Overzicht van CIV VI's eigenschappen: http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.htmlquote:Key features van Sid Meier's Civilization VI bevatten:
• Groeiende rijken: Zie hoe de wonderen van je rijkdom zich verspreiden over de kaart als nooit tevoren. Iedere stad neemt meerdere tegels in beslag zodat je al je steden aan kan passen aan de voordelen van het terrein.
• Actief onderzoek: Speel boosts vrij die de ontwikkeling van je beschaving door de geschiedenis heen versnellen. Voor snellere vooruitgang gebruik je je units om actief te ontdekken, je omgeving te ontwikkelen en nieuwe culturen te ontdekken.
• Dynamische diplomatie: Interactie met andere beschavingen veranderd gedurende de game, van primitieve eerste interacties waarbij conflict normaal is, naar allianties en onderhandelingen later in de game.
• Gecombineerde krijgsmacht: Als uitbreiding op het "één unit per tegel" design kunnen support units nu combineren met andere units zoals anti-tank support met infanterie, of een warrior met settlers. Overeenkomstige units kunnen ook combineren tot krachtige "Corps" units.
• Verbeterde multiplayer: Naast traditionele multiplayer modi kun je samenwerken met en het opnemen tegen je vrienden met een grote variëteit aan situaties die ontworpen zijn om gemakkelijk uit te spelen in een enkele sessie.
• Civilization VI biedt veteraan spelers nieuw manieren van het opbouwen en afstemmen van hun beschavingen voor de grootste kans op succes. Nieuwe tutorials introduceren nieuwe spelers aan de onderliggende concepten zodat ze gemakkelijk aan de slag kunnen.
Sid Meier's Civilization VI is nu beschikbaar voor pre-order op Windows en zal wereldwijd worden uitgebracht op 21 oktober 2016. Er wordt een adviesprijs gegeven van ¤ 59,99. Er is ook een Civilization VI Digital Deluxe Edition, die het volledige basisspel, de 25th Anniversary Digital Soundtrack en toegang tot vier post-launch DLC packs geeft. De DLC bestaan uit nieuwe mappen, scenario's, beschavingen en leiders.
Inderdaad. Ik zat juist ook dit te lezen: http://steamcommunity.com(...)/364041432730323987/quote:
En dus geef je het goede voorbeeld door mensen uit te maken voor Mongool.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:12 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Het gaat om dat overdreven 'door het hoofd schieten'
Ja, vind ik ook. Verhoudingen zijn ook heel anders, zoals je goed kunt zien. Maar ik wacht wel de eerste gameplay beelden af. Civ gaat uiteindelijk om de gameplay.quote:Op maandag 16 mei 2016 13:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik vind het echt heel veel schelen, veel te cartoon achtig Ziet er uit als een clash of clans kopie.
Ik vind het een wereld van verschil eerlijk gezegd. Geen vloeiende grenzen, maar strak langs de grenzen van de zeshoek en kinderlijke kleuren in plaats van de subtielere contrasten in het Civ 5 screenshot. Nog niet aan deel 5 begonnen (eerst eens een computer upgrade regelen. ) maar die overslaan en meteen aan deel 6 beginnen wordt op deze manier niet echt aantrekkelijk.quote:Op maandag 16 mei 2016 09:24 schreef AntiChrist7 het volgende:
http://imgur.com/a/DtNA6
als je het zo vergelijkt scheelt het niet zoveel. enkel kleurrijker en groter
Hoe hielden we het vol in die tijd. Uren achter elkaar xDquote:Op woensdag 18 mei 2016 18:22 schreef Harmankardon het volgende:
Helemaal kapotgespeeld
[ afbeelding ]
En terecht!quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:22 schreef Harmankardon het volgende:
Helemaal kapotgespeeld
[ afbeelding ]
Fijne filmpjes, thnx!quote:
Ik doe het, net als alle andre Civ fans niet voor de graphics, maar om de gameplay. Ik kom er zonder dat ik het door heb echt uren mee door. Erg fijn als je nachtdienst hebt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:41 schreef emmyemmy het volgende:
Ik vind het er eeeecht niet uit zien, ik ga het daarom ook niet kopen denk ik, tenzij het heel goedkoop in de sale is.
Of moet ik mezelf dan door m'n kop schieten
De graphics staan me gewoon echt tegen, hoe de units bewegen ook enzo.. speel liever gewoon civ v verder. Dat maakt me niet geen civ fan, aangezien ik wel fan ben van de andere spellen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik doe het, net als alle andre Civ fans niet voor de graphics, maar om de gameplay. Ik kom er zonder dat ik het door heb echt uren mee door. Erg fijn als je nachtdienst hebt.
Niemand heeft inderdaad een monopolie wat een 'civ fan' wel en niet belangrijk moet vinden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:21 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
De graphics staan me gewoon echt tegen, hoe de units bewegen ook enzo.. speel liever gewoon civ v verder. Dat maakt me niet geen civ fan, aangezien ik wel fan ben van de andere spellen.
zie ik daar nacht en dag?quote:Op maandag 30 mei 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik dit zo bekijk valt het wel weer mee met dat cartoony-achtige.
Bij het voltooien van sommige Wonders is er een nacht-setting. Dan wordt de Wonder opgebouwd zoals het in Civ4 ook al werd gedaan, maar ipv in een apart venster gebeurt het op het speelveld zeg maar.quote:
Qua features behouden ze veel diepte van Civ5 BNW. Alleen World Congres ontbreekt. Religie, spionnen, city states, trade routes, Great People, Great Works, natural wonders, tourism, etc zit er allemaal in met diverse wijzigingen. En nu dus met districten, uitgebreide culture tree, euruka-moments, muur unieke elementen/units/improvements van civs erbij. Voor zover we nu weten. Er zullen vast een paar patches nodig zijn voordat alles goed gebalanceerd is, zoals altijd, maar er is wel veel diepte imho.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:56 schreef Ericr het volgende:
Gaat waarschijnlijk weer even duren voordat met uitbreidingen er net zoveel diepte komt als in de vorige edities. Vanilla civ wordt meestal toch al snel saai.
Alleen een aantal (America, China, Egypt, Japan) zijn officieel bekend.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:35 schreef Nickolodeon het volgende:
Is er al bekend met welke civilizations te spelen is?
Meh, ik ben niet zo'n fan van die cartoony stijl. En Cleopatraquote:
henry de 8thquote:Op woensdag 29 juni 2016 11:08 schreef ems. het volgende:
Alweer Victoria. Ik had gehoopt op iets meer variatie tussen de civ-delen en zeker met Engeland zijn er meerdere interessante keuzes.
Geweldig hoe een paar frames in een video zo kapot geanalyseerd worden en de devs eigenlijk veel meer prijs geven dan dat ze willen.quote:A1 - America - Theodor Roosevelt
A2 - Arabia - Saladin
A3 - Aztec - Montezuma
A4 - Brazil - Pedro II
A5 - China - Qin Shi Huang
B1 - Egypt - Cleopatra
B2 - England - Victoria
B3 - France - Henry IV
B4 - Germany - Barbarossa
B5 - Goshute?
C1 - Greece - Pericles
C2 - India - Ghandi
C3 - Japan - Hojo
C4 - Mali - Mansa Musa
C5 - Mongols - Genghis
D1 - Poland - Jadwiga
D2 - Rome - Trajan
D3 - Russia - Peter the Great
D4 - Scandinavia - Margaret I
D5 - Spain - Isabella
E1 - ?
