Google's Deep Mind is Starcraft II aan het leren. Het duurt echt geen 10 jaar meer voordat zoiets in een game als Civ zit.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
In de voorgaande civ spelletjes kan ik er in ieder geval van uit gaan dat de AI door zal blijven bouwen en steden blijft stichten tot het geen ruimte meer heeft. Het hoeft niet heel slim te zijn maar als je als AI in een modern tijdperk zit upgrade je units dan bijvoorbeeld. Civ2 was nog beter dan dit .quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.quote:Op zondag 6 november 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt?
Ik ga gelijk ff uitzoeken hoe dat werkt met mods in Civ. Wel veel gebruikt voor de Sims, maar nooit voor Civilizantion eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Weet ik, maar ik vind het een beetje maf dat er mods nodig zijn voor vrij eenvoudige functies die al in de vorige games zaten.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Hahah, jah kut is die hè. Of "we bouwen een stad strak aan jou grens met dat military district + garnizoen" en dán gaan lopen zeiken over unit threat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen"
Verder blijf ik me er prima mee vermaken
Barbarians zorgen er soms voor dat je na een paar beurten jezelf al kansloos acht en weer opnieuw wil beginnen maar dat was in eerdere versies soms ook al een plaagquote:Op vrijdag 11 november 2016 23:53 schreef jogy het volgende:
Ik ben nu op normal/Prince aan het spelen en kan er helemaal niks van en barbarians zijn kut.
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.quote:Op dinsdag 15 november 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Heb wel gemerkt dat je in het begin vaak beter preventief een warrior en wat slingers kan bouwen. Als je meteen voor gebouwen etc gaat dan ben je simpelweg de lul als er barbarians of een agressieve civ in de buurt zitten.
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vindenquote:Op dinsdag 15 november 2016 12:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.
dat kan ook, ik heb echt gehad dat ze ruim 20 turns netjes om m'n nieuwe stad heenliepen tot ik er een archer in miktequote:Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden
In de game die ik nu speel(met Kongo op Prince) lopen ze door mn gebied heen om een specifieke city state te plunderen, en vielen ze mijn dichtsbijzijnde stad ook zo nu en dan aan totdat ik er artillery in zettequote:Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden
Zou nu geupdate moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen"
Verder blijf ik me er prima mee vermaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |