Whehehe, wel slimquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:13 schreef BarryOSeven het volgende:
Heb gisteren Caesar heel verdrietig gemaakt. Wanhopig probeerde hij mij elke beurt weer een schrale deal aan te smeren maar deze jongen doet niet aan medelijden. Drie steden zijn inmiddels ten deel gevallen maar deze geniepige Romein heeft ergens nog een hidden lair op de map. Hij blijft als een mug elke beurt peace offers sturen zonder dat ik weet waar hij is.
Hoe zit dat eigenlijk met die deals. Hij maakt dus een peace offer en beloofd mij dus per keer 150 goud te geven, alleen staan er bij mij ook voorwaarden. Ik geef hem elke keer 130 goud. Wat betekent dit, dat ik uiteindelijk dus maar 20 goud overhoud?
Hij lijkt er wel opquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
Caesar zit niet in Civilization VI.
In theorie en titel was Trajan eigenlijk ook een 'Caesar' dus wat dat betreft zat hij er niet heel erg naastquote:Op donderdag 27 oktober 2016 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
Caesar zit niet in Civilization VI.
Venit, vidit, perdiditquote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2016 18:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Venit, vidit, perdidit
http://nl28.ilovetranslation.com/-5L1LzpYyql=d/
Je mist niets. Traders maken wegen. Ook zijn er later in de game wat units die wegen kunnen maken (military engineer oid en vast nog wel meer) maar tot die tijd zijn het de traders, dus.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.
Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Je moet inderdaad wat handige routes voor je traders uitzoeken om wegen te maken en bij voorkeur korte routes zodat je ze snel opnieuw kan inzetten en om Trading Posts te genereren. Trading Posts geven 1 extra Gold als een trader er opnieuw langs komt en zorgen voor eventuele langere routes. Traders zijn ook handig om een beetje extra voedsel en productie te krijgen in nieuwe steden, als je ze vanuit de nieuwe stad start.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.
Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zitquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven hé
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zit
Mee eensquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet. Ben nu wel blij dat ik het gewoon kan negeren, dat wel.
*Beyond Earthquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth.
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaadquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef ems. het volgende:
[..]
*Beyond Earth
En inderdaad. Dat was echt een gigantische teleurstellingVoelde ook veel meer aan als een cashgrab dan als een nobele intentie voor een nieuwe civ.
+100% quoting speed tegen warmongers civic.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad)
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:20 schreef ems. het volgende:
[..]
+100% quoting speed tegen warmongers civic.
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam?.
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?
edit: nu ben ik in de war. Ik quotte jou toch?
Quoteception.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth.
Daarom was ik ook in de war.
en wat is de reden daarvan? Als ik de meeste online spelers mag geloven op fora, discussion threads, etc. dan is er geen enkele game vandaag de dag nog goed genoeg. #salty4life.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Mwa. De voornaamste kritiekpunten zijn volgens mij wat bugs en zaken die nog niet compleet gebalanceerd zijn. Het is misschien niet allemaal even netjes uitgewerkt maar de kwaliteit van de game zelf is (imo) prima en de grootste ergernissen die ik tot noch toe ben tegengekomen zijn typisch van die zaken die in de komende 2 patches waarschijnlijk niet meer aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Ik haal francorex wel ff.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Quoteception.
Maar we kunnen het dan op zich ook gewoon flat earth noemen.
Wat is daar de voornaamste kritiek? Als het om de 'puristen' gaat die er niet overheen kunnen komen dat het ietwat cartoonerig over komt zou ik het gewoon negeren. Deze Civ brengt bij mij weer een ouderwets heerlijke tijdsvernietiging met zich mee, nog meer dan civ5.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
quote:Civ VI has all the promises of being great, but is being held back by what I can only assume is lack of development time.
I've enjoyed the game so far and I'm certain I'll keep playing it for awhile, but after some 60 hours the novelty is wearing off and the flaws that I initially wrote off as rare quirks can now be seen clearly as major problems.
There are minor bugs all over, most of them more annoying than gamebreaking but they are very clearly things that should have been on a "to-fix" list after in-house playtesting, yet they're present in the released game. I've had very few technical issues (game hanging upon exit being the only one) and I can understand why those are generally hard to track down, but UI elements getting stuck, being declared war on by a civ you have not yet met or by your own civ, both Greek civs being able to have the same leader in the same game, diplomacy faux pas penalties despite no transgressions, war weariness not decreasing, painfully obvious production -> gold exploits? These are things that should not make it into the final game, or in worst case be fixed with a release day patch.
Significantly worse though is the atrocious AI. I was playing as China, had built a desert hills city where I builder rushed Petra, two turns after it's completed Scythia turns up with an army of horsemen, the city has no fortifications and not a single unit within five-six turns of brisk march. Welp, that city's clearly done for... except the horsemen proceed to parade up and down the flood plains, both city-side and not, rather than bang their heads against my non-existant walls and taking that (better than Civ V pre-nerf power level) sweet sweet wonder. I find an archer somewhere that starts taking pot shots at the horsies, a few turns later I can buy ancient walls and a crossbowman joins the archer and fifteen turns later the riverbank is red with horse- and manblood. Not a single horseman ever attacked the city. I meet Russia, they're so impressed by my culture and science and everything else (they were at least an age, propably two behind me) they want to be bestest friends forever and five turns later they hate me and declare war. Then nothing. More nothing. Twenty turns later a spearman appears. Then two more. Then Tsar Peter offers me the entire russian state earnings and his own personal allowance to please stop the bloodshed. Had he used that money in some other fashion, such as actually funding an army to attack me with the game could have been somewhat challenging.
And that's a huge problem, the AI is so bad it makes the game far too easy, and when I as a player make mistakes I'm not punished for them - I'm actually rewarded no matter if I play well or poorly.
The barbarian AI is largely far better, which is hilarious in it's own way. Start a large or huge pangea map, plod around for 20-30 turns and you'll typically see several of the other civs succumb to barbarian invasion. Maybe the barbarian AI developers should have a chat with their civ AI colleagues, because the former beats the latter hands down every time.
Lastly there's a glaring lack of what I'll categorize as "interface features". There's no Civ V-esque option to see terrain tiles clearly separated, because honestly woods and rain forest blend together real well under the fog of war in explored territory, separate desert from plains same story. Hills can be deciphered using the strategic view but otherwise can be tricky to spot. The civilopedia is half-baked at best, not explaining alot of game features and details. Unit stats are scarce, there's melee strength, ranged/bombard, movement, and then there's "excellent against mounted units" without any actual numbers, unless you train the unit and there's a mounted unit you can feign an attack on to get the tooltip stats (which are excellent). Why can't I be allowed to see those stats before training the unit? There's no "restart game" feature like was added in Civ V after player requests. When starting a new game, the game always uses the same settings (small continents) instead of the settings you last set.
Want to use your city attack against that invading knight when you have three other units stationed in the city? How about just clicking on the city with units stationed? Better work on your scroll wheel micro, because you need to zoom in/out a bit to simply be able to click the city instead of something else. Want to see religious follower stats without clicking on a religious unit? Sorry, can't do without clicking on each city.
The game is extremely well polished in the art/music deparment, one might not enjoy the style or agree with some of the choices but that's an esthetic choice, not a flaw of the game. The intro movie is absolutely awesome and these set the bar for a great gaming experience. As long as the experience I get is a mediocre one and the AI keep tripping on it's own shoelaces I cannot recommend others paying money for Civ VI. I have no doubt the game will see a string of patches in the near future, but the game needs an AI overhaul to stand the test of time.
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef ems. het volgende:
Dus wees vooral voorzichtig. Maar als je de vorige Civ delen met veel plezier hebt gespeeld dan kan ik me haast niet voorstellen dat je alsnog teleurgesteld gaat zijn met civ 6, ondanks de huidige bugs.
Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 01:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.
Ik heb echt heel veel Civ5 gespeeld en dan zette ik de Domination Victory altijd uit. Dat heb ik nu ook gedaan, maar de AI in Civ6 lijkt zich daar niet veel van aan te trekken. Beetje jammer, want voor mij was Civilization altijd een spel dat je kon spelen zoals je het zelf wilde, maar na 10 keer overnieuw te zijn begonnen (idd heel irritant dat hij je settings niet onthoudt), heb ik er maar de brui aan gegeven vanavond.
Voor alle duidelijkheid: van mij hoeft de mogelijkheid van oorlog niet 'uit' gezet te worden, maar ik wil graag dat als ik de Domination Victory disable, de AI ook wat minder bloeddorstig wordt.
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 02:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren.
Als je geen oorlog wilt voeren moet je gewoon genoeg units bouwen om jezelf te kunnen verdedigen in geval van nood en voor de rest de focus leggen op diplomatie en vergaren van science/culture. Of de huidige AI misschien iets te warlike is is een andere discussie maar waarom je zo'n gigantisch aspect van civilization liever vrijwel afwezig wilt hebben puzzelt mij
Maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat oorlog net zo goed een onderdeel is van andere soorten victory. En ook in Civ 5 moest je nou eenmaal investeren in legers als je Atilla en Genghis als begin buren had, ondanks dat je science/tourism wilde winnen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen.
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie.
Prima als je het wilt spelen om epische oorlogen te voeren. Go for it! Als je mijn manier van spelen niet leuk vindt, ook prima. Maar in Civ5 had je de keuze, in Civ6 minder, zo lijkt het. Dat is de enige nuance die ik wilde maken op de uitspraak dat als de Civ5 leuk vond, je met Civ6 ook wel goed zit.
Al geprobeerd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Als je de difficulty omlaag gooit denk ik dat je het al een stuk eenvoudiger gaat hebben met turtlen.
Ligt geheel aan welke CIVs je tegen je hebt, heb er ook al gehad die dan de oorlog verklaren omdat ze bang van m'n leger zijnquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt.
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/quote:AI declare war in unison
Many Civilization VI players consider this AI behavior is rather abnormal since they offer no reason to be attacked. Some gamers got attacked after round 6, which is really annoying because this gives them no time to properly upgrade their military, technology and economy.
In my game, all the AIs just randomly declare war on me on the same turn for no actual reason, even if they are way too far away to send any unit towards me. […] Anyone else having this problem?
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 09:58 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb echt niks dan gezeik sinds gisteren met dit spel. Savefiles die niet meer willen loaden, quicksaves en autosaves leveren CTD's op, of het speelt voor 1 hooguit 2 beurten en geeft dan alsnog een CTD (ook als ik een eerdere autosave load). Het spel loopt bij willekeurige acties opeens vast of geeft een foutmelding waarna ik enkel de muis nog zie (en verder een compleet zwart scherm heb).
Excluden in Defender heeft niets opgeleverd, lijkt zelfs alsof het alleen maar erger is geworden.
Crash to desktop, i presume.quote:
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...quote:Op zondag 30 oktober 2016 10:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan?
wtf is trouwens een CTD?
En t is een legale versie?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:09 schreef Jane het volgende:
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI.
http://windowsreport.com/civilization-6-issues/
[..]
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/
Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden.
Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:59 schreef GlenSpey het volgende:
Leuk weer al die CTD's als ik mijn savefile wil loaden. Was net bezig met een domination victory (en dat speel ik niet zovaak). Kutspel.
Ik zit lekker op continent 1. Komt Achmed van zijn continent, plaatst een settler direct naast mijn dorp strak naast een unit van mij die daar lekker inactief staat te zijn, ook nog eens op eigen grondgebied.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:09 schreef Jane het volgende:
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI.
http://windowsreport.com/civilization-6-issues/
[..]
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/
Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden.
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10)quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)
Kan best zijn dat ze de AI niet af hebben gekregen. Heb er goede hoop op dat ze het de komende tijd zullen verbeteren.
[..]
Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.
Heb je niet toevallig een enorme bak spyware of malware op je systeem draaien?
Hoe zit het met andere games die op dezelfde schijf staan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
ohquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10)
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef Baconbus het volgende:
Net eerste match afgesloten met India Gandhi Bapu na 500 turns op score victory.
Ging best soepel, zeker gezien ik nog nooit gespeeld had. Al met al een vermakelijk spel.
Heel veel steden gebouwd, was helaas te laat met een religie omdat ik niet wist van de profeet.
Tweemaal oorlog gehad omdat China daar zin in had, keihard gepwnd en verder enkel barbaren.
Wou voor de science victory gaan, had al 2 Marspods afgeschoten maar die laatste duurde dus te lang.
Nu ik het spel beter snap ga ik ongetwijfeld bepaalde dingen anders doen in de volgende match.
Weet alleen nog niet met welke leider/empire dat gaat zijn.
Iemand een leuke suggestie?
Bedankt!quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.
http://mashable.com/2016/(...)-guide/#1lAlcBl2lOqM
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolenquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bedankt!
Denk dat het Montezuma of Gilgamesh gaat worden.
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?quote:Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen.
Ik hoop wel dat ze de AI nog wat beter maken eerlijk gezegd. Dit is de eerste keer in een CIV spel dat ik andere landen zie in late game nog steeds niet verder zijn gekomen dan 3 steden, de totale achterlijkheid van unitmanagement en nog een paar andere dingen die me doen denken dat ik tegen getrainde aapjes aan het vechten ben. Ondertussen heb ik in 1 spel al 24 uur gestopt dus ik ben zeker wel fan van het spel.
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etcquote:Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?
Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.
PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit!
Welk turn, poeh. Geen ideequote:Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?
Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.
PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit!
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Oh dus ze hebben meer middelen maar worden er niet slimmer op.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Oh dat komt dus wel goed met de Mars Mission.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Welk turn, poeh. Geen idee. Ik heb het op de langste baan geschoven en zit nu rond 1950 denk ik. Dus alle science heb ik binnen en nu ben ik een space center aan het bouwen voor de satelliet. Dus nog 100 jaar voor ik aan het limiet zit vermoed ik. En barbarossa, ga je voor conquest?
.
En dit
[..]
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.
Volgens mij is dit het. Heb dit ook eerder gezien.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt?
Gandhi is de duivel.quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:33 schreef Jane het volgende:
Speel ik een duel, op Continents, zonder barbarians, krijg ik in 2410 BC de mededeling dat 'an unmet player has been defeated'. Hoe dan?
Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt?
Zit nog te twijfelen of ik zal doorspelen om te kijken of ik alleen op de wereld ben nu.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel?
Dat is pas een intern conflict.quote:Op dinsdag 1 november 2016 14:23 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel?
Ah, het wordt er dus niet veel beter opquote:Op zaterdag 5 november 2016 08:13 schreef AgLarrr het volgende:
Ik baal er wel een beetje van dat de AI er geen reet intelligenter op wordt naarmate je de moeilijkheidsgraad opvoert. Ik heb nu op Prince en King een culture / science victory en speel nu op Emperor. Nadat je na de eerste 100 beurten de AI hebt ingehaald qua bonus units is het gewoon weer spearmen afknallen met AT crews.
Google's Deep Mind is Starcraft II aan het leren. Het duurt echt geen 10 jaar meer voordat zoiets in een game als Civ zit.quote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
In de voorgaande civ spelletjes kan ik er in ieder geval van uit gaan dat de AI door zal blijven bouwen en steden blijft stichten tot het geen ruimte meer heeft. Het hoeft niet heel slim te zijn maar als je als AI in een modern tijdperk zit upgrade je units dan bijvoorbeeld. Civ2 was nog beter dan ditquote:Op zaterdag 5 november 2016 14:19 schreef Doler12 het volgende:
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn.
Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over.
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.quote:Op zondag 6 november 2016 14:49 schreef ems. het volgende:
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt?
Ik ga gelijk ff uitzoeken hoe dat werkt met mods in Civ. Wel veel gebruikt voor de Sims, maar nooit voor Civilizantion eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Weet ik, maar ik vind het een beetje maf dat er mods nodig zijn voor vrij eenvoudige functies die al in de vorige games zaten.quote:Op maandag 7 november 2016 12:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings.
Hahah, jah kut is die hè. Of "we bouwen een stad strak aan jou grens met dat military district + garnizoen" en dán gaan lopen zeiken over unit threat.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen"
Verder blijf ik me er prima mee vermaken
Barbarians zorgen er soms voor dat je na een paar beurten jezelf al kansloos acht en weer opnieuw wil beginnenquote:Op vrijdag 11 november 2016 23:53 schreef jogy het volgende:
Ik ben nu op normal/Prince aan het spelen en kan er helemaal niks van en barbarians zijn kut.
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.quote:Op dinsdag 15 november 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Heb wel gemerkt dat je in het begin vaak beter preventief een warrior en wat slingers kan bouwen. Als je meteen voor gebouwen etc gaat dan ben je simpelweg de lul als er barbarians of een agressieve civ in de buurt zitten.
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vindenquote:Op dinsdag 15 november 2016 12:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets.
dat kan ook, ik heb echt gehad dat ze ruim 20 turns netjes om m'n nieuwe stad heenliepen tot ik er een archer in miktequote:Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden
In de game die ik nu speel(met Kongo op Prince) lopen ze door mn gebied heen om een specifieke city state te plunderen, en vielen ze mijn dichtsbijzijnde stad ook zo nu en dan aan totdat ik er artillery in zettequote:Op dinsdag 15 november 2016 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden
Zou nu geupdate moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:46 schreef MrTorture het volgende:
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen"
Verder blijf ik me er prima mee vermaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |