abonnement Unibet Coolblue
pi_168874780
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die daling rond 2008? Dat is minder steun voor de president bij beide partijen, maar het verschil blijft even groot. Controversiële maatregelen, de bailout van de auto-industrie of de banken?
Ik bedoel de stijging vlak voor 2010 net na de daling. Zoals ik de grafiek lees nam het aantal keren dat Republikeinen net na 2008 de Democraten steunden kort toe. Maar ik zat ook aan dat soort maatregelen te denken.
pi_168874798
Overigens over die stemfraude hè. Is het registratiesysteem van kiezers inherent zo slecht ingericht dat dit op vrij grote schaal mogelijk zou zijn?

Afgezien van het gemekker van Trump over het al dan niet ook winnen van de popular vote lees ik nieuwsberichten van fraudeurs die veroordeeld zijn omdat zij ergens een kruisje hadden gezet bij 'citizen' in plaats van 'non-citizen'.

Moet je je als kiezer dan via een soort 'opt-in'-procedure registreren en vindt er vervolgens op dat soort punten geen of onvoldoende controle plaats? Dat moet toch simpel verifieerbaar zijn lijkt me.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 13 februari 2017 @ 15:21:29 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168874824
Trump is overigens wel opvallend stil op Twitter tot op heden. Normaliter heeft hij er rond deze tijd al wel een tweet uitgegooid.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168874862
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:52 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:

* Intelligence briefings
* Call with President Mohammadu Buhari of Nigeria
* Call with President Jacob Zuma of South Africa
* Meeting with Prime Minister Justin Trudeau of Canada
* Meeting with RNC Chair Ronna Romney McDaniel and RNC Co-Chair Bob Paduchik
* Pinning ceremony for Major Ricardo Turner in the Oval Office
* Call with Maureen Scalia, widow of the Supreme Court Justice Antonin Scalia
Gesprekken met Canada gaan o.a. over bilaterale betrekkingen, handel en er is ook een "Canada-United States Council for Advancement of Women Entrepreneurs and Business Leaders" vandaag met:
* Elyse Allan (CEO of General Electric Canada)
* Dawn Farrell (CEO of TransAlta Corp.)
* Linda Hasenfratz (CEO of Linamar Corp.)
* Tina Lee (CEO of T&T Supermarket Inc.)
* Tamara Lundgren (CEO of Schnitzer Steel Industries)
* Julie Sweet (CEO-North America of Accenture)
* Annette Verschuren (CEO of NRStor)
* Monique Leroux (Chair of the board of directors for Investissement Québec)
* Carol Stephenson (Board of directors for General Motors Co.)

Ivanka Trump, who has been a vocal advocate for policies benefiting working women, was involved in recruiting participants and setting the agenda for the meeting and will attend, [an] official said. Ivanka Trump stressed the importance of maternity leave and child care on the campaign trail, and has recently been meeting with business leaders to discuss those issues
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168874969
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je wilt de swamp drainen of je wilt het niet.
De swamp is een verzameling mensen die voor de overheid werken en die daar zitten dankzij connecties, donaties, wederzijdse corruptie of andere schimmige constructies. Het ''drainen'' daarvan betekent niet dat je slimme mensen uit plekken als Wall Street niet meer laat vechten voor het land.

quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ondertussen zei hij ook zaken als:

[..]

[..]

[..]

[..]

Maar goed, wat maakt het ook uit.
Natuurlijk, er zitten heel veel scammers in Wall Street. Er zitten bijzonder slimme, louche figuren tussen. Je zou Trump daar ook onder kunnen scharen. Waarom zou je mensen die het systeem goed kunnen bespelen niet voor het land willen hebben vechten? Afschuwelijke, slimme mensen onderhandelen voor landen als Iran en China en jij wilt alleen de aardige, brave baby's inzetten voor die onderhandelingen?

Vanaf 4:36:

quote:
I know the greatest negotiators in the world. Some are horrible people, horrible human beings. Who cares? Some Wall Street guys, they're brutal, they're miserable. I love them.
Hetzelfde geldt voor het geld graaien. Dat is onwenselijk, maar fantastisch als het voor het land is:


Zolang de mensen gekozen zijn op basis van hun kunnen en niet omdat ze toevallig Chelsea Clinton of haar man kennen is dit wenselijk. Je moet bij de Bernie Sanders mensen zijn als je het over mensen hebt die er ongenuanceerd vanuit gaan dat Wall Street = slecht, geen uitzonderingen, geen mensen recruteren daarvandaan.
pi_168874982
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:19 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik bedoel de stijging vlak voor 2010 net na de daling. Zoals ik de grafiek lees nam het aantal keren dat Republikeinen net na 2008 de Democraten steunden kort toe. Maar ik zat ook aan dat soort maatregelen te denken.
Maar het blijft nog steeds onder het niveau van begin 2000. Je kan je ook afvragen of de grafiek vooral polararizatie in het huis weergeeft, of partijdigheid van de president, maw dat hij maatregelen neemt die vooral zijn kiezers aanspreken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168875093
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Trump is overigens wel opvallend stil op Twitter tot op heden. Normaliter heeft hij er rond deze tijd al wel een tweet uitgegooid.
intelligence briefing, hij weet nu dat Twitter ook in Rusland bestaat :7
...
pi_168875101
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Natuurlijk, er zitten heel veel scammers in Wall Street. Er zitten bijzonder slimme, louche figuren tussen. Je zou Trump daar ook onder kunnen scharen. Waarom zou je mensen die het systeem goed kunnen bespelen niet voor het land willen hebben vechten? Afschuwelijke, slimme mensen onderhandelen voor landen als Iran en China en jij wilt alleen de aardige, brave baby's inzetten voor die onderhandelingen?
Leuke stroman, maar dit gaat natuurlijk niet alleen over onderhandelingen en dergelijke. Trump gaf aan dat Hillary Wall Street heus niet ging hervormen, daarbij implicerend dat hij het wel zou doen. Daarnaast zou hij 'the swamp' wel even gaan leeghalen, waar ook de draaideur tussen publiek en privaat mijns inziens onder valt.

Wat hij vervolgens daadwerkelijk doet is mensen van Wall Street aanstellen om beleid te gaan maken en een begin maken met het ontmantelen van regels die Wall Street juist inperken, zoals Dodd-Frank.

Het is leuk als die mensen 'het systeem goed kunnen bespelen' hoor, maar als ze in zo'n functie zitten is dat juist precies wat ze niet moeten doen. Dan zijn ze immers het systeem. De kans lijkt mij dan vrij groot dat ze over vier of acht jaar, na hun dienst, lachend teruggaan naar Wall Street om het systeem te gaan bespelen dat zij zojuist hebben vormgegeven. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Kijk, er zit veel kunde in het bedrijfsleven hoor, en daar moet je van profiteren, zeker, maar Trump laat nu als voorvechter van de gewone man die tegen de elite strijdt zijn oren (en beleid) wel erg hangen naar de wensen van diezelfde elite door die daadwerkelijke elite aan te stellen in zijn kabinet. Dat mag hij best doen van mij, maar dan moet hij ook ophouden met die praatjes alsof hij de elite wel even gaat aanpakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168875158
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:20 schreef nostra het volgende:
Overigens over die stemfraude hè. Is het registratiesysteem van kiezers inherent zo slecht ingericht dat dit op vrij grote schaal mogelijk zou zijn?

Afgezien van het gemekker van Trump over het al dan niet ook winnen van de popular vote lees ik nieuwsberichten van fraudeurs die veroordeeld zijn omdat zij ergens een kruisje hadden gezet bij 'citizen' in plaats van 'non-citizen'.

Moet je je als kiezer dan via een soort 'opt-in'-procedure registreren en vindt er vervolgens op dat soort punten geen of onvoldoende controle plaats? Dat moet toch simpel verifieerbaar zijn lijkt me.
Het heeft ook te maken met het feit dat de VS in de kern een federatie van staten is. Veel zaken, waaronder kiezersregistratie zijn gedecentraliseerd. Er is dan ook een veelvoud aan verschillende regelgeving op het gebied van die kiezersregistratie. Iets als het GBA kennen ze in de VS sowieso niet. Het is dan ook niet zo dat wanneer je je registreert in een andere staat na verhuizing, je opeens netjes wordt uitgeschreven in de staat waar je voorheen woonde. Daarbij moet men ook het belang van de laagdrempeligheid van stemmen afwegen tegen eventuele fraude. Concrete fraudegevallen (en dan heb ik het niet over speculatieve schattingen) zijn vrij marginaal. Draconische maatregelen op het gebied van voter ID laws doen de democratie vaak veel meer kwaad dan goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168875286
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Trump is overigens wel opvallend stil op Twitter tot op heden. Normaliter heeft hij er rond deze tijd al wel een tweet uitgegooid.
Hij zal wel aan het golfen zijn. ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168875536
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

De swamp is een verzameling mensen die voor de overheid werken en die daar zitten dankzij connecties, donaties, wederzijdse corruptie of andere schimmige constructies. Het ''drainen'' daarvan betekent niet dat je slimme mensen uit plekken als Wall Street niet meer laat vechten voor het land.

[..]

Natuurlijk, er zitten heel veel scammers in Wall Street. Er zitten bijzonder slimme, louche figuren tussen. Je zou Trump daar ook onder kunnen scharen. Waarom zou je mensen die het systeem goed kunnen bespelen niet voor het land willen hebben vechten? Afschuwelijke, slimme mensen onderhandelen voor landen als Iran en China en jij wilt alleen de aardige, brave baby's inzetten voor die onderhandelingen?

Vanaf 4:36:

[..]

Hetzelfde geldt voor het geld graaien. Dat is onwenselijk, maar fantastisch als het voor het land is:


Zolang de mensen gekozen zijn op basis van hun kunnen en niet omdat ze toevallig Chelsea Clinton of haar man kennen is dit wenselijk. Je moet bij de Bernie Sanders mensen zijn als je het over mensen hebt die er ongenuanceerd vanuit gaan dat Wall Street = slecht, geen uitzonderingen, geen mensen recruteren daarvandaan.
Je kunt je in allerlei bochten wringen om recht te praten wat krom is, maar feit blijft dat Trump tijdens de campagne fulmineerde tegen Wall Street. Het is dan wat gek om massaal mensen uit die hoek in de arm te nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168875741
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:41 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wie is er gebaat bij controverse? Waarom kijk je er dan zo naar uit? Je kunt het politiek eens of oneens zijn over Trump's orders, daar valt over de discussieren, maar dit klinkt als leedvermaak. Ik vind het een beetje smakeloos.
Och, ik heb de afgelopen 8 maanden heel veel pogingen gezien van links en de MSM om complete karaktermoord op Trump te plegen met ongefundeerde beschuldigingen van racisme tot aan anti holebi. Een MSM die behalve FOX News helemaal diep in de endeldarm van Clinton zat. Het is heerlijk om na al die smerigheid de andere kant eens te horen jammeren in plaats van juichen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  maandag 13 februari 2017 @ 16:03:03 #213
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168875750
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt je in allerlei bochten wringen om recht te praten wat krom is, maar feit blijft dat Trump tijdens de campagne fulmineerde tegen Wall Street. Het is dan wat gek om massaal mensen uit die hoek in de arm te nemen.
Dat is omdat je geen vierenzeventig dimensionale schaak speelt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168875794
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:26 schreef KrappeAuto het volgende:

Zolang de mensen gekozen zijn op basis van hun kunnen en niet omdat ze toevallig Chelsea Clinton of haar man kennen is dit wenselijk. Je moet bij de Bernie Sanders mensen zijn als je het over mensen hebt die er ongenuanceerd vanuit gaan dat Wall Street = slecht, geen uitzonderingen, geen mensen recruteren daarvandaan.
En wat vind jij van de benoeming van Kushner, denk je dat hij gekozen is omdat hij toevallig schoonzoon van Trump is, of denk je dat hij ook wanneer hij op geen enkele manier aan de familie Trump te linken zou zijn, nu op dezelfde plek zou zitten?

Dat neemt overigens niet weg dat hij niet ook capabel zou zijn, maar het wekt wel de schijn van nepotisme en belangenverstrengeling op. Zo geldt hetzelfde voor de vele ministers/officials van Goldman Sachs. Het zullen allicht ook capabele mensen zijn, maar ze hebben wel allemaal de schijn tegen. Aan hen de kans om aan te tonen dat dat onterecht is. Ik ben benieuwd.
pi_168875798
Ageren tegen het systeem Wall Street is wat anders dan ageren tegen personen die daar werken. Er zullen ook in Wall Street wel lieden lopen die vinden dat het anders moet. Haal die binnen de poorten.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168875839
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:06 schreef WhiteBeard het volgende:
Ageren tegen het systeem Wall Street is wat anders dan ageren tegen personen die daar werken. Er zullen ook in Wall Street wel lieden lopen die vinden dat het anders moet. Haal die binnen de poorten.
Het is dan alleen wat raar om net die mensen binnen te halen die het systeem gevoeliger maken voor corruptie.
pi_168875846
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het heeft ook te maken met het feit dat de VS in de kern een federatie van staten is. Veel zaken, waaronder kiezersregistratie zijn gedecentraliseerd. Er is dan ook een veelvoud aan verschillende regelgeving op het gebied van die kiezersregistratie. Iets als het GBA kennen ze in de VS sowieso niet. Het is dan ook niet zo dat wanneer je je registreert in een andere staat na verhuizing, je opeens netjes wordt uitgeschreven in de staat waar je voorheen woonde. Daarbij moet men ook het belang van de laagdrempeligheid van stemmen afwegen tegen eventuele fraude. Concrete fraudegevallen (en dan heb ik het niet over speculatieve schattingen) zijn vrij marginaal. Draconische maatregelen op het gebied van voter ID laws doen de democratie vaak veel meer kwaad dan goed.
Helder, thanks.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_168875851
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:02 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Och, ik heb de afgelopen 8 maanden heel veel pogingen gezien van links en de MSM om complete karaktermoord op Trump te plegen met ongefundeerde beschuldigingen van racisme tot aan anti holebi. Een MSM die behalve FOX News helemaal diep in de endeldarm van Clinton zat. Het is heerlijk om na al die smerigheid de andere kant eens te horen jammeren in plaats van juichen
An eye for an eye makes the whole world blind, niet? Zelfs ervan uitgaande dat wat jij zegt de waarheid is. Het klinkt allemaal zo gefrustreerd. Ik begrijp niet waarom je dat nodig acht.
pi_168875906
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:06 schreef WhiteBeard het volgende:
Ageren tegen het systeem Wall Street is wat anders dan ageren tegen personen die daar werken. Er zullen ook in Wall Street wel lieden lopen die vinden dat het anders moet. Haal die binnen de poorten.
Ja, bring back the jobs door het aanstellen van een man die toen hij LTV overnam al het personeel ontsloeg omdat ze te duur waren en via een uitzendburo opnieuw inhuurde voor 40% van hun oude loon.

Dat soort figuren bedoel je toch? Ja, dat stuurt wel even een boodschap naar Wall Street. Nou, nou...
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168875967
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leuke stroman, maar dit gaat natuurlijk niet alleen over onderhandelingen en dergelijke. Trump gaf aan dat Hillary Wall Street heus niet ging hervormen, daarbij implicerend dat hij het wel zou doen. Daarnaast zou hij 'the swamp' wel even gaan leeghalen, waar ook de draaideur tussen publiek en privaat mijns inziens onder valt.

Wat hij vervolgens daadwerkelijk doet is mensen van Wall Street aanstellen om beleid te gaan maken en een begin maken met het ontmantelen van regels die Wall Street juist inperken, zoals Dodd-Frank.

Het is leuk als die mensen 'het systeem goed kunnen bespelen' hoor, maar als ze in zo'n functie zitten is dat juist precies wat ze niet moeten doen. Dan zijn ze immers het systeem. De kans lijkt mij dan vrij groot dat ze over vier of acht jaar, na hun dienst, lachend teruggaan naar Wall Street om het systeem te gaan bespelen dat zij zojuist hebben vormgegeven. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Kijk, er zit veel kunde in het bedrijfsleven hoor, en daar moet je van profiteren, zeker, maar Trump laat nu als voorvechter van de gewone man die tegen de elite strijdt zijn oren (en beleid) wel erg hangen naar de wensen van diezelfde elite door die daadwerkelijke elite aan te stellen in zijn kabinet. Dat mag hij best doen van mij, maar dan moet hij ook ophouden met die praatjes alsof hij de elite wel even gaat aanpakken.
Het ''swamp drainen'' is het vervangen van mensen die op overheidsposities zitten door allesbehalve kunde en expertise door mensen die ongeacht hun voormalige positie het meeste rendement voor het land en haar inwoners opleveren. Niets meer, niets minder.

Ik denk dat je de verkeerde campagne gevolgd hebt als je denkt dat Trump nooit meer mensen uit de ''elite'' (waarbij je een zeer ruime interpretatie daarvan hanteert) zou gebruiken voor het land. Hij heeft geen campagne gevoerd op het verzinsel dat mensen uit Wall Street niet in aanmerking komen voor overheidsposities.

Sterker nog, hij heeft meerdere malen gesteld dit juist wel te willen. Als je de overheid wil inperken en hervormen en bepaalde regels drastisch wil aanpassen ontkom je er niet aan mensen van buiten aan te nemen. Dat die in sommige gevallen schimmige achtergronden hebben, tja, die weten wel wat mis is.

quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt je in allerlei bochten wringen om recht te praten wat krom is, maar feit blijft dat Trump tijdens de campagne fulmineerde tegen Wall Street. Het is dan wat gek om massaal mensen uit die hoek in de arm te nemen.
Hebben jullie bronnen dat Trump hard campagne voerde tegen specifiek Wall Street? Ik denk dat jullie Trump en Sanders en hun respectievelijke achterban hier door elkaar halen.
pi_168876032
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:06 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En wat vind jij van de benoeming van Kushner, denk je dat hij gekozen is omdat hij toevallig schoonzoon van Trump is, of denk je dat hij ook wanneer hij op geen enkele manier aan de familie Trump te linken zou zijn, nu op dezelfde plek zou zitten?
Ik denk dat het volkomen logisch is dat Trump adviseurs aanstelt die hij ten volle kan vertrouwen. Zeker in een plaats als Washington waar hij ontelbaar tegenstanders heeft.

quote:
Dat neemt overigens niet weg dat hij niet ook capabel zou zijn, maar het wekt wel de schijn van nepotisme en belangenverstrengeling op. Zo geldt hetzelfde voor de vele ministers/officials van Goldman Sachs. Het zullen allicht ook capabele mensen zijn, maar ze hebben wel allemaal de schijn tegen. Aan hen de kans om aan te tonen dat dat onterecht is. Ik ben benieuwd.
Het is even afwachten, inderdaad. Ik moet alleen nogal lachen om mensen die Trumps handelen nu al afkeuren. Het is massa hysterie gecreëerd door de media.
pi_168876042
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt je in allerlei bochten wringen om recht te praten wat krom is, maar feit blijft dat Trump tijdens de campagne fulmineerde tegen Wall Street. Het is dan wat gek om massaal mensen uit die hoek in de arm te nemen.
Het is voor veel mensen enorm lastig om een consistent te zijn in hun opvattingen. Iedereen met een beetje oplet ziet natuurlijk wel dat deze personen exact doen wat Wall Street wil, namelijk lekker weer al die vervelende regelgeving terugdraaien. En zo'n Cohn heeft natuurlijk wel wat financiële belangetjes lopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168876142
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:16 schreef KrappeAuto het volgende:

Hebben jullie bronnen dat Trump hard campagne voerde tegen specifiek Wall Street? Ik denk dat jullie Trump en Sanders en hun respectievelijke achterban hier door elkaar halen.
Jonge, jonge, wat een triestigheid weer.

De quotes direct van Trump staan in dit topic en gewoon pretenderen dat het allemaal verzonnen is of zo.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168876146
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is voor veel mensen enorm lastig om een consistent te zijn in hun opvattingen. Iedereen met een beetje oplet ziet natuurlijk wel dat deze personen exact doen wat Wall Street wil, namelijk lekker weer al die vervelende regelgeving terugdraaien. En zo'n Cohn heeft natuurlijk wel wat financiële belangetjes lopen.
Alleen helaas voor jou is Trump geen Sanders en heeft hij een andere campagne gevoerd. Hij heeft tijdens de campagne niet de oorlog verklaard aan Wall Street. Een groot deel van zijn achterban is gewoon Republikein. Hij heeft meerdere malen aangegeven regeldruk en belastingen te willen verlagen.

Dat Trump doet wat Wall Street wil is geen bewijs dat Trump zijn beloftes niet na komt of dat hij niet op komt voor de gewone man en vrouw.
pi_168876159
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 16:16 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het ''swamp drainen'' is het vervangen van mensen die op overheidsposities zitten door allesbehalve kunde en expertise door mensen die ongeacht hun voormalige positie het meeste rendement voor het land en haar inwoners opleveren. Niets meer, niets minder.

Ik denk dat je de verkeerde campagne gevolgd hebt als je denkt dat Trump nooit meer mensen uit de ''elite'' (waarbij je een zeer ruime interpretatie daarvan hanteert) zou gebruiken voor het land. Hij heeft geen campagne gevoerd op het verzinsel dat mensen uit Wall Street niet in aanmerking komen voor overheidsposities.

Sterker nog, hij heeft meerdere malen gesteld dit juist wel te willen. Als je de overheid wil inperken en hervormen en bepaalde regels drastisch wil aanpassen ontkom je er niet aan mensen van buiten aan te nemen. Dat die in sommige gevallen schimmige achtergronden hebben, tja, die weten wel wat mis is.

[..]

Hebben jullie bronnen dat Trump hard campagne voerde tegen specifiek Wall Street? Ik denk dat jullie Trump en Sanders en hun respectievelijke achterban hier door elkaar halen.
Tja, dat is nu precies het leuke aan dergelijke statements. Het klinkt heel leuk, maar wat er dan precies mee wordt bedoeld is onduidelijk. Trump heeft het vooral over lobbyisten gehad. En dan kun je achteraf zeggen dat hij het toch wat anders bedoelde dan wat iedereen dacht en Trump toch best een slimme man is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')