E2 - Sumeria - Gilgamesh
Zoals altijd in de DLC. Nederland heeft nog nooit bij een Vanilla Civ gezeten.quote:
Sowieso vond ik het teleurstellend dat de AI voor zover ik begreep eigenlijk niet heel veel veranderd is ten opzichte van de voorgaande delen. Je krijgt ook net zoals in civ 5 op hogere moeilijkheidsgraden vooral meer tegenstand doordat de AI kleine voordeeltjes en bonussen krijgt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:15 schreef Montov het volgende:
De laatste livestream van Firaxis bleek wel dat de AI nog erg hopeloos is qua units en oorlog voeren...
Niet hetzelfde probleem, maar bij mij is hij 12Gbquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Gisteren ook aangeschaft alleen zit ik op mac. Dus heb steam nu draaiend via playonmac maar als ik nu Civ 6 installeer dan download hij maar 750mb en lijken er geen daadwerkelijke game files anders dan de DLC te worden binnen gesleept.
Iemand die de game heeft met hetzelfde probleem?
Hoe groot was de Civ6 download op steam?
Alvast bedankt..
Thanks, ben bang dat het niet gaat lukken op OSX zonder alles overhoop te trekken. Ga windows wel weer even ernaast installeren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 10:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Niet hetzelfde probleem, maar bij mij is hij 12Gb
Nooit direct op steam kopen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:41 schreef slaveloos het volgende:
Downloaden met steak kost 60 euro? Maar een dvd 45 euro? Wat een onzin
Dat kan dus ook anders? Ik heb geen dvd speler in mijn laptop, en heb sinds civ5 geen spel meer gekocht of gespeeld. Zal wel even googelen waar je goedkoper kunt downloadenquote:
42 euro via Mediaamarkt zelfs http://www.mediamarkt.nl/(...)tm_campaign=regulierquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:41 schreef slaveloos het volgende:
Downloaden met steak kost 60 euro? Maar een dvd 45 euro? Wat een onzin
g2play heb ik em gehaald voor 42 euro. Direct download dus.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:45 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Dat kan dus ook anders? Ik heb geen dvd speler in mijn laptop, en heb sinds civ5 geen spel meer gekocht of gespeeld. Zal wel even googelen waar je goedkoper kunt downloaden
Thanks! Oh en dan bier en pizza inslaan, telefoon op stil en maandag met kleine oogjes op het werkquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:46 schreef ems. het volgende:
Ik heb vannacht trouwens al even gespeeld en mijn eerste indrukken zijn ook heel positief. Ontzettend veel te doen en een hoop nieuwe mechanics. Voelt veel meer als een "nieuw" spel dan Civilization 5 bij release.
Wel even wennen trouwens met al die nieuwe mogelijkheden.
[..]
g2play heb ik em gehaald voor 42 euro. Direct download dus.
Hmm hier was ie 48 euro bij de Bart Smit...quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Gehaald voor 42 euro bij de Bart Smit.
Dat Zitten alweer heel wat uurtjes in sinds vrijdagavondquote:Op maandag 24 oktober 2016 11:37 schreef jogy het volgende:
Kak, waar ik met after earth nog niet eens één potje af heb kunnen spelen ben ik nu weer ouderwets aan het 'just one more turn'-en tot het weer veel te laat is.
Ouderwets kutgeweldig.
Je kan online een code kopen die je in Steam kan gebruiken, zo heb ik het ook gedaan (en 47 euro betaald).quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 11:45 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Dat kan dus ook anders? Ik heb geen dvd speler in mijn laptop, en heb sinds civ5 geen spel meer gekocht of gespeeld. Zal wel even googelen waar je goedkoper kunt downloaden
Ah joh, lekker de archer een paar promoties kunnen geven straks, komt goed.quote:
Ik merk wel dat de AI ontzettend inconsequent is in zijn eigen regels.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:44 schreef jogy het volgende:
maar veel klachten over de AI, terecht of onterecht? ik zit 1 level onder 'normal' en merk wel dat ze niet heel snel van eventuele fouten leren. Ik heb nu al zo veel oorlogen gevoerd en gewonnen dat ik puur op de 'sorry, vermoord me niet' afbetalingen mijn landje kan runnen .
Ik vind ze niet echt merkbaar dom, eigenlijk zelfs een vrij slimme move (goed, die pakt dom uit, maar voelt 'logisch' aan). Ik was als Amerika mooi mijn continent aan het schoonvegen, 2 Civ's uitgeroeid, paar City States, en terwijl ik net de tweede Civ's laatste stad verover verklaart een andere grote Civ op het continent de oorlog, sámen met een grote City State. Met als redenering ook echt iets van 'ik moet dit doen, het kan zo niet doorgaan'. Dus nou ja, het voelde wel erg sneaky, even wachten tot ik een Civ opruim, en dan snel mij pakken terwijl bepaalde units nog moeten healen (of onderweg waren naar die City State, die ik inderdaad nu wilde gaan slopen )quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:44 schreef jogy het volgende:
maar veel klachten over de AI, terecht of onterecht? ik zit 1 level onder 'normal' en merk wel dat ze niet heel snel van eventuele fouten leren. Ik heb nu al zo veel oorlogen gevoerd en gewonnen dat ik puur op de 'sorry, vermoord me niet' afbetalingen mijn landje kan runnen .
Herkenbaar.quote:Op maandag 24 oktober 2016 11:37 schreef jogy het volgende:
Kak, waar ik met after earth nog niet eens één potje af heb kunnen spelen ben ik nu weer ouderwets aan het 'just one more turn'-en tot het weer veel te laat is.
Ouderwets kutgeweldig.
Ja, dat heb ik ook gemerkt. Vooral die Teddy Roosevelt is een slinkse motherfucker. Eerst allemaal complimenten omdat ik de vrede op het continent bewaar, daarna opeens met z'n handen in het broekje Saladin om mij kapot te makenquote:Op maandag 24 oktober 2016 11:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik merk wel dat de AI ontzettend inconsequent is in zijn eigen regels.
Amerika wil geen oorlog op zijn eigen continent bijv. maar neemt ondertussen alle city-states over waarna hij zelf de oorlog verklaart aan de overige civs.
Ghandi verklaart me de oorlog (for unknown reasons) om me daarna de vrede te verklaren, maar niets met me te maken wil hebben omdat ik een warmonger ben.
Ik had in het begin wel dat een builder ironisch gezien niet afgebouwd werd. Ik ben er nooit achter gekomen waarom niet maar ondertussen doet de stad weer normaal.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:53 schreef ems. het volgende:
Trouwens, misschien ligt het aan mij maar valt het jullie ook op dat gebouwen bouwen soms wel erg langzaam gaat ondanks dat je production dik in orde is? Units pompen is niet zo'n probleem maar met name districts bouwen is voor mijn gevoel zo'n grote tijdsinvestering. Zeker early game met agressieve barbarians/civs kom ik er nauwelijks aan toe totdat ik de omgeving iets veiliger heb gemaakt.
Op epic speed, btw
Nah, maar wel dat meer dan ooit je ligging heel belangrijk is. Nieuwe stad gebouwd mooi op een uithoekje aan het water, groeit als kool, harder dan al m'n andere steden deden, maar wel 200 turns om een simpele musketeer (of hoe heet het eerste poppetje na gunpowder nu? ) te bouwenquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:53 schreef ems. het volgende:
Trouwens, misschien ligt het aan mij maar valt het jullie ook op dat gebouwen bouwen soms wel erg langzaam gaat ondanks dat je production dik in orde is? Units pompen is niet zo'n probleem maar met name districts bouwen is voor mijn gevoel zo'n grote tijdsinvestering. Zeker early game met agressieve barbarians/civs kom ik er nauwelijks aan toe totdat ik de omgeving iets veiliger heb gemaakt.
Op epic speed, btw
Profeten kopen om andere steden mijn jogyisme te laten aanvaarden.quote:
Blijkbaar doe ik dat ook, denk dat ik een holy site nodig heb ofzo.quote:
En ik maar wachten op die grote profeet. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Profeten kopen om andere steden mijn jogyisme te laten aanvaarden.
Great people aanschaffen en gebouwen kopen, vooral. Vooralsnog vind ik dat meestal grotere pluspunten dan andere steden tot mijn geloof bekeren.quote:
En ik maar afvragen waarom mijn goud elke keer op is. Thanks!quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Great people aanschaffen en gebouwen kopen, vooral. Vooralsnog vind ik dat meestal grotere pluspunten dan andere steden tot mijn geloof bekeren.
Wat heeft Kongo voor uniek iets of voordeel dan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo converten en een makkelijke victory krijgen
Jup, holy site neergooien en profeten eruit pompen, later krijg je nog meer keuzes volgens mij en regelmatig die holy site upgraden naar een volgend niveau en gaan met de heilige banaan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Blijkbaar doe ik dat ook, denk dat ik een holy site nodig heb ofzo.
Zit momenteel vooraan in de strugglebus en die Chinezen verspreidden hun Taoism als de nete.
[..]
En ik maar wachten op die grote profeet. Weer wat geleerd.
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat heeft Kongo voor uniek iets of voordeel dan?
Ooohhh nice. Misschien wel handig om al die shit een keer te lezen van de leiderschapskwaliteiten .quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:15 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt.
Nice! Had de holy site al ingezet, nu nog wachten tot hij klaar is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, holy site neergooien en profeten eruit pompen, later krijg je nog meer keuzes volgens mij en regelmatig die holy site upgraden naar een volgend niveau en gaan met de heilige banaan.
Dope! Helaas geen Kongo nu.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:15 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt.
Dat is ook een tactiek. Ik snapte eerst niet dat het kon. Wel handig als je precies weet wat je wil.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen .
Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven.
Mwah. Ik vind de boosts toch wel groot genoeg om ernaartoe te werken. Dus als ik een boost nog niet heb die ik de komende ~30 beurten wel van plan ben te halen stop ik halverwege met het researchen van de tech.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen .
Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven.
Het is inderdaad niet slim om te doen in een normaal of moeilijker spel of nog leuker tegen menselijke spelers want bepaalde ontdekkingen hebben een extra speciale bonus als je als land de eerste bent bijvoorbeeld. En als je bijvoorbeeld zwaar de spionagekant op wil kan je hier ook extra op sturen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is ook een tactiek. Ik snapte eerst niet dat het kon. Wel handig als je precies weet wat je wil.
Heb zelf het idee dat ik uiteindelijk toch bijna alles neem.
Custom game met 1 turn starten als Peter of Trajan. Je stad neerplempen, end turn drukken en de win is binnen (wel zorgen dat Trajan of Peter niet als AI aanwezig is).quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo converten en een makkelijke victory krijgen
Of zoals Rome doen; eerst denouncen omdat ie vind dat ik te weinig territorium claim.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:47 schreef cherrycoke het volgende:
AI mij denouncen omdat ik meer great people krijg
Dat "They think you are warmonger" gezeik elke keer. Ik heb nog geen enkele Civ de oorlog verklaard, ze vallen mij elke keer aan en na afloop van de oorlog klagen dat ik een warmonger ben .quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:47 schreef cherrycoke het volgende:
AI mij denouncen omdat ik meer great people krijg
Ja mooi he?quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat "They think you are warmonger" gezeik elke keer. Ik heb nog geen enkele Civ de oorlog verklaard, ze vallen mij elke keer aan en na afloop van de oorlog klagen dat ik een warmonger ben .
oei zoveel faith, spenden op pogadas of moskeeenquote:
Ik had geen religie in die game.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
oei zoveel faith, spenden op pogadas of moskeeen
Bee-line, ook al is dit dan wel weer heel extreem. Maar een pad kiezen vanaf het begin om direct naar toe te werken was zeker in vanilla CIv 5 redelijk overpowered omdat je dan vaak de middeleeuwen haalde voor de AI dat redde met een vrije keuze uit aardig wat wonderen.. Op Deity en Immortal kwam je daar alleen niet mee weg, de bonussen van de AI zorgde er voor dat je hooguit een minieme voorsprong had in 1 stuk van de tree maar verder overal achter de feiten aan liep. Ook al zijn er wel maps met veel desert en bepaalde wonderen waar je juist met een bee-line ook in Gods en Kings nog de AI voor kon blijven. Zelfs op Deity.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen .
Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven.
Ja, wel eens. Het is goed dat ze agenda's hebben waar ze naar toe werken maar er zou nog wel een derde overweging bij kunnen die rekening houdt met de handelsbelangen, dealings in het verleden met elkaar en een paar andere zaken die minstens even zo zwaar tellen als de voornoemde agenda's. Nu staren ze zich een beetje blind op onzin soms.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:07 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind die AI (of in ieder geval die 'dialogen' met andere civ's) nogal snel boos inderdaad. Ze raken standaard wel ergens 'unfriendly' om, en als je ook maar iets of iemand aanvalt denounced vrijwel iedereen je, om dan ook echt 100'en turns zo te blijven, en om de haverklap dat even te komen roepen. Dat mag wel een tandje minder en mag je wel iets meer invloed op uit kunnen oefenen.
Dat laatst had ik dus, ik ben Amerika, en zit op een vrij groot continent met drie civ's; eentje ben ik al vergeten (was vrij snel gesloopt), Sumeria en Brazil. Op een gegeven moment liepen de spanningen met Sumeria vrij hoog op, dus oorlog. Terwijl ik hun laatste stad net had veroverd valt Brazil me aan gecombineerd met een vrij grote City-State. Was wel sneaky, had nog wat units die nog moesten healen etc. Maar goed, ben wat verder dan zij (kanonnen en artillery tegen archers enzo is niet zo spannend). Dus uiteindelijk Brazil aan het oprollen, die kregen nog wel een andere City-State zover om ook vanuit het niets me ineens aan te vallen, maar vrij rap ze alledrie opgeruimd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, wel eens. Het is goed dat ze agenda's hebben waar ze naar toe werken maar er zou nog wel een derde overweging bij kunnen die rekening houdt met de handelsbelangen, dealings in het verleden met elkaar en een paar andere zaken die minstens even zo zwaar tellen als de voornoemde agenda's. Nu staren ze zich een beetje blind op onzin soms.
En het zou ook wel fijn zijn dat wanneer je zelf oppermachtig bent dat de echt kleine klotelandjes je wel met wat meer realiteitszin behandelen. Of in het geniep allemaal samen gaan werken met oorlogen tegen jou of zo. Lijkt me ook wel tof.
oh ja, die heb ik ook wel een paar keer gehad. Het lijkt er dan op dat hij vanzelf zijn riedeltje af wil gaan maar jij op dat moment zelf een poppetje wil selecteren voor orders, wat het spel dan gewoon glad weigert .quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Hebben er trouwens meer mensen last van dat je snel wat wilt doen maar dan de camera verspringt waardoor je dus een andere unit orders geeft dan dat je zou willen?
Heb het inmiddels 15 keer gehad en het begint wel vervelend te worden, vooral als je net bezig bent met een aanval en je unit zet een stap terug en dus de hele handel blokkeert.
Wel gamechanging vind ik zelf. Hopelijk doen ze er iets aan.
Oplossing gevonden. Het was een probleem van windows defender die paranoide was. Kan gefixed worden door je civ 6 folder te excluden in defender, voor de mensen die er ook last van hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:14 schreef ems. het volgende:
Uhm wtf. Gisteravond deed hij het nog prima en nu loopt hij de hele tijd vast bij het opstarten. File integrity check heeft niets opgeleverd. Maar even opnieuw downloaden dan.
Even toevoegen aan de windows defender exclusions, had ik ook gisterenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:14 schreef ems. het volgende:
Uhm wtf. Gisteravond deed hij het nog prima en nu loopt hij de hele tijd vast bij het opstarten. File integrity check heeft niets opgeleverd. Maar even opnieuw downloaden dan.
Ja precies! Ben dus niet de enige, en soms lijkt het alsof ik meerdere keren op End Turn moet drukken zonder dat ik wat kan doen, maar dat kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:28 schreef jogy het volgende:
[..]
oh ja, die heb ik ook wel een paar keer gehad. Het lijkt er dan op dat hij vanzelf zijn riedeltje af wil gaan maar jij op dat moment zelf een poppetje wil selecteren voor orders, wat het spel dan gewoon glad weigert .
Ja is heel vervelend, het heet 'Unit Cycling' en je kan het uitzetten:quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Hebben er trouwens meer mensen last van dat je snel wat wilt doen maar dan de camera verspringt waardoor je dus een andere unit orders geeft dan dat je zou willen?
Heb het inmiddels 15 keer gehad en het begint wel vervelend te worden, vooral als je net bezig bent met een aanval en je unit zet een stap terug en dus de hele handel blokkeert.
Wel gamechanging vind ik zelf. Hopenlijk doen ze er iets aan.
oh te laatquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Oplossing gevonden. Het was een probleem van windows defender die paranoide was. Kan gefixed worden door je civ 6 folder te excluden in defender, voor de mensen die er ook last van hebben.
De intentie was goed dus ik zal je niet denouncen.quote:
quote:Civilization 6 tweaks and fixes guide
PC Gamer
We're still waiting on word from Firaxis about when we can expect mod tools, but all the loose Lua and XML files hanging out in Civilization 6's directories already give us the opportunity to do some good tweaking. Mostly thanks to the eagle eyes of the Civit subreddit, here are a few ways to customize Civ 6 to your liking and get it running better. (Also read our Civilization 6 review if you haven't already we like it a lot.)
Fix slow loading or freezing
As always, update your video drivers if you haven't recently. But if you've done all the standard troubleshooting and just getting to the Civ 6 main menu is still a long process, or it hangs on the way there, Windows Defender may be causing your grief. It definitely was for me: before I added an exception, loading the menu took ages and it would hang if I alt-tabbed.
To create a Windows Defender exception in Windows 10, open your PC's settings from the Start Menu. Click on 'Update & Security' and then select 'Windows Defender' in the side menu. Select 'Add an Exclusion' and choose to exclude a folder. Select the whole Civilization 6 install folder if it's installed to the default Steam directory, that'll be: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier's Civilization VI.
And that's it. If Windows Defender was your problem, the main menu should now load much faster and it ought to be a little more forgiving about alt-tabbing. If that doesn't work, Reddit user LoadTimes has some other suggestions.
Disable the startup logos
It's easy to disable the main intro video it's in the options menu, under 'Application' but also getting rid of the logo splash screens is slightly trickier. The trick comes from Reddit account Civ6LogoSkip, which is a very specific account to have, but a very useful one to us.
Navigate to \Base\Platforms\Windows\Movies in the Civilization 6 install directory see the fix above if you don't know where to look, or right click on the game in your Steam library, then select Properties > Local Files > Browse Local Files. Unfortunately, just deleting logos.bk2 will cause Civ 6 to hang while loading. Instead, we have to replace it with a blank video.
Rename logos.bk2 to something else, and then either make a copy of WipeRight.bik and rename it logos.bk2 to replace the logos with a brief pattern, or (even better) download this blank bik video and use it instead.
Use WASD to control the camera
Reddit user Xacius has the details on this tweak. First, unbind W and A in the settings so you don't accidentally attack when you mean to move the camera. Now navigate to Civ 6's UI directory ([Your Install Directory]\Base\Assets\UI) and open the file WorldInput.lua with a text editor (WordPad works fine). Search for 'DefaultKeyDownHandler' to find the function we want to edit. You'll see four if/then statements which handle input from the arrow keys: Keys.VK_UP, Keys.VK_RIGHT, Keys.VK_DOWN, Keys.VK_LEFT. To add WASD control, we just need to tell it to also check if the WASD keys are pressed.
Here's how the 'if' statements should look when you've edited them:
if( uiKey == Keys.VK_UP or uiKey == Keys.W ) thenif( uiKey == Keys.VK_RIGHT or uiKey == Keys.D ) thenif( uiKey == Keys.VK_DOWN or uiKey == Keys.S ) thenif( uiKey == Keys.VK_LEFT or uiKey == Keys.A ) then
Now find the 'DefaultKeyUpHandler' function and make the same change, save the file and try it out. For more on how to muck with the controls, check out Xacius's comprehensive post.
Increase scroll speed
This is another tweak from Xacius. Open WorldInput.lua (in the folder \Base\Assets\UI) and search for the variable local PAN_SPEED. The line should look like this:
local PAN_SPEED :number = 1;
Just change the number to 2 to get around the map faster.
Change font sizes
Settings for fonts and their sizes are stored in Civ6_FontStyles_EFIGS.xml, which you'll find in \Base\Assets\UI\Fonts. Open the file with a text editor to start mucking with it, but save a backup first. I haphazardly set all the fonts to size 24 or higher and the result wasn't exactly attractive, as expected.
Turn off unit cycling
Unit cycling which automatically swaps focus to the next available unit drives me pretty nuts in wartime, so I was happy to see Reddit user Miramosa's tweak.
The option to turn off unit cycling did make it into the options file, but apparently not into the actual menu. The file you're looking for is UserOptions.txt, which you should be able to find in Documents\My Games\Sid Meier's Civilization VI. Find the line that reads 'AutoUnitCycle 1', change the 1 to a 0, and save.
Enable team multiplayer
As Andy has written about in more detail, there is a way to enable team multiplayer in Civilization 6, even if Firaxis isn't ready to enable it officially. A 2K rep told us that this is "not a feature supported" by Civ 6, and recommends backing up any files you mod.
