abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158705998
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zou wel verwachten dat de Darth Vader wannabe wint, ja. :P Als hij echt even een laser straaltje kan stoppen en zo goed is met de force ;)
tja, hoezeer ik ook zou juichen bij een film waar de bad guys alles winnen gaat dat niet gebeuren met Star Wars.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158706055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

tja, hoezeer ik ook zou juichen bij een film waar de bad guys alles winnen gaat dat niet gebeuren met Star Wars.
Hoeven niet alles te winnen. Als er maar een beetje logica is :D Maar goed, dat is er niet in deze film. Dus hij is niet voor mij ;)
pi_158706243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hoeven niet alles te winnen. Als er maar een beetje logica is :D Maar goed, dat is er niet in deze film. Dus hij is niet voor mij ;)
Nee dat is best, maar daar is het het genre ook niet voor :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158706402
@Ceased, oneens. In deel 3 en 4 verliezen de good guys duidelijk :)
pi_158706496
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:35 schreef Redbullkid het volgende:
@Ceased, oneens. In deel 3 en 4 verliezen de good guys duidelijk :)
3 okay, maar 4? hoezo verliezen ze in 4 als ze de death star opblazen?

Deel 5 eindigt op een down-note omdat de good-guys achter staan.
pi_158706645
Oh ja je hebt gelijk, zat met mijn hoofd erbij dat ie in deel 5 verwoest werd :$ Maar omdat Obi Wan 'vermoord' werd :P

Maar deel 3 inderdaad dan lol
pi_158707149
Misschien wat dingen open laten voor de vervolgfilms?
Als je je ergert aan het feit dat er dingen gebeuren die niet in het 1-dimensionale plaatje van het 1-dimensionale karakter passen is deze film idd niks voor je.
Misschien worden sommige antwoorden pas in deel 9 duidelijk.
En logica verwachten in dit soort fantasy/scifi/avonturenfilms is vragen om ellende.
Lightsabers, lightspeed, the force, het is allemaal klinkklare onzin natuurlijk.
Leuke onzin en fantastisch gemaakt (vind ik dan), maar onzin is het vanaf seconde 0 altijd al geweest.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  donderdag 31 december 2015 @ 12:14:14 #208
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158707707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja,, voor het verhaal interessanter. In het boek is ook duidelijk dat hij haar ergens van herkend.

in de OT had je dan weer een Boba Fett die eraan ging omdat een blinde Han Solo toevallig uithaalde, daar stoor ik me meer aan eerlijk gezegd :D
Als je naar ESB kijkt bij het gevecht tussen Vader en Luke op Bespin dan ga je ook stuk als die spullen in Luke zijn gezicht vliegen en hij de scene eigenlijk volledig Shattnert.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158707836
quote:
10s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:14 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als je naar ESB kijkt bij het gevecht tussen Vader en Luke op Bespin dan ga je ook stuk als die spullen in Luke zijn gezicht vliegen en hij de scene eigenlijk volledig Shattnert.
Ja dat noemde ik gemakshalve nog even niet... luke had daar na 2 minuten al het loodje moeten leggen.
pi_158709439
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is ook dom, inderdaad. Ik snap hoe films en verhalen werken, maar houd het een beetje 'realistisch'.
Vind je dan überhaupt wel iets van fantasy/sifi leuk? Al die films zitten vol met dingen die niet realistisch zijn.
Sommige verhalen moet je gewoon onder gaan, en daar slaagt de cinematografie van SW meer dan behoorlijk in.
pi_158711061
Wat vinden jullie van de theorie dat Rey kwaadaardig dreigde te worden en dat daarom haar geheugen werd gewist? Als zij de dochter is van Luke dan kan het wellicht twee kanten uitgaan, net als bij haar vader en opa. Het is sowieso een centraal thema in het verhaal dat de duistere kant van de force steeds de jedi's verleidt. Solo die aanvankelijk goed was en slecht werd, Rey die kwaadaardig dreigde te worden en goed werd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158711118
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat vinden jullie van de theorie dat Rey kwaadaardig dreigde te worden en dat daarom haar geheugen werd gewist? Als zij de dochter is van Luke dan kan het wellicht twee kanten uitgaan, net als bij haar vader en opa. Het is sowieso een centraal thema in het verhaal dat de duistere kant van de force steeds de jedi's verleidt. Solo die aanvankelijk goed was en slecht werd, Rey die kwaadaardig dreigde te worden en goed werd.
Zou kunnen, als ze Ren op de grond heeft gewerkt in het eindgevecht kijkt ze nogal pissig en hoor je hetzelfde lage gerommel op de achtergrond als wanneer Ren in Rey's gedachten aan het wroeten is.
pi_158711154
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoop het niet. Dat zou alles nog triester maken.
pi_158711183
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:08 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Vind je dan überhaupt wel iets van fantasy/sifi leuk? Al die films zitten vol met dingen die niet realistisch zijn.
Sommige verhalen moet je gewoon onder gaan, en daar slaagt de cinematografie van SW meer dan behoorlijk in.
Mijn favoriete films zijn The Lord of the Rings films en mijn favoriete serie is Game of Thrones. Dus fantasy spreekt mij wel aan, ja :P
pi_158711249
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zou kunnen, als ze Ren op de grond heeft gewerkt in het eindgevecht kijkt ze nogal pissig en hoor je hetzelfde lage gerommel op de achtergrond als wanneer Ren in Rey's gedachten aan het wroeten is.
De strijd tussen goed en kwaad binnen dezelfde persoon is sowieso een centraal thema binnen het SW-verhaal. Vader, de ultieme badass, werd uiteindelijk ook weer goed, als was het maar voor een halve minuut, hij begon daarentegen als een voorbeeldige jongen die in de woestijn overleefde, zelf een robot maakte om wat gezelschap te hebben en dolgraag een jedi wou worden. Luke dreigde op een gegeven moment ook door het duistere verleid te worden, Solo (junior) begon ongetwijfeld als een goed mens. Het ligt best wel voor de hand dat Rey ofwel die strijd heeft gehad ofwel die strijd gaat krijgen.
#NoDAPL
pi_158711353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De strijd tussen goed en kwaad binnen dezelfde persoon is sowieso een centraal thema binnen het SW-verhaal. Vader, de ultieme badass, werd uiteindelijk ook weer goed, als was het maar voor een halve minuut, hij begon daarentegen als een voorbeeldige jongen die in de woestijn overleefde, zelf een robot maakte om wat gezelschap te hebben en dolgraag een jedi wou worden. Luke dreigde op een gegeven moment ook door het duistere verleid te worden, Solo (junior) begon ongetwijfeld als een goed mens. Het ligt best wel voor de hand dat Rey ofwel die strijd heeft gehad ofwel die strijd gaat krijgen.
Zowel de prequels als de OT hebben eenzelfde character-arc voor de hoofd-skywalker (anakin vs vader). In de Star Wars: Identities tentoonstelling werd daar heel leuk op ingegaan.
Daarnaast was het altijd de bedoeling dat de trilogiën over de Skywalker familie zou gaan, de setup in VII is al gedaan. Vraag is nu alleen of de Skywalker-arc van de nieuwe trilogie over Luke alleen gaat of ook zijn kind(eren)
  donderdag 31 december 2015 @ 14:17:11 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158711833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja dat noemde ik gemakshalve nog even niet... luke had daar na 2 minuten al het loodje moeten leggen.
Meer dat de overacting toen eigenlijk al niet meer kon...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158712920
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2015 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
Net gezien. Beetje jammer dat het een directe kopie van episode 4 is geworden. Maar desondanks erg vermaakt, hele toffe film.
Als fan van de oude trilogie vind ik het niet jammer maar juist mooi: een feest van herkennig maar dan technisch gezien wat beter uitgevoerd. Lucas verdient veel krediet (de kern van het plot, het opzetten van de SF-industrie) maar ook Lucas is slechts 1 persoon met een beperkt scala aan vaardigheden. Bij deze film hebben ze alle sterke kwaliteiten van Lucas benut en die aangevuld met goede kwaliteiten van anderen. Er is veel gekopiëerd maar niet met het doel om zich er gemakkelijk van af te maken (het was geen lazy writing), ze deden dat met het doel knipoogjes te geven: verwijzen naar de oude trilogie, er een twist aan geven, dat soort dingen. Verder hebben ze met o.a. Rey en Finn wel degelijk iets nieuws toegevoegd aan de film en dit goed uitgewerkt en is de nieuwe robot (het ruwe ontwerp kwam trouwens van de regisseur, net als de kantinemuziek ;)) zeer geslaagd.
#NoDAPL
pi_158712930
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zou wel verwachten dat de Darth Vader wannabe wint, ja. :P Als hij echt even een laser straaltje kan stoppen en zo goed is met de force ;)
Ren deed dan ook behoorlijk kontschoppen. Finn had geen enkele kans. Op mij kwam het meer over dat hij met Finn aan het spelen was.
pi_158713087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 14:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ren deed dan ook behoorlijk kontschoppen. Finn had geen enkele kans. Op mij kwam het meer over dat hij met Finn aan het spelen was.
Het was inderdaad overduidelijk dat Ren gehakt zou hebben gemaakt van Finn, het was als een kat die met een muis speelt. Ik vond het trouwens wel redelijk voorspelbaar dat Rey het over zou nemen en Finn zou redden, vanaf de eerste halve minuut dat Rey werd geïntroduceerd was het al duidelijk dat zij de protagonist van deze film zou zijn, ook als je niets van de trailers en zo had gezien. Een bloedmooi meisje die kan acteren, een bo op haar rug heeft, in een woestijn leeft en dit als eerste trage moment na een lange rollercoasterrit, dat is een dead giveaway. Ik vermoed dat het de intentie was van de schrijvers en de regisseur dat we het meteen door zouden hebben.
#NoDAPL
pi_158713247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Typisch het klassieke Griekse drama concept: eerst laten zien dat het karakter geen schijn van kans heeft en eigenlijk al verloren heeft, vervolgens de wending en de climax waarin de held wint. :)
Niet alleen de 'Grieken' hielden ervan, 'Hollywood' is er ook gek op.
#NoDAPL
pi_158713522
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 08:41 schreef KingRadler het volgende:
vind Chinese Star Wars Promo geweldig.
Ik weet niet of deze al gepost is:

De Chinezen wordt zo nog even uitgelegd wat de force is. :)
#NoDAPL
pi_158714614
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik vond het juist 100% logisch.

A. Kylo Ren is nog geen volledig getrainde Sith lord (dit wordt meerdere malen verteld).

B. Hij is net keihard beschoten en heeft een wond.

C. Finn houdt het even vol en dan.....

D. Rey is duidelijk of eerder getraind of een afstammeling. Alsnog is zij hem voor het grootste deel alleen maar van zich af aan het houden.

Ik vond dit by far het beste lightsaber gevecht van alle SW films.
pi_158717323
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:40 schreef TheJanitor het volgende:
-Die monsters eten iedereen gelijk op. Behalve Finn, die nemen ze mee door het schip.
-Niemand heeft ook maar een beetje argwaan bij Finn. Een ex-trooper en hij mag overal gewoon binnenlopen.
-Een gast die laser blasts kan stoppen is even sterk als een normale gast in een lightsabre battle terwijl een force choke had volstaan. En hij had waarschijnlijk jaren training met een lightsaber en de ex-stormtrooper kan hem gewoon bijbenen en het meisje ook.
-Instant jedi voor het meisje. Normaal gesproken jaren training, zij doet gewoon even een mind control letterlijk uit het niets. Daar stoor ik me nog wel het meest aan.
-De planeet gaat kapot en alleen bij hen scheurt een stukje open precies tussen hen in waardoor ze het niet af kunnen maken.
-Iedereen kent elkaar net maar ze doen alsof ze al jaren beste vrienden zijn.
Van al deze punten vind ik 1 terecht: het op een na laatste. Dat mag echter wel, dat is namelijk nodig om het te dramatiseren. De meeste goede films hebben dit element, ook als het geen actiefilms zijn. Het is heel erg toevallig maar het is mogelijk dus mag je daar gebruik van maken. Een film gaat niet over het ongewone, een film gaat over iets wat bijzonder is.

quote:
-Die monsters eten iedereen gelijk op. Behalve Finn, die nemen ze mee door het schip.
-Niemand heeft ook maar een beetje argwaan bij Finn. Een ex-trooper en hij mag overal gewoon binnenlopen.
Overal? Hij trok samen met Rey op omdat ze elkaar toevallig ontmoetten en ze een gemeenschappelijk belang bleken te hebben (die robot).

quote:
-Een gast die laser blasts kan stoppen is even sterk als een normale gast in een lightsabre battle terwijl een force choke had volstaan. En hij had waarschijnlijk jaren training met een lightsaber en de ex-stormtrooper kan hem gewoon bijbenen en het meisje ook.
Finn maakte dan ook geen schijn van kans? Wie zegt dat hij zo snel mogelijk wou afrekenen met Finn? Misschien vind hij het juist leuk om de tijd te nemen? Als je weet dat je veel beter bent dan kan het leuker zijn om het op je gemakje te doen en van alles uit te proberen.

quote:
-Instant jedi voor het meisje. Normaal gesproken jaren training, zij doet gewoon even een mind control letterlijk uit het niets. Daar stoor ik me nog wel het meest aan.
Ze was waarschijnlijk al een jedi en ze is waarschijnlijk de dochter van Luke en de kleindochter van Anakin (Darth Vader).

quote:
-Iedereen kent elkaar net maar ze doen alsof ze al jaren beste vrienden zijn.
In een strijd kunnen mensen snel verbroederen, dat is niet zo gek.

Inderdaad, als je al een ongeloofwaardig deel van het plot wil aanstippen dan is het dat ze niet probeerden om de MF kapot te schieten.
#NoDAPL
pi_158718930
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 15:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik vond het juist 100% logisch.

A. Kylo Ren is nog geen volledig getrainde Sith lord (dit wordt meerdere malen verteld).

B. Hij is net keihard beschoten en heeft een wond.

C. Finn houdt het even vol en dan.....

D. Rey is duidelijk of eerder getraind of een afstammeling. Alsnog is zij hem voor het grootste deel alleen maar van zich af aan het houden.

Ik vond dit by far het beste lightsaber gevecht van alle SW films.
Dat Rey Lukes dochter is is overduidelijk. Los van alle aanwijzingen zegt deze zin (door mij geparafraseerd aangezien ik niet direct het citaat kan vinden) alles: The force is strong with my father, it is strong with me, it is strong with my sister, it is strong with you. Het ligt er heel erg dik op dat het over een kind van Luke of Leia gaat. Die van Leia was al overgelopen naar de duistere zijde.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')