraconservatief dan de PVV.

Nog steeds kutstandpunten natuurlijk, maar wel degelijk iets anders dan de PVV
Ach, dat verschil komt denk ik vooral omdat de PVV de schijn niet meer op probeert te houden.
pi_169788721
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:55 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Het is dezelfde achterlijke vergelijking. SP en PVV lijken meer op elkaar dan PVV en FvD.
Kan je dat onderbouwen?
pi_169788745
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:53 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dat en qua immigratiebeleid komen ze wat overeen. Fvd weet dit alleen beter te verwoorden.
Daarnaast heeft fvd een heel breed partijprogramma, wat de pvv verder wilt weet niemand.
Dus ik zou zeggen, ze lijken gewoon niet op elkaar.
Bij de PVV heb je een verleden aan standpunten om op terug te vallen ;). Maar zelfs de meeste punten uit het A4-tje zie je eigenlijk wel terug bij de FvD.
pi_169788746
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De grootste overlap zit in de voornaamste verkooppunten van beide clubs. Dus boos doen op buitenlanders en de EU. Maar daarnaast bijvoorbeeld
Bindend referendum
Diverse punten over zorg
Waar mogelijk de PO de nek omdraaien
Meer geld naar defensie
Lagere belastingen en hogere uitgaven.

Allemaal leuke populistische prietpraat dus. Inhoudelijk weinig verschillend eigenlijk.
De plannen voor de zorg van fvd zijn alles behalve populistisch hoor.
Defensieplannen zijn goed doordacht en ook niet zo overdreven als VNL wou.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 13:00:37 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169788775
Het is ook meer dan redelijk om gewoon naar die 2% te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169788782
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dat onderbouwen?
Sociaal dus de zorg,uitkeringen en staan zogenaamd voor de arbeiders.
Allebei euro en EU sceptisch.
Allebei populistisch en hard tegen de elite schoppen.
pi_169788790
D66 wil ook lagere belastingen, een bindend referendum en meer geld naar defensie. Dusseh.
(she/her)
pi_169788808
En FVD wil gelukkig wiet legaliseren, PVV niet. :')
(she/her)
pi_169788841
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:58 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

De plannen voor de zorg van fvd zijn alles behalve populistisch hoor.
Oh, gemier over bureaucratie terugdringen, een lager eigen risico en het inperken van de macht van verzekeraars en het oormerken van geld voor specifiekemzorgtaken. Dat is gewoon populistisch.

quote:
Defensieplannen zijn goed doordacht en ook niet zo overdreven als VNL wou.
Aha, dat haal ik niet van hun site. Maar het ging over de vele overeenkomsten tussen beide partijen.
pi_169788850
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:00 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Sociaal dus de zorg,uitkeringen en staan zogenaamd voor de arbeiders.
Allebei euro en EU sceptisch.
Allebei populistisch en hard tegen de elite schoppen.
Je kan het dus niet onderbouwen.
pi_169788871
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:01 schreef Fylax het volgende:
D66 wil ook lagere belastingen, een bindend referendum en meer geld naar defensie. Dusseh.
Het begon natuurlijk met de prominentste standpunten van beide clubjes. Dus over buitenlanders en de EU. Daarin lijken PVV en FvD erg op elkaar. Daarnaast zijn er nog vele overeenkomsten, zoals de punten die ik aanhaalde.

Al met al gewoon één pot nat dus de PVV en FvD. Ook volkomen logisch natuurlijk met twee PVV-stemmers als kopstukken.
pi_169788872
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De grootste overlap zit in de voornaamste verkooppunten van beide clubs. Dus boos doen op buitenlanders en de EU. Maar daarnaast bijvoorbeeld
Bindend referendum
Diverse punten over zorg
Waar mogelijk de PO de nek omdraaien
Meer geld naar defensie
Lagere belastingen en hogere uitgaven.

Allemaal leuke populistische prietpraat dus. Inhoudelijk weinig verschillend eigenlijk.
Voor afschaffen eigen risico
Beide voor lidmaatschap Europese Unie
Meer geld naar zorg
Aanpakken topinkomens
Extra geld armoedebestrijding
Investeren in gemengde scholen
Meer huurwoningen bouwen
pi_169788945
Ik weet niet of deze al gepost is maar:


Toch wel zielig he, bij Harry Mens ook een keer erover gehad.
pi_169788975
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:12 schreef mtchel112 het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost is maar:


Toch wel zielig he, bij Harry Mens ook een keer erover gehad.
Erg zielig inderdaad dat 'ie zo'n mooi moment niet kan delen met zijn vrouw. ;( Maar we weten allemaal dat zijn vrouw vanaf boven trots met haar man meekijkt :)
(she/her)
pi_169789078
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:31 schreef Droopie het volgende:
Beide kanten maken zich hier schuldig aan.
Toen de AZC massaal bedreigd werden door rechtse lieden hing links in de ankers en nu is het andersom.
AZC`s massaal bedreigd ?
Zo massaal was dat nu ook weer niet.

Wat wel massaal was, dat was het protest tegen de komst van AZC`s, maar dat was toch veelal van de buurtbewoners.
pi_169789170
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

AZC`s massaal bedreigd ?
Zo massaal was dat nu ook weer niet.

Wat wel massaal was, dat was het protest tegen de komst van AZC`s, maar dat was toch veelal van de buurtbewoners.
Ik woonde in zo buurt ;)
en heb mij verbaasd dat sommige vrienden zich zo grof lieten gaan op Facebook en meegingen in de relletjes.

Dus ja het was rechtse kamp, maar ook buurtbewoners die voor hun buurt opkwamen.
Hell To The Liars
pi_169789807
Ik vond het ook fascinerend.

Hoe er zo'n gigantische woede opkomt bij het plaatsen van een AZC. Ik blijf het altijd bijzonder interessant, de cataclystische volkswoede onder veelal mensen met een wat lager IQ of relativeringsmogelijkheden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 14:05:56 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169789872
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:02 schreef Monopoly het volgende:
Ik vond het ook fascinerend.

Hoe er zo'n gigantische woede opkomt bij het plaatsen van een AZC. Ik blijf het altijd bijzonder interessant, de cataclystische volkswoede onder veelal mensen met een wat lager IQ of relativeringsmogelijkheden.
Zo'n AZC is gewoon het meest domme idee ooit, punt. En die buurtbewoners hebben heel logischerwijs geen zin in de overlast die mee komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169789899
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:02 schreef Monopoly het volgende:
Ik vond het ook fascinerend.

Hoe er zo'n gigantische woede opkomt bij het plaatsen van een AZC. Ik blijf het altijd bijzonder interessant, de cataclystische volkswoede onder veelal mensen met een wat lager IQ of relativeringsmogelijkheden.
Nou het is offtopic.
Maar het was in Beverwaard en die buurt kon er gewoon geen AZC bij hebben.

Dus het standpunt wil ik best verdedigen, maar het FvD topic is niet de juiste plaats daarvoor :)
Hell To The Liars
pi_169789905
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo'n AZC is gewoon het meest domme idee ooit, punt. En die buurtbewoners hebben heel logischerwijs geen zin in de overlast die mee komt.
Dat ben ik ook met je eens. Ik snap ergens dat men er geen zin in heeft. Maar de reactie is desalniettemin vaak wel heel overdreven.
pi_169790199
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Erg zielig inderdaad dat 'ie zo'n mooi moment niet kan delen met zijn vrouw. ;( Maar we weten allemaal dat zijn vrouw vanaf boven trots met haar man meekijkt :)
Precies. Dat weten we allemaal!
pi_169790415
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, gemier over bureaucratie terugdringen, een lager eigen risico en het inperken van de macht van verzekeraars en het oormerken van geld voor specifiekemzorgtaken. Dat is gewoon populistisch.

Hier is niets populistisch aan, eerder realisme. Het kan natuurlijk zijn dat je totaal geen feeling hebt met hoe het in de zorg nu werkt.
pi_169790424
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Erg zielig inderdaad dat 'ie zo'n mooi moment niet kan delen met zijn vrouw. ;( Maar we weten allemaal dat zijn vrouw vanaf boven trots met haar man meekijkt :)
Vanaf boven? Ze is toch overleden?
pi_169790612
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Erg zielig inderdaad dat 'ie zo'n mooi moment niet kan delen met zijn vrouw. ;( Maar we weten allemaal dat zijn vrouw vanaf boven trots met haar man meekijkt :)
Nee, dat soort dingen daar geloof ik niet in. Dood is dood.
pi_169790735
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:31 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hier is niets populistisch aan, eerder realisme. Het kan natuurlijk zijn dat je totaal geen feeling hebt met hoe het in de zorg nu werkt.
Het laatste restje marktwerking in de zorg de nek omdraaien omdat dan alles beter wordt is gewoon populisme. Net als roepen om meer handen aan het bed e.d. Het klinkt natuurlijk wel sympathiek.
pi_169790744
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:02 schreef Fylax het volgende:
En FVD wil gelukkig wiet legaliseren, PVV niet. :')
Fijn dat je FvD aanhanger bent, ik ben dat ook.
Maar pas op hoe en wat je zegt. Mensen pikken dingen nou eenmaal snel op en hebben ook direct een mening. Zij zien jou op dat moment als de belichaming van de partij.

Je manier van 'discussie' voeren en blaten is in mijn optiek (en ik heb het vermoeden, bij meerdere user) vrij ongewenst en onprettig.

Met andere woorden, probeer het een toontje lager. Je bereikt veel meer met een gesprek, dan wie het hardst zijn standpunten verdedigd.
pi_169790774
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Fijn dat je FvD aanhanger bent, ik ben dat ook.
Maar pas op hoe en wat je zegt. Mensen pikken dingen nou eenmaal snel op en hebben ook direct een mening. Zij zien jou op dat moment als de belichaming van de partij.

Je manier van 'discussie' voeren en blaten is in mijn optiek (en ik heb het vermoeden, bij meerdere user) vrij ongewenst en onprettig.

Met andere woorden, probeer het een toontje lager. Je bereikt veel meer met een gesprek, dan wie het hardst zijn standpunten verdedigd.
Okay :)
(she/her)
pi_169790790
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:49 schreef Fylax het volgende:

[..]

Okay :)
^O^
pi_169790831
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:31 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hier is niets populistisch aan, eerder realisme. Het kan natuurlijk zijn dat je totaal geen feeling hebt met hoe het in de zorg nu werkt.
Ik ben zelf fysiotherapeut en ik zie hoe er zaken fout gaan. Ik ben absoluut tegen een communistisch zorgfonds of het geheel afschaffen van eigen risico. Die twee dingen noem ik dan populistische zorg ideeen.

De ideeen van Gert Reedijk en die andere man zijn heel realistisch en doordacht, waarbij je ook nog eens merkt dat wat ze zeggen, alleen uit de mond kan komen van iemand die zelf uit de zorg komt.
pi_169790840
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Fijn dat je FvD aanhanger bent, ik ben dat ook.
Maar pas op hoe en wat je zegt. Mensen pikken dingen nou eenmaal snel op en hebben ook direct een mening. Zij zien jou op dat moment als de belichaming van de partij.

Je manier van 'discussie' voeren en blaten is in mijn optiek (en ik heb het vermoeden, bij meerdere user) vrij ongewenst en onprettig.

Met andere woorden, probeer het een toontje lager. Je bereikt veel meer met een gesprek, dan wie het hardst zijn standpunten verdedigd.
Zijn ze wel vaker op geattendeerd. Je hebt nu wat van die kereltjes die politiek benaderen als een voetbalcompetitie met partijen waar je onvoorwaardelijk fan van bent en waarbij iedere inhoudelijke kritiek als een aanval gezien wordt die bestreden moet worden. Bij voorkeur door de brenger van die boodschap aan te vallen.
pi_169790846
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het laatste restje marktwerking in de zorg de nek omdraaien omdat dan alles beter wordt is gewoon populisme. Net als roepen om meer handen aan het bed e.d. Het klinkt natuurlijk wel sympathiek.
De zgn. marktwerking heeft de zorg niet goedkoper gemaakt. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat we hier ricthing Amerikaans model willen door de verzekeraars steeds meer macht te geven.
Tegelijkertijd is een kleine prikkel (eigen risico) nodig om mensen bewust te houden van wat de zorg kost.
Nee, de plannen van FvD op het gebied van de zorg zijn m.i. zeer realistisch.
pi_169790868
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:52 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik ben zelf fysiotherapeut en ik zie hoe er zaken fout gaan. Ik ben absoluut tegen een communistisch zorgfonds of het geheel afschaffen van eigen risico. Die twee dingen noem ik dan populistische zorg ideeen.

De ideeen van Gert Reedijk en die andere man zijn heel realistisch en doordacht, waarbij je ook nog eens merkt dat wat ze zeggen, alleen uit de mond kan komen van iemand die zelf uit de zorg komt.
Als je hun programma op de site bekijkt komt wat de FvD stiekem best een eind richting zo'n nationaal fonds. Immers de verzekeraars moeten hun vrijheden inleveren en het eigen risico moet flink worden beperkt. Het lijkt gewoon erg op het vergroten van de grip van de overheid op de zorg.
pi_169790889
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn ze wel vaker op geattendeerd. Je hebt nu wat van die kereltjes die politiek benaderen als een voetbalcompetitie met partijen waar je onvoorwaardelijk fan van bent en waarbij iedere inhoudelijke kritiek als een aanval gezien wordt die bestreden moet worden. Bij voorkeur door de brenger van die boodschap aan te vallen.
Precies, en daar bereik je niets mee. Stel dat ik jou daaglijks uitmaak voor rotte vis. En na een week heb ik je handtekening nodig voor een beleidsstuk. Ik denk dat de kans klein is dat je denkt: Die gast help ik.

Je bereikt meer met een goed gesprek, dan met het - spreekwoordelijke - piemel op tafel leggen.
pi_169790919
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je hun programma op de site bekijkt komt wat de FvD stiekem best een eind richting zo'n nationaal fonds. Immers de verzekeraars moeten hun vrijheden inleveren en het eigen risico moet flink worden beperkt. Het lijkt gewoon erg op het vergroten van de grip van de overheid op de zorg.
Nee hoor, zijn ze ook fel op tegen. Verzekeraars leveren niet heel veel in. Een gemaximeerde winstuitkering bijvoorbeeld, niets mis mee (betekend niet dat ze niet beloond mogen worden voor een goed jaar alleen geen asociale bedragen meer).
Mensen zijn nog steeds vrij om te besluiten bij wie en voor wat ze zich willen verzekeren.
pi_169790926
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:53 schreef sol1taire het volgende:

[..]

De zgn. marktwerking heeft de zorg niet goedkoper gemaakt. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat we hier ricthing Amerikaans model willen door de verzekeraars steeds meer macht te geven.
Tegelijkertijd is een kleine prikkel (eigen risico) nodig om mensen bewust te houden van wat de zorg kost.
Nee, de plannen van FvD op het gebied van de zorg zijn m.i. zeer realistisch.
Die prikkel willen ze echter flink verminderen door het eigen risico te halveren.
En ik praat niet over vergroten van de macht van de verzekeraars maar waarom zou je hun rol flink in willen perken? Als je enkel uitvoeringsorganisaties wilt, dan is het stapje naar dat nationale zorgfonds niet zo groot.

Overigens is de groei van de zorgkosten in Nederland behoorlijk tot stilstand gebracht, daarin spelen de verzekeraars wel degelijk een goede rol. Of de gemeenten die allerlei zorg nu goedkoper inkopen.

En zeer realistisch? Het zijn een paar alinea's vol mooie woorden maar erg realistisch is het allemaal natuurlijk niet.
pi_169790951
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die prikkel willen ze echter flink verminderen door het eigen risico te halveren.
En ik praat niet over vergroten van de macht van de verzekeraars maar waarom zou je hun rol flink in willen perken? Als je enkel uitvoeringsorganisaties wilt, dan is het stapje naar dat nationale zorgfonds niet zo groot.

Overigens is de groei van de zorgkosten in Nederland behoorlijk tot stilstand gebracht, daarin spelen de verzekeraars wel degelijk een goede rol. Of de gemeenten die allerlei zorg nu goedkoper inkopen.

En zeer realistisch? Het zijn een paar alinea's vol mooie woorden maar erg realistisch is het allemaal natuurlijk niet.
Het is een stuk realistischer als het eigen risico compleet afschaffen. Dat kan natuurlijk wel alleen dat zal gecompenseert worden door bijvoorbeeld flink verhoogde premies (en dat komt natuurlijk weer op het bordje van de gezonde Nederlander).
pi_169790970
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je hun programma op de site bekijkt komt wat de FvD stiekem best een eind richting zo'n nationaal fonds. Immers de verzekeraars moeten hun vrijheden inleveren en het eigen risico moet flink worden beperkt. Het lijkt gewoon erg op het vergroten van de grip van de overheid op de zorg.
Het heeft er ook mee te maken dat als je weer van systeem gaat wisselen dit enorm veel kosten met zich mee brengt. Denk alleen maar eens aan de vele miljoenen die ziekenhuizen geinvesteerd hebben in automatiseringssystemen voor het declareren confom de dot systematiek.
En ja, de overheid moet de zorg zeker niet verder privatiseren.
pi_169791016
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:59 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Het heeft er ook mee te maken dat als je weer van systeem gaat wisselen dit enorm veel kosten met zich mee brengt. Denk alleen maar eens aan de vele miljoenen die ziekenhuizen geinvesteerd hebben in automatiseringssystemen voor het declareren confom de dot systematiek.
En ja, de overheid moet de zorg zeker niet verder privatiseren.
Dit dus ook. Ik denk dat je nu gewoon niet meer moet wisselen maar juist het huidige systeem bijschaven en de kosten voor de zorgvrager verlagen daar waar dat kan. Ik ben bereid om 200 euro per jaar bij te dragen aan mijn zorg, afgelopen jaren was ik denk ik gemiddeld 10 euro kwijt daaraan.
De kosten die ze besparen met die belachelijke lagen bureaucratie zijn natuurlijk ook gewenst. Mannen in pakken die vergaderen over mannen in pakken die weer een heel team verplegers aansturen gaat nergens over.
pi_169791017
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:57 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn ze ook fel op tegen. Verzekeraars leveren niet heel veel in. Een gemaximeerde winstuitkering bijvoorbeeld, niets mis mee (betekend niet dat ze niet beloond mogen worden voor een goed jaar alleen geen asociale bedragen meer).
Mensen zijn nog steeds vrij om te besluiten bij wie en voor wat ze zich willen verzekeren.
Vrij om te kiezen maar de verzekeraars kunnen zich niet meer onderscheiden omdat de FvD hun rol in willen perken. Als je allemaal hetzelfde pakket tegen dezelfde voorwaarden aan moet bieden is er weinig concurrentie meer mogelijk.

En winstuitkeringen is nu amper sprake van maar dat eigenlijk per definitie uitsluiten is niet zo verstandig. Als verzekeraars zonder winstoogmerk beter zijn, dan houden die toch wel de overhand.
pi_169791031
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:58 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Het is een stuk realistischer als het eigen risico compleet afschaffen. Dat kan natuurlijk wel alleen dat zal gecompenseert worden door bijvoorbeeld flink verhoogde premies (en dat komt natuurlijk weer op het bordje van de gezonde Nederlander).
Dat geldt ook voor het halveren van het eigen risico. Ook dat betalen de gezonde Nederlanders door een hogere premie.
pi_169791041
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij om te kiezen maar de verzekeraars kunnen zich niet meer onderscheiden omdat de FvD hun rol in willen perken. Als je allemaal hetzelfde pakket tegen dezelfde voorwaarden aan moet bieden is er weinig concurrentie meer mogelijk.

En winstuitkeringen is nu amper sprake van maar dat eigenlijk per definitie uitsluiten is niet zo verstandig. Als verzekeraars zonder winstoogmerk beter zijn, dan houden die toch wel de overhand.
Ik denk dat er met een dergelijk pakket juist ruimte is voor concurrentie. Je zou als slim bedrijf dan bijvoorbeeld kunnen kiezen om net wat meer behandelingen te vergoeden voor fysiotherpie of x aantal euro meer vergoeden voor een bril dan de concurrent.
pi_169791050
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:57 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn ze ook fel op tegen. Verzekeraars leveren niet heel veel in. Een gemaximeerde winstuitkering bijvoorbeeld, niets mis mee (betekend niet dat ze niet beloond mogen worden voor een goed jaar alleen geen asociale bedragen meer).
Mensen zijn nog steeds vrij om te besluiten bij wie en voor wat ze zich willen verzekeren.
Ja maar ik heb bv. psychische problemen gehad en zilveren kruis heeft nooit problemen gemaakt.

Dan komen mensen naar mij toe voor wat advies en dan zeg ik ga naar een praktijkondersteunening bij de huisarts..
Wat blijkt dan regelmatig.

Hebben ze ee Ditzo verzekering en blijkt dat soort zorg vaak niet vergoed..
Dus zo vrij is dat dan niet.

Sommige mensen besluiten dan om niet te gaan.
Daarom ben ik voor meer overheid in de zorg en minder marktwerking.

Vroeger was ik voor meer marktwerking, maar als ik dan hoor hoeveel een directeur van een noodlijdend GVB verdiend, dan is mijn reflex minder marktwerking.

Niet altijd terecht, maar zo denk ik dan.
Hell To The Liars
pi_169791053
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor het halveren van het eigen risico. Ook dat betalen de gezonde Nederlanders door een hogere premie.
Wat voor zorgsysteem had jij dan in gedachten?
pi_169791065
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:01 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dit dus ook. Ik denk dat je nu gewoon niet meer moet wisselen maar juist het huidige systeem bijschaven en de kosten voor de zorgvrager verlagen daar waar dat kan. Ik ben bereid om 200 euro per jaar bij te dragen aan mijn zorg, afgelopen jaren was ik denk ik gemiddeld 10 euro kwijt daaraan.
De kosten die ze besparen met die belachelijke lagen bureaucratie zijn natuurlijk ook gewenst. Mannen in pakken die vergaderen over mannen in pakken die weer een heel team verplegers aansturen gaat nergens over.
Bezuinigen op die bureaucratie wil iedere partij. Maar wat zijn de realistische plannen van de FvD waarmee ze daarop daadwerkelijk miljarden gaan besparen? De plannen voor extra uitgaven zijn concreet maar hier blijft het vaag.
pi_169791075
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die prikkel willen ze echter flink verminderen door het eigen risico te halveren.
En ik praat niet over vergroten van de macht van de verzekeraars maar waarom zou je hun rol flink in willen perken? Als je enkel uitvoeringsorganisaties wilt, dan is het stapje naar dat nationale zorgfonds niet zo groot.

Overigens is de groei van de zorgkosten in Nederland behoorlijk tot stilstand gebracht, daarin spelen de verzekeraars wel degelijk een goede rol. Of de gemeenten die allerlei zorg nu goedkoper inkopen.

En zeer realistisch? Het zijn een paar alinea's vol mooie woorden maar erg realistisch is het allemaal natuurlijk niet.
Wat ik zie is dat de bureacratie in de zorg alleen maar toeneemt en ondertussen zijn er allerlei managers die bonussen krijgen uit de zorgpot.
Volgens mij zie je in de telecom en energiemarkt ook allerlei uitvoerders die prima kunnen concurreren met hetzelfde product.
Het eigen risico is nu te hoog voor mensen die minder dan modaal verdienen, dat is gewoon asociaal.
pi_169791101
Gaat btw gelukkig weer goed hier. Normale discussies zijn weer tenminste op gang!
pi_169791105
.

[ Bericht 99% gewijzigd door sol1taire op 26-03-2017 15:06:15 ]
pi_169791133
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:03 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Wat voor zorgsysteem had jij dan in gedachten?
Vind het huidige systeem helemaal niet zo gek. Het eigen risico is beperkt en er is vrij veel keuze voor verzekerden. Van een uitgekleed pakket tot zeer uitgebreide verzekeringen. Ook tegen winstuitkeringen door verzekeraars heb ik geen principiële bezwaren, ik denk namelijk dat verzekeraars zonder winstoogmerk toch aantrekkelijker blijven.
En miljarden besparen op de bureaucratie wil ik natuurlijk ook. Maar ik weet niet hoe :P. Maar door meer regels te maken, wat ik in het FvD programma lees, kom je er volgens mij niet.
pi_169791164
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:04 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Wat ik zie is dat de bureacratie in de zorg alleen maar toeneemt en ondertussen zijn er allerlei managers die bonussen krijgen uit de zorgpot.
Volgens mij zie je in de telecom en energiemarkt ook allerlei uitvoerders die prima kunnen concurreren met hetzelfde product.
Het eigen risico is nu te hoog voor mensen die minder dan modaal verdienen, dat is gewoon asociaal.
In de energiemarkt wil de FvD ook al de rol van de overheid vergroten door bedrijven als Essent en Nuon te willen nationaliseren. Maakt toch dat ik wat gekke gevoelens heb bij hun ideeën over marktwerking.
Maar als iedereen hetzelfde aan moeten bieden. Waarom dan nog verschillende aanbieders?
pi_169791177
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de energiemarkt wil de FvD ook al de rol van de overheid vergroten door bedrijven als Essent en Nuon te willen nationaliseren. Maakt toch dat ik wat gekke gevoelens heb bij hun ideeën over marktwerking.
Maar als iedereen hetzelfde aan moeten bieden. Waarom dan nog verschillende aanbieders?
De fvd wilt voor elke verzekeraar een soort basispakket met gelijke kosten (van wat ik er van weet) maar daarnaast natuurlijk alle keuze die je nu ook hebt mocht je een uitgebreider pakket willen.
pi_169791202
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vind het huidige systeem helemaal niet zo gek. Het eigen risico is beperkt en er is vrij veel keuze voor verzekerden. Van een uitgekleed pakket tot zeer uitgebreide verzekeringen. Ook tegen winstuitkeringen door verzekeraars heb ik geen principiële bezwaren, ik denk namelijk dat verzekeraars zonder winstoogmerk toch aantrekkelijker blijven.
En miljarden besparen op de bureaucratie wil ik natuurlijk ook. Maar ik weet niet hoe :P. Maar door meer regels te maken, wat ik in het FvD programma lees, kom je er volgens mij niet.
Ze willen juist minder regels.
Een probleem in zorg is nu dat er belachelijk veel geregistreerd moet worden voor allerlei kwaliteitssystemen. Het zijn de dure zorgproffesionals die de registratie moeten doen en die tijd gaat af van de tijd die ze voor patienten hebben, want minder patienten zien is geen optie natuurlijk.
Voor al die registraties heb je ICT'rs nodig en natuurlijk weer een extra management laag. Zie daar je extra kosten voor minder kwalitatief goede zorg.
pi_169791231
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de energiemarkt wil de FvD ook al de rol van de overheid vergroten door bedrijven als Essent en Nuon te willen nationaliseren. Maakt toch dat ik wat gekke gevoelens heb bij hun ideeën over marktwerking.
Maar als iedereen hetzelfde aan moeten bieden. Waarom dan nog verschillende aanbieders?
De essentiele voorzieningen moeten onder overheidscontrole blijven. Kan ik me goed in vinden eigenlijk.
pi_169791265
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:12 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ze willen juist minder regels.
Een probleem in zorg is nu dat er belachelijk veel geregistreerd moet worden voor allerlei kwaliteitssystemen. Het zijn de dure zorgproffesionals die de registratie moeten doen en die tijd gaat af van de tijd die ze voor patienten hebben, want minder patienten zien is geen optie natuurlijk.
Voor al die registraties heb je ICT'rs nodig en natuurlijk weer eem extra management laag. Zie daar je extra kosten voor minder kwalitatief goede zorg.
Dit kan ik beamen.
Verpleegkundige, fysiotherapeuten en waarschijnlijk nog een handvol zorgverleners zijn verstikt in regels van de verzekeraar.
Voor ontieglijk veel zaken moeten extra vragenlijsten, check-lists, formulieren ingevuld worden die in de ogen van de zorgverlener echt pure onzin zijn. Alleen moet dit van de verzekeraar.

Je wilt niet weten hoelang je soms bezig bent met het invullen van een dossier zoals de verzekeraar dat wilt (dat kost mij ongeveer evenlang als een zitting van een patient).
pi_169791285
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:12 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ze willen juist minder regels.
Ik heb niet meer informatie dan hun site, daaruit blijkt dit niet https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/zorg
Maar dat zijn allemaal concrete punten over nieuwe regels. Wat voor regels ze af willen schaffen en hoe dat geld op moet leveren geven ze niet echt aan.
quote:
Een probleem in zorg is nu dat er belachelijk veel geregistreerd moet worden voor allerlei kwaliteitssystemen. Het zijn de dure zorgproffesionals die de registratie moeten doen en die tijd gaat af van de tijd die ze voor patienten hebben, want minder patienten zien is geen optie natuurlijk.
Voor al die registraties heb je ICT'rs nodig en natuurlijk weer een extra management laag. Zie daar je extra kosten voor minder kwalitatief goede zorg.
Van de FvD hoeft er straks niks meer geregistreerd te worden? Maar accepteren de verzekeraars dat ook?
pi_169791333
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:13 schreef sol1taire het volgende:

[..]

De essentiele voorzieningen moeten onder overheidscontrole blijven. Kan ik me goed in vinden eigenlijk.
Tja, het verpatsen van die energiebedrijven was gewoon een heel slim besluit. De nieuwe eigenaren hebben er miljarden op af moeten schrijven. Dat weer nationaliseren is socialistischer dan de SP.
pi_169791427
Jongens het is hartstikke gezellig maar ik moet weer aan de studie helaas.
pi_169791522
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van de FvD hoeft er straks niks meer geregistreerd te worden? Maar accepteren de verzekeraars dat ook?
Naar wat ik begreep is men in Noorwegen afgestapt van al die kwaliteitsregistraties omdat het allemaal niet zoveel oplevert en dus wel veel kost.
Niks meer registeren is geen optie natuurlijk, maar we zijn er in doorgeslagen en hebben ook nog niet de mogelijkheid om registraties goed/makkelijk invulbaar te maken voor zorgprofessionals.
Het zorgproces moet leidend zijn en niet de kwaliteitsregistratie ... nu is dat laatste het geval.
pi_169791538
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 15:23 schreef mtchel112 het volgende:
Jongens het is hartstikke gezellig maar ik moet weer aan de studie helaas.
Inderdaad, ik moet ook nog ff bijslapen in de zon 8-)
pi_169792139
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:52 schreef 99.999 het volgende:
Zijn ze wel vaker op geattendeerd. Je hebt nu wat van die kereltjes die politiek benaderen als een voetbalcompetitie met partijen waar je onvoorwaardelijk fan van bent en waarbij iedere inhoudelijke kritiek als een aanval gezien wordt die bestreden moet worden. Bij voorkeur door de brenger van die boodschap aan te vallen.
Moet je horen wie het zegt :D
Jij gaat zelf overal met gestrekt been in, een fatsoenlijke discussie aangaan is jouw vaak ook niet gegeven.
Zogauw als het over PVV, FvD over emigranten gaat dan wordt het bij jouw zwart voor de ogen lijkt het wel.
pi_169792182
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan het dus niet onderbouwen.
Ja beetje oneliners plaatsen anders snap je het niet.
  zondag 26 maart 2017 @ 16:30:58 #133
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169792642
FvD wil alleen een uniforme basispolis zodat het voor de client duidelijk en overzichtelijk is wat de kosten per zorgverzekeraar zijn voor de basispolis op die manier krijg je daadwerkelijk concurrentie op prijs.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169792792
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:30 schreef Gohf046 het volgende:
FvD wil alleen een uniforme basispolis zodat het voor de client duidelijk en overzichtelijk is wat de kosten per zorgverzekeraar zijn voor de basispolis op die manier krijg je daadwerkelijk concurrentie op prijs.
Waar moet die concurrentie op prijs vandaan komen als alles voor iedereen aan dezelfde voorwaarden moet voldoen?
pi_169792980
quote:
7s.gif Op
zondag 26 maart 2017 16:39 schreef 99.999 het volgende:


[..]

Waar moet die concurrentie op prijs vandaan komen als alles voor iedereen aan dezelfde voorwaarden moet voldoen?
Zo werkt het bedrijfsleven. Als je een abbonoment van weet ik het afsluit krijg je bij de een 300 euro korting en bij de ander een ipad.
pi_169792995
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar moet die concurrentie op prijs vandaan komen als alles voor iedereen aan dezelfde voorwaarden moet voldoen?
Jij heb echt niks te doen he dat hier al twee weken non stop mee bezig ben.
pi_169793018
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:49 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Zo werkt het bedrijfsleven. Als je een abbonoment van weet ik het afsluit krijg je bij de een 300 euro korting en bij de ander een ipad.
Dan heb je over het algemeen als producent ook nog andere mogelijkheden om je product onderscheidend te laten zijn. Die kans wil men ze bij de FvD blijkbaar ontnemen.
pi_169793077
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan heb je over het algemeen als producent ook nog andere mogelijkheden om je product onderscheidend te laten zijn. Die kans wil men ze bij de FvD blijkbaar ontnemen.
Ben jij een soort advocaat van de duivel die op alles altijd een tegenwoord geeft? sjongejonge
pi_169793159
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:53 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ben jij een soort advocaat van de duivel die op alles altijd een tegenwoord geeft? sjongejonge
Hehe, ik vind het verhaaltje van de FvD voor wat ik er van gezien heb gewoon flinterdun. Ondanks dat veel van hun stemmers het wel als zeer sterk omschrijven. Ben dan wel benieuwd of de aanhang het wellicht beter kan verkopen. Je doet wat dat betreft wel een goede poging ^O^
pi_169793168
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:30 schreef Gohf046 het volgende:
FvD wil alleen een uniforme basispolis zodat het voor de client duidelijk en overzichtelijk is wat de kosten per zorgverzekeraar zijn voor de basispolis op die manier krijg je daadwerkelijk concurrentie op prijs.
Daar is independer toch voor?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  zondag 26 maart 2017 @ 17:02:33 #141
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169793288
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar moet die concurrentie op prijs vandaan komen als alles voor iedereen aan dezelfde voorwaarden moet voldoen?
De marktwerking lijkt me? Als je 20 zorgverzekeraars hebt die allemaal inhoudelijk allemaal dezelfde basispolis aan moeten bieden krijg je concurrentie op prijs. Nu ziet de consument wel verschillen in prijs maar verschillen die basispolissen inhoudelijk ook nog eens van elkaar. Dus moeilijk te vergelijken.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 26 maart 2017 @ 17:07:10 #142
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169793405
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:57 schreef ._HAAK_. het volgende:

[..]

Daar is independer toch voor?
Verzekeraars die Independer geen provisie willen betalen voor nieuwe klanten die via de vergelijkingssite binnenkomen, worden anders behandeld dan degenen die wel provisie betalen, zeggen Achmea, Menzis en CZ.

Waar precies voor?

https://www.google.nl/amp(...)t-onafhankelijk.html

http://m.telegraaf.nl/dft(...)r-volledig-in-handen
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169793773
  zondag 26 maart 2017 @ 17:35:32 #144
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169794130
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan heb je over het algemeen als producent ook nog andere mogelijkheden om je product onderscheidend te laten zijn. Die kans wil men ze bij de FvD blijkbaar ontnemen.
We praten hier over de zorg en niet over een of ander commercieel product. Dan zou je wel een punt hebben. De basispolis moet gewoon duidelijk en helder zijn. Als ze hun "product" uniek willen maken hebben ze daar ruimte zat voor met de aanvullende pakketten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169794358
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 17:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

We praten hier over de zorg en niet over een of ander commercieel product. Dan zou je wel een punt hebben. De basispolis moet gewoon duidelijk en helder zijn. Als ze hun "product" uniek willen maken hebben ze daar ruimte zat voor met de aanvullende pakketten.
Waarom zou ik niet de vrijheid mogen hebben om een naturapolis te kiezen als ik dat prima vind?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 26 maart 2017 @ 17:55:30 #146
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169794573
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 17:46 schreef nostra het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet de vrijheid mogen hebben om een naturapolis te kiezen als ik dat prima vind?
Waar staat dat je die vrijheid niet hebt?

Je kunt zowel natura als resitutie polis hebben in de basisverzekering. Zolang ze inhoudelijk maar hetzelfde zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169794736
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 17:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Waar staat dat je die vrijheid niet hebt?
Het FvD:

quote:
Alle verzekeraars bieden de basisverzekering aan als restitutiepolis.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169794840


quote:
Zorgen over de veiligheid van Baudet

Bovenstaande foto werd gemaakt op donderdag 14 maart 2002. Pim Fortuyn werd die dag in Nieuwspoort ‘getaart’ door extreem-linkse types tijdens de presentatie van zijn boek en verkiezingsprogramma in Nieuwspoort. Nog geen twee maanden later lag de LPF-leider levenloos op de stenen van het Mediapark, geëxecuteerd door de extreemlinkse terrorist Volkert van der Graaf. Later zou blijken dat de Wageningse GroenLinks-wethouder Jack Bogers kort na de moord in het geheim contact had opgenomen met Vereniging Milieu-Offensief (VMO) om deze club te melden dat hun medewerker werd verdacht van de moord op Pim Fortuyn. Het lichaam van Fortuyn was nog niet eens koud of een GroenLinkser had het politieonderzoek al in de wielen gereden: later bleek dat VMO delen van de harddisks had gewist voordat de politie onderzoek op Van der Graafs werkplek kon doen. Daar moest ik aan denken toen ik las dat GroenLinks-activiste Anne Fleur Dekker Forum voor Democratie-fractievoorzitter Thierry Baudet wil taarten.

De opiniemaker van NPO/VARA-website Joop twitterde dat op 16 maart, bijna exact 15 jaar na die dag dat Fortuyn door collega’s van haar werd vergast op een taart gevuld met kots en stront. Vervolgens vroeg ze haar volgers haar te tippen waar en wanneer Baudet in het openbaar zal optreden. Dat was niet aan dovemans oren gericht. De enkele jaar terug wegens opruiing veroordeelde Joke ‘Kaviaar’ Kuyt riep vrijdag op om Baudet te gaan bekogelen met taarten gebakken van menstruatiebloed.

Citaat: “Dames, meiden, we laten het hem ruiken! Reserveer het bloed van je maandstonde speciaal voor Thierry. Als hij zonodig als een barbaar uit het stenen tijdperk vrouwen meent te mogen bezitten op de sofa van zijn 'Oikos', dan kan hij ons bloed er gratis bijkrijgen (iets anders kan natuurlijk ook). Verzamel het in een emmer. Bak er een taart van. Werp het hem toe.”
Joke Kaviaar, 24 maart 2017 (mirror)

“Iets anders kan natuurlijk ook.” U leest het goed.

Begin dit jaar mijmerde Volkskrant-medewerker en VARA-tafeldame Antoinnette Scheulderman in het openbaar over het snipen van de democratisch verkozen Amerikaanse president Donald Trump. GroenLinks-activiste en NPO-publiciste Dekker krijgt zeer dubieuze bijval voor haar taartactie en dat in dezelfde maand dat GroenLinks-leider Jesse Klaver voor het oog van de camera de veroordeelde activist Wijnand Duyvendak op het podium trok.

Deze gebeurtenissen doen onvermijdelijk terugdenken aan die woeste periode van november 2001 tot mei 2002 toen het radikale aksiewezen met goedkeuring van de linkse media Pim Fortuyn opjaagde in een klassieke drukjacht en het werpen van taarten uiteindelijk eindigde in een kogelregen.

Zorgen over de veiligheid van Thierry Baudet zijn op zijn plaats.
Goede column over de ranzige praktijken van linkse engnekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2017 18:06:13 ]
pi_169794909
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hehe, ik vind het verhaaltje van de FvD voor wat ik er van gezien heb gewoon flinterdun. Ondanks dat veel van hun stemmers het wel als zeer sterk omschrijven. Ben dan wel benieuwd of de aanhang het wellicht beter kan verkopen. Je doet wat dat betreft wel een goede poging ^O^
Nou ja, het alternatief was 1 pagina aan VKZ-programma van de PVV, waar FvD al gauw 3 pagina's aan standpunten heeft. Dan lijkt het heel wat.
pi_169795298
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 17:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Verzekeraars die Independer geen provisie willen betalen voor nieuwe klanten die via de vergelijkingssite binnenkomen, worden anders behandeld dan degenen die wel provisie betalen, zeggen Achmea, Menzis en CZ.

Waar precies voor?

https://www.google.nl/amp(...)t-onafhankelijk.html

http://m.telegraaf.nl/dft(...)r-volledig-in-handen
Leuke bitchfight tussen de verzekeraar en independer, maar dat maakt toch voor de burger niet uit?

quote:
FvD wil alleen een uniforme basispolis zodat het voor de client duidelijk en overzichtelijk is wat de kosten per zorgverzekeraar zijn voor de basispolis op die manier krijg je daadwerkelijk concurrentie op prijs.
Die prijsvergelijking blijft dan toch gewoon?

Ik begrijp het wel hoor, die uniforme basispolis, net zoals dat FvD één bank willen van de staat, alle tussenpartijen ertussenuit om kosten te drukken. Alleen de verzekeraars willen ook winst blijven maken en vinden voorlopig nog wel achterdeurtjes om de burger extra te laten betalen.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_169795663
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nou ja, het alternatief was 1 pagina aan VKZ-programma van de PVV, waar FvD al gauw 3 pagina's aan standpunten heeft. Dan lijkt het heel wat.
Daar heb je een punt. De kinderhand is wellicht snel gevuld.
  zondag 26 maart 2017 @ 18:46:27 #152
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169795705
Zo, terug van een week Turkije en deze reeks is nog steeds actief, wauw!!. Wie had ooit gedacht dat een bescheiden nieuw partijtje van 2 zetels zoveel mensen over de zeik kon jagen. _O- En weken na de verkiezingen nog zo prominent in het nieuws zou zijn...

Onze Thierry in een stijlvolle bak:

  zondag 26 maart 2017 @ 18:50:59 #153
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169795803
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zo, terug van een week Turkije en deze reeks is nog steeds actief, wauw!!. Wie had ooit gedacht dat een bescheiden nieuw partijtje van 2 zetels zoveel mensen over de zeik kon jagen. _O- En weken na de verkiezingen nog zo prominent in het nieuws zou zijn...

Onze Thierry in een stijlvolle bak:

[ afbeelding ]
Die lak krast te snel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 18:51:15 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169795807
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zo, terug van een week Turkije en deze reeks is nog steeds actief, wauw!!. Wie had ooit gedacht dat een bescheiden nieuw partijtje van 2 zetels zoveel mensen over de zeik kon jagen. _O- En weken na de verkiezingen nog zo prominent in het nieuws zou zijn...

Onze Thierry in een stijlvolle bak:

[ afbeelding ]
Linksche bekken zullen schuimen :9

Beetje jammer alleen dat Baudet waarschijnlijk in de nabije toekomst niet meer zonder beveiliging kan door dat gezeik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 26 maart 2017 @ 18:54:16 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169795860
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zo, terug van een week Turkije en deze reeks is nog steeds actief, wauw!!. Wie had ooit gedacht dat een bescheiden nieuw partijtje van 2 zetels zoveel mensen over de zeik kon jagen. _O- En weken na de verkiezingen nog zo prominent in het nieuws zou zijn...

Onze Thierry in een stijlvolle bak:

[ afbeelding ]
iedereen die de haagse politiek een beetje volgt weet dat een bescheiden partijtje van 2 zetels mensen over de zeik kan krijgen.

Bij DENK lachen ze om deze 'ophef', die zijn wel wat erger gewend
Laffe huichelaar
  zondag 26 maart 2017 @ 18:55:31 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169795896
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

iedereen die de haagse politiek een beetje volgt weet dat een bescheiden partijtje van 2 zetels mensen over de zeik kan krijgen.

Bij DENK lachen ze om deze 'ophef', die zijn wel wat erger gewend
Als nieuwe partij is ophef gewoon mooi meegenomen, want publiciteit.
pi_169796737
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

iedereen die de haagse politiek een beetje volgt weet dat een bescheiden partijtje van 2 zetels mensen over de zeik kan krijgen.

Bij DENK lachen ze om deze 'ophef', die zijn wel wat erger gewend
Of een Sylvana, die krijgt zelfs zonder verkozen te zijn nog meer gezeik en woede over zich heen :P
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 19:37:28 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169796758
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of een Sylvana, die krijgt zelfs zonder verkozen te zijn nog meer gezeik en woede over zich heen :P
En terecht. Ze heeft zelfs haar eigen fout toegeven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169796849
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En terecht. Ze heeft zelfs haar eigen fout toegeven.
Wel wat hypocriet dat je dan over de zeik raakt over vermeende bedreigingen van Baudet als het bij Sylvana blijkbaar terecht is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 19:43:13 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169796888
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel wat hypocriet dat je dan over de zeik raakt over vermeende bedreigingen van Baudet als het bij Sylvana blijkbaar terecht is.
Er is een verschil tussen iemand veroordelen op basis van feiten en op basis van verzonnen verhalen. En uiteraard is het in beide gevallen gewoon in en in triest wat de wereld in gegooid wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169799239
(she/her)
pi_169799286
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:58 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ]
Lol.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 21:00:23 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169799337
Wie heeft Airbags nodig met zo'n kreukelzone?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169801128
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:58 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ]
Snel, doe aangifte
pi_169801163
quote:
10s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:45 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Snel, doe aangifte
_O-
pi_169801308
Anne Fleur zit ondergedoken? :')
http://www.joop.nl/nieuws(...)gen-doet-haar-relaas

Klinkt als totale onzin.
pi_169801588
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:58 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ]
De aanrijding komt van links.
  zondag 26 maart 2017 @ 22:04:47 #168
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169801652
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:58 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169801748
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:52 schreef mtchel112 het volgende:
Anne Fleur zit ondergedoken? :')
http://www.joop.nl/nieuws(...)gen-doet-haar-relaas

Klinkt als totale onzin.
Die reacties :')
pi_169801894
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:07 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Die reacties :')
Ligt het nu aan mij of ben ik niet de enige die geen idee heeft dat er ontieglijk veel haat en nijd is. Ik krijg het idee dat een paar Links gekkies constant lopen te bekvechten met rechts gekkies op twitter en dat een aantal mensen dit oppikken die dit dat retweeten. Dit gebekvecht bereikt volgens mij niet eens de echte wereld.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 22:16:32 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169802020
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of ben ik niet de enige die geen idee heeft dat er ontieglijk veel haat en nijd is. Ik krijg het idee dat een paar Links gekkies constant lopen te bekvechten met rechts gekkies op twitter en dat een aantal mensen dit oppikken die dit dat retweeten. Dit gebekvecht bereikt volgens mij niet eens de echte wereld.
Zodra Baudet met beveiligers rondloopt, dan weet je dat het te ver is gegaan. En automatisch wordt zo ook het nieuws bereikt.

Maar echt, dit gaat helemaal nergens over :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169802035
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zodra Baudet met beveiligers rondloopt, dan weet je dat het te ver is gegaan. En automatisch wordt zo ook het nieuws bereikt.

Maar echt, dit gaat helemaal nergens over :')
Maar wie zegt dat hij met beveiligers rondloopt dan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 22:19:43 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169802133
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:17 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat hij met beveiligers rondloopt dan?
'Zodra', dat houdt in dat het nu nog niet zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169802149
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

'Zodra', dat houdt in dat het nu nog niet zo is.
Oh dat woord was mij even ontgaan :')
My bad
pi_169802830
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of ben ik niet de enige die geen idee heeft dat er ontieglijk veel haat en nijd is. Ik krijg het idee dat een paar Links gekkies constant lopen te bekvechten met rechts gekkies op twitter en dat een aantal mensen dit oppikken die dit dat retweeten. Dit gebekvecht bereikt volgens mij niet eens de echte wereld.
Twitter is mijns inziens een gigantisch overschat medium waar een kleine minderheid een dermate grote bak herrie weet te creëren dat de traditionele media die als de dood zijn een nieuwe trend te missen er veel te hijgerig achteraan lopen.
Negeer die onzin gewoon en je bespaart jezelf en anderen een hoop ellende.
pi_169803494
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Twitter is mijns inziens een gigantisch overschat medium waar een kleine minderheid een dermate grote bak herrie weet te creëren dat de traditionele media die als de dood zijn een nieuwe trend te missen er veel te hijgerig achteraan lopen.
Negeer die onzin gewoon en je bespaart jezelf en anderen een hoop ellende.
Dit dus.
pi_169803584
Ik ben stiekem toch wel een beetje benieuwd naar die roman van Thierry, ga hem denk ik toch maar bestellen :')
pi_169803862
erikvmuiswinkel twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:11:06 We moeten het front tegen de BaudetJugend gaan verbreden. Val m aan waar je kan. En steun de vrouwen die door ze aa… https://t.co/YADaCyc9OZ reageer retweet
Heeft de BaudetJugend de enige echte zwarte piet achter zich aan :D
Hell To The Liars
pi_169803897
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:05 schreef Droopie het volgende:
erikvmuiswinkel twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:11:06 We moeten het front tegen de BaudetJugend gaan verbreden. Val m aan waar je kan. En steun de vrouwen die door ze aa… https://t.co/YADaCyc9OZ reageer retweet
Heeft de BaudetJugend de enige echte zwarte piet achter zich aan :D
+ Fylax
  zondag 26 maart 2017 @ 23:09:06 #181
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169803973
quote:
Toen zat hij nog bij de NVU.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 26 maart 2017 @ 23:13:44 #182
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169804106
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:05 schreef Droopie het volgende:
erikvmuiswinkel twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:11:06 We moeten het front tegen de BaudetJugend gaan verbreden. Val m aan waar je kan. En steun de vrouwen die door ze aa… https://t.co/YADaCyc9OZ reageer retweet
Heeft de BaudetJugend de enige echte zwarte piet achter zich aan :D
BaudetJugend nog wel :P

Er komt trouwens echt een jongerenafdeling, maar die is nog in de maak
pi_169804353
quote:
Goed filmpje wel, Thierry. _O_
(she/her)
pi_169804897
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ligt het nu aan mij of ben ik niet de enige die geen idee heeft dat er ontieglijk veel haat en nijd is. Ik krijg het idee dat een paar Links gekkies constant lopen te bekvechten met rechts gekkies op twitter en dat een aantal mensen dit oppikken die dit dat retweeten. Dit gebekvecht bereikt volgens mij niet eens de echte wereld.
Nee, vraag maar eens in je omgeving o.i.d. Als je niet in dat Twitterwereldje zit krijg je hier weinig van mee hoor.. Het is dat wij het volgen, maar verder.

Verder zie je veel linkjes naar halfbakken blogjes waar iemand zichzelf een podium geeft. Die is dan ook weer blij met 1500 hits op één dag, waarschijnlijk het drievoud van wat die persoon normaal heeft :').
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169805480
Baudet gaat alleen maar groeien met zijn groep. Janmaat II. Nu gaat het om het aantrekken van capabele mensen. Hopelijk maakt Omtzigt om te beginnen de overstap. De huidige nummbers 3 e.v. zijn inhoudelijk niet bijzonder sterk.
  maandag 27 maart 2017 @ 00:23:22 #186
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169805556
quote:
12s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:46 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Nee, vraag maar eens in je omgeving o.i.d. Als je niet in dat Twitterwereldje zit krijg je hier weinig van mee hoor.. Het is dat wij het volgen, maar verder.

Verder zie je veel linkjes naar halfbakken blogjes waar iemand zichzelf een podium geeft. Die is dan ook weer blij met 1500 hits op één dag, waarschijnlijk het drievoud van wat die persoon normaal heeft :').
Artikel in het AD met deze mensen aan het woord. Asha schrijft in de Volkskrant. Anne Fleur voor het gesubsidieerde Joop.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 00:25:33 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169805574
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:23 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Artikel in het AD met deze mensen aan het woord. Asha schrijft in de Volkskrant. Anne Fleur voor het gesubsidieerde Joop.
Er zijn mensen die Joop serieus nemen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169805575
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:23 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Artikel in het AD met deze mensen aan het woord. Asha schrijft in de Volkskrant. Anne Fleur voor het gesubsidieerde Joop.
Joop wordt toch juist niet gesubsidieerd maar betaald vanuit de abonnementsgelden die de VARA ontvangt?
pi_169805706
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:23 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Artikel in het AD met deze mensen aan het woord. Asha schrijft in de Volkskrant. Anne Fleur voor het gesubsidieerde Joop.
Dat zijn enkele grotere media ja. Maargoed, dan is het nog maar de vraag wie het leest en hoe lang de lezer er mee bezig is.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169805747
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:05 schreef Droopie het volgende:
erikvmuiswinkel twitterde op vrijdag 24-03-2017 om 12:11:06 We moeten het front tegen de BaudetJugend gaan verbreden. Val m aan waar je kan. En steun de vrouwen die door ze aa… https://t.co/YADaCyc9OZ reageer retweet
Heeft de BaudetJugend de enige echte zwarte piet achter zich aan :D
Mijn god, al die decennialange subsidies zijn van Muiswinkel naar het hoofd gestegen :(
Die linksgekkies sporen echt niet :N

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Joop wordt toch juist niet gesubsidieerd maar betaald vanuit de abonnementsgelden die de VARA ontvangt?
In theorie wel ja.
Maar wie betaalt de hosting ? in welk pand zit de redactie ? de medewerkers vallen ook gewoon onder de NPO-cao

[ Bericht 14% gewijzigd door bluemoon23 op 27-03-2017 00:49:27 ]
pi_169806040
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mijn god, al die decennialange subsidies zijn van Muiswinkel naar het hoofd gestegen :(
Die linksgekkies sporen echt niet :N

[..]

In theorie wel ja.
Maar wie betaalt de hosting ? in welk pand zit de redactie ? de medewerkers vallen ook gewoon onder de NPO-cao
Als jij beweert dat Joop wordt betaald vanuit subsidiegelden, dan zul jij toch echt met bewijzen moeten komen. In tegenstelling tot omroepen als WNL (waar Telegraaflezers die lid werden van WNL hun contributie direct weer terugkregen in de vorm van een even grote korting op hun krantenabonnement) heeft de VARA daadwerkelijk betalende leden. Me dunkt dat ze zelf mogen uitmaken wat ze met dat geld doen.
pi_169806092
Gelukkig hebben we nog mensen als Wierd Duk.
(she/her)
pi_169806553
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 00:57 schreef Kansenjongere het volgende:
Als jij beweert dat Joop wordt betaald vanuit subsidiegelden, dan zul jij toch echt met bewijzen moeten komen. In tegenstelling tot omroepen als WNL (waar Telegraaflezers die lid werden van WNL hun contributie direct weer terugkregen in de vorm van een even grote korting op hun krantenabonnement) heeft de VARA daadwerkelijk betalende leden. Me dunkt dat ze zelf mogen uitmaken wat ze met dat geld doen.
Hier jaarverslag 2015 van Vara/BNN (2016 staat nog niet online) http://www.bnnvara.nl/wp-(...)_JAARVERSLAG_WEB.pdf
Pagina 54 van de PDF bij baten: media aanbod (dat is een mooi woord voor subsidie)
televisie: ¤77.281.000
radio: ¤7.052.000
Overig mediaaanbod (waaronder dus ook internet) : ¤6.093.000

In dat hele jaarverslag wordt met geen woord gerept over dat Joop.nl alleen uit ledengeld betaald zou worden.
Dat hebben ze alleen zelf een keer verklaard, maar dat blijkt dus nergens op gebaseerd volgens mij......

[ Bericht 2% gewijzigd door bluemoon23 op 27-03-2017 02:30:24 ]
pi_169807022
pi_169807604
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 01:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hier jaarverslag 2015 van Vara/BNN (2016 staat nog niet online) http://www.bnnvara.nl/wp-(...)_JAARVERSLAG_WEB.pdf
Pagina 54 van de PDF bij baten: media aanbod (dat is een mooi woord voor subsidie)
televisie: ¤77.281.000
radio: ¤7.052.000
Overig mediaaanbod (waaronder dus ook internet) : ¤6.093.000

In dat hele jaarverslag wordt met geen woord gerept over dat Joop.nl alleen uit ledengeld betaald zou worden.
Dat hebben ze alleen zelf een keer verklaard, maar dat blijkt dus nergens op gebaseerd volgens mij......
Ik zie in dit jaarverslag niet terugkomen dat Joop.nl betaald wordt met subsidie. Nogmaals: als jij beweert dat dit wel het geval is, zul jij met bewijzen moeten komen.
pi_169808952
quote:
Haha begint 'ie alweer te peilen ja? :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169808969
Joop is een kutsite, ongeacht wie het financiert.
pi_169809226
Al die white SJW :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2017 10:44:42 ]
pi_169809285
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:25 schreef Kaas- het volgende:
Joop is een kutsite, ongeacht wie het financiert.
Ik vraag me ook oprecht af of die site nog andere bezoekers trekt dan schuimbekkende rechtspopulisten, want dat is de enige groep die ik er met regelmaat over hoor berichten.
pi_169809458
Misschien is joop wel gewoon een complet van Baudet en Hiddema om hun argument tegen gesubsidieerde linkse-NPO-media kracht bij te zetten. False flag!!!!!!11!!
  maandag 27 maart 2017 @ 11:16:20 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169809687
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vraag me ook oprecht af of die site nog andere bezoekers trekt dan schuimbekkende rechtspopulisten, want dat is de enige groep die ik er met regelmaat over hoor berichten.
Dat maakt de site ook tot zo'n groot succes. Als je mensen kwaad of blij kan krijgen, dan doe je ergens iets goed. Dat verder niemand het leest is even bijzaak.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169810078
erikvmuiswinkel twitterde op maandag 27-03-2017 om 09:55:08 Het zegt veel dat de roodwitblauwe oikofiele stormtroepen van Baudet het woord 'aanvallen' onmiddellijk fysiek inte… https://t.co/z9Fq8A6QEM reageer retweet
erikvmuiswinkel twitterde op maandag 27-03-2017 om 11:03:20 Kijk ns aan. Yernaz heeft de ziektemetafoor ook ontdekt. Een troll, lieve jongen, is anoniem. Nu weer huiswerk make… https://t.co/jwxeM8e1WG reageer retweet
:')
pi_169810108
Waarvan is die Erik bekend? Zijn naam komt mij bekend voor. :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 11:40:44 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169810119
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:38 schreef Sylv3se het volgende:
erikvmuiswinkel twitterde op maandag 27-03-2017 om 09:55:08 Het zegt veel dat de roodwitblauwe oikofiele stormtroepen van Baudet het woord 'aanvallen' onmiddellijk fysiek inte… https://t.co/z9Fq8A6QEM reageer retweet
erikvmuiswinkel twitterde op maandag 27-03-2017 om 11:03:20 Kijk ns aan. Yernaz heeft de ziektemetafoor ook ontdekt. Een troll, lieve jongen, is anoniem. Nu weer huiswerk make… https://t.co/jwxeM8e1WG reageer retweet
:')
Wel mooi dat iedereen 'denkt' dat ie dronken is :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 maart 2017 @ 11:45:07 #205
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_169810198
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarvan is die Erik bekend? Zijn naam komt mij bekend voor. :D
Van theater. Je weet wel, linkse hobbies.
wooblabalurg
  maandag 27 maart 2017 @ 12:05:55 #206
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169810550
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarvan is die Erik bekend? Zijn naam komt mij bekend voor. :D
Een van de bekendste cabaretiers van Nederland. Zou dus kunnen zijn dat je wel eens van hem gehoord hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 27 maart 2017 @ 12:06:02 #207
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169810554
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Waarvan is die Erik bekend? Zijn naam komt mij bekend voor. :D
Hij was Hoofdpiet voordat hij anti-piet werd.
pi_169810596
Kunnen jullie je nog herinneren dat Van Muiswinkel in 1999 voor het laatst komisch was?
pi_169810681
Die man heeft jarenlang een zwarte slaaf gespeeld en moet nu een beetje compenseren om weer 'credible' te zijn bij de VARA-achterban.
pi_169811040
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:38 schreef Sylv3se het volgende:
erikvmuiswinkel twitterde op maandag 27-03-2017 om 09:55:08 Het zegt veel dat de roodwitblauwe oikofiele stormtroepen van Baudet het woord 'aanvallen' onmiddellijk fysiek inte… https://t.co/z9Fq8A6QEM reageer retweet
erikvmuiswinkel twitterde op maandag 27-03-2017 om 11:03:20 Kijk ns aan. Yernaz heeft de ziektemetafoor ook ontdekt. Een troll, lieve jongen, is anoniem. Nu weer huiswerk make… https://t.co/jwxeM8e1WG reageer retweet
:')
Mooi hoe hij al die simpele figuren over de zeik krijgt. Die man heeft meer maatschappelijk vernuft in zijn pink dan al die Baudetjugend bij elkaar _O-
pi_169811061
quote:
5s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:08 schreef Ardbeg_Single_Malt het volgende:
Kunnen jullie je nog herinneren dat Van Muiswinkel in 1999 voor het laatst komisch was?
Dat was voor of na dat hij jullie vorige held Hans Janmaat belachelijk maakte?
pi_169811152
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was voor of na dat hij jullie vorige held Hans Janmaat belachelijk maakte?
Ervoor. Hoewel redelijk komisch, had de linkse onbenul Van Muiswinkel waarsch. ook niet de flauwste notie hoeveel waarheid een Janmaat verkondigde.
pi_169811179
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was voor of na dat hij jullie vorige held Hans Janmaat belachelijk maakte?
Jij maakt je belachelijk met zulke posts, wat dat betreft verschil je niet veel van Anne Fleur en Erik.
  maandag 27 maart 2017 @ 12:41:42 #214
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169811223
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat was voor of na dat hij jullie vorige held Hans Janmaat belachelijk maakte?
En straks niet meer janken als mensen niet meer inhoudelijk op je willen ingaan he.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169811871
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:39 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Jij maakt je belachelijk met zulke posts, wat dat betreft verschil je niet veel van Anne Fleur en Erik.
De gevraagde persoon geeft zelf toe dat de beschimping van Janmaat wat hem betreft onterecht was. Ik neem dus aan dat je deze opmerking intrekt.
pi_169811886
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:41 schreef Mani89 het volgende:

[..]

En straks niet meer janken als mensen niet meer inhoudelijk op je willen ingaan he.
Ook voor jou, de bevraagde persoon ziet de relevantie van mijn opmerking.
pi_169811904
De Jesse aanhanger is ook gearriveerd. :')
pi_169812036
Van Raaij kon hij wel erg goed nadoen. Dit gedoe valt me allemaal wel erg van hem tegen.
pi_169812064
DannyRoodbol twitterde op maandag 27-03-2017 om 11:10:54 @erikvmuiswinkel een troll is helemaal niet per definitie anoniem. Hier een linkje. Kun je even wat huiswerk doen: https://t.co/TJ4koYpLty reageer retweet
:') !
pi_169812079
Nu snap ik ineens waarom Fylax zo druk is met Thierry...
  maandag 27 maart 2017 @ 13:27:54 #221
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169812106
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook voor jou, de bevraagde persoon ziet de relevantie van mijn opmerking.
Ok, dan is dat "jullie" ongelukkig uitgekozen in de context van dit topic.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  PR/Manusje van alles maandag 27 maart 2017 @ 13:29:27 #222
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169812140
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mooi hoe hij al die simpele figuren over de zeik krijgt. Die man heeft meer maatschappelijk vernuft in zijn pink dan al die Baudetjugend bij elkaar _O-
Baudetjugend....

Komop man. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 27 maart 2017 @ 13:32:43 #223
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169812192
Jongens toch.
pi_169812281
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De gevraagde persoon geeft zelf toe dat de beschimping van Janmaat wat hem betreft onterecht was. Ik neem dus aan dat je deze opmerking intrekt.
Nee, mijn opmerking heeft niet enkel te maken met die post, anders zei ik wel post en niet posts.
Ik vind het prima hoor als je termen als 'fans', 'vorige held' en verkleinwoordjes blijft gebruiken maar dan moet je niet gaan huilen als er zogenaamd niemand inhoudelijk wil reageren. That's all.
pi_169812411
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Baudetjugend....

Komop man. :')
Die hele FvD is toch een grote troll t.o.v. 'de gevestigde orde', en het prachtig hoe bepaalde typjes daar voor vallen en haast Thierry vereren. Aan de andere zijde is het even zo mooi hoe (extreem) linksch Nederland dáárvan in de stuip schiet, en men dat even op Twitter uitvecht met de ene drogreden na de andere. Echt, GTST haalt dit niveau niet hoor.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:43:42 #226
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169812416
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mooi hoe hij al die simpele figuren over de zeik krijgt. Die man heeft meer maatschappelijk vernuft in zijn pink dan al die Baudetjugend bij elkaar _O-
Hee, die opmerking komt mij bekend voor. Ohja, dat komt omdat ik hem gisteren zelf maakte, alleen dan in tegenovergestelde richting. :')
pi_169812457
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee, mijn opmerking heeft niet enkel te maken met die post, anders zei ik wel post en niet posts.
Ik vind het prima hoor als je termen als 'fans', 'vorige held' en verkleinwoordjes blijft gebruiken maar dan moet je niet gaan huilen als er zogenaamd niemand inhoudelijk wil reageren. That's all.
Ik heb hier prima inhoudelijke discussies gevoerd. Er zijn echter ook een aantal trolletjes die dat niet willen en die enkel op de man kunnen spelen. Die zal ik daar op blijven wijzen. Alvast mijn excuus daarvoor.
pi_169812462
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 08:12 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik zie in dit jaarverslag niet terugkomen dat Joop.nl betaald wordt met subsidie. Nogmaals: als jij beweert dat dit wel het geval is, zul jij met bewijzen moeten komen.
En ik zie in dit jaarverslag niet terugkomen dat Joop.nl niet betaald word met subsidie.
Als jij beweert dat dit niet het geval is, zul jij met bewijzen moeten komen.
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:40 schreef Nattekat het volgende:
Wel mooi dat iedereen 'denkt' dat ie dronken is :P
Ja, het ergste is nog dat dit soort lui ook in nuchtere toestand zo denken.
pi_169812491
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En ik zie in dit jaarverslag niet terugkomen dat Joop.nl niet betaald word met subsidie.
Als jij beweert dat dit niet het geval is, zul jij met bewijzen moeten komen.
Beetje gek als jij eerst dingen gaat roeptoeteren over dat Joop uit belastinggeld bekostigd zou worden.
Wie stelt, bewijst is het toch?
pi_169812525
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En ik zie in dit jaarverslag niet terugkomen dat Joop.nl niet betaald word met subsidie.
Als jij beweert dat dit niet het geval is, zul jij met bewijzen moeten komen.

[..]

Ja, het ergste is nog dat dit soort lui ook in nuchtere toestand zo denken.
O, dus als ik stel dat het doen van de afwas leidt tot een verhoogde kans op vaatziekten, dan moet de medische wereld maar aantonen dat dat niet het geval is en geldt tot die tijd mijn stelling als de waarheid?
pi_169812575
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:47 schreef 99.999 het volgende:
Beetje gek als jij eerst dingen gaat roeptoeteren over dat Joop uit belastinggeld bekostigd zou worden.
Wie stelt, bewijst is het toch?
Ik heb het bewezen, want ik post een jaarverslag.
Joop.nl komt slechts 1x voor in dat hele jaarverslag, onder het kopje mediaanbod, informatie en debat
Er staat nergens vermeld dat Joop.nl een aparte status heeft en anders gefinancierd wordt, dat blijkt nergens uit.

Degene die beweert dat dit wel zo is mag ook met bewijs komen.
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:31 schreef 99.999 het volgende:
Mooi hoe hij al die simpele figuren over de zeik krijgt. Die man heeft meer maatschappelijk vernuft in zijn pink dan al die Baudetjugend bij elkaar _O-
Ja ? oproepen tot geweld in tweets vind jij "maatschappelijk vernuft" ?
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 14:26:26 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169813373
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:43 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Die hele FvD is toch een grote troll t.o.v. 'de gevestigde orde', en het prachtig hoe bepaalde typjes daar voor vallen en haast Thierry vereren. Aan de andere zijde is het even zo mooi hoe (extreem) linksch Nederland dáárvan in de stuip schiet, en men dat even op Twitter uitvecht met de ene drogreden na de andere. Echt, GTST haalt dit niveau niet hoor.
Hohoho, ik wist al dat FvD heel waarschijnlijk mijn stem ging krijgen voordat ik überhaupt wist wie Baudet precies was. De kennismaking heeft me helemaal overtuigd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169813390
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:51 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja ? oproepen tot geweld in tweets vind jij "maatschappelijk vernuft" ?
Hij heeft zich al eerder misdragen maar daar gaf hij hackers de schuld van. Met z'n recente scheldtweets zal het me niet verbazen als hij het verhaal over die hackers uit z'n duim gezogen heeft.
pi_169813693
ik heb net over Thierry baudet gedroomd.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:46:09 #235
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169813838
  maandag 27 maart 2017 @ 14:54:45 #236
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_169814010
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

O, dus als ik stel dat het doen van de afwas leidt tot een verhoogde kans op vaatziekten, dan moet de medische wereld maar aantonen dat dat niet het geval is en geldt tot die tijd mijn stelling als de waarheid?
_O-
  maandag 27 maart 2017 @ 14:55:19 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169814023
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb het bewezen, want ik post een jaarverslag.
Joop.nl komt slechts 1x voor in dat hele jaarverslag, onder het kopje mediaanbod, informatie en debat
Er staat nergens vermeld dat Joop.nl een aparte status heeft en anders gefinancierd wordt, dat blijkt nergens uit.

Degene die beweert dat dit wel zo is mag ook met bewijs komen.

[..]

Ja ? oproepen tot geweld in tweets vind jij "maatschappelijk vernuft" ?
Nee, dat hoeft ook niet expliciet gemeld te worden in het jaarverslag. In de toekenning en de verantwoording van de publieke gelden (de mediarijksbijdrage / mediabegroting) die de VARA (BNN) ontvangt mogen/worden de kosten van Joop.nl niet meegenomen. Ze kunnen er dus geen geld voor krijgen of hun uitgaven mee verantwoorden. Ze moeten het dus betalen uit hun overige inkomsten (de contributie).
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169814485
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft ook niet expliciet gemeld te worden in het jaarverslag. In de toekenning en de verantwoording van de publieke gelden (de mediarijksbijdrage / mediabegroting) die de VARA (BNN) ontvangt mogen/worden de kosten van Joop.nl niet meegenomen. Ze kunnen er dus geen geld voor krijgen of hun uitgaven mee verantwoorden. Ze moeten het dus betalen uit hun overige inkomsten (de contributie).
Resteert wel de vraag welk van de gemaakte kosten nou precies als "kosten van Joop.nl" beschouwd mogen worden. Hosting lijkt me wel. Maar salariëring van (hoofd)redacteurs lijkt me een stuk minder waarschijnlijk. Hoofdredacteur Van Jole presenteert zich op twitter als "Journalist. Joop.nl", en heeft vrijwel zijn gehele carrière voor de publieke omroep gewerkt (zie http://www.franciscovanjole.com/blog/about/). Zolang hij met enige regelmaat ook maar iets anders doet, zoals aanschuiven bij Radio1, kun je zo iemand natuurlijk best uit de grote pot betalen, of zou hij een tweede losstaand contract hebben voor z'n joop-schnabbel?
  maandag 27 maart 2017 @ 15:25:33 #239
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169814545
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:21 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Resteert wel de vraag welk van de gemaakte kosten nou precies als "kosten van Joop.nl" beschouwd mogen worden. Hosting lijkt me wel. Maar salariëring van (hoofd)redacteurs lijkt me een stuk minder waarschijnlijk. Hoofdredacteur Van Jole presenteert zich op twitter als "Journalist. Joop.nl", en heeft vrijwel zijn gehele carrière voor de publieke omroep gewerkt (zie http://www.franciscovanjole.com/blog/about/). Zolang hij met enige regelmaat ook maar iets anders doet, zoals aanschuiven bij Radio1, kun je zo iemand natuurlijk best uit de grote pot betalen, of zou hij een tweede losstaand contract hebben voor z'n joop-schnabbel?
Ik denk dat Joop een eigen begroting heeft en deze gewoon indient bij de VARA. De hele VARA-BNN bestaat uit een opeenhoping van honderden projectbegrotingen. Alle activiteiten die Jolo naast Joop onderneemt kunnen wel apart betaald worden uit de middelen die beschikbaar zijn gesteld voor die activiteiten. Misschien dat Jolo stiekem op de loonlijst staat voor een ander VARA project en Joop "gratis" doet, maar dat lijkt mij eigenlijk stug.

Bij de NPO werken de journalisten veelal freelance en flex. Gaat dus allemaal per project. Ik denk dat Van Jolo een eigen bedrijf heeft vanwaar hij uit opereert. Ook optredens in shows / bijeenkomsten worden apart afgerekend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 27 maart 2017 @ 15:34:51 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169814713
Dat hele NPO verhaal is trouwens wel relevant met het oog op "de sanering" die FVD door wil voeren. Dat zijn grote woorden, maar de praktische uitvoering daarvan vereist behoorlijk veel visie. De Mediawet is erg complex.

De VVD methode van saneren is door de rijksmediabijdrage te verlagen en de taakstelling aan te passen. Dat is een botte bijl methode waarmee je feitelijk de omroepen niet zelf aanpast, maar dwingt her te bezinnen op hun positie en rol o.g.v de beschikbare middelen en de taken. Daarmee draait het rijk aan de knoppen op de meest eenvoudige manier mogelijk.

Zou je hele concrete wijzigingen willen doorvoeren (bijvoorbeeld een bepaald evenwicht creëren in de omroepen) dan moet je op zowel meta-, institutioneel- als operatoneelniveau aan de slag en weten wat je doet. Die expertise is bij FVD in ieder geval niet beschikbaar en ik vermoed dat OCW en de NPO dat ook niet huis heeft of wil hebben. Niet dat ik verder verwacht dat FVD ooit op een positie komt waar deze vraag relevant is, maar ik ben toch benieuwd naar hun antwoord op #hoedan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169814861
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:21 schreef gekkewiebel het volgende:
Resteert wel de vraag welk van de gemaakte kosten nou precies als "kosten van Joop.nl" beschouwd mogen worden. Hosting lijkt me wel. Maar salariëring van (hoofd)redacteurs lijkt me een stuk minder waarschijnlijk. Hoofdredacteur Van Jole presenteert zich op twitter als "Journalist. Joop.nl", en heeft vrijwel zijn gehele carrière voor de publieke omroep gewerkt
Er wordt wel heel leuk beweerd dat Joop.nl gefinancierd wordt uit ledengeld, maar dat blijkt helemaal nergens uit.
Daar is geen enkele onderbouwing of bewijs voor.
pi_169814900
Hele oorlogen worden uitgevochten via internet. _O- _O- Lekker fucking boeiend wat 1 of andere Anne Fleur te melden heeft op Twitter. Als je dat soort mensen gaat voeren, daar geilen ze juist op.
pi_169814950
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk dat Joop een eigen begroting heeft en deze gewoon indient bij de VARA. De hele VARA-BNN bestaat uit een opeenhoping van honderden projectbegrotingen. Alle activiteiten die Jolo naast Joop onderneemt kunnen wel apart betaald worden uit de middelen die beschikbaar zijn gesteld voor die activiteiten. Misschien dat Jolo stiekem op de loonlijst staat voor een ander VARA project en Joop "gratis" doet, maar dat lijkt mij eigenlijk stug.

Bij de NPO werken de journalisten veelal freelance en flex. Gaat dus allemaal per project. Ik denk dat Van Jolo een eigen bedrijf heeft vanwaar hij uit opereert. Ook optredens in shows / bijeenkomsten worden apart afgerekend.
Misschien, misschien niet. BNN-VARA is voor mij onbekend terrein, daarbuiten ken ik zowel freelancers als gewoon medewerkers, waarbij het een het ander niet altijd uitsluit. Opvallend bij Van Jole vind ik dat er geen eens een emailadres op z'n site staat, Bij nadere beschouwing toch wel, heb het gemist wegens anti-spam spatiegebruik en dus geen url-styling de NPO-'freelancers' die ik ken hebben dat allemaal wel duidelijk op hun sites staan. Dat betekent natuurlijk weinig, helemaal in de ons-kent-ons wereld van Hilversum, maar het gebrek aan heldere info omtrent joop moet toch op z'n minst ook jou opvallen?

Dat ledeninkomsten toereikend zijn voor een site als joop, zeker. Ik ben geen lid, maar omroepen die zich zo hard maken tegen bezuiningen en desondanks hun geld weten te verbrassen aan sites als joop, lastig te begrijpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door gekkewiebel op 27-03-2017 15:59:21 ]
  maandag 27 maart 2017 @ 15:54:06 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169815054
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Er wordt wel heel leuk beweerd dat Joop.nl gefinancierd wordt uit ledengeld, maar dat blijkt helemaal nergens uit.
Daar is geen enkele onderbouwing of bewijs voor.
Je bedoelt:

Er is bijna vier miljoen euro aan ledencontributie bij VARA-BNN binnen gekomen. Jij vindt het niet geloofwaardig dat die vier miljoen euro voldoende is om Joop.nl van te financieren want dat wordt niet gezegd in het jaarverslag?

Ik denk dat je van goede huize moet komen om te bewijzen dat die vier miljoen onvoldoende is en dat de VARA een bijdrage uit het mediafonds / mediabegroting heeft gevraagd voor Joop.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169817666
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:34 schreef Ryon het volgende:
Dat hele NPO verhaal is trouwens wel relevant met het oog op "de sanering" die FVD door wil voeren. Dat zijn grote woorden, maar de praktische uitvoering daarvan vereist behoorlijk veel visie. De Mediawet is erg complex.

De VVD methode van saneren is door de rijksmediabijdrage te verlagen en de taakstelling aan te passen. Dat is een botte bijl methode waarmee je feitelijk de omroepen niet zelf aanpast, maar dwingt her te bezinnen op hun positie en rol o.g.v de beschikbare middelen en de taken. Daarmee draait het rijk aan de knoppen op de meest eenvoudige manier mogelijk.

Zou je hele concrete wijzigingen willen doorvoeren (bijvoorbeeld een bepaald evenwicht creëren in de omroepen) dan moet je op zowel meta-, institutioneel- als operatoneelniveau aan de slag en weten wat je doet. Die expertise is bij FVD in ieder geval niet beschikbaar en ik vermoed dat OCW en de NPO dat ook niet huis heeft of wil hebben. Niet dat ik verder verwacht dat FVD ooit op een positie komt waar deze vraag relevant is, maar ik ben toch benieuwd naar hun antwoord op #hoedan.
Als ik het standpunt zo lees lijkt het bij FvD vooral een tegenreactie te zijn op (vermeende) excessen omtrent het Oekraïnereferendum, Trump en Brexit. Niet geheel toevallig zaken die in lijn zijn met het FvD programma/verleden. Met je post vul je het #hoedan-antwoord in op een manier die niet per se nodig is. Sterker nog, als de ontbrekende expertise die je nodig acht wél aanwezig zou zijn, en als er op alle lagen zou worden ingegrepen, dan zou het me niet verbazen dat je het verlies van onafhankelijkheid zou gaan opperen als tegenargument. (Ik zou het dan met je eens zijn overigens)

Afijn, vier punten die het eingelijke FvD antwoord vormen op je #hoedan vraag:

quote:
a. Partijlidmaatschappen bestuursleden NPO openbaar.
b. Partijlidmaatschappen presentatoren opinieprogramma’s en netmanagers openbaar.
c. Benoeming onafhankelijke Ombudsman die de neutraliteit van opinie- en debatprogramma’s waarborgt en klachten in het openbaar bespreekt en behandelt.
d. Instelling onafhankelijke Raad van Toezicht voor de NPO waarin steekproefsgewijs steeds nieuwe groepen kijkers zijn vertegenwoordigd.
[...]
Bron: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/sanering-npo

Punten a en b voel ik niets voor. Los van het ethische aspect is het gewoon een hopeloze exercitie, partijlidmaatschappen zeggen niet per se iets over politieke kleur, evenmin over kleuring van de programmering. Al zou heel Hilversum lid zijn van, en stemmen op, GL/PvdA/D66, wat dan nog? Moet je dan partijlidmaatschap quota in gaan voeren ofzo?

Punten c en d zijn wat dat betreft (iets) steekhoudender, en vormen het meest directe antwoord op je vraag. Jij veronderstelt dat een evenwichtige NPO alleen tot stand kan komen door elke laag/programma/omroep evenwichtig te maken. Punten c en d duiden meer op toetsing achteraf.
Dat roept weer hele nieuwe vragen op, wie dan de ombudsman moet worden, waar hij/zij die neutraliteit dan aan zou moeten toetsen, etc. Ervan uitgaande dat dit allemaal prima kan, dan leg je de bal terug bij de omroepen/programma's zelf en dan hoeft dus zeker niet actief op alle lagen te worden bijgestuurd.

Laat onverlet of de het huidige omroepbestel wel echt zo gekleurd is, of kleuring misschien wel prima is zolang er maar een breed aanbod aan omroepen van diverse kleur is, etc.
  maandag 27 maart 2017 @ 18:16:17 #246
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169817786
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:09 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Als ik het standpunt zo lees lijkt het bij FvD vooral een tegenreactie te zijn op (vermeende) excessen omtrent het Oekraïnereferendum, Trump en Brexit. Niet geheel toevallig zaken die in lijn zijn met het FvD programma/verleden. Met je post vul je het #hoedan-antwoord in op een manier die niet per se nodig is. Sterker nog, als de ontbrekende expertise die je nodig acht wél aanwezig zou zijn, en als er op alle lagen zou worden ingegrepen, dan zou het me niet verbazen dat je het verlies van onafhankelijkheid zou gaan opperen als tegenargument. (Ik zou het dan met je eens zijn overigens)

Afijn, vier punten die het eingelijke FvD antwoord vormen op je #hoedan vraag:

[..]

Bron: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/sanering-npo

Punten a en b voel ik niets voor. Los van het ethische aspect is het gewoon een hopeloze exercitie, partijlidmaatschappen zeggen niet per se iets over politieke kleur, evenmin over kleuring van de programmering. Al zou heel Hilversum lid zijn van, en stemmen op, GL/PvdA/D66, wat dan nog? Moet je dan partijlidmaatschap quota in gaan voeren ofzo?

Punten c en d zijn wat dat betreft (iets) steekhoudender, en vormen het meest directe antwoord op je vraag. Jij veronderstelt dat een evenwichtige NPO alleen tot stand kan komen door elke laag/programma/omroep evenwichtig te maken. Punten c en d duiden meer op toetsing achteraf.
Dat roept weer hele nieuwe vragen op, wie dan de ombudsman moet worden, waar hij/zij die neutraliteit dan aan zou moeten toetsen, etc. Ervan uitgaande dat dit allemaal prima kan, dan leg je de verantwoording terug bij de omroepen/programma's zelf en hoeft dus zeker niet actief op alle lagen te worden bijgestuurd.

Laat onverlet of de het huidige omroepbestel wel echt zo gekleurd is, of kleuring misschien wel prima is zolang er maar een breed aanbod aan omroepen van diverse kleur is, etc.
Ja, die punten van FVD had ik gezien. A en B zijn staatsrechtelijke onmogelijkheden, nog even los van het nut dat het zou hebben.

Punt C is staatsrechtelijk gezien ook een onmogelijkheid. De taakstelling van de Ombudsman kan niet gewaarborgd worden aangezien dat dus tegen de Mediawet, de Grondwet en nog heel veel Europees verdragsrecht in gaat. Wederom nog even los van het praktisch nut en effect van een dergelijke Ombudsman.

D is ook rommel. De Raad van Toezicht van de NPO is geen kijkerspanel. Nog even los van de hele discussie rondom deze Raad van Toezicht en de positie van de NPO in het mediabestel (met allerlei verschillende omroepen).

M.a.w: de plannen zijn onmogelijk en hebben geen praktisch effect. Nog even los van hoe dat dan uitgewerkt moet worden.

De plannen van de VVD (minder centen en andere taakstelling) zijn wellicht grover, maar tenminste wel uitvoerbaar. Maar dat is niet wat FVD voor ogen heeft. Je hebt hier niets aan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169818129
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, die punten van FVD had ik gezien. A en B zijn staatsrechtelijke onmogelijkheden, nog even los van het nut dat het zou hebben.

Punt C is staatsrechtelijk gezien ook een onmogelijkheid. De taakstelling van de Ombudsman kan niet gewaarborgd worden aangezien dat dus tegen de Mediawet, de Grondwet en nog heel veel Europees verdragsrecht in gaat. Wederom nog even los van het praktisch nut en effect van een dergelijke Ombudsman.

D is ook rommel. De Raad van Toezicht van de NPO is geen kijkerspanel. Nog even los van de hele discussie rondom deze Raad van Toezicht en de positie van de NPO in het mediabestel (met allerlei verschillende omroepen).

M.a.w: de plannen zijn onmogelijk en hebben geen praktisch effect. Nog even los van hoe dat dan uitgewerkt moet worden.

De plannen van de VVD (minder centen en andere taakstelling) zijn wellicht grover, maar tenminste wel uitvoerbaar. Maar dat is niet wat FVD voor ogen heeft. Je hebt hier niets aan.
http://over.npo.nl/ombuds(...)neutraal-onpartijdig

De sinds dit jaar aangestelde ombudsman beschrijft hier een beetje het brede kader zonder heel concreet te worden over kleuring. Maar hij schrijft terecht dat neutraliteit geen vereiste is, objectiviteit wel, evenals diversiteit van omroepen om zo alle groepen aan bod te laten komen.

Ik kan me vinden in alles wat je schrijft, en ik zie eigenlijk weinig problemen met echte kleuring op de publieke tv (al kijk ik het zelden, dus kan zijn dat ik het ook mis).

Maar toch, als er excessen zouden zijn, zoals FvD zegt, dan is dat zorgelijk. Al zouden ze er niet zijn, het feit dat er zorgen zijn is ook zorgelijk. Wat dat betreft lijkt me wat meer burgerlijke inspraak (niet als raad van toezicht inderdaad) zo gek nog niet. Zonder al te veel macht wat mij betreft, de omroepen moeten geen speelbal worden van willekeurige steekproef winnaars, maar het zou in ieder geval een platform bieden om dit soort zaken te bespreken.


Overigens mis ik soms best een 'rechts' kritisch geluid, maar ik geloof dat dat meer te wijten is aan het gebrek aan capabale vertegenwoordigers dan aan echt inherente fouten in de publieke omroepen. Nu dat Baudet de politiek heeft betreden is er weer een afgevallen wat dat betreft.

[ Bericht 3% gewijzigd door gekkewiebel op 27-03-2017 18:46:12 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 maart 2017 @ 18:48:12 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169818364
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:36 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

http://over.npo.nl/ombuds(...)neutraal-onpartijdig

De sinds dit jaar aangestelde ombudsman beschrijft hier een beetje het brede kader zonder heel concreet te worden over kleuring. Maar hij schrijft terecht dat neutraliteit geen vereiste is, objectiviteit wel, evenals diversiteit van omroepen om zo alle groepen aan bod te laten komen.

Ik kan me vinden in alles wat je schrijft, en ik zie eigenlijk weinig problemen met echte kleuring op de publieke tv (al kijk ik het zelden, dus kan zijn dat ik het ook mis).

Maar toch, als er excessen zouden zijn, zoals FvD zegt, dan is dat zorgelijk. Al zouden ze er niet zijn, het feit dat er zorgen zijn is ook zorgelijk. Wat dat betreft lijkt me wat meer burgerlijke inspraak (niet als raad van toezicht inderdaad) zo gek nog niet. Zonder al te veel macht wat mij betreft, de omroepen moeten geen speelbal worden van willekeurige steekproef winnaars, maar het zou in ieder geval een platform bieden om dit soort zaken te bespreken.

Overigens mis ik soms best een 'rechts' kritisch geluid, maar ik geloof dat dat meer te wijten is aan het gebrek aan capabale vertegenwoordigers dan aan echt inherente fouten in de publieke omroepen. Nu dat Baudet de politiek heeft betreden is er weer een afgevallen wat dat betreft.
ja ook wel mooi dat FvD een ombudsman voor de NPO als punt heeft terwijl het er allang is :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169818452
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja ook wel mooi dat FvD een ombudsman voor de NPO als punt heeft terwijl het er allang is :D
Inderdaad wel een :') waard ja. Misschien leggen ze de nadruk op de gebruikte termen als "onafhankelijk" en "neutraal". Onafhankelijk is evident, en eigenlijk ook wel inherent aan het concept ombudsman.
Neutraal is dan het eigenlijke standpunt van de FvD, maar (idealiter) een ongelukkig gekozen term als ze eigenlijk willen wijzen op evenwichtigheid van opinies.
pi_169822088
Baudet gaat in gemeentes waar ze niet gaan meedoen lokale partijen die lijken op standpunten van FvD DVD.
(she/her)
pi_169822518
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:02 schreef Fylax het volgende:
Baudet gaat in gemeentes waar ze niet gaan meedoen lokale partijen die lijken op standpunten van FvD DVD.
?
  maandag 27 maart 2017 @ 21:15:50 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169822536
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:02 schreef Fylax het volgende:
Baudet gaat in gemeentes waar ze niet gaan meedoen lokale partijen die lijken op standpunten van FvD DVD.
Dit begrijpt niemand.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169822603
Godver, auto-aanvullen van Samsung verp3st mijn hele post. :')

Hier:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)gemeenteverkiezingen
(she/her)
  maandag 27 maart 2017 @ 21:19:35 #254
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169822686
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:17 schreef Fylax het volgende:
Godver, auto-aanvullen van Samsung verp3st mijn hele post. :')

Hier:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)gemeenteverkiezingen
Auto-aanvullen ook verbieden. :(
Tweet je het even door naar boven? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169822724
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:02 schreef Fylax het volgende:
Baudet gaat in gemeentes waar ze niet gaan meedoen lokale partijen die lijken op standpunten van FvD DVD.
Nu je her zegt. Zou zomaar kunnen.
pi_169824516
quote:
12s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:46 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Nee, vraag maar eens in je omgeving o.i.d. Als je niet in dat Twitterwereldje zit krijg je hier weinig van mee hoor.. Het is dat wij het volgen, maar verder.

Verder zie je veel linkjes naar halfbakken blogjes waar iemand zichzelf een podium geeft. Die is dan ook weer blij met 1500 hits op één dag, waarschijnlijk het drievoud van wat die persoon normaal heeft :').
Ja dat bedoel ik ook. Als je in de twitter wereld woont klinkt het heel wat, alleen zijn die lui niet voor niets alleen wat bekend op twitter en verder niet.
  maandag 27 maart 2017 @ 22:13:01 #257
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169824574
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:17 schreef Fylax het volgende:
Godver, auto-aanvullen van Samsung verp3st mijn hele post. :')

Hier:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)gemeenteverkiezingen
Uitzetten die hap. Auto-correct/aanvul ;( blerrrrghh
pi_169824768
thierrybaudet twitterde op maandag 27-03-2017 om 19:13:31 Winnen: gesigneerd exemplaar van de meest vrouwvriendelijke roman ooit. #voorwaardelijkliefde https://t.co/Caji9CouOZ via @TPOnl reageer retweet
pi_169824822
Die Trump-imitaties van Baudet worden wel vermoeiend.
pi_169825278
Hiddemeister _O_
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:14:13 #262
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169832305
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169832328
quote:
Is dat verboden?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:19:33 #264
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169832397
quote:
Walgelijk geschreven stuk. FvD kan er ook weinig aan doen dat dat soort volk op hen afkomt. Net Trump en de kkk, kan je hem lastig op aankijken. Die zit daar ook niet op te wachten. .

Heeft Baudet dat trouwens echt gezegd? 'Marokkanen mort je niet leren schieten in het leger'?
Laffe huichelaar
pi_169832421
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:16 schreef JanCees het volgende:

[..]

Is dat verboden?
Nee, het is een vrij logische combinatie.
pi_169832455
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]


Heeft Baudet dat trouwens echt gezegd? 'Marokkanen mort je niet leren schieten in het leger'?
Als je dat echt wil weten moet je even de livestream terugkijken op Facebook.

Ik denk dat hij het anders geformuleerd heeft.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:23:37 #267
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169832470
Constant Kusters is persoonlijk wel fan van Baudet ja, dat is op zich geen geheim. Laat ik mijn mening over de NVU maar even voor mezelf houden. :r :r :r
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169832477
quote:
Weer een nietszeggende ''nieuws'' site.
Vooral niet verpsreiden.
pi_169832544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:23 schreef Gohf046 het volgende:
Constant Kusters is persoonlijk wel fan van Baudet ja, dat is op zich geen geheim.
Veelzeggend.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:28:44 #270
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169832564
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Veelzeggend.
Schei uit. Nietszeggend.
Laffe huichelaar
pi_169832566
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, het is een vrij logische combinatie.
Oke.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:29:11 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169832571
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:22 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Als je dat echt wil weten moet je even de livestream terugkijken op Facebook.

Ik denk dat hij het anders geformuleerd heeft.
Heb je een linkje voor me? Weet allemaal niet waar ik dat moet zoeken
Laffe huichelaar
pi_169832581
Dit was al weken geleden bekend en stond gewoon op de Facebookpagina van de NVU. Verder is er geen touw aan vast te knopen aan dat warrig geschreven stuk van Krapuul.
pi_169832582
Ik vind dit topic wel een hoog conspiracy gehalte hebben hoor :P
pi_169832601
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Schei uit. Nietszeggend.
Als de opperracist van het land groot fan van je is kan er alleen maar iets aan je mankeren.
pi_169832613
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je een linkje voor me? Weet allemaal niet waar ik dat moet zoeken
https://m.facebook.com/pg/forumvoordemocratie/videos/?mt_nav=1

Je moet even kijken wel stream goed is.
pi_169832622
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als de opperracist van het land groot fan van je is kan er alleen maar iets aan je mankeren.
Aha. Nou Baudet kan wel inpakken dan. Wilders ook trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2017 11:32:18 ]
pi_169832633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:32 schreef JanCees het volgende:

[..]

Aha. Nou Baudet kan wel inpakken dan. Wilders ook trouwens.
Wilders kan dat echt, want Baudet gaat ervoor zorgen dat Wilders de volgende verkiezingen nog kleiner wordt. Daar bedanken we Thierry voor.
pi_169832661
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wilders kan dat echt, want Baudet gaat ervoor zorgen dat Wilders de volgende verkiezingen nog kleiner wordt. Daar bedanken we Thierry voor.
Boeiend dat de PVV kleiner wordt, ze doen toch niet mee.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:36:05 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169832669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:29 schreef -PesteNoire- het volgende:
Dit was al weken geleden bekend en stond gewoon op de Facebookpagina van de NVU. Verder is er geen touw aan vast te knopen aan dat warrig geschreven stuk van Krapuul.
Uhh, ik ben wel een weldenkend en normaal mens dus volg de FB-pagina van de NVU niet zo
Laffe huichelaar
pi_169832721
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Uhh, ik ben wel een weldenkend en normaal mens dus volg de FB-pagina van de NVU niet zo
Begrijp me niet verkeerd, ik volg ook de pagina's van DENK en Artikel1. :P Vind het gewoon interessant om te lezen wat er speelt, ik reageer verder nooit op berichten.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 11:39:10 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169832726
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Als de opperracist van het land groot fan van je is kan er alleen maar iets aan je mankeren.
BS. Als braindead ofzo je nu gelijk geeft denken we ook niet ineens minder over jou
Laffe huichelaar
pi_169832897
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

BS. Als braindead ofzo je nu gelijk geeft denken we ook niet ineens minder over jou
Kudo's voor het voorbeeld haha.
pi_169833301
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Schei uit. Nietszeggend.
Nou, niet helemaal. Zijn gedachten over verdunning van volkeren of culturen en dergelijke spreken blijkbaar een bepaald slag mensen aan. Kan hij wel mooi uitleggen dat je het allemaal heeeeel anders moet interpreteren maar hoe oprecht is dat?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:10:43 #285
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833338
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal. Zijn gedachten over verdunning van volkeren of culturen en dergelijke spreken blijkbaar een bepaald slag mensen aan. Kan hij wel mooi uitleggen dat je het allemaal heeeeel anders moet interpreteren maar hoe oprecht is dat?
Verdunning van volkeren? Waar dan?
Laffe huichelaar
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:10:55 #286
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169833342
Komt Baudet bij de NVU vandaan? :{ ;(
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:11:14 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833348
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:31 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

https://m.facebook.com/pg/forumvoordemocratie/videos/?mt_nav=1

Je moet even kijken wel stream goed is.
Ja en dan moet ik de bijeenkomst gaan zoeken. Ik weet dat toch allemaal niet ;(
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 12:11:27 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169833353
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Komt Baudet bij de NVU vandaan? :{ ;(
Waar haal je dat nou weer vandaan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169833367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Komt Baudet bij de NVU vandaan? :{ ;(
:')
pi_169833530
3 april zijn onze helden in Volendam voor een bijeenkomst.
(she/her)
pi_169833561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:21 schreef Fylax het volgende:
3 april zijn onze helden in Volendam voor een bijeenkomst.
Hoop dat er een boel volwassen mannen heen gaan om hun leiders en helden te verafgoden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 12:23:19 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169833565
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:21 schreef Fylax het volgende:
3 april zijn onze helden in Volendam voor een bijeenkomst.
:')

Zo zorg je er dus voor dat je raar aangekeken wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:24:34 #293
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:21 schreef Fylax het volgende:
3 april zijn onze helden in Volendam voor een bijeenkomst.
:')
Laffe huichelaar
pi_169833595
Haha, meteen zo mad.
(she/her)
pi_169833606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:21 schreef Fylax het volgende:
3 april zijn onze helden in Volendam voor een bijeenkomst.
Beetje linkse uitspraak. :(
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:25:34 #296
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833608
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:25 schreef Fylax het volgende:
Haha, meteen zo mad.
We hebben medelijden met je, dat is wat anders dan mad zijn
Laffe huichelaar
pi_169833612
Sta je daar een beetje tussen de pubers en volwassenen zonder enige vorm van zelfrespect. Prachtig toch. Ik verwacht veel Fokkers.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:26:46 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833634
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:25 schreef Kaas- het volgende:
Sta je daar een beetje tussen de pubers en volwassenen zonder enige vorm van zelfrespect. Prachtig toch. Ik verwacht veel Fokkers.
Niet iedere FvD'er is als Fylax he, die domme verering is niet een kenmerk
Laffe huichelaar
pi_169833639
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We hebben medelijden met je, dat is wat anders dan mad zijn
Is niet nodig hoor, kan alleen maar hard lachen om dat 'medelijden'.
(she/her)
pi_169833642
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:25 schreef Kaas- het volgende:
Sta je daar een beetje tussen de pubers en volwassenen zonder enige vorm van zelfrespect. Prachtig toch. Ik verwacht veel Fokkers.
Wat een onzin trouwens.
(she/her)
pi_169833645
lapo
(she/her)
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:27:55 #302
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833651
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:27 schreef Fylax het volgende:

[..]

Wat een onzin trouwens.
Dat is het beeld wat je hier neerzet van de FvD'er
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')