abonnement Unibet Coolblue
pi_158633130



Cast announcement
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Officiële beelden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158633150
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:28 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bengod.

Is er al meer info over wat er mis ging?
Hij heeft een hoop mensen uitgemoord, althans... Volgens de flash-foward/back
pi_158633252
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, dat is omdat Luke faalde met zijn Jedi-tempel. Met dank aan die puber van Solo en Leia.
If you fail try again.
Doordat hij zich afgezonderd had kwamen er sowieso geen nieuwe Jedi :)
(okay okay, hij gaat op zoek naar de Jedi Temple op zoek naar kennis om het de volgende keer wel goed te doen... maar ben benieuwd wat z'n excuus is dat hij zo lang is weggeweest)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158633325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

If you fail try again.
Doordat hij zich afgezonderd had kwamen er sowieso geen nieuwe Jedi :)
(okay okay, hij gaat op zoek naar de Jedi Temple op zoek naar kennis om het de volgende keer wel goed te doen... maar ben benieuwd wat z'n excuus is dat hij zo lang is weggeweest)
Het uitmoorden van Luke's padawans door de Knights of Ren. De balans die Vader in de Force bracht was weg toen Snoke de Dark Side van Kylo ontdekte en dit tegen Luke en zijn tempel gebruikte.
Dit, dus.
pi_158633355
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het uitmoorden van Luke's padawans door de Knights of Ren. De balans die Vader in de Force bracht was weg toen Snoke de Dark Side van Kylo ontdekte en dit tegen Luke en zijn tempel gebruikte.
Luke's padawans brachten de Force ook uit balans omdat er meer light-side users werden gekweekt ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158633402
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Luke's padawans brachten de Force ook uit balans omdat er meer light-side users werden gekweekt ;)
Nee, dat maakt niet uit. Volgens de Rule of Two zijn Sith altijd slechts met twee personen in de vorm van een master en een apprentice. Jedi's waren als beschermers van de Republiek altijd veruit in de meerderheid geweest.

Voor zover wij weten was Luke na het overlijden van Yoda de enige Jedi-Master in het universum. Toen Kylo en Snoke hem een mokerslag toebrachten is hij vertrokken. De uitleg van dat hele vertrek zal in Episode VIII wel naar voren komen.
Dit, dus.
pi_158633588
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, dat maakt niet uit. Volgens de Rule of Two zijn Sith altijd slechts met twee personen in de vorm van een master en een apprentice. Jedi's waren als beschermers van de Republiek altijd veruit in de meerderheid geweest.

Voor zover wij weten was Luke na het overlijden van Yoda de enige Jedi-Master in het universum. Toen Kylo en Snoke hem een mokerslag toebrachten is hij vertrokken. De uitleg van dat hele vertrek zal in Episode VIII wel naar voren komen.
Maar die rule of two is er ook maar relatief kort, daarvoor waren er velen Sith (en Jedi).
En aangezien die Rule of Two is gecreëerd door een Sith (Bane) die sowieso geen canon meer is is het nog maar de vraag of die nog steeds van kracht is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158633779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar die rule of two is er ook maar relatief kort, daarvoor waren er velen Sith (en Jedi).
En aangezien die Rule of Two is gecreëerd door een Sith (Bane) die sowieso geen canon meer is is het nog maar de vraag of die nog steeds van kracht is.
Maar toen Vader Sidious doodde in Return of the Jedi was die Rule of Two wel van kracht. Daarom zou de profetie ook kloppen: Anakin zou de balans terugbrengen. De Sith hield op te bestaan toen Vader Sidious doodde. Dat dacht iedereen althans voor we Episode VII zagen.
De balans zit 'm niet in de aantallen Sith en Jedi.
Dit, dus.
pi_158634652
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maar toen Vader Sidious doodde in Return of the Jedi was die Rule of Two wel van kracht. Daarom zou de profetie ook kloppen: Anakin zou de balans terugbrengen. De Sith hield op te bestaan toen Vader Sidious doodde. Dat dacht iedereen althans voor we Episode VII zagen.
De balans zit 'm niet in de aantallen Sith en Jedi.
ja okay, maar balans is nog steeds ver te zoeken.
Aan het eind van III tot het eind van VI had de Dark Side overhand en nu eigenlijk weer.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158634958
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

ja okay, maar balans is nog steeds ver te zoeken.
Aan het eind van III tot het eind van VI had de Dark Side overhand en nu eigenlijk weer.
Vanwege Order 66. Yoda en Obi Wan waren in feite de enige twee Jedi die dat overleefde. Daarna was The Empire een grote dictatuur met een Sith Lord aan het roer. Wat ik al zei; toen Vader Sidious doodde was er balans, omdat er geen Sith meer over was. De rule of Two was van kracht en beide stierven in bijzijn van Luke.

Nu Luke tijdens het trainen van Jedi erachter is gekomen dat er geen balans is in de Force denk ik toch dat de Sith nog bestaan. Mijn theorie is dat Plagueis de aanslag van Sidious heeft overleefd (wat ook meteen zijn fysiek verklaart) en nu bezig is om van Kylo Ren een nieuwe Sith apprentice te maken. Rule of Two blijft op die manier bestaan; Plagueis als Lord en Ren de apprentice.
Dit, dus.
  dinsdag 29 december 2015 @ 14:56:00 #11
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158635437
ze gaan ook proberen om Rey naar de Dark side te lokken
Ren heeft het geprobeerd maar dat lukte niet.
pi_158635551
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:56 schreef KingRadler het volgende:
ze gaan ook proberen om Rey naar de Dark side te lokken
Ren heeft het geprobeerd maar dat lukte niet.
Die Ren kan niks. Ontiegelijk zwak ventje wat door een masker stoer lijkt.
pi_158635857
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 06:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zal wederom aan mij liggen, maar hij komt over als de zanger van een of andere wannabe-metalband.
Ik heb er geen last van gehad. Ik herinner me dat de stem extreem laag en misschien een beetje rokerig klonk, het benadrukte het duistere wat Wayne wou uitstralen als Batman. Batman Begins staat bij mij hoog op het lijstje met favoriete films, boven de twee opvolgers.

Hebben jullie deze spoof al gezien? Met medewerking van JJ, een aantal acteurs van Star Wars (rechts zie je Daisy Ridley), Lucas en nog wat andere mensen (o.a. Emma Stone en Michael Bublé).
Ik ben trouwens benieuwd hoe Daisy Ridley als Engels meisje wat in Engeland woonde werd gecast. Blijkbaar hebben ze in Engeland (of bij een Engels castingbedrijf) ook de auditie aangekondigd?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:12:21 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158635963
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:59 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Die Ren kan niks. Ontiegelijk zwak ventje wat door een masker stoer lijkt.
Stopt projectielen met ogenschijnlijke achteloosheid dead in tracks, maar dat maakt hem natuurlijk kansloos...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:14:39 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158636046
Het wachten is op Jeff Goldblum natuurlijk, because, eh, nature, eh, always finds, eh, a way...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158636047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:56 schreef KingRadler het volgende:
ze gaan ook proberen om Rey naar de Dark side te lokken
Ren heeft het geprobeerd maar dat lukte niet.
Dat denk ik niet, daarvoor is Rey in de eerste film te veel als een goed persoon neergezet. Ze wou niet eens de robot verkopen voor veel geld terwijl ze in eerste instantie niet wou dat die volgde. Bovendien zou je dan wel heel erg de originele trilogie volgen, dat is voor het eerste deel van de huidige trilogie prima maar dat willen ze niet 3 films lang doen. Ze gaan het volgende deel al moeten laten zien hoe Luke Rey traint (zoals Yoda Luke trainde), dat is genoeg gekopiëer. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:14:54 #17
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158636057
als Ren zijn zin niet krijgt vond ik de leukste Scène
hij met zijn lightsaber alles klein sloeg.
pi_158636096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:14 schreef KingRadler het volgende:
als Ren zijn zin niet krijgt vond ik de leukste Scène
hij met zijn lightsaber alles klein sloeg.
Dat was voor mij aanvankelijk de zwakste scène. Hoe geloofwaardig is het dat iemand die zo weinig zelfbeheersing heeft een soort van kolonelfunctie heeft?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:17:11 #19
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158636135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was voor mij aanvankelijk de zwakste scène. Hoe geloofwaardig is het dat iemand die zo weinig zelfbeheersing heeft een soort van kolonelfunctie heeft?
hij is een beetje zwakzinnig
pi_158636161
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Vanwege Order 66. Yoda en Obi Wan waren in feite de enige twee Jedi die dat overleefde. Daarna was The Empire een grote dictatuur met een Sith Lord aan het roer. Wat ik al zei; toen Vader Sidious doodde was er balans, omdat er geen Sith meer over was. De rule of Two was van kracht en beide stierven in bijzijn van Luke.

Nu Luke tijdens het trainen van Jedi erachter is gekomen dat er geen balans is in de Force denk ik toch dat de Sith nog bestaan. Mijn theorie is dat Plagueis de aanslag van Sidious heeft overleefd (wat ook meteen zijn fysiek verklaart) en nu bezig is om van Kylo Ren een nieuwe Sith apprentice te maken. Rule of Two blijft op die manier bestaan; Plagueis als Lord en Ren de apprentice.
Een aardige theorie. We zullen zien. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:17:50 #21
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158636166
Ren is gewoon niet 100% hij heeft een IQ van een JarJar
pi_158636185
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Vanwege Order 66. Yoda en Obi Wan waren in feite de enige twee Jedi die dat overleefde. Daarna was The Empire een grote dictatuur met een Sith Lord aan het roer. Wat ik al zei; toen Vader Sidious doodde was er balans, omdat er geen Sith meer over was. De rule of Two was van kracht en beide stierven in bijzijn van Luke.
'balans' houdt in mijn ogen nog altijd in dat er aan beide zijden vertegenwoordigers zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158636188
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:17 schreef KingRadler het volgende:

[..]

hij is een beetje zwakzinnig
Ben jij ooit een zwakzinnige kolonel tegen gekomen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:19:07 #24
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158636217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ben jij ooit een zwakzinnige kolonel tegen gekomen?
hij maakte veel fouten in de film.
liet Rey achter met een Stormtrooper
pi_158636229
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het uitmoorden van Luke's padawans door de Knights of Ren. De balans die Vader in de Force bracht was weg toen Snoke de Dark Side van Kylo ontdekte en dit tegen Luke en zijn tempel gebruikte.
Zouden de Knights of Ren de padawans van Luke kunnen zijn die overgestapt zijn naar de dark side?
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:22:41 #26
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158636340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

Zouden de Knights of Ren de padawans van Luke kunnen zijn die overgestapt zijn naar de dark side?
Interessante theorie
pi_158636362
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

Zouden de Knights of Ren de padawans van Luke kunnen zijn die overgestapt zijn naar de dark side?
Ik denk dat de Knights of Ren een aantal van deze padawans zijn die onder leiding van Ren de rest van Luke's tempel hebben vermoord. Waarbij Ren zijn orders kreeg van Snoke.
Dit, dus.
pi_158636741
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

'balans' houdt in mijn ogen nog altijd in dat er aan beide zijden vertegenwoordigers zijn.
Het is één van de oudste, zo niet de oudste discussie wat betreft Star Wars. Wat houdt de Balance precies in. Veel geloven net als jij in een Yin Yang principe. Donker en licht houden elkaar in balans.

Ik denk dat de balans alleen kan ontstaan als de Jedi in staat zijn om datgene te doen waar The Jedi Council voor staat: orde, rust en vrede in de galaxy. Zolang de Sith bestaat is er geen balance, aangezien zij staan voor chaos en corruptie. Volgens de profetie is er één Chosen One in de persoon van Anakin Skywalker die voor eens en altijd balans kan brengen. Door de Sith te vernietigen.
Dit, dus.
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:41:02 #29
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158637130
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was voor mij aanvankelijk de zwakste scène. Hoe geloofwaardig is het dat iemand die zo weinig zelfbeheersing heeft een soort van kolonelfunctie heeft?
Om het met Bruce Banner te zeggen "I'm angry all the time".

Meestal houdt ie dat onder controle en dat maakt hem zo sterk omdat het aan te wenden is in de force, maar soms flipt ie hem. Ik vond het extreem goed passend.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158637727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:19 schreef KingRadler het volgende:

[..]

hij maakte veel fouten in de film.
liet Rey achter met een Stormtrooper
Dat begreep ik verhaaltechnisch gezien niet zo goed. Hij wist op dat moment al wat Rey haar talent is, waarom dan het risico nemen? Tenzij hij inderdaad ongeschikt is voor die functie maar waarom kreeg hij dan die functie?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 15:58:01 #31
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158637793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat begreep ik verhaaltechnisch gezien niet zo goed. Hij wist op dat moment al wat Rey haar talent is, waarom dan het risico nemen? Tenzij hij inderdaad ongeschikt is voor die functie maar waarom kreeg hij dan die functie?
Ren is maar een poppetje, hoe wist Rey hoe mindcontrol werkte.
Volgens mij heeft ze dit als kind geleerd. ;)
pi_158637807
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Om het met Bruce Banner te zeggen "I'm angry all the time".

Meestal houdt ie dat onder controle en dat maakt hem zo sterk omdat het aan te wenden is in de force, maar soms flipt ie hem. Ik vond het extreem goed passend.
Zoals ik zei: "aanvankelijk..."
Filmtechnisch gezien past het wel, laten zien hoeveel woede hij in zich heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158637810
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

Zouden de Knights of Ren de padawans van Luke kunnen zijn die overgestapt zijn naar de dark side?
Je zag tientallen lijken liggen rondom die Knights of Ren, ze zullen niet de enigen zijn iig
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158637848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:58 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Ren is maar een poppetje, hoe wist Rey hoe mindcontrol werkte.
Volgens mij heeft ze dit als kind geleerd. ;)
Dat zou een interessante verklaring zijn. Als dat zo is dan had hij onmogelijk kunnen weten dat Rey dit kan. Kan je echter bij iemand die getraind is als jedi het geheugen manipuleren?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158637939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou een interessante verklaring zijn. Als dat zo is dan had hij onmogelijk kunnen weten dat Rey dit kan. Kan je echter bij iemand die getraind is als jedi het geheugen manipuleren?
In de Novelization van de film zegt Ren in de eindconfrontatie tegen Rey

It *IS* you!

genoeg extra materiaal voor speculatie in die 3 woorden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 december 2015 @ 16:01:46 #36
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158637954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

In de Novelization van de film zegt Ren in de eindconfrontatie tegen Rey

It *IS* you!

genoeg extra materiaal voor speculatie in die 3 woorden.
WAT!!!
pi_158637965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou een interessante verklaring zijn. Als dat zo is dan had hij onmogelijk kunnen weten dat Rey dit kan. Kan je echter bij iemand die getraind is als jedi het geheugen manipuleren?
Nee kan alleen bij mentaal zwakke mensen
pi_158638021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

In de Novelization van de film zegt Ren in de eindconfrontatie tegen Rey

It *IS* you!

genoeg extra materiaal voor speculatie in die 3 woorden.
Ik denk dat het duidt op een familierelatie of op het feit dat ze beide jeditraining hebben gehad. Maar hoe kan het dan dat Rey het niet wist? Dan zou er met haar geheugen moeten zijn gerotzooid.

Heb jij nu al dat boek uitgelezen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158638230
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat het duidt op een familierelatie of op het feit dat ze beide jeditraining hebben gehad. Maar hoe kan het dan dat Rey het niet wist? Dan zou er met haar geheugen moeten zijn gerotzooid.

Heb jij nu al dat boek uitgelezen?
Of dat ze elkaar kennen van de Jedi Temple. hoeft niet direct een familierelatie te zijn.

en ja, heb het al uitgelezen, het is niet alsof het 1200 pagina's dik is ofzo...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158638303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of dat ze elkaar kennen van de Jedi Temple. hoeft niet direct een familierelatie te zijn.

en ja, heb het al uitgelezen, het is niet alsof het 1200 pagina's dik is ofzo...

[ afbeelding ]
Ik heb geen idee hoe dik het is, ik weet wel dat het nog maar sinds 18 december verkrijgbaar is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158638378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe dik het is, ik weet wel dat het nog maar sinds 18 december verkrijgbaar is.
En ik heb het ebook dus ook sinds 18 December :) (of de 17e zelfs geloof ik).
Ben ook direct begonnen met lezen om te kijken wat er verschilde van de films.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 december 2015 @ 16:19:02 #42
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158638730
Ren kon niet in het geheugen rommelen van Rey,
dat hij toen niet door had wie zij is.
pi_158638811
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:19 schreef KingRadler het volgende:
Ren kon niet in het geheugen rommelen van Rey,
dat hij toen niet door had wie zij is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158639318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En ik heb het ebook dus ook sinds 18 December :) (of de 17e zelfs geloof ik).
Ben ook direct begonnen met lezen om te kijken wat er verschilde van de films.
Ik begon gisteren aan het ebook van Mass Effect. Ik ben nu aan het kijken naar het ebook van TFA.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158639355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begon gisteren aan het ebook van Mass Effect. Ik ben nu aan het kijken naar het ebook van TFA.
Die van Mass Effect zijn ook wel goed, er was 1 uitzondering daarop... ben even kwijt welke dat was. die schrijver had duidelijk nog nooit van Mass Effect gehoord toen hij begon met schrijven :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158641258
Wat ook wel zwak momentje van Ren was dat hij al doorhad dat er iets mis was met Finn. Als je geen probleem hebt met een heel dorp afslachten, kan een zwakke, niet loyale stormtrooper er ook wel bij.
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:51:41 #47
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158642029
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:26 schreef Donnis het volgende:
Wat ook wel zwak momentje van Ren was dat hij al doorhad dat er iets mis was met Finn. Als je geen probleem hebt met een heel dorp afslachten, kan een zwakke, niet loyale stormtrooper er ook wel bij.
Finn verbergt iets er is een reden dat hij zwak is. Misschien komen we daar later wel achter. Hij is misschien geen Jedi maar iets anders.
Volgens Captain Phasma hadden ze geen problemen met hem in het verleden.
pi_158642065
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:51 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Finn verbergt iets er is een reden dat hij zwak is. Misschien komen we daar later wel achter. Hij is misschien geen Jedi maar iets anders.
Heb een donkerbruin vermoeden dat het een neger is, maar kan me vergissen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 december 2015 @ 17:53:41 #49
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158642099
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb een donkerbruin vermoeden dat het een neger is, maar kan me vergissen.
zijn Negers dan altijd zwak.
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:56:43 #50
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158648810
Total Lifetime Grosses
Domestic: $540,058,914 47.8%
+ Foreign: $589,700,000 52.2%
= Worldwide: $1,129,758,914
pi_158649315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die van Mass Effect zijn ook wel goed, er was 1 uitzondering daarop... ben even kwijt welke dat was. die schrijver had duidelijk nog nooit van Mass Effect gehoord toen hij begon met schrijven :')
Ik ben nu Revelation aan het lezen (geschreven door een van de mensen die het verhaal van ME mee ontwikkelde), dat speelt zich af in de tijd dat Anderson net zijn N7-training had voltooid en wordt gerecruteerd door Grissom. Het is leuk om een achtergrondverhaal van o.a. Anderson te lezen, ik vind hem en Hacket best wel interessante karakters. Ik hoop dat ze voor het volgende spel nog veel meer dialoog inbouwen en veel meer van de achtergronden van de karakters laten zien. Helaas gaat dat moeilijk in zo'n spel (audio-opnames zijn duur), een boek is dan wel een aardige oplossing. :)
Offtopic maar als het goed is dan zijn veel liefhebbers van Star Wars ook een liefhebber van Mass Effect.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:27:44 #52
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158650156
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals ik zei: "aanvankelijk..."
Filmtechnisch gezien past het wel, laten zien hoeveel woede hij in zich heeft.
Ja, leuk, maar das niet communiceren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158650258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:56 schreef KingRadler het volgende:
Total Lifetime Grosses
Domestic: $540,058,914 47.8%
+ Foreign: $589,700,000 52.2%
= Worldwide: $1,129,758,914
Dat is een schatting wat TFA op gaat brengen? :?
Dat lijkt me nogal ruw. In dat geval zou JJ een hoger salaris hebben overgehouden aan de film dan Harrison Ford als ik het goed uitreken op mijn hoofd. Target gehaald dus.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:47:56 #54
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158651115
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een schatting wat TFA op gaat brengen? :?
Dat lijkt me nogal ruw. In dat geval zou JJ een hoger salaris hebben overgehouden aan de film dan Harrison Ford als ik het goed uitreken op mijn hoofd. Target gehaald dus.
nee dat is op dit moment opgebracht bron boxoffice mojo
pi_158653655
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:47 schreef KingRadler het volgende:

[..]

nee dat is op dit moment opgebracht bron boxoffice mojo
Leuke extra opbrengsten voor een paar acteurs en JJ dan. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:52:25 #56
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158654474
Zijn er ook Knights of Stimpy? :P
Morgen lekker uit eten en daarna voor de tweede keer heen, samen met mijn vriend. Hij heeft hem nog niet gezien *O*
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:01:07 #57
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158654967
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Terugkeren als geest is voorbehouden aan Jedi ;)
Als ze dat dus bij Han flikken gooien ze heel de lore overhoop.
Flashback misschien?
pi_158663094
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 17:26 schreef Donnis het volgende:
Wat ook wel zwak momentje van Ren was dat hij al doorhad dat er iets mis was met Finn. Als je geen probleem hebt met een heel dorp afslachten, kan een zwakke, niet loyale stormtrooper er ook wel bij.
Ik snap niet echt wat je wil zeggen.

Waarom zou Ren een probleem moeten hebben met het afslachten van een dorp?
pi_158663111
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:52 schreef Noordsestern het volgende:
Zijn er ook Knights of Stimpy? :P
If so, dan wil ik lid worden. :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158663136
Leuk leesvoer voor degene die niet het boek vd film willen lezen:

http://mashable.com/2015/12/29/force-awakens-novel/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158663185
Ren heeft gewoon issues en Snoke weet dat ook. Ik hoop dat de volgende regisseur deze issues laat oplossen, voor mij kwam Ren niet goed over als een bad ass vijand
pi_158663349
ook grappig:


(even van tweakers gejat)

De naam van de piloot is ræh -> Rey.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158663369
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 06:40 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik snap niet echt wat je wil zeggen.

Waarom zou Ren een probleem moeten hebben met het afslachten van een dorp?
Dan moet je lezen maat, natuurlijk bedoel ik dat niet.

Ik zeg dat Ren Finn had neer moeten schieten toen hij merkte dat hij niet trouw de orders uitvoerde.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 30 december 2015 @ 08:06:23 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_158663406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was voor mij aanvankelijk de zwakste scène. Hoe geloofwaardig is het dat iemand die zo weinig zelfbeheersing heeft een soort van kolonelfunctie heeft?
Waarom denk je dat zijn saber zo flikkert? En die van de anderen niet?
Is een afspiegeling van zijn gemoedstoestand. Als zijn training compleet is zal zijn saber waarschijnlijk wel strak zijn.

Rey heeft denk ik wel degelijk als training in de Force gehad voordat ze op Jakka gezet werd om te wachten op haar ouders na een mindwipe. Ze heeft onbewust de nodige skills om te overleven en om te kunnen vliegen. Het zou mij daarom niks verbazen als de Millenium Falcon niet voor niks op Jakka is gezet.
Door het steeds dichterbij komen van Luke zijn lightsaber worden de herinneringen weer getriggerd en daardoor haar training, hence the jedi mindtrick.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_158663425
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zijn saber zo flikkert? En die van de anderen niet?

Is een afspiegeling van zijn gemoedstoestand.
Het kristal erin is gescheurd (zie visual dictionary foto in het vorige topic).
Dat het mooi overeen komt met zijn character ben ik met je eens :)

quote:
Rey heeft denk ik wel degelijk als training in de Force gehad voordat ze op Jakka gezet werd om te wachten op haar ouders na een mindwipe. Ze heeft onbewust de nodige skills om te overleven en om te kunnen vliegen. Het zou mij daarom niks verbazen als de Millenium Falcon niet voor niks op Jakka is gezet.
Door het steeds dichterbij komen van Luke zijn lightsaber worden de herinneringen weer getriggerd en daardoor haar training, hence the jedi mindtrick.
Paar posts terug heb ik wat passages uit het boek gequote. Daarin staat idd dat Rey een blokkade in haar geheugen heeft waar Ren niet bij kan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158664537
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 15:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben trouwens benieuwd hoe Daisy Ridley als Engels meisje wat in Engeland woonde werd gecast. Blijkbaar hebben ze in Engeland (of bij een Engels castingbedrijf) ook de auditie aangekondigd?
De films worden traditiegetrouw in de UK opgenomen (het set-gedeelte althans), dan is het logisch dat je ook Engelse acteurs neemt. Een stuk goedkoper.
pi_158664915
het is vaak zo dat Britse acteurs beter door de auditie komen dan Amerikaanse acteurs.
Daarom spelen ook veel Britse acteurs rollen met een Amerikaans accent, omdat ze geen betere Amerikaanse acteur konden vinden.

Mooi voorbeeld is John Boyega (Fin)ze wilde een donkere acteur hij kwam het beste uit de test maar moest wel Amerikaans spreken.
pi_158664960
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:20 schreef KingRadler het volgende:
het is vaak zo dat Britse acteurs beter door de auditie komen dan Amerikaanse acteurs.
Daarom spelen ook veel Britse acteurs rollen met een Amerikaans accent, omdat ze geen betere Amerikaanse acteur konden vinden.

Mooi voorbeeld is John Boyega ze wilde een donkere acteur hij kwam het beste uit de test maar moest wel Amerikaans spreken.
Hugh Laurie ;)
pi_158664985
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:20 schreef KingRadler het volgende:

Mooi voorbeeld is John Boyega (Fin)ze wilde een donkere acteur hij kwam het beste uit de test maar moest wel Amerikaans spreken.
Hij spreekt toch gewoon met een Brits accent in de film?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158665016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Hij spreekt toch gewoon met een Brits accent in de film?
Nee Amerikaans :P
kijk de film maar opnieuw
pi_158665050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:26 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Nee Amerikaans :P
kijk de film maar opnieuw
gheh inderdaad... ik was zo hard bezig hem te negeren dat z'n accent me niet is bijgebleven :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158665087
denk dat het accent best wel belangrijk kan worden wie de ouders zijn van Rey.
Welke Jedi spreekt ook Brits ;)
pi_158665109
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:31 schreef KingRadler het volgende:
denk dat het accent best wel belangrijk kan worden wie de ouders zijn van Rey.
Welke Jedi spreekt Brits ;)
Dat zei ik in het vorige topic ook al idd.
Zijn een paar Jedi die een brits accent hebben, maar het zijn voornamelijk de (voormalige) Imperial werelden die dat accent hebben.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158665121
Maar het is toch niet zo dat die neger is gekozen vanwege zijn acteren? Toch gewoon vanwege het feit dat het een neger is??? Net zoals dat wijf, die maar moet gaan koken of zo... Allemaal policor gezeik. Vuig links kut hollywood....
[/racisme/seksisme modus]
pi_158665135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:33 schreef RvLaak het volgende:
Maar het is toch niet zo dat die neger is gekozen vanwege zijn acteren? Toch gewoon vanwege het feit dat het een neger is??? Net zoals dat wijf, die maar moet gaan koken of zo... Allemaal policor gezeik. Vuig links kut hollywood....
[/racisme/seksisme modus]
SOCIAL JUSTICE WARS!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158665143
quote:
11s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:33 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

SOCIAL JUSTICE WARS!
:Y
pi_158665302
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:33 schreef RvLaak het volgende:
Maar het is toch niet zo dat die neger is gekozen vanwege zijn acteren? Toch gewoon vanwege het feit dat het een neger is??? Net zoals dat wijf, die maar moet gaan koken of zo... Allemaal policor gezeik. Vuig links kut hollywood....
[/racisme/seksisme modus]
John Boyega werd hem ook de wacht aangezet, als hij niet Amerikaans sprak tijdens een auditie dat hij ook geen kans maakte op de rol.
  woensdag 30 december 2015 @ 10:44:39 #78
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158665353
Het zou helemaal te gek zijn als Kylo Ren en Poe een koppeltje werden. En dan een hoop callbacks naar quotes uit de originele trilogie, zoals "There is good in him, I've felt it".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158665358
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:42 schreef KingRadler het volgende:

[..]

John Boyega werd hem ook de wacht aangezet, als hij niet Amerikaans sprak tijdens een auditie dat hij ook geen kans maakte op de rol.

O-)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2015 10:45:09 ]
pi_158665363
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat zei ik in het vorige topic ook al idd.
Zijn een paar Jedi die een brits accent hebben, maar het zijn voornamelijk de (voormalige) Imperial werelden die dat accent hebben.
dan zal de moeder van Rey van Coruscant kunnen komen.

http://www.vox.com/2015/12/23/10657798/rey-english-accent
pi_158665392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:45 schreef KingRadler het volgende:

[..]

dan zal de moeder van Rey van Coruscant kunnen komen.

http://www.vox.com/2015/12/23/10657798/rey-english-accent
Of Dromund Kaas.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158665463
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of Dromund Kaas.
Ik las Dortmund Kaas :@
pi_158666446
Grappig dat veel mensen uitgekristalliseerde karakters willen.
Ren moet vanaf seconde 0 een bas ass zijn anders is ie ongeloofwaardig.
Dat iemand op een t-splitsing in zijn carrière staat wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
Ren moet nog een paar films mee, dus er is nog ruimte zat om hem slechter dan slecht te laten worden.
De onvoorspelbaarheid van zijn karakter maakt hem vele malen interessanter dan de 1-dimensionale figuren die dit soort films zo vaak domineren.

En dat ze voor deze film meer Engelse acteurs uitkiezen ivm de opnames in de UK komt ook een beetje vergezocht over.
De woestijnopnames waren in Abu Dhabi, de sneeuwopnames in IJsland. Maar er zijn in TFA maar weinig IJslandse en Abu Dhabiranen (ofzo) te vinden volgens mij.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_158668224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:32 schreef dolfg het volgende:
Grappig dat veel mensen uitgekristalliseerde karakters willen.
Ren moet vanaf seconde 0 een bas ass zijn anders is ie ongeloofwaardig.
Dat iemand op een t-splitsing in zijn carrière staat wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
Ren moet nog een paar films mee, dus er is nog ruimte zat om hem slechter dan slecht te laten worden.
De onvoorspelbaarheid van zijn karakter maakt hem vele malen interessanter dan de 1-dimensionale figuren die dit soort films zo vaak domineren.
Nog maar te zwijgen over het (nagenoeg totaal) afwezige karakterontwikkeling in IV, welke dan weer wel als echte SW film gezien wordt :')
quote:
En dat ze voor deze film meer Engelse acteurs uitkiezen ivm de opnames in de UK komt ook een beetje vergezocht over.
De woestijnopnames waren in Abu Dhabi, de sneeuwopnames in IJsland. Maar er zijn in TFA maar weinig IJslandse en Abu Dhabiranen (ofzo) te vinden volgens mij.
Was dan ook een aanname ;)
  woensdag 30 december 2015 @ 13:04:34 #85
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158668688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:32 schreef dolfg het volgende:
Grappig dat veel mensen uitgekristalliseerde karakters willen.
Ren moet vanaf seconde 0 een bas ass zijn anders is ie ongeloofwaardig.
Dat iemand op een t-splitsing in zijn carrière staat wordt blijkbaar niet gewaardeerd.
Ren moet nog een paar films mee, dus er is nog ruimte zat om hem slechter dan slecht te laten worden.
De onvoorspelbaarheid van zijn karakter maakt hem vele malen interessanter dan de 1-dimensionale figuren die dit soort films zo vaak domineren.
Ik betwijfel trouwens dat Kylo Ren volledig voor de dark side zal gaan en gewoon zal sneuvelen als antagonist, die keert volgens mij nog terug naar de light side.

Hopelijk dan niet à la Vader door zich op het laatste moment op te offeren, maar als iemand die moet proberen omgaan met wat hij gedaan heeft en door iedereen met een flinke dosis afkeer en/of wantrouwen wordt behandeld. Op het einde van deel 8 sterft Luke in duel met Snoke, waarna Ben zich afkeert van de dark side en moet samenwerken met Rey (al dan niet zijn nicht) om Snoke te verslaan, want alleen kunnen ze 't niet. Zoiets.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158668731
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik betwijfel trouwens dat Kylo Ren volledig voor de dark side zal gaan en gewoon zal sneuvelen als antagonist, die keert volgens mij nog terug naar de light side.

Hopelijk dan niet à la Vader door zich op het laatste moment op te offeren, maar als iemand die moet proberen omgaan met wat hij gedaan heeft en door iedereen met een flinke dosis afkeer en/of wantrouwen wordt behandeld. Op het einde van deel 8 sterft Luke in duel met Snoke, waarna Ben zich afkeert van de dark side en moet samenwerken met Rey (al dan niet zijn nicht) om Snoke te verslaan, want alleen kunnen ze 't niet. Zoiets.
Hij heeft, als we de speculaties van de flashback/forward aannemen, zelf vele padawans van Luke vermoord. Welke motivatie zou hij hebben om naar de goede kant te gaan bij het sterven van zijn oude leraar? Hij heeft z'n eigen vader vermoord... Zijn oom lijkt me dan ook niet echt een emotionele motivatie.

Zijn moeder daarentegen...
  woensdag 30 december 2015 @ 13:10:24 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158668844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hij heeft, als we de speculaties van de flashback/forward aannemen, zelf vele padawans van Luke vermoord. Welke motivatie zou hij hebben om naar de goede kant te gaan bij het sterven van zijn oude leraar? Hij heeft z'n eigen vader vermoord... Zijn oom lijkt me dan ook niet echt een emotionele motivatie.

Zijn moeder daarentegen...
We weten niet wat er gebeurd is tijdens zijn opleiding door Luke. Misschien had hij daar wel een stevige band mee, iets wat hij duidelijk niet had met zijn vader en mogelijk ook niet met zijn moeder. Uiteindelijk hadden die blijkbaar iets van "Shit, al die force shit, dat is te moeilijk voor ons, hier kunnen we niet mee omgaan. Hier, Luke, los ons probleem eens op, wij hebben zelf betere dingen te doen."

Maar goed, ik moet geen script schrijven, maakt me niet uit hoe ze 't regelen, het conflict van het personage lijkt me wel interessant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158668850
Verwachten jullie Flashbacks in nieuwe Star Wars?
Dan bedoel ik mee zonder gebruik te maken van The Force.
Dat ze terug in de tijd gaan.

[ Bericht 49% gewijzigd door KingRadler op 30-12-2015 13:17:12 ]
pi_158670689
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:10 schreef KingRadler het volgende:
Verwachten jullie Flashbacks in nieuwe Star Wars?
Dan bedoel ik mee zonder gebruik te maken van The Force.
Dat ze terug in de tijd gaan.
Ik hoop het niet. Te cliché en past totaal niet binnen SW... Ik vind de Force-flashes eigenlijk al op het randje.
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 13:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

We weten niet wat er gebeurd is tijdens zijn opleiding door Luke. Misschien had hij daar wel een stevige band mee, iets wat hij duidelijk niet had met zijn vader en mogelijk ook niet met zijn moeder. Uiteindelijk hadden die blijkbaar iets van "Shit, al die force shit, dat is te moeilijk voor ons, hier kunnen we niet mee omgaan. Hier, Luke, los ons probleem eens op, wij hebben zelf betere dingen te doen."

Maar goed, ik moet geen script schrijven, maakt me niet uit hoe ze 't regelen, het conflict van het personage lijkt me wel interessant.
Tja, die Ben heeft het iig niet echt getroffen met z'n familie...
  woensdag 30 december 2015 @ 14:16:19 #90
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158670808
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hij spreekt toch gewoon met een Brits accent in de film?
Like hell no?!
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158670816
kan een Jedi iemand brainwashen -zoals bij Rey- niet meer weet waar ze vandaan kwam.
pi_158670893
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Like hell no?!
Daar kwam ik een paar minuten later ook achter ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158670908
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:16 schreef KingRadler het volgende:
kan een Jedi iemand brainwashen -zoals bij Rey- niet meer weet waar ze vandaan kwam.
Heb je de stukken tekst gelezen die ik eerder quotte uit het boek vd film?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158670924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb je de stukken tekst gelezen die ik eerder quotte uit het boek vd film?
zal terug lezen / thnx
pi_158671024
Heb het gelezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 52% gewijzigd door KingRadler op 30-12-2015 14:34:16 ]
  woensdag 30 december 2015 @ 14:28:59 #96
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158671246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:16 schreef KingRadler het volgende:
kan een Jedi iemand brainwashen -zoals bij Rey- niet meer weet waar ze vandaan kwam.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158671352
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:22 schreef KingRadler het volgende:
Heb het gelezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een spoiler tag was gewenst... Ik ben net begonnen in het boek... O-)
pi_158671424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:22 schreef KingRadler het volgende:
Heb het gelezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158671443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Een spoiler tag was gewenst... Ik ben net begonnen in het boek... O-)
done
pi_158671448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:34 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Quote != edit :P

En, dank. :+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2015 14:34:43 ]
  woensdag 30 december 2015 @ 14:54:42 #101
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158672161
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 07:05 schreef KingRadler het volgende:
Ren heeft gewoon issues en Snoke weet dat ook. Ik hoop dat de volgende regisseur deze issues laat oplossen, voor mij kwam Ren niet goed over als een bad ass vijand
Volgens mij gaat het ook niet over Ren. Hij gaat hij tweede viool spelen zodra iedereen lucht krijgt van Rey (ik heb steeds de naam Lana in mijn hoofd, zal wel door de zangeres komen) :P

Arme Ren, daar heeft ie dan zijn papa voor vermoord..

Andere speculatie: Het was Luke zelf die de mind sweep bij Rey heeft gedaan, Hoe minder je weet, hoe veiliger je bent. Daarom keek hij zo vreemd op toen ze weer voor hem stond.. Ik hoop echt dat Luke zich in de volgende film als een Jedi meester op gaat stellen, en niet de hele tijd huilie huilie gaat doen (kent iemand Shinji van Evangelion nog?) Dat zou echt een enorme afknapper zijn.

Heb soms wel een beetje medelijden met die arme Skywalkers. Een gelukkig en normaal leven is ze niet gegund... :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Noordsestern op 30-12-2015 15:13:04 ]
pi_158673364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Andere speculatie: Het was Luke zelf die de mind sweep bij Rey heeft gedaan, Hoe minder je weet, hoe veiliger je bent. Daarom keek hij zo vreemd op toen ze weer voor hem stond..
Klinkt zeer plausibel
pi_158673777
Ik zie steeds iets over boeken en lees net op een website verhaal dat terugkomt in de film en daarna verder gaat.

Maar de films zijn toch originele scripts? Of zijn er dus al boeken oid met het verhaal van de komende films? Nee toch?

Ik las een beschrijving van Leia en daar staan allemaal dingen die niet in de films zitten.
pi_158673892
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:33 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zie steeds iets over boeken en lees net op een website verhaal dat terugkomt in de film en daarna verder gaat.

Maar de films zijn toch originele scripts? Of zijn er dus al boeken oid met het verhaal van de komende films? Nee toch?

Ik las een beschrijving van Leia en daar staan allemaal dingen die niet in de films zitten.
De boeken van I t/m VI zijn gebaseerd op het originele script en wijken dus enigszins af van de films. Geen idee hoe het bij VII is.
pi_158673940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De boeken van I t/m VI zijn gebaseerd op het originele script en wijken dus enigszins af van de films. Geen idee hoe het bij VII is.
Ah. Ja weet niet hoeveel de schrijvers zich laten inspireren door bestaande verhalen in boeken en comics, misschien deels.

Oh en de reden dat ik naar Leia zocht: The force is toch ook met haar, is zij nooit een jedi geworden?
  woensdag 30 december 2015 @ 15:39:37 #106
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158674066
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:36 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ah. Ja weet niet hoeveel de schrijvers zich laten inspireren door bestaande verhalen in boeken en comics, misschien deels.

Oh en de reden dat ik naar Leia zocht: The force is toch ook met haar, is zij nooit een jedi geworden?
Volgens mij is zij in potentie even sterk als Luke en Anakin (en Rey).
pi_158674227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:39 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Volgens mij is zij in potentie even sterk als Luke en Anakin (en Rey).
Dat is niet op voorhand te zeggen. Luke was veel sterker dan Vader na zijn training, bijvoorbeeld.
Dit, dus.
pi_158674264
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:39 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Volgens mij is zij in potentie even sterk als Luke en Anakin (en Rey).
Ja, dus vond vreemd dat zij nu overkomt als zwak vrouwtje terwijl Luke de laatste hoop zou moeten zijn, The last jedi etc.

Leia was in de OT niet vies van vechten, maar echt skilled the force gebruiken hebben we haar nirt gezien geloof ik
  woensdag 30 december 2015 @ 15:50:56 #109
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158674561
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is niet op voorhand te zeggen. Luke was veel sterker dan Vader na zijn training, bijvoorbeeld.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is maar niet wie op dat moment de higher ground heeft. Luke maakt gehakt van Vader, maar moet even later gered worden van de Emperor door diezelfde Vader. Beetje Rock-Paper Scissors.

Zie wel een verschil tussen de Skywalkers en de andere Jedi. Vooral in de TV serie Rebels komt dat mooi over. De Jedi-personages daar kunnen iedereen aan, maar als ze Vader tegenkomen is dat toch weer andere koek.
pi_158674741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:50 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het is maar niet wie op dat moment de higher ground heeft. Luke maakt gehakt van Vader, maar moet even later gered worden van de Emperor door diezelfde Vader. Beetje Rock-Paper Scissors.

Zie wel een verschil tussen de Skywalkers en de andere Jedi. Vooral in de TV serie Rebels komt dat mooi over. De hoofdpersonen daar kunnen als Jedi iedereen aan, maar als ze Vader tegenkomen is dat toch weer andere koek.
Nee, wat betreft sterkte gaat het om Midi-chlorians. Dat bepaalt in hoeverre jij in staat bent om de Force naar je hand te zetten. Toen Anakin zijn training nog niet compleet was werd hij verslagen door Obi. Na zijn training was hij in staat om Obi relatief simpel te verslaan.

Zelfde geldt voor Luke voor en na zijn training tegen Vader.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 16:03:05 #111
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158675070
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, wat betreft sterkte gaat het om Midi-chlorians. Dat bepaalt in hoeverre jij in staat bent om de Force naar je hand te zetten. Toen Anakin zijn training nog niet compleet was werd hij verslagen door Obi. Na zijn training was hij in staat om Obi relatief simpel te verslaan.

Zelfde geldt voor Luke voor en na zijn training tegen Vader.
Volgens mij zegt het niet veel, die ene keer dat Luke flipte en Vader versloeg. De volgende keer had Vader wellicht een voordeel gehad over Luke. Als twee tennissers ongeveer even goed zijn zullen ze allebei ongeveer 50% van de matches tegen elkaar winnen.

En die mito-chondrians.. of hoe ze ook maar heten, daar heb ik niet zo heel veel mee :P
  woensdag 30 december 2015 @ 16:08:24 #112
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158675307
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:44 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja, dus vond vreemd dat zij nu overkomt als zwak vrouwtje terwijl Luke de laatste hoop zou moeten zijn, The last jedi etc.

Leia was in de OT niet vies van vechten, maar echt skilled the force gebruiken hebben we haar nirt gezien geloof ik
We weten niet hoe snel Luke na de gebeurtenissen in Return of the Jedi is verdwenen, toch? Want alleen hij zou Leia hebben kunnen trainen in the Force. Luke zelf kreeg training van Obi-wan en Yoda, toch niet de minsten.

Al heeft 'ie kennelijk wel nog met Ben Solo gewerkt, dus mja...
pi_158675309
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:03 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Volgens mij zegt het niet veel, die ene keer dat Luke flipte en Vader versloeg. De volgende keer had Vader wellicht een voordeel gehad over Luke. Als twee tennissers ongeveer even goed zijn zullen ze allebei ongeveer 50% van de matches tegen elkaar winnen.

En die mito-chondrians.. of hoe ze ook maar heten, daar heb ik niet zo heel veel mee :P

Midi-Chlorians geeft aan hoe sensitief iemand is voor de Force. In het geval van Jedi's: hoe meer hoe beter. Toen Qui Gon in The Phantom Menace de Midi-Chlorians bij Anakin testte had hij het hoogste aantal ooit gemeten. Meer dan Yoda, bijvoorbeeld. Dat was ook de reden waarom het voor Qui Gon vaststond dat Anakin The Chosen One zou zijn. Hij zou de sterkste Jedi aller tijden worden en balans brengen in de Force.
Dit, dus.
pi_158675538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:53 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De films worden traditiegetrouw in de UK opgenomen (het set-gedeelte althans), dan is het logisch dat je ook Engelse acteurs neemt. Een stuk goedkoper.
Right, de opnames in de UK. :)
Lucky basterds. Niet dat ik klaag, ze is geweldig gecast, een lot uit de loterij. In dit geval (dat doe ik normaal gesproken nooit) mag je alle kudos geven aan de mensen die haar hebben uitgekozen want ze had nog heel erg weinig ervaring als actrice en wat ze had gedaan was nog niet heel erg indrukwekkend. Blijkbaar zag JJ dat ook tijdens de opnames aangezien hij het aandurfde om haar op een trage manier zonder enige dialoog te introduceren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 16:15:13 #115
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158675604
Ik vraag me wel af waar de Emperor staat in dit verhaal. Sterker of zwakker dan de Skywalkers. Aan de ene kant denk ik: sterker. Want hij heeft geen moeite om Luke (bijna) te doden.

Aan de andere kant denk ik: zwakker. Er wordt heel erg gesuggereerd dat Vader en later Luke een essentieel onderdeel zijn van Palpatine’s plan voor world domination. Alles ging naar de tyfus doordat Anakin een Sith werd. En iedereen gaat ervan uit dat alleen Vader’s kinderen het tij kunnen keren.

Als de Emperor sterker zou zijn dan Vader zou de Emperor het probleem zijn, niet Vader. En zijn kinderen zouden dan ook niet veel tegen de Emperor hebben in te brengen, dus die zouden ook niet als een new hope worden gezien.
pi_158675807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zijn saber zo flikkert? En die van de anderen niet?
Is een afspiegeling van zijn gemoedstoestand. Als zijn training compleet is zal zijn saber waarschijnlijk wel strak zijn.
Een goed punt. Ze zijn er consistent mee geweest.

quote:
Rey heeft denk ik wel degelijk als training in de Force gehad voordat ze op Jakka gezet werd om te wachten op haar ouders na een mindwipe. Ze heeft onbewust de nodige skills om te overleven en om te kunnen vliegen. Het zou mij daarom niks verbazen als de Millenium Falcon niet voor niks op Jakka is gezet.
Door het steeds dichterbij komen van Luke zijn lightsaber worden de herinneringen weer getriggerd en daardoor haar training, hence the jedi mindtrick.
Rey wist dat ze kan vliegen, op het moment dat Finn aangaf dat ze een piloot nodig hebben gaf zij ostentatief aan dat zij een piloot is.
Ik denk ook dat ze jedi-training heeft gehad, de grote vraag is in dat geval hoe het kan dat haar geheugen is gewist. Dat gaat normaal gesproken toch niet bij een jedi of iemand die dat talent heeft? Of zou ze eraan hebben meegewerkt nadat ze ervan werd overtuigd dat dit de beste keuze is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158676081
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een goed punt. Ze zijn er consistent mee geweest.
Aannemelijker lijkt mij dat de lightsaber gewoon minder van kwaliteit is. Wat J.J. Abrams zelf ook tussen neus en lippen door meldt:

quote:
As for his weapon of choice, Abrams can confirm what many suspected: it’s a tool he crafted all by his lonesome. “The lightsaber is something that he built himself, and is as dangerous and as fierce and as ragged as the character,” Abrams says.
Dit, dus.
pi_158676167
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Aannemelijker lijkt mij dat de lightsaber gewoon minder van kwaliteit is. Wat J.J. Abrams zelf ook tussen neus en lippen door meldt:

[..]

dat is al een paar keer voorbij gekomen...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158676210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Rey wist dat ze kan vliegen, op het moment dat Finn aangaf dat ze een piloot nodig hebben gaf zij ostentatief aan dat zij een piloot is.
Ik denk ook dat ze jedi-training heeft gehad, de grote vraag is in dat geval hoe het kan dat haar geheugen is gewist. Dat gaat normaal gesproken toch niet bij een jedi of iemand die dat talent heeft? Of zou ze eraan hebben meegewerkt nadat ze ervan werd overtuigd dat dit de beste keuze is?
Mind Block.

Dat is bij Revan in Star Wars: Knights of the Old Republic ook gedaan.

Jedi die naar de Dark Side was gegaan is teruggehaald en zijn geheugen is gewist door het Jedi Council.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158676221
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:15 schreef Noordsestern het volgende:
Ik vraag me wel af waar de Emperor staat in dit verhaal. Sterker of zwakker dan de Skywalkers. Aan de ene kant denk ik: sterker. Want hij heeft geen moeite om Luke (bijna) te doden.
Het goede en het kwade houden elkaar toch in balans? In dat geval zouden ze steeds ongeveer even sterk moeten zijn?
Luke vroeg op een gegeven moment aan Yoda of dat de duistere kant van de force sterker is, Yoda antwoordde dat die verleidelijker is, niet sterker.

Ik hoorde trouwens bij een van de Youtubefilmpje een interessante mening waar ik nooit erg bij stil had gestaan aangezien ik veel te jong was toen ik voor het eerst de oude SW-films zag. De films zouden een reflectie zijn van de Vietnamoorlog, de USA (het keizerrijk) etc.
Het is interessant om eens vanuit dat perspectief naar de films te kijken. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 16:28:34 #121
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158676226
Daisy Ridley heeft vandaag aangegeven dat ze tijdelijk gaat stoppen met Social Media.
Zal nu weer gaan voorbereiden op nieuwe SW
pi_158676266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:28 schreef KingRadler het volgende:
Daisy Ridley heeft vandaag aangegeven dat ze tijdelijk gaat stoppen met Social Media.
Zal nu weer gaan voorbereiden op nieuwe SW
Gelijk heeft ze. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158676327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

dat is al een paar keer voorbij gekomen...

[ afbeelding ]
Ah, deze kende ik nog niet.
Dit, dus.
pi_158676500
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:25 schreef Buitendam het volgende:
As for his weapon of choice, Abrams can confirm what many suspected: it’s a tool he crafted all by his lonesome. “The lightsaber is something that he built himself, and is as dangerous and as fierce and as ragged as the character,” Abrams says.
Het een sluit het ander dan toch niet uit? De lichtsabel flikkert omdat die van mindere kwaliteit is maar hiervoor kiezen de schrijvers omdat dit zijn persoonlijkheid ("dangerous, fierce and ragged") reflecteert.
Het is in ieder geval mooi bedacht. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158676550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mind Block.

Dat is bij Revan in Star Wars: Knights of the Old Republic ook gedaan.

Jedi die naar de Dark Side was gegaan is teruggehaald en zijn geheugen is gewist door het Jedi Council.
Als Rey inderdaad een jedi is (of jedi-leerling) en haar geheugen is gewist dan hoop ik dat ze dit verhaal laten zien met flashbacks.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158676599
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als Rey inderdaad een jedi is (of jedi-leerling) en haar geheugen is gewist dan hoop ik dat ze dit verhaal laten zien met flashbacks.
Zal de opening van VIII wel zijn. Luke keek verbaasd, boos en uiterst treurig toen hij haar zag.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158676675
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:03 schreef Noordsestern het volgende:
En die mito-chondrians.. of hoe ze ook maar heten, daar heb ik niet zo heel veel mee :P

Mitochondriën zijn iets geheel anders, die zorgen ervoor dat jij en ik kunnen leven. ;)
Simpel gezegd zorgen die ervoor dat met gebruik van zuurstof energie uit voedingsstoffen wordt gehaald en wordt opgeslagen in stofjes die veel lagere hoeveelheden energie bevatten (ATP en ADP) die allerlei energiekostende reacties in jouw lichaam mogelijk maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158676957
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zal de opening van VIII wel zijn. Luke keek verbaasd, boos en uiterst treurig toen hij haar zag.
Sowieso zal die exposé komen, ze zouden het echter ook kunnen vertellen in plaats van het te laten zien met flashbacks. Ik denk dat het mooier is als je flashbacks gebruikt. Van mijn part mag de film rustig een uur langer duren als dat nodig is. Daar is niets mis mee, laat de film maar 'ouderwets' 3 uur lang duren, als Cameron dat aandurfde met Titanic dan moet dat voor Star Wars toch zeker kunnen? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 16:46:51 #129
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158677149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het goede en het kwade houden elkaar toch in balans? In dat geval zouden ze steeds ongeveer even sterk moeten zijn?
Luke vroeg op een gegeven moment aan Yoda of dat de duistere kant van de force sterker is, Yoda antwoordde dat die verleidelijker is, niet sterker.


Het gaat mij niet zo zeer om welke kant sterker is, maar over het verschil in talent in individuen. Die vervolgens voor goed of slecht kunnen kiezen. Ik vraag me af of Palpatine sterker of minder sterk is dan de Skywalkers ..
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zal de opening van VIII wel zijn. Luke keek verbaasd, boos en uiterst treurig toen hij haar zag.
Inderdaad. Ik vermoed ook dat hij het was die haar geheugen gewist heeft. Daarom baalt hij als ze voor hem staat. Zijn plan om zijn kleine meid buiten al deze ellende te houden is duidelijk mislukt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mitochondriën zijn iets geheel anders, die zorgen ervoor dat jij en ik kunnen leven. ;)
Simpel gezegd zorgen die ervoor dat met gebruik van zuurstof energie uit voedingsstoffen wordt gehaald en wordt opgeslagen in stofjes die veel lagere hoeveelheden energie bevatten (ATP en ADP) die allerlei energiekostende reacties in jouw lichaam mogelijk maken.
Da’s de grap dan ook. Vond het wel heel erg op elkaar lijken ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sowieso zal die exposé komen, ze zouden het echter ook kunnen vertellen in plaats van het te laten zien met flashbacks. Ik denk dat het mooier is als je flashbacks gebruikt.
Show, not tell :)
pi_158677233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zal de opening van VIII wel zijn. Luke keek verbaasd, boos en uiterst treurig toen hij haar zag.
Verbaasd niet, bedroefd eerder, maar zou het kunnen dat Luke zich op Planeet Aarde heeft verschanst of?!
pi_158677252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Verbaasd niet, bedroefd eerder, maar zou het kunnen dat Luke zich op Planeet Aarde heeft verschanst?!
treurig zei ik toch ook? ;)

en nee.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 30 december 2015 @ 16:54:56 #132
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158677537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Verbaasd niet, bedroefd eerder, maar zou het kunnen dat Luke zich op Planeet Aarde heeft verschanst of?!
Ik zie een hele flauwe HBO spinoff serie waarin Jedi figuren dan in New York wonen en hun Jedi-powers combineren met alle neurotische New Yorker dingen. _O-
pi_158677630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

treurig zei ik toch ook? ;)

en nee.
Waarom niet.
pi_158677683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:54 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik zie een hele flauwe HBO spinoff serie waarin Jedi figuren dan in New York wonen en hun Jedi-powers combineren met alle neurotische New Yorker dingen. _O-
Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
pi_158677748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
De spin-off van Han Solo wordt na Episode VIII opgenomen. Staat gepland voor 2018 ergens.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:00:24 #136
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158677787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
Dat hebben ze met de Alien films gedaan.. Vond ik persoonlijk een beetje flauw. Denk dat dat niet gaat gebeuren...
pi_158677830
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De spin-off van Han Solo wordt na Episode VIII opgenomen. Staat gepland voor 2018 ergens.
Met Ford of een andere acteur, moet wel bijna he, iemand anders.
pi_158677855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:00 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Dat hebben ze met de Alien films gedaan.. Vond ik persoonlijk een beetje flauw. Denk dat dat niet gaat gebeuren...
Die loopt ook nog, komt komend jaar toch ook een film van, als vervolg op Prometheus of iets in die richting.
pi_158677875
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:56 schreef Slaro het volgende:

[..]

Waarom niet.
Dan speelt het zich niet meer af in "a Galaxy far, far away" :{w
pi_158677943
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:02 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dan speelt het zich niet meer af in "a Galaxy far, far away" :{w
Mindfuck.
pi_158678325
Hebben jullie deze al gezien?
Je ziet hier niet enkel de 'professionele' beelden die ze voor promotiemateriaal gebruikten maar ook telefoonopnames die gemaakt zijn door de trainer tijdens het fitnessen. Het lijkt weinig gezien de korte tijdduur maar doordat ze alles kort laten zien geeft het een aardig beeld.
Opvallend: geen bo-vechten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 17:13:17 #142
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158678418
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Verbaasd niet, bedroefd eerder, maar zou het kunnen dat Luke zich op Planeet Aarde heeft verschanst of?!
En hij wordt dan in de gaten gehouden door Will Smith en Tommy Lee Jones. Elk half jaar komen ze langs in een klein rubberbootje, kijken of alles nog goed gaat. _O-
  woensdag 30 december 2015 @ 17:26:03 #143
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158679019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
Zit ook al in Battlestar Galactica.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_158679267
quote:
99s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zit ook al in Battlestar Galactica.
En een twist in Space: Above & Beyond
En Planet of the Apes.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158679290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
Is een van de aantrekkelijke aspecten van Star Wars niet dat de mensheid er niet een rol in speelt maar dat het in een galaxy (en tijd) far far away plaatsvindt? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Star Trek, Mass Effect en SG-1 ook geweldig, ik vind BG intrigerend (nooit alles van gezien) maar Star Wars onderscheidt zich o.a. omdat ze de mensheid, de aarde, onze geschiedenis etc. als context loslaten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158679348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
Dat zou een partijtje aids zijn. En gaan ze niet doen natuurlijk.
pi_158679369
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De spin-off van Han Solo wordt na Episode VIII opgenomen. Staat gepland voor 2018 ergens.
Laat ze dan ook een spinoff maken die de periode tussen III en VII invult.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:01 schreef Slaro het volgende:

[..]

Die loopt ook nog, komt komend jaar toch ook een film van, als vervolg op Prometheus of iets in die richting.
Ook een aardige film.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158679609
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat ze dan ook een spinoff maken die de periode tussen III en VII invult.

[..]

Ook een aardige film.
De periode tussen 3 en 7 zijn toch gewoon de sequels?
Dit, dus.
pi_158679646
quote:
5s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De periode tussen 3 en 7 zijn toch gewoon de sequels?
Sorry, ik was even op een andere manier chronologisch aan het handelen (derde en zevende film). ;)
Ik bedoel natuurlijk de periode tussen VI en VII.
De Jedi's winnen, het keizerrijk is verslagen en ineens is het 30 jaar later (omdat de acteurs zoveel ouder zijn geworden), is Leia een generaal van de rebellen terwijl Luke zich heeft teruggetrokken en er met Rey, Han's zoon en Han, Leia en Luke van alles is gebeurd. Daar kan je toch wel een aardige film over maken, lijkt mij. Als je als kijker even de kwinkslag maakt dat de mensen die Han, Leia en Luke spelen er geheel anders uitzien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158679785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sorry, ik was even op een andere manier chronologisch aan het handelen (derde en zevende film). ;)
Ik bedoel natuurlijk de periode tussen VI en VII.
De Jedi's winnen, het keizerrijk is verslagen en ineens is het 30 jaar later (omdat de acteurs zoveel ouder zijn geworden), is Leia een generaal van de rebellen terwijl Luke zich heeft teruggetrokken en er met Rey, Han's zoon en Han, Leia en Luke van alles is gebeurd. Daar kan je toch wel een aardige film over maken, lijkt mij.
Ik denk wel meer dan 1. Maar daar gaan ze natuurlijk ook helemaal mee los met de boeken, comics, cartoons etc.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:46:33 #151
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158679802
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is een van de aantrekkelijke aspecten van Star Wars niet dat de mensheid er niet een rol in speelt maar dat het in een galaxy (en tijd) far far away plaatsvindt? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Star Trek, Mass Effect en SG-1 ook geweldig, ik vind BG intrigerend (nooit alles van gezien) maar Star Wars onderscheidt zich o.a. omdat ze de mensheid, de aarde, onze geschiedenis etc. als context loslaten.
ja, pcies :)
  woensdag 30 december 2015 @ 17:46:41 #152
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158679813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien ;) :D.
Volgens mij komt in Star Wars de mens oorspronkelijk van Corellia Coruscant en heeft daarna, meer dan welk ras dan ook, een hele hoop planeten gekoloniseerd. Of ze aarde bereikt hebben is een vraag die voor mij persoonlijk niet beantwoord hoeft te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door FritzWepper op 30-12-2015 18:16:10 ]
  woensdag 30 december 2015 @ 17:52:47 #153
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158680074
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:46 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Volgens mij komt in Star Wars de mens oorspronkelijk van Corellia en heeft daarna, meer dan welk ras dan ook, een hele hoop planeten gekoloniseerd. Of ze aarde bereikt hebben is een vraag die voor mij persoonlijk niet beantwoord hoeft te worden.
Ik vind het wel heel bijzonder dat er een alien ras is geëvolueerd die 100% op ons mensen lijken. Geen ander kleurtje, geen staart, geen elfenoren of deukje in het gezicht. En zelfs in de varianten roze, donkerbruin, okergeel en mokka (waarbij die okergele precies dezelfde soort ogen hebben als 'onze' Aziaten). Ach ja, soms moet ik ook niet teveel nitpicken.. ;)
pi_158680144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:52 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel bijzonder dat er een alien ras is geëvolueerd die 100% op ons mensen lijken. Geen ander kleurtje, geen staart, geen elfenoren of deukje in het gezicht. En zelfs in de varianten roze, donkerbruin, okergeel en mokka (waarbij die okergele precies dezelfde soort ogen hebben als 'onze' Aziaten). Ach ja, soms moet ik ook niet teveel nitpicken.. ;)
Hoezo? Het ras heet ook gewoon Human.
Gewoon mensen in een ander sterrenstelsel. Lang, lang geleden. Dat wel.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:55:29 #155
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158680202
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoezo? Het ras heet ook gewoon Human.
Gewoon mensen in een ander sterrenstelsel. Lang, lang geleden. Dat wel.
Maar ze komen niet van de aarde. Ze zijn ergens anders geëvolueerd. Dus lijken ze op ons en hebben ze dezelfde naam, maar technisch gezien zijn het aliens.
pi_158680256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:55 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Maar ze komen niet van de aarde. Ze zijn ergens anders geëvolueerd. Dus lijken ze op ons en hebben ze dezelfde naam, maar technisch gezien zijn het aliens.
Die vlieger gaat alleen op als je het ras Mens onafscheidelijk maakt van Aarde.
Dit, dus.
pi_158680299
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 18:00:29 #158
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158680388
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die vlieger gaat alleen op als je het ras Mens onafscheidelijk maakt van Aarde.
Het hangt er vanaf wat je definitie is van een mens. Is dat deze mens hier op aarde, die van de primaten af stamt? Of is dat alles wat maar genoeg lijkt op een mens, ongeacht oorsprong?
pi_158680452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:00 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je definitie is van een mens. Is dat deze mens hier op aarde, die van de primaten af stamt? Of is dat alles wat maar genoeg lijkt op een mens, ongeacht oorsprong?
Schijnbaar dezelfde definitie als wat wij eronder verstaan, want ook in Star Wars zijn Luke, Lei, Han en de rest gewoon Humans.

Maar doet verder ook niet ter zake. Fictieve wereld vergelijken met de realiteit brengt sowieso weinig interessants.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:05:01 #160
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158680533
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:02 schreef Buitendam het volgende:

Maar doet verder ook niet ter zake. Fictieve wereld vergelijken met de realiteit brengt sowieso weinig interessants.
Yup :Y
pi_158680540
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

En hij wordt dan in de gaten gehouden door Will Smith en Tommy Lee Jones. Elk half jaar komen ze langs in een klein rubberbootje, kijken of alles nog goed gaat. _O-
Dat zou mooi zijn :) :), haha, kunnen we er meteen ook Independence Day II bij betrekken, waar Will Smith overigens niet in te zien is, jammer genoeg.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:05:38 #162
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158680548
misschien moeten we nog meer spoilertags gaan gebruiken. Wat vinden jullie.
pi_158680600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:05 schreef KingRadler het volgende:
misschien moeten we nog meer spoilertags gaan gebruiken. Wat vinden jullie.
Nee, het killed iedere vorm van een beetje openlijk kletsen over de film en de serie als je alles maar in spoilers moet zetten. Dan nog beter een tweede topic met boekspoilers zoals het GoT-topic ook heeft.
Dit, dus.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:07:31 #164
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158680626
Toen ik m nog niet gezien had bleef ik weg uit dit topic. Spoilertags hoeven van mij niet zo. Film is ook al bijna weer 2 weken oud of zo..
  woensdag 30 december 2015 @ 18:15:56 #165
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158680929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:52 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik vind het wel heel bijzonder dat er een alien ras is geëvolueerd die 100% op ons mensen lijken. Geen ander kleurtje, geen staart, geen elfenoren of deukje in het gezicht. En zelfs in de varianten roze, donkerbruin, okergeel en mokka (waarbij die okergele precies dezelfde soort ogen hebben als 'onze' Aziaten). Ach ja, soms moet ik ook niet teveel nitpicken.. ;)
Er zijn in het Star Wars-universum genoeg humanoïde rassen, sommigen lijken meer, anderen minder op mensen. Er zijn er ook bij die zoveel op de 'standaard-mens' lijken dat je ze als sub-species kunt zien.
pi_158686924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:05 schreef KingRadler het volgende:
misschien moeten we nog meer spoilertags gaan gebruiken. Wat vinden jullie.
quote:
14s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, het killed iedere vorm van een beetje openlijk kletsen over de film en de serie als je alles maar in spoilers moet zetten. Dan nog beter een tweede topic met boekspoilers zoals het GoT-topic ook heeft.
Daarom mijn voorstel aan de mods om standaard twee draden aan te maken voor een film: 1 bespreekdraad en 1 spoilervrije draad. De spoilervrije draad dient voor mensen die graag willen weten of dat de film de moeite waard is, de bespreekdraad uiteraard voor de mensen die de film hebben gezien.
Nu is het zowel lastig voor het bespreken (inmiddels laten we de spoilertags weg, wat mij beterft prima als je in de titel waarschuwt voor spoilers) als voor het informeren wat mensen ervan vinden (je komt gegarandeerd spoilers tegen).

Het staat hier inmiddels zo vol met spoilers dat het geen zin heeft om nu nog spoilertags te gebruiken. Een waarschuwing in de titel lijkt me wel handig. "* [spoilers]" of zoiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 30 december 2015 @ 21:14:39 #167
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158688583
het mooie aan Star Wars is dat het tijdloos is.
  woensdag 30 december 2015 @ 22:20:23 #168
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_158692264
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Daarom mijn voorstel aan de mods om standaard twee draden aan te maken voor een film: 1 bespreekdraad en 1 spoilervrije draad. De spoilervrije draad dient voor mensen die graag willen weten of dat de film de moeite waard is, de bespreekdraad uiteraard voor de mensen die de film hebben gezien.
Nu is het zowel lastig voor het bespreken (inmiddels laten we de spoilertags weg, wat mij beterft prima als je in de titel waarschuwt voor spoilers) als voor het informeren wat mensen ervan vinden (je komt gegarandeerd spoilers tegen).

Het staat hier inmiddels zo vol met spoilers dat het geen zin heeft om nu nog spoilertags te gebruiken. Een waarschuwing in de titel lijkt me wel handig. "* [spoilers]" of zoiets.
Je zou naast dit topic over The Force Awakens ook een 'algemeen' Star Wars-draadje kunnen laten lopen waar ook ruimte is voor theorieën en speculaties (over Episode 8/Extended Universe, etc).
pi_158692648
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Je zou naast dit topic over The Force Awakens ook een 'algemeen' Star Wars-draadje kunnen laten lopen waar ook ruimte is voor theorieën en speculaties (over Episode 8/Extended Universe, etc).
Dat kan maar dat ligt nogal in elkaars verlengde voor de fans. Ik vind het allemaal best hoor, mij maakt het niet uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 31 december 2015 @ 01:14:54 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158700200
Net gezien. Beetje jammer dat het een directe kopie van episode 4 is geworden. Maar desondanks erg vermaakt, hele toffe film.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 31 december 2015 @ 02:07:30 #171
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158701202
Net van de tweede keer terug, wederom nergens kippenvel, maar beter gewaardeerd dan de eerste keer.

Meest opvallende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:14 schreef KingRadler het volgende:
het mooie aan Star Wars is dat het tijdloos is.
Tijdloos en in vele vormen te gieten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158702006
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 02:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Net van de tweede keer terug, wederom nergens kippenvel, maar beter gewaardeerd dan de eerste keer.

Meest opvallende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Of ze zien ze vanuit een verschillend perspectief. Rey vanuit de cultuur van haar 'tatooine versie 2' planeet waar smokkelen en duistere zaakjes de normaalste zaak van de wereld zijn en Finn vanuit die van een militair.

Gezien de tijdslijnen en leeftijden van andere karakters lijkt dat me niet meer dan logisch.
pi_158702118
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef thettes het volgende:

[..]

Of ze zien ze vanuit een verschillend perspectief. Rey vanuit de cultuur van haar 'tatooine versie 2' planeet waar smokkelen en duistere zaakjes de normaalste zaak van de wereld zijn en Finn vanuit die van een militair.

Gezien de tijdslijnen en leeftijden van andere karakters lijkt dat me niet meer dan logisch.
Ja lijkt mij ook.

Trouwens, het is toch gewoon Tatooine? Je hebt er ook de resten liggen van de imperial walkers en andere wrakken van toen.
pi_158702127
Film lijkt richting de 1 miljard te gaan in de VS trouwens. Na het weekend staat de teller waarschijnlijk op 750 miljoen.
pi_158702981
Wereldwijd al ruim over de miljard heen;
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=starwars7.htm

Domestic: $600,949,526 48.9%
+ Foreign: $627,400,000 51.1%
= Worldwide: $1,228,349,526
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158703287
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 07:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Wereldwijd al ruim over de miljard heen;
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=starwars7.htm

Domestic: $600,949,526 48.9%
+ Foreign: $627,400,000 51.1%
= Worldwide: $1,228,349,526
benieuwd naar China
pi_158703292
vind Chinese Star Wars Promo geweldig.
Ik weet niet of deze al gepost is:

  donderdag 31 december 2015 @ 09:33:41 #178
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158703801
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 03:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja lijkt mij ook.

Trouwens, het is toch gewoon Tatooine? Je hebt er ook de resten liggen van de imperial walkers en andere wrakken van toen.
Jakku. Maar idd, Solo zei al dat hij terugging naar het enige waar hij ooit goed in was... Nog maar anderhalf jaar...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158704687
Gisteren geweest en wat een teleurstelling. Ik snap niet hoe mensen dit leuk kunnen vinden. Als je een beetje nadenkt over de film en het Star Wars universum kloppen er zoveel dingen niet.
pi_158704722
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:26 schreef TheJanitor het volgende:
Gisteren geweest en wat een teleurstelling. Ik snap niet hoe mensen dit leuk kunnen vinden. Als je een beetje nadenkt over de film en het Star Wars universum kloppen er zoveel dingen niet.
je moet niet teveel nadenken bij Star Wars, dat hebben al meer mensen geprobeerd :P
pi_158704743
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:26 schreef TheJanitor het volgende:
Gisteren geweest en wat een teleurstelling. Ik snap niet hoe mensen dit leuk kunnen vinden. Als je een beetje nadenkt over de film en het Star Wars universum kloppen er zoveel dingen niet.
En dat is anders tov de OT en PT... Hoe precies?

Ondanks nostalgie, de OT waren ook niet zulke goede films, noch hadden die een goed uitgewerkt plot... Om nog maar te zwijgen over het feit dat er welgeteld slechts 1 goede acteur in alle 3 films in beeld is (Ford)...
pi_158704750
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:28 schreef KingRadler het volgende:

[..]

je moet niet teveel nadenken bij Star Wars, dat hebben al meer mensen geprobeerd :P
Het is idd geen Star Trek :+
pi_158704804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En dat is anders tov de OT en PT... Hoe precies?

Ondanks nostalgie, de OT waren ook niet zulke goede films, noch hadden die een goed uitgewerkt plot... Om nog maar te zwijgen over het feit dat er welgeteld slechts 1 goede acteur in alle 3 films in beeld is (Ford)...
Ik vind al die films dan ook niet zo sterk, maar nog wel vermakelijk. Ik had gewoon meer verwacht na zoveel jaar. Dit slaat echt helemaal nergens op.
pi_158704824
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik vind al die films dan ook niet zo sterk, maar nog wel vermakelijk. Ik had gewoon meer verwacht na zoveel jaar. Dit slaat echt helemaal nergens op.
maar wat had je verwacht en wat klopte er in-universe niet volgens jou?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158704909
Voor mij is Star Wars puur vermaak even weg uit de werkelijkheid van het leven.
Dat er dingen niet kloppen neem ik voor lief, maak ik me ook niet druk om.
pi_158704984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

maar wat had je verwacht en wat klopte er in-universe niet volgens jou?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan vergeet ik nog vast wel een aantal dingen.
pi_158704995
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik vind al die films dan ook niet zo sterk, maar nog wel vermakelijk. Ik had gewoon meer verwacht na zoveel jaar. Dit slaat echt helemaal nergens op.
Dit was gewoon Star Wars episode 4/5 in een nieuw jasje. Wat had je dan verwacht?
pi_158705028
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan vergeet ik nog vast wel een aantal dingen.
Rey doet niets 'uit het niets'.

En hoe is de rest anders dan vorigr Star Wars delen? :+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2015 10:42:33 ]
pi_158705049
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:42 schreef Typisch het volgende:

[..]

Rey doet niets 'uit het niets'.
Niet mee eens, maar ok.
pi_158705072
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan vergeet ik nog vast wel een aantal dingen.
O dat hoeft niet meer in spoilertags hoor :)

Veel dingen die verhaaltechnisch gewoon leuker of spannender zijn. weinig meer logica dan dat.
Zo gaat het altijd bij avonturenfilms natuurlijk :)

Het gevecht tussen Ren en Rey; Ren heeft een blastershot door z'n buik gehad, is al een keer aan z'n arm geraakt door Finn dus helemaal fit was ie niet meer.
Hoe Rey zo skilled komt is een discussiepunt en voer voor de volgende film (even daargelaten of het wat te snel is ja of nee).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158705130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O dat hoeft niet meer in spoilertags hoor :)

Veel dingen die verhaaltechnisch gewoon leuker of spannender zijn. weinig meer logica dan dat.
Zo gaat het altijd bij avonturenfilms natuurlijk :)

Het gevecht tussen Ren en Rey; Ren heeft een blastershot door z'n buik gehad, is al een keer aan z'n arm geraakt door Finn dus helemaal fit was ie niet meer.
Hoe Rey zo skilled komt is een discussiepunt en voer voor de volgende film (even daargelaten of het wat te snel is ja of nee).
Ik wilde niet spoileren voor andere mensen. Maar die komen vast niet hier. Maar voor het geval dat... haha.

Maar hij kon haar wel force pushen, maar bij Finn kon dat dus ineens niet meer. En daarbij als je een goede zwaardvechter ben in combinatie met de force en jaren training zijn waarschijnlijk 2 moves voldoende om te winnen tegen een beginner.
pi_158705235
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik wilde niet spoileren voor andere mensen. Maar die komen vast niet hier. Maar voor het geval dat... haha.

Maar hij kon haar wel force pushen, maar bij Finn kon dat dus ineens niet meer. En daarbij als je een goede zwaardvechter ben in combinatie met de force en jaren training zijn waarschijnlijk 2 moves voldoende om te winnen tegen een beginner.
Tja,, voor het verhaal interessanter. In het boek is ook duidelijk dat hij haar ergens van herkend.

in de OT had je dan weer een Boba Fett die eraan ging omdat een blinde Han Solo toevallig uithaalde, daar stoor ik me meer aan eerlijk gezegd :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158705281
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja,, voor het verhaal interessanter. In het boek is ook duidelijk dat hij haar ergens van herkend.

in de OT had je dan weer een Boba Fett die eraan ging omdat een blinde Han Solo toevallig uithaalde, daar stoor ik me meer aan eerlijk gezegd :D
Is ook dom, inderdaad. Ik snap hoe films en verhalen werken, maar houd het een beetje 'realistisch'.
pi_158705343
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is ook dom, inderdaad. Ik snap hoe films en verhalen werken, maar houd het een beetje 'realistisch'.
Als het realistisch was geweest hadden ze Poe niet meegenomen, hadden ze Finn direct opgesloten na het weigeren van de orders. hadden ze de millennium falcon neergeknald voordat ie opsteeg, hadden die 2 gangs Han en Chewie direct neergeschoten voordat Han z'n muil opentrok etc etc
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158705476
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als het realistisch was geweest hadden ze Poe niet meegenomen, hadden ze Finn direct opgesloten na het weigeren van de orders. hadden ze de millennium falcon neergeknald voordat ie opsteeg, hadden die 2 gangs Han en Chewie direct neergeschoten voordat Han z'n muil opentrok etc etc
Ook wel lazy writing genoemd :P

Hopelijk heeft C3PO in de volgende film ineens een rocketlauncher in zijn hol als ze in een benauwde positie terechtkomen. ;)
pi_158705501
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ook wel lazy writing genoemd :P

Hopelijk heeft C3PO in de volgende film ineens een rocketlauncher in zijn hol als ze in een benauwde positie terechtkomen. ;)
Tja, dat hou je met avonturenfilms.
Als de bad guys in James Bond logisch hadden gereageerd was het bij 1 film gebleven. ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158705617
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar hij kon haar wel force pushen, maar bij Finn kon dat dus ineens niet meer. En daarbij als je een goede zwaardvechter ben in combinatie met de force en jaren training zijn waarschijnlijk 2 moves voldoende om te winnen tegen een beginner.
Maar stormtroopers worden toch van kleins af aan getraind om te vechten? dus Finn is geen beginner in het vechten
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_158705730
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:08 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Maar stormtroopers worden toch van kleins af aan getraind om te vechten? dus Finn is geen beginner in het vechten
Stormtroopers lijken geen hand-to-hand combat meesters.
pi_158705818
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Stormtroopers lijken geen hand-to-hand combat meesters.


vs een gast met anger / control issues?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158705867
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

vs een gast met anger / control issues?
Ik zou wel verwachten dat de Darth Vader wannabe wint, ja. :P Als hij echt even een laser straaltje kan stoppen en zo goed is met de force ;)
pi_158705998
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zou wel verwachten dat de Darth Vader wannabe wint, ja. :P Als hij echt even een laser straaltje kan stoppen en zo goed is met de force ;)
tja, hoezeer ik ook zou juichen bij een film waar de bad guys alles winnen gaat dat niet gebeuren met Star Wars.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158706055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

tja, hoezeer ik ook zou juichen bij een film waar de bad guys alles winnen gaat dat niet gebeuren met Star Wars.
Hoeven niet alles te winnen. Als er maar een beetje logica is :D Maar goed, dat is er niet in deze film. Dus hij is niet voor mij ;)
pi_158706243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoeven niet alles te winnen. Als er maar een beetje logica is :D Maar goed, dat is er niet in deze film. Dus hij is niet voor mij ;)
Nee dat is best, maar daar is het het genre ook niet voor :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158706402
@Ceased, oneens. In deel 3 en 4 verliezen de good guys duidelijk :)
pi_158706496
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:35 schreef Redbullkid het volgende:
@Ceased, oneens. In deel 3 en 4 verliezen de good guys duidelijk :)
3 okay, maar 4? hoezo verliezen ze in 4 als ze de death star opblazen?

Deel 5 eindigt op een down-note omdat de good-guys achter staan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158706645
Oh ja je hebt gelijk, zat met mijn hoofd erbij dat ie in deel 5 verwoest werd :$ Maar omdat Obi Wan 'vermoord' werd :P

Maar deel 3 inderdaad dan lol
pi_158707149
Misschien wat dingen open laten voor de vervolgfilms?
Als je je ergert aan het feit dat er dingen gebeuren die niet in het 1-dimensionale plaatje van het 1-dimensionale karakter passen is deze film idd niks voor je.
Misschien worden sommige antwoorden pas in deel 9 duidelijk.
En logica verwachten in dit soort fantasy/scifi/avonturenfilms is vragen om ellende.
Lightsabers, lightspeed, the force, het is allemaal klinkklare onzin natuurlijk.
Leuke onzin en fantastisch gemaakt (vind ik dan), maar onzin is het vanaf seconde 0 altijd al geweest.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  donderdag 31 december 2015 @ 12:14:14 #208
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158707707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja,, voor het verhaal interessanter. In het boek is ook duidelijk dat hij haar ergens van herkend.

in de OT had je dan weer een Boba Fett die eraan ging omdat een blinde Han Solo toevallig uithaalde, daar stoor ik me meer aan eerlijk gezegd :D
Als je naar ESB kijkt bij het gevecht tussen Vader en Luke op Bespin dan ga je ook stuk als die spullen in Luke zijn gezicht vliegen en hij de scene eigenlijk volledig Shattnert.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158707836
quote:
10s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:14 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als je naar ESB kijkt bij het gevecht tussen Vader en Luke op Bespin dan ga je ook stuk als die spullen in Luke zijn gezicht vliegen en hij de scene eigenlijk volledig Shattnert.
Ja dat noemde ik gemakshalve nog even niet... luke had daar na 2 minuten al het loodje moeten leggen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158709439
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is ook dom, inderdaad. Ik snap hoe films en verhalen werken, maar houd het een beetje 'realistisch'.
Vind je dan überhaupt wel iets van fantasy/sifi leuk? Al die films zitten vol met dingen die niet realistisch zijn.
Sommige verhalen moet je gewoon onder gaan, en daar slaagt de cinematografie van SW meer dan behoorlijk in.
pi_158711061
Wat vinden jullie van de theorie dat Rey kwaadaardig dreigde te worden en dat daarom haar geheugen werd gewist? Als zij de dochter is van Luke dan kan het wellicht twee kanten uitgaan, net als bij haar vader en opa. Het is sowieso een centraal thema in het verhaal dat de duistere kant van de force steeds de jedi's verleidt. Solo die aanvankelijk goed was en slecht werd, Rey die kwaadaardig dreigde te worden en goed werd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158711118
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat vinden jullie van de theorie dat Rey kwaadaardig dreigde te worden en dat daarom haar geheugen werd gewist? Als zij de dochter is van Luke dan kan het wellicht twee kanten uitgaan, net als bij haar vader en opa. Het is sowieso een centraal thema in het verhaal dat de duistere kant van de force steeds de jedi's verleidt. Solo die aanvankelijk goed was en slecht werd, Rey die kwaadaardig dreigde te worden en goed werd.
Zou kunnen, als ze Ren op de grond heeft gewerkt in het eindgevecht kijkt ze nogal pissig en hoor je hetzelfde lage gerommel op de achtergrond als wanneer Ren in Rey's gedachten aan het wroeten is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158711154
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat vinden jullie van de theorie dat Rey kwaadaardig dreigde te worden en dat daarom haar geheugen werd gewist? Als zij de dochter is van Luke dan kan het wellicht twee kanten uitgaan, net als bij haar vader en opa. Het is sowieso een centraal thema in het verhaal dat de duistere kant van de force steeds de jedi's verleidt. Solo die aanvankelijk goed was en slecht werd, Rey die kwaadaardig dreigde te worden en goed werd.
Ik hoop het niet. Dat zou alles nog triester maken.
pi_158711183
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:08 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Vind je dan überhaupt wel iets van fantasy/sifi leuk? Al die films zitten vol met dingen die niet realistisch zijn.
Sommige verhalen moet je gewoon onder gaan, en daar slaagt de cinematografie van SW meer dan behoorlijk in.
Mijn favoriete films zijn The Lord of the Rings films en mijn favoriete serie is Game of Thrones. Dus fantasy spreekt mij wel aan, ja :P
pi_158711249
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zou kunnen, als ze Ren op de grond heeft gewerkt in het eindgevecht kijkt ze nogal pissig en hoor je hetzelfde lage gerommel op de achtergrond als wanneer Ren in Rey's gedachten aan het wroeten is.
De strijd tussen goed en kwaad binnen dezelfde persoon is sowieso een centraal thema binnen het SW-verhaal. Vader, de ultieme badass, werd uiteindelijk ook weer goed, als was het maar voor een halve minuut, hij begon daarentegen als een voorbeeldige jongen die in de woestijn overleefde, zelf een robot maakte om wat gezelschap te hebben en dolgraag een jedi wou worden. Luke dreigde op een gegeven moment ook door het duistere verleid te worden, Solo (junior) begon ongetwijfeld als een goed mens. Het ligt best wel voor de hand dat Rey ofwel die strijd heeft gehad ofwel die strijd gaat krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158711353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De strijd tussen goed en kwaad binnen dezelfde persoon is sowieso een centraal thema binnen het SW-verhaal. Vader, de ultieme badass, werd uiteindelijk ook weer goed, als was het maar voor een halve minuut, hij begon daarentegen als een voorbeeldige jongen die in de woestijn overleefde, zelf een robot maakte om wat gezelschap te hebben en dolgraag een jedi wou worden. Luke dreigde op een gegeven moment ook door het duistere verleid te worden, Solo (junior) begon ongetwijfeld als een goed mens. Het ligt best wel voor de hand dat Rey ofwel die strijd heeft gehad ofwel die strijd gaat krijgen.
Zowel de prequels als de OT hebben eenzelfde character-arc voor de hoofd-skywalker (anakin vs vader). In de Star Wars: Identities tentoonstelling werd daar heel leuk op ingegaan.
Daarnaast was het altijd de bedoeling dat de trilogiën over de Skywalker familie zou gaan, de setup in VII is al gedaan. Vraag is nu alleen of de Skywalker-arc van de nieuwe trilogie over Luke alleen gaat of ook zijn kind(eren)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 31 december 2015 @ 14:17:11 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158711833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja dat noemde ik gemakshalve nog even niet... luke had daar na 2 minuten al het loodje moeten leggen.
Meer dat de overacting toen eigenlijk al niet meer kon...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158712920
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2015 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
Net gezien. Beetje jammer dat het een directe kopie van episode 4 is geworden. Maar desondanks erg vermaakt, hele toffe film.
Als fan van de oude trilogie vind ik het niet jammer maar juist mooi: een feest van herkennig maar dan technisch gezien wat beter uitgevoerd. Lucas verdient veel krediet (de kern van het plot, het opzetten van de SF-industrie) maar ook Lucas is slechts 1 persoon met een beperkt scala aan vaardigheden. Bij deze film hebben ze alle sterke kwaliteiten van Lucas benut en die aangevuld met goede kwaliteiten van anderen. Er is veel gekopiëerd maar niet met het doel om zich er gemakkelijk van af te maken (het was geen lazy writing), ze deden dat met het doel knipoogjes te geven: verwijzen naar de oude trilogie, er een twist aan geven, dat soort dingen. Verder hebben ze met o.a. Rey en Finn wel degelijk iets nieuws toegevoegd aan de film en dit goed uitgewerkt en is de nieuwe robot (het ruwe ontwerp kwam trouwens van de regisseur, net als de kantinemuziek ;)) zeer geslaagd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158712930
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zou wel verwachten dat de Darth Vader wannabe wint, ja. :P Als hij echt even een laser straaltje kan stoppen en zo goed is met de force ;)
Ren deed dan ook behoorlijk kontschoppen. Finn had geen enkele kans. Op mij kwam het meer over dat hij met Finn aan het spelen was.
pi_158713087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ren deed dan ook behoorlijk kontschoppen. Finn had geen enkele kans. Op mij kwam het meer over dat hij met Finn aan het spelen was.
Het was inderdaad overduidelijk dat Ren gehakt zou hebben gemaakt van Finn, het was als een kat die met een muis speelt. Ik vond het trouwens wel redelijk voorspelbaar dat Rey het over zou nemen en Finn zou redden, vanaf de eerste halve minuut dat Rey werd geïntroduceerd was het al duidelijk dat zij de protagonist van deze film zou zijn, ook als je niets van de trailers en zo had gezien. Een bloedmooi meisje die kan acteren, een bo op haar rug heeft, in een woestijn leeft en dit als eerste trage moment na een lange rollercoasterrit, dat is een dead giveaway. Ik vermoed dat het de intentie was van de schrijvers en de regisseur dat we het meteen door zouden hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158713247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja dat noemde ik gemakshalve nog even niet... luke had daar na 2 minuten al het loodje moeten leggen.
Typisch het klassieke Griekse drama concept: eerst laten zien dat het karakter geen schijn van kans heeft en eigenlijk al verloren heeft, vervolgens de wending en de climax waarin de held wint. :)
Niet alleen de 'Grieken' hielden ervan, 'Hollywood' is er ook gek op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158713522
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 08:41 schreef KingRadler het volgende:
vind Chinese Star Wars Promo geweldig.
Ik weet niet of deze al gepost is:

De Chinezen wordt zo nog even uitgelegd wat de force is. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158714614
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoeven niet alles te winnen. Als er maar een beetje logica is :D Maar goed, dat is er niet in deze film. Dus hij is niet voor mij ;)
Ik vond het juist 100% logisch.

A. Kylo Ren is nog geen volledig getrainde Sith lord (dit wordt meerdere malen verteld).

B. Hij is net keihard beschoten en heeft een wond.

C. Finn houdt het even vol en dan.....

D. Rey is duidelijk of eerder getraind of een afstammeling. Alsnog is zij hem voor het grootste deel alleen maar van zich af aan het houden.

Ik vond dit by far het beste lightsaber gevecht van alle SW films.
pi_158717323
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:40 schreef TheJanitor het volgende:
-Die monsters eten iedereen gelijk op. Behalve Finn, die nemen ze mee door het schip.
-Niemand heeft ook maar een beetje argwaan bij Finn. Een ex-trooper en hij mag overal gewoon binnenlopen.
-Een gast die laser blasts kan stoppen is even sterk als een normale gast in een lightsabre battle terwijl een force choke had volstaan. En hij had waarschijnlijk jaren training met een lightsaber en de ex-stormtrooper kan hem gewoon bijbenen en het meisje ook.
-Instant jedi voor het meisje. Normaal gesproken jaren training, zij doet gewoon even een mind control letterlijk uit het niets. Daar stoor ik me nog wel het meest aan.
-De planeet gaat kapot en alleen bij hen scheurt een stukje open precies tussen hen in waardoor ze het niet af kunnen maken.
-Iedereen kent elkaar net maar ze doen alsof ze al jaren beste vrienden zijn.
Van al deze punten vind ik 1 terecht: het op een na laatste. Dat mag echter wel, dat is namelijk nodig om het te dramatiseren. De meeste goede films hebben dit element, ook als het geen actiefilms zijn. Het is heel erg toevallig maar het is mogelijk dus mag je daar gebruik van maken. Een film gaat niet over het ongewone, een film gaat over iets wat bijzonder is.

quote:
-Die monsters eten iedereen gelijk op. Behalve Finn, die nemen ze mee door het schip.
-Niemand heeft ook maar een beetje argwaan bij Finn. Een ex-trooper en hij mag overal gewoon binnenlopen.
Overal? Hij trok samen met Rey op omdat ze elkaar toevallig ontmoetten en ze een gemeenschappelijk belang bleken te hebben (die robot).

quote:
-Een gast die laser blasts kan stoppen is even sterk als een normale gast in een lightsabre battle terwijl een force choke had volstaan. En hij had waarschijnlijk jaren training met een lightsaber en de ex-stormtrooper kan hem gewoon bijbenen en het meisje ook.
Finn maakte dan ook geen schijn van kans? Wie zegt dat hij zo snel mogelijk wou afrekenen met Finn? Misschien vind hij het juist leuk om de tijd te nemen? Als je weet dat je veel beter bent dan kan het leuker zijn om het op je gemakje te doen en van alles uit te proberen.

quote:
-Instant jedi voor het meisje. Normaal gesproken jaren training, zij doet gewoon even een mind control letterlijk uit het niets. Daar stoor ik me nog wel het meest aan.
Ze was waarschijnlijk al een jedi en ze is waarschijnlijk de dochter van Luke en de kleindochter van Anakin (Darth Vader).

quote:
-Iedereen kent elkaar net maar ze doen alsof ze al jaren beste vrienden zijn.
In een strijd kunnen mensen snel verbroederen, dat is niet zo gek.

Inderdaad, als je al een ongeloofwaardig deel van het plot wil aanstippen dan is het dat ze niet probeerden om de MF kapot te schieten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158718930
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 15:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik vond het juist 100% logisch.

A. Kylo Ren is nog geen volledig getrainde Sith lord (dit wordt meerdere malen verteld).

B. Hij is net keihard beschoten en heeft een wond.

C. Finn houdt het even vol en dan.....

D. Rey is duidelijk of eerder getraind of een afstammeling. Alsnog is zij hem voor het grootste deel alleen maar van zich af aan het houden.

Ik vond dit by far het beste lightsaber gevecht van alle SW films.
Dat Rey Lukes dochter is is overduidelijk. Los van alle aanwijzingen zegt deze zin (door mij geparafraseerd aangezien ik niet direct het citaat kan vinden) alles: The force is strong with my father, it is strong with me, it is strong with my sister, it is strong with you. Het ligt er heel erg dik op dat het over een kind van Luke of Leia gaat. Die van Leia was al overgelopen naar de duistere zijde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158719030
Misschien zien we nog de moeder van Rey.
Het kan ook zijn dat de moeder van Rey ook een Jedi was die is over gelopen naar de donkere kant. En daarom Rey in veiligheid is gebracht.
pi_158719087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Misschien zien we nog de moeder van Rey.
Het kan ook zijn dat de moeder van Rey ook een Jedi was die is over gelopen naar de donkere kant. En daarom Rey in veiligheid is gebracht.
http://starwars.wikia.com/wiki/Mara_Jade_Skywalker
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 december 2015 @ 19:34:08 #228
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_158722059
net een interessante theorie gelezen over Snoke.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_158722486
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 19:34 schreef Tokus het volgende:
net een interessante theorie gelezen over Snoke.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik in het vorige deel gepost idd. Leuk detail. :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158723178
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Misschien zien we nog de moeder van Rey.
Het kan ook zijn dat de moeder van Rey ook een Jedi was die is over gelopen naar de donkere kant. En daarom Rey in veiligheid is gebracht.
quote:
De comics staan toch geheel los van de verhaallijn?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158723612
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]


[..]

De comics staan toch geheel los van de verhaallijn?
De nieuwe niet. Maar er is voor VII al wel meer geleend uit de oude expanded universele.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158723635
Mara Jade is helemaal geen canon meer, toch?
(she/her)
pi_158723684
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 20:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De nieuwe niet. Maar er is voor VII al wel meer geleend uit de oude expanded universele.
Stel dat haar moeder die vrouw zou zijn dan zou Rey toch nog meer talent voor de force hebben dan Luke en Anakin? Een vader en een moeder met dat extreme talent voor de force. Het zou mede verklaren waarom zij Solo de baas kon. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158723848
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 20:35 schreef Fylax het volgende:
Mara Jade is helemaal geen canon meer, toch?
Klopt maar er is al redelijk wat uit de 'legends' geleend inmiddels.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158723861
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 20:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De nieuwe niet. Maar er is voor VII al wel meer geleend uit de oude expanded universele.
Ik zie wat vage overeenkomsten met deze karakaters:
http://starwars.wikia.com/wiki/Darth_Caedus
http://starwars.wikia.com/wiki/Kyle_Katarn
Misschien dienden deze karakters of vergelijkbare karakters als inspiratiebron?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158731564
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie wat vage overeenkomsten met deze karakaters:
http://starwars.wikia.com/wiki/Darth_Caedus
http://starwars.wikia.com/wiki/Kyle_Katarn
Misschien dienden deze karakters of vergelijkbare karakters als inspiratiebron?
Die eerste was sowieso de inspiratiebron voor Kylo. Gecombineerd met : http://starwars.wikia.com/wiki/Ben_Skywalker

Kyle was ik alweer vergeten, maar die ziet er wel 'Finn'-ig uit ja :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 1 januari 2016 @ 13:09:22 #237
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158733234
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat Rey Lukes dochter is is overduidelijk. Los van alle aanwijzingen zegt deze zin (door mij geparafraseerd aangezien ik niet direct het citaat kan vinden) alles: The force is strong with my father, it is strong with me, it is strong with my sister, it is strong with you. Het ligt er heel erg dik op dat het over een kind van Luke of Leia gaat. Die van Leia was al overgelopen naar de duistere zijde.
Die zin
A-zit niet in de film
B-is gelift uit ROTJ waarin Luke aan Leia uitlegt dat zij zijn zus is.

Just saying...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158734344
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 13:09 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Die zin
A-zit niet in de film
B-is gelift uit ROTJ waarin Luke aan Leia uitlegt dat zij zijn zus is.

Just saying...
Dan heb ik de zin verkeerd geïnterpreteerd. :)
Maar goed, heb jij er twijfels over dat ze Luke's dochter is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 1 januari 2016 @ 15:33:50 #239
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_158736992
Grote twist zou zijn als Rey het resultaat is van een potje inteelt tussen Luke en Leia, na een wilde nacht in de bar op tatooine.
pi_158737013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heb ik de zin verkeerd geïnterpreteerd. :)
Maar goed, heb jij er twijfels over dat ze Luke's dochter is?
Of niet. Zo'n quote stoppen ze niet zomaar in een trailer natuurlijk.
pi_158737069
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

Of niet. Zo'n quote stoppen ze niet zomaar in een trailer natuurlijk.
Dan ben ik toch niet helemaal een gekke Henkie. :)
Ik wist dat ik die zin ergens had gezien in verband met de nieuwe film, ik kon me alleen niet herinneren waar en hoe. Ik zie nooit reclame dus ik heb die trailer alleen eens op Youtube gezien nadat ik de film had gezien. :)
Ik moet JJ gelijk geven: de film is leuker als je nog helemaal niets weet over wat er gaat gebeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158737182
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:33 schreef mrPanerai het volgende:
Grote twist zou zijn als Rey het resultaat is van een potje inteelt tussen Luke en Leia, na een wilde nacht in de bar op tatooine.
Ik hou te veel van dit karakter om deze twist te kunnen waarderen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 1 januari 2016 @ 15:49:45 #243
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158737504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heb ik de zin verkeerd geïnterpreteerd. :)
Maar goed, heb jij er twijfels over dat ze Luke's dochter is?
Ik zou nergens van staan te kijken iig. Ze is net iets jonger dan Kylo en lijkt weggestopt te zijn op Jakku ter bescherming, onder hoede van een niet nader bekende alien (hand in flash back).

Maar het heeft er alle schijn van dat de komende films wat meer twists kennen dan we gewend zijn, wat best prima is, maar deel van de magie was wel dat het goed vertelde sprookjes waren met eigenlijk relatief weinig actie.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:14:22 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158738119
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

Of niet. Zo'n quote stoppen ze niet zomaar in een trailer natuurlijk.
Een trailer wordt een half jaar eerder gemaakt terwijl ze de film nog aan elkaar moet plakken, er zit best wat in de trailer wat niet in de film zat. Zo was er een scene waarvan het ondertussen duidelijk is dat Maz Kanata daar de lightsabre van Luke aan Leia geeft.

Ik denk dus niet dat inhoud van een trailer iets betekent.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 18:18:10 #245
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158740824
Wat een misser deze film zeg...

Ze hebben gewoon deel 4 tot 6 in de blender gegooid en hopla daar was deel 7. Ik ben niet expliciet een fan maar ik had toch wel gehoopt dat er meer te zien was.

Allemaal gerecyclede voertuigen en karakters, leuk voor de fan momentjes maar aan het verhaal voegt het weinig toe. Enige wat nog een beetje interessant was Finn. Je kan helaas echt merken dat er ontzettend op veilig is gespeeld en dat maakt het toch jammer...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 1 januari 2016 @ 19:26:16 #246
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158742201
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:18 schreef bokkepoot het volgende:
Wat een misser deze film zeg...

Ze hebben gewoon deel 4 tot 6 in de blender gegooid en hopla daar was deel 7. Ik ben niet expliciet een fan maar ik had toch wel gehoopt dat er meer te zien was.

Allemaal gerecyclede voertuigen en karakters, leuk voor de fan momentjes maar aan het verhaal voegt het weinig toe. Enige wat nog een beetje interessant was Finn. Je kan helaas echt merken dat er ontzettend op veilig is gespeeld en dat maakt het toch jammer...
De prequels speelde totaal niet op veilig en dat werd over de breedte ook niet echt gewaardeerd...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 1 januari 2016 @ 19:35:47 #247
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158742388
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De prequels speelde totaal niet op veilig en dat werd over de breedte ook niet echt gewaardeerd...
Klopt, maar ik vind het gewoon jammer dat er zoveel oud materiaal gerecycled is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat ik de film echt slecht vond hoor, maar het speelt zo verschrikkelijk op veilig en in op de fans. Er moet duidelijk aan de formule verdient worden..Qua verhaal etc vind ik inderdaad de prequels nu beter helaas...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:10:01 #248
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158743167
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De prequels speelde totaal niet op veilig en dat werd over de breedte ook niet echt gewaardeerd...
The Phantom Menace heeft ook veel overeenkomsten met A New Hope.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:27:36 #249
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158743601
quote:
ik ben het er wel mee eens. Disney heeft op veilig gespeeld met nieuwe Star Wars in plaats van vernieuwen.
pi_158744724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

ik ben het er wel mee eens. Disney heeft op veilig gespeeld met nieuwe Star Wars in plaats van vernieuwen.
George Lucas uit geen forse kritiek op TFA, hij uit niet eens kritiek op TFA. Hij geeft slechts aan dat het moeilijk voor hem was om de laatste trilogie uit handen te geven.

Terzijde, hij werkte nog mee aan een leuke spoof (SNL) waarnaar ik de link heb geplaatst.
Je kan van mening verschillen over de vraag of dat er vernieuwd is. Ik vind van wel:
- een vrouwelijke jedi
- een stormtrooper met een gewetensconflict die overloopt naar de goede kant
- allerlei kleine twists
- verhoudingsgewijs veel meer actie terwijl de kern behouden blijft

Hoe dan ook vind ik het niet erg dat ze op veilig speelden. De film leverde voor mij wat ik van een film verwacht. Bedenk trouwens dat dat er mensen meewerkten (script, muziek) aan TFA die ook aan de eerste trilogie meewerkten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 01-01-2016 21:43:22 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158744957
Ik vind het jammer dat het geluid in al die filmpjes mono is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:36:30 #252
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158746115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

George Lucas uit geen forse kritiek op TFA, hij uit niet eens kritiek op TFA. Hij geeft slechts aan dat het moeilijk voor hem was om de laatste trilogie uit handen te geven.

Terzijde, hij werkte nog mee aan een leuke spoef (SNL) waarnaar ik de link heb geplaatst.
Je kan van mening verschillen over de vraag of dat er vernieuwd is. Ik vind van wel:
- een vrouwelijke jedi
- een stormtrooper met een gewetensconflict die overloopt naar de goede kant
- allerlei kleine twists
- verhoudingsgewijs veel meer actie terwijl de kern behouden blijft

Hoe dan ook vind ik het niet erg dat ze op veilig speelden. De film leverde voor mij wat ik van een film verwacht. Bedenk trouwens dat dat er mensen meewerkten (script, muziek) aan TFA die ook aan de eerste trilogie meewerkten.
Ik vind het allemaal van die kleine dingen, die grotendeels niet uitgewerkt worden. Ik hoop dat ze dat in de volgende films wat mee doen...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 januari 2016 @ 21:41:18 #253
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_158746280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Terzijde, hij werkte nog mee aan een leuke spoef (SNL)
Sinds wanneer is dat een Nederlands woord?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_158746294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

ik ben het er wel mee eens. Disney heeft op veilig gespeeld met nieuwe Star Wars in plaats van vernieuwen.
Het is een sequel. Dat limiteerd automatisch de vernieuwing, want veel elementen komen uiteraard overeen, anders was het geen sequel maar een film in hetzelfde genre.

Ik snap veel van die kritiek op dat gebied niet. Bijvoorbeeld:

quote:
Allemaal gerecyclede voertuigen en karakters, leuk voor de fan momentjes maar aan het verhaal voegt het weinig toe. Enige wat nog een beetje interessant was Finn. Je kan helaas echt merken dat er ontzettend op veilig is gespeeld en dat maakt het toch jammer...
Wat zouden nieuwe voertuigen toevoegen aan het verhaal? De iconography was heel sterk in de originele SW en een onderschat onderdeel van zijn succes. En is het hele punt van een prequel/sequel niet juist dat er oude favoriete karakter terugkeren? Op Han na waren ze niet een de focus van het verhaal.

Als de kritiek nou was dat er teveel oude verhaalelementen terugkeren (aanval op een groot wapen met fighters nummero 4, infiltratie van een Empire-esque installatie nummero veel, zand-planeet, seedy bar), kon ik daarin mee. Daarin is inderdaad op safe gespeeld. Ik gok/hoop dat ze daar een beetje mee dimmen in de volgende delen, maar dit deel is voor mij zo'n verbetering op 1-3, dat ik het voor lief neem.

Ik ben vooral blij dat het weer een film is die gaat over karakters waar je iets om kan geven met duels die iets betekenen ipv een half uur vechten tegen Maul (wie? waarom? who cares?)
pi_158746328
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:41 schreef Tokus het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat een Nederlands woord?
Typfout door een coördinatiefout. Een beetje een vreemde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:58:17 #256
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158746881
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat vinden jullie van de theorie dat Rey kwaadaardig dreigde te worden en dat daarom haar geheugen werd gewist? Als zij de dochter is van Luke dan kan het wellicht twee kanten uitgaan, net als bij haar vader en opa. Het is sowieso een centraal thema in het verhaal dat de duistere kant van de force steeds de jedi's verleidt. Solo die aanvankelijk goed was en slecht werd, Rey die kwaadaardig dreigde te worden en goed werd.
Goeie! Zou zomaar kunnen...

Rey heeft inderdaad een behoorlijk temperamentje. Ze berooft zonder pardon een mede scavenger van zijn buit en even later geeft ze een voorbijganger zomaar een pak slaag omdat ie een jasje gestolen zou hebben... Gaat nog wat worden straks...

Zo'n beetje alle force-gebruikende Skywalkers zijn of slecht geworden, of hebben heel veel moeite gehad aan de goede kant te blijven. Is dat iets waar alle Jedi mee kampen of heeft dat met het temperament van die specifieke familie te maken?

Ik denk dat Luke zich daarom ook teruggetrokken heeft.Zelfkennis. Hij heeft alle reden om boos te zijn op Ren. Als hij Ren vermoordt, gaat hijzelf over naar de Dark Side. En dan heeft de Galaxy pas echt een probleem.


Wat me verder nog opviel aan TFA: Stel je broer is al tientallen jaren vermist. Ineens krijg je een tip dat hij ergens in Peru opgedoken zou zijn. Wat zou je dan doen? Pak je dan zelf het vliegtuig? Of stuur je een een of andere stagiaire van je werk, die je pas een week kent(?). Vind het zo raar dat Leia Rey naar Luke stuurt in plaats van zelf te gaan. Of ze weet (onbewust) wie ze voor zich heeft.

Ander puntje: vind het zo gek dat iedereen zo zijn hoop gevestigd heeft op Luke. Als hij maar gevonden is, dan komt alles ineens allemaal goed. Sure.. Hij is niet voor niks weggelopen, hij gaat echt niet zomaar meewerken...

Ik zoek er echt te veel achter, deze popcornfilms... :@

quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef thettes het volgende:

[..]

Of ze zien ze vanuit een verschillend perspectief. Rey vanuit de cultuur van haar 'tatooine versie 2' planeet waar smokkelen en duistere zaakjes de normaalste zaak van de wereld zijn en Finn vanuit die van een militair.

Ja, zo 'las' ik het ook.
quote:
10s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:14 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als je naar ESB kijkt bij het gevecht tussen Vader en Luke op Bespin dan ga je ook stuk als die spullen in Luke zijn gezicht vliegen en hij de scene eigenlijk volledig Shattnert.
In ESB zat oorspronkelijk ook een scene waar Yoda Luke met behulp van de Force leert springen. Dat komt later in het gevecht van pas. Vader wil Luke in de freezing chamber lokken. Dat lukt, maar tot Vaders verbazing springt Luke eruit met die speciale jump.

Die scene, waarin Luke leert springen is eruit gehaald. Dat is jammer, want met die scene erbij maakt dat gevecht een stuk meer sense. Alles draait daar om die ene skill waar Vader niet op rekende dat Luke hem al had. Nu lijkt het gewoon een random sprong die Luke toevallig goed uitkomt

Verder: Leuk leesvoer, een theorie die voordat de film uitkwam bedacht werd. Aardig om te lezen (al vind ik m wat vergezocht) http://www.huffingtonpost(...)-wars_b_8392698.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Noordsestern op 01-01-2016 23:20:44 ]
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:19:43 #257
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158747857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:41 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

Wat zouden nieuwe voertuigen toevoegen aan het verhaal? De iconography was heel sterk in de originele SW en een onderschat onderdeel van zijn succes. En is het hele punt van een prequel/sequel niet juist dat er oude favoriete karakter terugkeren? Op Han na waren ze niet een de focus van het verhaal.

Als de kritiek nou was dat er teveel oude verhaalelementen terugkeren (aanval op een groot wapen met fighters nummero 4, infiltratie van een Empire-esque installatie nummero veel, zand-planeet, seedy bar), kon ik daarin mee. Daarin is inderdaad op safe gespeeld. Ik gok/hoop dat ze daar een beetje mee dimmen in de volgende delen, maar dit deel is voor mij zo'n verbetering op 1-3, dat ik het voor lief neem.

Ik ben vooral blij dat het weer een film is die gaat over karakters waar je iets om kan geven met duels die iets betekenen ipv een half uur vechten tegen Maul (wie? waarom? who cares?)
Ik noemde even de voertuigen als makkelijk voorbeeld , maar inderdaad ook de rest van het verhaal komt overheen. Ik vind het redelijk saai, dat verhaal is al verteld. Referenties naar de oude films...Geweldig, maar niet in zo'n regelmaat. Dat R2-D2 moment verveelde me eigenlijk. Je kon dat van zo ver van tevoren aan zien komen. Dat breekt het moment gewoon. Je word overspoeld met oude characters en op een gegeven moment is het leuke er vanaf ;)

Wat ik wel sterk vond is het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
momentje, ik had een sterkere cliffhanger verwacht. Bijvoorbeeld dat het eerder werd afgekapt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158748329
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:19 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik noemde even de voertuigen als makkelijk voorbeeld , maar inderdaad ook de rest van het verhaal komt overheen. Ik vind het redelijk saai, dat verhaal is al verteld. Referenties naar de oude films...Geweldig, maar niet in zo'n regelmaat. Dat R2-D2 moment verveelde me eigenlijk. Je kon dat van zo ver van tevoren aan zien komen. Dat breekt het moment gewoon. Je word overspoeld met oude characters en op een gegeven moment is het leuke er vanaf ;)

Wat ik wel sterk vond is het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
momentje, ik had een sterkere cliffhanger verwacht. Bijvoorbeeld dat het eerder werd afgekapt.
Tja, smaken verschillen wat betreft. Ik vond inderdaad dat ze wat vaak naar oude succesnummers grepen, maar aan de andere kant pakten ze ook wel de elementen die ik wel wilde zien, zoals leuke karakters en karakterbetekenis in de acties.

Vond de oude karakters eigenlijk erg sterk erin verwerkt. Beetje een spotlight op Han, maar Luke als pseudo mythisch verdwenen figuur en Leia, R2 en 3CPO op de achtergrond, maar vooral over dus de nieuwe karakters, solide mix imo.
pi_158749007
Kom net terug uit de bios en heb mij uitstekend vermaakt met deze film. Vooral de rol van Ford was uitstekend Nieuwe acteurs zijn nu echt de nieuwe dragende spelers en zo hoort het ook.

[ Bericht 13% gewijzigd door Evertjan op 02-01-2016 01:37:05 ]
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:47:12 #260
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158750410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:58 schreef Noordsestern het volgende:
In ESB zat oorspronkelijk ook een scene waar Yoda Luke met behulp van de Force leert springen. Dat komt later in het gevecht van pas. Vader wil Luke in de freezing chamber lokken. Dat lukt, maar tot Vaders verbazing springt Luke eruit met die speciale jump.

Die scene, waarin Luke leert springen is eruit gehaald. Dat is jammer, want met die scene erbij maakt dat gevecht een stuk meer sense. Alles draait daar om die ene skill waar Vader niet op rekende dat Luke hem al had. Nu lijkt het gewoon een random sprong die Luke toevallig goed uitkomt
Je weet duidelijk niet wat ik met Shattnert bedoel: ongeloofwaardig overacteren. Die sprong kan ik prima plaatsen zonder verdere uitleg, Luke maakte immers argeloos salto's met een leraar op zijn rug.

Maar wanneer Vader het glas breekt en met de force objecten naar Luke's hoofd slingert dan staat Mark Hammil toch een partij fout te acteren hoor... Kijk nog eens terug...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158751713
[quote]0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:58 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik denk dat Luke zich daarom ook teruggetrokken heeft.Zelfkennis. Hij heeft alle reden om boos te zijn op Ren. Als hij Ren vermoordt, gaat hijzelf over naar de Dark Side. En dan heeft de Galaxy pas echt een probleem.

[..]
Dat vind ik zo'n onzin. ALs je iemand vermoord loop je niet over naar the dark side.
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 2 januari 2016 @ 01:35:31 #262
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_158752236
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:35 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind het gewoon jammer dat er zoveel oud materiaal gerecycled is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat ik de film echt slecht vond hoor, maar het speelt zo verschrikkelijk op veilig en in op de fans. Er moet duidelijk aan de formule verdient worden..Qua verhaal etc vind ik inderdaad de prequels nu beter helaas...
Tuurlijk moet er verdiend worden. En geef nu eens toe, de oude films zijn bijna 40 jaar oud. Er zijn concepten sneller herhaald.

Deze film is een film in het genre remake-sequel, waarbij ze een remake van het origineel maken maar deze marketen als een vervolg. Jurassic World was exact hetzelfde, en er volgen er meer (zie Ghostbusters in 2016).
En Hollywood verdient hier héél goed aan.

Overigens kan bovenstaand iets meer genuanceerd worden geplaatst maar daar vind ik het nu te laat voor.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 10:23:37 #263
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_158754853
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:54 schreef hafcfan het volgende:

[..]
Dat vind ik zo'n onzin. ALs je iemand vermoord loop je niet over naar the dark side.
simpel gezegd: uit woede wel, zelfverdediging niet.

Edit: even de desbetreffende Yoda quotes gezocht.
quote:
“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”
quote:
“You will know (the good from the bad) when you are calm, at peace. Passive. A Jedi uses the Force for knowledge and defense, never for attack.”


[ Bericht 20% gewijzigd door Sinister-D- op 02-01-2016 10:29:08 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 2 januari 2016 @ 13:15:05 #264
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158757948
Afgelopen dagen twee theorieen tegengekomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158759217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:58 schreef Noordsestern het volgende:
Goeie! Zou zomaar kunnen...

Rey heeft inderdaad een behoorlijk temperamentje. Ze berooft zonder pardon een mede scavenger van zijn buit en even later geeft ze een voorbijganger zomaar een pak slaag omdat ie een jasje gestolen zou hebben... Gaat nog wat worden straks...
Ze stal die scavenger zijn buit maar dat was wel op het moment dat ze met iemand op de vlucht was, in levensgevaar verkeerde en er een hoger belang was en ze stal het voertuig van iemand die overduidelijk een zeer slecht figuur is en zelf rijk werd door te profiteren van anderen hun ellende. Dat vechten was inderdaad wel een beetje extreem, het kan echter ook dat ze deze scéne gebruikten om de kijker te laten zien dat Rey haar mannetje kan staan, zo interpreteerde ik dat tijdens het kijken naar de film.

quote:
Zo'n beetje alle force-gebruikende Skywalkers zijn of slecht geworden, of hebben heel veel moeite gehad aan de goede kant te blijven. Is dat iets waar alle Jedi mee kampen of heeft dat met het temperament van die specifieke familie te maken?
Ik begrijp dat voor alle Jedi die verleiding groot is en dat de Skywalkers er extra gevoelig voor zijn. Misschien omdat de force bij hen groter is?

quote:
Wat me verder nog opviel aan TFA: Stel je broer is al tientallen jaren vermist. Ineens krijg je een tip dat hij ergens in Peru opgedoken zou zijn. Wat zou je dan doen? Pak je dan zelf het vliegtuig? Of stuur je een een of andere stagiaire van je werk, die je pas een week kent(?). Vind het zo raar dat Leia Rey naar Luke stuurt in plaats van zelf te gaan. Of ze weet (onbewust) wie ze voor zich heeft.
Ze had andere verplichtingen, het is een relatief veilige opdracht en Leia voelt aan dat de force sterk is met Rey?

Wat betreft die theorie die die softwaremaker op Huftingtonpost plaatste, het is een aardige theorie (voorafgaande aan TFA) maar ik denk dat hij er te weinig rekening mee houdt dat Vader Luke redde van de ommezwaai naar de duistere zijde van de force en dat Yoda dit onmogelijk kon voorzein, Yoda zag alles juist (inderdaad, Yoda maakt geen fouten :)) maar hij kon onmogelijk voorzien dat Vader aan het einde zou veranderen dankzij de familieband. Als Vader dat niet had gedaan dan zou Luke slecht zijn geworden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158759338
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:19 schreef bokkepoot het volgende:
Ik vind het redelijk saai, dat verhaal is al verteld.
Het verhaal wel, de uitvoering is daarentegen goed genoeg dat het mij niet uitmaakt dat het verhaal bekend is.

quote:
Referenties naar de oude films...Geweldig, maar niet in zo'n regelmaat.
Dat was volgens mij vooral een homage en nostalgie. Prima toch?

quote:
Dat R2-D2 moment verveelde me eigenlijk. Je kon dat van zo ver van tevoren aan zien komen. Dat breekt het moment gewoon. Je word overspoeld met oude characters en op een gegeven moment is het leuke er vanaf ;)
Ik vond vooral het moment feit dat Rey Finn redde voorspelbaar. Dat Han zijn zoon hem zou doden zag ik ook aankomen op het moment dat hij om zijn hulp vroeg maar dat was volgens mij niet als verrassing bedoeld.

quote:
Wat ik wel sterk vond is het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
momentje, ik had een sterkere cliffhanger verwacht. Bijvoorbeeld dat het eerder werd afgekapt.
Even daarvoor had ik de indruk dat de film zou eindigen, dat kwam ook door de muziek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158759369
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:35 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Vond de oude karakters eigenlijk erg sterk erin verwerkt. Beetje een spotlight op Han, maar Luke als pseudo mythisch verdwenen figuur en Leia, R2 en 3CPO op de achtergrond, maar vooral over dus de nieuwe karakters, solide mix imo.
Ik ben het met je eens dat die balans goed is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 22:57 schreef Evertjan het volgende:
Kom net terug uit de bios en heb mij uitstekend vermaakt met deze film. Vooral de rol van Ford was uitstekend Nieuwe acteurs zijn nu echt de nieuwe dragende spelers en zo hoort het ook.
Op voorhand was ik bang dat Ford het zou verpesten, ik had namelijk Indiana Jones 4 in de bioscoop gezien. Gelukkig deed hij het goed. Niet >$25000000 goed maar hij deed het goed. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar wanneer Vader het glas breekt en met de force objecten naar Luke's hoofd slingert dan staat Mark Hammil toch een partij fout te acteren hoor... Kijk nog eens terug...
Oud nieuws, hij was een middelmatige acteur. Dat neem je als fan maar voor lief, toen ze met deel 1 beegonnen was het budget nog laag. Van de positieve kant, dat heeft ons Harrison Ford op geleverd voor de SW-films. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158759569
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 10:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

simpel gezegd: uit woede wel, zelfverdediging niet.

Edit: even de desbetreffende Yoda quotes gezocht.

[..]

[..]

Niet mee eens. Windu kon siths ook wel killen net als Yoda zelf. Luke is gewoon wat dat betreft een watje. Durfde zelfs zijn eigen vader niet uitte dagen.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:02:01 #269
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158760612
:( het is sith en jedi

Geen siths en jedi's
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:25:47 #270
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158761344
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:54 schreef hafcfan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 januari 2016 21:58 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik denk dat Luke zich daarom ook teruggetrokken heeft.Zelfkennis. Hij heeft alle reden om boos te zijn op Ren. Als hij Ren vermoordt, gaat hijzelf over naar de Dark Side. En dan heeft de Galaxy pas echt een probleem.

[..]
Dat vind ik zo'n onzin. ALs je iemand vermoord loop je niet over naar the dark side.
Niet bij iedereen. Maar wel bij deze persoon., omdat Luke daar zo'n band mee heeft.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:26:20 #271
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158761363
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 23:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je weet duidelijk niet wat ik met Shattnert bedoel: ongeloofwaardig overacteren. Die sprong kan ik prima plaatsen zonder verdere uitleg, Luke maakte immers argeloos salto's met een leraar op zijn rug.

Maar wanneer Vader het glas breekt en met de force objecten naar Luke's hoofd slingert dan staat Mark Hammil toch een partij fout te acteren hoor... Kijk nog eens terug...
Je bent ook geen fan van William Shatner? ;)
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:34:40 #272
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158761555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ze stal die scavenger zijn buit maar dat was wel op het moment dat ze met iemand op de vlucht was, in levensgevaar verkeerde en er een hoger belang was en ze stal het voertuig van iemand die overduidelijk een zeer slecht figuur is en zelf rijk werd door te profiteren van anderen hun ellende. Dat vechten was inderdaad wel een beetje extreem, het kan echter ook dat ze deze scéne gebruikten om de kijker te laten zien dat Rey haar mannetje kan staan, zo interpreteerde ik dat tijdens het kijken naar de film.

Ik bedoelde die eerste scavenger die met BB-8 aan de haal ging, toen zij nog rustig op haar broodje zat te kauwen. Uiteraard zijn haar acties wel terecht, maar het duidt ook op een aardig temperament.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik begrijp dat voor alle Jedi die verleiding groot is en dat de Skywalkers er extra gevoelig voor zijn. Misschien omdat de force bij hen groter is?
Ja, dat denk ik ook. Plus die drang die ze hebben om alles wat krom is in een klap te willen fixen.. Dat maakt ze extra hongerig naar die macht die sowieso al onder hun vingertoppen ligt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze had andere verplichtingen, het is een relatief veilige opdracht en Leia voelt aan dat de force sterk is met Rey?

Vooral dat laatste. Die andere twee zijn een slap excuus. Het. Is. Je. Fucking. Broer! ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Wat betreft die theorie die die softwaremaker op Huftingtonpost plaatste, het is een aardige theorie (voorafgaande aan TFA) maar ik denk dat hij er te weinig rekening mee houdt dat Vader Luke redde van de ommezwaai naar de duistere zijde van de force en dat Yoda dit onmogelijk kon voorzein, Yoda zag alles juist (inderdaad, Yoda maakt geen fouten :)) maar hij kon onmogelijk voorzien dat Vader aan het einde zou veranderen dankzij de familieband. Als Vader dat niet had gedaan dan zou Luke slecht zijn geworden.
Inderdaad, helemaal met je eens. Maar wel leuk om te lezen. Die comments eronder ook :)
pi_158762169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:34 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik bedoelde die eerste scavenger die met BB-8 aan de haal ging, toen zij nog rustig op haar broodje zat te kauwen. Uiteraard zijn haar acties wel terecht, maar het duidt ook op een aardig temperament.
Ja, maar temperament is niet noodzakelijk slecht. Al moet ze natuurlijk wel leren om dat temperament te beheersen (Yoda die geduld predit als essentieel voor de Jedi) als ze een volwaardige Jedi wil worden die niet verleid kan worden door het kwade.

quote:
Inderdaad, helemaal met je eens. Maar wel leuk om te lezen. Die comments eronder ook :)
Die commentaren kan ik helaas niet lezen, die worden geladen met een van de vele scripts die Huffingtonpost gebruikt en het zijn er te veel om uit te zoeken welke het is als je een whitelist voor scripts gebruikt. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158762369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:26 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Je bent ook geen fan van William Shatner? ;)
https://www.youtube.com/results?search_query=tabletop
Als acteur was hij matig en is hij vooral geschikt voor comedy maar hij heeft wel wat anders te bieden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 2 januari 2016 @ 17:26:59 #275
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_158764161
Even een gedachtenkronkel: als Rey de dochter zou zijn van Luke Skywalker, waarom doet Leia dan alsof ze Rey niet kent?

En wat de kritiek op het verhaal betreft: star wars is als een Grieks drama, deze episode is een introductie van de karakters, het echte plot ontwikkelt zich pas in deel 2.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_158764368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:26 schreef thedeedster het volgende:
Even een gedachtenkronkel: als Rey de dochter zou zijn van Luke Skywalker, waarom doet Leia dan alsof ze Rey niet kent?

En wat de kritiek op het verhaal betreft: star wars is als een Grieks drama, deze episode is een introductie van de karakters, het echte plot ontwikkelt zich pas in deel 2.
Het volgt de formule van een Grieks drama, zoals heel erg veel boeken en films dat doen, waaronder veel kaskrakers.
Die force en zo dienen slechts om het allemaal wat sappiger te maken en uit te vergroten, in de kern gaat het om filosofische vragen en familierelaties.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158764625
Net voor de derde keer gezien, dit keer in de dolby cinema zaal in Hilversum.
Kanonnen, wat een ervaring!
Beeld, helderheid, kleuren,zwartniveau is echt inky black, zelfs het 3D beeld, atmos geluid... Het was allemaal fantastisch.
Echt een aanrader, die zaal.
Wereld van verschil met Pathé (in Amersfoort en die is toch nog behoorlijk nieuw).
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  zaterdag 2 januari 2016 @ 17:43:12 #278
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158764649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:26 schreef thedeedster het volgende:
Even een gedachtenkronkel: als Rey de dochter zou zijn van Luke Skywalker, waarom doet Leia dan alsof ze Rey niet kent?

En wat de kritiek op het verhaal betreft: star wars is als een Grieks drama, deze episode is een introductie van de karakters, het echte plot ontwikkelt zich pas in deel 2.
Misschien heeft Luke haar wel helemaal geheim gehouden?
  zaterdag 2 januari 2016 @ 17:47:46 #279
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_158764783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:43 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Misschien heeft Luke haar wel helemaal geheim gehouden?
Altijd weer leuk dat speculeren. Omdat bijna iedereen dit verwacht zou het eigenlijk een verrassing zijn als het nu eens niet het geval was. 😎
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_158766561
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heb ik de zin verkeerd geïnterpreteerd. :)
Maar goed, heb jij er twijfels over dat ze Luke's dochter is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan heb ik de zin verkeerd geïnterpreteerd. :)
Maar goed, heb jij er twijfels over dat ze Luke's dochter is?
Ze is de dochter van Ben. Is ook niet voor niets dat ze tijdens haar visioenen de stem van ObiWan hoort. Ewan McGregor is zelfs er voor naar de studio gegaan.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 19:14:30 #281
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158766981
Ik kon het niet laten, stukkie geschreven over episode 8. Lieve scenarioschrijvers, plz verkloot het niet :X
pi_158767564
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 19:14 schreef Noordsestern het volgende:
Ik kon het niet laten, stukkie geschreven over episode 8. Lieve scenarioschrijvers, plz verkloot het niet :X
VeryLonelyLuke twitterde op zaterdag 02-01-2016 om 00:30:15 Dad lost his arms & legs & fell in lavaHe kicked ass for another 23 yearsI ran after one student went badI hope Dad can’t see me now reageer retweet
VeryLonelyLuke twitterde op vrijdag 01-01-2016 om 20:30:21 Every morning when I wake up, the first thing I do is count all my friends.Today it was zero.Better luck tomorrow. reageer retweet
VeryLonelyLuke twitterde op donderdag 31-12-2015 om 13:35:05 I'm not crazy.Crazy people talk to themselves.I don't talk to myself.Good point, self. reageer retweet
  zaterdag 2 januari 2016 @ 19:37:19 #283
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_158769151
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:14:26 #285
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158770699
Jammer dat de stem van Boba Fett er niet meer is RIP

pi_158772320
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 18:58 schreef Deckard het volgende:

[..]

[..]

Ze is de dochter van Ben. Is ook niet voor niets dat ze tijdens haar visioenen de stem van ObiWan hoort. Ewan McGregor is zelfs er voor naar de studio gegaan.
Luke en Anakin hebben meer talent voor de force dan OWK, zij lijkt nog meer talent te hebben dan hen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom ga ik ervan uit dat ze het kind moet zijn van ofwel Luke ofwel Leia.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158772347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:42 schreef dolfg het volgende:
Net voor de derde keer gezien, dit keer in de dolby cinema zaal in Hilversum.
Kanonnen, wat een ervaring!
Beeld, helderheid, kleuren,zwartniveau is echt inky black, zelfs het 3D beeld, atmos geluid... Het was allemaal fantastisch.
Echt een aanrader, die zaal.
Wereld van verschil met Pathé (in Amersfoort en die is toch nog behoorlijk nieuw).
Dan moet ik misschien toch maar eens gaan kijken in die uitvoering. :)
Kan jij toevallig vergelijken met de andere uitvoering bij dezelfde bioscoop? Ook die zou immers beter moeten zijn dan die bij Pathé, los van de betere zalen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:54:58 #288
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158772378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:26 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Je bent ook geen fan van William Shatner? ;)
Ik vind hem geniaal, maar het is serieus een term voor beroerd overacteren :D
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158772443
quote:
Ik zou graag de reacties van de acteurs/actrices willen zien als ze dat zien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:56:39 #290
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158772464
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door KingRadler op 02-01-2016 22:08:59 ]
pi_158772542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Luke en Anakin hebben meer talent voor de force dan OWK, zij lijkt nog meer talent te hebben dan hen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom ga ik ervan uit dat ze het kind moet zijn van ofwel Luke ofwel Leia.
OWK liet zich doodmaken he, die hield gewoon op met vechten. Veel makkelijker krijg je het idd niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:05:09 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158772848
-edit-
pi_158772911
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:05 schreef KingRadler het volgende:
heb cam binnen even terug kijken :)
AIVD en Tim Kuik zijn ingelicht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:09:17 #294
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158773023
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

AIVD en Tim Kuik zijn ingelicht.
heb berichten verwijderd :)
pi_158773048
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik vind hem geniaal, maar het is serieus een term voor beroerd overacteren :D
Hij is een aardig karakter voor comedyrollen en goed als presentator. Voor serieuze rollen lijkt hij mij niet zo geschikt. Hij heeft zo'n gezicht en manier van doen waarmee je direct in de lach schiet, dat is een geweldig talent voor standup comedians (die mogen overacten, dus dat komt goed uit), het is niet handig voor acteurs tenzij ze zich beperken tot comedy. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:10:30 #296
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158773063
kleine Rey roept mama, toen ze werd achter gelaten.
wat verteld mij dat?
pi_158773137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:09 schreef KingRadler het volgende:

[..]

heb berichten verwijderd :)
Maak je geen zorgen, de AIVD interesseert het niets en zelfs piraat Kuik heeft wat beters te doen. :)
Bovendien, jij hebt al een flinke bijdrage gegeven aan de film, het lijkt me niet erg handig van de industrie om je eigen klanten lastig te vallen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:12:53 #298
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158773170
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, de AIVD interesseert het niets en zelfs piraat Kuik heeft wat beters te doen. :)
Bovendien, jij hebt al een flinke bijdrage gegeven aan de film, het lijkt me niet erg handig van de industrie om je eigen klanten lastig te vallen. :)
thnx :)
pi_158773209
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

OWK liet zich doodmaken he, die hield gewoon op met vechten. Veel makkelijker krijg je het idd niet.
Dat is een goed punt. Toch bleek niet dat hij zo'n groot talent heeft als de Skywalkers. "Grootste concentratie van ...", meer dan Yoda die het record had. Rey lijkt nog meer talent te hebben dan de skywalkers voor het vechten, ik speculeer dat Luke haar vader is en dat iemand die heel erg veel talent voor de force heeft (een jedi?) haar moeder is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158773284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:12 schreef KingRadler het volgende:

[..]

thnx :)
Ik wil het wel verwijderen hoor als je het liever niet online hebt staan maar het lijkt me niet nodig. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158773526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:42 schreef dolfg het volgende:
Net voor de derde keer gezien, dit keer in de dolby cinema zaal in Hilversum.
Kanonnen, wat een ervaring!
Beeld, helderheid, kleuren,zwartniveau is echt inky black, zelfs het 3D beeld, atmos geluid... Het was allemaal fantastisch.
Echt een aanrader, die zaal.
Wereld van verschil met Pathé (in Amersfoort en die is toch nog behoorlijk nieuw).
Ik vraag me trouwens oprecht af hoe het kan dat Pathé hiermee wegkomt. Het heeft nog steeds de meeste naamsbekendheid maar waar is dat op gebaseerd? Hebben die zo lang weinig concurrentie gehad? Ik weet niet wanneer JT werd opgericht. De andere bioscoop in mijn woonplaats (volgens mij een onbekende) is aardig vergelijkbaar met Pathé. Hoe dan ook, ik ga nooit meer naar Pathé toe. :)
Tenzij ze eens de techniek updaten, de service verbeteren (veel ruimere zitplaatsen, geen mensen voor je gezicht, zolang ze zitten etc.) en ze de prijs verlagen. Dat zal de komende jaren vast niet gebeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')