Team multiplayer is easy to flip on, though. Find the file StagingRoom.lua in your Civilization 6 install directory (it'll be in \Base\Assets\UI\FrontEnd\Multiplayer\) and open it in a text editor. Search for the line 'playerEntry.TeamPullDown:SetHide(true);' and change its value to false. Note that 'playerEntry.TeamPullDown:SetHide' appears other places in the file, but only one is set to true by default, so be sure to find that one. There's a note above it that reads 'IMPORTANT: DISABLING TEAM PULLDOWNS UNTIL DAY 0 PATCH' if you aren't sure. We're our own Day 0 patch!
Daarmee draai je de map.quote:
Dat wil ik ook wel weten . Het is in ieder geval wel handig als je grenzen op elkaar aansluiten wat betreft 'closed borders'. Nu koop ik gewoon hier en daar een tegel zodat het aansluit aan elkaar.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Weet iemand trouwens of je iets van een boost krijgt wanneer de steden elkaar aan raken qua blokjes?
Introfilmpje kan je ook gewoon uitzetten in optionsquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo unit cycling uit en de logo's eruit.
Het intro filmpje zelf is hardstikke mooi gemaakt maar na 3 keer kijken kan die ook weg. Doe je zo:
civ6_cinematic.bk2
Even renamen naar civ6_cinematic.bk2.bak
En dan het lege filmpje civ6_cinematic.bk2 noemen.
De snelheid, de controle.
Nou hier kijk ik over een half jaar wel naar...quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:01 schreef jogy het volgende:
Handige districts uitleg .
[ afbeelding ]
Maar blijkbaar heb je geen 'directe' bonussen door aansluitende grenzen maar kan je wel je voordelen halen uit het feit dat de bonussen van gebouwen dus beter uitgebreid kan worden.
Luxe producten is een amenity en blijkbaar wordt het ook geproduceerd door entertainment (als ik Baconbus zijn post een beetje goed lees.)quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou hier kijk ik over een half jaar wel naar...
Krijg vaak ook het bericht dat mijn stad te weinig amenities heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan kom.
Ah helder! Thanksquote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Luxe producten is een amenity en blijkbaar wordt het ook geproduceerd door entertainment (als ik Baconbus zijn post een beetje goed lees.)
*plop* http://civ6.gamepedia.com/Amenities
Die heb ik al flink gebruikt tijdens een oorlog waar opeens een ander land zijn kans schoon ziet om mijn onverdedigde steden te plunderen .quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Oja weet niet of het een goede tip is of dat iedereen het al doet of het afraadt. Maar ik heb gisteren ontdekt dat je ook units kunt kopen voor goud.
Dus je kunt als je een stad maakt daar meteen een builder op kopen voor goud ipv 15 beurten te moeten wachten.
Vond het wel iets om op te merken maar jullie zullen dat vast al weten.
Ja dat is ook een optie. Die barberians zijn ook een slag apart. Heb ooit ook Civ5 een paar keer geprobeerd vroeger maar kan me niet herinneren dat die barberians zo disruptive bezig waren.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Die heb ik al flink gebruikt tijdens een oorlog waar opeens een ander land zijn kans schoon ziet om mijn onverdedigde steden te plunderen .
1 van de belangrijke veranderingen, barbs zijn nu veel meer aanwezig. Kon in eerdere versies ook door raging barbarians aan te zetten maar daar werden ze niet slimmer van.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is ook een optie. Die barberians zijn ook een slag apart. Heb ooit ook Civ5 een paar keer geprobeerd vroeger maar kan me niet herinneren dat die barberians zo disruptive bezig waren.
Richten op Faith? Al is dat voor mij ook nog een grote onduidelijke. M'n continent wordt overspoeld met allerlei Faith Units vanuit Arabia, de helft van m'n steden hangt ineens de Islam aan, maar zelf kan ik nog geen enkel Faith unit 'bouwen'?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat doen jullie trouwens op de dode momenten?
Zit nu een beetje klem voor mijn gevoel. Heb barberians afgeslagen, heb een derde stad gebouwd met ijzer maar nu is er niet echt meer een treath zeg maar. Mijn buren zijn allies en nou kan ik natuurlijk gaan besluiten oorlog met ze te gaan voeren maar eigenlijk wil ik dat niet.
Wat is dan nu waar je de focus op moet leggen? Meer uitbreidingen bouwen? Een leger opbouwen?
Krijg trouwens een beetje het gevoel dat wanneer je steden aan elkaar knoopt de productie wordt gedeeld tussen de steden. Kan ook zijn dat de productie in de nieuwe stad wordt opgekrikt door tile improvements. Zal eens kijken of ik het ergens kan navragen aangezien Jogy ook geinteresseerd was in het antwoord.
https://www.reddit.com/r/(...)ogether_give_boosts/
Ja ik weet het: steenkolen
Heb je wel een religie opgesteld? Daarna moet je een holy site bouwen voor je productie.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Richten op Faith? Al is dat voor mij ook nog een grote onduidelijke. M'n continent wordt overspoeld met allerlei Faith Units vanuit Arabia, de helft van m'n steden hangt ineens de Islam aan, maar zelf kan ik nog geen enkel Faith unit 'bouwen'?
Nee, maar ik keek gisteren even snel en toen leek het sowieso alsof ik nog geen religie kon kiezen. Heb ook geen Great Person die iets met religie te maken heeft ofzoquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je wel een religie opgesteld? Daarna moet je een holy site bouwen voor je productie.
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, maar ik keek gisteren even snel en toen leek het sowieso alsof ik nog geen religie kon kiezen. Heb ook geen Great Person die iets met religie te maken heeft ofzo
Hmm misschien maar eens een great person laten schieten dan, ik heb er sowieso inmiddels een shitload waar ik geen idee van heb wat ik er mee moetquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie.
edit: oooh fuck, toch wel (volgens de wiki) maar ik kan het me niet meer herinneren .
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie.
edit: oooh fuck, toch wel (volgens de wiki) maar ik kan het me niet meer herinneren .
Dan zal ik die wel op een niet oplettend moment hebben aangeklikt. . (Daar heb ik er wel een paar van )quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn.
Vervolgens kun je met Apostels je religie 'upgraden'.
Oww, ik zit al ergens rond 1950AD, das zeker wel 'boot gemist'?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn.
Vervolgens kun je met Apostels je religie 'upgraden'.
Waarschijnlijk wel ja .quote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oww, ik zit al ergens rond 1950AD, das zeker wel 'boot gemist'?
Zag halverwege de verschillende victories. China ging lekker op cultuur en religie en kan ze enkel inhalen met science waar ik wel op voorloop dus dat is t plan. India staat boven al die oorlogszuchtige sletjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef jogy het volgende:
Houden jullie je trouwens voor het maken van een game bezig met de victory opties? Of blijft alles gewoon aan staan? Ik gok dat ik nu weer richting een scientific victory ga maar wil dat eigenlijk niet echt .
Toen ik met de laatste stad van Kongo bezig was bood hij me aan om alle al ingenomen steden officieel te geven (cede) (er zit waarschijnlijk een verschil in? ) en verder alles wat hij nog had voor 30 jaar aan mij te geven zolang hij nog wel in zijn laatste dorpje mog blijven. .quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef Baconbus het volgende:
Zit nu rond 1954.
China heeft voor de 2e x de oorlog verklaard. Toen hun havenstad Guangzhou bijna vernietigd was kwamen ze met een lucratieve deal. Terwijl ik helemaal geen oorlog wil, deze boi gaat namelijk naar de maan. China gedraagt zich als een silly bitch.
Dat klinkt als een toffe deal!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Toen ik met de laatste stad van Kongo bezig was bood hij me aan om alle al ingenomen steden officieel te geven (cede) (er zit waarschijnlijk een verschil in? ) en verder alles wat hij nog had voor 30 jaar aan mij te geven zolang hij nog wel in zijn laatste dorpje mog blijven. .
Wow dit wil ik ook een x doen. Klinkt badass.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:56 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ben de ultieme warmonger, ik heb inmiddels 3 civ's uitgeroeid en denk een city-state of 5. Hele continent nu voor mezelf. Bij alle andere victories sta ik tweede achter Arabia, behalve bij Religion, daar sta ik nog lager. Zit rond 1980 ofzo. Advanced Flight net uitgevonden, Arabia is nog net wat verder. Dus moet snel ingrijpen, anders gaan zij winnen met Science vermoed ik
Battleships FTWquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:59 schreef jogy het volgende:
Overigens is het wel grappig dat je nu niet meer alles hoeft te onderzoeken om bij future tech aan te komen. Ik was bij industrial age aanbeland maar had nog steeds alleen maar halve roeibooitjes die niet van de kust af konden. Dus ik ben maar weer gaan micromanagen.
Ik wil mijn continent helemaal voor mezelfquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat klinkt als een toffe deal!
Waarom niet genomen? Je was op oorlogspad?
Volgens mij heeft een stad is officieel is afgestaan door een land minder nadelen qua groei en tevredenheid. (Je kan trouwens landen niet omzetten in een vazalstaat . )quote:Ja denk dat dat het verschil is tussen een puppetstate en dat t onder je eigen rijk/empire valt. Maar ik ben een newbie dus geen hand in t vuur hier.
Ja, ik had de mazzel dat ik op het continent het meest advanced was. Arabia is wat verder met technology, dus dat wordt nogal een uitdaging. Zeker aangezien daar nog een andere sterke speler bij op het continent zit en men helemaal klaar is met me na alle city-states e.d. die ik heb gesloopt.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:00 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wow dit wil ik ook een x doen. Klinkt badass.
Mijn spaceport is bijna klaar. "One small step for Civ 6."
Dat gebitch dat je te dichtbij komt is soms wel vermoeiend. Gelukkig nemen ze wel genoegen als ik elke x beloof dat t de laatst x was of dat mn troops alleen erlangs gingen. Ondertussen sletten mn settlers vrolijk verder. Mayb is dat voor India extra eenvoudig vanwege de war penalty.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, ik had de mazzel dat ik op het continent het meest advanced was. Arabia is wat verder met technology, dus dat wordt nogal een uitdaging. Zeker aangezien daar nog een andere sterke speler bij op het continent zit en men helemaal klaar is met me na alle city-states e.d. die ik heb gesloopt.
Oh en ik had op een gegeven moment voor 'raze' gekozen toen ik een stadje van Brazil had ingepikt, hij lag te dicht tussen twee andere steden in. Noohhh dan worden mensen helemaal gek heur
Es ist Zeit! Wir mussen die ..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik wil mijn continent helemaal voor mezelf [ afbeelding ]
[..]
Volgens mij heeft een stad is officieel is afgestaan door een land minder nadelen qua groei en tevredenheid. (Je kan trouwens landen niet omzetten in een vazalstaat . )
Ik negeer dat gezeik gewoon. Reageer je onzekerheid niet af op mij, kutland, met je kutinwoners en je kuthoofd.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat gebitch dat je te dichtbij komt is soms wel vermoeiend. Gelukkig nemen ze wel genoegen als ik elke x beloof dat t de laatst x was of dat mn troops alleen erlangs gingen. Ondertussen sletten mn settlers vrolijk verder. Mayb is dat voor India extra eenvoudig vanwege de war penalty.
Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven héquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik negeer dat gezeik gewoon. Reageer je onzekerheid niet af op mij, kutland, met je kutinwoners en je kuthoofd.
The fack, is die stem van Sean Bean?quote:
Sean Bean is ook de narrator in het spel.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fack, is die stem van Sean Bean?
Mijn poppetjes praten niet .quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fack, is die stem van Sean Bean?
Lord Stark voor jou!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fack, is die stem van Sean Bean?
Whehehe, wel slim . Maar inderdaad, netto is het 20 .quote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:13 schreef BarryOSeven het volgende:
Heb gisteren Caesar heel verdrietig gemaakt. Wanhopig probeerde hij mij elke beurt weer een schrale deal aan te smeren maar deze jongen doet niet aan medelijden. Drie steden zijn inmiddels ten deel gevallen maar deze geniepige Romein heeft ergens nog een hidden lair op de map. Hij blijft als een mug elke beurt peace offers sturen zonder dat ik weet waar hij is.
Hoe zit dat eigenlijk met die deals. Hij maakt dus een peace offer en beloofd mij dus per keer 150 goud te geven, alleen staan er bij mij ook voorwaarden. Ik geef hem elke keer 130 goud. Wat betekent dit, dat ik uiteindelijk dus maar 20 goud overhoud?
Hij lijkt er wel opquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
Caesar zit niet in Civilization VI.
In theorie en titel was Trajan eigenlijk ook een 'Caesar' dus wat dat betreft zat hij er niet heel erg naastquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
Caesar zit niet in Civilization VI.
Venit, vidit, perdiditquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 18:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Venit, vidit, perdidit
http://nl28.ilovetranslation.com/-5L1LzpYyql=d/
Je mist niets. Traders maken wegen. Ook zijn er later in de game wat units die wegen kunnen maken (military engineer oid en vast nog wel meer) maar tot die tijd zijn het de traders, dus.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.
Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Je moet inderdaad wat handige routes voor je traders uitzoeken om wegen te maken en bij voorkeur korte routes zodat je ze snel opnieuw kan inzetten en om Trading Posts te genereren. Trading Posts geven 1 extra Gold als een trader er opnieuw langs komt en zorgen voor eventuele langere routes. Traders zijn ook handig om een beetje extra voedsel en productie te krijgen in nieuwe steden, als je ze vanuit de nieuwe stad start.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.
Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zitquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven hé
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet . Ben nu wel blij dat ik het gewoon kan negeren, dat wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zit
Mee eens dat is wel een gemiste kans. Verderquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet . Ben nu wel blij dat ik het gewoon kan negeren, dat wel.
*Beyond Earthquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth .
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad )quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef ems. het volgende:
[..]
*Beyond Earth
En inderdaad. Dat was echt een gigantische teleurstelling Voelde ook veel meer aan als een cashgrab dan als een nobele intentie voor een nieuwe civ.
+100% quoting speed tegen warmongers civic.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad )
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam? .quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:20 schreef ems. het volgende:
[..]
+100% quoting speed tegen warmongers civic.
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam? .
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?
edit: nu ben ik in de war. Ik quotte jou toch?
Quoteception.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth .
Daarom was ik ook in de war .
en wat is de reden daarvan? Als ik de meeste online spelers mag geloven op fora, discussion threads, etc. dan is er geen enkele game vandaag de dag nog goed genoeg. #salty4life.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Mwa. De voornaamste kritiekpunten zijn volgens mij wat bugs en zaken die nog niet compleet gebalanceerd zijn. Het is misschien niet allemaal even netjes uitgewerkt maar de kwaliteit van de game zelf is (imo) prima en de grootste ergernissen die ik tot noch toe ben tegengekomen zijn typisch van die zaken die in de komende 2 patches waarschijnlijk niet meer aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Ik haal francorex wel ff.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Quoteception.
Maar we kunnen het dan op zich ook gewoon flat earth noemen.
Wat is daar de voornaamste kritiek? Als het om de 'puristen' gaat die er niet overheen kunnen komen dat het ietwat cartoonerig over komt zou ik het gewoon negeren. Deze Civ brengt bij mij weer een ouderwets heerlijke tijdsvernietiging met zich mee, nog meer dan civ5.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
quote:Civ VI has all the promises of being great, but is being held back by what I can only assume is lack of development time.
I've enjoyed the game so far and I'm certain I'll keep playing it for awhile, but after some 60 hours the novelty is wearing off and the flaws that I initially wrote off as rare quirks can now be seen clearly as major problems.
There are minor bugs all over, most of them more annoying than gamebreaking but they are very clearly things that should have been on a "to-fix" list after in-house playtesting, yet they're present in the released game. I've had very few technical issues (game hanging upon exit being the only one) and I can understand why those are generally hard to track down, but UI elements getting stuck, being declared war on by a civ you have not yet met or by your own civ, both Greek civs being able to have the same leader in the same game, diplomacy faux pas penalties despite no transgressions, war weariness not decreasing, painfully obvious production -> gold exploits? These are things that should not make it into the final game, or in worst case be fixed with a release day patch.
Significantly worse though is the atrocious AI. I was playing as China, had built a desert hills city where I builder rushed Petra, two turns after it's completed Scythia turns up with an army of horsemen, the city has no fortifications and not a single unit within five-six turns of brisk march. Welp, that city's clearly done for... except the horsemen proceed to parade up and down the flood plains, both city-side and not, rather than bang their heads against my non-existant walls and taking that (better than Civ V pre-nerf power level) sweet sweet wonder. I find an archer somewhere that starts taking pot shots at the horsies, a few turns later I can buy ancient walls and a crossbowman joins the archer and fifteen turns later the riverbank is red with horse- and manblood. Not a single horseman ever attacked the city. I meet Russia, they're so impressed by my culture and science and everything else (they were at least an age, propably two behind me) they want to be bestest friends forever and five turns later they hate me and declare war. Then nothing. More nothing. Twenty turns later a spearman appears. Then two more. Then Tsar Peter offers me the entire russian state earnings and his own personal allowance to please stop the bloodshed. Had he used that money in some other fashion, such as actually funding an army to attack me with the game could have been somewhat challenging.
And that's a huge problem, the AI is so bad it makes the game far too easy, and when I as a player make mistakes I'm not punished for them - I'm actually rewarded no matter if I play well or poorly.
The barbarian AI is largely far better, which is hilarious in it's own way. Start a large or huge pangea map, plod around for 20-30 turns and you'll typically see several of the other civs succumb to barbarian invasion. Maybe the barbarian AI developers should have a chat with their civ AI colleagues, because the former beats the latter hands down every time.
Lastly there's a glaring lack of what I'll categorize as "interface features". There's no Civ V-esque option to see terrain tiles clearly separated, because honestly woods and rain forest blend together real well under the fog of war in explored territory, separate desert from plains same story. Hills can be deciphered using the strategic view but otherwise can be tricky to spot. The civilopedia is half-baked at best, not explaining alot of game features and details. Unit stats are scarce, there's melee strength, ranged/bombard, movement, and then there's "excellent against mounted units" without any actual numbers, unless you train the unit and there's a mounted unit you can feign an attack on to get the tooltip stats (which are excellent). Why can't I be allowed to see those stats before training the unit? There's no "restart game" feature like was added in Civ V after player requests. When starting a new game, the game always uses the same settings (small continents) instead of the settings you last set.
Want to use your city attack against that invading knight when you have three other units stationed in the city? How about just clicking on the city with units stationed? Better work on your scroll wheel micro, because you need to zoom in/out a bit to simply be able to click the city instead of something else. Want to see religious follower stats without clicking on a religious unit? Sorry, can't do without clicking on each city.
The game is extremely well polished in the art/music deparment, one might not enjoy the style or agree with some of the choices but that's an esthetic choice, not a flaw of the game. The intro movie is absolutely awesome and these set the bar for a great gaming experience. As long as the experience I get is a mediocre one and the AI keep tripping on it's own shoelaces I cannot recommend others paying money for Civ VI. I have no doubt the game will see a string of patches in the near future, but the game needs an AI overhaul to stand the test of time.
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef ems. het volgende:
Dus wees vooral voorzichtig. Maar als je de vorige Civ delen met veel plezier hebt gespeeld dan kan ik me haast niet voorstellen dat je alsnog teleurgesteld gaat zijn met civ 6, ondanks de huidige bugs.
Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 01:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.
Ik heb echt heel veel Civ5 gespeeld en dan zette ik de Domination Victory altijd uit. Dat heb ik nu ook gedaan, maar de AI in Civ6 lijkt zich daar niet veel van aan te trekken. Beetje jammer, want voor mij was Civilization altijd een spel dat je kon spelen zoals je het zelf wilde, maar na 10 keer overnieuw te zijn begonnen (idd heel irritant dat hij je settings niet onthoudt), heb ik er maar de brui aan gegeven vanavond.
Voor alle duidelijkheid: van mij hoeft de mogelijkheid van oorlog niet 'uit' gezet te worden, maar ik wil graag dat als ik de Domination Victory disable, de AI ook wat minder bloeddorstig wordt.
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 02:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren.
Als je geen oorlog wilt voeren moet je gewoon genoeg units bouwen om jezelf te kunnen verdedigen in geval van nood en voor de rest de focus leggen op diplomatie en vergaren van science/culture. Of de huidige AI misschien iets te warlike is is een andere discussie maar waarom je zo'n gigantisch aspect van civilization liever vrijwel afwezig wilt hebben puzzelt mij
Maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat oorlog net zo goed een onderdeel is van andere soorten victory. En ook in Civ 5 moest je nou eenmaal investeren in legers als je Atilla en Genghis als begin buren had, ondanks dat je science/tourism wilde winnen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen.
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie.
Prima als je het wilt spelen om epische oorlogen te voeren. Go for it! Als je mijn manier van spelen niet leuk vindt, ook prima. Maar in Civ5 had je de keuze, in Civ6 minder, zo lijkt het. Dat is de enige nuance die ik wilde maken op de uitspraak dat als de Civ5 leuk vond, je met Civ6 ook wel goed zit.
Al geprobeerd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Als je de difficulty omlaag gooit denk ik dat je het al een stuk eenvoudiger gaat hebben met turtlen.
Ligt geheel aan welke CIVs je tegen je hebt, heb er ook al gehad die dan de oorlog verklaren omdat ze bang van m'n leger zijnquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt.
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/quote:AI declare war in unison
Many Civilization VI players consider this AI behavior is rather abnormal since they offer no reason to be attacked. Some gamers got attacked after round 6, which is really annoying because this gives them no time to properly upgrade their military, technology and economy.
In my game, all the AIs just randomly declare war on me on the same turn for no actual reason, even if they are way too far away to send any unit towards me. […] Anyone else having this problem?
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 09:58 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb echt niks dan gezeik sinds gisteren met dit spel. Savefiles die niet meer willen loaden, quicksaves en autosaves leveren CTD's op, of het speelt voor 1 hooguit 2 beurten en geeft dan alsnog een CTD (ook als ik een eerdere autosave load). Het spel loopt bij willekeurige acties opeens vast of geeft een foutmelding waarna ik enkel de muis nog zie (en verder een compleet zwart scherm heb).
Excluden in Defender heeft niets opgeleverd, lijkt zelfs alsof het alleen maar erger is geworden.
Crash to desktop, i presume.quote:
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...quote:Op zondag 30 oktober 2016 10:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan?
wtf is trouwens een CTD?
En t is een legale versie?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:09 schreef Jane het volgende:
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI.
http://windowsreport.com/civilization-6-issues/
[..]
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/
Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden.
Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:59 schreef GlenSpey het volgende:
Leuk weer al die CTD's als ik mijn savefile wil loaden. Was net bezig met een domination victory (en dat speel ik niet zovaak). Kutspel.
Ik zit lekker op continent 1. Komt Achmed van zijn continent, plaatst een settler direct naast mijn dorp strak naast een unit van mij die daar lekker inactief staat te zijn, ook nog eens op eigen grondgebied.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:09 schreef Jane het volgende:
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI.
http://windowsreport.com/civilization-6-issues/
[..]
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/
Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden.
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10)quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)
Kan best zijn dat ze de AI niet af hebben gekregen. Heb er goede hoop op dat ze het de komende tijd zullen verbeteren.
[..]
Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.
Heb je niet toevallig een enorme bak spyware of malware op je systeem draaien?
Hoe zit het met andere games die op dezelfde schijf staan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
ohquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10)
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef Baconbus het volgende:
Net eerste match afgesloten met India Gandhi Bapu na 500 turns op score victory.
Ging best soepel, zeker gezien ik nog nooit gespeeld had. Al met al een vermakelijk spel.
Heel veel steden gebouwd, was helaas te laat met een religie omdat ik niet wist van de profeet.
Tweemaal oorlog gehad omdat China daar zin in had, keihard gepwnd en verder enkel barbaren.
Wou voor de science victory gaan, had al 2 Marspods afgeschoten maar die laatste duurde dus te lang.
Nu ik het spel beter snap ga ik ongetwijfeld bepaalde dingen anders doen in de volgende match.
Weet alleen nog niet met welke leider/empire dat gaat zijn.
Iemand een leuke suggestie?
Bedankt!quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.
http://mashable.com/2016/(...)-guide/#1lAlcBl2lOqM
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen .quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bedankt!
Denk dat het Montezuma of Gilgamesh gaat worden.
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?quote:Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen .
Ik hoop wel dat ze de AI nog wat beter maken eerlijk gezegd. Dit is de eerste keer in een CIV spel dat ik andere landen zie in late game nog steeds niet verder zijn gekomen dan 3 steden, de totale achterlijkheid van unitmanagement en nog een paar andere dingen die me doen denken dat ik tegen getrainde aapjes aan het vechten ben . Ondertussen heb ik in 1 spel al 24 uur gestopt dus ik ben zeker wel fan van het spel.
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etcquote:Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?
Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.
PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit!
Welk turn, poeh. Geen idee . Ik heb het op de langste baan geschoven en zit nu rond 1950 denk ik. Dus alle science heb ik binnen en nu ben ik een space center aan het bouwen voor de satelliet. Dus nog 100 jaar voor ik aan het limiet zit vermoed ik. En barbarossa, ga je voor conquest? .quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?
Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.
PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit!
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Oh dus ze hebben meer middelen maar worden er niet slimmer op.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Oh dat komt dus wel goed met de Mars Mission.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Welk turn, poeh. Geen idee . Ik heb het op de langste baan geschoven en zit nu rond 1950 denk ik. Dus alle science heb ik binnen en nu ben ik een space center aan het bouwen voor de satelliet. Dus nog 100 jaar voor ik aan het limiet zit vermoed ik. En barbarossa, ga je voor conquest? .
En dit
[..]
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.
Volgens mij is dit het. Heb dit ook eerder gezien.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt?
Gandhi is de duivel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Speel ik een duel, op Continents, zonder barbarians, krijg ik in 2410 BC de mededeling dat 'an unmet player has been defeated'. Hoe dan?
Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt?
Zit nog te twijfelen of ik zal doorspelen om te kijken of ik alleen op de wereld ben nu.
, leuke bug.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel?
Dat is pas een intern conflict.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel?
Ah, het wordt er dus niet veel beter op .quote:Op zaterdag 5 november 2016 08:13 schreef AgLarrr het volgende:
Ik baal er wel een beetje van dat de AI er geen reet intelligenter op wordt naarmate je de moeilijkheidsgraad opvoert. Ik heb nu op Prince en King een culture / science victory en speel nu op Emperor. Nadat je na de eerste 100 beurten de AI hebt ingehaald qua bonus units is het gewoon weer spearmen afknallen met AT crews.
Google's Deep Mind is Starcraft II aan het leren. Het duurt echt geen 10 jaar meer voordat zoiets in een game als Civ zit.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
In de voorgaande civ spelletjes kan ik er in ieder geval van uit gaan dat de AI door zal blijven bouwen en steden blijft stichten tot het geen ruimte meer heeft. Het hoeft niet heel slim te zijn maar als je als AI in een modern tijdperk zit upgrade je units dan bijvoorbeeld. Civ2 was nog beter dan dit .quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.quote:Op zondag 6 november 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt?
Ik ga gelijk ff uitzoeken hoe dat werkt met mods in Civ. Wel veel gebruikt voor de Sims, maar nooit voor Civilizantion eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Weet ik, maar ik vind het een beetje maf dat er mods nodig zijn voor vrij eenvoudige functies die al in de vorige games zaten.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Hahah, jah kut is die hè. Of "we bouwen een stad strak aan jou grens met dat military district + garnizoen" en dán gaan lopen zeiken over unit threat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen"
Verder blijf ik me er prima mee vermaken
Barbarians zorgen er soms voor dat je na een paar beurten jezelf al kansloos acht en weer opnieuw wil beginnen maar dat was in eerdere versies soms ook al een plaagquote:Op vrijdag 11 november 2016 23:53 schreef jogy het volgende:
Ik ben nu op normal/Prince aan het spelen en kan er helemaal niks van en barbarians zijn kut.
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.quote:Op dinsdag 15 november 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Heb wel gemerkt dat je in het begin vaak beter preventief een warrior en wat slingers kan bouwen. Als je meteen voor gebouwen etc gaat dan ben je simpelweg de lul als er barbarians of een agressieve civ in de buurt zitten.
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vindenquote:Op dinsdag 15 november 2016 12:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.
dat kan ook, ik heb echt gehad dat ze ruim 20 turns netjes om m'n nieuwe stad heenliepen tot ik er een archer in miktequote:Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden
In de game die ik nu speel(met Kongo op Prince) lopen ze door mn gebied heen om een specifieke city state te plunderen, en vielen ze mijn dichtsbijzijnde stad ook zo nu en dan aan totdat ik er artillery in zettequote:Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden
Zou nu geupdate moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen"
Verder blijf ik me er prima mee vermaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |