abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juli 2016 @ 01:52:32 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163776862


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

Deadlines voor scripties:

(8> Bachelorscriptie:

cafpow: Business IT & management, Hogeschool rotterdam.
Onderwerp:

JOUW NAAM HIER? DAT KAN!

(8> Masterscriptie:

Luco: Master Farmacie, Rijksuniversiteit Groningen/University of Sydney
Onderwerp: The influence of different construction materials on tribo-charging in a novel dry-powder inhaler

ieniminimuis: Master Forest and Nature Conservation Wageningen University
Onderwerp: Dynamics in Local Cultural and Spiritual Values on Sacred Groves in Ashanti Region, Ghana.

Tink89: Masterscriptie UvT
Onderwerp: Implicit Associations: Reputational Damage because of Diederik Stapel's actions

DeParo: Masterscriptie UvA - Internationale Betrekkingen

Max C: Master Geneeskunde, Rijksuniversiteit Groningen / Royal Children's Hospital, Melbourne
Onderwerp: Pharmacotherapeutical preconditioning with diazoxide and treatment with Perindopril in Duchenne Muscular Dystrophy

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.

Wil je ook in de OP, gewoon even een DM sturen naar een van de mods.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 16-07-2016 07:23:35 ]
  zaterdag 16 juli 2016 @ 10:40:02 #2
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_163780055
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 01:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ze hadden kritiek op mijn institutionalistische benadering en mijn mixed methods methode. Methodenstrijd kwali-nazi's.
Gaat het dan om de keuze an sich, of om de uitvoering? Ik beoordeel tegenwoordig zelf masterscripties, maar ik zou nooit een 4,5 uitdelen puur vanwege de keuze voor een methode. Zelfs als ik minder heb met de methode (experimenten bv) kan het nog altijd voldoen aan wetenschappelijke standaarden. Als dat zo is, is het niet professioneel om dat te laten overrulen door je eigen persoonlijke voorkeuren.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:18:22 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163780594
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:40 schreef Horloge het volgende:

[..]

Gaat het dan om de keuze an sich, of om de uitvoering? Ik beoordeel tegenwoordig zelf masterscripties, maar ik zou nooit een 4,5 uitdelen puur vanwege de keuze voor een methode. Zelfs als ik minder heb met de methode (experimenten bv) kan het nog altijd voldoen aan wetenschappelijke standaarden. Als dat zo is, is het niet professioneel om dat te laten overrulen door je eigen persoonlijke voorkeuren.
Precies, en dat het wel gebeurd is ben ik kapot van.

Bij dezelfde universiteit is ooit eens een paper van mij niet nagekeken omdat het over een humanistische organisatie ging en niet een christelijke.

Het stomme is dat ik vertrouwen had in de professionaliteit en de competentie van deze docent. Ik neem het mezelf bijna kwalijk dat ik hem heb vertrouwt. Ik voel me zo stom daardoor en vernederd. Dat ik niet inzag dat hij een dubbele agenda had en niet daar was om het beste uit mij te halen. Het klinkt misschien overdreven, maar ik voel en ervaar het echt als een groffe vertrouwensbreuk.
pi_163781991
Maar waarom was er nou een 3e begeleider nodig? Waren nummer 1 en 2 het zo oneens?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:28:58 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163783218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:31 schreef MCH het volgende:
Maar waarom was er nou een 3e begeleider nodig? Waren nummer 1 en 2 het zo oneens?
Dat werd niet verteld. Ik vroeg mijn cijfer en ipv een reactie van mijn begeleider kreeg ik vanuit de examencommissie een mail met de beoordeling van de derde beoordelaar.

Ik heb hier op gelijk vragen gesteld maar daar wordt niet op gereageerd voorlopig. Het was natuurlijk ook vrijdag en ik moest eerst de shock verwerken van het nieuws vernemen op die manier.

Ik weet dus verder nog niks. En de coördinator/tweede beoordelaar is al op vakantie :{
pi_163783262
Behoorlijk schandalig. Vooral omdat je niet weet hoe en wat.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:36:23 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163783401
Mijn eerste reactie was eigenlijk: 'Huh er was een derde beoordelaar?!'.

Ik had het examenreglement doorgenomen en daar staat dat studenten dan altijd verwittigd worden. En het was de uiterste nakijkdatum en ik had nog niks gehoord. Dus ik dacht: nou dat is er blijkbaar niet gebeurd. En dan toch :{
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:04:11 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163784009
Ik heb al die tijd serieus gedacht dat hij me een eerlijke kans gaf, ondanks dat ik het op fundamenteel gebied met hem oneens was. En dat daar ruimte voor was.

Ik voel me vies en misbruikt.
pi_163785434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:31 schreef MCH het volgende:
Maar waarom was er nou een 3e begeleider nodig? Waren nummer 1 en 2 het zo oneens?
Dat is redelijk standaard als twee beoordelaars het behoorlijk oneens zijn volgens mij. Als er niet veel verschil is wordt er gemiddeld of telt het hoogste cijfer meestal.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:04 schreef Mishu het volgende:
Ik heb al die tijd serieus gedacht dat hij me een eerlijke kans gaf, ondanks dat ik het op fundamenteel gebied met hem oneens was. En dat daar ruimte voor was.

Ik voel me vies en misbruikt.
Vind je dit zelf ook niet een beetje overdreven?
pi_163785604
Vies en misbruikt nog wel.
Ja doei.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:40:33 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163786364
Ik heb potverdomme 6 maanden met goede moed en veel enthousiasme van mijn begeleider een grootschalig onderzoek uitgevoerd. Als er nooit iets gezegd is over dingen die fout waren dan lijkt me dat niet echt terecht wel?

In ieder geval gaan we vanavond bellen met mijn zwager die docent is op de HvA hoe we dit gaan aanpakken (tevens studiegenoot van begeleider vroeger) en we gaan uitvogelen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ook de late en onvolledige beoordeling.
pi_163786510
Tsja, je krijgt verder echt niet zomaar zo'n laag cijfer. Zoals ik al eerder vroeg, hoe zit het met je bronnen (hoeveelheid, focus, herkomst), je academisch taalgebruik, opbouw. Een beetje masterstudent kan ook zonder begeleiding een voldoende halen door naar voorbeelden te kijken van andere scripties in het veld, los van of het dicht bij of zelfs maar in de verste verte lijkt op jouw onderwerp.
Ja doei.
pi_163786547
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Mishu het volgende:
Ik heb potverdomme 6 maanden met goede moed en veel enthousiasme van mijn begeleider een grootschalig onderzoek uitgevoerd. Als er nooit iets gezegd is over dingen die fout waren dan lijkt me dat niet echt terecht wel?
Mwa, als master student mag je de verantwoordelijkheid wel meer bij jezelf leggen vind ik. En zoals bij alle scripties, het gaat om het resultaat, niet de tijd die het gekost heeft, hoe zuur dat soms ook is.
quote:
In ieder geval gaan we vanavond bellen met mijn zwager die docent is op de HvA hoe we dit gaan aanpakken (tevens studiegenoot van begeleider vroeger) en we gaan uitvogelen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ook de late en onvolledige beoordeling.
Wat er gaat gebeuren is dat ze je de beoordeling van die eerste twee begeleiders toesturen en dat je voor de herkansing op mag. Kijk nog eens naar de feedback die ik je gestuurd hebt. Als je die goed verwerkt ben je al een heel eind. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:48:16 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163786584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:59 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat is redelijk standaard als twee beoordelaars het behoorlijk oneens zijn volgens mij. Als er niet veel verschil is wordt er gemiddeld of telt het hoogste cijfer meestal.

[..]

Vind je dit zelf ook niet een beetje overdreven?
Het is gewoon het gevoel dat hij heel enthousiast deed en me blijkbaar achter mijn rug om stiekem zat uit te lachen.
pi_163786683
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is gewoon het gevoel dat hij heel enthousiast deed en me blijkbaar achter mijn rug om stiekem zat uit te lachen.
Dat hij je zat uit te lachen is iets wat jij je inbeeldt. Daarnaast bleek al dat er een groot verschil zat tussen de twee beoordelingen, dus misschien vond je begeleider je scriptie wel fantastisch! Zou zomaar kunnen. Ik vind dat verongelijkte toontje erg jammer. -O-
pi_163786692
Als je bijvoorbeeld bij een masterscriptie met minder dan 40 bronnen aan komt zetten zou ik al argwaan krijgen, om maar wat te noemen, zeker in een niet technische richting. Je LitRev zou er al iets van 30 minimaal moeten noemen om te bewijzen dat je je hebt verdiept in de materie en het werk wat anderen al gedaan hebben en waar je of op bouwt of waarvan je zegt 'dat moet beter/anders', bijvoorbeeld.
Ja doei.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:56:34 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163786837
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
Als je bijvoorbeeld bij een masterscriptie met minder dan 40 bronnen aan komt zetten zou ik al argwaan krijgen, om maar wat te noemen, zeker in een niet technische richting. Je LitRev zou er al iets van 30 minimaal moeten noemen om te bewijzen dat je je hebt verdiept in de materie en het werk wat anderen al gedaan hebben en waar je of op bouwt of waarvan je zegt 'dat moet beter/anders', bijvoorbeeld.
Bij andere scripties van deze faculteit is dat ook geen probleem. Ook is er niks over gezegd.
pi_163787278
Minder dus. Ok.
Ja doei.
pi_163787452
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij andere scripties van deze faculteit is dat ook geen probleem. Ook is er niks over gezegd.
Hoe verliep de communicatie met jouw begeleider, vanaf het begin? Een 4.5 komt niet zo maar uit de lucht vallen. Overigens vind ik zoiets zelf een brevet van onvermogen van de begeleider (maar ja, begeleiden is ook niet gemakkelijk).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163787489
Ach, dat zo'n begeleider het niet goed heeft gedaan staat buiten kijf, maar tegen de masterfase aan heb je als student ook wel wat verantwoordelijkheid, en wilde je ook niet door met een Ph.D.? Dan zou je toch wel ergens in moeten kunnen schatten of je op het goede pad zit (en of je begeleider een twat is of niet)?
Ja doei.
pi_163787636
Maar las in de lapo van het vorige topic dat de onderzoeksmethodiek ook nog een heikel punt was. Dat klinkt wel een beetje als mosterd na de maaltijd, maar hoeft niet.

Slordige gang van zaken wel, maar inhoudelijk zullen er desondanks verbeterpunten zijn.
pi_163787878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, dat zo'n begeleider het niet goed heeft gedaan staat buiten kijf, maar tegen de masterfase aan heb je als student ook wel wat verantwoordelijkheid, en wilde je ook niet door met een Ph.D.? Dan zou je toch wel ergens in moeten kunnen schatten of je op het goede pad zit (en of je begeleider een twat is of niet)?
Minstens eens per jaar krijg ik een buitenlandse promovendus over de vloer voor een stage, en 9 van de 10 keer leven die in onmin met hun begeleider. De PhD zelf stelt qua inhoud vaak niet zo veel voor - als je het zo ver hebt geschopt, dan kun je best zo'n boekje volpennen.

Maar het gaat om het zelfstandig worden, over het voor jezelf opkomen. Je niet laten piepelen. Ik zeg dat terwijl het zelf een van mijn zwakke punten is, dat voor mezelf opkomen, maar het is wel iets waar ik mijn verantwoordelijkheid in neem. Als iets mij dwars zit, dan los ik het op. Ik merk dat veel studenten dat op hun beloop laten. Terwijl dit juist de tijd is om jezelf daar in te oefenen, jezelf harder te maken. Leuk is anders, maar als je die academische ladder op wil, dan zijn dit uitdagingen die vaker terug zullen komen.

Communicatie is erg belangrijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:29 #23
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_163788036
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:33 schreef Chai het volgende:
Maar las in de lapo van het vorige topic dat de onderzoeksmethodiek ook nog een heikel punt was. Dat klinkt wel een beetje als mosterd na de maaltijd, maar hoeft niet.

Slordige gang van zaken wel, maar inhoudelijk zullen er desondanks verbeterpunten zijn.
Als ik 'mixed methods' in een scriptie tegenkom gaat er wel een alarmbelletje af, meer dan eens betekent dat 'sloppy methods'. (Zelfde geldt voor 'grounded theory'.) Het staat of valt bij de precieze uitvoering, waar we nu weinig over kunnen zeggen.
pi_163788300
Met beide is niets mis, zolang het inderdaad maar gewoon goed gebeurt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:46 schreef Lyrebird het volgende:
Communicatie is erg belangrijk.
Yup. Ik zit nu in het laatste deel hier, en ik heb ze ook echt gezegd: WEES HARD. En dat zijn ze dan ook. Geen gesugarcoat, geen ge-het-komt-wel-goed (al zeggen ze dat wel nog steeds), maar wel echt goede kritiek die soms niet leuk is om te horen als je denkt dat je in de goede richting zit, maar dan na een goede meeting komt er dan ook uit dat het 'niet slecht was de eerste keer, maar dat ze zo streng zijn omdat het dan dus gewoon nog veel en veel beter kan worden. Ik zou bij begeleiden (helaas die kans niet gekregen, dat doen veel PhDs hier niet, iig niet aan mijn universiteit/department) hetzelfde doen en m'n studenten vooral zeggen dat ze hun mond open moeten doen als er iets is wat ze niet bevalt, enzo.
Ja doei.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:38:14 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163790146
Het rare is dat ik nu heel duidelijk de beoordelingsformulieren heb opgevraagd, hij heeft gevraagd of ik ze nou al had, ik zeg nee, en dat hij ze zelf ook niet echt opstuurt ofzo. Terwijl het mij lijkt dat hij toch zelf wel in het bezit is van zijn beoordelingsformulier :?
pi_163790334
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
Met beide is niets mis, zolang het inderdaad maar gewoon goed gebeurt.

[..]

Yup. Ik zit nu in het laatste deel hier, en ik heb ze ook echt gezegd: WEES HARD. En dat zijn ze dan ook. Geen gesugarcoat, geen ge-het-komt-wel-goed (al zeggen ze dat wel nog steeds), maar wel echt goede kritiek die soms niet leuk is om te horen als je denkt dat je in de goede richting zit, maar dan na een goede meeting komt er dan ook uit dat het 'niet slecht was de eerste keer, maar dat ze zo streng zijn omdat het dan dus gewoon nog veel en veel beter kan worden. Ik zou bij begeleiden (helaas die kans niet gekregen, dat doen veel PhDs hier niet, iig niet aan mijn universiteit/department) hetzelfde doen en m'n studenten vooral zeggen dat ze hun mond open moeten doen als er iets is wat ze niet bevalt, enzo.
Goede tip. :Y mijn begeleider bouwde het altijd op. :') Aan het begin van een gesprek was het allemaal nog goed en dan begon hij langzaamaan steeds hardere kritiek te spuien. Erg veel van geleerd. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:57:14 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163790479
Hij was dus 6 maanden lang heel enthousiast. Toen 1 week van te voren was opeens alles verkeerd, en 3 dagen van te voren werd hij een knipperlicht waarbij hij openlijk de hele tijd zei dat een stukje 'fout', 'goed', 'oh nee fout', 'goed'.
pi_163790579
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:57 schreef Mishu het volgende:
Hij was dus 6 maanden lang heel enthousiast. Toen 1 week van te voren was opeens alles verkeerd, en 3 dagen van te voren werd hij een knipperlicht waarbij hij openlijk de hele tijd zei dat een stukje 'fout', 'goed', 'oh nee fout', 'goed'.
Stel je begeleider heeft een fout gemaakt, wat dan? Je scriptie wordt er niet opeens beter van, dus je zult toch moeten herkansen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:55:22 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163792004
Inmiddels is besloten dat mijn broer die tevens docent is meegaat naar het gesprek maandag om als politiek geweten te fungeren (ik ben te eerlijk). Dus hij gaat de docenten onderling dwingen om voor mij een lijst met verbeterpunten op te stellen en dat gaat hij doen met een combinatie van slijmen en 'mannen onder elkaar' gekonkel (wat ik dus niet kan, als ik je een flapdrol vind vind ik je een flapdrol).

Tevens nemen we het gesprek op om na te luisteren en zowel mijn zwager (HBO docent) als broer gaan mij helpen bij het herschrijven.
pi_163792301
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:55 schreef Mishu het volgende:
Inmiddels is besloten dat mijn broer die tevens docent is meegaat naar het gesprek maandag om als politiek geweten te fungeren (ik ben te eerlijk). Dus hij gaat de docenten onderling dwingen om voor mij een lijst met verbeterpunten op te stellen en dat gaat hij doen met een combinatie van slijmen en 'mannen onder elkaar' gekonkel (wat ik dus niet kan, als ik je een flapdrol vind vind ik je een flapdrol).

Tevens nemen we het gesprek op om na te luisteren en zowel mijn zwager (HBO docent) als broer gaan mij helpen bij het herschrijven.
Ga je dan ook geluidsfragmenten gebruiken bij je volgende verweer als het weer niet goed is? Als je dat al doet zou ik eerst vragen of zij het goed vinden dat je het gesprek opneemt. Uberhaupt dat je iemand meeneemt vind ik eigenlijk al raar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2016 20:07:53 ]
pi_163792424
Goed dat je het gesprek aangaat. Zeker in dit geval is duidelijkheid belangrijk. Heb zelf ook eens een ervaring gehad met een slechte begeleider die niet communiceerde. Dus ik snap hoe het voelt, al ging het in mijn geval wel om een bachelorscriptie. Veel succes maandag en heel goed dat je iemand meeneemt die echt het onderste uit de kan kan halen.

Heb zelf vandaag nog wat aan het plan gewerkt voor mijn onderwerp. Nu al een lange lijst aan literatuur. Wel het idee dat ik te veel wil doen in te weinig ruimte. Dus moet er nog wel even op zitten. Als dit niet goed wordt gekeurd heb ik gelukkig een alternatief onderwerp. Moet nog checken hoe haalbaar het is, maar ben daar in het kader van een stage al mee bezig dus dat kan al een voordeel zijn.
pi_163792473
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga je dan ook geluidsfragmenten gebruiken bij je volgende verweer als het weer niet goed is? Als je dat al doet zou ik eerst vragen of zij het goed vinden dat je het gesprek opneemt. Uberhaupt dat je iemand meeneemt vind ik eigenlijk al raar.
Als je zelf niet zo assertief bent of de dingen niet zo goed kan verwoorden als degene die je meeneemt begrijp ik het wel.
pi_163792736
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:55 schreef Mishu het volgende:
Inmiddels is besloten dat mijn broer die tevens docent is meegaat naar het gesprek maandag om als politiek geweten te fungeren (ik ben te eerlijk). Dus hij gaat de docenten onderling dwingen om voor mij een lijst met verbeterpunten op te stellen en dat gaat hij doen met een combinatie van slijmen en 'mannen onder elkaar' gekonkel (wat ik dus niet kan, als ik je een flapdrol vind vind ik je een flapdrol).

Tevens nemen we het gesprek op om na te luisteren en zowel mijn zwager (HBO docent) als broer gaan mij helpen bij het herschrijven.
Wat een gedoe. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
Heb zelf vandaag nog wat aan het plan gewerkt voor mijn onderwerp. Nu al een lange lijst aan literatuur. Wel het idee dat ik te veel wil doen in te weinig ruimte. Dus moet er nog wel even op zitten. Als dit niet goed wordt gekeurd heb ik gelukkig een alternatief onderwerp. Moet nog checken hoe haalbaar het is, maar ben daar in het kader van een stage al mee bezig dus dat kan al een voordeel zijn.
Goed bezig! En vroeg afbakenen is belangrijk. :Y Scheelt een hoop werk later in het project. :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:21:47 #34
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163794416
Ik heb tevens nu via de examencommissie een verzoek tot inzagemoment ingediend met alle docenten bij elkaar en ik heb tevens de examencommissie verzocht om mij de beoordelingsformulieren van de eerste en tweede beoordelaar toe te zenden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:27:38 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163794535
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je zelf niet zo assertief bent of de dingen niet zo goed kan verwoorden als degene die je meeneemt begrijp ik het wel.
Ik heb wel eens het gevoel gehad dat hij mij niet zo serieus nam (naar tieten en voeten staren en over andere dingen lullen dan scriptie, bijvoorbeeld waar ik woonde of ik een eigen huis had etc) en daarom vind ik het ook wel prettig dat mijn broer meegaat. Dan kan hij zich waarschijnlijk beter focussen op mijn scriptie ;)

Tenzij hij toevallig bi is :{
pi_163794592
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:55 schreef Mishu het volgende:
Inmiddels is besloten dat mijn broer die tevens docent is meegaat naar het gesprek maandag om als politiek geweten te fungeren (ik ben te eerlijk). Dus hij gaat de docenten onderling dwingen om voor mij een lijst met verbeterpunten op te stellen en dat gaat hij doen met een combinatie van slijmen en 'mannen onder elkaar' gekonkel (wat ik dus niet kan, als ik je een flapdrol vind vind ik je een flapdrol).

Tevens nemen we het gesprek op om na te luisteren en zowel mijn zwager (HBO docent) als broer gaan mij helpen bij het herschrijven.
Wat vonden je broer en zwager van je scriptie trouwens?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:39:24 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163794781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:30 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat vonden je broer en zwager van je scriptie trouwens?
Hebben ze nog niet gelezen. Ik heb nog nooit ondersteuning bij mijn studie nodig gehad. Maar ze vertrouwen op mijn kunde en intelligentie. Zwager, die zelf vaak klachten krijgt en als streng gezien wordt, was verbaasd dat die beoordelingsformulieren niet gegeven worden.

Pikant detail: mijn zwager en de begeleider kennen elkaar van hun studententijd in Enschede (Universiteit van Twente) en waren toen vrienden.

Mijn begeleider weet alleen niet dat dit mijn zwager is vermoed ik. Het zou het ultieme ongemakkelijke moment zijn als ik mijn zwager mee zou nemen :X
pi_163794935
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hebben ze nog niet gelezen. Ik heb nog nooit ondersteuning bij mijn studie nodig gehad.
Oké, ik ben benieuwd. :)
quote:
Pikant detail: mijn zwager en de begeleider kennen elkaar van hun studententijd in Enschede (Universiteit van Twente) en waren toen vrienden.

Mijn begeleider weet alleen niet dat dit mijn zwager is vermoed ik. Het zou het ultieme ongemakkelijke moment zijn als ik mijn zwager mee zou nemen :X
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn? Als ik een student een onvoldoende geef voor een project omdat het niet wetenschappelijk genoeg is, dan zou het feit dat die student familie is van iemand die ik ken geen indruk maken eerlijk gezegd.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:53:52 #39
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163795258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:44 schreef Operc het volgende:

[..]

Oké, ik ben benieuwd. :)

[..]

Waarom zou dat ongemakkelijk zijn? Als ik een student een onvoldoende geef voor een project omdat het niet wetenschappelijk genoeg is, dan zou het feit dat die student familie is van iemand die ik ken geen indruk maken eerlijk gezegd.
Nouja, wel als je weet dat je steken hebt laten vallen. Doordat je bijvoorbeeld afgeleid werd door een mooi stel borsten.

En die zwager beschouwt mij als een soort zusje.
pi_163795413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:53 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja, wel als je weet dat je steken hebt laten vallen. Doordat je bijvoorbeeld afgeleid werd door een mooi stel borsten.

En die zwager beschouwt mij als een soort zusje.
Probeer ervoor zorg te dragen dat het geen tokkie-ontmoeting wordt. En wat je impliceert neem ik niet serieus. Sowieso lijkt het me niet zinvol om je begeleider hard aan te vallen, aangezien hij waarschijnlijk van de drie beoordelingen de enige was die er een voldoende in zag.
pi_163795469
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Goede tip. :Y mijn begeleider bouwde het altijd op. :') Aan het begin van een gesprek was het allemaal nog goed en dan begon hij langzaamaan steeds hardere kritiek te spuien. Erg veel van geleerd. :)
Haha ja dit. Mijn begeleider begon altijd met "jaaaa, dit is echt heel goed!" Blablabla. "En dan moet dit daar en hier moet dit en dan moet je zo alles anders neerzetten en overal meer uitleg bij schrijven. Snap je?" _O-
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 22:05:19 #42
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163795521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:00 schreef Operc het volgende:

[..]

Probeer ervoor zorg te dragen dat het geen tokkie-ontmoeting wordt. En wat je impliceert neem ik niet serieus. Sowieso lijkt het me niet zinvol om je begeleider hard aan te vallen, aangezien hij waarschijnlijk van de drie beoordelingen de enige was die er een voldoende in zag.
Nou mijn broer is een heel degelijk type, doet geen vlieg kwaad. Mijn broer zei wel dat ik maar moest zeggen dat hij docent geschiedenis was om hem niet bang te maken :P

Mijn familie zijn geen tokkies (helaas, dat lijkt me soms heel handig).

Mijn broer en zwager weten ook niks van de suggestieve opmerkingen. Toen het gebeurde heb ik alleen mijn beste vriend (in paniek) in vertrouwen genomen. Maar dat weet die begeleider niet en je mag iemand best een beetje mentaal fucken.

Ik heb tevens geen ouders meer die mobiel of capabel zijn om mijn belangen te behartigen wegens ziekte (Alzheimer etc) dus sowieso nemen mijn broers en hun aanhang nu vaak die rol op zich.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mishu op 16-07-2016 22:11:44 ]
pi_163795893
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:05 schreef Mishu het volgende:
Nou mijn broer is een heel degelijk type, doet geen vlieg kwaad. Mijn broer zei wel dat ik maar moest zeggen dat hij docent geschiedenis was om hem niet bang te maken :P

Mijn familie zijn geen tokkies (helaas, dat lijkt me soms heel handig).

Mijn broer en zwager weten ook niks van de suggestieve opmerkingen. Toen het gebeurde heb ik alleen mijn beste vriend (in paniek) in vertrouwen genomen. Maar dat weet die begeleider niet en je mag iemand best een beetje mentaal fucken.
"Mentaal fucken" past niet bij het gedrag van een master student naar mijn mening. En ik geloof je niet qua suggestieve opmerkingen. Heel hard roepen dat het vertrouwen in je begeleider enorm was en dat dat weg is nu je een onvoldoende hebt. Als hij echt suggestieve opmerkingen had gemaakt was je vertrouwen toen al wel weg geweest. Je schaadt hiermee de geloofwaardigheid van meisjes en vrouwen die dit soort zaken daadwerkelijk meemaken en dat is niet kies.
quote:
Ik heb tevens geen ouders meer die mobiel of capabel zijn om mijn belangen te behartigen wegens ziekte (Alzheimer etc) dus sowieso nemen mijn broers en hun aanhang nu vaak die rol op zich.
Jammer dat je er zelf niet toe in staat bent. Hoe je je opstelt in het onderzoeksproces is ook een onderdeel van afstuderen natuurlijk. Maar goed, ik ben benieuwd wat de uitkomst van het gesprek zal zijn. :)
pi_163796382
Wat ik wel gewoon raar vind is dat je helemaal geen beoordelingsformulier gezien hebt.
pi_163796624
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb wel eens het gevoel gehad dat hij mij niet zo serieus nam (naar tieten en voeten staren en over andere dingen lullen dan scriptie, bijvoorbeeld waar ik woonde of ik een eigen huis had etc) en daarom vind ik het ook wel prettig dat mijn broer meegaat. Dan kan hij zich waarschijnlijk beter focussen op mijn scriptie ;)

Tenzij hij toevallig bi is :{
Goede reden om iemand mee te nemen. Maar imo niet iets wat ook maar enig verband houdt met het krijgen van een onvoldoende. Ook al zijn er andere dingen die niet netjes zijn gegaan.
pi_163800668
Ja hoor, je hebt toch daarvoor ook al je meetings alleen gehad? En nu is het ineens eng!? Omdat je een onvoldoende hebt? :') sorry, maar wat een geneuzel.
Ja doei.
  zondag 17 juli 2016 @ 03:57:20 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163801290
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 01:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ja hoor, je hebt toch daarvoor ook al je meetings alleen gehad? En nu is het ineens eng!? Omdat je een onvoldoende hebt? :') sorry, maar wat een geneuzel.
Eng? Van welke planeet kom jij vandaan? :?

Waar staat dat?
  zondag 17 juli 2016 @ 04:00:24 #48
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163801293
Als je zo slecht leest heb ik medelijden met je studenten later.

Hoe staat het trouwens met je motoronderzoek? :)
pi_163801396
Mensen meenemen naar een meeting vind ik zelf niet getuigen van zelfstandig gedrag. Jij bent in deze situatie terecht gekomen, en ook als het voor 100% aan je begeleider heeft gelegen, kom je sterker uit dit probleem als je het zelf oplost.

Wat ga je doen als je problemen hebt met je baas, bij je volgende baan? Je zwager meenemen op gesprek?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163801455
De planeet waar je als masterstudent zelf je zaakjes regelt, oh, en niet pas als het resultaat niet naar de zin is gaat lopen miespelen dat hij naar je tieten keek. Dat zou nooit goed moeten zijn, maar was hiervoor blijkbaar niet zo erg dat je om een andere begeleider vroeg.

Mijn 'motoronderzoek' was voor mijn master, daar had ik een 9 voor, in 2013, dus dat ging wel goed. Mijn promotieonderzoek gaat gestaag door. :)
Ja doei.
pi_163802433
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:51 schreef motorbloempje het volgende:
De planeet waar je als masterstudent zelf je zaakjes regelt, oh, en niet pas als het resultaat niet naar de zin is gaat lopen miespelen dat hij naar je tieten keek. Dat zou nooit goed moeten zijn, maar was hiervoor blijkbaar niet zo erg dat je om een andere begeleider vroeg.

Mijn 'motoronderzoek' was voor mijn master, daar had ik een 9 voor, in 2013, dus dat ging wel goed. Mijn promotieonderzoek gaat gestaag door. :)
Just wondering: wanneer ga je eigenlijk promoveren? Het schiet al aardig op toch?
  zondag 17 juli 2016 @ 10:29:15 #52
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163802622
Mijn broer dient als raadgever, ook omdat dit resultaat zo onverwacht is en er snel gehandeld moet worden ivm de deadline voor de herkansing. Dit is zodanig belangrijk dat ik graag iemand erbij hebt die meedenkt, als ik bijvoorbeeld te emotioneel ben (ik voel mij namelijk nog steeds erg bedrogen en tot op het bot geschoffeerd). Mijn broer staat daar neutraler in en kan dan het overzicht bewaren.

Tevens nu een driegesprek met alle docenten aangevraagd via de examencommissie aangezien zeker de derde beoordelaar met name suggesties die de eerste beoordelaar gedaan had afbreekt.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:50:47 #53
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163802904
En tevens de begeleider een mail gestuurd hoe het kan dat er voornamelijk kritiek is op de suggesties die hij nota bene heeft aangedragen in mijn scriptie.

Of die derde beoordelaar ziet het dan niet goed, ofwel mijn begeleider is blijkbaar een amateur danwel iemand die bewust mijn scriptie heeft gesaboteerd.
pi_163803399
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:50 schreef Mishu het volgende:
En tevens de begeleider een mail gestuurd hoe het kan dat er voornamelijk kritiek is op de suggesties die hij nota bene heeft aangedragen in mijn scriptie.

Of die derde beoordelaar ziet het dan niet goed, ofwel mijn begeleider is blijkbaar een amateur danwel iemand die bewust mijn scriptie heeft gesaboteerd.
Welke punten had je begeleider aangedragen dan? En waarom zie je alles zo zwart wit? Meteen iemand uitmaken voor amateur of beschuldigen van bewuste sabotage. :N Soms zijn wetenschappers het gewoon oneens over wat de beste methode is om een onderwerp te onderzoeken.
  zondag 17 juli 2016 @ 11:42:03 #55
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163803561
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:25 schreef Operc het volgende:

[..]

Welke punten had je begeleider aangedragen dan? En waarom zie je alles zo zwart wit? Meteen iemand uitmaken voor amateur of beschuldigen van bewuste sabotage. :N Soms zijn wetenschappers het gewoon oneens over wat de beste methode is om een onderwerp te onderzoeken.
Waarom wordt er dan ook niet op zo'n manier gekeken naar mijn onderzoek en ben ik hier als student de dupe van?
pi_163803832
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Waarom wordt er dan ook niet op zo'n manier gekeken naar mijn onderzoek en ben ik hier als student de dupe van?
Zoals ik je al verteld heb zou ik je scriptie ook geen voldoende geven. Dat ligt niet aan de methode die je gekozen hebt, maar aan dat het stuk niet wetenschappelijk genoeg is. Weinig bronnen, geen onderbouwing voor bepaalde keuzes, teveel eigen mening in plaats van onderbouwde wetenschappelijke blik, soms Wikipedia gebruikt als bron...
pi_163803872
Je laat nul zelfreflectie zien, alsof je hier zelf geen enkel aandeel in hebt gehad. Dat is gewoon kinderachtig en eigenlijk losstaand al genoeg grond voor een onvoldoende.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163804114
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:03 schreef Operc het volgende:

[..]

Zoals ik je al verteld heb zou ik je scriptie ook geen voldoende geven. Dat ligt niet aan de methode die je gekozen hebt, maar aan dat het stuk niet wetenschappelijk genoeg is. Weinig bronnen, geen onderbouwing voor bepaalde keuzes, teveel eigen mening in plaats van onderbouwde wetenschappelijke blik, soms Wikipedia gebruikt als bron...
Whoops.. dat alleen al zou voor mij genoeg reden zijn om een 4,5 te geven :X :X
Wiki alleen gebruiken in zoekproces voor een eerste brainstorm. NOOIT als bron opgeven, beginnersfout wmb 8)7
pi_163804173
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Whoops.. dat alleen al zou voor mij genoeg reden zijn om een 4,5 te geven :X :X
Wiki alleen gebruiken in zoekproces voor een eerste brainstorm. NOOIT als bron opgeven, beginnersfout wmb 8)7
serieus? Voor een masterscriptie? Dan ben ik het hier wel mee eens.
pi_163804244
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

serieus? Voor een masterscriptie? Dan ben ik het hier wel mee eens.
Jij zou aan Wikipedia refereren in je bachelor scriptie? Ik zou met de grond gelijk worden gemaakt. :') Dat mocht voor m'n PWS in de zesde klas al niet, en zeker niet op de universiteit.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163804448
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jij zou aan Wikipedia refereren in je bachelor scriptie? Ik zou met de grond gelijk worden gemaakt. :') Dat mocht voor m'n PWS in de zesde klas al niet, en zeker niet op de universiteit.
Echt les 1 'serieus werkstuk schrijven' havo/vwo: wiki niet als primaire bron gebruiken. :X
pi_163804967
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jij zou aan Wikipedia refereren in je bachelor scriptie? Ik zou met de grond gelijk worden gemaakt. :') Dat mocht voor m'n PWS in de zesde klas al niet, en zeker niet op de universiteit.
Dat bedoel ik niet. Het gaat er om dat dat echt niet kan en ZEKER niet in een masterscriptie. Maar dat wil niet zeggen dat het in welk stuk voor een opleiding dan ook een goed idee is.
pi_163805602
Ctrl-f Wikipedia.

Hit? Fail.
Ja doei.
pi_163805722
Nou wordt Mishu even keihard met de grond gelijk gemaakt. :X
pi_163805801
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Just wondering: wanneer ga je eigenlijk promoveren? Het schiet al aardig op toch?
eerste volledige draft staat eind september geplanned, hopelijk een final version begin November. Mijn promotors hebben er meer vertrouwen in dan ik. Maar de onzekerheid schijnt normaal te zijn. :')
Ja doei.
pi_163805843
Net nageteld en ik had 40 bronnen voor mijn thesis gebruikt en een 8 gehaald. :6
pi_163805885
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

eerste volledige draft staat eind september geplanned, hopelijk een final version begin November. Mijn promotors hebben er meer vertrouwen in dan ik. Maar de onzekerheid schijnt normaal te zijn. :')
Haast iedere PhD heeft toch last van het impostor syndrome? Heb ik me laten vertellen althans.

Maar schiet al flink op dus, nice!
pi_163805908
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:38 schreef MCH het volgende:
Net nageteld en ik had 40 bronnen voor mijn thesis gebruikt en een 8 gehaald. :6
Ik ga nu al aardig richting de 40 denk ik en mijn onderwerp moet nog worden goedgekeurd.
pi_163805937
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

eerste volledige draft staat eind september geplanned, hopelijk een final version begin November. Mijn promotors hebben er meer vertrouwen in dan ik. Maar de onzekerheid schijnt normaal te zijn. :')
Yup. :Y Net als het gevoel: "Heeft dit nu echt 3 jaar moeten duren? Dat had ik in 1,5 jaar toch ook wel kunnen doen?"
pi_163806016
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik ga nu al aardig richting de 40 denk ik en mijn onderwerp moet nog worden goedgekeurd.
Ik deed een onderzoek waar nog nauwelijks iets over bekend was. Er was wel een zelfde soort onderzoek gedaan in een andere productcategorie en die methode heb ik gebruikt als building blocks voor mijn onderzoek dus veel gebruikt uit 1 artikel. o|O Ik kende dat artikel zo goed dat ik op een gegeven moment ook allerlei zwaktes herkende in dat onderzoek (ook al kwam het uit een top journal) en daar ook over gehad met mijn begeleider. Denk dat hij dat ook wel mooi vond dat ik daar zo diep op inging. Stond niet zozeer op papier in mijn stuk maar dat heeft hij meegenomen in de procesbeoordeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:46:20 ]
pi_163806211
Aardig dat je even meegekeken hebt Operc. Succes met het gesprek Mishu, is daar al een dag en tijdstip voor geprikt?
pi_163806545
Kun je een 4.5 sowieso herkansen?
pi_163807035
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:54 schreef Chai het volgende:
Aardig dat je even meegekeken hebt Operc.
Een onvoldoende krijgen voor een scriptie is natuurlijk niet leuk, dus als ik dan kan helpen door ernaar te kijken doe ik dat graag. :)
pi_163807045
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:07 schreef MCH het volgende:
Kun je een 4.5 sowieso herkansen?
Nouja, je kunt er neem ik aan niet mee afstuderen, dus herkansen zal wel moeten dan lijkt me?
pi_163807993
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Nouja, je kunt er neem ik aan niet mee afstuderen, dus herkansen zal wel moeten dan lijkt me?
Bij ons kon je geloof ik alleen een 5 tot maximaal een 6 opkrikken.
pi_163808117
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 15:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Bij ons kon je geloof ik alleen een 5 tot maximaal een 6 opkrikken.
Wat gebeurde er dan als je lager dan een 5 had? :?
pi_163808157
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 15:19 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan als je lager dan een 5 had? :?
Ik denk dat als je daar op afstevende dat je halverwege al een stop advies had gekregen.
pi_163808317
Ik zit het nog eens na te lezen en je kon bij ons ook lager dan een 5 halen. Niet dat ik ooit een verhaal heb gehoord dat een thesis zo slecht was bij ons. Je had wel afhakers. Die hadden blijkbaar zelf al het inzicht dat het niet meer ging lukken. :P
pi_163812152
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 15:19 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dan als je lager dan een 5 had? :?
Bij ons betekende dat dat je een nieuwe scriptie moest schrijven, waarbij gekozen moet worden voor een ander onderwerp. Een 5 werd maximaal een 6, het voordeel van lager dan een vijf was wel dat je er gewoon een hoog cijfer voor zou kunnen halen in het volgende jaar of semester.
pi_163812352
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bij ons betekende dat dat je een nieuwe scriptie moest schrijven, waarbij gekozen moet worden voor een ander onderwerp. Een 5 werd maximaal een 6, het voordeel van lager dan een vijf was wel dat je er gewoon een hoog cijfer voor zou kunnen halen in het volgende jaar of semester.
Ah echt helemaal overnieuw doen. Daar word je niet blij van. :X Maar dan weer een hoog cijfer kunnen halen kan wel fijn zijn ja. :Y
pi_163812393
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:12 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah echt helemaal overnieuw doen. Daar word je niet blij van. :X Maar dan weer een hoog cijfer kunnen halen kan wel fijn zijn ja. :Y
Zeker. Heb dit zelf in de bachelor gedaan en toen van een 4 nog een 7 kunnen maken met een veel toegankelijker onderwerp. Waren dat jaar zeker tien mensen die het over moesten doen, sommigen met een vijf die er in de herkansing geen zes van konden maken.

Mishu veel succes morgen met het gesprek. Ik hoop dat je er nog iets uit kan halen, al is het alleen al een stel tips voor de volgende keer, mocht een herkansing niet haalbaar zijn. Hoe vervelend het ook is, je leert er vaak wel een hoop van.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:36:42 #82
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163812797
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:03 schreef Operc het volgende:

[..]

Zoals ik je al verteld heb zou ik je scriptie ook geen voldoende geven. Dat ligt niet aan de methode die je gekozen hebt, maar aan dat het stuk niet wetenschappelijk genoeg is. Weinig bronnen, geen onderbouwing voor bepaalde keuzes, teveel eigen mening in plaats van onderbouwde wetenschappelijke blik, soms Wikipedia gebruikt als bron...
Wikipedia is gebruikt als bron om de inwoneraantal van een internationale stad uit te zoeken.
pi_163813043
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wikipedia is gebruikt als bron om de inwoneraantal van een internationale stad uit te zoeken.
Daar zijn absoluut betere en betrouwbaardere bronnen voor te vinden dan Wikipedia.

Maar los van de bronnenkwestie, denk ik dat de kans zeer klein is dat je beoordeling, samengenomen van drie beoordelaars, daadwerkelijk op een persoonlijke vendetta berust. Dat je begeleider niet eerder heeft aangegeven dat je afstevende op een onvoldoende is jammer en niet zo netjes, maar communicatie gebeurt tussen twee mensen en van wat ik hier zo lees, lijkt het me ook nog wel aannemelijk dat je niet zo ontvankelijk was voor kritiek of feedback. Of misschien dat je dingen verkeerd begrepen hebt.

Feit blijft dat je scriptie geen voldoende waard is. Dat zuigt en is kut en ik zou absoluut een hele dag lang Ben&Jerry's vreten en pizza bestellen, maar aan begeleiders de schuld geven heb je momenteel geen drol. Uiteindelijk heeft je begeleider gewoon gelijk, wat hij ook zegt, want hij geeft jou een cijfer en jij hebt een voldoende nodig. Pak de feedback op, maak gebruik van Operc's hulp en probeer duidelijk te krijgen wat je nu moet doen om een voldoende te halen. Niet wat er is gebeurd dat je een 4.5 kreeg, want dat is nu eenmaal gebeurd en het helpt je niet verder je daar nu op te focussen. Je wil een zes. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 17 juli 2016 @ 20:03:25 #84
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_163813301
Misschien zie ik het over het hoofd en is het al gezegd, maar is die uiteindelijke 4,5 een gemiddelde score van twee (of drie) beoordelaars? Of hoe zit dat.
pi_163813400
quote:
5s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:03 schreef Horloge het volgende:
Misschien zie ik het over het hoofd en is het al gezegd, maar is die uiteindelijke 4,5 een gemiddelde score van twee (of drie) beoordelaars? Of hoe zit dat.
Dat wil ik best uitleggen maar ik weet niet of Mishu dat oké vindt, dus ik laat dat even bij haar.
pi_163813526
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wikipedia is gebruikt als bron om de inwoneraantal van een internationale stad uit te zoeken.
Oke dat valt nog mee, maar ook hier geldt dat je die informatie op andere, betrouwbaardere plekken kunt vinden.
  zondag 17 juli 2016 @ 21:53:59 #87
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163815854
Het verhaal heeft een onverwachte wending gekregen: de beoordelingsformulieren zijn binnen en mijn begeleider heeft mij een 7.8 gegeven.

Edit: correctie een 7, en hij is positief.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mishu op 17-07-2016 22:01:22 ]
pi_163815921
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:53 schreef Mishu het volgende:
Het verhaal heeft een onverwachte wending gekregen: de beoordelingsformulieren zijn binnen en mijn begeleider heeft mij een 7.8 gegeven.
Wat helemaal niets verandert aan het verhhaal, natuurlijk.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163816009
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:53 schreef Mishu het volgende:
Het verhaal heeft een onverwachte wending gekregen: de beoordelingsformulieren zijn binnen en mijn begeleider heeft mij een 7.8 gegeven.
En wat vond de tweede beoordelaar?
  zondag 17 juli 2016 @ 22:01:47 #90
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163816094
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:58 schreef Operc het volgende:

[..]

En wat vond de tweede beoordelaar?
Een 4.

Een verschil van 3 punten dus, daarom een derde beoordelaar.

Blijkbaar zijn de onderlinge eisen heel anders?
pi_163816203
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:01 schreef Mishu het volgende:

[..]

Een 4.

Een verschil van 3 punten dus, daarom een derde beoordelaar.

Blijkbaar zijn de onderlinge eisen heel anders?
Je begeleider was dan dus de uitschieter naar boven. Dat maakt het gesprek morgen wel anders lijkt me?
  zondag 17 juli 2016 @ 22:08:41 #92
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163816330
Nee niet anders, wel geïnformeerder.

Ik had voor dit te lezen al mijn toon genuanceerd naar de docent toe. En uitgelegd dat ik hoop dat we er in redelijkheid over kunnen praten. Ik zie ook wel in dat ik fel ben. Dat is de emotie, nogal logisch. Je schrikt je de pleuris.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:09:16 #93
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163816362
Moeders reactie: ze zijn het dus oneens over wat wetenschap is. Lekkere school zeg, wat leer je daar?

_O-
pi_163816583
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:08 schreef Mishu het volgende:
Nee niet anders, wel geïnformeerder.

Ik had voor dit te lezen al mijn toon genuanceerd naar de docent toe. En uitgelegd dat ik hoop dat we er in redelijkheid over kunnen praten. Ik zie ook wel in dat ik fel ben. Dat is de emotie, nogal logisch. Je schrikt je de pleuris.
Oke. :) Wat wil je uit het gesprek halen?
  zondag 17 juli 2016 @ 22:18:46 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163816649
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Oke. :) Wat wil je uit het gesprek halen?
Analyse van wat er gebeurd is, uiten, oplossing bedenken, oplossing uitvoeren.

Grote lijn: zorgen voor rechtvaardigheid.

Het kan niet zijn dat docenten zo verschillen qua mening.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:21:46 #96
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163816725
De kritiek is dat je landen niet kan vergelijken door bepaalde variabelen constant te houden. Een methode die ik van Armen Hakverdian heb geleerd (oud docent van mij die voor mij aanbevelingen heeft geschreven wat betreft statistische vaardigheden en iemand die gedoceerd heeft op Cambridge).
pi_163816953
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:21 schreef Mishu het volgende:
De kritiek is dat je landen niet kan vergelijken door bepaalde variabelen constant te houden. Een methode die ik van Armen Hakverdian heb geleerd (oud docent van mij die voor mij aanbevelingen heeft geschreven wat betreft statistische vaardigheden en iemand die gedoceerd heeft op Cambridge).
Wat was verder nog kritiek? Want het lijkt me niet dat dat het enige punt was waarom je tweede beoordelaar je scriptie een 4 waard vond.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:37:32 #98
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163817259
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat was verder nog kritiek? Want het lijkt me niet dat dat het enige punt was waarom je tweede beoordelaar je scriptie een 4 waard vond.
Operationalisatie kon beter, en meer vooraf bepalen als dit gebeurt oordeel ik dat.

Tweede beoordelaar heeft ondanks 4 betere argumenten.

Derde beoordelaar viel over dingen als de titel en andere niets toedoende zaken. Leek alsof hij op zoek was geweest naar fouten. Bleek iemand te zijn die nu 2 jaar aan het promoveren is en jurist is en dus geen empirisch onderzoeker.
pi_163817305
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Operationalisatie kon beter, en meer vooraf bepalen als dit gebeurt oordeel ik dat.

Tweede beoordelaar heeft ondanks 4 betere argumenten.

Derde beoordelaar viel over dingen als de titel en andere niets toedoende zaken. Leek alsof hij op zoek was geweest naar fouten. Bleek iemand te zijn die nu 2 jaar aan het promoveren is en jurist is en dus geen empirisch onderzoeker.
Kan het zijn dat de 3e beoordelaar het al had opgegeven toen bleek dat basale dingen zoals een correcte titel etc al niet in orde waren?
pi_163817360
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Operationalisatie kon beter, en meer vooraf bepalen als dit gebeurt oordeel ik dat.

Tweede beoordelaar heeft ondanks 4 betere argumenten.

Derde beoordelaar viel over dingen als de titel en andere niets toedoende zaken. Leek alsof hij op zoek was geweest naar fouten. Bleek iemand te zijn die nu 2 jaar aan het promoveren is en jurist is en dus geen empirisch onderzoeker.
Als je de heldere feedback van nummer 3 afschrijft als vallen over niets toedoende zaken, dan heb je de essentie van het probleem te pakken. Ik raad je aan zijn feedback nog eens door te lezen (of desnoods aan je broer en zwager te laten lezen), want zijn kritiek was best zinnig.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:41:36 #101
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163817397
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan het zijn dat de 3e beoordelaar het al had opgegeven toen bleek dat basale dingen zoals een correcte titel etc al niet in orde waren?
Er was niks mis met de titel. Er zat wel een politieke lading aan. Derde beoordelaar is van de gristenbende op de VU. Heb al eerder gehad dat deze docenten weigeren sociaal-democratisch getinte papers te lezen en te beoordelen.
pi_163817442
Een paper/scriptie hoort dan ook niet 'getint' te zijn, maar gewoon wetenschappelijk. Als Operc ook al zei dat je schrijven veel te veel meningen bevat en weinig wetenschappelijk is, kijk dan eens kritisch naar je manier van schrijven. Je schrijft geen opiniestuk, maar een wetenschappelijke proeve.
Ja doei.
pi_163817468
Wel leuk dat er anno 2016 nog steeds zulke verzuiling bestaat en dat nog wel in de grote stad Amsterdam.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:49:18 #104
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163817676
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Een paper/scriptie hoort dan ook niet 'getint' te zijn, maar gewoon wetenschappelijk. Als Operc ook al zei dat je schrijven veel te veel meningen bevat en weinig wetenschappelijk is, kijk dan eens kritisch naar je manier van schrijven. Je schrijft geen opiniestuk, maar een wetenschappelijke proeve.
Op de VU, waar ik zit, hanteren wij het principe dat bestuurswetenschap altijd lichtelijk normatief getint is en dat dat kan.

Wij hebben docenten van de gristenbende die bijvoorbeeld beweren dat christenen bijvoorbeeld aardiger zijn :') dat soort dingen. En dat mag dus :') binnen de Bestuurskunde tak is een hele onderzoeksgroep bezig om te bewijzen dat christenen meer geven aan goede doelen en meer vrijwilligerswerk doen en dat zij dus betere burgers zijn :')

In mijn scriptie kwam ik er echter achter dat de sociaaldemocratie die ik onderzocht niet het paradijs te zijn dat ik dacht. Mijn eigen normatieve verwachting werd dus verworpen.

Ook werd de normatieve beleving en waardering van respondenten gemeten en daar is weinig interpretatie bij mogelijk. Hier bleek ook veel variatie in te zitten.
pi_163817766
Ok, succes man.
Ja doei.
pi_163817799
Hehehehehe
pi_163817935
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Op de VU, waar ik zit, hanteren wij het principe dat bestuurswetenschap altijd lichtelijk normatief getint is en dat dat kan.

Wij hebben docenten van de gristenbende die bijvoorbeeld beweren dat christenen bijvoorbeeld aardiger zijn :') dat soort dingen. En dat mag dus :') binnen de Bestuurskunde tak is een hele onderzoeksgroep bezig om te bewijzen dat christenen meer geven aan goede doelen en meer vrijwilligerswerk doen en dat zij dus betere burgers zijn :')

In mijn scriptie kwam ik er echter achter dat de sociaaldemocratie die ik onderzocht niet het paradijs te zijn dat ik dacht. Mijn eigen normatieve verwachting werd dus verworpen.

Ook werd de normatieve beleving en waardering van respondenten gemeten en daar is weinig interpretatie bij mogelijk. Hier bleek ook veel variatie in te zitten.
Blijkbaar niet dus. :')
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:57:44 #108
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163817982
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:43 schreef MCH het volgende:
Wel leuk dat er anno 2016 nog steeds zulke verzuiling bestaat en dat nog wel in de grote stad Amsterdam.
Pas een paar weken geleden is er een zinsnede verwijderd uit de oorsprongverklaring van de VU, iets in de trant van: wetenschap dient God, onze Lieve Heer.

Onze directeur is overigens een boedhist. Er is dus veel verandering momenteel en de gristenbende radicaliseert hierdoor want ze voelen zich bedreigd en zijn bang dat de gereformeerde wetenschapstraditie verdwijnt. Als wraak wordt door deze docenten alleen nog maar christelijk getinte 'bezielings' literatuur gegeven. Zijn nu ook een aantal oude gristenbende ontslagen dus het is oorlog. CNV komt gastlessen geven etc. Erg vermoeiend zulke lessen :') deze mensen verlangen terug naar de verzuiling en de tijd dat het nog goed was. Alles is omkleed met tragisch nostalgisme.

Mijn begeleider is aangetrokken om de VU meer wetenschappelijk elan te geven, alle nieuwe mensen zijn atheïstische wetenschappers pur sang.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:58:50 #109
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818026
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:56 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Blijkbaar niet dus. :')
Nouja de richting van het christendom en het partijprogramma VAB CDA en de ChristenUnie mag wel. Onderzoek naar christelijke methodieken etc.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:02:18 #110
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818132
Ik heb recent nog een heel paper moeten schrijven om te bewijzen dat maatschappelijke organisaties meer christenen moeten aantrekken omdat dit leidt tot meer participatie :'(

Je kunt je wellicht voorstellen hoe diep ik moest gaan :P alles voor het diploma.

Begeleider gaf mij echter weer hoop dat ik voor mijn scriptie wetenschap mocht bedrijven.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:08:37 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163818347
Wat de kut? Dergelijke complotten voor waar aannemen en dan nog verbaasd zijn dat je een zware onvoldoende hebt gekregen voor een 'politiek getinte' wetenschappelijke masterscriptie. B&O op de VU heeft een reputatie hoog te houden en door dat soort masters een voldoende te geven gaat dat iig niet lukken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 17 juli 2016 @ 23:10:53 #112
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818419
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:08 schreef Ryon het volgende:
Wat de kut? Dergelijke complotten voor waar aannemen en dan nog verbaasd zijn dat je een zware onvoldoende hebt gekregen voor een 'politiek getinte' wetenschappelijke masterscriptie. B&O op de VU heeft een reputatie hoog te houden en door dat soort masters een voldoende te geven gaat dat iig niet lukken.
Complotten? Ik heb daadwerkelijk een paper zitten typen waar ik dit beweerde :') want de enige literatuur die we mochten gebruiken beweerde dat.

En mijn begeleider erkent het ook. De halve klas heeft zich tegen de ergste gristenman gekeerd tijdens de les. Bij anderen was het mond houden en stiekem onderling lachen. En dan dacht die docent dat wij hem toelachten :P

Ik kan je zo mijn paper sturen hoor.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:11:50 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818447
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:08 schreef Ryon het volgende:
Wat de kut? Dergelijke complotten voor waar aannemen en dan nog verbaasd zijn dat je een zware onvoldoende hebt gekregen voor een 'politiek getinte' wetenschappelijke masterscriptie. B&O op de VU heeft een reputatie hoog te houden en door dat soort masters een voldoende te geven gaat dat iig niet lukken.
Er zitten trouwens ook topwetenschappers tussen die de reputatie hoog houden.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:13:31 #114
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_163818494
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:08 schreef Ryon het volgende:
Wat de kut? Dergelijke complotten voor waar aannemen en dan nog verbaasd zijn dat je een zware onvoldoende hebt gekregen voor een 'politiek getinte' wetenschappelijke masterscriptie. B&O op de VU heeft een reputatie hoog te houden en door dat soort masters een voldoende te geven gaat dat iig niet lukken.
De faculteit Sociale Wetenschappen van de VU kennende kan hier wel eens een kern van waarheid in zitten.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:15:12 #115
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818535
Elke lesreeks van gristenmannen wordt geëindigd met dat het 'Vu-busje' weer terug is *laat exemplaar aan klas zien* en een preek over dat vroeger brave christenen daarmee de VU nog subsidieerden (hint hint).
  zondag 17 juli 2016 @ 23:23:06 #116
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818759
Ik heb zelfs gedaan alsof ik christelijk was om in beter weer te komen. Ging ik opeens zeggen dat ik nog zoekende was _O-
pi_163818765
Ik vraag me echt af wie hier compleet verknipt is.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:27:19 #118
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818875
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:23 schreef MCH het volgende:
Ik vraag me echt af wie hier compleet verknipt is.
Nouja je probeert toch wat.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:28:31 #119
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163818906
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:23 schreef MCH het volgende:
Ik vraag me echt af wie hier compleet verknipt is.
Ik kan je zo het paper sturen waarin ik beweer dat christenen maatschappelijke organisaties beter maken. Met alle literatuur van de docent erbij.

PM je mail en je valt steil achterover.
pi_163818982
De tering.. als het zo erg is dan stap je toch over naar een andere unie. Als in 3 jaar geleden al?

Overigens werkte mijn ex bij de VU en herken ik hier 0,0 van, maar dat terzijde... :`)
pi_163818998
Iemand anders nog scriptieverhalen?
Ja doei.
pi_163819015
Ik mag in september beginnen aan m'n masterscriptie, als alles volgens plan verloopt. :D
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:33:13 #123
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163819036
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:31 schreef Sunnythesun het volgende:
De tering.. als het zo erg is dan stap je toch over naar een andere unie. Als in 3 jaar geleden al?

Overigens werkte mijn ex bij de VU en herken ik hier 0,0 van, maar dat terzijde... :`)
Ik hoef alleen mijn master nog maar en na 1 jaar had ik bijna alle vakken al. Zou zonde zijn.

Heb ik spijt gehad? Ja. Maar ik heb besloten om voor die paar vakken en scriptie door te bijten.

De tijd met mijn begeleider was een verademing.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:34:20 #124
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163819064
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:31 schreef Sunnythesun het volgende:
De tering.. als het zo erg is dan stap je toch over naar een andere unie. Als in 3 jaar geleden al?

Overigens werkte mijn ex bij de VU en herken ik hier 0,0 van, maar dat terzijde... :`)
Het zit specifiek in mijn afstudeerrichting ook volgens mij. Deze is recent opgericht en bekostigd door christelijke organisaties. Maar bij de voorlichting profileren ze zich open.
pi_163819366
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:02 schreef Mishu het volgende:
Begeleider gaf mij echter weer hoop dat ik voor mijn scriptie wetenschap mocht bedrijven.
Dat mocht je ook, graag zelfs lijkt me. Maar dat was het gewoonweg niet. Teveel mening, informele schrijfstijl en te weinig bronnen. Dan wordt het meer een blog dan een wetenschappelijk paper, terwijl je wel de data hebt om er een wetenschappelijk stuk van te maken.
  maandag 18 juli 2016 @ 00:02:53 #126
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163819703
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:46 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat mocht je ook, graag zelfs lijkt me. Maar dat was het gewoonweg niet. Teveel mening, informele schrijfstijl en te weinig bronnen. Dan wordt het meer een blog dan een wetenschappelijk paper, terwijl je wel de data hebt om er een wetenschappelijk stuk van te maken.
Ik denk zeker dat er nog wel verbeteringen mogelijk zijn en dat mijn data goed is.

Dus daar gaan we gewoon zo snel als mogelijk mee aan de slag.
pi_163819732
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:02 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat er nog wel verbeteringen mogelijk zijn en dat mijn data goed is.

Dus daar gaan we gewoon zo snel als mogelijk mee aan de slag.
Top! ^O^
  maandag 18 juli 2016 @ 00:12:03 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163819859
Het is een vrij pittige beschuldiging om te beweren dat drie (!!) beoordelaars een scriptie een onvoldoende geven omdat "de politieke kleur" ze om geloofstechnische redenen niet aanstaat. Ook bij BMO doen ze dat niet. Zelfs niet bij de VU. Dat Theo Schuyt een mening heeft over het belang van maatschappelijke organisaties met een confessionele grondslag in Nederland staat los van het werk dat hij doet, dat daadwerkelijk in orde is en m.i ook uitstekend is onderbouwd.

Het is wel zo dat veel studenten die een dergelijke richting kiezen een "maatschappelijk geengaeerd" stuk schrijven. Dat is prima, maar een masterscriptie is geen opiniestuk voor het lokale PvdA-blaadje. Ik heb in mijn eigen scriptie ook PvdA beleid geëvalueerd en "aangevallen". Niet op grond van mijn mening, maar wel op grond van de empirische gegevens die beschikbaar waren. Dat kwam ook op pittige feedback te staan. Niet omdat men het "niet met mij eens was" maar omdat als je grote uitspraken doet je deze tot in detail moet uitwerken en onderbouwen. Zeker als je op het hoogst mogelijke niveau aan de slag wil. Als je dat niet kan, ben je ook niet van toegevoegde waarde.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 18 juli 2016 @ 00:15:59 #129
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163819942
quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:12 schreef Ryon het volgende:
Het is een vrij pittige beschuldiging om te beweren dat drie (!!) beoordelaars een scriptie een onvoldoende geven omdat "de politieke kleur" ze om geloofstechnische redenen niet aanstaat. Ook bij BMO doen ze dat niet. Zelfs niet bij de VU. Dat Theo Schuyt een mening heeft over het belang van maatschappelijke organisaties met een confessionele grondslag in Nederland staat los van het werk dat hij doet, dat daadwerkelijk in orde is en m.i ook uitstekend is onderbouwd.

Het is wel zo dat veel studenten die een dergelijke richting kiezen een "maatschappelijk geengaeerd" stuk schrijven. Dat is prima, maar een masterscriptie is geen opiniestuk voor het lokale PvdA-blaadje. Ik heb in mijn eigen scriptie ook PvdA beleid geëvalueerd en "aangevallen". Niet op grond van mijn mening, maar wel op grond van de empirische gegevens die beschikbaar waren. Dat kwam ook op pittige feedback te staan. Niet omdat men het "niet met mij eens was" maar omdat als je grote uitspraken doet je deze tot in detail moet uitwerken en onderbouwen. Zeker als je op het hoogst mogelijke niveau aan de slag wil. Als je dat niet kan, ben je ook niet van toegevoegde waarde.
Niet drie, een. Gezien mijn vorige ervaringen waarbij ze elkaar steunden. Eerste beoordelaar is atheïst en aangetrokken om het niveau omhoog te krikken, tweede beoordelaar weet ik niet of hij bij de gristenbende hoort (denk het niet) maar de derde is duidelijk actief bij de ChristenUnie en de algehele onthoudersbond inclusief hoge blauwe wollen trui en gereformeerde bloempotkapsel (je herkent ze namelijk op afstand).

Ook als je termen als 'godsdienst' 'bezieling' en 'christelijk moraal' in hun publicatielijst vind weet je al weer dat je er een getroffen hebt.
  maandag 18 juli 2016 @ 00:19:22 #130
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163819995
Theo Schuyt heb ik geen ervaring mee. De groterts op de VU die dit beweren zijn vaak verder wel goed, het zijn de fanboys eronder die het studeren erg vermoeiend maken omdat ze het gedachtegoed verkeerd overnemen en radicaliseren.
pi_163820001
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:15 schreef Mishu het volgende:

[..]

Niet drie, een. Gezien mijn vorige ervaringen waarbij ze elkaar steunden. Eerste beoordelaar is atheïst en aangetrokken om het niveau omhoog te krikken, tweede beoordelaar weet ik niet of hij bij de gristenbende hoort (denk het niet) maar de derde is duidelijk actief bij de ChristenUnie en de algehele onthoudersbond inclusief hoge blauwe wollen trui en gereformeerde bloempotkapsel (je herkent ze namelijk op afstand).

Ook als je termen als 'godsdienst' 'bezieling' en 'christelijk moraal' in hun publicatielijst vind weet je al weer dat je er een getroffen hebt.
Lees dan die beoordeling van nummer 3 nog een keer (!) Hij geeft inhoudelijke feedback op waar het in je scriptie aan schort, daar zit niets bij over zijn geloofsovertuiging. Dat je hem ook alleen aanvalt op zijn persoonlijke keuzes en niet op zijn feedback geeft voor mij aan dat zijn kritiek niet wetenschappelijk kunt weerleggen. Daar moet je echt aan werken voordat je de herziene versie inlevert.
  maandag 18 juli 2016 @ 00:21:36 #132
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163820029
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:19 schreef Operc het volgende:

[..]

Lees dan die beoordeling van nummer 3 nog een keer (!) Hij geeft inhoudelijke feedback op waar het in je scriptie aan schort, daar zit niets bij over zijn geloofsovertuiging. Dat je hem ook alleen aanvalt op zijn persoonlijke keuzes en niet op zijn feedback geeft voor mij aan dat zijn kritiek niet wetenschappelijk kunt weerleggen. Daar moet je echt aan werken voordat je de herziene versie inlevert.
Mijn moeder vond dit eerst ook, maar nu ze het nog eens terug heeft gelezen vind ze het onzin wat hij zegt. En mijn moeder kan heel bot tegen mij zijn.
pi_163820049
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mijn moeder vond dit eerst ook, maar nu ze het nog eens terug heeft gelezen vind ze het onzin wat hij zegt. En mijn moeder kan heel bot tegen mij zijn.
Fijn dat je familie je steunt. :Y Maar het doet volstrekt niet terzake wat je moeder vindt. Hard, maar zo is het nu eenmaal.
  maandag 18 juli 2016 @ 00:24:51 #134
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163820086
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Fijn dat je familie je steunt. :Y Maar het doet volstrekt niet terzake wat je moeder vindt. Hard, maar zo is het nu eenmaal.
Nouja de derde beoordelaar zegt in feite dat ik mijn onderzoek nooit had moeten doen want dat Noorwegen rechts wordt had ik ook wel in de krant kunnen lezen :') Hij valt dus in feite begeleider af die volgens hem nooit opzet had moeten goedkeuren. Hij zet begeleider dus te kakken.

En ik heb zoiets van ehm, je kan iets toch ook testen en duiden _O- Het gaat sowieso om bredere concepten en mechanismen die getest worden.
pi_163820110
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja de derde beoordelaar zegt in feite dat ik mijn onderzoek nooit had moeten doen want dat Noorwegen rechts wordt had ik ook wel in de krant kunnen lezen :') Hij valt dus in feite begeleider af die volgens hem nooit opzet had moeten goedkeuren. Hij zet begeleider dus te kakken.

En ik heb zoiets van ehm, je kan iets toch ook testen en duiden _O- Het gaat sowieso om bredere concepten en mechanismen die getest worden.
Je interpreteert feedback op een wonderlijke manier, zoveel is duidelijk. Ik ben benieuwd hoe je gesprek morgen gaat. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Operc op 18-07-2016 00:50:25 ]
pi_163820464
Mag ik ook nog even zeggen dat ik het simpelweg compleet onfatsoenlijk vind om hier zo vreselijk uitgebreid iemand van alles te verwijten terwijl diegene zich niet kan verweren? Het begon met je eerste begeleider die je seksueel zou intimideren (maar waar we sinds zijn beoordelingsformulier niks meer over horen), en nu heb je inmiddels je tweede begeleider compleet de grond in gebrand. Nog los van het feit dat desbetreffende heren vast ook weten hoe Google werkt, wellicht zelf wel op FOK! zitten en jij nog een herkansingscijfer van ze moet krijgen, is dat niet netjes.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 18 juli 2016 @ 01:08:03 #137
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163820861
Nouja, ik moet hier ook even stoom afblazen. Fok is voor mij een middel om mijn ei kwijt te kunnen zodat ik aardig blijf in het dagelijks leven.

Dit is trouwens een voorbeeld van zo'n onderzoek: http://www.fsw.vu.nl/nl/n(...)itse-nachtleven.aspx

Overigens wel een aardige man die gast, maar wel onderdeel van de christelijke school daar.
  maandag 18 juli 2016 @ 01:10:46 #138
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163820916
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:45 schreef Sarasi het volgende:
Mag ik ook nog even zeggen dat ik het simpelweg compleet onfatsoenlijk vind om hier zo vreselijk uitgebreid iemand van alles te verwijten terwijl diegene zich niet kan verweren? Het begon met je eerste begeleider die je seksueel zou intimideren (maar waar we sinds zijn beoordelingsformulier niks meer over horen), en nu heb je inmiddels je tweede begeleider compleet de grond in gebrand. Nog los van het feit dat desbetreffende heren vast ook weten hoe Google werkt, wellicht zelf wel op FOK! zitten en jij nog een herkansingscijfer van ze moet krijgen, is dat niet netjes.
Hij heeft gekeken naar mijn voeten, heb daar ook whatsapp gesprekken met mijn beste vriend over gevoerd en het leidde mij af toen. Maar we hadden ook een goede band en wetenschappelijke klik, wat het verwarrend maakte.
pi_163820968
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:10 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij heeft gekeken naar mijn voeten, heb daar ook whatsapp gesprekken met mijn beste vriend over gevoerd en het leidde mij af toen. Maar we hadden ook een goede band en wetenschappelijke klik, wat het verwarrend maakte.
Naar je voeten. Ik zou me ontiegelijk geintimideerd voelen ja. Wtf?
Your opinion of me is none of my business.
pi_163821114
8)7
  maandag 18 juli 2016 @ 01:41:12 #141
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163821340
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:21 schreef Mishu het volgende:
De kritiek is dat je landen niet kan vergelijken door bepaalde variabelen constant te houden. Een methode die ik van Armen Hakverdian heb geleerd (oud docent van mij die voor mij aanbevelingen heeft geschreven wat betreft statistische vaardigheden en iemand die gedoceerd heeft op Cambridge).
Niet volgens z'n CV, en gedoceerd hebben is nogal oninformatief, als phd-student teaching assistant is nogal wat anders dan als full professor :P

Nu ben ik trouwens wel benieuwd wie je eerste begeleider is aangezien het zo te zien mijn veld is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 18 juli 2016 @ 01:53:21 #142
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163821543
Jezus net vorige thread gelezen N=25 en chi square dus n=12 of zo?

De productiefste insteek is misschien accepteren dat je thesis daadwerkelijk slecht is, en klagen dat je begeleider niet competent genoeg was om je dat op tijd duidelijk te maken en dat het oneerlijk is dat dat nu jouw probleem is.

De alternatieve strategie, claimed dat je thesis goed is enraters 2 en 3 incompetent zijn zou kunnen leiden tot het op zoek gaan naar rater #4 en #5. Als je thesis daadwerkelijk goed is zou dat een fijne oplossing voor je zijn maar als ie dat niet is zit je nog steeds met een probleem.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163822714
Zo ik ben weer bijgelezen hoor, wat een verhalen!
Erg raar dat begeleiders zo van mening kunnen verschillen over een cijfer. Dan lijkt mij dat er eentje toch niet helemaal competent is. Welke dat is laat ik in het midden, heb de scriptie immers niet gezien. Maar fijn dat het toch beter afliep dan verwacht. Al moet het gesprek nog wel plaatsvinden natuurlijk.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:28:50 #144
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163823323
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 01:53 schreef oompaloompa het volgende:
Jezus net vorige thread gelezen N=25 en chi square dus n=12 of zo?

De productiefste insteek is misschien accepteren dat je thesis daadwerkelijk slecht is, en klagen dat je begeleider niet competent genoeg was om je dat op tijd duidelijk te maken en dat het oneerlijk is dat dat nu jouw probleem is.

De alternatieve strategie, claimed dat je thesis goed is enraters 2 en 3 incompetent zijn zou kunnen leiden tot het op zoek gaan naar rater #4 en #5. Als je thesis daadwerkelijk goed is zou dat een fijne oplossing voor je zijn maar als ie dat niet is zit je nog steeds met een probleem.
Ik kan ook gewoon 5 respondenten erbij zoeken en dan is het klaar.

Trouwens Fischers exact uitgevoerd als oplossing wat wel geldig is met een N onder 30.
pi_163823376
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:06 schreef DoubleDip het volgende:
Zo ik ben weer bijgelezen hoor, wat een verhalen!
Erg raar dat begeleiders zo van mening kunnen verschillen over een cijfer. Dan lijkt mij dat er eentje toch niet helemaal competent is. Welke dat is laat ik in het midden, heb de scriptie immers niet gezien. Maar fijn dat het toch beter afliep dan verwacht. Al moet het gesprek nog wel plaatsvinden natuurlijk.
Het komt voor hoor. Als je gewoon een shitty begeleider hebt gehad die overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk / blind is voor fouten dan komt de realiteit hard aan als er mensen met een frisse blik naar kijken. Als dan 2 mensen zeggen dat 't ronduit kut was van buitenaf, dan is dat wel een teken dat het gewoon niet goed was (eigenlijk 3, want Operc zei ook dat 't geen voldoende waard was). Een thesis moet gewoon 'universeel' goed zijn, daarom heb je hier in het VK ook altijd een externe beoordelaar van een andere universiteit naast een interne: het moet door verschillende mensen bekeken kunnen worden waarbij het resultaat/de beoordeling dan grofweg 't zelfde zijn.

Als ik af ga op wat Operc zegt, en die vertrouw ik wel, en het dus niet wetenschappelijk genoeg geschreven is, meer mening en opinie zonder onderbouwing voor deze keuzes/'mening' als een soort van opinieblog, dan houdt 't op (oh, en bij Wikipedia natuurlijk). Er zijn verschillende manieren om met persoonlijke ervaringen te werken in je thesis, sterker nog, een van mijn 'originele bijdragen' van mijn proefschrift heeft daarmee te maken, maar dat kan NOOIT zomaar gedaan worden, dat moet gegrond, verdedigd en onderbouwd worden, net als met je keuzes in kwantitatief onderzoek. Je doet nooit zomaar iets, ook niet als het 'gewoon zo is', want in de wetenschap zjin dingen 'nooit gewoon zo'.

Dus gaan lopen blazen maakt je werk niet ineens beter. "Gerechtigheid" is dan wellicht dat die begeleider een flinke oplazer krijgt van de baas, maar dat maakt je onvoldoende niet ineens een voldoende. Da's kut voor je, maar als je dan net zo vol blijft houden bij je eigen gelijk dan ben je eigenlijk net zo bezig als de begeleider in kwestie.
Ja doei.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:43:43 #146
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163823476
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het komt voor hoor. Als je gewoon een shitty begeleider hebt gehad die overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk / blind is voor fouten dan komt de realiteit hard aan als er mensen met een frisse blik naar kijken. Als dan 2 mensen zeggen dat 't ronduit kut was van buitenaf, dan is dat wel een teken dat het gewoon niet goed was (eigenlijk 3, want Operc zei ook dat 't geen voldoende waard was). Een thesis moet gewoon 'universeel' goed zijn, daarom heb je hier in het VK ook altijd een externe beoordelaar van een andere universiteit naast een interne: het moet door verschillende mensen bekeken kunnen worden waarbij het resultaat/de beoordeling dan grofweg 't zelfde zijn.

Als ik af ga op wat Operc zegt, en die vertrouw ik wel, en het dus niet wetenschappelijk genoeg geschreven is, meer mening en opinie zonder onderbouwing voor deze keuzes/'mening' als een soort van opinieblog, dan houdt 't op (oh, en bij Wikipedia natuurlijk). Er zijn verschillende manieren om met persoonlijke ervaringen te werken in je thesis, sterker nog, een van mijn 'originele bijdragen' van mijn proefschrift heeft daarmee te maken, maar dat kan NOOIT zomaar gedaan worden, dat moet gegrond, verdedigd en onderbouwd worden, net als met je keuzes in kwantitatief onderzoek. Je doet nooit zomaar iets, ook niet als het 'gewoon zo is', want in de wetenschap zjin dingen 'nooit gewoon zo'.

Dus gaan lopen blazen maakt je werk niet ineens beter. "Gerechtigheid" is dan wellicht dat die begeleider een flinke oplazer krijgt van de baas, maar dat maakt je onvoldoende niet ineens een voldoende. Da's kut voor je, maar als je dan net zo vol blijft houden bij je eigen gelijk dan ben je eigenlijk net zo bezig als de begeleider in kwestie.
Het enige wat ik nu wil is dat de school gaat uitzoeken wat er is gebeurd en voor mij een oplossing bedenkt.
pi_163823507
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het enige wat ik nu wil is dat de school gaat uitzoeken wat er is gebeurd en voor mij een oplossing bedenkt.
Werkelijk schandalig die houding. :N
pi_163823826
Entitled much?
Ja doei.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:33:21 #149
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824173
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Entitled much?
Nadat ik 6 maanden netjes alles gedaan heb wat ze wilden, naar Noorwegen ben geweest en ik nu dit krijg?

Eeeeh.
pi_163824187
_O-
Ja doei.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:35:05 #151
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824198
Mijn geduld is ook een keertje op. Ik zal netjes blijven communiceren maar ik zou liegen als ik niet zou erkennen dat ik niet gecharmeerd ben van deze aanpak. En dan druk ik me heel netjes uit.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:36:44 #152
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824226
En ja, ik heb wel een juridisch vastgelegd 'entitlement' op goed onderwijs.
pi_163824281
Ach, ja, er is inderdaad wat misgegaan, aangezien ze je op horen te leiden tot zelfstandige en kritische potentieel wetenschappers. Maar die fout ligt lang niet altijd (alleen) bij de onderwijsinstelling.
Ja doei.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:41:18 #154
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824307
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, ja, er is inderdaad wat misgegaan, aangezien ze je op horen te leiden tot zelfstandige en kritische potentieel wetenschappers. Maar die fout ligt lang niet altijd (alleen) bij de onderwijsinstelling.
Jij hebt gewoon überhaupt een hekel aan mij dus jij bent niet objectief.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:42:49 #155
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824336
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, ja, er is inderdaad wat misgegaan, aangezien ze je op horen te leiden tot zelfstandige en kritische potentieel wetenschappers. Maar die fout ligt lang niet altijd (alleen) bij de onderwijsinstelling.
Ze hebben me trouwens ook opgeleid tot iemand die zijn bestuursrechtelijke rechten weet, dus in die zin hebben ze goed werk geleverd (vorige opleiding). Mijn bachelor was sowieso heel goed op de UvA.
pi_163824338
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon überhaupt een hekel aan mij dus jij bent niet objectief.
Richt jezelf nou eens eerst op het erachter komen waar je gefaald hebt. Je maakt jezelf hier inmiddels compleet belachelijk.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:45:47 #157
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824388
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Richt jezelf nou eens eerst op het erachter komen waar je gefaald hebt. Je maakt jezelf hier inmiddels compleet belachelijk.
Nouja het is zo. Check de posthi van motorbloempje maar.

