ja, pciesquote:Op woensdag 30 december 2015 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is een van de aantrekkelijke aspecten van Star Wars niet dat de mensheid er niet een rol in speelt maar dat het in een galaxy (en tijd) far far away plaatsvindt? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Star Trek, Mass Effect en SG-1 ook geweldig, ik vind BG intrigerend (nooit alles van gezien) maar Star Wars onderscheidt zich o.a. omdat ze de mensheid, de aarde, onze geschiedenis etc. als context loslaten.
Volgens mij komt in Star Wars de mens oorspronkelijk van Corellia Coruscant en heeft daarna, meer dan welk ras dan ook, een hele hoop planeten gekoloniseerd. Of ze aarde bereikt hebben is een vraag die voor mij persoonlijk niet beantwoord hoeft te worden.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:58 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik hoorde overigens dat ze sowieso al met een Han Solo spin-off bezig zijn, maar dat terzijde, sowieso zou Star Wars toch in ons verleden afspelen, dus denk ik niet dat de mensheid al echt aanwezig is op Planeet Aarde maar het zou episch zijn als ze gaan suggereren dat door het vervolg van deze films de toekomst van de Mensheid wordt bepaald op Aarde, dat wij een speciale Jedi-missie zijn, maar dat is even mijn fantasie misschien![]()
.
Ik vind het wel heel bijzonder dat er een alien ras is geëvolueerd die 100% op ons mensen lijken. Geen ander kleurtje, geen staart, geen elfenoren of deukje in het gezicht. En zelfs in de varianten roze, donkerbruin, okergeel en mokka (waarbij die okergele precies dezelfde soort ogen hebben als 'onze' Aziaten). Ach ja, soms moet ik ook niet teveel nitpicken..quote:Op woensdag 30 december 2015 17:46 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Volgens mij komt in Star Wars de mens oorspronkelijk van Corellia en heeft daarna, meer dan welk ras dan ook, een hele hoop planeten gekoloniseerd. Of ze aarde bereikt hebben is een vraag die voor mij persoonlijk niet beantwoord hoeft te worden.
Hoezo? Het ras heet ook gewoon Human.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:52 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel bijzonder dat er een alien ras is geëvolueerd die 100% op ons mensen lijken. Geen ander kleurtje, geen staart, geen elfenoren of deukje in het gezicht. En zelfs in de varianten roze, donkerbruin, okergeel en mokka (waarbij die okergele precies dezelfde soort ogen hebben als 'onze' Aziaten). Ach ja, soms moet ik ook niet teveel nitpicken..
Maar ze komen niet van de aarde. Ze zijn ergens anders geëvolueerd. Dus lijken ze op ons en hebben ze dezelfde naam, maar technisch gezien zijn het aliens.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoezo? Het ras heet ook gewoon Human.
Gewoon mensen in een ander sterrenstelsel. Lang, lang geleden. Dat wel.
Die vlieger gaat alleen op als je het ras Mens onafscheidelijk maakt van Aarde.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:55 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Maar ze komen niet van de aarde. Ze zijn ergens anders geëvolueerd. Dus lijken ze op ons en hebben ze dezelfde naam, maar technisch gezien zijn het aliens.
Het hangt er vanaf wat je definitie is van een mens. Is dat deze mens hier op aarde, die van de primaten af stamt? Of is dat alles wat maar genoeg lijkt op een mens, ongeacht oorsprong?quote:Op woensdag 30 december 2015 17:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die vlieger gaat alleen op als je het ras Mens onafscheidelijk maakt van Aarde.
Schijnbaar dezelfde definitie als wat wij eronder verstaan, want ook in Star Wars zijn Luke, Lei, Han en de rest gewoon Humans.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:00 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf wat je definitie is van een mens. Is dat deze mens hier op aarde, die van de primaten af stamt? Of is dat alles wat maar genoeg lijkt op een mens, ongeacht oorsprong?
Yupquote:Op woensdag 30 december 2015 18:02 schreef Buitendam het volgende:
Maar doet verder ook niet ter zake. Fictieve wereld vergelijken met de realiteit brengt sowieso weinig interessants.
Dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 30 december 2015 17:13 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
En hij wordt dan in de gaten gehouden door Will Smith en Tommy Lee Jones. Elk half jaar komen ze langs in een klein rubberbootje, kijken of alles nog goed gaat.
Nee, het killed iedere vorm van een beetje openlijk kletsen over de film en de serie als je alles maar in spoilers moet zetten. Dan nog beter een tweede topic met boekspoilers zoals het GoT-topic ook heeft.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:05 schreef KingRadler het volgende:
misschien moeten we nog meer spoilertags gaan gebruiken. Wat vinden jullie.
Er zijn in het Star Wars-universum genoeg humanoïde rassen, sommigen lijken meer, anderen minder op mensen. Er zijn er ook bij die zoveel op de 'standaard-mens' lijken dat je ze als sub-species kunt zien.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:52 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel bijzonder dat er een alien ras is geëvolueerd die 100% op ons mensen lijken. Geen ander kleurtje, geen staart, geen elfenoren of deukje in het gezicht. En zelfs in de varianten roze, donkerbruin, okergeel en mokka (waarbij die okergele precies dezelfde soort ogen hebben als 'onze' Aziaten). Ach ja, soms moet ik ook niet teveel nitpicken..
quote:Op woensdag 30 december 2015 18:05 schreef KingRadler het volgende:
misschien moeten we nog meer spoilertags gaan gebruiken. Wat vinden jullie.
Daarom mijn voorstel aan de mods om standaard twee draden aan te maken voor een film: 1 bespreekdraad en 1 spoilervrije draad. De spoilervrije draad dient voor mensen die graag willen weten of dat de film de moeite waard is, de bespreekdraad uiteraard voor de mensen die de film hebben gezien.quote:Op woensdag 30 december 2015 18:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, het killed iedere vorm van een beetje openlijk kletsen over de film en de serie als je alles maar in spoilers moet zetten. Dan nog beter een tweede topic met boekspoilers zoals het GoT-topic ook heeft.
Je zou naast dit topic over The Force Awakens ook een 'algemeen' Star Wars-draadje kunnen laten lopen waar ook ruimte is voor theorieën en speculaties (over Episode 8/Extended Universe, etc).quote:Op woensdag 30 december 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Daarom mijn voorstel aan de mods om standaard twee draden aan te maken voor een film: 1 bespreekdraad en 1 spoilervrije draad. De spoilervrije draad dient voor mensen die graag willen weten of dat de film de moeite waard is, de bespreekdraad uiteraard voor de mensen die de film hebben gezien.
Nu is het zowel lastig voor het bespreken (inmiddels laten we de spoilertags weg, wat mij beterft prima als je in de titel waarschuwt voor spoilers) als voor het informeren wat mensen ervan vinden (je komt gegarandeerd spoilers tegen).
Het staat hier inmiddels zo vol met spoilers dat het geen zin heeft om nu nog spoilertags te gebruiken. Een waarschuwing in de titel lijkt me wel handig. "* [spoilers]" of zoiets.
Dat kan maar dat ligt nogal in elkaars verlengde voor de fans. Ik vind het allemaal best hoor, mij maakt het niet uit.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:20 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Je zou naast dit topic over The Force Awakens ook een 'algemeen' Star Wars-draadje kunnen laten lopen waar ook ruimte is voor theorieën en speculaties (over Episode 8/Extended Universe, etc).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdloos en in vele vormen te gieten.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:14 schreef KingRadler het volgende:
het mooie aan Star Wars is dat het tijdloos is.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
quote:Op donderdag 31 december 2015 02:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Net van de tweede keer terug, wederom nergens kippenvel, maar beter gewaardeerd dan de eerste keer.
Meest opvallende:Of ze zien ze vanuit een verschillend perspectief. Rey vanuit de cultuur van haar 'tatooine versie 2' planeet waar smokkelen en duistere zaakjes de normaalste zaak van de wereld zijn en Finn vanuit die van een militair.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Gezien de tijdslijnen en leeftijden van andere karakters lijkt dat me niet meer dan logisch.
Ja lijkt mij ook.quote:Op donderdag 31 december 2015 02:56 schreef thettes het volgende:
[..]
Of ze zien ze vanuit een verschillend perspectief. Rey vanuit de cultuur van haar 'tatooine versie 2' planeet waar smokkelen en duistere zaakjes de normaalste zaak van de wereld zijn en Finn vanuit die van een militair.
Gezien de tijdslijnen en leeftijden van andere karakters lijkt dat me niet meer dan logisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |