abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 februari 2025 @ 18:51:26 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216538625
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:26 schreef Droopie het volgende:
Zijn jullie niet enthousiast?
Over de mobiele game? Jawel maar ik heb niet zoveel tijd momenteel om te gamen.
Resistance is futile.
pi_216538694
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Over de mobiele game? Jawel maar ik heb niet zoveel tijd momenteel om te gamen.
Nee Civ 7, ik zag een versie van 130 euro :D

Heb vandaag Civ6 gekocht (cdkey) kijken of het mijn ding is.
Hell To The Liars
  maandag 3 februari 2025 @ 19:27:27 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_216539124
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nee Civ 7, ik zag een versie van 130 euro :D

Heb vandaag Civ6 gekocht (cdkey) kijken of het mijn ding is.
Civ 7 kan je ook voor 61 euro kopen: https://www.greenmangamin(...)civilization-vii-pc/
Of 70 euro via steam.

Die 130 euro is voor alles (incl meerdere DLC dit jaar): vroegtijdig toegang, 9 extra civs, 5 leiders, 2 personages, 8 wonders, en diverse skins.

Ik heb alle Civ deities vanaf versie 3 gespeeld en dus zal ik deze ook gaan spelen. Ik weet alleen nog niet of ik alleen de standaard editie neem en later wel eens kijk voor meer.
Géén kloon van tvlxd!
pi_216540574
Reviews rollen al een beetje binnen. Wat ik ervan begrijp is het (weer) een fijn deel maar zijn er met name qua duidelijkheid en UI wat klachten. Iets wat gelukkig vrij eenvoudig gefixen kan worden.

Ik ga denk ik toch maar voor de founders versie. Uiteindelijk haal ik het er toch wel weer uit en ik wil toch alle extra's hebben :+
Conscience do cost.
pi_216542940
Ik denk dat dit mijn voorkeur heeft boven Kingdom Deliverance.

Ik word wat ouder en het is toch een beetje schaken en flink wat uren investeren voor je het snapt.

Begrijp dat Multiplayer ook gewoon een ding zijn.
Hell To The Liars
  donderdag 6 februari 2025 @ 16:01:40 #181
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216572945
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:25 schreef Droopie het volgende:
Ik denk dat dit mijn voorkeur heeft boven Kingdom Deliverance.

Ik word wat ouder en het is toch een beetje schaken en flink wat uren investeren voor je het snapt.

Begrijp dat Multiplayer ook gewoon een ding zijn.
Ik zou het niet doen. Overwhelming negative reviews op Steam

quote:
"A couple minutes in and it's just... so blatantly unfinished, especially by Civ standards<" says one user review. "The UI is total slop, everything looks super janky, the resource icons are like stock images from 1998. There is no discernible aspect of care put into the game, and that's something I never expected from Firaxis. Comparing this unfinished mess to the Civ VI release is night and day."
quote:
Game needed another 3 months to add these basic features, anyone who uses the excuse 'early access' for the exclusion of the most basic features is deluded. I haven't even mentioned some game play flaws as largely I expect these with an early access same with the bugs and crashing that does occasionally accompany this game.

4/10

Edit 1: Just won on 20fps with a 4080 might I add (Late game performance is utter S**t) and there isn't even the famous 'One More Turn...' button, incredibly disappointed again
Dan zou ik toch KCD2 halen ipv Civ. Heel ander soort games maar KCD2 is overwhelmingly positive qua reviews.

70¤+ voor een spel wat A. Niet af is.
En B. Volzit met fouten en bugs

Ik zou het iedereen afraden! Zulke praktijken behoren niet beloond te worden.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_216628516
Die reviews op reddit zijn een wat positiever en de eerste, kleine, patch is vandaag ook uitgebracht.

Wat ik er van merk, dat ze bij uitleg even duidelijk de plekken aanwijzen waar te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Droopie op 11-02-2025 00:06:38 ]
Hell To The Liars
pi_216709996
Na een paar uurtjes gespeeld te hebben moet ik toch een beetje veel reviewers napraten. De blueprint is er en is duidelijk weer Civ en verslavend. Wel is de UI en de duidelijkheid van een heleboel dingen ontzettend ver te zoeken. Zo ver dat ik inderdaad van mening ben dat ze het beter nog even allemaal hebben kunnen uitstellen. Geen idee hoe iemand het zover heeft laten komen. Ik durf mezelf best wel een Civ-veteraan te noemen maar ik ben soms nog echt aan het vechten om bepaalde dingen te begrijpen of om duidelijk te zien wat er nou precies gebeurt.

5 en 6 hadden ook zo hun eigen opstartproblemen maar de verschillen wat betreft zichtbaarheid/duidelijkheid zijn echt nacht en dag. Waar die delen vooral qua gameplay tekort schoten lijkt hier alles behalve de gameplay doorgeschoven te zijn geweest naar het B-team van firaxis. Het piept en het kraakt en het werkt maar het heeft echt een hoop liefde nodig voordat het weer op het oude niveau is.

Toch heb ik er alle vertrouwen in dat de komende patches een hoop gaan verhelpen. Geen miskoop voor de liefhebber maar als je nog twijfelt (of geen tijd hebt want Kingdome Come 2 oid) dan kan je net zo goed eventjes een paar maanden wachten. Ik denk dat we tegen de zomer wel een broodnodige makeover hebben gehad.
Conscience do cost.
pi_216710085
quote:
8s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:55 schreef ems. het volgende:
Na een paar uurtjes gespeeld te hebben moet ik toch een beetje veel reviewers napraten. De blueprint is er en is duidelijk weer Civ en verslavend. Wel is de UI en de duidelijkheid van een heleboel dingen ontzettend ver te zoeken. Zo ver dat ik inderdaad van mening ben dat ze het beter nog even allemaal hebben kunnen uitstellen. Geen idee hoe iemand het zover heeft laten komen. Ik durf mezelf best wel een Civ-veteraan te noemen maar ik ben soms nog echt aan het vechten om bepaalde dingen te begrijpen of om duidelijk te zien wat er nou precies gebeurt.

5 en 6 hadden ook zo hun eigen opstartproblemen maar de verschillen wat betreft zichtbaarheid/duidelijkheid zijn echt nacht en dag. Waar die delen vooral qua gameplay tekort schoten lijkt hier alles behalve de gameplay doorgeschoven te zijn geweest naar het B-team van firaxis. Het piept en het kraakt en het werkt maar het heeft echt een hoop liefde nodig voordat het weer op het oude niveau is.

Toch heb ik er alle vertrouwen in dat de komende patches een hoop gaan verhelpen. Geen miskoop voor de liefhebber maar als je nog twijfelt (of geen tijd hebt want Kingdome Come 2 oid) dan kan je net zo goed eventjes een paar maanden wachten. Ik denk dat we tegen de zomer wel een broodnodige makeover hebben gehad.
Vind je het niet te makkelijk?
De keuzes, beperkte opties?

Ik ben een Civ noob, maar ik vermaak me kostelijk.
Maar heel diep (ervaar ik) lijkt het niet.

Ik dacht dat het veel meer indepth was.
Hell To The Liars
pi_216710175
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:02 schreef Droopie het volgende:

[..]
Vind je het niet te makkelijk?
De keuzes, beperkte opties?

Ik ben een Civ noob, maar ik vermaak me kostelijk.
Maar heel diep (ervaar ik) lijkt het niet.

Ik dacht dat het veel meer indepth was.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet genoeg heb gespeeld om daar een definitief waardeoordeel over te geven. Dat doe ik liever nadat ik meerdere potjes helemaal heb uitgespeeld.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')