Ik denk dat zij ook eerlijk naar zichzelf moet zijn.
pi_163824429
Ik was de eerste geweest die je had gefeliciteerd met een goed cijfer, want goed afstuderen is altijd leuk, maar je maakt je hier gewoon compleet belachelijk en het jezelf alleen maar moeilijk door zo vast te blijven houden aan je eigen gelijk. Ik vind het ergens jammer dat je mijn beeld van je bevestigt. Je wilde toch de wetenschap in, had je vaker gepost? Nou, wees dan eens wat kritischer en verwacht neit dat anderen jouw problemen oplossen. Zoals ik al postte: ja, het kan de fout van je begeleider zijn, en dat is mooi kut, máár ze kunnen niet ineens je scriptie op miraculeuze wijze een voldoende waard maken 'om het goed te maken', want zo werkt het niet.

Lees deze post nog eens:

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het komt voor hoor. Als je gewoon een shitty begeleider hebt gehad die overtuigd is van zijn/haar eigen gelijk / blind is voor fouten dan komt de realiteit hard aan als er mensen met een frisse blik naar kijken. Als dan 2 mensen zeggen dat 't ronduit kut was van buitenaf, dan is dat wel een teken dat het gewoon niet goed was (eigenlijk 3, want Operc zei ook dat 't geen voldoende waard was). Een thesis moet gewoon 'universeel' goed zijn, daarom heb je hier in het VK ook altijd een externe beoordelaar van een andere universiteit naast een interne: het moet door verschillende mensen bekeken kunnen worden waarbij het resultaat/de beoordeling dan grofweg 't zelfde zijn.

Als ik af ga op wat Operc zegt, en die vertrouw ik wel, en het dus niet wetenschappelijk genoeg geschreven is, meer mening en opinie zonder onderbouwing voor deze keuzes/'mening' als een soort van opinieblog, dan houdt 't op (oh, en bij Wikipedia natuurlijk). Er zijn verschillende manieren om met persoonlijke ervaringen te werken in je thesis, sterker nog, een van mijn 'originele bijdragen' van mijn proefschrift heeft daarmee te maken, maar dat kan NOOIT zomaar gedaan worden, dat moet gegrond, verdedigd en onderbouwd worden, net als met je keuzes in kwantitatief onderzoek. Je doet nooit zomaar iets, ook niet als het 'gewoon zo is', want in de wetenschap zjin dingen 'nooit gewoon zo'.

Dus gaan lopen blazen maakt je werk niet ineens beter. "Gerechtigheid" is dan wellicht dat die begeleider een flinke oplazer krijgt van de baas, maar dat maakt je onvoldoende niet ineens een voldoende. Da's kut voor je, maar als je dan net zo vol blijft houden bij je eigen gelijk dan ben je eigenlijk net zo bezig als de begeleider in kwestie.
Ja doei.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:49:14 #159
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_163824454
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:36 schreef Mishu het volgende:
En ja, ik heb wel een juridisch vastgelegd 'entitlement' op goed onderwijs.
Op een abstract niveau, allicht. Dat wil nog niet zeggen dat er gegarandeerd moet worden dat al jouw studie-onderdelen smooth verlopen.

Probeer het proces ook los te zien van het eindproduct wat je hebt afgeleverd (en waar je dus effectief op beoordeeld wordt). Dat je 'netjes alles gedaan hebt wat ze (wie?) wilden' en 'naar Noorwegen bent geweest' doet er niet zoveel toe, laat staan dat dit recht zou geven op een goed cijfer. Je gooit dit nu allemaal door elkaar.
pi_163824468
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon überhaupt een hekel aan mij dus jij bent niet objectief.
Jammer dat iedereen die kritisch is een persoonlijke aanval van jou te verduren krijgt. Eerst je ene beoordelaar, dan de andere, dan MoBlo... Ik vraag me bijna af wanneer ik aan de beurt ben. :P
pi_163824487
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:49 schreef Horloge het volgende:

[..]

Op een abstract niveau, allicht. Dat wil nog niet zeggen dat er gegarandeerd moet worden dat al jouw studie-onderdelen smooth verlopen.

Probeer het proces ook los te zien van het eindproduct wat je hebt afgeleverd (en waar je dus effectief op beoordeeld wordt). Dat je 'netjes alles gedaan hebt wat ze (wie?) wilden' en 'naar Noorwegen bent geweest' doet er niet zoveel toe, laat staan dat dit recht zou geven op een goed cijfer. Je gooit dit nu allemaal door elkaar.
Precies. Het gaat uiteindelijk om de thesis, het bewijs van je bekwaamheid. Dat je het proces doorlopen hebt geeft je geen recht op een voldoende, anders zou die hele scriptie ook niet nodig zijn.
Ja doei.
pi_163824521
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja het is zo. Check de posthi van motorbloempje maar.

Ik denk dat zij ook eerlijk naar zichzelf moet zijn.
Ze mag dan wel eens een zure kut zijn, vooral toen ze nog blauw was (en dat weet ze zelf ook wel) maar ik denk dat ze er wel een tikkeltje verstand van heeft.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:53:30 #163
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824530
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:49 schreef Horloge het volgende:

[..]

Op een abstract niveau, allicht. Dat wil nog niet zeggen dat er gegarandeerd moet worden dat al jouw studie-onderdelen smooth verlopen.

Probeer het proces ook los te zien van het eindproduct wat je hebt afgeleverd (en waar je dus effectief op beoordeeld wordt). Dat je 'netjes alles gedaan hebt wat ze (wie?) wilden' en 'naar Noorwegen bent geweest' doet er niet zoveel toe, laat staan dat dit recht zou geven op een goed cijfer. Je gooit dit nu allemaal door elkaar.
Nee maar dat de kwaliteit van het gegeven onderwijs, begeleidingsmomenten en kwalitatieve inhoud daarvan op orde is. Zeker en juist bij een universiteit, ongeacht publicatiedruk.

Leuk detail is dat er een conferentie van bestuurskunde was op het moment dat de begeleiding daalde in betrokkenheid zegmaar.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:54:56 #164
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824558
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Precies. Het gaat uiteindelijk om de thesis, het bewijs van je bekwaamheid. Dat je het proces doorlopen hebt geeft je geen recht op een voldoende, anders zou die hele scriptie ook niet nodig zijn.
Nee maar ik mag hopen dat ik tijdens dat proces reflectie krijg op hoe ik het doe.

Sowieso is sociale wetenschap uiteindelijk altijd een kwestie van discussie. De perfecte methode bestaat niet en elke methode heeft zwakheden.
  maandag 18 juli 2016 @ 10:55:40 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163824574
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:50 schreef Operc het volgende:

[..]

Jammer dat iedereen die kritisch is een persoonlijke aanval van jou te verduren krijgt. Eerst je ene beoordelaar, dan de andere, dan MoBlo... Ik vraag me bijna af wanneer ik aan de beurt ben. :P
Nou Operc, zij heeft echt nog nooit iets positiefs tegen mij gezegd. Eerlijk waar.

Dat hierboven is het eerste.
pi_163824579
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou Operc, zij heeft echt nog nooit iets positiefs tegen mij gezegd. Eerlijk waar.
Ga maar huilen bij de kleuterjuf.
pi_163825201
Het gaat natuurlijk om een vervelende en emotionele zaak, en voor de meelezers hier valt er best wel wat van op te steken.

Dit kan jou namelijk ook overkomen, bij je BSc, MSc of PhD scriptie. Communiceer goed met je begeleiders, zorg er voor dat je als het even kan op een lijn zit.

Maar mag ik de heren en dames er op wijzen dat het in deze discussie iets minder persoonlijk mag?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 18 juli 2016 @ 11:23:48 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163825211
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee maar ik mag hopen dat ik tijdens dat proces reflectie krijg op hoe ik het doe.

Sowieso is sociale wetenschap uiteindelijk altijd een kwestie van discussie. De perfecte methode bestaat niet en elke methode heeft zwakheden.
Ja, en tijdens de opleiding leer je zwakheden herkennen en mee om te gaan. Niet als excuus te gebruiken voor een crappy resultaat. De discussie is geen verantwoording maar een leermoment om voor jezelf uit te vogelen wat de beperkingen en mogelijkheden zijn van de methode die je gebruikt hebt. Als er iets mis is met het resultaat word je tot op het bot afgemaakt door iedereen die gebruik van je onderzoek zou willen maken.

In het werkveld betalen opdrachtgevers grof geld om degelijk en empirisch goed onderbouwd onderzoek te krijgen. Als je dat kan, kan je goed geld verdienen en dat wil een universiteit je ook leren. Dat kan maar een minderheid van de politicologen en sociologen leveren. De rest moet een eettentje beginnen ofzo.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163825249
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:23 schreef Lyrebird het volgende:
Het gaat natuurlijk om een vervelende en emotionele zaak, en voor de meelezers hier valt er best wel wat van op te steken.

Dit kan jou namelijk ook overkomen, bij je BSc, MSc of PhD scriptie. Communiceer goed met je begeleiders, zorg er voor dat je als het even kan op een lijn zit.

Maar mag ik de heren en dames er op wijzen dat het in deze discussie iets minder persoonlijk mag?
Excuses als ik te grof was. En je eerdere post in dit topic over communicatie was een goede. :Y Misschien in algemene zin iets voor in de OP?
pi_163825442
Nogmaals: het is echt kut als je een begeleider hebt die je aan heeft laten kloten naar een kutresultaat en dit zelf ook niet zag, en ik zou daar ook terecht boos om zijn, als iemand je laat denken dat je op 't goede pad zit. Als mij dat straks gebeurt ben ik ook boos en verdrietig, máár je hebt altijd ook je eigen verantwoording én moet blijven denken aan het eindresultaat. Je mag dan wel een terechte 'zaak' hebben tegenover je begeleider maar dat maakt je werk niet ineens beter.

Ik had tijdens mijn master een begeleider die me letterlijk in de steek liet en niet meer op emails reageerde zodra hij een positie aan een andere universiteit had gekregen en verhuisde. Liet gewoon NIETS meer horen in de laatste 2 maanden. Dat is echt verdomd kut en ben ook echt heel boos daarover geweest en heb daar echt eea mee gedaan met klachten indienen en ben ook bang geweest voor mijn resultaat, zeker toen ik in de slotfase dus afhankelijk werd van een tweede begeleider die een stuk minder bij het proces betrokken was.

Maar, en daar komt 'ie, het was nog steeds mijn scriptie, mijn verantwoording, en ondanks dat ik boos en teleurgesteld was heb ik tussen het klagen door altijd de scriptie op één gehad, niet mijn boosheid naar mijn debiel van een begeleider. En dat heeft heel veel geholpen denk ik. Heb uiteindelijk netjes een 9 gehaald en ook pas daarna écht werk gemaakt van de klachtenprocedure (ookal was het voor de vorm, want hij was toch al weg). Maar als het resultaat kut was geweest, ja, dan had ik ook gejankt, boos geweest en teleurgesteld, maar het is en blijft het eindresultaat wat telt, je bent er maanden (ik een heel jaar, want onderzoeksmaster) mee bezig geweest en hebt ook zelf verantwoordelijkheid. Heb vele scripties doorgelezen als voorbeeld, binnen en buiten mijn onderwerp/soort onderzoek, en raad gevraagd bij papers en hoofdstukken bij medestudenten en uiteindelijk de tweede begeleider.

Boos zijn en teleurgesteld zijn en een klacht indienen naar je begeleider is je goed recht, maar doe dat pas als je je zaken op een rijtje hebt, dat maakt dat je klacht een stuk beter draagvlak heeft, want nu komt het vooral over als dreinen en zeiken. Doorzettingsvermogen tonen en zorgen dat je uiteindelijk een goed product aflevert en dáárna rustig je opties overwegen zegt meer over je dan met je handen over elkaar gaan zitten en wachten tot anderen oplossingen aan komen dragen.
Ja doei.
pi_163827265
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee maar ik mag hopen dat ik tijdens dat proces reflectie krijg op hoe ik het doe.

Sowieso is sociale wetenschap uiteindelijk altijd een kwestie van discussie. De perfecte methode bestaat niet en elke methode heeft zwakheden.
Hier zeg je iets wat niet helemaal waar is. Als je je methode goed onderbouwt, vermeldt wat de zwakheden en sterke punten zijn en waarom je ervoor gekozen hebt in jouw geval, kun je daar eigenlijk niet echt meer over discussiëren. Hooguit het mee oneens zijn. Daarbij zijn er wel degelijk standaarden in de sociale wetenschap en bepaalde testen die vaker worden gebruikt dan anderen.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 18 juli 2016 @ 17:32:11 #172
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163833628
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik kan ook gewoon 5 respondenten erbij zoeken en dan is het klaar.

Trouwens Fischers exact uitgevoerd als oplossing wat wel geldig is met een N onder 30.
Nee het gaat er niet om of het "geldig" is, het gaat er om of er er iets van kunt leren of dat het inhoudsloos is, en een chi square op een relevante onderzoeksvraag met n=12 in inhoudsloos. Maar blijkbaar weet je alles beter dus waarom doe ik uberhaupt de moeite :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163834023
Ik zal wel ergens overheen gelezen hebben, maar hoe gaat dit nou eigenlijk verder?
  maandag 18 juli 2016 @ 17:50:48 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163834068
2 opties:
-niets verandert en ze moet herkansen
-universiteit wordt er zo moe van dat ze haar een 6 geven om van het gezeur af te zijn en doet haar taak niet door een student af te leveren die niet heeft geleerd wat ze zou moeten leren

Ik vermoed optie 2, maar misschien ben ik te cynisch omdat mijn uni dat soort grappen uithaalde wat uiteindelijk alleen maar te koste van de studenten komt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163834328
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:50 schreef oompaloompa het volgende:
Ik vermoed optie 2, maar misschien ben ik te cynisch omdat mijn uni dat soort grappen uithaalde wat uiteindelijk alleen maar te koste van de studenten komt.
Dat soort grappen komen helaas op veel universiteiten voor. -O- Ik vraag me altijd af waarom ik dan nog überhaupt iets nakijk eerlijk gezegd.
  maandag 18 juli 2016 @ 18:07:50 #176
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163834435
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat soort grappen komen helaas op veel universiteiten voor. -O- Ik vraag me altijd af waarom ik dan nog überhaupt iets nakijk eerlijk gezegd.
Voor je studenten? Degenen die daadwerkelijk een relevante positie na uni willen, marktonderzoek, phd, cito, whatever, zijn enorm gebaat bij een daadwerkelijk goede begeleiding en ik denk dat je daar een enorm verschil maakt, zelfs wanneer een universiteit as a whole dat niet doet. De persoonlijke kosten zijn alleen hoog.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163834465
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Voor je studenten? Degenen die daadwerkelijk een relevante positie na uni willen, marktonderzoek, phd, cito, whatever, zijn enorm gebaat bij een daadwerkelijk goede begeleiding en ik denk dat je daar een enorm verschil maakt, zelfs wanneer een universiteit as a whole dat niet doet. De persoonlijke kosten zijn alleen hoog.
Oh het begeleiden enzo is ook erg leuk. :) Maar als ik onderzoeksvoorstellen nakijk (voor een vak, ze zijn niet verplicht het onderzoek vervolgens uit te voeren voor een scriptie) en mensen halen extreme onvoldoendes en niemand komt klagen, dan ga je je wel afvragen wat er met die studenten is gebeurd.
pi_163834927
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat soort grappen komen helaas op veel universiteiten voor. -O- Ik vraag me altijd af waarom ik dan nog überhaupt iets nakijk eerlijk gezegd.
Lijkt me ook niet leuk voor de student zelf dan. Heb je eindelijk een baan, val je door de mand omdat je er eigenlijk niks van bakt.. lekker voor je zelfvertrouwen ook..
  maandag 18 juli 2016 @ 19:03:47 #179
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163835558
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet leuk voor de student zelf dan. Heb je eindelijk een baan, val je door de mand omdat je er eigenlijk niks van bakt.. lekker voor je zelfvertrouwen ook..
Ja maar de situatie die ik gezien had, had de student dat niet door en bleef maar naar comissies gaan en klagen tot op de decaan dat op een gegeven moment de school maar dacht, dan zoek je het maar uit op de banenmarkt. Ik ben het er niet mee eens maar kan het wel deels begrijpen, en in dat soort situaties is de student er zelf natuurlijk ook schuldig aan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 18 juli 2016 @ 21:07:35 #180
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_163839067
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar de situatie die ik gezien had, had de student dat niet door en bleef maar naar comissies gaan en klagen tot op de decaan dat op een gegeven moment de school maar dacht, dan zoek je het maar uit op de banenmarkt. Ik ben het er niet mee eens maar kan het wel deels begrijpen, en in dat soort situaties is de student er zelf natuurlijk ook schuldig aan.
Ik heb iets teveel van dit soort gevallen gezien. Als de beoordelaar ze al niet spaart met een genadezesje, gaan ze wel van ombuds naar commissie naar departementsvoorzitter naar decaan naar rector (!) om maar een voldoende af te dwingen waar ze absoluut geen recht op hebben. Dus mocht ik ooit in een positie zitten waarbij ik ga over het aannemen van personeel, dan komen mensen met een 6 voor hun scriptie sowieso niet in aanmerking.
pi_163850561
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:07 schreef Horloge het volgende:

[..]

Ik heb iets teveel van dit soort gevallen gezien. Als de beoordelaar ze al niet spaart met een genadezesje, gaan ze wel van ombuds naar commissie naar departementsvoorzitter naar decaan naar rector (!) om maar een voldoende af te dwingen waar ze absoluut geen recht op hebben. Dus mocht ik ooit in een positie zitten waarbij ik ga over het aannemen van personeel, dan komen mensen met een 6 voor hun scriptie sowieso niet in aanmerking.
Zo triest dat. Wel een goed filter op zich dan voor sollicitatieprocedures, dat wel ;(
Ja doei.
pi_163850978
Ik ken ook meerdere van die zesjes verhalen.
pi_163851012
Mishu update?
pi_163851740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef MCH het volgende:
Mishu update?
Als het gesprek gisteren daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, is ze nu aan het denken over vervolgstappen waarschijnlijk. Anders had ze allang gepost dat ze een voldoende heeft?
pi_163853096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef MCH het volgende:
Mishu update?
Die komt pas om 3 uur binnenrollen omdat ze een kater had omdat ze stiekem toch een 9 had gehad ineens natuurlijk!

Maar, ben ook wel benieuwd naar het verloop van het gesprek ja.
Ja doei.
pi_163860962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef MCH het volgende:
Mishu update?
Ben erg benieuwd.
pi_163861762
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd.
Ze is bang?
laatste bezoek Mishu: 3 uur, 12 minuten geleden.
pi_163864271
De spanning. Niet te harden!
Ja doei.
pi_163865149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Ze is bang?
laatste bezoek Mishu: 3 uur, 12 minuten geleden.
Tsja zou kunnen.
Maar misschien was ze gewoon erg emotioneel en komt ze morgen met een update.
pi_163866529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tsja zou kunnen.
Maar misschien was ze gewoon erg emotioneel en komt ze morgen met een update.
Dat zou goed kunnen dubbel d.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:17:09 #191
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163869294
Ik zou ook hesitant zijn om te posten want het is een loose-loose situatie.

Of ze heeft haar zin gekregen en mensen hier zullen zeggen dat het onterecht is aangezien het werk slacht was.
Of ze heeft haar zin niet gekregen en mensn hier zullen "zie je nou wel" zeggen.

Er valt weinig te winnen met hier posten.
(Uitzondering zou misschien zij als de school heeft besloten dat begeleider incompetent is, ze daarom aanpassingen mag maken en het niet haar schuld is)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163869609
Wel erg gemakkelijk zo.
pi_163870580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:17 schreef oompaloompa het volgende:
Ik zou ook hesitant zijn om te posten want het is een loose-loose situatie.

Of ze heeft haar zin gekregen en mensen hier zullen zeggen dat het onterecht is aangezien het werk slacht was.
Of ze heeft haar zin niet gekregen en mensn hier zullen "zie je nou wel" zeggen.

Er valt weinig te winnen met hier posten.
(Uitzondering zou misschien zij als de school heeft besloten dat begeleider incompetent is, ze daarom aanpassingen mag maken en het niet haar schuld is)
* lose-lose ;) loose = los
Ja doei.
  woensdag 20 juli 2016 @ 00:04:00 #194
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163870615
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

* lose-lose ;) loose = los
Kijk dat bedoel ik, alleen maar zeikerts :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163870756
*)
Ja doei.
pi_163870767
Morgen weer een ochtendje helpen bij mijn veldwerk organisatie O+
Ja doei.
pi_163886600
Verdedigd *O*
pi_163886716
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef Anoonumos het volgende:
Verdedigd *O*
Gefeliciteerd! (denk ik? :P )
Ja doei.
pi_163886756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef Anoonumos het volgende:
Verdedigd *O*
Dat kan Pepe wel. :Y)
pi_163886799
*gniffel*
Ja doei.
pi_163886899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef Anoonumos het volgende:
Verdedigd *O*
Gefeliciteerd! (neem ik aan?)
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:31:48 #202
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163892819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef MCH het volgende:
Mishu update?
Gesprek gehad, begeleider voelde zich aangevallen en voelde zich niet verantwoordelijk voor onderzoeksopzet goedkeuren. Bleef erg vaag in waarom de anderen het nog een onvoldoende vonden: 'Moet meer op elkaar aansluiten bla bla bla'.

De beoordelingsformulieren van de andere beoordelaars zegt wat anders: zij hebben fundamentele kritiek op de opzet.

Deze beoordelaars hoeven echter niks toe te lichten verder op de VU, dat wordt de begeleider geacht te doen.

Tweede beoordelaar is tevens scriptiecoordinator dus die heb ik gemaild, deze heeft echter nog niet gereageerd.

Feit is dat de scriptie nu nog onvoldoende is.

Mijn plan is om mede via de decaan te vragen dat ik wissel van begeleider naar de tweede beoordelaar aangezien vertrouwen in deze begeleider afgenomen is door wat er dus gebeurd is.

Het zure is dat je met een herkansing bij de VU maximaal een 6 kan halen, terwijl ik echt wel meer in huis heb :') Maar soit.
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:33:50 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163892883
Tevens blijkt dit vorig jaar bij een vriendin van mij van dezelfde studie gebeurd te zijn: 7,5/4/4,5 bij haar.

Het feit dat de twee laatste cijfers exact overeenkomen deed ons fronsen.

Zij heeft toen een klacht ingediend omdat het net als bij mij niet aan haar inzet en inspanning lag. Zij kreeg toen een andere begeleider en mocht overnieuw beginnen. Tevens kreeg zij het collegeld terug van de tijd dat zij foutief begeleid werd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mishu op 20-07-2016 22:50:04 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:35:04 #204
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163892929
Ik heb zelf in feite nog geluk gehad met een begeleider die in kwantiteit voldeed aan zijn plicht. Een vriend en studiegenoot van mij zijn begeleider had maar 1 keer tijd om af te spreken dus die heeft helemaal niks in kunnen leveren.

Als de school blijkbaar zo faalt, wat zegt die 6 dan?
pi_163893197
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:33 schreef Mishu het volgende:
Tevens blijkt dit vorig jaar bij een vriendin van mij van dezelfde studie gebeurd te zijn: 7,5/4/4,5 bij haar.

Het feit dat de twee laatste cijfers exact overeenkomen deed ons fronsen.

Zij heeft toen een klacht ingediend omdat het net als bij ik niet aan haar inzet en inspanning lag. Zij kreeg toen een andere begeleider en mocht overnieuw beginnen. Tevens kreeg zij het collegeld terug van de tijd dat zij foutief begeleid werd.
Het lastige van scripties is dat vaak niet telt hoeveel uur je erin hebt gestoken, of of je je best hebt gedaan. Het gaat om het eindproduct. Overigens lijkt me dat als jij volgend jaar de hele scriptie opnieuw wilt doen met een nieuw onderwerp en een nieuwe begeleider, dat best te regelen moet zijn. :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:45:01 #206
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893293
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Het lastige van scripties is dat vaak niet telt hoeveel uur je erin hebt gestoken, of of je je best hebt gedaan. Het gaat om het eindproduct. Overigens lijkt me dat als jij volgend jaar de hele scriptie opnieuw wilt doen met een nieuw onderwerp en een nieuwe begeleider, dat best te regelen moet zijn. :)
Het ligt er aan hoe zij er tegenaan kijken. Ik vind zelf een 6 niks maar weer overnieuw beginnen heb ik ook geen zin in. Mag ik weer een vlucht boeken :')

Ik kan best accepteren dat de scriptie niet voldoet aan bepaalde eisen, ik had alleen wel graag gehad dat ze mij op die eisen gewezen hadden :')

Ik heb ook wel iets anders nog te doen met mijn leven, ik ben al 27.

Ik snap ook niet waarom ik bij de bachelor zo excelleerde en dit compleet is ingezakt na de eerste drie vakken van deze master.
pi_163893370
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het ligt er aan hoe zij er tegenaan kijken. Ik vind zelf een 6 niks maar weer overnieuw beginnen heb ik ook geen zin in. Mag ik weer een vlucht boeken :')

Ik kan best accepteren dat de scriptie niet voldoet aan bepaalde eisen, ik had alleen wel graag gehad dat ze mij op die eisen gewezen hadden :')
Ach, als je een ander onderwerp kiest hoef je niet per se naar het buitenland hoor. :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:49:14 #208
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893415
Een optie zou ook zijn: tweede beoordelaar begeleid het verder en de maximum van een 6 bij herkansing wordt losgelaten. Dit hele gebeuren lag namelijk niet aan mij heb ik het idee.
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:52:05 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893498
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:47 schreef Operc het volgende:

[..]

Ach, als je een ander onderwerp kiest hoef je niet per se naar het buitenland hoor. :)
Ik denk dat ik dan een multivariabele regressie analyse zou doen met een bestaande data set :')

Ga echt niet weer leuren om afspraken.
pi_163893685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:49 schreef Mishu het volgende:
Een optie zou ook zijn: tweede beoordelaar begeleid het verder en de maximum van een 6 bij herkansing wordt losgelaten. Dit hele gebeuren lag namelijk niet aan mij heb ik het idee.
Ik denk dat dat een gepasseerd station is, maar je kunt het altijd proberen. :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:56:59 #211
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893697
Bij mij rijst eigenlijk de vraag: wanneer weet je of je een goede begeleider te pakken hebt? Is dat wel mogelijk met het huidige budget voor onderwijs?
pi_163893699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:49 schreef Mishu het volgende:
Een optie zou ook zijn: tweede beoordelaar begeleid het verder en de maximum van een 6 bij herkansing wordt losgelaten. Dit hele gebeuren lag namelijk niet aan mij heb ik het idee.
Top als je zelf de regels mag aanpassen. ^O^
pi_163893703
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:49 schreef Anoonumos het volgende:
Verdedigd *O*
En nu afgestudeerd dus? Gefeliciteerd! *O*
pi_163893710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:56 schreef Mishu het volgende:
Bij mij rijst eigenlijk de vraag: wanneer weet je of je een goede begeleider te pakken hebt? Is dat wel mogelijk met het huidige budget voor onderwijs?
Praten met medestudenten?
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:57:45 #215
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893722
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:56 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een gepasseerd station is, maar je kunt het altijd proberen. :)
Hmm, tja, de begeleider heeft al gezegd dat ik gewoon in de herfst moet herkansen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:59:54 #216
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Praten met medestudenten?
Die zijn eigenlijk allemaal unaniem ontevreden over de kwaliteit van het onderwijs bij deze master...
pi_163893820
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Die zijn eigenlijk allemaal unaniem ontevreden over de kwaliteit van het onderwijs bij deze master...
Dus die zijn allemaal op een onprettige maneir afgestudeerd?
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:02:55 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus die zijn allemaal op een onprettige maneir afgestudeerd?
Ja. Allemaal met een 6 en een scriptie waar ze niet trots op zijn.

Zouden zij denken dat zij alleen de slechte studenten krijgen? _O-
pi_163893900
Wat een gedoe. In ieder geval ben je nog steeds welkom in de aankomende topics van deze reeks.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:05:36 #220
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163893945
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:03 schreef MCH het volgende:
Wat een gedoe. In ieder geval ben je nog steeds welkom in de aankomende topics van deze reeks.
Ja, ik denk dat ik me gewoon moet laten verrassen door wat er nu verder gebeurt.

De beoordelingen van bepaalde docenten zijn regelmatig ook zo slecht dat ze niet meer gedeeld worden met de studenten, terwijl dat wel VU beleid is.
pi_163893995
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:57 schreef Operc het volgende:

[..]

En nu afgestudeerd dus? Gefeliciteerd! *O*
Ja, thanks en de rest.
pi_163894022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:56 schreef Mishu het volgende:
Bij mij rijst eigenlijk de vraag: wanneer weet je of je een goede begeleider te pakken hebt? Is dat wel mogelijk met het huidige budget voor onderwijs?
Mijn begeleider beantwoordde zelfs mijn mails nog terwijl hij op congres in Canada was, en hij deed alles vrijwillig (want individuele scriptie). Altijd feedback binnen 48 uur ook, en antwoord op elke mail binnen 12 uur. :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_163894119
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het ligt er aan hoe zij er tegenaan kijken. Ik vind zelf een 6 niks maar weer overnieuw beginnen heb ik ook geen zin in. Mag ik weer een vlucht boeken :')

Ik kan best accepteren dat de scriptie niet voldoet aan bepaalde eisen, ik had alleen wel graag gehad dat ze mij op die eisen gewezen hadden :')

Ik heb ook wel iets anders nog te doen met mijn leven, ik ben al 27.

Ik snap ook niet waarom ik bij de bachelor zo excelleerde en dit compleet is ingezakt na de eerste drie vakken van deze master.
Als het over moet hoef je de scriptie toch niet in het buitenland te schrijven? Jammer dat het zo gelopen is natuurlijk, maar lijkt me imo geen eis.

Was het overigens bekend dat de kwaliteit van de master blijkbaar zo slecht is?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:49 schreef Mishu het volgende:
Een optie zou ook zijn: tweede beoordelaar begeleid het verder en de maximum van een 6 bij herkansing wordt losgelaten. Dit hele gebeuren lag namelijk niet aan mij heb ik het idee.
Denk niet dat ze voor de 6 maximaal een uitzondering maken (en terecht).
Maar succes nog, hopelijk kan je nog gewoon herkansen en anders helaas accepteren dat het over zal moeten. Heb je wel mooi een kans op een hoger cijfer. Was dit het laatste, of moet je nog vakken?
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:13:47 #224
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163894176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als het over moet hoef je de scriptie toch niet in het buitenland te schrijven? Jammer dat het zo gelopen is natuurlijk, maar lijkt me imo geen eis.

Was het overigens bekend dat de kwaliteit van de master blijkbaar zo slecht is?

[..]

Denk niet dat ze voor de 6 maximaal een uitzondering maken (en terecht).
Maar succes nog, hopelijk kan je nog gewoon herkansen en anders helaas accepteren dat het over zal moeten. Heb je wel mooi een kans op een hoger cijfer. Was dit het laatste, of moet je nog vakken?
Nee, wel was er vorig jaar een visitatiecommissie van de Onderwijsinspectie die langs kwam, ik weet niet of dat standaard is. Ik moest toen in een kringetje feedback geven maar daar herkenden ze zich niet in :') terwijl de rest van het kringetje het beaamde.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:14:51 #225
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163894219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als het over moet hoef je de scriptie toch niet in het buitenland te schrijven? Jammer dat het zo gelopen is natuurlijk, maar lijkt me imo geen eis.

Was het overigens bekend dat de kwaliteit van de master blijkbaar zo slecht is?

[..]

Denk niet dat ze voor de 6 maximaal een uitzondering maken (en terecht).
Maar succes nog, hopelijk kan je nog gewoon herkansen en anders helaas accepteren dat het over zal moeten. Heb je wel mooi een kans op een hoger cijfer. Was dit het laatste, of moet je nog vakken?
Ik heb al mijn vakken al.

Maar ze geven geen scriptie in september dus dan zou ik weer tot januari moeten wachten. Waardeloos dus.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:19:54 #226
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163894353
Kut voor je Mishu, hoop dat er een oplossing voor je te vinden is die iig werkbaar is.

Als er daadwerkelijk zo veel onvrede is over de master en je iets wilt doen, zou je de informatie van al die andere ontevreden studenten kunnen bundelen en naar de rector magnificus van de VU kunnen sturen met als "dreigement" om naar de pers te stappen, dat zorgt altijd wel dat universiteiten iets doen.

(Als je dat gaat doen zou ik wel 100% zeker proberen te zijn dat je daadwerkelijk een gegrond punt hebt en dus objectieve feedback vragen van buitenstaanders).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163894743
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb al mijn vakken al.

Maar ze geven geen scriptie in september dus dan zou ik weer tot januari moeten wachten. Waardeloos dus.
Kan je maar 1 keer per jaar inschrijven? Dat vind ik wel vreemd, waar ik studeer kan het zowel in september als in januari. En terecht lijkt mij, niet iedereen begint op het zelfde moment. Hangt er geheel vanaf hoe de studie verloopt.
pi_163894787
Ik heb zelf nog overwogen om naar de VU te verkassen als het hier niet zou lukken met de master, ben nu wel erg blij dat ik dat niet heb gedaan zeg...

Overigens zou ik je aanraden om sowieso de Nationale Studenten Enquête in te vullen en je onvrede te uiten. De resultaten komen jaarlijks in Elsevier, dan zien toekomstige studenten ook dat de kwaliteit blijkbaar te wensen over laat.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:40:25 #229
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163894914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:19 schreef oompaloompa het volgende:
Kut voor je Mishu, hoop dat er een oplossing voor je te vinden is die iig werkbaar is.

Als er daadwerkelijk zo veel onvrede is over de master en je iets wilt doen, zou je de informatie van al die andere ontevreden studenten kunnen bundelen en naar de rector magnificus van de VU kunnen sturen met als "dreigement" om naar de pers te stappen, dat zorgt altijd wel dat universiteiten iets doen.

(Als je dat gaat doen zou ik wel 100% zeker proberen te zijn dat je daadwerkelijk een gegrond punt hebt en dus objectieve feedback vragen van buitenstaanders).
Ik probeer het eerst minnelijk op te lossen. Mogelijk dat ik na mijn afstuderen een melding doe bij de Onderwijsinspectie, maar dan zou ik mijn eigen diploma devalueren.

Andere meisje denkt er nog over na of ze daar een gezamenlijke melding van wilt maken. Zij heeft het immers al achter zich gelaten en ze heeft haar collegegeld terug gekregen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:42:28 #230
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163894962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:36 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb zelf nog overwogen om naar de VU te verkassen als het hier niet zou lukken met de master, ben nu wel erg blij dat ik dat niet heb gedaan zeg...

Overigens zou ik je aanraden om sowieso de Nationale Studenten Enquête in te vullen en je onvrede te uiten. De resultaten komen jaarlijks in Elsevier, dan zien toekomstige studenten ook dat de kwaliteit blijkbaar te wensen over laat.
Dat hebben ik en anderen gedaan maar raar genoeg krijgen ze alsnog een 7,1 ofzo :? Ra ra hoe kan dat. Ik heb docentenbeoordelingen gezien die ver in de rood waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 20-07-2016 23:50:21 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:45:11 #231
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163895033
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat heb ik en anderen gedaan maar raar genoeg krijgen ze alsnog een 7,1 ofzo :? Ra ra hoe kan dat. Ik heb docentenbeoordelingen gezien die ver in de rood waren.
Nou ja het zou heel begeleider afhankelijk kunnen zijn, tijdens mijn PhD heb ik veel begeleiders of afstand bezig gezien en het verschil tussen hen was enorm waar sommige echt voor de studenten gingen terwijl anderen echt helemaal niets deden aan begeleiding. Dat zorgde ook weer voor vergelijkbaar drama, waar 2e lezers weigerden een voldoende te geven omdat het werk slecht was, maar dat niet echt "de schuld" van de student was, eerder de begeleider. Als op elke school 90% goed is en 10% bagger, lijkt elke school op elkaar en elke school voldoende.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163895840
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:40 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik probeer het eerst minnelijk op te lossen. Mogelijk dat ik na mijn afstuderen een melding doe bij de Onderwijsinspectie, maar dan zou ik mijn eigen diploma devalueren.

Andere meisje denkt er nog over na of ze daar een gezamenlijke melding van wilt maken. Zij heeft het immers al achter zich gelaten en ze heeft haar collegegeld terug gekregen.
Je zou wel collectief een klacht kunnen indienen. Vervelend als dat betekent dat de waarde van je diploma daalt, echter het kan wel zorgen dat toekomstige studenten de master niet meer kiezen. Misschien dat er dan het zelfde gebeurt als bij Notarieel Recht in Amsterdam (volgens mij de UvA), dat er te weinig studenten zijn en de master wordt opgedoekt.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 06:30:48 #233
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163947386
Nou ik ben dus gister bij de decaan geweest. En ze kunnen iets van 1000-2500 euro voor me vrijmaken vanwege bijzondere omstandigheden (eigen ziekte en mantelzorg vader) maar ze gaat zich niet bemoeien met de docenten want dat zet geen zoden aan de dijk bij de VU, kan zelfs in je nadeel werken.

Scriptiecoordinator en tweede beoordelaar is pas 3 augustus terug van vakantie dus dat wordt afwachten.
pi_163949215
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 06:30 schreef Mishu het volgende:
Nou ik ben dus gister bij de decaan geweest. En ze kunnen iets van 1000-2500 euro voor me vrijmaken vanwege bijzondere omstandigheden (eigen ziekte en mantelzorg vader) maar ze gaat zich niet bemoeien met de docenten want dat zet geen zoden aan de dijk bij de VU, kan zelfs in je nadeel werken.

Scriptiecoordinator en tweede beoordelaar is pas 3 augustus terug van vakantie dus dat wordt afwachten.
Mooie compensatie toch. Ook nog even bij DUO vragen want daar valt ook nog wel wat te krijgen (ook achteraf).
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:58:33 #235
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163954336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Mooie compensatie toch. Ook nog even bij DUO vragen want daar valt ook nog wel wat te krijgen (ook achteraf).
Zeker, het is in ieder geval iets. En ik krijg contact met iemand, dat voelt ook al heel fijn.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 15:49:28 #236
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163955264
De decaan is ook niet degene bij wie je moet zijn over klachten over de examinering. De decaan kan je wel een bijdrage geven uit het profileringsfonds van de instelling als daar reden toe is zoals ziekte etc. iets wat zij/hij ook gedaan heeft.

Je hebt ook een vakje bestuursrecht gedaan toch? Ik zou dan even goed kijken naar de instanties die je noemt. Je haalt de Inspectie voor Onderwijs en NVAO door elkaar. De visitatiecommissie met wie je gesproken hebt was van de NVAO en niet van de Inspectie. Bij de Inspectie kan je geen klachten indienen over je cijfer / begeleiding. Je kan daar wel melding maken van ernstige misstanden als fraude en dergelijke.

De instelling (de VU) heeft een eigen onafhankelijke klachteninstantie waar je wel een klacht kan indienen. Je kan daarnaast bij de examencommissie ook bezwaar aantekenen binnen de gestelde termijn (zes weken). Eventueel kan je daarna nog door naar het CBHO waar een commissie van zeer ervaren bestuursrechtsjuristen en rechters nogmaals naar de zaak kan kijken. In het geval van seksuele intimidatie en dergelijke kan je ook terecht bij de vertrouwenspersoon die afhankelijk van de ernst van de situatie contact op kan nemen met een onderzoekscommissie.

Bij NVAO kan je ook geen klacht indienen maar wel melding maken. De NVAO daarentegen hanteert eigen standaarden waar een scriptie aan moet voldoen. Bij de accreditatieverlening hebben zij ook een aantal scripties ingekeken (waaronder degenen die een zes krijgen) en o.g.v het besluit tot accreditatie genomen. Wanneer jouw scriptie volgens deze eisen geen zes waard is en je hem toch hebt gekregen maak je een kans in de zin van dat dit meegenomen kan worden bij toekomstige besluiten. De zogenaamde oprotzes waar in dit topic over gesproken wordt brengt dan ook een groot risico mee voor de opleiding. Niet zozeer voor de instelling! Andersom wordt lastiger. Een scriptie die niet aan de eisen voldoet moet namelijk beoordeeld worden met een onvoldoende ook als de student er veel uur in heeft zitten of er problemen waren met het proces.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:19:31 #237
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163955916
Ik zie allemaal klachteninstanties maar ik denk dat in eerste instantie een goed gesprek gewoon beter werkt.

Ik ben al soort van in bezwaar gegaan tegen het cijfer bij de examencommissie. Ook heb ik hier een inzagemoment/toelichtingsgesprek aangevraagd. 3 augustus is de scriptiecoordinator terug, eerst even afwachten of die open staat voor een gesprek. Ik zal ondertussen ook nog even officieel in bezwaar gaan tegen het cijfer voor de zekerheid.

Verder is iets privé dus pm ;)
pi_163956634
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:19 schreef Mishu het volgende:
Ik zie allemaal klachteninstanties maar ik denk dat in eerste instantie een goed gesprek gewoon beter werkt.

Ik ben al soort van in bezwaar gegaan tegen het cijfer bij de examencommissie. Ook heb ik hier een inzagemoment/toelichtingsgesprek aangevraagd. 3 augustus is de scriptiecoordinator terug, eerst even afwachten of die open staat voor een gesprek. Ik zal ondertussen ook nog even officieel in bezwaar gaan tegen het cijfer voor de zekerheid.

Verder is iets privé dus pm ;)
Heel goed dat je een inzagemoment hebt aangevraagd. Ook fijn om te lezen dat je in aanmerking komt voor compensatie. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen en wat nou precies de verklaring is voor de grote verschillen tussen de beoordelingen.
pi_163956934
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:19 schreef Mishu het volgende:
Ik zie allemaal klachteninstanties maar ik denk dat in eerste instantie een goed gesprek gewoon beter werkt.

Ik ben al soort van in bezwaar gegaan tegen het cijfer bij de examencommissie. Ook heb ik hier een inzagemoment/toelichtingsgesprek aangevraagd. 3 augustus is de scriptiecoordinator terug, eerst even afwachten of die open staat voor een gesprek. Ik zal ondertussen ook nog even officieel in bezwaar gaan tegen het cijfer voor de zekerheid.

Verder is iets privé dus pm ;)
Mooi gebaar van de decaan. ^O^
Wat is precies je doel met in bezwaar gaan tegen het cijfer? Afdwingen dat je bij de herkansing niet gebonden bent aan maximaal een 6, of het cijfer voor je huidige versie ophogen? :)
  zaterdag 23 juli 2016 @ 17:39:12 #240
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163957869
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 17:00 schreef Operc het volgende:

[..]

Mooi gebaar van de decaan. ^O^
Wat is precies je doel met in bezwaar gaan tegen het cijfer? Afdwingen dat je bij de herkansing niet gebonden bent aan maximaal een 6, of het cijfer voor je huidige versie ophogen? :)
Geen flauw idee eerlijk gezegd maar het moet binnen zes weken blijkbaar dus ik zal snel een keuze moeten maken _O-

Als ik tweede beoordelaar spreek kan ik beter peilen waar het aan ligt en kan ik het toetsen aan wat ik vervolgens dan vind en of in protest gaan redelijk is.
pi_163957905
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 17:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geen flauw idee eerlijk gezegd maar het moet binnen zes weken blijkbaar dus ik zal snel een keuze moeten maken _O-

Als ik tweede beoordelaar spreek kan ik beter peilen waar het aan ligt en kan ik het toetsen aan wat ik vervolgens dan vind en of in protest gaan redelijk is.
Oh, de feedback van de tweede beoordelaar nog niet gehad? Dat duurt lang zeg. -O-
  zaterdag 23 juli 2016 @ 17:45:03 #242
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163957978
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 17:41 schreef Operc het volgende:

[..]

Oh, de feedback van de tweede beoordelaar nog niet gehad? Dat duurt lang zeg. -O-
Wel beoordeling hoor, maar geen feedback en toelichting. Hij is op vakantie namelijk.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:39:02 #243
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163964520
Ja, de prive dingen kunnen idd het beste via PM enzo.

In het algemeen wil ik wel het volgende opmerken:

Het is altijd onverstandig om emotionele of overhaaste besluiten te nemen. Dat studenten teleurgesteld zijn na het behalen van een onvoldoende is vanzelfsprekend en ook begrijpbaar. Er zijn verschillende procedurele en informele routes te bewandelen om toch nog tot een gunstig resultaat te komen. Tegen een beoordeling kan bezwaar gemaakt worden, een student kan feedback krijgen om een herkansing succesvol te benutten en bij grote ontevredenheid over de gang van zaken is er een formele en interne klachteninstantie beschikbaar.

Ik ken meerdere gevallen van studenten die het in de eindfase van hun studie het tot een persoonlijk conflict hebben laten komen met hun beoordelaars. Ik zou die kant koste wat het kost proberen te vermijden. Aan het einde van de rit verliest de student altijd.

Het bezwaarschrift zou ik even doornemen met iemand die verstand heeft van beoordelingen en het bijhorende recht. De examencommissie kijkt namelijk niet naar alle aspecten die een student aandraagt. Dat is ook vanzelfsprekend, een student die een onvoldoende heeft gehad vindt dit namelijk altijd onterecht omdat hij/zij vond dat hij/zij het wel goed heeft gedaan. De rol van de examencommissie is niet om de professie van de beoordelaar over te nemen, maar te beoordelen of deze conform alle reglementen heeft gehandeld. Wanneer er sprake is van maar liefst drie beoordelaars kan je de donder opzeggen dat die inhoudelijk wel met een sterke onderbouwing komen voor hun beoordeling. In het volledige traject kunnen er daarentegen best fouten zijn gemaakt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 23 juli 2016 @ 23:03:35 #244
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163965225
Er zijn al procedurele fouten gemaakt maar dan moeten ze het opnieuw beoordelen en dan gebeurt hetzelfde.

Dus productiever is om te kijken hoe ik hem kan verbeteren bij de tweede beoordelaar, die nu nog op vakantie is.
pi_164164045
Ik moet in mei in 5 weken mijn bachelorscriptie maken en daar heb ik geen zin in! :(
pi_164166584
Vervelend al die berichten over slechte begeleiding.

Ik ben net klaar met m'n bachelorscriptie. Bij mij ging het dan niet over het wel of niet halen, maar moet zeggen dat mijn begeleider (PhD student) nou ook niet erg enthousiast/ betrokken was. Heb bijvoorbeeld maar tweemaal contact met hem gehad :').
Nope
pi_164220142
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:12 schreef IDkaart het volgende:
Ik moet in mei in 5 weken mijn bachelorscriptie maken en daar heb ik geen zin in! :(
Ah joh, niet te zwaar aan tillen. Zo'n Bachelorscriptie is veelal gewoon een kwestie van niet te moeilijk denken en wat kiezen wat je interessant vindt! :)
Ja doei.
pi_164241822
Afgelopen week begonnen met het schrijven van onderzoeksvoorstel voor mijn masterscriptie, ben benieuwd! :Y
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:53:28 #249
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164500832
Ik heb nu betere feedback gekregen van de 2e beoordelaar die nu terug is.

Hij gaat mij ook verder begeleiden volgens mij. Hij wou niet te veel stil staan bij wat er gebeurd was zei telkens 'Ja, laten we duidelijk zijn, het is vervelend'. Hint hint.

Enige nadeel is dat ik nu nog maar een 6 kan halen terwijl ik dus nog steeds denk dat ik flutbegeleiding heb gehad achteraf gezien (literatuur achterhouden etc).

Maar daar kan ik nu niks meer aan doen en het doel wordt om zo snel mogelijk van die school af te zijn.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:55:43 #250
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164500924
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:38 schreef MrRiot het volgende:
Vervelend al die berichten over slechte begeleiding.

Ik ben net klaar met m'n bachelorscriptie. Bij mij ging het dan niet over het wel of niet halen, maar moet zeggen dat mijn begeleider (PhD student) nou ook niet erg enthousiast/ betrokken was. Heb bijvoorbeeld maar tweemaal contact met hem gehad :').
Ik vind sowieso dat promovendi niks met scripties van doen moeten hebben. Die zijn zelf nog aan het leren.
pi_164500953
Literatuur wordt niet achtergehouden. Die moet je zelf zoeken. Het is een master, geen brugklaswerkstuk.
Ja doei.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:57:35 #252
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164500976
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Literatuur wordt niet achtergehouden. Die moet je zelf zoeken. Het is een master, geen brugklaswerkstuk.
Ja maar hij deed alsof mijn opzet goed was terwijl hij zelf artikelen had geschreven die compleet tegen mijn theoretisch kader ingingen. Lijkt me wel handig om even te melden :X

Sowieso blijkt nu dat hij totaal niet duidelijk is geweest over de vereiste formateisen aan de scriptie. Dus de scriptie bij de VU moet echt schools met versimpelde thematische kopjes zijn en niet een wetenschappelijk artikel format.
pi_164501026
Literatuurzoeken 101: de werken van je begeleider(s). Als je daar zelf al niet eens begint zou ik ook achteroverleunend gaan zitten gniffelen.
Ja doei.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:01:33 #254
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164501116
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
Literatuurzoeken 101: de werken van je begeleider(s). Als je daar zelf al niet eens begint zou ik ook achteroverleunend gaan zitten gniffelen.
Nouja dat vind ik dus docentonwaardig. Je bent daar om te leren, niet om uitgelachen te worden.

Ze moeten een veilige leeromgeving bieden.

En ik kom er uiteindelijk toch wel achter en toen voelde hij zich wat rot. Tja. En toen zei ik dat ik niet echt wist hoe ik hem nog kon vertrouwen als docent als hij mij blijkbaar zo kan naaien en mij zo benadert en ziet.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:03:47 #255
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164501198
Laat ik het zo stellen: een docent is er om jou te helpen en niet om jou onderuit te halen.

Mag ik hopen.

Sowieso kan je niet van studenten verwachten dat ze in 1 maand 20 jaar leeswerk van de docent inhalen. Een begeleider is er juist om die achterstand te overbruggen en studenten vanuit die kennis en ervaring dingen aan te rijken die de student niet ziet of kan zien door gebrek aan ervaring.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:07:01 #256
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164501339
Net als dat je als docent niet misbruik mag maken van je overwicht door meer jaren levenservaring en werkervaring ten op zichtte van leerlingen. Je hebt altijd een voorsprong als docent. Het is de uitdaging om de student die 20 jaar jonger is liefdevol te begeleiden naar een grotere ontwikkeling.
pi_164501665
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:53 schreef Mishu het volgende:
Maar daar kan ik nu niks meer aan doen en het doel wordt om zo snel mogelijk van die school af te zijn.
Goed om te zien dat je gemotiveerd bent. :Y Ik kan me voorstellen dat dat lastig is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:55 schreef Mishu het volgende:
Ik vind sowieso dat promovendi niks met scripties van doen moeten hebben. Die zijn zelf nog aan het leren.
Het voordeel van promovendi is dat ze vaak minder volle agenda's hebben en daarom flexibeler zijn qua begeleiding. Wat studenten die ik ken die een professor als begeleider hadden, baalden er juist van dat ze een afspraak alleen voor over een paar weken konden plannen, in plaats van de volgende dag bijvoorbeeld. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja maar hij deed alsof mijn opzet goed was terwijl hij zelf artikelen had geschreven die compleet tegen mijn theoretisch kader ingingen. Lijkt me wel handig om even te melden :X
Het is een masterscriptie, dan wordt er zelfstandigheid verwacht. (Als ze dingen gaan aandragen kunnen ze je daar aan het eind ook weer op afrekenen, dat je het niet zelf kon etc.)
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:24:16 #258
43556 miss_dynastie
pi_164501883
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja maar hij deed alsof mijn opzet goed was terwijl hij zelf artikelen had geschreven die compleet tegen mijn theoretisch kader ingingen. Lijkt me wel handig om even te melden :X

Sowieso blijkt nu dat hij totaal niet duidelijk is geweest over de vereiste formateisen aan de scriptie. Dus de scriptie bij de VU moet echt schools met versimpelde thematische kopjes zijn en niet een wetenschappelijk artikel format.
Hoezo? Het is wetenschap, er kunnen toch verschillende visies bestaan op onderwerpen? Misschien was dat juist waar hij benieuwd naar was.

Formateisen stonden bij ons in de scriptiehandleiding, daar heb ik mijn begeleider nooit over gehoord. Hij heeft me eveneens nooit op het bestaan van de scriptiehandleiding zelf gewezen, bij ons vielen dat soort dingen onder het kopje 'eigen verantwoordelijkheid'.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:01 schreef Mishu het volgende:

En ik kom er uiteindelijk toch wel achter en toen voelde hij zich wat rot. Tja. En toen zei ik dat ik niet echt wist hoe ik hem nog kon vertrouwen als docent als hij mij blijkbaar zo kan naaien en mij zo benadert en ziet.
Is dat dezelfde docent die drukker was met het staren naar je 'tieten en voeten'? Heb je hem daar nog op aangesproken?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:46:08 #259
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164502694
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je gemotiveerd bent. :Y Ik kan me voorstellen dat dat lastig is.

[..]

Het voordeel van promovendi is dat ze vaak minder volle agenda's hebben en daarom flexibeler zijn qua begeleiding. Wat studenten die ik ken die een professor als begeleider hadden, baalden er juist van dat ze een afspraak alleen voor over een paar weken konden plannen, in plaats van de volgende dag bijvoorbeeld. :)

[..]

Het is een masterscriptie, dan wordt er zelfstandigheid verwacht. (Als ze dingen gaan aandragen kunnen ze je daar aan het eind ook weer op afrekenen, dat je het niet zelf kon etc.)
Ik heb wat scripties van anderen gezien en bij de jongens die een 8 hadden bedankten ze allemaal die docent voor het aanreiken van het onderwerp en de methode :')

Dus de jongens worden blijkbaar geholpen en geprezen en de meisjes moeten het zelf uitzoeken en krijgen vervolgens een 4 en hoon.

Die vriendin van mij had namelijk hetzelfde. Een docent die iemand smalend laat aankloten.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:47:31 #260
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164502731
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoezo? Het is wetenschap, er kunnen toch verschillende visies bestaan op onderwerpen? Misschien was dat juist waar hij benieuwd naar was.

Formateisen stonden bij ons in de scriptiehandleiding, daar heb ik mijn begeleider nooit over gehoord. Hij heeft me eveneens nooit op het bestaan van de scriptiehandleiding zelf gewezen, bij ons vielen dat soort dingen onder het kopje 'eigen verantwoordelijkheid'.

[..]

Is dat dezelfde docent die drukker was met het staren naar je 'tieten en voeten'? Heb je hem daar nog op aangesproken?
Formateisen stonden niet in de handleiding. Handleidingen op de VU stellen niet zo heel veel voor.

Sowieso houdt niemand zich aan de regels er in. Er is bijvoorbeeld vaak geen inzagemoment etc
pi_164502888
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat promovendi niks met scripties van doen moeten hebben. Die zijn zelf nog aan het leren.
:')
pi_164503332
Misschien was die vriendin ook niet zo goed. Maar gooi er vooral nog een seksisme claim tegenaan! :D alles om maar niet te hoeven nadenken of je zelf wat fout gedaan hebt.
Ja doei.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:15:35 #263
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164503667
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:04 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien was die vriendin ook niet zo goed. Maar gooi er vooral nog een seksisme claim tegenaan! :D alles om maar niet te hoeven nadenken of je zelf wat fout gedaan hebt.
Nouja mijn scriptie was niet goed, maar ik heb geen enkele info aangereikt gekregen om het goed te doen.

Het onderzoek zelf was niet slecht, dat erkende de 2e beoordelaar ook, en alles stond er, maar hij moest dan zoeken en daar had hij geen zin in.
pi_164503681
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:18:18 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164503744
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:51 schreef MCH het volgende:

[..]

:')
Dit is een eis vanuit de accreditatiecommissie. Alle MSc scripties moeten begeleid en beoordeeld worden door mensen met een dr. titel.
pi_164503760
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dit is een eis vanuit de accreditatiecommissie. Alle MSc scripties moeten begeleid en beoordeeld worden door mensen met een dr. titel.
Bron?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:19:05 #267
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164503774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:15 schreef MCH het volgende:
[ afbeelding ]
Motorbloempje luistert toch niet naar wat ik zeg want die is nog met haar eigen hetze tegen mij bezig :')
pi_164503794
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:19 schreef Mishu het volgende:

[..]

Motorbloempje luistert toch niet naar wat ik zeg want die is nog met haar eigen hetze tegen mij bezig :')
:O
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:19:40 #269
43556 miss_dynastie
pi_164503801
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb wat scripties van anderen gezien en bij de jongens die een 8 hadden bedankten ze allemaal die docent voor het aanreiken van het onderwerp en de methode :')

Dus de jongens worden blijkbaar geholpen en geprezen en de meisjes moeten het zelf uitzoeken en krijgen vervolgens een 4 en hoon.

Die vriendin van mij had namelijk hetzelfde. Een docent die iemand smalend laat aankloten.
Dus ze zijn zo druk met kijken naar je 'tieten en voeten' dat ze geen tijd meer hebben om te helpen en je een 4 geven?

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Formateisen stonden niet in de handleiding. Handleidingen op de VU stellen niet zo heel veel voor.

Sowieso houdt niemand zich aan de regels er in. Er is bijvoorbeeld vaak geen inzagemoment etc
Als die eisen niet in de handleiding stonden en niemand zich eraan houdt, is het dus ook niet zo dat een scriptie er zus of zo uit moet zien en je eerste begeleider verzuimd heeft, maar dan heeft je tweede begeleider een andere voorkeur. Ofwel: wat is het nou? En de scripties van de jongens die voorgetrokken zijn, hadden die geen standaard format waar je e.e.a. uit af kon leiden.

Kijk, ik had echt een hele, hele nare scriptiebegeleider, dus ik kan me doorgaans best een beetje inleven, maar ik vind jou wel héél passief en heel druk met kijken naar anderen om jouw werk gedaan te krijgen.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:20:40 #270
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164503844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Bron?
Gevonden in het examenreglement van de school, en tijdens een zoektocht naar de waardering van de opleiding bij het NVAO.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:21:43 #271
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164503878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus ze zijn zo druk met kijken naar je 'tieten en voeten' dat ze geen tijd meer hebben om te helpen en je een 4 geven?

[..]

Als die eisen niet in de handleiding stonden en niemand zich eraan houdt, is het dus ook niet zo dat een scriptie er zus of zo uit moet zien en je eerste begeleider verzuimd heeft, maar dan heeft je tweede begeleider een andere voorkeur. Ofwel: wat is het nou? En de scripties van de jongens die voorgetrokken zijn, hadden die geen standaard format waar je e.e.a. uit af kon leiden.

Kijk, ik had echt een hele, hele nare scriptiebegeleider, dus ik kan me doorgaans best een beetje inleven, maar ik vind jou wel héél passief en heel druk met kijken naar anderen om jouw werk gedaan te krijgen.
Nouja als je niks hebt om op te varen wat moet je dan?

En ik heb nu blijkbaar heel veel werk voor niks gedaan.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:23:42 #272
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164503946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus ze zijn zo druk met kijken naar je 'tieten en voeten' dat ze geen tijd meer hebben om te helpen en je een 4 geven?

[..]

Als die eisen niet in de handleiding stonden en niemand zich eraan houdt, is het dus ook niet zo dat een scriptie er zus of zo uit moet zien en je eerste begeleider verzuimd heeft, maar dan heeft je tweede begeleider een andere voorkeur. Ofwel: wat is het nou? En de scripties van de jongens die voorgetrokken zijn, hadden die geen standaard format waar je e.e.a. uit af kon leiden.

Kijk, ik had echt een hele, hele nare scriptiebegeleider, dus ik kan me doorgaans best een beetje inleven, maar ik vind jou wel héél passief en heel druk met kijken naar anderen om jouw werk gedaan te krijgen.
Sowieso haalt maar 33% de masterscriptie in 1 keer. Bij de UvA was er slechts 1 in mijn groepje niet geslaagd. Hier is het meer regel dan uitzondering om gezeik te hebben.

En ze doen niet aan een herkansingtermijn. Je zou in principe 2 jaar over je herkansing mogen doen, als je maar collegegeld betaalt... Tja.

Ze moedigden het zelfs aan om echt de tijd te nemen voor alles :')
pi_164504073
Een opleiding kan toch niet gebaat zijn bij een slagingspercentage van 33%. Of doe jij een opleiding bestaande uit 3 mensen? Jij en je vriendin gezakt en de andere geslaagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2016 22:29:04 ]
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:30:46 #274
43556 miss_dynastie
pi_164504165
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja als je niks hebt om op te varen wat moet je dan?
Dat bootje waarop je had kunnen varen had je in de jaren voorafgaand aan je scriptie moeten bouwen. Daarnaast zijn er overal boeken te vinden over hoe je een plan van aanpak maakt voor een scriptie. Scriptiespreekuren, scriptieadviseurs, etc.

quote:
En ik heb nu blijkbaar heel veel werk voor niks gedaan.
Ja, maar een diploma is een bewijs van bekwaamheid, niet van inzet. Je zal best veel werk hebben gedaan, maar dat maakt het werk nog niet goed genoeg om je diploma te ontvangen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Sowieso haalt maar 33% de masterscriptie in 1 keer. Bij de UvA was er slechts 1 in mijn groepje niet geslaagd. Hier is het meer regel dan uitzondering om gezeik te hebben.
En wat wil je daarmee zeggen dan? Liggen de eisen exorbitant hoog of zijn de studenten buitengewoon slecht? Nogmaals, een diploma is geen cadeautje voor hard werken en goed je best doen.

quote:
Ze moedigden het zelfs aan om echt de tijd te nemen voor alles :')
Ja, dat deed mijn scriptiebegeleider ook. Het liefst had 'ie dat ik tien pagina's inleverde waarvoor hij twee weken leestijd had, omdat hij dat prettig vond. En dan zei ik 'ik snap dat het voor u prettig is, maar ik wil graag gewoon afstuderen' en deed gewoon mijn werk.
pi_164504203
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:23 schreef Mishu het volgende:
En ze doen niet aan een herkansingtermijn. Je zou in principe 2 jaar over je herkansing mogen doen, als je maar collegegeld betaalt... Tja.

Ze moedigden het zelfs aan om echt de tijd te nemen voor alles :')
Nouja, aan stressende studenten hebben ze ook niets. Dus er bij de herkansing nog veel druk achter zetten heeft vanuit de opleiding ook weinig zin.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:33:08 #276
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504258
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:28 schreef MCH het volgende:
Een opleiding kan toch niet gebaat zijn bij een slagingspercentage van 33%. Of doe jij een opleiding bestaande uit 3 mensen? Jij en je vriendin gezakt en de andere geslaagt.
50 mensen bij de gehele opleiding.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:34:10 #277
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504308
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat bootje waarop je had kunnen varen had je in de jaren voorafgaand aan je scriptie moeten bouwen. Daarnaast zijn er overal boeken te vinden over hoe je een plan van aanpak maakt voor een scriptie. Scriptiespreekuren, scriptieadviseurs, etc.

[..]

Ja, maar een diploma is een bewijs van bekwaamheid, niet van inzet. Je zal best veel werk hebben gedaan, maar dat maakt het werk nog niet goed genoeg om je diploma te ontvangen.

[..]

En wat wil je daarmee zeggen dan? Liggen de eisen exorbitant hoog of zijn de studenten buitengewoon slecht? Nogmaals, een diploma is geen cadeautje voor hard werken en goed je best doen.

[..]

Ja, dat deed mijn scriptiebegeleider ook. Het liefst had 'ie dat ik tien pagina's inleverde waarvoor hij twee weken leestijd had, omdat hij dat prettig vond. En dan zei ik 'ik snap dat het voor u prettig is, maar ik wil graag gewoon afstuderen' en deed gewoon mijn werk.
Er zijn geen scriptieadvieseurs op de VU en ik heb scripties leren schrijven op de UvA. En die was in 1 keer goed en in dit format.
pi_164504339
Even wat anders tussendoor: vanaf maandag kan ik me inschrijven voor de masterscriptie. Hoop dat de begeleider iets ziet in mijn onderwerp.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:35:14 #279
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat bootje waarop je had kunnen varen had je in de jaren voorafgaand aan je scriptie moeten bouwen. Daarnaast zijn er overal boeken te vinden over hoe je een plan van aanpak maakt voor een scriptie. Scriptiespreekuren, scriptieadviseurs, etc.

[..]

Ja, maar een diploma is een bewijs van bekwaamheid, niet van inzet. Je zal best veel werk hebben gedaan, maar dat maakt het werk nog niet goed genoeg om je diploma te ontvangen.

[..]

En wat wil je daarmee zeggen dan? Liggen de eisen exorbitant hoog of zijn de studenten buitengewoon slecht? Nogmaals, een diploma is geen cadeautje voor hard werken en goed je best doen.

[..]

Ja, dat deed mijn scriptiebegeleider ook. Het liefst had 'ie dat ik tien pagina's inleverde waarvoor hij twee weken leestijd had, omdat hij dat prettig vond. En dan zei ik 'ik snap dat het voor u prettig is, maar ik wil graag gewoon afstuderen' en deed gewoon mijn werk.
Ja maar studenten een weg opsturen die doodlopend is vind ik echt niet kunnen.
pi_164504403
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:34 schreef DoubleDip het volgende:
Even wat anders tussendoor: vanaf maandag kan ik me inschrijven voor de masterscriptie. Hoop dat de begeleider iets ziet in mijn onderwerp.
Leuk! :) Krijg je een begeleider toegewezen of moet je zelf contact leggen?
pi_164504417
Maar wat nu Mishu? Want volgens mij houdt het een en ander nu wel in dat de boel overnieuw zal moeten, toch?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:36:23 #282
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504420
Ik vind het gewoon heel makkelijk praten. Iedereen hoopt dat hij of zij er makkelijk doorheen rolt maar daar kan je gewoon heel veel pech mee hebben en dat is vooraf niet te voorspellen. De dynamiek tussen docent en student etc
pi_164504423
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

50 mensen bij de gehele opleiding.
33%? 16,5 geslaagde studenten. ;(
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:36:53 #284
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:36 schreef DoubleDip het volgende:
Maar wat nu Mishu? Want volgens mij houdt het een en ander nu wel in dat de boel overnieuw zal moeten, toch?
Het onderzoek hoeft niet opnieuw. De beschrijving wel.
pi_164504449
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:36 schreef Operc het volgende:

[..]

Leuk! :) Krijg je een begeleider toegewezen of moet je zelf contact leggen?
Wordt toegewezen. Je moet een formulier invullen met je beoogde onderwerp, eventueel al opzet en een duidelijke motivatie voor het onderwerp. Op basis daarvan krijg je een begeleider toegewezen.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:38:37 #286
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504514
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:36 schreef MCH het volgende:

[..]

33%? 16,5 geslaagde studenten. ;(
De rest slaagt soms pas 8 maanden later. Dus het rouleert behoorlijk. Het hele jaar door hebben ze dus mensen die de eindstreep halen. En elke keer schuift dat op.

Wat ik dus niet wist en nog steeds lastig kan vatten deze relaxte houding aangezien ik de UvA gewend ben :{
pi_164504525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het onderzoek hoeft niet opnieuw. De beschrijving wel.
Dat scheelt op zich wel. Enig idee hoe groot je vertraging is? Los van alles is het wel rottig dat het met de scriptie blijkbaar nogal vaak misgaat bij studenten. Kwaliteit van de opleiding wordt voorzover ik begreep ook flink afhankelijk gemaakt van de kwaliteit van eindscripties.
pi_164504584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wordt toegewezen. Je moet een formulier invullen met je beoogde onderwerp, eventueel al opzet en een duidelijke motivatie voor het onderwerp. Op basis daarvan krijg je een begeleider toegewezen.
Hopen op een administratie/verantwoordelijke die een beetje zinnige begeleiders uitzoekt bij het onderwerp dan. :P Ken je docenten/onderzoekers aan je instelling die qua thema redelijk hetzelfde doen? :)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:41:25 #289
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164504728
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat scheelt op zich wel. Enig idee hoe groot je vertraging is? Los van alles is het wel rottig dat het met de scriptie blijkbaar nogal vaak misgaat bij studenten. Kwaliteit van de opleiding wordt voorzover ik begreep ook flink afhankelijk gemaakt van de kwaliteit van eindscripties.
Het ironische is dat ik ook maar echt 0,0 kennis extra heb opgedaan tijdens de mastervakken. Het is eerder allemaal weggezakt. Ik moet dus een scriptie schrijven terwijl mijn eigen niveau door het onderwijs omlaag is gegaan.
pi_164504981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Hopen op een administratie/verantwoordelijke die een beetje zinnige begeleiders uitzoekt bij het onderwerp dan. :P Ken je docenten/onderzoekers aan je instelling die qua thema redelijk hetzelfde doen? :)
Ja wel een aantal die me zouden kunnen begeleiden. Maar dat kan alle kanten op qua begeleiding.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het ironische is dat ik ook maar echt 0,0 kennis extra heb opgedaan tijdens de mastervakken. Het is eerder allemaal weggezakt. Ik moet dus een scriptie schrijven terwijl mijn eigen niveau door het onderwijs omlaag is gegaan.
Dan vind ik het ergens vreemd dat je je dan blijkbaar niet opfrist in het onderwerp waar je scriptie over gaat (of iig je studie). Je komt neem ik aan toch aardig wat dingen tegen die je op college hebt gehad. Ik moest voor mijn stage ook opnieuw de boeken induiken omdat bepaalde onderwerpen waren weggezakt. Lijkt me best normaal en komt je scriptie ten goede.

Of zie ik iets over het hoofd?
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:46:50 #291
43556 miss_dynastie
pi_164505017
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Er zijn geen scriptieadvieseurs op de VU en ik heb scripties leren schrijven op de UvA. En die was in 1 keer goed en in dit format.
Jeetje, dit is niet je eerste keer? Dan vind ik je helemaal tenenkrommend onzelfstandig zeg...

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja maar studenten een weg opsturen die doodlopend is vind ik echt niet kunnen.
Een weg opsturen? Jouw kritiek was toch juist dat je niks had om op te bouwen? Wat is het nou?

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:36 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het gewoon heel makkelijk praten. Iedereen hoopt dat hij of zij er makkelijk doorheen rolt maar daar kan je gewoon heel veel pech mee hebben en dat is vooraf niet te voorspellen. De dynamiek tussen docent en student etc
Over dynamiek hoef je mij niks te vertellen, echt niet. Ik had de begeleider from hell die de visie had: 'je deelt mijn visie niet, dus het is allemaal kut'. Toen ik na een rondedansje echt van mening was dat er een goede scriptie lag en op het punt stond een second opinion aan te vragen, liet hij me het afstuderen aanvragen. Ik kreeg een 8 dankzij de professor. Mijn begeleider mocht van hem niet eens iets zeggen bij het afstudeerpraatje.

Maar ik wist dan ook 100% zeker dat er een prima scriptie lag waar ik trots op mocht zijn. Kan jij oprecht hetzelfde zeggen? Ik denk het niet, want jouw eigen begeleider (waarmee je pech had qua dynamiek) gaf je een 7 waar de rest je een onvoldoende gaf.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:41 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het ironische is dat ik ook maar echt 0,0 kennis extra heb opgedaan tijdens de mastervakken. Het is eerder allemaal weggezakt. Ik moet dus een scriptie schrijven terwijl mijn eigen niveau door het onderwijs omlaag is gegaan.
Het op peil houden van kennis is je eigen taak. En als je niveau omlaag gaat doordat je nul nieuwe kennis opdoet, is er meer aan de hand.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:48:07 #292
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505062
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja wel een aantal die me zouden kunnen begeleiden. Maar dat kan alle kanten op qua begeleiding.

[..]

Dan vind ik het ergens vreemd dat je je dan blijkbaar niet opfrist in het onderwerp waar je scriptie over gaat (of iig je studie). Je komt neem ik aan toch aardig wat dingen tegen die je op college hebt gehad. Ik moest voor mijn stage ook opnieuw de boeken induiken omdat bepaalde onderwerpen waren weggezakt. Lijkt me best normaal en komt je scriptie ten goede.

Of zie ik iets over het hoofd?
Ze waren het niet eens met de aanname van de UvA dat een bepaalde theorie aannemelijk is. Aangezien zij zelf iets anders aanhangen.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:50:01 #293
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505144
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jeetje, dit is niet je eerste keer? Dan vind ik je helemaal tenenkrommend onzelfstandig zeg...

[..]

Een weg opsturen? Jouw kritiek was toch juist dat je niks had om op te bouwen? Wat is het nou?

[..]

Over dynamiek hoef je mij niks te vertellen, echt niet. Ik had de begeleider from hell die de visie had: 'je deelt mijn visie niet, dus het is allemaal kut'. Toen ik na een rondedansje echt van mening was dat er een goede scriptie lag en op het punt stond een second opinion aan te vragen, liet hij me het afstuderen aanvragen. Ik kreeg een 8 dankzij de professor. Mijn begeleider mocht van hem niet eens iets zeggen bij het afstudeerpraatje.

Maar ik wist dan ook 100% zeker dat er een prima scriptie lag waar ik trots op mocht zijn. Kan jij oprecht hetzelfde zeggen? Ik denk het niet, want jouw eigen begeleider (waarmee je pech had qua dynamiek) gaf je een 7 waar de rest je een onvoldoende gaf.

[..]

Het op peil houden van kennis is je eigen taak. En als je niveau omlaag gaat doordat je nul nieuwe kennis opdoet, is er meer aan de hand.
Dat er geen scriptieadviespunt is vind je onzelfstandig? Dat ik er vanuit ga dat hoe ik onderzoek heb leren doen goed is vind jij onzelfstandig? The fuck?
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:50:17 #294
43556 miss_dynastie
pi_164505158
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ze waren het niet eens met de aanname van de UvA dat een bepaalde theorie aannemelijk is. Aangezien zij zelf iets anders aanhangen.
Ja, ik had dus zoiets met mijn begeleider. Die was het niet eens met mijn theorie omdat hij zelf iets totaal anders aanhing en beschuldigde me zelfs van een politieke insteek. Dat is gewoon door de professor overruled.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:51:44 #295
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505204
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, ik had dus zoiets met mijn begeleider. Die was het niet eens met mijn theorie omdat hij zelf iets totaal anders aanhing en beschuldigde me zelfs van een politieke insteek. Dat is gewoon door de professor overruled.
Nou dit heb ik dus precies gehad.

Alleen begeleider hing iets anders aan en derde beoordelaar beschuldigt van politieke insteek want zelf ChristenUnie.

2e beoordelaar viel over de vorm.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:53:03 #296
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505239
Dus ik moet de vorm veranderen, doen alsof ik zijn theorie aanhang en al het mogelijk politieke eruit halen.
pi_164505271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja wel een aantal die me zouden kunnen begeleiden. Maar dat kan alle kanten op qua begeleiding.
Komt vast goed dan. :Y
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:54:31 #298
43556 miss_dynastie
pi_164505281
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat er geen scriptieadviespunt is vind je onzelfstandig? Dat ik er vanuit ga dat hoe ik onderzoek heb leren doen goed is vind jij onzelfstandig? The fuck?
Nee, ik vind je onzelfstandig omdat je kennelijk niet in staat bent zelf een weg te vinden en/of hulp te vinden terwijl je e.e.a. al eens eerder hebt gedaan. Het is geen schande dat je niet alles weet of kan, maar als je met de armpjes over elkaar gaat zitten pruilen dat je begeleider meer aandacht had voor je 'tieten en voeten', maar daar verder over zwijgt nadat blijkt dat hij de enige is die je scriptie überhaupt een voldoende waard vond, twijfel ik wel of je dat diploma überhaupt zou moeten halen ja.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou dit heb ik dus precies gehad.

Alleen begeleider hing iets anders aan en derde beoordelaar beschuldigt van politieke insteek want zelf ChristenUnie.

2e beoordelaar viel over de vorm.
Dat lijkt me niet. Mijn scriptie was als compromis een 8 waard en volgens een andere onafhankelijke beoordelaar die ik achteraf mijn scriptie ter informatie had toegezonden een 9. Over jouw scriptie heb ik in dit topic al voorbij zien komen dat de betreffende user je ook geen voldoende had toegekend. Dus je hebt dat helemaal niet 'precies gehad', want ik had gewoon een goede scriptie van ruim voldoende niveau.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:55:42 #299
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505305
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, ik vind je onzelfstandig omdat je kennelijk niet in staat bent zelf een weg te vinden en/of hulp te vinden terwijl je e.e.a. al eens eerder hebt gedaan. Het is geen schande dat je niet alles weet of kan, maar als je met de armpjes over elkaar gaat zitten pruilen dat je begeleider meer aandacht had voor je 'tieten en voeten', maar daar verder over zwijgt nadat blijkt dat hij de enige is die je scriptie überhaupt een voldoende waard vond, twijfel ik wel of je dat diploma überhaupt zou moeten halen ja.

[..]

Dat lijkt me niet. Mijn scriptie was als compromis een 8 waard en volgens een andere onafhankelijke beoordelaar die ik achteraf mijn scriptie ter informatie had toegezonden een 9. Over jouw scriptie heb ik in dit topic al voorbij zien komen dat de betreffende user je ook geen voldoende had toegekend. Dus je hebt dat helemaal niet 'precies gehad', want ik had gewoon een goede scriptie van ruim voldoende niveau.
Nee het was niet goed omdat ik op het laatste moment allerlei dingen ging veranderen om mijn begeleider tevreden te maken. En er kwamen steeds extra dingen bij.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:00:25 #300
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505427
Om een voorbeeld te noemen: hij zei dat ik diagrammen moest maken. 'Doe maar zoiets'.

Gisteren weer gevraagd aan 2e beoordelaar of dat klopte en die keek me ook echt aan van waar was die mee bezig _O-
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:05:32 #301
43556 miss_dynastie
pi_164505573
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee het was niet goed omdat ik op het laatste moment allerlei dingen ging veranderen om mijn begeleider tevreden te maken. En er kwamen steeds extra dingen bij.
Dan lever je toch gewoon de versie in die ervoor zat en komt het alsnog goed? Niks meer veranderen, second opinion aanvragen en klaar :) Maar ik denk dat je wel enige reden hebt om aan de kwaliteit te twijfelen.

Als mijn begeleider zei dat ik dingen die naar mijn mening relevant waren moest schrappen, deed ik dat braaf en haalde ik het naar de voetnoot. Daardoor had ik er dan ook meer dan 300. Bij mijn verdediging kwam een van die puntjes aan de orde. De professor vroeg iets als 'dit is al eerder geprobeerd, weet u daar ook iets over?', waarop ik verwees naar een voetnoot. Hij vroeg me waarom het niet in de hoofdtekst stond, waarop ik zei 'mijn begeleider vond dat niet relevant.' Professor: 'ik wel.' Ik: 'Ik ook.' Doordat hij het niet met me eens was heb ik een compleet hoofdstuk toegevoegd waarin ik zijn 'uw veronderstelling gaat compleet in tegen het geldende recht en bestaat niet' heb weerlegd en dat heeft mijn scriptie alleen maar sterker gemaakt. Dat het bij jou zo'n tegengesteld effect heeft, frappeert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')