Ik had in het begin wel dat een builder ironisch gezien niet afgebouwd werd. Ik ben er nooit achter gekomen waarom niet maar ondertussen doet de stad weer normaal.quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:53 schreef ems. het volgende:
Trouwens, misschien ligt het aan mij maar valt het jullie ook op dat gebouwen bouwen soms wel erg langzaam gaat ondanks dat je production dik in orde is? Units pompen is niet zo'n probleem maar met name districts bouwen is voor mijn gevoel zo'n grote tijdsinvestering. Zeker early game met agressieve barbarians/civs kom ik er nauwelijks aan toe totdat ik de omgeving iets veiliger heb gemaakt.
Op epic speed, btw
Nah, maar wel dat meer dan ooit je ligging heel belangrijk is. Nieuwe stad gebouwd mooi op een uithoekje aan het water, groeit als kool, harder dan al m'n andere steden deden, maar wel 200 turns om een simpele musketeer (of hoe heet het eerste poppetje na gunpowder nu?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:53 schreef ems. het volgende:
Trouwens, misschien ligt het aan mij maar valt het jullie ook op dat gebouwen bouwen soms wel erg langzaam gaat ondanks dat je production dik in orde is? Units pompen is niet zo'n probleem maar met name districts bouwen is voor mijn gevoel zo'n grote tijdsinvestering. Zeker early game met agressieve barbarians/civs kom ik er nauwelijks aan toe totdat ik de omgeving iets veiliger heb gemaakt.
Op epic speed, btw
Profeten kopen om andere steden mijn jogyisme te laten aanvaarden.quote:
Blijkbaar doe ik dat ook, denk dat ik een holy site nodig heb ofzo.quote:
En ik maar wachten op die grote profeet. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Profeten kopen om andere steden mijn jogyisme te laten aanvaarden.
Great people aanschaffen en gebouwen kopen, vooral. Vooralsnog vind ik dat meestal grotere pluspunten dan andere steden tot mijn geloof bekeren.quote:
En ik maar afvragen waarom mijn goud elke keer op is. Thanks!quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Great people aanschaffen en gebouwen kopen, vooral. Vooralsnog vind ik dat meestal grotere pluspunten dan andere steden tot mijn geloof bekeren.
Wat heeft Kongo voor uniek iets of voordeel dan?quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo converten en een makkelijke victory krijgen
Jup, holy site neergooien en profeten eruit pompen, later krijg je nog meer keuzes volgens mij en regelmatig die holy site upgraden naar een volgend niveau en gaan met de heilige banaan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:10 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Blijkbaar doe ik dat ook, denk dat ik een holy site nodig heb ofzo.
Zit momenteel vooraan in de strugglebus en die Chinezen verspreidden hun Taoism als de nete.
[..]
En ik maar wachten op die grote profeet. Weer wat geleerd.
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat heeft Kongo voor uniek iets of voordeel dan?
Ooohhh nice. Misschien wel handig om al die shit een keer te lezen van de leiderschapskwaliteitenquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:15 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt.
Nice! Had de holy site al ingezet, nu nog wachten tot hij klaar is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, holy site neergooien en profeten eruit pompen, later krijg je nog meer keuzes volgens mij en regelmatig die holy site upgraden naar een volgend niveau en gaan met de heilige banaan.
Dope! Helaas geen Kongo nu.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:15 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt.
Dat is ook een tactiek. Ik snapte eerst niet dat het kon. Wel handig als je precies weet wat je wil.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen.
Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven.
Mwah. Ik vind de boosts toch wel groot genoeg om ernaartoe te werken. Dus als ik een boost nog niet heb die ik de komende ~30 beurten wel van plan ben te halen stop ik halverwege met het researchen van de tech.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen.
Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven.
