abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166312250
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:49 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)

Kan best zijn dat ze de AI niet af hebben gekregen. Heb er goede hoop op dat ze het de komende tijd zullen verbeteren.

[..]

Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.

Heb je niet toevallig een enorme bak spyware of malware op je systeem draaien?
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10) :')
pi_166316635
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
Hoe zit het met andere games die op dezelfde schijf staan?
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:07 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10) :')
oh :P
Conscience do cost.
  maandag 31 oktober 2016 @ 00:03:54 #253
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166318188
Net eerste match afgesloten met India Gandhi Bapu na 500 turns op score victory.
Ging best soepel, zeker gezien ik nog nooit gespeeld had. Al met al een vermakelijk spel.
Heel veel steden gebouwd, was helaas te laat met een religie omdat ik niet wist van de profeet.
Tweemaal oorlog gehad omdat China daar zin in had, keihard gepwnd en verder enkel barbaren.
Wou voor de science victory gaan, had al 2 Marspods afgeschoten maar die laatste duurde dus te lang.

Nu ik het spel beter snap ga ik ongetwijfeld bepaalde dingen anders doen in de volgende match.
Weet alleen nog niet met welke leider/empire dat gaat zijn.

Iemand een leuke suggestie?
wooblabalurg
  maandag 31 oktober 2016 @ 00:13:24 #254
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166318317
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef Baconbus het volgende:
Net eerste match afgesloten met India Gandhi Bapu na 500 turns op score victory.
Ging best soepel, zeker gezien ik nog nooit gespeeld had. Al met al een vermakelijk spel.
Heel veel steden gebouwd, was helaas te laat met een religie omdat ik niet wist van de profeet.
Tweemaal oorlog gehad omdat China daar zin in had, keihard gepwnd en verder enkel barbaren.
Wou voor de science victory gaan, had al 2 Marspods afgeschoten maar die laatste duurde dus te lang.

Nu ik het spel beter snap ga ik ongetwijfeld bepaalde dingen anders doen in de volgende match.
Weet alleen nog niet met welke leider/empire dat gaat zijn.

Iemand een leuke suggestie?
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.
http://mashable.com/2016/(...)-guide/#1lAlcBl2lOqM
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 31 oktober 2016 @ 00:19:48 #255
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166318407
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.
http://mashable.com/2016/(...)-guide/#1lAlcBl2lOqM
Bedankt!
Denk dat het Montezuma of Gilgamesh gaat worden.
wooblabalurg
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:57:39 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166321490
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bedankt!
Denk dat het Montezuma of Gilgamesh gaat worden.
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen :').

Ik hoop wel dat ze de AI nog wat beter maken eerlijk gezegd. Dit is de eerste keer in een CIV spel dat ik andere landen zie in late game nog steeds niet verder zijn gekomen dan 3 steden, de totale achterlijkheid van unitmanagement en nog een paar andere dingen die me doen denken dat ik tegen getrainde aapjes aan het vechten ben :'). Ondertussen heb ik in 1 spel al 24 uur gestopt dus ik ben zeker wel fan van het spel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:38:24 #257
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166325284
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen :').

Ik hoop wel dat ze de AI nog wat beter maken eerlijk gezegd. Dit is de eerste keer in een CIV spel dat ik andere landen zie in late game nog steeds niet verder zijn gekomen dan 3 steden, de totale achterlijkheid van unitmanagement en nog een paar andere dingen die me doen denken dat ik tegen getrainde aapjes aan het vechten ben :'). Ondertussen heb ik in 1 spel al 24 uur gestopt dus ik ben zeker wel fan van het spel.
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?

Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.

PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit! :D
wooblabalurg
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:42:50 #258
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_166325348
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?

Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.

PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit! :D
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:48:49 #259
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166325436
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?

Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.

PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit! :D
Welk turn, poeh. Geen idee :@. Ik heb het op de langste baan geschoven en zit nu rond 1950 denk ik. Dus alle science heb ik binnen en nu ben ik een space center aan het bouwen voor de satelliet. Dus nog 100 jaar voor ik aan het limiet zit vermoed ik. En barbarossa, ga je voor conquest? :9.

En dit
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:54:00 #260
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166325535
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Oh dus ze hebben meer middelen maar worden er niet slimmer op.
Dat is wel een bummer.
Had ergens gelezen dat ze met een patch zouden komen voor betere AI.
Beetje jammer dat het niet gelijk goed werkt.
wooblabalurg
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:55:23 #261
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166325555
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Welk turn, poeh. Geen idee :@. Ik heb het op de langste baan geschoven en zit nu rond 1950 denk ik. Dus alle science heb ik binnen en nu ben ik een space center aan het bouwen voor de satelliet. Dus nog 100 jaar voor ik aan het limiet zit vermoed ik. En barbarossa, ga je voor conquest? :9.

En dit

[..]

Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.
Oh dat komt dus wel goed met de Mars Mission. :7

Vorige pot amper gevochten dus ik voel er wel iets voor om meer te rellen.
Verder ga ik me vooral richten op de U-boat. Uniek voertuig en lijkt me wel mooi om anderen daarmee kapot te maken. Death by U-boat.
wooblabalurg
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:33:58 #262
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166329546
Speel ik een duel, op Continents, zonder barbarians, krijg ik in 2410 BC de mededeling dat 'an unmet player has been defeated'. Hoe dan? :')

Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt? :?

Zit nog te twijfelen of ik zal doorspelen om te kijken of ik alleen op de wereld ben nu.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166330799
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:

Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt? :?

Volgens mij is dit het. Heb dit ook eerder gezien.
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:58:46 #264
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166330895


[ Bericht 100% gewijzigd door BarryOSeven op 31-10-2016 18:59:11 (lezen) ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:03:13 #265
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166330984
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Speel ik een duel, op Continents, zonder barbarians, krijg ik in 2410 BC de mededeling dat 'an unmet player has been defeated'. Hoe dan? :')

Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt? :?

Zit nog te twijfelen of ik zal doorspelen om te kijken of ik alleen op de wereld ben nu.
Gandhi is de duivel.
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:09:14 #266
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166331111
Volgensmij proberen ze het zelfde AI trucje te doen als in BE, met het verschil dat het daar maar om 8 civs gaat, terwijl ze de spoils over het dubbele aantal moeten verdelen en dat ze het enige goede (dat web dat zo'n beetje alles aan elkaar verbind) vervangen hebbben door twee lineaire trees.

En daarbij gaat het er bij domination alleen om dat je de hoofstad van de tegenstanders bezit.

[ Bericht 8% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 31-10-2016 19:16:30 ]
pi_166346388


Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel? :')
Conscience do cost.
  dinsdag 1 november 2016 @ 14:25:40 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166346428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]

Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel? :')
_O-, leuke bug.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Lieve Belg donderdag 3 november 2016 @ 22:40:59 #269
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_166403180
Amazon :r :r

Bestel je eind augustus de Anniversary Edition, wordt die op 22 oktober verstuurd. Maar komt nooit aan. Tracking ID dat op hun site staat is geen geldig DHL tracking id. Pakket is nooit aangeboden geweest op het werk ...

En nu kunnen ze het niet meer leveren :( :(
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 3 november 2016 @ 22:46:51 #270
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166403408
Totaal per ongeluk cultural victory gehaald. :{. En het ergert me wel dat de ai nogal stupide is. Japan had maar 1 stad en nog meer dan genoeg ruimte om uit te breiden. De grootste concurrent heeft 4 steden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 4 november 2016 @ 08:58:38 #271
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166408030
Egypte viel mijn battleship aan met een boogschutter :') maar ze gebruiken hun chariots wel slim, in "aanvalsgolven" ^O^ Nadat ik ze verslagen had, kreeg ik al hun geproduceerde great works, dus dat was prima :)

Maarreuh: wat zijn allianties waard? Ik had een alliantie met Barbarossa en Teddy, maar toen ik werd aangevallen door Cleo, zeiden ze "zoek et lekker zelf uit"
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_166420536

Harde plasser, elke keer wanneer ik het spel opstart _O_
  zaterdag 5 november 2016 @ 06:26:43 #273
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166427223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]

Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel? :')
Dat is pas een intern conflict.
  zaterdag 5 november 2016 @ 08:13:50 #274
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_166427460
Ik baal er wel een beetje van dat de AI er geen reet intelligenter op wordt naarmate je de moeilijkheidsgraad opvoert. Ik heb nu op Prince en King een culture / science victory en speel nu op Emperor. Nadat je na de eerste 100 beurten de AI hebt ingehaald qua bonus units is het gewoon weer spearmen afknallen met AT crews.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 5 november 2016 @ 11:06:54 #275
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166428896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:13 schreef AgLarrr het volgende:
Ik baal er wel een beetje van dat de AI er geen reet intelligenter op wordt naarmate je de moeilijkheidsgraad opvoert. Ik heb nu op Prince en King een culture / science victory en speel nu op Emperor. Nadat je na de eerste 100 beurten de AI hebt ingehaald qua bonus units is het gewoon weer spearmen afknallen met AT crews.
Ah, het wordt er dus niet veel beter op :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166431342
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.

Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
pi_166431540
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.

Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
Google's Deep Mind is Starcraft II aan het leren. Het duurt echt geen 10 jaar meer voordat zoiets in een game als Civ zit.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 5 november 2016 @ 15:03:27 #278
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166431900
Gilgamesh wil goederen ruilen en mij goud geven. Om de relatie te verbeteren, denk ik: laat dat goud maar zitten, joh. Haal ik het goud weg, gaat hij niet meer akkoord :')
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 6 november 2016 @ 14:44:53 #279
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166453019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.

Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
In de voorgaande civ spelletjes kan ik er in ieder geval van uit gaan dat de AI door zal blijven bouwen en steden blijft stichten tot het geen ruimte meer heeft. Het hoeft niet heel slim te zijn maar als je als AI in een modern tijdperk zit upgrade je units dan bijvoorbeeld. Civ2 was nog beter dan dit :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166453114
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt?
Conscience do cost.
pi_166474113
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt?
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
  maandag 7 november 2016 @ 14:43:53 #282
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166476430
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Ik ga gelijk ff uitzoeken hoe dat werkt met mods in Civ. Wel veel gebruikt voor de Sims, maar nooit voor Civilizantion eigenlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166476690
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Weet ik, maar ik vind het een beetje maf dat er mods nodig zijn voor vrij eenvoudige functies die al in de vorige games zaten.

Verder zijn er een paar tamelijk grote bugs die het spel op een negatieve manier beinvloeden. Ik had ondertussen eigenlijk wel iets meer ondersteuning verwacht van de developers wat betreft dat, ondanks dat ik nog steeds allround heel tevreden ben met Civ 6.
Conscience do cost.
pi_166482464
De AI wil écht niet dat je Stonehenge in handen krijgt he? Nu twee keer op rij verloren omdat ik dat monument aan het rushen was (China, immortal difficulty)...
  dinsdag 8 november 2016 @ 15:46:53 #285
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166502064
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen" :{

Verder blijf ik me er prima mee vermaken ^O^
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 11 november 2016 @ 22:38:20 #286
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166594009
Als een stad klaar is met de productie van iets, dan staat er boven in beeld wat er completed is. Al meer mensen bij wie dit steeds één "productie" achter ligt?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_166595524
Mmm, ik heb net een nieuwe pc gekocht en tot dusver alleen bij Civ6 hangt hij ineens totaal, enkel een harde reset biedt dan nog uitkomst :'( . Iemand hier ook last van?

Eén potje gespeeld, culturele overwinning behaald als Pericles, die overigens ook een vijand van me was maar nergens op de map aanwezig. Heel filosofisch, maar waarschijnlijk een bug, zoals er nog wel meer inzitten. Zo had ik had ineens oorlog met Barbarossa: ik zou hem de oorlog verklaard hebben. Nou ja, die zu;en er wel uitgehaald worden met patches. Waar ik wel moeite mee heb is het herkennen van strategische bronnen op de kaart: urenlang zit ik te turen en speuren naar olie of aluminium. Zo goed zijn mijn ogen inderdaad niet meer maar dit is toch wel erg lastig vind ik. Verder met plezier gespeeld, maar ik kan me nog wel een aantal verbeteringen voorstellen
anonieme razernist
  vrijdag 11 november 2016 @ 23:53:44 #288
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166595753
Ik ben nu op normal/Prince aan het spelen en kan er helemaal niks van en barbarians zijn kut.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 12 november 2016 @ 18:41:48 #289
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_166609941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen" :{

Verder blijf ik me er prima mee vermaken ^O^
Hahah, jah kut is die hè. Of "we bouwen een stad strak aan jou grens met dat military district + garnizoen" en dán gaan lopen zeiken over unit threat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 15 november 2016 @ 08:52:27 #290
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166664250
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:53 schreef jogy het volgende:
Ik ben nu op normal/Prince aan het spelen en kan er helemaal niks van en barbarians zijn kut.
Barbarians zorgen er soms voor dat je na een paar beurten jezelf al kansloos acht en weer opnieuw wil beginnen :') maar dat was in eerdere versies soms ook al een plaag
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_166667121
Heb wel gemerkt dat je in het begin vaak beter preventief een warrior en wat slingers kan bouwen. Als je meteen voor gebouwen etc gaat dan ben je simpelweg de lul als er barbarians of een agressieve civ in de buurt zitten.
Conscience do cost.
pi_166667719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Heb wel gemerkt dat je in het begin vaak beter preventief een warrior en wat slingers kan bouwen. Als je meteen voor gebouwen etc gaat dan ben je simpelweg de lul als er barbarians of een agressieve civ in de buurt zitten.
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.
civs hadden er minder moeite mee en namen de stad gewoon in.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 15 november 2016 @ 12:03:00 #293
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_166667727
ik kan maar geen goede deals sluiten, ze willen 4 luxuries van mij in ruil voor 1 van hun ????
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_166668126
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:02 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden :P
Conscience do cost.
pi_166668772
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden :P
dat kan ook, ik heb echt gehad dat ze ruim 20 turns netjes om m'n nieuwe stad heenliepen tot ik er een archer in mikte :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_166707602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden :P
In de game die ik nu speel(met Kongo op Prince) lopen ze door mn gebied heen om een specifieke city state te plunderen, en vielen ze mijn dichtsbijzijnde stad ook zo nu en dan aan totdat ik er artillery in zette :')
  vrijdag 18 november 2016 @ 06:46:30 #297
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166728928
Fall Update gereleased.
  vrijdag 18 november 2016 @ 07:17:19 #298
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_166729009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen" :{

Verder blijf ik me er prima mee vermaken ^O^
Zou nu geupdate moeten zijn.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 12 december 2016 @ 22:42:57 #300
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_167291251
Wat is de huidige stand van deze game? Heb CIV V veel gespeeld. Maar start vaak pas als de patches en/of uitbreidingen er al zijn, omdat ik geen zin in bugs en dergelijke heb..

Zag namelijk hier en op Steamlink veel klachten over de AI?
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')