Het is inderdaad niet slim om te doen in een normaal of moeilijker spel of nog leuker tegen menselijke spelers want bepaalde ontdekkingen hebben een extra speciale bonus als je als land de eerste bent bijvoorbeeld. En als je bijvoorbeeld zwaar de spionagekant op wil kan je hier ook extra op sturen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is ook een tactiek. Ik snapte eerst niet dat het kon. Wel handig als je precies weet wat je wil.
Heb zelf het idee dat ik uiteindelijk toch bijna alles neem.
Custom game met 1 turn starten als Peter of Trajan. Je stad neerplempen, end turn drukken en de win is binnen (wel zorgen dat Trajan of Peter niet als AI aanwezig is).quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Kongo converten en een makkelijke victory krijgen
Of zoals Rome doen; eerst denouncen omdat ie vind dat ik te weinig territorium claim.quote:Op maandag 24 oktober 2016 19:47 schreef cherrycoke het volgende:
AI mij denouncen omdat ik meer great people krijg
Dat "They think you are warmonger" gezeik elke keer. Ik heb nog geen enkele Civ de oorlog verklaard, ze vallen mij elke keer aan en na afloop van de oorlog klagen dat ik een warmonger benquote:Op maandag 24 oktober 2016 19:47 schreef cherrycoke het volgende:
AI mij denouncen omdat ik meer great people krijg
Ja mooi he?quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:22 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat "They think you are warmonger" gezeik elke keer. Ik heb nog geen enkele Civ de oorlog verklaard, ze vallen mij elke keer aan en na afloop van de oorlog klagen dat ik een warmonger ben.
oei zoveel faith, spenden op pogadas of moskeeenquote:
Ik had geen religie in die game.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
oei zoveel faith, spenden op pogadas of moskeeen
Bee-line, ook al is dit dan wel weer heel extreem. Maar een pad kiezen vanaf het begin om direct naar toe te werken was zeker in vanilla CIv 5 redelijk overpowered omdat je dan vaak de middeleeuwen haalde voor de AI dat redde met een vrije keuze uit aardig wat wonderen.. Op Deity en Immortal kwam je daar alleen niet mee weg, de bonussen van de AI zorgde er voor dat je hooguit een minieme voorsprong had in 1 stuk van de tree maar verder overal achter de feiten aan liep. Ook al zijn er wel maps met veel desert en bepaalde wonderen waar je juist met een bee-line ook in Gods en Kings nog de AI voor kon blijven. Zelfs op Deity.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:21 schreef jogy het volgende:
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen.
Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven.
Ja, wel eens. Het is goed dat ze agenda's hebben waar ze naar toe werken maar er zou nog wel een derde overweging bij kunnen die rekening houdt met de handelsbelangen, dealings in het verleden met elkaar en een paar andere zaken die minstens even zo zwaar tellen als de voornoemde agenda's. Nu staren ze zich een beetje blind op onzin soms.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:07 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind die AI (of in ieder geval die 'dialogen' met andere civ's) nogal snel boos inderdaad. Ze raken standaard wel ergens 'unfriendly' om, en als je ook maar iets of iemand aanvalt denounced vrijwel iedereen je, om dan ook echt 100'en turns zo te blijven, en om de haverklap dat even te komen roepen. Dat mag wel een tandje minder en mag je wel iets meer invloed op uit kunnen oefenen.
Dat laatst had ik dus, ik ben Amerika, en zit op een vrij groot continent met drie civ's; eentje ben ik al vergeten (was vrij snel gesloopt), Sumeria en Brazil. Op een gegeven moment liepen de spanningen met Sumeria vrij hoog op, dus oorlog. Terwijl ik hun laatste stad net had veroverd valt Brazil me aan gecombineerd met een vrij grote City-State. Was wel sneaky, had nog wat units die nog moesten healen etc. Maar goed, ben wat verder dan zij (kanonnen en artillery tegen archers enzo is niet zo spannend). Dus uiteindelijk Brazil aan het oprollen, die kregen nog wel een andere City-State zover om ook vanuit het niets me ineens aan te vallen, maar vrij rap ze alledrie opgeruimd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, wel eens. Het is goed dat ze agenda's hebben waar ze naar toe werken maar er zou nog wel een derde overweging bij kunnen die rekening houdt met de handelsbelangen, dealings in het verleden met elkaar en een paar andere zaken die minstens even zo zwaar tellen als de voornoemde agenda's. Nu staren ze zich een beetje blind op onzin soms.
En het zou ook wel fijn zijn dat wanneer je zelf oppermachtig bent dat de echt kleine klotelandjes je wel met wat meer realiteitszin behandelen. Of in het geniep allemaal samen gaan werken met oorlogen tegen jou of zo. Lijkt me ook wel tof.
oh ja, die heb ik ook wel een paar keer gehad. Het lijkt er dan op dat hij vanzelf zijn riedeltje af wil gaan maar jij op dat moment zelf een poppetje wil selecteren voor orders, wat het spel dan gewoon glad weigertquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Hebben er trouwens meer mensen last van dat je snel wat wilt doen maar dan de camera verspringt waardoor je dus een andere unit orders geeft dan dat je zou willen?
Heb het inmiddels 15 keer gehad en het begint wel vervelend te worden, vooral als je net bezig bent met een aanval en je unit zet een stap terug en dus de hele handel blokkeert.
Wel gamechanging vind ik zelf. Hopelijk doen ze er iets aan.
Oplossing gevonden. Het was een probleem van windows defender die paranoide was. Kan gefixed worden door je civ 6 folder te excluden in defender, voor de mensen die er ook last van hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:14 schreef ems. het volgende:
Uhm wtf. Gisteravond deed hij het nog prima en nu loopt hij de hele tijd vast bij het opstarten. File integrity check heeft niets opgeleverd. Maar even opnieuw downloaden dan.
Even toevoegen aan de windows defender exclusions, had ik ook gisterenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:14 schreef ems. het volgende:
Uhm wtf. Gisteravond deed hij het nog prima en nu loopt hij de hele tijd vast bij het opstarten. File integrity check heeft niets opgeleverd. Maar even opnieuw downloaden dan.
Ja precies! Ben dus niet de enige, en soms lijkt het alsof ik meerdere keren op End Turn moet drukken zonder dat ik wat kan doen, maar dat kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:28 schreef jogy het volgende:
[..]
oh ja, die heb ik ook wel een paar keer gehad. Het lijkt er dan op dat hij vanzelf zijn riedeltje af wil gaan maar jij op dat moment zelf een poppetje wil selecteren voor orders, wat het spel dan gewoon glad weigert.
Ja is heel vervelend, het heet 'Unit Cycling' en je kan het uitzetten:quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Hebben er trouwens meer mensen last van dat je snel wat wilt doen maar dan de camera verspringt waardoor je dus een andere unit orders geeft dan dat je zou willen?
Heb het inmiddels 15 keer gehad en het begint wel vervelend te worden, vooral als je net bezig bent met een aanval en je unit zet een stap terug en dus de hele handel blokkeert.
Wel gamechanging vind ik zelf. Hopenlijk doen ze er iets aan.
oh te laatquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 17:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Oplossing gevonden. Het was een probleem van windows defender die paranoide was. Kan gefixed worden door je civ 6 folder te excluden in defender, voor de mensen die er ook last van hebben.
quote:Civilization 6 tweaks and fixes guide
PC Gamer
We're still waiting on word from Firaxis about when we can expect mod tools, but all the loose Lua and XML files hanging out in Civilization 6's directories already give us the opportunity to do some good tweaking. Mostly thanks to the eagle eyes of the Civit subreddit, here are a few ways to customize Civ 6 to your liking and get it running better. (Also read our Civilization 6 review if you haven't already we like it a lot.)
Fix slow loading or freezing
As always, update your video drivers if you haven't recently. But if you've done all the standard troubleshooting and just getting to the Civ 6 main menu is still a long process, or it hangs on the way there, Windows Defender may be causing your grief. It definitely was for me: before I added an exception, loading the menu took ages and it would hang if I alt-tabbed.
To create a Windows Defender exception in Windows 10, open your PC's settings from the Start Menu. Click on 'Update & Security' and then select 'Windows Defender' in the side menu. Select 'Add an Exclusion' and choose to exclude a folder. Select the whole Civilization 6 install folder if it's installed to the default Steam directory, that'll be: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier's Civilization VI.
And that's it. If Windows Defender was your problem, the main menu should now load much faster and it ought to be a little more forgiving about alt-tabbing. If that doesn't work, Reddit user LoadTimes has some other suggestions.
Disable the startup logos
It's easy to disable the main intro video it's in the options menu, under 'Application' but also getting rid of the logo splash screens is slightly trickier. The trick comes from Reddit account Civ6LogoSkip, which is a very specific account to have, but a very useful one to us.
Navigate to \Base\Platforms\Windows\Movies in the Civilization 6 install directory see the fix above if you don't know where to look, or right click on the game in your Steam library, then select Properties > Local Files > Browse Local Files. Unfortunately, just deleting logos.bk2 will cause Civ 6 to hang while loading. Instead, we have to replace it with a blank video.
Rename logos.bk2 to something else, and then either make a copy of WipeRight.bik and rename it logos.bk2 to replace the logos with a brief pattern, or (even better) download this blank bik video and use it instead.
Use WASD to control the camera
Reddit user Xacius has the details on this tweak. First, unbind W and A in the settings so you don't accidentally attack when you mean to move the camera. Now navigate to Civ 6's UI directory ([Your Install Directory]\Base\Assets\UI) and open the file WorldInput.lua with a text editor (WordPad works fine). Search for 'DefaultKeyDownHandler' to find the function we want to edit. You'll see four if/then statements which handle input from the arrow keys: Keys.VK_UP, Keys.VK_RIGHT, Keys.VK_DOWN, Keys.VK_LEFT. To add WASD control, we just need to tell it to also check if the WASD keys are pressed.
Here's how the 'if' statements should look when you've edited them:
if( uiKey == Keys.VK_UP or uiKey == Keys.W ) thenif( uiKey == Keys.VK_RIGHT or uiKey == Keys.D ) thenif( uiKey == Keys.VK_DOWN or uiKey == Keys.S ) thenif( uiKey == Keys.VK_LEFT or uiKey == Keys.A ) then
Now find the 'DefaultKeyUpHandler' function and make the same change, save the file and try it out. For more on how to muck with the controls, check out Xacius's comprehensive post.
Increase scroll speed
This is another tweak from Xacius. Open WorldInput.lua (in the folder \Base\Assets\UI) and search for the variable local PAN_SPEED. The line should look like this:
local PAN_SPEED :number = 1;
Just change the number to 2 to get around the map faster.
Change font sizes
Settings for fonts and their sizes are stored in Civ6_FontStyles_EFIGS.xml, which you'll find in \Base\Assets\UI\Fonts. Open the file with a text editor to start mucking with it, but save a backup first. I haphazardly set all the fonts to size 24 or higher and the result wasn't exactly attractive, as expected.
Turn off unit cycling
Unit cycling which automatically swaps focus to the next available unit drives me pretty nuts in wartime, so I was happy to see Reddit user Miramosa's tweak.
The option to turn off unit cycling did make it into the options file, but apparently not into the actual menu. The file you're looking for is UserOptions.txt, which you should be able to find in Documents\My Games\Sid Meier's Civilization VI. Find the line that reads 'AutoUnitCycle 1', change the 1 to a 0, and save.
Enable team multiplayer
As Andy has written about in more detail, there is a way to enable team multiplayer in Civilization 6, even if Firaxis isn't ready to enable it officially. A 2K rep told us that this is "not a feature supported" by Civ 6, and recommends backing up any files you mod.
Team multiplayer is easy to flip on, though. Find the file StagingRoom.lua in your Civilization 6 install directory (it'll be in \Base\Assets\UI\FrontEnd\Multiplayer\) and open it in a text editor. Search for the line 'playerEntry.TeamPullDown:SetHide(true);' and change its value to false. Note that 'playerEntry.TeamPullDown:SetHide' appears other places in the file, but only one is set to true by default, so be sure to find that one. There's a note above it that reads 'IMPORTANT: DISABLING TEAM PULLDOWNS UNTIL DAY 0 PATCH' if you aren't sure. We're our own Day 0 patch!
Dat wil ik ook wel wetenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Weet iemand trouwens of je iets van een boost krijgt wanneer de steden elkaar aan raken qua blokjes?
Introfilmpje kan je ook gewoon uitzetten in optionsquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo unit cycling uit en de logo's eruit.
Het intro filmpje zelf is hardstikke mooi gemaakt maar na 3 keer kijken kan die ook weg. Doe je zo:
civ6_cinematic.bk2
Even renamen naar civ6_cinematic.bk2.bak
En dan het lege filmpje civ6_cinematic.bk2 noemen.
De snelheid, de controle.
Nou hier kijk ik over een half jaar wel naar...quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:01 schreef jogy het volgende:
Handige districts uitleg.
[ afbeelding ]
Maar blijkbaar heb je geen 'directe' bonussen door aansluitende grenzen maar kan je wel je voordelen halen uit het feit dat de bonussen van gebouwen dus beter uitgebreid kan worden.
Luxe producten is een amenity en blijkbaar wordt het ook geproduceerd door entertainment (als ik Baconbus zijn post een beetje goed lees.)quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou hier kijk ik over een half jaar wel naar...
Krijg vaak ook het bericht dat mijn stad te weinig amenities heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan kom.
Ah helder! Thanksquote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Luxe producten is een amenity en blijkbaar wordt het ook geproduceerd door entertainment (als ik Baconbus zijn post een beetje goed lees.)
*plop* http://civ6.gamepedia.com/Amenities
Die heb ik al flink gebruikt tijdens een oorlog waar opeens een ander land zijn kans schoon ziet om mijn onverdedigde steden te plunderenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Oja weet niet of het een goede tip is of dat iedereen het al doet of het afraadt. Maar ik heb gisteren ontdekt dat je ook units kunt kopen voor goud.
Dus je kunt als je een stad maakt daar meteen een builder op kopen voor goud ipv 15 beurten te moeten wachten.
Vond het wel iets om op te merken maar jullie zullen dat vast al weten.
Ja dat is ook een optie. Die barberians zijn ook een slag apart. Heb ooit ook Civ5 een paar keer geprobeerd vroeger maar kan me niet herinneren dat die barberians zo disruptive bezig waren.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Die heb ik al flink gebruikt tijdens een oorlog waar opeens een ander land zijn kans schoon ziet om mijn onverdedigde steden te plunderen.
1 van de belangrijke veranderingen, barbs zijn nu veel meer aanwezig. Kon in eerdere versies ook door raging barbarians aan te zetten maar daar werden ze niet slimmer van.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dat is ook een optie. Die barberians zijn ook een slag apart. Heb ooit ook Civ5 een paar keer geprobeerd vroeger maar kan me niet herinneren dat die barberians zo disruptive bezig waren.
Richten op Faith? Al is dat voor mij ook nog een grote onduidelijke. M'n continent wordt overspoeld met allerlei Faith Units vanuit Arabia, de helft van m'n steden hangt ineens de Islam aan, maar zelf kan ik nog geen enkel Faith unit 'bouwen'?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat doen jullie trouwens op de dode momenten?
Zit nu een beetje klem voor mijn gevoel. Heb barberians afgeslagen, heb een derde stad gebouwd met ijzer maar nu is er niet echt meer een treath zeg maar. Mijn buren zijn allies en nou kan ik natuurlijk gaan besluiten oorlog met ze te gaan voeren maar eigenlijk wil ik dat niet.
Wat is dan nu waar je de focus op moet leggen? Meer uitbreidingen bouwen? Een leger opbouwen?
Krijg trouwens een beetje het gevoel dat wanneer je steden aan elkaar knoopt de productie wordt gedeeld tussen de steden. Kan ook zijn dat de productie in de nieuwe stad wordt opgekrikt door tile improvements. Zal eens kijken of ik het ergens kan navragen aangezien Jogy ook geinteresseerd was in het antwoord.
https://www.reddit.com/r/(...)ogether_give_boosts/
Ja ik weet het: steenkolen
Heb je wel een religie opgesteld? Daarna moet je een holy site bouwen voor je productie.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Richten op Faith? Al is dat voor mij ook nog een grote onduidelijke. M'n continent wordt overspoeld met allerlei Faith Units vanuit Arabia, de helft van m'n steden hangt ineens de Islam aan, maar zelf kan ik nog geen enkel Faith unit 'bouwen'?
Nee, maar ik keek gisteren even snel en toen leek het sowieso alsof ik nog geen religie kon kiezen. Heb ook geen Great Person die iets met religie te maken heeft ofzoquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je wel een religie opgesteld? Daarna moet je een holy site bouwen voor je productie.
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, maar ik keek gisteren even snel en toen leek het sowieso alsof ik nog geen religie kon kiezen. Heb ook geen Great Person die iets met religie te maken heeft ofzo
Hmm misschien maar eens een great person laten schieten dan, ik heb er sowieso inmiddels een shitload waar ik geen idee van heb wat ik er mee moetquote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie.
edit: oooh fuck, toch wel (volgens de wiki) maar ik kan het me niet meer herinneren.
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie.
edit: oooh fuck, toch wel (volgens de wiki) maar ik kan het me niet meer herinneren.
Dan zal ik die wel op een niet oplettend moment hebben aangeklikt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn.
Vervolgens kun je met Apostels je religie 'upgraden'.
Oww, ik zit al ergens rond 1950AD, das zeker wel 'boot gemist'?quote:Op woensdag 26 oktober 2016 14:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn.
Vervolgens kun je met Apostels je religie 'upgraden'.
Waarschijnlijk wel jaquote:Op woensdag 26 oktober 2016 16:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oww, ik zit al ergens rond 1950AD, das zeker wel 'boot gemist'?
Zag halverwege de verschillende victories. China ging lekker op cultuur en religie en kan ze enkel inhalen met science waar ik wel op voorloop dus dat is t plan. India staat boven al die oorlogszuchtige sletjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef jogy het volgende:
Houden jullie je trouwens voor het maken van een game bezig met de victory opties? Of blijft alles gewoon aan staan? Ik gok dat ik nu weer richting een scientific victory ga maar wil dat eigenlijk niet echt.
Toen ik met de laatste stad van Kongo bezig was bood hij me aan om alle al ingenomen steden officieel te geven (cede) (er zit waarschijnlijk een verschil in? ) en verder alles wat hij nog had voor 30 jaar aan mij te geven zolang hij nog wel in zijn laatste dorpje mog blijven.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef Baconbus het volgende:
Zit nu rond 1954.
China heeft voor de 2e x de oorlog verklaard. Toen hun havenstad Guangzhou bijna vernietigd was kwamen ze met een lucratieve deal. Terwijl ik helemaal geen oorlog wil, deze boi gaat namelijk naar de maan. China gedraagt zich als een silly bitch.
Dat klinkt als een toffe deal!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Toen ik met de laatste stad van Kongo bezig was bood hij me aan om alle al ingenomen steden officieel te geven (cede) (er zit waarschijnlijk een verschil in? ) en verder alles wat hij nog had voor 30 jaar aan mij te geven zolang hij nog wel in zijn laatste dorpje mog blijven..
Wow dit wil ik ook een x doen. Klinkt badass.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:56 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ben de ultieme warmonger, ik heb inmiddels 3 civ's uitgeroeid en denk een city-state of 5. Hele continent nu voor mezelf. Bij alle andere victories sta ik tweede achter Arabia, behalve bij Religion, daar sta ik nog lager. Zit rond 1980 ofzo. Advanced Flight net uitgevonden, Arabia is nog net wat verder. Dus moet snel ingrijpen, anders gaan zij winnen met Science vermoed ik
Battleships FTWquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:59 schreef jogy het volgende:
Overigens is het wel grappig dat je nu niet meer alles hoeft te onderzoeken om bij future tech aan te komen. Ik was bij industrial age aanbeland maar had nog steeds alleen maar halve roeibooitjes die niet van de kust af konden. Dus ik ben maar weer gaan micromanagen.
Ik wil mijn continent helemaal voor mezelfquote:Op donderdag 27 oktober 2016 11:58 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat klinkt als een toffe deal!
Waarom niet genomen? Je was op oorlogspad?
Volgens mij heeft een stad is officieel is afgestaan door een land minder nadelen qua groei en tevredenheid. (Je kan trouwens landen niet omzetten in een vazalstaatquote:Ja denk dat dat het verschil is tussen een puppetstate en dat t onder je eigen rijk/empire valt. Maar ik ben een newbie dus geen hand in t vuur hier.
Ja, ik had de mazzel dat ik op het continent het meest advanced was. Arabia is wat verder met technology, dus dat wordt nogal een uitdaging. Zeker aangezien daar nog een andere sterke speler bij op het continent zit en men helemaal klaar is met me na alle city-states e.d. die ik heb gesloopt.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:00 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wow dit wil ik ook een x doen. Klinkt badass.
Mijn spaceport is bijna klaar. "One small step for Civ 6."
Dat gebitch dat je te dichtbij komt is soms wel vermoeiend. Gelukkig nemen ze wel genoegen als ik elke x beloof dat t de laatst x was of dat mn troops alleen erlangs gingen. Ondertussen sletten mn settlers vrolijk verder. Mayb is dat voor India extra eenvoudig vanwege de war penalty.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, ik had de mazzel dat ik op het continent het meest advanced was. Arabia is wat verder met technology, dus dat wordt nogal een uitdaging. Zeker aangezien daar nog een andere sterke speler bij op het continent zit en men helemaal klaar is met me na alle city-states e.d. die ik heb gesloopt.
Oh en ik had op een gegeven moment voor 'raze' gekozen toen ik een stadje van Brazil had ingepikt, hij lag te dicht tussen twee andere steden in. Noohhh dan worden mensen helemaal gek heur
Es ist Zeit! Wir mussen die ..quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik wil mijn continent helemaal voor mezelf [ afbeelding ]
[..]
Volgens mij heeft een stad is officieel is afgestaan door een land minder nadelen qua groei en tevredenheid. (Je kan trouwens landen niet omzetten in een vazalstaat. )
Ik negeer dat gezeik gewoon. Reageer je onzekerheid niet af op mij, kutland, met je kutinwoners en je kuthoofd.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat gebitch dat je te dichtbij komt is soms wel vermoeiend. Gelukkig nemen ze wel genoegen als ik elke x beloof dat t de laatst x was of dat mn troops alleen erlangs gingen. Ondertussen sletten mn settlers vrolijk verder. Mayb is dat voor India extra eenvoudig vanwege de war penalty.
Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven héquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik negeer dat gezeik gewoon. Reageer je onzekerheid niet af op mij, kutland, met je kutinwoners en je kuthoofd.
The fack, is die stem van Sean Bean?quote:
Sean Bean is ook de narrator in het spel.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fack, is die stem van Sean Bean?
Mijn poppetjes praten nietquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fack, is die stem van Sean Bean?
Lord Stark voor jou!quote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
The fack, is die stem van Sean Bean?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |